Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się
Poligrafia 2003

Z ostatniej chwili


Drukarnia BB & S-ka poszerza usługi o druk cyfrowy Konica Minolta
We wrześniu br. firma Konica Minolta zakończyła instalację systemu produkcyjnego do druku kolorowego bizhub PRO C6500 w drukarni BB & S-ka w Koteży koło Starogardu Gdańskiego, na Pomorzu. Przedsiębiorstwo BB & S-ka, należące do Bolesława i Teresy Buda, jest firmą o bogatych tradycjach i wieloletnim doświadczeniu w branży poligraficznej. Oferuje kompleksowe usługi w zakresie produkcji offsetowej i cyfrowej, obejmującej druk etykiet, plakatów, broszur, kalendarzy, folderów oraz szeroką gamę druków akcydensowych. Drukarnia posiada certyfikat ISO-9001, potwierdzający wysoką jakość oferowanych usług. Przed wdrożeniem systemu Konica Minolta firma BB & S-ka dysponowała nowoczesnym parkiem drukujących maszyn offsetowych z zaawansowaną introligatornią i prostym rozwiązaniem do druku cyfrowego.
„Rozwój technologii cyfrowych i znaczny wzrost jakości druku cyfrowego skłonił nas do sięgnięcia po rozwiązania zaawansowane, poszerzające możliwości drukarni w tej dziedzinie. Dzięki solidności obsługi i jakości naszych usług zdobyliśmy uznanie wielu wymagających klientów, zatem wybierając nowe cyfrowe urządzenie kierowaliśmy się przede wszystkim jakością wydruków, która powinna być zbliżona do offsetu, oraz możliwością wykorzystania podłoży offsetowych. Te kryteria spełniła firma Konica Minolta instalując w naszej firmie maszynę bizhub PRO C6500” – powiedział Dariusz Buda, dyrektor przedsiębiorstwa BB & S-ka.
Instalacja Konica Minolta w BB & S-ka objęła system bizhub PRO C6500enhanced – wydajne urządzenie do kolorowego profesjonalnego druku produkcyjnego przystosowane do drukowania na papierach offsetowych formatu 330×487 mm w zakresie gramatur 64–300 g. Maszyna została wyposażona w zewnętrzny kontroler Creo z opcją impozycji, wirtualnych drukarek i zaawansowanymi funkcjami Color Management (m.in. advanced trapping, paper simulation, spot colours). Możliwości bizhub PRO C6500 zostały poszerzone – zastosowano dodatkowe kasety na papier o dużej pojemności z opcją suszenia i rozdmuchiwania papieru oraz ultradźwiękowym czujnikiem wykrywania podwójnego pobrania, a także finiszer zszywający z sortowaniem offsetowym. Instalację uzupełniło oprogramowanie Color Profiler.
„Podczas rozpatrywania ofert pan Dariusz Buda brał pod uwagę propozycje trzech producentów. Na decyzję o wyborze systemu Konica Minolta, oprócz wysokiej jakości druku, duży wpływ miało również doświadczenie i profesjonalizm pracowników serwisu – mówi Andrzej Ćwikliński, przedstawiciel Konica Minolta odpowiedzialny za wdrożenie w drukarni BB & S-ka. – Instalacji systemu bizhub PRO C6500 towarzyszyło podpisanie Kontraktu Obsługi Technicznej pomiędzy Konica Minolta a BB & S-ka”.

Wdrożenie systemu bizhub PRO C6500 pozwoliło drukarni BB-S-ka na zwiększenie rentowności zleceń w zakresie cyfrowego druku nisko- i średnionakładowego oraz personalizowanego.

Leadcom oferuje Asbru RS 54/64
Asbru RS-54/64 to najnowsza optymalizacja drukarek solwentowych Roland RS540/640, opracowana i wykonana przez Asbru International. Celem twórców tej optymalizacji było oddanie użytkownikom maszyny spełniającej kilka podstawowych kryteriów: bezawaryjność, możliwość pracy w trybie combo – na atramentach zamiennych lub oryginalnych, bardzo niskie koszty druku i eksploatacji, doskonała jakość nawet w najszybszych trybach, eliminacja bandingu, a przy tym niska cena zakupu.
„Po wykonanych wymagających testach, które przechodzą wszystkie optymalizacje Asbru, symulacji codziennej pracy w warunkach szybkich trybów i najwyższej jakości, z dumą mogę powiedzieć, że maszyna została dopracowana w każdym szczególe” – powiedział Michael Jorgensen, CEO firmy Asbru International.
W maszynach tych wykorzystano wiedzę i technologie znakomicie sprawdzające się w innych modelach ploterów Asbru. Zastosowano szereg nowatorskich i unikatowych rozwiązań, takich jak m.in. mechanizm oszczędności atramentu, software i hardware poprawiający dodatkowo jakość druku oraz rozwiązania zwiększające komfort codziennego użytkowania.
Asbru RS54/64 wyposażone są w sprawdzony, opatentowany system stałego zasilania Asbru Refill. System ten ma ogromny wpływ na poprawę jakości druku i wydłużenie czasu życia elementów eksploatacyjnych, w tym głowic.
Kontrolę nad maszynami sprawuje RIP Roland Versa Works będący standardowym ich wyposażeniem. Varsa Works daje operatorowi zaawansowane możliwości dodatkowej obróbki plików, jak np. skalowanie, łączenie kilku użytków na jednym podłożu, automatyczne oszczędzanie miejsca na podłożu, druk brytów.
Zaletą Asbru RS54/64 jest możliwość pracy zarówno na atramentach-zamiennikach, jak i oryginalnych (Asbru V4 lub Roland Eco SolMax). Dzięki temu producent reklamy ma możliwość obsługi klientów z różnych segmentów jeżeli chodzi o oczekiwania co do jakości.
Zalecanym atramentem zamiennym jest produkt SunChemical – atrament najwyższej jakości, odpowiadający kolorystyce tuszom oryginalnym. Dodatkowo jest on odporny na UV i na uszkodzenia mechaniczne. Oprócz jakości zaletą stosowania atramentów SunChemical jest gwarancja na głowice.
Asbru RS 54/64 to urządzenie wypełniające lukę na rynku początkujących producentów reklamy, poszukujących maszyn o bardzo wysokich parametrach użytkowych, a przy tym niskiej cenie.
Wyłącznym dystrybutorem maszyn Asbru w Polsce jest firma Leadcom.


Folie Oracal na zimę
Większość dostępnych na rynku folii samoprzylepnych posiada jedną wspólną cechę: ich aplikacja powinna odbywać się w temperaturze powietrza powyżej 8–10°C. Dotychczas oznaczało to, że wykonanie reklamy outdoorowej w okresie zimowym zgodnie z zaleceniami producenta folii nie było możliwe. Firma Orafol GmbH znalazła jednak rozwiązanie tego problemu wprowadzając do swojej oferty nowe folie do druku solwentowego, ze specjalnym klejem DT umożliwiającym aplikację również w temperaturach ujemnych. Dwa nowe produkty, folia monomeryczna 3161DT i folia polimerowa 3551D, mogą być naklejane na podłoża nawet wtedy, gdy temperatura powietrza spada do – 5°C.
Folia 3161DT o grubości 100 mikronów i 4-letnim okresie trwałości doskonale sprawdzi się przy wykonywaniu krótkookresowej reklamy zewnętrznej. Natomiast wyższej jakości, średniookresową grafikę „zimową” z powodzeniem uda się wykonać za pomocą 7-letniej folii polimerowej 3551DT, o grubości 70 mikronów. Nowe produkty Orajet znajdą zastosowanie wszędzie tam, gdzie wykonanie reklamy w okresie jesienno-zimowym, kiedy temperatura powietrza spada poniżej 0°C, nie jest możliwe w zamkniętym pomieszczeniu.
Informacje na temat dostępności i szerokości rolek – w oddziałach PHP Lambda sp. z o.o. i na www.lambda.pl

Kolejna Sanwa zainstalowana
Krakowski Instytut Transferu Technologii Poligraficznych (M.M. Druk Serwis sp. z o.o.; www.ittp.com.pl) pomyślnie zakończył instalację kolejnego japońskiego automatu wykrawająco-tłoczącego Sanwa. Tym razem posiadaczem pełnoformatowej, wysoko zautomatyzowanej maszyny sztancującej Sanwa TRP-1060-SV z najnowszej linii Axia, stał się znany w Polsce producent płyt CD i DVD, firma Takt sp. z o.o. z Bolesławia.
Takt to obecna na rynku od kilkunastu lat, dynamicznie rozwijająca się i nowoczesna tłocznia płyt kompaktowych, której ideą jest oferowanie produkcji „od początku do końca”, co oznacza, że wytwarzane płyty na miejscu, w zakładzie przechodzą przez wszystkie etapy produkcji, od premasteringu do pakowania. Aby realizować kompleksową produkcję płyt i sprostać wciąż rosnącym wymaganiom swoich klientów, którymi są czołowe zarówno w Polsce, jak i w Europie Centralnej, firmy fonograficzne, producenci oprogramowania, wydawnictwa prasowe i multimedialne oraz producenci i dystrybutorzy filmów, firma Takt uruchomiła również własną drukarnię umożliwiającą wykonywanie najwyższej jakości opakowań na płyty zgodnie z nowoczesnymi standardami produkcji.
Główne zalety Sanwy – bardzo wysoka jakość i precyzja sztancowania opakowań na zróżnicowanych i trudnych podłożach (od cienkich papierów i kartonu po tekturę falistą typu B), szeroki zakres formatów, niezawodność i wysoka wydajność pracy maszyny – umożliwiają tak istotną dla Taktu produkcję opakowań na płyty całkowicie we własnym zakresie, z zastosowaniem szerokiego wachlarza gramatur i rodzajów materiałów i z bardzo dużą efektywnością, co zapewnia firmie ciągłą i nieprzerywalną produkcję.
Maszyna wyposażona jest w innowacyjne rozwiązana zastosowane w poszczególnych sekcjach: rozbudowane podawanie i wykładanie non-stop, dwie marki boczne po stronie operatora i napędu (tryb pracy „pchnij”/”ciągnij”), system centrowania, elektroniczną kontrolę pasowania i transportu arkusza, system cienkiej płyty, powietrzny system stabilizacji przejścia arkusza. Unikatowy system napędu chwytaków Sanwy ogranicza liczbę punktów sczepiających do absolutnego minimum, dzięki czemu brzegi opakowania po wykrojeniu są bardziej gładkie. Ponadto zainstalowana w Bolesławiu Sanwa ma możliwość adaptacji wykrojników z innych maszyn, co znacznie zmniejsza ponoszone przez użytkownika koszty (można wykorzystywać posiadane wcześniej wykrojniki) i umożliwia elastyczność ustalania planu produkcyjnego. Rzeczywista siła cięcia sięga do 300 ton i może być regulowana w trakcie pracy maszyny, co umożliwia doskonałe i precyzyjne dopasowanie siły wykrawania do rodzaju podłoża.
Warto podkreślić, że ITTP zorganizował dostawę i przeprowadził instalację w rekordowo krótkim czasie, nieprzekraczającym miesiąca od momentu zamówienia maszyny przez klienta.


Nowe urządzenie wielofunkcyjne Panasonic
Na początku grudnia firma Panasonic wprowadziła do sprzedaży w Polsce KX-MC6020 – nowy model urządzenia wielofunkcyjnego do zarządzania dokumentami w firmie. Tym samym zapoczątkowana została nowa seria urządzeń wielofunkcyjnych (UW) marki Panasonic drukujących w kolorze. KX-MC6020 łączy w sobie funkcje drukarki, kopiarki, skanera i faksu, stwarza możliwość połączenia sieciowego i wykorzystania koloru.
Nowoczesny system przetwarzania danych pozwala zwiększyć efektywność pracy, usprawnia proces komunikacji i obiegu dokumentów w firmie. Jego dodatkową zaletą jest prosta i intuicyjna obsługa.
Panasonic KX-MC6020 umożliwia szybkie drukowanie sieciowe w kolorze z prędkością 21 stron formatu A4 na minutę w rozdzielczości 1200×1200 dpi, dzięki czemu powstają doskonałej jakości wydruki. Przy zastosowaniu opcjonalnego modułu dupleksu istnieje możliwość obustronnego wydruku, co zwiększa efektywność pracy w trybie kopiowania i drukowania.
Jako kopiarka KX-MC6020 pracuje z prędkością 21 wydruków w kolorze lub czerni. Dzięki funkcji wielokrotnego kopiowania urządzenie wykonuje do 99 odbitek jednorazowo z pojedynczego oryginału. Ponadto przydatne funkcje grupowania kopii, łączenia dokumentów i tworzenia broszur zadowolą nawet najbardziej wymagających użytkowników.
Jako sieciowy skaner kolorowy urządzenie posiada dobre parametry rozdzielczości (9600 dpi), co umożliwia uzyskanie wysokiej jakości skanowanego obrazu. Błyskawiczny transfer danych pozwala przesyłać dokumenty do dowolnego komputera w sieci, zarówno jako załącznik do wysyłanych wiadomości, jak i bezpośrednio do klienta PC. Duży wybór formatów zapisywanych plików (PDP, JPEG, TIFF) spełni oczekiwania każdego użytkownika nie tylko pod kątem zmniejszenia ruchu sieciowego, ale również uzyskania skanu wiernego pod względem jakości oryginałowi. Funkcja skanowania do serwera FTP umożliwia zdalny i szybki dostęp do zgromadzonych tam plików bez konieczności zapisu danych na lokalnych PC. Oprogramowanie OCR umożliwia przetworzenie zeskanowanego dokumentu na wersję edytowalną.
Jako wydajny faks Super G3, KX-MC6020 daje możliwość przesyłania dokumentów w wysokiej rozdzielczości i przechowywania do 10 MB danych w swojej pamięci.
„Kombajn biurowy” Panasonic jako uniwersalne sieciowe urządzenie nowej generacji (10Base – 100Base-T) ma za zadanie jeszcze bardziej efektywnie zarządzać firmowymi dokumentami. Pięć urządzeń w jednym zapewnia wszechstronną obróbkę dokumentów zgodnie z koncepcją Panasonic „3F”: Friendly, Fine, Fast.
Kompaktowe urządzenie charakteryzuje uniwersalny design, który doskonale wpisuje się we współczesny styl aranżacji wnętrz biurowych. Zapewnia niski koszt eksploatacji, co pozwala zoptymalizować koszt jego zakupu. Zgodnie z koncepcją producenta urządzenie jest przyjazne dla środowiska.
Nowa drukarka w ofercie firmy Signtech C.E.
Firma Signtech C.E wprowadziła do swojej oferty Grapo-Shark, najnowszy model drukarki UV. Projekt drukarki Shark powstał w oparciu o wyniki badań i testów prowadzonych w ciągu dwóch ostatnich lat. Grapo jest jedynym na świecie producentem drukarek UV, który prowadzi działalność w sektorze Print-for-Pay, dzięki temu dokładnie zna oczekiwania klientów co do szybkości, wysokiej jakości, trwałości i wydajności drukarek – w rozsądnej cenie.
Projektując drukarkę Shark wykorzystano rozwiązania zastosowane w modelach Manta i Octopus – to doskonały przykład niezawodnej europejskiej inżynierii. Dzięki niepowtarzalnej konstrukcji urządzenie osiąga prędkość drukowania do 225 m2/godz. przy rozdzielczości 960 dpi; jest przeznaczone do druku zarówno na giętkim, jak i sztywnym podłożu, o grubości do 80 mm. Wykorzystuje 8 głowic Xaar 760 Printhead, 8-40 pl (CMYK x2, z opcją białego tuszu). Umożliwia uzyskanie jakości ośmiu przejść w trybie jednego przejścia oraz wyrazistych kolorów i nie rozmazywania się druku. Shark ma opcje regulacji ilości użytego tuszu i zmiany rozmieszczenia igieł. Maksymalna szerokość zadruku to 2 m.
Więcej informacji – na stronie www.signtech.com.pl


Laminatory marki Neolt teraz o 10% taniej
Do końca grudnia br. wszystkie laminatory oferowane przez firmę PHP Lambda sp. z o.o. dostępne są w jeszcze niższych cenach.
Urządzenia włoskiego producenta Neolt S.p.A zapewniają bardzo korzystną relację jakości do ceny, zatem pozwalają na szybki zwrot inwestycji. Większość aplikacji zabezpiecza się stosując metodę laminowania na zimno, do czego doskonale nadaje się model Neolam C z jednym wałkiem grzejnym (do temperatury 50°C). Jego promocyjna cena to tylko 6673 € (szer. 165 cm). Laminatorem podobnym konstrukcyjnie, ale posiadającym jeden wałek podgrzewany do temperatury 120°C, jest Neolam S. Umożliwia on laminowanie zarówno na zimno, jak i gorąco. Z kolei model Neolam M został wyposażony w dwie rolki, także podgrzewane do temperatury 120°C, więc jednym ze sposobów jego wykorzystania może być enkapsulacja mediów.
W ofercie firmy Lambda znajdują się jeszcze bardziej zaawansowane produkty. Urządzenie Neolam H dzięki większej średnicy rolek pozwala na przyspieszenie pracy, zatem wykonanie nawet bardzo dużego zlecenia w krótkim czasie nie stanowi problemu. W związku z tym laminator Neolam H jest chętnie wykorzystywany przez większe zakłady poligraficzne. Specjalna cena na powyższy model to 13 933 € (szer. 165 cm) – obowiązuje do końca roku. Używając innego laminatora – Neolam DUAL – można zastosować metodę na zimno i na gorąco równocześnie, co umożliwia pracę dwóch operatorów w tym samym czasie. We wszystkich opisanych laminatorach wysokość wałków, prędkość i temperatura są ustawiane elektronicznie z panelu sterowania.
Z myślą o ceniących sobie wygodę i efektywność pracy firma Neolt wyposażyła swoje laminatory w system automatycznego nawijania podkładu laminatu na oddzielną rolkę. W sprawnym laminowaniu pomaga dodatkowo możliwość demontowania stołu przedniego i funkcja zmniejszania prędkości ułatwiająca wprowadzanie materiału pod wałki. Co więcej, elektroniczny system diagnostyki informuje użytkownika o wszelkich błędach powstałych podczas laminowania.
Różnorodność zleceń poligraficznych wiąże się z koniecznością zabezpieczania materiałów o różnej szerokości i grubości. Urządzenia Neolam są dostępne w szerokościach od 110 cm do 205 cm – wszystkie wielkości obecnych na rynku materiałów laminujących zawierają się w tym zakresie. Regulacja docisku wałków pozwala na pokrywanie mediów o grubości do 50 mm. Przed podjęciem ostatecznej decyzji o wyborze laminatora warto skonsultować się z profesjonalnym doradcą firmy PHP Lambda sp. z o.o.
Szkoła koloru Jet Media dla wielkiego formatu
Jet Media startuje z nowym cyklem szkoleń: „Szkoła koloru Jet Media dla wielkiego formatu”. Na pierwsze spotkanie z tego cyklu zaprasza 12 grudnia 2008 r. Wykłady i zajęcia praktyczne poprowadzi Maciej Jakuszak.

Zarządzanie kolorem, czyli CMS (Color Management System):
- dla wtajemniczonych jest narzędziem, które uwalnia od kłopotów ze zgodnością kolorystyczną i jakością wydruków
- dla niewtajemniczonych może być zmorą spędzającą sen z powiek.

Kilka prawd oczywistych:
W każdym RIP-ie należy zarządzać kolorem, a złe ustawienia dają w efekcie złe wydruki. Nawet posiadając dobry profil ICC trzeba umieć go zastosować. Lecz czym właściwie jest profil ICC? Czy da się drukować bez profili?

Szkoła koloru Jet Media
Wieloletnie doświadczenie w sprzedaży i serwisowaniu ploterów wielkoformatowych pokazało, że w wielu przypadkach kłopoty z drukiem spowodowane są nieświadomością zagadnień dotyczących linearyzacji i CMS, a nie ze złym działaniem maszyny, atramentu lub wadą materiału. Dlatego Jet Media startuje z nowym cyklem szkoleń.
Mgr inż. Maciej Jakuszak od wielu lat jest związany z technologiami druku, ze szczególnym uwzględnieniem technik kalibracji, separacji, profilowania i zarządzania kolorem. Pierwsze doświadczenia teoretyczne i praktyczne zdobył w drukarni reprodukcji i fotografii w USA. Od wielu lat profiluje stanowiska graficzne, skanery, laby fotograficzne, drukarki, w tym plotery wielkoformatowe i UV. Poza tym wykonuje wydruki dla muzeów, BWA oraz na wystawy fotografii. Od kilku miesięcy ściśle współpracuje z Jet Media.

Zagadnienia szkolenia:
- elementy CMS
- Versa Works a zarządzanie barwą
- wzornik Roland Colour System – link do video
- wzornik Pantone i inne wzorniki kolorystyczne.

Hasło szkoleń: „Drukuj świadomie, a unikniesz reklamacji”.
Szkolenie zostanie przeprowadzone przy wykorzystaniu plotera Roland Versa Art RS-640.
Koszt szkolenia: 200 PLN netto. Liczba miejsc ograniczona. Dla klientów posiadających status złoty i platynowy udział w szkoleniu jest bezpłatny.
Aby wziąć udział w szkoleniu, należy wypełnić i wysłać zgłoszenie dostępne w serwisie internetowym Jet Media. Informacje o szkoleniach i promocjach rozsyłane są za pomocą biuletynu internetowego Jet Media.
Pytania i dodatkowe informacje:
Jet Media sp. z o.o.
(22) 379 15 00
Dyskret sp. z o.o. poszerza ofertę
Poznańska firma Dyskret sp. z o.o. dostarczająca produkty dla poligrafii odświeża swój wizerunek i poszerza ofertę. Do tej pory firma specjalizowała się w dostarczaniu standardowych i niszowych mediów do druku solwentowego, offsetowego, UV i sitodruku. Spółka Dyskret znana jest przede wszystkim jako generalny importer na rynek polski najwyższej jakości adhezyjnej, bezklejowej folii Penstick do wykonywania reklam wizualnych i dekoracji. Ponadto ma w ofercie: folie winylowe (monomeryczne i polimeryczne), folie laminujące, certyfikowane laminaty podłogowe, folie montażowe, taśmy łączące do banerów, trwałe podłoże do grafik na asfalcie czy kostce brukowej – Asphalt-Art, oraz materiały zapobiegające przenoszeniu: BlueGlass/SuperBlue.
W listopadzie br. do oferty wprowadzono nowe produkty do druku offsetowego, takie jak: obciągi gumowe PrintCare, systemy czyszczące Fiberweb do offsetowych maszyn drukujących i papiery kalibracyjne Vera-Pak.
Ponadto podjęto działania mające na celu wzmocnienie świadomości marki, powstaje także nowa identyfikacja wizualna firmy. Dyskret jest otwarty na nowe możliwości i rozwiązania dla różnych technologii druku, dlatego już dziś zapowiada wprowadzanie kolejnych wysokiej jakości produktów na rynek Polski.

Océ VarioPrint 6160 w Centrum Poligrafii M.M. Jakubiccy
W październiku br. w warszawskim Centrum Poligrafii M.M. Jakubiccy rozpoczął pracę kolejny na polskim rynku system produkcyjny Océ VarioPrint 6160, pozwalający na jednoczesne zadrukowywanie obu stron arkusza. Jest to zarazem trzecie urządzenie holenderskiego producenta zakupione przez Centrum Poligrafii, jak również kolejna inwestycja sprzętowa zrealizowana w ostatnim czasie przez tę stołeczną firmę.
Centrum Poligrafii M.M. Jakubiccy to rodzinna firma, dobrze znana na warszawskim rynku poligraficznym. Przed rokiem w wyposażeniu drukarni pojawiła się ćwierćformatowa maszyna offsetowa Presstek DI (z wbudowanym systemem naświetlania płyt), rozszerzając możliwości firmy w zakresie kolorowej produkcji akcydensowej i książkowej. Natomiast rok bieżący przyniósł inwestycję w kolejną maszynę cyfrową – oparty na opatentowanej technologii Océ Gemini Instant Duplex system Océ VarioPrint 6160. Jest to przedstawiciel wielokrotnie nagradzanej rodziny maszyn czarno-białych na papier cięty Océ VarioPrint 6000.
Model zakupiony przez Centrum Poligrafii oferuje wydajność rzędu 160 str. A4./min. (bądź 85 str. A3/min.) i pozwala na zadrukowywanie bardzo szerokiej gamy podłoży (także nietypowych, np. fakturowanych, papieru czerpanego) o maksymalnym formacie 488×320 mm i gramaturze z zakresu 50–300 g/m2. Maszyna posiada cztery kasety podawcze, z których każda pozwala na załadowanie papieru o maksymalnym formacie, oraz stacker umożliwiający odbiór zadrukowanych arkuszy.
Maszyna Océ VarioPrint 6160 przejęła wszystkie zlecenia czarno-białe realizowane przez tę firmę. Są to przede wszystkim książki (a w zasadzie ich środki, kolorowe okładki wykonywane są w maszynie offsetowej), skrypty, wkłady do segregatorów, materiały konferencyjne, druki techniczne itd. Zleceniodawcy to głównie wydawnictwa dziełowe oraz mniejsze agencje reklamowe (także z zagranicy) oraz klienci bezpośredni.
Maszyna Océ VarioPrint jest, jak informuje producent, dedykowana dla firm, których miesięczne obciążenie w zakresie produkcji czarno-białej wynosi od 300 tys. do 2,5 mln arkuszy A4.
Truepress Jet 2500UV firmy Screen nagrodzony
Towarzystwo Digital Printing & Imaging Association (DPI) tytuł produktu roku przyznało innowacyjnemu ploterowi wielkoformatowemu Truepress Jet2500UV firmy Screen.
Nagrodę przyznano w kategorii urządzeń wyjściowych drukujących na sztywnych podłożach za pomocą atramentów UV. Unikalny system Screena zrobił wrażenie zarówno na komisji DPI, jak i na odwiedzających, dzięki nadzwyczaj wysokiej jakości druku.
W tym roku konkurs został zorganizowany wspólnym wysiłkiem DPI i SGIA podczas targów SGIA odbywających się w dniach 15–18 października w Światowym Centrum Kongresowym w Atlancie. Do rankingu wyznaczono tylko wielkoformatowe urządzenia druku cyfrowego o największej szybkości i precyzji. Procedura polegała na drukowaniu plików testowych, zawierających tzw. „trudne” obrazy i wzory, dla wypróbowania rzeczywistych możliwości urządzeń. Grupa ekspertów druku oceniała wrażenia kolorystyczne, precyzję przejść tonalnych i detali.
Targi Promo Expo na blogach
W komunikacji marketingowej targów Promo Expo (które odbędą się w Warszawie w dniach 3-5 lutego 2009) po raz pierwszy w Polsce została wykorzystana współpraca z blogerami. Patronem blogowym targów został Blog.mediafun.pl. Organizator wzmacnia komunikację swoim własnym blogiem.
Blog.mediafun.pl, który został patronem blogowym targów Promo Expo, jest najchętniej czytany blog o marketingu i reklamie w Polsce. Jego autor, Maciek Budzich, będzie obecny podczas procesu organizacji targów, jak i podczas ich trwania. Już niedługo na stronie Blog.mediafun.pl będzie można zapoznać się z pierwszymi relacjami.
Promo Expo 2009 to pierwsze targi w Polsce, które w promocję aktywnie włączają blogosferę. Poza oficjalnym patronem blogowym organizator targów nawiązał współpracę z kilkunastoma blogami o mediach, marketingu i reklamie, na których znajdą się informacje o targach, relacje z nich oraz imprez towarzyszących.
Organizator targów, firma Promo Expo, prowadzi też swój blog – pod adresem Blog.promoexpo.pl
„Świat DRUKU” i „Pro-KREACJA” są partnerami medialnymi targów Promo Expo.

Nowa technologia LED Proofcontrol firmy JUST Normlicht
Podczas tegorocznych targów drupa firma JUST Normlicht zaprezentowała swoją najnowszą technologię – LED Proofcontrol. Był to tym samym czytelny sygnał, że dotąd stosowane żarówki fluorescencyjne, jako źródła światła w szafach oświetleniowych tego producenta, mogą stracić w przyszłości swoje znaczenie. Obecnie firma prowadzi intensywne prace nad udoskonaleniem wersji beta urządzeń, w których zostanie zastosowana nowa technologia.
Diody typu LED są od pewnego czasu używane w branży poligraficznej jako źródła światła do produkcji płyt w systemach CtP. „Są z pewnością elementem najnowocześniejszej technologii, lecz do tej pory nie było możliwości spełnienia bardzo rygorystycznych wymagań standardu ISO3664, jaki definiuje kryteria formatowania w ramach całej branży poligraficznej – od fotografii do hali maszyn – by móc je zastosować w naszych urządzeniach – mówi Michael Gall, dyrektor zarządzający w firmie JUST Normlicht. – Problemy z właściwościami reprodukcji koloru i produkcją pełnego spektrum świetlnego sprawiały, że wydawało się to niemal niemożliwe”.
Firma JUST Normlicht przyglądała się technologii halogenowej od dawna, ale w wyniku szeregu badań, jakie przeprowadziła, okazywało się, że ma ona szereg wad. Jak twierdzi Michael Gall wydziela za dużo ciepła, jest bardzo nieefektywna oraz daje oświetlenie punktowe, przez co bardzo trudno wykorzystać ją do oświetlenia jakiegoś obszaru. „Lampy halogenowe mają ponadto – dodaje Gall – bardzo krótki żywot i przez to muszą być często wymieniane, co generuje duże koszty. A w przypadku tworzenia spektrum D50 stają się one jeszcze wyższe. Istniejące kabiny halogenowe dają dobre spektrum, ale są za drogie i wymagają intensywnego serwisowania”.
Nowa kabina LED Proofcontrol firmy JUST Normlicht to innowacyjne rozwiązanie. Firma prowadzi aktualnie intensywne badania nad jej wersją beta. Uzyskanie niezbędnego standaryzowanego spektrum świetlnego wewnątrz niej nie było łatwe. „Dokonaliśmy wyboru siedmiu różnokolorowych diod ułożonych tak, aby mogły odtworzyć spektrum tak dokładnie i jednolicie, jak to tylko możliwe, aż do 360 nm w regionie UV – mówi Michael Gall. – Jednak selekcja właściwych diod to jeszcze nie było wszystko, co musieliśmy zrobić.
Tak jak monitor, każdy pojedynczy kanał koloru musi być kontrolowany, aby spektralna proporcja pojedynczego koloru była właściwa. Trzeba także zwrócić uwagę na różne temperatury i zużywanie się diod LED. Jeśli chce się uzyskać bardzo długi okres ich żywotności, co jest oczywiście główną zaletą LED, trzeba mocno pracować nad zarządzaniem temperaturą. Tu właśnie leży sekret sukcesu technologii LED Proofcontrol – firmie JUST Normlicht udało się uzyskać jednolity poziom oświetlenia i temperatury dzięki zastosowaniu wielu diod.
Aby mieć możliwość przetworzenia dowolnego typu światła, konieczne jest wykonanie kalibracji systemu. Jest to możliwe do uzyskania za pomocą miernika i oprogramowania Adjust. „Obecnie odżywa dyskusja na temat tego, czy powinno się używać kilku typów światła do oceny proofów czy raczej, kiedy wziąć pod uwagę na przykład softproofing, nie powinno się spojrzeć ponownie na światło D65, ponieważ monitor po prostu lepiej pracuje na D65 niż na D50 – mówi Gall. – Przy diodach LED nie ma to znaczenia i nie zależy od wymaganego, specyficznego spektrum, ponieważ obejmuje wszystkie jego obszary. Przy użyciu tych diod można nawet przetworzyć pojedynczy rodzaj światła. Użytkownik może więc mierzyć warunki świetlne swojego klienta za pomocą spektrofotometru i robić symulacje tego oświetlenia w pomieszczeniu na standaryzowanych urządzeniach świetlnych. Jest to nieoceniona zaleta, ponieważ proofing czy nawet cały cykl produkcji ma spowodować, by użytkownik podczas procesu produkcji widział to samo, co jego klient”.
Urządzenie testowe beta składa się z tysiąca diod. Są w niej cztery panele, z których każdy zawiera ponad 250 diod LED – dwa na górze i dwa na dole. To ma zapewnić wysoką wydajność i efektywność. Diody przetwarzają znacznie więcej energii w światło, a przez to są bardziej atrakcyjne pod względem ekonomicznym. Są również znacznie bardziej przyjazne dla środowiska, gdyż nie muszą być często wymieniane, co przekłada się na generowanie mniejszej ilości odpadów. To z kolei w mniejszym stopniu obciąża środowisko i pozwala łatwiej sobie radzić z odpadami, ponieważ w porównaniu z żarówkami fluorescencyjnymi nie zawierają one rtęci i niewielkie ilości fosforu”.
Diody LED są jednocześnie bardzo wydajne. Żywot panelu LED określa się poprzez utratę jasności. Po upływie około 25 tys. godzin otrzymujemy zaledwie 50 procent jasności i kabina nie spełnia dłużej kryteriów normy ISO3664. Z tego powodu panele LED muszą być wymieniane w całości, tj. 1000 diod na raz. Jeżeli jednak porówna się tę liczbę diod z liczbą żarówek fluorescencyjnych, które zużywają się po 2500 godzin, nadal widać ekonomiczną korzyść.
Pierwsze urządzenie LED Proofcontrol w wersji rynkowej firma JUST Normlicht zamierza zaprezentować pod koniec bieżącego roku; wówczas planuje także zrealizować pierwsze instalacje testowe.
Wprowadzenie nowych diod nie oznacza jednak, jak twierdzi Michael Gall, końca żarówek fluorescencyjnych w procesach dostosowywania zestandaryzowanego oświetlenia. Nie stanie się to na pewno w najbliższej przyszłości, tzn. pięciu czy dziesięciu lat. „Trzeba pamiętać, że używanie diod LED w kabinach o skromnych rozmiarach to coś zupełnie innego niż wykorzystywanie ich w dużych stacjach proofingowych – mówi Gall. – Obecnie ciągle nie jesteśmy w stanie zaoferować rozwiązania LED dla bardzo dużych obszarów oświetleniowych i nie jest to do przyjęcia również z przyczyn ekonomicznych. Żaden poligraf ani użytkownik nie wydałby obecnie tak dużej sumy pieniędzy potrzebnych na przejście na technologię LED. Oznacza to, że korzystanie z oferowanych przez nas żarówek Prographic do oświetlania dużych obszarów nadal ma sens. Jednak nic nie jest wykluczone i musimy nadal sprawdzać możliwości rozwoju. Mówimy dziś o sile technologii LED i OLED (organiczne diody LED) – o czymś, co jest nowe i wymaga dalszych badań. Jeśli jednak któregoś dnia uzyskamy wystarczającą wydajność przy tej samej liczbie diod do oświetlenia dużych obszarów, wtedy będziemy je w ten sposób oświetlać”.
Tego rodzaju badania generują zmiany w firmie JUST Normlicht. Już od pewnego czasu buduje ona oddział elektroniczny w Weilheim. Korzysta z dostawców dla pewnych obszarów, takich jak produkcja szerokopasmowa. Jednak stały rozwój, wyposażanie i instalacja kabin oświetleniowych będą nadal głównym aspektem jej działania.
Nowy system do lakierowania UV: Duplo Ultra 205A
Nowy system do lakierowania UV – Duplo Ultra 205A – po raz pierwszy w Polsce prezentowany był podczas Dni Otwartych w Poznaniu. To bardzo wydajne urządzenie zostało skonstruowane tak, by w jak najbardziej wydajny i ekonomiczny sposób podnieść jakość arkuszy drukowanych zarówno w technologii cyfrowej, jak i offsetowej. Jest prostym w obsłudze systemem, którego prędkość produkcyjna wynosi 40 metrów na minutę.
Urządzenie Ultra 205A wykorzystuje do utwardzania promieniowanie UV. Dzięki temu zapewnia atrakcyjne wykończenie arkuszy nadając wydrukom błyszczącą satynową lub matową powłokę. System może być wykorzystany przy produkcji różnorakich zleceń: od wizytówek, poprzez materiały do mailingu, zaproszenia, okładki książek, zdjęcia, materiały do punktów sprzedaży, do reklam na plakatach.
Szczególną zaletą urządzenia, wyróżniającą je spośród innych systemów konkurencyjnych marek, jest unikalny i zamknięty system automatycznego czyszczenia. Operator urządzenia musi jedynie przełączyć je do trybu czyszczenia i resztki lakieru powstałe przy produkcji danego zlecenia trafiają do wydzielonego pojemnika na odpady, skąd mogą być bezpiecznie usunięte i przygotowane do utylizacji zgodnie z przepisami.
Innowacja systemu, opatentowana przez firmę Duplo, zapewnia automatyczną konfigurację powlekających rolek aplikujących i podających, co gwarantuje niezawodność przy produkcji zarówno krótszych, jak i dłuższych serii wydawniczych.
Automatyczne podawanie w urządzeniu możliwe jest dzięki podajnikowi SF205, który bardzo dokładnie podaje arkusze z góry stosu papieru. Strumień powietrza podnosi i precyzyjnie oddziela arkusze. Sensor detekcji podwójnego arkusza automatycznie wykrywa błędy, tj. przypadki kiedy dwa lub większa liczba arkuszy dostarczana jest na rolki powlekające i cały proces jest wówczas automatycznie zatrzymywany. Przynosi to spore oszczędności użytkownikowi urządzenia, ponieważ eliminuje konieczność dodruku niewłaściwie wykonanych prac.
System Ultra 205A cechuje wysoka wydajność. Jest ona możliwa dzięki automatycznej konfiguracji rolek przetwarzających, co ma wpływ na skrócenie czasu przygotowania systemu do pracy i związanych z tym kosztów. W urządzeniu możliwe jest ułożenie do 200 mm stosu arkuszy, co minimalizuje konieczność dokładania materiału wejściowego i ma wpływ na wydajność systemu. Istotnym dla wydajności jest również wbudowany w urządzeniu powietrzny nóż separujący, który gwarantuje, że nośniki o niewielkiej gramaturze nie przywierają do rolek aplikacyjnych. Zapobiega to zacięciom papieru i jego ewentualnym stratom. Natomiast w przypadku zacięcia się papieru lampa UV jest automatycznie podnoszona i odsuwana od drogi przejścia papieru, aby zabezpieczyć pas przenoszący przed uszkodzeniem i zapewnić swobodny dostęp operatorowi urządzenia do miejsca zacięcia. Po usunięciu zacięcia i ostygnięciu lamp UV działanie urządzenia jest automatycznie wznawiane.
System Ultra 205A charakteryzuje się wygodną dla użytkownika obsługą. Wykorzystywany jest tu prosty w obsłudze dotykowy ekran sterujący posiadający do 50 pozycji pamięci, w której można zapisać realizowane prace. Programuje się tu poziom wykorzystywanej do realizacji danego zlecenia prędkości urządzenia, poziom powlekania danego arkusza, noży powietrznych oraz siły działania lamp UV.
Karton Aurocard - kolejna nowość w ofercie Stora Enso
Pod koniec września br. skandynawski koncern Stora Enso wprowadziła na rynek karton Performa Alto, zaś na początku października kolejny premierowy produkt – karton graficzny Aurocard. Karton cechuje wysoki poziom białości i stabilności, zaś pod względem zginania – jak zapewnia producent – przewyższa wszystkie dostępne na rynku kartony typu FBB. Karton ma stanowić alternatywę dla użytkowników poszukujących nowych materiałów znajdujących zastosowanie przy produkcji różnych wyrobów poligraficznych, jak okładki książek, broszury, katalogi i widokówki.
Aurocard to nazwa bardzo dobrze znana na europejskim rynku poligraficznym. Nowy rodzaj kartonu jest wytwarzany w należącej do Stora Enso papierni Imatra w Finlandii. Magazynowaniem i cięciem kartonu na arkusze zajmuje się wyspecjalizowane centrum Stora Enso ServiceCentre w Baienfurt w południowych Niemczech. Mówi Pasi Ahokas, wiceprezes Stora Enso Graphical Boards: „W centrum tym magazynowane są w zwojach różne gatunki kartonów pochodzące z naszych skandynawskich zakładów produkcyjnych, w tym nowy Aurocard. Centralna lokalizacja, wysoki poziom obsługi i wydajne urządzenia do cięcia na arkusze zapewniają szybkie i niezawodne dostawy kartonów do naszych europejskich klientów. Większość z nich jest realizowana właśnie ze pośrednictwem centrum obsługi. Co więcej, w przypadku konieczności sprowadzenia danego kartonu z ich zapasów korzystają także hurtownicy”.
Właściwości kartonu Aurocard zostały w znacznym stopniu poprawione dzięki zmianie jego bazy surowcowej z masy ściernej na masę chemotermomechaniczną (CTMP). Nowy karton Aurocard charakteryzuje się jasną, białą i gładka powierzchnią oraz mocną wielowarstwową strukturą. Dzięki odpowiednim właściwościom w zakresie zginania jest on zdaniem producenta optymalnym rozwiązaniem przy produkcji wyrobów falcowanych takich jak foldery, katalogi i okładki. Dostępny jest w gramaturach z zakresu 200–350 g/m2. W skład rodziny kartonów oferowanych przez Stora Enso Graphical Board wchodzą ponadto: wybielane kartony siarczanowe Ensocoat i Ensogloss oraz bazujące na masie chemotermomechanicznej kartony Performa 2S i Chromocard.
Amcor Rentsch ufundował stypendia dla studentów poligrafii
Studenci Uniwersytetu Łódzkiego i Politechniki Łódzkiej po raz pierwszy mogli wziąć udział we wspólnej akcji Urzędu Miasta Łodzi i przedsiębiorstw z województwa łódzkiego, organizowanej pod hasłem „Młodzi w Łodzi”. Projekt ma na celu zachęcić młodych i zdolnych studentów do związania swojej przyszłości z tym właśnie miastem.
Złożonych zostało około 250 wniosków, z których wyłoniono 25 najlepszych, a ich autorów uhonorowano stypendiami lub mieszkaniem w akademiku. Warunkiem zdobycia dofinansowania była wysoka średnia uzyskana w ostatnim roku nauki (minimum 4.0), duża aktywność w ramach uczelni, jak i poza nią, jak np. udział w nadobowiązkowych praktykach, działalność w kołach naukowych czy odbyte staże.
W przedsięwzięcie zaangażowała się działająca od dziesięciu lat na terenie Łodzi firma Amcor Rentsch – producent opakowań, która jest fundatorem stypendiów dla dwóch osób. Spośród chętnych zostali wyłonieni Malwina Śniadowska i Bartosz Olczyk – studenci IV roku Papiernictwa i Poligrafii na Wydziale Mechanicznym Politechniki Łódzkiej. Symboliczne wręczenie czeków odbyło się 18 listopada 2008 r. w Urzędzie Miasta, w obecności Prezydenta Łodzi Jerzego Kropiwnickiego oraz przedstawicieli firm-sponsorów.
Zdaniem uhonorowanych przez Amcor studentów akcja „Młodzi w Łodzi” jest bardzo motywująca, dodaje zapału do dalszego zdobywania wiedzy i aktywnego działania w Kole Naukowym Poligrafów, którego są członkami. Zgodnie dodają, że jest to dla nich duże wyróżnienie i tak jak pozostali stypendyści będą starali się jak najlepiej zagospodarować pieniądze inwestując je w dalszą edukację. Stypendium z pewnością ułatwi im sfinansowanie wyjazdu na IX Międzynarodową Naukowo-Techniczną Konferencję studentów i doktorantów „Młode drukarstwo” w Kijowie, gdzie mają szansę na swoją pierwszą publikację naukową. Stypendium na pewno pomoże im zrealizować plany i o krok przybliży do życiowego sukcesu.
padd
MMDS Print Management poszukuje dostawców usług poligraficznych
Print Management (zarządzanie drukiem) to koncepcja outsourcingu usług poligraficznych, w ramach której odbiorca otrzymuje materiały poligraficzne i reklamowe za pośrednictwem jednej firmy współpracującej z wieloma dostawcami usług poligraficznych. Partnerstwo z MMDS PM daje dostawcom większy komfort pracy niż w przypadku bezpośredniej obsługi klienta. MMDS Print Management współpracuje z dostawcami w oparciu o jasno sformułowane i wypracowane w ciągu wielu lat zasady. Dzięki temu drukarnie partnerskie otrzymują gwarancje daleko wykraczające poza standardowe warunki współpracy z bezpośrednimi klientami.
Współpraca z MMDS Print Management to przede wszystkim źródło dodatkowych przychodów i brak konieczności ponoszenia kosztów marketingu i sprzedaży. Klienci obsługiwani przez MMDS to zazwyczaj duże firmy regularnie zlecające produkcję poligraficzną. Ze względu na optymalizację kosztów produkcji poligraficznej MMDS Print Management zawsze stara się doprowadzić do nawiązania stałej współpracy z wykonawcą danego produktu poligraficznego.
W związku z dynamicznym rozwojem, MMDS PM poszukuje nowych partnerów zainteresowanych nawiązaniem stałej współpracy. Zainteresowani proszeni są o pisemny kontakt z działem marketingu MMDS PM monika.batko@mmds.pl
Ośrodek Edukacyjny FORUM zaprasza na szkolenie
Ośrodek Edukacyjny FORUM (www.forum.v.pl, forum@v.pl) zaprasza do udziału w szkoleniu: „Poligrafia Reklamowa w marketingu firmy i instytucji”.
„Świat DRUKU” i „Pro-KREACJA” są patronami medialnymi szkolenia.

I dzień – 11.12.2008 r. g. 9.30 – 16.00
Kraków , Hotel Campanile, ul. Św.Tomasza 34
Projektowanie i produkcja publikacji promocyjnych
1. Elementy składowe publikacji promocyjnej w kontekście praktycznych
zagadnień dotyczących przygotowania mmateriałów do druku:
- przygotowanie tekstów do składu
- techniczna strona fotografii - przygotowanie materiału fotograficznego
- przygotowanie grafiki wektorowej: logo, herb, mapa, rysunki 3D
- formaty plików elektronicznych – charakterystyka i zastosowanie
- archiwum: jak prawidłowo archiwizować wersje elektroniczne publikacji?
2. Projektowanie i redakcja techniczna publikacji promocyjnych:
- współczesny projekt wydawnictwa promocyjnego: zasady projektowania,
kompozycja; cechy dobrych projektów i najczęstsze ich wady
- projekt a druk – zestawienie najważniejszych problemów
- elementy redakcji technicznej:
- tajniki typografii: fonty i pismo - rodzaje, zastosowanie
- zasady i metody łamania publikacji,
- korekta techniczna - zasady i sposób wykonywania korekty;
znaki korektorskie
- makietowanie publikacji: funkcje makiet
3. Praktyczne zagadnienia prepressu i zarządzania kolorem:
- raster, CMYK, Pantone – istota i metody odwzorowania kolorów w druku
- proofing analogowy i cyfrowy – wzór dla drukarni czy kolor sugerowany? P
Problemy akceptacji kolorów publikacji oraz utrzymania jednolitości
kolorystyki publikacji, wykonywanych różnymi technikami drukarskimi.
4. Koszty produkcji publikacji promocyjnej: analiza czynników,
które mają wpływ na cenę produkcji publikacji.
5. Papier a druk – wybrane praktyczne aspekty zastosowania papieru do różnych
celów związanych z promocją i marketingiem:
- prezentacja gatunków, gramatur i formatów papierów
- zastosowanie określonych gatunków papieru do produkcji wydawnictw.
6. Uszlachetnianie publikacji reklamowej – metody i zastosowanie.

II dzień - 12.12.2008 r. 9.30 – 16.00
Kraków , Hotel Campanile, ul. Św.Tomasza 34

Publikacje promocyjne a prawo autorskie
1. Polskie akty prawne a własność intelektualna – przepisy istotne dla pracy
w marketingu
- Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych – aktualny stan przepisów;
nowości i aktualne spory oraz projekty nowelizacyjne
2. Autor i jego dzieło: pozycja i znaczenie twórcy w świetle prawa autorskiego
- pomysł i jego realizacja a ochrona prawnoautorska,
- autor w dziale marketingu firmy,
- ochrona praw i dóbr osobistych autora,
- prawa majątkowe twórcy,
- dozwolony użytek osobisty i publiczny (wykorzystanie cudzych utworów
lub ich fragmentów w reklamie),
3. Case study: analiza konkretnych przykładów w materiałach drukowanych
i na stronach www: projekty graficzne, slogany reklamowe itp., ze
szczególnym uwzględnieniem wykorzystania fotografii
- elementy prawa konkurencji ze szczególnym uwzględnieniem prawa reklamy
(klauzula generalna: czym to jest czyn nieuczciwej konkurencji?
konkurencja w reklamie a działania sprzeczne z prawem)
- ochrona wizerunku a wykorzystanie wizerunku w materiałach promocyjnych
- teksty i slogany reklamowe a prawo autorskie i prawo konkurencji
4. Umowy prawnoautorskie – najistotniejsze informacje związane
z przenoszeniem własności i licencjonowaniem utworów.
- zasady przenoszenia autorskich praw majątkowych
- licencje: korzystanie z utworu czy rozporządzanie nim?
- konstrukcja umów, klauzule obowiązkowe, klauzule fakultatywne
- wyłączenia w umowach; odpowiedzialność

Zajęcia prowadzi Robert Wawrzeń absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Redaktor, menedżer, trener. Organizuje projekty reklamowe związane z poligrafią. Współpracuje z firmami reklamowymi, poligraficznymi i PR. Prowadzi szkolenia z zakresu podstaw prawa autorskiego w reklamie oraz w zakresie redakcji, edycji i druku publikacji promocyjnych.

Całkowity koszt udziału w szkoleniu wynosi 1100 zł i obejmuje: udział w części szkoleniowej dwa dni po 6 godzin lekcyjnych, materiały, zaświadczenie o udziale w szkoleniu, serwis kawowy i obiad.
Zgłoszenia – do 09.12.2008 r.
Opłatę za udział należy przelać do 09.12.2008 r. na konto OE Forum:
Bank Zachodni WBK SA I O/Szczecin, nr rachunku: 10109022680000000100213506
Po uzgodnieniu z organizatorami istnieje możliwość zapłaty po otrzymaniu faktury.

Kontakt:
Anna Hoffmann tel. (091) 488 57 50 kom. 0605686760
Paweł Januszkiewicz (091) 489 64 56

DLA STAŁYCH UCZESTNIKÓW SZKOLEŃ 10% RABATU


Nowa maszyna Heidelberga w MDM-Druk w Poznaniu
Od kilku miesięcy w drukarni MDM-Druk w Poznaniu pracuje nowa arkuszowa maszyna drukująca Heidelberg Speedmaster CD 102-6+LYLX3. To pierwsza w Polsce maszyna o takiej konfiguracji, z wykładaniem i nakładaniem Preset Plus. Konfiguracja ta pozwala na uzyskanie efektu bardzo wysokiego połysku przy drukowaniu farbami konwencjonalnymi i uszlachetnianiu w linii lakierami UV.
Speedmaster CD 102-6+LYLX3 może być wykorzystywany do zadrukowywania wszelkiego rodzaju podłoży, od cienkich etykietowych 0,03 mm po kartonowe o grubości 1,0 mm w formacie 720×1020 mm, przy maksymalnej prędkości drukowania 15 tys. arkuszy na godzinę. Maszyna przystosowana jest do drukowania 6/0 farbami konwencjonalnymi i wyposażona w dwie wieże lakierujące oraz jedną wieżę suszenia pośredniego, a także system suszenia UV firmy IST-Metz, co umożliwia stosowanie lakieru dyspersyjnego jako primera oraz lakierów UV.
Maszyna sterowana jest przez Prinect CP2000 Center będące stanowiskiem dyspozytorskim do prostej i niezawodnej obsługi maszyny. Wyposażenie obejmuje ponadto samonakładak Preset Plus, zespoły drukujące z półautomatycznym, beznarzędziowym systemem zmiany płyt Heidelberg AutoPlate, system bezdotykowego prowadzenia arkuszy w maszynie pomiędzy zespołami drukującymi AirTransfer, zespoły farbowe z programowanym myciem wałków farbowych, zdalnym ustawianiem oscylacji rozcieraczy na „zero” i urządzeniem CombiStar CAN do przygotowywania płynu nawilżającego oraz termostatowaniem zespołów farbowych.
Zespoły lakierujące wyposażone są w systemy lakierowania z raklem komorowym, dodatkowo drugi zespół lakierujący posiada pompę CoatingStar Compact do podawania lakieru UV i lakierów dyspersyjnych. Pompa ta charakteryzuje się bardzo dużą wydajnością (1000 litrów/godz.), brakiem pulsacji i wysokim ciśnieniem, co zapewnia niezawodną, ciągłą pracę.
Wydłużone wykładanie Preset Plus X3 jest odpowiednio przygotowane do technologii UV – ocynkowane mostki z łapkami, zabezpieczenie przed promieniowaniem, chłodzona wodą blacha prowadząca arkusze, odprowadzenie ozonu.
Zespół utrwalający maszyny to moduł suszenia IR Heidelberg DryStar składający się z suszenia pośredniego pomiędzy ostatnim zespołem drukującym a pierwszym zespołem lakierującym, wyposażone w krótkofalowe promienniki IR, suszenie pośrednie w podwyższeniu za pierwszym zespołem lakierującym wyposażone w średniofalowe promienniki IR, suszenie pośrednie w podwyższeniu za zespołem suszącym wyposażone w dwa rakle gorącego powietrza, kasetę nadmuchu gorącego powietrza i zintegrowany wyciąg, jak też system szybkiego przyłączania w zespole, piec suszący Heidelberg DryStar 3000 Combination CAN dla wydłużonego wykładania oraz suszenie końcowe UV IST-Metz (3 lampy UV o wydajności 200 W/cm).
Maszyna korzysta także z nowoczesnego, spektrofotometrycznego urządzenia do pomiaru arkusza Heidelberg ImageControl, co zapewnia pewną i szybką kontrolę zadrukowanego arkusza.
Firma IST jest najbardziej doświadczonym i najbardziej innowacyjnym przedsiębiorstwem dostarczającym technikę i technologię wykorzystującą promieniowanie UV między innymi do suszenia lakierów graficznych. Lampy, podzespoły, sterowniki i ich oprogramowanie wykonywane są w firmie IST. Unikalna technologia tzw. zimnego lustra pozwala na precyzyjne i efektywne wykorzystanie energii UV, dopasowanie jej do potrzeb użytkownika. Dzięki możliwości bezstopniowego regulowania mocą lamp podwyższa się ich żywotność, jednocześnie zapewniając optymalne wykorzystanie energii. Wszystkie lampy chłodzone są wodą, co zapewnia wysoką ich skuteczność. Pozwala to również na doskonałe i precyzyjne dopasowanie mocy lamp do rodzaju podłoża.
Właścicielami drukarni MDM-Druk są Maciej Sierpiński, Dariusz Kowalczyk i Mariusz Kowalczyk. To nowoczesny zakład o powierzchni całkowitej 3500 m2. Firma zatrudnia ponad sto osób, które pracują na trzy zmiany, przez sześć dni w tygodniu. Firma koncentruje się na opakowaniach dla producentów żywności, alkoholu, kosmetyków i agencji reklamowych. Wykonuje także druki akcydensowe: ulotki, plakaty, katalogi, książki, etykiety, segregatory, kalendarze, a także oferuje kompleksowe usługi introligatorskie oraz uszlachetnianie druków poprzez złocenie, tłoczenie na gorąco i zimno, lakierowanie wybiorcze UV, foliowanie.
Drukarnia ma dobrze wyposażoną przygotowalnię opartą na nowoczesnej naświetlarce CtP Heidelberg Suprasetter E105 z wywoływarką Glunz&Jensen Raptor 85. Park maszyn drukujących uzupełniają czterokolorowa maszyna Heidelberg MOVP-H, pięciokolorowa maszyna z odwracaniem i wieżą lakierującą Heidelberg Speedmaster 74-5-P2+L oraz czterokolorowa maszyna z wieżą lakierującą Heidelberg Speedmaster CD 102-4+L. Poza automatem sztancującym dział introligatorni posiada m.in. dwie złamywarki Heidelberg Stahlfolder KH 78/4 oraz Ti 52, linię do szycia drutem Heidelberg Stitchmaster ST 100, składarko-sklejarkę Diana 90, krajarki Polar 115 X, 78 ES oraz 92 XT uzupełnione o podnośnik LW 1000-4 oraz utrząsarkę stosu RA-2.
MDM-Druk otrzymał wiele nagród i wyróżnień potwierdzających, że jest to dynamicznie rozwijająca się i nowoczesna drukarnia.
W październiku br. miało miejsce oficjalne przekazanie drukarni MDM-Druk wyróżnienia „technology by Heidelberg”, które przyznawane jest przez koncern Heidelberga tym drukarniom na całym świecie, które posiadają przygotowalnię i park maszyn drukujących oparty na urządzeniach i rozwiązaniach Heidelberga, a dodatkowo wyróżniają się najwyższymi standardami jakości produkcji.
Nagrody dla Océ ColorWave 600
Firma Océ otrzymała wiele nagród za swoją drukarkę Océ ColorWave 600, pierwszą na świecie wielkoformatową drukarkę typu TonerPearl, która premierę na światowych rynkach miała zaledwie kilka miesięcy temu.
Jeszcze przed oficjalnym wprowadzeniem na rynek 7 maja 2008 system ColorWave 600 otrzymał nagrodę iF Product Design Award 2008. Instytut International Forum Design jest uznaną, niezależną organizacją wywodzącą się z centrum wystawowego w Hanowerze. Nagrody iF Product Design wyróżniają produkty, których konstrukcję wzorniczą wyróżnia innowacyjność i wysoka jakość.
8 października 2008 drukarka Océ ColorWave 600 otrzymała w Japonii nagrodę Good Design Award. Wyróżnienie Good Design Award jest jedyną japońską kompleksową nagrodą premiującą ocenę samej konstrukcji, jak również rekomenduje określone produkty. Wywodzi się z koncepcji „Systemu wyboru dobrej konstrukcji” (znanego pod nazwą „G-Mark System”). Ta ciesząca się w Azji uznaniem nagroda wspiera firmy zaangażowane w tworzenie ciekawych konstrukcji i nowoczesnych, zaawansowanych procesów produkcyjnych. Wśród komentarzy oceniających Océ ColorWave 600 można znaleźć takie określenia jak: „innowacyjne kształty”, które „wyróżniają ten produkt spośród konwencjonalnych wielkoformatowych drukarek”, czy też stwierdzenie, że Océ ColorWave 600 „przoduje w zakresie wygody konserwacji oraz interfejsu operatora i wbudowanej w niego funkcji pomocy”.
Z kolei Business Info to publikujące magazyn i witrynę internetową wydawnictwo z Wielkiej Brytanii. Opisuje urządzenia dla biznesu i jest adresowane do małych oraz średnich przedsiębiorstw, by pomagać dyrektorom i menedżerom w podejmowaniu świadomych decyzji odnośnie zakupów popartych należytymi informacjami. Océ ColorWave 600 otrzymało nagrodę Business Info Editor\'s Choice Award, w komentarzu do której przyznano, że drukarka jest „wspaniałą pozycją na rynku drukarek wielkoformatowych” i „spełnia bez żadnych kompromisów wymagania stawiane urządzeniom w zakresie druku kolorowego i monochromatycznego”.
Na ostatniej konferencji Graph Expo w Chicago drukarka Océ ColorWave 600 otrzymała nagrodę MUST SEE \'EM Award. Wyróżniający określone produkty program MUST SEE \'EM, jest częścią konferencji Executive Outlook i nagradza najbardziej unikalne, innowacyjne i zwracające największą uwagę produkty oraz usługi prezentowane na Graph Expo. Nagrody MUST SEE \'EM są sponsorowane przez PrintCom Consulting Group, a przyznawane są tym produktom i technologiom, które stanowią przykład najważniejszych innowacji w dziedzinie graficznej komunikacji.
System drukujący ColorWave 600 oparty jest na technologii Océ CrystalPoint. Ta unikalna technologia opracowana całkowicie przez Océ, wykorzystuje mającą stałą postać substancję drukującą – Océ TonerPearls. Podczas procesu drukowania substancja stała przekształcana jest w żel nanoszony przez głowice na papier lub powierzchnię innego nośnika. Technika nanoszenia żelu zapewnia wyraziste, wysokiej jakości wydruki, które są natychmiast suche, a także wystarczająco trwałe i odporne na wodę, by mogły być wykorzystywane w zastosowaniach poza pomieszczeniami. ColorWave 600 drukuje obrazy o formacie A0 w czasie krótszym niż pół minuty, co czyni z niego jeden z najszybszych wielkoformatowych systemów drukujących. Sprawdza się on przy drukowaniu dokumentacji technicznej, np. rysunków CAD, dokumentów geodezyjnych (GIS), jak również prac będących wizualizacjami projektów architektonicznych. System ustanawia także nowe standardy w zakresie tworzenia zindywidualizowanych oznakowań dla punktów sprzedaży.



<< Poprzedni  11-20  21-30  31-40  41  42  | < 43 >  44  45  46  47  48  49  50  51-56  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o