Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się
Poligrafia 2003

Z ostatniej chwili


3M w gronie Superbrands
Po raz kolejny firma 3M znalazła się w elitarnym gronie Superbrands. Konsumenci i eksperci rynku docenili pozycję 3M w branży, a także rozpoznawalność samej marki.
Od pięciu lat wybór zwycięskich marek rozpoczyna się od utworzenia listy ok. 5000 z nich – poddane zostają szczegółowej analizie pod kątem zarówno badań rynku, jak i danych finansowych. W ten sposób powstaje lista 1400 podmiotów, którą Rada Marek ocenia pod względem siły marketingowej. Ostatecznie tytuł Superbrans otrzymuje jedynie 5% ocenianych marek.
„To dla nas ogromne wyróżnienie, ale też i pewne zobowiązanie. Z jednej strony praca całego zespołu budującego wiarygodność marki, została dostrzeżona i uhonorowana, a z drugiej – spoczywa na nas ciężar odpowiedzialności za zaufanie, jakim obdarzyli nas zarówno klienci, jak i eksperci rynku” – powiedział Claude Richard, dyrektor zarządzający 3M w Polsce.
Tytuł Superbrands przyznawany jest od 15 lat na całym świecie, a od pięciu także w Polsce. Jest traktowany jako dowód na silną pozycję i rozpoznawalność wyróżnionych marek. Zgodnie z definicją organizatora rankingu, The Superbrands Ltd., Superbrand to marka, która osiągnęła najlepszą reputację w swojej dziedzinie. Oferuje konsumentom istotne, emocjonalne bądź fizyczne korzyści, których konsumenci pragną i które rozpoznają. Korzyści te stanowią o jej przewadze nad markami konkurencyjnymi. To marka, która w danej branży wypracowała sobie niezwykle silną pozycję i daje konsumentowi świadomie lub podświadomie wyczuwalną przewagę nad konkurencyjnymi markami. Na całym świecie wyróżnienia wręczane w ramach projektów organizowanych pod patronatem organizacji Superbrands traktowane są jako dowody świadczące o wyjątkowej sile i rozpoznawalności nagrodzonych marek.
Międzynarodowa organizacja Superbrands działa od 15 lat w ponad 85 krajach. Jej celem jest promowanie idei brandingu przez pokazywanie szczegółowych studiów przypadku tych marek, które osiągnęły sukces. Czołowe podmioty są wybierane przez Radę Marek, składającą się z grupy ekspertów w dziedzinie marketingu, reklamy i brandingu, oceniających silę poszczególnych marek na polskim rynku.

Seminarium stowarzyszenia PrintCity
Dnia 18 listopada 2010 roku w hotelu Sofitel Victoria w Warszawie odbędzie się seminarium Sheetfed Printing & Packaging (Lean. Green. Seen: różne aspekty druku arkuszowego i opakowaniowego) organizowane przez członków stowarzyszenia PrintCity – firmy: manroland, Sun Chemical, UPM, Cofely, M-real, Eltosch, Sappi oraz Weilburger Graphics.
Spotkanie będzie się koncentrować wokół wartości dodanej w druku – nowych technologii i wynikających z nich korzyści.
Organizatorzy imprezy zaplanowali trzy sesje wykładowe: Lean & Green (sesja poświęcona przede wszystkim ekologii w procesach produkcyjnych), Seen (sesja poświęcona wartości dodanej w druku) oraz II sesja z cyklu Seen (poświęcona drukowi UV). Po każdej z sesji przewidziano dyskusje moderowane.
Na seminarium można zarejestrować się za pośrednictwem strony internetowej: http://www.surveymonkey.com/s/Warsaw_Seminar_Registration
Xerox DCP700 w firmie Profesja.EU
System cyfrowego druku kolorowego firmy Xerox DCP700 pracuje od niedawna w firmie Profesja.EU Sp. z o.o., w jej oddziale w Mikołowie. Inwestycja ta umożliwiła drukarni zaproponowanie klientom nowej oferty, a tym samym poszerzyła krąg odbiorców jej usług. Dostawcą urządzenia była firma Digital System z Krakowa – lokalny dealer firmy Xerox.
Dzięki nowej maszynie Xerox DCP700 firma Profesja.EU wzbogaciła asortyment o wysokiej jakości wydruki fotograficzne, co umożliwia jej nawiązywanie współpracy z fotografami. Fotoalbumy, fotoksiążki, dokumentacja fotograficzna dla firm, personalizowane kalendarze, wizytówki to tylko nieliczne przykłady produktów uzyskiwanych dzięki nowej inwestycji. Dodatkowy asortyment powiększył już i tak bogatą ofertę firmy. Profesja.EU Sp. z o.o. jest kontynuacją działalności firmy F.H.U. Profesja Adam Łukaszewicz, która powstała w 1998 r. Od początku istnienia była ona nastawiona na stały rozwój w dziedzinie poligrafii oraz szeroko pojętej reklamy. „Własne studio graficzne, maszyny drukujące oraz pomocnicze, a w szczególności wykwalifikowani specjaliści zapewniają nam pełną kontrolę nad projektem i drukiem na każdym etapie produkcji – mówi Agnieszka Łukaszewicz, prezes spółki Profesja.EU. – Zespół ludzi zatrudnionych w naszej firmie gwarantuje z kolei wykonanie kompleksowej usługi reklamowej: od sesji zdjęciowej poprzez projekt, druk oraz realizację szeregu innych produktów reklamowych, a posiadane przez nas maszyny i urządzenia umożliwiają zachowanie korzystnych cen, mimo stale rosnącej konkurencji na rynku usług poligraficznych i reklamowych. W nowej formie prawnej firma nadal dynamicznie poszerza swoje możliwości – modernizuje zaplecze technologiczne, pozyskuje nowych specjalistów w dziedzinie reklamy. Obecnie Profesja.EU, oprócz szerokiej gamy wydruków fotograficznych, wykonuje wszelkiego rodzaju materiały drukowane: kalendarze, książki, czasopisma, gazetki reklamowe, katalogi, broszury, ulotki, papiery firmowe, wizytówki w nakładach bez ograniczeń – już od jednej sztuki. Z początkiem września tego roku, po wnikliwym rozważeniu kierunków dalszego rozwoju firmy, zdecydowaliśmy się na zakup i wdrożenie do naszej codziennej pracy nowego systemu cyfrowego druku kolorowego Xerox DCP700. Do podjęcia decyzji o zakupie systemu przyczyniło się stale rosnące zapotrzebowanie klientów Profesji na wydruki jakością zbliżone do offsetowych, które ze względu na zbyt niski nakład nie nadają się do druku tą tradycyjną techniką. Inwestycja, sfinansowana z wykorzystaniem leasingu operacyjnego, umożliwia firmie drukowanie na mediach o bardzo różnorodnej gramaturze (od 64 do 300 g/m2), na papierze powlekanym i niepowlekanym, na foliach prezentacyjnych i poliestrowych. Maksymalny format zadruku to 323×480 mm. System druku Xerox DCP700 znacznie usprawnił nasz proces produkcyjny ze względu na automatyczny druk dwustronny oraz wysoką dokładność pasowania (awers – rewers). Polimeryzowane tonery zastosowane w urządzeniu sprawiają, że wydruk z maszyny cyfrowej jest bardzo zbliżony do tego uzyskiwanego z maszyny offsetowej i nadaje się do foliowania, co zadawala zarówno nas, jak i naszych klientów, którzy bardzo pozytywnie zareagowali na naszą ostatnią inwestycję i chwalą jakość realizowanych przez nas prac. To nie pierwsza maszyna firmy Xerox, jaka pracuje w firmie Profesja.EU. Wcześniej korzystaliśmy z urządzenia Xerox DC242. Jednak eksploatacja Xerox DCP700 jest bardziej ekonomiczna aniżeli naszej wcześniejszej maszyny. Xerox DCP700 gwarantuje niższy koszt odbitek, bardziej wydajne tonery przy zachowaniu stałej i wysokiej jakości, co w obecnej sytuacji rynkowej jest niezmiernie ważne.
Dostawcą urządzenia była firma Digital System sp. z o.o. z Krakowa. Firma ta, jak podkreśla Agnieszka Łukasiewicz, okazała się bardzo rzetelnym partnerem, zaangażowanym od samego początku współpracy, dbającym o sprawną instalację urządzenia w oddziale Profesja.EU sp. z o.o. w Mikołowie i obsługę serwisową.
Fotoba XLD170 produktem roku 2010
Na odbywających się w dniach 13–15 października w Las Vegas targach wielkoformatowych SGIA Expo swoje rozwiązania prezentowała firma Fotoba. Najnowszy model XLD170 został nominowany i nagrodzony tytułem „Produkt 2010” nadanym przez SGIA (Specialty Graphic Association) w kategorii urządzenia do finishingu.
XLD170 to nowy model automatycznej obcinarki przeznaczonej do obróbki wydruków wielkoformatowych. Pozwala na bardzo precyzyjne obcinanie, ma możliwość dopasowania noży do nierównych krawędzi medium, tnie bardzo różnorodne materiały z arkusza, a także z rolki. Szerokość materiałów – do 1,7 metra, grubość – do 0,8 mm. Urządzenie jest uniwersalne, może ciąć materiały typu: papier, winyl, PCV, folie, canvas i wiele innych.
Pierwsze urodziny Działu Uszlachetniania Druku Wolff Trading
Firma Wolff Trading podaje, że dysponuje najnowocześniejszym parkiem maszynowym w zakresie uszlachetniania druków, i jako jedyna na polskim rynku oferuje laminowanie do formatu większego niż B0 (1200×1600).
Przez rok istnienia Dział Uszlachetniania Wolff Trading zdobył wielu wiernych klientów, którzy sukcesywnie testują oferowane przez firmę nowości. Hitem tego roku jest laminat mix – unikalne połączenie różnych folii w procesie uszlachetniania druku, w celu uzyskania niepowtarzalnych efektów wizualnych. Laminat ten nadaje elegancki wygląd, przyciąga wzrok, wyróżnia opakowania. Nowością wprowadzoną przez Wolff Trading jest też możliwość laminowania foliami tekstylnymi. Folie te zachowują się jak tkaniny przylegające do podłoża i umożliwiają każdy rodzaj obróbki po druku, w tym hot-stamping i tłoczenie. Dużą popularnością cieszą się arkusze powlekane luksusowymi foliami Clarifoil – opalizującymi, zmieniającymi kolor w zależności od podłoża, nie przyjmującymi odcisków palców, zapewniającymi satynowy dotyk lub głęboki mat.
Wolff Trading nie zapomina też o ekologii. Firma stawia na folie celulozowe, wykonane z pulpy drzewnej pochodzącej z odpowiednio zarządzanych lasów. Folie te posiadają certyfikat biodegradowalności EN 13432 oraz ASTM D6400, jak również certyfikat kompostowania domowego Vincotte OK. Są kompatybilne z papierem i kartonem. Akredytacje biodegradowalności i podatności na kompostowanie upewniają klientów, że nie zagrażają środowisku zarówno odpady powstające w procesie produkcji folii BIO, jak też te powstałe w gospodarstwach domowych.
Wszystkie wymienione wyżej laminaty znajdują zastosowanie na opakowania perfum, alkoholi, kosmetyków, książek i zeszytów. Są ciekawą alternatywą na rynku dla wszystkich zainteresowanych uszlachetnianiem z wyższej półki.
Nowy materiał podkładowy UPM Raflatac
Jeden z najnowszych produktów firmy UPM Raflatac – materiał podkładowy PP30 – dzięki swojej efektywności i wydajności stanowi wyzwanie dla konwencjonalnych materiałów podkładowych typu Glassine. Zapewnia lepszą odporność na zrywanie wstęgi, przez co umożliwia firmom pakującym zwiększenie prędkości etykietowania. Ponadto cieńszy materiał podkładowy pozwala uzyskać większą liczbę etykiet z jednej rolki, zredukować częstotliwość wymiany roli i ograniczyć koszty związane z pakowaniem, transportem, magazynowaniem i odpadami.
Dlatego firma UPM Raflatac zainwestowała ostatnio w nową technologię powlekania, która umożliwia łączenie cienkich materiałów podkładowych PP30 z tradycyjnymi papierowymi materiałami. To nowatorskie połączenie jest bardzo konkurencyjne w stosunku do tradycyjnych konstrukcji z podkładem typu Glassine. Materiał PP30 jest dostępny z wieloma popularnymi na rynku papierowymi materiałami wierzchnimi i zapewnia wszystkie zalety cienkich foliowych materiałów podkładowych w segmencie wysokonakładowych zastosowań papierowych w branżach takich jak produkcja żywności, handel detaliczny i logistyka.
Aby pomóc firmom pakującym ustalić możliwy zakres poprawy wydajności procesu etykietowania dzięki materiałowi podkładowemu PP30, firma UPM Raflatac wprowadziła internetowy kalkulator produktywności. W oparciu o indywidualne parametry firma może sprawdzić, na ile podkład PP30 może przyczynić się do wzrostu produktywności i obniżenia kosztów w całym procesie produkcyjnym. Kalkulator jest dostępny dla wszystkich zainteresowanych użytkowników na stronie internetowej firmy UPM Raflatac.

Rozwiązania Baldwin Technology w ofercie Equipo
W czasie niedawnych targów Ifra Expo w Hamburgu zainicjowana została oficjalnie współpraca między firmami Baldwin Technology i Equipo. Na podstawie podpisanej umowy firma Equipo została przedstawicielem Baldwin Technology na rynku polskim, co oznacza, że jej portfolio poszerzyło się o wysokiej jakości rozwiązania automatyzujące i usprawniające pracę firm poligraficznych z różnych segmentów rynkowych.
Baldwin Technology to kolejny uznany producent, jaki pojawił się w ostatnich miesiącach w ofercie Equipo. Ta notowana na nowojorskiej giełdzie NYSE AMEX Exchange amerykańska firma z siedzibą w Shelton (stan Connecticut) od ponad 35 lat zaopatruje drukarnie z całego świata w wysokiej klasy technologie, wyroby i systemy pozwalające na zwiększenie jakości produktów poligraficznych i poprawę ekonomicznej i środowiskowej wydajności maszyn drukujących. Znajdują się wśród nich: systemy czyszczące, systemy zarządzania przepływem płynnych środków chemicznych stosowanych w procesie drukowania, systemy kontroli farbowej, systemy zabezpieczające wstęgę papieru, systemy suszenia, jak też materiały eksploatacyjne. Baldwin Technology posiada oddziały na wszystkich strategicznych rynkach, oferując swoje produkty za pośrednictwem rozbudowanej sieci sprzedaży i serwisu, której częścią – od października br. – częścią stała się firma Equipo.
„Jesteśmy niezwykle dumni, że w naszej ofercie pojawiła się kolejna uznana i popularna na polskim rynku marka, jaką jest Baldwin Technology – mówi Maciej Ochman, dyrektor zarządzający Equipo. – Umowa podpisana podczas targów Ifra Expo to konsekwencja przyjętej przez nas strategii, polegającej na oferowaniu wyłącznie rozwiązań z najwyższej półki. Jest dla nas ogromną satysfakcją, że niespełna po dwóch latach istnienia możemy pochwalić się portfolio obejmującym produkty takich dostawców jak Baldwin Technology, Eltex czy QuadTech”.
Targi Ifra Expo 2010 były też dla firm Baldwin Technology i Equipo znakomitą okazją do spotkania z przedstawicielami polskich drukarń i wydawnictw prasowych, z których gros stosuje rozwiązania drugiej z nich w swojej produkcji. Na jej stoisku, przygotowanym pod hasłem „Wystarczy zapytać”, promowane były zarówno nowe, jak też znane już produkty: systemy czyszczenia obciągów ImpactFusion, ProTech2 NP i TowerClean, systemy czyszczenia wstęgi papieru WebClean i Jetstream, systemy kontroli temperatury i przepływu płynnych środków chemicznych (np. roztworów nawilżających) stosowanych w procesie drukowania, systemy suszenia w technologii UV (m.in. z serii QuadCure przeznaczone do produkcji gazetowej i półakcydensowej) oraz materiały eksploatacyjne z wprowadzonych na tegorocznych targach serii Prepac Plus, Prepac Extreme, DryPacPlus i DryPacExtreme. Firma promowała także swoją ofertę usług serwisowych, która obejmuje dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkownika rozwiązania w zakresie rozbudowy, udoskonalania i optymalizacji istniejących systemów, wsparcia posprzedażowego, dostaw części zamiennych itd.
Warto dodać, że poza ostatnio wprowadzonymi do oferty rozwiązaniami Baldwin Technology, porftolio firmy Equipo dedykowane dla drukarń z różnych segmentów produkcji (akcydensowej, prasowej, opakowaniowej i przetwórczej) obejmuje też: rozwiązania w zakresie elektrostatyki firmy Eltex, zaawansowane systemy kontroli firmy QuadTech, regeneracyjne dopalacze termiczne firmy Sagemis, systemy optymalizacji maszyn drukujących firmy EPM, urządzenia do koronowania firmy Sherman oraz automatyczne systemy kontroli lepkości farby firmy New Celio.
Nowa Sanwa w firmie Con-Graph
Instytut Transferu Technologii Poligraficznych zainstalowa? w toru?skiej firmie Con-Graph automatyczn? maszyn? wykrawaj?co-t?ocz?c? z japo?skiej fabryki Sanwa. Model Sanwa TRP 1060-SE Axia jest szczególnie mocn? maszyn? – przy ca?kowitej wadze 16 ton si?a docisku podczas ci?cia si?ga 300 ton. Oryginalna g?owica samonak?adaka pozwala bezproblemowo rozdziela? i podawa? arkusze zró?nicowane pod wzgl?dem gramatury, jak równie? formatu i typu pod?o?a, oferuj?c oprócz standardowej pracy z materia?ami papierowymi i tekturowymi mo?liwo?? efektywnego wykrawania i t?oczenia materia?ów plastikowych przy u?yciu technologii „zimnej p?yty”. Dzi?ki temu mo?liwa jest produkcja wymagaj?cych, ale korzystnych mar?owo opakowa? plastikowych.
Najwy?sz? stabilno?? prowadzenia arkusza w maszynie zapewnia opracowany przez Sanw? unikalny system 230-stopniowego nap?du ?a?cuchów z chwytakami za po?rednictwem przek?adni trójkrzywkowej. Za po?rednictwem lekkich chwytaków z pewnym, oddolnym chwytem, arkusz jest p?ynnie przyspieszany i hamowany w kolejnych fazach transportu, co do absolutnego minimum zmniejsza ryzyko b??dów pasowania czy wypadni?cia arkusza. W efekcie dla ka?dego materia?u i przy ka?dej pr?dko?ci pracy otrzymujemy wysok? precyzj? wykrawania i t?oczenia przy minimalnej ilo?ci punktów ??cz?cych wykroje, tzw. „mostków”.
In?ynierowie Sanwy wyposa?yli ten model maszyny w rozwi?zania konstrukcyjne, które zgodnie z ich wysokim zaawansowaniem technologicznym pozwalaj? drukarniom na osi?ganie najwy?szej jako?ci parametrów produkcyjnych przy du?ej wydajno?ci (pr?dko?? 7500 arkuszy na godzin?), a tym samym wzmacnianie ich konkurencyjno?ci na trudnym rynku poligraficznym.
:Apogee InkSave sprawdza się
Agfa Graphics poinformowała, że po uzupełnieniu swojego systemu przygotowania produkcji :Apogee Prepress o moduł InkSave jeden z jej klientów – amerykański Baesman Group – zredukował zużycie farby drukowej o 18%. Program wpłynął też w istotny sposób na utrzymanie stabilności kolorystycznej w przypadku zleceń wysokonakładowych oraz na zwiększenie ilości realizowanych prac dzięki szybszemu schnięciu wydruków.
Baesman Group, z siedzibą w Hilliard (stan Ohio), to przedsiębiorstwo specjalizujące się w kompleksowej obsłudze firm w zakresie tworzenia wielokanałowych strategii marketingowych, direct mailingu oraz prowadzenia w imieniu klienta programów lojalnościowych, akcji promocyjnych i sprzedaży bezpośredniej – od polecenia wysyłki do obsługi zwrotów.
Niedawno InkSave został poddany wnikliwym testom podczas konferencji technologicznej IPA w Chicago. Pokazały one jasno, że optymalizacja zużycia farby jest niezwykle przydatną funkcją i że drukarze mogą tylko skorzystać wdrażając tego rodzaju rozwiązania w swoich zakładach poligraficznych. W jednym z przeprowadzonych testów ustawienia maszyny drukującej zostały początkowo zmodyfikowane poprzez zwiększenie ilości magenty; następnie zoptymalizowane barwnie pliki wydrukowano i poddano odpowiednim pomiarom. Wśród testowanych systemów :Apogee InkSave okazał się najlepszym rozwiązaniem, zapewniając odpowiednią stabilność w zmiennych warunkach drukowania i najmniejszy błąd delta E po optymalizacji – a więc najmniejsze zmiany kolorystyczne w stosunku do oryginału.
Jak zapewnia Agfa Graphics, dzięki zastosowaniu modułu InkSave jego użytkownicy mogą obniżyć koszty związane z zużyciem farby nawet o 30%. Program ten automatycznie przetwarza przestrzenie barwne w celu zapewnienia stabilności kolorystycznej podczas drukowania. Korzystając w „inteligentny” sposób z funkcji GCR (Grey Component Replacement), program przelicza właściwą ilość farby dla poszczególnych barw procesowych. Przed i po optymalizacji barwy wyglądają dokładnie tak samo, przy jednoczesnym zastosowaniu bardziej wydajnej kombinacji CMYK.



Maszyny do kaszerowania z oferty Avargrafu
Firma Avargraf, od wielu lat zajmująca się sprzedażą maszyn i materiałów poligraficznych, jest m.in. wyłącznym dystrybutorem na rynku polskim firmy Lamina System AB. Tym samym urządzenia tego szwedzkiego producenta, specjalizującego się w produkcji maszyn do kaszerowania, znajdują coraz większą rzeszę odbiorców w Polsce. W tym roku Avargraf pośredniczył w sprzedaży kilku maszyn Lamina – klejarek do pudeł i maszyn do kaszerowania – firmom: SCA Packaging Poland, Werner Kenkel sp. z o.o. i Trefl SA.
Jedną z ostatnich instalacji jest półautomat do kaszerowania dostarczony do firmy Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowo-Handlowe Karton w Wymysłowie koło Zduńskiej Woli.
Aby sprostać oczekiwaniom klientów firma Karton od początku stawiała na nowoczesne rozwiązania technologiczne, które umożliwiają jej ciągły rozwój. W ten trend wpisuje się również ostatnia inwestycja firmy – zakup półautomatu do kaszerowania firmy Lamina System, model 1116 Basic.
„Wcześniej usługi kaszerowania podzlecaliśmy innym zakładom poligraficznym – mówi Maciej Kołodziejczyk, współwłaściciel firmy. – Jednak nieterminowość wielu drukarń i fakt, że byliśmy zależni od firmy zewnętrznej powodował, że dojrzewała w nas decyzja o zakupie własnego urządzenia. Po analizie finansowej okazało się, że – biorąc pod uwagę wszystkie koszty, jakie towarzyszą podzlecaniu tej usługi wykonawcom z zewnątrz (mam tu na myśli również koszty transportu, czas jaki temu towarzyszył, a który przedłużał nasz cykl produkcyjny) – bardziej nam się opłaca zakup urządzenia dla siebie. Maszynę zobaczyłem przypadkiem – będąc w Szwecji i oglądając inne urządzenie; półautomat do kaszerowania firmy Lamina System wzbudził moje duże zainteresowanie. Poszukiwania doprowadziły nas do firmy Avargraf, dystrybutora tych systemów w naszym kraju”.

Półautomat 1116 Basic przeznaczony jest do kaszerowania: papieru (w trybie arkusz do arkusza) i tektury litej lub falistej. Charakteryzuje się budową modułową. Zbudowany jest na sztywnej konstrukcji ramowej, wykonanej z anodyzowanych profili aluminiowych, stanowiącej o jej dużej wytrzymałości. Ustawienia i zmiany parametrów wykonuje się szybko i łatwo, bez konieczności używania narzędzi. Połączenie sterowania mechanicznego i za pomocą fotokomórki daje w rezultacie dokładność pasowania poniżej +/– 0,5 mm, pod warunkiem zastosowania odpowiedniego papieru i przy zachowaniu określonych warunków. Typ 1116 Basic wyposażony jest w następujące podzespoły: precyzyjne urządzenie klejące z automatycznym aplikatorem kleju; automatyczny podajnik podłoża z ciągłym podawaniem arkuszy; ręczny podajnik górnych arkuszy; stację kaszerowania z automatycznym systemem pasowania bocznego i czołowego; stację docisku; sztaplarkę oraz instalację sterowania PLC.
„Zakup urządzenia znacznie przyspieszył nasz proces produkcji – mówi Maciej Kołodziejczyk. – Wcześniej od momentu przyjęcia zlecenia (przy pracach, które wcześniej już wykonywaliśmy i gdzie przygotowalnia była już wykonana) jego realizacja zajmowała nam około siedmiu dni. Obecnie takie samo zlecenie możemy wykonać w ciągu zaledwie 72 godzin. Dodatkowo nasze koszty są teraz zdecydowanie mniejsze – na tyle małe, by w przypadku niewielkich opakowań w ogóle nie brać ich pod uwagę przy rozliczaniu dla klientów. Poza tym mogliśmy stać się teraz podwykonawcą dla wielu innych zakładów, które zlecają nam usługi kaszerowania. Odwróciły się więc role: ze zleceniodawców tego rodzaju usług staliśmy się ich wykonawcą”.
Jak twierdzi Maciej Kołodziejczyk, możliwości maszyny Lamina System 1116 Basic są bardzo duże. Firma wykonywała już na niej różnorakie prace. „Kaszerowaliśmy już przy użyciu tego urządzenia puzzle, folię aluminiową, piankę poliuretanową. Wykonywaliśmy próby na papierze ze sklejką i wszystkie one kończyły się sukcesem.” – mówi Maciej Kołodziejczyk.
Na pytanie, dlaczego spośród innych konkurencyjnych urządzeń firma Karton zdecydowała się na urządzenie Lamina System i ten konkretny model Maciej Kołodziejczyk odpowiada: „Przede wszystkim Lamina System to szwedzka firma istniejąca na rynku kilkadziesiąt lat i posiadająca odpowiednie zaplecze. Maszyny choćby z Chin są z pewnością tańsze, ale są to w zasadzie niejednokrotnie, choć pewnie nie zawsze, urządzenia, których obsługa wymaga właściwie oddelegowania jednej osoby, która będzie zajmowała się wyłącznie ich naprawą. Poza tym maszyna firmy Lamina System cechuje się małym zużyciem kleju – 50–60 g/m2. Jest ergonomiczna – przy możliwościach obsługi dużych formatów (o szerokości 1100 mm i długości 1600 mm) zajmuje jednocześnie bardzo mało miejsca. Jest ponadto łatwa w obsłudze, wygodna – co podkreślają nasi pracownicy – i niezawodna. Jej prędkość zależy od surowca, ale – choć podawana średnia prędkość maszyny wynosi 1200 arkuszy/godz. – nam udawało się produkować nawet do 1500 arkuszy w ciągu godziny. Ważnym przy wyborze urządzenia był również partner tej inwestycji i jego serwis. Avargraf to firma istniejąca już na rynku ponad dwadzieścia lat i posiadająca naprawdę rzetelny serwis. Mamy więc nadzieję, że nasza pierwsza wspólna inwestycja nie będzie ostatnią. W naszych planach jest zakup drugiej takiej maszyny bądź automatu do kaszerowania”.
Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowo-Handlowe Karton zajmuje się produkcją opakowań z tektur falistych i litych. Początki działalności firmy sięgają roku 1986. Firma produkuje opakowania z tektur falistych 2-,3- i 5-warstwowych, litych i mikrofali, w pełnej gamie gramatur. Oferuje pudła klapowe (transportowe) zszywane i klejone, opakowania fasonowe (kształtowe), pudełka kaszerowane (druk offsetowy + lakier UV), wyposażenia (przekładki, obwoluty, tacki, kratownice, narożniki itp.), wszystko z tektur szarych oraz jedno- i dwustronnie bielonych. Zaopatruje takie branże jak: obuwnicza, farmaceutyczna, motoryzacyjna, odzieżowa, AGD i RTV, chemiczna, spożywcza, cukiernicza, kosmetyczna, meblowa, elektroniczna oraz metalowa, zarówno w kraju, jak i, coraz częściej, za granicą. Swoje wyroby wysyła m.in. do klientów z Niemiec, Holandii i Francji, i jak twierdzi Maciej Kołodziejczyk, obecnie intensywnie wchodzi ze swoją ofertą na kolejne rynki europejskie.
Na opakowaniach wykonuje kolorowe nadruki różnymi metodami – od fleksografii po sitodruk. W procesie drukowania wykorzystuje farby oparte na bazie wody, a więc nie powodujące degradacji środowiska naturalnego. Pokrycie tektur stanowi papier celulozowy lub makulaturowy.
Ricoh i InfoPrint Solutions wprowadzaj? do sprzeda?y Pro C901/C901s Graphic Arts Edition
Firmy Ricoh Europe PLC i InfoPrint Solutions wprowadzi?y na rynek nowe urz?dzenie Pro C901/C901s Graphic Arts Edition, zaawansowany system, opracowany aby spe?nia? surowe normy profesjonalnego ?rodowiska druku produkcyjnego.
Zalety urz?dzenia to, wed?ug komunikatu producenta, mi?dzy innymi:
- najwi?ksza w tej klasie urz?dze? pr?dko?? drukowania – 90 stron A4 na minut? na arkuszach do rozmiaru SRA3 o gramaturze do 300 g/m2 w trybie dwustronnym
- nowy chemiczny toner PxP (bezolejowy) zapewniaj?cy wi?ksz? dok?adno??, niezawodno??, uniwersalno?? i ?atwo?? obs?ugi; umo?liwiaj?cy druk zbli?ony do offsetu
- nowe zespo?y wymieniane przez operatora, zapewniaj?ce ?atw? konserwacj? urz?dzenia na miejscu i maksymalny czas dzia?ania urz?dzenia
- nowa biblioteka mediów automatycznie konfiguruj?ca ustawienia w celu zapewnienia wysokiej jako?ci wydruku oraz szybkiego procesu drukowania.

Nowe rozwi?zanie jest odpowiedzi? na potrzeby drukar?, wewn?trzzak?adowych centrów druku i o?rodków danych pragn?cych stworzy? ?rodowisko druku kolorowego wysokiej jako?ci bez ponoszenia wi?kszych inwestycji finansowych. Jest ono w stanie obs?u?y? szeroki zakres prac, w tym podr?czniki i ksi??ki drukowane na ??danie; pozwala na realizacj? ró?nych inicjatyw marketingowych, takich jak mailing bezpo?redni czy rozwi?zania marketingu precyzyjnego (TransPromo).
Bezolejowy toner PXP zapewnia niezmienn? jako?? zbli?on? do offsetu, g?adsze cieniowanie i lepsz? rejestracj? koloru. Dzi?ki nowej technologii system pozwala na równomierne krycie tonerem na obszarach o du?ym stopniu zadruku w kolorze, jak równie? szerszy zakres kolorów. Wierno?? i powtarzalno?? barw zapewnia wyj?tkowo dok?adne odwzorowanie fotografii.
Nowe zespo?y wymieniane przez operatora pomagaj? zredukowa? koszty i wymagania w zakresie konserwacji, a tak?e maksymalizowa? wydajno??. Przeszkoleni operatorzy urz?dzenia mog? na przyk?ad wymienia? kluczowe elementy sekcji przenoszenia obrazu bez wzywania pomocy technicznej. Wydajne materia?y eksploatacyjne mog? by? wymieniane podczas pracy, co minimalizuje czas postojów i zak?ócenia w pracy.
Nowa Biblioteka Mediów jest w stanie przechowa? do 260 profilów testowanych i zatwierdzonych w momencie wprowadzenia urz?dzenia do sprzeda?y. Funkcja biblioteki personalizowanej pozwala u?ytkownikom na dodawanie w?asnych profili, a rezerwowy obszar mie?ci 1000 dodatkowych ustawie? mediów. Biblioteka mediów jest regularnie powi?kszana przez Europejskie Centrum Badania Zgodno?ci Mediów znajduj?ce si? w oddziale firmy Ricoh Products Limited w Telford, w Wielkiej Brytanii. Ka?dy u?ytkownik mo?e ustawi? skomplikowane zadania drukowania wybieraj?c zaprogramowany lub w?asny typ no?nika zintegrowany z bibliotek? mediów pod??czon? do serwera druku EFI Fiery E41, E81 lub Creo C-81, udost?pniaj?cego zaawansowane narz?dzia zarz?dzania pracami oraz kolorem. Narz?dzia te, w po??czeniu z zaawansowanymi funkcjami Biblioteki Mediów, zapewniaj? doskona?e odtwarzanie kolorów.
Urz?dzenia Pro C901/C901s wyposa?one s? równie? w dost?pn? we wszystkich podajnikach technologi? Air-Assist, która usprawnia i upraszcza podawanie papieru, zapewniaj?c niezawodn? prac? z ró?nymi typami mediów wszystkich formatów. Zintegrowane skanowanie w kolorze, kopiowanie i przechowywanie dokumentów zaspokaja oczekiwania klientów w zakresie zapisywania obrazu i druku na ??danie.
Nowa sekcja utrwalania umo?liwia ulepszone utrwalanie na wszystkich rodzajach mediów, w tym grubych i teksturowanych, oferuj?c niezawodne rozdzielanie arkuszy, jak równie? dobr? separacj? mediów powlekanych o ma?ej gramaturze. Urz?dzenie gwarantuje teraz równie? dok?adne pasowanie na grubych no?nikach o gramaturze 300 g/m2, nadaj?cych si? do drukowania przesy?ek reklamowych, kartek pocztowych i wizytówek.
Produkcja jest zintegrowana i przyjazna dla u?ytkownika – urz?dzenie automatyzuje ca?y proces. Oferuje równie? uznawany obecnie za najpe?niejszy zestaw opcji obróbki ko?cowej, które mo?na pod??czy? w jednym urz?dzeniu. Obejmuj? one nowy wielofunkcyjny finiszer broszuruj?cy, s?u??cy do drukowania w pe?ni wyko?czonych broszur o obj?to?ci do 80 stron z przycinaniem przedniej kraw?dzi, a tak?e odbiornik papieru du?ej pojemno?ci. Finiszer do oprawy w spiral? automatyzuje ca?y proces oprawiania wykonuj?c dziurkowanie, zbieranie arkuszy i nak?adanie spirali bez ?adnego udzia?u operatora, podczas gdy finiszer do oprawy klejowej produkuje profesjonalnie wygl?daj?ce ksi??ki o obj?to?ci od 10 do 400 stron w trybie dwustronnym.
Wraz z seri? Pro C901 firma Ricoh wprowadza na rynek opcj? Stream Punch PRO s?u??c? do dziurkowania mediów powlekanych w wymagaj?cych ?rodowiskach produkcyjnych. Nowy dwustronny trymer kompatybilny z broszurownic? Plockmatic sprawia, ?e drukowanie broszur jest teraz jeszcze ?atwiejsze ni? dotychczas. Pe?ne przycinanie z trzech stron mo?na uzyska? bez udzia?u operatora. Wszystkie opcje zapewniaj? kompletne i efektywne kosztowo rozwi?zania do wykonywania z?o?onych zada?.

Urz?dzenie Pro C901/ C901s Graphics Arts Edition mo?e wykonywa? bardzo ró?norodny zakres materia?ów drukowanych oferuj?cy najbardziej wymagaj?cym ?rodowiskom profesjonalnego druku produkcyjnego wszechstronno??, skalowalno?? i wydajno??. Pro C901/C901s obs?uguje pe?en zakres wiod?cych rozwi?za? workflow dobranych tak, aby zwi?kszy? mo?liwo?ci klientów i poszerzy? ich ofert? us?ugow? – od momentu otrzymania zlecenia po gotowy wydruk. W zakres ten wchodzi mi?dzy innymi oprogramowanie, które pomaga klientom pozyskiwa? zlecenia druku i obróbki ko?cowej, przygotowa? pliki do druku, zarz?dza? zadaniami oraz zgodno?ci? kolorystyczn? na wielu urz?dzeniach. Oprogramowanie Ricoh pomaga klientom zwi?ksza? warto?? ich oferty, maksymalizowa? efektywno?? i usprawnia? produkcj?.
Heidelberg Polska wprowadza na rynek oprogramowanie Remote Access Elite
W najbliższym czasie Heidelberg Polska rozpocznie oficjalną sprzedaż nowego oprogramowania, które w znaczny sposób przyspieszy wymianę danych pomiędzy drukarnią i zleceniodawcami, oferując zupełnie nowe możliwości w tym segmencie produktów.
Przedstawiciel firmy poinformował o tym publiczność – po raz pierwszy w Polsce i na świecie – wczoraj, czyli 20 października, podczas IV Konferencji z cyklu Akademia Zarządzania Barwą, zorganizowanej w Warszawie przez wydawnictwo Polski Drukarz.
Narzędzie do inteligentnego przesyłania i akceptacji danych do drukowania za pomocą sieci Internet, Program Remote Access Elite, to doskonałe narzędzie zapewniające:
- efektywną wymianę informacji pomiędzy drukarnią/studiem CtP a klientem
- kontrolę poprawności technicznej plików PDF jeszcze przed wysłaniem ich do studia/drukarni – także w zakresie poprawności kolorymetrycznej
- akceptację poszczególnych elementów przygotowywanej pracy
- przyporządkowywanie plików PDF do konkretnych części pracy
- powiadamianie za pomocą poczty elektronicznej o zdarzeniach dotyczących zlecenia
- generowanie przypomnień o terminach za pomocą poczty e-mail
- dokumentację wszystkich dokonywanych czynności i komentarzy
- współpracę z dowolnym systemem prepress
- wsparcie dla pracy grupowej
- akceptację i podgląd prac za pomocą standardowej przeglądarki internetowej.

Efektywna zdalna wymiana informacji cyfrowej pomiędzy studiem graficznym lub drukarnią a klientem to obecnie konieczność. Aby uczynić ten proces nie tylko wyjątkowo przyjaznym nawet dla niedoświadczonego użytkownika, ale także uchronić obie strony przed potencjalnymi błędami, powstał ściśle związany z siecią Internet program Remote Access Elite (RA-Elite).
Bardzo ciekawą właściwością tego oprogramowania jest możliwość dokonywania kontroli poprawności pliku PDF jeszcze u klienta – zanim dane zostaną gdziekolwiek wysłane. Weryfikacja plików przeprowadzana jest w oparciu o parametry konkretnej pracy przekazane automatycznie za pomocą sieci internet z drukarni bądź studia, a zatem dotyczące ściśle danego zlecenia.
Rozwiązanie takie ma szereg zalet – przede wszystkim pozwala wykryć potencjalne błędy zanim praca zostanie przesłana i przekazana do produkcji, a zatem praca z krytycznymi, niemożliwymi do poprawienia błędami nie jest w ogóle wysyłana.
Kolejną zaletę stanowi fakt, że do sprawdzenia pliku wejściowego używany jest komputer klienta – w praktyce maszyna o bardzo niewygórowanych parametrach – zapobiega to przeciążeniu serwera zainstalowanego w drukarni czy studiu w przypadku, gdy wielu klientów jednocześnie korzysta z usług programu RA-Elite.
Klient może też wielokrotnie, „do skutku”, sprawdzać pliki przeznaczone do produkcji bez konieczności jakiegokolwiek ich wysyłania. Wykrywane błędy podzielone są na dwie podstawowe kategorie: tzw. krytyczne, które całkowicie uniemożliwiają wykonanie pracy – w tym przypadku program RA-Elite nie pozwoli w ogóle przesłać błędnego pliku do drukarni czy studia, i ostrzeżenia, w których przypadku po świadomej akceptacji przez klienta pliki mogą zostać skierowane do produkcji. Informacje o ewentualnych błędach wyświetlane są w przyjaznej i przejrzystej postaci – z wykorzystaniem mechanizmu warstw wbudowanego nawet w darmową przeglądarkę Adobe Acrobat Reader.
Podczas przekazywania plików do drukarni lub studia odbywa się ich jednoczesne przyporządkowanie do odpowiednich stronic zlecenia. Każda czynność wykonana przez klienta lub drukarnię/studio jest dokumentowana w postaci historii zdarzeń wzbogaconej na życzenie o dodatkowe, nieusuwalne komentarze. Wszystkie istotne powiadomienia wysyłane są za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail). Powiadomienia te mogą dotyczyć zarówno zakończenia danego etapu realizacji zlecenia, jak i przypomnienia o zbliżającym się terminie (np. wysłania plików lub ich akceptacji). Po otrzymaniu stosownego powiadomienia llient dokonuje akceptacji zarówno poszczególnych stronic, jak i pracy jako całości.
Efektem działania programu jest kompletny, poprawny i zaakceptowany plik PDF, zawierający wszystkie lub jedynie wskazane strony już we właściwej kolejności – niezależnie od tego, w jaki sposób i w jakim porządku były one wysyłane do drukarni bądź studia. W przypadku konieczności dokonania poprawek dostępne są w systemie wszystkie wcześniejsze wersje wraz z odpowiednimi komentarzami, jednak tylko wersja zaakceptowana i uznana za poprawną może znaleźć się w pliku wyjściowym.
Zaawansowany interfejs graficzny pozwala na wygodną, opartą o animację 3D metodę przeglądania publikacji w celu jej zaakceptowania. Klient może samodzielnie zaprojektować sobie „drzewo” uprawnień, które nadaje poszczególnym pracownikom swojej firmy, jak i cedować te uprawnienia „w dół”. Mechanizm ten jest szczególnie przydatny w relacjach drukarnia – wydawnictwo – klient.
Użytkownicy – po stronie drukarni bądź studia graficznego, jak i ich klienci – do komunikacji z programem posługują się standardową przeglądarką internetową – o uprawnieniach decyduje jedynie wprowadzona nazwa użytkownika oraz hasło.
Wyjątkiem jest niewielki, dodatkowy program, służący do sprawdzenia i wysyłki plików PDF.
Oprogramowanie RA-Elite może pracować w kilku językach (w tym polskim), a każdy z klientów drukarni/studia może wybrać dogodny dla siebie język. Cecha ta jest szczególnie cenna, gdy firma współpracuje z klientami zagranicznymi.
Oprogramowanie RA-Elite to wygodne narzędzie do kontroli, przesyłania, porządkowania i akceptacji plików PDF przeznaczonych do drukowania. Pozwala ono na oszczędność czasu, ochronę przed niepotrzebnymi, a często czasochłonnymi transferami danych i minimalizuje ryzyko pomyłek związanych z błędnym przyporządkowaniem plików do poszczególnych stronic publikacji. Pełna dokumentacja wszystkich dokonywanych czynności wraz ze stosownymi komentarzami pozwala w łatwy sposób prześledzić przebieg realizacji zlecenia na etapie prepress.
Program jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, nie jest związany z konkretnym oprogramowaniem prepress, zaś każda osoba posiadająca choćby podstawową widzę o komputerach bez problemu może posługiwać się programem RA-Elite.

Kolejne instalacje Océ ColorWave 600
Autostrady A1, A2 i A4, drogi ekspresowe S1, S5, S7, S8, S19 oraz obwodnice Warszawy, Wrocławia i Olsztyna to tylko niektóre projekty powstające w polskim oddziale firmy Arcadis. Przy ich realizacji wykorzystywane są innowacyjne, wielkoformatowe drukarki Océ ColorWave 600. Firma Arcadis zdecydowała się na zakup trzech takich urządzeń i nie wyklucza kolejnych inwestycji w rozwiązania Océ.
Arcadis i Océ współpracują ze sobą od wielu lat. W polskim oddziale firmy Arcadis pierwsze urządzenie holenderskiego producenta – składarka – pojawiło się 11 lat temu. Okazało się niezawodne, spełniało przez wiele lat oczekiwania użytkownika. W ślad za nim pojawiły się więc w firmie Arcadis w kolejnych latach następne urządzenia Océ.
Arcadis jest jedną z największych firm doradczych i inżynierskich na świecie. Świadczy kompleksowe usługi w zakresie infrastruktury, środowiska i budownictwa. Koncentruje się na projektach służących poprawie mobilności, równowagi środowiskowej i jakości życia. Opracowuje, wdraża i realizuje projekty dla firm i administracji publicznej. Zatrudnia około 15 tysięcy pracowników i jest obecna na rynkach Europy (m.in. w siedmiu oddziałach w Polsce), USA, Ameryki Południowej i Azji.
Dzięki drukarkom Océ ColorWave 600 drukowanie projektów, które wcześniej zajmowało pełen tydzień przy pracy 24 godziny na dobę, jest obecnie realizowane przez dział edycji w ciągu zaledwie półtora dnia. Dla firmy istotna jest również jakość kolorystyczna jednakowa dla wszystkich drukowanych na urządzeniu prac i możliwość korzystania ze zwykłego, taniego papieru przy drukowaniu kolorowym.
*
Pierwsze na ziemi podlaskiej urządzenie Océ ColorWave 600 rozpoczęło pracę w firmie Z.P.H. A & A Andrzej Laskowski Białystok wzbogacając park maszynowy istniejącej niemal dwadzieścia lat firmy, zajmującej się wielko- oraz małoformatowym drukowaniem oraz kopiowaniem. Właściciel firmy oraz jego klienci doceniają przede wszystkim wysoką jakość i prędkość maszyny. Jest to piąte urządzenie Océ w tej firmie.
Firma Andrzeja Laskowskiego może obecnie wydrukować prace w pełnym kolorze w formacie A0 w czasie zaledwie 30 sekund (a nie 10 minut, jak miało to miejsce wcześniej). Do tego dochodzi format wydruku – obecnie można tu drukować prace o szerokości nawet do 106 cm; wcześniej – do 91. Liczy się też jakość i dokładność wydruków.
Niewątpliwie zaletą ColorWave 600, co podkreśla Andrzej Laskowski, a co doceniają również jego klienci jest fakt, że pochodzące z tego urządzenia wydruki są wodoodporne, co eliminuje dodatkowe koszty związane z zabezpieczaniem przed zniszczeniem drukowanych prac.
Właściciel Z.P.H. A & A zwraca także uwagę na serwis firmy, z którą podejmuje współpracę. Z firmą Océ i jej serwisem jest związany od ponad dziesięciu lat i podkreśla, że od lat daje mu to poczucie bezpieczeństwa.

Targi Emballage 2010
Branża opakowaniowa, zwłaszcza w sektorze opakowań spożywczych, dynamicznie się rozwija. Wciąż powstają nowe technologie i rozwiązania, które wdrożone pozwalają poszczególnym opakowaniom coraz lepiej spełniać ich funkcje – zarówno użytkowe, jak i marketingowe i logistyczne. Głównym zadaniem opakowań inteligentnych jest przekazywanie konsumentowi informacji o jakości zapakowanego produktu, przykładowo – opakowanie poprzez kolor etykiety może informować potencjalnego nabywcę o przekroczeniu terminu przydatności do spożycia. Między innymi takie rozwiązania zostaną zaprezentowane podczas 39. edycji Międzynarodowych Targów Pakowania i Opakowań Emballage 2010, które odbędą się w dniach 22–25 listopada na terenie Centrum Wystawowego Paris Nord Villepinte w Paryżu (Francja). Tegoroczna impreza, której motyw przewodni to Pack Smart, będzie zajmowała trzy hale wystawowe – halę 4, która poświęcona będzie opakowaniom do napojów i innych płynów, maszynom do identyfikacji, znakowania i kodowania, halę 5, w której znajdą się maszyny do pakowania (m.in. produktów spożywczych) oraz halę 6, gdzie będą demonstrowane opakowania i pojemniki. W ramach targów zostaną również wydzielone specjalne przestrzenie tematyczne: „Emballage in green”, „Pack Designers” i „Pack Innovation” – w każdej z nich zwiedzający będą mogli zapoznać się z najnowszymi tendencjami w branży opakowaniowej i powiązanymi z nią sektorami oraz wysłuchać ciekawych wykładów, które poprowadzą wysokiej rangi specjaliści. Ponadto w ramach Pack Vision odbędzie się cykl specjalistycznych konferencji.
Targi Emballage odbywają się w cyklu dwuletnim i są jedną z największych na świecie imprez poświęconych branży opakowaniowej. Ich tematyka obejmuje kompleksową ofertę dla rynku opakowaniowego, od maszyn do konfekcjonowania, znakowania i urządzeń do druku, po same opakowania. Organizatorzy zakładają, że w tegorocznej edycji imprezy weźmie udział 1500 wystawców i 100 tys. odwiedzających. W poprzednich targach (2008) wzięło udział 85 tys. zwiedzających ze 140 krajów świata (1/3 z nich pochodziła z zagranicy). Według listy wystawców (stan na 10 września) podczas targów Emballage 2010 swoją ofertę będą prezentowały również firmy polskie. Wśród nich znajdą się m.in.: Plast Moroz z Białogardu, PTS Ziendalski z Celestynowa, P.W. Foliarex z Poznania, Coffee Service z Warszawy, Axxel z Opola, Dafo Plastics z Nowego Targu.

Dni Otwarte firmy Müller Martini
Jesieni? firma Müller Martini zaprasza swoich klientów z ca?ego ?wiata do udzia?u w mi?dzynarodowych spotkaniach z cyklu Open House. Pierwsze z nich, zorganizowane pod has?em „Wzrost poprzez wydajno??”, odby?o si? w dniach 23–24 wrze?nia w centrum szkoleniowym Müller Martini w Oftringen. Drugie, zaplanowane na 28–30 pa?dziernika w centrum szkoleniowym w Maulburgu, b?dzie po?wi?cone procesom zwi?zanym z drukowaniem opakowa? gi?tkich i etykiet. Trzecie ze spotka?, organizowane w dniach 18–20 listopada w Hardcover Forum w Bad Mergentheim, ma sta? si? okazj? do ?wi?towania 10. rocznicy wprowadzenia na rynek linii do opraw ksi??kowych Diamant.

Dwudniowy mi?dzynarodowy Open House w szwajcarskim Oftringen zako?czy? si? sukcesem. W imprezie, przebiegaj?cej pod has?em „Wzrost poprzez wydajno??”, wzi??o udzia? oko?o 250 go?ci ze wszystkich stron ?wiata. Mieli oni okazj? zapozna? si? z najnowszymi rozwi?zaniami Müller Martini z zakresu oprawy zeszytowej oraz cyfrowej oprawy ksi??ek przy zastosowaniu urz?dzenia SigmaLine.
W?ród go?ci znalaz? si? m.in. Ahmet Özçelik, dyrektor zarz?dzaj?cy drukarni Özçelik Matbaacilik ze Stambu?u. Przyby? on do Oftringen, by obejrze? trzy linie do oprawy zeszytowej: Primera 110, Tempo 220 (by?a to jej ?wiatowa premiera) i Primera 160 (wprowadzon? do oferty Müller Martini po targach Ipex 2010). Szczególne wra?enie zrobi? na nim bardzo krótki czas narz?dzania nowego ta?mowca Tempo 220: „Zmiana zlece? odbywa si? w nim o wiele szybciej, wp?ywaj?c istotnie na wydajno?? urz?dzenia, co z kolei przek?ada si? na wy?sz? efektywno?? ca?ego procesu produkcji. W Turcji nie mia?bym mo?liwo?ci obejrzenia tylu urz?dze? w jednym miejscu, dlatego by?em szczególnie zainteresowany poznaniem szerokich mo?liwo?ci oferowanych przez te nowe rozwi?zania technologiczne firmy Müller Martini”.
Zaprezentowana po raz pierwszy w Oftringen nowa linia do oprawy zeszytowej Tempo E220 zu?ywa o wiele mniej energii ni? wcze?niejszy model z tej rodziny. Podczas Dni Otwartych zosta?a ona dodatkowo w??czona w stworzony przez szwajcarskiego producenta system workflow Connex, podobnie zreszt? jak inne prezentowane urz?dzenie – Primera 160. System Tempo E220 zosta? dodatkowo wyposa?ony w nowy program asystuj?cy przy ustawianiu parametrów produkcyjnych, co wp?ywa na jeszcze szybsze narz?dzanie maszyny. Tak?e ta?mowiec Primera 110 w nowej wersji oferuje znacznie wy?szy poziom automatyzacji. Jest on oferowany w dwóch modelach – C110 i E110 – dostosowanych do indywidualnych potrzeb u?ytkownika. W obu zapewniono automatyczn? synchronizacj? sekcji zbieraj?cej, urz?dzenia zszywaj?cego i trójno?a, co istotnie wp?yn??o na pr?dko?? procesu produkcyjnego.
Zdaniem Julesa Ilhana, szefa dzia?u obróbki ko?cowej w firmie Bruhin AG ze szwajcarskiego Freienbach, pokazy poszczególnych rozwi?za? stanowi?y nie tylko doskona?y przegl?d ostatnich osi?gni?? technologicznych Müller Martini: „Od ekspertów firmy otrzymali?my tak?e wiele cennych rad zwi?zanych z codzienn? produkcj?, zw?aszcza w zakresie zmiany zlece? w systemach obróbki ko?cowej”. Z kolei dla Alfonsa Ahlanda, dyrektora zarz?dzaj?cego niemieckiej introligatorni Alpa GmbH z Geldern, jedn? z najwi?kszych korzy?ci wynikaj?cych z uczestnictwa we wrze?niowych Dniach Otwartych w Oftringen by?a mo?liwo?? zadania pyta? operatorom obs?uguj?cym poszczególne urz?dzenia: „W ostatnim czasie zakupili?my ta?mowiec Primera C140 i mieli?my z nim jeden czy dwa twarde orzechy do zgryzienia. Specjali?ci Müller Martini udzielili mi b?yskawicznej odpowiedzi, demonstruj?c rozwi?zanie obu problemów bezpo?rednio w urz?dzeniu”.
Poza liniami do oprawy zeszytowej, podczas Open House prezentowane by?y tak?e systemy peryferyjne, które zdaniem Alfonsa Ahlanda stanowi?y dla jego uczestników interesuj?cy przegl?d tego, co – poza standardowym procesem zszywania – mo?na zrobi? z wydrukami: „Przyk?adowym rozwi?zaniem, jakie mam na my?li, jest adresowanie magazynów bezpo?rednio w samonak?adaku”. Grzegorz ?uczak, w?a?ciciel i prezes Zak?adu Poligraficznego Mo? & ?uczak z Poznania, równie? zauwa?y? inny, niezwykle istotny aspekt Dni Otwartych: „Impreza ta pokaza?a mi wiele nowych sposobów wyko?czenia wyrobów drukowanych w taki sposób, by sta?y si? one bardziej interesuj?ce dla czytelnika”.
Poza pokazami linii do oprawy zeszytowej, w pobliskim Rothrist cz??? go?ci Dni Otwartych wzi??a udzia? w prezentacji – podczas pracy w warunkach produkcyjnych – linii SigmaLine, przeznaczonej do oprawy ksi??ek drukowanych w technologii cyfrowej. Obserwuj?c produkcj? kalendarza na 2011 rok w oprawie mi?kkiej, Enrico i Fabio Baggi, w?a?ciciele w?oskiej drukarni Eurolega z Bareggio, byli pod jej du?ym wra?eniem: „Musimy przyzna?, ?e to innowacyjne rozwi?zanie Müller Martini oferuje naprawd? fantastyczne mo?liwo?ci”. Allan Grey, szef dzia?u produkcji brytyjskiej drukarni Ashford Colour Press z Gosport, mia? okazj? widzie? jedn? z wcze?niejszych wersji systemu SigmaLine ju? na targach drupa 2004: „Dzi? jednak przyznaj?, ?e po sze?ciu latach trudno porównywa? te dwa rozwi?zania. Jestem pod ogromnym wra?eniem rozwoju tego systemu i jego przeobra?ania si? w zaawansowan?, kompletn? i kompaktow? lini? produkcyjn?. W?a?nie tak?, jakiej oczekujemy my?l?c o cyfrowej przysz?o?ci naszej bran?y”. Ahmet Özçelik doda? za?: „Druki personalizowane b?d? stanowi?y coraz wi?kszy wolumen ca?ej produkcji poligraficznej, a linia SigmaLine stanowi w?a?ciw? odpowied? na tego rodzaju potrzeby rynkowe”.
Bobst Group na targach K2010
W dniach od 27 października do 3 listopada na terenie Messe Düsseldorf odbędą się targi tworzyw sztucznych K2010 International Plastics and Rubber, podczas których firmy ze wszystkich kontynentów zaprezentują swoje produkty z takich obszarów, jak surowce i materiały pomocnicze (do produkcji tworzyw sztucznych), półprodukty, elementy techniczne i wyroby wzmacniane z tworzyw sztucznych, maszyny i wyposażenie dla przemysłu tworzyw sztucznych. Wśród wystawców znajdą się przede wszystkim firmy z Niemiec, Włoch, Austrii, Szwajcarii i USA, jak również producenci azjatyccy z Chin, Tajwanu i Indii. Podczas specjalnych pokazów odbywających się pod hasłem „Visions in Polymers” prezentowane będą trendy i innowacje w branży tworzyw sztucznych.
W targach weźmie udział Bobst Group. Na swoim stoisku (D52 w hali 3) zaprezentuje maszyny do nawijania i cięcia firmy Atlas & Titan (Wielka Brytania), rozwiązania do powlekania i uszlachetniania firmy General Vacuum Equipment Ltd. (Wielka Brytania), maszyny do fleksodruku firmy Fischer & Krecke (Niemcy) i rozwiązania do powlekania, laminowania oraz wklęsłodruku firmy Rotomec (Włochy).
Firma Atlas zainstalowała na całym świecie ponad 200 maszyn do cięcia (przekraczających sześć metrów szerokości) – w tym urządzenia o szerokości 10 m, pracujące z prędkością 1500 m/min. Firma Titan poinformowała, że do tej pory na całym świecie zainstalowano ponad 250 egzemplarzy maszyny do przewijania i cięcia Titan SR8. W komunikacie przedtargowym firma Rotomec ogłosiła natomiast, że podczas imprezy zaprezentuje szeroką gamę maszyn do wklęsłodruku, przede wszystkim nową RS 4003 MP HS (nowa wersja modelu RS 4003 MP), która osiąga prędkość do 500 m/min.
Szkolenia w firmie Polar
Firma Polar Mohr podała plan szkoleń dla użytkowników, które będą organizowane w pierwszym półroczu 2011 w siedzibie firmy w Hofheim (Niemcy). Są one przeznaczone dla kierowników działów, brygadzistów i operatorów maszyn.
Kursy dla użytkowników krajarek Polar X i XT: 10–11 stycznia, 7–8 lutego, 14–15 marca, 11–12 kwietnia, 16–17 maja, 20–21 czerwca.
Kursy dla użytkowników krajarek Polar E/ED zostaną zorganizowane na specjalne życzenie.
Kursy dla użytkowników systemu software’owego Compucut: 9–10 luty, 13–14 kwietnia, 22–23 czerwca.
W kursach mogą wziąć udział użytkownicy zainstalowanych rozwiązań bądź przyszli użytkownicy urządzeń, których instalacja jest aktualnie finalizowana. Uczestnicy kursów muszą być pełnoletni i posiadać podstawową wiedzę dotyczącą pracy urządzeń typu krajarki. W jednym kursie może wziąć udział maksymalnie ośmiu uczestników. Są one prowadzone w języku niemieckim.
Więcej informacji dotyczących szkoleń – na stronie internetowej www.polar-mohr.com

Canon w gronie liderów rynku
Firma Canon Europe w pierwszej połowie 2010 roku zwiększyła o 5,5 proc. (w porównaniu z pierwszą połową 2009 roku) udział swoich 44-calowych wielkoformatowych drukarek z atramentami na bazie wodnej w rynku europejskim. Według danych firmy badawczej InfoSource, Canon posiada obecnie 32,1 proc. tego sektora, co oznacza, że jest jednym z liderów rynku.
Canon zwiększył również udział swoich 24-calowych wielkoformatowych drukarek, więc obecnie ma 18,2 proc. tego sektora rynku w Europie.
Shane Burchett, europejski specjalista ds. marketingu rozwiązań wielkoformatowych powiedział: „Jesteśmy zadowoleni, że klienci docenili wyjątkowe zalety naszych drukarek wielkoformatowych, a zwłaszcza nowych modeli Canon imagePROGRAF wprowadzonych do sprzedaży w tym roku: 44-calowej drukarki imagePROGRAF iPF8300, 24-calowej drukarki imagePROGRAF iPF6350, która zdobyła nagrodę TIPA, oraz 24-calowej drukarki imagePROGRAF iPF6300”.
Nowe drukarki oferują karetkę o większej sztywności i 12-kolorowy system atramentów pigmentowych Canon Lucia Ex, który zapewnia gamę barw szerszą o około 20 proc. niż poprzednie modele, większą odporność na zadrapania i lepszą ochronę przed blaknięciem kolorów. Wszystkie urządzenia z tej rodziny tworzą wydruki o wyższej dokładności i szerszym zakresie kolorów, aby sprostać oczekiwaniom profesjonalnych artystów grafików w zakresie zwiększonej jakości druku.
Kolejny system CtP Agfy na rynku warmińsko-mazurskim
Ostatnie tygodnie przyniosły kolejną instalację systemu CtP firmy Agfa Graphics w regionie Warmii i Mazur. Tym razem jego nabywcą była olsztyńska drukarnia Blenam, która postawiła na sprawdzoną technologię proekologiczną i zakupiła rozwiązanie bazujące na półformatowej naświetlarce termicznej Agfa :Avalon N4, pozwalające na wytwarzanie bezodczynnikowych płyt :Azura TS. Kontrakt, podobnie jak to miało miejsce w przypadku wcześniejszych instalacji na tym obszarze Polski, został wspólnie sfinalizowany przez Agfa Graphics i jej autoryzowanego dystrybutora w regionie warmińsko-mazurskim – firmę Use.
Dostarczona do drukarni Blenam naświetlarka:Avalon N4 to kolejne w ostatnich miesiącach rozwiązanie CtP firmy Agfa Graphics zainstalowane w przedsiębiorstwach poligraficznych z Polski północno-wschodniej. „Obsługiwany przez nas rynek staje się powoli swoistym zagłębiem systemów CtP firmy Agfa Graphics – przyznaje Piotr Szawdzianiec, właściciel firmy Use. – Nie ukrywam, że sytuacja ta bardzo nas cieszy, zwłaszcza że wśród zadowolonych klientów są zarówno duże drukarnie, jak też bardzo prężnie rozwijające się, zwiększające zatrudnienie i możliwości produkcyjne rodzinne zakłady poligraficzne, które widzą ekonomiczny sens instalowania własnego systemu CtP”.
Do takich należy istniejąca od 1994 roku drukarnia Blenam z Olsztyna. Firma, początkowo działająca jako studio DTP, od wielu lat kompleksowo obsługuje klientów z regionu i z całej Polski, wśród których są zarówno agencje reklamowe, jak też odbiorcy bezpośredni. Drukuje przede wszystkim – w małych i średnich nakładach – różnego rodzaju materiały akcydensowe i reklamowe: ulotki, foldery, katalogi, kalendarze, ale także książki. Podstawę jej parku sprzętowego stanowią dwie arkuszowe maszyny offsetowe: 4-kolorowa w formacie A2 i 1-kolorowa w formacie B3.
Inwestycja w CtP weszła w skład projektu zrealizowanego częściowo ze środków Unii Europejskiej obejmującego także zakup oklejarki i rozbudowę budynku drukarni.
Po przeanalizowaniu ofert rynkowych właściciele drukarni Blenam zdecydowali o zakupie rozwiązania firmy Agfa Graphics, składającego się z termicznej naświetlarki :Avalon N4, urządzenia czyszcząco-gumującego :Azura C95 (gdzie następuje proces finalnej obróbki płyt) oraz urządzenia odbierającego :Elantrix ST 95. Całość, sterowana systemem workflow :Apogee 6.0, umożliwia produkcję bezodczynnikowych płyt termoczułych :Azura TS.
System CtP Agfa Graphics został uruchomiony w drukarni Blenam w połowie sierpnia i od razu przejął całą produkcję form stosowanych do obu maszyn pracujących w drukarni.

Sukces IV Konferencji z cyklu Akademia Zarządzania Barwą
Wydawnictwo Polski Drukarz sp. z o.o., wydawca miesięcznika „Świat DRUKU”, zorganizowało w ramach Akademii Wiedzy IV Konferencję z cyklu Akademia Zarządzania Barwą. Odbyła się ona 20 października br. w Warszawie, w Centrum Konferencyjnym Mercedes Benz Polska. Wzięło w niej udział ok. 70 osób.
Konferencję zorganizowano pod hasłem: „Wierne odwzorowanie barw w druku gwarantuje satysfakcję twoich klientów”. Jej tematem przewodnim było zapewnienie szybkiej komunikacji dotyczącej barwy pomiędzy różnymi punktami kuli ziemskiej w dobie globalizacji. Omówiono m.in. rozwiązania do kontroli barwy na odległość i związane z tym możliwości standaryzacji (teoria i praktyka), akceptacja prac na odległość, rozwiązania sieciowe, a także zagadnienia związane z kontrolą procesów reprodukcji.
Patronem imprezy była Polska Izba Druku. Patronat medialny sprawowały: Drukarnie.com.pl, Polska Poligrafia, Signs.pl, „Świat DRUKU”.

Dziękujemy Partnerom Konferencji, firmom:
Agfa, Alstor, Epson, Heidelberg Polska, Michael Huber Polska, X-Rite.
Relację z konferencji opublikujemy w listopadowym wydaniu "Świata DRUKU".

<< Poprzedni  1  2  3  | < 4 >  5  6  7  8  9  10  11-20  21-30  31-40  41-50  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o