Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się

Z ostatniej chwili


Wolff Trading na targach Packaging Innovations
Wolff Trading zadebiutuje podczas drugiej edycji targów Packaging Innovations (13–14 kwietnia, Warszawa) promując swoją działalność usługową: uszlachetnianie druku. Firma, która do tej pory znana była jako dystrybutor materiałów do obróbki po druku, w ubiegłym roku poszerzyła ofertę o działalność usługową. Na stoisku zaprezentowane zostaną laminaty wykonane w Zakładzie Uszlachetniania druku WT, a także materiały, dzięki którym możliwe jest tzw. „uszlachetnianie z wyższej półki”. Będą to m.in luksusowe folie Clarifoil: opalizujące, zmieniające kolor w zależności od podłoża, nie zostawiające odcisków palców, zapewniające satynowy dotyk lub głęboki mat.
Firma Wolff Trading zgłosiła dwie innowacje. Każdą z nich stosuje w swojej działalności jako jedyna firma w Polsce. Pierwszą z nich jest Laminat Mix – usługa łączenia dwóch różnych folii w procesie uszlachetniania druku w celu uzyskania niepowtarzalnych efektów wizualnych. Druga z innowacji to folie Clarifoil BIO. Są to przyjazne środowisku folie celulozowe, wykonane z surowca pozyskanego z certyfikowanych obszarów leśnych FSC, dzięki czemu posiadają certyfikaty biodegradowalności EN 13432 i ASTM D6400, jak również certyfikat kompostowania domowego Vincotte OK.
Wolff Trading jest wyłącznym polskim przedstawicielem Clarifoil. Firma oferuje zarówno same folie, jak i gotowe laminaty.

Digiprint i HP na targach Euro-Reklama
Digiprint już po raz drugi będzie uczestnikiem poznańskich targów Euro-Reklama Digital Printing Expo. Na 300-metrowym stoisku (nr 10, hala 3A) firma zaprezentuje nowoczesne rozwiązania HP z zakresu cyfrowego druku wielkoformatowego, oprogramowanie EskoArtwork i Caldera, stół bigująco-wycinający Kongsberg oraz urządzenia do wykańczania wydruków marki Fotoba i Miller Weldmaster. Na stoisku będą demonstrowane:
- lateksowa maszyna HP Designjet L65500
- lateksowa maszyna HP Designjet L25500 (nowość)
- HP Designjet Z
- hybrydowa maszyna HP Scitex XP2750
- stół bigująco-tnący Kongsberg XL44
- zgrzewarka firmy Miller Weldmaster
- obcinarka Fotoba XL320
- oprogramowanie EskoArtwork (Visualizer, Studio, Studio for Boxes, Artios CAD)
- oprogramowanie Caldera.

Firma HP patronuje także, jako Partner Technologiczny, Pierwszym Mistrzostwom w Oklejaniu Samochodów. Wydarzenie będzie trwało trzy dni i miało miejsce podczas targów Euro-Reklama.

Color Management w praktyce - zapraszamy na warsztaty
Chcesz dowiedzieć się, na czym polega zarządzanie barwą na poszczególnych etapach procesu poligraficznego? Jak drukują profesjonaliści? Przyjdź na nasze warsztaty!

Polski Drukarz, wydawca miesięczników „Świat DRUKU” i „Pro-KREACJA”, organizator cyklu konferencji Akademia Zarządzania Barwą, zaprasza na warsztaty „Color Management w praktyce – w druku cyfrowym”, organizowane we współpracy ze spółką Międzynarodowe Targi Poznańskie.
W dniach 10 i 11 marca, w godzinach 11.00–15.00, na stoisku Polskiego Drukarza (nr 32) w salonie Digital Printing Expo na targach Euro-Reklama w Poznaniu odbędą się warsztaty z zakresu zarządzania barwą. Procesy CM będą demonstrowane praktycznie, z podziałem na etapy odpowiadające etapom procesu produkcyjnego wydruku. Program będzie powtórzony drugiego z wymienionych dni. Do dyspozycji wszystkich zainteresowanych będą specjaliści w zakresie Color Managementu z wiodących firm dostarczających rozwiązania z tej dziedziny.
Na warsztaty zapraszamy do sali wydzielonej na stoisku naszego wydawnictwa. Zostaną zaaranżowane dwa stanowiska:
- agencja reklamowa, gdzie powstanie projekt graficzny pracy
- drukarnia, gdzie praca zostanie wydrukowana.

Celem spotkania jest prześledzenie w praktyce drogi ulotki reklamowej od momentu jej powstania w agencji reklamowej do wykonania wydruku w drukarni i poznanie zasad właściwej komunikacji pomiędzy agencją reklamową a zakładem poligraficznym, możliwej dzięki odpowiedniemu sprzętowi i oprogramowaniu.

Program warsztatów:
1. Przygotowanie środowiska pracy agencji reklamowej (Sławomir Nigot – Alstor).
Będą zaprezentowane monitory Eizo. Seria Eizo ColorEdge dedykowana jest dla zawodowców wykonujących najbardziej wymagające projekty graficzne i oczekujących od monitora najwyższego poziomu dokładności odwzorowania kolorów. Producent zadbał o to, aby monitory te zostały wyposażone w bardzo zaawansowaną elektronikę, najnowsze rozwiązania techniczne i najlepsze na rynku panele LCD. Proces produkcji w całości przebiega w Japonii, dzięki czemu urządzenia spełniają najbardziej rygorystyczne normy jakości.
Model ColorEdge CG241W to najpopularniejszy model wykorzystywany w zaawansowanych systemach proofingowych. Posiada możliwość kalibracji sprzętowej, system wyrównujący podświetlenie i chrominancję na całym ekranie z dokładnością do delta E 3. Informacje o kolorze przetwarzane są z 16-bitową dokładnością przy wykorzystaniu 12-bitowej tablicy LUT. Monitor posiada fabrycznie ustawione wartości gamma poszczególnych składowych RGB i szeroki zakres kolorów zbliżony do AdobeRGB. 5-letnia gwarancja obejmuje wszystkie elementy monitora, a serwis realizowany jest w systemie door-to-door.

2. Zapewnienie możliwości właściwej oceny barwy; przyrządy do kalibracji (Małgorzata Lososova Ungradova – X-Rite, i Marek Szczepański – Mercor Poland).
Podczas warsztatów będą wykorzystane:
- Eye One Display – kolorymetr + program (Mac, PC), pozwala na samodzielną kalibrację monitora
- Eye One Basic – spektrofotometr + program (Mac, PC), pozwala na samodzielną kalibrację monitora i kalibrację barwną dowolnego urządzenia, przy wykorzystaniu odpowiednich opcji programu
- Eye One XTreme – spektrofotometr + program (Mac, PC), pozwala na kalibrację monitora, drukarki, rzutnika, skanera, tworzenie i edycję profili ICC
- Eye One iO – stolik do automatycznych pomiarów spektrofotometrem Eye One
- Eye One ibis – automatyczny spektrofotometr do kalibracji barwnej urządzeń proofingowych i drukujących
- SpectroEye – ręczny spektrofotometr do pomiaru barwnych parametrów druku, narzędzie dla drukarza niezbędne do utrzymania odpowiedniego standardu druku i kontroli jakości barwy
- Color Quality – program do wszechstronnej kontroli jakości barwy drukowanego nakładu, współpracuje ze SpectroEye
- Judge II – kabina do oceny optycznej druku z oświetleniem wzorcowym D50, A, CWF, TL84 i UV.

3. Akceptacja przetworzonych materiałów w zakresie zgodności barw (softproofing) (Maciej Baur – Agfa).
Będzie demonstrowane kompleksowe rozwiązanie produkcyjne wykorzystujące zaawansowane mechanizmy zarządzania barwą zarówno w przygotowalni poligraficznej (np. drukarni), jak i od strony zleceniodawcy (np. agencja reklamowa). Podczas warsztatów zaprezentujemy w działaniu system produkcyjny :Apogee Prepress pozwalający na przetwarzanie otrzymanych plików PS oraz PDF, ich normalizację, weryfikacje poprawności przygotowania, impozycję, rastrowanie, wykonywanie odbitek próbnych, zarówno materialnych (HardCopy Proof), jak i ekranowych (SoftProof), oraz obsługę urządzeń wyjściowych takich jak naświetlarki CtF i CtP oraz cyfrowe maszyny drukujące. System ten będzie podłączony do serwera :Apogee Portal WebApproval, dzięki któremu jest możliwa bezpośrednia komunikacja z klientem zewnętrznym, przesyłanie plików do produkcji, ocena wizualna pracy po jej przetworzeniu przez system :Apogee Prepress, a także akceptacja barwna z kontrolą stanu kalibracji danego monitora. Całość systemu uzupełniać będą moduły należące do rodziny :Apogee Color ColorTune pozwalające na tworzenie i edycję profili ICC, analizę pomiarów i certyfikację druków, kalibrację i bieżącą kontrolę stanu pracy monitora, a także tworzenie bibliotek kolorów dodatkowych na potrzeby zarówno systemu :Apogea, jak i programów zewnętrznych (np. Adobe CS, ArtPro).

4. Wydruk zaakceptowanego materiału na urządzeniu Epson (Tomasz Kuciński – Epson).
Drukarka ink-jet Epson Stylus Pro 4880 umożliwia szybkie generowanie wydruków próbnych o doskonałej jakości, przy niewielkich kosztach eksploatacji. Najwyższą jakość wydruku, idealne odwzorowanie obrazu, stabilność i jednolitość kolorów zapewnia 8-kolorowa technologia atramentowa Epson UltraChrome K3 z technologią Vivid Magenta. Urządzenie stwarza możliwość ustalania nowych standardów dla różnych nośników dzięki ulepszonej gradacji tonów, prawie całkowitemu brakowi metamerii i zminimalizowanemu zróżnicowaniu połysku. Wydajność jest większa dzięki dużym prędkościom, nowym sterownikom i prostej obsłudze.

5. Kontrola wydruku za pomocą urządzeń do pomiaru barwy.

6. Konsultacje indywidualne przy stanowiskach

Udział w warsztatach jest bezpłatny. Wymagana jest jednak wcześniejsza rejestracja: biuro@swiatdruku.com.pl

Kontakt:
Polski Drukarz sp. z o.o.
Łódź, ul. Obywatelska 115
tel. 42 687 12 92
ZAPRASZAMY!

Nowa platforma wiedzy
Wkrótce ruszy nowy portal www.akademia-wiedzy.eu Projekt jest inicjatywą wydawnictwa Polski Drukarz, wydawcy magazynów „Świat DRUKU” i „Pro-KREACJA”. Na stronie www.akademia-wiedzy.eu będzie można znaleźć ofertę warsztatów, seminariów, konferencji i prezentacji organizowanych przez nasze wydawnictwo. Witryna Akademii Wiedzy zawiera trzy bloki: Reklama, Marketing, Poligrafia, gdzie umieszczono informacje na temat bieżących projektów oraz bazę wydarzeń już zrealizowanych. Strona pozwala także na zapoznanie się z programem proponowanych konferencji, daje możliwość zarejestrowania się na wybrane wydarzenie i opłacenia kosztów uczestnictwa online. Każdy, kto zdecyduje się na zgłoszenie się poprzez portal, otrzyma możliwość bezpłatnego pobrania materiałów konferencyjnych po zakończeniu wydarzenia. Dodatkowo na stronie zaprezentowano sylwetki i zawodowe biografie każdego z prelegentów. Na witrynie można również uzyskać informacje o partnerach i współorganizatorach konferencji. Do zainteresowanych użytkowników portalu będzie wysyłany newsletter informujący o aktualnych projektach i planowanych wydarzeniach.
Zapraszamy do zapoznania się z zasobami portalu i ofertą szkoleniową na stronie: www.akademia-wiedzy.eu
Skanery Colortrac wyróżnione
Jeden z wiodących producentów skanerów wielkoformatowych i innych rozwiązań do skanowania Colortrac jako pierwsza firma o tym profilu został wyróżniony nagrodą „Best in Class” przez laboratorium BERTL (Business Equipment Research Testing Labs). Była to już czternasta edycja tego uznanego w branży konkursu. Nagrodzone zostały skanery SmartLF Gx+ 42, przeznaczone do skanowania kolorowych obrazów graficznych i SmartLF Ci 40, używane głównie do skanowania wielkoformatowej dokumentacji technicznej.
Firma Colortrac otrzymała już wcześniej wyróżnienia przyznawane przez BERTL, lecz w innej kategorii. W kwietniu ubiegłego roku skaner wielkoformatowy SmartLF Gx 42 został wyróżniony przez czytelników magazynu „Wide-Format Imaging” i znalazł się w rankingu „Top Produkt 2009”. W ostatnich latach firma Colortrac systematycznie się rozwija – w ubiegłym roku sprzedała więcej skanerów wielkoformatowych niż kiedykolwiek osiągając 27-procentowy wzrost sprzedaży i większy udział w rynku.
Ploter Océ Arizona 350GT w ?a?cucie
Grupa Reklamowa Provision z ?a?cuta pos?uguje si? has?em: „Drukujemy prawie na wszystkim”. Ostatnia inwestycja tego przedsi?biorstwa w innowacyjny ploter Océ Arizona 350GT sta?a si? uzupe?nieniem bogatego parku maszynowego firmy i pozwoli?a jej na realizacj? tego has?a w codziennej produkcji.
Obecnie, dzi?ki ploterowi Océ Arizona 350GT, Provision mo?e drukowa? na materia?ach do pod?wietle?, tekturze, drewnie, kafelkach, szkle, p?ytach CD, blejtramach, a nawet na elementach mebli i innych nietypowych materia?ach. Ka?dy klient drukarni mo?e zleci? jej realizacj? w?asnych, niepowtarzalnych aplikacji.
Przedsi?biorstwo samodzielnie wykonuje szereg us?ug reklamowych zwi?zanych mi?dzy innymi z projektowaniem graficznym, poligrafi?, reklam? wizualn?. Specjalizuje si? w dziedzinie nadruków reklamowych wykonuj?c zlecenia na materia?ach w?asnych i powierzonych. Od pocz?tku dzia?alno?ci sukcesywnie si? rozwija, inwestuj?c w nowe technologie, zakup maszyn i urz?dze?. Poszerza i wzbogaca swoj? ofert?, podnosi jako?? i skraca czas realizacji. Obecnie Provision ?wiadczy us?ugi m.in. dla takich firm jak Zielona Budka, Imperial Cinepix, Irving, TMS Brokers czy Kanlux.
„Ostatnie dwa lata obfitowa?y w inwestycje – mówi Miros?aw Cieszy?ski, wspó?w?a?ciciel firmy. – Dotyczy?y one m.in. zakupu powierzchni magazynowo-biurowej i parku maszyn. Nabyli?my m.in. kompletn? lini? do sitodruku na materia?ach takich jak papier, plastik, tkaniny, folie, szk?o itp.; kompletn? lini? do lakieru UV; urz?dzenia do termotransferu i sublimacji umo?liwiaj?ce nadruki na odzie?y; plotery tn?cy i drukuj?cy, do druku wielkoformatowych reklam zewn?trznych; laser tn?co-graweruj?cy; tampondrukark?, a tak?e urz?dzenia do produkcji i monta?u konstrukcji reklam zewn?trznych. Przed nami kolejne inwestycje w maszyny i urz?dzenia; planujemy tak?e w najbli?szym czasie uruchomi? biuro handlowe w centrum Rzeszowa, gdzie znajdowa? si? b?dzie du?a i przestronna ekspozycja – klienci b?d? mogli obejrze? nasze pomys?y i produkty oraz zapozna? si? z nasz? kompletn? ofert? handlow?. Decyduj?c si? na zakup plotera Océ Arizona 350GT chcieli?my przede wszystkim poprawi? jako?? i trwa?o?? oferowanych przez nas wydruków. Zamierzali?my tak?e zwi?kszy? asortyment naszych us?ug poprzez mo?liwo?? drukowania na materia?ach p?askich i przedmiotach ju? gotowych oraz rzadko spotykany druk w kolorze bia?ym, co jest mo?liwe przy wykorzystaniu tego w?a?nie plotera. Dzi?ki tej inwestycji zamierzamy zdecydowanie rozszerzy? produkcj? materia?ów POS, a tak?e szerzej zaistnie? nie tylko na rynku lokalnym, ale i ogólnopolskim”.

Océ Arizona 350GT to ploter do drukowania na p?askich materia?ach, posiada on równie? opcj? podawania no?nika z roli dla drukowania na mediach gi?tkich. Opcja obs?ugi bia?ego atramentu pozwala na poddrukowanie mediów lub przedmiotów o innym kolorze ni? bia?y oraz nadruk na transparentnych materia?ach, które maj? by? pod?wietlane, lub te? na zadrukowywanie jednolitych bia?ych powierzchni. Unikalna technologia zmiennej wielko?ci kropli Océ VariaDot pozwala na uzyskiwanie niemal fotograficznej jako?ci obrazu.
„Dodatkow?, istotn? dla naszych klientów cech? tego plotera, który wybrali?my spo?ród wielu innych ofert, jest druk oparty na technologii UV, która nie wymaga od naszych zleceniodawców dodatkowych nak?adów finansowych na zabezpieczenie (laminowanie) wydruków przed dzia?aniem promieni s?onecznych” – podkre?la Miros?aw Cieszy?ski.
Technologie NEC na targach w Poznaniu
Innowacyjne technologie Digital Signage, oparte zarówno na monitorach, jak i projektorach NEC, będzie można obejrzeć podczas tegorocznych targów Media Expo w Poznaniu (odbywających się w tym samym czasie, co targi Euro-Reklama).
- projektory krótkodystansowe NEC
W ostatnim czasie na rynku pojawiły się dwa nowe profesjonalne projektory LCD o krótkim dystansie projekcji. NEC NP510WS (1280×800 pikseli WXGA) i NEC NP610S (1024×768 pikseli XGA) potrafią wyświetlić obraz o podstawie metra już z odległości 74 cm od ekranu. Oba projektory charakteryzują się długim czasem żywotności lampy i współczynnikiem kontrastu statycznego 600:1. Dzięki wysokiej jasności 2600 ANSI lumenów (NEC NP610S) i 2100 ANSI lumenów (NEC NP510WS) projektory mogą pracować nawet w niekorzystnych warunkach oświetleniowych. Nowe projektory NEC mogą być elementem systemów DS, sprawdzając się znakomicie jako nośnik reklamowy.

- projektory instalacyjne NEC – nietypowa powierzchnia reklamowa
Projektory instalacyjne NEC dysponujące korekcją geometryczną oferują absolutną wolność w konstruowaniu systemów Digital Signage umożliwiając projekcję na foliach, szybach wystawowych, podłogach, nietypowych powierzchniach, np. wypukłych czy o nieregularnej strukturze, jak np. skała. Kolumny sal, jak również rogi pomieszczeń mogą być chwytliwymi miejscami wyświetlania przekazu reklamowego. To doskonałe rozwiązanie reklamowe wykorzystywane przykładowo w muzeach, galeriach handlowych, hotelach czy na stacjach metra.
Dodatkowo projektory instalacyjne NEC oferują unikalną funkcjonalność Stacking. Pozwala ona na automatyczne zestawienie maksymalnie czterech projektorów NEC w celu wyświetlenia z nich jednego obrazu o zwielokrotnionej mocy światła, sięgającej nawet 20 tys. ANSI lumenów. Za pomocą prostej kamerki internetowej i oprogramowania dostarczanego gratis użytkownik może stworzyć bardzo efektowny przekaz, który sprawdzi się nie tylko w rozmaitych warunkach oświetleniowych, ale również wszędzie tam, gdzie potrzebna jest duża niezawodność – przy uszkodzeniu jednego projektora cała reszta nadal wyświetla obraz.

- NEC MultiSync X461UN
Monitor wielkoformatowy o najcieńszej wśród monitorów LCD ramce ekranu. 46-calowe monitory przeznaczone są do tworzenia ścian wideo, w których odległość pomiędzy aktywną powierzchnią wyświetlanego obrazu wynosi zaledwie 7,3 mm. NEC MultiSync X461UN charakteryzuje się jasnością 700 cd/m2 i kontrastem statycznym 3000:1. Dodatkowo monitor ma wyższą rozdzielczość (1366×768 pikseli) niż dostępne obecnie bezszwowe monitory plazmowe. Nowe monitory NEC Display Solutions zachowują pełną funkcjonalność monitorów typu Public Display.
Pierwsza 8-kolorowa Rapida 162a we Francji
W firmie Imprimerie Moderne de l’Est (IME) z siedzibą w Baume-les-Dames we Francji zainstalowana zostanie ośmiokolorowa maszyna KBA Rapida 162a w formacie 7B (64") – do tej pory we Francji zainstalowano już kilka maszyn 4/4 Rapida 142 6B (56"), jednak wcześniej nie miała miejsca żadna instalacja urządzenia ośmiokolorowego tej serii. Rapida 162a wyposażona jest w system automatycznej zmiany płyt, w system kontroli barwy KBA Densitronic Professional i kontroli jakości obu stron odbitki. Będzie to już piąta maszyna KBA w drukarni IME, która zajmuje się głównie produkcją notesów, książek kieszonkowych, broszur promocyjnych, magazynów, przewodników turystycznych, map i plakatów wielkoformatowych – możliwości ośmiokolorowej maszyny Rapida będą tam w pełni wykorzystane.
Najbardziej Kreatywny Upominek 2010
W dniach 10–12 marca 2010 magazyn „Pro-KREACJA” oraz Międzynarodowe Targi Poznańskie – partner strategiczny wydarzenia, organizują czwartą edycję Galerii Niekonwencjonalnych Upominków Reklamowych i Konkurs na Najbardziej Kreatywny Upominek Targów Euro-Reklama 2010.
Podczas trwania Targów Euro-Reklama 2010 w Poznaniu zwiedzający będą mogli obejrzeć upominki reklamowe zgłoszone do konkursu i oddać swój głos na wybrany produkt. Wszystkie artykuły promocyjne prezentowane w Galerii biorą udział w plebiscycie publiczności, która w głosowaniu wyłania zwycięzcę.
Poprzednia edycja Konkursu cieszyła się dużym zainteresowaniem. W Galerii zaprezentowano dwadzieścia upominków reklamowych. Wśród eksponatów znalazły się m.in. artykuły ekologiczne, elektrogadżety oraz wyroby rękodzieła artystycznego.
Tegoroczną Galerię będzie można podziwiać na stoisku 32, hala 3A.
Zgłoszenia do Konkursu na Najbardziej Kreatywny Upominek Targów Euro-Reklama 2010 przyjmuje redakcja: biuro@pro-kreacja.com, 42 687 12 92.


Roland XC-540 MT w ofercie Jet Media
W ofercie firmy Jet Media dostępny jest najnowszy model plotera drukująco-tnącego z serii Roland XC-540. Model MT umożliwia między innymi druk białym i srebrnym metalicznym atramentem, co pozwala uzyskać efekty dostępne dotychczas jedynie wysoko nakładowych technologiach druku.
Roland XC-540MT został zaprojektowany do druku efektownych aplikacji reklamowych. Grafika samochodowa, naklejki, etykiety, POP-upy, banery i inne aplikacje mogą zostać wykonane z użyciem barw złotej i srebrnej. Osiąga maksymalną prędkość 41 m2/godz. i maksymalną rozdzielczość 1440×1440dpi w trybie CMYK. Jako zintegrowany ploter drukująco-tnący XC-540MT drukuje, a następnie automatycznie wycina po obrysie nadrukowane grafiki. W rezultacie ploter może być używany bez ciągłej opieki operatora. XC-540MT generuje mniejsze koszty druku i gwarantuje krótszy czas realizacji zamówienia niż inne maszyny dostępne na rynku.
Aby sprostać wysokim wymaganiom produkcyjnym, XC-540MT został wyposażony w system nawijający, automatyczny system konserwacji, suszarkę wydruków oraz zaawansowany system jakości druku – Roland Intelligent Pass Control. Atramenty Eco-Sol Max zapewniają mocne i bogate kolory, wysoką odporność na ścieranie, szybki czas schnięcia, szeroki gamut kolorów, możliwość druku na mediach niepowlekanych.
Nowa drukarnia prasowa w Zielonej Górze
Od niedawna czytelnicy „Gazety Lubuskiej” (Media Regionalne) dostają do rąk gazetę w nowej odsłonie. Po raz pierwszy od powstania gazeta drukowana jest w pełnym kolorze. Zmiany w druku zbiegły się z odświeżeniem winiety i procesem odnowienia layoutu gazety.
Zupełnie nową „Gazetę” czytelnicy zawdzięczają nowej drukarni prasowej Mediów Regionalnych w Zielonej Górze. Dzięki nowej maszynie i nowoczesnej naświetlarni CtP drukarnia może teraz produkować w ciągu godziny 35 tysięcy kolorowych gazet o maksymalnej objętości 48 stron, co wcześniej nie było możliwe.
Rozpoczęcie druku w zupełnie nowej technologii wymagało wielomiesięcznych przygotowań technicznych, przeszkolenia personelu i rozbudowy budynku drukarni. „Po przebudowie budynku przystąpiliśmy do instalacji nowej, w pełni zautomatyzowanej linii CtP. Następnie rozpoczął się proces montażu nowej maszyny drukującej, amerykańskiej konstrukcji, Tensor D1400” – mówi Mirosław Mazurowski, dyrektor drukarni MR w Zielonej Górze. 2 lutego do kiosków trafiła „Gazeta Lubuska” po raz pierwszy wydrukowana w całości na nowej maszynie.
Jak dobrze wyPRomować firmę
Magazyn „Pro-KREACJA” i Międzynarodowe Targi Poznańskie zapraszają na cykl prezentacji „Jak dobrze wyPRomować firmę?” w ramach panelu „Marketing i PR firmy”. Spotkanie odbędzie się 11 marca 2010, w godzinach od 11.00 do 13.30, podczas targów Euro-Reklama 2010.
Eksperci i praktycy z branż marketingowej i reklamowej oraz specjaliści zajmujący się PR-em na co dzień podzielą się z Państwem swoją wiedzą na temat promocji firmy. W programie panelu przewidziano wykłady dotyczące skutecznego PR, od początku powstania firmy poprzez jej rozwój do dalszego zarządzania wizerunkiem. Prelegenci opowiedzą, jak skutecznie wykorzystywać narzędzia PR (m.in. współpracę z mediami, PR internetowy, marketing wirusowy i szeptany oraz SEO PR). Dzięki temu będzie można dowiedzieć się, co zrobić, aby w kreatywny sposób zaistnieć w świadomości konsumentów. Zaproszeni eksperci przedstawią najważniejsze elementy budujące zaufanie do firmy i decydujące o spójności wizerunkowej marki. Fachowcy podpowiedzą także, jak wyjść z niekorzystnej dla firmy sytuacji i na podstawie własnych doświadczeń omówią skuteczny plan działania w tym zakresie.
Wstęp na spotkanie „Jak dobrze wyPRomować firmę?” jest bezpłatny.


SPP na Dzień Drukarza: historia niezależnego ruchu wydawniczego
Stowarzyszenie Poligrafów Pomorskich organizuje coroczne obchody Dnia Drukarza, które w 2010 roku zbiegają się z 30. rocznicą powstania NSZZ Solidarność, z którą poligrafia jest związana poprzez niezależny ruch wydawniczy. Dnia 12 czerwca 2010 roku chcielibyśmy upamiętnić tę rocznicę uroczystym koncertem i konferencją-debatą pod tytułem: „Z niezależną poligrafią do wolności”. W związku z obchodami ogłosiliśmy ogólnopolski konkurs na plakat pod tym samym hasłem i konkurs historyczny dla młodzieży szkół poligraficznych. Podczas konferencji nagrodzimy najlepsze prace oraz uczestników obu konkursów. Obchodom będzie towarzyszyła wystawa pokonkursowa plakatów oraz ekspozycja maszyn drukarskich, technik drukarskich i publikacji z okresu podziemnej poligrafii. Ponadto wręczone zostaną ordery i odznaczenia państwowe dla ludzi, którzy organizowali niezależną poligrafię w latach 70-tych i 80-tych ubiegłego wieku.
Patronat honorowy nad imprezą objął Marszałek Senatu Bogdan Borusewicz. Tegoroczny Dzień Drukarza pod hasłem przygotowujemy w porozumieniu z Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Urzędem do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych, Stowarzyszeniem Wolnego Słowa, Prezydentami Miast: Gdańska, Sopotu, Gdyni i Tczewa oraz organizacjami i instytucjami poligraficznymi z całej Polski (Polska Izba Druku, Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Mechaników Polskich, Bractwo Kawalerów Gutenberga) i innymi. Obecnie zawiązywany jest komitet organizacyjny imprezy.

Sławomir Wojtaś
Prezes Stowarzyszenia Poligrafów Pomorskich
Cztery pory roku z Duplo
W tym roku firma Duplo Polska dla swoich klientów i wszystkich zainteresowanych rozwiązaniami tego producenta przygotowała cykl spotkań pod hasłem „Cztery pory roku z Duplo”, które odbywać się będą co kwartał. W dniach 27–28 stycznia br. w siedzibie firmy przy ulicy Cyklamenów w Warszawie odbywała się ich pierwsza edycja – zimowa. W tym czasie centrum demonstracyjne Duplo Polska odwiedziło około 40 firm. Goście mogli zapoznać się z rozwiązaniami gwarantującymi wysoką jakość wydruków kolorowych oraz usprawniającymi procesy introligatorskie, jakie w swojej ofercie posiada firma Duplo.
„Tak duża frekwencja podczas Dni Otwartych i zainteresowanie naszymi rozwiązaniami sprawia, że możemy zaliczyć pierwszą tegoroczną edycję naszych spotkań do udanych. Mogliśmy nie tylko zaprezentować naszą bogatą ofertę odwiedzającym nas gościom, ale również mogliśmy wsłuchać się w ich potrzeby oraz zaproponować im nowe rozwiązania, które mogą być pomocne w tym trudniejszym dla branży okresie ekonomicznym – mówi Gabriela Swat, Marketing Manager w firmie Duplo Polska. – Partnerem technologicznym tej edycji Dni Otwartych Duplo była firma Xerox. Zaprezentowała ona urządzenie DCP 700, umożliwiające pełnokolorowe drukowanie cyfrowe z prędkością 70 stron/minutę. Podczas naszych kolejnych spotkań nie wykluczamy jednak obecności innych producentów. Chcemy bowiem przedstawić naszym klientom jak najszersze możliwości naszych systemów, które obsługują wydruki zarówno z maszyn cyfrowych, jak i offsetowych”.
Wśród rozwiązań Duplo prezentowanych podczas Dni Otwartych odwiedzający je goście mogli zobaczyć urządzenia umożliwiające oprawę zeszytową oraz szybkie i proste broszurowanie, dostosowane do zróżnicowanych nakładów – do takich należały dwa systemy cieszące się dużym zainteresowaniem: Duplo 3500 i 5000. Zupełnie nową jakość wydruków z lakierowaniem UV mogli zobaczyć klienci, których zainteresował system Duplo UV Coater 205A. Prezentowana podczas Dni Otwartych oklejarka DuBinder DPB 500 umożliwia z kolei oprawę klejoną do produkcji książek. Podczas Dni Otwartych Duplo można było również zobaczyć rozwiązania przeznaczone do produkcji wizytówek, zaproszeń, okładek, kuponów itp., umożliwiające cięcie, bigowanie, perforację w jednym przebiegu, co użytkownikom przynosi oszczędność czasu, a co za tym idzie – również pieniędzy. „Tego rodzaju urządzenia również cieszyły się dużym zainteresowaniem. Wśród naszych gości były bowiem bardzo zróżnicowane firmy - od bardzo dużych na niewielkich zakładach skończywszy. Nasza oferta jest tak bogata, że właściwie każdy mógł odnaleźć coś ciekawego dla siebie, a formuła spotkań zakłada, że jest to impreza otwarta dla wszystkich zainteresowanych naszymi rozwiązaniami. Nie kierujemy jej do konkretnych grup odbiorców, ale chcemy docierać z naszymi propozycjami do jak największej liczby drukarń, wydawnictw, agencji reklamowych, zakładów introligatorskich czy innych, gdzie liczy się perfekcyjne wykańczanie wydruków” – objaśnia Gabriela Swat.
Firma Duplo zaprezentowała podczas Dni Otwartych także bigówkę DC-445 i urządzenia tnącą-bigujące: DC-615 Pro i DC-645 oraz urządzenia umożliwiające szybkie i tanie powielanie cyfrowe książek, instrukcji obsługi, materiałów technicznych (DP-S850 i DP-J450). Wśród prezentowanych urządzeń znalazły się też falcerki Duplo i Foldmaster oraz urządzenia używane, które również znajdują się w ofercie Duplo Polska.
„Mamy nadzieję, że podczas naszych pierwszych w tym roku Dni Otwartych udało nam się zaprezentować ciekawą alternatywę, która wielu firmom może przynieść spore oszczędności czasu i pieniędzy. Kolejne nasze spotkania będą miały podobny charakter, choć zawsze będziemy przygotowywali dla naszych gości coś nowego. Chcemy jednak, by stały się one tradycyjnym cyklem spotkań z naszymi klientami. Dlatego kolejne są już zaplanowane na kwiecień, wrzesień i grudzień. Wszystkie odbywać się będę w naszym centrum demonstracyjnym w Warszawie. Jesienią dodatkowo organizować będziemy – wspólnie z naszymi dealerami i podobnie jak to miało miejsce w latach poprzednich – Road Show w różnych miastach Polski, by móc dotrzeć do tych klientów, którym nie uda się dojechać do nas. Wszystko po to, by być bliżej nich i wsłuchiwać się w ich potrzeby i oczekiwania” – zapowiada Gabriela Swat.
Muzeum Prasy Śląskiej zaprasza
Muzeum Prasy Śląskiej im. Wojciecha Korfantego w Pszczynie to jedyne tego typu muzeum w Polsce. Położone jest w odległości 200 metrów od pszczyńskiego rynku i 300 metrów od skansenu, przy ulicy Piastowskiej 26 – głównym deptaku miasta, w zabytkowej kamieniczce z przełomu XVIII/XIX wieku. Muzeum znajduje się na oznakowanym Szlaku Zabytków Techniki i jest jednym z 32 obiektów na jego trasie.
Zobaczyć tu można wiele dawnych maszyn drukarskich i introligatorskich, a także poznać dzieje śląskiego czasopiśmiennictwa. W dawnej oficynie typograficznej każdy zwiedzający może osobiście wytłoczyć pamiątkowy druczek na zabytkowej prasie. Udostępniona maszyna typu Boston wykonana została w warsztacie Emila Kahle w Lipsku w roku 1850. W pomieszczeniu prezentowane jest kompletne wyposażenie dawnej drukarni.
Ipex Media Summit 2010
W dniach 7–11 lutego 2010 roku w ExCel London-Docklands odbyła się konferencja dla dziennikarzy reprezentujących prasę branżową z całego świata: Ipex Media Summit 2010. Swoje plany przedstawili wystawcy tegorocznej edycji Ipeksu, wśród których znalazły się firmy: Canon, CP Bourg, Domino Printing Sciences, Fujifilm, Océ, Pitney Bowes, RedTie, Ricoh, Xerox. Wystąpienia mieli również przedstawiciele organizatora targów Ipex, którzy omówili dokładny plan imprezy, planowane wydarzenia towarzyszące targom, sympozja, warsztaty itd. Więcej informacji dotyczących Ipex Media Summit 2010 i samych targów Ipex można znaleźć na stronie internetowej www.ipex.org i w kolejnych wydaniach „Świata DRUKU”, który jest jednym z patronów medialnych wydarzenia.
Sponsorowany koncert
Dnia 26 lutego br. o godzinie 19 w Filharmonii Pomorskiej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy odbędzie się koncert, na którym wystąpi wybitny pianista Vesselin Stanev wraz z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Pomorskiej pod dyrekcją włoskiego dyrygenta Mathieu Mantanusa. Zostanie wykonany koncert fortepianowy f-moll op. 21 Fryderyka Chopina i III Symfonia F-dur op. 90 Johanesa Brahmsa.
Współorganizatorem koncertu jest Polskie Bractwo Kawalerów Gutenberga, sponsorami: Ferag Polska sp. z o.o. (inicjator pomysłu), Kodak Polska sp. z o.o., PPU „Comex” sp. z o.o., patronem medialnym – Express Media Bydgoszcz.
Orkiestrę Symfoniczną poprowadzi Matthieu Mantanus – ur. w 1978 w Szwajcarii, ukończył studia w klasie fortepianu Conservatory of Music w Lozannie, otrzymując dyplom z wyróżnieniem. Rozpoczął swoją muzyczną karierę jako pianista występując w 1999 z Concertgebouw Chamber Orchestra w Mediolanie. Szybko dał się też poznać jako znakomity dyrygent. W 2000 ukończył studia kompozytorskie w Rzymie. W tym też roku założył orkiestrę „Młodych Solistów” w Tiranie, z którą od razu zaczął odnosić sukcesy. Ma na swoim koncie występy z renomowanymi orkiestrami. Jest dyrygentem między innymi Orkiestry Symfonicznej w Rawennie i Orkiestry „Verdi di Milano”.
Vesselin Stanev urodził się w Warnie (Bułgaria). Po studiach w Akademii Muzycznej w Sofii kształcił się u sławnego pianisty i pedagoga Dymitra Baszkirova w Konserwatorium im. Czajkowskiego w Moskwie, gdzie w 1988 uzyskał dyplom solisty. Następnie wyjechał do Paryża podnosząc swe umiejętności pod opieką legendarnego, wybitnego pianisty Alexisa Weissenberga, zaś w Londynie cenne wskazówki pobierał u swego mistrza i mentora Petera Feuchtwangera. Drogę do kariery otworzyły artyście rewelacyjne występy z Bamberger Symphoniker na międzynarodowym festiwalu Orpheum Solists in Concert w szwajcarskim Bad Raguz (1991) i recital na festiwalu letnim Klangbogen w Wiedniu. W krótkim czasie Vesselin Stanev zdobył znakomitą opinię w świecie muzycznym, jak i uznanie melomanów. Świadczą o tym przyznane mu wyróżnienia w Konkursie im. Piotra Czajkowskiego w Moskwie oraz im. Marguerite Long-Jacquesa Thibaud w Paryżu. Wirtuoz występował pod batutą wielu sławnych dyrygentów w największych salach koncertowych Europy, w tym krajów Europy Północnej, Wschodniej i Południowej, Rosji oraz Japonii. Jego mistrzostwo zostało udokumentowane przez bułgarskie radio i bułgarską telewizję. Dla wytwórni bułgarskiej Label Gega New Vesselin Stanev nagrał sześć płyt kompaktowych z dziełami Schumanna oraz Brahmsa, Liszta, Chopina i Rachmaninowa. Jego pierwsza płyta nagrana dla Sony Classical zawiera wczesne dzieła Aleksandra Skriabina. W 2010 roku ukazała się płyta Label RCA z wykonaniem 12 Etiud Transcendentalnych Franciszka Liszta.



Atrium na targach Euro-Reklama
Na targach Euro-Reklama Digital Printing Expo 2010 Atrium Centrum Ploterowe zaprezentuje pełną ofertę urządzeń i materiałów do druku wielkoformatowego.
W pawilonie 3A Międzynarodowych Targów Poznańskich opolski dystrybutor zaprezentuje kompleksową ofertę wielkoformatowych drukarek solwentowych, tekstylnych, ploterów UV, ploterów tnących oraz materiałów do druku wielkoformatowego.
Na stoisku Atrium można będzie zapoznać się z pełną ofertą maszyn belgijsko-japońskiej firmy Mutoh. Segment najwęższych maszyn reprezentowany będzie przez ploter graficzny Mutoh RJ-900 o szerokości 1,08 m, przeznaczony dla wszelkich agencji, studiów graficznych i projektowych. RJ-900 można także przystosować do druku sublimacyjnego, wtedy wraz z prasą stanowi kompletny zestaw do druku transferowego.
Maszyny ekosolwentowe będą reprezentowane przez serię ploterów Mutoh ValueJet: VJ-1304 o szerokości 1,37 metra i VJ-1614 o szerokości 1,62 metra. Oba charakteryzują się wysoką rozdzielczością druku do 1440 dpi. Dzięki technologii druku falą z przeplotem są w stanie osiągnąć prędkość zadruku, odpowiednio, 14 i 18,2 m2/godz. (bez paskowania). Linia ValueJet charakteryzuje się także bardzo łatwą obsługą. Plotery te mogą pracować w pomieszczeniach biurowych, dzięki czemu nie są wymagane żadne dodatkowe systemy wentylacji.
Linia ploterów mildsolwentowych reprezentowana będzie przez produkcyjny ploter Mutoh Blizzard. Maszyna ta cechuje się ponad przeciętną prędkością druku sięgającą 80 m2/godz. – dzięki technologii Intelligent Interweaving. Dzięki ponadprzeciętnym osiągom i wysokiej jakości druku (720 dpi) rozszerzy możliwości każdej agencji reklamowej i drukarni wielkoformatowej.
Plotery do druku bezpośrednio na tekstyliach będą reprezentowane przez model Teleios V8 firmy D-Gen. Teleios to urządzenie o szerokości 1,87 metra dedykowane do druku bezpośredniego na wszelkich tekstyliach. Ploter ten w odróżnieniu od tradycyjnych ploterów wyposażony jest dodatkowe systemy utrwalające wydruk. Maksymalna prędkość Teleiosa to 57,2 m2/godz.
Segment solwentowych maszyn o szerokości pola zadruku 3,2 m reprezentować będą m.in. plotery koreańskiej firmy DGI. Przykładowo: ploter DGI PolaJet wyposażony jest w głowice Spectra drukujące w rozdzielczości do 720 dpi. Jego maksymalna prędkość druku, do 75 m2/godz. powoduje, że jest to prawdziwie produkcyjny ploter solwentowy. Plotery DGI cechują się dobrą jakością wykonania i przystępną ceną.

Na stoisku Atrium można będzie zapoznać się także z ploterami drukującymi w technologii UV: Mutoh Zephyr oraz Durst RHO. Mutoh Zephyr to rolowo-stołowy ploter UV o szerokości 1,6 metra. Wyposażony on jest w greyscalowe głowice o zmiennej wielkości kropli, od 8 do 40 pl, drukujące w technologii Intelligent Interweaving. Prędkość maksymalna to 60 m2/godz. Zephyr to niedrogi, uniwersalny o profesjonalnej konstrukcji ploter UV, wyposażony w najnowszej generacji technologie druku. Z kolei austriacko-włoskie plotery UV Durst RHO to maszyny produkcyjne 24/7, drukujące na materiałach płaskich, jak i z roli na rolę, wyposażone w opatentowaną technologię Durst Quadro Array i wiele najnowocześniejszych na rynku rozwiązań.
Oprócz szerokiej oferty ploterów Atrium zaprezentuje pełną ofertę materiałów do druku wielkoformatowego Ikonos. Podczas ubiegłorocznych edycji targów dwa produkowane w Opolu materiały: Ikonos Smart i folia samoprzylepna Ikonos Profiflex Pro zostały uhonorowane Złotym Medalem Międzynarodowych Targów Poznańskich. Na stoisku nie zabraknie także atramentów, a kilka razy dziennie odbywać się będą pokazy oklejania samochodów za pomocą Ikonos Cast System.
HP Indigo 5500 w Positive Images
Positive Images, brytyjski dostawca usług poligraficznych, zainstalował pod koniec ubiegłego roku drukarkę cyfrową HP Indigo 5500, która pozwoliła na rozszerzenie jego oferty o druk zmiennych danych (VDP).
Urządzenie umożliwiło drukarni wprowadzenie nowych produktów handlowych, a także ułatwiło obsługę zleceń drogą Web-to-Print, co pozwala prognozować zwiększenie przewidywanych przychodów firmy o 75 tys., do 100 tys. GBP w pierwszym kwartale 2010 roku.
Dla Positive Images, współpracującej głównie z agencjami reklamowymi i marketingowymi, spójność oznaczeń wizualnych marki we wszystkich materiałach drukowanych ma kluczowe znaczenie, a możliwość rozbudowy HP Indigo 5500 do siedmiu kolorów pozwala na dokładne odtworzenie barw według wytycznych danej marki. Ponadto, nie trzeba zmieniać plików grafiki przed wysłaniem ich do drukowania – HP Indigo 5500 jest w stanie precyzyjnie dopasować kolory.
HP Indigo 5500 drukuje w technologii HP ElectroInk, dając doskonałej jakości wydruki w formacie A3+. Posiada zaawansowany system zarządzania barwą z emulacją palety HP Professional Pantone i profilami ICC. Może drukować miesięcznie ponad 1,5 miliona kolorowych (do 5 milionów w jednym kolorze) personalizowanych dokumentów, tworzonych zgodnie z najnowszymi trendami na potrzeby dokładnie zdefiniowanej grupy odbiorców. Korespondencja indywidualna otrzymuje znacznie więcej odpowiedzi i dlatego kampania z niej korzystająca jest znacznie bardziej skuteczna.
Energooszczędna naświetlarka :Avalon N8
Agfa Graphics poinformowała o wprowadzeniu na rynek udoskonalonych wersji termicznych naświetlarek CtP z rodziny :Avalon N8. W drugiej generacji tych urządzeń – różniących się od swoich poprzedników także od strony wizualnej – wprowadzono wiele istotnych zmian, dzięki którym zużywają one nawet o 28% mniej energii przy zachowanej, a nawet zwiększonej wydajności działania.
Nowa rodzina naświetlarek :Avalon N8 jest dostępna w różnych konfiguracjach i oferuje nowe parametry pod względem wydajności. W zależności od rodzaju płyty prędkość naświetlania została zwiększona nawet o 12,5% w porównaniu z wcześniejszą wersją tego urządzenia. Wszystkie modele z tej serii pozwalają na produkcję płyt o formatach od 304×370 mm do 1160×940 mm i maksymalnej grubości 0,4 mm (opcjonalnie). Aby zapewnić optymalną jakość naświetlania i zminimalizować ryzyko zabrudzenia głowicy naświetlającej, w urządzeniu na nowo zaprojektowano system wewnętrznego przepływu powietrza. Z myślą o drukarniach posiadających zarówno maszyny zwojowe, jak i arkuszowe, wprowadzono opcję włączania/wyłączania funkcji wykrawania otworów szybkiego pasowania, jak również otworów technologicznych.
W nowej wersji naświetlarek :Avalon N8 wprowadzono także zupełnie nowy zdalny interfejs użytkownika nazwany „Stay in Touch”. Oferuje on m.in. funkcje wysyłania wiadomości drogą e-mailową i wyświetlania w formie graficznej parametrów urządzenia.
Warto również podkreślić, że pierwszy egzemplarz nowej maszyny (model :Avalon N8-22S) niebawem zostanie zainstalowany w drukarni Bieldruk w Białymstoku.


<< Poprzedni  1-10  11  12  13  14  15  16  | < 17 >  18  19  20  21-30  31-40  41-50  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o