Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się
Poligrafia 2003

Z ostatniej chwili


Rynek atramentów do druku wielkoformatowego w Polsce - warsztaty
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty dotyczące rynku atramentów do druku wielkoformatowego w Polsce, organizowane pod hasłem: „Fakty i mity na temat atramentów – jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy.” Odbędą się one 4 listopada 2010 r., godz. 10.30–16.00 w Centrum Logistycznym/Demo room KML Solutions sp. z o.o., ul. Lubelska 87C, Wiązowa k. Warszawy.
Według słów organizatorów, podczas spotkania po raz pierwszy zostanie dokonany przegląd wszystkich atramentów dostępnych na polskim rynku. Będzie to również okazja, aby dowiedzieć się, jakie są możliwe kryteria oceny, jak dobrać odpowiedni atrament, a przede wszystkim będzie to szansa na podzielenie się własnymi doświadczeniami.
Warsztaty będą miały także część praktyczną, polegającą na drukowaniu plików w tych samych ustawieniach na różnych atramentach. W ten sposób będzie pokazane, jak zachowują się różne atramenty w takich samych warunkach pracy.
Uczestnicy będą mogli wziąć udział w konkursie na najciekawszą aplikację – do wygrania atrakcyjne nagrody.
Spotkanie uświetnią przedstawiciele firm Roland i SIOEN.

Opłata za szkolenie wynosi 240 PLN brutto, płatne przelewem do 15 października br.; 280 PLN brutto płatne przelewem do 22 października br. (rejestracja on-line na www.kmlsolutions.pl i www.leadcom.pl).
Informacje szczegółowe – na stronie internetowej www.kmlsolutions.pl i www.leadcom.pl

„Świat DRUKU” jest wśród patronów medialnych warsztatów.

Harmonogram
10.30 Przywitanie gości, prezentacja organizatorów, omówienie agendy spotkania
10.40 – 12.00 Blok teoretyczny – prezentacja, dyskusja
12.00 – 12.30 Przerwa na kawę
12.30 – 14.00 Blok praktyczny
14.00 – 14.40 lunch
14.40 – 16.00 cd. części praktycznej

Program warsztatów
10.40 – 12.00 Blok teoretyczny
Moduł I:
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.
Podział atramentów ze względu na: zastosowanie, maszyny, głowice, rozpuszczalniki, jakość
Moduł II:
Jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?
- kryteria oceny
- wydajność atramentów
- atrament a koszty druku
- wpływ na eksploatację maszyn.
Moduł III:
Przegląd polskiego rynku atramentów: eco, mild, hard solvent
Moduł IV:
Charakterystyka tuszu KML/Leadcom: właściwości, jakość

12.30 – 16.00 Blok praktyczny
Moduł I:
Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mild solventowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)
Moduł II:
Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4- (CMYK) i 6-kolorowych (CMYKLcLm)
Moduł III:
Konkurs na najciekawszą aplikację
- prezentacja autorów i aplikacji
- głosowanie
- rozdanie nagród.



V Łódzkie Forum Poligraficzne
Piąta edycja Forum Poligraficznego odbędzie się 20 października 2010 o godz. 10.00 w budynku Instytutu Papiernictwa i Poligrafii Politechniki Łódzkiej w Łodzi, przy ul. Wólczańskiej 223 (aud. 107, I p.). Organizatorami Forum są Fundacja Rozwoju Kadr Poligraficznych oraz Instytut Papiernictwa i Poligrafii Politechniki Łódzkiej. Temat tej edycji to: „Innowacyjne technologie wytwarzania opakowań”.
W programie Forum znalazły się prezentacje:
- Uruchomienie linii produkcyjnej wykorzystującej technologię druku bezwodnego Firmy Toray Industries, Bogdan Owczarek, Drukarnia Centrum
- Nowe możliwości w ocenie jakości prac poligraficznych, Krzysztof Pisera, Scorpio sp. z o.o.
- Systemy farbowe w produkcji opakowań. Farby UV oraz konwencjonalne w produkcji opakowań technologią offsetową, Marcin Marchewka, Michael Huber Polska
- Innowacyjne rozwiązania w maszynach introligatorskich mających zastosowanie przy produkcji opakowań, Zbigniew Krugiełka, Heidelberg Polska

Opłata za uczestnictwo w Forum wynosi 70 zł. Wpłaty z dopiskiem „V Forum Poligraficzne” należy dokonać na konto Fundacji Rozwoju Kadr Poligraficznych z siedzibą w Łodzi przy ulicy Wólczańskiej 223; Bank PEKAO S.A. I Oddział Łódź, nr rachunku 75124030151111000034124293. Organizatorzy proszą o przesłanie swoich danych w celu wystawienia przez Fundację faktury: sekretariat@frkp.pl Informacja na temat Łódzkiego Forum Poligraficznego także na stronie Fundacji: www.frkp.pl

„Świat DRUKU” jest patronem medialnym Forum.
Druk cyfrowy sposobem na realizację efektywnych działań marketingowych - odbyła się konferencja
Polski Drukarz sp. z o.o. w ramach Akademii Wiedzy zorganizował konferencję „Druk cyfrowy sposobem na realizację efektywnych działań marketingowych”. Konferencja odbyła się 21 września br. w Warszawie, w Centrum Konferencyjnym Mercedes Benz. Składała się z cyklu prezentacji multimedialnych prowadzonych przez dostawców maszyn, urządzeń i materiałów do druku cyfrowego oraz obróbki po druku, kierowanych do przedstawicieli drukarń, agencji reklamowych oraz firm przygotowujących i zlecających działania marketingowe.
Celem konferencji było zapoznanie słuchaczy z możliwościami druku cyfrowego, które mogą być wykorzystane w działaniach marketingowych i kampaniach reklamowych, i zdaniem uczestników spotkania, został on w pełni zrealizowany.

Dziękujemy partnerom konferencji – firmom Avargraf, GMC Software Technology, Kodak Polska, Mercator Papier, Punch Graphix i Scorpio, a także wykładowcom reprezentującym placówki naukowe, za współpracę i udział w tym spotkaniu.

Relację z konferencji opublikujemy w jednym z najbliższych wydań „Świata DRUKU”.

Ikonos Cast System - sztuka aplikacji
W opolskiej siedzibie Ikonosa odbyły się 16 września kolejne warsztaty z cyklu „Aplikacje samochodowe od A do Z”. Po raz kolejny z rzędu na prelekcje i warsztaty przybyło ponad sto osób z całej Polski.
Goście przybyli do Opola uczestniczyli w specjalistycznych prelekcjach prowadzonych przez dział mediów firmy Atrium Centrum Ploterowe. Zostali zapoznani z procesem produkcji i cechami folii kalandrowanych i wylewanych; omówiono budowę poszczególnych materiałów, sposób ich produkcji, rodzaje aplikacji, właściwości chemiczne i fizyczne oraz różnice między nimi. Drugi prelekcja dotyczyła procesu oklejania pojazdów w ujęciu teoretycznym, czyli dziewięciu etapów towarzyszących tej czynności. Zostały wyszczególnione następujące kroki: wybór folii, przygotowanie projektu, przystosowanie projektu na dany pojazd, zatwierdzenie projektu, wykonanie wydruków, laminowanie, przygotowanie pojazdu do aplikacji, nakładanie i zdejmowanie folii.
Najważniejszym materiałem w aplikacjach samochodowych są folie wylewane. W czasie spotkania prowadzący zaprezentowali w teorii i praktyce system oklejania pojazdów Ikonos Cast System, w którego skład wchodzi folia wylewana Ikonos ProfiCast i laminat Ikonos ProfiLam. Goście mieli okazję zapoznać się także z nowymi foliami samochodowymi, m.in. typu carbon, metalic, cameleon, foliami i laminatami matowymi oraz foliami do zabezpieczenia pojazdów.
Ikonos Cast System zapewnia nieograniczone możliwości, jeżeli chodzi o to, co będzie widoczne na pojeździe. Czy będzie to nazwa firmy, reklama produktu, czy po prostu wielkoformatowa kreacja. Jest to znakomita forma reklamy na pojazdach firmowych, zauważalna zarówno dla użytkowników dróg, jak i dla pieszych. Ikonos Cast System chroni również lakier przed warunkami atmosferycznymi, produktami chemicznymi, myjniami szczotkowymi, zadrapaniami, drobnymi kamykami oraz przed wybielającym działaniem promieni słonecznych. Daje on możliwość częstej zmiany reklamy, bez potrzeby kosztownego przemalowania karoserii. Co ważne, można go także łatwo usunąć z pojazdu wraz z końcem kampanii, więc niezależnie, czy chcemy tylko zmienić wygląd, czy sprzedać auto, możemy przywrócić je do pierwotnego wyglądu sprzed oklejania, bez pozostawienia śladów po kleju.
Cechą odróżniającą folię ProfiCast od innych folii wylewanych jest wydłużony czas pozycjonowania w trakcie aplikacji. Folię można układać do 30–45 minut. Inną ważną jej cechą jest doskonałe aplikowanie na głębokich przetłoczeniach karoserii. Ikonos ProfiCast umożliwia także wysokojakościowy zadruk dowolnym atramentem solwentowym.
Najważniejszym punktem spotkania była oczywiście część praktyczna, przeprowadzona przez doświadczonego aplikatora. Zaprezentował on możliwości, które daje Ikonos Cast System, oraz wyjaśnił i pokazał wszelkie niuanse, które towarzyszą niełatwej sztuce oklejania pojazdów. Uczestnicy mieli pod okiem zawodowca przeprowadzić próbne aplikacje i zaznajomić się z możliwościami folii marki Ikonos.
Wyłącznym dystrybutorem Ikonos Cast System w Polsce jest Atrium Centrum Ploterowe.
Nowości firmy Kodak na targach Ifra Expo 2010
Podczas zbliżających się targów Ifra Expo 2010 w Hamburgu firma Kodak zaprezentuje na swoim stoisku (nr 620 w hali 4) szereg nowych rozwiązań pozwalających drukarniom gazetowym na zminimalizowanie negatywnego wpływu na środowisko naturalne. Znajdą się wśród nich nowe środki chemiczne, dedykowane dla płyt cyfrowych Kodak VioletNews Gold i ThermalNews Gold: wywoływacze do płyt termicznych (Kodak 1090) i fioletowych (Kodak 206) oraz utrwalacz do płyt fioletowych Kodak 206R. Odwiedzający stoisko Kodaka będą też mieli okazję do dyskusji z jej ekspertami w dziedzinie cyfrowych systemów drukujących Kodak Versamark VL4200 i Kodak Prosper S, znajdujących zastosowanie m.in. w produkcji gazetowej.
5 października o godz. 15 na stoisku firmy Kodak odbędą się specjalne pokazy jej rozwiązań gazetowych, przygotowane z myślą o dziennikarzach prasy branżowej biorących udział w targach.

Jak zapewnia Kodak, w porównaniu z gazetowymi systemami CtP wykorzystującymi światło widzialne (srebrowymi bądź fotopolimerowymi), płyty termiczne Kodak ThermalNews Gold wymagają o wiele mniejszej ilości środka wywołującego. Wprowadzając na rynek system wywoływania płyt Kodak 1090 firma ma zamiar jeszcze wyżej podnieść poprzeczkę w tej dziedzinie. Minimalna ilość wywoływacza wymagana przez ten system wynosi 30 mL/m2, co pozwala na wytworzenie nawet 20 m2/l chemii niezbędnej do wypełnienia wanny wywoływarki.
Niska zawartość wywoływacza i żywotność roztworu wynosząca do 8 tygodni (w zależności od wywoływarki i ilości produkowanych płyt) sprawiają, że połączenie płyt ThermalNews Gold i dedykowanego im wywoływacza Kodak 1090 wpływa na znaczne obniżenie kosztów produkcji i powstałych podczas całego procesu odpadów, redukując negatywny wpływ na środowisko naturalne.
Przy jednoczesnym zastosowaniu gazetowych systemów CtP firmy Kodak użytkownik otrzymuje – jak zapewnia producent – wysoką stabilność i powtarzalność procesu, wysoką rozdzielczość, dokładne naświetlanie, a także łatwy proces i kontrolę wywoływania, bez konieczności monitorowania aktywności wywoływacza (jego pH lub przewodności). Przy wdrożeniu technologii rastra hybrydowego lub Kodak Staccato (umożliwiającego produkcję punktu o wielkości do 36 mikronów) użytkownik zyskuje najwyższej jakości druk o dokładnym pasowaniu i ze zredukowaną ilością farby.
Na targach zadebiutują też wywoływacz Kodak 206 i utrwalacz Kodak 206R, które w połączeniu z płytami fioletowymi Kodak VioletNews Gold pozwalają uzyskać znaczne oszczędności w zakresie chemii drukarskiej oraz – w niektórych przypadkach – wykorzystać opcje lepsze niż te oferowane przez „uproszczone” systemy fioletowe. Ten nowy system wywołujący nie wymaga wysokiej ilości wywoływacza do utrzymania właściwej równowagi pH, dzięki czemu użytkownicy mają do czynienia z mniejszą liczbą zmiennych całego procesu i uzyskują stabilny oraz powtarzalny system obróbki płyt.

Targi Ifra Expo 2010 będą znakomitą okazją, aby podczas dyskusji na stoisku firmy Kodak dowiedzieć się o udanych wdrożeniach systemu druku cyfrowego Kodak Versamark VL4200 w takich firmach jak Miller Malta czy Rotocéans. Maszyna ta otwiera przed wydawcami prasowymi zupełnie nowe możliwości w postaci periodycznych, zdalnie produkowanych wydawnictw z pełnokolorowymi zdjęciami i reklamami. To z kolei pozwala na zwiększenie liczby wydawanych tytułów i zaoferowanie czytelnikom szerszego wyboru, przy jednoczesnym zróżnicowaniu treści w zależności od tożsamości kulturowej czy miejsca zamieszkania końcowych użytkowników. System VL4200 umożliwia pełniejsze korzystanie z nowych trendów rynkowych i stwarza nowe źródło przychodów dla wydawców prasowych.
Kodak będzie też promować maszyny z rodziny Kodak Prosper S, pozwalające na wdrukowywanie dodatkowych informacji w produkowanych w technice offsetowej gazetach i magazynach.

W zakresie rozwiązań software'owych Kodak zaprezentuje program Kodak Colorflow, wyposażony w moduł do optymalizacji zużycia farby drukarskiej. Jest on przeznaczony dla drukarń gazetowych i, jak mówi producent, pozwala na redukcję farby przy jednoczesnej poprawie jakości druku i wyższej stabilności maszyny. Program może zostać wdrożony w niemal każdym środowisku produkcyjnym, zapewniając drukarni kompletne rozwiązanie w zakresie zarządzania barwą.
Targi będą też kolejną okazją do promocji systemu workflow Kodak NewsManager – kompletnego rozwiązania w zakresie zarządzania cyklem produkcyjnym w środowisku gazetowym. System automatyzuje i zarządza takimi zadaniami jak: układ stron i płyt, parowanie stron, proofing, tworzenie notatek, śledzenie prac i produkcja form drukowych, centralizując proces zarządzania całą drukarnią w zakresie zleceń typowo gazetowych, jak i akcydensowych. Wśród nowych funkcji, które pojawiły się w ostatnim czasie w systemie Kodak NewsManager, jest m.in. udoskonalona dystrybucja, pozwalająca na zarządzanie i przesyłanie wielu plików i planów pomiędzy różnymi zakładami produkcyjnymi. Jest to kluczowa sprawa w przypadku wydawnictw ogólnokrajowych, posiadających więcej niż jedną drukarnię bądź też działających w specyficznych warunkach geograficznych.
Rinus Hoebeke, menedżer segmentu gazetowego firmy Kodak w regionie EAMER, mówi: „Płyty Kodak ThermalNews Gold i VioletnNews Gold oferują dziś taką samą bądź większą redukcję zużycia chemii i powstałych odpadów niż ma to miejsce w przypadku podobnych systemów wywołujących, jak też ‘uproszczonych’ systemów fioletowych. Dwa nowe wywoływacze firmy Kodak nie wymagają żadnych dodatkowych inwestycji w sprzęt i pozwalają drukarzom na wydłużenie okresu żywotności wanny wywoływarki. W końcu umożliwiają im działalność bardziej przyjazną dla środowiska naturalnego bez negatywnego wpływu na jakość produkcji. Jest to ich kluczowa zaleta w dzisiejszym, nastawionym na maksymalną jakość i proekologiczność środowisku gazetowym. Co więcej, za sprawą cyfrowej maszyny drukującej VL4200 i naszych systemów workflow umożliwiamy drukarniom gazetowym zwiększenie ich możliwości zarobkowych. Oferując elastyczne i kompletne rozwiązanie pomagamy w poprawie zyskowności przedsiębiorstw naszych klientów”.

Agfa Graphics w 2. kwartale 2010: wzrost sprzedaży i zysku
Koncern Agfa-Gevaert poinformował o wynikach finansowych za 2. kwartał 2010 roku. W porównaniu z analogicznym okresem ub.r. przychody grupy zwiększyły się w nim o 8,7%, co wpłynęło na niemal dwukrotny wzrost zysku operacyjnego (EBIT) z działalności podstawowej – do kwoty 84 mln euro. Zysk netto Agfa-Gevaert wyniósł 39 mln euro, co oznacza już trzeci z kolei kwartał zakończony pozytywnym wynikiem finansowym. Znaczny w tym udział ma Agfa Graphics, której przychody w 2. kwartale br. – w porównaniu z analogicznym okresem 2009 – zwiększyły się o niemal 20%, zaś zysk operacyjny (EBIT) z działalności podstawowej wzrósł prawie trzykrotnie i wyniósł 46,1 mln euro.
Przychody Agfa-Gevaert wyniosły w 2. kwartale br. 736 mln euro – to kontynuacja pozytywnej tendencji z pierwszych miesięcy 2010 roku. Jak podkreślono w oficjalnym komunikacie prasowym, duży udział w tym wyniku ma Agfa Graphics, przy nieco wolniejszym wzroście przychodów Agfa HealthCare. Pozytywny wpływ na kondycję finansową koncernu miały też korzystne różnice kursowe.
Marża zysku brutto z działalności podstawowej Agfa-Gevaert wyniosła w omawianym okresie 36% (przy 31,6% w 2. kwartale 2009), co było efektem wprowadzanych z powodzeniem programów restrukturyzacyjnych, optymalnego wykorzystania mocy produkcyjnych, korzystnych warunków na rynkach surowcowych oraz przejęć w zakresie własności intelektualnej zrealizowanych przez Agfa Graphics.
Koszty związane z obsługą sprzedaży i ogólną administracją firmy wyniosły w 2. kwartale br. 147 mln euro, co stanowiło 20% przychodów (przy 20,4% w analogicznym okresie ub.r.).
Zysk operacyjny z działalności podstawowej Agfa-Gevaert, nieuwzględniający kosztów restrukturyzacji i jednorazowych wydatków (EBITDA), wzrósł z 64 mln euro w 2. kwartale 2009 do 107 mln euro w 2. kwartale br. Znacznie zwiększył się także zysk operacyjny (EBIT) z działalności podstawowej: odpowiednio – z 38 mln euro (5,6% sprzedaży) do 84 mln euro (11,4% sprzedaży). Za sprawą bardzo dobrych wyników wszystkich firm wchodzących w skład grupy Agfa-Gevaert 2. kwartał br. zamknął się zyskiem netto w wysokości 39 mln euro, co jest znaczną poprawą w porównaniu ze stratą 9 mln euro odnotowaną w analogicznym okresie ub.r.
Na koniec czerwca 2010 ogólny majątek Agfa-Gevaert miał wartość 3 058 mln euro, przy 2 852 mln euro na koniec roku 2009. Wartość zapasów magazynowych osiągnęła poziom 585 mln euro, a okres magazynowania wyniósł 113 dni. Należności handlowe (nieuwzględniające odroczonych przychodów ze sprzedaży i zaliczek wpłaconych przez klientów) wyniosły w 2. kwartale br. 471 mln euro (58 dni), zaś zobowiązania handlowe 235 mln euro (45 dni).
Dług finansowy netto, którego wartość na koniec 2009 roku wynosiła 445 mln euro, a po 2. kwartale 2009 roku 569 mln euro, obniżył się do poziomu 391 mln euro.
Wartość przepływów pieniężnych netto z działalności operacyjnej wyniosła w 2. kwartale 2010 roku 61 mln euro.
W porównaniu z 2. kwartałem 2009 roku, gdy cała branża wciąż odczuwała skutki kryzysu finansowego, przychody Agfa Graphics zwiększyły się w analogicznym okresie br. o 19,9% (15,2% przy wyłączeniu różnic kursowych). Wzrost ten wynika przede wszystkim ze wzmożonego popytu odnotowanego w segmencie CtP, jak też na rynku analogowych filmów stosowanych w urządzeniach CtF. Agfa Graphics odnotowała też dalszy wzrost w segmencie przemysłowego druku inkjetowego. Jeśli chodzi o poszczególne regiony świata, wzrost przychodów ze sprzedaży jest przede wszystkim zasługą bardzo dobrych wyników osiągniętych przez Agfa Graphics w Stanach Zjednoczonych oraz na rynkach wschodzących. Jak podkreślono w informacji prasowej, w większości krajów europejskich kondycja branży poligraficznej poprawia się o wiele wolniej niż na całym świecie. Podsumowując, na przychody całej grupy wciąż duży wpływ ma duża presja konkurencyjna w tym przemyśle.
Dzięki wydajnemu wykorzystaniu swoich mocy produkcyjnych, wyższej sprzedaży w sektorze CtF, pozytywnym warunkom na rynkach surowcowych oraz korzystnym efektom przejęcia własności intelektualnej, marża zysku brutto Agfa Graphics wzrosła z 27% w 2. kwartale ub.r. do 33,2% w analogicznym okresie br. Podobnie jak to miało miejsce w ubiegłych dwóch latach, dalszej redukcji uległy koszty związane z obsługą sprzedaży i administracją – z 20,6% przychodów w 2. kwartale 2009 do 19,4% w 2. kwartale br. Zysk operacyjny z działalności podstawowej Agfa Graphics, nieuwzględniający kosztów restrukturyzacji i jednorazowych wydatków (EBITDA) wyniósł w omawianym okresie 56,6 mln euro (14,5% przychodów). Z kolei zysk operacyjny (EBIT) z działalności podstawowej wzrósł z 12,2 mln euro (3,7% przychodów) w 2. kwartale ub.r. do 46,1 mln euro (11,8% przychodów) w analogicznym okresie br.
Ważnymi wydarzeniami dla Agfa Graphics w 2. kwartale 2010 roku były targi druku wielkoformatowego i cyfrowego Fespa w Monachium (22–26 czerwca) i organizowane co cztery lata targi Ipex w Birmingham (18–25 maja). Na drugiej z wymienionych wystaw firma przekroczyła swoje założenia w zakresie sprzedaży zarówno rozwiązań dla prepressu, jak i przemysłowych systemów inkjetowych. Targi te przyniosły też szereg nowości w ofercie Agfa Graphics, w tym dwie proekologiczne płyty CtP. Pierwsza z nich to :Azura V – bezodczynnikowa płyta dedykowana dla systemów CtP pracujących w technologii fioletowej, idealna – zdaniem producenta – w przypadku małych i średnich drukarń akcydensowych. Druga z nowości w zakresie płyt to :Amigo TS – wzbogacona wersja popularnej płyty termoczułej :Amigo. Oferuje ona wyższy kontrast obrazu i pozwala użytkownikom na zwiększenie wydajności swoich działań. Poza tym Agfa Graphics prezentowała na targach nowe rozwiązania w zakresie oprogramowania, jak też dwa nowe systemy CtP.
Z myślą o klientach z rynku przemysłowego druku inkjetowego firma wprowadziła do oferty kilka nowych atramentów. Wśród nich warto zwrócić szczególną uwagę na :Agorix LM UV – atrament dedykowany dla jednoprzebiegowych, wąskowstęgowych maszyn inkjetowych :Dotrix Modular. Nowy atrament jest dostosowany do niskonakładowego druku na szerokim spektrum podłoży wykorzystywanych przy produkcji opakowaniowej. Z kolei nowa rodzina atramentów :Agora jest kompatybilna z nowej generacji jednoprzebiegowymi głowicami pracującymi w technologii piezoelektrycznej. Podczas targów Ipex firma zaprezentowała też kolejny ploter wielkoformatowy z rodziny :Anapurna.
Agfa Graphics wprowadziła również nową opcję druku personalizowanego w wysoko wydajnych płaskich maszynach inkjetowych :M-Press Tiger. Dzięki niej użytkownicy mogą zdefiniować poszczególne elementy (tekst, grafikę itd.), które mogą zmieniać się na poszczególnych wydrukach, bez konieczności spowalniania procesu poligraficznego. W czerwcu firma poinformowała, że StylePrint, jedna z największych drukarń sitodrukowych w Australii, zakontraktowała drugą maszynę :M-Press Tiger zaledwie pięć miesięcy po zainstalowaniu pierwszego systemu tego rodzaju. Z kolei pierwsza na rynku północnoamerykańskim maszyna :M-Press Tiger została zakupiona przez Cameron Advertising Displays Ltd, jedną z największych kanadyjskich firm specjalizujących się w produkcji sitodrukowej.
W sierpniu Agfa Graphics poinformowała o zakończeniu działań związanych z przejęciem udziałów w Harold M. Pitman Company, czołowym amerykańskim dostawcy systemów prepress, urządzeń do przemysłowego druku inkjetowego, chemii drukarskiej oraz systemów znajdujących zastosowanie przy produkcji opakowań. Przejęcie to pozwoli Agfa Graphics na rozszerzenie sieci dystrybucyjnej i wzmocnienie swojej pozycji na rosnącym rynku przemysłowego druku inkjetowego w USA. W założeniach ma ono zwiększyć roczne przychody Agfa Graphics na rynku amerykańskim do poziomu przekraczającego 500 mln USD.
Pozytywne wyniki odnotowane przez koncern Agfa-Gevaert w 2. kwartale br. znalazły odzwierciedlenie w rezultatach podsumowujących całe 1. półrocze 2010. Przychody całej grupy w tym okresie wyniosły 1,4 mld euro, co oznacza wzrost o 4,6% w porównaniu z 1. półroczem 2009. Zysk brutto w omawianym okresie wyniósł 494 mln euro (wzrost o 17,1%), zysk operacyjny z działalności podstawowej, nieuwzględniający kosztów restrukturyzacji i jednorazowych wydatków (EBITDA) 184 mln euro (wzrost o 54,6%), zaś zysk operacyjny z działalności podstawowej (EBIT) 137 mln euro (wzrost o 107,6%)
Jeszcze lepszymi wynikami półrocznymi może pochwalić się Agfa Graphics, której przychody w pierwszych sześciu miesiącach 2010 wyniosły 736 mln euro (wzrost o 14,8%). Jej zysk operacyjny z działalności podstawowej nieuwzględniający kosztów restrukturyzacji i jednorazowych wydatków (EBITDA) wyniósł w 1. półroczu tego roku 91,7 mln euro (wzrost o 145,2%), zaś zysk operacyjny z działalności podstawowej (EBIT) 70,7 mln euro (wzrost o 427,6%).
Przy założeniu, że kursy wymiany walut i warunki makroekonomiczne pozostaną na stabilnym poziomie, kierownictwo Agfa-Gevaert oczekuje, że w skali całego roku grupa odnotuje wzrost przychodów wielkości ok. 200 mln euro. Na ten wynik zapracuje przede wszystkim Agfa Graphics, m.in. za sprawą niedawno ogłoszonych przejęć i stworzenia spółek joint-venture. Oczekuje się, że w skali całego roku stosunek zysku operacyjnego (EBIT) do przychodów będzie na poziomie wyższym od przeciętnego, głównie za sprawą korzystnych warunków na rynkach surowcowych, wiekszej niż przewidywano poprawy na rynku poligraficznym w USA oraz jednorazowemu efektowi związanemu z przejęciem własności intelektualnej. Z kolei w przypadku całej grupy współczynnik ten ma wynieść niespełna 11%. Na zyskowność Agfa-Gevaert mają w mniejszym stopniu wpływać fluktuacje cen srebra.
Mówi Christian Reinaudo, prezes i CEO koncernu Agfa-Gevaert: „Znakomite wyniki działalności w 1. półroczu 2010 potwierdzają, że przyjęta przez nas strategia oraz wdrażane nowoczesne technologie pozwoliły na powrót Agfa-Gevaert na ścieżkę wzrostu. Oczekujemy, że połączenie wzrostu organicznego i naszych niedawnych strategicznych posunięć umożliwi osiągnięcie na koniec roku wzrostu przychodów wynoszącego ok. 200 mln euro”.
Müller Martini na targach Ifra Expo 2010
Müller Martini zaprezentuje swoje najnowsze rozwiązania dla branży gazetowej podczas targów Ifra Expo 2010 pod hasłem „Wzrost poprzez wydajność”. Targi odbędą się w dniach 4–6 października w Hamburgu. Szwajcarski producent skoncentruje się przede wszystkim na sposobach bardziej wydajnego wykorzystania hali ekspedycyjnej jako centrum wartości dodanej. Z rozwiązaniami Müller Martini będzie można zapoznać się odwiedzając stoisko firmy w pawilonie 4 (nr 120).
Lepsze wykorzystanie istniejących mocy produkcyjnych, uzyskiwanie wartości dodanej dzięki wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań, przedsiębiorcze myślenie, utrzymywanie systemów produkcyjnych na najwyższym poziomie – wydajność w hali ekspedycyjnej jest pojęciem wielowymiarowym. Jak będzie przekonywać podczas targów Ifra Expo firma Müller Martini, istnieją skuteczne sposoby na wykorzystanie tej części łańcucha produkcyjnego jako ośrodka tworzenia wartości dodanej poprzez właściwe inwestycje oraz zoptymalizowanie już istniejących zasobów produkcyjnych.
Podczas targów Müller Martini będzie zachęcać do odkrywania nowych możliwości w zakresie produkcji wyrobów półakcydensowych z zastosowaniem wzbogaconej, modułowej koncepcji hali ekspedycyjnej. Projektując swoje rozwiązania firma kładzie duży nacisk na większą integrację urządzeń do oprawy zeszytowej w ramach gazetowego ciągu logistycznego. Dotyczy to zarówno podstawowych modeli tych maszyn, jak też rozbudowanych, wysoko wydajnych linii produkcyjnych. W przypadku, gdy gazeta drukowana we własnym zakresie trafia natychmiast do linii do oprawy zeszytowej znajdującej się w hali ekspedycyjnej, zdaniem firmy Müller Martini uzyskuje się jeszcze większą elastyczność w działaniu, zarówno pod względem stosowanych formatów, jak i sposobów wykańczania finalnego produktu.
W rezultacie możliwe staje się lepsze wykorzystanie istniejącego parku maszynowego, zarówno w części związanej z drukowaniem, jak też z dalszą obróbką. Dla drukarń gazetowych zwiększony w ten sposób nakład pracy oznacza większe bezpieczeństwo inwestycyjne.
Wystawa w Hamburgu będzie okazją do bezpośrednich spotkań ze specjalistami Müller Martini, zarówno na stoisku firmy, jak też podczas nieformalnych wieczornych spotkań w ramach tzw. „Blue Hour” i dyskusji na temat rozwiązań pomocnych w sprostaniu wyzwaniom i wymaganiom przemysłu gazetowego.
Firma będzie też demonstrować rozwiązania dedykowane dla przedsiębiorstw specjalizujących się w usługach typu direct mailing i producentów magazynów reklamowych. Na jej stoisku będą promowane narzędzia z zakresu zarządzania produkcją, oferowane przez Müller Martini wspólnie ze szwajcarską firmą Direct Mail Company, mające udoskonalać istniejące łańcuchy logistyczne m.in. poprzez optymalizację czasów przezbrojenia maszyn i wkładkowania. Zdaniem obu dostawców, w połączeniu z systemem ProLiner użytkownik uzyskuje rozwiązanie spełniające jego wszystkie wymagania.
Targi będą również kolejną okazją do promocji ogólnoświatowego programu usług serwisowych firmy Müller Martini, działającego pod nazwą MMServices. Składa się on z różnych modułów, które mają pomóc klientom firmy w zwiększeniu wydajności swoich działań, osiągnięciu wyższej niezawodności produkcji oraz uzyskaniu wyższej wartości produkowanych wyrobów. Na stoisku Müller Martini będzie można zapoznać się z korzyściami i ofertami specjalnymi dotyczącymi poszczególnych modułów serwisowych.
Nowe urządzenia wielofunkcyjne Canona
W sierpniu firma Canon Europe zaprezentowała sześć nowych czarno-białych urządzeń wielofunkcyjnych i-SENSYS z serii MF4400 i MF4500. Modele, przeznaczone dla użytkowników indywidualnych oraz małych grup roboczych, należą do najszybszych i najbardziej ekonomicznych urządzeń wielofunkcyjnych. Nowe urządzenia są doskonałą propozycją dla klientów, którzy szukają kompaktowych i eleganckich rozwiązań w konkurencyjnych cenach.
Modele z serii i-SENSYS MF4400, posiadające czarne, kompaktowe obudowy, znakomicie nadają się do środowisk, w których potrzebne jest łatwe w użyciu, monochromatyczne urządzenie wielofunkcyjne. Modele i-SENSYS MF4410 oraz i-SENSYS MF4430 umożliwiają drukowanie, kopiowanie i skanowanie, a i-SENSYS MF4450 także faksowanie. Ponadto i-SENSYS MF4430 oraz i-SENSYS MF4450 są wyposażone w automatyczne podajniki dokumentów (ADF), pozwalające kopiować wiele oryginałów jednocześnie.
Bardziej zaawansowana seria i-SENSYS MF4500, utrzymana w eleganckiej czarno-białej stylistyce, pomaga małym i domowym biurom ograniczyć zużycie papieru i obniżyć koszt druku dzięki dodatkowym funkcjom, jak automatyczny druk dwustronny. Wszystkie urządzenia z serii i-SENSYS MF4500 oferują funkcje drukowania, kopiowania, skanowania oraz faksowania. Modele i-SENSYS MF4570dn i i-SENSYS MF4580dn pracują w sieci, pozwalając małym grupom roboczym na współdzielenie urządzeń. Model i-SENSYS MF4580dn jest również wyposażony w dupleksowy podajnik ADF do dwustronnego skanowania, kopiowania i faksowania.
Nowe urządzenia oferują bezobsługowe wkłady z tonerem typu All-in-One, prosty proces skanowania, a także nowy, ulepszony, 5-wierszowy ekran LCD, który zapewnia łatwiejszy dostęp do kluczowych informacji i funkcji.
Wszystkie modele umożliwiają szybkie skanowanie w kolorze. Zeskanowaną dokumentację można dystrybuować przez e-mail, zapisywać w formacie PDF lub wysyłać do innej aplikacji w minimalnej liczbie kroków. Ponadto praca w sieci w modelu i-SENSYS MF4570dn i i-SENSYS MF4580dn oznacza, że wielu użytkowników grupy roboczej może wykorzystać program MF Toolbox, aby uzyskać dostęp do funkcji szybkiego skanowania.
Obie serie zapewniają dużą prędkość druku – modele i-SENSYS MF4400 drukują 23 strony na minutę, a i-SENSYS MF4500 – 25 stron na minutę. Wysoka rozdzielczość, 1200×600 dpi, zapewnia lepsze odwzorowanie szczegółów drukowanych dokumentów.
Urządzenia cechują się jednym z najniższych współczynników typowego zużycia energii (Typical Energy Consumption, TEC). W połączeniu z niespełna 9-sekundowym czasem tworzenia pierwszej kopii oraz technologią Quick First Print, która umożliwia druk po minimalnym czasie nagrzewania, nowe modele i-SENSYS należą do najbardziej energooszczędnych produktów laserowych w swojej klasie.
Serie Canon i-SENSYS MF4400 i MF4500 będą dostępne w całej Europie od 1 listopada 2010 roku.
Color Management w opakowaniach - podczas Taropaku odbyły się warsztaty
Polski Drukarz sp. z o.o. zorganizowała we współpracy ze spółką Międzynarodowe Targi Poznańskie warsztaty „Color Management w opakowaniach”.
W dniach 14 i 15 września br., podczas Międzynarodowego Salonu Techniki Pakowania i Logistyki Taropak, na stoisku firmy Polski Drukarz odbyły się warsztaty z zakresu zarządzania barwą w odniesieniu do produkcji opakowań. Procesy CM omawiano teoretycznie i demonstrowano praktycznie. Program był powtórzony drugiego z wymienionych dni. Do dyspozycji zainteresowanych byli specjaliści w zakresie Color Managementu z wiodących firm dostarczających rozwiązania z tej dziedziny: Alstor, Michael Huber Polska, Reprograf, TeBa, X-Rite.
Podczas wykładów prezentowano m.in. monitory dla zawodowców wykonujących wymagające projekty graficzne opakowań i oczekujących od monitora najwyższego poziomu dokładności odwzorowania kolorów, systemy do wykonywanie odbitek próbnych, urządzenia do pomiaru barwy, w tym nowoczesne spektrofotometry, programy do kontroli jakości barwy, rozwiązania produkcyjne wykorzystujące zaawansowane mechanizmy zarządzania barwą.

Na stoisku pracowała drukarka Mimaki UJF-3042, przy użyciu której było demonstrowane rozwiązanie przeznaczone do proofingu w przemyśle opakowaniowym (proof na materiale produkcyjnym) oparte o software firmy GMG.

W programie warsztatów znalazły się prezentacje:
- kontrola i standaryzacja barwy w druku na odległość – czy takie rozwiązanie jest możliwe?
Małgorzata Lososová Ungrádová, Sales Manager, Distributors and Dealers Coordination, X-Rite Inc.

- Color Management a możliwości współczesnych monitorów graficznych
Sławomir Nigot, Key Account Manager Pro Distribution Channel, Alstor

- Systemy proofingowe z wykorzystaniem koloru białego w proofingu opakowań
Marek Janowski, Reprograf - reprezentujący firmę Epson

- Kompleksowe rozwiązanie dla proofingu kontraktowego oraz produkcji modeli i próbek na oryginalnych mediach dla przemysłu opakowań oparte na oprogramowaniu GMG Color i drukarkach UV Mimaki
Christian Schwarze, Director Global Accounts and Partner Relations GMG GmbH & Co. KG oraz dr inż. Jacek Teodorczyk, dyrektor firmy TeBa

- Latające laboratorium w zakresie badań CM – sprawdzanie kolorystyki farb; czy dana odbitka jest prawidłowa i jakie ma parametry, i dlaczego są one właśnie takie
Paweł Ressel, dyrektor ds. produkcji Michael Huber Polska

Dziękujemy Partnerom warsztatów - firmom: Alstor, Epson, Heidelberg, Michael Huber, TeBa i X-Rite - bez których nie udałoby się zrealizować tego spotkania.

Relację z warsztatów zamieścimy w jednym z najbliższych wydań „Świata DRUKU”.
Firma Digital System zorganizowała Dni Otwarte
Firma Digital System zorganizowała w dniach 24–25 sierpnia br. w Krakowie Dni Otwarte. Towarzyszyły pokazy technologii z zakresu druku na żądanie, introligatorni oraz systemów internetowych Web-to-print wraz z ich praktycznym zastosowaniem. Firma Digital System zaprezentowała również konkretne produkty znajdujące się w jej ofercie, ale przede wszystkim przedstawiła rozwiązania i pomysły biznesowe mogące zwiększyć konkurencyjność firm poligraficznych.
Partnerami technologicznymi Dni Otwartych Digital System były firmy: Xerox Polska – dostawca zaawansowanych systemów druku na żądanie, wyróżniających się, jak podaje producent, spośród konkurencyjnych urządzeń największą rozdzielczością i formatem zadruku, Duplo Polska – wiodący producent innowacyjnych rozwiązań do zautomatyzowanej introligatorni, zapewniających wysoką precyzję i trwałość, a także firma Grafmasz – polski producent gilotyn i dystrybutor spiralownic Renz i foliarek Vivid.
„Celem, jaki przyświeca nam przy organizacji Dni Otwartych, jest przede wszystkim prezentacja procesów biznesowych, które wiążą się z wykorzystaniem technologii cyfrowej w połączeniu z najnowszymi rozwiązaniami dotyczącymi introligatorni, a które przynoszą drukarniom wymierne korzyści: podnoszą ich konkurencyjność na trudnym rynku zleceń, przyspieszają czas wykonania danego zlecenia i zapewniają korzyści finansowe firmom, które korzystają z tego typu rozwiązań” – mówi Piotr Synowiec, dyrektor handlowy w firmie Digital System.
Potwierdzenie tych słów znajduje odzwierciedlenie w ostatnich wdrożeniach firmy Digital System. Pierwsze dotyczy sprzedaży konfiguracji składającej się z modelu Xerox DocuColor 252 z produkcyjnym kontrolerem Free Flow Print Server, uzupełnionej przez model Xerox 4112. Nabywcą jest Wydawnictwo Benedyktynów Tyniec z Krakowa. Wdrożona tam technologia umożliwia kompletną produkcję publikacji książkowej. Xerox DocuColor 252 z produkcyjnym kontrolerem Free Flow Print Server sprawdza się w druku m.in. pełnokolorowych okładek książek. Urządzenie Xerox 4112, dzięki formatowi arkusza mieszczącego cztery strony w popularnym formacie 160×240 mm, zapewnia, jak podaje dostawca systemów, firma Digital System, znakomite parametry kosztowe, a precyzyjny druk gwarantuje użytkownikom rozdzielczość rzędu 2400×2400 dpi oraz liniaturę 150 lpi. Produkcyjny kontroler FreeFlow Print Server, który obsługuje model 4112, zapewnia także impozycję plików w formacie PDF. W pakiecie, wraz z urządzeniami do drukowania, firma Digital System dostarczyła również oklejarkę z klejeniem bocznym, elektryczną gilotynę, bigówkę oraz foliarkę.
Kolejne instalacje firmy Digital System zrealizowane zostały w ostatnim czasie w Wydawnictwie Politechniki Wrocławskiej i w drukarni Politechniki Opolskiej, które – po przeanalizowaniu dostępnych rozwiązań technologii druku spełniającego wymogi środowiska akademickiego i po przeprowadzeniu odpowiednich procedur przetargowych – wybrały zestawy rozwiązań oferowane przez Digital System. W obu przypadkach zdecydowano się na zakup maszyn Xerox Digital Color Press 700 i Xerox 4112.
Podczas Dni Otwartych Digital System zaprezentował m.in. systemy Xerox Digital Color Press 700 i Xerox 4112, system Duplo 3500, Duplo Docu Cutter 645, a także urządzenie umożliwiające oprawę klejoną – Duplo DB-280. Demonstrowano również spiralownicę Renz i foliarkę ze stołem wykładającym marki Vivid.
W zakresie oprogramowania przedstawiono natomiast Free Flow Web Services – program dedykowany dla firm oferujących usługi poligraficzne na szeroką skalę, wykorzystujący narzędzia internetowe służące do automatyzacji: wyceny usługi, montażu pracy z kontrolą jakości on-line, logistyki z terminami dostawy, sprzedaży i systemów lojalnościowych (oprogramowanie zawiera w pełni edytowalny panel administratora). Goście zapoznali się też z M photo – oprogramowaniem służącym do automatyzacji procesu montażu i zamawiania fotoalbumów, zarówno przez użytkowników indywidualnych, jak i instytucjonalnych (zamawiający fotoalbum pobiera bezpłatny program zawierający szablony i narzędzia jego edycji na swoim komputerze, a następnie nadzoruje przesłanie projektu w formie gwarantującej optymalną jakość druku bez przeciążenia łącza internetowego). Prezentowano również XMPie – program automatyzujący personalizację projektów graficznych, stanowiący plug-in do programu Adobe Indesign (warto wspomnieć, że odwiedzający Dni Otwarte Digital System otrzymali personalizowany kalendarz wykonany z użyciem oprogramowania XMPie).
Konferencja RFID Europe 2010
W dniach 28–29 września br. w Churchill (Cambridge, Wielka Brytania) firma IDTechEx organizuje konferencję RFID Europe 2010. Uczestnicy imprezy będą mogli zapoznać się z innowacjami technologicznymi i z nowoczesnymi produktami z branży RFID. Wśród prelegentów znajdą się m.in. przedstawiciele firm będących końcowymi użytkownikami technologii RFID (BMW, Goodyear, Sony, Air France).
Więcej informacji dotyczących bezpośrednio tego wydarzenia, jak i innych imprez organizowanych przez IDTechEx można znaleźć na stronie internetowej http://www.idtechex.com/rfideurope10/rfid-index.asp
Rejestrując się na konferencję online do 10 września można otrzymać 20% zniżki i sześciomiesięczny dostęp do RFID Knowledgebase.
„Świat DRUKU” jest partnerem medialnym konferencji RFID Europe 2010.
Trwa XIII edycja programu Przedsiębiorstwo Fair Play
W ogólnopolskim programie Przedsiębiorstwo Fair Play oceniane są wszystkie aspekty działalności firmy, sposób i styl prowadzenia przedsiębiorstwa – nie tylko jego wyniki ekonomiczne czy jakość wyrobów. Program ten ma na celu promowanie etyki w działalności gospodarczej, rozumianej jako właściwe zarządzanie relacjami z różnymi interesariuszami firmy, tj. z klientami, kontrahentami, pracownikami, wspólnikami, społecznością lokalną, a także władzą lokalną i państwową. Ideą programu jest zachęcenie wszystkich firm w Polsce do zachowań etycznych i wprowadzenia stosownych zmian nie tylko w wewnętrznej organizacji pracy, ale także do kształtowania pozytywnych relacji ze społecznością lokalną oraz dbałości o środowisko naturalne.
Do ubiegłorocznej, XII edycji programu zgłosiły się 682 firmy z całej Polski, spośród których 647 przeszło dwustopniową weryfikację i spełniając wymagania regulaminowe, decyzją Kapituły Programu, uzyskało tytuł i certyfikat „Przedsiębiorstwo Fair Play” 2009.
Program „Przedsiębiorstwo Fair Play” organizowany jest przez Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym, a afiliowany przy Krajowej Izbie Gospodarczej.
Szczegółowe informacje na temat programu „Przedsiębiorstwo Fair Play” uzyskają Państwo w biurze programu, osoba do kontaktu: Agata Rozalska, tel. 22 630 96 99, faks 22 826 25 96, e-mail: pr@fairplay.pl oraz na stronach internetowych http://www.fairplay.pl
„Świat DRUKU” jest patronem medialnym XIII edycji programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”.
Nowa Océ Arizona 550 XT
Firma Océ poinformowała o rozszerzeniu swojej serii najlepiej sprzedających się wielkoformatowych ploterów o kolejny model – szybki ploter płaski Océ Arizona 550 XT. Oferuje on najwyższą wydajność i nagradzaną już wielokrotnie międzynarodowymi, prestiżowymi nagrodami jakość obrazu przy druku produkcyjnym wielkoformatowej grafiki na sztywnych mediach.
Ploter Océ Arizona 550 XT jest oparty na odnoszącym sukcesy systemie Océ Arizona 550 GT, który pojawił się na rynku w lutym bieżącego roku. Poprzez podwojenie rozmiarów stołu Océ Arizona 550 XT oferuje klientom najlepsze na rynku, jak podaje producent, rozwiązanie dla wysokiej jakości wielkoformatowego druku produkcyjnego na sztywnych nośnikach. Dzięki niemu dostawcy realizujący znaczne nakłady mogą teraz produkować wysokiej jakości grafikę reklamową na największych sztywnych planszach, stosownie do wymagań swoich klientów, przy jednocześnie niższych niż dotąd kosztach obsługi.
Producent podaje, że seria ploterów płaskich UV Océ Arizona jest obecnie najlepiej sprzedającą się na świecie rodziną produktów (dwa tysiące urządzeń wprowadzonych już na rynek), a liczba instalacji przekracza łączne osiągnięcia wszystkich konkurentów firmy Océ. Charakteryzujący się mocną przemysłową konstrukcją kolejny ploter z tej rodziny – Arizona 550 XT – realizuje druk niemal dwukrotnie szybciej w stosunku do plotera Arizona 350 GT, zaś przy drukowaniu banerów i grafiki do zastosowań zewnętrznych użytkownik może uzyskiwać wydruk nawet trzy razy szybciej. Dodatkowo, według słów producenta, jakość obrazu, jaką zapewnia ploter Océ Arizona 550 XT, przewyższa wszystkie konkurencyjne systemy.
Warto wspomnieć, że w trudnym i stawiającym przed producentami wiele wyzwań roku 2009, gdy sprzedaż sprzętu drukującego i materiałów eksploatacyjnych spadła o około jedną trzecią, biznes prowadzony przez firmę Océ odnotował wzrost. Rozwój ten w znacznej mierze należy przypisać popularności serii Océ Arizona, przy której konstruowaniu zwrócono uwagę również na koszty i uzyskano bardziej przystępne cenowo dla użytkowników rozwiązanie, o 30–40% tańsze w porównaniu z systemami oferowanymi przez konkurencję.
Nagroda EISA dla Epsona
Europejskie Stowarzyszenie Obrazu i Dźwięku (EISA) uznało drukarkę Epson Stylus Pro 3880 za „Europejską drukarkę 2010–2011”. To prestiżowe wyróżnienie jest także uznaniem dla osiągnięć technologicznych firmy Epson w zakresie tworzenia produktów dla najbardziej wymagających klientów.
Oferująca wszechstronny druk na wielu różnych podłożach drukarka Epson Stylus Pro 3880 odpowiada na potrzeby zarówno profesjonalnych fotografów, jak i ambitnych amatorów, sprawdzi się podczas tworzenia dzieł sztuki, materiałów POS, grafik i proofingu.
Drukarka wykorzystuje zestaw zaawansowanych atramentów Ultra Chrome K3 czwartej generacji z dwoma nowymi kolorami (Vivid Magenta i Vivid Light Magenta). Dzięki temu jeszcze lepiej odwzorowuje odcienie czerwieni, fioletu i purpury, tworząc trwałe, wielkoformatowe wydruki w wysokiej jakości, zarówno w czerni, jak i w kolorze.
Jury stowarzyszenia EISA było pod wrażeniem rozmiaru, rozdzielczości i wydajności drukarki, komentując: „Epson Stylus Pro 3880 jest profesjonalną drukarką A2+, która jest na tyle mała, że można ją zaklasyfikować do modeli mieszczących się na biurku. Drukarka tworzy wysokiej jakości monochromatyczne i kolorowe obrazy z rozdzielczością wydruku do 2880×1440 dpi przy użyciu pigmentowych atramentów Ultra Chrome K3 Vivid Magenta. To idealny wybór dla fotografów, którzy wykonują duże ilości wydruków, ponieważ każdy wkład ma pojemność 80 ml”.
BusinessAnalyser.JDF
Firma Infosystems SA wprowadza do swojej oferty rozwiązanie Business Analyser.JDF, które jest nowoczesnym, opartym na technologii hurtowni danych systemem klasy Business Intelligence. Rolą tego systemu jest gromadzenie w centralnej hurtowni danych drukarni informacji zebranych z różnych systemów, arkuszy kalkulacyjnych oraz bezpośrednio z maszyn. Dzięki temu drukarnia może uzyskać nowe i bardzo skuteczne narzędzie, znakomicie nadające się do wykorzystania we współczesnej walce konkurencyjnej na rynku opakowaniowym i poligraficznym, bez konieczności dokonywania wymiany swoich dotychczasowych systemów, programów i arkuszy kalkulacyjnych.
System BusinessAnalyser.JDF firmy Infosystems SA należy do rozwiązań klasy Business Intelligence, stworzonych specjalnie na potrzeby przemysłu poligraficznego i opakowaniowego. System pozwala uczynić z informacji podstawową broń we współczesnej walce konkurencyjnej na rynkach opakowań i poligrafii. BusinessAnalyser.JDF może współpracować z różnymi programami kalkulacyjnymi, finansowo-księgowymi, kadrowymi, płacowymi, systemami MIS lub ERP, arkuszami kalkulacyjnymi, a także maszynami, którymi dysponuje drukarnia. Koncepcja centralnej hurtowni danych jest realizowana w systemie za sprawą przygotowanych konektorów danych, umożliwiających pobieranie do hurtowni informacji z najróżniejszych źródeł.
BusinessAnalyser zadebiutował na targach drupa 2008 jako integralny moduł systemu PrintManager.JDF. Jednakże w ciągu dwóch lat jego zakres funkcjonalny rozrósł się tak bardzo, że obecnie jest oferowany jako niezależny system, który potrafi pobierać dane z różnych źródeł, nie tylko z bazy danych systemu PrintManager.JDF.
BusinessAnalyser.JDF służy przede wszystkim dostarczaniu informacji ściśle skorelowanych z procesem podejmowania decyzji. Wynikiem zastosowania tego systemu w danym przedsiębiorstwie jest wprowadzenie w nim modelu decyzyjnego, opartego na analizie konkretnych danych operacyjnych. Dzięki temu instrumentowi użytkownik otrzymuje cały szereg możliwości prowadzenia analiz działalności operacyjnej przedsiębiorstwa, zarówno w obszarze handlowym, produkcyjnym, jak i finansowym. BusinessAnalyser.JDF pozwala na sporządzanie analiz przy uwzględnieniu dowolnych okresów czasowych i poszczególnych centrów kosztów (działy, maszyny, gniazda robocze). Zastosowane w nim kostki analityczne OLAP pozwalają na wyświetlanie i analizowanie danych z różnych punktów widzenia. System umożliwia także konfigurację raportów według własnych potrzeb.
Zastosowanie tego narzędzia sprawia, że możliwe staje się również zdefiniowanie i śledzenie tzw. kluczowych wskaźników wydajności w danym przedsiębiorstwie. Wybierane przez użytkownika interesujące go parametry są następnie wizualizowane za pomocą tabel przestawnych, wskaźników bądź wykresów. Dostęp do wskaźników możliwy jest także przez internet. Dla drukarń, w których wymiana danych z maszynami opiera się na formacie JDF, istotny będzie fakt, że to analityczne narzędzie oferowane przez Infosystems SA jest całkowicie kompatybilne ze standardem wypracowanym przez konsorcjum CIP4, a Infosystems SA jako pełnoprawny członek tej organizacji brał i w dalszym ciągu bierze udział w pracach nad dalszym rozwojem tego uniwersalnego standardu.
BusinessAnalyser.JDF poprzez zawarte w nim funkcje pozwala w praktyce urzeczywistnić ideę rachunkowości zarządczej w przedsiębiorstwie i optymalizuje oraz usprawnia proces budżetowania i kontrolingu. Zastosowanie tego systemu w drukarni w zdecydowany sposób przyczynia się do wzrostu ogólnego poziomu i efektywności procesów zarządzania.
Produkcja etykiet booklet
W dniach 14–16 września br. w Chicago odbędą się targi Labelexpo Americas 2010 – firma Prati zaprezentuje tam system do produkcji offline etykiet typu booklet VEGAplus Booklet. Rozwiązanie to zostało wprowadzone na rynek w ubiegłym roku i do dnia dzisiejszego zdobyło już uznanie firm działających na światowych rynkach, zwłaszcza farmaceutycznych, chemicznych i spożywczych. System został już zainstalowany w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, w Ameryce Południowej i we Włoszech.
System VEGAplus Booklet, stworzony z myślą o etykietach typu booklet, może zadrukowywać wstęgę o maks. szerokości 450 mm, umożliwia również m.in. nanoszenie zmiennych danych oraz laminowanie. Pracuje z maks. prędkością 75 m/min; obsługa maszyny jest intuicyjna dzięki panelowi sterującemu typu touch-screen. System wyposażony jest również w oprogramowanie samodiagnozujące, które od razu wykrywa powstające błędy.
Ostatni numer Pro-KREACJI na rynku
Ze względu na trudną sytuację na rynku wydawniczym i spadek wydatków reklamowych w segmencie pism branżowych, wydawnictwo Polski Drukarz sp. z o.o. podjęło decyzję o zawieszeniu wydawania czasopisma „Pro-KREACJA” z dniem 1 września 2010 r. W związku z tym numer wrześniowy tego magazynu będzie ostatnim dostępnym w tym roku na rynku.
„Dziękujemy: czytelnikom, autorom, ekspertom, współpracownikom, agencjom PR-owym oraz reklamodawcom. Jesteśmy wdzięczni wszystkim, którzy wspierali nasz zespół i kibicowali magazynowi. Dziękujemy za wyrazy uznania, konstruktywną krytykę, dowody sympatii. Było nam niezmiernie miło redagować dla Państwa pismo wyjątkowe” – mówi Aneta Cichla, sekretarz redakcji magazynu „Pro-KREACJA”.
Zachęcamy do lektury najnowszego, a równocześnie ostatniego numeru „Pro-KREACJI”. Wrześniowe wydanie poświęcone jest sezonowi świątecznemu w branży upominków reklamowych, komunikacji w czasach społeczności, marketingowi zintegrowanemu oraz działaniom promocyjnym Kościoła.

Firma Polski Drukarz sp. z o.o. nadal będzie kontynuowała działalność wydawniczą i wydawała miesięcznik „Świat DRUKU” oraz organizowała konferencje i warsztaty w ramach działalności „Akademii-Wiedzy.eu”.
Jednocześnie prosimy o kierowanie wszelkiej korespondencji związanej ze sprawami redakcyjnymi i PR-owymi pod adresem: redakcja@swiatdruku.com.pl. W sprawach ogólnych informacje można przesyłać pod adresem: biuro@swiatdruku.com.pl. Konta poczty elektronicznej magazynu „Pro-KREACJA” pozostaną aktywne do dnia 30 września 2010 roku.
TV TecStyle Visions 2012
Kolejne europejskie targi branży tekstylnej TV TecStyle Visions będą trwały od 2 do 4 lutego 2012 r. Dla wystawców oznacza to nic innego jak przeprowadzkę z prawej na lewą stronę stuttgarckich hal targowych. W lewym skrzydle zarezerwowane zostały hale 4 i 6, w sumie 20 tys. metrów kwadratowych. Wystawcy zaprezentują w Stuttgarcie nowości z dziedziny sitodruku, druku cyfrowego, transferowego, flock oraz tekstyliów przeznaczonych do zadruku.
Organizatorzy, Targi Stuttgart i gmk Veranstaltungsservice GmbH, są przekonani, że podobnie jak poprzednie edycje także i siódma edycja Branżowych Targów Druku na Tekstyliach, Haftu, Transferu i Flokowania odniesie wielki sukces. Organizatorzy oczekują około 200 wystawców i ponad 9000 odwiedzających, z których co piąty przybędzie na to spotkanie z zagranicy.
Poza tym na targach TV TecStyle Visions przedstawione zostaną aktualne kolekcje odzieży promocyjnej. „Jednym z głównych tematów będzie najnowszy trend w branży zdobienia tekstyliów, którym jest sztras. Tematyka ta uzupełniona zostanie o rozwiązania typu: oprogramowanie, systemy, materiały użytkowe i inne” – wyjaśnia Roland Gruber, właściciel i dyrektor gmk.
Cyfrowo z Duplo w Białymstoku
Partner Poligrafia to drukarnia cyfrowa z Białegostoku, która niedawno rozpoczęła swoją działalność stawiając na produkcję cyfrową. Proces ten w firmie wspierają od samego początku dwa urządzenia broszurująco-zbierające Duplo 2000 i oklejarka Duplo DPB-500, które są uzupełnieniem cyfrowych systemów produkcyjnych firmy Océ, na których opiera się tu realizacja zleceń.
Partner Poligrafia to młoda firma, choć znajomość branży poligraficznej i rynku dla jej właściciela, Andrzeja Kardasza, jest duża ze względu na doświadczenie zawodowe, jakie zbierał przez ostatnich dziesięć lat funkcjonując na rynku podłoży graficznych. To pozwoliło mu na przeanalizowanie sytuacji dotyczącej różnych technik drukowania i przyjrzenie się bliżej zapotrzebowaniu na określone usługi poligraficzne. Zdaniem Andrzeja Kardasza, mimo boomu w zakresie druku cyfrowego w całej Polsce, brakuje przedsiębiorstw specjalizujących się w tego rodzaju usługach. „Dlatego postanowiłem tę niszę wypełnić realizując różnego rodzaju aplikacje: druki personalizowane, druk niskonakładowy dla wydawnictw, środowisk naukowych i akademickich – mówi Andrzej Kardasz. – Będziemy się skupiać na współpracy z wydawnictwami książkowymi, ośrodkami akademickimi i naukowymi oraz agencjami reklamowymi. Liczymy też na nawiązanie kontaktów z drukarniami offsetowymi, dla których część prac jest nieopłacalna lub niewykonalna, np. druki personalizowane. Technologia cyfrowa daje szereg możliwości, cały czas się rozwija, jest doskonałą alternatywą dla offsetu, umożliwia realizację ciekawych zleceń. Do tego dochodzą spadające obecnie nakłady – tu również doskonale sprawdza się technologia cyfrowa, dlatego optymistycznie patrzę w przyszłość”.
W drukarni cyfrowej Partner Poligrafia rozpoczęły pracę systemy produkcyjne cyfrowe Océ oraz – jako ich uzupełnienie – pozwalające na szybką realizację zleceń system Duplo 2000 i oklejarka Duplo DPB-500. Druk cyfrowy jest techniką umożliwiającą realizowanie produkcji w bardzo krótkim czasie. Źle się dzieje, jeżeli cały proces w drukarni cyfrowej opóźnia obróbka introligatorska. Właściciel firmy Partner Poligrafia testował urządzenia kilku producentów i, jak twierdzi, to właśnie Duplo najbliższe było jego oczekiwaniom. Dodatkowo, co podkreśla, Fryderyk Wiernicki z firmy Duplo Polska i jego pomoc oraz wysoka jakość obsługi sprawiły, że wybór padł ostatecznie na tego właśnie dostawcę. Dodatkowo dobry stosunek ceny do jakości urządzeń proponowanych przez firmę Duplo był jednym z kluczowych elementów przy podejmowaniu decyzji. Przy wyborze urządzeń istotna była również sprawa serwisu. Duplo, jak twierdzi Andrzej Kardasz, na tle innych dostawców wyróżnia się serwisem dyspozycyjnym i rzetelnym; blisko znajdują się też magazyny tej firmy, co pozwala na szybkie sprowadzenie części zamiennych w razie jakichkolwiek awarii. Istotną cechą przy wyborze było również to, że systemy Duplo składają się z modułowych komponentów, które pozwalają na rozbudowę zestawu o kolejne funkcjonalne elementy wraz ze wzrostem potrzeb drukarni i jej rozwojem. Jest to szczególnie istotne dla firmy, która startuje i w planach ma rozwój w najbliższym czasie. Jak twierdzi Andrzej Kardasz, na razie inwestycji jest sporo, choć nie wyklucza kolejnych zakupów – być może zdecyduje się w najbliższym czasie na kolejne urządzenie Duplo.
Zainstalowany w drukarni Partner Poligrafia system Duplo 2000 służy do produkcji broszur z wydajnością do 2000 egz./godz. Składa się z dziesięciopółkowej wieży zbierającej (DC-10/60Pro), mostu łączącego i agregatu szyjąco-złamującego (DBM-120), w którego pamięci można zapisać kilka często używanych zadań, co ułatwia przełączanie między poszczególnymi pracami.
Oklejarka Duplo DPB-500 stanowi prosty w użytkowaniu, jednozaciskowy system zapewniający, jak podaje producent, trwałe oprawianie i wysokiej jakości rezultaty. Tworzy on eleganckie, profesjonalnie wyglądające publikacje: książki, katalogi, instrukcje obsługi, periodyki. Oklejarka może obsługiwać zarówno wydruki offsetowe, jak i cyfrowe.
Niciarki Kristec w ofercie Digiprintu
Od lipca br. firma Digiprint włączyła do swojej oferty niciarkę Kristec. Urządzenie produkowane jest przez włoską firmę Meccanotecnica, która specjalizuje się w produkcji maszyn do wykańczania wydrukowanych już książek.
Model Kristec to bardzo wydajna niciarka dedykowana do pracy z cyfrowymi maszynami arkuszowymi. Urządzenie doskonale sprawdza się w druku książek na żądanie, proces zszywania jest w pełni automatyczny i bardzo wydajny. Urządzenie umożliwia szycie nićmi książek na żądanie, już od jednej sztuki. Unikalne rozwiązanie to falcowanie, zbieranie i szycie wkładów w jednej maszynie. Maszyna Kristec stanowi przełom w produkcji szytych książek na żądanie, eliminuje pracochłonne procesy falcowania i zbierania wkładów. Stos wydrukowanych arkuszy wprost z cyfrowej maszyny drukującej umieszcza się w samonakładaku niciarki, a w nadrukowanym kodzie kreskowym zawarte są wszystkie informacje o książce: liczba stron, sposób kompletowania, liczba egzemplarzy. Na wyjściu otrzymujemy zszyty produkt, gotowy do dalszych procesów oprawy twardej. To rozwiązanie doskonale sprawdza się przy produkcji fotoalbumach, personalizowanych kalendarzy czy książek.
W niedługim czasie Digiprint przewiduje poszerzenie oferty niciarek.

<< Poprzedni  1  2  3  4  5  | < 6 >  7  8  9  10  11-20  21-30  31-40  41-50  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o