Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się

Z ostatniej chwili


Jubileusz Arctic Paper Polska
Z okazji 10-lecia Arctic Paper Polska w klubie Taawa w Krakowie odbył się 4 listopada (podczas Targów Książki) koncert Ani Dąbrowskiej. Po występie dobrą zabawę zapewnił DJ Hugo.

Arctic Paper S.A., drugi co do wielkości, pod względem wolumenu produkcji, europejski producent objętościowego papieru książkowego i jeden z wiodących producentów graficznego papieru wysokogatunkowego w Europie, wypracował po III kwartałach 2010 roku przychody w wysokości blisko 1,7 mld zł, czyli o 22,8% wyższe niż w analogicznym okresie 2009 roku. Spółka zanotowała po III kwartałach stratę na poziomie netto w wysokości blisko 6,2 mln zł, co jest wynikiem bardzo wysokich cen celulozy w tym okresie oraz niekorzystnych dla spółki kursów walut, w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Przychody na tonę sprzedanego w trzecim kwartale 2010 r. papieru wyrażone w PLN wzrosły o 6,9% w porównaniu do wyniku osiągniętego w drugim kwartale 2010 oraz o 11% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2010 roku i wyniosły 3,2 tys. PLN.
Wyższy niż w ubiegłym roku popyt na papier pozwolił na wprowadzanie kolejnych podwyżek cen produkowanego przez papiernie grupy Arctic Paper papieru. We wrześniu Grupa wprowadziła podwyżki papieru powlekanego i offsetowego, które w bardziej zauważalny sposób wpłyną na wyniki kolejnych miesięcy.
Głównym czynnikiem wpływającym niekorzystnie na osiągane marże i wyniki finansowe była ciągle utrzymująca się bardzo wysoka cena podstawowego surowca wykorzystywanego przez Grupę, czyli celulozy. Stanowiło to duże obciążenie wpływające niekorzystnie na wyniki Grupy. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2010 roku nastąpiło silne umocnienie PLN i SEK względem EUR, co niekorzystnie wpływa na wyniki finansowe Grupy, przede wszystkim w odniesieniu do generowanych przez Arctic Paper przychodów ze sprzedaży wyrażonych w złotych.
Arctic Paper zanotował w trzecim kwartale 2010 roku wzrost wolumenu sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu 2009 roku o ponad 30,7% do 196 tys. ton z 150 tys. ton. Wolumen sprzedaży LFL (wyłączając AP Grycksbo) w trzecim kwartale 2010 roku wyniósł 141 tys. ton, co w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku stanowi spadek o ponad 9 tys. ton i odpowiednio 6,1%.
Wzrost całkowitego wolumenu i przychodów ze sprzedaży po trzech kwartałach 2010 roku w stosunku do roku poprzedniego wynikał przede wszystkim ze sprzedaży zrealizowanej przez AP Grycksbo, która w wynikach 2010 roku ujęta jest od 1 marca 2010 roku.
„Wyniki po trzech kwartałach tego roku pozostają pod dużą presją niekorzystnych czynników rynkowych, takich jak utrzymująca się wysoka cena podstawowego dla nas surowca, czyli celulozy, oraz silne umocnienie PLN i SEK względem EUR, które niekorzystnie wpływa na wyniki finansowe Grupy, przede wszystkim w odniesieniu do generowanych przez Arctic Paper przychodów ze sprzedaży wyrażonych w złotych” – powiedział Michał Jarczyński, Prezes Arctic Paper SA. „Kontynuujemy działania mające na celu poprawę wyników – m.in. wdrożyliśmy podwyżki cen naszych produktów oraz kontynuujemy realizację planów poprawy zyskowności we wszystkich naszych fabrykach. W efekcie podjętych działań w trzecim kwartale osiągnęliśmy wyższy przychód na tonę sprzedaży wyrażonej w złotówkach, pomimo niższego wolumenu sprzedaży LFL (z wyłączeniem Grycsbo). Dzięki podwyżkom cen i redukcji kosztów poprawiliśmy także zysk ze sprzedaży względem poprzedniego kwartału. Warto także podkreślić, że dzięki zadowalającemu popytowi, w trzecim kwartale 2010 roku wykorzystanie zdolności produkcyjnych obliczone dla wszystkich fabryk Grupy wyniosło ponad 94%, co oznacza praktycznie pełne wykorzystanie naszych mocy”.


Nowość: Speedmaster XL 105 z rotacyjnym systemem sztancowania w maszynie
Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) poszerzył swoje portfolio produktów o innowacyjne rozwiązanie do produkcji etykiet. Nowy Speedmaster XL 105-DD został zaprezentowany klientom w dniach 20–21 października 2010 podczas Print Media Center (PMC) Label Days w Wiesloch-Walldorf. Litery DD oznaczają die-cutting, czyli sztancowanie (wykrawanie).
Ponad 150 gości z różnych krajów mogło się przekonać o zaletach nowego rozwiązania w trakcie pokazów praktycznych oraz prezentacji. Optymalnym zastosowaniem maszyny Speedmaster XL 105-DD jest produkcja etykiet – szczególnie obróbka różnych folii.
Heidelberg ma już w swojej ofercie dwa rozwiązania do wykrawania – sztance płaskie Varimatrix i Dymatrix. Obydwa rozwiązania są przeznaczone dla producentów opakowań i opierają się na modelu sztancowania płaskiego. Natomiast Speedmaster XL 105-DD pracuje na zasadzie sztancowania rotacyjnego i został opracowany specjalnie według wymagań klientów dla produkcji etykiet typu in-mould. Takie etykiety są obecnie produkowane głównie na sztancach płaskich lub na sztancach z przeciwtłokiem. Obydwie technologie mają swoje ograniczenia, ponieważ sztance płaskie umożliwiają obróbkę pojedynczych arkuszy, a sztance z przeciwtłokiem mogą być stosowane tylko do produkcji etykiet o wielkości do 400 mm. Dodatkowo Speedmaster XL 105-DD ma zaletę, którą są koszty narzędzi: w bezpośrednim porównaniu ze sztancami płaskimi oszczędności mogą wynieść ponad 50 procent. Przy porównaniu czasu narządu Speedmaster XL 105-DD wypada jeszcze lepiej: na przezbrojenie potrzeba około 15 minut. Osobne wykańczanie nie jest potrzebne dzięki dużej dokładności cylindra i formy sztancującej. Dla porównania: przy sztancowaniu płaskim potrzeba do pięciu godzin, aby narządzić maszynę do etykiet IML. W kwestii prędkości produkcyjnych nowa maszyna również ma przewagę nad obecnie stosowanymi technologiami: podczas gdy sztance płaskie mogą osiągać prędkość produkcyjną od 4000 do 6000 arkuszy na godzinę, na maszynie Speedmaster XL 105-DD można osiągnąć prędkość do 10 tys. arkuszy na godzinę.
Podstawą nowej maszyny jest sprawdzona technologia XL 105. Maszyna ma dwa zespoły, jest wyposażona w samonakładak Preset Plus i posiada pakiet do obróbki folii na nakładaku, zespole sztancującym i na wykładaniu, aby można było bez problemu obrabiać trudne podłoża z tworzyw sztucznych. Na cylindrze drukującym w zespole sztancującym zamontowane są specjalne płaszcze odporne na ścieranie. Cylinder sztancujący ma system napinający identyczny z tym, który stosowany jest w cylindrze do obciągu lakierującego. Wymiana płyt sztancujących odbywa się półautomatycznie, przy czym napinanie przeprowadza się ręcznie, a pozycjonowanie maszyny, jak również działanie walca dociskowego, są zautomatyzowane.
Aby zapewnić pewny transport wysztancowanych arkuszy, na wykładaniu zastosowano wiele rozwiązań znanych z maszyn XL 105 z odwracaniem, m.in. dyski ssące, blachy prowadzące arkusz i hamulce dynamiczne. Dyski ssące zapewniają pewne przechwycenie arkuszy z cylindra drukującego na blachę prowadzącą, która odpowiada za łagodne wyprowadzenie arkuszy do wykładania. Następnie hamulce dynamiczne przejmują arkusze i wyhamowują je bez napinania z prędkości produkcyjnej do idealnej prędkości wykładania. Elementy te, znane już z technologii maszyn z odwracaniem, gwarantują równe ułożenie stosu, zapobiegając jednocześnie wypadaniu użytków z arkusza.
System CtP Screena w ABA Papier Group
W drukarni ABA Papier Group w Lubczynie (Pomorze Zachodnie) pracuje w pełni automatyczny system CtP, oparty na naświetlarce PTR 4300 S firmy Screen. Z początkiem 2010 roku zamknął się pierwszy z projektów obejmujących działania inwestycyjne w tej drukarni. Rozłożone w czasie na kilka miesięcy inwestycje z wykorzystaniem unijnych środków z puli Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego, były związane z rozwojem innowacyjności i konkurencyjności drukarni nie tyko w obrębie regionu, ale i w skali całego kraju. Wraz z Integratorem Systemów na rynku poligraficznym –firmą Reprograf SA, ABA Papier Group dokonała analizy własnych możliwości, potrzeb i oczekiwań co do przyszłych planów rozwojowych całego przedsiębiorstwa. Liczne spotkania, prezentacje, dyskusje zaowocowały konkretnymi propozycjami rozwiązań na najbliższe lata. Ważnym czynnikiem motywującym, a jednocześnie będącym jednym z motorów napędowych całości przedsięwzięcia w określonych ramach czasowych był Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007–2013 Poddziałanie 1.1.3. „Inwestycje MSP w nowe technologie”.
Zakończona inwestycja wprowadziła najnowocześniejszą technologię do działu prepress. Podstawą tego działania jest pełne przejście na cyfrowy model przetwarzania danych, jak i produkcji form drukowych. Drukarnia zdecydowała się na rozwiązanie dające jej gwarancję najwyższej jakości – na produkty japońskiego producenta urządzeń poligraficznych Screen. W pełni automatyczny system CtP, oparty na naświetlarce PTR 4300 S, wyposażony w perforację oraz elementy sterowania i przepływu danych Trueflow pozwalają na integracje cyfrowych składowych zarządzania drukarnią i stwarzają możliwości otwarcia na nowe wyzwania stawiane przez zleceniodawców. Za zgodność kolorystyczną, a także zapewnienie produkcji w ramach określonych standardów odpowiedzialny jest system EFI Colorproof XF wyposażony w niezbędne przyrządy kontrolno-pomiarowe.
Wyrażając pełne zadowolenie z zakończenia pierwszego projektu , zarząd ABA Papier Group prowadzi zaawansowane działania w ramach dwóch kolejnych projektów inwestycyjnych.
Nowy foliowy materiał wierzchni do etykietowania
Firma UPM Raflatac wprowadziła na rynek nowy, cienki, foliowy materiał wierzchni, zaprojektowany by wytrzymać najcięższe warunki w zastosowaniach w branżach logistycznej i chemii przemysłowej. Synlite TTR jest wyjątkowo odporną na substancje chemiczne, białą, nieprzejrzystą folią polipropylenową o doskonałych właściwościach zadruku oraz dobrej sztywności. Dzięki temu doskonale nadaje się do produkcji dużych etykiet nakładanych ręcznie.
Synlite TTR nadaje się do zadruku metodą termotransferową i za pomocą większości konwencjonalnych technik. Stosuje się go w połączeniu z klejem ogólnego użytku RP37 i klejem RP77 o dużej przylepności. Synlite TTR dostępny jest także z klejem termotopliwym RH1. Ponadto Synlite TTR doskonale sprawdza się przy etykietowaniu VIP (druk informacji zmiennych) na szorstkich, zimnych i wilgotnych powierzchniach.
Polipropylen jest przyjazny dla środowiska. Oba organiczne elementy, wegiel i wodór, sprawiają, że materiał nie stwarza żadnych problemów. Może być poddany recyklingowi – podczas jego spalania powstaje jedynie dwutlenek węgla i woda. Nawet po upływie wielu dziesięcioleci może być ponownie włączony w obieg materiałów.
Najwięksi wybierają technologię HP latex
W październiku br. warszawska drukarnia wielkoformatowa Light Druk wraz z firmą Icon z Wielkiej Brytanii wydrukowała materiały dla europejskiej kampanii grupy Aviva. Jest to największa w Polsce kampania wydrukowana w ekologicznej technologii lateksowej na maszynie HP L65500 (seria maszyn lateksowych). Jako podłoże wykorzystano folię TU-Print One Way Vision dostarczoną przez firmę Tuplex z Warszawy.
Wydruki to ogromne ekspozycje o łącznych wymiarach ponad 6000 m2, wykonane na folii; są eksponowane w centralnych miejscach Warszawy. Kampania trwa i prace można obejrzeć w trzech miejscach: Hotel Intercontinental przy ul. Emilii Plater, Millennium Plaza i budynek WSiP przy Alejach Jerozolimskich.
Kampania outdoorowa jest częścią globalnej kampanii grupy Aviva, gdzie na wielu nośnikach pokazani są pracownicy firmy. Warto podkreślić, że firma zdecydowała się na realizację kampanii na maszynach serii HP latex, nie tylko ze względu na doskonałą jakość wydruków i trwałość prac, ale także bardzo istotny aspekt ekologiczności druku lateksowego.
Light Druk to cyfrowa drukarnia wielkoformatowa specjalizująca się w reklamie wizualnej. Realizuje projekty zarówno z zakresu reklamy mobilnej, jak również oferuje systemy wystawiennicze na imprezy czy targi, projekty wielkoformatowe itp. Drukarnia posiada maszyny HP drukujące zarówno w technologii UV, jak i lateksowej, i jest w stanie kompleksowo obsłużyć klientów z branży reklamowej. Urządzenie serii HP latex dostarczyła i zainstalowała firma Digiprint.
Liczne premiery Agfa Graphics w dziedzinie druku inkjetowego na SGIA 2010
W dniach 12–15 października w Las Vegas odbywała się międzynarodowa konferencja połączona z wystawą – SGIA 2010, dedykowana dla firm z szeroko rozumianej branży druku wielkoformatowego. Agfa Graphics, będąca platynowym sponsorem wydarzenia, poinformowała przy tej okazji o wprowadzeniu do swojego portfolio kilku nowych rozwiązań w zakresie przemysłowego druku inkjetowego: dwóch superwielkoformatowych ploterów UV z rodziny :Jeti i udoskonalonej wersji hybrydowego systemu :M-Press Tiger. Z nowymi oraz już znanymi urządzeniami z jej oferty można było zapoznać się odwiedzając wspólne stoisko Agfa Graphics i Pitman Company – strategicznego partnera tej firmy na rynku amerykańskim.
Do ekspozycji na wspólnym stoisku obu firm zaproszono też innych dostawców z zakresu inkjetowego druku wielkoformatowego, m.in. producentów mediów: Avery Dennison, 3M, InteliCoat, 3PTextiles i Neschen. Nie zabrakło producentów prezentujących sprzęt klasy entry-level – firm Epson i HP. Wszystko po to, by klienci odwiedzający stoisko Agfa Graphics i Pitman Company mogli zapoznać się z możliwie najszerszym portfolio rozwiązań sprzętowo-materiałowych dostosowanych do ich indywidualnych potrzeb.
Pierwszym z premierowych rozwiązań, jakie Agfa Graphics promowała na konferencji SGIA 2010, był wysoko wydajny ploter płaski :Jeti 3020 Titan, zaprojektowany i skonstruowany w sposób modułowy, co pozwala użytkownikom na jego sukcesywną rozbudowę tak pod względem liczby kolorów, jak i prędkości urządzenia. Jak zapewnia producent, jest on przyszłościowym rozwiązaniem dla wszystkich firm specjalizujących się w zadruku displejów, które szukają odpowiedniej równowagi między ponoszonymi wydatkami inwestycyjnymi a możliwością dalszego rozwoju swoich przedsiębiorstw.
W wersji wyjściowej nowy ploter został wyposażony w 16 wydajnych głowic drukujących Ricoh Gen 4, które zapewniają druk w trybie CMYK z wysoką prędkością i rozdzielczością 600 dpi (z opcją jej zwiększenia do 1200 dpi przy drukach fotorealistycznych). Urządzenie drukuje na formacie maksymalnym 3×2 m z prędkością 113 m2/godz. System może zostać rozbudowany z myślą o zastosowaniu szerszej palety kolorystycznej i wyższej prędkości. Jego modułowa konstrukcja i nowa platforma elektroniczna znacznie upraszczają ewentualny upgrade; w efekcie maszyna ta staje się przyszłościowym rozwiązaniem, gwarantującym jego użytkownikom wysoki zwrot z inwestycji. Dzięki wprowadzaniu kolejnych opcji, mogą oni rozwijać swoją strategię biznesową, rozszerzając możliwości produkcyjne i wchodząc na nowe rynki zbytu.
W zależności od indywidualnych wymagań użytkownika, ploter :Jeti 3020 Titan może być wyposażony w co najmniej 16 (maksymalnie 48) głowic drukujących, a jego prędkość w najszybszej konfiguracji wynosi 226 m2/godz. Standardowa konfiguracja CMYK może tu zostać podwojona, umożliwiając realizację zleceń wysokonakładowych; dostępne są także inne opcje kolorystyczne.
Bogaty wybór atramentów dedykowanych dla systemu :Jeti 3020 Titan umożliwia zastosowanie różnych konfiguracji kolorystycznych: jasnego cyjanu i jasnej magenty pozwalających na uzyskanie lepszego odwzorowania obrazów; podwójnej bieli bądź zestawu bieli i przezroczystego lakieru z myślą o pracach artystycznych; czy też barw pomarańczowej i zielonej rozszerzających gamut kolorystyczny urządzenia. Odpowiedni dobór prędkości i układu kolorystycznego definiuje liczbę głowic zainstalowanych w systemie, zapewniając optymalną wydajność i jakość druku. Co istotne, odpowiedniej rozbudowy można dokonać w wymaganym przez użytkownika czasie.
Zaprojektowany od podstaw jako zupełnie nowa koncepcja w dziedzinie druku wielkoformatowego ploter Titan może obsługiwać media elastyczne i sztywne o grubości do 5 cm. Zastosowana w nim stalowa rama, w połączeniu z zaawansowaną technologią liniowego przesuwu stworzoną przez Agfa Graphics, mają zapewnić precyzyjne nanoszenie kropel atramentu nawet przy maksymalnej prędkości urządzenia. Przemysłowa koncepcja wykorzystana przy jego projektowaniu jest kluczem do zapewnienia stabilnej i dokładnej produkcji, zwłaszcza przy odwzorowywaniu szczegółowej grafiki i tekstów, gdzie znajdują zastosowanie krople o rozmiarze 8 pikolitrów. Nawet w wyjściowej konfiguracji czterokolorowej ploter z powodzeniem radzi sobie z aplami i fotorealistycznymi obrazami oraz 4-punktowym tekstem.
W nowym systemie znalazła też zastosowanie nowa, elektroniczna platforma Agfa Graphics, która nie tylko umożliwia prostą rozbudowę systemu, ale też pozwala na interaktywną diagnostykę i monitoring w trybie inline.
Poza wysoką prędkością i jakością, ploter :Jeti 3020 Titan spełnia też najwyższe standardy bezpieczeństwa. Zwiększona moc lamp UV, automatyczne ustawianie wysokości głowic drukujących i opcjonalny system laserowego wykrywania wysokości podłoża minimalizują konieczność interwencji operatora i poprawiają jakość pracy.

Z myślą o licznych użytkownikach bazujących na technologii wielkoformatowego druku solwentowego, a jednocześnie oczekujących niskich kosztów produkcji i żywotnej kolorystyki swoich produktów, Agfa Graphics wprowadziła do oferty ploter :Jeti 3348 HSS, wykorzystujący stworzoną przez firmę, nową technologię schnięcia TurbTech. Jak zapewnia Agfa Graphics, :Jeti 3348 HSS to najszybszy ploter o szerokości 3,25 m pracujący w trybie „z roli na rolę” w swojej klasie produktów. Oferując rozdzielczość 300 dpi i czterokolorowy druk, jest on atrakcyjnym i wydajnym rozwiązaniem przy drukowaniu billboardów, banerów i plakatów, zapewniając przy tym niskie koszty użytkowania.
System :Jeti 3348 HSS pozwala na uzyskanie żywotnych kolorów i trwałych wydruków zarówno w zastosowaniach wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Jego dodatkową zaletą jest możliwość realizacji wydruków typu backlit, co w praktyce oznacza możliwość obustronnego zadrukowywania mediów. Przy użyciu dostosowanego do potrzeb użytkowników oprogramowania i kamery, opcja backlit pozwala na śledzenie wydruku i bieżące korygowanie zlecenia, zapewniając idealne pasowanie po obu stronach. W urządzeniu można też zadrukowywać materiały perforowane i tekstylia. Dzięki temu może być ono wykorzystywane do produkcji banerów wieszanych na trybunach czy budynkach, a także przy zastosowaniach takich jak grafika stadionowa – bez względu na warunki pogodowe.
Zastosowanie technologii schnięcia wydruków TurbTech pozwala na mariaż konwencjonalnych tylnych suszarek perforowanych z systemem schnięcia przedniego. Wykorzystano tu technologię suszenia ciepłym powietrzem, która obniża ciśnienie wytwarzającej się pary i zapewnia szybkie schnięcie wydruków. W urządzeniu wykorzystano też najnowsze napędy liniowe pozwalające na pracę plotera z prędkością do 2 m/sek. Stosowane wcześniej tylko w urządzeniach :Jeti bazujących na technologii UV, umożliwiają osiągnięcie wysokiej prędkości i dokładności nawet przy pracy urządzenia w najszybszym trybie (232,25 m2/godz).
Ploter :Jeti 3348 HSS zaprojektowano z myślą o zadrukowywaniu relatywnie tanich podłoży, takich jak tkaniny polietylenowe, dlatego Agfa Graphics zastosowała tu specjalną płytę próżniową znajdującą się pod strefą obrazowania. Skutkuje to zwiększoną stabilnością i – zwłaszcza w przypadku cieńszych mediów – eliminuje ryzyko marszczenia się i zwijania krawędzi materiału.

Wychodząc na przeciw zapotrzebowaniu rynkowemu w zakresie jeszcze wyższej jakości i prędkości, Agfa Graphics wprowadziła w cyfrowej maszynie hybrydowej :M-Press Tiger nową technologię drukowania i nowe tryby pracy umożliwiające jej szybsze działanie. W efekcie system oferuje maksymalną prędkość 1267 m2/godz. i wyższą jakość obrazu. Jak zapewnia producent, czyni go to najszybszym urządzeniem drukującym w swojej klasie.
W systemie :M-Press Tiger zastosowano najnowszą technologię głowic UPH 2 (Universal Print Head), pozwalającą na drukowanie z użyciem 10-pikolitrowych kropel. Dzięki temu można w niej zadrukowywać wysokiej jakości materiały typu POP przeznaczone dla branż: mody, kosmetycznej i handlowej, oferujące jeszcze ostrzejsze obrazy i wierniejsze odwzorowanie detali. Nowa technologia sprawia, że rozmiar kropli nie zależy już tylko od rozdzielczości druku, ale też od koloru i treści obrazu. W rezultacie we wszystkich trybach produkcji można uzyskać wygładzone przejścia tonalne, bez ryzyka powstania efektu ziarna czy szumów, oraz wyrazisty tekst nawet przy najmniejszych fontach. Oznacza to wyższą wszechstronność i elastyczność maszyny przy różnych zastosowaniach.
Nowa technologia umożliwia też uzyskanie wymaganej jakości przy mniejszej liczbie przejść, wpływając na znaczne zwiększenie wydajności systemu :M-Press Tiger. Zastosowanie udoskonalonych głowic umożliwiło wprowadzenie dodatkowego trybu prędkości (fine art) zwiększającego wydajność urządzenia. Uzupełnia on dotychczasowe tryby: fotograficzny, wysokojakościowy i ekspresowy, pozwalając użytkownikom maszyny na skuteczne konkurowanie z drukarniami plakatowymi, bazującymi na technologii offsetowej.
Nawet przy najwyższej prędkości, tinty i aple uzyskują dodatkową głębię i żywotność zapewnianą przez nowe głowice. Dla firm specjalizujących się w produkcji displejów maszyna w nowej wersji oznacza pełną wszechstronność, stabilny i niezawodny druk inkjetowy z wysoką jakością, a także unikalną możliwość zastosowania sitodruku w trybie inline, pozwalającego na dodawanie kolorów specjalnych, metalicznych czy lakieru bezbarwnego.
Zdaniem Agfa Graphics jej nowy system to jedyna dziś na rynku maszyna wielkoformatowa łącząca w sobie uniwersalność inkjetu z niskimi kosztami użytkowania i możliwością uzyskania efektów specjalnych, dotychczas dostępnych jedynie w sitodruku. Możliwość drukowania z najwyższą jakością na elastycznych i sztywnych mediach o grubości do 10 mm sprawia, że jest to najszybsze dostępne na rynku urządzenie, sprawdzające się przy licznych zastosowaniach, m.in. w produkcji displejów, reklam, grafiki wystawienniczej, materiałów typu POS oraz innych zleceń, gdzie liczy się prędkość i jakość.
Podczas wystawy poinformowano, że kolejnym nabywcą systemu :M-Press Tiger została kanadyjska firma Middleton Group z Ontario. Jej prezes Rob Stratton tak podsumował nowy zakup: „Często słyszymy, że Middleton jest najlepszą pod względem jakościowym drukarnią wielkoformatową w okolicach Toronto. Nasi klienci oczekują od nas najwyższej jakości i krótkiego czasu realizacji zleceń. Maszyna :M-Press Tiger pozwoli nam osiągnąć wyjątkowy poziom jakości i znacznie zwiększyć wydajność produkcji w czasie jednej zmiany. Jesteśmy przekonani, że siła i niezawodność systemu Agfa Graphics pozwolą nam pozostać na topie!”
Na wspólnym stoisku Agfa Graphics i Pitman Company można było zapoznać się także z innymi wielkoformatowymi systemami inkjetowymi, jakie znajdują się w ich ofercie. Podczas prezentacji na żywo demonstrowano modele :Anapurna 2050, :Anapurna Mw, :Anapurna M4f, :Jeti 1224 HDC FTR (urządzenie to wyposażono w nowy moduł pozwalający na zadrukowywane elastycznych mediów w trybie „z roli na rolę”) i :Jeti 3324 Aquajet. Na stoisku były także dostępne próbki wydruków wykonane w maszynach :M-Press Tiger oraz :Dotrix.


Drukarnia WIE-DRUK zainwestowała w trójnóż Horizon HT 30
Drukarnia offsetowa WIE-DRUK z Będzina dołączyła do coraz szybciej poszerzającego się grona użytkowników nowoczesnych systemów i maszyn japońskiego producenta Horizon International Inc. inwestując w tym roku w trójnóż Horizon HT 30. Nie jest to jedyna maszyna tego producenta w tej drukarni. Wcześniej zainstalowano tam czteroszczękową oklejarkę Horizon BQ 440, a następnie złamywarkę Horizon EF 354. Dostawą tych maszyn, instalacją i szkoleniem zajęła się firma Derya z Tychów. Derya dostarczyła również i zainstalowała foliarkę Foliant Gulliver 520S, wyposażoną w hydrauliczny system docisku wałków laminujących.
Trójnóż Horizon HT 30 jest trwałą i solidnie wykonaną maszyną, ustawianą automatycznie z wykorzystaniem systemu sterowania z panelu dotykowego „touch and work”. Dzięki temu rozwiązaniu uzyskano skrócenie czasu nastawienia urządzenia do ok. 1 min. Stosy książek przygotowanych do cięcia są automatycznie podawane z podajnika, cięte i wykładane. Po wyczerpaniu stosu książek urządzenie samoczynnie zatrzymuje się i czeka na kolejne polecenie operatora. Pozwala to nazwać HT 30 urządzeniem bezobsługowym, jako że operator może podczas pracy trójnoża obsługiwać inną maszynę (np. oklejarkę Horizon BQ 270C – ponieważ wydajnością są zbliżone do siebie). HT 30 ma też możliwość zapamiętania powtarzalnych prac.
WIE-DRUK działa na rynku od dziewięciu lat. Specjalizuje się w druku różnorodnych materiałów promocyjnych i reklamowych na szerokiej gamie papierów i kartonów, wciąż poszerzając grono stałych klientów.





Nowe kolorowe urządzenie wielofunkcyjne A4 od OKI
Firma OKI Printing Solutions prowadzi dynamiczny program opracowywania nowych produktów. Jednym z jego najnowszych efektów jest wprowadzenie na rynek biurkowego urządzenia wielofunkcyjnego A4 drukującego w kolorze. MC561dn zostało stworzone z myślą o klientach z sektorów małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) oraz użytkowników domowych i małych biur (SOHO), stanowiących istotną część rynku druku.
MC561 zostało zaprojektowane tak, by objąć zdecydowane prowadzenie pod względem kosztów i wydajności w najszybciej rozwijającym się segmencie rynku druku. Według szacunków IDC w 2010 roku segment kolorowych urządzeń wielofunkcyjnych A4 odnotował wzrost o 30%. To wyraz rosnącego uznania dla korzyści, jakie niosą ze sobą te produkty – niewielkie urządzenia, łączące funkcje drukarki, skanera i faksu z opłacalnością eksploatacji.
MC561 to najwyższej klasy urządzenie 4 w 1 o zwiększonym wskaźniku produktywności, następca modelu MC560. Wyposażono je w najnowszy, zaawansowany silnik druku OKI. To rozwiązanie zawiera standardowo funkcję druku dwustronnego. W nowym urządzeniu pracuje ponadto skaner i kontroler LED opracowany przez OKI. W standardzie MC561 znalazł się także podajnik z automatyczną funkcją odwracania dokumentów (RADF) na 50 arkuszy, który przyspiesza i ułatwia kopiowanie, skanowanie i faksowanie dokumentów dwustronnych. Nowy produkt cechuje ponadto wysoce konkurencyjna prędkość druku – 26 stron na minutę w kolorze i 30 w czerni
Klienci z sektorów MŚP oraz SOHO wysoko cenią łatwość obsługi. Urządzenie wielofunkcyjne MC561dn wyposażono w duży i wyraźny wyświetlacz graficzny LCD oraz prosty w obsłudze panel sterowania, umożliwiający szybki i łatwy dostęp do zaawansowanych funkcji urządzenia i pełne wykorzystanie jego potencjału. Dodatkowym udogodnieniem jest możliwość łatwego i bezpiecznego drukowania z przenośnych urządzeń pamięci USB oraz zapisywania na nich zeskanowanych plików i dokumentów, co eliminuje konieczność przesyłania danych poprzez sieć.
MC561dn ma standardową klawiaturę QWERTY, która umożliwia szybkie wpisywanie adresu e-mail podczas przesyłania pocztą zeskanowanych plików bezpośrednio do odbiorcy, co sprawdza się zwłaszcza w przypadku napiętych terminów.
Wpływ urządzenia na środowisko naturalne również uległ poprawie. Włączenie inteligentnego trybu ECO powoduje zmniejszenie poziomu poboru mocy i automatycznie skraca czas wykonania niewielkich zadań drukowania, jednocześnie zwiększając wydajność.

QuadWinkowski przejął IMC
QuadWinkowski, jedna z największych firm poligraficznych w Europie, oraz IMC SA Winkowski Group, producent opakowań, standów, ekspozytorów i materiałów reklamowych, podpisały umowę, na podstawie której QuadWinkowski przejął całość udziałów firmy IMC. Przejęcie poszerzy ofertę produktową oraz usługową QuadWinkowski i umocni pozycję firmy na europejskim rynku usług poligraficznych.
Firma IMC, której sprzedaż w 2009 roku osiągnęła poziom 63 mln zł (16 mln euro), zachowa swoją dotychczasową nazwę i stanie się częścią amerykańskiej korporacji Quad/Graphics.
„Wspólnie obie firmy będą w stanie zaoferować swoim klientom taką kombinację produktów i usług, która pozwoli im osiągnąć sukces na niezwykle konkurencyjnym rynku – powiedział Tom Frankowski, prezes QuadWinkowski. – Planujemy inwestycje w nowoczesne technologie druku cyfrowego oraz automatyzację, która podniesie jakość i skróci czas realizacji zamówień. Dzięki temu wzmocnimy naszą ofertę produktową i pozycję na europejskim rynku”.
„Biorąc pod uwagę wysoką konkurencyjność rynków, na których działają nasi klienci, jest niezwykle istotne aby zwiększać elastyczność produkcji i skracać czas realizacji zleceń – dodał Piotr Winkowski, członek zarządu IMC odpowiedzialny za marketing. – Wspólnie obie firmy będą w stanie zaoferować nowe, kreatywne rozwiązania, które zwiększą zyskowność zarówno naszych klientów jak i naszych firm”.
Drukarnia IMC w Pile, odpowiedzialna za produkcję opakowań, będzie kontynuować działalność w swojej dotychczasowej lokalizacji. Ponadto do końca bieżącego roku firma otworzy nową drukarnię w Radzyminie. Będzie ona specjalizować się w produkcji standów, ekspozytorów i innych materiałów reklamowych.
„Nowa lokalizacja zapewni nam miejsce niezbędne do dalszego rozwoju. Znajdzie się tam park maszynowy o dużej mocy produkcyjnej, oferujący dużą elastyczność produkcji – powiedział Tom Frankowski. – Dzięki temu będziemy w stanie drukować materiały w różnorodnych rozmiarach, formatach i nakładach. Rozbudowany park maszynowy umożliwi nam realizację zleceń w jeszcze krótszym czasie. W ten sposób będziemy w stanie sprostać wszystkim oczekiwaniom naszych klientów”.
Nowa strona Phoenix Xtra Print Polska
Firma Phoenix Xtra Print Polska sp. z o.o. ma nową, zaktualizowaną stronę internetową (www.pxp.com.pl). Prezentuje na niej nie tylko nowe produkty, lecz również ekologiczne zalety ich produkcji, podczas której znacznie została zredukowana emisja CO2 (wdrożono certyfikowane rozwiązania chroniące środowisko).
Niemiecka firma Phoenix Xtra Blankets jest jednym z wiodących światowych producentów obciągów offsetowych. Grupa aktywnych techników, kompetentnych specjalistów i zaangażowanych służb serwisowych konstruuje, produkuje i dostarcza do klientów wysokojakościowe produkty do druku arkuszowego i zwojowego. Bez mała 1 mln m2 różnego rodzaju obciągów offsetowych rocznie znajduje zastosowanie w drukarniach, wydawnictwach i u producentów opakowań na całym świecie. Spółka Phoenix Xtra Print Polska z siedzibą w Gdyni obsługuje polskich odbiorców, posługując się hasłem „Wasze potrzeby to nasz priorytet”, które oznacza najwyższą jakość produktów, elastyczność i niezawodność w działaniu, szeroko rozumiany serwis oraz partnerstwo.
Tempo 220 - nowa linia do oprawy zeszytowej Müller Martini
Podczas niedawnych Dni Otwartych firmy Müller Martini w szwajcarskim Oftringen po raz pierwszy zaprezentowano nową, wysoko wydajną linię do oprawy zeszytowej Tempo 220, oferującą prędkość 22 tys. taktów/godz. Urządzenie spotkało się z bardzo dużym zainteresowaniem uczestników tej dwudniowej imprezy, przede wszystkim ze względu na swoją elastyczność i bogate możliwości rozbudowy. Uwagę gości firmy Müller Martini zwracały także: nowa, energooszczędna konstrukcja maszyny oraz jej wysoka wydajność uzyskiwana m.in. dzięki stałemu monitoringowi procesu produkcyjnego.
Nowa technika zastosowana w taśmowcu Tempo 220 umożliwia generowanie niższych kosztów przetwarzania produktu i dystrybucji energii. W urządzeniu tym procesy nakładania produktu i dostawy sprężonego powietrza są automatycznie wyłączane z chwilą zatrzymania maszyny, a wznawiane w momencie jej ponownego uruchomienia. Co więcej, sprężone powietrze jest dystrybuowane z centralnego punktu urządzenia wyłącznie do tych samonakładaków, które znajdują się w użyciu. Dzięki zastosowaniu dwóch oddzielnych obwodów dostarczających powietrze do strefy łańcucha zbierającego i samonakładaków, jego nadmuch może zostać uruchamiany w trybie „na żądanie” w odpowiednim miejscu maszyny.
Nowy taśmowiec jest nie tylko przyjazny dla środowiska, ale też wyposażony w szereg innowacji technologicznych. Jego ergonomiczna konstrukcja i wysokiej jakości panel sterowania sprawiają, że urządzenie jest niezwykle przyjazne dla użytkownika i pozwala na szybkie ustawianie parametrów produkcyjnych. Jak zapewnia Müller Martini, jego operatorzy z pewnością będą pod wrażeniem przejrzystego programu asystującego przy wprowadzaniu parametrów, co w dużym stopniu wpływa na skrócenie czasu narządzania maszyny, zredukowanego do zaledwie siedmiu kroków.
W taśmowcu Tempo 220 znalazł też zastosowanie w pełni zautomatyzowany system nastawy Amrys (Automatic Make Ready System), pozwalający na szybkie, automatyczne wprowadzanie parametrów zlecenia dla dokonania nastawy samonakładaka, agregatu szyjącego, trójnoża i urządzenia odbierającego (stackera). Poszczególne elementy linii są ustawiane zgodnie z wymaganym formatem i synchronizowane ze sobą, co sprawia, że cały taśmowiec jest nastawiany i przygotowywany do produkcji w możliwie najkrótszym czasie.
Na jeszcze większą prostotę systemu pod względem nastawy i obsługi wpływa intuicyjny ekran dotykowy i lokalne jednostki umożliwiające obsługę urządzenia z jego różnych punktów. Aby osiągnąć maksymalną wydajność w możliwie najkrótszym czasie, korekta ustawień urządzenia może odbywać się podczas jego pracy, w trybie on-the-fly. W dowolnym momencie operator może skorzystać z funkcji optymalizacji, która analizuje bieżący cykl produkcyjny i pozwala w pełni wykorzystać potencjał tkwiący w nowym systemie. Format produktu może być mierzony za pomocą specjalnego urządzenia do pomiaru składek, a jego wyniki przesyłane do programu asystującego przy ustawianiu parametrów produkcyjnych za pomocą jednego przycisku.
Z myślą o niezawodnej, realizowanej z prędkością 22 tys. cykli/godz. produkcji magazynów, broszur i katalogów, linia Tempo 220 została wyposażona w wąski łańcuch zbierający. Jego profil poprawia stabilność składek podczas transportu. Co więcej, rolki przyspieszające ruch składek w kierunku zgodnym z ruchem łańcucha zbierającego – zainstalowane w samonakładaku – zapewniają, że cała linia szybciej osiąga optymalną prędkość produkcyjną.
Modułowa konstrukcja systemu przekłada się z kolei na wysoką elastyczność i, jak twierdzi producent, niemal nieograniczone możliwości rozbudowy, pozwalając na realizacje unikalnych i atrakcyjnych produktów poligraficznych o wysokim stopniu wykończenia. Elastyczne rozwiązania w zakresie wkładkowania, adresowania, paletyzacji i oprawy selektywnej mogą zostać zintegrowane w ramach jednego systemu; dodatkową funkcję – dodawanie kart do gotowych produktów – zapewnia mobilny aplikator, instalowany w dowolnym miejscu pomiędzy samonakładakami składek.
Wszechstronny system monitorowania procesu produkcyjnego staje się kluczowym czynnikiem, gdy mówimy o osiągnięciu wysokiej wydajności netto. Dzięki niemu – jak zapewnia producent – linia Tempo 220 oferuje najwyższą jakość zszywania i kompletność finalnego produktu przy znacznej redukcji generowanych odpadów. Urządzenie może być też włączone w cyfrowy workflow za pomocą stworzonego przez Müller Martini systemu Connex. Wchodzący w jego skład nowy moduł Connex Information System zapisuje bieżące dane produkcyjne, a następnie wyświetla je na monitorze komputera PC, ekranie wielkoformatowym bądź też przesyła na wyższy poziom systemu.
Nowy pakiet usług serwisowych oferowanych przez Müller Martini pod nazwą MMRemote ma w założeniach producenta zapewnić najwyższą niezawodność jego urządzeń. Również w przypadku taśmowca Tempo 220 firma wprowadziła możliwość zdalnej diagnostyki, która pozwala na redukcję kosztów związanych z ewentualnymi czasami przestoju, konserwacją i serwisowaniem maszyn. Jak zapewnia Müller Martini, posiadając bezpośrednie łącze internetowe z firmą użytkownicy jej rozwiązań mogą w nagłych przypadkach zredukować czas przestoju nawet o 50%.
Sektor poligraficzny w gospodarce Polski, Czech i Niemiec: transformacja i perspektywy - konferencja
Sekcja Poligrafów Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Mechaników Polskich we współpracy z Centrum Badań i Analiz Oddziału Warszawskiego SIMP rozpoczęła działania związane z organizacją międzynarodowej konferencji naukowej „Sektor poligraficzny w gospodarce Polski, Czech i Niemiec: transformacja i perspektywy”. Konferencję zaplanowano na listopad 2011 r., na terenie Dolnego Śląska (Karkonosze) oraz Saksonii, dokąd uczestnicy udadzą się w ramach wizyty studyjnej. Na czele komitetu organizacyjnego stanął Tadeusz Chęsy, Prezes Sekcji Poligrafów SIMP, a partnerem wykonawczym będzie Pracownia Szkoleń i Konferencji CBiA. Do udziału w konferencji zostanie zaproszone szerokie grono fachowców, menedżerów oraz pracowników naukowych związanych z poligrafią, a także grupa studentów kierunków poligraficznych, których pobyt organizatorzy pragną w całości sfinansować dzięki wsparciu sponsorów.
Obszerny program merytoryczny obejmuje trzy panele problemowe:
- transformacja sektora poligraficznego w latach 1989–2011 w Polsce, Czechach i Niemczech
- wpływ mediów elektronicznych i nowych nośników informacji na sektor poligraficzny
- innowacyjne technologie w sektorze poligraficznym.

Uczestnicy konferencji będą mieli ponadto okazję zapoznania się z aktualnymi osiągnięciami centrum badawczo-rozwojowego koncernu poligraficznego Koenig & Bauer AG (KBA) w Radebeul koło Drezna.
Organizatorzy konferencji wiążą szczególne oczekiwania z efektami debaty „Determinanty rozwoju sektora poligraficznego na lata 2012–2020”, której zapis, podobnie jak zbiór referatów oraz wnioski i rekomendacje Rady Programowej zostaną opublikowane w książce „Sektor poligraficzny w gospodarce Polski, Czech i Niemiec: transformacja i perspektywy”. Organizatorzy przewidują ponadto wydanie publikacji kartograficznej „Poligraficzna mapa polsko-czesko-niemieckiego pogranicza”.
Sponsorem konferencji jest firma Koenig & Bauer AG (KBA).
„Świat DRUKU” przyjął patronat medialny nad konferencją.

Osoby zainteresowane udziałem w konferencji i współpracą organizatorzy proszą o kontakt:
Maciej Łokaj
Centrum Badań i Analiz Oddziału Warszawskiego SIMP
Pracownia Szkoleń i Konferencji
tel. 22 867 17 84
514 090 056 cbia@elpis.pl
Ikonos na Viscom Italy 2010
Opolski producent materiałów do druku wielkoformatowego, Ikonos, z powodzeniem zaprezentował we Włoszech ofertę naszych rodzimych materiałów do druku wielkoformatowego. Nie zabrakło także nowości takich jak laminaty, folie dekoracyjne i polimerowe.
Podczas mediolańskich targów Viscom Italy 2010 (21–23 października) charakterystyczne błękitne stoisko opolskiego producenta mediów odwiedziło kilkaset gości, w większości dystrybutorów z całej Europy. Dominowali goście z południowej i zachodniej części kontynentu.
Prezentowan m.in. rodzinę polskich materiałów Profiflex. Ikonos Profiflex Deco to polimerowa folia dekoracyjna grubości 80 µ występująca w dwóch odmianach. Wersja Frosted (FPT 80+) imituje szkło mrożone, z kolei wersja Dusted (DPT 80+) nadaje powierzchniom efekt piaskowania. Obie folie rekomendowane są na wszystkie przezroczyste, płaskie powierzchnie, takie jak okna, wystawy sklepowe, witryny meblowe, szklane drzwi, itp. Samoprzylepne folie dekoracyjne serii Deco oferowane są w dwóch szerokościach: 1,05 i 1,27 metra oraz długości nawoju 25 metrów. Ikonos jako producent ma także możliwość przygotowania innych długości, w zależności od indywidualnych potrzeb klientów.
Ikonos Profiflex Pro to z kolei pierwsza polskiej produkcji folia samoprzylepna PVC. Nagrodzona w ubiegłym roku Złotym Medalem MTP folia Profiflex Pro została opracowana specjalnie do druku na ploterach solwentowych. Co więcej, folia ta umożliwia wysokiej jakości i jednocześnie bardzo szybki druk, co jest trudne do osiągnięcia na większości folii samoprzylepnych. Profiflex występuje w wielu wariantach: z powłoką matową lub błyszczącą, z szarym klejem lub transparentnym, w odmianie monomerowej lub polimerowej. Ikonos opracowuje także nowe warianty folii, w zależności od potrzeb rynku.
Ikonos Lam-Pro to kolejny materiał produkowany w Opolu. Ten wysokiej jakości laminat UV zabezpiecza wydruki przed szkodliwym działaniem światła, wilgoci i innych czynników zewnętrznych i mechanicznych. Laminat produkowany przez Ikonos oferowany jest w dwóch szerokościach: 1,05 i 1,37 metra, w wersji polimerowej i monomerowej. Długość nawoju wynosi 50 metrów.
XXI Poligraficzne Konfrontacje
Stowarzyszenie Absolwentów Instytutu Poligrafii Politechniki Warszawskiej zaprasza na kolejne (XXI) Poligraficzne Konfrontacje, które odbędą się 18 listopada br. w Centrum Szkoleniowo-Konferencyjnego Społem w Warszawie, przy ul. Grażyny 13/15, w godz. od 9.50 do ok.16.00. Temat spotkania: Ekologia a papier i farba. „Świat DRUKU” jest w gronie patronów medialnych Konfrontacji.
Zaproszeni wykładowcy wyjaśnią, co to znaczy „ekologiczne” papier, farba i inne materiały używane w poligrafii. Funkcjonują różne definicje „ekologiczności”, co prowadzi do nieporozumień. Wykładowcy spróbują uporządkować te zagadnienia.
Swoje prezentacje (dotyczące papieru) przedstawią: Jan Brzozowski (Papyrus sp. z o.o.), dr inż. Stefan Jakucewicz (Instytut Mechaniki i Poligrafii), Janusz Kosiński (Stora Enso), Sebastian Matuszewski (SCA Grafics Polska) i Robert Knysak (FSC Polska). Robert Kuczera (Huber Polska) omówi temat ekologii w produkcji farb drukowych. Na zakończenie Stanisław Pieczara (Xerox Polska) przedstawi cyfrowe technologie druku i ich koszt dla środowiska.
Po każdym z wykładów (jak i po ich zakończeniu) będzie możliwość zadawania pytań i dyskusji.
Osobom zapisanym zostanie wysłany szczegółowy harmonogram (ok. 4 dni wcześniej) i plan dojazdu.
Koszt uczestnictwa (wykłady, materiały, lunch, certyfikat): 300 zł za osobę.
Specjalna cena dla członków SAIP PW: 220 zł.
Wpłaty (do 16 listopada) dla: Stowarzyszenie Absolwentów Instytutu Poligrafii PW Warszawa, ul. Konwiktorska 2. Konto w Alior Bank; numer 27 2490 0005 0000 4500 3331 8422.
Więcej informacji i karta zgłoszenia – na stronie www.absolwencipoligrafii.org
Kontakt: Maria Kwiatkowska tel. 603176022.


Oklejarka Horizon BQ 270C w Agencji Karo
We wrześniu br. firma Derya z Tychów dostarczyła do Agencji Karo mieszczącej się w Warszawie oklejarkę do oprawy miękkiej BQ 270C japońskiego producenta maszyn introligatorskich Horizon International Inc.
Agencja Karo realizuje zlecenia od wstępnej analizy kosztów poprzez dobór odpowiedniego surowca i opracowanie szaty graficznej po projekt i przygotowywanie prac do druku. Pełną niezależność zapewnia jej własna drukarnia wraz z dobrze wyposażoną w maszyny introligatornią. Doświadczenia z maszynami marki Horizon miały początek przy zakupie linii do oprawy szytej – broszurowej. Pozytywne efekty tego zakupu przyczyniły się do nabycia kolejnej maszyny tego samego producenta – oklejarki BQ 270C.
BQ 270C ma możliwość wykonywania różnorodnych prac klejonych w miękkiej oprawie. Daje gwarancję wysokiej jakości oprawy nawet z najtrudniejszych materiałów. Jej wydajność katalogowa to 500 książek/godz. Maksymalna grubość klejenia to 50 mm, minimalna – 1 mm.
Zaletą jest szybki czas narządu i łatwość obsługi.
Nakład jest wykonywany wzorcowo praktycznie od pierwszego egzemplarza książki. Uzupełnianie kleju odbywa się w trakcie klejenia książek dzięki zastosowaniu pojemnika przepływowego. Maszyna wyposażona jest w automatyczne bigowanie okładek, zespół frezująco-nacinający, automatyczne podawanie okładki odbywające się przy użyciu bębna ssącego, dzięki czemu okładka może być pobierana nawet z zakładką.
Mistrzostwa Polski Branży Poligraficznej, Papierniczej i Opakowań w halowej piłce nożnej
Firma Almar-Sport zaprasza do wzięcia udziału w Mistrzostwach Polski Branży Poligraficznej, Papierniczej i Opakowań w halowej piłce nożnej, które odbędą się w Krakowie w dniach 29–30 stycznia 2011 roku.
Almar-Sport nieustannie poszerza ofertę swojej działalności, dbając jednocześnie o wysoką jakość oferowanych usług. Firma zajmuje mocną pozycję organizatora największych ogólnopolskich turniejów piłki nożnej dla poszczególnych branż zawodowych. Każdego roku organizuje kilkanaście branżowych turniejów. W czasie dotychczasowej działalności z jej usług skorzystało już ponad 750 firm z całego kraju.
Turnieje przygotowywane są na najwyższym poziomie, zawsze starannie i zgodnie z sugestiami klientów. W odpowiedzi na potrzeby i propozycje wielu znanych firm zdecydowano się wzbogacić ofertę o Mistrzostwa Polski branży poligraficznej, biurowej i opakowań w halowej piłce nożnej. Pierwsza edycja mistrzostw odbędzie się w Krakowie, który poza doskonałą bazą sportową i hotelową ma do zaproponowania uczestnikom niepowtarzalne walory turystyczne i wypoczynkowe.
Turniej będzie miał charakter czysto amatorski i będzie rozgrywany według przepisów halowej piłki nożnej z uwzględnieniem zasad, które pozwolą na sprawne przeprowadzenie zawodów. Almar-Sport proponuje zakwaterowanie w hotelach o bardzo wysokim standardzie, w których wszyscy uczestnicy mistrzostw mogą odpocząć po trudach sportowej rywalizacji.
W związku z amatorską formułą zawodów w turnieju nie mogą uczestniczyć zespoły sponsorowane. Organizatorzy przyjmują do uczestnictwa w zawodach tylko drużyny zakładowe.
Patronat medialny nad „I Mistrzostwami Polski Branży Poligraficznej, Biurowej i Opakowań” w piłce nożnej objęły czołowe pisma piłkarskie: tygodnik „Futbol News” i miesięcznik „Futbol”. Jak zwykle organizator przygotował wspólnie z partnerem technicznym, firmą Zina, wiele nagród i upominków dla uczestników.
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń upływa 22 grudnia br.
Szczegółowe informacje: Elżbieta Gałuszka, tel./faks 74 665 08 25, elzbieta@almar-sport.pl
Nowe farby firmy Siegwerk
W ostatnim czasie firma Siegwerk wprowadziła na rynek nowe farby: do zadruku opakowań na produkty spożywcze metodą offsetu konwencjonalnego i offsetu UV z nawilżaniem.
Sicura Plast LM jest nowym produktem firmy Siegwerk, przeznaczonym do druku zewnętrznej strony opakowania spożywczego w technice offsetu UV z nawilżaniem. Niska migracja LM (low migration), niski poziom zapachu oraz najnowszej generacji spoiwa i fotoinicjatory określają zastosowanie farby w branży spożywczej. Dobre właściwości adhezji do podłoży niechłonnych i wysoka koncentracja farb pozwalają na szeroki zakres zastosowań produktu. Zarówno etykiety klasyczne, IML jak i sleeve, mogą być zadrukowane przy użyciu tych farb. We wszystkich przypadkach odbitki charakteryzują się niskim przyrostem punktu, wysokim połyskiem i dobrym przyjmowaniem lakieru typu overprint Sicura OPV LM.
Do podobnych zastosowań w druku offsetowym UV bez nawilżania Siegwerk rekomenduje serię Sicura Plast LM WL (waterless – bezwodny). Seria do „suchego offsetu” sprawdza się również w innych zastosowaniach, poza przemysłem spożywczym.
Mogłoby się wydawać, że farby do klasycznego offsetu arkuszowego przeznaczone do druku zewnętrznej strony opakowania spożywczego istnieją na rynku od wielu lat i w tym zakresie osiągnięto oczekiwane parametry. Jednak rynek branży spożywczej stawia przed producentami farb wciąż nowe wymagania, które dotyczą przede wszystkim niskiej migracji i niskiego poziomu zapachu. Nowa farba Tempo Nutripack firmy Siegwerk spełnia oczekiwania odbiorców na obu tych polach. Produkt został doceniony przez firmę Nestlé, która stosuje farby Tempo Nutripack do zadruku opakowań czekoladek Cailler i kawy Nespresso. Wybór został poprzedzony wykonaniem serii testów sensorycznych i migracyjnych. Jak wiadomo, kawa i czekolada są bardzo podatne na przyjmowanie zapachów, toteż decyzja Nestlé stanowi dobre referencje dla tych farb.
Seria Tempo Nutripack oprócz farb procesowych i podstawowych kolorów typu Pantone gotowych do użycia posiada również system past o wysokiej koncentracji. Takie rozwiązanie daje większe możliwości w dobieraniu kolorów specjalnych i bardziej ekonomiczny druk przy mniejszej ilości zużytej farby.




Brother promuje wielofunkcyjne urządzenia atramentowe A3
Firma Brother prowadzi pierwszą kampanię reklamową o zasięgu europejskim promującą kompaktowe atramentowe urządzenia wielofunkcyjne A3. Hasło przewodnie kampanii to „141”. Dokładnie o tyle procent różni się format A3 od formatu A4. Urządzenia wielofunkcyjne A3 firmy Brother pozwalające na drukowanie, skanowanie, kopiowanie i faksowanie w większym formacie są doskonałą propozycją do małych i średnich firm, które mają duże ambicje.
Kampania „141”, na którą przeznaczono 10 milionów euro, rozpoczęła się w Wielkiej Brytanii we wrześniu 2010 roku. W Polsce trwa od początku października, a swoim zasięgiem obejmuje nie tylko prasę i internet, ale również telewizję. W ramach kampanii promowane są urządzenia: DCP-6690CW, MFC-6490CW i MFC-6890CDW. Kampania została przygotowana i jest prowadzona we współpracy z międzynarodową agencją Grey.


Internetowe rozwiązania HP dla designerów
Firma HP po raz pierwszy oferuje swoją platformę ePrint na rynku graficznym, zapewniając designerom zupełnie nową jakość pracy z drukiem wielkoformatowym. Nowe rozwiązania pomagają zespołom projektowym na współpracę między różnymi lokalizacjami, usprawnienie procesów i ograniczenie kosztów.
Nowe rozwiązania to:
- HP Designjet T2300 eMFP – pierwszy w branży internetowy system wielkoformatowy z funkcjami skanowania, drukowania i kopiowania, który pozwala projektantom łatwo skanować dokumenty do sieci WWW i drukować rysunki zawsze, kiedy jest to potrzebne
- HP ePrint & Share – internetowe rozwiązanie druku dostępne za pośrednictwem HP ePrintCenter, które umożliwia designerom automatyczne tworzenie, drukowanie, udostępnianie i organizowanie plików projektu online z wykorzystaniem urządzeń stacjonarnych lub mobilnych
- HP Designjet T7100 – szybki system do druku kolorowego i monochromatycznego, który oferuje bardzo niski łączny koszt użytkowania w porównaniu do konkurencyjnych technologii.
- seria HP Designjet Z6200 Photo – bardzo szybkie profesjonalne wielkoformatowe drukarki fotograficzne, które zapewniają wydruki jakości fotograficznej o rozdzielczości 2400 dpi i nadają się do druku materiałów do ekspozycji wewnątrz i na zewnątrz, od rysunków kreskowych do zdjęć i oznakowania. Atramenty HP Vivid Photo zastosowane w drukarce HP Designjet Z6200 Photo oferują zwiększoną odporność na zadrapania, poziom połysku oraz jednolitość połysku, a także szerszą gamę barw i głębszą czerń niż poprzednia seria atramentów HP.
Wydajne cięcie z Avargrafem
Avargraf od wielu lat reprezentuje na polskim rynku m.in. firmę Perfecta, której sprzęt – dostarczony przez tego znanego dystrybutora maszyn i urządzeń poligraficznych – pracuje w licznych rodzimych drukarniach. Wiele firm związanych jest z Avargrafem długoletnią współpracą, ponieważ – co podkreślają właściciele drukarń – jest to rzetelny i sprawdzony partner inwestycji.
Potwierdzeniem tego są m.in. instalacje urządzeń Perfecta, jakie miały miejsce w ostatnim czasie w polskich drukarniach. Jedną z nich jest instalacja krajarki Perfecta 115 TS w drukarni Drukpol z Warszawy. Jej właściciel, Adam Huszczyński, po raz kolejny zdecydował się obdarzyć zaufaniem Avargraf, firmę, z którą współpracuje od wielu już lat, i zdecydował się na wymianę 12-letniej krajarki Perfecta TVC na nowoczesną krajarkę Perfecta 115 TS. Ten sam model urządzenia wraz z dwoma podnośnikami do stosu Perfecta z platformą (model BSH 5-1200) rozpoczął we wrześniu pracę w drukarni Opolgraf SA z Opola. Krajarka Perfecta 115 TS, utrząsarka Perfecta SA 110A oraz podnośnik Perfecta BSH 5-1200 pracują również od niedawna w Zakładzie Poligraficzno-Wydawniczym Pozkal w Inowrocławiu.
Wszystkie urządzenia zainstalowane w wymienionych drukarniach to innowacyjne maszyny, w których zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania ułatwiające pracę i podnoszące wydajność pracy. Krajarka Perfecta 115 TS, która pracuje we wszystkich wymienionych zakładach, wyposażona jest w sterowanie TS z monitorem dotykowym typu „touch screen”. Zastosowana tu nowa technologia spowodowała, że po raz pierwszy wszystkie funkcje służące do obsługi urządzenia zostały zintegrowane w monitorze, co pozwoliło na całkowite wyeliminowanie dodatkowej, płaskiej klawiatury umieszczonej na przednim panelu obsługowym maszyny. Dotyczy to również regulacji siły docisku tłoka, która może być sterowana automatycznie za pomocą programu cięcia i umożliwia indywidualne, osobne zaprogramowanie każdego docisku dla pojedynczego cięcia i opcji siodła obrotowo-uchylnego (tzw. „krzywienie”) z bezpośrednim przyporządkowaniem wymiarów cięcia w programie.
Innowacyjny monitor ma przekątną 19 cali przy formacie 16:10 i bardzo przejrzystą, przyjazną w obsłudze strukturę rozmieszczenia funkcji z podziałem na bloki tematyczne oraz pełnej wizualizacji procesu cięcia. W celu zapewnienia łatwości i większego komfortu obsługi – w zależności od charakteru wykonywanego zlecenia – istnieje możliwość pracy w trzech poziomach obsługi: poziom 0 – praca bez funkcji programowania; poziom UC – praca z programem, lecz ze zredukowanym zakresem funkcji; poziom TS – praca z programem, w tym z wizualizacją procesu cięcia i z kompletnym zakresem funkcji.
Stosując dodatkowe oprogramowanie Cuttronic, można przekazywać do sterowania krajarki dane CIP w plikach formatu PPF lub JDF bez konieczności stosowania pośrednich komponentów (dodatkowego komputera). Przekazywanie danych jest możliwe za pomocą portu USB, przewodowo lub bezprzewodowo. Posuw siodła odbywa się w maszynie przy pomocy serwonapędu ze zintegrowanym czujnikiem odczytu aktualnego położenia siodła, dzięki czemu możliwa jest bardzo duża prędkość pracy, wzrost wydajności maszyny, a dodatkowo znacznie uproszczona jest jej konstrukcja. Maszyna posiada również szereg rozwiązań prowadzących do oszczędności energii, co jest odpowiedzią na oczekiwania i ciągle rosnące wymagania klientów.
Dzięki nowatorskim rozwiązaniom i najnowocześniejszemu sterowaniu na bazie mikroprocesorów wspomaganemu przez wielkoformatowy, barwny, wielofunkcyjny monitor „touch screen” połączony z innowacyjnym, dużo szybszym serwonapędem posuwu siodła, obsługa maszyny – jak podaje jej dostawca – jest łatwiejsza, a praca szybsza – zatem znacznie wzrasta jej wydajność. Niższe są też koszty produkcji, mniejsze jest zużycie energii, co zwiększa uzyskiwane dochody użytkownika z eksploatacji maszyny i ma ważny aspekt ekologiczny.
Mniejsza ilość zastosowanych elementów mechanicznych w napędzie powoduje również (oprócz większej niezawodności) niższy poziom hałasu, co poprawia warunki pracy i przyczynia się do jeszcze większej ochrony środowiska.
„Mamy nadzieję, że ten trend, który pokazuje duże zaufanie polskich drukarń do naszej firmy się utrzyma i że nasza wieloletnia współpraca z wieloma zakładami w Polsce będzie nadal kontynuowana. A dla tych przedsiębiorstw, które jeszcze nie miały okazji do współpracy z nami, będzie dowodem tego, że jesteśmy rzetelnym partnerem inwestycji, a sam proces sprzedaży jakiegokolwiek urządzenia z naszej bogatej oferty oznacza dla nas początek współpracy z daną drukarnią, której chcemy służyć pomocą i doradztwem na każdym etapie jej rozwoju” – mówi Sławomir Kugaudo, prezes firmy Avargraf.


<< Poprzedni  1  2  | < 3 >  4  5  6  7  8  9  10  11-20  21-30  31-40  41-50  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o