Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się

Z ostatniej chwili


Web-to-Print z Canonem
W grudniu ub.r. firma Canon Europe ogłosiła, że w ramach programu Essential Business Builder uruchomiła moduł Web-to-Print (W2P), który będzie wspierał korporacyjne działy reprograficzne (CRD). Warsztat ten, opracowany przez Petera Lancastera, dyrektora W2P Ltd., pozwala uczestnikom na zapoznanie się z możliwościami, jakie dla działów CRD stwarzają rozwiązania W2P. Celem zajęć jest pokazanie, jak zarządzanie przychodzącymi zleceniami druku za pomocą interfejsu webowego zapewnia bardziej wydajny i efektywny obieg pracy i usprawnia relacje z klientami.
Jak pokazuje niedawne badanie przeprowadzone przez profesora Franka Romano, usługi W2P szybko stają się obowiązkową pozycją w ofercie najlepszych w swojej klasie działów CRD. Wyniki badania, opublikowane w raporcie pt. „Reprografia korporacyjna: trendy i możliwości” pokazują, że poziom zadowolenia użytkowników był o 25% wyższy w firmach, które były obecne online w postaci „sklepu” internetowego. Stwierdzono także, że wdrożenie technologii W2P znacznie ogranicza liczbę błędów. Pomimo tych zalet, wiele firm nie poczyniło jeszcze żadnych inwestycji w tym zakresie.
Warsztaty Web-to-Print dla działów CRD koncentrują się na korzyściach, jakie jednostki te zyskują dzięki inwestycjom w rozwiązania W2P, na czynnikach, które trzeba wziąć pod uwagę przy zakupie systemu, a także na metodach wykorzystania platform W2P w celu zmaksymalizowania wydajności. Moduł ma postać jednodniowych warsztatów, prowadzonych przez niezależnych specjalistów, zarówno w lokalnych biurach firmy Canon, jak i poza nimi.
Po ukończeniu warsztatu uczestnicy będą mieli głębszą wiedzę na temat potencjalnego znaczenia technologii W2P w ich przedsiębiorstwie. Poznają odpowiedzi na wiele pytań, które mogą zdecydować o powodzeniu wdrożenia. Kierownicy działów CRD zyskają informacje niezbędne do przekształcenia swoich komórek w doskonale prosperujące centra druku.
Instalacje drukarek firmy Xanté
Na przełomie października i listopada ubiegłego roku firma Scorpio dokonała instalacji trzech drukarek firmy Xanté. Pierwsza z nich trafiła do drukarni Kolumb z Siemianowic Śląskich. Model Ilumina Digital Envelope Press+ przeznaczony jest do cyfrowego zadruku kopert. Urządzenie umożliwia drukowanie na wszelkiego rodzaju kopertach (również z okienkami) do rozmiaru C4 włącznie. Dzięki obsłudze danych zmiennych drukarka jest doskonałym rozwiązaniem umożliwiającym personalizację nadruku. Szybkość tego urządzenia pozwala na pełnokolorowy zadruk do 60 kopert typu com10 na minutę, podawanych automatycznie z podajnika mieszczącego do 700 sztuk.
Drugie urządzenie – model 502 – zawitało do firmy Graffiti BC z Torunia. To wyjątkowa drukarka cyfrowa, pozwalająca na zróżnicowanie wykonywanych prac poprzez obsługę szerokiej gamy mediów i formatów niedostępnych dla zwykłych drukarek cyfrowych. Urządzenie drukuje w wysokiej jakości na kartonach o grubości do 502 g/m2, papierze fakturowanym, termotransferowym lub folii magnetycznej. Dzięki obsłudze formatów o długości do 1200 mm Ilumina 502 pozwala na druk w pełnym kolorze banerów, kalendarzy, plakatów, dużych napisów lub teczek papierowych. Druk krótkich serii opakowań lub okładek może stanowić doskonałą alternatywę dla drogich rozwiązań proofingowych. Urządzenie również doskonale sprawdza się przy druku wizytówek.
Trzecia drukarka tego producenta to urządzenie łączące w sobie cechy dwóch drukarek opisanych powyżej. Ilumina Digital Production Press sprawdza się zarówno przy zadrukowywaniu kopert, jak i podłoży o znacznie wyższej gramaturze. Urządzenie zostało zainstalowane w warszawskiej firmie Vector Envelopes sp. z o.o.
Podsumowując, Ilumina DPP jest nowym rozwiązaniem będącym odpowiedzią na potrzebę druku krótkich i średnich nakładów pełnokolorowych arkuszy, pocztówek, banerów, kopert i wielu, wielu innych. Urządzenie drukuje na zróżnicowanych podłożach, również o wysokich gramaturach, na etykietach, papierze fakturowanym i folii magnetycznej.
Maszyna manroland w Wydawnictwie Sióstr Loretanek
Pod koniec listopada 2009 w Wydawnictwie Sióstr Loretanek w Warszawie zakończyła się instalacja nowej pięciokolorowej maszyny z serii Roland 505 P HiPrint z modułem odwracającym.
Jest to pierwsza w Polsce maszyna z serii Roland 500 z jednocylindrowym systemem odwracającym arkusz. Roland 505 HiPrint jest wyposażony m.in. w automatyczny system wymiany płyt, w pełni zautomatyzowane ustawianie sekcji nakładania i wykładania oraz system umożliwiający przesyłanie ustawień profili farbowych z CtP. Maszyna przeznaczona jest głównie do druku książek (produkcja dziełowa), jak również wszelkiego rodzaju broszur.
Paperworld 2010
Najbliższa edycja Paperworld – międzynarodowych targów artykułów biurowych i szkolnych, materiałów dla grafików i artystów – odbędzie się w dniach 30 stycznia – 2 lutego 2010 roku we Frankfurcie nad Menem. Ponad 2400 międzynarodowych wystawców zaprezentuje swoje produkty 66 tysiącom zwiedzających z całego świata. Wystawa będzie podzielona na trzy główne sekcje: Paperworld Creative – produkty dla grafików i artystów, hobby i rękodzieło; Paperworld Scriptum – ekskluzywne materiały biurowe, skórzane i akcesoria; Paperworld Imaging – innowacje technologiczne, multimedia, IT, akcesoria do druku.
Po raz dziewiąty na targach Paperworld 2010 przyznana zostanie przez brytyjski magazyn konsumencki „OPI” nagroda European Office Products dla m.in. wyjątkowych osiągnięć w dziedzinie marketingu, produktu przyjaznego dla środowiska i nowego produktu z sektora office.
Równolegle z wystawą Paperworld, i jako uzupełnienie tej wystawy, odbywać się będą największe europejskie targi recyklingu materiałów i akcesoriów poligraficznych Remax.
Kolejna maszyna C.P. Bourg w drukarni Piktor
Łódzka drukarnia Piktor po raz kolejny zdecydowała się na zakup urządzenia C.P. Bourg. Tym razem zainwestowała w linię do oprawy tego producenta złożoną ze zbieraczki BST-d+ z ekranem dotykowym, agregatu BDF (umożliwiającego szycie, falcowanie i obcinanie czołowe) oraz sztaplarki TD T. Dostawcą urządzenia była firma Avargraf.
„Po raz kolejny zdecydowaliśmy się na zakup urządzenia C.P. Bourg ze względu na pozytywne doświadczenia, jakie mieliśmy z zakupionymi wcześniej maszynami tego producenta. To bardzo dobre i niezawodne urządzenia, które doskonale sprawdzały się w naszej codziennej produkcji. Dodatkowo obsługa firmy Avargraf i jej serwis sprawiły, że nie zmienialiśmy partnera również w przypadku tej inwestycji” – mówi Dariusz Szlaski, współwłaściciel firmy.
Łódzka firma poligraficzno-wydawnicza Piktor to przedsiębiorstwo świadczące usługi w zakresie druku cyfrowego. W swoim parku maszynowym posiada wiele urządzeń drukujących i introligatorskich. Przygoda z poligrafią Dariusza Szlaskiego i Piotra Sobczaka – współwłaścicieli firmy Piktor – rozpoczęła się zaledwie trzy lata temu, jednak czas pokazał, że pomysł na firmę drukarsko-wydawniczą był strzałem w dziesiątkę. Poza maszynami cyfrowymi, oferującymi drukowanie w formacie A3+, Piktor posiada także kompletną introligatornię, co pozwala na kompleksowe wykonywanie różnorakich prac.
Jej klientami są przede wszystkim duże zakłady przemysłowe, wydawnictwa książkowe, ośrodki akademickie i naukowe oraz agencje reklamowe, a także drukarnie offsetowe, dla których część prac, np. druki personalizowane lub nakłady poniżej 500 egz., jest nieopłacalna lub niewykonalna. Firma realizuje również własne prace – wydaje i drukuje kilka tytułów książkowych miesięcznie; są to głównie pozycje naukowe.
„Technologia cyfrowa, na jakiej opieramy swoją produkcję, a której jedną z wielu zalet jest szybkość realizacji zleceń sprawia, że nie możemy sobie pozwolić na jakiekolwiek kompromisy w tym zakresie. Dlatego obok maszyn drukujących od początku naszej działalności inwestowaliśmy w introligatornię” – mówi Dariusz Szlaski.
Wiele maszyn z tego obszaru dostarczył dla firmy Piktor Avargraf. Wcześniej zakupiła ona do swojego parku maszynowego dwie oklejarki jednoszczękowe C.P. Bourg BB 3002. Inwestycja okazała się strzałem w dziesiątkę, gdyż oklejarki BB 3002 dostosowane są perfekcyjnie do potrzeb i specyfiki drukarni cyfrowej, jaką jest Piktor. Zasadniczym udogodnieniem, które wpływa jednocześnie na wynikową wydajność urządzenia wydatnie ją zwiększając, jest szybkość i łatwość ustawień parametrów prac. Odbywają się one na dużym, czytelnym, świetnie zaprojektowanym ekranie dotykowym, na którym w precyzyjny sposób zaplanować można parametry przyszłej pracy, eliminując całkowicie używanie do tego celu narzędzi. Ustawienia można ponadto zapisać w pojemnej pamięci maszyny, aby – w razie potrzeby – w szybki sposób je odtworzyć, gdy trzeba wykonać to samo zadanie. Maszyna o tym stopniu automatyzacji, jaką posiada BB 3002, gwarantuje – jak zapewnia producent urządzenia – produkcję książek praktycznie bez odpadów, czyli z pierwszym egzemplarzem o akceptowanej jakości wykonania. Niemałe znaczenie ma również rozwiązanie technologiczne procesu bigowania okładki – czyli noże zamiast rolek – eliminujące zjawisko pękania farby. BB 3002 to, jak podaje producent, jedyna maszyna na rynku, która potrafi wykonać 13 big, a już 6 z nich pozwala na produkowanie okładek ze skrzydełkami, z bigami otwierającymi i zamykającymi wykonywanymi w jednym przejściu. Uniwersalność maszyny przejawia się też w jej przydatności do produkcji książek o bardzo małych formatach 100×100 mm, jak i tych o długości okładki 710 mm i grubości bloku począwszy od 1 mm, na 60 mm kończąc. W ostatnim czasie do oklejarek i wielu innych maszyn, w jakie wyposażona jest bogata introligatornia Piktora, dołączyła linia do oprawy C.P. Bourg, złożona ze zbieraczki BST-d+ z ekranem dotykowym, agregatu BDF (umożliwiającego szycie, falcowanie i obcinanie czołowe) oraz sztaplarki TD T.
Zbieraczka BST-d +, doceniana jest przez klientów za doskonale rozwiązany tzw. interfejs użytkownika, na którym w niezwykle prosty i łatwy sposób programuje się prace oraz ogląda podczas produkcji – jej ustawione parametry, takie jak wybrane półki, poziom zasysanego powietrza, prędkość zbieraczki itd.
Tu także ustawia się tryb insertowania – standardowy lub przyspieszony, zapisuje w pamięci, z pomocą liter i cyfr, do 999 prac, które mają szanse na powtórkę realizacji w przyszłości, wizualizuje menu techniczne i ustawia konfigurację wykonywania tzw. programów złożonych zbierania, m.in. „Combo”. To program przydatny dla producentów kalendarzy, który zamienia 10-półkową zbieraczkę w 12- lub 14-półkową. Wszechstronność urządzenia pieczętuje możliwość zbierania różnych rodzajów papieru (o gramaturach od 50 do 250 g) w dużym zakresie formatów (od 115×200 mm do 350×520 mm). Podawanie arkuszy odbywa się tu za pomocą taśm zasysających, a nie rolek, co eliminuje ryzyko pozostawienia śladów na papierze. Siła zasysania i rozdmuchu regulowana jest bez konieczności przerywania pracy urządzenia. Okładki mogą być umieszczane na dwóch półkach wieży, co umożliwia uzupełnianie prac w trakcie pracy maszyny bez konieczności jej zatrzymywania. Sztaplarka umożliwia natomiast zbieranie w stos równy lub z przesunięciem w prawo/lewo i wyposażona jest w regulację przesunięcia stosu oraz mobilny wózek automatycznie opuszczający się w miarę napełnienia i umożliwiający transport zebranego materiału. Agregat BDF, umożliwiający szycie, falcowanie i cięcie w jednym module. To najbardziej kompaktowy, wysokowydajny automat na rynku zwłaszcza dla drukarń cyfrowych. Ceniony jest zwłaszcza za krótki czas ustawiania na panelu sterowania parametrów nowego zadania – praktycznie czas automatycznego przestawienia się maszyny z jednego rodzaju pracy na drugi wynosi do 50 sekund.
„Dzięki naszej ostatniej inwestycji w linię do oprawy C.P. Bourg udało nam się zlikwidować wąskie gardło, jakim była dla nas do tej pory oprawa. Zakupiona przez nas linia jest bardzo wydajna; obecnie realizujemy bez problemu produkcję rzędu 10 tysięcy broszur dziennie, a docelowo – przy użyciu tego urządzenia – możemy produkować nawet 25–30 tysięcy broszur podczas jednej zmiany. Przy nakładach, jakie realizujemy w naszej drukarni, urządzenie okazało się dla nas wielkim udogodnieniem” – mówi Dariusz Szlaski.
Drukarnie opakowaniowe inwestują w offsetowe maszyny arkuszowe KBA
Od kwietnia 2009 roku znacznie zwiększyła się liczba zamówień na arkuszowe maszyny offsetowe KBA. Wpływ na taki stan rzeczy miała nie tylko wyjątkowo wysoka sprzedaż zrealizowana do drukarń z Chin.
Ostatnie miesiące przyniosły firmie KBA szereg umów na dostawy pełno- i wielkoformatowych maszyn arkuszowych, z których znaczna część została zamówiona przez liczące się drukarnie opakowaniowe i plakatowe z Niemiec oraz innych krajów Europy i świata. Zrealizowana na ich podstawie sprzedaż i instalacje pozwoliły KBA zachować pozycję lidera na rynku maszyn drukujących, dedykowanych dla produkcji opakowań. Mocna pozycja firmy KBA w tym segmencie spowodowała też, że odnotowany w drugim półroczu 2009 spadek zamówień na maszyny arkuszowe był – w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego – mniej dotkliwy niż w przypadku jej najważniejszych konkurentów z Niemiec i Japonii. Co więcej, opakowania coraz częściej są wprowadzane do oferty tradycyjnych drukarń akcydensowych, które – poprzez dywersyfikację swojej produkcji – starają się wejść na rynki mniej wrażliwe na cykle ekonomiczne i finansowe.
Wśród tegorocznych spektakularnych kontraktów zawartych przez KBA znajdują się trzy umowy z polskimi drukarniami opakowaniowymi na dostawę wielkoformatowych maszyn KBA Rapida. Pierwsza z nich, sześciokolorowa KBA Rapida 162a z dwiema wieżami lakierującymi, jeszcze w grudniu zostanie odebrana przez firmę TFP z podpoznańskiego Kórnika. Latem 2010 roku maszyna o podobnej konfiguracji zostanie uruchomiona w drukarni Werner Kenkel z Krzycka Małego. W tym samym czasie w drukarni Kartonpak z Nowej Soli, dotychczas specjalizującej się w formacie B1, rozpocznie pracę sześciokolorowa maszyna KBA Rapida 142 z zespołem lakierującym.
Pomimo recesji w ostatnim czasie firma KBA zrealizowała też interesujące instalacje oraz zebrała kolejne zamówienia na nowe maszyny arkuszowe od drukarń z Włoch, USA i Kanady. Jedna z nich, sześciokolorowa KBA Rapida 142 z wieżą lakierującą i wysokim wykładaniem, pozwalająca na zadrukowywanie kartonów, rozpoczęła niedawno pracę w drukarni Industria Grafica Vedano z Burago. Pod koniec lata amerykańska firma W.G. Anderson z Hamel w stanie Minnesota uruchomiła maszynę KBA Rapida 142 wyposażoną w siedem zespołów drukujących, wieżę lakierującą, system automatycznej zmiany płyt oraz automatyczny samonakładak typu nonstop. Maszyna o podobnej konfiguracji została niedawno dostarczona do kanadyjskiej drukarni Master Packaging z Charlotte Town (miasto położone na Wyspie Księcia Edwarda). W innej drukarni z tego kraju specjalizującej się w opakowaniach – Boehmer Box z Ontario – trwa właśnie instalacja sześciokolorowej maszyny KBA Rapida 142 z wieżą lakierującą. Z kolei firma A.V.I.D. z Los Angeles w Kalifornii właśnie rozpoczęła pracę na nowej pięciokolorowej maszynie KBA Rapida 162 z wieżą lakierującą. Co ciekawe, wychodzące z niej odbitki są następnie nanoszone na materiały tekstylne.
Drukarnie opakowaniowe z Niemiec również nie poddają się recesji, inwestując w nowe maszyny drukujące. Jedna z nich, Thimm Display z Wörrstadt, już niegdyś była użytkownikiem maszyn KBA produkowanych w Radebeul. Po okresie pracy na rozwiązaniach konkurencyjnych dostawców, postanowiła powrócić do technologii KBA, zamawiając sześciokolorową maszynę KBA Rapida 142 z wieżą lakierującą, która rozpoczęła w niej pracę na początku grudnia. Na początku 2010 roku niemal identycznie wyposażone maszyny wielkoformatowe trafią do dwóch innych niemieckich drukarń specjalizujących się w drukowaniu opakowań. Natomiast jeszcze w tym roku do drukarni Bernholz Verpackungen z Bad Salzuflen zostanie dostarczona pełnoformatowa KBA Rapida 106 wyposażona w osiem zespołów drukujących i dwie wieże lakierujące.
Na innowacyjne rozwiązania technologiczne, oferowane w maszynach KBA, zdecydowały się w ostatnim czasie także dwie drukarnie opakowaniowe ze wschodnich Niemiec. W firmie Mugler Werbe- und Verpackungsdruck z Wüstenbrand rozpoczęła pracę sześciokolorowa KBA Rapida 106 z wieżą lakierującą i systemem niezależnego napędu cylindrów formowych DriveTronic SPC, natomiast drukarnia Liebau Display & Verpackung z Mühlhausen zainwestowała w siedmiokolorową maszynę KBA Rapida 105, także wyposażoną w zespół lakierujący.
Trzecia generacja ploterów Océ w firmie Madas
Firma Madas jest jednym z pierwszych w Polsce użytkowników kompaktowego systemu do skanowania, kopiowania i drukowania Océ PlotWave 300. Urządzenie wzbogaciło parki maszynowe w trzech oddziałach firmy, w dużej mierze wyposażone w urządzenia Océ.
Obie firmy (Madas i Océ Poland) od lat współpracują ze sobą. Madas powstał na początku lat dziewięćdziesiątych w Grodzisku Mazowieckim. Początkowo firma opierała swoją działalność na prostych kserokopiarkach i świadczyła usługi z zakresu drukowania różnorakich instrukcji. Nieco później zaczęła inwestować w maszyny analogowe, a następnie – wraz z rozwojem technologii – w urządzenia cyfrowe.
Historia współpracy z Océ sięga połowy lat dziewięćdziesiątych, kiedy to firma Madas zdecydowała się na zakup wielkoformatowej kopiarki analogowej Océ 7050. Od tego czasu kontynuowała inwestycje w urządzenia oparte na najnowszych technologiach i coraz bardziej swoją produkcję opierała na druku cyfrowym. Wówczas w firmie pojawiła się kopiarka cyfrowa pierwszej generacji – legendarna Océ 9400. Wkrótce zastąpiono ją urządzeniem cyfrowym drugiej generacji – Océ TDS400. Dariusz Stępniewski, właściciel Madasu najmilej jednak wspomina małoformatową kopiarkę Oce 3045. Chodziło o zakład z klientem, który przyniósł nam do wykonania sporą pracę. „Założyłem się wówczas, że urządzenie ani razu nie stanie podczas swojej pracy. Klient nie dowierzał, ale zakład przyjął. Maszyna okazała się niezawodna; pracowała przez 7 i pół godziny bez przerwy, dzięki czemu wygrałem zakład” – mówi.
To oraz szereg innych doświadczeń pozwoliło Dariuszowi Stępniewskiemu zaufać marce Océ i urządzenia tego producenta stanowią sporą części obecnego parku maszynowego firmy, która z jednej lokalizacji w Grodzisku Mazowieckim rozrosła się do trzech punktów; drugi mieści się w Żyrardowie, a ostatni – w Milanówku. I właśnie w tej nowej lokalizacji znalazło swoje miejsce urządzenie trzeciej generacji firmy Océ – kompaktowy system Océ PlotWave 300.
Umożliwia on drukowanie, skanowanie i kopiowanie dokumentacji monochromatycznej i kolorowej, tworzenie zaawansowanych zestawów wydruków w bezpłatnym oprogramowaniu do emisji dokumentów z możliwością ich szczegółowego podglądu. Wszystko to odbywa się na powierzchni 1 m2, co możliwe jest dzięki jego kompaktowej budowie. Ta przemyślana ergonomia sprawia, że obsługa urządzenia jest wyjątkowo łatwa – użytkownik odbiera wydruki bez potrzeby schylania się. Océ PlotWave 300 jest dodatkowo jedynym obecnie rozwiązaniem na rynku umożliwiającym drukowanie bezpośrednio z pamięci USB i archiwizację na niej dokumentacji. Zapewnia ponadto prawidłowo posegregowane zestawy dzięki unikatowej funkcji powietrznej separacji wydruków. Zastosowana w urządzeniu technologia Océ Radiant Fusing, dzięki niskiej temperaturze utrwalania, zapewnia wysoką dokładność odwzorowania, nie wpływając jednocześnie na podwyższenie temperatury otoczenia i minimalizuje emisję ozonu. System zapewnia nawet do 50% mniejsze zużycie energii w stosunku do urządzeń konkurencyjnych, a automatyczne rozpoznanie szerokości medium i oryginałów zapobiega stratom papieru, co sprawia, że jest on rozwiązaniem ekologicznym. „Wszystkie te cechy miały dla nas bardzo duże znaczenie ze względu na fakt, że jesteśmy mocno ograniczeni miejscem w naszej nowej lokalizacji – mówi Dariusz Stępniewski. – W naszej siedzibie w Grodzisku Mazowieckim, nad którą pieczę sprawują obecnie moja żona Małgorzata oraz syn Piotr (student poligrafii Politechniki Warszawskiej), mamy również maszynę offsetową Heidelberga Quickmaster z pełnym finishingiem, a także plotery ekosolwentowe do drukowania bannerów. Tam brakowało nam miejsca, stąd pomysł na drugi punkt w Żyrardowie. Wciąż bowiem przybywało nam zleceń i musieliśmy inwestować w coraz to nowsze rozwiązania. W Żyrardowie pracują obecnie urządzenia do obsługi zleceń zarówno mało- jak i wielkoformatowych, czarno-białych i kolorowych również solwentowe. Jednak intensywny rozwój punktów zarówno w Grodzisku Mazowieckim, Żyrardowie, jak i Milanówku, gdzie również postanowiliśmy zaistnieć, sprawia, że nie tylko możemy tu obsługiwać naszych klientów, ale również czynnie włączać się w życie lokalnych społeczności tych miast.
Punkt w Milanówku powstał w 2008 roku. Najpierw stanęło tu urządzenie Océ 9400, potem CS 2044, a w ostatnim czasie wspomniany Océ PlotWave 300. Była to jedna z pierwszych instalacji tego plotera w Polsce i – jak ocenia Dariusz Stępniewski – bardzo trafiona: pozwala kompleksowo obsługiwać klientów firmy, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości usług.
Zastosowana w urządzeniu Océ PlotWave 300 unikatowa technologia Océ Pico Printing umożliwia druk o rozdzielczości 600×1200 dpi i pozwala na osiągnięcie precyzyjnych linii, łagodnych przejść, a opatentowany mechanizm obróbki kolorowych skanów Océ Color Image Logic pozwala uzyskać ich najwyższą jakość. Dodatkowo urządzenie posiada opcjonalne oprogramowanie Océ Reprodesk, które zapewnia prawidłowe wydruki i rozliczenia kosztów na poszczególne działy i projekty.
„Poza wieloma zaletami samego urządzenia ważnym jest dla nas fakt, że firma Océ posiada profesjonalny serwis, co przy takiej działalności jak nasza, gdzie ważna jest niezawodność, ma ogromne znaczenie. Zawsze też na pierwszym miejscu stawiamy wysoką jakość i standardy obsługi klienta, stąd dobieramy sobie takich partnerów, dzięki którym udaje się nam tę poprzeczkę utrzymać na wysokim poziomie, a takim partnerem jest firma Océ” – podsumowuje Dariusz Stępniewski.

Atrium Centrum Ploterowe - bardzo dobry rok 2009
Atrium Centrum Ploterowe dokonała podsumowania mijającego roku.
Rok 2009 był okresem intensywnej pracy. Sukces firmy Atrium mierzony jest sukcesem klientów. Bieżący rok, już 16 w historii firmy, stał pod znakiem seminariów, szkoleń, spotkań i wyjazdów.

Rok spotkań z Atrium
W 2009 roku Atrium Centrum Ploterowe zorganizowało kilka ogólnodostępnych szkoleń. „Dwukrotnie organizowaliśmy warsztaty aplikacji samochodowych, na które przybyło łącznie ponad 150 osób z całej Polski. Na tych warsztatach przedstawiliśmy proces oklejania pojazdu od strony teoretycznej i praktycznej pod okiem zagranicznego specjalisty. Kolejne warsztaty, które dotyczyły sublimacji i druku termotransferowego, również wypełniły naszą salę demonstracyjną po brzegi. Tak duże zainteresowanie tym tematem spowodowało, że jesienią zorganizowaliśmy dwudniowe seminarium tekstylne na Zamku Ryn. W średniowiecznych murach ponad 130 uczestników poznawało tajniki druku pośredniego i bezpośredniego na tekstyliach” – mówi Paweł Stania z działu marketingu Atrium.
W bieżącym roku Atrium zostało dystrybutorem firm DGI, D-GEN i Allwin Konica. Z tej okazji w czerwcu zorganizowano „Grill DGI”, podczas którego w piknikowej atmosferze zaprezentowano możliwości zadruku na 3-metrowych urządzeniach.
„Spotkania z klientami wybiegały także poza granice kraju. W lipcu pojechaliśmy z kilkudziesięcioma uczestnikami do fabryki Durst położonej w Alpach Austriackich. Tam zwiedzający mieli możliwość poznania tajników produkcji przemysłowych ploterów UV. Z kolei zupełnie niedawno, bo w listopadzie, ponad sto osób zabraliśmy do fabryki ploterów Mutoh, która znajduje się w belgijskiej Ostendzie. Tak duże zainteresowanie klientów procesem produkcji drukarek wielkoformatowych sprawia, że nawet dystans 1200 km nie ma dla osób z branży większego znaczenia” – kontynuuje Paweł Stania.
Rok 2009 to także spotkania z klientami na targach. Oprócz polskich targów branżowych, np. poznańskiej Euro-Reklamy, na której Atrium pokazało pełną ofertę maszyn i materiałów, firma wystawiała się także za granicą. W maju media Ikonos z sukcesem zaprezentowane zostały na targach Fespa w Amsterdamie. Materiały Ikonos z uwagi na jakość i przystępną cenę wzbudziły zainteresowanie wśród europejskich dystrybutorów i klientów końcowych. Media Ikonos były także obecne na targach Visom Italia w Mediolanie.

Rok obfitował w nowości
Firma Mutoh poszerzyła ofertę o plotery wodne Mutoh ValueJet „W”, sublimacyjne „WU” oraz drukujący bioatramentem ValueJet Hybrid. Belgijski producent rozszerzył także linię ploterów tekstylnych Viper o szybkie modele Viper Extreme (druk pośredni) i TX Extreme (druk bezpośredni) oraz drukarkę z zintegorwanym kalandrem Viper TX SoftSign do druku bezpośredniego. Jeśli chodzi o plotery tnące, na rynku pojawiła się całkiem nowe urządzenia serii KONA. Na koniec roku firma Mutoh rozbudowała swoje portfolio o profesjonalny kalander Unifixer.

Firma Durst, której Atrium jest również dystrybutorem, wiosną zaprezentowała trzy superszybkie plotery UV: Rho 800 HS, Rho 500R (drukujący na rolach do 5 metrów szerokości) oraz najszybszy Rho 1000 (drukujący w trybie ciągłym do 600 m2/godz.).

W zakresie maszyn 3,2-metrowych w ofercie Atrium pojawiły się wspomniane plotery DGI PolaJet i XP oraz ekonomiczny Allwin Konica bazujący na japońskich podzespołach.

Bestsellery 2009
„Największym powodzeniem wśród naszych klientów cieszyły się plotery ekosolwentowe Mutoh ValueJet i plotery mild-solwentowe serii Spitfire oraz Blizzard. Drukarki Mutoh ValueJet z uwagi na wysoką jakość wydruku i znakomite przełożenie ceny do możliwości były wybierane przez małe i średnie agencje reklamowe. Z kolei średnie drukarnie i agencje wybierały sprzęt uniwersalny o wysokiej produktywności, tj. Spitfire i Blizzard. Te dwa ostatnie plotery trafiały do klientów ze względu na możliwość druku grafik w wysokiej rozdzielczości do wnętrz i jednocześnie szybkiego druku reklamy zewnętrznej (do 80 m2/godz. na ploterze Mutoh Blizzard)” – opowiada Paweł Stania.
W bieżącym roku Atrium wprowadziło do oferty plotery o szerokości 3,2 metra firmy DGI oraz Allwin Konica. „W zależności od możliwości finansowych trafiały one do dużych i średnich drukarni wielkoformatowych”.

Spośród materiałów do druku dużym powodzeniem cieszyły się media produkowane przez firmę w Opolu. Bestsellerami były folie samoprzylepne Ikonos Profiflex Pro (Złoty Medal na targach Euro-Reklama 2009) oraz wysokiej jakości, a zarazem niedrogi Ikonos Backlit i Ikonos Blockout, które swoje zastosowanie znajdują w reklamie, podświetleniach, wystawach, POS, itd.

Rok (nie) kryzysowy
„Najczęściej używanym słowem w tym roku nie tylko w naszej branży był ‘kryzys’. Na początku roku z rynku docierały nienajlepsze sygnały, np. o spadku zamówień, trudnościach w finasowaniu. Targi w kwietniu i majowa Fespa utwierdziły nas w przekonaniu, że ‘kryzysu’ nie widać” – mówi Paweł Stania. „Tak jak w ubiegłym roku, tak i w tym wiele firm postawiło na rozwój, zainwestowało w parki maszynowe. Firma Atrium Centrum Ploterowe jako dostawca maszyn, a także producent i dostawca materiałów odnotowała wzrost obrotów w porównaniu do roku ubiegłego. Dzięki wszystkim wspomnianym działaniom, wraz z naszymi klientami i partnerami w tym ‘kryzysowym’ roku odnieśliśmy sukces!”


Nowy certyfikat środowiskowy dla papieru Amber
Arctic Paper kontynuuje działania na rzecz ochrony środowiska w papierni w Kostrzynie. Od momentu, w którym fabryka weszła w skład grupy, zużycie wody zostało zredukowane o 75%. Najlepszym świadectwem potwierdzającym ekologiczne podejście do produkcji jest czysta woda i powietrze w okolicy zakładu, który bezpośrednio sąsiaduje z Parkiem Narodowym „Ujście Warty”.
Kolejnym krokiem na tej drodze jest uzyskanie skandynawskiego certyfikatu Nordic Swan (Nordycki Łabędź) i jego europejskiego odpowiednika EU Flower (Europejski Kwiat) dla papieru Amber Preprint. Certyfikaty te są przyznawane produktom spełniającym najbardziej restrykcyjne wymogi w zakresie wpływu na środowisko, dotyczące całego procesu produkcyjnego, od surowców do gotowego wyrobu. Pod uwagę brane są: rodzaj i ilość stosowanych związków chemicznych, emisja zanieczyszczeń oraz ilość ścieków, zużycie energii i utylizacja odpadów. Oceniane są również jakość i funkcjonalność produktu.
Heidelberg zaprasza na wystawę w Muzeum Plakatu
Dnia 17 grudnia br. w salach wystawowych Muzeum Plakatu w Wilanowie odbył się wernisaż wystawy pt. „365 Dni Szczęścia – Japonia w 365 Smakach”, która prezentuje prace 365 japońskich grafików projektantów, składających się na wyjątkowy w swoim rodzaju kalendarz na rok 2010. W uroczystości uczestniczył Ambasador Japonii w Polsce Yuichi Kusumoto.
Projekt kalendarza został zrealizowany przy współpracy Heidelberg Japonia (Heidelberg Japan K.K.) ze Stowarzyszeniem Japońskich Grafików Projektantów (JAGDA). W pracach projektowych wzięło udział 365 artystów grafików, członków stowarzyszenia JAGDA, natomiast w produkcji kalendarza poza firmą Heidelberg Japonia wzięło udział kilka wybranych japońskich drukarń, dysponujących najnowocześniejszymi maszynami i technologiami firmy Heidelberg. Przy jego produkcji wykorzystano 15 różnych technik drukowania i 11 rodzajów papieru, farby specjalne, lakiery UV oraz folię do tłoczenia na zimno.
Wystawę można oglądać do 24 stycznia 2010 roku.

Ricoh Polska zwyciężył w konkursie
Firma Ricoh Polska poinformowała o zwycięstwie w konkursie promującym działania na rzecz ochrony środowiska, organizowanym przez Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów. Ricoh został wyróżniony w kategorii „Eko Flota” jako firma, która w swojej flocie wprowadziła rozwiązania daleko wykraczające poza standardowe działania chroniące środowisko.
„Jesteśmy dumni z tego wyróżnienia. Dla Ricoh działania związane z ochroną środowiska są bardzo ważne i wynikają z filozofii zarządzania całego koncernu. Jesteśmy świadomi naszego wpływu na środowisko, wynikającego z użytkowania floty samochodowej i dlatego staramy się pozostawić po nas jak najmniejszy ślad. W tym wypadku najbardziej istotnym działaniem jest zmniejszenie emisji CO2 – powstającego w wyniku spalania paliw poprzez: wybór samochodów o odpowiednich charakterystykach silników, optymalne planowanie tras dojazdu do klientów dla naszych techników serwisu i handlowców oraz odpowiedni ‘zielony’ sposób prowadzenia samochodów, czyli ecodriving, jak również uczestniczenie w akcjach zalesiania jako offset nadwyżki emisji” – powiedział Paweł Barski, PR & Marketing Communication Manager Ricoh Polska.
W kategorii Eko Flota można było nominować jednego lub kilku klientów spośród firm korzystających ze średnich lub dużych flot. Ankietowani oceniali między innymi: liczebność floty, średnią emisję CO2 w przeliczeniu na jeden samochód, organizowanie szkoleń dla kierowców na kursach ecodrivingu i podejmowanie działań wpływających na obniżenie emisji szkodliwych substancji do atmosfery.
Kategorie nagród obejmowały: Najlepszy Serwis Napraw Mechanicznych, Najlepszy Serwis Blacharsko-Lakierniczy oraz Eko Flotę. Nagrodzeni otrzymali oryginalne statuetki, przygotowane specjalnie na potrzeby konkursu przez artystę rzeźbiarza. Rzeźby zostały wykonane z recyklingowanych części samochodowych.
Digiprint dystrybutorem produktów Rotoflex
Firma Digiprint podpisała z kanadyjskim producentem przewijarek Rotoflex umowę, na mocy której została dystrybutorem produktów tego dostawcy na rynku polskim od stycznia 2010 r.
Jest to kolejny etap poszerzenia oferty Digiprintu kierowanej na rynek projektowania, druku i produkcji opakowań. Rotoflex powstał w 1973 roku w Toronto i jest znanym producentem maszyn stosowanych w drukarniach wąskowstęgowych, w tym przewijarek, maszyn do inspekcji, stacji sztancujących i wysoko wyspecjalizowanych rozwiązań dla rynku farmaceutycznego. Firma od wielu lat cieszy się doskonałą opinią, a rozwiązania Rotoflex znajdują zastosowanie przy najbardziej wymagających aplikacjach. W 2009 roku Rotoflex został połączony z firmą Mark Andy - znanym producentem rozwiązań do druku wąskowstęgowego.
Digiprint jest dystrybutorem urządzeń Mark Andy i Comco na rynku polskim, prowadzi także instalację i serwis tych produktów.
Nagroda dla firmy Barmey
W listopadzie br. firma Meech International przyznała nagrody „Outstanding Business Performance in 2008–09” za rok finansowy zakończony z dniem 30 września 2009 roku. Wśród nagrodzonych znalazły się firmy: Shanghai Miogen Auto Equipment Co. Ltd. z Chin, OK Static Solutions SL z Hiszpanii i Barmey z Polski.
Firma Barmey Wojciech Barabasz prowadzi kompleksową obsługę branży fleksograficznej i jest członkiem Zrzeszenia Polskich Fleksografów. Przyznając nagrody Meech International chciał podziękować za udaną współpracę i wyrazić nadzieję na jej kontynuację w kolejnych latach.
Kolejne instalacje firmy Scorpio
Na początku września w drukarni Tinta w Działdowie firma Scorpio zainstalowała dwa urządzenia introligatorskie włoskiej produkcji Samed Innovazioni: Kostanza – półautomat do łączenia bloku książki z okładką tekturową, oraz prasę introligatorską Bordino – przeznaczoną do prasowania oklejonych bloków książek z okładką tekturową i wypalania rowka. Urządzenia pracują w tandemie, korzystają z jednego kompresora i są wyposażone jest w moduł sterujący z ekranem dotykowym, który kieruje procesami technologicznymi w obu urządzeniach oraz informuje o powstałych błędach. Konstanza i Bordino mogą również pracować niezależnie od siebie, wówczas każde z nich jest wyposażone we własny moduł sterujący.
Tinta to firma oferująca szeroki wachlarz produktów poligraficznych, od akcydensów, poprzez druki numerowane, plakaty, opakowania, po czasopisma i książki. Jej park maszynowy obejmuje kompletny zestaw urządzeń z zakresu prepressu, druku i introligatorni, oparty jest w dużej mierze na rozwiązaniach czołowych producentów, umożliwiając realizację zaawansowanych technologicznie prac.
*
Kolejna instalacja miała miejsce w Łodzi, w drukarni Inex. Zainstalowano tam automat wycinający Higher SL 800M znanego azjatyckiego producenta Higher Shengli Weiye. Urządzenie przeznaczone jest do precyzyjnego wycinania różnorodnych opakowań z kartonu o gramaturze od 100 do 2000 g/m2 i tektury falistej o grubości do 2 mm, o maksymalnym formacie arkusza 800×620 mm. Maszyna wyposażona jest w m.in. w ruchomy dodatkowy stół podający, który umożliwia ułożenie materiału do wycinania poza urządzeniem. Uzupełnianie materiału w podajniku i wyprowadzanie wyciętego materiału z maszyny odbywa się bez konieczności jej zatrzymania. Łatwy w obsłudze monitor z dotykowym ekranem PLC, elektroniczny system kontroli pracy i diagnozowania oraz lokalizowania problemów technicznych, umożliwia precyzyjne wycinanie opakowań przy prędkość do 8000 ark./godz.
Inex jest drukarnią offsetową działającą na rynku poligraficznym od 1993 roku. Własna przygotowalnia, druk offsetowy do formatu B2 i dobrze wyposażona introligatornia umożliwiają drukarni sprawną i kompleksową obsługę klientów. Potwierdzeniem wypracowanej marki jest wdrożony system ISO 9001, szeroki wachlarz oferowanych produktów i rosnąca liczba odbiorców.
FograCert Digital Print Expert dla zespołów serwisowych Canona
Firma Canon Europe ogłosiła, że została pierwszym producentem cyfrowych maszyn do druku produkcyjnego, którego europejskie zespoły serwisowe uzyskały certyfikat szkolenia Fogra Digital Print Expert w zakresie normy ISO/CD 12647-7:2009 dla wydruków certyfikowanych (Validation Printing). W lutym tego roku firma Canon uzyskała już certyfikat ISO/CD 12647-7 dla produktów imagePRESS, a następnie zainicjowała specjalny kurs szkoleniowy z udziałem wybranych ekspertów w dziedzinie druku cyfrowego.
Część certyfikacyjna kursu, organizowana wraz z instytutem Fogra, trwa jeden dzień i obejmuje następujące zagadnienia: omówienie norm ISO dotyczących wydruków certyfikowanych, szkolenie z podstaw komunikacji i pomiarów koloru (kontrola jakości) oraz przygotowywanie danych do obróbki cyfrowej. Aby otrzymać certyfikat „Digital Print Expert”, uczestnicy kursu muszą zdać egzamin składający się z części pisemnej i praktycznej.
Po ukończeniu kursu Fogra ISO 12647-7 eksperci z Krajowych Działów Sprzedaży (National Sales Organizations – NSO) firmy Canon uzyskają pełne kwalifikacje w zakresie konfiguracji, zarządzania i oceny systemów druku cyfrowego zgodnie z normą ISO dla druku certyfikowanego.
Uczestnicy kursu uzyskają umiejętności niezbędne, aby pomóc klientom firmy w osiągnięciu zgodności z normą ISO i szkolić ich w zakresie samodzielnej konfiguracji systemów certyfikowanych zgodnie z normą ISO/CD 12647-7, a także utrzymania tej zgodności w przyszłości.
Kurs Digital Print Expert organizowany jest przez Europejskie Centrum Kompetencyjne Canon z siedzibą w Wielkiej Brytanii.
Nagroda za innowacyjność dla firmy manroland
Firma manroland miała okazję do świętowania podczas tegorocznej gali towarzyszącej rozdaniu nagród niemieckiego przemysłu poligraficznego, która miała miejsce we wrześniu 2009 w Stuttgarcie – Roland InlineCoater smart otrzymał nagrodę za zajęcie pierwszego miejsca w kategorii „technologia”.
InlineCoater smart jest od niedawna na rynku, a już uszlachetnia produkty na całym świecie. Wartość dodana tego innowacyjnego urządzenia przekonała ekspertów z Niemiec, którzy uhonorowali to rozwiązanie I nagrodą za innowacyjność Niemieckiego Przemysłu Poligraficznego w 2009 roku. Dr Markus Rall, członek zarządu manroland, był bardzo zadowolony z tego sukcesu: „szerokie spektrum produktów uszlachetnionych umożliwia mniejszym drukarniom rozszerzyć możliwości. Dzięki systemowi InlineCoater smart mogą one przyjmować zlecenia, które wcześniej musiały odrzucać. To jest zgodne z naszą filozofią wartości dodanej w druku. Ta nagroda jest dowodem na to, że InlineCoater smart to rozwiązanie, którego poszukiwali nasi klienci”.
Z systemem Roland InlineCoater smart zainstalowanym na ostatnim zespole drukującym aplikacje takie jak ochrona, drip-off czy efekty specjalne przy wykorzystaniu różnego rodzaju lakierów mogą być realizowane z łatwością, a poziom połysku, jaki można osiągnąć, to 70 punktów odbicia, co jest wystarczające dla większości zleceń. Roland InlineCoater smart jest wyjątkowo elastycznym rozwiązaniem. Dla przykładu, pięciokolorowa maszyna wyposażona w ten system może być używana jako czterokolorowa z zespołem lakierującym (wałek aniloks, rakiel komorowy) lub też jako maszyna służąca do druku pięcioma kolorami w linii. Może być używana do lakierowania lakierami dyspersyjnymi w linii, do druku kolorem dodatkowym (oprócz CMYK) czy np. do przeprowadzania niektórych procesów introligatorskich w linii. Ta wszechstronność jest przede wszystkim zaletą dla drukarń małych lub średniej wielkości: inwestując niewielką sumę mogą rozszerzyć zakres wykonywanych prac. Cena tego rozwiązania jest o około 60% niższa od konwencjonalnego zespołu lakierującego. Sukces, jaki odniósł InlineCoater smart w maszynach serii Roland 700 HiPrint, spowodował, że manroland rozwinął tę technologię również dla maszyn z serii Roland 200 i Roland 200 z wysokim wykładaniem.
W maszynach Roland 200 i Roland 200 H system rakla komorowego umieszczony jest po stronie nakładania, co zapewnia optymalną integrację w zespole drukującym. To usytuowanie eliminuje konieczność wyciągania urządzenia myjącego do cylindrów pośrednich (z możliwością pośredniego mycia cylindrów dociskowych) przy przezbrajaniu maszyny z trybu drukowania na opcję lakierowania lakierem dyspersyjnym na ostatnim zespole drukującym. Zawór redukuje ciśnienie w raklu komorowym, aby utrzymać jakość lakierowania i zapobiegać spienianiu. W idealnych warunkach zmiana trybu drukowania na lakierowanie może zostać dokonana w ciągu dwóch minut. Wypompowanie lakieru z systemu zajmuje około 60 sekund, a usunięcie z rakla komorowego około 30 sekund. Zmiana ciśnienia pomiędzy płytą do lakieru czy obciągiem a cylindrem dociskowym odbywa się automatycznie poprzez PressPilot. W tradycyjnym trybie druku system rakla komorowego powinien być usunięty z zespołu drukującego, aby uniknąć niepotrzebnych usterek, natomiast wałek aniloks może pozostać w maszynie.
Dla maszyn Roland 200 i Roland 200 H została stworzona nowa suszarka, która zapewnia optymalny poziom suszenia dla lakieru aplikowanego przez InlineCoater smart. Suszarka składa się z kasety suszącej, która – w zależności od konfiguracji – jest wyposażona w samą suszarkę na podczerwień albo w suszarkę na podczerwień wraz z nadmuchem ciepłego powietrza. Przyśpiesza to suszenie warstwy lakieru, co oznacza, że praca może zostać przekazana do wykończania szybciej. Lakier zabezpiecza pracę przed uszkodzeniami takimi jak zarysowania, dzięki temu jakość zostaje zachowana na najwyższym poziomie, co pozwala uniknąć reklamacji.

Kleje Futura do opakowań
Firma Bühnen, wyspecjalizowana w zakresie systemów klejów termotopliwych, wprowadza serię klejów Futura, przeznaczonych do klejenia opakowań, a charakteryzujących się stabilnym procesem utleniania. Do zalet klejów Futura należą: bardzo wysoka wydajność pozwalająca na zmniejszenie zużycia kleju (nawet o 40%); świetna adhezja przy naniesieniu niewielkiej warstwy kleju, również w przypadku bardzo trudnych do sklejenia powierzchni i materiałów; stabilne utlenianie się kleju, co ma wpływ na obniżenie kosztów utrzymania maszyn (uniknięcie problemu zatykania się węży i dysz); bardzo dobra odporność i wytrzymałość spoiny, stabilna lepkość kleju przez wiele godzin; bardzo dobra elastyczność w niskich temperaturach do –20°C, wysoka odporność termiczna do +70°C; kleje nadają się do klejenia opakowań spożywczych (są bezzapachowe i zgodne z normami FDA 175.105). Kleje Futura przeznaczone są do klejenia pudełek składanych, kartonów, tacek, opakowań zbiorczych, pokryw zamykających, opakowań do głębokiego mrożenia, opakowań do ciepłych produktów, także powierzchni lakierowanych.
Fabryka Inspiracji z firmą Map
W dniu 4 grudnia znani polscy publicyści Tomasz Sekielski i Andrzej Morozowski promowali w drukarni Opolgraf SA w Opolu swoją książkę pt. „Piękna dwudziestoletnia – 12 rozmów o wolnej Polsce”. W gronie wspierających to przedsięwzięcie znalazła się firma Map Polska jako parter „Fabryki Inspiracji”.
Książka to zbiór wywiadów ze znanymi osobistościami na temat zmian, które zaszły po roku 1989. W książce o minione dwudziestolecie zapytano m.in. Manuelę Gretkowską, Olgę Lipińską, Jerzego Owsiaka, Muńka Stańczyka, Krzysztofa Krauze.
„Fabryka Inspiracji” to cykliczne, comiesięczne spotkania autorskie z publicystami, pisarzami, twórcami literatury współczesnej, których pozycje książkowe drukowane były i są w Opolgrafie S.A. Spotkania poświęcone są promocji konkretnych książek bądź otwartym tematom z zakresu zainteresowań zapraszanych autorów.
Odbyły się targi ICE Europe 2009
W dniach 24–26 listopada 2009, w centrum wystawienniczym M,O,C, w Monachium, odbyła się szósta edycja Międzynarodowej Wystawy Przemysłu Przetwórstwa Papieru i Folii w Europie ICE Europe. Impreza ta, jak sama nazwa wskazuje, poświęcona jest przemysłowi przetwórstwa materiałów takich jak papier, różnego rodzaju folie i włókniny nietkane. W tym roku w czterech halach (30% więcej w stosunku do roku ubiegłego) 328 wystawców prezentowało swoje rozwiązania, najnowsze produkty i usługi klientom z całego świata – targi odwiedziło ponad 4 tys. gości z 52 krajów. Wśród nich, oprócz firm niemieckich, znalazły się przedsiębiorstwa z Włoch, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Francji, Stanów Zjednoczonych, Austrii i Polski. Prezentowano przede wszystkim rozwiązania należące do następujących kategorii: materiały, pokrycia i laminowanie, obróbka, kontrola i pomiary, oprogramowanie i doradztwo.
Podczas targów swoją ofertę prezentowały m.in. Nordson Deutschland GmbH z Niemiec, Erin Pulp Packaging z Wielkiej Brytanii i Jurmet z Polski.
Większość wystawców była zadowolona z przebiegu targów, zwłaszcza z liczby odwiedzających, którzy pojawili się na imprezie, dlatego też organizatorzy zaplanowali już kolejne wydarzenia z tego cyklu: ICE Asia (17–19 marca 2010 Szanghaj, Chiny), ICE South America (4–6 sierpnia 2010, Sao Paulo, Brazylia), ICE Europe 2011 (22–24 listopada 2011, Monachium, Niemcy).

Neolam H zainstalowany w Poznaniu
Firma Lambda zainstalowała kolejny laminator z serii Neolam. Tym razem jest to przemysłowy model H o szerokości roboczej 165 cm.
Laminator wyposażony jest w dwie podgrzewane do maksymalnie 120ºC rolki. Umożliwia on jednoczesne laminowanie materiału z obu stron (enkapsulacja). Urządzenie stanęło w poznańskiej firmie Wizart Reklama. Wykorzystywane będzie przede wszystkim do laminowania płyt twardych.
Firma Lambda posiada w swej ofercie szereg innych urządzeń tego typu, z którymi można się zapoznać w Industrial Inkjet Solution Center w Poznaniu.

<< Poprzedni  1-10  11-20  | < 21 >  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31-40  41-50  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o