Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się

Z ostatniej chwili


Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę "Świata DRUKU": http://www.swiatdruku.eu/
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach:
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie.
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.

PROGRAM WARSZTATÓW

10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań
10.30 – 11.00 Moduł I
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.
Podział atramentów ze względu na:
- zastosowanie
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki
- jakość
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color

11.00 – 11.40 Moduł II
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny:
- jakość druku, kolorystyka
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną
- cena farby a koszt druku
Typowe problemy związane z atramentem.
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę

12.00 – 13.30 Moduł III
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:
- eco
- mild
- hard solwent
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland
13.30 – 14.00 Lunch

14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY
14.00 – 15.30 Moduł I
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych

15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację
- prezentacja autorów i aplikacji
- głosowanie
- rozdanie nagród

16.00 Zakończenie warsztatów

Warunki uczestnictwa:

Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.
Zgłoszenia:
biuro@leadcom.pl, agnieszka.swiercz@leadcom.pl
tel./fax +48 22 8641009; 517560040
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także w produkcji dziełowej.
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i pasujące do niego koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC.
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” – mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w Map Polska.
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito.


Wzrosną ceny farb
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg.
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45% (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach.
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.
*
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.
*
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji.
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”.





Studenci z wizytą w Print Media Academy
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG opiekował się grupą Dieter Kurock.
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.
Canon Creative Park
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu.
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/


Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.
W programie:
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.

Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.

Informacje organizacyjne
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail: saebiuro@emil.tnp.pl
Xerox wprowadza iGen4 EXP
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję.
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP.
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty.

Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji. W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.

Hunkeler Innovationdays 2011
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia.
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration
Firmy Océ i manroland nawiązały współpracę
Firmy manroland AG i Océ Printing Systems GmbH porozumiały się w sprawie międzynarodowej współpracy w zakresie cyfrowych rozwiązań inkjetowych dla przemysłu poligraficznego.
Od 2011 roku będą oferowały kompleksowe rozwiązania w zakresie druku cyfrowego dla przemysłu poligraficznego – m.in. doradztwo, systemy, usługi i materiały dostarczane z jednego źródła. Firmy będą proponować rozwiązania wykorzystywane na wszystkich etapach poligraficznego procesu produkcyjnego, łącząc produkty przeznaczone do zarządzania danymi, druku cyfrowego i offsetowego oraz obróbki końcowej.
Zdaniem firmy manroland, obydwa przedsiębiorstwa wzajemnie się uzupełniają i dlatego razem są w stanie uzyskać przewagę nad konkurentami. Dzięki współpracy firma manroland będzie mogła wejść w branżę druku cyfrowego, natomiast Océ uzyska dostęp do nowych klientów, dzięki czemu znacznie zwiększy swój udział w rynku poligraficznym.
Katalog Plotery 2010/2011 - najszersza oferta
Firma Atrium Centrum Ploterowe zaprezentowała nowy katalog urządzeń do druku wielkoformatowego. Na blisko 50 stronach czytelnicy mogą zapoznać się z najszerszym na polskim rynku, jak zapewnia wydawca katalogu, przeglądem maszyny LFP.
W charakterystycznej czerwonej publikacji wszyscy zainteresowani znajdą kompletną ofertą dla druku i reklamy wielkoformatowej, m.in.: plotery hybrydowe, plotery UV typu flatbed i roll-to-roll, plotery UV do druku znaków drogowych, produkcyjne plotery twardo- i mildsolwentowe, plotery ekosolwentowe, tekstylne i CAD. Nie zabrakło także cutterów, czyli ploterów tnących, laminatorów, frezerek, ploterów termicznych, zgrzewarek, trymerów oraz niezbędnego oprogramowania. W katalogu można znaleźć także informacje o finansowaniu poprzez leasing 0% i dotacje unijne.
W zakresie druku hybrydowego dystrybutor poleca ploter Mutoh ValueJet Hybrid, który wyróżnia zastosowany nowy typ atramentów. Tusze Mubio są w pełni ekologiczne, gdyż ich skład bazuje na substancjach pochodzenia roślinnego. Umożliwiają one zadruk szerokiej palety materiałów, zarówno płaskich, jak akryl, płyty aluminiowe, pianki, ceramika, drewno, karton, jak i elastycznych, np. folii samoprzylepnych, papierów, banerów, polipropylenu itd.
Mutoh ValueJet 1608 jest przeznaczony dla firm, gdzie wymagana jest niskonakładowa produkcja najwyższej jakości grafik na większości mediów, a także na „egzotycznych” materiałach, przy których nie ma możliwości zastosowania druku solwentowego. Hybrydowy ValueJet znajdzie też miejsce przy „ekologicznych” zleceniach. Należy pamiętać, że to także jedno z najtańszych rozwiązań do druku na płytach.
Z kolei urządzenia Allwin Konica należą do najciekawszych ploterów twardosolwentowych o szerokości 3,20 metra. łączą w sobie kilka cech, takich jak niska cena zakupu, niskie koszty eksploatacji, wysoka jakość i prędkość druku, stabilność pracy. Plotery te zdecydowanie wyróżniają się na tle innych maszyn dalekowschodnich. Powodem tego jest jakość japońskich i amerykańskich podzespołów. Allwin Konica może rozszerzyć moce produkcyjne i możliwości wielu rozwijających się drukarń i agencji reklamowych. Obsługuje szeroką gamę mediów powlekanych i niepowlekanych. Przykładowe zastosowania to plakaty, banery, backlity, grafiki POS, grafika na środki transportu, siatki i wszelkie inne oznakowanie zarówno do wnętrz, jak i na zewnątrz.
Do druku certyfikowanych znaków drogowych, zgodnych z europejskim standardem EN-12899-1, służy cyfrowa platforma Mutoh Zephyr TS. Metoda cyfrowa umożliwia druk zarówno jednego, jak i setki egzemplarzy w stałej, niskiej cenie. Znak drogowy dodatkowo musi charakteryzować się odpowiednią kolorystyką, zdolnością odblaskową i trwałością przez długi czas – w przypadku Zephyra TS jest to 10 lat. Nowy Zephyr TS to specjalistyczne urządzenie dla producentów oznakowania drogowego i informacyjnego. Dzięki bezpośredniemu nadrukowi na folii proces produkcji znaków ulega uproszczeniu, co przyczynia się do wzrostu mocy produkcyjnych zakładów.
Rhotex 320 może zadrukowywać wyroby tekstylne w dwóch technologiach. W technice bezpośredniej zadrukowane na ploterze tekstylia są zakładane na kalander i na nim są utrwalane. Z kolei w technice pośredniej na ploterze zadrukowuje się papier termotransferowy. Grafika jest przenoszona z papieru na tkaninę również za pomocą kalandra i na nim jest utrwalana. Należy pamiętać, że metoda termotransferowa to nie tylko tkaniny, ale także gadżety, odzież sportowa, dekoracje, meble, produkty personalizowane i wiele innych.
Do produkcyjnego druku UV świetnie nadaje się Durst Rho 750, najbardziej „elastyczny” ploter UV na rynku. To pierwszy ploter, który możemy skonfigurować w trzech wariantach: Basic, Presto i HS. Na wysoką wydajność wpływa nie tylko fizyczna prędkość druku. To także system druku ciągłego, drukujący płytę za płytą, bez procesu maskowania i procesu ręcznego podawania medium. Blisko 100% czasu pracy plotera jest wykorzystywane na druk. Warto wspomnieć, że możemy zadrukowywać jednocześnie dwie płyty obok siebie.
Rho 750 to uniwersalna „platforma” do druku w technologii UV. Ploter ten, dzięki modułowej budowie, jakości, stabilności i solidności oraz wielu opcjom znajdzie zastosowanie w drukarniach wielkoformatowych, cyfrowych i offsetowych, a także w branży opakowaniowej, reklamie czy w przemyśle.
Katalog Plotery 2010/2011 można pobrać ze strony Atrium Centrum Ploterowe.
http://atrium.com.pl/docs/atrium_katalog_201011.pdf
Nowe narzędzie w ofercie Océ: iW Management Console
W celu ułatwienia zarządzania urządzeniami do druku firma Océ wprowadziła do swojej oferty rozwiązanie iW Management Console (iWMC). Służy ono do zdalnego zarządzania urządzeniami poprzez sieć informatyczną. Dzięki niemu możliwe jest zarządzanie i monitorowanie urządzeń MFP znajdującymi się w zasięgu sieci danej organizacji, zarówno marki Canon, jak i urządzeń firm trzecich. Ta nieskomplikowana, zintegrowana, centralna konsola pozwala administratorom na zdalną opiekę nad wieloma urządzeniami w sieci.
Dzięki iWMC administratorzy mają intuicyjny system pozwalający im na łatwy dostęp do informacji o urządzeniach w czasie rzeczywistym. Ciągły monitoring urządzeń i ich kontrola zapewnia optymalną wydajność. Informacje o stanie urządzeń czy ilości papieru w poszczególnych kasetach mogą być pobrane przez jedno kliknięcie na ikonę odpowiedniego urządzenia. Za pomocą poczty e-mail iWMC wysyła powiadomienie o stanie materiałów eksploatacyjnych i papieru oraz o zaistniałych problemach czy awariach, dzięki czemu administrator może szybko reagować i eliminować przestoje. Aplikacja może też wyszukać wszystkie nowe urządzenia, zapewniając bezpieczeństwo sieci w organizacji.
Nowe narzędzie do zarządzania zadaniami redukuje obłożenie pracą administratorów i użytkowników przez zaawansowane, automatyczne rozdzielanie pracy. Można zaplanować kilka zadań dla urządzenia do wykonania w nocy lub w weekendy rozładowując spiętrzenia i minimalizując przerwy w godzinach pracy.
Nowy dostawca wałków i tulei rastrowych
Od października bieżącego roku niemiecki koncern TLS oferuje swoje produkty w Polsce za pośrednictwem dobrze znanej na rynku firmy Flekso Serwis. Od 1986 r. TLS dostarcza wałki rastrowe do zespołów lakierujących w maszynach do druku offsetowego w Europie. Od kilku lat systematycznie rozszerza swoją działalność koncentrując się również na druku fleksograficznym – oferuje nowatorskie rozwiązania technologiczne, zarówno do zadruku etykiet, opakowań giętkich, jak i tektury.
TLS opracował i opatentował nowatorską technologię Anilox-Reflex polegającą na regeneracji wałków bądź tulei rastrowych z wykorzystaniem posiadanej przez nie ceramiki. Szczegóły techniczne, informacje na temat odpowiedniego doboru liniatury do danej aplikacji, kształtu kałamarzyka rastrowego czy jego kąta – Paweł Kiełb p.kielb@fleksoserwis.pl, tel. 603 674 444.

Kontrakt na dostawę trzech maszyn KBA Rapida 106 z systemem SPC
Pod koniec października drukarnia Albe De Coker z Hoboken koło Antwerpii zakontraktowała w firmie Koenig & Bauer AG (KBA) trzy pełnoformatowe arkuszowe maszyny offsetowe KBA Rapida 106, z których dwie zostaną wyposażone w systemy niezależnych napędów cylindrów płytowych DriveTronic SPC, umożliwiające symultaniczną zmianę wszystkich form drukowych. Maszyny, w których zastosowano najbardziej zaawansowane rozwi?zania technologiczne dost?pne w klasie formatowej B1, zast?pi? pi?? maszyn innego niemieckiego dostawcy, na których dotychczas opiera?a si? produkcja tej belgijskiej drukarni.
Firma Albe De Coker powstała w 2007 roku dzięki fuzji dwóch przedsiębiorstw poligraficznych dotychczas działających na belgijskim rynku: Albe i De Coker. Jej obecny dyrektor zarządzający, Eric De Coker, podjął wspólnie z całym zespołem kierowniczym strategiczną decyzję, która zakłada nie tylko wymianę parku maszynowego na rozwiązania innego producenta, którym została KBA, ale też na wdrożenie zastosowania zupełnie nowego podejścia w zakresie konfiguracji i wyposażenia samych maszyn. Wszystko po to, by w jak największym stopniu zmaksymalizować wydajność produkcyjną zakładu.
Dedykowany system niezależnych napędów cylindrów płytowych DriveTronic SPC ma odegrać kluczową rolę w osiągnięciu założonego przez drukarnię celu, jakim jest znaczne zredukowanie czasu narządzania maszyn. Dwie z zamówionych maszyn KBA Rapida 106 wyposażonych w to rozwiązanie – ośmiokolorowa (z systemem odwracania arkusza po czwartym zespole drukującym) i dziesięciokolorowa (z systemem odwracania arkusza po piątym zespole drukującym) – mają rozpocząć pracę wiosną przyszłego roku. System KBA DriveTronic SPC umożliwia automatyczną zmianę wszystkich form drukowych w czasie krótszym niż minuta, nawet w przypadku długich linii produkcyjnych wyposażonych w system odwracania arkusza, takich jak te zamówione przez belgijską drukarnię. Z uwagi na fakt, że procesy mycia i narządzania odbywają się symultanicznie podczas zmiany zlecenia, czas zmiany form drukowych nie ma w zasadzie wpływu na całkowity czas przezbrojenia maszyny. Warto dodać, że trzecia z zakontraktowanych przez Albe De Coker maszyn to pięciokolorowa KBA Rapida 106 z zespołem lakierującym.
Na początku października kontrakt na dostawę dwóch wielozespołowych maszyn KBA Rapida 106 wyposażonych w systemy odwracania arkusza i dedykowane systemy niezależnych napędów cylindrów płytowych DriveTronic SPC podpisała także inna belgijska drukarnia – Carta Mundi, specjalizująca się w produkcji kart do gier. Biorąc pod uwagę trzy maszyny zamówione przez Albe De Coker, już wkrótce na rynku belgijskim będzie pracować w sumie 69 zespołów drukujących KBA Rapida 106 wyposażonych w stworzoną przez KBA innowacyjną technologię napędów cylindrów płytowych, która uczynią tę firm? „mistrzem świata w narządzaniu maszyny”.


Już 15 ploterów Durst Rhotex 320 pracuje w Europie
Na naszym kontynencie możemy już doliczyć się 15 egzemplarzy pierwszego produkcyjnego plotera tekstylnego firmy Durst – Rhotex 320. Od jego premiery minęło zaledwie kilka miesięcy.
Druk na tekstyliach (Soft Sign) to najszybciej rozwijający się segment druku wielkoformatowego. Durst ocenia, że do 2014 roku, rynek ten będzie rósł o 50% rocznie. Produkty tekstylne będą w coraz większym stopniu zastępować tradycyjne nośniki reklamowe drukowane w technice solwentowej. Powodów jest wiele. Tekstylia są lżejsze i można je składać lub zwijać, wobec tego koszty transportu i magazynowania są niższe. Mają możliwość wielokrotnego użycia, prania i czyszczenia, co przemawia za ekonomicznością takiego rozwiązania. Produkty tekstylne są przyjazne środowisku, gdyż do druku stosuje się „zielone”, bezzapachowe atramenty i ekologiczne materiały. Kolejny atut to bezpieczeństwo: tekstylia posiadają certyfikaty B1 i B2, wobec czego nie stanowią zagrożenia pożarowego i można je wykorzystywać w miejscach użyteczności publicznej. Patrząc od strony technicznej, tekstylia z nadrukiem w wysokiej jakości można produkować z prędkością powyżej 60 m2/godz. Wydruki uzyskują wysokie nasycenie i bardzo intensywne kolory. Koszt druku jest niższy od druku solwentowego.
Dzięki ploterowi Rhotex 320 możemy produkować zadrukowane wyroby tekstylne w dwóch technologiach. W technice bezpośredniej zadrukowane na ploterze tekstylia są zakładane na kalander i na nim utrwalane. Z kolei w technice pośredniej na ploterze zadrukowujemy papier termotransferowy. Grafika jest przenoszona z papieru na tkaninę również za pomocą kalandra i na nim jest utrwalana. Należy pamiętać, że metoda termotransferowa to nie tylko tkaniny, ale także gadżety, odzież sportowa, dekoracje, meble, produkty personalizowane i wiele innych.
Rhotex 320 to 4,5-tonowy ploter do pracy w trybie 24/7. Jego rzeczywista, produkcyjna prędkość druku to 72 m2/godz., w trybie wysokojakościowym – 60 m2/godz. Nowy Durst to drukarka o szerokości zadruku 320 cm. System rolowy obsługuje materiały o ciężarze 300 kg i średnicy nawoju 50 cm.
Inżynierowie austriacko-włoskiej firmy Durst zastosowali w Rhoteksie wiele high-endowych technologii. Ploter wyposażony jest w 1024-dyszowe głowice Durst Quadro Array 30D AQ o 30 pikolitrowej kropli. Daje to możliwość druku z rzeczywistą rozdzielczością 600 dpi i uzyskanie bardzo drobnych, 5-punktowych tekstów. Karetka plotera porusza się dzięki zastosowaniu sił magnetycznych, co gwarantuje precyzję prowadzenia. Elementy konstrukcji plotera wykonane są z najwyższej jakości aluminium, stosowanego w przemyśle lotniczym.

Wymienić należy także takie atuty maszyny jak automatyczny capping station, automatyczny system czyszczenia głowic, zaawansowany system naciągu medium, zintegrowany system absorpcji atramentu czy wbudowywany system suszący ciepłym powietrzem o temperaturze od 40 do 80 stopni, z dokładnością do 1 stopnia na całej szerokości zadruku.
Durst Rhotex 320 korzysta z wodnych, dyspersyjnych, przyjaznych środowisku atramentów. W odróżnieniu od innych pseudoekologicznych rozwiązań atramenty Rho w 100% są pozbawione lotnych związków organicznych. Ocena w skali blue wool wynosi 5–6. Atramenty mogą być stosowane do druku produktów przeznaczonych do wnętrz, jak i na zewnątrz. Dostarczane są w 10-litrowych zbiornikach, uzupełnianych w czasie pracy maszyny.
Ploter drukuje 4 kolorami podstawowymi CMYK lub opcjonalnie dodatkowymi: jasnym czarnym, jasną magentą, jasnym cyjanem lub kolorami spotowymi.
Rhotex wyposażony jest w duży, dotykowy panel sterowania pracą plotera i wydajny serwer druku. Zewnętrzne oprogramowanie Caldera RIP Server z GrandRip+ dostarcza wiele zaawansowanych funkcji. Jednoczesny proces ripowania, druku i przesyłania danych, kalkulacja kosztów, powiadomienia SMS czy możliwość tworzenia profili kolorystycznych to tylko niektóre z nich.
Durst Rhotex 320 to maszyna z najwyższej półki, przeznaczona dla dużych drukarń wielkoformatowych, agencji reklamowych oraz firm specjalizujących się w produktach tekstylnych.
Wyłącznym dystrybutorem ploterów Durst w Polsce jest Atrium Centrum Ploterowe.
Kolejna edycja Vidicalu
Startuje kolejna edycja Międzynarodowego Konkursu Kalendarzy Vidical. W konkursie mogą wziąć udział firmy, instytucje i osoby prywatne wydające kalendarze. Prace należy zgłaszać do 10 stycznia 2011 roku.
Na konkurs co roku wpływa kilkaset prac. Większość z nich to kalendarze tradycyjne – na ścianę lub na biurko, ale zdarzają się również prace całkiem niekonwencjonalne, jak kalendarz na jedwabiu, skórze czy bamboszach. Kategorie konkursowe to: kalendarz wieloplanszowy, kalendarz plakatowy, kalendarz zdzierak, kalendarze osobiste, kalendarze nietypowe oraz karta świąteczno-noworoczna. Przyznawane są również nagrody specjalne m.in. za najlepsze fotografie, ilustracje i jakość druku.
„Kalendarze to również skuteczny i tani sposób reklamy. Za kilkadziesiąt tysięcy złotych wydanych na przygotowanie i druk dostajemy przedmiot, który dzięki użyteczności i atrakcyjnej formie przyciąga uwagę przez cały rok. To niewiele w porównaniu z setkami tysięcy złotych, które wydajemy na kilkusekundowe spoty w radiu czy w telewizji” – mówi Zbigniew Płatek, współorganizator Vidicalu.
W Jury Konkursu zasiadali między innymi: prof. Stanisław Wieczorek, Franciszek Starowieyski, Waldemar Świeży, Chris Niedenthal, Alicja Resich-Modlińska, Czesław Niemen, Jolanta Fajkowska, Andrzej Dudziński, Stasys Eidrigevicius i Andrzej Mleczko.
Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi 3 lutego 2011 w Muzeum Plakatu w Wilanowie. Wszystkie prace będą pokazywane na wystawie w Muzeum Plakatu w dniach 4–28 lutego.
Kontakt: Kalina Jaśkowska, pr@vidial.pl, tel. 602312625.
Adres, pod którym należy nadsyłać prace: ul. Wałbrzyska 14/16, pok. 148; 02-738 Warszawa.
Rozbudowa linii broszurującej Horizon w Kielcach
W październiku w drukarni Format w Kielcach do zainstalowanej w ubiegłym roku linii do szycia broszur japońskiej firmy Horizon dokupiono kolejną wieżę zbierającą Horizon VAC 100c oraz wykładak PJ 77R. Dostawcą maszyn jest firma Derya z Tychów.
Obecnie w drukarni Format pracuje konfiguracja wyposażona w wieże zbierające VAC 100a i VAC 100c, z nowoczesnym systemem pobierania arkuszy przy użyciu bębnów zasysających. Wieże mają możliwość zaprogramowania pracy z podwójną okładką i trybu pracy ciągłej. Maks. format arkusza to 350×500 mm. Obsługiwana gramatura papieru: 40–260g/m2, opcjonalnie do 350 g/m2.
VAC 100c daje możliwość wyprowadzania zebranych zestawów w prawą stronę, czemu służy wykładak z utrząsaniem PJ 77R.
Wieże zbierające połączone są z agregatami łącznikiem IFU 200, który dodatkowo daje możliwość ręcznego dokładanie arkuszy do zebranych kompletów. Zebrane arkusze są przekazywane do agregatu SPF 200A, gdzie są szyte drutem za pomocą głowic Hohner i łamane. Wszystkie ustawienia odbywają się automatycznie z kolorowego panelu dotykowego LCD. Maszyny mają możliwość szycia broszurowego, opcjonalnie szycia na sztych i szycia narożnego, samego łamania bez szycia oraz przelotu broszur. Standardowo maszyny mają dwie głowice szyjące. Ponadto w wyposażeniu standardowym znajdują się m.in. czujnik blokady lub braku drutu i urządzenie do wyrzucania niekompletnych broszur. W agregacie istnieje możliwość regulacji kąta położenia głowic szyjących, co pozwala na korekcję w przypadku niedokładności podczas cięcia arkuszy.
Linia wyposażona jest w obcinarkę frontową FC 200A.
Drukarnia Format z Kielc oferuje technikę arkuszowego i wielkoformatowego druku cyfrowego, co pozwala na realizację zlecenia już od jednego egzemplarza w bardzo krótkim czasie. Proponuje kompleksowy zakres usług – od projektu graficznego poprzez cykl produkcyjny po dostawę do klienta. Wieloletnie doświadczenie pracowników drukarni przyczyniło się do tego, że instalacja i szkolenie odbyły się sprawnie i profesjonalnie.




Nowe wydanie Aktualności Heidelberga
Najnowsza technologia jest obecnie dostępna na całym świecie. Innymi słowy: w Bogocie, Bangalore lub Pekinie drukuje się dzisiaj tak samo dobrze i wydajnie, jak w Bostonie, Birmingham czy Berlinie. Ten kto chce zapewnić sobie przewagę, powinien inwestować nie tylko w najlepszą technikę, lecz także w wiedzę, która przynosi zysk.
Heidelbergerer Druckmaschinen AG (Heidelberg) w najnowszym wydaniu swojego magazynu przedstawia zakłady poligraficzne umiejętnie wykorzystujące czynnik wiedzy jako motor rozwoju gospodarczego. „Aktualności Heidelberga” pokazują, na przykładzie holenderskiej firmy Henk Grafimedia Center, w jaki sposób wykorzystując procesy zarządzania połączyć różne obszary kompetencji w jedną z najbardziej ekologicznych drukarni na świecie. Na przykładzie drukarni opakowań Printwell z Filipin czytelnicy mogą zrozumieć, jak wygrywać wśród 5000 konkurentów na 7000 wysp dzięki odpowiedniemu szkoleniu i wspieraniu własnych pracowników. Natomiast artykuł o szwajcarskiej firmie Brunner AG pokazuje, jak dużo czasu i pieniędzy można zaoszczędzić dzięki AutoPlate XL.
Poza tym w magazynie znajdują się cenne informacje na temat szerokiej oferty szkoleń i usług doradczych Heidelberga, porady dla drukarń, jak udoskonalić własny marketing, a także interesujące spostrzeżenie na temat psychologii negocjacji handlowych.
Bieżące wydanie „Aktualności Heidelberga” podaje również informacje z zaufanych źródeł na temat kształcenia poligraficznego w różnych krajach i porusza zagadnienie oferowanych nowych opcji sprzętowych i programowych dla zainstalowanych już maszyn Heidelberg.
Numer 270 „Aktualności” jest już dostępny. Egzemplarze można łatwo zamówić na stronie www.heidelberg-news.com, drogą mailową pod adresem Heidelberg.News@heidelberg.com lub faksem pod numerem +49 6221 92 5042.
Canon dobrze oceniony w testach Wilhelm Imaging Research
Firma Canon Europe ogłosiła wyniki testów swoich produktów przeprowadzonych przez Wilhelm Imaging Research (WIR), największe na świecie niezależne centrum badawcze, oceniające trwałość i jakość wydruków. Testom poddano drukarkę wielkoformatową imagePROGRAF iPF8300, atramenty Lucia EX (wykorzystywane także m.in. w drukarkach iPF6350 oraz iFP 6300) oraz materiały Canon. Wszystkie produkty otrzymały najwyższy poziom ocen według wskaźnika WIR.
Z badań „Trwałości ekspozycji wydruków za szkłem” (Displayed Prints Framed Under Glass) wynika, że testowane rozwiązania zapewniają najwyższą jakość druku – do 95 lat dla kolorowych wydruków i ponad 200 lat dla produkcji czarno-białych. Eksperci WIR stwierdzili również, że wydruki Canona są bardzo odporne na uszkodzenia spowodowane m.in. działaniem wilgoci, ozonu atmosferycznego i wody.
Henry Wilhelm, prezes instytutu Wilhelm Imaging Research powiedział: „Oceniane przez naszych ekspertów wydruki charakteryzowały się bardzo wysoką jakością, a specjalistyczne i wymagające testy potwierdziły trwałość prac i odporność na czynniki zewnętrzne, co ma kolosalne znaczenie, szczególnie w przypadku druku profesjonalnego”.
Metody badania trwałości wydruku opracowane przez WIR w ciągu ostatnich 25 lat uważa się obecnie za standard w ocenie jakości, zarówno dla rynku konsumenckiego, jak i druku profesjonalnego. Innowacyjność i doświadczenie WIR doceniono w świecie sztuki, a także wśród niezależnych dostawców papieru do drukarek atramentowych. Wyniki badań opierają się na ocenie pięciu głównych czynników trwałości i jakości wydruku. Zalicza się do nich: odporność wydruku przy przedłużonej ekspozycji na dziennym świetle, trwałość wydruku w warunkach przechowywania w ciemnym pomieszczeniu, odporność na wpływ ozonu z atmosfery, wilgotności powietrza oraz działania wody.
Pełną treść raportu przygotowaną przez Briana Hamptona, znanego i wielokrotnie nagradzanego fotografa, można znaleźć na stronie http://www.wilhelm-research.com/canon/ipf8300.html

  | < 1 >  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11-20  21-30  31-40  41-50  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o