Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się

Z ostatniej chwili


Nowe urządzenia Ricoh
W listopadzie firma Ricoh wprowadziła do oferty dwa nowe modele kolorowych urządzeń wielofunkcyjnych: Aficio MP C2050/MP C2550.
Aficio MP C2050/MP C2550 zapewniają doskonały stosunek wydajności do kosztów. Doskonała produktywność, dzięki prędkości 20/25 stron na minutę, zarówno w druku kolorowym, jak i monochromatycznym, gwarantuje zaspokojenie potrzeb nawet najbardziej wymagającego biura. Moduł druku dwustronnego działa z prędkością simpleksu. Na pierwszy wydruk monochromatyczny czekamy mniej niż 6,5 sekundy, w pełnym kolorze – poniżej 9,5 sekundy. Bardzo dokładne wydruki kolorowe zapewnia nowa technologia PxP, zastosowana do produkcji tonerów. Urządzenia charakteryzują się znakomitą optyczną rozdzielczością wydruku: 1200 dpi.
Aficio MP C2050/MP C2550 skutecznie obsługuje pełen obieg dokumentów firmowych, od skanowania przez kopiowanie, drukowanie i dystrybucję, po obróbkę końcową oraz faksowanie (opcjonalnie). Oba urządzenia akceptują szeroki zakres typów papieru: od A3 do A6, od gramatury 52 g/m2 z tacy ręcznej, do większej, 256 g/m2, ze standardowych kaset lub tacy ręcznej. Zeskanowanie wiadomości faksowej trwa sekundę, a wysyłka tylko dwie. Faksy można przesyłać do folderu lub na konkretny adres e-mailowy. Możliwe są również LAN-faks (bezpośrednio z PC) oraz faksowanie internetowe.
Intuicyjna funkcja GlobalScan NX w Aficio MP C2050/MP C2550 usprawnia obieg pracy poprzez elastyczne skanowanie i dystrybucję. Oba urządzenia mają przyjazny i prosty w obsłudze dla użytkownika ekran dotykowy o przekątnej 22 cm. Urządzenia zajmują wyjątkowo mało przestrzeni i z pewnością zmieszczą się na każdym biurku.
Dla urządzeń Aficio MP C2050/MP C2550 opracowano uniwersalny wewnętrzny finiszer na 500 arkuszy, który zszywa i dziurkuje wydruki.
Wieści z firmy Opinion
W kampanii promocyjnej „Lokata Nordea Superhit” Bank Nordea wykorzystał jako nośnik informacji własne placówki bankowe, a dokładniej ich witryny. Za koordynację ogólnopolskiej kampanii wyklejania witryn odpowiedzialna była firma Opinion z Gliwic, która zajęła się pomiarami placówek w celu ustalenia wymiarów naklejek, wydrukiem naklejek, demontażem starych grafik z szyb i następnie aplikacją nowych na 118 placówkach banku, zlokalizowanych na terenie całej Polski.
*
16 października br. flaga z logo Opinion zawisła na najwyższym szczycie Afryki – Kilimandżaro, a to za sprawą uczestników wyprawy organizowanej przez firmę Boomerang Prosessional Travels, specjalizującej się w wyjazdach typu incentive dla klientów korporacyjnych. Gliwicka drukarnia wielkoformatowa Opinion miała przyjemność wesprzeć swoimi wydrukami sześcioosobowy zespół podróżników z całej Polski, m.in. z Wrocławia, Iławy i Olsztyna. Po trzech miesiącach przygotowań do wyprawy, obejmujących szczepienia, gromadzenie sprzętu, ćwiczenia kondycyjne i poszukiwania sponsorów, rozpoczęła się siedmiodniowa walka o zdobycie Dachu Afryki trasą Machame Route. W całej wyprawie grupa przeszła ok. 160 km, pokonując wszystkie strefy klimatyczne i kryzys wytrzymałościowy. Sukces pierwszej wyprawy i satysfakcja zdobywców szczytu sprawiły, że organizatorzy przygotowują już następne – na Mont Blanc, a także Mc Kinley na Alasce. Firma Opinion, który od lat chętnie wspiera ciekawe inicjatywy i akcje społecznościowe, z pewnością i w tych projektach będzie służyła pomocą.

Nowe możliwości Xerox FreeFlow Suite
Xerox rozbudował swój flagowy zestaw oprogramowania do zarządzania workflow – FreeFlow Suite – o nowe funkcje, które w znacznym stopniu ułatwią wykonywanie prac prepressowych. Dzięki temu dostawcy druku będą mogli zwiększyć liczbę realizowanych zamówień przy minimalnym zaangażowaniu pracowników.
Nowe propozycje w ramach FreeFlow Suite obejmują:
- FreeFlow Print Server 7
Obecnie najbardziej zaawansowany serwer druku firmy Xerox. Pozwala na jeszcze dokładniejsze pasowanie kolorów. Został wyposażony w intuicyjny interfejs oraz wiele nowych funkcji bezpieczeństwa. FreeFlow Print Server wykorzystuje nowy edytor kolorów spotowych, który ułatwia pasowanie kolorów. Edytor pozwala na wizualną ocenę wprowadzanych zmian na panelu serwera. W efekcie wydruk jest dokładnie taki, jakiego oczekuje klient. Funkcja ta pozwala na szybsze i łatwiejsze odwzorowanie kolorów spotowych wykorzystywanych w logotypach czy systemach identyfikacji wizualnej firm (tzw. brand identity). Nowy serwer druku jest zgodny z formatami PDF/X – przemysłowymi standardami wymiany danych. Pozwala to na zmniejszenie liczby błędów popełnianych podczas przygotowywania prac do druku. Rozszerzone możliwości workflow i ulepszony interfejs umożliwiają realizację zadań po odbyciu podstawowego szkolenia przez operatora. Dodatkowo FreeFlow Print Server 7 został wyposażony w nowe opcje zabezpieczeń i wsparcie dla protokołu IPv6.
- FreeFlow Output Manager 7
Oprogramowanie zintegrowane z urządzeniami wielofunkcyjnymi firmy Xerox, wyposażonymi w Extensible Interface Platform (EIP). Umożliwia zlecanie druku z dowolnego urządzenia wielofunkcyjnego w sieci do centralnego systemu cyfrowego. Zlecający natychmiast otrzymuje wydrukowane potwierdzenie zawierające podgląd zleconej pracy. Software jest szczególnie przydatny, kiedy zachodzi potrzeba wydrukowania dużych nakładów lub nietypowego wykończenia dokumentów. Przyjazny interfejs oraz integracja aplikacji Output Manager z urządzeniami wielofunkcyjnymi firmy Xerox pomaga łączyć je ze środowiskiem systemów produkcyjnych. FreeFlow Output Manager automatycznie analizuje zlecone zadania pod kątem kolorów, liczby stron i opcji wykończenia dokumentów. Następnie przekazuje je do odpowiednich systemów druku cyfrowego. W efekcie osiągana jest wysoka efektywność pracy bez konieczności ręcznego wybierania ustawień.
- FreeFlow Express to Print
Oprogramowanie zostało zaprezentowane po raz pierwszy podczas targów drupa 2008. Software jest idealnie dopasowany do potrzeb niewielkich firm poligraficznych i tych początkujących w dziedzinie druku cyfrowego. Pozwala na podniesienie efektywności pracy poprzez zautomatyzowanie powtarzalnych prac prepressowych oraz zmniejszenie liczby czynności niezbędnych do produkcji wizytówek, broszur, kartek pocztowych, książek i instrukcji. Zestaw ponad 50 gotowych szablonów umożliwia realizację takich zadań jak: impozycja, łamanie szpalt, numerowanie stron, nanoszenie znaków numerycznych, umieszczanie kodów kreskowych i znaków wodnych oraz wykańczanie dokumentów. Wystarczy umieścić dokument w szablonie, aby został automatycznie przygotowany do druku, bez dodatkowego udziału operatora. Co więcej, FreeFlow Express to Print ułatwia przystosowanie szablonów do wymagań użytkownika, który chce stworzyć swój własny wzorzec.
FreeFlow Print Server 7 jest już dostępny w Polsce dla wybranych systemów druku produkcyjnego: Xerox 700, DocuColor 5000AP, DocuColor 7000AP, DocuColor 8000AP, iGen3. FreeFlow Output Manager 7 i Express to Print są dostępne w Polsce od 1 grudnia. Xerox umożliwia pobranie 30-dniowej wersji testowej FreeFlow Express to Print (xerox.com).

Cezex dzieciom
W dniu 12 listopada br. w Galerii Luksfera na warszawskiej Pradze Północ odbyła się premiera kalendarza Kolory Pragi 2009. Kalendarz jest owocem współpracy firmy Cadbury Wedel, wielu sponsorów, w tym firmy Cezex, ze Stowarzyszeniem „Serduszko dla dzieci”, które opiekuje się dziećmi z rodzin problemowych z rejonu Pragi Północ – dzielnicy mającej złą sławę, a zarazem miejsca, gdzie można poczuć klimat przedwojennej Warszawy.
W maju i czerwcu tego roku w ramach warsztatów fotograficznych prowadzonych przez Monikę Szewczyk, fotoedytora z dziennika „Rzeczpospolita”, młodzież ze Stowarzyszenia „Serduszko dla Dzieci” fotografowała swoją dzielnicę. Tematem przewodnim były kolory Pragi. Autorzy zdjęć starali się ukazać jej barwy i odnaleźć najpiękniejsze miejsca, które były warte uwiecznienia. Ukoronowaniem tych zajęć jest kalendarz Kolory Pragi 2009.
Podobnie jak w roku ubiegłym całkowity dochód ze sprzedaży kalendarza zostanie przeznaczony na wsparcie działań prowadzonych przez Stowarzyszenie „Serduszko dla Dzieci”, m.in. warsztaty filmowe, dziennikarskie oraz fotograficzne.
Na warszawskiej Pradze zlokalizowana jest centrala firmy Cezex, to również jej naturalne środowisko biznesowe. Z tego względu firma postanowiła zaangażować się w wydanie i promocję tego unikalnego kalendarza.
Druk inkjet z Agfa Graphics
Firma Agfa Graphics systematycznie odnotowuje znaczny wzrost sprzedaży rozwiązań przeznaczonych na rynek przemysłowego druku inkjetowego. Podczas jesiennych targów z cyklu Viscom (Paryż, 24–26 września, i Madryt 16–18 października), maszyny wielkoformatowe demonstrowane przez belgijskiego producenta cieszyły się dużym zainteresowaniem zwiedzających. Podczas obu wystaw zakontraktowano kilka urządzeń z rodziny :Anapurna. W czasie targów Viscom w Paryżu premierę na francuskim rynku miał ploter :Anapurna XLS, flagowy model z tej serii. Z kolei w centrum uwagi zwiedzających stoisko Agfa Graphics na targach Viscom w Madrycie był system :Anapurna Mv wyposażony w moduł lakierujący.
Atramenty dedykowane dla urządzeń :Anapurna, stworzone i produkowane w zakładach produkcyjnych Agfa Graphics w belgijskim Mortsel, mogą znaleźć zastosowanie przy zadrukowywaniu wielu różnorodnych podłoży, pozwalając na uzyskanie, jak zapewnia producent, fotograficznej jakości. Co więcej, charakteryzują się one bardzo wysokim nasyceniem przy jednocześnie niezwykle szerokiej przestrzeni kolorystycznej, jak również wysoką odpornością na zadrapania i odpowiednim przyleganiem do niemal wszystkich podłoży. Te cechy atramentów idą w parze z elastycznością wielkoformatowych systemów z rodziny :Anapurna, w których można zadrukowywać nie tylko materiały w rolach, ale również sztywne media o grubości do 45 mm: od kartonu, poprzez kompozyty Dibond i plastik, po metale, szkło czy drewno.
Na całym świecie pracuje obecnie ponad 300 systemów :Anapurna, a liczba ich instalacji wciąż rośnie. Od tegorocznych targów drupa rodzina :Anapurna liczy już siedem modeli, które wychodzą naprzeciw wszelkim wymaganiom stawianym przez rynek przed wielkoformatowymi ploterami. „Okrętem flagowym” jest model :Anapurna XLS, oferujący maksymalną szerokość druku netto 252 cm i charakteryzujący się szczególnie wysoką wydajnością i jakością. Kolejne ciekawe urządzenie to :Anapurna M, wyposażone w funkcję uszlachetniania pozwalającą na lakierowanie wybiórcze i całościowe, które miało swoją premierę na targach drupa 2008.
Poza rodziną wielkoformatowych urządzeń :Anapurna, portfolio Agfa Graphics w zakresie przemysłowego druku inkjetowego obejmuje: wysoko wydajne, jednoprzebiegowe systemy drukujące z rodziny :Dotrix (pozwalające m.in. na produkcję opakowań miękkich, pudełek składanych, etykiet, materiałów typu POS oraz druków transakcyjnych) oraz maszyny :M-Press, pierwsze na świecie hybrydowe urządzenia łączące w sobie zalety technologii cyfrowej i sitodrukowej, umożliwiające stosowanie arkuszy o maksymalnym formacie 1600×2600 mm, stworzone we współpracy z firmą Thieme.
Agfa Graphics dostrzega coraz większe zainteresowanie tymi maszynami – tylko podczas targów drupa 2008 podpisała kilka kontraktów na dostawę tych urządzeń.
International Sales Conference 2008 KBA-Grafitec
W dniach 5–7 br. listopada firma KBA-Grafitec zorganizowała w Dobrušce i Pradze spotkanie międzynarodowe. W tradycyjnej dorocznej konferencji handlowej oprócz bezpośrednich zagranicznych przedstawicieli handlowych wzięli udział także po raz pierwszy zagraniczni dealerzy KBA.
KBA-Grafitec przygotował dla gości z zagranicy szeroki program, który 6 listopada rozpoczął się w Dobrušce. Przedstawicieli handlowych z całego świata powitał pan Jan Korenc, dyrektor marketingu, sprzedaży i serwisu. O zmianach w technologii oraz procesie produkcji i montażu poinformował dyrektor generalny Jens Junker. Mówił także o nowych projektach przygotowywanych przez KBA-Grafitec. Lukáš Pavel, menadżer produktu KBA, omówił zalety nowej maszyny drukującej Rapida 75 i maszyny Performa 66 po wprowadzonych innowacjach. Przygotował także dla uczestników spotkania szczegółową analizę argumentacji sprzedawcy. Bohuslav Poláček, kierownik sprzedaży krajowej, mówił o sytuacji na rynku wewnętrznym i sprzedaży maszyn KBA w Republice Czeskiej. Do kluczowych terytoriów KBA Grafitec zaliczył także Polskę. O pozycji maszyn KBA na rynku polskim poinformował główny menadżer sprzedaży Adam Ślażynski. Maszyny drukujące z Dobruški od roku 2005 utrzymują w Polsce pozycję lidera w formatach B2 i A2. Częścią pobytu zagranicznych przedstawicieli handlowych w Dobrušce była także wycieczka po zakładzie produkcyjnym.
Wieczorem 6 listopada uczestnicy International Sales Conference 2008 przenieśli się do Pragi. KBA-Grafitec zorganizował dla nich uroczysty wieczór w Strahovskim Browarze Klasztornym. Program spotkania z zagranicznymi przedstawicielami handlowymi był kontynuowany 7 listopada w Sali konferencyjnej hotelu Courtyard by Marriott wystąpieniem dyrektora generalnego, Jensa Junkera, który mówił o wynikach spółki KBA-Grafitec w roku 2008. Następnie Jan Korenc ocenił sprzedaż maszyn w bieżącym roku i poinformował o celach na rok 2009. Podczas konferencji nie zabrakło także okazji do zaprezentowania sytuacji na poszczególnych rynkach zagranicznych. O pozycji maszyn KBA w Rumunii poinformowali przedstawiciele firm Normandia SRL i Prosystem Print Utilaje Tipografice SRL. Sytuację na rynkach w swych krajach ocenili przedstawiciele KBA Slovensko, KBA RUS, KBA-Italia S.p.A. oraz KBA-Ilasa Espana. O sprzedaży maszyn na swych terytoriach mówili przedstawiciele handlowi z Turcji (MatGoup) i Arabii Saudyjskiej (Al-Kharafi). Pozycję maszyn KBA na rynku austriackim ocenił przedstawiciel firmy KBA-Mödling AG, a na podobny temat dotyczący Wielkiej Brytanii wypowiedział się przedstawiciel handlowy z KBA (UK) Ltd. Zapewnienie usług serwisowych i dostawy części zamiennych na poszczególnych terytoriach handlowych szczegółowo ocenił kierownik serwisu Jan Hejzlar. Menadżer marketingu Luděk Buchta swoje wystąpienie poświęcił funkcjonowaniu działu marketingu KBA-Grafitec i jego udziałowi we wspólnym sukcesie marki KBA rynku światowym.
International Sales Conference 2008 pozostawiła uczestnikom dosyć miejsca także na dyskusje nieformalne. Firmie KBA-Grafitec i jej zagranicznym partnerom handlowym międzynarodowe spotkanie pomogło w ustanowieniu celów na rok 2009. Przedstawiciele światowej sieci handlowej KBA, którzy po raz pierwszy wzięli udział w międzynarodowej konferencji handlowej KBA-Grafitec, byli mile zaskoczeni profesjonalnym jej poziomem i wagą zyskanych informacji.
Epson DiscProducer w ofercie Alstora
Firma Alstor podpisała z firmą Epson umowę dystrybucyjną w zakresie rozwiązań do publikacji płyt CD/DVD. Tym samym poszerzyła swoją ofertę duplikatorów o najnowsze rozwiązanie tego producenta: PP-100. Najnowszy DiscProducer Epsona wyposażony w dwie nagrywarki DVD i sześć kolorowych atramentów wytwarza (nagrywa i nadrukowuje) 30 płyt CD na godzinę (ponad 10 tys. sztuk rocznie).
Duplikator, z dwiema nagrywarkami DVD i drukarką atramentową Epsona, wykonuje nadruki z maksymalną rozdzielczością 1440×1440 dpi. Możliwe jest też wykonywanie nadruków w trybie przyspieszonym z rozdzielczością 1440×720 dpi.
Urządzenie dostarczane jest razem z łatwym w obsłudze oprogramowaniem, które umożliwia konfigurację nagrywania i nadruku. Możliwe jest wykonywanie różnych projektów w jednym cyklu. Duplikator pozwala na serializację płyt. Maksymalnie do urządzenia można włożyć 100 płyt CD lub DVD.
Zamknięta i zwarta obudowa chroni robotykę przed kurzem i ewentualnymi zniszczeniami zapewniając dłuższą żywotność urządzenia; umożliwia jednocześnie prostą obsługę oraz szybką i nieskomplikowaną wymianę kasetek z atramentami. Oddzielne kartridże dla każdego koloru pozwalają użytkownikowi na wymianę tylko tego, który jest pusty.
PP-100 oferuje najlepszą w swojej klasie technologię nadruku Micro Piezo w połączeniu z doskonałymi płytkami WaterShield firmy Taiyo Yuden.
PWPW S.A. nagrodzona w Brukseli za technologię kolorowej personalizacji dokumentów
Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. zdobyła złoty medal z wyróżnieniem w konkursie „Eureka” na targach Brussel Innova za technologię kolorowej personalizacji kart poliwęglanowych. Projekt otrzymał również nagrodę specjalną Ministra Brukseli.
Technologia umożliwia zamknięcie kolorowego zdjęcia w strukturze wielowarstwowej karty. Poszczególne warstwy karty zawierające druk offsetowy, hologram, częściową personalizację, są łączone podczas procesu laminowania, a następnie wycina się z nich karty, poddawane potem procesowi grawerowania laserowego. Metoda ta wykorzystuje mieszane techniki personalizacji, która poprzez grawerowanie laserowe i druk inkjet dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo karty.
„Wiele grup badawczych od kilku lat stawiało sobie za cel skonstruowanie bezpiecznego dokumentu poliwęglanowego z kolorową personalizacją zamkniętą wewnątrz struktury wielowarstwowej karty – wyjaśnia Andrzej Bogun, członek zarządu PWPW S.A. – Jesteśmy pierwszą firmą, której to się udało.
Technologia zakłada powiązanie procesu personalizacji z procesem produkcji karty. Umieszczenie kolorowego zdjęcia na jednej z warstw karty, a następnie zamknięcie go w strukturze całej karty uniemożliwia fałszowanie dokumentu bez widocznych śladów ingerencji. Z uwagi na specyficzne warunki, w których przebiega proces laminacji (wysoka temperatura i ciśnienie), w toku dalszych badań opracowano technologię, która pozwala na zachowanie dobrej jakości zdjęcia. Kolorowe zdjęcie ułatwi rozpoznanie osoby legitymującej się dokumentem. Powiązanie procesu produkcji i personalizacji karty skutkuje dodatkowo wyeliminowaniem czystych blankietów dokumentu, co likwiduje wykorzystywanie skradzionych blankietów do nieuprawnionego personalizowania. Technologia jest zgodna z normą ISO 7810 oraz dyrektywami UE.
Twórcami projektu są dr Ewa Leszczyńska-Ambroziewicz, dr Andrzej Pawlak i mgr Dariusz Nowakowski. Opracowanie nowej technologii było możliwe dzięki współpracy z firmą Bayer, która jest producentem folii poliwęglanowej o wymaganych parametrach technicznych. Technologia opracowana przez PWPW w 2007 roku była już kilkukrotnie nagradzana – zdobyła min. główną nagrodę w kategorii „technologia przyszłości” w konkursie Polski Produkt Przyszłości. Projekt został również nagrodzony srebrnym medalem na Międzynarodowej Wystawie Wynalazczości i Nowej Techniki w Genewie. Technologia PWPW S.A została zgłoszona w Urzędzie Patentowym. Projektem interesują się już europejscy producenci dokumentów.

Brussels Innova to największe w Europie targi innowacji i nowych technologii. Gromadzą innowacyjne rozwiązania z całego świata. Jednostki naukowo-badawcze, prywatni przedsiębiorcy, uczelnie, a także indywidualni wynalazcy prezentują na targach swoje rozwiązania z różnych branż i dziedzin nauki. Polska uczestniczy w tej imprezie od 1990 roku.
W lutym piąte Targi Reklamy RemaDays
W dniach 10–12 lutego 2009 r. odbędzie się jubileuszowa, piąta edycja Targów Reklamy RemaDays. Na powierzchni 11 000 m2 w hali EXPO w Warszawie zaprezentuje się blisko 430 wystawców z kraju i z zagranicy, którzy przygotują ofertę w pełni ukazującą najnowsze trendy i rozwiązania w trzech największych sektorach związanych z reklamą: technologia w przemyśle reklamowym, out&indoor i upominki reklamowe. To doskonała okazja do nawiązania znaczących kontaktów branżowych.
Targi RemaDays rozwijają się w dużym tempie, z roku na rok przyciągając coraz większą ilość wystawców i zwiedzających. Corocznie RemaDays staje się płaszczyzną łączącą trzy najważniejsze gałęzie reklamy, a przydzielenie poszczególnym branżom odpowiednio dużej powierzchni gwarantuje przejrzystą formułę i łatwiejszy dostęp do konkretnych sektorów.
Istotną częścią targów RemaDays jest TechnologyDays, w którym zaprezentują się tak ważne w branży druku firmy, jak Ocè, Teba, Jet Media czy Atrium. Firmy te zaprezentują gamę nowości, w tym innowacyjne technologie drukowania.
Również sektor Out&indoor będzie licznie reprezentowany przez przedstawicieli branży. Będzie można porozmawiać z przedstawicielami takich firm jak Faktor, Bokwa, Litex czy Sign Poland.
Zdaniem Sławomira Giefinga, prezesa firmy GJC Inter Media, będącej organizatorem targów, RemaDays to dla wszystkich osób zawodowo związanych z branżą drukarską okazja do zapoznania się z najnowszymi produktami oraz rozwiązaniami w obszarze poligrafii i druku wielkoformatowego.
Podczas piątej edycji targów nie zabraknie wykładów, konferencji i paneli dyskusyjnych prowadzonych przez znanych specjalistów z branży. Część kongresowa stanowi istotny element targów dający każdemu odwiedzającemu okazję do posłuchania kreatywnych paneli dyskusyjnych i wzbogacenia swojej wiedzy marketingowej.
Wśród osób zwiedzających rozlosowane zostaną nagrody. W tym roku będą to dwa zestawy ekskluzywnych zegarków Armani, a także zestawy wód toaletowych.
Organizatorem targów RemaDays jest poznańska firma GJC Inter Media. Jest ona również wydawcą branżowych kwartalników „Gifts Journal” i „Gifts Journal Ukraina”.
Najnowsze oprogramowanie Adobe Creative Suite 4 już w Polsce
W dniu 21 października br. w warszawskim hotelu Hilton odbyła się polska premiera najnowszego oprogramowania Adobe Creative Suite 4. Rodzina Adobe Creative Suite to znane wszystkim grafikom, fotografom, twórcom stron internetowych i filmów wideo zaawansowane oprogramowanie graficzne i edytorskie. Wykorzystywane jest do tworzenia i edytowania treści przeznaczonych dla mediów wszelkiego rodzaju – od tradycyjnych mediów drukowanych, przez film, Internet, po elektroniczne urządzenia przenośne. Pakiety Creative Suite 4, które swą światową premierę miały 23 września, trafiły do sprzedaży w Polsce. Podczas warszawskiej premiery publiczność miała okazję przekonać się na własne oczy o ich możliwościach.
Spotkanie rozpoczął Rafał Maciejewicz, Dyrektor Sprzedaży i Kanału Partnerskiego Adobe na Polskę i kraje bałtyckie (Litwę, Łotwę i Estonię), który przywitał gości i pokrótce przedstawił zawartość najnowszej oferty firmy – pakiety Creative Suite 4 Design, przeznaczone głownie dla grafików i redakcji mediów tradycyjnych, Creative Suite 4 Web, dedykowane twórcom stron i serwisów internetowych, Creative Suite 4 Production, czyli kompletny zestaw narzędzi do edycji i postprodukcji materiałów filmowych, oraz pakiet Master Collection, skupiający wszystkie elementy występujące w pozostałych zestawach.
Po tym teoretycznym wstępie rozpoczęło się to, na co wszyscy czekali, czyli pokazy „na żywo” możliwości poszczególnych programów i ich współdziałania. Właśnie na współdziałanie i integrację technologii, a przez to na usprawnienie przepływu pracy i oszczędność czasu, postawili twórcy Creative Suite 4. Współczesne media w coraz większym stopniu przenikają się i integrują – te same treści prezentowane są w formie druku, grafiki publikowanej w Internecie, w formie filmów czy dynamicznych animacji flash\'owych. Ambicją Adobe było stworzenie kompleksowego, środowiska kreatywnego integrującego media, a zarazem ułatwiającego pracę twórcom. Innowacyjność czwartej edycji pakietów w dużej mierze polega na synergii i kompatybilności poszczególnych ich składników.
Pierwszy pakiet – Creative Suite 4 Design Premium – zaprezentował Piotr Janowczyk. Zobaczyć można było w akcji najnowszą, jedenastą już wersję popularnego Photoshopa w wersji Extender, wzbogaconą o szereg narzędzi do edycji obiektów 3D. Zaprezentowane zostały też takie programy jak Ilustrator CS4 – program do grafiki wektorowej, oraz najnowsza wersja InDesign – oprogramowania znanego w większości redakcji, służącego do przygotowania tekstu i grafiki do druku.
Po tym pokazie uczestnicy zostali zaproszenia na lunch, podczas którego mieli okazję zapoznać się ze sprzętem prezentowanym przez partnerów pokazu – firmy Wacom, Apple i Epson. Można było również spróbować samemu zmierzyć się z nowym oprogramowaniem Adobe, zainstalowanym na MacBookach Apple wyposażonych w tablety Wacomu.
Po przerwie uczestnikom zaprezentowano kluczowe programy pozostałych dwóch pakietów. Najpierw Tomasz Rupik przedstawił pakiet Creative Suite 4 Web Premium oraz nowości w takich programach jak Dreamweaver CS4, Fireworks CS4 i Flash CS4. W tym ostatnim najwięcej emocji wzbudziło narzędzie o nazwie bones pozwalające w wyjątkowo łatwy sposób animować statyczne obiekty.
Z kolei pakiet Creative Suite 4 Production Premium zaprezentował Rafał Warchoł – odpowiedzialny za oprawę graficzną programów w telewizji TVN, na co dzień koordynujący pracę kilkudziesięciu osób pracujących w dziale grafiki stacji. Prócz nowych narzędzi i uzyskanych dzięki nim efektów, takich jak choćby efekt Cartoon w programie After Effects, zademonstrował szereg funkcji i udogodnień pozwalających na szybsza i efektywniejszą pracę, w tym pracę wielu osób nad jednym projektem.
Na koniec uczestników spotkała miła niespodzianka – losowanie iPod\'ów Nano od Apple, przenośnej drukarki Epson i – oczywiście – pakietów Creative Suite 4: Web, Production i Design.

Nowy system produkcyjny Océ CS620 w drukarni Kropka
W ostatnich tygodniach w drukarni Wydawnictwa Kropka z Wrześni rozpoczęła pracę kolorowa cyfrowa maszyna na papier cięty Océ CS620. Urządzenie jest wykorzystywane przede wszystkim do drukowania niskonakładowych zleceń akcydensowych, a jego obłożenie sukcesywnie wzrasta, przyciągając do firmy nowych klientów. Maszyna pozwoli też drukarni na wprowadzenie do swojej oferty nowego produktu – wysokiej jakości fotoalbumów.
Drukarnia Wydawnictwa Kropka istnieje od 1993 roku i specjalizuje się w produkcji wysokiej jakości druków niskonakładowych, takich jak czasopisma (m.in. kwartalnik „Fotografia”, „Artluk’) plakaty, foldery, zaproszenia i inne. Jej park sprzętowy składa się z maszyn offsetowych (Heidelberg, Adast), systemu CtP oraz dwóch urządzeń pracujących w technologii druku cyfrowego.
Mówi Krzysztof Korpik, kierownik pracowni DTP w drukarni Kropka: „Z technologią druku cyfrowego mamy bezpośredni kontakt od dwóch lat. Ponieważ w tym czasie znacznie wzrosły nasze oczekiwania i potrzeby, przede wszystkim pod względem jakości i wydajności, zdecydowaliśmy się na zakup nowego systemu produkcyjnego. Zależało nam na tym, aby poza dwoma wymienionymi parametrami maszyna umożliwiała drukowanie na wyższych niż do tej pory gramaturach tj. do 300 g/m2”.
W efekcie, z początkiem września do drukarni Kropka została dostarczona kolorowa maszyna arkuszowa Océ CS620. Urządzenie oferuje funkcje drukowania, kopiowania i skanowania z prędkością 65 str. A4/min. Maszyna drukuje z rozdzielczością 600×1800 dpi na różnego rodzaju podłożach (m.in. papierach powlekanych i niepowlekanych, foliach, etykietach, kartach pocztowych) o gramaturze z zakresu 64–300 g/m2 i formatach od 100×148 mm do 330×487 mm, także nietypowych.
Maszyna zainstalowana w drukarni Kropka wyposażona jest w wysokiej klasy spektrofotometr i system zarządzania profilami kolorystycznymi. Pozwalają one na uzyskanie wysokiej powtarzalności barw, dostosowanie ich do specyficznych potrzeb klienta oraz produkcję odbitek próbnych na podłożu nakładowym.
Mówi Krzysztof Korpik: „Na maszynę firmy Océ, poza wymaganymi przez nas parametrami technicznymi czy jakościowymi, zdecydowaliśmy się przede wszystkim ze względu na bardzo profesjonalne podejście do klienta oraz atrakcyjne warunki finansowe. Jak dotychczas urządzenie sprawuje się bez zarzutu, a jakość pochodzących z niego wydruków spełnia nasze oczekiwania”.
W nowo zainstalowanym urządzeniu realizowane są przede wszystkim typowe zlecenia akcydensowe: wizytówki, plakaty, ulotki i zaproszenia. Są one zlecane głównie przez stałych klientów drukarni, ale, jak informuje Krzysztof Korpik, już wkrótce firma wprowadzi do swojej oferty produkt, który ma przyciągnąć zupełnie nowych zleceniodawców. „Obecnie system Océ stanowi uzupełnienie druku offsetowego. Jednak w najbliższym czasie planujemy zakup profesjonalnych urządzeń do oprawy twardej, co pozwoli zaproponować nam produkcję wysokiej jakości fotoalbumów, właśnie przy wykorzystaniu urządzenia Océ. Chcielibyśmy, aby pojawiły się one w naszej ofercie w listopadzie. Na razie jednak drukarnia w coraz większym stopniu korzysta z możliwości, jakie zapewnia system Océ CS620 w zakresie typowej produkcji akcydensowej. Jego obłożenie stopniowo wzrasta, ponieważ wysoka jakość za rozsądną cenę przyciąga nowe zamówienia. Reasumując: jesteśmy bardzo zadowoleni z tej inwestycji, a dotychczasowe relacje z Océ Poland pozwalają nam stwierdzić, że współpraca między naszymi firmami będzie bardzo owocna” – konkluduje Krzysztof Korpik.

Nowe urządzenia firmy Sharp
Poprzez zaprezentowane w listopadzie br. nowe czarno-białe urządzenia wielofunkcyjne firma Sharp podkreśliła swoje zainteresowanie potrzebami małych przedsiębiorstw. Nowe produkty mają parametry i wydajność do tej pory zarezerwowane dla większych, dużo droższych urządzeń. Mogą być one również wyposażone w popularne oprogramowanie umożliwiające zarządzanie dokumentami, opracowane przez korporację Sharp. Klienci mają do wyboru dwa modele kopiarko-drukarek w formacie A3 – AR-5520 i AR-5516, których prędkość druku wynosi odpowiednio 20 i 16 stron na minutę. W obu modelach pierwsza kopia powstaje w 7,2 s. Są wyposażone w obsługę języka opisu strony Sharp Printer Language with Compression (SPLC) pozwalający na lepsze przekazywanie danych i szybszą pracę. Opcjonalnie możliwe jest również zwiększenie pojemności podajników papieru do 1100 arkuszy.
„Najnowsze modele z oferty firmy Sharp pozwalają klientom na dokładne określenie tego, czego potrzebują. W efekcie otrzymają oni urządzenie, które idealnie spełni ich oczekiwania, bez konieczności płacenia za funkcje, z których będą korzystać nie częściej niż okazjonalnie” – twierdzi Jacek Dzierżanowski, Product Manager PPC w Sharp Polska.
Połączenie zaawansowanej funkcjonalności z prawdziwym ograniczeniem kosztów to znakomite rozwiązanie dla niewielkich budżetów małych przedsiębiorstw, dla których optymalizacja finansów to sprawa kluczowa. Nowe modele oferowane są również w wersji z oprogramowaniem Sharpdesk umożliwiającym zarządzanie dokumentami, dla jeszcze lepszej efektywności pracy.
Modele AR-5520 i AR-5516 są wyposażone w skaner formatu A3 z funkcją „Skanuj raz/drukuj wiele razy”, która pozwala na osiągnięcie większej wydajności przy dużej ilości dokumentów, i z funkcją elektronicznego sortowania jeszcze bardziej ułatwiającą pracę.
TruePress Jet520 Screena drukuje brytyjskie gazety w Nowym Jorku
Dzięki kontraktowi podpisanemu pomiędzy Associated Newspapers (kompania zarządzająca pięcioma czołowymi gazetami Wielkiej Brytanii) i Newsworld Corporation (Wielka Brytania), już w styczniu 2009 w jednej z drukarń AlphaGraphics w Stanach Zjednoczonych będą drukowane dla Nowego Jorku dwie brytyjskie gazety: „Daily Mail” oraz „The Mail On Sudany”.
Newsworld zainwestował w system Truepress Jet520 Screena umożliwiający drukowanie gazet w trybie „on-demand”. Obróbka wykończeniowa będzie się odbywała on-line na sprzęcie Hunkeler, całość zostanie zainstalowana w drukarni AlphaGraphics w USA w grudniu tego roku.
David Renouf, dyrektor naczelny Newsworld, mówi: „Kontrakt z Associated Newspapers umocnił naszą pozycję na rynku. Z zadowoleniem obserwujemy rosnące zainteresowanie ze strony kontrahentów i co najważniejsze odnotowujemy wzrost zamówień. Bardzo dobrze układa się partnerska współpraca z AlphaGraphics, najlepszą jaką znamy organizacją, nie mającą sobie równych pod względem jakości i obsługi. Przedsięwzięliśmy wszystkie niezbędne kroki dla zainwestowania we właściwą technologię, która zaspokoi potrzeby naszych obecnych i przyszłych klientów”.
AlphaGraphics opracowuje, wdraża i nadzoruje komunikację pomiędzy ponad 260 prywatnymi przedsiębiorstwami oraz lokalnymi centrami biznesowymi rozproszonymi po całym świecie. Będąc w zgodzie z najwyższymi światowymi standardami jakościowymi, dysponując najnowszymi technologiami oraz globalną komunikacją sieciową, doświadczony zespół specjalistów AlphaGraphics propaguje kreatywne rozwiązania, dzięki którym klienci mają wysokie poczucie bezpieczeństwa, a ich działania są jeszcze bardziej efektywne.
David Kovacs, dyrektor naczelny AlphaGraphics, dodaje: „Newsworld i AlphaGraphics są parą doskonale dobranych partnerów. Ich uwaga zawsze jest skupiona na wzorowej obsłudze klientów pod względem technologii, indywidualnych potrzeb oraz możliwych rozwiązań. Jestem przekonany, że inni będą obserwować z niecierpliwością, dokąd nas to zaprowadzi. Gdybyśmy przegapili możliwość połączenia kreatywnych pomysłów i doświadczenia Newsworld z naszą doskonałą operatywnością byłby to niewybaczalny błąd”.
Kontrakt dotyczy dwóch zespołów drukujących Truepress Jet520 Screena, produkujących kompletne gazety z doskonałą kolorystyką i jakością szczegółów nie do odróżnienia od druku offsetowego. Maksymalna wydajność systemu wynosi 128 m wstęgi na minutę, co odpowiada 1,200 tabloidowym 48-stronicowym gazetom w ciągu jednej godziny. Truepress Jet520 jest sprawdzonym, bardzo elastycznym systemem drukującym gazety, posiadającym długą listę innych zastosowań, do których między innymi należą druki transakcyjne, korespondencja bezpośrednia, książki, formularze.
„Ten kontrakt to punkt kulminacyjny ponaddwuletniej pracy i kamień milowy w rozwoju całego sektora gazetowego – mówi Brian Forsdike, prezes Screen Europe. – Zdalna produkcja gazet w dniu emisji oznacza, że zarówno turyści, jak i podróżujący biznesmeni będą na bieżąco informowani poprzez medium, które znają najlepiej. Truepress Jet520 daje wydawnictwom możliwość reprodukowania kompletnych kopii tytułów wszędzie, na całym świecie, z zachowaniem pełnej kolorystyki, i w takich ilościach, jakie są potrzebne”.
Digital Printing firmy Spühl w grupie Wifag - Polytype
Z dniem 1 listopada 2008 oddział druku cyfrowego firmy Spühl AG wszedł w skład firmy Wifag – Polytype Holding AG z siedzibą w Bernie (Szwajcaria), na skutek czego powstała nowa firma: WP Digital AG.
Wifag – Polytype Holding to grupa zatrudniająca 1500 osób i prowadząca działalność produkcyjno-handlową w dziedzinie rotacyjnych maszyn offsetowych do druku gazetowego (Wifag), maszyn znakujących i urządzeń przetwórczych dla przemysłu spożywczego, kosmetycznego i farmaceutycznego (Polytype), jak również dla sektora dystrybucji maszyn graficznych i akcesoriów.
Nowo powstała firma WP Digital AG, mająca swoją siedzibę w Wittenbach, skoncentruje swoje działania na R&D, sprzedaży i serwisie drukarek wielkoformatowych oraz na zorganizowaniu centrum zajmującym się aplikacjami cyfrowymi w Wifag – Polytype Group. Od tej chwili firma Spühl AG będzie produkować drukarki wielkoformatowe pod szyldem WP Digital AG.
Firma WP Digital będzie sprzedawać swoje produkty na rynku międzynarodowym i zapewniać wsparcie dla zainstalowanych już jednostek. We współpracy z istniejącą siecią dystrybucyjną, a także poprzez wykorzystanie zasobów Polytype Group, zarząd firmy Wifag Polytype Group pragnie poszerzać zasięg swojej działalności o przemysłowy druk cyfrowy.
Opisane przedsięwzięcie pozwoli na stworzenie silnego połączenia i stabilnej, obiecującej przyszłości dla klientów oraz dla nowej gamy produktów z serii Virtu. Nowa firma – WP Digital AG – będzie funkcjonować w tym samym miejscu, co firma Spühl. Dotychczasowi pracownicy produkcji, osoby do kontaktu, jak i numery telefonów, pozostają bez zmian.


Bal Poligrafów we Wrocławiu
W sobotę 7 lutego 2009 roku odbędzie się we Wrocławiu kolejny, IX Bal Poligrafów. Do tradycji należy, że każde z karnawałowych spotkań odbywa się w innym miejscu Wrocławia. Tradycyjnie też bal odbywa się pod patronatem Stowarzyszenia Poligrafów Polskich SIMP.
Przyszłoroczna impreza po raz pierwszy będzie miała miejsce w wytwornym, nowoczesnym patio i salach restauracyjnych pięciogwiazdkowego Hotelu Sofitel we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 17.
Wystąpi i poprowadzi zabawę grupa Ladystars. Kuchnia hotelowa przygotuje bogate i atrakcyjne menu główne serwowane do stołu, pozostałe potrawy w bufetach typu szwedzkiego, gorące i zimne napoje bezalkoholowe bez ograniczeń.
W cenie karty wstępu nie są zawarte alkohole, które można zakupić na miejscu lub delektować się specjałami z własnego zaopatrzenia uczestników.
Zainteresowani otrzymaniem faktury VAT powinni zgłosić to obsłudze na początku imprezy.
Możliwe jest skorzystanie z hotelu na miejscu w cenie 350,00 zł za pokój 2-osobowy, co należy poprzedzić wcześniejszą, indywidualną rezerwacją, tel. 0 71 35 88 708 na hasło „bal poligrafa”. Deklarujemy też pomoc w rezerwacji innego tańszego hotelu we Wrocławiu.
Cena karty – zaproszenia 225,00 zł za jedną osobę w całości przeznaczona na pokrycie kosztów przedsięwzięcia.
Z uwagi na wymagania gospodarzy obiektu potwierdzenie uczestnictwa oraz wpłata 80% zaliczki powinna nastąpić do 10 stycznia 2009.
Zapytania i informacje oraz sprzedaż kart wstępu:
PHU ZINART Systemy Graficzne
ul. Robotnicza 1A
53-607 Wrocław
e-mail:zinart@zinart.pl
www.zinart.pl
tel. 0 71 373 59 39
0 71 355 88 69
fax 0 71 359 26 62


Stowarzyszenie Poligrafów Pomorskich zaprasza
W dniu 27 listopada 2008 r. (czwartek) Stowarzyszenie Poligrafów Pomorskich zaprasza do swojej siedziby
– Szkoła Rzemiosł - Technikum Poligraficzne, Gdańsk, Sobieskiego 90, gdzie o godz. 16.00 odbędzie się spotkanie Stowarzyszenia.
Na spotkanie są zaproszeni nie tylko członkowie SPP, ale również przedstawiciele drukarń i agencji reklamowych zainteresowanych rozwojem poligrafii na Pomorzu.

PROGRAM spotkania:
1. Aktualne tematy SPP
2. Przyjęcie nowych członków do SPP.
3. Prezentacja produktów firmy X-Rite:
Przedstawicielka firmy X-Rite, Małgorzata Lososova Ungradova - Sales Manager, Distributors and Dealers Coordination X-Rite Office Eastern Europe, przedstawi nowości firmy X-Rite, ze szczególnym uwzględnieniem narzędzi do zarządzania barwą w poligrafii (m.in. urządzenie IntelliTrax S system z głowicą skanującą arkusze offsetowe).
4. Prezentacja produktów firmy MAP Polska:
Andrzej Janicki, doradca firmy Map Polska, przedstawi produkty aktualnie oferowane przez te firmę na rynku poligraficznym. Marcin Jakubowski, dyrektor oddziału
w Gdańsku, zapozna obecnych ze strategią działania firmy Map Polska w roku 2009.
5. Poruszane będą również tematy związane z rozwojem szkolnictwa poligraficznego na pomorzu.

Zapraszam serdecznie wszystkich Państwa na kawę do naszej siedziby.
Pozdrawiam,
Sławomir Wojtaś
Prezes Zarządu SPP
T jak Typografia, czyli jak dobrze zaprojektować książkę - ostatni wykład
Arctic Paper Polska wspólnie z firmą Design Plus zapraszają na wykład zamykający cykl „T jak Typografia, czyli jak dobrze zaprojektować książkę”.

Zorganizowana przez Arctic Paper Polska wspólnie z firmą Design Plus seria spotkań poświęconych sztuce tworzenia pięknych książek cieszyła się ogromnym zainteresowaniem.
Wykłady poprowadzone przez Andrzeja Tomaszewskiego, Stefana Szczypkę, Adama Twardocha, Roberta Chwałowskiego i Roberta Olesia przyciągnęły szeroką rzeszę słuchaczy.

Na listopad zaplanowano ostatnie spotkanie będące niejako podsumowaniem cyklu.
Odbędzie się 27 listopada do Traffic Club (ul. Bracka 25, III p. w godzinach 15.00-18.00.

Tematy wykładów:

– Michał Büthner-Zawadzki: Papiery objętościowe
– Robert Chwałowski: Dlaczego polskie książki są jakie są. Analiza makroekonomiczna i mikrotypograficzna
– Andrzej Tomaszewski: Pióro. Projekt literackiego czasopisma
– Robert Oleś: Problematyczne elementy składu rzutujące na estetykę tekstu

Wstęp na wykłady wolny.





W styczniu Konferencja Poligraficzna w Bukowinie
Szczecińska Agencja Edukacyjna organizuje X Zimową Konferencję Poligraficzną BUKOWINA TATRZAŃSKA 2009, która odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia „Rysy”, przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 11/12–14 stycznia przyszłego roku. Partnerem konferencji jest portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”
Program konferencji skierowany jest do kadry kierowniczej drukarń, zakładów poligraficznych oraz firm działających w branży poligraficznej. Tematyka wystąpień obejmie problematykę druku cyfrowego, w tym wielkoformatowego, i offsetowego. Urządzenia, materiały, podłoża i technologie będą przedmiotem dyskusji i wymiany doświadczeń.
Poza referatami programowymi organizatorzy przewidują wystąpienia przedstawicieli firm oferujących swoje urządzenia i materiały dla drukarń. Doświadczenia lat ubiegłych wskazują, że istotne są opinie użytkowników. Konferencja stwarza więc możliwości konfrontacji różnych rozwiązań i doświadczeń w stosowaniu konkurencyjnych rozwiązań.
Organizator zaprasza firmy poligraficzne do udziału w konferencji i prezentacji swoich rozwiązań.
Dotąd wystąpienia zapowiedziały m.in. firmy: Kodak Polska, Michael Huber Polska, Ferag Polska, Konica Minolta, Agfa Polska.
Organizator oczekuje decyzji i zgłoszenia udziału firmy wraz z tematem wystąpienia do dnia 30.11.2008 r.

Jako impreza towarzysząca odbędą się V zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów BUKOWINA HUBER SKI CUP 2009. Ponadto po raz pierwszy odbędą się zawody w snowboardzie dla uczestników konferencji pod wstępna nazwą BUKOWINA SNOWBOARD CUP 2009.

Koszt udziału w konferencji wynosi 1150,00 zł od osoby i obejmuje:
- zakwaterowanie (pokój dwuosobowy) i wyżywienie (dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł)
- udział w obradach konferencji
- udział w zawodach narciarskich
- udział w imprezach rekreacyjnych.

Informacji udziela Waldemar Światły
tel. 608-082-657, tel/fax 056/660-80-17
e-mail:saebiuro@emil.tnp.pl
Dni Otwarte Duplo Polska i Tadan
W dniach 22–23 października br. w Nowym Sączu i 21–23 października w Poznaniu odbywały się spotkania z cyklu Dni Otwartych z firmą Duplo Polska. Pierwsze z nich zorganizowane było wspólnie z firmą Tadan – lokalnym dystrybutorem urządzeń Duplo. Obie imprezy były okazją nie tylko do prezentacji najnowszych rozwiązań Duplo, które można było oglądać bezpośrednio w trakcie pracy oraz testować, ale również do uzyskania informacji na temat prezentowanych oraz innych maszyn znajdujących się w ofercie tego producenta. Odwiedzający wystawę mogli uzyskać od przedstawicieli firm Duplo Polska i Tadan informacje, które z systemów najbardziej pasują do charakteru pracy i aktualnej sytuacji biznesowej ich zakładów poligraficznych.

Dni Otwarte, zarówno te w Nowym Sączu, jak i te w Poznaniu, miały charakter otwartej wystawy, podczas której prezentowane były pełne możliwości wybranych urządzeń znajdujących się w ofercie Duplo Polska. Były też okazją do uzyskania informacji od przedstawicieli organizatorów, którzy każdemu przybyłemu gościowi poświęcali czas i byli do jego dyspozycji, co pozwalało na wspólne z nim sprecyzowanie jego oczekiwań i potrzeb.
„Po sukcesie ubiegłorocznej imprezy, jaka miała miejsce w Katowicach, zdecydowaliśmy się zorganizować wystawę w Nowym Sączu. Z tego bowiem regionu otrzymywaliśmy coraz więcej zapytań o sprzęt Duplo – mówi Marek Jureczko, współwłaściciel firmy Tadan. – Urządzenia tego producenta oferujemy naszym klientom już od wielu lat, ale w ciągu ostatniego czasu odnotowujemy coraz większe nimi zainteresowanie. Przede wszystkim decyduje o tym wysoka jakość oferowanych przez tę firmę urządzeń, ale również wysoki poziom serwisu i obsługi, jakie oferuje firma Tadan, a także prężnie działający polski oddział Duplo. Wszystko to sprawia, że klienci nabrali zaufania do tej marki i coraz częściej decydują się na zakup proponowanych przez Duplo rozwiązań. Dni Otwarte, jakie w tym roku organizujemy, mają przybliżyć naszą ofertę tym wszystkim zainteresowanym, którzy myślą o unowocześnieniu introligatorni w swoich zakładach poligraficznych.”

Podobny cel przyświecał imprezie w Poznaniu, którą odwiedziło ponad 35 firm z regionu Wielkopolski. „Organizując Dni Otwarte w innym miejscu niż nasza siedziba w Warszawie chcemy dotrzeć do klientów z innych stron naszego kraju, którzy słyszeli już o marce Duplo, ale nie do końca jeszcze znają możliwości zastosowań oferowanych przez nas rozwiązań. Imprezy otwarte, podczas których nasi goście mogą testować sprzęt, przekonują ich, że systemy firmy Duplo znakomicie spełniają swoje funkcje zarówno w małych, jak i średnich, a także dużych drukarniach. W naszej bogatej ofercie każda firma (zarówno pracująca w tradycyjnej technologii offsetowej, jak i cyfrowej) może znaleźć coś dla siebie i takimi imprezami chcemy do tego przekonać klientów” – mówi Gabriela Swat, Marketing Manager w firmie Duplo Polska sp. z o.o.

Odwiedzający obie wystawy mogli zobaczyć pracę wielu urządzeń firmy Duplo.
Dużym zainteresowaniem podczas Dni Otwartych cieszyła się, mająca swoją premierę podczas tegorocznych targów drupa, a w naszym kraju pierwsze swoje premierowe pokazy w obu miastach, automatyczna bigówka DC-445. Urządzenie służy do przegniatania (wykonuje do 15 bigów na jednym dokumencie i zapewnia bigowanie bez pękania toneru), posiada podciśnieniowy system podawania arkuszy i obsługuje wydruki pochodzące zarówno z maszyn cyfrowych, jak też offsetowych, oraz wydruki uszlachetnione.
W Poznaniu natomiast po raz pierwszy prezentowane było nowe urządzenie do lakierowania UV Coater 205A. To prosta i wygodna w obsłudze maszyna zapewnia atrakcyjne wykończenie arkuszy nadając im błyszczącą satynową lub matową powłokę. Może obsługiwać papier zadrukowywany zarówno w technologii offsetowej, jak i cyfrowej.

Niesłabnącym zainteresowaniem odwiedzających obie wystawy cieszył się system produkcyjny Duplo 2000, przeznaczony do produkcji broszur z wydajnością 2000 egzemplarzy na godzinę (prezentowany na obu imprezach). „To system, który obok Duplo 5000 (również przeznaczonego do broszurowania), jest obecnie najbardziej popularny i stanowi doskonałą alternatywę dla małych i średnich drukarń, które planują unowocześnienie i usprawnienie swojej introligatorni” – mówi Mariusz Bednarek, doradca ds. Duplo w firmie Tadan.
Kolejnym prezentowanym urządzeniem, zarówno w Nowym Sączu, jak i w Poznaniu, był Docucutter DC-615 Pro, przeznaczony do wykańczania różnorodnych prac drukowanych cyfrowo, jak pocztówki, zaproszenia, ulotki, wizytówki, okładki, materiały promocyjne. Urządzenie tnie wzdłużnie, poprzecznie oraz biguje wydruki cyfrowe w jednym przebiegu i zapewnia ciągłość produkcji przy minimalnym wkładzie pracy ze strony operatora.
Podczas Dni Otwartych można było przetestować działanie automatycznych złamywarek Duplo DF-1000 i DF-915. Pierwsza z nich posiada podciśnieniowy system podawania arkuszy, druga – cierny. „Również te mniejsze urządzenia cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem naszych klientów – mówi Mariusz Bednarek. – W ostatnim czasie organizujemy dla nich pokazy także w ich firmach, gdzie bezpośrednio mogą testować swoje prace. Najczęściej po takich testach urządzenie pozostaje u klienta, co świadczy o tym, że przekonuje go wysoka jakość, przyjazna i prosta obsługa urządzeń Duplo oraz profesjonalny serwis, jaki staramy się zapewnić.”
Podczas imprezy w Poznaniu prezentowany był również powielacz cyfrowy DP-S850, który staje się coraz częściej dobrą alternatywą dla jedno- i dwukolorowych urządzeń offsetowych. Umożliwia szybkie kopiowanie zużywając znacznie mniej energii niż zwykłe kopiarki.

„Cieszy nas stale rosnące zainteresowanie naszymi produktami. Takie imprezy, jak te odbywające się w Nowym Sączu czy w Poznaniu z pewnością będą miały swoją kontynuację. Najbliższa, o podobnych charakterze, odbywać się będzie w dniach 25–26 listopada w Krakowie i już dziś wszystkich serdecznie na nią zapraszamy” – podsumowuje Gabriela Swat.


Serwis ploterów wielkoformatowych na północy Polski
Firma MAD, z siedzibą w Trąbkach Wielkich koło Gdańska, specjalizuje się w naprawach ploterów japońskiej firmy Mutoh, jak również innych znanych marek.
Od niedawna oprócz naprawy i konserwacji ploterów firma MAD zajmuje się doradztwem w zakresie wyboru urządzeń do produkcji reklam i ich sprzedażą. Oferuje usługi w zakresie naprawy i konserwacji ploterów wielkoformatowych związanych z ich normalną eksploatacją, jak i nagłymi awariami. Bogate doświadczenie w naprawach pozwala na skuteczne i szybkie doprowadzenie sprzętu do właściwego działania. Więcej informacji – na stronie www.ploterserwis.com.pl



<< Poprzedni  11-20  21-30  31-40  41  42  43  | < 44 >  45  46  47  48  49  50  51-56  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o