Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się

Z ostatniej chwili


Instalacje krajarek Guowei w Łodzi i Inowrocławiu
Koniec ubiegłego roku był bardzo pracowity dla firmy Scorpio sp. z o.o., która dokonała instalacji czterech krajarek marki Guowei. W łódzkich firmach: Age Calendars i Avantgarde rozpoczęły pracę modele: QZYW 115E oraz QZYW 92E. Taka sama liczba urządzeń trafiła do Inowrocławia: w firmie Kunke zainstalowano krajarkę QZYW 78E, natomiast w przedsiębiorstwie Totem pracuje urządzenie QZYW 115E.
Wymienione urządzenia posiadają elektroniczne sterowanie oparte na rozwiązaniach technicznych japońskiej firmy Mitsubishi, funkcje technologiczne wyświetlane są na 10,4-calowym kolorowym monitorze LCD. Ponadto krajarki wyposażone są w komputerowy system operacyjny, umożliwiający zapisywanie i zapamiętywanie różnorodnych parametrów cięcia, kontrolę wszystkich procesów technologicznych oraz elementów mechanicznych urządzenia. Prowadnica liniowa pozwala na precyzyjne ustawienie materiału do cięcia, a przesuwanie ryzy papieru odbywa się z prędkością od 5 do 18 m/min. Stół roboczy urządzenia wyposażono w punkty powietrzne ułatwiające przesuwanie papieru, powierzchnia stołu jest zabezpieczona przed rdzewieniem (chromowana). Maszyny posiadają także regulowany hydrauliczny system dociskania papieru. Ponadto nóż obcinający zabezpieczono elektronicznie przed przeciążeniem i zakleszczeniem, zapewniając możliwość bezpiecznego powrotu do pozycji wyjściowej. Krajarki wyposażone są także w fotoelektryczny system bezpieczeństwa pracy (IR) i nóż tnący uruchamiany dwoma przyciskami. Urządzenia posiadają certyfikat CE.

Platforma Sharp OSA 3.0
Platforma programistyczna Sharp OSA 3.0 (Sharp Open Systems Architecture) wykorzystywana w urządzeniach wielofunkcyjnych firmy Sharp zwiększa wydajność poszczególnych aplikacji i samego urządzenia. Umożliwia, między innymi, lepszą kontrolę samego urządzenia MFP, jak i kosztów jego wykorzystania. Technologia ta realizuje komunikację pomiędzy urządzeniem a oprogramowaniem serwera, zintegrowanym z Sharp OSA 3.0, co radykalnie usprawnia każdą czynność wykonywaną na urządzeniu MFP, ułatwiając pracę firmy. Oferowana przez Sharp od 2005 roku platforma programistyczna OSA daje klientom możliwość dostosowania urządzeń wielofunkcyjnych do indywidualnych potrzeb. Od momentu wyposażenia w nią pierwszych urządzeń następuje jej ciągły rozwój. Unowocześniane z modelu na model oprogramowanie i dodatkowe funkcje spełniają oczekiwania najbardziej wymagających użytkowników i developerów oprogramowania. W najnowszych urządzeniach wielofunkcyjnych Sharp zastosowano dodatkowo unikalne rozwiązania: jeszcze większe wyświetlacze LCD i zintegrowaną, ale w pełni funkcjonalną klawiaturę. Sprawia to, że obsługa urządzenia, a także towarzyszącego oprogramowania jest jeszcze prostsza i wręcz komfortowa.
Oprogramowanie Sharp OSA 3.0 pozwala użytkownikom na podgląd w trybie graficznym bardzo przypominającym przeglądarkę internetową, a instrukcje obsługi konkretnych aplikacji mogą być prezentowane jako animacje flashowe.
Kolejną innowacją wprowadzoną dzięki Sharp OSA 3.0 jest możliwość sterowania sprzętem podłączonym poprzez wejście USB. Funkcja ta oznacza, że dostęp do systemu może być kontrolowany dzięki czytnikowi kart identyfikacyjnych podłączonemu do urządzenia wielofunkcyjnego przez USB, podczas gdy weryfikacja samej karty odbywa się na serwerze aplikacji zintegrowanej z Sharp OSA.
Nową funkcją pakietu Sharp OSA 3.0 jest również bezpośrednie sterowanie drukowaniem z panelu urządzenia. Dotychczas ustawienia drukowania musiały być wprowadzone z komputera poprzez sterownik druku. Teraz możliwe jest ich wprowadzenie bezpośrednio do urządzenia przy użyciu klawiatury i wyświetlacza. W efekcie, dokumenty z archiwum centralnego mogą być przywołane w każdym miejscu w firmie, a przed drukowaniem użytkownik może wybrać pożądane opcje obróbki końcowej czy też liczbę kopii.
Platforma Sharp OSA 3.0 to także polepszona funkcja skanowania i funkcja podglądu przed ostatecznym zeskanowaniem dokumentu. Dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu połączonemu z Sharp OSA 3.0 pojedyncze dokumenty lub całe serie zeskanowanych dokumentów mogą być od razu zapisane w dowolnym formacie aplikacji biurowej (np, pakietu MS Office) adekwatnie do potrzeb użytkownika.
Tryb „demo” platformy Sharp OSA 3.0 umożliwia potencjalnym nabywcom korzystanie z programu przez określony czas, wyłącza się automatycznie po zeskanowaniu określonej wcześniej liczby stron. To na tyle duża liczba stron, że użytkownik jest w stanie bardzo precyzyjnie określić przydatność Sharp OSA 3.0 do pracy swoje firmy, nie narażając jej na przedwczesne koszty zakupu.
Technologia Sharp OSA daje możliwość posiadania urządzenia wielofunkcyjnego dostosowanego do indywidualnych potrzeb firmy. Oprócz funkcji takich jak komunikacja z serwerem, zarządzanie dokumentami i kontrola procesów (i ich kosztów) na samym urządzeniu, dzięki odpowiedniej konfiguracji i dodatkowemu oprogramowaniu, klient otrzymuje urządzenie „szyte na miarę”. „Sharp OSA to gwarancja ograniczenia kosztów eksploatacji urządzeń, czasu przetwarzania dokumentu i zwiększenia wydajności całych grup pracowniczych” – powiedział Jacek Dzierżanowski, Product Manager PPC Sharp Electronics Poland.

Masterpress - solidna firma
Drukarnia Masterpress SA z siedzibą w Olsztynie została wyróżniona certyfikatem Solidna Firma 2008 za „terminowe regulowanie wszelkich zobowiązań oraz poszanowanie ekologii i praw konsumenckich”. Laur ten został Masterpressowi przyznany po przejściu przez firmę trzyetapowej procedury weryfikacyjnej przeprowadzanej przez ekspertów, konsumentów oraz partnerów biznesowych.
„Certyfikat ‘Solidna Firma’ to dla nas szczególnie cenne wyróżnienie, gdyż potwierdza słuszność założeń strategicznych przyjętych już na etapie tworzenia firmy – mówi Mirosław Żywicki, prezes Masterpress SA – Chcieliśmy, aby Masterpress był firmą przyjazną. Przyjazną dla wszystkich: pracowników, kontrahentów, środowiska naturalnego”. „I rzeczywiście tak jest, czego najlepszym przykładem może być właśnie ta nagroda” – dodaje Waldemar Zdrodowski, wiceprezes spółki.
Program Gospodarczo-Konsumencki Solidna Firma to system oceny i weryfikacji przedsiębiorstw przez ekspertów, konsumentów i partnerów biznesowych. Jego cele to m.in. propagowanie zasad etyki w biznesie, tworzenie świadomości współodpowiedzialności za środowisko naturalne i promowanie działań proekologicznych i prospołecznych, a także promowanie firm jako solidnych partnerów biznesowych dla innych podmiotów gospodarczych, instytucji państwowych oraz konsumentów. Program Solidna Firma realizowany jest od 2002 r. Laureatami zostają firmy zarówno małe, jak i duże, działające globalnie oraz funkcjonujące wyłącznie w jednym regionie. „Solidność bowiem nie zależy od wielkości firmy ani od rodzaju prowadzonej działalności” – podsumowują organizatorzy programu.
Masterpress SA to firma z zakładami produkcyjnymi w Olsztynie i Białymstoku, od ponad dziesięciu lat działająca w branży poligraficznej i opakowaniowej. Jest przedsiębiorstwem specjalizującym się w produkcji etykiet i opakowań z materiałów samoprzylepnych, folii, laminatów i tektury litej z wykorzystaniem technologii druku fleksograficznego i offsetowego. Masterpress to zarazem jeden z pionierów i najbardziej liczących się polskich producentów opakowań w technologii shrink-sleeve, czyli rękawów z folii termokurczliwych.
Stora Enso na liście The Global 100
W dniu 28 stycznia 2009, podczas dorocznego Forum Ekonomicznego w szwajcarskim Davos, ogłoszona została lista „The Global 100”, uwzględniająca firmy w najlepszy sposób realizujące politykę zrównoważonego rozwoju. Po raz kolejny znalazł się na niej koncern Stora Enso, co stanowi potwierdzenie właściwych działań podejmowanych przez firmę w dziedzinie ochrony środowiska, kwestii socjalnych oraz zarządzania biznesowego.
„Jestem niezwykle dumny z faktu, że działania Stora Enso, w których gwarancja zrównoważonego rozwoju stanowi jeden z priorytetów – nawet w niezwykle wymagającym otoczeniu, z jakim mamy dzisiaj do czynienia – zostały ponownie docenione. Jestem przekonany, że znalezienie się na liście „The Global 100” zdopinguje nas do prowadzenia w tym zakresie polityki na jeszcze wyższym poziomie – powiedział Jouko Karvinen, CEO koncernu Stora Enso.
Lista „The Global 100 Most Sustainable Corporations in the Word”, obejmująca firmy prowadzące w najlepszy sposób politykę zrównoważonego rozwoju, powstaje od 2005 roku. Inicjatorami jej powstania były kanadyjska niezależna firma mediowa Corporate Knights Inc. i Innovate Strategic Value Advisors Inc., międzynarodowy instytut badawczy zajmujący się relacjami inwestorskimi. Przedsiębiorstwa uwzględniane na liście „The Global 100” wybierane są na bazie indeksu MSCI World Index, zawierającego około 1800 spółek giełdowych. Zestawienie jest tradycyjnie publikowane podczas dorocznego Światowego Forum Ekonomicznego w Davos.
Polska edycja targów Packaging Innovations
Organizująca na całym świecie targi opakowaniowe firma easyFairs zaplanowała pierwszą edycję imprezy Packaging Innovations w Warszawie. Podczas targów zaprezentowane zostaną innowacyjne rozwiązania dla opakowań, najnowsze techniki, projekty i trendy związane z pakowaniem i prezentacją produktów. W imprezie wezmą przede wszystkim udział firmy specjalizujące się w kreacji i produkcji opakowań.
Targi odbędą się na terenie Centrum EXPO XXI w Warszawie w dniach od 28 do 29 kwietnia bieżącego roku.
Drukarka DGI XP 3204T w firmie Kaja
Firma Kaja s.c. z Nysy, produkująca plandeki i namioty, poszerzyła swoją ofertę o wydruki wielkoformatowe kupując drukarkę DGI XP 3204T, o szerokości zadruku 3,20 m. Urządzenie dostarczyła i zainstalowała katowicka spółka Signtech.
Potrójna liczba głowic gwarantuje drukarce uzyskanie odpowiedniej prędkości drukowania. Nowego typu głowic Xaar wysokiej rozdzielczości (360 dpi) zapewniają wysoką jakość druku. Dzięki zastosowanej w drukarce technologii tzw. twardego solwentu koszty druku są bardzo niskie. Dodatkowo atrakcyjna cena samego urządzenia umożliwia szybki zwrot nakładów inwestycyjnych. Wydruki z DGI XP 3204T wykazują bardzo wysoką trwałość, są odporne na działanie szkodliwych czynników atmosferycznych bez konieczności wykonywania dodatkowych zabezpieczeń.
14. Poligraficzne Konfrontacje - dotacje unijne
W dniu 19 lutego 2009 roku, w godz. od 9.50 do 16.00 Stowarzyszenie Absolwentów Instytutu Poligrafii PW zaprasza na Wydział Inżynierii Produkcji w Warszawie, ul. Narbutta 85, na kolejne (już czternaste) Poligraficzne Konfrontacje. Tym razem tematem spotkania będą dotacje unijne.
„Świat DRUKU” jest wśród patronów medialnych Konfrontacji.

Wykłady poprowadzą:
- Krzysztof Maszewski (przedstawiciel Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Departament Zarządzania Programami Konkurencyjności i Innowacyjności) – przedstawi ogólne informacje na temat Programu Innowacyjna Gospodarka (PO IG) z podkreśleniem wsparcia dla przedsiębiorców. Dotacje unijne – jak to działa, jakiego typu działalność obejmuje wsparcie w ramach PO IG, sposoby pozyskiwania środków, terminy składania wniosków itp. – teoria i praktyka z punktu widzenia Ministerstwa.
- Mateusz Kruszek (doradca z zakresie finansów) – temat wykładu: Dotacje unijne w praktyce
Praktyczne aspekty oceny wniosków; Przykładowa ocena wniosku POIG; Przykładowa ocena wniosku Regionalne Programy Operacyjne; Rozliczanie dotacji; Kontrole dotacji.
- Jarosław Witkowski (firma doradcza Notus – Inowrocław) temat wykładu: Doświadczenia w pozyskiwaniu dotacji dla drukarni Pozkal
- Marcin Ciałowicz – temat wykładu: Doświadczenia w pozyskiwaniu dotacji dla drukarni Colonel
- Jacek Hamerliński (Centralny Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Przemysłu Poligraficznego) – Współpraca z urzędami

Po wykładach będzie możliwość zadawania pytań i dyskusji, a wykładowcy uwzględnią odpowiedzi na nadesłane pytania.
Osobom zapisanym zostanie wysłany szczegółowy harmonogram (ok. 4 dni wcześniej) oraz plan dojazdu.
Karta zgłoszenia i dodatkowe informacje (również o poprzednich Konfrontacjach), są na stronie www.absolwencipoligrafii.org
Koszt uczestnictwa (wykłady, materiały, lunch, certyfikat) – 300 zł za osobę.
Specjalna cena dla członków SAIP PW: 220 zł.
Wpłaty (do 17 lutego) na konto:
Stowarzyszenie Absolwentów Instytutu Poligrafii PW Warszawa, ul. Konwiktorska 2.
Bank PKO SA, numer konta: 97 1240 6003 1111 0000 4945 6992

Kontakt:
Maria Kwiatkowska
0 603-176-022

Konferencja firmy Printsoft
Promotor spotkań tematycznych poświęconych zagadnieniom związanym z tworzeniem, produkcją, wysyłką i archiwizacją personalizowanej korespondencji masowej - firma PrintSoft Polska Sp. z o.o. - organizuje w dniach 10–11 marca br. konferencję pt. „Standaryzacja i produkcja dokumentów”. Spotkanie odbędzie się w salach kina Apollo w Poznaniu i składać się będzie z bloków tematycznych związanych przede wszystkim z prawidłowym przygotowaniem danych do druku, personalizacją i formatowaniem dokumentów z wykorzystaniem Internetu oraz zarządzaniem drukiem rozproszonym i scentralizowanym.
Szczegółowe informacje dotyczące programu konferencji, imprez towarzyszących oraz formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie internetowej organizatora.
Ekologiczne tusze w druku wielkoformatowym
Brak szkodliwych oparów, brak trujących substancji, a więc nieszkodliwe warunki pracy, mogą iść w parze z ekonomią druku, wysoką jakością i wspaniałymi kolorami – dzięki nowoczesnym tuszom ekologicznym.
Operatorzy w drukarniach wielkoformatowych narażeni są na szkodliwe opary wydzielające się z atramentów o dużym stężeniu solwentu. Tak zwane lotne związki organiczne (VOCs, ang. volatile organic compounds) to efekt uboczny w procesie druku solwentowego. Można mu zaradzić dzięki zastosowaniu atramentów o bardzo małym stężeniu solwentu, tak zwanych ekosolwentów. Przykładem takich atramentów są tusze Eco-Ultra firmy Mutoh.
Atramenty Eco-Ultra charakteryzują się brakiem szkodliwych substancji, oparów i przykrego zapachu. Dzięki temu plotery drukujące takimi atramentami mogą być użytkowane nawet w pomieszczeniach biurowych i nie wymagają instalacji specjalnych, a zarazem kosztowych systemów wyciągu powietrza. Inwestycja w takie rozwiązania nie tylko przynoszą korzyści proekologiczne i ekonomiczne, ale co najważniejsze mają wymiar prozdrowotny.
Tusze Eco-Ultra to atramenty trzeciej generacji, zawierające kilka pionierskich rozwiązań. Jak zapewnia producent, koszt druku w porównaniu do innych tuszów jest niższy średnio o 20%. Ulepszona formuła pozwala osiągnąć wyższą rozdzielczość i poszerzony gamut możliwych do uzyskania barw. Czas schnięcia gotowego wydruku uległ skróceniu, a odporność na czynniki zewnętrzne została wzmocniona. Co za tym idzie, tusze umożliwiają drukowanie z wysokimi prędkościami.
Z przeprowadzonych testów druku atramentami Eco-Ultra wynika, że odporność na czynniki zewnętrzne sięga nawet trzech lat. Dzięki laminacji okres ten można wydłużyć, a także poszerzyć spektrum zastosowań o aplikacje narażone na czynniki mechaniczne, jak na przykład grafika podłogowa i na środkach transportu.
Atramenty te umożliwiają druk na szerokiej palecie dostępnych na rynku materiałów. Eco-Ultra można z powodzeniem stosować do druku na wysokiej jakości mediach powlekanych, jak i na tanich mediach niepowlekanych.
Tusze Eco-Ultra dostępne są w kasetach o pojemności 220 ml i 440 ml. Zapewniają one bezpieczne, bezawaryjne i łatwe użytkowanie plotera. Kasety dostępne są w sześciu kolorach: cyjan, magenta, żółty, czarny, a także jasny cyjan i jasna magenta. Przeznaczone są one do całej serii ploterów Mutoh Rockhopper i Mutoh ValueJet.
Dystrybutorem atramentów Eco-Ultra jest firma Atrium Centrum Ploterowe.
Trójnóż Lanbao w krakowskiej firmie Intro-Dajwór
W grudniu 2008 roku firma Scorpio sp. z o.o. zainstalowała trójnóż QS 420 Lanbao w krakowskiej firmie Intro-Dajwór. Jest to już trzecie urządzenie znanego chińskiego producenta pracujące w Polsce, a pierwsze w rozbudowanej wersji 420.
Maszyna posiada wiele ułatwiających pracę opcji takich jak podajnik hydrauliczny do podawania bloków książek, dysze powietrzne usuwające ścinki, dodatkowe przeciwnoże, łapki wyprowadzające blok książki, czujniki bezpieczeństwa kontrolujące pracę maszyny i zapewniające bezpieczeństwo pracy. Maksymalny format cięcia to 420×300 mm, a osiągana prędkość to 25 cykli/min.
Trójnóż wspomoże procesy produkcyjne firmy Intro-Dajwór, która świadczy usługi w zakresie druku, a także we wszelkiego rodzaju oprawach miękkich, tj. broszurowej (szytej nićmi, drutem, klejonej) i twardych (tłoczenie napisów na sucho i na gorąco). Firma specjalizuje się w oprawianiu książek, broszur, folderów, katalogów, kalendarzy itp.
Kolejna drukarnia stawia na Océ ColorWave 600
Wielkoformatowa drukarka Océ ColorWave 600, która po raz pierwszy prezentowana była na ubiegłorocznych targach drupa, wzbudza coraz większe zainteresowanie wśród użytkowników w naszym kraju. Kolejne urządzenie, a tym samym jedno z pierwszych na rynku stołecznym, zostało zainstalowane w firmie A Roch Art z Warszawy. Najnowsza technologia zastosowana w urządzeniu – Océ CrystalPoint – budzi zaufanie pierwszych klientów drukarni, którzy z niej korzystają.
„Technologia, którą możemy zaproponować obecnie naszym klientom, wzbudza w nich podziw przede wszystkim ze względu na prędkość, z jaką możemy realizować zlecenia oraz wysoką jakość, jaką odznaczają się wydruki wykonywane w urządzeniu ColorWave 600 – mówi Mieczysław Żaboklicki, właściciel drukarni A Roch Art.
Firma A Roch Art istnieje od 1987 roku; początkowo funkcjonowała jako punkt kserograficzny. Wraz z rozwojem potrzeb na kopiowanie i drukowanie pojawiały się tu kolejne urządzenia, zarówno mało-, jak i wielkoformatowe. Od kilku lat w tej drukarni cyfrowej znajdują się głównie maszyny firmy Océ. „Obecnie w naszym zakładzie mamy 12 urządzeń tego producenta rozmieszczonych na powierzchni 60 m2 – mówi Mieczysław Żaboklicki. – Od wielu lat inwestujemy w sprzęt Océ i śmiało mogę powiedzieć, że urządzenia tego producenta to ‘mercedesy’ w klasie urządzeń wielkoformatowych dostępnych na rynku. Podobnie rzecz się ma w przypadku najnowszej drukarki wielkoformatowej Océ ColorWave 600”.
Jak twierdzi właściciel drukarni A Roch Art., najnowsze wielkoformatowe urządzenie Océ otwiera zupełnie nowe możliwości dla branży druku wielkoformatowego. Nowatorska technologia Océ CrystalPoint umożliwia znacznie szybsze drukowanie i gwarantuje doskonałą jakość. Pierwsi klienci firmy A Roch Art., jak twierdzi jej właściciel, są zachwyceni prędkością drukowania. „Teraz, dzięki urządzeniu ColorWave 600, prace w formacie A0 możemy drukować w kolorze w ciągu zaledwie 30–40 sekund. W urządzeniach opartych na technologii atramentowej to samo zlecenie zajmowało nam około 5 minut – mówi Mieczysław Żaboklicki. – Dodatkowo technologia ta gwarantuje bardzo wysoką jakość. Łączy ona zalety drukowania w oparciu o toner i druk atramentowy. Przekształca toner Océ TonerPearls w żel, który krystalizuje się na dowolnym rodzaju papieru, dając w efekcie wyraziste i wysokiej jakości, odporne na wodę obrazy o wyjątkowo precyzyjnym rozmieszczeniu poszczególnych punktów. Ta cecha eliminuje konieczność foliowania wydruków, co minimalizuje ich koszty i oszczędza czas realizacji danego zlecenia. To bardzo ważna ich cecha, zwłaszcza dla takich klientów jak nasi, wśród których dominują pracownie architektoniczne, biura inżynierskie i konstrukcyjne oraz inne firmy z branż geodezyjnej (GIS). Myślę, że sprzęt ten zostanie również doceniony przez firmy działające w zakresie grafiki i reklamy”.
Właściciel drukarni A Roch Art podkreśla również fakt, że technologia Océ CrystalPoint zastosowana w urządzeniu ColorWave 600 umożliwia drukowanie na papierze o różnorakich gramaturach i fakturach, co zwiększa zakres możliwości firmy A Roch Art. Ważny jest również fakt, że technologia ta jest przyjazna dla środowiska – nie ma tu emisji ozonu ani przykrego zapachu; umożliwia również znaczną redukcję odpadów, nawet kilkadziesiąt razy, co eliminuje znacząco problemy z ich utylizacją.
„Urządzenie ColorWave 600 po raz pierwszy zobaczyłem na targach drupa. Zawsze istotne było dla mnie korzystanie z najnowszych technologii, ale ta – zastosowana w tym właśnie urządzeniu – naprawdę mnie zachwyciła. Pragnę podkreślić, że w ciągu trzech pierwszych dni użytkowania tej drukarki wykonaliśmy wydruki w kolorze w ilości ponad 400 metrów bieżących papieru. Nie ukrywam, że jeśli zainteresowanie naszych klientów będzie tak duże, jestem gotów zakupić kolejną taką samą maszynę” – mówi Mieczysław Żaboklicki.
Przy tej okazji właściciel firmy A Roch Art podkreśla również dobrą współpracę z firmą Océ i jej rzetelny serwis oraz fakt, że handlowcy tej firmy są dla niego już od wielu lat dobrymi doradcami, którzy kiedy trzeba doradzą, co należy zakupić, a innym razem – co bardzo w nich ceni – odradzą coś, co aktualnie nie byłoby korzystne.
„Wszystkie nasze inwestycje podyktowane są potrzebami naszych klientów, którym pragniemy zagwarantować obsługę na najwyższym światowym poziomie. W naszym parku maszynowym posiadamy wiele urządzeń nie tylko do drukowania. Wykonujemy również kserowanie do szerokości papieru 1270 mm, oprawę twardą dokumentacji technicznej i różnego rodzaju pieczątki. Posiadamy ponadto urządzenia do składania rysunków technicznych, oprawiamy książki metodą klejoną, a przede wszystkim dysponujemy wykwalifikowaną kadrą pracowników. Wszystko po to, by zaspokoić potrzeby naszych klientów – zarówno tych małych, jak i większych, bo każdy z nich jest dla nas bardzo ważny i do każdego podchodzimy z jednakowym zaangażowaniem” – podsumowuje Mieczysław Żaboklicki.
50 instalacji Perfektu w minionym roku
W 2008 roku poznańska firma Perfekt zainstalowała przeszło 50 systemów do proofingu cyfrowego. Zainstalowane systemy opierały się na urządzeniach drukujących firmy Epson i specjalistycznym RIP-e dedykowanym do digital proofing – EFI Colorproof XF.
Zdecydowana większość zainstalowanych systemów do proofingu cyfrowego była wyposażona w mechanizmy certyfikacji wydruków próbnych w oparciu o normy ISO. Dzięki mechanizmowi certyfikacji każdy wydruk próbny jest kontrolowany i certyfikowany pod kątem zgodności barw z maszyną drukującą lub przyjętym standardem druku. Certyfikacja wydruków pozwala sprawdzić, czy wydruk próbny trafiający do klienta lub drukarni jest najwyższej jakości i czy spełnia standardy przemysłowe.
Instalacje wykonane przez Perfekt obejmowały pełną kalibrację systemu, konfigurację RIP-a, certyfikację wydruków, wykonanie i optymalizację profili ICC oraz specjalistyczne szkolenie dla personelu.
W roku 2008 Perfekt zainstalował systemy cyfrowego do proofingu m.in. w firmach tak znanych jak Cezex czy Burda.
Perfekt jest dostawcą wielu rozwiązań dla poligrafii, m.in. firm: XRite, Quato, EFI, Epson, GTI-Lite. Od 15 lat specjalizuje się w kontroli barwy, systemach sterowania barwą oraz w standaryzacji procesów druku.

90 lat PWPW S.A.
W dniu 25 stycznia 2009 Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. skończyła 90 lat. To tu drukowane są banknoty, dowody osobiste, paszporty, prawa jazdy i dowody rejestracyjne. Obecnie PWPW przygotowuje się do produkcji banknotów euro.
Od 90 lat Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. stanowi element bezpieczeństwa państwa i obywateli. Jest spółką akcyjną, w której sto procent udziałów należy do Skarbu Państwa. Firma produkuje wszystkie banknoty znajdujące się obecnie w obiegu. W PWPW S.A powstają blankiety dowodów osobistych, książeczki paszportów biometrycznych, personalizowane prawa jazdy, dowody rejestracyjne czy karty tachografu cyfrowego. Do produktów PWPW S.A. należą również papier zabezpieczony, znaki akcyzy, znaczki pocztowe, karty plastikowe oraz usługi podpisu elektronicznego i platformy przetargowej. PWPW S.A posiada własny ośrodek badawczo-rozwojowy, w którym prowadzi prace nad nowymi rozwiązaniami w dziedzinie zabezpieczeń. Jednym z nich takich rozwiązań jest PCP – nagrodzona już kilkukrotnie i zgłoszona w Urzędzie Patentowym technologia kolorowej personalizacji kart poliwęglanowych.
„Jednym z naszych priorytetów są obecnie przygotowania do produkcji papieru i druku banknotów euro – wyjaśnia Krzysztof Żarnotal, prezes zarządu PWPW S.A. – Już dziś posiadamy wstępną akredytację Europejskiego Banku Centralnego w zakresie systemów zarządzania jakością i bezpieczeństwem produkcji, inwestujemy w niezbędne maszyny i urządzenia, a w ramach prac badawczo-rozwojowych testujemy rozwiązania zastosowane w banknotach euro”.
Doświadczenie PWPW S.A. jest coraz częściej doceniane w innych krajach. W latach 2004–2006 dla Narodowego Banku Słowacji PWPW S.A. produkowała banknoty o nominałach 20 i 100 koron. Od początku 2008 roku PWPW S.A. w konsorcjum z litewską spółką Garsu Pasaulis dostarcza kompletne książeczki paszportów biometrycznych, należące do najlepiej zabezpieczonych dokumentów na świecie. Firma eksportuje także papier zabezpieczony ze znakiem wodnym do krajów takich jak Austria, Grecja, Holandia, Łotwa, Szwecja i Turcja.
25 stycznia 1919 roku Rada Ministrów pod przewodnictwem premiera Ignacego Jana Paderewskiego podjęła decyzję o utworzeniu Państwowych Zakładów Graficznych, przekształconych w 1925 roku w Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych S.A. Była to jedna z pierwszych instytucji powołanych w wolnej Polsce. Odzyskanie niepodległości i scalanie rozbitych części kraju rodziły konieczność przywrócenia atrybutów suwerennego państwa – druku pieniądza, dokumentów osobistych, akcji, druków skarbowych czy znaczków pocztowych. Rok od powołania firma wyprodukowała pierwszy banknot – 100 marek polskich, projektu Adama Jerzego Półtawskiego. W czasie Powstania Warszawskiego gmach PWPW S.A. przez 27 dni była jednym z głównych punktów powstańczego oporu. Zginęło tu około stu żołnierzy, budynek firmy został zniszczony w 60 procentach. Zniszczeniu uległa również większość maszyn i urządzeń. Do dzisiaj na parkanie Wytwórni widoczne są ślady kul i odłamków.
Z okazji rocznicy firma zorganizowała specjalną wystawę – do końca roku na parkanie PWPW S.A będzie można oglądać 90 tablic upamiętniających 90 lat historii firmy.


Dni Otwarte firm Duplo Polska i Xsystem
W dniach 25–26 lutego br. w siedzibie firmy System sp. z o.o. w Łodzi odbędą się Dni Otwarte organizowane przez firmy Duplo Polska i Xsystem (od wielu lat dealer urządzeń Xerox, od ubiegłego roku również Duplo). Wystawa będzie przede wszystkim prezentacją najnowszych rozwiązań, jakie w swojej ofercie posiada Duplo Polska; zaprezentowany zostanie także system drukujący firmy Xerox. Odwiedzający będą mogli przetestować urządzenia i uzyskać informacje od organizatorów, którzy będą do ich dyspozycji.
„Dni Otwarte w Łodzi to pierwsza w tym roku impreza z cyklu spotkań z Duplo, który rozpoczął się jesienią ubiegłego roku. Będzie miała, podobnie jak wcześniejsze edycje, charakter otwartej wystawy, podczas której prezentowane będą możliwości wybranych urządzeń znajdujących się w ofercie Duplo Polska i firmy System” – mówi Gabriela Swat, Marketing Manager w firmie Duplo Polska sp. z o.o.
Odwiedzający Dni Otwarte w Łodzi będą mogli zobaczyć i przetestować podczas pracy system drukujący Xerox Digital Color Press 700 (drukujący z prędkością 70 stron A4/min) i wiele urządzeń introligatorskich firmy Duplo. „Prezentowane przez nas systemy umożliwiają optymalizację procesów wykończeniowych wpływając na efektywność pracy, a także na oszczędność czasu i pieniędzy. Są proste w użytkowaniu, wydajne i zapewniają szybką realizację zleceń na szerokiej gamie mediów. Tym bardziej więc – na co mamy nadzieję – zainteresują przedstawicieli drukarń zarówno cyfrowych, jak i offsetowych, nie tylko z regionu łódzkiego, ale również z sąsiednich” – mówi Adrian Weremiuk, właściciel firmy Xsystem.
Spośród urządzeń Duplo podczas Dni Otwartych prezentowane będą: automatyczna bigówka Duplo DC-445 (wykonuje do 15 bigów na jednym dokumencie i zapewnia bigowanie bez pękania toneru, posiada podciśnieniowy system podawania arkuszy i obsługuje wydruki pochodzące zarówno z maszyn cyfrowych, jak też offsetowych oraz wydruki uszlachetnione); system produkcyjny Duplo 2000 z podajnikiem do druku cyfrowego DSF-2000, przeznaczony do produkcji broszur z wydajnością 2000 egz. na godzinę; Docucutter DC-615 Pro – przeznaczony do cięcia i bigowania różnorodnych prac drukowanych cyfrowo; złamywarka Duplo DF-1000 z podciśnieniowym systemem podawania arkuszy oraz oklejarka DB-200.
Dni Otwarte w Łodzi odbywać się będą w godzinach od 9.00 do 17.00 w siedzibie firmy Xsystem przy ulicy Julianowskiej 54 b.
Zgłoszenia na prezentacje z podaniem godziny przybycia należy przesyłać e-mailem (lub faksem): Gabriela.Swat@duplopolska.pl (022 845 70 27), dniotwarte@xsystem.pl (042 637 37 14).

Powstanie centrum logistyczne Horizon
Z początkiem 2009 roku firma Horizon zaplanowała nową inwestycję: w Quickborn niedaleko Hamburga, na działce o powierzchni ponad 9000 m2, powstanie nowoczesne centrum logistyczne. W skład centrum będą wchodziły biurowce, powierzchnie handlowe, jak również magazyny części. Inwestycja ma zostać zakończona późną jesienią tego roku.
W firmie macierzystej w Kyoto odbyła się konferencja prasowa, na której prezes Horizon Eijiro Hori i dyrektor Horizon GmbH Peter Berger przedstawili wartość tej inwestycji – ma ona wynieść ok. 5 mln euro. Quickborn ma być głównym magazynem części na rynek europejski. Kompleks budynków będzie posiadał 3000 m2 powierzchni użytkowych. W ten sposób firma Horizon chce jeszcze bardziej zwrócić uwagę na potrzeby europejskich klientów, zapewnić krótszy czas dostaw i zapewnić ciągłość pracy maszyn.
Dodatkowo w nowej siedzibie firmy utworzone zostanie centrum pokazowe, instruktażowe i treningowe, z kompletną linią do oprawy klejonej CABS 500.
Epson Art Photo Award 2009
Do 31 stycznia 2009 roku studenci i praktykanci z uniwersytetów i innych instytucji edukacyjnych oraz kursów związanych z fotografią mogli nadsyłać swoje prace na konkurs Epson Art Photo Award 2009 . Zwycięzcy mogą liczyć na nagrody o łącznej wartości 37 500 euro, a także prezentację prac przed gronem międzynarodowych ekspertów na targach Art Cologne w kwietniu 2009 roku.
Jak stało się już tradycją, zwycięzcy zostaną wybrani przez jury ekspertów reprezentujących świat sztuki i mediów. W tym roku do niemieckiego fotografa Andreasa Gursky\\\\\'ego oraz Thomasa Weskiego (starszego kuratora Haus der Kunst w Monachium w Niemczech) dołączy prof. Henrik Hanstein (licytator z domu aukcyjnego Kunsthaus Lempertz w Kolonii), Tim Sommer (redaktor naczelny magazynu ART) oraz prof. Gerhard Glüher (filozof i znawca sztuki z Katedry Wzornictwa i Sztuki na Wolnym Uniwersytecie Bozen-Bolzano), którzy wspólnie będą szukać najciekawszych prac.
Nagrody zostaną przyznane zdjęciom wyznaczającym nowe trendy, które będą oceniane pod względem koncepcji, kreatywności i realizacji technicznej. Najlepsza klasa lub grupa otrzyma 15 000 euro, a najlepszy artysta ze wszystkich grup zdobędzie 10 000 euro. Kolejnych 25 najlepszych artystów otrzyma po 500 euro.
Konkurs Epson Art Photo Award odbywa się już po raz czwarty. Dotychczas te prestiżowe nagrody trafiły do ponad stu uczestników z całego świata, którzy nadesłali około 18 500 prac. Ubiegłoroczni zwycięzcy pochodzili z Europy Wschodniej – grupa studentów fotografii z Uniwersytetu Sztuki i Wzornictwa Moholy-Nagy w Budapeszcie otrzymała nagrodę Epson Art Photo Award. Nagrodę dla najlepszego artysty indywidualnego przyznano Pawłowi Dziemianowi z Polski. „Osoby, które otrzymały nagrodę i których prace zostały wystawione na targach Art Cologne, zrobiły ważny krok w kierunku udanej kariery” – powiedział Henning Ohlsson, dyrektor Epson Deutschland GmbH.

Nowy materiał z serii Intermediate Wrapping Film Avery Dennison
Firma Avery Dennison Graphic & Reflective Products wprowadziła do sprzedaży nowy materiał z rodziny Intermediate Wrapping Film: czarną folię matową. Jest ona dedykowana, podobnie jak pozostałe podłoża z tej serii, na rynek grafiki samochodowej.
Samoprzylepne winylowe folie Intermediate Wrapping Films, dostępne w różnych wersjach kolorystycznych, to bardzo popularna seria podłoży przeznaczonych do oklejania aut, zwłaszcza tu, gdzie ich zewnętrzny wygląd ma w jak największym stopniu spełniać wymagania związane z identyfikacją korporacyjną. Wprowadzenie do oferty nowej czarnej folii matowej ma otworzyć nowe możliwości przed klientami i firmami zajmującymi się profesjonalnym oklejaniem pojazdów. Folie z serii Intermediate Wrapping Films są powszechnie stosowane przez firmy zajmujące się przetwarzaniem podłoży, producentów systemów oznaczeń i przedsiębiorstwa specjalizujące się w oklejaniu samochodów. Wśród jej użytkowników są liczne firmy leasingowe, właściciele dużych flot samochodowych, korporacje taksówkowe oraz firmy zajmujące się reklamą zewnętrzną.
Szeroka gama podłoży z rodziny Intermediate Wrapping Films oferuje, jak zapewnia jej producent, atrakcyjny stosunek jakości do ceny, gwarantuje długi okres żywotności (do pięciu lat) i łatwość usuwania aplikacji. Właściwa ochrona przed ekstremalnymi temperaturami, spalinami, jak też chemikaliami i szczotkami używanymi w myjniach automatycznych, to kolejne potwierdzenie wysokiej jakości i żywotności folii Avery Intermediate Wrapping Films.
Podobnie jak pozostałe materiały z tej serii czarna folia matowa jest oferowana w standardowych rolkach o długości 50 m i szerokości 1,52 m.
NEC Display Solutions na targach ISE 2009
Znany japoński producent monitorów i projektorów NEC Display Solutions zaprezentuje swoje nowe produkty na targach ISE (Integrated Systems Europe) 2009 w Amsterdamie. W dniach od 3 do 5 lutego premierowe produkty NEC będzie można zobaczyć w hali nr 5, na stoisku 094.
NEC Display Solutions zaprasza dziennikarzy obecnych na ISE 2009 na spotkanie prasowe, które odbędzie się w miejscu targów 3 lutego o godzinie 17.00. Dziennikarze zainteresowani „Press Get-Together” są proszeni o zarejestrowanie się poprzez kliknięcie na link: http://www.comevents.de/nec/2009/ise/press/index.php
Na targach, w dniach 4–5 lutego (od. godz. 12.00) będzie można również spotkać się z Mariuszem Orzechowskim, dyrektorem przedstawicielstwa NEC Display Solutions Europe GmbH w Polsce.
W celu uzyskania dodatkowych informacji należy skontaktować się z agencją 4D lub z firmą NEC.
KBA na 7. miejscu rankingu 50 najbardziej innowacyjnych producentów sprzętu ciężkiego
Dnia 21 stycznia br. amerykański dziennik giełdowy „The Wall Street Journal” opublikował listę Patent Scorecard, obejmującą najbardziej innowacyjne firmy zajmujące się produkcją sprzętu ciężkiego, tworzoną przez amerykańską organizację The Patent Board. Wśród 50 uwzględnionych w niej przedsiębiorstw na 7. miejscu znalazła się firma KBA. Tym samym niemiecki producent maszyn drukujących przesunął się we wspomnianym rankingu o jedną pozycję do góry w stosunku do jego wcześniejszej edycji, opublikowanej w maju 2008 roku.
Na czele zestawienia znajdują się globalni gracze tacy jak amerykańskie koncerny Caterpillar (nr 1) i Deers & Co. (nr 2) czy japoński Komatsu (nr 4). Firma KBA jest nie tylko sklasyfikowana wyżej od pozostałych niemieckich producentów maszyn drukujących, ale pozostaje też jednym z najwyżej notowanych przedsiębiorstw europejskich, tuż za szwajcarskim producentem dźwigów – firmą Schindler (nr 5 w rankingu).
The Patent Board, założona w 1968 roku organizacja zajmująca się badaniami i analizą patentów, regularnie monitoruje firmy z siedemnastu różnych branż pod względem: liczby patentów przyznanych im w USA, poziomu implementacji wiedzy naukowej, tempa, w jakim patenty są wprowadzane w nowych produktach oraz wartości zasobów objętych patentami. Poszczególne firmy uwzględniane w zestawieniach The Patent Board są również oceniane pod względem ich siły technologicznej oraz intensywności prowadzonych przez nie działań badawczo-rozwojowych.
Jet Media - Roland Autorized Partner 2009. Szkoła koloru w wielkim formacie - ponownie
Roland DG Corporation, znany dostawca wielkoformatowych ploterów drukujących i drukująco-tnących po raz kolejny przyznał firmie Jet Media certyfikat Roland Autorized Partner.
Firma Roland DG wprowadziła certyfikat Autoryzowanego Partnera Rolanda, aby pomóc klientom na całym świecie w wyborze godnego zaufania dostawcy maszyn Roland. Przyznanie tego certyfikatu oznacza, że firma posiada odpowiednio wyszkoloną kadrę i jest w stanie zapewnić klientom odpowiedni poziom obsługi sprzedażowej, posprzedażowej, logistycznej oraz serwisowej. Przyznanie Roland Autorized Partner świadczy o tym że Roland DG darzy Jet Media pełnym zaufaniem.

*
12 grudnia 2008 r. w nowej siedzibie Jet Media odbyła się inauguracja nowego cyklu szkoleń: „Szkoła koloru Jet Media”. Zainteresowanie było ogromne i nie wszystkim chętnym udało się skorzystać w pierwszym terminie. Dlatego szkolenie zostanie powtórzone w tym samym zakresie tematycznym w dniu 30 stycznia br.
Zarządzanie kolorem, czyli CMS (Color Management System), dla wtajemniczonych jest narzędziem, które uwalnia od kłopotów ze zgodnością kolorystyczną i jakością wydruków, zaś dla niewtajemniczonych może być zmorą spędzającą sen z powiek. Wieloletnie doświadczenie w sprzedaży i serwisowaniu ploterów wielkoformatowych pokazało, że w wielu przypadkach kłopoty z drukiem spowodowane są nieświadomością zagadnień dotyczących linearyzacji i CMS, a nie ze złym działaniem maszyny, atramentu lub wadą materiału.
Kilka prawd oczywistych:
W każdym RIP-ie należy zarządzać kolorem, a złe ustawienia dają złe wydruki.
Nawet posiadając dobry profil ICC trzeba umieć go zastosować.
Czym właściwie jest profil ICC?
Czy da się drukować bez profili?

Wykłady i zajęcia praktyczne prowadzi Maciej Jakuszak. Od wielu lat zajmujący się technologiami druku, ze szczególnym uwzględnieniem technik kalibracji, separacji, profilowania i zarządzania kolorem. Pierwsze doświadczenia teoretyczne i praktyczne zdobył w drukarni reprodukcji i fotografii w USA. Od wielu lat profiluje stanowiska graficzne, skanery, laby fotograficzne, drukarki w tym plotery wielkoformatowe i UV. Poza tym wykonuje wydruki dla muzeów, BWA oraz na wystawy fotografii. Od kilku miesięcy ściśle współpracuje z Jet Media.





<< Poprzedni  11-20  21-30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  | < 40 >  41-50  51-56  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o