Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się
Poligrafia 2003

Z ostatniej chwili


Materiały Zebra Technologies w ofercie Polcanu
Firma Zebra Technologies, dostawca specjalistycznych rozwiązań do druku i automatycznej identyfikacji, nawiązała współpracę w zakresie dystrybucji materiałów eksploatacyjnych z firmą Polcan.
Zastosowanie oryginalnych materiałów eksploatacyjnych Zebra zapewnia najwyższą jakość druku, niezawodność i optymalną wydajność drukarki, m.in. dzięki ograniczeniu zużycia głowicy drukującej. Zebra posiada w swoim asortymencie ponad 75 materiałów do druku etykiet, przywieszek i paragonów, a także produkty specjalistyczne, takie jak np. opaski na rękę, etykiety zabezpieczone przed naruszeniem czy etykiety do zastosowań w wysokich temperaturach.
Rozwiązania Zebry w zakresie druku są odpowiednie do najbardziej wymagających zastosowań i wykorzystywane w takich branżach jak logistyka, produkcja, handel detaliczny, administracja publiczna i wielu innych. „Wychodząc naprzeciw potrzebom naszych klientów z poczuciem, że jedynie korzystanie z oryginalnych materiałów eksploatacyjnych zapewni najwyższą jakość druku przy zachowaniu atrakcyjnej ceny, nawiązaliśmy współpracę z firmą Zebra Technologies” – powiedział Roman Kwiatkowski, założyciel i właściciel firmy Polcan.
„Polcan to firma z doświadczeniem na rynku, świadcząca usługi od 17 lat, stale poszerzająca asortyment i reagująca na zmieniające się trendy – powiedział Paweł Sinicyn, regionalny koordynator sprzedaży materiałów eksploatacyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej Zebra Technologies. – Pozyskaliśmy wiarygodnego i kompetentnego partnera”.
Materiały eksploatacyjne Zebra Technologies dostępne są w standardowym asortymencie w systemie ZipShip lub przez rozległą sieć partnerów firmy. Materiały mogą być także wykonane na indywidualne zamówienie w formatach lub rodzajach niedostępnych w ofercie gotowych produktów. Więcej informacji pod adresem www.zebrazipship.com
Nagrody w VIII edycji konkursu Obsesja Papieru Tworzyw
W dniu 22 czerwca firma Cezex wręczyła nagrody w dorocznym konkursie przeznaczonym dla agencji reklamowych, projektantów i drukarń. Ogłoszenie zwycięzców miało miejsce w siedzibie firmy Cezex w Warszawie, przy ulicy Modlińskiej 6.
W tegorocznym konkursie prace oceniało pięcioosobowe jury składające się z artystów grafików, przedstawicieli prasy branżowej i przedstawiciela organizatora w składzie: przewodniczący jury Andrzej Pągowski, Wojciech Mierowski, Michał Bogusiak, Janusz Gąsowski, Robert Załupski oraz Iwona Trochimczuk.
Wśród patronów medialnych konkursu był magazyn „Pro-KREACJA”.
Spośród 776 nadesłanych do konkursu prac, wykonanych na papierach i tworzywach sztucznych z oferty firmy Cezex, jury wybrało te, które wyróżniały się wysokim poziomem artystycznym i perfekcyjną formą wykonania. Ich autorzy odebrali 12 statuetek i 5 wyróżnień. Firma Cezex dodatkowo przyznała 11 wyróżnień specjalnych.
W uroczystości wręczenia nagród uczestniczyli przedstawiciele jury i patronów medialnych oraz laureaci konkursu. Nagrody i wyróżnienia wręczali zwycięzcom prezes firmy Cezariusz Szlachcic oraz przewodniczący jury Andrzej Pągowski. W internecie emitowana była relacja na żywo z tego wydarzenia.
Zdobywcami statuetek w poszczególnych kategoriach zostali:
- Grand Prix – Elżbieta Banecka z Warszawy
- Nagroda specjalna przewodniczącego jury – Teatr Guliwer z Warszawy
- kategoria Mistrzowska Kreacja, podkategoria Zaproszenie – Pakato z Poznania
- kategoria Mistrzowska Kreacja, podkategoria Karta okolicznościowa – Petite z Wrocławia
- kategoria Mistrzowska Kreacja, podkategoria Katalog/folder – Wioletta Kowalczyk i Konrad Kowalczyk z Opoczna
- kategoria Mistrzowska Kreacja, podkategoria Opakowanie/pudełko – Drukarnia Ellert z Wiązownej
- kategoria Mistrzowska Kreacja, podkategoria Opakowanie/pudełko – Pakato z Poznania
- kategoria Mistrzowski Projekt – Awokado Sztuka Wnętrza z Gdańska
- kategoria Egzamin na Mistrza – Joanna Kaźmierczyk z Ogólnokształcącej Szkoły Sztuk Pięknych w Dąbrowie Górniczej
- kategoria Mistrzostwo na Wielką Skalę – Mariusz Gajewski z Warszawy
- kategoria Pasja Tworzyw, podkategoria Kreacja – Correstudio z Łodzi
- kategoria Pasja Tworzyw, podkategoria Wykonanie – Sim-Art z Poznania
Wyróżnienia jury otrzymali:
- kategoria Mistrzowska Kreacja, podkategoria Karta okolicznościowa – Agencja Reklamowo-Handlowa Wist z Ząbkowic Śląskich
- kategoria Mistrzowska Kreacja, podkategoria Karta okolicznościowa – Maria Kobusiewicz z Poznania
- kategoria Mistrzowska Kreacja, podkategoria Inne – Sulek Production ze Szczecina
- kategoria Egzamin na Mistrza – Lidia Halicka ze Szkoły Podstawowej nr 82 we Wrocławiu
- kategoria Mistrzostwo na Wielką Skalę – Rapid z Piaseczna
Wyróżnienia Cezeksu otrzymali:
- kategoria Mistrzowska Kreacja, podkategoria Zaproszenie – Reprograf 2 z Radomia
- kategoria Mistrzowska Kreacja, podkategoria Zaproszenie – Profesja z Mikołowa
- kategoria Mistrzowska Kreacja, podkategoria Opakowanie/pudełko – ASAP z Warszawy
- kategoria Mistrzowska Kreacja, podkategoria Książka/album – Drukarnia i Wydawnictwo Akademickiej Wyższej Szkoły Społeczno-Przyrodniczej im. Wincentego Pola w Lublinie
- kategoria Mistrzowska Kreacja, podkategoria Inne – Galeria Internetowa Malandia.pl z Częstochowy
- kategoria Mistrzowski Projekt – Tadeusz Majner ze Stowarzyszenia Pomocy Akson z Wrocławia
- kategoria Mistrzostwo na Wielką Skalę – Katarzyna Derkacz-Gajewska z Warszawy
- kategoria Mistrzostwo na Wielką Skalę – Marlex ze Stalowej Woli
- kategoria Mistrzostwo na Wielką Skalę – Podgórska Drukarnia Offsetowa z Krakowa
- kategoria Mistrzostwo na Wielką Skalę – Drucker ze Szczecina
- kategoria Pasja Tworzyw, podkategoria Wykonanie – Druk Allegro z Borowianki

Organizator konkursu, firma Cezex, zaprasza wszystkich pasjonatów do obejrzenia wystawy zwycięskich prac. Będzie ona dostępna do końca lipca w Salonie Papierniczym Papeteo przy ulicy Modlińskiej 6.
Heidelberg i Polar zapraszają na jesienne imprezy
Kontynuując serię bardzo popularnych imprez takich jak dni otwarte i spotkania z ekspertami w zakładach produkcyjnych, już po wakacjach, w trakcie trzech jesiennych miesięcy zaplanowano kolejne imprezy w Print Media Center w Heidelbergu, w zakładach produkcyjnych Heidelberga w Wiesloch-Walldorf i w Lipsku oraz firmy Polar-Mohr w Hofheim.
W dniach 27–28 września 2010 w zakładach Heidelberga w Lipsku odbędą się Postpress Commercial Days. Głównymi zagadnieniami poruszanymi podczas tej imprezy będzie zróżnicowana obróbka introligatorska produktów drukowanych i szukanie potencjału w optymalizacji procesu produkcyjnego w zakresie złamywania, szycia, klejenia oraz krojenia, a także wykorzystania oprogramowania Prinect Postpress Manager, zintegrowanego z systemem zarządzania procesem produkcyjnym.
Planowane prezentacje na żywo:
- linie do oprawy zeszytowej Stitchmaster ST 100, ST 350 i ST 450
- złamywarki: Stahlfolder KH 66 + maszyna do termonici FS 150, zautomatyzowana złamywarka Stahlfolder KH 66 – nowość Ipex 2010, Stahlfolder TD 94 z pneumatyczną zwrotnicą – nowość Ipex 2010, zautomatyzowana złamywarka Stahlfolder TH 56, Flexomailer, ATS bander
- oklejarki: Eurobind EB 600 PUR, EB 600 Hotmelt, EB 1300 PUR, Eurobind EB Pro – nowość Ipex 2010
- Kama: sztanca Kama ProCut 74, składarko-sklejarka Kama Profold
- Polar: krajarki Polar 66, 115
- linia Hunkeler z odwijakiem z roli, cięciem na arkusze i falcowaniem w linii


Natomiast 5 października 2010 w Print Media Center w Heidelbergu planowany jest Commercial Printing Day, podczas którego zostaną zaprezentowane rozwiązania dla drukarń akcydensowych w formacie 35×50 i 50×70. Będzie to kolejna impreza poświęcona drukarniom akcydensowym, pozwalająca zapoznać się z najnowszymi rozwiązaniami w zakresie drukowania, introligatorni oraz kontroli i zarządzania procesem produkcyjnym.
Planowane prezentacje na żywo:
- drukarnia zintegrowana w oparciu o system Prinect
- naświetlarki CtP z rodziny Suprasetter
- Speedmaster SM 52 Anicolor
- Speedmaster SM 74
- Speedmaster XL 75
- Prinect Axis Control, Image Control, Inpress Control
- maszyny introligatorskie do produkcji akcydensowej.

Kolejna przygotowywana impreza to HEI ECO Day (12 października 2010, Print Media Center, Heidelberg). Pod hasłem HEI ECO zostaną pokazane rozwiązania związane z ekologicznym podejściem do procesu produkcyjnego w drukarniach. Już po raz kolejny będzie można bliżej zapoznać się z zagadnieniami emisji dwutlenku węgla i jej redukcji (Speedmaster Anicolor SM 52, maszyny drukujące w formatach 50×70, 70×100).

20 października w Print Media Center w Wiesloch-Walldorf (hala 11) jest organizowany Label Day. Będą prezentowane rozwiązania do produkcji etykiet i uszlachetnień w drukowaniu. Program pokazów obejmie maszyny, urządzenia i wyposażenie niezbędne przy produkcji różnego typu etykiet: IML, etykiet na podłożach metalizowanych drukowanych z wykorzystaniem fleksograficznych zespołów drukujących, złocenia na zimno itd. Maszynom drukującym towarzyszyć będzie pełne wyposażenie działów przygotowalni oraz introligatorni.

W dniach 13–27 października odbędzie się także, w Hofheim, impreza Polar Label Days, także poświęcona produkcji etykiet, z wykorzystaniem maszyn i urządzeń firmy Polar. Mogą w niej uczestniczyć goście Label Day w Wiesloch-Walldorf.

Kolejny Packaging Day jest planowany na 17 listopada 2010 (Print Media Center, Wiesloch-Walldorf, hala 11). Podobnie jak podczas poprzednich imprez poświęconych produkcji opakowaniowej będzie możliwość zapoznania się z procesem produkcyjnym od przygotowalni po introligatornię, od wykrawania i klejenia aż po Prinect, zintegrowany system zarządzania procesem produkcyjnym. Wśród nowości nie zabraknie nowego Speedmastera CX 102.

I ostatnie z zapowiadanych spotkań: Polar Technology Days, 15–26 listopada, zakłady Polar-Mohr, Hofheim, poświęcone innowacjom i nowościom w zakresie nowoczesnych systemów krojenia. Podczas imprezy będzie można zapoznać się z szeroką ofertą nowości w zakresie zautomatyzowanych, szybkich systemów krojenia z wykorzystaniem różnych podłoży.
Wszyscy zainteresowani są proszeni o kontakt z działem marketingu Heidelberg Polska: info.pl@heidelberg.com lub telefonicznie pod numerem 22 57 89 552.
Papyrus wprowadza nową markę papieru niepowlekanego
W czerwcu br. firma Papyrus zajmująca się dystrybucją papieru wprowadza kolejną własną markę wysokiej jakości papieru niepowlekanego pod nazwą MultiDesign. Jest to marka ogólnoeuropejska, sprzedawana w 20 krajach i obejmująca zróżnicowaną gamę produktów.
Dzięki trzem odcieniom, dwóm rodzajom powierzchni, dwunastu gramaturom i bogatemu zestawowi kopert marka MultiDesign będzie należeć do najpełniejszych ofert w kategorii wysokiej jakości papieru niepowlekanego na rynku europejskim.
„Pomysł polegał na tym, by zaoferować klientom dobry, praktyczny i oddziałujący na wyobraźnię produkt, który będzie dostępny bez żadnych ograniczeń – mówi Herman Ryvers, międzynarodowy dyrektor ds. produktu w firmie Papyrus. – Przy tego typu papierze wybór klienta zawsze jest bardzo indywidualną sprawą. Oferta MultiDesign jest wystarczająco zróżnicowana, by zaspokoić rozmaite gusta i preferencje. I papier, na który zdecyduje się klient, będzie zawsze dostępny w szerokim zakresie formatów i gramatur”.
MultiDesign to odpowiedź na luki w asortymencie papieru niepowlekanego, z jakimi spotykają się drukarnie i ich klienci. Często zdarza się na przykład, że papier wybrany do publikowania materiałów prezentacyjnych przedsiębiorstwa występuje w zbyt małej liczbie gramatur i formatów, albo że odpowiednich kopert nie można kupić w pożądanych rozmiarach. Rodzina MultiDesign nie ma takich luk – dzięki temu klienci mogą kupić w jednym miejscu wszystko, czego potrzebują.
Jedną z pierwszych drukarń stosujących papier MultiDesign na dużą skalę jest Göteborgstryckeriet z Gothenburga w Szwecji. Jej właściciel i dyrektor zarządzający, Magnus Iversén, jest z niego bardzo zadowolony: „Drukowanie na papierze MultiDesign Smooth white (gładki biały), jeśli chodzi o powierzchnię podłoża i reprodukcję kolorów, przypomina drukowanie na papierze powlekanym. Nie waham się stwierdzić, że jest to zdecydowanie jeden z najlepszych papierów niepowlekanych, z jakimi dotychczas się zetknąłem. Ogromną zaletą oferty MultiDesign jest dla mnie także jej kompletność. Bez względu na to, czy potrzebuję papieru o takich czy innych parametrach, mogę go kupić u tego samego dostawcy. To oznacza oczywiście olbrzymią wygodę i oszczędność czasu, ale przede wszystkim daje nadzieję na stałą jakość techniczną podłoża w szerokim zakresie specyfikacji”.
Typowy zakres zastosowania papieru MultiDesign rozciąga się od druku książek, broszur i ulotek po produkcję kompletnych zestawów papeterii firmowej, obejmujących firmowe papiery, karty korespondencyjne i koperty oraz wizytówki. Trzy odcienie: White (biały), Natural (naturalny) lub Ivory (kość słoniowa) oraz dwa rodzaje powierzchni: smooth (gładka) lub original (oryginalna) umożliwiają dopasowanie papieru do charakteru i wartości reprezentowanych przez przedsiębiorstwo. Dostępność dwóch rodzajów powierzchni pozwala uwzględnić także dodatkowe wymagania. Tam, gdzie liczy się jakość ilustracji, można zastosować papier o gładkiej powierzchni, a tam, gdzie ważniejsza jest wyrazista faktura, lepszy efekt może zapewnić papier o oryginalnej powierzchni.
„W naszym zamyśle MultiDesign to papier przeznaczony do wykorzystania w zakresie komunikacji korporacyjnej – mówi Ryvers. – Oferowany asortyment pozwala przedsiębiorstwu wybrać odpowiedni papier na wiele lat i zachować jednolity wygląd drukowanych materiałów, od wizytówek i papierów firmowych po książki, broszury i katalogi, bez względu na czas i miejsce ich powstania. Wiele przedsiębiorstw od dawna wyczekiwało takiej możliwości. Dzisiaj po raz pierwszy mają do dyspozycji ofertę, która spełnia te wymagania. Wszystko to oczywiście dotyczy także innych klientów, którzy mają podobne potrzeby, jak na przykład władze lokalne czy podmioty sektora kultury”.
MultiDesign to najnowsza pozycja w portfelu marek własnych firmy Papyrus, do którego należą także MultiArt i MultiOffset.
Poznaj swojego Mutoha
Przez cały czerwiec odbywały się w Atrium szkolenia serwisowe pt. „Sam serwisuj i dbaj o ploter Mutoh ValueJet”. Blisko 50 uczestników poszerzyło wiedzę techniczną o swoim ploterze.
Po sukcesie wiosennych szkoleń serwisowych, firma Atrium Centrum Ploterowe wznowiła cykl warsztatów szkoleniowych w czerwcu. Szkolenia, które odbyły się pod okiem certyfikowanego serwisanta ploterów firmy Mutoh, obejmowały tym razem ekosolwentowe plotery serii Mutoh ValueJet. Celem warsztatów było zaznajomienie operatorów maszyn z podstawowymi zagadnieniami serwisowymi, które można zrealizować bez potrzeby wzywania serwisu – taka wiedza przynosi wiele korzyści drukarni, czasowych i finansowych.
Warsztaty miały na celu poszerzenie wiedzy operatora o diagnozowanie usterek w ploterze. W ramach szkoleń uczestnicy nabywają wiadomości na temat kalibracji plotera, a także wymiany elementów eksploatacyjnych takich jak filtry, stacje, głowice.
Serwis ploterów firmy Atrium Centrum Ploterowe jako jedyny w Polsce posiada certyfikat zarządzania jakością ISO 9001:2008. Jest to też jedyny autoryzowany serwis ploterów Mutoh i Durst w Polsce. Wszystkie naprawy są realizowane przez certyfikowanych, doświadczonych serwisantów, zgodnie z procedurami producentów ploterów. Klienci w razie problemów mogą liczyć także na wsparcie telefoniczne. Serwis ploterów Atrium cechuje się dobrze wyposażonym magazynem oryginalnych i alternatywnych części zamiennych do ploterów różnych producentów.


Nowa trudnopalna taśma w ofercie 3M
Firma 3M Poland wprowadza do swojej oferty taśm akrylowych innowacyjną trudnopalną taśmę 3M VHB o symbolu 5958FR. Produkt jest przeznaczony przede wszystkim dla gałęzi przemysłu, w których kryterium trudnopalności ma kluczowe znaczenie, jak lotnictwo czy motoryzacja. Nowa taśma jest praktycznym zamiennikiem dla tradycyjnych systemów mocowań i łączenia różnych materiałów w produkcji samolotów, jachtów, statków, pojazdów szynowych oraz urządzeń elektronicznych.
Trudnopalna taśma 3M VHB 5958FR spełnia m.in. wymogi niepalności według norm stosowanych w lotnictwie (FAR 25.853) i motoryzacji (FMVSS302). Produkt, wykonany z modyfikowanego polimeru akrylowego, jest wytrzymały na długotrwałe działanie temperatury do +90°C i krótkotrwałe do +150°C. Trudnopalna taśma akrylowa 5958FR jest zgodna z unijną dyrektywą RoHS (Restriction of Hazardous Substances).
Nowe taśmy akrylowe firmy 3M nie zawierają substancji szkodliwych – polibromowanych bifenyli (PBB) i polibromowanych eterów difenylowych (PBDE), stosowanych dotychczas do wytwarzania materiałów niepalnych.
Taśmy akrylowe 3M VHB 5958FR mogą być stosowane np. do mocowania wewnętrznych paneli ściennych i sufitowych w pojazdach, przyklejania listew wykończeniowych, maskujących i zabezpieczających oraz do montażu płyt PCB i obudów specjalistycznych urządzeń elektronicznych.
Pierwsza taśma 3M VHB została opracowana w latach 80-tych XX wieku. Od tego czasu technologia VHB jest stale rozwijana i doskonalona. Do początkowej oferty taśm VHB, przeznaczonych do klejenia powszechnie stosowanych materiałów (np. metali), dołączane są nowe produkty umożliwiające klejenie materiałów nowoczesnych. W bogatej ofercie linii VHB znajdują się taśmy do klejenia tworzyw sztucznych, kompozytów, szkła, aluminium i stali, materiałów malowanych i lakierowanych (także proszkowo). Dzięki temu taśmy VHB doskonale sprawdzają się w różnorodnych obszarach, jak konstrukcje budowlane, lotnictwo, elektronika, reklama wizualna, produkcja pojazdów i środków transportu, maszyn i urządzeń, okien, mebli.
What you SEE is what you GET - warsztaty w Krakowie
Firma Konica Minolta przy współudziale firmy Kserkop wraz z partnerami, firmami Nikon i Eizo, zapraszają na spotkanie z serii „What you SEE is what you GET”. Prezentacje i warsztaty, które tym razem odbędą się w hotelu Park INN Krakowie w dniach 13–14 lipca, będą dotyczyć najnowszych technologii i rozwiązań w dziedzinie druku, fotografii cyfrowej i pracy z obrazem.
Dzięki udziałowi ekspertów z firm Konica Minolta, Nikon, Eizo i Kserkop pokazany zostanie pełny proces wykonania fotoalbumów i innych dokumentów wymagających perfekcyjnego odwzorowania kolorów, obejmujący: wykonanie zdjęcia, jego obróbkę, i wydruk. Głównym punktem programu będzie prezentacja możliwości urządzenia bizhub PRO C65hc wykorzystującego rewolucyjną technologię druku high chroma.
„Technologie prezentowane podczas pierwszego spotkania z tego cyklu spotkały się z dużym zainteresowaniem. Nasze rozwiązania bizhub PRO C65hc zaskoczyło jakością niejednego dziennikarza czy przedstawiciela branży poligraficznej – tłumaczy Mateusz Woźniak dyrektor sprzedaży systemów produkcyjnych w Konica Minolta Business Solutions Polska. – Dlatego postanowiliśmy przeprowadzić kolejną edycję spotkania. Chcemy przedstawić jeszcze szerszej grupie odbiorców rozwiązania, które pozwalają mieć to, co widzimy, i to, czego się spodziewamy”.
Bizhub PRO C65hc łączy potencjał w dziedzinie druku kolorowego z dużą elastycznością w zakresie wyboru nośników i wieloma opcjami wykańczania w trybie inline. Dodatkowo urządzenie to pozwala na pełną personalizację wydruków oraz tzw. druk na życzenie. Pozwala to na tworzenie materiałów takich jak fotoalbumy, książki, foldery reklamowe i ulotki w pełni dedykowane dla konkretnych osób oraz ich wydruk z pominięciem tradycyjnie rozumianej fazy prepressu.
Wśród prezentowanych rozwiązań znajdą się ponadto: charakteryzujące się równomiernym podświetleniem nowoczesne monitory graficzne firmy Eizo i zaawansowane systemy fotografii cyfrowej Nikon. W hotelu Park INN zostanie zorganizowane atelier fotograficzne, gdzie uczestnicy spotkania będą mogli osobiście wypróbować prezentowane rozwiązania.
Rejestracji na spotkanie można dokonać na stronie: www.c65hc.pl/krakow
Natomiast krótki film z pierwszego spotkania „What you SEE is what you GET” można obejrzeć na stronie www.c65hc.pl

150 lat drukarstwa łódzkiego
15 czerwca 2010 roku w gmachu głównym Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego odbył się wernisaż wystawy „150 lat drukarstwa łódzkiego – początki (1860–1918)”. W zorganizowaniu spotkania współpracowały: Muzeum Miasta Łodzi, Muzeum Archeologiczne i Etnograficzne w Łodzi, Muzeum Papieru i Druku w Łodzi, Muzeum Książki Artystycznej oraz Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. J. Piłsudskiego. Wernisażowi towarzyszył cykl wykładów, w którym wzięli udział pracownicy naukowi z Katedry Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej UŁ:
– prof. dr hab. H. Tadeusiewicz – „Łódzkie firmy drukarskie XX wieku (do 1945 r.)”
– dr hab. prof. UŁ J. Konieczna – „Trudne początki. Drukarstwo w Łodzi w II połowie XIX w.”
– dr M. Kwiatkowska – „Drukarnie na prowincji Królestwa Polskiego”
– dr M. Rzadkowolska – „Łódzkie firmy drukarskie po 1945 r.”
– R. Uljański – „Historia i działalność Muzeum Papieru i Druku w Łodzi”.
Wystawa obrazuje złożony charakter początkowych lat drukarstwa w Łodzi i przypomina sylwetki pierwszych drukarzy. Późny rozwój sztuki poligraficznej w Łodzi związany był z rewolucją przemysłową, która objęła miasto w drugiej połowie XIX w. Spod pras wychodziły głównie druki akcydensowe i przemysłowe, natomiast czasopisma oraz książki znajdowały się na drugim planie. Szczególnie trudne były początki gazet polskojęzycznych.

Rozbudowa linii bigująco-złamującej w drukarni Chroma
W maju br. w drukarni Chroma w Żarach przeprowadzono rozbudowę linii bigująco-falcującej GraphicWhizard Baum. Chroma jest drukarnią offsetową, obecną od 15 lat na rynku, wyspecjalizowaną w druku reklamowym – ulotek, plakatów, katalogów. Jej park maszynowy to cztery maszyny offsetowe drukujące w formacie B1 i pełne zaplecze maszyn introligatorskich. Ostatnio drukarnia wdrożyła internetowy system przyjmowania zleceń Chroma Online – www.chroma.pl
W marcu 2009 do drukarni Chroma została dostarczona bigówka GraphicWhizard CreaseMaster PLUS charakteryzująca się prędkością 3600 ark./godz., kilka miesięcy później dostarczono złamywarkę Baum 714XLT, która wraz z bigówką stworzyła linię bigująco- zlamującą. Cała linia automatyzowała proces składania ulotek czy katalogów.
W związku z coraz większymi nakładami ulotek o gramaturze powyżej 200 g/m2 dotychczasowa linia wymagała przyśpieszenia. Podjęta została decyzja o rozbudowie systemu o nową, szybszą bigówkę, ponownie z firmy Akonda – GraphicWhizard CreaseMaster Platinium.
GraphicWhizard Platinium charakteryzuje się prędkością do 8000 ark./godz. tworząc razem z falcerką Baum jedno z najwydajniejszych rozwiązań do bigowania i składania arkuszy. Dzięki zastosowaniu dwóch listew bigujących możliwe jest nawet 10-krotne bigowanie w obu kierunkach – ku dołowi i ku górze. Urządzenie jest sterowane poprzez duży kolorowy wyświetlacz z możliwością zmiany parametrów bigowania „w biegu”.

Epson podpisał umowę na usługi serwisowe z firmą Comp SA
Użytkownicy projektorów, drukarek biznesowych i igłowych oraz biurowych skanerów Epsona mogą korzystać z usług serwisowych oferowanych przez firmę Comp SA. Do dyspozycji klientów jest 17 punktów serwisowych w całej Polsce.
„Zyskaliśmy solidnego partnera w interesach. Nasi klienci otrzymają dostęp do profesjonalnego punktu serwisowego, który świadczy usługi na najwyższym poziomie. Duże doświadczenie firmy Comp SA w sektorze IT pozwoli zaoferować użytkownikom sprzętu Epson szybką i fachową obsługę” – komentuje Tomasz Jaroszewicz, szef polskiego biura firmy Epson.
Firma Comp SA świadczy usługi z zakresu autoryzowanego serwisu gwarancyjnego i serwisu pogwarancyjnego sprzętu komputerowego największych, międzynarodowych producentów. Przez ponad 19 lat działalności na polskim rynku firma wypracowała i wprowadziła najwyższe standardy obsługi klienta.
Nowa umowa serwisowa obejmuje drukarki igłowe i biznesowe, skanery dokumentów, a także całą gamę projektorów: kino domowe, modele edukacyjne i biznesowe. Więcej informacji na temat produktów objętych serwisem gwarancyjnym świadczonym przez Comp SA – na stronie www.comp.com.pl

Trymery firmy KeenCut w ofercie Jet Media
Podczas ostatniego Dnia Otwartego w firmie Jet Media duże zainteresowanie wzbudziły urządzenia do przycinania firmy Keencut. Szeroka gama trymerów firmy KeenCut gwarantuje wysoki standard cięcia, nieosiągalny przy użyciu zwykłego noża i linijki. Trymery te mogą być używane jako oddzielne listwy z zamontowanymi nożami lub jako zabudowany trymer. W każdej formie są one bezpiecznym i niezawodnym produktem! W asortymencie Jet Media dostępne są następujące modele:
- trymery poziome
Javelin – najpopularniejsza seria trymerów, z dokładnością przycinania do 0,2 mm, zastosowanie – do paneli pop-up, wydruków wielkoformatowych.
Practik – seria ekonomiczna, z dokładnością przycinania do 1 mm.
Max – seria trymerów zaprojektowana do przycinania materiałów dłuższych niż 3 metry; specjalna, usztywniona konstrukcja zapewnia dużą precyzję cięcia.
Sabre – wygoda i ekonomiczność użytkowania trymera z głowicą Practik, połączona z funkcjonalnością, jaką daje aluminiowy stół roboczy, który stanowi doskonałą i precyzyjną podstawę.
Evolution – zintegrowane urządzenie tnące przeznaczone do tworzenia aplikacji reklamowych. Zintegrowany system Lift&hold zapewnia wygodę, precyzję i oszczędność czasu.
Wszystkie trymery poziome przycinają media o grubości do 13 mm.

- urządzenia przycinające z nożem obrotowym
Technic Classic – łączy wydajność i trwałość, przeznaczony dla użytkowników przyzwyczajonych do pracy z tradycyjnymi trymerami z szynowymi obrotowymi głowicami tnącymi.
Technic TE – stworzony do przycinania większości krawędzi wielkoformatowych materiałów.
Technic 0E – pozwala na przycięcie mediów szerszych niż posiadane urządzenie.
Technic RC – jego głowica pracuje na unikalnej prowadnicy znajdującej się tuż nad powierzchnią przycinanego materiału. Takie rozwiązanie zapewnia maksymalną dokładność linii cięcia. W zestawie ze stołem. Trymery Technic przycinają media w obydwu kierunkach, co umożliwia łatwiejszą pracę i obsługę jedną ręką.

- trymery pionowe
Steel Track – nowy trymer, łatwy w obsłudze, wydajny, trwały, pozwalający na pracę z mediami o różnej grubości i twardości. Dostępny w dwóch wymiarach: 1,65 m i 2,10 m. Urządzanie tnie media do grubości 13 mm: płyty aluminiowe, spienione pcv, karbowane plastiki, szkło, akryl, banery pop-up i wiele innych.
Drugi system wielkoformatowy Agfa :M-Press Tiger w firmie StylePrint
Podczas tegorocznych targów Fespa firma Agfa Graphics poinformowała o sprzedaży drugiego już systemu druku wielkoformatowego :M-Press Tiger do australijskiej drukarni sitodrukowej StylePrint. Warto zaznaczyć, że kontrakt został sfinalizowany po zaledwie pięciu miesiącach od zainstalowania w tym przedsiębiorstwie pierwszego urządzenia z tej rodziny.
„Po uruchomieniu pierwszej maszyny :M-Press Tiger jej jakość na tyle przypadła do gustu naszym klientom, że liczba zamówień na realizowane w niej prace zmusiła nas do zamówienia drugiego, identycznego rozwiązania – mówi Andrew Woodhouse, szef produkcji w drukarni SylePrint. – Co warte pokreślenia, przy zlecaniu pracy klienci nie mówią wyłącznie o drukach wysokiej jakości, ale wręcz wskazują, że mają one zostać wykonane właśnie w maszynie :M-Press Tiger. Tym samym doczekaliśmy się w naszym kraju nowego określenia na najwyższej klasy druk wielkoformatowy: Tiger Print”.
„Firmę StylePrint można śmiało określić mianem pioniera w zakresie hybrydowego druku, łączącego w sobie technologie cyfrową i sitodrukową. Ich sukces jest dla nas tym większą satysfakcją, że potwierdza założenia, jakie przyświecały nam przy projektowaniu maszyny :M-Press Tiger” – dodaje Tom Cloots, menedżer Agfa Graphics odpowiedzialny za linię produktów :M-Press.
Stworzona we współpracy z firmą Thieme, maszyna Agfa :M-Press Tiger łączy w sobie bogate doświadczenia obu producentów w zakresie zaawansowanych rozwiązań poligraficznych: maszyn sitodrukowych wytwarzanych przez pierwszą z nich i cyfrowych urządzeń inkjetowych Agfa Graphics. System oferuje wydajność rzędu 700 m2/godz., uwzględniając czas niezbędny na załadowanie i wyładowanie podłoży, nie wymaga standardowego przygotowania do druku czy też stosowanych w procesach konwencjonalnych folii i sit. Maszyna drukuje na mediach o maksymalnej grubości 10 mm, zapewniając uzyskanie szerszej palety kolorystycznej niż offsetowy standard ISOcoated v2. Co więcej, w maszynie można z powodzeniem wdrożyć opcję druku personalizowanego.
„Możliwość zaoferowania naszym klientom fotograficznej jakości wydruków oraz ich personalizacji znakomicie odzwierciedla nasze podejście do biznesu: pełne otwarcie na nowe opcje oferowane naszym zleceniodawcom” – dodaje Andrew Woodhouse.
Zatrudniająca 60 osób drukarnia StylePrint, założona przez małżeństwo Terry'ego i Elizabeth Woodhouse, jest jednym z największych na rynku australijskim przedsiębiorstw poligraficznych bazujących na technologii sitodruku i obsługujących licznych klientów z branż reklamowej i handlowej. Firma specjalizuje się w drukowaniu plakatów, materiałów typu POS, displejów do zastosowań wewnętrznych i zewnętrznych itd. O inwestycji w rozwiązania cyfrowe decyzję podjęli Andrew i Michael Woodhouse, synowie założycieli, obecnie obaj związani z drukarnią rodziców.
„Agfa :M-Press Tiger to pierwszy w pełni produkcyjny system drukowania wielkoformatowego, który z powodzeniem łączy jakość i wydajność. Jest on bardzo ekonomicznym rozwiązaniem, a zarazem oferuje jakość nieosiągalną dla innych urządzeń – przekonuje Michael Woodhouse. – Maszyna została zaprojektowana w sposób imitujący działanie urządzeń sitodrukowych, dlatego znakomicie odnalazła się w naszym środowisku produkcyjnym”.
Bracia Woodhouse doceniają także proekologiczność systemu :M-Press Tiger. „Technologia cyfrowa nie wymaga zastosowania sit, folii, chemii ani wody, co pomaga nam w realizacji misji bycia przedsiębiorstwem odpowiedzialnym za środowisko naturalne – konkluduje Michael Woodhouse.
Nowa maszyna do szycia broszur w drukarni Magic
Drukarnia Magic działa na polskim rynku usług poligraficznych od 1994, jej siedziba mieści się w Lublinie. Od początku swojego istnienia firma rozwija się w trzech obszarach produkcji druku, poczynając od przygotowania projektu, poprzez druk do usług po druku. W kwietniu bieżącego roku w drukarni pojawiło się nowe urządzenie introligatorskie, znacznie wzbogacając jej możliwości i portfolio oferowanych usług.
Nowa maszyna to Superstitcher-10, dostarczona przez firmę Print Partner, polskiego przedstawiciela firmy JMD. Podstawową zaletą urządzenia jest konstrukcja, która doskonale sprawdza się wszędzie tam, gdzie technologia oprawy wymaga szycia drutem. Zakupiony egzemplarz wyposażony jest w głowice Deluxe Stitcher G8. Ciekawym rozwiązaniem jest system wyposażony w czujnik obecności broszury na stole szyjącym. Brak broszury powoduje zatrzymanie procesu szycia. Rozwiązanie to jest korzystne także ze względów bezpieczeństwa. Urządzenia Superstitcher-10, pomimo prostej konstrukcji, znacznie przyspieszają proces zszywania broszur w porównaniu z zszywarką wolnostojącą.
Superstitcher-10 to bardzo ekonomiczne rozwiązanie do szycia książek, czasopism, broszur oraz innych publikacji. Zestaw fabryczny dostarczany jest z dwiema głowicami. Opcjonalnie może wyposażyć zszywarkę w maksymalnie cztery głowice.
Superstitcher-10 znakomicie wpasowuje się w proces produkcyjny drukarni Magic – uzupełniając możliwości działu introligatorni zapewnia najwyższą produktywność, jakość i opłacalność produkcji, rozszerzając przy tym możliwości drukarni.
Warto wspomnieć, że urządzenia JMD Machinery Co. Ltd., cieszą się rosnącym zainteresowaniem klientów nie tylko w Polsce.
Przedsiębiorstwo JMD Machinery Co. Ltd. powstało w 1994 roku, aktualnie jest liderem chińskiego rynku maszyn do oprawy klejonej. Siedziba firmy mieści się w Shenzhen (w pobliżu Hong Kongu), w specjalnej strefie ekonomicznej. Jest to najbardziej rozwinięty rejon Chińskiej Republiki Ludowej. Firma JMD posiada własne, bardzo nowoczesne centra obróbcze, wysoko wykwalifikowany personel, rozbudowany dział badawczo-rozwojowy. Dzięki tym wszystkim czynnikom udało się firmie uzyskać najwyższy poziom jakości produkowanych maszyn. W 2002 roku firma otrzymała certyfikat ISO 9001 (wydany przez SGS – Anglia), oraz nagrodę Hi-Tech Company, najbardziej prestiżową nagrodę chińskiego rządu (2003 rok). Oklejarki firmy JMD mają 75% udziału w rynku chińskim. Maszyny tej firmy cieszą się też dużą popularnością zarówno w Europie, jak i w krajach Ameryki Północnej. W zakresie maszyn do oprawy klejonej firma JMD oferuje całą gamę urządzeń, od najprostszych, 1-klamrowych dla niewielkich klientów, do największych, 21-klamrowych linii pracujących z prędkością do 6000 egz./godz. Inne maszyny tej firmy to m.in. linie zbierające wyposażone nawet w 24 stacje, półautomatyczne niciarki do produktów w oprawie twardej, półautomatyczne zszywarki do oprawy zeszytowej.



Współpraca Ferag Polska i 3TControl Precision Systems
W dniu 18 maja 2010 w Birmingham, podczas targów Ipex, firma handlowa Ferag Polska podpisała umowę o współpracy na terenie Polski z firmą 3TControl Precision Systems, producentem systemów kontroli nowej generacji stosowanych w produkcji poligraficznej. Ferag Polska planuje stopniowe wprowadzanie produktów firmy 3TControl na rynek Polski i wsparcie serwisowe oferowanych rozwiązań. Celem Ferag Polska jest wprowadzenie produktów 3TControll w obszarze drukarń gazetowych coldsetowych i heatsetowych, opakowaniowych i akcydensowych.
Firma 3TControl z siedzibą w Saragossie specjalizuje się w produkcji systemów kontroli procesu drukowania na maszynach zwojowych. Oferuje systemy do kontroli gęstości optycznej, przyrostu punktów rastrowych (dot gain), pasowania oraz kontroli registrów odcięcia, bazujące na zaawansowanych technologiach obróbki sygnałów wizyjnych wykorzystywanych w przemyśle graficznym.
Najnowsze rozwiązanie firmy 3TControl to Integrated Print Automation – system łączący kontrolę gęstości optycznej, kontrolę pasowania i odcięcia. Automatyzacja obejmuje zrozumienie, kontrolę i zarządzanie zmianami pojawiającymi się w procesie drukowania oraz ich oddziaływania na jakość druku. System pozwala drukarzom nie tylko na automatyczne zarządzanie ustawieniami, które do tej pory były wykonywane ręcznie, ale stanowi wyjątkową platformę umożliwiającą: zmniejszenie kosztów operacyjnych do poziomu, który trudno sobie dzisiaj wyobrazić, najlepszą jakość druku, przewidywanie problemów i ich wpływu na końcową jakość wydruku. Rozwiązania 3TControl cechuje nie tylko technologiczna innowacyjność, charakteryzują się one również krótkim czasem zwrotu inwestycji i są przyjazne dla operatorów. Rozwiązania te wspierają drukarnie w stawaniu się coraz bardziej przyjaznymi środowisku, ponieważ skracają czas przygotowania do produkcji, tym samym zmniejszając zużycie materiałów.
Wizytę w siedzibie firmy 3TControl Jacek Bucholc i Dariusz Kit z firmy Ferag Polska komentowali tak: „Technologia 3TControl jest czymś zupełnie nowym, jedyną w swoim rodzaju ofertą produktów, która idealnie nadaje się dla naszych drukarzy. W dzisiejszych trudnych czasach automatyzacja, którą oferuje 3TControl, jest najlepszym rozwiązaniem do obniżenia kosztów produkcji coraz krótszych nakładów. Widzimy duże szanse w doposażeniu maszyn zwojowych, które nie posiadają tego typu systemów, wsparcie serwisowe ze strony Ferag Polska będzie dodatkowym atutem przy ich sprzedaży”.
Odpowiedzialnym w firmie Ferag Polska za wprowadzanie produktów 3TControl został Jerzy Lipiec.

Nowy wizerunek Dalim Software
Firma Dalim Software GmbH, producent skalowalnych rozwiązań w dziedzinie oprogramowania do tworzenia, produkcji i zarządzania zawartością rozmaitych mediów, opublikował nowy wizerunek korporacyjny. Profil działalności firmy określa nowe logo ze sloganem „Strategic Media Technologies”. W lipcu br. zostanie udostępniony nowy projekt strony internetowej.
Dalim Software dokonał wielu zmian w technologii generowania i przekazywania informacji. Rozwiązania ewoluowały od obsługi użytkownika pojedynczej stacji robocze po platformy wieloużytkownikowe i wielokanałowe. Firma uczyniła krok naprzód w dziedzinie potężnych zautomatyzowanych workflow, zaś ostatnio opracowała wysokiej klasy narzędzia ES sprawiające, że biznesowe workflow stają się łatwo dostępne dla wszystkich kanałów dostawczych oraz partnerów projektowych i biznesowych.
Oznacza to jednocześnie postęp dla klientów. Baza Dalim Software nigdy nie dzieliła klientów na niewielkie punkty usługowe i wielkie korporacje międzynarodowe. Wszystkie rozwiązania Dalim Software, zarówno dla małych, jak i dla wielkich firm, mogą działać w podobny sposób, oferując automatyzację produkcji przy użyciu wspólnych rozwiązań.
„Firma Dalim Software i jej pozycja na rynku zmieniły się znacząco od czasu opracowania poprzedniej wersji wizerunku – mówi Dr. Carol Werlé, dyrektor naczelny Dalim Software. – Zdecydowaliśmy, że nadszedł czas, by w zewnętrzny wizerunek firmy włożyć równie dużo energii i trudu, co w rozwiązania technologiczne. Wypada, by nasza reputacja, związana z pomysłowością, innowacyjnością i inwencją twórczą, znalazła odbicie w nowym korporacyjnym logo, lepiej reprezentującym nasz przodujący potencjał i zaufanie do naszej przyszłości”.
Christopher Graf, odpowiedzialny za relacje z klientami w Dalim Software, dodaje: „Wizerunek korporacyjny to wizerunek firmy ilustrujący jej zasady i obszar działań. Dla nas zmiana wizerunku nie sprowadza się do samego tylko logo. Poza znakiem graficznym koncentrujemy się na naszych obecnych i przyszłych klientach, na tym, w jaki sposób możemy im pomóc w ich dążeniach. Ten proces myślowy pomógł nam w sformułowaniu klarownej płaszczyzny porozumiewania się z naszymi klientami, partnerami oraz pracownikami i w określeniu lepszej pozycji dla naszego wyjątkowo wydajnego modułowego oprogramowania, oferującego wspólne rozwiązania do tworzenia zawartości rozmaitych mediów”.
Dystrybutorem firmy Dalim Software GmbH na rynku polskim jest Reprograf SA.
Monitory NEC dla działu DTP
O sukcesie nowoczesnego studia DTP decydują przede wszystkim profesjonalni projektanci, którzy powinni dysponować nowoczesnym sprzętem, wspomagającym ich pracę. Dlatego dobry monitor, warunkujący niejednokrotnie efekt kreacji projektów, musi być wyposażony w nowoczesny panel (najlepiej klasy IPS), maksymalnie dobrze odwzorowujący kolory oraz w układ 12- lub 14-bitowej korekcji krzywej gamma wraz z 16-bitowym przetwarzaniem informacji o kolorze. Profesjonalny monitor rozpoznamy również po wysokiej równomierności jasności na całej powierzchni ekranu. Istotnym elementem jest dobra linearyzacja, co oznacza brak efektu bandingu, czyli zaniku liniowości monitora przez ograniczenie zakresu wyświetlanych barw. Niemałą rolę odgrywa także ergonomia – niezwykle ważne jest, aby urządzenie można było w prosty i wygodny sposób dostosować do miejsca pracy.
Przykładowe modele NEC rekomendowane dla działu DTP:
- NEC Multisync P221W
22-calowy panoramiczny model NEC wyposażony został w profesjonalny panel S-PVA oferujący doskonałą, głęboką czerń, wysoki współczynnik kontrastu statycznego 1000:1 oraz niski czas reakcji piksela, wynoszący zaledwie 6 ms. Dodatkowo monitor dysponuje jasnością 300 cd/m2 i bardzo równomiernym podświetleniem ekranu. Idealne odwzorowanie kolorów możliwe jest dzięki szerokiemu gamutowi barw, pokrywającemu 95% przestrzeni AdobeRGB. Ponadto doskonałe odwzorowanie kolorów niezależne jest od kąta patrzenia na ekran. MultiSync P221W posiada również niedostępną dotychczas w tej grupie cenowej programowalną 10-bitową tablicę LUT – osobną dla każdego ze składowych kolorów RGB. Oznacza to możliwość dokonywania sprzętowej kalibracji barw. Właściwości te sprawiają, że ten model nadaje się świetnie do zastosowania tam, gdzie kolor ma kluczowe znaczenie. Dzięki funkcji non-touch auto-adjustment ustawienia monitora są automatycznie optymalizowane przy każdym jego włączeniu lub zmianie rozdzielczości. MultiSync P221W posiada zarówno analogowe D-SUB, jak i cyfrowe DVI (z HDCP) gniazdo sygnałowe.
- NEC Multisync PA271W
Najnowszy model monitora NEC z serii PA. Konstrukcja 27-calowego, panoramicznego monitora LCD (16:9) oparta została na 10-bitowym panelu P-IPS wyświetlającym jednocześnie 1,074 mld barw w rozdzielczości 2560×1440 pikseli (podczas gdy standardowe monitory potrafią wyświetlać jednocześnie jedynie 16,7 mln różnych odcieni). 14-bitowa trójwymiarowa tablica 3D-LUT pozwala na symulacje gamutu barw dowolnego monitora za pomocą profilu kolorów. Do monitora dołączone jest oprogramowanie MultiProfiler pozwalające na sterowanie zaawansowanymi funkcjami, w tym symulację gamutu barw i obsługę trybów PiP (Picture In Picture) lub PbP (Picture by Picture) z poziomu Windows. MultiSync PA271W potrafi wyświetlać jednocześnie dwa obrazy pochodzące z różnych źródeł – to unikalna cecha wśród tego typu rozwiązań. Monitor posiada również predefiniowane tryby pracy dla aplikacji związanych ze standardami: DICOM, DCI, REC-Bt709, AdobeRGB oraz sRGB. Monitor, podobnie jak seria NEC MultiSync90, wyposażony został w układ DUC, dzięki któremu możliwe jest idealne równoważenie jednorodności podświetlenia ekranu i temperatury barwowej na całej jego powierzchni. Pełną ergonomię monitora zapewnia na nowo zaprojektowana stopa oferująca regulację wysokości ekranu (w zakresie 150 mm), nachylenia i umożliwia pracę w trybie portretowym. Model ten prócz standardowych złączy D-SUB i 2 x DVI ma też nowoczesne 10-bitowe złącze Display Port zapewniające kompatybilność z nowoczesnymi kartami graficznymi.
- NEC Multisync PA241W
Monitor ten, przeznaczony do zastosowania przy profesjonalnej obróbce fotografii i w grafice komputerowej, wyposażono w 10-bitowy panel P-IPS (Professional-IPS) 24" mogący wyświetlać jednocześnie 1,074 mld kolorów. Fabrycznie monitor charakteryzuje się gamutem o przestrzeni 107% standardu AdobeRGB. Doskonałą reprodukcję kolorów i możliwość symulowania praktycznie dowolnego gamutu barwowego umożliwia 14-bitowa tablica 3D LUT oraz 16-bitowe przetwarzanie informacji o kolorze. Z monitorem MultiSync PA241W dostarczane jest oprogramowanie NEC MultiProfiler, pozwalające na zarządzenie ustawieniami kolorymetrycznymi monitora oraz symulację dowolnie wybranego monitora na podstawie profilu barwnego. Dodatkowo monitor posiada predefiniowane ustawienia wyświetlania zgodnie ze standardami: DICOM, AdobeRGB, sRGB, REC-Bt709, DCI. Monitor wyposażony został w układ DUC. Jest w pełni ergonomiczny. Konstrukcja stopy pozwala na regulację nachylenia, regulację wysokości ekranu w zakresie 150 mm, a także pracę w pionie (PIVOT) i obrót całego monitora na podstawie. Dostępny jest szeroki wachlarz złączy, m.in. dwa gniazda DVI-D, D-SUB i nowoczesne złącze Display Port.


Pantera Müller Martini w drukarni Millenium w Dębicy
W ostatnim czasie w drukarni Millenium w Dębicy rozpoczęła pracę pierwsza w regionie podkarpackim linia do oprawy klejonej Müller Martini Pantera. Zakup urządzenia, sfinansowany w części ze środków unijnych i budżetu państwa, to kolejna już w ostatnich latach ważna inwestycja sprzętowa tej prężnie rozwijającej się firmy. Ma ona umożliwić drukarni szybszą obsługę jej klientów, jak też pozyskanie nowych, zainteresowanych produkcją wysokiej jakości magazynów, katalogów, broszur czy książek w oprawie bezszyciowej.
Drukarnia Millenium stanowi własność braci Mateusza i Rafała Kasperków, którzy rozpoczęli działalność na rynku poligraficznym w 1999 roku. Dzięki wysokiej jakości oferowanych usług i sukcesywnym pozyskiwaniu dużych, renomowanych klientów z różnych branż (m.in. farmaceutycznej, motoryzacyjnej, kosmetycznej, budowlanej), firma bardzo szybko się rozwijała, realizując kolejne zakupy inwestycyjne, a w 2008 roku przenosząc się do nowej, przestronnej siedziby. Wśród zakupionych w ostatnich latach urządzeń znalazły się m.in. system CtP, 5-kolorowa półformatowa maszyna drukująca z wieżą lakierującą, a także liczne urządzenia introligatorskie, w tym pracująca tu od 2007 roku linia do oprawy zeszytowej Presto firmy Müller Martini. W ostatnim czasie dołączyła do nich kompletna linia do oprawy bezszyciowej Pantera (obejmująca także zbieraczkę i trójnóż), dostarczona przez tego samego producenta. Mówi Mateusz Kasperek: „Jej zakup to naturalny krok w naszym rozwoju. Dotychczas produkty w oprawie klejonej były przez nas zlecane na zewnątrz, co jednak znacząco opóźniało ich wykonanie; nie zawsze też byliśmy zadowoleni z jakości usług świadczonych przez naszych podwykonawców. Dlatego w ubiegłym roku podjęliśmy decyzję o zakupie własnej linii do oprawy bezszyciowej”.
Po rozpatrzeniu kilku ofert rynkowych wybór właścicieli drukarni Millenium padł na rozwiązanie Müller Martini. „Uznaliśmy, że system Pantera w największym stopniu zaspokoi nasze potrzeby – kontynuuje Mateusz Kasperek. – Jest to rozwiązanie kompleksowe i wyposażone w najnowocześniejsze technologie. Niebagatelne znaczenie miały też nasze bardzo pozytywne doświadczenia z linią Presto, którą użytkujemy od kilku lat, a także fakt posiadania przez Müller Martini autoryzowanego serwisu w Mielcu, a więc kilkanaście kilometrów od naszej drukarni. Wszystkie te czynniki zdecydowały o wyborze właśnie tego dostawcy”.
W konfiguracji dostarczonej do drukarni Millenium system Pantera składa się z maszyny zbierającej, urządzenia do oprawy klejonej i trójnoża Esprit. Pracując w trybie inline oferuje on wydajność maksymalną 4 tys. cykli/godz. i jest dostosowany do nisko- i średnionakładowej produkcji magazynów, katalogów, broszur, książek i innych wyrobów o różnym formacie i grubości, wymagających oprawy bezszyciowej. W maszynie można zastosować oprawę z wykorzystaniem tradycyjnych klejów typu hotmelt, jak też coraz bardziej popularnych klejów poliuretanowych (PUR). Jest ona wyposażona w prosty w obsłudze otwarty system nanoszenia kleju, którego temperatura i poziom są kontrolowane w dwuwałkowym kałamarzu klejowym. Urządzenie jest obsługiwane poprzez intuicyjny ekran dotykowy i opcjonalnie wyposażane w system automatycznej nastawy Amrys.
„W naszym przypadku linia Pantera jest jak na razie wykorzystywana do mniejszych zleceń, nieprzekraczających 10 tys. egzemplarzy, realizowanych głównie z zastosowaniem klejów typu hotmelt – mówi Mateusz Kasperek. – Pracujemy jednak usilnie nad tym, aby zapewnić jej obłożenie przynajmniej na jedną pełną zmianę i pozyskać z myślą o niej prace o wyższych nakładach, gdzie będziemy mogli zastosować oprawę z wykorzystaniem klejów PUR. Dodam, że produkcja z zastosowaniem oprawy bezszyciowej stanowi obecnie 5-10% naszych zleceń”.
Po kilkumiesięcznej eksploatacji współwłaściciel drukarni chwali sobie zarówno jakość i niezawodność nowo zakupionej linii, jak też współpracę z jej dostawcą: „System sprawuje się bez zarzutu, jesteśmy z niego bardzo zadowoleni, a co jeszcze ważniejsze – z jakości oprawianych w niej produktów bardzo zadowoleni są nasi klienci. Także od strony szkolenia czy serwisu zapewnianych przez firmę Müller Martini jesteśmy w pełni usatysfakcjonowani. Mamy nadzieję, że tak będzie nadal i liczymy, że dzięki linii Pantera pozyskamy nowych klientów, co przyczyni się w znacznym stopniu do dalszego rozwoju naszej drukarni”.
Warto zaznaczyć, że inwestycja w linię do oprawy bezszyciowej Pantera była częściowo sfinansowana ze środków pozyskanych w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz z budżetu państwa.
Nowy ploter tnący Rolanda
Jet Media wprowadza do swojej oferty najnowsze osiągnięcie Rolanda – nowy ploter tnący z serii CAMM-1 PRO GX-640, o szerokości pracy 160 cm.
Wykorzystujący 23-letnie doświadczenie firmy GX-640 jest największym i najbardziej zaawansowanym ploterem tnącym. Wyznacza nowe standardy wydajności i precyzji w wycinaniu z folii winylowych, poliestrów, poliuretanów, folii odblaskowych i flock.
GX-640 wyprzedza inne plotery dostępne na rynku dzięki zastosowanym serwonapędom nowej generacji, doskonałemu prowadzeniu materiału i potężnemu oprogramowaniu, które ułatwia proces tworzenia aplikacji oraz wspomaga proces produkcji: cięcie i wycinanie zadrukowanej grafiki po konturze. GX-640 poszerza serię Roland Camm-1 PRO, w której skład wchodzą modele GX-500, GX-400 oraz GX-300.
„W przemyśle motoryzacyjnym seria CAMM-1 PRO jest szeroko rozpoznawalna jako lider urządzeń do personalizacji samochodów, ciężarówek, łodzi, przyczep, motocykli poprzez nanoszenie loga firmowego, naklejek czy dowolnej grafiki – mówi Jesper Jorgensen, Product Manager Roland DG North Europe A/S. – Przy szerokości 160 cm GX-640 wycina również dowolne kształty w takich materiałach jak folie okienne czy ochronne folie malarskie. Nowy mocny serwomotor i funkcja ‘heavy mode’ gwarantuje doskonały efekt na największych i najcięższych rolkach materiału”.
Jak każdy model CAMM-1 PRO, GX-640 oferuje pełną współpracę z RIP-em VersaWorks dołączanym do drukarek Roland. W rezultacie GX-640 w parze z ploterem drukującym może produkować pełnokolorowe folie do wgrzewania w koszulki, aplikacje wielkoformatowe, znaki, grafikę samochodową, naklejki czy oznaczenia. GX-640 wyposażony jest w system optyczny Quadralign, który rozpoznaje punkty CropMark będące współrzędnymi do prawidłowego określenia miejsca cięcia zadrukowanej poprzednio grafiki.
Zalety GX-640:
- szerokość pracy 160 cm pozwala na wykorzystanie potencjału cięcia dużych powierzchni
- mocny serwonapęd i funkcja „heavy mode” pozwalają na precyzyjną pracę z szerokimi i ciężkimi materiałami
- nowa funkcja „pre-feed” zapewnia właściwe prowadzenie ciężkich materiałów po stole przewijając metr materiału przed rozpoczęciem pracy
- wysoka wydajność cięcia i nacisk noża zapewniają precyzyjne cięcie w szerokiej gamie materiałów
- pełna integracja z programem VersaWorks będącym w wyposażeniu ploterów drukujących
- wycinanie może być sterowane bezpośrednio z VersaWorks
- GX-640 automatycznie rozpoznaje punkty Crop Mark przyspieszając i ułatwiając wycinanie po obrysie zadrukowanej grafiki
- zawiera oprogramowanie do projektowania grafiki wektorowej Roland CutStudio.

Plotery z serii CAMM-1 PRO dostarczane są z potężnym i łatwym w użyciu oprogramowaniem Roland CutStudio. Użytkownik może rysować dowolne kształty, dodawać tekst, importować zdjęcia i grafikę z plików JPG i bmp. CutStudio pozwala użytkownikowi łączyć wszystkie elementy tworząc zaawansowane projekty graficzne. CutStudio jest kompatybilne z Windows 7/VISTA/XP i zawiera plug-in do Adobe Illustrator CS2/CS3/CS4, CorelDRAW X3/X4/X5 dla Windows i Adobe Illustrator CS2/CS3/CS4 dla Mac. W efekcie użytkownicy tych programów mogą wycinać grafiki bezpośrednio na ploterze.
Tech Data Polska Autoryzowanym Dystrybutorem produktów Konica Minolta
Nowym Autoryzowanym Dystrybutorem rozwiązań Konica Minolta została firma Tech Data Polska. Umowa obejmuje drukarki, urządzenia wielofunkcyjne oraz materiały eksploatacyjne.
Firma Konica Minolta Business Solutions Polska sp. z o.o. podpisała umowę dystrybucyjną z firmą Tech Data Polska. W ofercie Autoryzowanego Dystrybutora będą drukarki, urządzenia wielofunkcyjne pagepro i magicolor, kopiarki bizhub z I segmentu oraz materiały eksploatacyjne. Umowa została podpisana w maju 2010 roku.
„Współpraca z nowym dystrybutorem rozszerza nasze możliwości dotarcia do indywidualnych użytkowników – tłumaczy Tomasz Rozpędek, Sales Manager Printers z Konica Minolta Business Solutions Polska sp. z o.o. – Firmę Tech Data wybraliśmy dlatego, że jest to jeden z wiodących dystrybutorów sprzętu w Polsce. Jesteśmy pewni, że nasza współpraca będzie owocna dla obu stron”.
Dzięki podpisanej umowie dystrybucyjnej oferta Tech Data Polska wzbogaciła się o szeroką gamę produktów Konica Minolta: drukarki kolorowe i monochromatyczne, urządzenia wielofunkcyjne kolorowe magicolor i monochromatyczne pagepro, kopiarki bizhub z I segmentu, opcjonalne akcesoria do drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych, materiały eksploatacyjne do drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych.
Firma TechData (wcześniej DHI i Computer 2000 Polska) powstała w Polsce w 1988 roku i funkcjonuje na rynku jako klasyczny dystrybutor produktów IT. Oferuje szerokie portfolio produktów (m.in. drukarki, materiały eksploatacyjne, komponenty, peryferia, komputery, notebooki, serwery, oprogramowanie, sprzęt sieciowy, pamięci masowe, produkty CAD). Dodatkowo świadczy usługi logistyczne i finansowe związane z dystrybucją oraz wsparcie techniczne.
QuadWinkowski przenosi produkcję z Piły do Wyszkowa
Firma QuadWinkowski ogłosiła 16 czerwca 2010, że konsoliduje swoją produkcję w Polsce, co pozwoli na wzmocnienie jego wiodącej pozycji na europejskim rynku poligraficznym. Dzięki przeniesieniu działalności produkcyjnej z Piły do zakładu w Wyszkowie, firma zwiększy swoją efektywność operacyjną i będzie oferować klientom poszerzony zakres usług w jednym miejscu.
Większość maszyn zwojowych i introligatorskich zostanie przeniesiona z Piły do Wyszkowa. W ten sposób możliwości produkcyjne zakładu w Wyszkowie zostaną uzupełnione i uelastycznione. Niewykorzystane maszyny w pilskiej drukarni przestaną pracować. Przeniesienie parku maszynowego rozpocznie się w lipcu i potrwa do końca bieżącego roku; wtedy też zamknięta zostanie część zwojowa drukarni w Pile. Relokację sprzętu zaplanowano tak, aby wszystkie wcześniejsze zobowiązania wobec klientów mogły być zrealizowane bez zakłóceń.
„Konsolidacja jest częścią naszej strategii tworzenia najlepiej funkcjonującej i najnowocześniejszej platformy produkcyjnej w Europie – powiedział Tom Frankowski, prezes firmy QuadWinkowski. – W wyniku tej zmiany będziemy mogli świadczyć usługi o najwyższej jakości zapewniając elastyczność produkcji zgodnie z oczekiwaniami naszych klientów”.
Konsolidacja związana będzie z redukcją zatrudnienia, jednak część pracowników otrzyma oferty przeniesienia do zakładu w Wyszkowie. Pracownikom, którzy nie będą mogli skorzystać z pakietu relokacyjnego, oprócz odpraw wynikających z kodeksu pracy i regulaminu zwolnień grupowych, firma zapewni dodatkowo profesjonalny program wsparcia w poszukiwaniu nowej pracy.
„Mamy w Pile zdolnych i oddanych pracowników, którzy przez wiele lat byli lojalni wobec firmy i naszych klientów – mówi Tom Frankowski. – Była to niezwykle trudna decyzja, jednak pomoże ona w długoterminowym umocnieniu pozycji firmy w branży”.
Firma QuadWinkowski istnieje od 2005 r.; jest nowoczesną drukarnią o powierzchni 67 tys. m2 oferującą pełny zakres usług przygotowalni poligraficznej, druku, prac introligatorskich i dystrybucji.

<< Poprzedni  1  2  3  4  5  6  7  8  | < 9 >  10  11-20  21-30  31-40  41-50  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o