Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się
Poligrafia 2003

Z ostatniej chwili


Nowe narzędzia od firmy Xerox
Xerox Corporation podczas targów Graph Expo 2010 zaprezentował kilkanaście narzędzi pozwalających na redukcję kosztów i zwiększenie przychodów – wszystkie opracowane z myślą o tym, aby pomóc dostawcom usług drukowania zyskiwać lojalność klientów, szybciej realizować zadania i zwiększać zyski.
Nowe propozycje Xerox to sposób na:
1. Realizację większej liczby zadań
- Program Xerox Nuvera Flex Speed pozwala za pomocą przystępnej cenowo aktualizacji oprogramowania czasowo zwiększać prędkość pracy zgodnie z potrzebami produkcji. Licencja programu jest dostępna na okres 30, 60 lub 90 dni. Użytkownicy mogą przekształcić system produkcyjny Xerox Nuvera 100 EA w system produkcyjny Xerox 144 EA na czas potrzebny do uporania się ze szczególnie dużym nawałem pracy. Gdy zapotrzebowanie na moce produkcyjne spadnie, prędkość i wydajność systemu zostaną ponownie zredukowane.
- FreeFlow Process Manager zawiera tryb przyspieszonego przetwarzania zadań, który znacznie podnosi wydajność, dzięki czemu w niektórych przypadkach pracę realizuje się nawet cztery razy szybciej.
2. Lepszą obsługę klientów dzięki nowym zastosowaniom
- Xerox VIPP Pro Publisher pozwala użytkownikom na wybór opcji przezroczystego tonera dostępną w systemach Xerox Color 800/1000 poprzez jeden prosty krok w obrębie aplikacji Adobe InDesign. Przezroczysty suchy toner podnosi wartość każdej strony, poprawiając wyrazistość obrazów i tekstu, pozwalaj?c na uzyskanie efektu lakieru punktowego.
3. Redukcj? czasu
- FreeFlow Express to Print obs?uguje obecnie ca?? seri? drukarek produkcyjnych Xerox, dzi?ki czemu stanowi proste i wydajne narz?dzie do metkowania zada? oraz przegl?dania ich przez wydrukowaniem.
- FreeFlow Variable Information Suite wzbogacono w obs?ug? urz?dze? do drukowania biurowego tworz?c rozwi?zanie dla osób wymagaj?cych zdecentralizowanego, szybkiego i przyst?pnego cenowo drukowania danych zmiennych.
- FreeFlow Web Services charakteryzuje si? now?, prost? instalacj? umo?liwiaj?c? szybkie projektowanie obs?ugowych stron internetowych i nowym interfejsem u?ytkownika u?atwiaj?cym nawigacj?.
4. Rozwijanie biznesu
- The Print Providers Guide to Social Media podpowiada, w jaki sposób wykorzystywa? mo?liwo?ci mediów spo?eczno?ciowych. Publikacja zawiera list? popularnych witryn spo?eczno?ciowych i wskazówki na temat opracowywania tekstów dla tego medium.
- In-plant ProfitAccelerator Kit zawiera techniki Lean Six Sigma, a tak?e narz?dzia, szablony i aplikacje, dzi?ki którym in-planty b?d? mog?y sta? si? strategicznymi aktywami dla organizacji macierzystej.
- G7 Master Printer Qualification prowadzi klientów przez proces kwalifikacji G7 Master Printer, metody drukowania powtarzalnych kolorów, otwierającej nowe możliwości i sprzyjającej rozwojowi biznesu.


Pięć nagród SGIA dla firmy Mimaki
Firma Mimaki Engineering Co., Ltd, znany producent wielkoformatowych drukarek inkjetowych i ploterów tnących dla branży reklamowej, oznakowań, rynku tekstylnego i przemysłowego, poinformowała, że jej produkty zostały nagrodzone pięcioma odznaczeniami „Produkt Roku 2010” za znakomitą jakość i wydajność na amerykańskich targach SGIA Expo 2010.
Nagrody SGIA przyznało dla następujących urządzeń Mimaki:
1. JFX-1615plus: „Najlepsza drukarka stołowa do podłoży sztywnych z białym atramentem UV poniżej 200 tysięcy USD MSRP (cena sugerowana przez producenta)”
- krótka wersja drukarki JFX-1631plus z obszarem zadruku 1602×1500 mm
- inteligentny mechanizm podwójnego podawania rewolucjonizuje druk stołowy poprzez umożliwienie precyzyjnego nanoszenia kropli, co redukuje paskowanie i pozwala na czytelny druk napisów o wielkości 3 punktów
- natychmiastowe schnięcie atramentu dzięki utrwalaniu UV
- nowy zespół post-utrwalający w standardzie – pozwala na zwiększenie prędkości do 80%
- druk na podłożach o grubości do 50 mm
- dostępny opcjonalny zespół do drukowania z roli
Aplikacje: displaye POP&POS, plakaty i banery, proofy opakowaniowe i prototypy, aplikacje przemysłowe i oznakowania, przełączniki membranowe, oznakowania i displaye na podłożach typu backlit.

2. JFX-1631plus z opcjonalnym zespołem do druku z roli: „Najlepsza rolowa drukarka wielkoformatowa z utrwalaniem UV”
- wielkoformatowa drukarka z utrwalaniem UV LED i obszarem zadruku 1602×3100 mm
- inteligentny mechanizm podwójnego podawania umożliwia precyzyjne nanoszenie kropli, co redukuje paskowanie i pozwala na czytelny druk napisów o wielkości 3 punktów
- natychmiastowe schnięcie atramentu dzięki utrwalaniu UV LED
- nowy zespół post-utrwalający w standardzie (zwiększenie prędkości do 80%)
- druk na podłożach o grubości do 50 mm
- dostępny opcjonalny zespół do drukowania z roli.

3. JV33-260: „Najlepsza wielkoformatowa drukarka rolowa, solwentowa i lateksowa”
- rozdzielczość umożliwiająca oglądanie obrazów z bardzo bliskiej odległości i różnorodność możliwych do zadrukowania podłoży czyni tę wielkoformatową drukarkę inkjetową odpowiednim wyborem dla przeróżnych aplikacji
- druk atramentami solwentowymi i sublimacyjnymi na różnych podłożach i dla różnych aplikacji w połączeniu z nowym, srebrnym atramentem ES3 do efektów metalicznych
- maksymalna szerokość druku 2632 mm
- automatyczne odwijarka i zwijarka podłoża stabilizują napięcie ciężkich mediów
- system niezakłóconego podawania atramentu (UISS – Uninterrupted Ink Supply System) do ciągłego, bezobsługowego druku
- drukowanie dwustronne pozwalające na otrzymanie bardziej nasyconych i żywych obrazów.

4. JV33-160: „Najlepsza drukarka plakatów w technologii solwentowej/lateksowej”
- drukarka inkjetowa: druk z dużą prędkością w przystępnej cenie. Znakomita rozdzielczość i różnorodność atramentów czyni tę drukarkę narzędziem wielozadaniowym. Druk atramentami solwentowymi lub sublimacyjnymi zwiększa różnorodność podłoży i aplikacji.
- nowy srebrny atrament ES3 pozwala na uzyskanie efektów metalicznych
- maksymalna szerokość zadruku 1610 mm
- szybszy czas schnięcia dzięki trzystopniowemu grzaniu
- system UISS
Aplikacje: displaye POP & POS, plakaty, banery, grafika pojazdowa i oklejanie pojazdów, sublimacyjny druk transferowy.

5. LF-200: „Najlepszy elastyczny atrament UV do cyfrowego druku na backlitach/ displayach”
- wysokiej klasy atrament UV do aplikacji na podłożach giętkich
- atrament UV do drukowania na podłożach winylowych, PVC i podłożach wrażliwych na wysokie temperatury
- elastyczny atrament umożliwia rozciąganie nawet do 200% bez pękania nadruku
- gwarantuje szeroki gamut kolorystyczny i żywe barwy na praktycznie każdym podłożu.
Aplikacje: grafika pojazdowa i oklejanie pojazdów, folie okienne, podłoża winylowe.

Atrium otwiera nowe magazyny
Jesienią firma Atrium Centrum Ploterowe przeprowadziła się do nowych biur i magazynów w Poznaniu oraz Krakowie. Co za tym idzie, powiększyły się jej możliwości logistyczne, co pozytywnie wpłynie na obsługę klientów.
Atrium stale powiększa możliwości magazynowe i logistyczne w całym kraju. Niedawno firma przeprowadziła się do większej siedziby podwarszawskim Sękocinie Starym. Od jesieni tego roku klienci mogą korzystać z większych magazynów w Małopolsce i Wielkopolsce. Natomiast w 2011 roku Atrium otworzy drugi magazyn wysokiego składowania w Opolu. Inwestycja w powierzchnie magazynowe ma na celu jeszcze lepszą obsługę klienta poprzez oferowanie szerszego asortymentu oraz krótszych czasów dostaw.
Nowy krakowski oddział to 440 m2 powierzchni biurowej i magazynowej. Poznańskie magazyny i biura mieszczą się 560 m2.
Canon Helix Production Workflow
Firma Canon Europe zaprezentowała rozwiązanie Helix Production Workflow (PW) v2.0 do zarządzania przepływem pracy i przyjmowania zleceń druku przez sieć. Helix PW oferuje nowe funkcje, które zwiększają wydajność biznesową centralnych działów reprograficznych (CRD), m.in. ulepszone zlecanie zadań, przygotowywanie dokumentów do druku, zarządzanie przepływem pracy oraz obsługę druku wielkoformatowego.
Helix Production Workflow v2.0, po raz pierwszy pokazane na targach Ipex 2010, oferuje szereg udoskonalonych funkcji, które można łatwo dostosować do specyficznych wymagań niestandardowych środowisk druku, a skalowalna struktura z wieloma opcjami pozwala klientom wybierać i płacić tylko za te funkcje, które są im potrzebne. Rozwiązanie Helix PW zaprojektowano z myślą o usprawnieniu procesu druku na żądanie, zwiększeniu wartości personalizowanego druku niskonakładowego, zintegrowaniu zamawiania i produkcji oraz efektywnym zarządzaniu pracą drukarni.
Helix Production Workflow v2.0 to dodatkowe korzyści dla firm, które zainstalowały już biurowy system skanowania i zarządzania drukiem Canon uniFLOW i szukają pojedynczego, zintegrowanego rozwiązania do zarządzania przepływem pracy zarówno w środowisku biurowym, jak i drukarskim. Połączenie uniFLOW i Helix PW daje przedsiębiorstwom pojedynczy system – o ujednoliconym wyglądzie, działający na tej samej platformie – do zarządzania zarówno drukiem biurowym, jak i produkcją w działach CRD. W ten sposób firmy oszczędzają pieniądze dzięki bardziej wydajnym procesom druku, a jednocześnie zyskują większą kontrolę nad bezpieczeństwem dokumentów.
Dodatkową oszczędność kosztów można uzyskać przez ograniczenie procesu zarządzania, ponieważ administrator musi poznać i obsługiwać tylko jeden system, a optymalizacja użycia drukarek w firmie pozwala drukować na najbardziej ekonomicznym urządzeniu. Skonsolidowane raportowanie i ewidencjonowanie w obu systemach umożliwia śledzenie i kontrolę kosztów oraz wykorzystania zasobów. Rośnie również stopień bezpieczeństwa, ponieważ można centralnie oglądać ścieżkę audytu użytkowników w obu środowiskach i wprowadzić autoryzację przepływów pracy. Gwarantuje to konsekwentne egzekwowanie zasad druku w skali całego przedsiębiorstwa, co znacznie ogranicza zużycie papieru.


Nowości firmy Lüscher
Szwajcarska firma Lüscher AG Maschinenbau wprowadziła ostatnio na rynek hybrydowe naświetlarki XPose! Flex i Multi DX oraz specjalne, w pełni zautomatyzowane rozwiązania dla wielkoformatowego offsetu zwojowego.
Naświetlarkę XPose! Flex do offsetu i fleksografii stworzono z myślą o producentach druków z zabezpieczeniami (banknotów, kart identyfikacyjnych, kart kredytowych itp.), natomiast naświetlarkę Multi DX wykorzystuje się w produkcji etykiet, puszek, opakowań kartonowych, foliowych, ceramiki, zabawek, artykułów sportowych itd.
W oficjalnym komunikacie firma Lüscher podkreślała również nawiązanie strategicznej współpracy z firmami Agfa i NELA (Brüder Neumeister GmbH). Instalacje maszyn miały miejsce m.in. w przedsiębiorstwach: Vogt-Schild Druck AG w Derendingen, w Birkhäuser + GBC AG w Reinach (oba Szwajcaria), w Saxoprint GmbH w Dreźnie.
Nowy model Helioklischografu
Firma Hell Gravure Systems, oferująca urządzenie do grawerowania cylindrów wklęsłodrukowych Helioklischograph K500, wprowadziła na rynek model K500 G3 – w minionych 12 miesiącach zakupiono siedem systemów z tej serii. Wszystkie maszyny do grawerowania są połączone we w pełni automatyczną linię do produkcji cylindrów wklęsłodrukowych AutoCon. System grawerujący HelioSprint III 12 KHz umożliwia najszybszą na rynku, według słów producenta, produkcję cylindrów. Firma Hell Gravure Systems ma w swojej ofercie również technologie XtremeEngraving, High Quality Hinting, CellEye i SprintEasy, które zapewniają wysoką jakość i powtarzalność grawerowania.
Ricoh Polska sponsorem ITTF Pro Tour Polish Open 2010
W dniach 10–14 listopada br. na warszawskim Torwarze odbył się turniej tenisa stołowego ITTF Pro Tour Polish Open 2010, w którym rywalizowała światowa czołówka zawodników. Międzynarodowe mistrzostwa Polski włączone zostały do cyklu Pro Tour w 1997 roku.
W tegorocznych zawodach wzięli udział m.in. Władimir Samsonow, zwycięzca Superpucharu Europy Dimitrij Ovtcharov, wicemistrz Europy Patrick Baum, mistrz olimpijski z Aten Ryu Seung Min, a także mistrz Polski Daniel Górak i Natalia Partyka.
Rozstawiony z numerem pierwszym Władimir Samsonow triumfował w turnieju gry pojedynczej Polish Open 2010. Białorusin pokonał 4:1 Niemca Dimitrija Ovtcharova. Reprezentująca Holandię Li Jiao pokonała w finale Shen Yanfei z Hiszpanii 4:1. W finałach gry podwójnej triumfowały Japonki Haruna Fukuoka i Reiko Hiura oraz portugalsko-chorwacki duet Marcos Freitas i Andrej Gacina.
W ramach sponsoringu turnieju Ricoh dostarczyło swoje urządzenia do obsługi m.in. biura prasowego imprezy. Wszystkie wydruki/kopie wykonywane były na urządzeniach Ricoh, które, ze względu na prestiżową rangę wydarzenia, zostały objęte specjalną obsługą serwisową. Ricoh zadbał również o dostarczenie materiałów eksploatacyjnych oraz papieru.
Firma Zinart Systemy Graficzne organizuje prezentację
Firma Zinart Systemy Graficzne organizuje we wtorek 7 grudnia br. w siedzibie drukarni cyfrowej na terenie Zakładu Aktywności Zawodowej we Wrocławiu przy ul. Litomskiej 10 w godz. 10.00 – 18.00 prezentację innowacyjnej, wysoko wydajnej bigówko-falcerki DigiFold Pro angielskiego producenta, firmy Morgana, którego Zinart reprezentuje w Polsce. Urządzenie jest dedykowane zarówno dla drukarń cyfrowych, jak i offsetowych.
Podczas imprezy odbędą się pokazy innych urządzeń dla druku cyfrowego, zorganizowane przez współpracujących z Zinartem polskich producentów i dystrybutorów: firmę Grafmasz – gilotyny, foliarki, urządzenia do oprawy spiralnej i inne, oraz Tomaco Fastbind – urządzenia do szybkiej oprawy miękkiej i twardej na żądanie.
Ponadto dystrybutor podłoży drukowych Europapier-Impap zapozna uczestników spotkania z oferowaną gamą mediów dla laserowego druku cyfrowego.
Będzie także możliwość poznania innych urządzeń introligatorskich dla druku cyfrowego – włoskiego producenta Marchetti, dostarczonych przez Zinart.
Patronat nad imprezą objęła Sekcja Poligrafów SiMP we Wrocławiu.


Ferag i Kodak sponsorami koncertu
W dniu 25 listopada w sali koncertowej Filharmonii ?ódzkiej im Artura Rubinsteina odby? si? recital fortepianowy Vesselina Staneva, wybitnego pianisty. Na program recitalu z?o?y?y si? Preludium i fuga g-moll BWV 542 Jana Sebastiana Bacha w opracowaniu na fortepian Franciszka Liszta S 463 (1869) oraz 12 Etiud Transcendentalnych S 139 Franciszka Liszta.
Vesselin Stanev nale?y do w?skiego grona pianistów, którzy wykonuj? wszystkie 12 etiud bez przerwy. Przy czym nale?y podkre?li?, ?e utwory te uchodz? w?ród znawców muzyki za trudne technicznie i wymagaj? od wykonawcy du?ych umiej?tno?ci. Program listopadowego recitalu w ?odzi by? prezentowany przez artyst? w tym roku w wielu europejskich miastach, m.in. w Rzymie, Berlinie, Zagrzebiu, Londynie, Moskwie, Dublinie i Pary?u. Na pocz?tku tego roku nak?adem wydawnictwa Label RCA ukaza?a si? p?yta Vesselina Staneva z wykonaniem 12 Etiud Transcendentalnych Franza Liszta.
Vesselin Stanev urodzi? si? w Warnie (Bu?garia). Po studiach w Akademii Muzycznej w Sofii kszta?ci? si? u s?awnego pianisty i pedagoga – Dymitra Baszkirova w Konserwatorium im. Czajkowskiego w Moskwie, gdzie w 1988 uzyska? dyplom solisty, nast?pnie wyjecha? do Pary?a podnosz?c swe umiej?tno?ci pod opiek? legendarnego pianisty Alexisa Weissenberga. W Londynie nauki pobiera? u swego mistrza i mentora, Petera Feuchtwangera. Drog? do kariery otworzy?y arty?cie rewelacyjne wyst?py z Bamberger Symphoniker na mi?dzynarodowym festiwalu Orpheum Solists in Concert w szwajcarskim Bad Raguz (1991) oraz recital na festiwalu letnim Klangbogen w Wiedniu. W krótkim czasie Vesselin Stanev zdoby? znakomit? opini? zarówno w ?wiecie muzycznym, jak i uznanie melomanów. ?wiadcz? o tym przyznane mu wyró?nienia w Konkursie im. Piotra Czajkowskiego w Moskwie oraz im. Marguerite Long-Jacquesa Thibaud w Pary?u. Wirtuoz wyst?powa? pod batut? wielu s?awnych dyrygentów w najwi?kszych salach koncertowych Europy oraz Japonii. Jego mistrzostwo zosta?o udokumentowane przez bu?garskie radio i bu?garsk? telewizj?. Dla wytwórni bu?garskiej Label Gega New Vesselin Stanev nagra? sze?? p?yt kompaktowych z dzie?ami Schumanna oraz Brahmsa, Liszta, Chopina i Rachmaninowa. Jego pierwsza p?yta nagrana dla Sony Classical zawiera wczesne dzie?a Alexandra Skrjabina.

Organizatorem recitalu by?a Mi?dzynarodowa Fundacja Muzyczna im. Artura Rubinsteina w ?odzi przy wsparciu finansowym Urz?du Marsza?kowskiego w ?odzi
Sponsorzy: Ferag Polska sp. z o.o. (inicjator pomys?u), Kodak Polska sp. z o.o.
Międzynarodowe Dni Użytkowników Systemu Prinect
W dniach 10-11 listopada br. w Heidelbergu po raz kolejny spotkali się użytkownicy systemu Prinect. Międzynarodowe Dni Użytkowników Systemu Prinect (International Prinect User Days 2010) poświęcone były wymianie doświadczeń i wiedzy oraz dyskusjom użytkowników na temat integracji procesów produkcyjnych w drukarniach. Blisko 350 użytkowników systemu Prinect z siedmiu krajów (w tym 5 firm z Polski) reprezentujących drukarnie i agencje prepressowe spotkało się w Print Media Academy w Heidelbergu. Podobnie jak w latach poprzednich, impreza była przygotowana i prowadzona przez zespół użytkowników systemu Prinect zgodnie z mottem: "użytkownicy dla użytkowników".

Warsztaty i dyskusje dotyczyły rozwiązań Web-to-print i ich różnych modeli biznesowych. Inne ważne tematy zawarte w programie spotkania to wyzwania organizacyjne i techniczne związane z wdrażaniem rozwiązań sieciowych, jak również najnowsze trendy związane z organizacją procesu produkcyjnego w drukarniach. Uczestnicy wzięli m.in. udział w dyskusji na temat różnych możliwych sposobów integracji procesów, przewagi konkurencyjnej jaką daje zintegrowana drukarnia i jak taka integracja "działa" w praktyce. Debatowano również na temat osiągania optymalnej sprawności działania systemu zarządzania barwą.
Christopher Berti, szef działu Product Management w zakresie systemu Prinect i rozwiązań CtP w Heidelberger Druckmaschinen AG: "Cykliczna impreza organizowana w Heidelbergu stała się międzynarodową platformą porozumienia dla użytkowników systemu Prinect. Uczestnicy byli szczególnie zadowoleni z możliwości wymiany wielu informacji na temat tendencji w przemyśle, interesujących warsztatów i z faktu, że spotkanie przygotowali ludzie, którzy sami są użytkownikami omawianych technologii".
Drukowała Polska cała - nielegalne drukarnie 1976-1989
Od dnia 1 grudnia 2010 roku w Muzeum Woli (Oddział Muzeum Historycznego miasta Warszawy) przy ulicy srebrnej 12 w Warszawie otwarta będzie wystawa czasowa "Drukowała Polska cała" poświęcona nielegalnym drukarniom działającym w latach 1976-1989. Zorganizowano ją z okazji jubileuszu trzydziestolecia Muzeum Drukarstwa Warszawskiego. Na wystawie znajdą się m.in. skonfiskowane drukarzom maszyny, klisze, blachy drukarskie, sita i farby pochodzące z magazynów bezpieki - zbiory będą po raz pierwszy prezentowane publicznie. Wystawa będzie czynna do 28 lutego. Jej kuratorem jest Zygmunt Kościelski.
Polacy drukowali na wszystkim. Teksty przepisywano na maszynach do pisania, matryce do druku przygotowywano z aluminiowej foli spożywczej i papieru ściernego, drukowano za pomocą pasty BHP "Komfort", a nawet kisielu. W instytucjach państwowych, urzędach, szpitalach, w szkołach, uczelniach, na wsi - drukowano wszędzie tam, gdzie powstawały ruchy i organizacje niepodległościowe, które na pierwszym miejscu stawiały dotarcie z konkretną wiadomością do jak najszerszego grona odbiorców.
Więcej informacji dotyczących wystawy można znaleźć na stronie internetowej www.muzeumwoli.mhw.pl
Nowy partner Fujifilm
11 listopada firma Fujifilm Europe ogłosiła, że nawiązała współpracę z LithoTechnics Inc – zautomatyzowany system job planning Metrix 2010 zostanie uzupełniony o rozwiązanie workflow Fujifilm XMF. Dzięki temu klienci będą mieli do dyspozycji rozwiązanie, które poprawia płynność procesu produkcyjnego i zwiększa jego wydajność.
John Davies, Business Strategy Manager Fujifilm Europe powiedział: „Nasza firma stale poszukuje nowych rozwiązań, które zwiększają stopień automatyzacji procesów produkcyjnych. Metrix połączony z systemem workflow XMF bardzo dobrze spełnia tę rolę – maksymalizują produktywność i efektywność działu prepress.”
X-Rite zaprasza do konkursu
29 października br. firma X-Rite ogłosiła konkurs fotograficzny „Seasons of Color”. Przez kolejne dwanaście tygodni przyjmowane będą zdjęcia, autorzy dziesięciu najlepszych fotografii z każdego tygodnia otrzymają X-Rite ColorChecker Passport.
Prace na konkurs można zgłaszać poprzez stronę internetową www.xritephoto.com z zakładce „seasonsofcolor”. Można na niej również znaleźć galerię zgłoszonych dotychczas fotografii i oddać swój głos.
Stora Enso w raporcie Carbon Disclosure Project
Koncern Stora Enso został sklasyfikowany najwyżej spośród wszystkich skandynawskich firm w najnowszej edycji raportu Carbon Disclosure Project (CDP), uwzględniającego przedsiębiorstwa, które w codziennej działalności przywiązują znaczącą wagę do działań zapobiegających zmianom klimatycznym i ograniczających emisję gazów cieplarnianych. Otrzymał on też najwyższe oceny w opracowywanym w ramach CDP zestawieniu Carbon Disclosure Leadership Index (CDLI), obejmującym firmy najefektywniej ograniczające emisję dwutlenku węgla.
Co więcej Stora Enso jest jedną z pięciu firm, które znalazły się na nowej, stworzonej przez CDP liście Carbon Performance Leadership Index (CPLI). Stanowi ona uzupełnienie rankingu CDLI i uwzględnia przedsiębiorstwa, które w największym stopniu demonstrują swoje zaangażowanie w działania zapobiegające zmianom klimatycznym, a przede wszystkim stale redukują emisję dwutlenku węgla do atmosfery.
Skandynawska edycja raportu Carbon Disclosure Project 200 została oficjalnie zaprezentowana 21 października w Helsinkach. Raport obejmuje dwieście największych firm notowanych na skandynawskich giełdach papierów wartościowych, dla których polityka środowiskowa – przede wszystkim działania zapobiegające negatywnym skutkom zmian klimatycznych – stanowią integralną część strategii biznesowej. Twórcy raportu opierali się na odpowiedziach udzielanych przez poszczególne firmy. Stora Enso uczestniczy w projekcie Carbon Disclosure Project od 2003 roku.
NEC MultiSync PA231W
Firma NEC Display Solutions poszerza profesjonalną linię monitorów MultiSync PA (Professional Advanced) o 23-calowy model NEC MultiSync PA231W. Panel monitora wyprodukowany w technologii IPS wyświetla obraz w rozdzielczości 1920×1080 pikseli, w formacie 16:9. Nowy model posiada 14-bitową programowalną tablicę 3D-LUT, pozwalającą na symulację gamutu barw innego monitora lub standardu. Monitor umożliwia regulację wysokości ekranu (w zakresie 150 mm) i kąta nachylenia, a także pracę w trybie portretowym (Pivot). PA231W wyposażony został również w szeroki wachlarz złączy: między innymi dwa gniazda DVI-D, D-SUB oraz nowoczesny Display Port. Monitor posiada certyfikat TCO 5.0. Dzięki zaawansowanym funkcjom, wysokiej ergonomii i korzystnemu współczynnikowi jakości do ceny, monitor jest doskonałym rozwiązaniem dla sektora CAD/CAM oraz współpracy z aplikacjami graficznymi lub medycznymi.
NEC MultiSync PA231W jest już dostępny na rynku. Model oferowany jest w dwóch wersjach kolorystycznych: czarnej i białej ze srebrną ramką ekranu.
Maszyny Horizon i Uchida w firmie Trefl
Firma Trefl z Gdyni zainwestowała w maszyny introligatorskie Horizon i Uchida. Dostarczył je i zainstalowała firma Derya z Tychów.
Wraz z firmami siostrzanymi wchodzącymi w skład grupy kapitałowej, Trefl stawia na tworzenie produktów spełniających oczekiwania klientów zarówno pod względem walorów edukacyjnych i rozrywkowych, jak i atrakcyjności wzorów. Firma zajmuje się produkcją gier, puzzli, kart do gry i świadczy usługi z zakresu tradycyjnej poligrafii. Zainwestowała w linię do produkcji broszur Horizon i liczarkę do papieru ze stołem napowietrzanym, przystosowaną do liczenia formatu B2+, również japońskiej firmy – Uchida.
W konfiguracji linii Horizon zakupionej przez firmę Trefl znajduje się wieża zbierająca VAC 100a, z nowoczesnym systemem pobierania arkuszy za pomocą bębnów zasysających. Można zaprogramować pracę z podwójną okładką i tryb pracy ciągłej. Wieża dodatkowo wyposażona jest w ręczny podajnik arkusza HMU 100, co pozwala zbierać i szyć więcej niż 10 arkuszy. Wieża zbierająca połączona jest z agregatami wykładakiem ST 40. Zebrane arkusze są przekazywane do agregatu SPF 200A, gdzie są szyte drutem za pomocą głowic Hohner i łamane. Wszystkie ustawienia odbywają się automatycznie z kolorowego panelu dotykowego LCD. Dla sprawniejszego zbierania gotowych broszur zainstalowano LC 200 – długi stół do wykładania.

RemaDays 2011
Siódme Międzynarodowe Dni Reklamy RemaDays odbędą się w dniach 2–4 lutego 2011 roku. Na trzy dni Centrum Wystawienniczo-Konferencyjne Expo XXI w Warszawie zmieni się w środkowoeuropejską stolicę branży upominków reklamowych. Ponad 500 wystawców na blisko 14 tys. m2 powierzchni może zgromadzić nawet 10 tys. zwiedzających.
Swoją ofertę zaprezentują wystawcy nie tylko z Polski, ale także m.in. z Czech, Niemiec i Wielkiej Brytanii. Możliwość nawiązania nowych kontaktów biznesowych i zapoznania się z nowościami na rynku artykułów promocyjnych to nie jedyne walory Międzynarodowych Dni Reklamy. W 2011 roku po raz kolejny w ramach targów zorganizowany zostanie RemaCongress, czyli forum wymiany doświadczeń. Kongres będzie otwarty dla wszystkich, wystawców i zwiedzających.
Nie zabraknie także organizowanych co roku konkursów. W konkursie Korony Reklamy już po raz ósmy zostaną wyłonione najlepsze firmy z branży reklamowej w pięciu kategoriach: Producent Upominków Reklamowych, Importer Upominków Reklamowych, Agencja Reklamowa, Technology, Out&Indoor. Na lutowych targach rozstrzygnięty zostanie także drugi konkurs – Gifts Of The Year, w którym wyróżnione zostaną najlepsze produkty z branży upominków reklamowych.
Organizatorzy spodziewają się, że na targi przyjedzie nawet 10 tys. gości z całej Europy, zainteresowanych tematem upominków reklamowych, a także technologiami poligraficznymi. Dla zwiedzających przygotowano w tym roku aż 200 tys. zaproszeń. Zostaną one wysłane bezpośrednio do firm branży reklamowej w Polsce, a także rozkolportowane – jako insert – w kilkunastu największych branżowych tytułach prasowych. Dodatkowo do każdego zaproszenia dołączony będzie kupon uprawniający do wzięcia udziału w specjalnej loterii. Tym razem do wygrania będzie aż siedem wysokiej klasy rowerów miejskich.
Oczywiście targi są otwarte dla wszystkich – także tych, którzy z różnych względów nie otrzymają zaproszenia. Na stronie internetowej www.remadays.com od stycznia 2011 roku znajdzie się specjalna ankieta, która będzie uprawniała do zakupu promocyjnego biletu na targi w cenie 10 PLN. Przez cały czas trwania targów będzie można kupić także normalny bilet wstępu, który w przyszłym roku będzie kosztować 30 PLN.


Świadectwo niezawodności Océ VarioPrint 6320 Ultra
Buyers Laboratory Inc., wiodąca niezależna organizacja specjalizująca się w testowaniu urządzeń wprowadzanych na rynek i modernizowanych, po przeprowadzeniu trwającego cztery miesiące testu wydruku 10 milionów obrazów, nieprzerwanej, dwudniowej intensywnej pracy na silniku Gemini i dokładnej analizie jakości prac na urządzeniu Océ VarioPrint 6320 Ultra w showroomie w HQ firmy w Venlo (Holandia) przyznała temu urządzeniu świadectwo niezawodności.
Systemy Océ VarioPrint 6000 Ultra wyróżniają się spośród innych rozwiązań dostępnych na rynku, gdyż w jednym przebiegu zadrukowują z dwóch stron arkusz papieru. Sekret kryje się w technologii Océ Gemini Instant Duplex, innowacji która zmieniła oblicze rynku zapewniając odpowiedni potencjał dla wysokiej prędkości produkcyjnej. Technologia Océ Gemini wykorzystuje zespół drukujący, który napędza równocześnie dwa pasy obrazowania. Dwustronne zadania są drukowane szybciej i z większą niezawodnością, bowiem każdy arkusz przechodzi tylko jeden raz przez zespół drukujący. Jednocześnie technologia Océ ScreenPoint zapewnia znakomitą rozdzielczość obrazu – 1200×600 dpi – dla odwzorowania półtonów i zdjęć, a także niemal perfekcyjne pozycjonowanie arkusza oraz stuprocentową precyzję wyrównywania, jakiej wymagają prace tworzone w dupleksie, np. książki.
Prędkość działania systemu jest niezależna od gramatury czy też rodzaju nośnika. VarioPrint 6320 Ultra jest o 25 procent szybszy w porównaniu z VarioPrint 6250 i, jak podaje producent, aż o 60 procent szybszy od swojego najbliższego konkurenta. Wszystko to sprawia, że system ten oferuje nawet o 60 procent szybszy druk w dupleksie w porównaniu z dostępnymi na świecie rozwiązaniami.
Sukcesy PWPW S.A.
W dniach 13–15 października br. na Międzynarodowych Targach Intergraf w Barcelonie PWPW S.A. po raz pierwszy zaprezentowała banknot testowy „Sabała”. Na targi, które skupiają przedstawicieli branży związanej z produkcją dokumentów i druków zabezpieczonych, przyjechało w tym roku ponad 1000 delegatów z całego świata. Swoje stoiska prezentowało ponad 100 firm, wśród których znaleźli się zarówno producenci dokumentów (m.in. Oberthur, G&D, Bundesdruckerei, De La Rue, oebs, gemalto, Enschede), jak i firmy, które są dostawcami półproduktów (m.in. Sicpa, Kurz, Hologram Industries, BASF, Bayer i inni).
Banknot testowy „Sabała” wyprodukowano w dwóch wersjach: na papierze banknotowym ze znakiem wodnym z okienkową nitką zabezpieczającą oraz na papierze do grawerowania laserowego Leap ze specjalnie wygrawerowanym motywem roślinnym, kodem 2D oraz serią i numerem banknotu. Dodatkowo przedstawiciele PWPW S.A. prezentowali gościom, w jaki sposób za pomocą telefonu komórkowego i prostej aplikacji można zweryfikować zgodność kodu 2D z numerem banknotu.
Poza papierem LEAP uwagę zwiedzających przykuwało kolorowe zdjęcie zawarte w karcie poliwęglanowej (rozwiązanie PCP). Pytano o możliwości zastosowania obu wymienionych rozwiązań w produkcji dokumentów paszportowych. Ponadto przedstawiciele PWPW S.A. odbyli wiele spotkań, które – jak mają nadzieję – zaowocują nowymi zleceniami eksportowymi.
Następne targi odbędą się we Francji (Bordeaux) w październiku za dwa lata (ze względu na planowane w 2012 r. targi drupa).
(na podst. Monika Piłkowska, „Sabała na Intergrafie” „Życia Wytwórni” Nr 39 (884) 21. X. 2010)
*
21 października podczas uroczystości w Pałacu Prezydenckim prezes zarządu PWPW S.A. Krzysztof Żarnotal wręczył Prezydentowi RP Bronisławowi Komorowskiemu wydrukowane w Wytwórni paszporty z podpisem Fryderyka Chopina. Uroczystość miała miejsce dzień po zakończeniu XVI Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina. Okazją do jej zorganizowania było wręczenie Orderów Orła Białego dwóm wybitnym ludziom sztuki. Otrzymali je: nieobecny na uroczystości z powodu choroby (obecnie już nieżyjący – przyp. red.), wybitny polski kompozytor o międzynarodowej sławie Mikołaj Górecki oraz znakomity muzyk i muzykolog Jan Ekier, który zasłynął z nowej redakcji „Dzieł wszystkich” Fryderyka Chopina, co zajęło mu 50 lat pracy. Pan profesor liczy dziś 97 lat.
Order Orła Białego to najstarsze i najwyższe odznaczenie państwowe Rzeczypospolitej Polskiej, nadawane za znamienite zasługi cywilne i wojskowe dla pożytku Rzeczypospolitej Polskiej. Nie dzieli się na klasy. Nadawany jest najwybitniejszym Polakom oraz najwyższym rangą przedstawicielom państw obcych. Aktu dekoracji dokonał Prezydent RP Bronisław Komorowski. Pośród zaproszonych znaleźli się również przedstawiciele PWPW S.A. – prezes zarządu Krzysztof Żarnotal, naczelny grafik Maciej Kopecki oraz piszący te słowa. Znaleźliśmy się tam dzięki zaproszeniu ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Bogdana Zdrojewskiego, który zaproponował żebyśmy wręczyli Prezydentowi Komorowskiemu nasz słynny już w świecie „Paszport chopinowski”. Paszporty z podpisem Fryderyka Chopina Paszport na nazwisko Bronisław Maria Komorowski z adnotacją „art citizenship” (obywatel sztuki) i z faksymile podpisu Fryderyka Chopina, wręczyli Prezydentowi Bogdan Zdrojewski i Krzysztof Żarnotal. Prezydent był mile poruszony tym szczególnym upominkiem. Następnie szef obchodów Roku Chopinowskiego, dyrektor Teatru Wielkiego Waldemar Dąbrowski wyjaśnił zebranym zalety tego niecodziennego dokumentu. Po czym Prezydent Bronisław Komorowski osobiście wręczył podobne paszporty profesorowi Janowi Ekierowi oraz obecnej na uroczystości laureatce I nagrody tegorocznego konkursu chopinowskiego. Na zakończenie Yulianna Avdeeva, bo o niej oczywiście mowa, dała krótki recital zakończony brawurowym wykonaniem etiudy rewolucyjnej Chopina.
W kuluarowych rozmowach, jakie miały miejsce po uroczystości, zarówno Krzysztof Żarnotal, jak i Maciej Kopecki, usłyszeli wiele słów uznania. Wszystkim bardzo się podobał pomysł, projekt i wykonanie paszportu. Po wieczornym koncercie laureatów XVI Konkursu, który miał miejsce w Teatrze Wielkim, paszporty chopinowskie zaprojektowane i wyprodukowane w naszej firmie odebrali trzej kolejni laureaci, dwaj zdobywcy II nagrody: Lukas Geniušas i Ingolf Wunder oraz laureat III nagrody Daniil Trifonov.
Dzięki udziałowi w uroczystości w pałacu prezydenckim Wytwórnia po raz kolejny zaprezentowała swoje możliwości produkcji nowoczesnych dokumentów zabezpieczonych – tym razem wśród najwyższych władz państwowych.
Wyprodukowany w PWPW S.A. dokument studyjny „Paszport promocyjny Fryderyk Chopin” prezentuje możliwości PWPW S.A. w zakresie produkcji e-paszportów. W paszporcie zastosowno personalizację graficzną (technologia grawerowania laserem na podłożu papierowym) oraz elektroniczną (mikroprocesor oprawiony w tylnej okładce z zapisanymi danymi identycznymi, jak w personalizacji graficznej). Przewodnim motywem całego dokumentu jest postać Fryderyka Chopina – jego twórczość i życie osobiste. Na kolejnych stronach paszportu pokazano zdjęcia miejsc związanych z biografią pianisty. W świetle UV znajdziemy jego listy, partytury, portrety i inne dokumenty.
(Piotr Pankanin, „Paszport PWPW dla Prezydenta” Życie Wytwórni Nr 40 (885) 28. X. 2010)

Partnerzy Atrium na targach w Mediolanie
Podczas włoskiej edycji targów Viscom 2010 Durst zaprezentował nowoczesne rozwiązania do druku z roli oraz na płytach w technologii UV. Austriacko-włoski producent ploterów UV pokazał kilka nowości, m.in. nowoczesny flatbed Rho 750 i rolowego giganta Rho 500R.
Durst Rho 750 to najbardziej „elastyczny” ploter UV na rynku dzięki możliwości dostosowania do potrzeb klienta. Rho 750 to pierwszy ploter, który można skonfigurować w trzech wariantach: Basic, Presto i HS. Różnią się one liczbą zainstalowanych głowic drukujących, co znaczy, że różnią się wydajnością. I tak wersję Basic cechuje maks. prędkość zadruku do 50 m2/godz., wersję Presto – 100 m2/godz., natomiast najszybsze Rho 750 HS (High Speed) osiąga 180 m2/godz.
Na wysoką wydajność wpływa nie tylko fizyczna prędkość druku, lecz także system druku ciągłego (Continous Printing System), czyli system drukujący płytę za płytą, bez procesu maskowania i procesu ręcznego podawania medium. Blisko 100% czasu pracy plotera jest wykorzystywane na druk. Warto wspomnieć, że możemy zadrukować jednocześnie nawet dwie płyty obok siebie.
W Rho 750 podłożami mogą być wszelkie materiały płaskie, jak PVC, pianki, pleksi, aluminium, drewno, akryl, tektura falista, i materiały z roli. Szerokość zarówno materiałów sztywnych, jak i rolowych, wynosi 205 cm, grubość – do 40 mm a w wersji Industrial do 70 mm.
Z kolei Durst Rho 500R to nowy rolowy ploter o szerokości zadruku 520 cm (szerokość banerów, plandek i siatek na fasady). Można jednocześnie zadrukować trzy role o szerokości do 160 cm. Podłożami mogą być papiery, folie, tkaniny, backlity, banery i inne. Warto zaznaczyć, że na tych trzech rolach nie muszą być drukowane te same grafiki. Oprogramowanie udostępnia w tym przypadku trzy niezależne kolejki druku.
Rho 500R to ploter 6-kolorowy, oprócz standardowej palety CMYK ma możliwość druku kolorami: LC, LM, białym i spotowymi. Specyficzną dla Dursta cechą jest brak spadku prędkości przy druku w trybie 6-kolorowym.
Durst Rho 500R wyposażony jest w system druku Quadro Array 30D.
Wyłącznym dystrybutorem ploterów Durst w Polsce jest Atrium Centrum Ploterowe.
*
Także japońsko-belgijska firma Mutoh zaprezentowała w Mediolanie wiele nowoczesnych rozwiązań z zakresu druku wielkoformatowego. Nie zabrakło urządzeń do zadruku tekstyliów, reklamy i znaków drogowych oraz innowacyjnych atramentów.
Specjalistyczny Mutoh Zephyr TS (Traffic Sign) to cyfrowa platforma do druku certyfikowanych znaków drogowych, zgodnych z europejskim standardem EN-12899-1. Metoda cyfrowa umożliwia druk zarówno jednego, jak i setki egzemplarzy w stałej, niskiej cenie. Nowy Zephyr TS oferuje szerokość zadruku materiałów (od 0,08 do 20 mm) do 1625 mm. Drukuje z prędkością od 16 do 22 m2/godz. w trybie druku znaków High Gloss. Natomiast w trybie tradycyjnego druku UV osiąga prędkość do 45 m2/godz. Maks. rozdzielczość to rzeczywiste 720×720 dpi. Zephyr wyposażony jest w cztery głowice Xaar nowej generacji, umożliwiające druk techniką zmiennej wielkości kropli XaarDot (Drop Optimisation Technology). Zastosowane 764-dyszowe głowice są bardzo precyzyjne, umożliwiają druk kroplą o wielkości od 8 pl – znajdą zastosowanie w zakresie grafiki liniowej, drobnych tekstów, kodów kreskowych. Inną istotną cechą głowic Xaar jest tzw. „skala szarości” umożliwiająca druk każdym z kolorów CMYK w sześciu poziomach nasyceń, co eliminuje stosowanie dodatkowych kolorów (takich jak LC, LM) i daje łącznie 24 odcieni farb.
Do druku pośredniego i bezpośredniego na tekstyliach służy Mutoh Viper TX 100, przyjmujący materiały o szerokości do 2604 mm i szerokości zadruku 2594 mm. Platforma ta przeznaczona jest do nisko- i wysokonakładowej produkcji grafik reklamowych i informacyjnych, banerów, elementów wyposażenia wnętrz, architektury, dekoracji wnętrz, oznakowań imprez, odzieży, plecaków, gadżetów (kubki, podkładki pod mysz) i wielu innych. Viper TX 100, dzięki rynnie na atrament, jest przygotowany do druku bezpośredniego na materiałach o otwartej strukturze. Zamienność technologii umożliwia także drukowanie na nawet najcieńszych papierach termosublimacyjnych. Wysokość głowicy w zależności od przyjętego materiału jest regulowana w zakresie od 1,2 do 4,0 mm. Niezależnie od techniki możemy drukować zarówno pojedyncze nakłady, jak i wielotysięczne serie. Maks. prędkość druku wynosi 76 m2/godz., prędkość produkcyjna – 36 m2/godz. (360 dpi) i 20 m2/godz. (720 dpi).
Kolejny Mutoh Viper, TX Soft Sign, to urządzenie typu „combo”, do bezpośredniego druku na tekstyliach – są to tak naprawdę dwa urządzenia w jednym, ploter i kalander wygrzewająco-utrwalający. Soft Sign zaprojektowano tak, aby w ekstremalnie prosty sposób zadrukować szeroką gamę tekstyliów o otwartej lub zamkniętej strukturze. Wykorzystuje on ekologiczne, dyspersyjne atramenty na bazie wody, nie zawierające lotnych związków organicznych (VOC). Po utrwaleniu uzyskuje się trwały nadruk o żywej i intensywnej kolorystyce. Mutoh Viper TX Soft Sign to dwa modele: 4-, 6- lub 8-kolorowe o szerokości 64 cale (163 cm) i 88 cali (222 cm). W obu przypadkach ploter wyposażony jest w 8 głowic piezo, drukujących w dwóch technologiach: Vardot i Intelligent Interweaving.
Wyłącznym dystrybutorem ploterów Mutoh w Polsce jest Atrium Centrum Ploterowe.



<< Poprzedni  1  | < 2 >  3  4  5  6  7  8  9  10  11-20  21-30  31-40  41-50  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o