Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się
Poligrafia 2003

Z ostatniej chwili


Cortland organizuje warsztaty
Firma Cortland zaprasza na kolejną edycję warsztatów z zarządzania barwą, które poprowadzi Piotr Skoczeń, specjalista w zakresie prepress, wieloletni konsultant Cortlandu w dziedzinie Color Managementu.
Program zajęć obejmuje zasady przygotowania urządzeń reprodukujących w „cyfrowej ciemni fotograficznej”. W trakcie 6-godzinnego spotkania uczestnicy warsztatów dowiedzą się, jak przeprowadzić profilowanie monitorów i drukarek, jak przygotować właściwe oświetlenie oraz poprawnie ustawić kolory w aplikacjach graficznych, aby osiągnąć pożądany efekt w postaci profesjonalnych wydruków.
Spotkanie odbędzie się w Warszawie w dniu 19 lutego 2010 r. w ośrodku szkoleniowym Cortlandu.
Pełny plan zajęć i zapisy – na stronie http://szkolenia.cortland.pl/Szkolenia_Cortland/Zarzadzanie_Barwa.html

Odszedł prof. Andrzej Smoczyński
W wieku lat 65 lat zmarł Andrzej Smoczyński, profesor zwyczajny Wydziału Grafiki i Malarstwa łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych, kierownik Pracowni Sitodruku w Katedrze Grafiki Warsztatowej na tej uczelni, pomysłodawca i współzałożyciel Stowarzyszenia Sitodrukarzy Polskich (później przekształcone w Polskie Stowarzyszenie Sitodruku i Druku Cyfrowego, którego Profesor był członkiem honorowym). Ceremonia pogrzebowa odbyła się 12 lutego 2010 r. na Starym Cmentarzu przy ul. Ogrodowej w Łodzi.
Urodzony w 1944 r. Studia w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Łodzi, Wydział Projektowanie Odzieży w latach 1963–69. Dyplom z malarstwa w pracowni profesora Stanisława Fijałkowskiego. Udział w ważniejszych wystawach: VII Międzynarodowe Biennale Grafiki, Ljubljana; XI, XII, XIII, IV Międzynarodowe Biennale i Triennale Grafiki, Kraków; 1990 Galeria Anne Blanc, Paryż; I i III Triennale Grafiki Polskiej, Katowice; 1996 – Wystawa Małych Rysunków, Radom, Łódź, Gdańsk; wystawy zbiorowe w wielu krajach Europy.
Nowości w maszynach Truepress
Screen zapowiada komercyjną inaugurację maszyny Truepress JetSX podczas tegorocznych targów Ipex. Ta pierwsza na świecie w pełni kolorowa arkuszowa atramentowa maszyna drukująca w formacie B2, której prototyp zaprezentowano na ostatniej drupie, łączy wysoką jakość i wydajność z możliwością druku dwustronnego w jednym przebiegu. Dzięki temu ilość możliwych zastosowań Truepress JetSX jest ogromna.
Truepress JetSX może drukować na rozmaitych rodzajach podłoży formatu B2, stanowiąc znakomite rozwiązanie dla produkcji hybrydowej, jak na przykład dodrukowywanie zmiennych danych na podłożach wstępnie przygotowanych na offsecie. Screen unowocześnił tor prowadzenia papieru uzyskując offsetową precyzję pasowania. Dzięki precyzyjnym głowicom atramentowym i rozdzielczości 1,440×720 dpi Truepress JetSX jakością tekstu i obrazu śmiało może rywalizować z offsetem.
W Birmingham Screen zademonstruje także dwie nowe wersje szybkiej atramentowej maszyny Truepress Jet520, drukującej ze zwoju w jednym przebiegu. Już ponad 200 takich maszyn pracuje na świecie. Po wprowadzeniu na rynek dwu nowych wersji Truepressa Jet520 liczba zastosowań systemów tego typu stale będzie rosła.
Dla obszaru wielkiego formatu Truepress Jet2500UV zaprezentuje nowe poziomy jakości obrazu i szeroki wachlarz wykorzystywanych podłoży przy maksymalnej rozdzielczości 1,500 dpi, prędkości produkcyjnej 67,5 m2 na godzinę, na podłożach o maks. grubości 50 mm i szerokości do 2,5 m.
Dystrybutorem urządzeń Screen w Polsce jest Reprograf S.A.
Kolejne produkty ImagePerfect
Spandex, dostawca kompletnych i innowacyjnych rozwiązań dla branży druku cyfrowego i oznakowań wizualnych, wprowadza do sprzedaży kolejne materiały z serii ImagePerfect – dwie polimerowe folie winylowe o białym połysku.
Zarówno IP 2503 Plus, jak i IP 2503PA (PerfectApply) Plus dostarczają jeszcze więcej korzyści w zakresie jakości i trwałości druku cyfrowego, a także oszczędności kosztów. Dwa nowe materiały można stosować w aplikacjach eksponowanych zarówno w pomieszczeniach, jak i na zewnątrz; przeznaczone są do zadruku cyfrowego na wielkoformatowych drukarkach inkjetowych, współpracują ze wszystkimi rodzajami atramentów ekosolwentowych, solwentowych i farb UV.
Wysokiej jakości elastyczna samoprzylepna błyszcząca polimerowa folia winylowa o grubości 70 μm z serii IP 2503 Plus przeznaczona jest do tworzenia oznaczeń i zdobień oraz grafiki samochodowej, charakteryzuje się wydłużoną trwałością w zakresach temperatur od –30°C do +90°C.
Drugi produkt, folia winylowa serii IP 2503PA Plus, oferuje dodatkowo opracowaną ostatnio technologię PerfectApply, pozwalającą osiągnąć supergładką powierzchnię dzięki eliminacji pęcherzyków powietrza i drobnych zmarszczek winylu podczas aplikacji. W rezultacie otrzymujemy żywą i wyrazistą, wysokiej jakości grafikę, do oglądania w dowolnej odległości.
Seria produktów ImagePerfect jest rozpowszechniana w Europie wyłącznie przez Spandex. Najbliższe dostępne dla polskich klientów biura obsługi firmy działają w Czechach i Słowacji.
DirectSmile VDP Studio do druku zmiennych danych
Najnowsza, już wyróżniona nagrodami, wersja oprogramowania do druku zmiennych danych DirectSmile VDP Studio (firmy DirectSmile) jest wyposażona w całkowicie nowe narzędzie do impozycji, a w standardzie znajdują się także: Barcode Module (moduł do tworzenia kodów kreskowych umożliwiający łatwe i automatyczne generowanie wszystkich standardowych kodów kreskowych z danych gromadzonych we własnych bazach), Set Scaler (upraszcza konwersję indywidualnego zdjęcia z wymiaru do druku do ułatwiającego podgląd online), VBScripting (umożliwia indywidualne programowanie zaawansowanych dokumentów, takich jak np. kalendarze biznesowe) i kompletny pakiet sterowników wyjścia (pozwala użytkownikom m.in. w prosty sposób wyeksportować personalizowane obrazy do innych systemów).
Program DirectSmile VDP Studio oferuje drukarniom i agencjom reklamowym zintegrowany workflow do tworzenia i drukowania materiałów o zmiennej treści i zawierających zindywidualizowaną grafikę. Dokumenty ze zmienną zawartością mogą być tworzone w Adobe InDesign, zaś edytor projektu zawarty w DirectSmile VDP Studio pozwala użytkownikom na tworzenie i renderowanie własnej personalizowanej grafiki. Rozwiązanie to pozwala na utworzenie pojedynczego strumienia plików do druku bez konieczności powrotu do Adobe InDesign. Montaż elektroniczny może być teraz wykonywany bezpośrednio w oknie dialogowym DirectSmile VDP Studio.
Nowe narzędzie do impozycji dołączone do DirectSmile zawiera wiele rozszerzeń podnoszących produktywność, jednym z nich jest całkowicie nowy interfejs użytkownika. Możliwy jest także podgląd wszystkich stron składki z aktualnym layoutem. Informacje techniczne, takie jak nazwa lub numer pracy oraz kody do zarządzania produkcją i wysyłką, można łatwo umieścić w dowolnym miejscu. Dodatkowo, możliwa jest zmiana jednostek pomiarowych, w jakich tworzony jest projekt (metryczne, calowe lub piksele).
Nowe narzędzie jest dostępne dla dotychczasowych użytkowników nieodpłatnie w ramach regularnych aktualizacji DirectSmile.
Roland 900 - kolejne instalacje
Od maja ubiegłego roku w Lewisburg Printing Company (LPC) w Tennessee (USA) pracuje wielkoformatowa, w pełni wyposażona, maszyna Roland 900 XXL 73", którą w pierwszej połowie 2009 roku zainstalowała firma manroland. Dzięki zakupowi maszyny LPC stwarza nowe możliwości dotychczasowym klientom i pozyskuje zupełnie nowych. Roland pracuje z prędkością produkcyjną gwarantowaną przez producenta, umożliwia znaczne oszczędności zużywanego papieru i farby. Ponadto charakteryzuje się krótkim czasem narządu, wysokim zautomatyzowaniem poszczególnych procesów i jest wyposażony w technologię ColorPilot.
Sześciokolorową maszynę Roland 900 XXL, z możliwością zadruku tektury, w grudniu ubiegłego roku zainstalowano również w fabryce brazylijskiego producenta opakowań Brasilgrafica w Barueri, nieopodal São Paulo. Firma produkuje opakowania na szeroką skalę, zwłaszcza przeznaczone do artykułów spożywczych, higienicznych i środków czystości. Wśród jej klientów znajduje się wiele znanych marek, takich jak Bauducco, Kraft Foods, McDonald’s, Melitta, Nestlé, Procter & Gamble czy Unilever. Dzięki inwestowaniu w najnowszej klasy urządzenia Brasilgrafica może przestrzegać polityki jakości, która stanowi podstawę jej działalności.
Niedawno w pięciokolorowego Rolanda 900 wzbogacił się park maszynowy znanego, wielokrotnie nagradzanego, producenta zadrukowanych opakowań, jednego z największych w Europie Centralnej i Wschodniej, firmy Grafobal a.s. ze Skalicy (Słowacja). Zakład w Skalicy specjalizuje się w produkcji opakowań z tektury, także powlekanej. Drukuje także etykiety, kalendarze, plakaty, materiały reklamowe, puzzle. W związku z nową inwestycją Grafobal oczekuje wzrostu wydajności produkcji w Skalicy i bardziej terminowej obsługi klientów. Roland jest wyposażony system logistyczny AUPASYS, sekcję lakierującą, opcje TelePresence i Roland InlineInspector. Ponadto firma zamówiła jeszcze siedmiokolorowego Rolanda 700 HiPrint z podwójnym lakierowaniem – obecnie trwa jego instalacja.
Druk-Serwis z nową maszyną Müller Martini
W pierwszej połowie stycznia br. w Zakładzie Poligraficznym Druk-Serwis w Ciechanowie została zainstalowana i uruchomiona linia do oprawy bezszyciowej Acoro A6 MC. Linia pracuje z maksymalną wydajnością 6000 T/godz., wyposażona jest w agregat falcujący okładki ze skrzydełkami. Agoro zapewnia doskonałą jakość klejenia, cechuje się wysokim stopniem automatyzacji i krótkimi czasami narządu oraz przezbrajania.
Druk-Serwis działa na rynku poligraficznym od 1998 r. Obecnie mieści się w niedawno oddanym do użytku obiekcie, spełniającym normy dotyczące komfortowych warunków pracy.
Główny profil drukarni to produkcja dziełowa, wraz z oprawą: zeszytową, broszurową, szytą- klejoną, twardą. Inne zlecenia to ulotki, plakaty, foldery, mapy, atlasy, katalogi itp.

Spotkanie prasowe z Feragiem w Paryżu
Paryski dziennik „Le Figaro” zainwestował w ostatnim czasie w maszynę KBA Cortina, wyposażył również swój mailroom w najnowsze urządzenia dostarczone przez firmę Ferag, dzięki czemu wiele wcześniej podzlecanych prac będzie mogło być realizowanych na miejscu. Aby dziennikarze z całego świata mogli bliżej zapoznać się z projektem i nowymi możliwościami w „Le Figaro”, firma Ferag organizuje w dniach 18–19 marca 2010 specjalne spotkanie prasowe, podczas którego „na żywo” zaprezentowane zostaną wszystkie nowe rozwiązania (maszyna Cortina, system postpress firmy Ferag, wyposażenie Trawin).
Relacja z tego wydarzenia opublikowana zostanie w jednym z kolejnych wydań „Świata DRUKU”.
Mark Andy kupuje Arpeco
Na początku roku producent maszyn fleksograficznych, firma Mark Andy, została właścicielem Arpeco – znanego amerykańskiego producenta przewijarek. Marka została zakupiona w ramach trwającego planu poszerzania oferty dla rynku flekso. To druga, po Rotofleksie, oferta przewijarek przeznaczonych dla mniejszych drukarń.
Przejęcie Arpeco umożliwia zaoferowanie klientom tańszych i sprawdzonych rozwiązań. Produkty Arpeco cieszą się dużą popularnością, o czym może świadczyć 4000 zainstalowanych systemów na całym świecie.
Ken Doming, Manager ds. Rotoflex, należącego do Mark Andy, komentuje: „Arpeco ma silną pozycję na rynku produktów do kontroli wstęgi i uzupełnia nasze globalne plany rozwojowe. Jesteśmy bardzo zadowoleni z wniesienia nowej linii produktów o tak wysokiej jakości do rodziny Rotoflex”.
Po przejęciu działy sprzedaży i projektowania firmy Arpeco zostaną połączone z istniejącym biurem Rotoflex w Ontario.
Jedynym dystrybutorem firmy Mark Andy na terenie Polski jest Digiprint – oferuje także urządzenia Rotoflex i Arpeco.
Akonda zainstalowała system bigująco-składający w Studio Mirage
Firma Akonda zainstalowała wydajny system bigująco-składający w warszawskim Studio Mirage. To kolejna udana instalacja firmy Akonda.
„Satysfakcja klienta to nasz cel” – tak brzmi motto firmy Studio Mirage. Najlepsi specjaliści i maszyny o wysokim standardzie zapewniają firmie najwyższą jakość zlecanych prac. Drukarnia pracuje na najnowocześniejszym sprzęcie – HP Indigo i Presstek.
Studio Mirage potrzebowało wydajnego systemu do składania ulotek o wysokiej gramaturze bez efektu pękania papieru. Akonda zaproponowała rozwiązanie oparte na linii składającej się z bigówki automatycznej GraphicWhizard CreaseMaster PLUS oraz falcerki Baum 714 XLT. Linia umożliwia składanie ulotek o gramaturze nawet do 300 g/m2. Dodatkowo w jednym przebiegu możliwe jest wykonanie do 10 big w obu kierunkach (jak do okładek w oprawie miękkiej).
W Studio Mirage został zainstalowany pierwszy w Polsce moduł do wymiany listew bigujących i perforujących. Teraz możliwe jest wykonanie również do dziesięciu perforacji w jednym przebiegu (listwy perforacyjne są wymienialne i można je przycinać do dowolnej szerokości uzyskując efekt perforacji częściowej). W połączeniu z krążkowym perforatorem fragmentarycznym możliwe jest wykonanie perforacji pocztówki na ulotce czy wyrywalnych kuponów na plakacie w jednym przebiegu.
Moduł wymiany listwy perforującej jest dostępny w nowych urządzeniach GraphicWhizard, można również go zainstalować w pracujących już maszynach.
Epson dla sztuki
Wystawa zdjęć Tomasza Tomaszewskiego pt. „Hades?” otrzymała pierwszą nagrodą w prestiżowym konkursie Social Documentary 2009 w USA. Fakt ten jest dowodem świadczącym o niezwykłości fotografii, które są częścią projektu zatytułowanego „Cześć pracy”, objętego patronatem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego RP.
„Kolekcja prezentowanych zdjęć powstała między marcem, a sierpniem 2009 roku. Moją intencją było uhonorowanie ludzi ciężkiej, fizycznej pracy. Robotników. Wybrałem Górny Śląsk, gdzie etos pracy, tradycje oraz rytuały z nim związane, wydawały mi się najbardziej żywe, widoczne i barwne. Polska zmienia się szybko i na wielu moich fotografiach widać czynności, miejsca i przedmioty odchodzące już do historii. Jest to więc również w jakimś fragmencie opowieść o samym Śląsku. Dzisiaj.” – pisze autor zdjęć.
Wystawa składa się z 50. kolorowych powiększeń. Wszystkie fotografie zostały wyprodukowane przez firmę Peter Parker na drukarkach Epson. To już kolejny projekt, do którego realizacji artysta wybiera rozwiązania Epson. Zdjęcia zostały wydrukowane na drukarce Stylus Pro 9900, która wykorzystuje atrament Epson UltraChrome HDR, zapewniający najszerszą gamę kolorów dostępną na rynku. Atrament w połączeniu z głowicą drukującą MicroPiezo TFP tworzy idealnie okrągłe krople przy zwiększonej szybkości druku, zapewniając najlepszą możliwą jakość obrazu. Co więcej, opcjonalne narzędzie SpectroProofer oferuje niezawodne, spójne i powtarzalne rozwiązanie do weryfikacji wydruków próbnych i kalibracji drukarki, które umożliwia zdalny proofing czy kontrolę każdego wydruku fotografii.
Fotografie na wystawę wewnętrzną drukowane były na papierze Epson Traditional Photo Paper. Papier ten jest podobny do tego, stosowanego w fotografii analogowej. „Przypomina barytową odbitkę wysuszoną na szkle w temperaturze pokojowej. Jednak czerń, jaką osiągamy, była rzadko dostępna w przypadku zwykłej fotografii analogowej” – komentuje Tomaszewski. Prace na ekspozycję zewnętrzną zostały wyprodukowane na papierze Epson Premium Semimatte Photo Paper (260 g).
Wystawę można oglądać od 14 stycznia do 13 lutego br. w warszawskim Domu Polonii. 19 lutego wernisaż wystawy Tomasza Tomaszewskiego odbędzie się w Galerii Piętro Wyżej w Katowicach (wystawa potrwa do 21 marca).
Targi Euro-Reklama już w marcu
Zaplanowane na 10–12 marca w Poznaniu Międzynarodowe Targi Artykułów i Usług Reklamowych Euro-Reklama z pewnością przyniosą wiele ciekawych informacji na temat kondycji branży reklamowej. Organizatorzy już teraz zapowiadają, że będzie to bardzo udane wydarzenie, a odświeżona formuła targów zapoczątkuje ich dynamiczny rozwój jeszcze w tym roku.
Od kilku lat spotkania branży reklamowej w Poznaniu zajmują jedną z najważniejszych pozycji w kalendarzu profesjonalistów związanych z sektorem out-of-home media. Nowoczesna infrastruktura Międzynarodowych Targów Poznańskich sprzyja komfortowym spotkaniom z klientami, partnerami biznesowymi, stwarzając atmosferę integracji całego środowiska rynku reklamy.
W tym roku organizatorzy zdecydowali się na odświeżenie formuły organizacyjnej poznańskich targów reklamowych dzieląc ich ekspozycję na dwa salony tematyczne: Visual Expo, skupiający wystawców sektora Digital Signage, P.O.S, producentów gadżetów i upominków, oraz Digital Printing Expo, gdzie czołowe firmy pokażą najnowsze rozwiązania technologiczne dedykowane profesjonalistom z branży poligraficznej w zakresie druku w dużym i małym formacie. Salony te organizowane są w zastępstwie dotychczasowych targów Outdoor Expo oraz Gift Expo.
„Nowa formuła targów i poszerzenie tematyki to działania, które w perspektywie pozwolą na organizację największego wydarzenia o tematyce reklamowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Salony pozwoliły na odpowiedni podział rozszerzonej o nowe sektory ekspozycji, a także bardzo przejrzysty przekaz promocyjny imprezy. W efekcie spodziewamy się zwiększenia ilości firm wystawców, a także większej liczby zwiedzających” – mówi Piotr Kamiński, dyrektor targów Euro-Reklama.
Według prognoz organizatorów targi reklamowe zajmą łączną powierzchnię 12 tys. m2, odwiedzi je ponad 20 tys., profesjonalistów – wśród nich będą osoby decyzyjne z firm poligraficznych, agencji reklamowych i PR, osoby zawodowo związane z marketingiem, reklamą i zakupem mediów w firmach, przedstawiciele domów mediowych oraz wydawnictw. Prawdziwym magnesem dla zwiedzających są nowości i premiery rynkowe wystawców, których w Poznaniu zobaczymy ponad sto.
Zwiedzający targi profesjonaliści oprócz zapoznania się z ciekawą i różnorodną ofertą wystawców mają okazję uczestniczyć w ciekawym programie wydarzeń: Targi Poznańskie wraz ze swoimi partnerami przygotowały konferencje oraz inspirujące, pokazowe przestrzenie specjalne. Warto np. odwiedzić Miasteczko Digital Signage, gdzie zaprezentowane zostaną najnowocześniejsze rozwiązania tego typu. Organizatorzy polecają uwadze zwiedzających zainteresowanych reklamą P.O.S. przestrzeń prezentacyjną finalistów konkursu Display Superstar Polska ukazującą najciekawsze pomysły ze świata P.O.S. Interesująco zapowiadają się także warsztaty „Color Managment w praktyce” – polecane szczególnie praktykom z branży poligraficznej. Ciekawym wydarzeniem jest również seminarium pt. „Nowe oblicza mediów – Internet i jego aspekty we współczesnym świecie”.
Poznańskie targi Euro-Reklama będą trwały od 10 do 12 marca, w godzinach 10.00–18.00 (w piątek do 17.00). W tym samym czasie na terenie MTP odbędą się targi Poznań Media Expo (www.mediaexpo.pl) kierowane do szeroko pojętej branży telewizyjnej. Na obydwa wydarzenia obowiązuje ten sam bilet wstępu, który można zakupić na miejscu lub za pośrednictwem nowego, elektronicznego systemu rejestracji – na miejscu lub przez internet, na stronie www.mtp24.pl. Na osoby, które zarejestrują się w serwisie do dnia 28 lutego, włącznie czeka miła niespodzianka w postaci darmowych biletów wstępu.
Tegoroczna Euro-Reklama, wraz salonami Visual Expo oraz Digital Printing Expo, jest miejscem, które trzeba koniecznie odwiedzić. Przemawia za tym obecność w Poznaniu wiodących firm z branży, ciekawe wydarzenia oraz przestrzenie pokazowe i równolegle odbywające się Targi Telewizyjne Poznań Media Expo. Poznań – nieformalna, biznesowa stolica Polski, jest miejscem łatwo dostępnym pod względem komunikacyjnym. Bezpośrednie sąsiedztwo dworca PKP i niewielka odległość do lotniska Ławica są znacznym ułatwieniem dla gości targowych preferujących podróż koleją lub samolotem. Zmotoryzowanym podróżnym organizatorzy targów polecają korzystanie ze strzeżonego parkingu MTP przy ulicy Matejki.
Miasto Poznań zapewnia bogatą bazę gastronomiczną i noclegową hoteli o zróżnicowanym standardzie. Organizatorzy szczególnie rekomendują ofertę znajdującego się w centrum miasta hotelu Novotel, który w tym roku jest oficjalnym partnerem targów Euro-Reklama.
Więcej informacji: www.euro-reklama.pl
QuadWinkowski z ISO 14001:2004
W dniu 11 stycznia 2010 roku firma QuadWinkowski sp. z o.o. uzyskała certyfikat ISO 14001:2004. ISO 14001 to uznawana w skali międzynarodowej norma określająca metody wdrażania efektywnych systemów zarządzania środowiskowego. Normę tę opracowano w celu zdefiniowania reguł delikatnej równowagi między zachowywaniem rentowności i minimalizacją wpływu działalności na środowisko naturalne. Organizacje stosujące założenia tej normy mogą osiągnąć oba powyższe cele.
Uzyskany dokument potwierdził zgodność Systemu Zarządzania Środowiskowego firmy z obowiązującymi międzynarodowymi standardami. Jak przekazują przedstawiciele QuadWinkowski, otrzymanie certyfikatu nie kończy wysiłków firmy w tym obszarze, a jedynie wyznacza standardy, według których będzie ona odtąd konsekwentnie postępować. Działania QuadWinkowski w obszarze ochrony środowiska będą w przyszłości regularnie monitorowane przez zewnętrznych audytorów.
Quad Winkowski, poza ISO 14001:2004, posiada również certyfikat PEFC potwierdzający wspieranie trwałego i zrównoważonego zagospodarowania zasobów leśnych. Zgodnie z certyfikacją firma nie korzysta z materiałów, które pochodzą między innymi z obszarów zalesionych zagrożonych zbyt intensywnym wyrębem lub w których naruszane są prawa obywatelskie lub tradycja.
Restrukturyzacja w firmie Stora Enso Polska
Z początkiem stycznia w firmie Stora Enso Polska rozpoczął się proces restrukturyzacyjny, będący częścią kompleksowego programu wdrażanego we wszystkich oddziałach tego skandynawskiego koncernu. Zakłada on m.in. decentralizację działań związanych ze sprzedażą produktów wytwarzanych przez Stora Enso. Stora Enso Polska w nowych strukturach ma zacząć działać z dniem 1 lipca 2010 roku.
Kluczową zmianą jest przejęcie odpowiedzialności za politykę sprzedaży przez poszczególne jednostki biznesowe Stora Enso: dział papierów publikacyjnych, dział kartonów i papierów opakowaniowych, dział papierów graficznych. Od stycznia br. każdy z nich uzyskał pełną autonomię w zakresie prowadzonych działań, związanych z produkcją, sprzedażą i obsługą klientów, czego efektem jest utworzenie w nich wyspecjalizowanych centrów obsługi klienta. Mówi Piotr Kuzebski, dyrektor zarządzający Stora Enso Polska, od 1 stycznia br. piastujący też nowo utworzone stanowisko dyrektora ds. sprzedaży kartonów i papierów opakowaniowych Stora Enso w regionie Europy Środkowo-Wschodniej: „Codzienna współpraca z klientem nie ulegnie zasadniczym zmianom. Każdy z naszych obecnych klientów, poza bezpośrednią współpracą z dedykowanym dyrektorem bądź menedżerem sprzedaży, będzie obsługiwany przez osobę zatrudnianą przez centrum obsługi klienta działające w ramach danej jednostki biznesowej. Podtrzymane zatem zostaną dotychczasowe kontakty osobiste. I tak funkcję dyrektora sprzedaży w segmencie papierów magazynowych będzie pełnić Ewa Jończyk-Zięba, zaś w segmencie papierów gazetowych i książkowych – Izabela Kuklińska-Kowalska. Menadżerem sprzedaży w dziale kartonów i papierów opakowaniowych pozostanie Mariusz Lewandowski, zaś w dziale papierów bezdrzewnych powlekanych i niepowlekanych – Grzegorz Cichowlas. Osoby nadzorujące sprzedaż będą wspierane przez Janusza Kosińskiego, który pozostanie na stanowisku menadżera ds. serwisu technicznego. Mamy nadzieję, że tym samym procesy nie tylko samych negocjacji i podejmowania strategicznych decyzji, ale też zamawiania i realizacji zamówień zostaną usprawnione, a efektywność naszych działań zwiększona” – konkluduje Piotr Kuzebski.

Udoskonalona wersja systemu CtP Kodak Trendsetter
Mając na uwadze dostarczanie rozwiązań dla drukarń o różnej wielkości i specyfice produkcji, firma Kodak postanowiła na nowo zaprojektować i udoskonalić linię naświetlarek CtP Kodak Trendsetter, które w nowej wersji oferują wyższą wydajność i jakość w zakresie produkcji płyt termicznych.
Bazując na sprawdzonej technologii o 12-letnim stażu, nowe naświetlarki z rodziny Trendsetter oferują następujące dodatkowe funkcje: udoskonalone rozwiązania sprzętowe i programowe, wydłużające cykl życia produktu; wyższą niezawodność i bezawaryjność, gwarantującą krótsze czasy przestoju; kompaktowe gabaryty, pozwalające na wydajne zagospodarowanie powierzchni niezbędnej do instalacji systemu.
Wszystkie nowe urządzenia z rodziny Trendsetter wyposażono też w termiczne głowice naświetlające Kodak SquareSpot, oferujące funkcje autofokusa i kompensacji termicznej oraz zapewniające kompatybilność pomiędzy poszczególnymi modelami. W przypadku modelu Quantum standardowa głowica naświetlająca została dodatkowo wyposażona w raster AM o liniaturze 250 lub 450 lpi oraz 10-mikronowy raster Kodak Staccato. Przy wybranych konfiguracjach i prędkościach, głowica oferuje o 25% wyższą moc niż jej wcześniejsza wersja, umożliwiając szybsze naświetlanie płyt bezprocesowych.
Udoskonalone naświetlarki Trendsetter oferują ten sam wysoki poziom stabilności, dokładności, powtarzalności i jakości, jakiego drukarze z całego świata oczekują od wielokrotnie nagradzanej technologii firmy Kodak, i wciąż są – jak zapewnia sam producent – właściwym rozwiązaniem dla przedsiębiorstw poszukujących niezawodnego systemu CtP. Wprowadzone poprawki w urządzeniach mają też zapewnić, że klienci będą poświęcać mniej czasu na powtórne wykonywanie płyt i dopasowywanie zmiennych parametrów procesu naświetlania.
W ostatnim czasie w amerykańskiej firmie Mainline Printing w Topeka (stan Kansas) rozpoczęła pracę nowa wersja naświetlarki Kodak Trendsetter 800. Mówi Van Reichert, szef działu prepress: „Nowe urządzenie bez problemów zostało zintegrowane z istniejącym środowiskiem produkcyjnym, a jego wyższa prędkość rzeczywiście pozwoliła na zwiększenie naszej wydajności. Jesteśmy wieloletnim użytkownikiem rozwiązań firmy Kodak i mamy z nią bardzo bliskie relacje, dlatego ostatnia inwestycja w jej system CtP była dla nas naturalnym krokiem”.
Mainline Printing oferuje bardzo szerokie spektrum usług poligraficznych: od standardowego druku akcydensowego i etykietowego po zastosowania holograficzne, obsługując licznych klientów wymagających najwyższej jakości produktów. „Naświetlarka Trendsetter 800 pozwoli nam nadal oferować bardzo konkurencyjne warunki współpracy” – dodaje Van Reichert.
Udoskonalenia, o których wcześniej była mowa, obejmują modele: Kodak Trendsetter 400, Kodak Trendsetter 800, Kodak Trendsetter NX i Kodak Trendsetter News. W przypadku naświetlarek Trendsetter 800 i Trendsetter News pojawiła się nowa opcja Auto Unload pozwalająca na automatyczne przekazywanie płyt do wywoływarki. Co więcej, model w wersji półautomatycznej jest w nowej wersji zajmuje o ok. 20% mniej powierzchni niż jego poprzednik, zaś model z automatycznym przekazywaniem płyt – nawet o 30%.
„Mając na uwadze szerokie spektrum naszych klientów – od małych do bardzo dużych, wśród których są drukarnie akcydensowe, fleksograficzne i gazetowe, jesteśmy zdeterminowani, by wciąż oferować najwyższej klasy rozwiązania technologiczne i inwestować w rozwój systemów CtP, które będą najlepszym rozwiązaniem dla naszych użytkowników – mówi Rob Fischmann, dyrektor generalny ds. urządzeń wyjściowych i usług prepress w firmie Kodak. – Nowe naświetlarki z rodziny Trendsetter pozwolą naszym klientom na uzyskiwanie najwyższej jakości druku oraz stabilność reprodukcji, przy jednoczesnej mniejszej powierzchni koniecznej do dokonania instalacji i wyższej niezawodności systemów”.
Firma Kodak zapewnia jednocześnie pełne wsparcie dla wszystkich dotychczas zainstalowanych urządzeń z tej serii.
Dickson uzupełnia gamę produktów
Firma Dickson Coatings, francuski producent mediów do druku, szczególnie do ekskluzywnych zastosowań, takich jak linia EverGreen, oraz frontlitów i backlitów, uzupełnia ofertę o backlit JET 620 o szerokości 1,37 m i 1,62 m. To uzupełnienie gamy produktów wpisuje się doskonale w dotychczasowe proekologiczne działania Dicksona i dostawców drukarek drukujących tuszami lateksowymi, z którymi wszystkie media Dicksona są w pełni kompatybilne.
Polskim przedstawicielem Dicksona jest P.P.H.U. Bretar z siedzibą w Częstochowie.
Warto wspomnieć, że w ostatnim czasie zmieniło się logo firmy Dickson Coatings.
Szczegóły na www.dickson-coatings.pl

Dwa urządzenia Brother nagrodzone
Dwa produkty firmy Brother otrzymały nagrodę „iF Product Design Award 2010” przyznawaną przez jury „iF – International Forum Design Hannover” w Niemczech.
Od 1953 roku „iF product design award” uznawana jest za jedną z najważniejszych nagród wzorniczych na świecie. Przyznawana jest za design, a także innowacyjność, jakość wykonania oraz walory ekologiczne. W tym roku o nagrodę konkurowało ponad 1000 firm z 39 krajów, zgłaszając do konkursu blisko 2500 produktów.
Nagrodzono kolorowe urządzenie wielofunkcyjne LED A4 MFC-9320CW; to drukarka, kopiarka i skaner w kompaktowej obudowie, spełnia zróżnicowane wymagania użytkowników, szczególnie małych i średnich przedsiębiorstw. Drugie z nagrodzonych urządzeń to HL-3070CW – kompaktowa, kolorowa drukarka LED A4 przeznaczona dla biznesu, zapewniająca wydruki wysokiej jakości. Do tej pory firma Brother otrzymała dwadzieścia nagród „iF Product Design Award”.

Nowy program firmy Antalis
Firma Antalis ogłosiła, że wdraża program rozwoju rynkowego pod nazwą RACE 2012. Celem projektu jest transformacja modelu biznesowego firmy służąca wzmacnianiu pozycji lidera w branży dystrybucji materiałów do komunikacji wizualnej. Antalis podaje, iż posiada 44% udziałów w polskim rynku i zajmuje pierwszą pozycję w większości krajów na świecie.
Osobą odpowiedzialną za wdrożenie tego projektu we wszystkich krajach Europy Centralnej i Wschodniej jest Jacek Nitecki, Managing Director Central South East Europe w koncernie Antalis. Jacek Nitecki związany jest branżą od blisko 20 lat, od 1993 roku z firmą Antalis powstałą w Polsce w ramach joint venture firmy Nitech (założonej przez niego) z międzynarodowym koncernem Antalis (wcześniej Arjo Wiggins).
Obecnie pod kierownictwem Jacka Niteckiego w regionie Europy Centralnej, Południowej i Wschodniej zostanie wdrożony projekt RACE 2012. Celem strategicznym tego projektu jest maksymalizacja działań skoncentrowanych wokół modelu doskonałej obsługi klienta, w tym rozwijanie i dostosowywanie oferty produktowej do trendów rynkowych. Początkowa faza wdrożeniowa projektu zakończy się we wrześniu 2010 roku; wówczas to Jacek Nitecki zakończy współpracę z firmą Antalis , kończąc tym samym swoją działalność w tej branży.
„To zdecydowanie mój ostatni projekt w branży i w firmie Antalis. 20 lat to długo jak na jedną branżę Sądzę, że na płaszczyźnie tej branży osiągnąłem wszystko, co było do osiągnięcia zarówno dla Antalisu, jak i dla swojego zawodowego rozwoju. Obecnie koncern Antalis jest największym graczem, zarówno w Europie Centralnej, Wschodniej, jak i Południowej. Zajmuje pierwszą pozycję niemalże w każdym kraju, w którym jest obecny. To duża satysfakcja dla mnie, zważywszy na fakt, że przez ostatnie 11 lat zarządzałem tym regionem, a dokładnie 20 lat temu zaczynałem od zera z własną firmą w Polsce” – powiedział Jacek Nitecki.

Konica Minolta współpracuje z Muzeum Plakatu
Jeszcze do końca lutego 2010 r. w Muzeum Plakatu w warszawskim Wilanowie można oglądać wystawę „Etnoplakat. Inspiracje folklorem w plakacie polskim”. Ekspozycja ukazuje wykorzystanie motywów ludowych w grafice użytkowej na przykładzie prac wybitnych polskich twórców. Plakaty zebrane na wystawie prezentują współczesne zagadnienia ujęte przez pryzmat motywów ludowych wpisujących się w formułę sztuki masowej. Ze względu na duże zainteresowanie wydarzeniem muzeum zdecydowało o przedłużeniu do końca lutego terminu udostępniania ekspozycji dla zwiedzających.
Organizację wystawy wsparła Konica Minolta, która na potrzeby wydarzenia wydrukowała materiały promocyjne. Firma regularnie współpracuje z Muzeum Plakatu w Wilanowie, dostarczając foldery oraz inne niezbędne materiały drukowane. Więcej informacji na temat wystawy można znaleźć na stronie internetowej Muzeum Plakatu w Wilanowie (www.postermuseum.pl).

Polska premiera skanera Canon imageFORMULA P-150
W dniu 26 stycznia 2010 roku w Warszawie odbyła się polska premiera skanera Canon imageFORMULA P-150. Według słów producenta, urządzenie to jest najszybszym mobilnym, dwustronnym skanerem formatu A4. Model zaprojektowano z myślą o szybko rosnącym rynku skanerów osobistych.
Canon imageFORMULA P-150 może skanować nawet 15 stron na minutę – działa zatem niemal dwukrotnie szybciej niż najbliższe mu konkurencyjne urządzenie, choć jest zasilany z gniazda USB. Jako jeden z najmniejszych dwustronnych skanerów A4 na rynku nadaje się dla użytkowników mobilnych, biurowych i domowych.
Skaner oferuje wbudowane oprogramowanie, które umożliwia natychmiastowe skanowanie po podłączeniu do dowolnego komputera PC, największą prędkość skanowania wśród urządzeń zasilanych przez USB i automatyczny podajnik dokumentów na 20 arkuszy do wydajnego skanowania wsadowego.
Niewielkie rozmiary i stylowe wzornictwo nowego skanera dobrze pasują do małych i domowych biur, w których miejsce na biurku jest często ograniczone. Intuicyjna obsługa pozwala szybko przystąpić do pracy nawet tym osobom, które wcześniej nie miały do czynienia ze skanowaniem dokumentów.
„Skaner imageFORMULA P-150 to urządzenie idealne dla podróżujących ludzi biznesu. Model nie tylko oferuje wiele praktycznych funkcji, ale również doskonale się prezentuje i ma niewielkie rozmiary” – powiedziała Monika Michalska, DIMS Channel Marketing Specialist w Canon Polska.
Wbudowane w skaner oprogramowanie CaptureOnTouch Lite pozwala użytkownikom łączyć się z dowolnym komputerem stacjonarnym lub laptopem bez instalowania dodatkowych sterowników lub pakietów oprogramowania, co oznacza, że model imageFORMULA P-150 to prawdziwie mobilne rozwiązanie. W celu zwiększenia łatwości obsługi dołączono do niego również standardową wersję oprogramowania CaptureOnTouch, które umożliwia proste i szybkie wykonywanie rutynowych zadań oraz natychmiastowe skanowanie dokumentów jednym naciśnięciem przycisku. Oprócz wysokiej precyzji i jakości skanowania urządzenie oferuje funkcje, takie jak automatyczne wykrywanie rozmiaru strony, wyrównywanie przekręconych obrazów i rozpoznawanie koloru.
Skaner wyposażono w standardowe sterowniki ISIS i TWAIN, które umożliwiają łatwą integrację z dowolną aplikacją. Ponadto dołączony pakiet oprogramowania zawiera aplikacje BizCard Reader do skanowania i importowania wizytówek oraz Paperport do łatwego archiwizowania, organizowania i wyszukiwania dokumentów.

<< Poprzedni  1-10  11  12  13  14  15  16  17  | < 18 >  19  20  21-30  31-40  41-50  Następny >>


Nowa strona
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Firmy manroland AG i Océ Printing Systems GmbH porozumiały się w sprawie międzynarodowej współpracy w zakresie cyfrowych rozwiązań inkjetowych dla przemysłu poligraficznego. <br />
Od 2011 roku będą oferowały kompleksowe rozwiązania w zakresie druku cyfrowego dla przemysłu poligraficznego – m.in. doradztwo, systemy, usługi i materiały dostarczane z jednego źródła. Firmy będą proponować rozwiązania wykorzystywane na wszystkich etapach poligraficznego procesu produkcyjnego, łącząc produkty przeznaczone do zarządzania danymi, druku cyfrowego i offsetowego oraz obróbki końcowej.<br />
Zdaniem firmy manroland, obydwa przedsiębiorstwa wzajemnie się uzupełniają i dlatego razem są w stanie uzyskać przewagę nad konkurentami. Dzięki współpracy firma manroland będzie mogła wejść w branżę druku cyfrowego, natomiast Océ uzyska dostęp do nowych klientów, dzięki czemu znacznie zwiększy swój udział w rynku poligraficznym. <br />
Firmy Océ i manroland nawiązały współpracę
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o