Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się
Poligrafia 2003

Z ostatniej chwili


Firma manroland na targach Ipex
Firma manroland będzie prezentować rozwiązania wnoszące wartość dodaną dla wszystkich modeli biznesowych dotyczących automatyzacji, zmienności produktu, trwałej wydajności produkcji, osieciowania, usług, materiałów eksploatacyjnych i doradztwa. Firma przedstawi know-how budowy maszyn, w połączeniu z danymi i logistyką materiałów, używając nowoczesnej formy prezentacji. Manroland dostarcza drukarniom możliwość polepszenia wydajności produkcji, a przede wszystkim podniesienia wartości ich produktów. Rozwiązania manroland wyznaczają standardy kreatywnych procesów druku takich jak foliowanie na zimno, tłoczenie przy użyciu wieży lakierującej, produkcja mieszana heatset-coldset czy drukowanie farbami UV. Oferowane rozwiązania wykorzystują filozofię wartości dodanej w druku i modele autoprint o najwyższym stopniu automatyzacji. Na swoim stoisku manroland pokaże rzeczywiste przykłady dla wydawnictw, drukarni reklamowych i opakowaniowych. W obszarze usług manroland oferuje swoim klientom bogactwo instrumentów służących do zwiększania wydajności poprzez zabezpieczenie produkcji. Eksperci manroland ze wszystkich działów Printvalue porównują dane użytkowników, aktualną sytuację, modele biznesowe i środowisko drukarni z wymaganiami rynku i innowacjami w technologii druku. Centrum Technologii Druku manroland (Print Technology Center) jest do dyspozycji klientów, którzy mogą tam uczestniczyć we wszelkiego rodzaju prezentacjach, demonstracjach maszyn oraz szkoleniach specjalnych.
Podobnie jak na ostatniej drupie, goście odwiedzający sektor poświęcony drukowi arkuszowemu będą mogli przejść przez tunel VAP (Value Added Printing – wartość dodana w druku), który dostarczy im szczegółowych informacji na temat innowacyjnych rozwiązań umożliwiających wzrost jakości i wydajności druku. W dziale druku zwojowego przedstawione zostaną przede wszystkim rozwiązania poświęcone automatyzacji druku – autoprint oraz elastyczności produkcji. Po raz pierwszy na targach branżowych firma zademonstruje filozofię autoprint dla maszyn ilustracyjnych, która dotychczas funkcjonowała tylko w urządzeniach gazetowych. Odwiedzający targi będą mieli okazję zobaczyć klientów referencyjnych manroland w okolicach Birmingham. Zorganizowany zostanie również cykl eventów w Centrum Technologicznym Druku w Offenbach, poświęconych specjalnym zagadnieniom, a klienci będą mogli wziąć w nich udział dopasowując datę swojego przyjazdu czy powrotu.
Firma manroland wystawi się w hali 17, w obrębie PrintCity, na stoisku zajmującym ponad 700 m2.

TeBa przenosi się do nowej siedziby
Od 4 maja br. firma TeBa będzie pracować w nowej siedzibie. Zmieni się adres: nowy to Natolin 46B (trasa na Brzeziny), 92-701 Łódź; adres ten będzie również adresem dostawy, natomiast adres do faktury na razie pozostaje ten sam. Firma prosi o przesyłanie wszelkiej korespondencji oraz przesyłek pod nowym adresem i kontaktowanie się przez następujące numerów telefonów: 42 671 31 68, 42 639 51 87; tel./fax. 42 636 12 01. W razie problemów do korzystania są numery komórkowe: 508 092 330 i 515 077 602.
Firma będzie pracować od poniedziałku do piątku w godzinach 8–16. Wszystkie niezbędne informacje, jak i nowa mapka dojazdu, pojawią się niebawem na stronie internetowej www.teba.pl
Dni Otwarte w Galerii Eizo
Firma Alstor informuje, że 14 maja w warszawskiej Galerii Eizo odbędą się Dni Otwarte. W tym czasie w Galerii będzie można zobaczyć wszystkie dostępne obecnie w Polsce modele monitorów Eizo.
Organizatorzy Dni liczą na to, że spotkanie zainteresuje osoby, które mają problem z wyborem konkretnego rozwiązania Eizo. Będzie to również doskonała okazja, aby przekonać się osobiście o najwyższej jakości monitorów tego japońskiego producenta. Podczas Dni Otwartych swoją fachową radą będą służyć uczestnikom eksperci.
Udział w spotkaniu jest nieodpłatny. Osoby, które zechcą odwiedzić Galerię Eizo, mogą zarejestrować się na stronie:
http://www.graficzne-eizo.pl

Nowe monitory NEC
Firma NEC Display Solutions wprowadziła na rynek nowy monitor 70" dla sektora reklamy cyfrowej, profesjonalnego obrazowania i systemów typu heavy duty. NEC MultiSync P701 wyposażony został w zaawansowany panel S-PVA o rozdzielczości 1920×1080 pikseli, dysponujący jasnością 600 cd/m2 i kontrastem 2000:1. Monitor ma w pełni programowalną 10-bitową tablicę LUT, co pozwala na sprzętową kalibrację i dostosowanie wyświetlanych barw do standardów lub do pozostałych monitorów np. w ścianie wideo.
Drugi z nowych monitorów NEC to profesjonalny MultiSync PA241W. Konstrukcja 24-calowego, panoramicznego monitora LCD oparta została na 10-bitowym panelu P-IPS, wyświetlającym jednocześnie 1,074 mld barw w rozdzielczości 1920×1200 pikseli. Nową serię profesjonalnych monitorów MultiSync PA zaprojektowano z myślą o zaawansowanych aplikacjach graficznych, prepress i DTP. 14-bitowa trójwymiarowa tablica 3D-LUT pozwala na symulację gamutu barwowego dowolnego monitora za pomocą profilu kolorów. Monitor oferowany jest wraz z oprogramowaniem MultiProfiler pozwalającym na sterowanie zaawansowanymi funkcjami, w tym symulację gamutu i obsługę trybów PiP (Picture in Picture) lub PbP (Picture by Picture) z poziomu Windows.
Nominacje do nagród Złotego Gryfa
Komisja Konkursowa w składzie: przewodniczący – Jerzy Petriaszwili (IMiP PW), Ryszard Czekała (Polska Izba Druku), Piotr Dobrołęcki (Polska Izba Książki), Maciej Hoffman (Izba Wydawców Prasy), Stefan Jakucewicz (Rzeczoznawca Polskiej Izby Druku), Andrzej Rowicki (Zrzeszenie Polskich Fleksografów), Andrzej Tomaszewski (Centralny Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Przemysłu Poligraficznego) i Wacław Wasiak (Polska Izba Opakowań) na kwietniowym posiedzeniu, po zapoznaniu się z pracami nadesłanymi na konkurs, postanowiła przyznać w dziewięciu kategoriach produktowych następujące nominacje do nagrody Złotego Gryfa:
- kategoria: produkt wielobarwny w oprawie prostej
„Chemia Nowej Ery” – Zakład Wydawniczo- Poligraficzny Pozkal
„L'oreal Program Edukacji” – Drukpol SA
„Polska biżuteria. Katalog firm jubilerskich i zegarmistrzowskich” – Zakłady Graficzne Taurus Stanisław Roszkowski sp .z o.o.
- kategoria: produkt wielobarwny w oprawie złożonej
„Fryderyk Chopin” – Zakład Wydawniczo-Poligraficzny Pozkal
„Księga znaczków pocztowych 2008” – PWPW SA
„Champagne” – OZ Graf Olsztyńskie Zakłady Graficzne SA
- kategoria: produkt jedno- lub dwubarwny w oprawie prostej
„Ever” – Zakład Wydawniczo- Poligraficzny Pozkal
„Zdobyć Woodstock” – Drukarnia Naukowo-Techniczna Oddział PAP SA
- kategoria: produkt jedno- lub dwubarwny w oprawie złożonej
„Sztuczne raje” – Zakład Wydawniczo Poligraficzny Pozkal
„Zapis świata” – Drukarnia Naukowo-Techniczna Oddział PAP SA
„Architektura Przyroda Województwa Podlaskiego w rysunkach Władysława Pietruka” – Białostockie Zakłady Graficzne SA
- kategoria: produkt informacyjno-reklamowy
„Mercedes klasy M” – Torro sp.j. Dariusz Skoczeń
„Quick Step Cycling 2010” – OZ Graf Olsztyńskie Zakłady Graficzne SA
„12 września 1989 r. 20. rocznica powołania rządu powstałego w wyniku wyborów czerwcowych” – Poczta Polska SA
„4 czerwca 1989 r. 20. rocznica pamiętnych wyborów” Poczta Polska S.A.
- kategoria: czasopismo wielobarwne
„Bukiety” – Quad/Winkowski sp. z o.o.
„Departures” – Quad/Winkowski sp. z o.o.
„Person and Documents” – PWPW SA
„Elle” – Quad/Winkowski sp. z o.o.
- kategoria: opakowanie z nadrukiem
„Opakowanie na gin Beefeater” – Cezar SA
„Opakowanie: Czekolada Amaretto” – Zakład Poligraficzny Polprint sp. z o.o.
„Nowy kształt luksusu 15x500 ml” – Werner Kenkel sp. z o.o.
- kategoria: gazeta
Polska „Gazeta Krakowska” nr 292/2009 – Polskapresse sp. z o.o. Oddział Poligrafia
Polska „Dziennik Zachodni” nr 295/2009 – Polskapresse sp. z o.o. Oddział Poligrafia
Tygodnik „Warszawa” nr 67/2009 – Polskapresse sp. z o.o. Oddział Poligrafia
- kategoria: kalendarz
„Chopin” – PWPW S.A.
„Podróż z Pasją” – Usługi Poligraficzne Pasja Jacek Stencel
„Obrazy Rafała Olbińskiego” – Przedsiębiorstwo Poligraficzne Hakus Maria i Andrzej Kuśmierczyk sp.j.

Rozstrzygnięcie konkursu na najlepszą jakość wykonania produktu poligraficznego i wręczenie statuetek Złotego Gryfa nastąpi na Gali Konkursowej w czasie Balu Polskiej Izby Druku 8 maja w Warszawie (hotel Novotel Warszawa Airport). Początek uroczystości: godz. 20.00.
Pełna informacja na stronie: http://www.izbadruku.org.pl/inf071.php


Jak bezpiecznie oznakować chemikalia
Od 1 grudnia 2010 r. produkty chemiczne wprowadzane na rynek UE muszą być oznakowane zgodnie z Globalnym Zharmonizowanym Systemem Klasyfikacji I Oznakowania Chemikaliów – GHS. W dniach 11–12 marca w Warszawie odbyła się konferencja przybliżająca producentom substancji i mieszanin chemicznych zakres zmian prawnych i ich praktyczny wymiar.
Nowy system GHS jest bardziej skomplikowany niż dotychczas stosowane w Europie oznakowanie, co utrudni nieco proces tworzenia kart charakterystyki i etykiet na produktach chemicznych mogących zagrażać bezpieczeństwu człowieka lub środowiska. Jego podstawową zaletą jest jednak unifikacja wszystkich wcześniejszych rozwiązań.
Na warszawskiej konferencji GHS Krystyna Dziewanowska ze spółki Orion Znakowanie Towarów dzieliła się swoją wiedzą na temat praktycznych rozwiązań pozwalających efektywnie wprowadzić w życie nowy system oznakowań. – GHS zmienia zupełnie klasyfikację substancji niebezpiecznych, co powoduje że producenci muszą ponownie przeprowadzić badania laboratoryjne i opracować karty charakterystyk wszystkich sprzedawanych produktów wg nowych wytycznych. Zgodnie z ustaleniami UE już od 1 grudnia br. obowiązkowymi elementami będą nowe znaki ostrzegawcze i piktogramy w kształcie kwadratu postawionego na jednym z rogów. Symbole te, oznaczające substancje niebezpieczne, widoczne będą w czerwonej obwódce na białym tle. Tak ja wcześniej etykieta musi zawierać kompletne dane producenta oraz nazwę i skład produktu. Całość zmian można poznać korzystając z plików umieszczonych na serwisie Ministerstwa Gospodarki1.
Oprócz właściwego oznakowania substancji chemicznych bardzo ważnym jest również by etykiety, na których umieszczone jest oznakowanie nie uległy zniszczeniu podczas eksploatacji produktu i długo spełniały funkcje informacyjne i ostrzegawcze. Wiele rozwiązań technologicznych musi być dostosowanych do konkretnych produktów i opakowań. – Do znakowania przemysłowych pojemników na chemikalia dobrze jest stosować etykiety foliowe: poliestrowe lub poliwęglanowe – radzi Dziewanowska. – Są one odporne nie tylko na warunki atmosferyczne i wiele substancji chemicznych, ale również na warunki w jakich transportowane i przechowywane są produkty. Firmom wykonującym badania laboratoryjne polecamy etykiety na podkładach z klejami o niskiej migracji, odpornych na pasteryzację lub sterylizację. Przedsiębiorstwa produkujące na potrzeby indywidualnych gospodarstw domowych poszukują przede wszystkim surowców i klejów odpornych na wilgoć. Popularnym zabezpieczeniem jest też laminat. – Niektóre produkty muszą być również oznaczone w sposób czytelny dla niewidomych – dodaje Dziewanowska. – Wtedy proponujemy nadruk wypukły, podstawowymi symbolami są ostrzegawcze trójkąty.
Z prawnego punktu bezpieczna etykieta to taka, która opracowana została zgodnie z obowiązującymi normami prawnymi. Stąd konieczność adaptacji istniejących oznaczeń do norm wynikających z GHS. Patrząc praktycznie bezpieczne oznakowanie produktu oznacza również zastosowanie odpowiednio trwałej i czytelnej etykiety, tak by najważniejsze informacje nie ulegały zniszczeniu i zawsze dotarły do używającego niebezpiecznych produktów konsumenta.
Nowe rozwiązania firmy QuadTech na targach Ipex 2010
Pod hasłem „Moving you forward” amerykański producent systemów kontroli, QuadTech Inc., którego polskim przedstawicielem jest od niedawna firma Equipo, będzie promować na zbliżających się targach Ipex 2010 swoje rozwiązania wspomagające pracę maszyn zwojowych. Na jego stoisku (nr C520 w pawilonie 6) zostaną zaprezentowane nowe i udoskonalone systemy poprawiające jakość druku, redukujące koszty produkcji oraz zwiększające prędkość produkcji realizowanej na zwojowych maszynach offsetowych, fleksograficznych i wklęsłodrukowych.
„Przez 30 lat naszego istnienia nieustannie projektujemy, tworzymy i inwestujemy w przełomowe technologie, które pomagają naszym klientom zachować konkurencyjność – mówi Karl Fritchen, prezes QuadTech. – Biorąc pod uwagę obecną sytuację gospodarczą, drukarnie w jeszcze większym stopniu potrzebują poprawy swojej zyskowności i redukcji odpadów powstałych w procesach poligraficznych. Naszą odpowiedzią na te potrzeby jest przyspieszenie w rozwoju systemów oferowanych przez QuadTech, które dadzą naszym klientom energię do realizacji swoich planów i pozwolą im wykonać kolejny ważny krok naprzód”.
Obecne portfolio rozwiązań firmy QuadTech obejmuje systemy kontroli registra i odcięcia, kontroli kolorystycznej, inspekcji wstęgi i zarządzania danymi. Wszystkie one są indywidualnie dopasowywane do specyficznych potrzeb i oczekiwań odbiorców przez dedykowane zespoły działające w ramach utworzonej w firmie jednostki działania strategicznego. „Jej pracownicy ściśle współpracują z naszymi klientami i innymi dostawcami by zapewnić, że sprostamy ich oczekiwaniom pod względem jakości, poziomu serwisowania i szkoleń – dodaje Karl Fritchen. – Na targach Ipex chcemy wprowadzić unikalną usługę pod nazwą ‘Gwarancja na jakość’, która jest wyliczalnym poręczeniem z naszej strony, zapewniającym osiągnięcie dzięki naszym rozwiązaniom najlepszych z możliwych efektów w procesach poligraficznych”.
Na targach w Birmingham firma QuadTech zaprezentuje nowe i udoskonalone rozwiązania dla wszystkich segmentów produkcji, w których działa. I tak w dziedzinie zwojowego offsetu akcydensowego zaprezentowany zostanie system kontroli kolorystycznej z modułem Instrument Flight i kamerą spektralną SpectralCam. Zaprojektowany z myślą o maszynach wykorzystujących wszystkie dostępne szerokości wstęgi (w tym najnowszych modelach maszyn 96-stronicowych), wykorzystuje on specjalny czujnik spektralny zbierający dane kolorymetryczne i densytometryczne z paska kontrolnego znajdującego się na całej długości wstęgi.
W ostatniej wersji systemu wykorzystano 31-kanałowe czujniki spektralne gromadzące dane o kolorze z różnych punktów paska kontrolnego. Dane, przetwarzane następnie w wartości referencyjne L*a*b* i pomiary densytometryczne, są analizowane w stworzonym przez firmę System Brunner module Instrument Flight + L*a*b*, który umożliwia osiągnięcie najwyższego poziomu dokładności kontroli kolorystycznej i balansu szarości. Co więcej, system w nowej wersji pozwala na lepsze dopasowanie proofa do końcowego wydruku. Co równie istotne, odpowiednie dopasowanie można uzyskać nawet podczas pracy maszyny i to z dowolną prędkością, przy użyciu specjalnych algorytmów które automatycznie uwzględniają zmiany zachodzące w warunkach produkcji.
Kolejna nowa funkcja to raport kolorymetryczny – narzędzie pozwalające drukarniom na zarządzanie całym procesem produkcji – od prepressu do finalnego wydruku. Dzięki dokładności i stabilności zapewnianej przez ten system, formy testowe – np. zatwierdzone przez niemieckie stowarzyszenie bvdm – mogą zostać wydrukowane z taką precyzją, że danych kolorystycznych można użyć do ustawienia i kalibracji wszystkich procesów związanych z barwą. Dane wyjściowe są zapisywane w jednym ze standardowych formatów przemysłowych, pozwalając na ich bezpośrednie wprowadzenie w systemie prepress.
Mówi Vince Balistrieri, odpowiedzialny za jednostkę działania strategicznego zajmującą się produkcją gazetową i akcydensową: „MultiCam to jeden z wielu produktów QuadTech, które można zintegrować za pośrednictwem naszej platformy ICON. Umożliwiając współdziałanie poszczególnych systemów stworzonych przez QuadTech, pomagamy drukarzom w osiągnięciu lepszej jakości druku i mniejszej ilości odpadów. Wprowadzając nowe opcje w naszych rozwiązaniach, oferujemy im wartość dodaną i wspieramy w dostosowaniu się do zmieniających się trendów rynkowych. Dla przykładu funkcja ‘fan-out’ jest wyzwaniem dla wielu drukarń wobec stosowania wstęg o coraz większej szerokości. Nasze rozwiązanie minimalizuje efekt przemieszczenia registra, dzięki czemu z całej wstęgi papieru uzyskuje się egzemplarze o odpowiedniej jakości”.

W roku 2008 QuadTech przejął firmę Vigitek, znacznie rozszerzając swoją obecność na rynku opakowań. Jej produkty zostały zintegrowane z portfolio rozwiązań QuadTech oraz rozbudowane, co wpłynęło znacząco na ich funkcjonalność i niezawodność.
Dziś oferta QuadTech w zakresie produkcji opakowań obejmuje rozwiązania dla różnych obszarów tego segmentu rynkowego: druku opakowań miękkich, tektury falistej, kartonów pudełkowych, a także przywieszek i etykiet. Systemy dla drukarń opakowaniowych bazują na technologii wykorzystującej specjalne kamery typu RGB o potrójnej matrycy CCD, pozwalające na porównywanie kolejnych odbitek z tzw. „złotym wzorcem”. Jest to wydrukowany egzemplarz danego produktu, który operator maszyny drukującej powinien postrzegać jako kopię bliską oryginałowi. System umożliwia identyfikację pojawiających się smug, odchyleń od pasowania, brakującego tekstu lub zdjęć, wychwytuje też szereg innych błędów, w tym fizyczne zanieczyszczenia.
Za właściwą funkcjonalność systemu odpowiadają cztery procesy, które są stosowane w różnych kombinacjach, w zależności od aplikacji. Pierwszy z nich to weryfikacja dokumentów PDF – porównanie pliku generowanego na poziomie prepress ze ‘złotym wzorcem’. Drugi to kompletna inspekcja, pozwalająca na sprawdzenie całego podłoża w trybie inline, tj. podczas drukowania, laminowania i przewijania. Kolejny proces to sprawdzenie bazy danych – logowanie do systemu w celu przejrzenia i przefiltrowania ewentualnych błędów. Ostatni element to system zarządzania odpadami – automatyczne usuwanie odpadów produkcyjnych przy zastosowaniu przefiltrowanych danych o błędach pozwalające na kontrolę przewijarek. W ofercie firmy znajduje się także system inspekcji offline przeznaczony dla arkuszowych drukarń opakowaniowych.
„Inspekcja całego procesu ma zapewnić, że każdy produkt – opakowanie bądź etykieta – poddawany obróbce po uprzednim zadrukowaniu będzie spełniał właściwe standardy jakościowe – mówi Randy Freeman, wiceprezes i dyrektor generalny działu opakowań w firmie QuadTech. – Jednak dopiero integracja naszych produktów daje 100% pewność tego procesu. W ostatnim czasie wprowadziliśmy do naszego systemu inspekcji dedykowanego dla rynku opakowań opcję podglądu wstęgi i kontroli kolorystycznej. Pozwoliły one na jeszcze większe zapewnienie odpowiedniej jakości produkcji, nawet przy wysokich prędkościach produkcyjnych maszyn, przynosząc pracującym na nich drukarzom większy spokój i pewność działania”.
System inspekcji oparty na kamerze spektralnej SpectralCam to nowa opcja inspekcji pozwalająca na pomiar 12 różnych punktów realizowanego zlecenia przy użyciu tych samych 31-kanałowych czujników spektralnych, jakie znajdują zastosowanie w produkcji akcydensowej. Jednak tutaj użytkownik ma do dyspozycji także drugą kamerę wideo, która jest wykorzystywana do lokalizacji i śledzenia punktów pomiaru koloru.
Wspomnianych 12 punktów jest wybieranych przez operatora przy użyciu „złotego wzorca” wchodzącego w skład systemu inspekcji. Następnie SpecralCam zbiera, zapisuje i analizuje dane kolorystyczne ze wszystkich punktów pomiarowych, wyświetlając w formie graficznej ewentualne odchylenia od oryginału. Połączone dane zawierające informacje o błędach i niewłaściwym dopasowaniu kolorów są następnie wykorzystywane do utylizacji odpadów, kolejnych analiz, dodatkowych wycen bądź porównania ze zgodnością z obowiązującymi przepisami prawnymi.
Nowo wprowadzony do oferty QuadTech system podglądu wstęgi można zastosować przy wszystkich aplikacjach opakowaniowych; dostarcza on podglądu o wysokiej rozdzielczości (z wykorzystaniem stop-klatki) poszczególnych sekcji wstęgi. W połączeniu z systemem kompletnej inspekcji moduł ten pozwala na powiększenie miejsca, gdzie ma miejsce powtarzający się błąd, podczas gdy system inspekcji kontynuuje skanowanie całej wstęgi.

Aktualne tendencje rynkowe w zakresie lepszej kontroli kolorystycznej wynikają z potrzeby i chęci wyróżnienia się wydawców na tle konkurencji. Tzw. wyroby półakcydensowe, hybrydowe gazety i magazyny z sekcjami heatsetowymi i coldsetowymi mające na nowo przyciągnąć uwagę reklamodawców, są coraz częściej wykonywane w typowych drukarniach prasowych.
Aby pomóc drukarniom z tego segmentu w uzyskaniu wymaganej jakości i dokładności, QuadTech wprowadził do swojej oferty gazetowy system kontroli kolorystycznej wyposażony w kamerę AccuCam. Jest to działający w trybie inline, oparty na analizie zdjęciowej system kontroli barw pozwalający na optymalizację kolorów na całym obszarze zdjęcia poprzez porównanie wartości referencyjnych fotografii z punktami pomiarowymi wskazanymi na etapie prepressu, wyrażonymi w wartościach CIELAB.
W połączeniu z platformą ICON kompletny pakiet rozwiązań gazetowych QuadTech zapewnia użytkownikom uzyskanie wartości dodanej, redukcję ilości odpadów i oszczędności w sile roboczej, zarówno przy typowych zastosowaniach gazetowych jak i półakcydensowych.

W ramach uzupełnienia swojego niezwykle bogatego portfolio produktowego oraz by podkreślić przekonanie firmy do swoich technologii, QudaTech wprowadzi na targach Ipex 2010 program gwarancyjny pod nazwą Performance Proven Guarantee. Inicjatywa ta ma zapewnić, że klienci uzyskają gwarancję poprawy działania ich maszyn będącej efektem implementacji systemów QuadTech.
Przy składaniu zamówienia, specjaliści z firmy QuadTech uzgadniają z klientem poziom wzrostu wydajności oczekiwany w związku z inwestycją w dane rozwiązanie. Następnie jest on na bieżąco śledzony i raportowany przy pomocy specjalnego rozwiązania QuadTech. Jak zapewnia dostawca, klienci, u których oczekiwany przed instalacją poziom wydajności nie osiągnął uzgodnionej przez obie strony wartości, otrzymają pełny zwrot kosztów poniesionych w związku z implementacją systemu.
Karl Fitchen, prezes firmy QuadTech, mówi: „Wszystko, co robimy, ma sprawić, że nasi klienci będą mogli osiągnąć najwyższą możliwą jakość i najniższe koszty. Wprowadzenie tego programu gwarancyjnego jest odzwierciedleniem naszego przekonania w możliwość dostarczania kompletnych, satysfakcjonujących rozwiązań do kontroli różnego rodzaju zwojowych maszyn drukujących”.

19. Poligraficzne Konfrontacje
29 kwietnia 2010 roku odbędą się kolejne (już dziewiętnaste) Poligraficzne Konfrontacje, organizowane przez Stowarzyszenie Absolwentów Instytutu Poligrafii – tym razem pod hasłem „Proofing – wszystkie tajemnice”. Organizator zaprasza do Centrum Szkoleniowo-Konferencyjnego SPOŁEM w Warszawie, ul. Grażyny 13/15, od godz. 9.50 do ok.16.00. „Świat DRUKU” jest wśród patronów medialnych imprezy.
Wykładowcy i tematyka wykładów:
1. dr. Konrad Blachowski (Instytut Mechaniki i Poligrafii) – Wprowadzenie
Workflow i softproofing
2a. Maciej Baur (AGFA Graphics Sp. z o.o.) – Soft Proofing w zintegrowanym systemie produkcyjnym :Apogee
2b. Dariusz Kosiński (Reprograf SA) – Dalim i Veripress – nowe możliwości
Proofing
3a. Paweł Skirliński (Grafikus sp. z o.o.) – GMG i problem z głowy!
3b. Maria Ślesicka-Gęściak (Reprograf SA) – Co nowego w EFI CP 4.1?
Proofing i nie tylko
4a. Sławomir Iwanowski (Kodak sp. z o.o.) – Kodak Aprooval NX – cyfrowy system proofingu opakowaniowego.
4b. Krzysztof Mycek(PM Proof) –Druk wielkoformatowy pod kontrolą proofingu.
Celem prezentacji będzie przedstawienie jak produkty do proofingu rozwijają się w kierunku poprawy jakości w druku wielkoformatowych na przykładzie produktów ProofMaster i PrintFactory.
4c. Tomasz Kuciński (Epson Europe sp. z o.o.) – Proofing z wykorzystaniem koloru białego

Po każdym z wykładów (jak i po ich zakończeniu) będzie możliwość zadawania pytań i dyskusji. Powyższa kolejność prezentacji może różnić się od faktycznej, w dniu Konfrontacji.
Karta zgłoszenia i informacje są dostępne na stronie www.absolwencipoligrafii.org
Osobom zapisanym – zostanie wysłany szczegółowy harmonogram oraz plan dojazdu (ok. 4 dni wcześniej).
Koszt uczestnictwa (wykłady, materiały, lunch, certyfikat) – 300,00 zł za osobę.
Specjalna cena dla członków SAIP PW: 220 zł.
Wpłaty (do 28 kwietnia, kwoty wg dnia rejestracji) dla:
Stowarzyszenie Absolwentów Instytutu Poligrafii PW Warszawa, ul. Konwiktorska 2.
Konto w Alior Bank; numer konta: 27 2490 0005 0000 4500 3331 8422.
Kontakt:
Maria Kwiatkowska
Dostawcy firmy Scorpio na targach Ipex
Wśród licznych dostawców Scorpio sp. z o.o. na tegorocznych targach Ipex wiele nowości wystawią producenci maszyn dla introligatorni i opakowań.
Jeden z wiodących dalekowschodnich producentów – firma JMD Machinery – pokaże na swoim stoisku C680 w hali 20 najnowszą linię do oprawy zeszytowej Pearls 8000, która jest w stanie wyprodukować prace o formacie do 365×300 mm, a jej prędkość produkcyjna dochodzi do 8000 cykli na godzinę. Obok linii do szycia drutem będą pokazane także rozwiązania do oprawy miękkiej, z których słynie ten producent, m.in. czteroszczękowa oklejarka Superbinder 200ED, z w pełni zautomatyzowanymi ustawieniami parametrów oprawy, co zapewnia szybką zmianę prac i ich produkcję.
Znany także w Europie producent automatów sztancujących, firma Hebei Heigher Shengli Group, zaprezentuje, na tym samym co JMD stoisku, półformatowy automat do wykrawania SL-800M. Maszyna ta sztancuje prace w formatach od 300×350 mm do 800×620 mm, z maksymalną prędkością do 8000 arkuszy na godzinę. Warto dodać, że prezentowane urządzenie jest jedną z najpopularniejszych na rynku maszyn w tej klasie formatowej.
Na innym łączonym stoisku – E793 w hali 19 – zaprezentują się także inni orientalni dostawcy Scorpio, z rozwiązaniami introligatorsko-opakowaniowymi. Firma Zhejiang Zhengrun Machinery wystawi najnowszej konstrukcji maszynę do produkcji pudełek okrągłych na napoje alkoholowe oraz popularne już także w Polsce urządzenia do cięcia tektury (FD-KL1300) i grzbietówki (FDZX400). Z kolei firma Zhejiang Lanbao Machinery pokaże półautomatyczną niciarkę SZX430, o maksymalnym formacie pracy 430×210 mm i prędkości do 85 cykli na minutę.
Jeśli chodzi o europejskich producentów maszyn współpracujących ze Scorpio, warto wspomnieć o firmie Samed Innovazioni Srl, która na stoisku E863 w hali 18 zaprezentuje automatyczne urządzenie do montażu okładki Hektor II, obsługujące formaty do 500×700 mm, z prędkością do 20 okładek na minutę, a wysoki poziom automatyzacji pozwala w ciągu 10 minut przygotować maszynę do nowej pracy.

Nagrody EDP dla EFI
8 kwietnia firma EFI poinformowała o zdobyciu trzech nagród EDP za rok 2010: „Najlepszy ploter wielkoformatowy do szerokości 3,5 m” dla maszyny VUTEk GS3200, „Najlepszy przemysłowy (specjalistyczny) system druku” dla Jetrion 4830 oraz „Najlepszy RIP dla drukarek wielkoformatowych” dla Fiery XF. Wnikliwej oceny dokonała komisja złożona z niezależnych konsultantów, wydawców, inżynierów i innych związanych z branżą specjalistów. Pod uwagę wzięto innowacyjność i wartość zastosowanych nowych technologii dla rynku europejskiego. Uwzględniono wzrost prędkości, podniesienie jakości, użytkowość i funkcjonalność oraz zredukowanie wpływu na środowisko naturalne i co również istotne koszty dla użytkowników.
VUTEk GS3200 uzyskał nagrodę jako „urządzenie nowej generacji , które pozwala drukować z roli na rolę i na materiałach sztywnych do szerokości 3,2 m z maksymalną rozdzielczością do 1000 dpi i możliwością wykorzystania kropli 12 pikolitrów dla wszystkich barw atramentów, włączając w to kolor biały i ciągły druk na tekturze”.
Prosty w obsłudze RIP Fiery XF nagrodzono za „obsługę urządzeń wycinających po konturze za pomocą driverów do 1200 ploterów tnących i stołów wycinających od 70 różnych producentów i za posiadanie takiego samego interface dla Windows i MAC”.
Z kolei EFI Jetrion 4830 to „najlepszy w roku 2010 przemysłowy (specjalistyczny) system druku stworzony dla rynku etykiet”. Tusz UV zastosowany w tej maszynie charakteryzuje się bardzo dużą odpornością, system pasowania umożliwia niezwykle precyzyjny czterokolorowy druk dwustronny, a urządzenie może wykorzystywać przedrukowane i przesztancowane rolki. Szerokość druku Jetriona 4830 to 21 cm, co daje możliwość produkcji dwóch dziesięciocentymetrowych etykiet. Prędkością 36,6 m/min Jetrion 4830 dubluje możliwości produkcyjne poprzedniego modelu Jetrion 4000.




Linia Primera C130 w Bydgoszczy
W Drukarni Media Magazines w Bydgoszczy została zainstalowana i uruchomiona linia do oprawy zeszytowej Primera C130 firmy Müller Martini. Po raz pierwszy maszyna ta została pokazana na targach drupa 2008. Linia charakteryzuje się dużą elastycznością w zakresie formatów i szybkim częściowo zautomatyzowanym przyrządem. Wyposażona jest w szereg ciekawych, dodatkowych rozwiązań m.in. urządzenie do przyklejania w czasopismach kart, próbek towarów, płyt CD i DVD oraz urządzenie do wykonywania otworków segregatorowych w broszurach.
Zakupu dokonano w ramach projektu „Stworzenie introligatorni w drukarni Media Magazines w Bydgoszczy”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz ze środków budżetu państwa w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007–2013.
Mutoh Unifixer 65 - uniwersalny kalander
Beligijsko-japoński producent wielkoformatowych ploterów drukujących, Mutoh, rozbudował swoje portfolio o uniwersalny kalander wygrzewający i utrwalający.
Mutoh UniFixer 65 to wysokiej jakości uniwersalny system kalandrowy, kompatybilny z szeroką paletą ploterów tekstylnych Viper tego samego producenta. Unifixer współpracuje zarówno z ploterami serii Viper TX drukującymi bezpośrednio na tkaninie, jak i z ploterami Viper do druku metodą sublimacji. Ten uniwersalny kalander znajdzie także zastosowanie także do wstępnego nagrzewania materiału.
Szerokość przyjmowanego przez kalander materiały wynosi 1700 mm, co jest wystarczające dla większości zastosowań. Średnica bębna to 250 mm, a system rozgrzewający to Rapid Response Quartz Infra Red Bulb. Kalander wyposażony jest w trzy wałki nawijające i trzy odwijające.
Maksymalna temperatura pracy, sięgająca 220 stopni Celsjusza, podawana jest operatorowi na cyfrowym wyświetlaczu. Czas, w jakim kalander osiągnie 220 stopni od temperatury pokojowej, to 50 minut dla wersji Unifixer 65-16A, i tylko 35 minut dla Unifixer 65-32A. Czas schłodzenia urządzenia to niespełna 15 minut.
Dla czasu ekspozycji 40 sekund prędkość pracy sięga 64,7 m/godz. (1,10 m/min), a dla ekspozycji 90-sekundowej – 16,7 m/godz. (0,28 m/min).
Panel sterujący jest czytelny, a kalander jest łatwy i bezpieczny w obsłudze. Osłonki odpowiednio zabezpieczają wałki przed przypadkowym dotknięciem. Urządzenie ma dwa przyciski do awaryjnego zatrzymania.
Metoda bezpośredniego utrwalania wydruku polega na wygrzaniu zadrukowanego atramentami dyspersyjnymi materiału. Niektóre plotery drukujące w tej technologii mają kalandry wbudowane (np. Mutoh Viper TX SoftSign lub D-GEN Teleios), zaś inne korzystają z osobnych urządzeń, jak np. Viper TX, który tworzy z Unifikserem kompletny zestaw do produkcji tkanin.
Z kolei sublimacja to przejście ze stanu stałego w stan gazowy, pod wpływem odpowiedniego docisku, temperatury i czasu. Transferowy druk sublimacyjny to rodzaj wysokojakościowego zadrukowywania białych podłoży poliestrowych takich jak tkaniny, dzianiny, ceramika, płyty meblowe czy nawet blachy. Podczas tego procesu specjalne farby zawierające barwniki sublimacyjne nadrukowane są najpierw na papier (sitodruk, offset, flekso, ploter piezoelektryczny taki jak Mutoh Viper), a dopiero potem przedrukowywane na podłoża poliestrowe za pomocą płaskich termopras lub pras rolowych, czyli kalandrów, takich jak Unifixer.
Kalander znajduje swoje miejsce przy produkcji wszelkiego rodzaju flag i banerów do stosowania wewnątrz i na zewnątrz, odzieży sportowej, tkanin, elementów wystawienniczych i dekoracyjnych.
Wyłącznym dystrybutorem urządzeń firmy Mutoh w Polsce jest Atrium Centrum Ploterowe.

Heidelberg na targach Ipex
Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) zaprezentuje w hali 8 swoje szerokie portfolio najnowocześniejszych technologii pozwalających na minimalizowanie kosztów w ramach znanej koncepcji lean manufacturing („odchudzona produkcja”) i ekologicznym podejściu do procesu drukowania. Pod hasłem „HEI Performance – HEI Value” Heidelberg przedstawi swoje rozwiązania tworzące cały łańcuch wartości dodanej w zakresie drukowania akcydensów i opakowań, w tym integrację workflow, materiały eksploatacyjne, kompleksowe usługi i doradztwo. Poza tym firma pokaże również nowe możliwości w zakresie Web-to-Print, odróżnienia się poprzez kreatywne zastosowanie druku, drukowania małych nakładów i produkcji opakowań.
Heidelberg zaprezentuje swoje nowości targowe w zakresie workflow Prinect podkreślając, że ta dziedzina odgrywa kluczową rolę w wydajnej produkcji poligraficznej. Firma będzie prezentowała m.in. ulepszony system zarządzania barwą i jakością oraz moduły zwiększające przejrzystość procesów.
W zakresie przygotowalni klienci będą prezentowane naświetlarki Suprasetter 52 i 75 z podajnikiem Dual Top Loader, który umożliwi w pełni zautomatyzowane podawanie płyt w dwóch różnych rozmiarach, dzięki czemu podniesie się poziom automatyzacji tych urządzeń. Jednocześnie naświetlarki obu serii wymagają znacznie mniej energii niż porównywalne modele konkurencji.
Użytkownicy maszyn drukujących Speedmaster XL 105 mogą korzystać z systemu non-stop na wykładaniu, który przenosi wydajność i niezawodność procesu na nowy poziom. Zarządzanie stosem zostało zautomatyzowane, a zadrukowany stos jest transportowany obecnie bezpośrednio do działu introligatorni. W zależności od rodzaju zlecenia, można zaoszczędzić co najmniej dwa cykle mycia cylindrów gumowych, co pozwala zmniejszyć o 40% ilość makulatury po myciu. W zakresie drukowania krótkich nakładów (Short Run Printing), Heidelberg zaprezentuje maszynę Speedmaster SM 52 Anicolor z nowym zespołem lakierującym i wysokim wykładaniem z nową suszarką DryStar Coating.
Jeśli chodzi o uszlachetnianie folią na zimno, Heidelberg przedstawi pierwszy moduł FoilStar z funkcją indeksowania. Umożliwia on oszczędność materiałów w wysokości do 0,09 euro na arkusz.
W zakresie introligatorni będą demonstrowane nowości, które jeszcze bardziej podnoszą poziom automatyzacji w tym zakresie. Zostanie pokazana linia do oprawy zeszytowej Stitchmaster ST 450 z nowymi podajnikami składek i nowym nakładakiem strumieniowym. Jako jedyna firma dostarczająca podajniki pionowe Heidelberg jeszcze bardziej poprawił ich ergonomię poprzez dodanie regulowanych w pionie stołów przygotowawczych. Po raz pierwszy na targach zostanie pokazana nowa pneumatyczna zwrotnica dla podwójnego strumienia w złamywarce kasetowej Stahlfolder TD-94, która pozwala w dwóch krokach znacznie zwiększyć produktywność tej maszyny. Z kolei Polar CutManager ułatwia podłączenie online krajarek do systemu Prinect Postpress Manager, umożliwiając tym samym ich integrację z całościowym workflow drukarni Prinect.
W centrum stoiska targowego zwiedzający będą mieli okazję do zapoznania się z ofertą usług świadczonych przez firmę Heidelberg, mających na celu zapewnienie dostępności maszyn przy jednoczesnym podnoszeniu wydajności drukarni jako całości. Eksperci Heidelberga będą służyć pomocą i odpowiedzą na wszelkie pytania związane z tymi tematami. Zwiedzający będą też mogli przekonać się o wysokiej wydajność materiałów eksploatacyjnych Saphira oraz dowiedzieć się więcej na ich temat.
Inkjet do jaj
Zazwyczaj systemy znakujące jajka wymagały osobnego interfejsu, który służył do tłumaczenia protokołu komunikacyjnego sortownicy. W przypadku maszyn z serii A firmy Domino oprogramowanie to jest wbudowane w maszynę, co pozwala uzyskać zwartą i niezawodną instalację.
Znakowarki z serii A potrafią drukować do trzech wierszy tekstu łączonego z grafiką, dotrzymując kroku największym współczesnym sortownicom pracującym z maksymalną wydajnością. Domino oferuje szereg rozwiązań dla znakowania jaj, obejmujących znakowarki jaj A200 i A400, które są dopuszczone do pracy z żywnością. Dla każdego wariantu drukarki dostępne są dwa czerwone atramenty dopuszczone do znakowania żywności.
445RD to szybko schnący, odporny na gotowanie, samodezynfekujący się, specjalnie przygotowany atrament, zapewniający zarówno zgodność z wymogami FDA, jak i UE. 449RD to także specjalnie przygotowany atrament, odporny na gotowanie, samodezynfekujący się i oferujący krótsze schnięcie oraz lepszą jakość druku, zgodny z wymogami FDA.
Drukarka A400 jest znakomitym rozwiązaniem w sytuacji, gdy brakuje wolnego miejsca. Przeznaczona do zastosowań wymagających wielu drukarek, może być zestawiana w szafach modułowych, co umożliwia łatwy dostęp do poszczególnych drukarek.
Znakowarka jaj firmy Domino to wynik współpracy z producentami sortownic oraz ich klientami. Efektem jest najwyższy poziom niezwodności, wydajności i łatwości obsługi.
Oprogramowanie dla wszystkich głównych typów sortownic zostało wbudowane w urządzenie, co pozwala na współpracę z sortownicą dowolnego typu. Oznacza to, że nawet gdy dojdzie do wymiany sortownicy, drukarkę atramentową Domino będzie można bez trudu połączyć z maszyną innego typu.
Pierwszy monitor z wbudowanym kalibratorem
Firma EIZO wprowadza do sprzedaży nowy model monitora przeznaczonego dla rynku graficznego. Jest to pierwsze urządzenie dla tego segmentu zastosowań, który wyposażono w funkcję automatycznej, sprzętowej kalibracji wykorzystującej wbudowany sensor optyczny.
Nowy monitor serii ColorEdge to propozycja kierowana głównie do osób zawodowo zajmujących się obróbką cyfrowej fotografii, przygotowywaniem materiałów do druku oraz edycją i postprodukcją wideo. W jego konstrukcji zastosowano matrycę klasy IPS i naturalnej rozdzielczości 1920×1200 – typowej dla monitorów o przekątnej 24,1". Panel charakteryzuje się maksymalną jasnością na poziomie 270 cd/m2, kontrastem 850:1, kątami widzenia 178° (zarówno w pionie, jak i w poziomie). Udostępniane przez monitor tryby pracy obejmują różne przestrzenie barw wykorzystywane zarówno w prepresie i obróbce fotografii (98% pokrycia AdobeRGB oraz 100% sRGB), jak i cyfrowej edycji i postprodukcji wideo (100% pokrycia dla Rec709/EBU/SMPTE-C, 102% dla NTSC). Funkcje wyświetlania obrazu symulujące sposób widzenia osób z zaburzeniami postrzegania kolorów (protanopii i deuteranopii) poszerzone zostały o trzeci tryb, odpowiadający wadzie wzroku polegającej na braku możliwości rozróżnienia kolorów żółtego i niebieskiego (tritanopia).
Najciekawszą cechą charakterystyczną nowej konstrukcji jest funkcja automatycznej, sprzętowej kalibracji. Wykorzystuje ona wbudowany w monitor czujnik optyczny, ukryty podczas zwykłego użytkowania w górnej ramce monitora. Takie umieszczenie kalibratora ma kilka zalet. Przede wszystkim możliwe jest uniezależnienie się od wykorzystywanego systemu operacyjnego, gdyż przeprowadzanie kalibracji, jak również ustalenie częstotliwości jej powtarzania, można skonfigurować z poziomu menu ekranowego OSD. Poza tym do przeprowadzenia kalibracji nie jest konieczne wykorzystywanie żadnego zewnętrznego urządzenia pomiarowego.
Nic też nie stoi na przeszkodzie, aby do profilowania monitora CG245W wykorzystać posiadany, zewnętrzny kalibrator. Dołączane w zestawie oprogramowanie ColorNavigator umożliwia przeprowadzenie tego procesu w wygodny i nieskomplikowany sposób, w systemach operacyjnych rodziny Windows oraz Mac OS X. Jego funkcjonalność została poszerzona o narzędzie Corelation Utility, które pozwala na ocenę różnic wyników pomiarów uzyskanych z wbudowanego oraz zewnętrznego kalibratora. Znacznie ułatwi ono wplecenie monitora ColorEdge CG245W w istniejące środowisko pracy, w którym jedno urządzenie pomiarowe wykorzystywane jest do profilowania wszystkich jego elementów.
Aby zapewnić jak najwyższą dokładność odzorowania odcieni, każdy monitor ColorEdge CG245W jest fabrycznie kalibrowany. W elektronice monitora zapisywane są korelacje w parametrach uzyskiwanych w centralnym punkcie ekranu i zmierzone w miejscu badanym przez wbudowany kalibrator.
ColorEdge CG245W – podobnie, jak inne modele monitorów tej serii – wykorzystuje do kalibracji i wyświetlania obrazu 12-bitową tabelę kolorów 3D-LUT, na której wszelkie operacje doboru barw wykonywane są z 16-bitową precyzją.
Monitor będzie dostępny w sprzedaży już na początku maja.
Niciarka Supsew dla Goldpressu
Kolejna półautomatyczna niciarka chińskiego producenta maszyn introligatorskich JMD Machinery Co. Ltd. trafiła do polskiej drukarni. W końcu marca br. firma Print Partner dostarczyła ją do drukarni Goldpress w Sosnowcu. Drukarnia działa od ponad 12 lat, znana jest z wyjątkowej dbałości o jakość druków, stale rozbudowuje park maszynowy. Półautomatyczna niciarka Supsew charakteryzuje się kompaktową budową, nowoczesną konstrukcją i łatwością obsługi. Dedykowana jest do zszywania nićmi bloków książek w oprawie twardej lub do oklejania w oprawę miękką. Maszyna działa półautomatycznie: składki podawane są przez operatora na transporter, potem przekazywane do sekcji szycia, a zszyte już bloki książkowe przemieszczają się na pas transmisyjny skąd trafiają do następnego etapu produkcji. Zainstalowana maszyna jest kolejną uruchomioną w Polsce, poprzednia instalacja miała miejsce w Rzeszowie, gdzie urządzenie zyskało uznanie i wysoką ocenę nabywcy.
Firma JMD Machinery Co. Ltd. istnieje od w 1994 roku i aktualnie jest liderem chińskiego rynku maszyn do oprawy klejonej. Siedziba firmy mieści się Shenzhen (w pobliżu Hong Kongu), w specjalnej strefie ekonomicznej. Jest to najbardziej rozwinięty rejon Chińskiej Republiki Ludowej. Firma JMD posiada własne, bardzo nowoczesne centra obróbcze, wysoko wykwalifikowany personel i rozbudowany dział badawczo-rozwojowy. W 2002 roku firma otrzymała certyfikat ISO 9001 (wydany przez SGS – Anglia), a w 2003 „Hi-Tech Company” – najbardziej prestiżową nagrodę chińskiego rządu.
Print Partner oferuje całą gamę urządzeń do oprawy klejonej, od najprostszych 1-klamrowych, dla niewielkich klientów, do największych, 21-klamrowych linii pracujących z prędkością do 6000 egz./godz. Dodatkowo w ofercie polskiego przedstawiciela znaleźć można linie zbierające wyposażone nawet w 24 stacje i półautomatyczne niciarki, w tym Supsew, oraz półautomatyczne zszywarki do oprawy zeszytowej.
Maszynę Supsew, linię do oprawy zeszytowej Pearls-8000 i dwa modele automatycznych oklejarek: 1-klamrową Superbinder-50E i 4-klamrową Superbinder-200EB można będzie oglądać na stoisku firmy JMD podczas targów Ipex.


Partnerzy Wolff Trading na targach Ipex
Wolff Trading zaprasza do odwiedzenia na targach Ipex 2010 stoisk swoich partnerów, firm Schmid Rhyner i Trelleborg – Rollin, których jest wyłącznym dystrybutorem.
Szwajcarski producent lakierów UV i wodnych, Schmid Rhyner (hala 6, stoisko D530), podobnie jak Wolff Trading, stawia na ekologię. Lakiery tego producenta są bezrozpuszczalnikowe i bezzapachowe. Na targach pokazane zostaną przede wszystkim lakiery UV z serii Low Migration – spełniające zaostrzone wymogi Unii Europejskiej dotyczące ograniczenia migracji składników zagrażających zdrowiu ludzkiemu z opakowania do zapakowanego produktu żywnościowego. Firma zaprezentuje także nowe produkty, jak lakiery z superpołyskiem i Extra Matt (lakier mający tylko 8 punktów połysku), przeznaczone dla producentów opakowań luksusowych.
Trelleborg – Rollin (hala 6, stoisko D550), producent obciągów nowej generacji do druku zwojowego, arkuszowego i gazetowego, pokaże rodzinę obciągów nowej generacji. Print-X, obciąg ekologiczny o bezrozpuszczalnikowej formule, jest dedykowany do sektora opakowaniowego. Ma dwukrotnie zwiększoną żywotność – zapewnione jest mniejsze zużycie obciągu i rzadsze jego wymiany. Cechuje go także wysoka kompresyjność. UV-E – obciąg do druku arkuszowego zaprojektowany do pracy z farbami i zmywaczami UV, doskonale przenosi farbę i odrywa się od papieru. Hi-Page – obciąg kompresyjny do druku gazetowego i komercyjnego, zapewnia neutralne podawanie papieru, małe zużycie energii, zminimalizowaną utrata grubości, dobrą jakość druku apli i półtonów.
Przedstawiciele firmy Wolff Trading będą obecni na stoiskach swoich partnerów w dniach 19–22 maja.

Nowy Photoshop CS5
Firma Adobe poinformowała o wprowadzeniu na rynek programów Photoshop CS5 i Photoshop CS5 Extended, najnowszych wersji oprogramowania do profesjonalnego cyfrowego przetwarzania obrazu. Programy Photoshop CS5 i Photoshop CS5 Extended, obecnie 64-bitowe aplikacje działające na platformach Mac i Windows, będą dostępne jako samodzielne programy lub jako główne elementy rodziny produktów Adobe Creative Suite 5. Polskich użytkowników z pewnością ucieszą też niższe ceny – nawet do 30% w stosunku do wersji lokalizowanych na inne języki europejskie.
Wersja CS5 stanowi podsumowanie bogatej, 20-letniej historii wprowadzania innowacyjności w cyfrowej edycji obrazu. Nowe funkcje oraz wzrost wydajności działania pozwalają zwiększyć kreatywność użytkowników i efektywność ich pracy. Wersja CS5 zawiera więcej nowości technologicznych (opracowanych przez Adobe Labs) niż jakiekolwiek dotychczasowe wydanie i dodatkowo wzbogacona jest o rozwiązania zaproponowane przez społeczność użytkowników. Oprogramowanie ma wbudowane mechanizmy inteligentne, co umożliwia wykonywanie bardzo złożonych, niemal magicznych, operacji za pomocą kilku kliknięć. Wersja Adobe Photoshop CS5 Extended obejmuje całą funkcjonalność produktu Photoshop CS5, a także zaawansowane narzędzia do obsługi obrazów 3D. Nowy Photoshop spełnia specyficzne wymagania związane z tworzeniem materiałów wideo i serwisów internetowych, a także z obrazowaniem medycznym, projektowaniem przemysłowym i inżynieryjnym.
Photoshop CS5 zawiera narzędzia i funkcje kontroli procesu tworzenia, dzięki którym wykonywanie zaawansowanej obróbki obrazów oraz ich montaż są łatwiejsze niż kiedykolwiek. Wyjątkowa, inteligentna funkcja wypełniania z uwzględnieniem zawartości (Content-Aware Fill) niemal w magiczny sposób pozwala usunąć dowolny obiekt lub element obrazu, sprawdzić jego otoczenie i bez żadnego problemu wypełnić puste miejsce. Jasność, odcień i poziom szumów otaczającego obszaru zostają dopasowane w idealny sposób – wydaje się, że usunięty element nigdy nie istniał.
Użytkownicy na pewno docenią też technologię Refine Edge pozwalającą wykonać prawie niemożliwe do tej pory operacje wydzielenia obrazu. Jej innowacyjność polega na precyzyjnym identyfikowaniu i maskowaniu nawet najbardziej skomplikowanych rodzajów krawędzi, takich jak liście lub włosy, z jednoczesną eliminacją składników koloru tła.
Dla fotografów przydatne mogą być dostępne w programie Photoshop CS5 zaawansowane funkcje HDR (High Dynamic Range). Przy łączeniu wielu ujęć w jeden obraz HDR oprogramowanie pozwala zachować pełny zakres tonalny całej sceny z wyjątkową szybkością i dokładnością. Nowa funkcja HDR Pro umożliwia bardzo efektywne usuwanie przypadkowych obiektów i zapewnia większe możliwości dopasowywania oraz korygowania tonów. Dzięki obsłudze tonów HDR użytkownicy mogą odtworzyć znakomitą jakość obrazu HDR na pojedynczym ujęciu.
Photoshop CS5 zawiera także nowoczesne narzędzia dające użytkownikom nowe możliwości twórcze. Wśród funkcji malowania warto wymienić opcję pędzel mieszający (Mixer Brush), pozwalającą na wykorzystanie na jednym pędzlu nieograniczonej kombinacji kolorów, a także Bristle Tips, realistycznie odtwarzającą pociągnięcia pędzla.
Duże wrażenie robi także funkcja zawijanie marionetki (Puppet Warp). Pozwala on użytkownikom w precyzyjny sposób przemieścić lub zniekształcić dowolny element obrazu, na przykład wyprostować na zdjęciu wygiętą rękę albo zmieniać perspektywę krajobrazu.
Z nowych możliwości Photoshop CS5 skorzystają też z pewnością filmowcy.
Nowa wersja produktu uwzględnia ponad 30 funkcji i rozszerzeń zaproponowanych bezpośrednio przez społeczność użytkowników programu Photoshop. Obejmuje to między innymi automatyczne prostowanie obrazów, narzędzie do kadrowania oparte na regule trójpodziału, paletę kolorów i możliwość zapisu obrazów 16-bitowych jako plików JPEG. Na pozór drobne rozszerzenia sugerowane przez użytkowników mają bezpośredni wpływ na usprawnienie codziennie wykonywanych czynności. Bezpośrednio w oprogramowaniu zawarty jest także nowy panel Adobe Mini Bridge, umożliwiający szybkie przeglądanie plików i zarządzanie nimi. Panel ten można dopasować do potrzeb użytkownika.
Wersja Photoshop CS5 Extended obejmuje całą funkcjonalność produktu Photoshop CS5 oraz dodatkowe narzędzia do edytowania obrazów 3D i treści z grafiką ruchomą. Nowa technologia Adobe Repoussé umożliwia tworzenie trójwymiarowych znaków i grafiki na podstawie dowolnej warstwy tekstu, kształtu albo maski. Pozwala także skręcać i obracać projektowane elementy i dodawać do nich trzeci wymiar. Zwiększenie realistyczności trójwymiarowych obiektów i poprawienie ich wyglądu możliwe jest dzięki nowej bibliotece materiałów. Wśród wielu rozbudowanych opcji tekstur znajduje się na przykład chrom, szkło i korek. Użytkownicy są w stanie wzbogacić sposób prezentacji obiektów poprzez szybkie tworzenie cieni za pomocą nowego modułu. W przypadku ruchomej grafiki można w prosty sposób (przez naciśnięcie jednego klawisza) użyć narzędzi do malowania, umieszczania tekstu i powielania bezpośrednio na wielu klatkach sekwencji wideo.
Podstawowymi elementami rodziny produktów są wersje Photoshop CS5 oraz Photoshop CS5 Extended, charakteryzujące się wyjątkowo rozbudowaną funkcjonalnością i możliwościami edycji obrazów. Oprogramowanie Photoshop Lightroom zaspokaja potrzeby profesjonalnych fotografów i zaawansowanych amatorów związane z organizacją pracy. Aplikacja Photoshop Elements oferuje hobbystom wygodne narzędzia i możliwości udostępniania zdjęć. Z kolei osoby okazjonalnie robiące zdjęcia mogą szybko i łatwo udostępniać oraz edytować fotografie z wykorzystaniem bezpłatnej aplikacji Photoshop.com Mobile na urządzeniach iPhone i Android. Serwis Photoshop.com stanowi uzupełnienie linii produktów Photoshop i umożliwia wszystkim użytkownikom udostępnianie, edytowanie i przechowywanie zasobów.
Adobe Photoshop CS5 i CS5 Extended będą dostępne w połowie maja u autoryzowanych przedstawicieli firmy Adobe. Ceny poszczególnych pakietów i produktów lokalizowanych na język polski są do 30% niższe od wersji lokalizowanych na inne języki europejskie.
Detal w typografii, detal w produkcie
Pod tym hasłem Arctic Paper Polska wspólnie z firmą D2D.pl – wydawcą „Detalu w typografii” Josta Hochuliego – organizują w kwietniu wykłady poświęcone projektowaniu graficznemu. Wykłady są kontynuacją cieszącego się dużym zainteresowaniem cyklu spotkań
„T jak Typografia”. Tym razem inspiracją stała się książka Josta Hochuliego.
„Detal w typografii” to zwięzłe wprowadzenie w zagadnienia dotyczące litery, wyrazu, wiersza oraz interlinii, czyli tych elementów, które wpływają na czytelność tekstów. Są to elementy często zaniedbywane przez grafików i typografów, ponieważ nie traktuje się ich jako „kreatywne”. Ciekawy układ typograficzny może zainteresować odbiorców, jednak lektura tekstu, który nie został w szczegółach dopracowany, szybko staje się męcząca i nie daje czytelnikowi zbyt wiele radości. Wpływ detali na pierwszy rzut oka mało istotnych można z powodzeniem rozszerzyć na wszelkie dziedziny sztuki, przemysłu czy życia codziennego. Detal to wszak synonim szczegółu, gdzie jak wszyscy wiemy tkwi przysłowiowy diabeł.
Wykłady odbędą się 22 kwietnia w Warszawie (Biblioteka Uniwersytetu Warszawskiego) i 29 kwietnia w Krakowie (Biblioteka Jagiellońska). Wstęp jest wolny.
Szczegółowe informacje na temat wykładów – na stronach: www.arcticpaper.com/detal i www.d2d.pl lub pod numerem telefonu 22 20 30 511.
Światowa premiera: Roland 900 XXL z systemem odwracającym
Pierwsza maszyna arkuszowa w formacie 8 z systemem odwracającym – Roland 900 XXL firmy manroland – ma wkrótce rozpocząć produkcję w drukarni Himmer AG w Augsburgu, w Niemczech. Klient przygotował bardzo wymagające testy odbioru maszyny, które Roland 900 XXL przeszedł wzorowo.
System odwracania w maszynie Roland 900 XXL, o maksymalnym formacie arkusza 1310×1870 mm, rewolucjonizuje druk arkuszowy. Można drukować 64 strony A4 w jednym przebiegu. Aby końcowa obróbka druków przebiegała bez zakłóceń, system Roland InlineSlitter na wykładaniu dzieli arkusze na dwa stosy równych użytków, które mogą być poddawane dalszym procesom wykończeniowym, np. w standardowych maszynach falcujących.
Himmer AG jest jedną z wiodących drukarni książkowych w Południowych Niemczech, a oczekiwania jej kierownictwa związane z produkcją na nowej maszynie są odpowiednio wysokie. Korzyści płynące z używania systemu odwracania to: czas zaoszczędzony dzięki możliwości druku obustronnego w jednym przebiegu bez podwójnych czasów przygotowania maszyny do następnego zlecenia, bez konieczności poświęcania dodatkowego czasu na procesy czyszczenia, odsysania proszku oraz ułatwiona logistyka i organizacja produkcji. Zaletą stosowania tego rozwiązania jest również oszczędność przestrzeni w drukarni, ponieważ nie ma konieczności przechowywania w połowie wykończonych prac czekających na zadruk drugiej strony. Nie ma również potrzeby planowania oddzielnego procesu drukowania drugiej strony. W przypadku Rolanda 900 XXL z systemem odwracającym kompromis jakości nie istnieje, a uruchomienie pierwszej takiej maszyny wygląda obiecująco: klient jest bardzo zadowolony z pierwszych efektów druku trudnych prac, jak np. katalog mebli na papierze powlekanym matowym lakierem.


<< Poprzedni  1-10  11  12  | < 13 >  14  15  16  17  18  19  20  21-30  31-40  41-50  Następny >>


Nowa strona
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Firmy manroland AG i Océ Printing Systems GmbH porozumiały się w sprawie międzynarodowej współpracy w zakresie cyfrowych rozwiązań inkjetowych dla przemysłu poligraficznego. <br />
Od 2011 roku będą oferowały kompleksowe rozwiązania w zakresie druku cyfrowego dla przemysłu poligraficznego – m.in. doradztwo, systemy, usługi i materiały dostarczane z jednego źródła. Firmy będą proponować rozwiązania wykorzystywane na wszystkich etapach poligraficznego procesu produkcyjnego, łącząc produkty przeznaczone do zarządzania danymi, druku cyfrowego i offsetowego oraz obróbki końcowej.<br />
Zdaniem firmy manroland, obydwa przedsiębiorstwa wzajemnie się uzupełniają i dlatego razem są w stanie uzyskać przewagę nad konkurentami. Dzięki współpracy firma manroland będzie mogła wejść w branżę druku cyfrowego, natomiast Océ uzyska dostęp do nowych klientów, dzięki czemu znacznie zwiększy swój udział w rynku poligraficznym. <br />
Firmy Océ i manroland nawiązały współpracę
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o
Reklamy Krokus: Pozycjonowanie stron staramy się wykonać rzetelnie. Przykładowo tę stronę: Etykiety samoprzylepne firmy zajmującej się nadrukiem np. kodów kreskowych na metkach, pozycjonujemy od dłuższego już czasu z sukcesem, na słowa i frazy kluczowe: metki odzieżowe, wszywki odzieżowe, etykiety samoprzylepne.