Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się

Z ostatniej chwili


Aplikowanie grafiki pojazdowej - cykl warsztatów
W drugiej połowie maja br. w Dworze Anna (koło Lublina) Antalis we współpracy z firmą MACtac – producentem materiałów samoprzylepnych, zorganizował warsztaty poświęcone technice aplikowania grafiki pojazdowej. Partnerem warsztatów była firma Applico PL, która podczas spotkania prezentowała na pojazdach techniki profesjonalnego aplikowania folii graficznych.
Program warsztatów obejmował premierową prezentację folii wylewanej MACtac 5629P oraz znanych już materiałów: folii ultraplastycznej z klejem kanalikowym IMAGIN JT 5529 MBF i laminatu wylewanego LF 3399. Pokazana została również ekonomiczna folia odblaskowa MacLite 4700. Charakter spotkania umożliwiał samodzielne wykonanie aplikacji przy wykorzystaniu materiałów i stanowiska testowego. Wielu uczestników spotkania, chcąc teorię sprawdzić w praktyce, skorzystało z tej propozycji. Niewątpliwą zachętą dla biorących udział w pokazach była promocja cenowa skierowana do wszystkich podejmujących próbę samodzielnego aplikowania.
Folia IMAGIN JT 5629 PM jest 50-mikronową folią wylewaną z klejem permanentnym. Materiał dedykowany jest do zadruku w ploterach z tuszami mild- i ekosolwentowymi. Jako materiał niezadrukowany ma trwałość 10 lat. Folia przeznaczona jest do całkowitego oklejania pojazdów z uwzględnieniem płaszczyzn nitowanych i z głębokimi przetłoczeniami.
W ofercie MACtac folia JT 5629 PM jest uzupełnieniem istniejącego już portfolio folii ultraplastycznych. Jej właściwości klasyfikują produkt jako przeznaczony do prac najtrudniejszych.
W cyklu warsztatów kolejne odbyły się 3 czerwca br. w Gdańsku i 18 czerwca w Białymstoku, natomiast na sezon jesienny warsztaty zaplanowano w Kielcach i Gliwicach.
Fujifilm Workflow XMF
Fujifilm Graphic Systems USA, Inc. rozpoczął sprzedaż Fujifilm Workflow XMF, kompleksowego rozwiązania do przepływu zadań w formacie JDF, charakteryzującego się niezwykłą elastycznością i większymi możliwościami integracji, co zwiększa wydajność współpracującego sprzętu, jakość i skuteczność.
„Dziś w każdej drukarni pracuje różnego rodzaju sprzęt, zarówno maszyny offsetowe, jak i cyfrowe, z całą różnorodnością możliwości, co wymaga korzystania z różnych schematów impozycji i w wielu przypadkach z różnych rozwiązań przepływu zadań – wyjaśnia Bryan Hughes, kierownik produktu w Fujifilm. – Fujifilm Workflow XMF jest w stanie zapewnić ujednolicenie i integrację zadań produkcyjnych dla offsetu i druku cyfrowego lub połączenia obu technik w ramach tej samej pracy. Workflow XMF ma dodatkową możliwość automatyzacji wielu procesów, co pozwala drukarzom zaoszczędzić czas i dotrzymać coraz bardziej napiętych terminów”.
Fujifilm XMF Workflow to system otwarty i skalowalny, zdolny do połączenia różnych środowisk produkcji, w tym offsetowej, cyfrowej i druku w wielkim formacie. Rozwiązanie to nie jest po prostu nadbudowane na standardach JDF, ale jest kompletnym systemem wykorzystującym ostatnią wersję technologii Adobe PDF Print i jest w stanie znacznie zwiększyć prędkość oraz jakość przetwarzania obrazu na format grafiki rastrowej (RIP). Technologia Fujifilm Workflow XMF – „czysty PDF” – oznacza, że oryginalna treść PDF jest zachowana w całym przepływie pracy, zaś dodatkowe instrukcje dotyczące procesów, jak np. impozycja, przechowywane są jako dane JDF w specjalnie skojarzonej JDF Job Bag. Wdrożenie takiej formy przepływu zadań nie wymaga żadnych wewnętrznych konwersji plików.
Workflow XMF zawiera w pełni zintegrowany, wielodostępny (bez ograniczenia liczby użytkowników) system impozycji, pozwalający użytkownikom na uniknięcie spowolnień systemu, który korzysta z zewnętrznych aplikacji. Użytkownicy mogą tworzyć i edytować impozycje na żywo w ramach pracy z dynamicznych szablonów, i łatwo zmieniać parametry według potrzeb pracy. Oznacza to, że istnieje dużo mniej szablonów do opanowania, co oszczędza czas i redukuje szanse powstania błędu. Fujifilm XMF Workflow umożliwia również importowanie szablonów JDF z innych popularnych aplikacji do impozycji i planowania zadań, takich jak Metrix.
Workflow XMF ma zastosowanie nie tylko do automatyzacji końcowych etapów w przygotowalni, związanych z alokacją zadań do różnych maszyn, ale już na wstępie planowania prac daje wsparcie w tworzeniu listy działań.
Fujifilm Workflow XMF bazuje na otwartym standardzie, został zaprojektowany tak, aby pasować do najnowszych technologii druku. Modularna i skalowalna architektura systemu pozwala na dopasowywanie go do rozwijającego się rynku drukarek i rozszerzanie zakresu usług.


Media dla poligrafii od Konica Minolta
W ślad za premierą nowych cyfrowych systemów produkcyjnych – bizhub PRO 2500P i bizhub PRO C65hc, firma Konica Minolta wprowadziła nową ofertę mediów dedykowanych do produkcyjnego druku cyfrowego. Oferta opracowana została z uwzględnieniem opinii profesjonalistów zajmujących się drukiem w technologii cyfrowej.
Nowa oferta Konica Minolta obejmuje szeroką gamę najwyższej jakości nośników dla poligrafii. W grupie tej są nie tylko papiery, ale także media specjalistyczne, takie jak folie czy papiery samoprzylepne. Nowa propozycja firmy obejmuje:
- papier PrePrint w formatach poligraficznych
- papier satynowany Color Copy i Color Copy Style (A4 i SRA3)
- papier powlekany matowy i błyszczący Color Copy Glossy/Silk (A4 i SRA3)
- papier powlekany DIGI Finesse matowy i błyszczący (SRA3) z możliwością wyboru ścieżki włókien
- folie samoprzylepne JAC z klejem permanent, przezroczyste matowe i błyszczące oraz nieprzezroczyste srebrne i białe (SRA3)
- papiery samoprzylepne JAC z klejem permanent, białe matowe oraz błyszczące (SRA3)
- papiery TopStyle metalizowane, marmurkowe i eleganckie (SRA3)

Szeroka gama podłoży do druku cyfrowego oferowanych przez Konica Minolta obejmuje również papiery metalizowane – Galaxy Metallic (110, 120, 250, 300 g/m2), papier powlekany premium – PhoenixMotion (170 i 250 g/m2), Vanguard – kolorowe papiery i kartony offsetowe barwione w masie (240 g/m2), papiery o dwustronnej fakturze wytłaczanej filcem – Rives (90, 100, 120, 220, 250 g/m2), Marmor – papier o deseniu naturalnego marmuru (200 g/m2) i Opale – eleganckie papiery do korespondencji biznesowej (100, 250 g/m2).
Firma Konica Minolta, dostawca drukujących systemów produkcyjnych oraz urządzeń dla biur oferuje także media do zastosowań biurowych. Są to trzy rodzaje papierów biurowych: Konica Minolta Standard – ekonomiczny papier klasy C+ do urządzeń biurowych laserowych i atramentowych, Konica Minolta Profi – uniwersalny papier klasy B+ do biurowych wydruków kolorowych i czarno-białych oraz Konica Minolta Original – najwyższej jakości papier klasy A, do wydruków dwustronnych w kolorze i czarno-białych, produkowany w innowacyjnej trójwarstwowej technologii Triotec. Konica Minolta proponuje też użytkownikom urządzeń biurowych szeroką gamę papierów kolorowych – IQ Color. Ostatnio oferta firmy została wzbogacona: o nietypowy nośnik – papier banerowy w formacie 1200×297 mm, ekologiczny papier Lettura – w 100% produkowany z makulatury, a także papier Color+.
Color+ to biały i gładki papier satynowany dedykowany przede wszystkim do druku w kolorze. Użytkownicy, dla których kolor ma znaczenie, z pewnością docenią możliwość uzyskania wydruków o wysokim kontraście, żywych barwach oraz płynnych przejściach tonalnych, jakie gwarantuje korzystanie z papieru Konica Minolta Color+. Papier przeznaczony jest przede wszystkim do druku prezentacji, zdjęć, grafik, projektów graficznych i architektonicznych oraz wszelkich innych prac w kolorze. Jest dostępny w gramaturze 90 g/m2 i dwóch najpopularniejszych formatach biurowych: A4 oraz A3. Konica Minolta Color + spełnia normy ekologiczne ISO 9706.
Continuous Innovation Centre firmy Xerox
W dniu 20 kwietnia br. w Villepinte (Francja) Armando Zagalo de Lima, prezes Xerox Europe oraz Tadahito (Chu) Yamamoto, prezes Fuji Xerox, dokonali uroczystego otwarcia pierwszego europejskiego centrum Continuous Innovation Centre, które dedykowane jest wyłącznie technologii druku cyfrowego na papier ciągły.
Oprócz systemów do druku cyfrowego na papier ciągły w centrum znajdują się rozwiązania partnerskich firm współpracujących z Xerox, m.in. Hunkeler, Kern, Lasermax, Pitney Bowes, GMC, Solimar i CMI. Dzięki kooperacji z wymienionymi firmami Xerox dostarczył różnorodne rozwiązania z zakresu druku na papier ciągły swoim europejskim klientom, którzy z powodzeniem realizują obecnie zlecenia obejmujące druk transakcyjny, personalizowany czy druk książek.
Podczas otwarcia centrum dwóch klientów Xerox przedstawiło swoje spojrzenie na rynek druku, a także strategiczne podejście do rozwoju przedsiębiorstwa poligraficznego. Firma MBA z Wielkiej Brytanii w ostatnim czasie zainwestowała w cztery systemy do kolorowego druku na papier ciągły Xerox 490 Continuous Feed Printing Systems. „Kolorowy druk cyfrowy na papier ciągły nie jest czymś nowym. To, co zdecydowanie było do tej pory niespotykane, a co obserwujemy w tej chwili, to bardzo duże zainteresowanie naszych klientów tym rozwiązaniem. Coraz lepiej zarządzane bazy danych pozwalają im na realizację szeregu działań z zakresu druku personalizowanego, zwracają również coraz większą uwagę na poziom zwrotu z inwestycji możliwy do osiągnięcia dzięki drukowi w kolorze” – powiedział Bachar Aintaoui, prezes firmy MBA.
„Cyfrowy druk książek to główny czynnik decydujący o rozwoju mojej firmy. Wydawnictwa szukając oszczędności i możliwości druku większej liczby książek coraz częściej pytają o tę usługę” – powiedział Esben Mols Kabell, Chief Executive Oficer, Scandinavian Book, który w ostatnim czasie zainwestował w dwa systemy Xerox 650 Continuous Feed Printing.
W ciągu ostatnich kilku lat Xerox regularnie zwiększał swój udział w rynku druku na papier ciągły. Dzisiaj największym wyzwaniem firmy w tym segmencie jest zajęcie pozycji lidera. Według wyników badań przeprowadzonych przez firmę InfoSource, w drugiej połowie 2008 roku Xerox był liderem w segmencie monochromatycznego druku cyfrowego na papier ciągły w Europie.
Systemy druku Xerox na papier ciągły wykorzystują do druku suchy toner, technologię odwzorowywania kserograficznego oraz innowacyjną bezdotykową technologię flash-fusing, dzięki której papier nie jest poddawany działaniu wysokiej temperatury i wysokiego ciśnienia. W efekcie systemy drukują na znacznie szerszej gamie mediów.
Zmiany personalne w Fundacji Rozwoju Kadr Poligraficznych
W dniu 2 czerwca 2009 odbyło się statutowe posiedzenie Fundacji Rozwoju Kadr Poligraficznych. Przewodniczący Rady Fundacji Wiesław Grabowski otworzył posiedzenie i przedstawił jego porządek. Następnie prezes Adam Grzelak zdał sprawozdanie z działalności fundacji w pierwszym kwartale br. Sprawozdanie przyjęto.
Nastąpiły zmiany w składzie Fundacji – rezygnację złożyli inż. Adam Grzelak i dr Józef Kurek, z funkcji członka komisji rewizyjnej zrezygnował Bogdan Miarecki. W zaistniałej sytuacji należało przeprowadzić nowe wybory – w tajnym głosowaniu na prezesa Fundacji wybrano Adriana Weremiuka (prezesa zarządu firmy Xsystem), członkiem zarządu został Paweł Kosiacki, zaś do Komisji Rewizyjnej powołano Dariusza Rosińskiego.
Podczas posiedzenia zebranych poinformowano również, że od 1 lipca br. zmieni się adres Fundacji Rozwoju Kadr Poligraficznych, której siedziba zostanie przeniesiona do budynku Instytutu Papiernictwa i Poligrafii Politechniki Łódzkiej mieszczącego się przy ulicy Wólczańskiej 223 w Łodzi.
Ostatnim punktem posiedzenia było głosowanie, w którym wybrano Adama Grzelaka i Józefa Kurka na honorowych członków Fundacji.
Wąbrzeskie Zakłady Graficzne usprawniają pracę introligatorni
Maszyna do zawieszania bloków książkowych w okładkę sztywną – PräLeg HHS 1805 niemieckiej firmy H.H. Schmedt e.K. – wzbogaciła w ostatnim czasie park maszynowy Wąbrzeskich Zakładów Graficznych. Tym samym usprawniła ona odbywający się tu proces produkcji w części związanej z obróbką introligatorską. Dostawcą urządzenia była firma Avargraf sp. z o.o.
Wąbrzeskie Zakłady Graficzne to drukarnia posiadająca bardzo bogate tradycje. Istnieje (wcześniej pod inną nazwą) od 1920 roku przechodząc przez lata swojej nieustającej działalności szereg reorganizacji. W 1991 roku nastąpiło usamodzielnienie się firmy i od tej pory działa ona jako Wąbrzeskie Zakłady Graficzne, w 1997 roku przekształcając się w spółkę pracowniczą.
Obecnie drukarnia zajmuje się przede wszystkim świadczeniem usług w zakresie arkuszowego druku offsetowego materiałów akcydensowych, reklamowych i informacyjnych, książek niskonakładowych (zarówno klejonych, jak i w oprawie twardej), broszur wysokonakładowych, a także nanoszenia nadruków na kopertach wszystkich formatów. Zakład zatrudnia ok. 30 osób, obsługując przede wszystkim rynek lokalny oraz regionalny, a także realizując zlecenia dla klientów z Niemiec. Posiadając prawa wydawnicze wydają także publikacje lokalne. Przykładem sukcesu wydawniczego było wydanie albumu „Wąbrzeźno wczoraj i dziś”, który sprzedał się w liczbie ponad 1000 egzemplarzy.
Jeżeli chodzi o produkcję książek klejonych, drukarnia realizuje głównie zlecenia od 500 do 10 tys. egz., zlecenia na oprawę twardą realizowane są tu w nakładach od 500 do 3000 egz., natomiast broszury drukowane nawet w nakładach do 100 tys. egz. Od 2005 roku firma posiada certyfikat zarządzania jakością ISO 9001-2000.
Podstawę w procesie drukowania w Wąbrzeskich Zakładach Graficznych stanowią obecnie dwie maszyny firmy Heidelberg. Drukarnia posiada także dobrze wyposażoną introligatornię, zwłaszcza do wykonywania niskich nakładów. Dwie oklejarki firmy Horizon, trzy falcerki różnych formatów, dwie krajarki, niciarka, zszywarki drutem pozwalają drukarni realizować małe zlecenia, choć posiada ona także linię do oprawy broszur, pozwalającą na sprawne wykonanie również wysokich nakładów.
Aby jeszcze bardziej usprawnić proces produkcji, Wąbrzeskie Zakłady Graficzne już od jakiegoś czasu myślały o zakupie wklejarki – maszyny do zawieszania bloków w okładkę sztywną. W kręgu zainteresowań drukarni była, obok ostatecznie zakupionej maszyny PräLeg HHS 1805, także maszyna włoska. „Ostatecznie o wyborze maszyny niemieckiej firmy Schmedt, którą dostarczyła firma Avargraf, zadecydowała marka i doświadczenie niemieckich producentów oraz niższa cena – mówi Leszek Dembek, prezes Wąbrzeskich Zakładów Graficznych. – Inwestycja miała zastąpić proces ręcznego wklejania, jaki do tej pory miał miejsce w drukarni. Wcześniej zakupiliśmy dwa polskie urządzenia do nanoszenia kleju oraz montowania okładek dla procesu wykonywania opraw twardych. Realizując naszą ostatnią inwestycję zastąpiliśmy całkowicie pracę ręczną przy realizowaniu zamówień książek w oprawie twardej – podkreśla Leszek Dembek. – Tym samym pozwoliło nam to usprawnić proces wklejania i zdecydowanie przyspieszyło czas wykonywania zleceń. Dzięki wklejarce firmy Schmedt poprawiliśmy jakość wykonywanych przez nas książek w oprawie twardej; możemy również przyjmować większe ilości tego rodzaju zleceń”.
Zaletą wklejarki – co podkreśla Leszek Dembek – jest przede wszystkim prosta obsługa, nie wymagająca długotrwałego szkolenia.
PrläLeg HHS 1805 to urządzenie oparte na najnowszej technologii, wyposażone w sterowanie z wyświetlacza dotykowego. Zakres formatów, jakie obsługuje to: grubość bloku – od 2 do 90 mm; szerokość bloku – od 110 do 450 mm; wysokość – do 340 mm.
Posiada wyposażenie umożliwiające jej pracę z małymi i miękkimi okładkami (blokami o szerokości od 70 mm). Oprócz tego urządzenie może pracować z okładkami wykonanymi z miękkich materiałów (np. z PCV). Wyposażone jest w czujnik – „ogranicznik bloku książkowego” – przy mieczu; inicjuje cykl roboczy natychmiast po nałożeniu bloku książkowego na miecz. Zastępuje to ręczne zainicjowanie ruchu miecza i zwiększa wydajność maszyny, szczególnie przy produkcji seryjnej.

16. Poligraficzne Konfrontacje
Stowarzyszenie Absolwentów Instytutu Poligrafii Politechniki Warszawskiej zorganizowało kolejne (już szesnaste) Poligraficzne Konfrontacje. Tym razem temat spotkania brzmiał: „Błędy w drukowaniu offsetowym zwojowym a wady papieru”. Podczas wykładów przedstawiono przez najwyższej klasy specjalistów informacje nigdzie dotąd nie publikowane. Świat DRUKU” był wśród patronów medialnych Konfrontacji.
Konfrontacje odbyły się na Wydziale Inżynierii Produkcji w Warszawie, ul. Narbutta 85.
Wykłady poprowadzili: Janusz Kosiński (Stora Enso), Stefan Jakucewicz (Map Polska sp. z o.o.), Jan Brzozowski (Papyrus sp. z o.o.)
Kontakt: Maria Kwiatkowska tel. 603 176 022.
NeoSet - nowy papier Stora Enso
Firma Stora Enso wprowadziła na rynek nowy, odporny na wilgoć papier etykietowy NeoSet, zawierający włókna pochodzące z recyklingu. Jego pojawienie się w ofercie skandynawskiego koncernu wiąże się z coraz powszechniejszymi oczekiwaniami ze strony przedsiębiorstw z całego świata w zakresie stosowania produktów przyjaznych dla środowiska naturalnego.
NeoSet to jednostronnie powlekany i odporny na wilgoć papier etykietowy w dużej mierze składający się z włókien pochodzących z recyklingu. Został zaprojektowany z myślą o zastosowaniu w wysoko wydajnych liniach do etykietowania i przetwarzania materiałów opakowaniowych. Jak zapewnia producent, NeoSet spełnia wszystkie wymagania stawiane wobec odpornych na wilgoć papierów, które są wykorzystywane przy produkcji etykiet nanoszonych na butelki z wodą i z napojami chłodzącymi. Papier, dostępny w gramaturze 70 g/m2 i przeznaczony do zadrukowywania w maszynach offsetowych, jest produkowany w zakładzie produkcyjnym Stora Enso w niemieckim Uetersen.
W celu zoptymalizowania parametrów NeoSet przeszedł wszechstronne testy na wszystkich etapach procesu powstawania etykiety: od zadrukowywania, poprzez konfekcjonowanie i nanoszenie na butelkę, po zmywanie. Testy, przeprowadzane we wczesnej fazie produkcji, jak też u klientów Stora Enso, dały bardzo pozytywne rezultaty. W związku z tym skandynawski koncern planuje zwiększenie udziału włókien pochodzących z recyklingu w papierze NeoSet do maksymalnego poziomu, przy zachowaniu jednocześnie jego obecnych parametrów technicznych.
Zastosowanie włókien pochodzących z recyklingu otwiera też szereg nowych możliwości w zakresie finalnego zastosowania papierów etykietowych. Więcej informacji na ten temat będzie można uzyskać odwiedzając stoisko Stora Enso (nr 127, pawilon B5) podczas targów drinktec 2009, w dniach 14–19 września w Monachium.
Bezpłatne próbki papieru NeoSet można uzyskać wysyłając e-mail na adres packagingpapers@storaenso.combądź kontaktując się z lokalnym oddziałem lub przedstawicielstwem Stora Enso.



Materiały ImagePerfect z certyfikatem niepalności
Firma Spandex poinformowała, że wszystkie materiały z linii ImagePerfect Signage i znaczna część materiałów ImagePerfect Digital otrzymały certyfikaty niepalności, co umożliwia ich zastosowanie w wielu nowych aplikacjach.
„Kategorię niepalności uzyskaliśmy przez zastosowanie specjalnych, wysoce zaawansowanych powłok na materiałach – wyjaśnia Roland Keller, Executive Product Director Spandex. – Nasze produkty są zgodne z wymogami francuskich i niemieckich zabezpieczeń przeciwpożarowych, co jest istotną rekomendacją także w polskich warunkach”.
Zastosowanie materiałów ognioodpornych w miejscach publicznych jest zgodne z wymogami przeciwpożarowymi – materiały muszą mieć odpowiednią kategorię niepalności, co jednocześnie jest gwarancją dla wykonawcy reklamy. „Tylko produkty z odpowiednim certyfikatem mogą być stosowane w takim otoczeniu jak wewnętrzne reklamy lub aplikacje na lotniskach” – dodaje Keller.
Certyfikaty przyznano serii ImagePerfect Signage, włączając materiały premium IP5700 i IP5700T, jak i ekonomiczne IP3500 (pięć folii okiennych i folii tablicowych przezroczystych, białych i czarnych).
Jeśli chodzi o serię ImagePerfect Digital, część z najpopularniejszych folii, w tym IP2503, IP2515 i IP2516 oraz tekstylny baner IP2309, także otrzymała certyfikat. ImagePerfect są to teraz materiały z kategorią niepalności we wszystkich grupach produktów, włączając winyle, materiały specjalne, banery, tekstylia, siatki, papiery i backlit.



KBA: najwięcej patentów wśród niemieckich firm
W ostatnim czasie Niemiecki Urząd Patentów i Znaków Towarowych (DPMA) opublikował listę 50 niemieckich przedsiębiorstw, które zgłosiły w 2008 roku największą liczbę patentów. Na 25. miejscu tego rankingu znalazła się firma Koenig & Bauer AG (KBA) ze 191 zgłoszonymi patentami, potwierdzając tym samym po raz kolejny swoją pozycję w zakresie innowacyjności wśród czołowych niemieckich producentów maszyn poligraficznych.
Ranking DPMA dowodzi po raz kolejny, że w 192. roku swojej działalności ten najstarszy na świecie producent maszyn drukujących wciąż zachowuje pozycję lidera branżowego w zakresie wprowadzanych innowacji, co w ostatnim czasie znalazło potwierdzenie również na amerykańskim rynku. Na liście obejmującej najbardziej innowacyjne firmy zajmujące się produkcją sprzętu ciężkiego, stworzonej przez amerykańską organizację The Patent Board i opublikowanej 21 stycznia przez dziennik „Wall Street Journal”, koncern KBA znalazł się na 7 miejscu, co dało mu drugą pozycję wśród firm europejskich – za szwajcarskim producentem dźwigów, firmą Schindler.
Patenty zgłoszone przez KBA w 2008 roku w zakresie maszyn zwojowych i specjalistycznych dotyczyły przede wszystkim rozwiązań usprawniających działania w zakresie logistyki roli, wymiany płyt offsetowych oraz systemów falcowania w maszynach gazetowych.
W sektorze maszyn arkuszowych gros zgłoszonych patentów dotyczyło ostatnich osiągnięć technologicznych KBA, takich jak automatyczny moduł QualiTronic Mark do oznaczania wadliwych arkuszy bezpośrednio w maszynie drukującej, czy też system Plate-Ident, umożliwiający automatyczne wstępne pasowanie i weryfikację prawidłowego ułożenia płyt w zespołach drukujących. Poza usprawnieniami w zakresie efektywnego wykorzystania energii oraz dalszego skrócenia czasu narządu, liczne innowacje wprowadzane przez firmę mają wpłynąć na ogólne podniesienie wydajności produkcji, np. poprzez odpowiedni transport arkusza w maszynie drukującej.


Odbył się Openhouse Müller Martini w Felben
W dniach 4 i 5 czerwca 2009 r. w Akademii Introligatorstwa Müller Martini w Felben odbył się OpenHouse zorganizowany dla klientów zainteresowanych oprawą bezszyciową. Najciekawszym punktem programu była światowa premiera nowej zbieraczki 3696 pracującej z wydajnością do 12 tys. taktów na godzinę. Odwiedzający mieli okazję obejrzeć maszynę podczas produkcji oraz przekonać się o jej wszechstronności i elastyczności. Nowa zbieraczka umożliwia obróbkę szerokiego spektrum produktów, a zastosowane w niej standardowe nakładaki gwarantują pewne rozdzielanie składek, umożliwiając osiąganie wysokich wydajności. Szeroka paleta dostępnych nakładaków pozwala na obróbkę różnorodnych składek, w tym także kart i dodatków specjalnych. Pozwala to na dopasowanie urządzenia do aktualnych potrzeb klienta a co za tym idzie – zwiększenie produktywności. Maszyna wyposażona jest w kontrolę grubości składki ASAC i kontrolę składki ASIR, pracującą w trybie rozpoznawania obrazów lub odczytu kodów kreskowych. Dzięki zastosowaniu obu tych systemów kontroli praktycznie wyeliminowane zostaje nie tylko ryzyko występowania brakujących lub podwójnych składek, ale także tych nieprawidłowych.
Odwiedzający firmę dużym zainteresowaniem obdarzyli też nową dyszę do klejenia bocznego typu SPN, przeznaczoną do nanoszenia kleju poliuretanowego (PUR). Zamknięty system SPN składa się ze zbiornika topienia wstępnego MOD SPN, ogrzewanego węża doprowadzającego klej, wózka klejowego oraz jednostki do oklejania boków bloków książkowych. Zastosowana technologia topienia na życzenie (MOD) pozwala na topienie tylko takiej ilości kleju, jaka jest wymagana dla prawidłowego wykonania danego procesu. Zapobiega to niepotrzebnym obciążeniom temperaturowym zbiornika i pozwala utrzymać stały poziom lepkości kleju.
Poza tym obejrzeć można było pełną paletę produktów firmy Müller Martini w zakresie opraw bezszyciowych. Na miejscu radą i pomocą służyli eksperci firmy, odpowiadając na wszelkie pytania zainteresowanych.



Nowe oprogramowanie Canona
Canon Europe wprowadził do sprzedaży Therefore 2009 – najnowsze oprogramowanie do zarządzania dokumentami, przeznaczone zarówno dla małych i średnich firm, jak i dużych korporacji oraz organizacji z sektora publicznego, a także Canon Security and Cost Control Pack, umożliwiające małym i średnim firmom bezpieczny druk oraz zarządzanie kosztami.
Firma Therefore Corporation (do marca 2009 roku funkcjonująca pod nazwą ADOS Corporation) opracowała Therefore 2009 jako aktualizację aplikacji ADOS v6.2. Nowa edycja oferuje ulepszony graficzny interfejs użytkownika, który zapewnia bardziej intuicyjną pracę. Ważnym elementem systemu jest konektor do urządzeń wielofunkcyjnych Canon, umożliwiający obsługę procesu archiwizacji skanowanych dokumentów bezpośrednio z poziomu ekranu dotykowego urządzenia Canon. Użytkownik skanując dokumenty może wybierać wyświetlone na ekranie kategorie archiwum i wypełniać odpowiednie pola indeksowe.
Rozwiązanie Therefore 2009 – dostępne w edycjach Personal, Workgroup i Business – umożliwia podniesienie wydajności i redukcję kosztów związanych z procesem zarządzaniem dokumentami, pozwalając użytkownikom na szybkie i bezpieczne przechwytywanie, archiwizowanie, przeszukiwanie oraz pobieranie informacji. Pozwala również zdefiniować politykę przechowywania danych i oferuje ustawienia, które umożliwiają dostosowanie rozwiązania do obowiązujących przepisów prawnych. Dzięki temu dokumenty nie są przechowywane dłużej niż jest to wymagane. W celu zabezpieczenia informacji kluczowych dla funkcjonowania firmy administratorzy mogą zdefiniować odpowiednie poziomy uprawnień do przechowywanych w systemie elektronicznym dokumentów i jednocześnie monitorować, kto otwiera i aktualizuje poszczególne pliki.
Podstawowa edycja oprogramowania Therefore 2009 – Personal – jest przeznaczona dla użytkowników indywidualnych lub małych firm i można ją łatwo zamienić na bardziej zaawansowaną wersję. Edycja Workgroup, stworzona dla grup liczących od pięciu do dziesięciu pracowników, pozwala przechwytywać, organizować i pobierać ustrukturyzowane informacje, takie jak faktury i kontrakty, oraz łatwo udostępniać je w ramach firmy. Obejmuje ona również moduł Therefore Web Client, który pozwala użytkownikom bezpiecznie przeglądać pliki przez Internet. Edycja Business jest przeznaczona dla większych firm lub użytkowników, którzy potrzebują funkcji zarządzania obiegiem roboczym. Pozwala ona klientom automatyzować określone procesy biznesowe za pomocą zintegrowanego narzędzia Workflow, które eliminuje typowe ręczne obiegi robocze, co przekłada się na redukcję kosztów, ograniczenie liczby błędów i większą wydajność pracy.
Therefore 2009 umożliwia przeglądanie ponad 250 typów plików bez potrzeby kupowania i instalowania oprogramowania firm trzecich. Dostęp do Therefore przez sieć WWW jest elastycznym rozwiązaniem dla osób pracujących w domu oraz tych, którzy muszą szybko oceniać i zatwierdzać dokumenty. Oprogramowanie jest również zgodne z systemami Microsoft Exchange oraz IBM Lotus Notes i umożliwia automatyczne zapisywanie wiadomości e-mail w centralnym repozytorium.
*
Canon Security and Cost Control Pack stworzono na potrzeby małych i średnich przedsiębiorstw oraz niewielkich działów dużych firm. Dzięki temu rozwiązaniu użytkownicy mogą bezpiecznie drukować i odbierać gotowe dokumenty z sieciowych urządzeń, niezależnie od tego, gdzie oryginalnie skierowano wydruk.
Dzięki pakietowi Security and Cost Control Pack mniejsze przedsiębiorstwa mogą bez ponoszenia dużych nakładów osiągnąć taki poziom kontroli nad dokumentami, jaki spotyka się w dużych korporacjach. Oprogramowanie jest instalowane bezpośrednio w urządzeniu wielofunkcyjnym i nie wymaga serwera wydruku, a tym samym pozwala uniknąć kosztów związanych z zakupem i utrzymaniem dodatkowej maszyny. Firmy mogą także usprawnić proces odzyskiwania kosztów, dając administratorom wgląd w to, kto i w jaki sposób wykorzystywał urządzenia. Koszty eksploatacji mogą być monitorowane za pomocą raportów dostępnych przez przeglądarkę lub przesyłanych pocztą elektroniczną.
Pakiet Security and Cost Control Pack jest dostępny jako dodatek dla nowych klientów i jako opcja rozbudowy dla obecnych. W ten sposób przedsiębiorstwa wykorzystujące do pięciu urządzeń wielofunkcyjnych zyskają lepszy wgląd w koszty i podniosą stopień bezpieczeństwa dokumentów.
Funkcje oprogramowania Security and Cost Control umożliwiają małym i średnim przedsiębiorstwom stworzenie niedrogiego systemu zabezpieczeń wokół wszystkich zadań związanych z drukiem. Za sprawą narzędzia My Print Anywhere użytkownicy mogą drukować i odbierać dokumenty z dowolnego sieciowego urządzenia wielofunkcyjnego, na którym zainstalowano pakiet oprogramowania. Drukowanie jest bezpieczniejsze, ponieważ tylko upoważnieni użytkownicy mogą aktywować wydruk i odebrać materiały z drukarki. Uwierzytelnianie użytkowników odbywa się na wiele sposobów, np. za pomocą kodów PIN lub kart identyfikacyjnych do aktywacji urządzenia.
Aplikacja Canon Security and Cost Control Pack jest przeznaczona dla małych i średnich przedsiębiorstw oraz działów większych firm, w których wykorzystuje się do pięciu urządzeń wielofunkcyjnych mających do 50 użytkowników.
Scorpio poszerza ofertę urządzeń introligatorskich
W ostatnim czasie firma Scorpio sp. z o.o. poszerzyła swoją ofertę handlową o urządzenia introligatorskie firm Samed Innovazioni oraz Boway, których produkty przeznaczone są dla drukarń cyfrowych oraz małych i średnich introligatorni.
Urządzenia marki Samed Innovazioni to zestaw maszyn umożliwiający wykonywanie najistotniejszych operacji introligatorskich w oprawie twardej książki. W ofercie Scorpio znajdują się następujące modele: Darix – kompaktowe urządzenie do montażu okładki, Kostanza – maszyna do zawieszania bloku w okładkę, Bordino – prosta i wydajna prasa do prasowania oprawionych książek oraz wypalania rowka w okładce.
Z kolei oferta firmy Boway to zestaw urządzeń do różnorodnych prac introligatorskich dla małych introligatorni i drukarń cyfrowych. Są wśród nich oklejarki jednoszczękowe – do oklejania bloków książek, łatwe w obsłudze, umożliwiające szybkie przestawienie maszyny na nowy format oklejanej książki, laminatory – proste urządzenia do laminowania okładek folią, oraz gilotyny – małe i łatwe w obsłudze, o różnym stopniu zautomatyzowania, dostępne w różnych formatach odpowiednich dla drukarń cyfrowych bądź introligatorów.
Urządzenia te miały swoją premierę podczas targów Poligrafia 2009 w Poznaniu, gdzie spotkały się z dużym zainteresowaniem zwiedzających – większość z eksponatów już w maju zaczęła pracę w zakładach poligraficznych.
Nagrody dla Muzeum Papiernictwa w Dusznikach
Wystawa „Drukarskie techniki zdobienia papierów i tkanin”, zorganizowana w Muzeum Papiernictwa w Dusznikach, objęta patronatem medialnym przez „Świat DRUKU”, została nagrodzona w najbardziej prestiżowym konkursie muzealniczym Wydarzenie Muzealne Roku SYBILLA 2008. 18 maja br. na Zamku Królewskim w Warszawie odbyło się oficjalne wręczenie II nagrody w kategorii wystaw przyrodniczych, technicznych i medycznych. Komisarzem i autorką ekspozycji jest Teresa Windyka, kierowniczka Działu Historii Papiernictwa dusznickiego Muzeum. Do 21 czerwca ekspozycję można oglądać w Muzeum w Nowym Sączu. W późniejszym terminie będzie prezentowana m.in. w Kamiennej Górze i Prudniku.
Wspomniana nagroda to nie jedyny sukces dusznickiej instytucji. W tym samym konkursie Dyrektor Muzeum Maciej Szymczyk odebrał wyróżnienie za przebudowę młyna papierniczego, realizowaną w latach 2007–2008. Powstała wtedy nowoczesna sala wystawienniczo-edukacyjno-konferencyjna, winda, a sale wystawowe przystosowane zostały dla osób niepełnosprawnych. Nad przebiegiem inwestycji czuwała wicedyrektor Muzeum Papiernictwa Joanna Seredyńska.
Szósta część Ecco-Teki już dostępna
Od wielu lat Map Polska, starając się podnosić poziom wiedzy o papierze wśród osób związanych z przemysłem papierniczym i poligraficznym, przygotowuje dla swoich klientów i współpracowników serię książek o tematyce poligraficznej. Autorem wszystkich publikacji z serii Ecco-Teka jest wybitny specjalista w dziedzinie poligrafii i podłoży drukowych dr inż. Stefan Jakucewicz.
W maju br. ukazała się kolejna pozycja z cyklu – „Zwojowe materiały opakowaniowe”. Najnowsza publikacja to kompendium wiedzy na temat wszelkich podłoży do druku fleksograficznego. W części pierwszej autor szczegółowo omawia klasyfikację i budowę folii z tworzyw sztucznych, m.in. folii celulozowych, folii poliolefinowych, folii poliestrowych, poliamidowych, chlorowinylowych, folii z polistyrenu i jego kopolimerów oraz folii biodegradowalnych. Kolejne rozdziały poświęcone są foliom aluminiowym i laminatom foliowym (foliom kompleksowym). Następnie podjęty został temat materiałów samoprzylepnych, z uwzględnieniem materiałów wierzchnich, klejów, materiałów spodnich oraz ich zastosowań, a także zwojowych produktów papierowych.
Osobny rozdział poświęcony jest przeglądowi systemów foliowania produktów oraz maszyn do foliowania. Czytelnicy znajdą informacje m.in. na temat przemysłowego pakowania w torebki foliowe za pomocą maszyn pionowych, systemu foliowania termokurczliwego, poziomego systemu ciągłego pakowania znanego jako flowpack, foliowania termokurczliwego opakowań zbiorczych, owijanie typu kopertowego oraz porady, jaki system foliowania produktu finalnego wybrać do konkretnego zastosowania.
Jest to pierwsze na polskim rynku tak kompleksowe opracowanie zagadnień związanych ze zwojowymi materiałami opakowaniowymi.
W serii Ecco-Teka do tej pory ukazało się pięć tytułów. „Vademecum Drukarza” to publikacja, z której można dowiedzieć się prawie wszystkiego o papierze, od charakterystyki po sposoby produkcji i druku; traktuje także o farbach drukarskich, wadach i zaletach lakierów, ich właściwościach, metodach pokrycia i mechanizmach utrwalania. Ponadto „Vademecum” uczy także, jak we właściwy sposób magazynować papier i unikać błędów przy pracy.
W pracy „Tektury graficzne i opakowaniowe” szczegółowo omówiono budowę i klasyfikację tektur wielowarstwowych, ich właściwości i techniki zadrukowywania, uszlachetniania, wykrawania i sklejania.
„Vademecum papierów dla Wydawcy” przybliża właściwości papierów do druku książek, ze szczególnym uwzględnieniem papierów wolumenowych; zawiera próbki zadruku tej samej ilustracji na różnych gatunkach papieru.
Książka „Materiały samoprzylepne” prezentuje zarys produkcji materiałów samoprzylepnych, sposoby ich magazynowania i przechowywania, a także przygotowanie do drukowania lub przetwarzania; to także kompendium wiedzy o tradycyjnych i cyfrowych technikach drukowania etykiet samoprzylepnych oraz metodach ich wykrawania, przetwarzania i aplikacji.
Publikacja „Papiery ozdobne” omawia właściwości najładniejszych spośród papierów – papierów ozdobnych. W książce można przeczytać o produkcji papierów ozdobnych niepowlekanych i powlekanych oraz o technikach zadrukowywania tych papierów, zarówno analogowych, jak i cyfrowych. Całość dopełnia Appendix, który zawiera szczegółowe informacje o papierach ręcznie czerpanych i bibułce japońskiej oraz informacje o produkcji i zastosowaniu znaków wodnych.
Wszystkie pozycje cieszą się dużym powodzeniem i są cenionym przez środowisko poligraficzne upominkiem. Najnowszą pozycja Ecco-Teki przedstawiciele branży poligraficznej mogą bezpłatnie zamówić pisząc na adres: marketing@mappolska.pl, kontaktując się z Konsultantem z najbliższego Oddziału Map Polska lub pod numerem Infolinii 0801 687 200.



Trwa Konkurs Biuletynów Firmowych
Już ponad 500 firm startowało dotychczas w Konkursie Biuletynów Firmowych. 89 procentom z nich udało się zrealizować cele związane z udziałem w tej rywalizacji. Większość uczestników zamierza kontynuować swój udział w konkursie – trwa właśnie jego 9. edycja. Po raz kolejny opinie uczestników wpłynęły na wprowadzenie wielu nowości.
Uczestnicy konkursu to główni na rynku gracze – reprezentanci najważniejszych branż gospodarki: finansów i nieruchomości, handlu i produkcji dóbr łatwo zbywalnych, firmy transportowe i kurierskie, farmaceutyczne, turystyczne oraz związane ze światem mody. Nie brakuje też gazet instytucji niekomercyjnych; szpitali, samorządów regionalnych, organizacji non profit.
Większość uczestników dotychczasowych edycji docenia udział w konkursie. Cieszy ich możliwość porównania swoich gazet z innymi, podniesienia prestiżu magazynu wewnątrz firmy, zamawiania szczegółowych analiz, które nadają właściwy kierunek rozwoju firmowym magazynom. Chętnie biorą udział w Gali podsumowującej konkurs, gdzie w specjalnej Strefie Biuletynów można obejrzeć wszystkie startujące tytuły prasy firmowej i skorzystać z profesjonalnych wskazówek jurorów w punkcie konsultacyjnym.
Potwierdzają to przeprowadzone już dwukrotnie przez Agencję Agape ankietowe Badania Uczestników Konkursu Biuletynów Firmowych. W ostatniej edycji ankiety aż 89 procent badanych zrealizowało całkowicie lub częściowo cele założone podczas decyzji o starcie. Spośród ankietowanych aż 90 procent oceniło organizację konkursu jako bardzo dobrą lub dobrą.
„Poprzez udział w konkursie zyskujemy szansę na obiektywną ocenę magazynu przez profesjonalistów osadzonych w realiach branży wydawniczej” – mówiła po rozstrzygnięciu Konkursu w 2008 roku Katarzyna Soszka-Ogrodnik z Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej. Natomiast Joanna Łodygowska z Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris dodała: „Udział w konkursie i zdobycie nagrody jest dla nas niezwykle prestiżowym wydarzeniem. To docenienie pracy całego zespołu, który bierze udział w procesie powstawania magazynu”.
Dzięki badaniom wprowadzono wiele nowości, w tym: nowe wyróżnienie Zdjęcie Roku, na które będzie można głosować w internecie (97% badanych oceniło taką formę jako dobry pomysł), pakiet doradczy – koncepcję rozwoju pisma (60% badanych zasugerowało tę propozycję).
Prawie 60 procent ankietowanych, którzy już startowali we współzawodnictwie o tytuł najlepszego biuletynu firmowego, zamierza swój udział powtórzyć lub kontynuować.

Na stronie www.agape.com.pl/konkurs/konkurs_biuletynow_firmowych.html znajdują się wszystkie niezbędne informacje dotyczące Konkursu, warunki uczestnictwa i formularz zgłoszeniowy. Prace można nadsyłać do 25 czerwca.
Partnerem Konkursu jest Centrum Jakości Prasy Firmowej – miejsce, w którym mierzy się jakość prasy firmowej i wskazuje standardy profesjonalizmu custom publishingu w Polsce. Sponsorami: SARE – pierwsze polskie narzędzie do e-mail marketingu dostępne w modelu ASP, TPD – firma zajmująca się wsparciem doradczym i produkcją materiałów reklamowych dla firm, istniejąca od 1998 roku, PhotoQuest – pracownia fotograficzna, zajmująca się m.in. fotografią reklamową.
„Świat DRUKU” i „Pro-KREACJA” są wśród patronów medialnych konkursu.
Odbyła się 26. Letnia Konferencja Poligraficzna
Ponad 30 osób wzięło udział w 26. już Letniej Konferencji Poligraficznej, zorganizowanej w dniach 31 maja – 3 czerwca w Giżycku przez Szczecińską Agencję Edukacyjną. Merytoryczną część spotkania, odbywającego się przy wsparciu medialnym „Świat DRUKU” i portalu PrintinPoland.com, zdominowała tematyka standaryzacji w druku i zarządzania barwą. W towarzyszących konferencji 5. regatach poligraficznych Ferag Sailing Giżycko Cup o puchar firmy Ferag Polska zwyciężyła załoga Konica Minolta Business Solutions Polska.
W tym roku, po dwóch latach przerwy, kiedy to spotkanie odbywało się w innym miejscu, Letnia Konferencja Poligraficzna ponownie została zorganizowana w Giżycku. Zebranych w hotelowej sali konferencyjnej gości powitał Waldemar Światły, szef Szczecińskiej Agencji Edukacyjnej, dziękując za przybycie i podkreślając fakt, że nawet w trudnych ekonomicznie czasach, gdy wiele spotkań branżowych ma poważne problemy z organizacją lub wręcz jest odwoływanych, mająca niemal 30-letnią tradycję Letnia Konferencja Poligraficzna doszła do skutku.
Część merytoryczną spotkania rozpoczął Jerzy Kaczmarek, dyrektor projektu Poligrafia, który dokonał podsumowania tegorocznych targów oraz wstępnie zapowiedział ich kolejną edycję, zaplanowaną na rok 2011. Targi Poligrafia 2009, mimo wycofania się kilku znaczących wystawców, zostały ogólne uznane za bardzo udane, czego potwierdzeniem są przedstawione w Giżycku informacje: frekwencja zwiedzających utrzymała się na poziomie sprzed dwóch lat (targi odwiedziło ok. 14 tys. gości), wystawcy zaprezentowali wiele nowości, a wśród zwiedzających spory odsetek stanowiły osoby decyzyjne, zainteresowane konkretnymi rozwiązaniami. Kolejnym referentem był Stefan Jakucewicz z firmy Map Polska, który szczegółowo przedstawił zjawisko ghostingu (tzw. „efekt ducha”) w druku offsetowym arkuszowym i zwojowym oraz możliwości zapobiegania jego powstawaniu. Następnie Mateusz Woźniak z firmy Konica Minolta Business Solutions omówił problematykę standaryzacji w druku cyfrowym, przede wszystkim czarno-białym, prezentując rozwiązania oferowane w tym zakresie przez japońskiego producenta.
Pierwszym prelegentem kolejnego dnia konferencji był Przemysław Kida z firmy Profikolor, który w referacie pt. „Cyfryzacja od kuchni” przedstawił najważniejsze innowacje wprowadzane w druku offsetowym i cyfrowym, także z uwzględnieniem integracji obu technologii w ramach jednego rozwiązania. Robert Jałbrzykowski z firmy Michael Huber Polska zajął się problematyką kontroli jakości i standaryzacji w druku z punktu widzenia producenta farb graficznych. Ryszard Barański reprezentujący Kodak Polska zaprezentował oferowany przez tę firmę program ColorFlow (wchodzący w skład systemu workflow Prinergy), pozwalający na kompleksową kontrolę kolorystyczną w środowisku produkcyjnym. Temat zapewnienia jakości w całym cyklu produkcyjnym kontynuowali Tomasz Rowicki i Zbigniew Kosiorek z firmy Heidelberg Polska, którzy demonstrowali zalety systemu Prinect Image Control. Na zakończenie obrad wystąpiła Agnieszka Zielińska z SG Equipment Leasing Polska, która przedstawiła ofertę tej firmy w zakresie finansowania inwestycji poligraficznych.
Najważniejszą dodatkową atrakcją Letniej Konferencji Poligraficznej były 5. regaty Ferag Sailing Giżycko Cup o puchar firmy Ferag Polska. W ich tegorocznej, jubileuszowej edycji wzięły udział cztery załogi, z których najlepsi okazali się przedstawiciele firmy Konica Minolta Business Solutions Polska – Adam Bieniewski i Mateusz Woźniak. Drugie miejsce zajęła załoga mieszana w składzie: Jacek Bucholc z firmy Ferag Polska i Jarosław Gaweł ze „Świata DRUKU”, zaś trzecie – załoga Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych w składzie: Danuta Turowicz, Sebastian Budkowski i Krzysztof Sonta. Wręczenie nagrody głównej przez Jacka Bucholca, prezesa Ferag Polska, odbyło się podczas wspólnego rejsu po jeziorze Niegocin, wieńczącego pierwszy dzień konferencji.
Mówi Waldemar Światły, szef Szczecińskiej Agencji Edukacyjnej: „Bardzo dziękujemy wszystkim uczestnikom, sponsorom i partnerom naszej konferencji. Cieszymy się, że mimo niesprzyjającej sytuacji rynkowej udało się ją zorganizować, zwłaszcza że tematyka, która zdominowała merytoryczną część spotkania, spotyka się coraz większym zainteresowaniem rodzimych firm poligraficznych. Chociaż pogoda nie była najlepsza, do skutku doszły także jubileuszowe regaty o puchar firmy Ferag Polska, w których wzięła udział część uczestników konferencji. Liczymy, że z większością uczestników konferencji w Giżycku spotkamy się za kilka miesięcy podczas kolejnej Zimowej Konferencji Poligraficznej w Bukowinie Tatrzańskiej, która tradycyjnie już zostanie zorganizowana w połowie stycznia”.
Ilustrowana relacja z konferencji w Giżycku ukaże się w wydaniu letnim „Świata DRUKU”.


Reprograf i Ritrama - nowy program partnerski
Reprograf rozpoczął współpracę z firmą Ritrama z początkiem tego roku. Włoski producent folii, ceniony nie tylko na rynku europejskim, posiada na całym świecie dziesięć zakładów produkcyjnych: trzy we Włoszech, po dwa w USA i Anglii oraz po jednym w Hiszpanii, Chinach i Chile. W fabrykach Ritramy zatrudnionych jest łącznie ok. 750 pracowników. Włoski potentat posiada również rozbudowaną sieć biur handlowych w Europie, obu Amerykach oraz Azji, a jego obroty w 2008 roku wyniosły 300 mln euro.
Firma Ritrama została założona w 1962 roku przez Arnolda Rinka, który zbudował pierwszą fabrykę w Monzy nieopodal Mediolanu. Prace nad rozwojem przedsiębiorstwa kontynuował jego syn Tomas, a po nim wnukowie – Ricardo i Ronald. Wielopokoleniowe zarządzanie firmą przez rodzinę Rinków jest niewątpliwie dużą wartością i gwarancją najwyższych standardów, zarówno we wprowadzaniu nowoczesnych technologii, jak i w obsłudze samych klientów.
Reprograf nawiązał współpracę z włoskim producentem, aby zapewnić swoim klientom materiały o wysokiej i powtarzalnej jakości. Tym samym wzbogacił swoją ofertę o kolejną grupę mediów do druku solwentowego, przede wszystkim o bardzo cenione na rynkach Europy Zachodniej wysokiej jakości folie samoprzylepne. Plasują się one na porównywalnym poziomie cenowym, co inne produkty dostępne u polskich dystrybutorów, ale często przewyższają je jakościowo.
Oferta Reprografu obejmuje materiały ekonomiczne w wersji: błyszczącej, matowej i transparentnej, z klejem trwałym, usuwalnym i kanalikowym – Air Flow (umożliwia szybkie pozycjonowanie grafiki i łatwą aplikację pozbawioną pęcherzy powietrza), jak również folie: polimerowe (do lekko pofałdowanych powierzchni) i translucentne oraz wylewane, w wielu rodzajach i formatach.
Wśród folii średnio- i długookresowych wyróżnić należy najwyższej jakości polimery dedykowane do najtrudniejszych powierzchni (np. przetłoczeń samochodowych 2D i 3D). Są to tzw. folie repozycyjne, z możliwością zmiany pozycji folii nawet kilka godzin po rozpoczęciu aplikacji. Reprograf do każdego rodzaju folii Ritrama oferuje także laminaty w rolce i w płynie, zabezpieczające nawet najbardziej wymagające podłoża (również z powłoką antygraffiti).

Nagroda EFTA dla firmy Sun Chemical
Firma Sun Chemical zdobyła nagrodę w kategorii osiągnięć technicznych i środowiskowych, przyznaną w ramach dorocznej ceremonii przez Europejskie Zrzeszenie Fleksografów (EFTA). Nagroda ta stanowi wyraz uznania dla zaangażowania Sun Chemical w zakresie działań proekologicznych, a jednocześnie jest potwierdzeniem silnej pozycji firmy w zakresie rozwoju produktów i innowacji.
W następstwie decyzji firmy Sun Chemical o rezygnacji ze starań o kolejną nagrodę EFTA w kategorii „dostawca roku”, podjętej w związku z pięciokrotnym zdobyciem tego lauru w ośmioletniej historii nagród, EFTA oficjalnie potwierdziła pozycję Sun Chemical, przedstawiając stanowiska i opinie jej kluczowych klientów. I tak np. Dean Stanford z firmy Amcor Flexibles Ledbury opisuje Sun Chemical jako firmę zapewniającą „doskonałość innowacyjną oraz świetne usługi i wsparcie techniczne”.
Nagroda w kategorii osiągnięć technicznych i środowiskowych została przyznana wspólnie firmie Sun Chemical i jej poddostawcy – Innovia Films of Cumbria – za stworzenie nowego połączenia folii biodegradowalnych i linii farb rozpuszczalnikowych hybrydowych, opartych na materiałach ze źródeł odnawialnych. Rozpuszczalnikowe farby hybrydowe to nowa linia rozwiązań bazująca na materiałach odnawialnych oferowana przez Sun Chemical. Zostały one opracowane z myślą o użytku na foliach biodegradowalnych. Linia farb rozpuszczalnikowych wykorzystuje istniejące receptury kolorystyczne NC, które zostały zmodyfikowane za pomocą odnawialnych materiałów, tak aby uzyskiwać folię posiadająca około 80% cech farby płynnej oraz 50% suchej. Firma Sun Chemical stworzyła te farby we współpracy z Innovia Films, wykorzystując do tego rodzinę folii NatureFlex firmy Innovia.
Joanne Watkins – dyrektor do spraw marketingu opakowań na rynku europejskim w firmie Sun Chemical, oraz Bob Flagg – dyrektor do spraw innowacji w firmie Innovia Films, wzięli udział w bankiecie, który odbył się po ceremonii w Królewskiej Zbrojowni w Leeds, gdzie wspólnie odebrali nagrodę. Joanne Watkins powiedziała: „Jesteśmy podekscytowani przyznaniem tej nagrody. Zarówno potwierdzenie pozycji Sun Chemical jako wiodącego innowatora technologicznego, jak i projekt folii NatureFlex stworzonej we współpracy z Innovia Films są dobrym przykładem potwierdzającym to, że Sun Chemical jest stale uznawany przez członków EFTA za wiodącego dostawcę w branży. Projekt ten bowiem pokazuje, w jaki sposób Sun Chemical współpracuje ze swoimi partnerami i klientami, by realizować nowe aspiracje i cele, będące odpowiedzią na potrzeby klientów i trendy rynkowe”.


Nowy szef sprzedaży introligatorskich maszyn opakowaniowych w firmie Heidelberg Polska
W dniu 1 czerwca br. w strukturach firmy Heidelberg Polska sp. z o.o. rozpoczął pracę Jacek Nieszczerzewicz, obejmując stanowisko szefa sprzedaży introligatorskich maszyn opakowaniowych. Jest to związane z dynamicznie rosnącym znaczeniem segmentu opakowań
w przemyśle poligraficznym i poszerzającym się portfolio koncernu w tym zakresie.
Jacek Nieszczerzewicz związany jest z branżą poligraficzną od roku 1987. Swoją przygodę z poligrafią rozpoczynał jako drukarz w takich warszawskich drukarniach jak Sigma NOT, Polmark, Studio C2. W późniejszym okresie związany był z firmą Deva-Print jako instruktor druku, a następnie jako przedstawiciel handlowy. W latach 2006–2007 pracował w polskim oddziale koncernu KBA Polska jako regionalny szef sprzedaży. Od 2008 roku zatrudniony był w firmie Premedia sp. z o.o. na stanowisku doradcy zarządu ds. strategii i rozwoju.


<< Poprzedni  11-20  21-30  | < 31 >  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41-50  51-56  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o