Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się
Poligrafia 2003

Z ostatniej chwili


KBA Rapida na moskiewskim uniwersytecie
Na początku czerwca podano do publicznej wiadomości, że KBA Rosja zorganizowała prezentację, w czasie której przedstawiła maszynę drukującą Rapida 75, zainstalowaną w jednej z dydaktycznych pracowni Moskiewskiego Państwowego Uniwersytetu Poligraficznego.
Na konferencji prasowej maszynę zaprezentowali: rektor MPUP Aleksandr Maksymowicz Cyganienko, członek zarządu KBA Ralf Sammeck, wiceprezes KBA Redebeul ds. sprzedaży Sven Strzelczyk, dyrektor generalny KBA Rosja Jurij Ukolow oraz Pavel Černý, kierownik wydziału sprzedaży międzynarodowej KBA-Grafitec, w którego zakładzie produkowany jest model Rapida 75.
W odpowiedzi na pytania dziennikarzy Ralf Sammeck i Aleksandr Cyganienko mówili o tradycjach przyjaźni między uniwersytetem i koncernem i o tym, że decyzja o dostawie maszyny podjęta została już w zimie. Dalej oznajmili, że MPUP umożliwi dostęp do maszyny także innym szkołom wyższym, które biorą udział w imprezach edukacyjnych w pomieszczeniach Polygrafu. Według słów Cyganienki konfiguracja 4+0 wybrana została z dwóch powodów – po pierwsze jako zupełnie wystarczająca do celów kształcenia, po drugie także z braku miejsca. Równocześnie jednak, według informacji Ralfa Sammecka, na świecie największą popularnością cieszą się maszyny 5- i 6-kolorowe z sekcją lakierującą. Ralf Sammeck podkreślił także, jak ważne jest, aby studenci mieli dostęp do nowoczesnej techniki – model Rapida 75 należy do najnowszej generacji (drupa 2008).
Przedstawiciele KBA mówili o tym, że wyniki z okresu kryzysu wskazują na spadek sprzedaży o 40 procent, przy czym nie zakłada się, że dojdzie do zupełnego powrotu do wartości sprzed kryzysu. Natomiast pozycja KBA w Rosji jest, jak powiedział Sammeck, najsilniejsza zwłaszcza w segmencie maszyn średniego formatu, gdzie posiada ponad 10 procent rynku.
Odpowiadając na pytania dotyczące konkurencyjności offsetu na tle rosnącej pozycji druku cyfrowego, Sommeck wyraził pogląd, że w przypadku nakładów większych niż 200–300 egzemplarzy pozycja offsetu nie jest obecnie w żaden sposób zagrożona. Na pytanie Borysa Aleksandrowicza Kuzmina o los modelu Karat odpowiedział, że ten typ maszyny jest nadal produkowany, jednakże popyt na nią jest cztery razy mniejszy niż na Rapidę 75.
Na pytanie Print-Forum o rozwój technologii energooszczędnych Sammeck odpowiedział, że za zasadniczy postęp w tej dziedzinie należy uważać rozpoczęcie stosowania urządzeń suszących własnej produkcji, które zużywają o 30 procent mniej energii elektrycznej, a także produkcję maszyn różnych formatów na różnych platformach. Według jego słów konkurencyjne firmy produkują wszystkie maszyny na wspólnej platformie, co prowadzi do wyższego zużycia energii w maszynach małego formatu. Równocześnie w konstrukcji maszyn drukujących KBA wprowadza się wiele drobnych zmian, które umożliwiają większe oszczędności i czynią maszyny bardziej przyjaznymi dla środowiska, a tendencja ta jest regularnie dokumentowana przez rozmaite nagrody (na przykład tytuł Zielonej Maszyny dla jednego z modeli koncernu na ostatnich targach drupa).
Na konferencji prasowej rektor MPUP podarował kierownictwu KBA portret Iwana Fiodorowa, który wyprodukowany został na terenie uniwersytetu. Zaprezentowano gościom maszynę przy pracy. Wydrukowano pierwszy nakład, a przedstawiciele obu instytucji podpisali pierwszy egzemplarz.

Nowa kampania reklamowa Arctic Volume White
Płócienne żagle pełne wiatru, oślepiający blask słońca, morze skrzące się miliardem refleksów. To, co amatorowi może się wydawać trudne do uchwycenia, Calle Stoltz, fotograf międzynarodowej sławy, specjalizujący się w sesjach zdjęciowych dla świata mody, uznaje za kolejne wyzwanie.
Na początku bieżącego roku firma Arctic Paper stanęła przed podobnym zadaniem, podczas przenoszenia produkcji cieszącego się ogromną popularnością asortymentu papierów powlekanych Arctic do nowej papierni w miejscowości Dalarna. Dzięki współpracy z zespołem papierni w Grycksbo przenosiny zostały zakończone sukcesem. Aby zaprezentować liczne możliwości, jakie oferuje papier Arctic Volume White, podjęto decyzję o rozpoczęciu nowej kampanii reklamowej z myślą o rynkach europejskich. Calle Stoltz, młody fotograf samouk, cieszący się ogromnym uznaniem w świecie mody, stworzył obraz doskonale ilustrujący wszechstronność naszego nowego produktu, Arctic Volume White. Trudny do uchwycenia, a przez to jeszcze bardziej ekscytujący wizerunek wprost z francuskiej Riviery, przedstawiający modelkę, której zwiewną suknię porywa i unosi wiatr, doskonale przedstawia gatunki papieru i oferowane przez papier możliwości.
„Chcieliśmy uzyskać eleganckie zdjęcie rodem ze świata mody, ponieważ i my w Arctic Paper tworzymy dla świadomych odbiorców o wysokich wymaganiach. Porwana wiatrem tkanina symbolizuje objętość, czyli koncept, na który pragniemy zwrócić szczególną uwagę naszych klientów” – wyjaśnia Agneta Söderpalm Appelblad, kierowniczka projektu.
Na potrzeby kampanii zdjęcie zostało wydrukowane z wykorzystaniem trzech różnych technik – druk dwukolorowy, druk czterobarwny wzbogacony o kolor Pantone oraz druk czterobarwny, w którym barwy CMYK zastąpiono czterema farbami fluorescencyjnymi. Ten ostatni zabieg dał najbardziej zaskakujący efekt. Zdjęcie poddano również procesom uszlachetniania. Podsumowując, będące kluczem kampanii zdjęcie powielono na sześć różnych sposobów, uzyskując w ten sposób różnego rodzaju rezultaty.
Calle Stoltz czuje się zadowolony z wyboru dokonanego przez firmę Arctic Paper. Artysta określa fotografię w świecie mody jako „dążącą do uchwycenia doskonałości”, gdzie drobne błędy stanowią o charakterze i emocjach towarzyszących zdjęciu. I taka właśnie sytuacja miała miejsce w tym przypadku: „Rzucana przez wiatr sukienka zasłania twarz modelki, co już samo w sobie kwalifikuje zdjęcie do nieudanych. Jednak w tym przypadku, efekt jest zaskakująco świeży i dzięku niemu zdjęcie wydaje się niedokończone. Tyle właśnie wystarczy, by spełnić wymagania perfekcyjnego świata mody” – mówi autor zdjęcia.
Tym, co najbardziej pociąga Calle w fotografii dla świata mody, jest jej wesoły ton i zmienny charakter. Calle z pewnością wie, o czym mówi, jako autor zdjęć dla największych gwiazd świata mody, w tym dla międzynarodowych korporacji i wiodących czasopism poświęconych modzie. „To nie ubrania są głównym obiektem moich zainteresowań, lecz sposób, w jaki mogą one opisywać ludzką postać lub nasze uczucia. Stroje stają się niczym więcej niż tylko narzędziem pomocnym do przygotowania scenerii”.
Podobnie widzi to Agneta Söderpalm Appelblad, Menedżer Projektu Komunikacji Marketingowej Arctic Paper SA: „Pomyśleliśmy dokładnie o tym samym. To zdjęcie pomaga nam przekazać pewną wiadomość – nieograniczone możliwości, jakie oferuje nasz papier. Wierzymy, że nasi klienci będą rozumować w podobny sposób i również to docenią”. Agneta Söderpalm Appelblad dodaje, że właśnie teraz jest doskonały moment, by zamówić próbki papieru i makiety wykonane na papierze Arctic Volume White.
Arctic Volume White to biały, matowy, w pełni powlekany papier o dużej objętości, dostępny w gramaturach od 90 g/m2 do 300 g/m2. Matowa powierzchnia nadaje mu naturalny wygląd i zapewnia uzyskanie doskonałego druku oraz najwyższej jakości odwzorowanie zdjęć. Papier charakteryzuje się dużą objętością, jest nieprzezroczysty i sztywny, przez co nadaje się do czterobarwnego druku wysokiej jakości książek, materiałów reklamowych, czasopism, plakatów i innych materiałów o specjalnym charakterze. Standardowe gatunki Arctic Volume White oferowane są z certyfikatami FSC i PEFC.
Konica Minolta laureatem konkursu Business Superbrands
Marka Konica Minolta została laureatem drugiej edycji konkursu Business Superbrands. Niezależna Rada Marek zakwalifikowała markę Konica Minolta do ścisłego grona najsilniejszych brandów biznesowych na polskim rynku. Tytuł ten został przyznany jedynie niewielkiej liczbie marek (poniżej 5 procent ogółu ocenianych marek).
Superbrands to działająca od 14 lat w ponad 80 krajach międzynarodowa organizacja, której celem jest promowanie idei brandingu poprzez pokazywanie studiów przypadku tych marek, które osiągnęły sukces rynkowy. Najsilniejsze marki są wybierane co roku przez niezależny panel ekspertów (Rada Marek). W jego skład wchodzą osoby z różnych środowisk: dziennikarze, ludzie z agencji (marketingowych, PR, badań rynku itd.) oraz przedstawiciele największych firm.
W Polsce konkurs Superbrands odbył się po raz czwarty. Po raz drugi organizacja wyłoniła zwycięzców w kategorii Business Superbrands – najsilniejszych marek na rynku biznesowym. W rankingu marek konsumenckich i biznesowych startowało około 1500 produktów i usług. W tym roku w Radzie Marek zasiadało 18 jurorów, m.in. Nina Kowalewska-Motlik, prezes New Communications, Paweł Kowalewski, prezes polskiego oddziału IAA, Jarek Ziębiński, szef Leo Burnett, dr Irena Eris i wiele innych osób od lat związanych z marketingiem. Jurorzy wyłonili laureatów w 24 kategoriach konsumenckich. Na liście biznesowej znalazły się 42 kategorie, w tym: banki, hotele, farmaceutyki, nieruchomości.

Złote płyty od Agfa Graphics na 5. urodziny technologii ThermoFuse
Przed pięciu laty firma Agfa Graphics wprowadziła na rynek pierwsze rozwiązania w zakresie materiałów eksploatacyjnych oparte na technologii ThermoFuse, która została wykorzystana m.in. w ekologicznych płytach termoczułych :Azura i :Amigo. Z tej okazji belgijski producent przygotował dla swoich klientów niespodziankę w postaci nietypowych nagród – „złotych płyt” (specjalnie przygotowanych płyt CtP pokrytych warstwą złota) oraz urządzeń do filtrowania wody (której oszczędzanie jest mottem przewodnim całej kampanii). Dostawy materiałów, w których mogą znajdować się zwycięskie kupony z informacją o wygranej, będą realizowane do 1 października br.
Opatentowana przez Agfa Graphics technologia ThermoFuse zadebiutowała na targach drupa w 2004 roku, znajdując zastosowanie przy produkcji bezodczynnikowych płyt Agfa :Azura. Dzięki odpowiedniej strukturze po naświetleniu wymagają one jedynie zmycia w prostym urządzeniu warstwy kopiowej z obszarów niedrukujących za pomocą roztworu gumy, która również zabezpiecza powierzchnię formy drukowej. W rezultacie używanie tych płyt pozwala m.in. na eliminację wywoływacza, znaczną redukcję odpadów i miejsca potrzebnego na instalację sprzętu. Rok później na rynku pojawiła się inna płyta oparta na technologii ThermoFuse – niewymagająca wywoływania Agfa :Amigo. W tym przypadku po naświetleniu płyta jest wymywana specjalnym środkiem czyszczącym w tradycyjnej wywoływarce. Z kolei na ubiegłorocznych targach drupa Agfa Graphics zaprezentowała nową generację płyt :Azura oznaczoną symbolem TS, pozwalającą na znaczne podniesienie wydajności użytkowanych systemów CtP. :Azura TS ma również wyższy kontrast obrazu i jest jeszcze bardziej przyjazna dla środowiska ze względu na ulepszony skład roztworu czyszcząco-gumującego. W sumie z rozwiązań opartych na technologii ThermoFuse korzysta dziś z powodzeniem około 2500 firm poligraficznych z całego świata, także z Polski.
Z okazji 5. urodzin technologii ThermoFuse oraz mając na uwadze dalsze rozpowszechnianie proekologicznych rozwiązań stosowanych w branży poligraficznej, firma Agfa Graphics przygotowała dla swoich klientów specjalną promocję pod hasłem „Znajdź złotą płytę”. W wybranych partiach płyt CtP, dostarczanych od końca czerwca do 1 października, zostaną ukryte specjalne ulotki, których obecność oznacza wygraną jednej z 225 nagród. W przypadku znalezienia zwycięskiego kuponu należy skontaktować się z polskim przedstawicielstwem Agfa Graphics w Warszawie w celu ustalenia szczegółów związanych z odbiorem nagrody.
Z myślą o użytkownikach płyt :Azura, :Azura TS i :Amigo przygotowano 25 nagród głównych, nazwanych „złotymi płytami”. Są to specjalnie przygotowane w zakładach Agfa Graphics, pokryte warstwą złota płyty CtP, w efektownej, ozdobnej ramie o formacie ok. 70×100 cm. Firma przygotowała też 200 nagród dodatkowych, którymi są urządzenia do filtrowania wody. Właśnie oszczędność wody i uświadomienie, jak niewiele potrzeba, by przyczynić się do redukcji jej zużycia, to myśl przewodnia całej kampanii. W ulotce dostarczanej wraz z płytami klienci Agfa Graphics znajdą szereg praktycznych porad dotyczących skutecznego oszczędzania wody nie tylko w bieżącej produkcji poligraficznej, ale i w życiu codziennym. Materiał ten zawiera też wiele interesujących informacji na temat wody i jej znaczenia dla funkcjonowania całej planety.
Mówi Wojciech Pawłowski, dyrektor generalny Agfa Graphics sp. z o.o.: „Serdecznie zapraszamy wszystkich rodzimych użytkowników płyt :Azura i :Amigo do udziału w naszej kampanii promocyjnej. Z roku na rok przybywa w Polsce firm korzystających z rozwiązań opartych na technologii ThermoFuse, co świadczy o coraz większej wiedzy naszych drukarzy w zakresie działań proekologicznych. Warto bowiem uświadomić sobie, że do wyprodukowania jednego metra konwencjonalnej płyty CtP potrzeba aż pięciu litrów wody, a zastosowanie systemów CtP wytwarzających płyty:Azura bądź :Amigo znacznie redukuje jej zużycie. W Polsce działa wiele systemów CtP wykorzystujących płyty w technologii ThermoFuse, dlatego mamy nadzieję, że wśród zwycięzców ‘złotych płyt’ znajdą się także użytkownicy z Polski. Zatem zapraszamy do składania zamówień i życzymy szczęścia przy realizacji dostaw!”
Kampania „Znajdź złotą płytę” to kolejna już inicjatywa Agfa Graphics związana z aktywną promocją działań proekologicznych w branży poligraficznej. Warto przypomnieć, że firma jest inicjatorem programu GreenWorks, zrzeszającego drukarnie z całego świata realizujące politykę przyjazną dla środowiska naturalnego. Na początku roku został on uhonorowany przez kanadyjski magazyn „Print Action” nagrodą Environmental Printing Award w dziedzinie „Najbardziej proekologiczny produkt lub usługa poligraficzna”.
Poza wytwarzaniem płyt drukowych pomagających w eliminacji chemii, redukcji odpadów itd., Agfa Graphics wprowadza też specjalne, proekologiczne procedury w swoich zakładach produkcyjnych. W ostatnim czasie dwa z nich zostały wyróżnione za podjęcie znaczących kroków zmierzających do zredukowania ilości wody i energii zużywanej przy procesach wytwórczych. Co więcej, kilka miesięcy temu firma zmniejszyła wielkość opakowań, w których są dostarczane płyty :Azura. Dzięki temu w jeszcze większym stopniu zredukowano ilość energii niezbędnej do transportu płyt oraz odpadów powstałych po ich rozpakowaniu.
Argraf pierwszym polskim użytkownikiem PuzzleFlow Factory
Podczas kwietniowych targów Poligrafia w Poznaniu w ofercie firmy ACCHSH pojawiło się nowe rozwiązanie o nazwie PuzzleFlow Factory – rozbudowany program skierowany do usługowych naświetlarni i studiów CtP działających w ramach drukarń. W ostatnim czasie został on zainstalowany w warszawskiej drukarni Argraf, która tym samym stała się pierwszym jego użytkownikiem w naszym kraju.
Mówi Rafał Fiks, odpowiedzialny za funkcjonowanie centrum szkoleniowo-demonstracyjnego ACCHSH w Warszawie: „PuzzleFlow Factory to jedno z kilku oferowanych przez nas kompletnych rozwiązań przeznaczonych dla poszczególnych segmentów rynkowych i konkretnych środowisk produkcyjnych. Każde z nich składa się z modułów dotychczas nabywanych przez naszych klientów indywidualnie i oferuje wszystkie funkcje niezbędne w danym przypadku. Ta kompaktowość dotyczy także ceny nowych rozwiązań, która jest znacznie niższa od kwoty, jaką trzeba by wydać na indywidualne programy składające się na dany produkt”.
PuzzleFlow Factory to pakiet programów przeznaczonych dla firm stosujących w codziennej produkcji naświetlarki do płyt. Bazując na znanym i popularnym programie PuzzleFlow Organizer, nowe rozwiązanie oferuje wszystkie funkcje niezbędne w profesjonalnej naświetlarni: od wprowadzenia pliku do systemu, poprzez jego kompletną obróbkę, po wysłanie prac do urządzenia CtP. W jego skład wchodzą następujące funkcje: oparta na programie PuzzleFlow Express akwizycja prac od klientów i wstępna weryfikacja plików (preflight), pozwalająca w wersji podstawowej na pracę do dziesięciu użytkowników, z możliwością rozszerzenia; korekcja; automatyczna i manualna impozycja; rozbarwianie; wyjście kolejek do RIP-a. Jako opcja dostępne są m.in. moduły color management, tworzenia plików CIP3 oraz EagleRIP. Dodatkową zaletą jest dostarczanie przez ACCHSH zamkniętego, zdefiniowanego i gotowego do działania rozwiązania, co eliminuje konieczność jego konfigurowania we własnym zakresie przez użytkownika. Program jest oferowany zarówno jako osobne rozwiązanie, jak też w formie upgrade\'u do już działających licencji programu PuzzleFlow Organizer i proponowany jest przede wszystkim jego obecnym użytkownikom.
Pierwszym polskim użytkownikiem nowego rozwiązania firmy ACCHSH jest warszawska drukarnia Argraf, w której trwa właśnie wdrożenie systemu PuzzleFlow Factory sterującego półformatową naświetlarką Screen, zakupioną w drugiej połowie ubiegłego roku. Mówi Andrzej Malejko, właściciel drukarni: „Co ciekawe, kontrakt na zakup oprogramowania firmy ACCHSH podpisaliśmy nieco wcześniej, bo na targach drupa 2008, gdy pracowała jeszcze u nas naświetlarka Presstek. Dotyczył on rozbudowanej wersji narzędzia PuzzleFlow Organizer, które po wielu modyfikacjach i rozbudowie przybrało obecną postać – PuzzleFlow Factory. W wersji programu przygotowanej na nasze potrzeby uwzględnione zostały m.in. nasze sugestie oraz specyfika wykonywanej przez Argraf produkcji”.
Drukarnia Argraf istnieje od 1990 roku i zajmuje się produkcją – od projektu graficznego do obróbki końcowej – czasopism, książek, kalendarzy, folderów, katalogów, różnego rodzaju materiałów reklamowych itp. Zatrudnia 20 osób, z których część pracuje w studiu DTP i istniejącej od 2006 naświetlarni CtP, powstałej w związku z inwestycją w system Presstek. Jak zapewnia Andrzej Malejko, pojawienie się rozwiązania PuzzleFlow Factory w jego firmie zostały bardzo dobrze przyjęte zarówno przez pracowników drukarni, jak też przez jej klientów: „Program ten jest bardzo łatwy i intuicyjny w użyciu i – co bardzo ważne – umożliwia klientom bieżący wgląd w realizowane zlecenie, na każdym etapie jego przygotowania do druku. Dzięki temu ewentualne poprawki i korekta mogą być wprowadzane nawet w ostatniej chwili. Właśnie te parametry w dużej mierze zdecydowały o zakupie rozwiązania ACCHSH. Pozostałe czynniki to fakt, że mamy do czynienia z oprogramowaniem polskim, co ułatwia współpracę w zakresie wdrożenia i wsparcia technicznego, a także korzystna cena. Mimo że system jest dopiero wdrażany, już teraz spotyka się z bardzo przychylnymi opiniami naszych stałych klientów. Pracujemy też usilnie nad jego rozpropagowaniem i popularyzacją wśród naszych nowych zleceniodawców. Można śmiało stwierdzić, że PuzzleFlow Factory ułatwi i usprawni naszą pracę, jak również współpracę z klientami drukarni”.
„Liczymy na rychłe wdrożenia programu PuzzleFlow Factory w kolejnych firmach, głównie usługowych naświetlarniach płyt i małych oraz średnich zakładach poligraficznych wyposażonych w ćwierć- i półformatowe systemy CtP. Jego wdrożenie ma ułatwić nie tylko znajomość części funkcji i modułów stosowanych we wcześniejszych programach ACCHSH, ale też intuicyjna kontrola wszystkich działań przez przyjazny interfejs WWW – dodaje Andrzej Czyż, współwłaściciel ACCHSH. – Mimo że jest to system zamknięty, na specjalne życzenie klientów jesteśmy w stanie zmodyfikować go lub rozbudować o dodatkowe elementy, jak to miało miejsce w przypadku firmy Argraf. Biorąc pod uwagę różnorodność naszych dotychczasowych instalacji, zarówno w Polsce, jak i za granicą, spodziewamy się wielu sugestii i specjalnych próśb ze strony naszych klientów. Wszystkim będziemy starali się wyjść naprzeciw, także pod względem kosztów zakupu systemu, które są znacznie niższe niż sumaryczna kwota, jaką trzeba by wydać na indywidualne programy składające się na PuzzleFlow CtP Faktory”.

Pierwsza polskiej produkcji folia samoprzylepna PVC
Ikonos Profiflex Pro to pierwsza polskiej produkcji folia samoprzylepna PVC. Folia Profiflex Pro GPT 100+ (ang. G – gloss, P – permament, T – transparent) została opracowana specjalnie do druku na ploterach solwentowych. Co więcej, folia ta umożliwia wysokiej jakości i jednocześnie bardzo szybki druk, co jest trudne do osiągnięcia na większości folii samoprzylepnych.
Produkowana w Opolu przez firmę Ikonos samoprzylepna folia monomeryczna Profiflex Pro GPT 100+ została nagrodzona Złotym Medalem MTP podczas targów Euro-Reklama Outdoor Expo 2009.
Opolska folia powstała na bazie najwyższej jakości komponentów firm BASF, Renolit oraz Mondi, co świadczy o wysokiej jakości końcowego produktu. Profiflex Pro GPT 100+ nadaje się do wszelkich aplikacji wewnętrznych, jak i krótko- oraz średniookresowych aplikacji zewnętrznych.
Folia składa się z trzech warstw: filmu, kleju i linera. Film to biała, błyszcząca, monomeryczna folia PVC o grubości 100 mikronów. Przezroczysty klej to permanentna dyspersja poliakrylanu na bazie wody, charakteryzująca się wysoką odpornością na działanie promieni UV. Tzw. „liner” to papier podkładowy typu „claycoated”, jednostronnie silikonowany, o gramaturze 121 g/m2. Łączna grubość całego produktu to 228 mikronów.
W zakresie odporności na rozciąganie i na rozdarcie folia spełnia kryteria normy ISO 527-3/2/200. Zakres temperatur podczas wyklejania powinien wynosić od 10 do 35ºC. Tak zaaplikowana folia może być użytkowana w temperaturze od –15 do +60ºC.
Inżynierowie firmy Ikonos opracowują kolejne produkty serii z Profiflex Pro. W czerwcu tego roku na europejskie rynki została wprowadzona folia Profiflex Pro GPG 100+, czyli odpowiednik wyżej opisanej folii z szarym klejem zamiast przezroczystego. Folie samoprzylepne z szarym klejem stosowane są w przypadku, gdy grafika jest aplikowana na inną grafikę i barwiony klej ma za zadanie uniemożliwienie jej przebijania.
Polskim dystrybutorem materiałów Ikonos jest Atrium Centrum Ploterowe.


Nowy polski paszport z odciskiem palca
Od 29 czerwca wydawane w Polsce paszporty będą zawierać zapis odcisków palców – drugą, obok obrazu twarzy, cechę biometryczną. Producentem książeczki paszportowej jest Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. Za personalizację dokumentu odpowiada Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA.
Od 29 czerwca 2009 r., zgodnie z Rozporządzeniem Rady Unii Europejskiej nr 2252/2004, paszporty biometryczne wydawane we wszystkich krajach strefy Schengen powinny zawierać – obok wizerunku twarzy – zapis odcisków palców. Centrum Personalizacji MSWiA podpisało umowę z PWPW S.A. na dostawę książeczek paszportowych oraz rozbudowę i modernizację Paszportowego Systemu Informacyjnego w celu wprowadzenia drugiej cechy biometrycznej do paszportu.
Paszport biometryczny wyposażony jest w bezstykowy mikroprocesor umożliwiający zapis i odczyt danych w formie elektronicznej. W odpowiednich blokach danych na mikroprocesorze w paszporcie zapisane są dane osobowe posiadacza (np. nazwisko, imię, data i miejsce urodzenia, płeć itd.) oraz dane biometryczne. Organizacja ICAO w opracowanym standardzie przewidziała możliwość zapisu wizerunku twarzy i dodatkowych cech biometrycznych.
Wprowadzenie drugiej cechy biometrycznej do polskiego paszportu poprzedziły wielomiesięczne przygotowania. Aplikacja do poboru odcisków palców została w całości opracowana przez PWPW S.A. Od kwietnia br. Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych prowadziła w pięciu oddziałach paszportowych na Śląsku pilotaż systemu oceny biometrycznej odcisków palców. PWPW S.A. wyłoniła też dwóch dostawców inletów do paszportu biometrycznego z drugą cechą – międzynarodowe firmy o bogatym doświadczeniu technologicznym w tym zakresie.
PWPW S.A. dostarcza również książeczki paszportów biometrycznych dla Republiki Litewskiej, uznane przez ekspertów amerykańskich i brytyjskich za jeden z pięciu najlepiej zabezpieczonych dokumentów na świecie. PWPW S.A. dostarczyła też na Litwę kompletny system do personalizacji paszportów biometrycznych. Do litewskich paszportów oraz innych dokumentów podróży firma produkuje również książeczki z drugą cechą biometryczną.


QuadWinkowski: dwójka stypendystów spędzi rok w Stanach
Marta Małkowska z SGH i Tomasz Szmit z Politechniki Szczecińskiej to tegoroczni zwycięzcy Paszportów Stypendialnych QuadWinkowski i Quad/Graphics. Oboje spędzą rok w USA, gdzie będą studiować, a także pracować w zakładach Quad/Graphics.
Program Paszportów Stypendialnych to wspólna inicjatywa drukarni QuadWinkowski (wcześniej Winkowski) i Quad/Graphics. Od sześciu lat cieszy się ona niesłabnącym zainteresowaniem studentów uczelni technicznych. Wcześniej do walki o stypendium zapraszano studentów kierunków poligraficznych, w tym roku po raz pierwszy rozszerzono rekrutację na kierunki ekonomiczne. W tym roku zmodyfikowano również procedurę selekcji.
Do tej pory kandydaci przygotowywali esej na zadany temat, dotyczący oczywiście poligrafii, który był oceniany przez pracowników QuadWinkowski, a także współpracujących z firmą wykładowców. Najlepsi kandydaci zapraszani byli do Warszawy, gdzie pracowali nad projektem, na przykład plakatem, w naszym studiu graficznym. W tym roku pojawił się formularz aplikacyjny online. Kandydaci mieli również przesłać abstrakt projektu, w którym brali udział podczas studiów. Dziesięciu finalistów projekt ten w całości prezentowało w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej przed komisją. Następnie czekała ich jeszcze rozmowa po angielsku z native speakerem. Tak więc sito selekcji było naprawdę gęste.
Komisja zdecydowała, że najlepiej kryteria rekrutacji spełniają Tomasz Szmit z Gorzowa Wielkopolskiego oraz Marta Małkowska z Warszawy. Tomasz jest studentem ostatniego roku Politechniki Szczecińskiej kierunku zarządzanie i inżynieria produkcji i jest w trakcie pisania pracy magisterskiej o narzędziach IT i procedurach stosowanych przez menedżerów poligrafii. Zaś Marta Małkowska studiuje międzynarodowe stosunki gospodarcze na SGH i poligrafią zaraziła w trakcie pracy w introligatorni Quad/Graphics w Stanach (w ramach programu Work&Travel). Wyjazd ten tak ją zainspirował, że swoją pracę licencjacką postanowiła poświęcić analizie rynków poligraficznych w Polsce i na świecie.
„W związku z moją pracą licencjacką odwiedziłam tegoroczne targi Poligrafia. Poznałam tam panią Chamerę, która dodatkowo zachęciła mnie do startu w konkursie zachwalając studia w USA” – opowiada Marta.
Paszport Stypendialny to program skierowany do studentów polskich uczelni, którzy dobrze posługują się językiem angielskim. To roczne stypendium w USA, które obejmuje naukę w Waukesha Technical College oraz pracę w drukarniach należących do Quad/Graphics. Wszystkie koszty związane z pobytem i podróżą pokrywają fundatorzy, dodatkowo studenci otrzymują wynagrodzenie za wykonywaną w drukarniach pracę.
Laureatami poprzednich edycji Paszportów Stypendialnych są m.in. obecni pracownicy QuadWinkowski: Joanna Chamera, wicedyrektor Działu Zakupów, Aleksandra Grządziel, lider ds. Lean w Pile, Grzegorz Pałyska, Manager ds. Lean, Andrzej Sędziński, kierownik Działu Kontroli Jakości, Alicja Grundo z Działu IT.
Jednocześnie w tym roku uruchomiony został program stażowy. Stażyści będą uczyć się poligrafii pracując w różnych działach QuadWinkowski w Polsce.
Wakacyjne spotkanie w drukarni Opolgraf
3 lipca, w piątek, o godzinie 18.00, w drukarni Opolgraf odbędzie się kolejne spotkanie w ramach cyklu „Fabryka Inspiracji”. Tym razem gościem opolskiej drukarni będzie Ojciec Leon Knabit. Ten ceniony i lubiany zakonnik z opactwa tynieckiego jest autorem 19 książek, m.in.: „O odwadze”, „O radości”, „Ojca Leona różowe okulary”, „Ojciec Leon myśli na każdy dzień”, „Spotkanie z wujkiem Karolem”. Prowadził również wiele programów telewizyjnych: „Ojciec Leon zaprasza”, „Salomon”, „Credo”, a obecnie „Ojciec Leon zawodowiec”.
Jest znany ze swojej otwartości, dobrego kontaktu z młodzieżą i poczucia humoru. Na swoim blogu, który założył w tym roku, umieścił cytat „Pan Bóg jest dowcipny, każdy się przekona, bo stworzył żyrafę i Ojca Leona”. Na spotkaniu w introligatorni opowie o swojej twórczości, pracy duchownego i znajomości z Karolem Wojtyłą. Czym jeszcze zaskoczy, będą mogli się dowiedzieć wszyscy, którzy w piątkowy wieczór odwiedzą introligatornię drukarni Opolgraf przy ul. Niedziałkowskiego 8/12 w Opolu.
Spotkanie poprowadzi Tomasz Grzyb.
Na spotkanie zapraszają Drukarnia Opolgraf, Wydawnictwo ZNAK, Wydawnictwo Benedyktynów oraz firma Europapier-Impap.
Infosystems SA doradza, jak wprowadzać rachunkowość zarządczą i kontroling produkcji
Firma Infosystems SA do bogatej oferty swoich usług dołączyła kolejną – doradztwo dla drukarń w zakresie wprowadzania rachunkowości zarządczej i kontrolingu produkcji. Obecnie, kiedy sytuacja ekonomiczna wielu firm staje się kryzysowa, a przedsiębiorcom doskwiera dekoniunktura gospodarcza, jednym ze sposobów zaradzenia tej trudnej sytuacji jest gruntowna zmiana podejścia do zarządzania kosztami oraz wynikiem firmy i przejście z konwencjonalnej rachunkowości fiskalnej na tryb zarządczy, zwany rachunkowością zarządczą. Tego rodzaju rozwiązanie proponuje obecnie klientom firma Infosystems SA, by ułatwić drukarniom zarządzanie przedsiębiorstwem. W tym celu uruchomiła specjalną komórkę w swoich strukturach, która zajmować się będzie tym właśnie tematem.
„Każda decyzja może być tylko tak dobra, jak dobra jest jakość informacji, którymi dysponuje się przed jej podjęciem. Dlatego recesja bywa z reguły bolesnym testem z zarządzania tam, gdzie decyzje podejmowane przez kierownictwa przedsiębiorstw nie stają się tym lepsze i tym trafniejsze, im gorsza i trudniejsza staje się sytuacja rynkowa – mówi Krzysztof Łukaszewicz, dyrektor handlowy w firmie Infosystems SA. – Dlatego właśnie ważne jest, by znaleźć wówczas najbardziej efektywny sposób zwiększenia ekonomicznego poziomu bezpieczeństwa i zapewnienia drukarni harmonijnego rozwoju”.
Rachunkowość zarządcza, mówiąc w dużym skrócie, pozwala sformułować i szukać odpowiedzi na następujące pytania:
- ile nas kosztują poszczególne produkty?
- które zasoby przedsiębiorstwa są dla nas opłacalne?
- czy koszty naszych podstawowych procesów gospodarczych są konkurencyjne?
- czy nasze ceny są właściwie kalkulowane?
- w jaki sposób precyzyjnie ujmować koszty?

Obecnie klienci firmy Infosystems SA mogą skorzystać z profesjonalnego doradztwa w tym zakresie. „Efektem prawidłowego wykonania modelowania zarządczego jest wzrost przychodów, spadek kosztów i zwiększenie wydajności, co z pewnością poprawi ogólną sytuację każdej firmy niezależnie od koniunktury gospodarczej – mówi Krzysztof Łukaszewicz. – Warto więc poszukać rozwiązania, które pomoże rozwiązać problemy, z jakimi boryka się wiele firm. W naszej ofercie od kilku lat znajduje się system PrintManager, który jest obecnie doskonałą alternatywą tego rodzaju rozwiązań. Dodatkowo świadczymy specjalistyczne usługi w zakresie wprowadzania rachunkowości zarządczej i kontrolingu, co może dać przewagę na konkurencyjnym rynku wszystkim firmom, które zdecydują się na wprowadzenie tych rozwiązań w swoich przedsiębiorstwach”.
System PrintManager.JDF posiada szerokie i unikalne w systemach tej klasy możliwości wspierania rachunkowości zarządczej, tak istotnej w obecnej sytuacji gospodarczej. Został on zaprojektowany w taki sposób, aby pozwalał na budowanie modeli zarządczych zarówno w układzie kosztów pełnych, jak i w układzie kosztów zmiennych, a także w układzie kosztów procesów. Pozyskiwanie informacji zarządczych jest wysoce zautomatyzowane, sprawiając że jest to system bardzo przyjazny dla użytkowników. Dodatkowo firma, która teraz zdecyduje się na jego wdrożenie, otrzyma razem z samym systemem pakiet specjalistycznych usług doradczych i szkoleniowych związanych z usprawnieniem przepływu informacji, optymalizacją procesów produkcyjnych, wprowadzeniem spójnej koncepcji kontrolingu oraz optymalizacją kosztów zakupu surowców.
Osiągnięcie tak wysokiego poziomu rozwoju systemu jest efektem prawie dziesięcioletniej, profesjonalnej współpracy z najbardziej dynamicznie rozwijającymi się polskimi i zagranicznymi drukarniami w zakresie kontroli rentowności i zmniejszania kosztów własnych przedsiębiorstwa. Co najważniejsze, wdrożenie powyższych elementów jest realizowane przez specjalistów związanych od lat z branżą poligraficzną. „Stosowane przez nas metody zostały sprawdzone w najlepszych przedsiębiorstwach poligraficznych w Niemczech i innych krajach Europy Zachodniej – podkreśla Krzysztof Łukaszewicz. – Już w niedalekiej przyszłości kluczem do odniesienia sukcesu na trudnym rynku produkcji poligraficznej, nękanym ogólnym spadkiem produkcji, zmniejszaniem się długości zleceń, skracaniem czasu ich wykonania i stałą presją na obniżanie cen, okaże się sprawna organizacja przedsiębiorstw, wspierana we wszystkich obszarach profesjonalnym zintegrowanym systemem zarządzania, którego miarodajnym i znamiennym przykładem jest system PrintManager.JDF. Dlatego, wobec nasilającego się kryzysu i konkurencji, warto przeanalizować możliwość zmiany podejścia do zarządzania w swoim przedsiębiorstwie. Może okazać się bowiem już wkrótce, że drukarnie, które nie wdrożyły dotychczas najnowocześniejszych rozwiązań, znajdą się w bardzo trudnej i kłopotliwej sytuacji”.
KBA na targach China Print 2009
Wbrew globalnemu kryzysowi ekonomicznemu, którego skutki uderzyły oczywiście także w Daleki Wschód, tegoroczne targi poligraficzne China Print w Pekinie (12–16 maja) zakończyła się wielkim sukcesem firmy KBA. Stoisko KBA o powierzchni 900 m2 było największym w historii wszystkich chińskich targów i bardzo przypominało ekspozycję KBA na targach drupa 2008. Dzięki temu marka KBA natychmiast przyciągnęła uwagę 70 tysięcy zwiedzających targi – co przejawiło się także wysoką frekwencją na praktycznej prezentacji drukowania. Można było zobaczyć pięciokolorową Rapidę 75, Rapidę 105 z pięcioma zespołami drukującymi, urządzeniem lakierującym i przedłużonym wykładaniem oraz czterokolorową wersję najnowocześniejszej maszyny średniego formatu – Rapidy 106. Ta ostatnia maszyna była na całych targach jedyną przedstawicielką „generacji 18 000” i dzięki temu stała się ośrodkiem zainteresowania. Kolejnym gwoździem programu była azjatycka premiera maszyny KBA Rapida 75 – po raz pierwszy zaprezentowanej na ubiegłorocznej drupie.
Wbrew ogólnoświatowym tendencjom do stagnacji spółka KBA China osiągnęła już w pierwszym kwartale tego roku rekordowe wyniki. Dzięki kontraktom zawartym na targach China Print 2009 bieżący rok najprawdopodobniej będzie dla KBA najlepszym w całej historii jej działalności na rynku chińskim. Ze względu na to, że większość zamawiających już wpłaciła zaliczkę na maszyny, firma KBA jest przekonana, że, inaczej niż w wielu innych przypadkach w ostatnich miesiącach, zamówienia te zostaną zrealizowane.
W mniej więcej dwudziestu zamówieniach od chińskich klientów reprezentowane są praktycznie wszystkie kategorie formatowe – od małoformatowej Rapidy 75, przez maszyny średnioformatowe Rapida 105 i 106, po wielkoformatowe maszyny Rapida 142 (102×142 cm) i Rapida 162a (120×162 cm). Drukarnia Guangzhou Junlong Paper Products zamówiła na przykład sześciokolorową maszynę Rapida 162a z zespołem lakierującym i przedłużonym wykładaniem, której dostawa planowana jest na sierpień tego roku. Natomiast we wrześniu w drukarni Jiangmen zainstalowana zostanie pięciokolorowa Rapida 142, a kolejną, w istocie taką samą wielkoformatową Rapidę, zamówiła firma Xiantao Huamei Packaging Printing, specjalizująca się w produkcji opakowań. Najwięcej zamówień dotyczy jednak typoszeregu KBA Rapida 105, które to maszyny są na rynku chińskim bardzo popularne. O ile jeszcze przed kilku laty klienci chińscy zamawiali niemal wyłącznie wersje cztero- lub pięciokolorowe, obecnie popyt koncentruje się coraz bardziej na konfiguracjach z zespołem do lakierowania in-line produkowanych wyrobów.
Konica Minolta zaprasza do Salonu Plakatu Polskiego
Firma Konica Minolta, partner wspierający Muzeum Plakatu w Wilanowie, zaprasza na wystawę „14. Salon Plakatu Polskiego”. Organizowany od 1987 roku Salon Plakatu Polskiego jest drugim co do ważności wydarzeniem artystycznym w działalności Muzeum Plakatu w Wilanowie, po Międzynarodowym Biennale Plakatu. To cykliczny, odbywający się co dwa lata, przegląd polskiej sztuki plakatu, prezentujący najnowsze osiągnięcia rodzimych grafików i projektantów. Formuła Salonu jest swobodna – artyści sami decydują o tym, jakie prace chcą udostępnić publiczności, plakaty nie są oceniane i poddawane selekcji.
Na tegoroczną edycję Salonu przeszło 100 artystów nadesłało ponad 500 prac, umożliwiając tym samym stworzenie kompleksowej ekspozycji, prezentującej aktualny stan współczesnej polskiej grafiki warsztatowej i użytkowej. Salon Plakatu Polskiego stanowi różnorodny przegląd tendencji artystycznych, nowych technik i nurtów w sztukach plastycznych. Większość plakatów powstała na zamówienie instytucji kultury i zapowiadała największe wydarzenia w polskiej kulturze z ostatnich dwóch lat.
Wystawa jest czynna od 16 czerwca do 30 sierpnia 2009 r.
Więcej informacji na temat wystawy znaleźć można na stronie internetowej Muzeum Plakatu w Wilanowie (www.postermuseum.pl).
Firma Konica Minolta współpracuje z Muzeum Plakatu w Wilanowie w zakresie druku materiałów informacyjno-promocyjnych związanych z wydarzeniami.
Nowy system CtP :Avalon N4 Agfa Graphics
Firma Agfa Graphics poinformowała o wprowadzeniu do swojej oferty nowej naświetlarki CtP z rodziny termicznych systemów :Avalon. Półformatowy model :Avalon N4 ma zastąpić popularną serię naświetlarek :Acento i jest dostępny w dwóch wersjach – :Avalon N4-10E i szybszej :Avalon N4-10S.
Naświetlarka :Avalon N4 jest dedykowana dla rynku drukarń średniej wielkości, specjalizujących się w produkcji półformatowej (830×660 mm) i dostosowana do współpracy z bezoczynnikowymi płytami :Azura. W przypadku opartych na technologii ThermoFuse płyt :Azura i :Azura TS lateksowa powłoka znajdująca się na konwencjonalnej aluminiowej powierzchni jest roztapiana dzięki zastosowaniu energii cieplnej. Seria płyt :Azura to, jak zapewnia Agfa Graphics, najczęściej na świecie kupowane płyty bezodczynnikowe. ”Zdajemy sobie sprawę, że na rynku jest prowadzonych wiele dyskusji na temat terminologii związanej z płytami bezodczynnikowymi – mówi Marc Op de Beeck, wiceprezes Agfa Graphics ds. sprzedaży i marketingu. – Jednak przede wszystkim warto zapytać o to klientów – oni naprawdę rozumieją, czym jest produkcja ‘wolna od chemii’. Wywoływarka stosowana w systemie produkującym płyty konwencjonalne wymaga dużej uwagi operatora w zakresie temperatury pracy i poziomu pH, które decydują o stabilności całego procesu. W przypadku technologii ThermoFuse jedyne, czego wymaga płyta po naświetleniu, to jej wykończenie podczas gumowania. Ponieważ system jest stale gotowy do pracy, pomaga w osiągnięciu oszczędności czasowych i finansowych, a dodatkowo zapewnia te same warunki zachowania płyty w maszynie drukującej. Dzięki połączeniu naświetlarki :Avalon N4 i płyt :Azura TS klienci uzyskują najbardziej wygodny w użytkowaniu system CtP na rynku. Jest to rozwiązanie niezwykle wydajne, niezawodne w działaniu, przyjazne dla środowiska naturalnego i gwarantujące bardzo wysoką jakość druku”.
Nowy system w wersji :Avalon N4-10E oferuje standardową prędkość naświetlania wynoszącą 11 półformatowych płyt na godzinę. Naświetlarkę można rozbudować do wersji S, która oferuje wydajność 21 płyt B2 na godzinę. W obu przypadkach :Avalon N4 jest dostępny z opcjonalnym, funkcjonującym w trybie in-line systemem wycinania otworów szybkiego pasowania. Naświetlarkę można też dodatkowo wyposażyć w podajniki płyt, które zwiększają wygodę użytkowania i automatyzują pracę urządzenia.

Canon Polska: projekty charytatywne
W ciągu minionych tygodni Canon Polska wsparł szereg inicjatyw charytatywnych. Pracownicy polskiego oddziału firmy oddawali krew, wspierali małych pacjentów hospicjów i brali udział w akcji UNICEF z okazji Dnia Dziecka.
Canon Polska został partnerem inicjatywy charytatywno-społecznej „Fotograf Nadziei”, realizowanej przez fotografa Andrzeja Petelskiego, dziennikarza oddziału TVP w Białymstoku. Projekt prowadzony jest w szpitalach i placówkach hospicyjnych na terenie miasta i okolic, a docelowo ma stać się akcją ogólnopolską. „Fotograf Nadziei”, jak mówi o sobie Andrzej Petelski, z jednej strony pragnie obdarzyć chore, cierpiące dzieci chwilą radości i zabawy, z drugiej – ma na celu uwrażliwienie społeczeństwa na sytuację małych pacjentów hospicjów. 1 czerwca w Białymstoku, z okazji Dnia Dziecka, odbył się wernisaż zdjęć zrealizowanych w ramach projektu.
Polski oddział Canona wsparł również inicjatywę Organizacji UNICEF z okazji Dnia Dziecka i ufundował pakiety książeczek oraz gier edukacyjnych dla dwóch ośrodków w Polsce: Kliniki Onkologii Dziecięcej w Białymstoku i Krakowskiego Hospicjum dla Dzieci im. ks. Józefa Tischnera.
W ostatnim tygodniu pracownicy Canon Polska odwiedzili także Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Warszawie, gdzie oddali krew.
„Bardzo cieszymy się, że możemy wziąć udział w akcjach takich jak Fotograf Nadziei i Dzień Dziecka, wspierając organizację UNICEF. Uśmiechy na twarzach małych, ale bardzo dzielnych pacjentów wspieranych przez nas placówek, to dla nas największa satysfakcja” – powiedziała Marta Biczak, odpowiedzialna za komunikację marketingową w dziale Canon Business Solutions.
Canon aktywnie angażuje się w akcje charytatywne – w marcu 2008 roku firma wsparła Fundusz Edukacyjny Fundacji Świętego Mikołaja, oferując na rzecz specjalnej aukcji radiowej (która odbyła się na antenie Programu 3Polskiego Radia) aparaty fotograficzne oraz dołączone do nich bilety na mecz Mistrzostw Europy w piłce nożnej EURO 2008. W wyniku aukcji zebrano 35 222,11 złotych, które przeznaczone zostały na edukację wychowanków rodzinnych domów dziecka. We wrześniu 2007 roku dział produktów biznesowych firmy – Canon Business Solutions – był sponsorem „Onko-Olimpiady”, odbywających się w Warszawie międzynarodowych igrzysk sportowych dla dzieci z chorobami nowotworowymi. Firma zorganizowała również licytację diamentowej edycji aparatu Ixus, z której dochód zasilił konto Oddziału Onkologii Centrum Zdrowia Dziecka.
Projekt „Fotograf Nadziei” realizowany jest przy użyciu aparatu Canon EOS 5D Mark II i bardzo jasnych, stałogniskowych obiektywów Canon EF 24mm f/1.4L II USM oraz Canon EF 35mm f/1.4L USM. Zarówno wysoka czułość aparatu, jak i najwyższa jakość obiektywów, umożliwiają fotografowi pracę bez użycia lampy błyskowej właściwie w każdych warunkach oświetleniowych. Wykonane zdjęcia były drukowane na drukarce Selphy ES3 i wręczane dzieciom jako pamiątka z profesjonalnej sesji zdjęciowej. Wystawa fotografii ma obecnie miejsce w Białostockim Centrum Handlowym, a prace tam pokazywane wydrukowano na drukarce wielkoformatowej Canon imagePROGRAF 8000S.

Oklejanie z Lambdą
W dniu 17 czerwca br. odbyły się ostatnie przed wakacjami warsztaty z oklejania pojazdów zorganizowane przez Grupę Lambda sp. z o.o. Dystrybucja sp.k. Było to już czwarte w tym roku szkolenie przeprowadzone przez firmę, w którym tym razem udział wzięło 21 osób z całego kraju.
Uczestnicy, oprócz uzyskania niezbędnej wiedzy teoretycznej, mogli także zapoznać się z różnymi technikami klejenia i własnoręcznie wykonać aplikację pod czujnym okiem fachowców. Warsztaty jak zwykle odbyły się w poznańskim IISC, a biorący w nich udział sprawdzali swoje umiejętności na specjalnie przygotowanych przez firmę Lambda elementach karoserii samochodów. Każdy uczestnik otrzymał certyfikat ukończenia warsztatów.
Kolejne szkolenie przewidziane jest dopiero na wrzesień. Zainteresowani uczestnictwem są proszeni o kontakt na adres szkolenia@lambda.pl
Szkolenie dla maszynistów offsetowych
Komunikat Polskiej Izby Druku
Z uwagi na fakt odebrania wszystkim Izbom Branżowym uprawnień do przeprowadzania egzaminów państwowych na poszczególne stanowiska robocze i niestworzenia w zamian, jak dotąd, żadnej efektywnej alternatywy zdobycia takiego zaświadczenia, Polska Izba Druku postanowiła prowadzić dla wszystkich chętnych szkolenia dla maszynistów offsetowych. Szkolenie takie nie jest, bo nie może być, zakończone egzaminem uznanym przez władze oświatowe, ale ze względu na pełny zakres wiedzy teoretycznej i praktycznej przekazywanych w czasie trwającego 75 godzin kursu, zakończone będzie otrzymaniem (przez wszystkich, którzy przyswoili sobie przedmiotową wiedzę i opanowali stronę praktyczną jej stosowania) „Certyfikatu ukończenia kursu/szkolenia dla maszynistów offsetowych”.
Poniżej przekazujemy ramowy program szkolenia. Wszyscy chętni znajdą szczegóły tego programu na stronie internetowej www.izbadruku.org.pl

Ramowy program szkolenia dla maszynistów offsetowych
I. Technologia druku
1. Rys historyczny.
2. Zadania poligrafii.
3. Proces technologiczny druku offsetowego.
4. Standaryzacja druku offsetowego.
II. Maszynoznawstwo.
1. Budowa maszyny offsetowej
a) samonakładacz
b) zespoły drukujące
c) zespoły lakierujące
d) wykładanie
e) zespół napędowy i sterujący
f) urządzenia kontrolno-pomiarowe
III. Materiałoznawstwo.
1. Wiadomości o papierze.
2. Wiadomości o farbach i lakierach.
3. Materiały pomocnicze.
IV. Bezpieczeństwo i higiena pracy, przepisy p/poż.


Szkolenie jest odpłatne, a jego cena jednostkowa zależy od liczby zgłoszonych chętnych. Minimalna grupa uczestników wynosi 7 osób.
W przypadku zebrania takiej grupy w jednym zakładzie pracy szkolenie może odbyć się również w miejscu, w którym zakład jest zlokalizowany. Także w przypadku zebrania większej liczby chętnych w danym regionie, kurs odbędzie się w tym regionie.
W przypadku zgłoszenia pracowników przez pracodawcę należy podać wszystkie niezbędne dane przedsiębiorstwa (nazwa, adres, NIP, e-mail, telefon).
Zgłoszenia zawierające wszystkie niezbędne dane kontaktowe (imię, nazwisko, adres, e-mail, telefon) należy przesyłać pod numer faksu 022 8286277 lub na e-mail izbadruku@izbadruku.org.pl
Dodatkowe informacje:
Polska Izba Druku
ul. Daniłowiczowska 18 A
00-093 Warszawa
tel. 022 8275613
faks 022 8286277
www.izbadruku.org.pl






Zapraszamy na III Konferencję z cyklu Akademia Zarządzania Barwą
Wydawnictwo Polski Drukarz sp. z o.o. zaprasza na III Konferencję z cyklu Akademia Zarządzania Barwą:
„Color Management – sposób na zwiększenie konkurencyjności w obecnych realiach rynkowych”

Konferencja odbędzie się 15 września 2009 r. w godzinach 10–18 w Poznaniu (Sala Zielona, Hol Wschodni, Międzynarodowe Targi Poznańskie, ul. Głogowska 14).

Konferencja ma na celu prezentację innowacyjnych rozwiązań z zakresu Color Managementu, przyczyniających się do oszczędzania czasu i obniżenia kosztów wykonywania prac poligraficznych. Zostaną przedstawione nowe urządzenia i oprogramowanie, jak również zagadnienia związane ze standaryzacją procesu poligraficznego.
Konferencja jest przeznaczona dla szerokiego kręgu odbiorców – fotografów, grafików, studiów DTP, studiów prepress, drukarń.

Program:

9.30-10.00 Rejestracja uczestników
10.00-10.10 Rozpoczęcie konferencji
10.10-10.50 Piotr Skoczeń, Cortland – Zarządzanie barwą w cyfrowej ciemni fotografa
10.50-11.30 Paweł Waszniewski, Alstor – Monitor LCD jako część systemu Color Management
11.30-11.50 Mariusz Geras, Kodak Polska – Problemy z kolorem w drukarni to przeszłość
11.50-12.10 Przerwa kawowa
12.10-12.50 Małgorzata Ungradova , X-Rite – ISO 12647 – nasz przyjaciel i obrońca w czasie kryzysu
12.50-13.40 Marek Janowski, Reprograf – System automatycznej standaryzacji druku – koniec ery cudotwórców
13.40-14.10 Tomasz Kuciński, Epson Polska – Nowatorskie rozwiązania w systemach proofingowych
14.10-14.50 Lunch. Rozmowy indywidualne na stoiskach Partnerów Konferencji
14.50-15.30 Maciej Baur, Agfa Graphics – Standardy reprodukcji w proofingu i procesach drukowania nakładowego
15.30-16.10 Andrzej Kunstetter, Heidelberg Polska – Innowacyjne rozwiązania spektrofotometrycznego pomiaru i kontroli barwy inline w maszynie drukującej w zintegrowanym środowisku CMS
16.10-17.00 Pytania i dyskusja. Losowanie nagród.
Zakończenie konferencji. Rozmowy indywidualne na stoiskach Partnerów Konferencji

Partnerzy Konferencji:
Agfa, Alstor, Cortland, Epson Polska, Heidelberg, Kodak Polska, Reprograf, X-Rite

Koszt udziału w konferencji: 250 zł (przy wpłacie do 31 VIII 2009) lub 366 zł (przy wpłacie po tym terminie) obejmuje także przerwy kawowe i lunch oraz materiały konferencyjne i zaproszenie na targi Pakfood. Wpłaty – na konto wydawnictwa Polski Drukarz sp. z o.o.:
PKO S.A. oddział w Łodzi nr konta: 24124015451111000011659583
Dodatkowych informacji udziela Jarosław Gaweł 042 6871292, 042 6887949, biuro@swiatdruku.com.pl

Współpraca:
Międzynarodowe Targi Poznańskie

Patronat:
Polska Izba Druku, Stowarzyszenie Sitodruku i Druku Cyfrowego, Stowarzyszenie Poligrafów Pomorskich

Patronat medialny:
Drukarnie.com.pl, Poligrafia.org.pl, Polska Poligrafia, Signs.pl
„Świat DRUKU”, „Pro-KREACJA”

Projekt Nanocure manroland
Transfer wyselekcjonowanej wiedzy w procesie produkcji poligraficznej i nadawanie drukom wartości dodanej czynią przemysł poligraficzny coraz bardziej atrakcyjnym. Oto dlaczego firma manroland AG angażuje się w różnorodne projekty badawcze – jednym z najważniejszych jest projekt Nanocure (BMBF Fkz: 13 N 9115), w którym manroland wraz z firmami partnerskimi koncentruje się na zastosowaniach nanotechnologii w druku.
W przemyśle poligraficznym, ale także w obszarach pokrywania powierzchni metalowych, zostały już opracowane metody polimeryzacji z utrwalania za pomocą promieniowania. Projekt Nanocure koncentruje się na zastosowaniach nanotechnologii w utwardzaniu radiacyjnym. Korzyści płynące z tych nowych metod utrwalania pozwolą na uczynienie druku UV jeszcze bardziej efektywnym.
W ciągu ostatnich lat średnie tempo zużycia farb drukowych UV zwiększyło się od 5 do 8%. Powodem tego jest wzrost produkcji poligraficznej, pozwalającej na bezzwłoczny transport pracy z maszyny drukującej do działu finiszingu – a to dzięki momentalnemu suszeniu i utrwalaniu. Inne zalety technologii druku UV wynikają z faktu, że jest ona wolna od rozpuszczalników. Nawet niechłonne materiały, jak folie, które są trudne do zadrukowania za pomocą tradycyjnych metod, mogą być zadrukowane UV w znakomitej jakości. Jednakże prócz zalet druk UV ma również duże wymagania: wysokie koszty energii potrzebnej do suszenia i możliwa migracja organicznych fotoinicjatorów do wnętrza opakowania.
Dlatego uczestnicy projektu Nanocure prowadzą badania w celu znalezienia nowej klasy zmodyfikowanych fotoinicjatorów i światłoutwardzalnych tuszów do druku, powłok oraz klejów na nich bazujących. Projekt ma na celu znaczne poprawienie wydajności w spożytkowaniu energii promieniowania, minimalizację zagrożenia dla środowiska i zdrowia człowieka, a także optymalizację kosztów.
Uczestnicy projektu reprezentują cały łańcuch procesu produkcji nowych farb i powłok: Sustech GmbH & Co KG z Darmstadt oraz INM-Leibniz Institut for Neue Materialien GmbH ze Saarbrücken testują możliwości selektywnej modyfikacji podłoży, Zeller + Gmelin GmbH & Co KG jest odpowiedzialny za dalsze przetwarzanie zmodyfikowanych fotoinicjatorów w aplikacjach UV-utwardzalnych farb drukowych i powłok, Eltosch Torsten Schmidt GmbH prowadzi badania nad odpowiednimi systemami utrwalania farb promieniami UV oraz ich optymalizacją w związku ze zużyciem energii, manroland AG bada użycie nowych farb i powłok w druku na maszynach, Universität des Saarlandes, Physikalische Chemie prowadzi ważne badania towarzyszące, m.in. dotyczące analizy powłok.
Océ Net Services
Firma Océ wprowadziła do swojej oferty nową platformę typu Web-to-Print – Océ Net Services – dedykowaną na rynek firm świadczących usługi poligraficzne, opierających się w swojej działalności na Internecie. W przypadku drukarń Océ Net Services stanowi atrakcyjny sposób wykorzystania rozwiązań software\'owych Océ w rozwijaniu przedsiębiorstw za pomocą usług świadczonych w trybie online, stanowiących jednocześnie wartość dodaną dla klienta. Z kolei zleceniodawcy mogą za pomocą tej platformy szybko i wygodnie wysyłać do drukarń zlecenia i zapytania dotyczące zakresu oferowanych usług.
Océ Net Services zapewnia wydajną pracę w środowisku zautomatyzowanych procesów typu Web-to-Print, umożliwiając drukarniom szybkie wdrażanie nowych, opłacalnych i opartych na Internecie modeli biznesowych. To zestaw aplikacji zapewniających łączność pomiędzy drukarnią i jej klientami z całego świata. Jest to rozwiązanie typu Web-to-Print usprawniające proces zdalnego zamawiania, przetwarzania oraz zarządzania produkcją. Oferuje funkcje witryn internetowych, prepressu i zarządzania. To z kolei pozwala drukarniom proponować wyższą jakość, druk na żądanie oraz druk personalizowany, jak również rozwiązania w zakresie archiwizacji dokumentów, dostępu do dokumentów i dodruków. System workflow nie tylko ułatwia produkcję i zamówienia, ale także zwiększa lojalność klienta i zmniejsza koszty operacyjne. W połączeniu z wysoką elastycznością i niezawodnością, Océ Net Services stanowi wydajne narzędzie do zarządzania produkcją poligraficzną, wspierając drukarnie w pozyskiwaniu nowych zleceń.
Dzięki Océ Net Services drukarnie mogą uniknąć bezpośrednich kosztów związanych z zakupem oprogramowania, pozostawiając wolne środki w budżecie na inne działania biznesowe. Nie ma tu potrzeby zarządzania kompleksową infrastrukturą czy zatrudniania specjalistów IT. Co więcej, drukarnie w pełni korzystają z gwarantowanej dostępności danych przez Internet, zabezpieczeń na wypadek awarii systemu, profesjonalnie zarządzanego zaplecza technicznego, jak również obniżonych kosztów transakcyjnych. Dostępność Océ Net Services radykalnie zmniejsza koszty początkowe całego przedsięwzięcia, a także ułatwia i czyni bardziej przystępnym cenowo zaadaptowanie technologii opartej na narzędziach internetowych. Firmy mogą w większym stopniu skupić się na swoim biznesie bez potrzeby instalowania i uruchamiania aplikacji na własnych komputerach. Wśród innych korzyści można wymienić dostęp do najnowszych technologii i łatwe aktualizacje za pomocą bezpiecznej i łatwej w obsłudze infrastruktury, a także mniejsze obciążenia w zakresie IT.

Nowa holograficzna folia produkcji Leonard Kurz
Laser Seamless to nazwa nowej holograficznej folii produkcji Leonard Kurz, do drukowania na gorąco. Jak mówi producent, ten wzór bezszwowej folii o błyszczących kolorach tęczy jest przełomowy i od dawna oczekiwany przez sektor uszlachetniania druku, znakowań i zabezpieczeń.
Folia Laser Seamless charakteryzuje się ciągłością wzoru, niezakłóconego przez shim lines (linie technologiczne), które są charakterystyczne dla folii holograficznych i wynikają z technologii produkcji. Dotychczas produkowane folie holograficzne, z wyraźnymi zakłóceniami shim lines, miały ograniczoną możliwość zastosowań. Nadawały się jedynie do mniejszych i mniej wymagających aplikacji. Aby dodatkowo uniknąć zakłóceń w strukturze folii, trzeba było dobrać odpowiednio odstępy pomiędzy kolejnymi użytkami, by pominąć regularnie rozmieszczone linie. Inną opcją było odrzucenie produktów z wadami (na których występowały zakłócenia po procesie druku). Obie te metody powodowały jednakże wzrost kosztów związanych z czasem produkcji i zużyciem materiałów.
Opisane ograniczenia nie dotyczą nowych folii Laser Seamless. Wybór i wielkość wzorów są teraz nieograniczone, a folia jest odpowiednim podłożem nawet dla aplikacji o dużej powierzchni. Nowa folia holograficzna jest przeznaczona do produkcji ekskluzywnych projektów o wymagających efektach wizualnych, jest nieskomplikowana i wydajna podczas procesu druku.
Pomimo użycia nowych technologii w produkcji, folia Laser Seamless nadal oferuje te same co poprzednia wersja cechy: poziom połysku i efekty holograficzne. Jednorodny obraz holograficzny nadaje się do dalszego zadruku.
Folia Laser Seamless jest dostępna w kolorze złota i srebra, a także może być produkowana w formie arkuszy lub wstęgi do foliowania na zimno.
Oprócz nowych produktów klasy premium, Kurz ma w swojej ofercie wariant ekonomiczny, folię Laser Select, wykazującą niewielkie zmiany koloru w odstępach 632 mm, ale również całkowicie wolną od zakłóceń typu shim lines.

<< Poprzedni  1-10  11-20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  | < 30 >  31-40  41-50  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o