Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się
Poligrafia 2003

Z ostatniej chwili


Podświetlany film Epsona
Firma Epson wprowadziła do sprzedaży podświetlany film – rozwiązanie przeznaczone przede wszystkim dla profesjonalnych i komercyjnych drukarzy, produkujących materiały do celów reklamowych i wystawowych.
Podświetlany film Epsona ma grubość 170 µm i jest dostępny w formacie do 60\", z matowym wykończeniem. Materiał ten pozwala na drukowanie klarownych, ostrych obrazów, oferując najszerszą gamę kolorów i gęstość barwną. Krótki czas schnięcia atramentów Epson UltraChrome przyspiesza produkcję, a trwały substrat jest odporny na niekorzystne warunki pogodowe.
Podświetlany film Epsona równomiernie rozprowadza padające z tyłu światło i gwarantuje, że ekspozycja lub reklama będzie klarowna oraz jaskrawa.
Kluczowe cechy produktu:
- Krótki czas schnięcia
- Neutralny punkt bieli
- Doskonałe właściwości rozpraszania światła
- Znakomita gama kolorów i gęstość barwna
- Ostre obrazy bez przeciekania atramentu na drugą stronę
- Profile ICC do pobrania z witryny pomocy technicznej Epsona.

Atrament Epson UltraChrome K3 Vivid Magenta obejmuje bardzo szeroką gamę kolorów. Nawet złożone kolory, takie jak czerwień rodaminowa albo refleksyjne błękity, nie stanowią problemu dla tego systemu druku. Jasne atramenty w połączeniu z nową technologią rastrowania firmy Epson oferują bardzo płynną gradację, nawet podczas drukowania akwareli lub pasteli. Trzy atramenty czarne zapobiegają przeskokom tonów, zapewniając płynne przejścia barwne. Specjalna matowa czerń i kompozycja atramentów kolorowych umożliwiają uzyskanie wiernych barw nawet na nośnikach matowych.

Jubileusz 40-lecia Muzeum Papiernictwa w Dusznikach Zdroju
Rok 2008 jest dla Muzeum Papiernictwa szczególny. Przed 40 laty – 26 lipca 1968 r. w dusznickim młynie papierniczym udostępniono pierwsze ekspozycje prezentujące dzieje papiernictwa.
Trwające cały rok obchody jubileuszu odbywają się pod patronatem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Marszałka Województwa Dolnośląskiego. Najważniejsze wydarzenia jubileuszowe to: Święto Papieru zorganizowane w Dusznikach Zdroju (26–27 lipca) i we Wrocławiu w Arsenale (2–3 sierpnia), Międzynarodowa wystawa artystów papieru „Blowing in the wind” udostępniona w Dusznikach Zdroju od 26 lipca, wystawa Teresy Windyki pt. „Drukarskie techniki zdobienia papierów i tkanin (wrzesień–grudzień) oraz Konferencja Jubileuszowa. To ostatnie wydarzenie odbędzie się 10 października w nowo powstałej sali wystawienniczo-konferencyjnej, utworzonej w 2008 r. w pomieszczeniu dawnej suszarni papieru. Podczas konferencji Muzeum zostanie odznaczone Medalem Gloria Artis – Zasłużony Kulturze, przyznanym naszej instytucji przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za całokształt działalności na rzecz kultury polskiej.
Dzięki wysiłkom dusznickich muzealników w zakresie ochrony zabytkowego młyna papierniczego w Dusznikach Zdroju obiekt jest ten dziś jednym z najcenniejszych zabytków techniki w Polsce, przyćmiewającym swym pięknem wiele dworów i pałaców. W Muzeum zgromadzono bezcenne zbiory: m.in. największą w świecie kolekcję papierów ze znakami wodnymi z polskich młynów papierniczych, przepiękny zbiór zabytkowych przyrządów do badania właściwości papieru oraz niespotykane już urządzenia papiernicze, drukarskie i introligatorskie.
Od chwili otwarcia w Muzeum Papiernictwa pierwszych wystaw jest ono jedną z największych atrakcji Dolnego Śląska (do połowy 2008 r. zwiedziło je ponad 1,7 mln osób). Powstało tu blisko 70 wystaw czasowych, które były prezentowane w kraju i zagranicą. Wysoko ceniona jest oferta edukacyjna Muzeum, skierowana do zwiedzających w każdym wieku; można tu nie tylko zapoznać się z historią papieru, ale również własnoręcznie wykonać arkusze, które mogą być niepowtarzalną pamiątką z pobytu w tym unikatowym młynie papierniczym.
Dyrektor Muzeum
dr hab. Maciej Szymczyk
Nowy bizhub 501 Konica Minolta
Bizhub 501 to nowe urządzenie biurowe w ofercie Konica Minolta, służące do drukowania, kopiowania, skanowania i faksowania dokumentów w dużych nakładach i doskonałej jakości. Jego atutem jest prędkość druku czarno-białego: do 50 stron A4 na minutę. Urządzenie, należące do serii InfoLine, jest atrakcyjne zarówno ze względu na szeroką gamę zaawansowanych funkcji, jak i swój nowoczesny wygląd. Duży wyświetlacz LCD z kolorowym ekranem dotykowym sprawia, że jego obsługa jest prosta i intuicyjna.
Bizhub 501 bardzo usprawnia procesy zarządzania informacjami w firmie. Zaawansowane funkcje skanowania Digital Fax i Digital Store, w które wyposażono bizhub 501, ułatwiają proces dystrybucji i udostępniania danych w formie elektronicznej. Opcja Internet Fax umożliwia odbieranie danych faksowych w postaci załączników do wiadomości e-mail, natomiast IP Fax pozwala na bezpośrednią transmisję faksową do innych wielofunkcyjnych urządzeń cyfrowych, podłączonych do tego samego intranetu. Przetwarzane dokumenty można zapisywać w kilku ogólnodostępnych formatach (PDF, TIFF i opcjonalnie XPS), co sprawia, że mogą być one w łatwy sposób zapamiętywane i archiwizowane. Producent przewidział także możliwość przypisywania zróżnicowanych uprawnień różnym użytkownikom urządzenia. W tym celu tworzone są skrzynki użytkowników, które mogą być definiowane jako publiczne, dostępne dla określonej grupy osób lub prywatne.
W trosce o bezpieczeństwo danych, Konica Minolta wyposażyła bizhub 501 w kompleksowy pakiet zabezpieczeń. Ich zadaniem jest zapobieganie nieuprawnionemu i niekontrolowanemu dostępowi do sieci, a zarazem do poufnych informacji firmowych. Zapewnia to m.in. opcja uwierzytelniania biometrycznego na podstawie układu żył w skanowanym palcu dłoni. Alternatywną możliwością jest uwierzytelnianie się użytkowników za pomocą karty zbliżeniowej.
Durst na targach Taropak
Na targach Taropak 2008, które potrwają od 15 do 18 września, będzie można zapoznać się ze specjalistycznym ploterem UV do zadruku opakowań. Na stoisku firmy Atrium Centrum Ploterowe zostanie zaprezentowany ploter UV firmy Durst dedykowany dla rynku opakowaniowego i POP/POS.
„Opakowaniowy” Durst to urządzenie przeznaczone do druku na powlekanych i niepowlekanych materiałach płaskich takich jak tektura falista, kartony, pianki, pleksi, a także na tak nietypowych, jak aluminium czy szkło. Ploter oferuje rzeczywistą rozdzielczość 600 dpi. Jest to dokładność wystarczająca do tworzenia czytelnych tekstów o wielkości kilku punktów. Wysoką produktywność i jakość druku zapewnia opatentowana technologia Quadro Array firmy Durst. Technologia ta jest wykorzystywana przez całą linię ploterów Durst RHO UV.
Durst to ploter czterokolorowy, z możliwością rozbudowy o kolor biały, kolory spotowe, jasny cyjan i jasną magentę, a także o bezbarwny lakier. Ploter wyposażony jest w profesjonalną stację roboczą z oprogramowaniem Durst Rho Linux opartym na RIP-ie Caldera.

Cyfrowe systemy Canona z aplikacją do tworzenia profesjonalnych albumów fotograficznych
Canon Europe podpisał umowę z firmą Transeo Media, dostawcą rozwiązań do tworzenia albumów fotograficznych. W wyniku zawartego porozumienia sprzęt Canona do produkcji cyfrowej – w tym systemy druku imagePRESS C7000VP i C1 – będzie oferowany wraz z oprogramowaniem Media Album. Dzięki temu drukarnie będą mogły zaoferować swoim klientom nową usługę, polegającą na tworzeniu wysokiej jakości personalizowanych tematycznych albumów fotograficznych. Przykładowe zastosowania to m.in. druk wspomnień z wycieczek lub dzienniki firmowe.
Jednym z elementów oprogramowania Media Album są moduły pozwalające na błyskawiczne tworzenie wielostronicowych albumów fotograficznych przy użyciu profesjonalnych efektów. Wystarczy do tego zwykły komputer stacjonarny lub notebook. Dzięki technice drag-and-drop oprogramowanie jest bardzo proste w obsłudze. Wyróżnia się również bogactwem opcji – są wśród nich szablony, maski i zdefiniowane rozmiary stron, umożliwiające tworzenie profesjonalnie wykończonych produktów. Gdy użytkownicy – profesjonalni fotografowie lub klienci firmowi bądź prywatni – stworzą projekt, mogą zlecić druk, wysyłając pliki PDF na serwer drukarni.
„Ostatnio zleciliśmy badanie dotyczące przyszłości branży drukarskiej*. Gdy padło pytanie o nowe źródła przychodów, 87,2 proc. spośród 600 ankietowanych przedstawicieli branży druku na całym świecie wskazało, że największą szansę stwarzają albumy fotograficzne. Przy rosnących kosztach energii i innych zasobów drukarnie muszą poszukiwać nowych sposobów na zwiększanie przychodów. Aplikacje takie jak Media Album są odpowiedzią na zapotrzebowanie na innowacyjne usługi, które stymulują wyobraźnię klientów, pomagają drukarzom wyróżnić się na konkurencyjnym rynku i w efekcie zwiększyć przychody” – powiedział Mark Lawn, dyrektor ds. marketingu w Europie, odpowiedzialny za rozwiązania profesjonalne i marketing strategiczny w Canon Europe.

* Pełne wyniki badania można znaleźć w opracowaniu „Insight Report: Digital Printing Directions” autorstwa prof. Franka Romano, zleconym przez firmę Canon. Dostępne jest na stronie http://www.canon-europe.com/About_Us/News/Solutions_Business_News/index.asp
Akcja krwiodawstwa w Antalis Poland
W dniu 4 lipca br. w siedzibie firmy Antalis Poland odbyła się akcja poboru krwi. Przedsięwzięcie zostało zorganizowane w ramach kampanii społecznej Krewniacy, która od wielu propaguje ideę honorowego krwiodawstwa wspierając tym samym Europejską Fundację Honorowego Dawcy Krwi.
Kampania społeczna Krewniacy realizując założenia fundacji aktywizuje środowiska lokalne i biznesowe. Przeprowadzane zbiórki krwi to jedna z wielu inicjatyw tego ruchu społecznego na rzecz promocji krwiodawstwa. Podczas wspomnianej akcji zebrano 5850 ml tego drogocennego płynu.
„Cieszę się, że tego typu akcja miała miejsce w firmie; ze względów zdrowotnych nie mogłam być dawcą, ale całkowicie utożsamiam się z przedsięwzięciem. Moim zdaniem tego typu działania budzą w nas uśpione dobro. Warto je budzić częściej” – powiedziała Joanna Renda z firmy Antalis Poland.
„Wiele osób wyrażało swoje poparcie dla tej akcji. Ostra weryfikacja pozwoliła wyłonić 13 dawców, niemniej duża skala zainteresowania i pozytywny odzew potwierdzają założenia twórców kampanii, którzy w takich inicjatywach upatrują możliwości kreowania dobroczynnych postaw” – powiedziała Anna Dmochowska, organizator zbiórki krwi w firmie Antalis.
Obecnie fundacja prowadzi zbiórkę publiczną na zakup autobusu do poboru krwi. Dwie edycje zbiórki pozwoliły zebrać kwotę 1 300 000 zł. Całkowity koszt autobusu to 2 500 000. Autobus pozwoli na prowadzenie mobilnej stacji krwiodawstwa pełniąc tym samym funkcję promocyjną i wizerunkową Honorowego Krwiodawstwa.

Xanté Ilumina 3D
Kompletny cyfrowy system druku na foliach lentykularnych (soczewkowych) Ilumina 3D, wzbudził ogromne zainteresowanie zwiedzających targi drupa 2008. Ilumina 3D to technologia do wykonywania wydruków dających złudzenie trójwymiarowości oraz animacji, przy czym oferowana za przystępną cenę.
Urządzenia Xanté Ilumina 3D drukują bezpośrednio na materiale soczewkowym. Ilumina 3D może także służyć jako niedrogie narzędzie do proofingu do wydruków wyższej jakości i aplikacji w szerokim formacie. Właściwie nie ma ograniczeń w zastosowaniu urządzeń Ilumina 3D; mogą służyć do produkcji opakowań, kopert, DVD, CD, okładek magazynów, proofów, kart różnych formatów, posterów, nalepek, magnesów, menu, signage i wielu innych.
Maszyna jest sterowana przez odpowiednią wtyczkę Adobe Photoshop, stworzoną przez dostawcę oprogramowania lentykularnego ProMagic. Taki właśnie zestaw był prezentowany na drupie 2008 na stoisku firmy Xanté.
Firma Xanté będzie także dostarczała materiał Myriad do cyfrowego druku soczewkowego, opracowany specjalnie dla drukarek Ilumina 3D, zapewniając tym samym komplet komponentów.
Targi Poligrafia 2009
Międzynarodowe Targi Maszyn, Materiałów i Usług Poligraficznych Poligrafia to największe wydarzenie wystawiennicze dla przemysłu poligraficznego w Polsce. Targi gromadzą wystawców z Polski i z zagranicy prezentujących najnowsze osiągnięcia i technologie w zakresie przygotowania do druku, maszyn drukujących, urządzeń do obróbki wykończeniowej. Każda edycja odzwierciedla aktualne tendencje w branży i przyciąga liczne grono profesjonalnych gości. W 2007 roku w targach wzięło udział 14 tys. zwiedzających. Na powierzchni blisko 11 tys. m2 swoją ofertę zaprezentowało 330 wystawców z 18 krajów.
Poligrafia to nie tylko bogata i kompleksowa oferta wystawców. Podczas pobytu w Poznaniu można również wziąć udział w licznych seminariach, konferencjach i warsztatach. W 2009 roku już po raz trzeci zorganizowana zostanie ekspozycja specjalna Miasteczko Drukarń Polskich, której celem jest promocja polskich usług poligraficznych. W związku z rosnącym zapotrzebowaniem na usługi reklamowe i rozwojem branży reklamowej przygotowywany jest także Salon Druku Reklamowego SDR, który ma na celu promocję materiałów i urządzeń poligraficznych służących do produkcji reklam.
Najbliższe Targi Poligrafia będą trwały od 21 do 24 kwietnia 2009 roku. Organizator, spółka Międzynarodowe Targi Poznańskie, przyjmuje zgłoszenia do 10 grudnia tego roku.
Grafmasz poszerza ofertę
W bieżącym roku firma Grafmasz z siedzibą w Opatowie poszerzyła ofertę o wyroby znanych na świecie firm produkujących maszyny i urządzenia dla poligrafii. Została przedstawicielem szwedzkiej firmy Plockmatic, producenta zbieraczek i linii do produkcji broszur.
Ponadto Grafmasz jest wyłącznym przedstawicielem angielskiej firmy KAS Paper Systems, produkującej półautomatyczne i automatyczne bigówko-perforówki, a także systemy mailingowe i insertujące oraz linie do pakowania w folię.
Grafmasz jest wyłącznym przedstawicielem również węgierskiego producenta oklejarek do książek Rigo. W ofercie posiada gamę oklejarek, od najprostszych do automatycznych, z podawaniem i bigowaniem okładek.
Wszystkie wymienione maszyny można było obejrzeć na stoiskach ich producentów podczas ostatnich targów drupa.
Zdjęcia z Fotoarte na wystawie
Do 28 września br. w Parku Staromiejskim w Łodzi można oglądać wystawę, „Planeta ocean – odkrywając świat morskiej bioróżnorodności”, której organizatorem jest Fundacja Europejskie Centrum Ziemi. Autorami zdjęć są Francuzi: Laurent Ballesta i Pierre Descamp. Jesienią wystawę zobaczą również mieszkańcy Poznania, Szczecina, Krakowa i Trójmiasta.
Wielkoformatowe fotografie prezentujące skarby głębin oceanu wywołała i przygotowała do prezentacji Warszawska firma Fotoarte – Wielki Format. „Wywołaliśmy 87 zdjęć w wielkim formacie 180×120 cm na papierze błyszczącym Kodak Endura Ultra, co gwarantowało najwyższą jakość wywołania i nasycenie barw. Następnie wywołane już zdjęcia zostały podklejone na płyty Reynobond, co nadało im sztywność, a także zalaminowane, co nadało trwałość. Na koniec oprawiliśmy je w czarne, aluminiowe ramy” – mówi Dariusz Moryc, menedżer firmy Fotoarte.
Na wywołanie zdjęć i przygotowanie ich do wystawy zużyto ok. 188 m2 papieru fotograficznego, tyleż samo kleju i laminatu, ponad 1 kilometr profili aluminiowych, a także 2088 sztuk blachowkrętów. Prace i przygotowanie wszystkich zdjęć do wystawy wykonane zostały w krótkim czasie – 10 dni.
Najwyższą jakość wywołania w wielkim formacie umożliwia firmie Fotoarte cyfrowa naświetlarka fotograficzna Océ Light Jet 430. Naświetla ona zarówno wysokiej jakości grafikę reklamową, jak też zdjęcia lotnicze, mapy czy klasyczną fotografię. Urządzenia te dedykowane są do procesu, w którym uzyskuje się fotograficznej jakości wielkoformatowe zdjęcia, grafiki reklamowe czy fotografie artystyczne. Oce LightJet 430 poprzez naświetlenie materiału fotograficznego bezpośrednio z pliku cyfrowego umożliwia uzyskanie zdjęć w wielkich formatach nieporównywalnie taniej i szybciej niż przy zastosowaniu metod fotografii tradycyjnej. Największe pojedyncze zdjęcie wywoływane przez firmę Fotoarte może mieć wymiary 127×304,8 cm.
Wzrost cen w hubergroup
Od firmy Michael Huber Polska otrzymaliśmy list dotyczący zmian w cenach produktów hubergroup:
„W porównaniu z zeszłym rokiem koszty zużytych surowców do druku – tuszy, lakierów, czy innych półproduktów wzrosła na całym świecie o 30%. Trudną sytuację na rynku usług poligraficznych dodatkowo komplikuje ciągły wzrost cen poszczególnych mediów – energii elektrycznej, wody bądź paliw, a co za tym idzie transportu. W ciągu ostatniego kwartału spirala ciągle się nakręcała.
Żadne przedsiębiorstwo nie jest w stanie udźwignąć stale wzrastających kosztów produkcji nie dostosowując cennika swoich usług do zaistniałych warunków rynkowych. Również nasza firma, mimo usilnych starań, będzie musiała negocjować ze swoimi klientami nowe warunki współpracy.
Dział sprzedaży huber group podejmie indywidualne rozmowy z poszczególnymi klientami – porozumienia w sprawie nowych cen usług będą musiały zostać zawarte do 1 września 2008. Obie strony muszą wykazać się elastycznością i zrozumieniem wobec sytuacji, która zaistniała na rynku surowców poligraficznych.
Firma liczy na to, że razem ze swoimi klientami uda jej się sprostać nowym wyzwaniom stawianym przez współczesny rynek. Prosimy naszych klientów o wyrozumiałość i wsparcie w tym trudnym dla firmy okresie.
Heiner Singer, dyrektor generalny Huber group”
Cyfrowe nowości w ofercie Scorpio
Scorpio sp. z o.o. sukcesywnie poszerza swoją ofertę handlową w zakresie rozwijającego się druku cyfrowego. Do dotychczasowych pozycji produktowych takich producentów jak Spühl i Matan dołączyły następujące marki:
- Chroma – producent wielkoformatowych systemów druku cyfrowego CromaDigipress, opracowanych z myślą o realizacji zamówień druku wysokiej jakości prac, wykonywanych dotychczas technologią sitodrukową. Połączenie piezoelektrycznej technologii DOD z dużą prędkością pracy maszyny i relatywnie niskimi kosztami eksploatacji daje ogromne możliwości zastosowań dla tego nowego rozwiązania.
- GCC – producent wielkoformatowych ploterów drukujących, w tym m.in. przemysłowego hybrydowego plotera StellarJet K100UV. Maszyna w zależności od wersji drukuje czterema lub sześcioma kolorami, ma również opcję koloru białego oraz/lub lakieru. Urządzenie to wyposażone jest w 8 lub 16 piezoelektrycznych głowic drukujących Konica Minolta, charakteryzujących się 14-pikolitrowym rozmiarem kropli, dzięki czemu możliwe jest drukowanie z rzeczywistą rozdzielczością do 720 dpi przy prędkości produkcyjnej druku dochodzącej do 120 m2/godz. (w trybie Double Speed).
- MGE – producent ploterów frezujących i-cut GraphicsRouter. Dzięki zastosowaniu innowacyjnej technologii urządzenia te stosowane są obecnie w rozmaitych procesach obróbki w wielu dziedzinach przemysłu. Oferowane plotery są nie tylko uzupełnieniem maszyny Spühl Virtu oraz innych wielkoformatowych drukarek typu flat-bed, ale stosowane są również w innych branżach, takich jak produkcja opakowań, materiałów POS, w meblarstwie i wielu innych.
- Caldera – producent oprogramowania GrandRip+. Jest to innowacyjne rozwiązanie dedykowane dla sektora druku wielkoformatowego; zawiera najnowsze rozwiązania z zakresu zarządzania kolorem, wsparcia kolorów spotowych, nestingu i tilingu.

Roland 50 we wschodnich Niemczech
Maszyna Roland 50 w formacie 36/52, choć nieduża, gromadziła wokół siebie tłumy zwiedzających na stoisku manrolanda podczas targów drupa. To także pierwsza taka maszyna drukująca w Wenigenlupnitz, w historycznym regionie Wartburga, w Turyngii.
Maszyny drukujące A3 wykorzystujące technologię Roland 50 umożliwiają produkcję w formacie 36×52 cm, co pozwala na zdobycie nowych zamówień w nowych gałęziach przemysłu. Co więcej, maszyny tej klasy cechują się wysoką jakością druku i możliwością użycia większej gamy podłoży. To argumenty, które przekonały także Eckenfelder GmbH & Co. KG do zakupu pięciokolorowego Rolanda 50.
Drukarnia Eckenfelder produkuje głównie gadżety reklamowe i kalendarze. W związku z tym możliwości Rolanda 50, zwłaszcza elastyczność w doborze podłoży drukowych do 0,8 m grubości, były zasadniczym kryterium wyboru tej maszyny. Można tu zacytować Christofa Eckenfeldera i Daniela Eckenfeldera, dyrektorów zarządzających firmy, którzy na pytanie, dlaczego nie wybrali jakiejś innej, lepiej znanej maszyny rozmiaru piko, odpowiedzieli: „Wiemy, jaka jest wiedza technologiczna manrolanda w dziedzinie dużych maszyn drukujących, teraz można tę wiedzę odnaleźć w maszynach o rozmiarze piko”. Rzeczywiście, platforma technologiczna i cechy użytkowe dużych maszyn drukujących Roland zostały przeniesione do mniejszego formatu; chodzi szczególnie o podwójnej wielkości cylindry drukujące i transfertery zapewniające transport arkusza bez markerów oraz druk wysokiej jakości.
Roland 50 został zmontowany w Mainhausen we wschodnich Niemczech.
Pierwszy w Europie Jeti 3324 Aquajet
Pierwsza europejska instalacja maszyny Jeti 3324 Aquajet produkcji Gandinnovations, pracującej w trybie direct-to-fabric, odbyła się w drukarni wielkoformatowej PlotFactory AG w Weisslingen, w Szwajcarii. „Aquajet pozwala na drukowanie, cięcie i klejenie materiałów w jednym procesie. To istotna korzyść, gdyż nie potrzebujemy oddzielnej maszyny sublimacyjnej. Przy długich seriach oszczędza to zarówno czas, jak i materiały, a także nie będzie miało niekorzystnego wpływu na środowisko” – mówi Rinaldo Fochetti, Managing Director w PlotFactory AG.
PlotFactory AG obecnie drukuje na całej gamie materiałów, od backlitów, przez satynowe tekstylia, bezrefleksowe block-outy, materiały typu canvas, po materiały przezroczyste i lekkie materiały banerowe. Typowe aplikacje to: flagi, banery, reklama zewnętrzna i wewnętrzna, realizacje wystawiennicze i muzealne, a także domowe przedmioty dekoracyjne, jak obrusy czy dywany.
Nowe czarno-białe bizhuby Konica Minolta
Konica Minolta wprowadza do oferty modele bizhub 361 i bizhub 421 z serii InfoLine. To wysoko wydajne monochromatyczne urządzenia biurowe, z zaawansowanymi funkcjami skanowania i faksowania, możliwością tworzenia skrzynek użytkowników i opcją uwierzytelniania biometrycznego.
Bizhuby drukują z prędkością, odpowiednio, 36 i 42 stron na minutę. Jeszcze szybsze są skanery, które potrafią skanować nawet do 70 oryginałów na minutę. Zeskanowane dokumenty mogą być zapisywane w formacie wielostronicowych plików PDF, plików TIFF oraz opcjonalnie XPS. Co więcej, urządzenia mogą przesyłać zeskanowane strony pocztą elektroniczną, jak również kierować je do serwera FTP, SMB i skrzynek użytkowników. Ta ostatnia lokalizacja to efekt zastosowania przez firmę Konica Minolta nowatorskiej koncepcji usprawniającej przechowywanie informacji i zarządzanie nimi. Tworzone w urządzeniach bizhub skrzynki mogą być definiowane jako publiczne, dostępne dla określonej grupy osób lub prywatne, a poszczególnym użytkownikom można przyznawać zróżnicowane uprawnienia dostępu.
Funkcjonalność systemów bizhub 361 i 421 dodatkowo zwiększa zastosowany w nich finiszer. Nieznacznie powiększa on wymiary urządzenia, a umożliwia sortowanie i zszywanie, dziurkowanie czy produkcję kompletnych broszur. Po uzupełnieniu o sorter wielopółkowy może segregować dokumenty, np. oddzielać wydruki, kopie i przychodzące faksy.
Urządzenia mają duży wyświetlacz LCD z kolorowym ekranem dotykowym. Istotnym udogodnieniem dla użytkowników jest zastosowanie w nich najnowszej wersji kontrolera Emperon, która zapewnia płynną integrację z każdą siecią firmową. Ponadto bizhuby 361 i 421 wyposażono w kompletny pakiet zabezpieczeń, które zapobiegają nieuprawnionemu dostępowi do sieci firmowej i uniemożliwiają dostęp do poufnych danych. Dzięki temu, są one zgodne z najnowszą międzynarodową normą bezpieczeństwa ISO 15408 EAL3.
DirectSmile do personalizacji
Nagrodę European Digital Press Association za najlepszy produkt 2008 roku związany z drukiem zmiennych danych otrzymała firma DirectSmile. Międzynarodowe jury składające się z najlepszych dziennikarzy magazynów branżowych z całej Europy uznało oprogramowanie firmy DirectSmile, łączące wydruk zmiennych danych i personalizację obrazu, za najlepsze w 2008 roku. Oprogramowanie umożliwia użytkownikom druk w 100% personalizowanych dokumentów, także zawierających obrazy, zdjęcia, grafikę. Najistotniejszą cechą, która ujęła jury, okazały się nieograniczone możliwości tworzenia personalizowanych obrazów, w pełni uniwersalne tworzenie dokumentów na bazie Adobe InDesign, pełna skalowalność, pozwalająca na wydruk milionowych nakładów personalizowanych dokumentów w najbardziej sprawny sposób.
Letnia promocja w Lambdzie
W lipcu PHP Lambda sp. z o.o. przygotowała dla drukarń wielkoformatowych i agencji reklamowych zajmujących się profesjonalnym oklejaniem samochodów interesującą promocję na materiały do wydruków solwentowych. W nowych, niższych cenach można teraz kupić w Lambdzie folie Orajet do druku solwentowego. Promocja obejmuje również materiały do wykonywania grafiki na pojazdach: wysokiej jakości wylewane folie do druku solwentowego Orajet, folie z klejem kanalikowym, folie One Way Vision i dedykowane do powyższych materiałów laminaty.
Sun Chemical podniósł ceny pigmentów
W związku ze znacznym wzrostem cen surowców, energii i transportu dział pigmentów Sun Chemical Corporation podniósł z dniem 1 lipca globalne ceny przeciętnie o 10 do 35%.
„Bardzo szybki wzrost cen ropy i gazu naturalnego doprowadził do dramatycznego wzrostu cen surowców i energii, jak również kosztów transportu” – mówi Myron Petruch, prezes działu Performance Pigments w Sun Chemical. „Dodatkowo znacznie wzrosły także ceny półproduktów i pigmentów sprowadzanych z Chin i innych krajów azjatyckich. Koszty sięgają wyższego poziomu niż kiedykolwiek w ciągu ostatnich 30 lat”.
Obecna podwyżka cen jest kolejną po ogłoszonej w lutym tego roku i dotyczy pigmentów we wszystkich postaciach. „Nie zanosi się na szybkie odciążenie tych rosnących kosztów, jakkolwiek nadal szukamy możliwości ich redukcji i zysków z produkcji, aby zrównoważyć podwyżki cen surowców” – mówi Petruch.
Pierwsza w Europie UV Gerber Solara ion
Na początku czerwca firma Spandex poinformowała o pierwszej w Europie instalacji najnowszej wielkoformatowej drukarki UV Gerber Solara ion, drukującej w trybach flatbed i z roli-na-rolę. Firma Alpha Sign Systems z siedzibą w Wielkiej Brytanii rozpoczęła użytkowanie tej drukarki pod koniec kwietnia; decyzję podjęto ze względu na jej liczne funkcje i opłacalność inwestycji, która rozszerzy ofertę cyfrowego druku wielkoformatowego firmy.
Według Johna Teterisa, dyrektora Alpha Sign Systems, Gerber Solara ion różniła się od urządzeń konkurencji bardzo korzystnym stosunkiem ceny do wydajności, który jego zdaniem zmniejszy czas produkcji o około jedną trzecią. Teterisowi zaimponowała również technologia utwardzania atramentu na zimno Cold Fire Cure i zaawansowane kationowe atramenty UV GerberCAT, które są utwardzane w temperaturze pokojowej, co zwiększa zakres dostępnych podłoży drukowych. Połączenie tych cech oznacza, że wrażliwe na temperaturę materiały, jak plastik, winyl, włókna i materiały na bazie papieru, można zadrukowywać bez utraty przyczepności atramentu lub ryzyka uszkodzenia podłoża.
W razie potrzeby Gerber Solara ion zapewni Alpha Sign Systems dodatkową elastyczność poprzez zarządzanie niektórymi aplikacjami, np. grafiką na pojazdy, którą firma może obecnie produkować jedynie na swojej drukarce solwentowej. „Dzięki ultraelastycznemu wiązaniu atramentu GerberCAT z podłożem i możliwości łatwego przechodzenia z formatów flatbed do formatów roll-to-roll możemy być spokojni, że w przypadku zwiększonego zapotrzebowania na grafiki na pojazdy, Gerber Solara ion poradzi sobie z łatwością” – mówi Teteris.
Dodatkową cechą, która zadecydowała o wyborze Gerber Solara ion, była zdolność do produkowania wysokiej jakości wydruków z dużą prędkością – do 60 m2/godz. na sztywnych i elastycznych podłożach; wyprodukowane grafiki są gotowe do natychmiastowej ekspozycji nawet na zewnątrz.
„Solara ion redukuje liczbę procesów potrzebnych do drukowania. Możemy teraz nadrukowywać całe czterokolorowe obrazy bezpośrednio na płyty kompozytowe. Dawniej musieliśmy wydrukować obraz na elastycznej folii, później zalaminować go przezroczystą, a następnie nakleić na płytę. Szacuję, że przy tego typu pracy czas produkcji przy użyciu Solara ion zredukowany jest do około jednej trzeciej” – dodaje Teteris.
W tym roku przypada 20 rocznica założenia firmy Alpha Sign Systems. Alpha dostarcza pełne usługi zarządzania projektem i ma duże i zróżnicowane portfolio z zakresu oznakowań, w tym banery, oznakowania POS, billbordy reklamowe i modułowe systemy oznakowań.

Kolejny PuzzleFlow Automator na rynku USA
Firma Flashlight-Digital, wyłączny dystrybutor produktów ACCHSH na rynku północnoamerykańskim, przeprowadziła kolejne udane wdrożenie systemu PuzzleFlow Automator, serwera automatyzującego produkcję, dedykowanego dla sektora prasowego. Tym razem na jego zakup zdecydował się wydawca dziennika „The Washington Times’, co stanowi dla ACCHSH i Flashlight-Digital ważny krok w wejściu na rynek renomowanych wydawnictw gazetowych.
„The Washington Times” to codzienna gazeta ukazująca się od 1982 roku i wydawana przez firmę News World Communications. Jak podaje wydawca, należy ona do najczęściej cytowanych dzienników amerykańskich, zaś na swoją reputację zapracowała przede wszystkim wysokim poziomem publikacji w zakresie tematyki politycznej i skutecznym dziennikarstwem śledczym. Poza gazetą codzienną, News World Communications wydaje też tygodniową wersję The Washington Times, która zawiera najważniejsze informacje i komentarze z ostatnich siedmiu dni.
Od długiego czasu kierownictwo gazety poszukiwało wydajnego i skutecznego rozwiązania w zakresie automatyzacji produkcji. Chodziło przede wszystkim o wyeliminowanie problemów pojawiających się przy przetwarzaniu ogłoszeń i kompletnych stron „The Washington Limes” pochodzących ze źródeł zewnętrznych. Po wnikliwej analizie dostępnych na rynku systemów, wydawca zdecydował o wdrożeniu PuzzleFlow Automator, narzędzia będącego wspólnym rozwiązaniem firm ACCHSH i Flashlight-Digital.
PuzzleFlow Automator posiada wszystkie funkcje, jakich wydawca „The Washington Limes” potrzebował, by usprawnić proces produkcji, przede wszystkim w części związanej z akwizycją i zarządzaniem ogłoszeniami. Co więcej, rozwiązanie to pozwoliło na automatyzację wielu zadań, które do tej pory były wykonywane przez operatorów DTP, zapewniając jednocześnie integralność wykorzystywanych do produkcji plików PDF.
Po otrzymaniu pliku z ogłoszeniem, PuzzleFlow Automator automatycznie koryguje ewentualne błędy, określa rozmiar dokumentu i parametry dotyczące zarządzania barwą, opierając się na informacjach dostarczanych przez systemy MIS. Proces ten pozwala na znaczne oszczędności czasowe, eliminując jednocześnie potencjalne błędy powstające podczas tradycyjnej korekcji plików.
Mówi Andrzej Czyż, prezes ACCHSH: „Wdrożenie PuzzleFlow Automator w tym renomowanym wydawnictwie to kolejna już udana implementacja narzędzi opartych na systemie PuzzleFlow w USA. Dzięki wieloletnim doświadczeniom na amerykańskim rynku gazetowym, firma Flashlight-Digital pomogła nam w stworzeniu profesjonalnego rozwiązania skutecznie konkurującego z innymi produktami na rynku automatycznego przetwarzania dokumentów PDF w wydawnictwach gazetowych, szczególnie przydatnego na bardzo ważnym etapie akwizycji ogłoszeń”.

<< Poprzedni  11-20  21-30  31-40  41-50  | < 51 >  52  53  54  55  56  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o