Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się
Poligrafia 2003

Z ostatniej chwili


Cezex oferuje nowe papiery ozdobne Shade
Shade to najnowsza propozycja niemieckiej papierni Gmund. Obejmuje ona niepowlekane wyroby papierowe imitujące starodawne, ręcznie wytwarzane papiery japońskie. Znajdują się wśród nich zarówno białe, jak i barwione w masie papiery. Cechą charakterystyczną, wpływającą na ich atrakcyjny wygląd jest ciekawe, nierównomierne przezrocze, będące efektem miejscowo zgrupowanych, w trakcie bardzo dokładnej produkcji, włókien. Dzięki temu uzyskuje się dodatkowy efekt nierównej powierzchni, mimo iż nie jest to papier tłoczony. Papiery Shade wyróżniają się także nierównomiernością barwy na powierzchni, dającą wrażenie efektownego wzoru marmurkowego.
Cezex wprowadził na stałe do swej oferty dwie barwy – srebrzystą, Shade Polished Mirror, i czarną, Shade Polished Carbon. Obydwie pozycje dostępne są w gramaturze 250 g/m2. W ramach oferty indywidualnej oferowane są także wyroby o barwie białej, Shade Air, kości słoniowej, Shade Moon, i kremowej, Shade Dawn – wszystkie dostępne w gramaturach 70, 100, 180 i 250 g/m2.
Wyroby papierowe Shade polecane są do drukowania offsetowego, typograficznego, sitowego, termicznego pośredniego. Druki wykonane na papierach Shade można dodatkowo uszlachetniać poprzez tłoczenie bezbarwne i z folią. Papiery o gramaturze 100 g/m2 przydatne są do zadrukowywania w cyfrowych i biurowych drukarkach atramentowych oraz laserowych.
Wyroby Shade polecane są do artystycznych druków. Wykonane z nich koperty i papeterie, programy teatralne, zaproszenia, dyplomy, a także wszelkiego rodzaju druki reklamowe będą się wyróżniały się efektownym, eleganckim wyglądem.

Serwis KBA - dbanie o ciągłość produkcji
W ostatnim czasie firma KBA wprowadziła bądź usprawniła szereg rozwiązań w zakresie kompleksowych usług posprzedażowych, z których część, jak zapewnia niemiecki producent, jest unikalna w skali całego rynku.
Jednym z nich jest rozbudowany model zdalnej diagnostyki maszyn drukujących, wprowadzony przez KBA standardowo w modelu Rapida już w 1995 roku. W połączeniu ze zdalnym serwisowaniem przyrządy kontrolne maszyn KBA umożliwiają szczegółową diagnostykę ich pracy, zapewniając jednocześnie najwyższy poziom bezpieczeństwa danych. Jak wynika z informacji KBA, obecnie 80% problemów zgłaszanych za pośrednictwem zdalnego serwisu jest rozwiązywanych w trybie online, bez potrzeby angażowania techników czy wysyłania części zamiennych. W przypadku bardziej skomplikowanych problemów firma dysponuje bezpłatną linią telefoniczną, obsługiwaną przez zespół wyspecjalizowanych techników. Wspomniana linia oraz zdalny serwis są dostępne przez całą dobę przez siedem dni tygodnia. Pozwala to klientom zaoszczędzić wiele czasu i pieniędzy, a także pomaga w maksymalizacji czasu produkcji maszyny. Paleta posprzedażowych usług KBA obejmuje ponadto regularne kontrole maszyn drukujących, upgrade\'y urządzeń zainstalowanych u klientów i wiele innych rozwiązań, których celem jest zachowanie wysokiej wartości, efektywności i niezawodności maszyny. Regularna konserwacja w połączeniu ze szczegółową dokumentacją stanu maszyny są decydujące przy zapobieganiu niepotrzebnych przestojów. Firmowy serwis kontrolny przeprowadza zazwyczaj systematyczną analizę całej maszyny: od nakładaka do systemu wykładania, oraz testuje wszystkie funkcje elektryczne i mechaniczne. Drobne usterki są niezwłocznie usuwane, zgłaszana jest również konieczność ewentualnych poważniejszych napraw. W rezultacie użytkownik zyskuje bardzo wiele dzięki większej niezawodności maszyny i możliwości dalszego planowania swoich działań.
W ramach szerokiej gamy usług posprzedażowych KBA znajdują się m.in. innowacyjne opcje w postaci pakietów Prime Service czy Performance Service. Z ich zawartością można było zapoznać się choćby podczas niedawnych targów drupa 2008 odwiedzając znajdujące się w ramach stoiska KBA centrum operacyjne KBA Complete (to nowo powołana do życia firma zajmująca się m.in. doradztwem technicznym i inwestycyjnym). Personel techniczny prezentował tam klientom KBA pełne spektrum usług posprzedażowych oferowanych w ramach współpracy z tą firmą. Jako najważniejsze korzyści płynące dla użytkowników podczas tego rodzaju spotkań wymieniano: jasno zdefiniowaną gamę usług przez cały okres użytkowania maszyny, bezpłatny zdalny serwis, bezpłatne przeglądy maszyn, bardziej niezawodne planowanie (dzięki serwisowi prewencyjnemu), dodatkowy serwis naprawczy, przejmowanie przez KBA wszystkich spraw administracyjnych, wykonywanie wszystkich prac przez wykwalifikowanych specjalistów z serwisu.
Dzień Otwarty Jet Media: Druk na szeroką skalę
21 listopada w nowej siedzibie Jet Media odbędzie się kolejne spotkanie z cyklu Dni Otwartych. Tematem przewodnim tego spotkania będzie druk produkcyjny, przemysłowy, grandformatowy oraz laminacja płynna.
Będą prezentowane ploter wielkoformatowy Roland Aj 1000 i ploter grandformatowy Eurotech S6.
Porównane zostaną maszyny drukujące szeroko i szybko, ale spełniające różne funkcje, mające różne właściwości i warunki eksploatacji. Będzie to również okazja do sprawdzenia właściwości nowych atramentów Roland Ecoextreme LT. Spotkanie będzie się składać z części teoretycznej i zajęć praktycznych: druk oraz laminacja płynna.
Szkolenie jest bezpłatne – jedynym warunkiem wzięcia udziału jest przesłanie do Jet Media elektronicznego formularza dostępnego w serwisie www Jet Media.

Nagrody Gold Ink Honors dla klientów firmy Xerox
Firma Xerox i jej klienci otrzymali 19 nagród Gold Ink Awards. Nagrody przyznawane są najlepszym drukom wyprodukowanym w technologii druku cyfrowego.
Konkurs Gold Ink Awards jest organizowany przez magazyny branży poligraficznej „Printing Impressions” i „Publishing Executive”. Prace konkursowe są oceniane przez niezależnych ekspertów, w tym grafików, managerów produkcji i odbiorców usług poligraficznych. Do tegorocznej, 21. w historii konkursu, edycji zgłoszono ponad 1500 prac.
Zdobywcy nagród wydrukowali na sprzęcie firmy Xerox szeroki zakres aplikacji, od obrazków na pudełkach, przez plakaty, po kolorowe magazyny i broszury. Zwycięskie aplikacje zostały wykonane na systemach: Xerox iGen3 Digital Production Press, DocuColor 5000 i 8000 Digital Color Presses i Xerox 8265 Wide Format Printer.
Firma Palace Press zdobyła aż trzy nagrody – brąz i dwie nagrody pieniężne w kategorii „książki w twardej oprawie” za prace: „Reggae Scrapbook”, „Antarctica: The Global Warning” i „San Francisco Giants: 50 Years”.
Z kolei firma Tucker/Consolidated Graphics zdobyła złoto w kategorii „druk z danymi zmiennymi” za pracę „iGen Direct Mail” i nagrodę pieniężną w tej samej kategorii za „Boomerang Direct Mail”.
Siedem kolejnych nagród powędrowało do:
- RR Donnelley, brąz w kategorii „dzienniki naukowe i techniczne” za pracę dla Journal of Petroleum Technology
- Quebecor World St. Cloud, brąz w kategorii „tabloidy” za druk Water\'s Edge\'s w edycji ze stycznia 2008
- Magjak Printing, brąz w kategorii „Ddruk z danymi zmiennymi” za kalendarz XMPie na rok 2008
- Bridge Publications, nagroda pieniężna w kategorii „obwoluty” za publikację „Dianetics: The Evolution of Scence”
- Dominie Press Pte Ltd, srebro w kategorii „magazyny konsumenckie” za pracę dla „Revolution Magazine”
- Associates Graphic Services, srebro w kategorii „Media Kits” za „Mastercard Commercial Products Toolkit”
- Franklin Communications, nagroda pieniężna w kategorii „druk cyfrowy” za broszurę „South Landmarks”.

Xerox otrzymał dodatkowo siedem nagród za wykorzystanie swojej technologii do produkcji między innymi podręczników, plakatów i personalizowanych pocztówek. Nagrody zostały wręczone podczas targów Graph Expo 2008, które miały miejsce w dniach 26–29 października w Chicago.
ACCHSH podejmuje strategiczną współpracę z rosyjską firmą Monorhythm
W ostatnim czasie firma ACCHSH, producent systemu workflow PuzzleFlow i opartych na nim rozwiązań dedykowanych dla różnych segmentów rynku poligraficznego i wydawniczego, podpisała umowę o strategicznej współpracy z rosyjską firmą Monorhythm, twórcą oprogramowania typu MIS przeznaczonego dla małych i średnich przedsiębiorstw poligraficznych.
Świeżo parafowane porozumienie to efekt wrześniowej wizyty przedstawicieli Monorhythm w Krakowie (gdzie mieści się Centrum Rozwoju ACCHSH), zorganizowanej we współpracy z łotewską firmą ColorSYS (partnerem handlowym Monorhythm). Spotkanie było okazją do wzajemnego poznania oprogramowania stworzonego przez ACCHSH i Monorhythm oraz podjęcia wstępnych rozmów na temat ścisłej współpracy.
System PuzzleFlow i bazujące na nim rozwiązania, opracowane przez firmę ACCHSH, znajdują zastosowanie zarówno w drukarniach, jak i wydawnictwach z całego świata: od Europy, przez USA (np. gazeta „The New York Limes”), po Koreę Płd. i Brazylię. System PuzzleFlow, zapewniający organizację przepływu prac w cyfrowej przygotowalni, jest również z powodzeniem wykorzystywany w drukarniach rosyjskich. Jednocześnie drukarnie z innych krajów od dłuższego już czasu korzystają ze stworzonych przez Monorhythm systemów ASystem oraz PrintEffect, pozwalających na zwiększenie automatyzacji działań biznesowych prowadzonych przez firmy poligraficzne.
W trakcie rozmów strony zapoznały się z aktualnie prowadzonymi przez ACCHSH i Monorhythm działaniami biznesowymi. Określono kierunki dalszego rozwoju i wzbogacania programów oferowanych przez obydwie firmy i podjęto decyzję o rozpoczęciu ścisłej współpracy w zakresie integracji systemu produkcyjnego PuzzleFlow z systemami Monorhythm. W rezultacie ma powstać kompleksowe narzędzie pozwalające na automatyzację procesów technologicznych w drukarni oraz efektywne zarządzanie obsługiwanymi przez nią pracami. Pierwszym z opracowanych wspólnie rozwiązań będzie zintegrowany system przetwarzania i kontrolowania informacji, uwzględniający moduły rejestrowania i rozliczania zamówień poligraficznych, połączony z aplikacją zapewniającą przyjmowanie, weryfikację i przygotowywanie do druku plików graficznych (impozycja i generowanie plików PDF).
Firmy ACCHSH i Monorhythm mają też w planach stworzenie kompleksowego systemu obejmującego cały ciąg technologiczny, dedykowanego dla małych i średnich drukarń offsetowych oraz drukarń cyfrowych. W systemie tym duży nacisk zostanie położony na etap akwizycji prac i kontaktu z klientem przez Internet, a będzie on obejmował m.in. procesy: sprawdzania poprawności prac po stronie klienta, kalkulacji, oferty, zarządzania produkcją, przetwarzania zleceń łącznie z automatyczną korektą, montażem elektronicznym, a także soft proofingu i proofingu kontraktowego.
Firmy ACCHSH i Monorhythm przykładają jednocześnie dużą wagę do wspierania rozwoju technologii internetowych typu Web2Print oraz technologii druku na żądanie (Print-On-Demand), a także do zapewnienia współpracy systemów ASystem i PrintEffect z systemem PuzzleFlow na bazie formatu JDF. Warto dodać, że obie firmy są członkami organizacji CIP4 aktywnie promującej standard JDF.
W czasie spotkań strony uzgodniły warunki rozpoczęcia wspólnych prac badawczo-rozwojowych, jak też określiły zasady sprzedaży na rynkach Rosji, Ukrainy oraz krajów nadbałtyckich Litwy, Łotwy i Estonii wspólnych rozwiązań, jakimi będą systemy PuzzleFlow ASystem oraz PuzzleFlow PrintEffect.
Wraz z przedstawieniem użytkownikom systemów ASystem i PrintEffect dodatkowych możliwości związanych ze stosowaniem systemu PuzzleFlow, firma Monorhythm rozpocznie wkrótce szkolenia dla specjalistów, którzy będą odpowiedzialni za sprzedaż i wdrażanie systemu PuzzleFlow na wymienionych rynkach. Jednocześnie do wykładów prowadzonych przez przedstawicieli firmy Monorhythm dla studentów czwartego roku wydziału techniki i technologii poligraficznej Politechniki Moskiewskiej i przebiegających pod hasłem „Automatyczne systemy zarządzania procesami technologicznymi w drukarni” zostaną włączone informacje o możliwościach, jakie oferuje PuzzleFlow. Dzięki temu studenci nie tylko otrzymają odpowiednią wiedzę teoretyczną, ale uzyskają też możliwość zapoznania się z praktyczną stroną działania systemów w czasie zajęć laboratoryjnych.
Nowe kompaktowe drukarki A3 firmy OKI
Firma OKI Printing Solutions rozbudowuje serię kompaktowych laserowych drukarek formatu A3 i wprowadza na polski rynek dwa nowe modele – OKI C810n i OKI C830n, zastępujące popularne modele C8600 i C8800. Obie drukarki stanowią kolejną generację kolorowych drukarek laserowych formatu A3 w dostępnej cenie dla małych i średnich firm.
W porównaniu do swoich poprzedników, C810n i C830n mają lepsze parametry druku w kolorze – do 16 stron w formacie A3 i 30 stron na minutę w formacie A4. Czas druku czarno-białego wynosi odpowiednio 17 i 32 strony na minutę. Czas oczekiwania na pierwszą stronę wydruku w kolorze i czerni to, odpowiednio, 10 i 9,5 sekundy. Wyższe parametry osiągnięto między innymi dzięki wykorzystaniu szybszych procesorów: PowerPC405 200MHz w C810n i PowerPC750 700MHz w C830n.
W nowych drukarkach zwiększono również wydajność pojemników z tonerem z 6000 do 8000 stron (zgodnie z standardem ISO/ISC 19798). Dzięki temu zmniejszono koszty druku jednej strony (CPC) i całkowity koszt użytkowania obu nowych modeli (TCO).
Oba modele drukują w wielopoziomowej technologii ProQ2400 i rozdzielczości 1200×600 dpi. OKI C830n dodatkowo obsługuje języki PCL/Postscript i może być wykorzystywana do druku kodów kreskowych. Wyższy model serii C800 posiada również dwukrotnie więcej pamięci operacyjnej (256 MB, maksymalnie rozszerzalnej do 768 MB) i może zostać wyposażony w dysk twardy o pojemności 40 GB.
OKI C810n i C830n uzyskały również nowy atrakcyjny design oraz ulepszony wyświetlacz i rozbudowany panel sterujący. Maksymalne miesięczne obciążenie obu drukarek wynosi po 75 000 stron. Obie mogą być opcjonalnie wyposażone w funkcje druku dwustronnego, dodatkowe podajniki na papier i szafkę na papier oraz materiały eksploatacyjne.
„Drukarki serii C800 są najmniejszymi kolorowymi drukarkami w formacie A3 na rynku, a jednocześnie zachowują wysoką wydajność, szybkość druku i elastyczność pod względem obsługi nośników. Są one idealne dla firm, którym zależy na zagospodarowaniu niewielkiej przestrzeni i zaangażowaniu niewielkich kosztów, również w całym okresie użytkowania drukarki” – powiedział Jacek Tarkiewicz, dyrektor marketingu OKI Printing Solutions w regionie Europy Środkowej i Wschodniej.
Naświetlarki CtP Agfy sprawdzają się w Szwajcarii
Firma Ringier Print i gazeta Neue Luzerner Zeitung z siedzibą w Adligenswil w Szwajcarii zakupiły naświetlarki CtP Agfa Polaris XTV-S, które pozwalają na produkcję 260 płyt na godzinę. Zainstalowane linie, należące do najszybszych oferowanych na rynku systemów CtP pracujących w technologii fioletowej, składają się ponadto z płyt N92V i urządzeń z serii VXL-65. Pełna automatyzacja systemu pozwala na zwiększenie efektywności pracy drukarni, zaś fioletowy laser zapewnia wysoką jakość naświetlania płyt.
Naświetlarki Polaris XTV-S mogą również pracować z nie wymagającymi chemii płytami N92VCF, co nie było bez znaczenia dla drukarni Ringier od ponad dziesięciu lat współpracującej z firmą Agfa, która jest dostawcą rozwiązań chroniących środowisko naturalne.
Nowe naświetlarki rozpoczęły pracę we wrześniu br., i, według danych podawanych przez drukarnię Ringier Print, efektywność produkcji form wzrosła o 30%.
Medal europejski dla materiałów firmy Tuplex
Firma Tuplex sp. z o.o. została uhonorowana prestiżową nagrodą – Medalem Europejskim, za wysoką jakość folii i tkanin: materiałów z serii TU-PRINT i TU-FLEX dedykowanych do zadruku solwentowego.
Medal Europejski to niekomercyjne, ogólnopolskie przedsięwzięcie promujące ideę integracji europejskiej w środowisku przedsiębiorców. Nagroda ta jest rekomendacją wystawioną wyróżnionym produktom, przyznają ją Urząd Komitetu Integracji Europejskiej, Business Centre Club oraz jedna z najważniejszych dla przedsiębiorców instytucji w Unii Europejskiej – Europejski Komitet Ekonomiczno-Społeczny. Wyróżniane są wyroby i usługi, których jakość odpowiada standardom europejskim. Nominowany wyrób (lub usługa) musi spełniać wymagane prawem normy, mieć odpowiednie licencje i patenty. Istotna jest również dynamika firmy oferującej usługę, zdobyte nagrody i certyfikaty.
Produkty promowane pod markami własnymi TU-PRINT i TU-FLEX to doskonałej jakości materiały producentów cieszących się dużym uznaniem nie tylko w Polsce, ale i w innych krajach Europy. Wyróżnione produkty to tkaniny powlekane i laminowane PCW typu frontlit, backlit, blockout, mesh oraz folie samoprzylepne monomeryczne, wylewane i one vision. Uzupełnieniem serii TU-PRINT są papiery typu citylight i blueback.
Materiały z serii TU-PRINT i TU-FLEX dedykowane są do zadruków solwentowych i znajdują zastosowanie w reklamie wielkoformatowej.
Najnowsza arkuszowa maszyna Roland 50 nagrodzona
W dniu 9 października br. na gali German Printing Industry Innovation Awards manroland miał powód do świętowania: najnowsza arkuszowa maszyna drukująca Roland 50 w formacie pico 36/52, której premiera odbyła się na drupie, zdobyła drugie miejsce w kategorii „technologia”.
Roland 50 wyróżnia się wartością dodaną w małym formacie ze względu na jakość druku i elastyczność w doborze podłoży drukowych. Dla drukarza oznacza to szerokie portfolio produktów i usług, umożliwiające zdobycie szerszego grona klientów, a co za tym idzie dodatkowe zyski oraz większą konkurencyjność na rynku.
Roland 50 w formacie 36/52 ustanawia nowy standard jakości druku i zakresy podłoży drukowych. Jak podaje producent, jedynie ta maszyna zadrukowuje materiały z zakresu od 0,04 do 0,8 mm, co pozwala drukarzom klasy formatowej 36/52 na zdobycie nowych klientów i wejście na nowe rynki, takie jak np. produkcja kalendarzy. Standardowa wysokość stosu – 700 mm jest najwyższa spośród maszyn konkurencji, a opcjonalny maksymalny format 38×53 cm stanowi kolejną zaletę. Zastosowanie technologii XXL w maszynie małego formatu daje nie tylko zwiększone możliwości produkcyjne, ale również wysokiej klasy jakość druku. Mając tę samą platformę, co wielkoformatowe maszyny manroland, Roland 50 dzieli z nimi te same cechy konstrukcyjne: cylindry dociskowe i transfertery o podwójnej średnicy zapewniające optymalny transport arkuszy, co decyduje o doskonałej jakości druku. Stabilna konstrukcja, łatwość obsługi przez jednego operatora, wysoki poziom automatyzacji i możliwość integracji do sieci to kolejne ważne właściwości Rolanda 50.


Nowości Mutoha w Paryżu
Podczas paryskich targów Viscom Europe, które odbyły się we wrześniu br., firma Mutoh zaprezentowała kilka ploterowych nowości. Prym wiodła technologia druku UV. Oto pokazane modele:
- Ekologiczny ploter hybrydowy Mutoh ValueJet 1608
ValueJet 1608 to ploter drukujący na materiał płaskich i rolowych. Jego atutem są atramenty pochodzenia roślinnego (produkowane z kukurydzy) o trwałości do dwóch lat. Ten w pełni ekologiczny ploter charakteryzuje się także bardzo dobrymi parametrami: rozdzielczość do 1440×1440 dpi. Ploter wyposażony jest w technologię druku bez paskowania Intelligent Interweaving.
- Nowy ploter UV Mutoh Zephyr
Zephyr to 4-kolorowy ploter UV drukujący zarówno z roli na rolę (winyle, siatki, PVC), jak i na materiałach płaskich o grubości do 20 mm (płyty, kartony, tworzywa). Ploter ten charakteryzuje się unikalnym na rynku wyglądem, jednocześnie jest to konstrukcja przemyślana, bazująca na wieloletnim doświadczeniu producenta.
Zephyr wyposażony jest w 4 głowice Xaar nowej generacji umożliwiające druk techniką zmiennej wielkości kropli XaarDot (Drop Optimisation Technology). 764-dyszowe głowice są bardzo precyzyjne, umożliwiają druk kroplą o wielkości od 8 pl – znajdą one zastosowanie w grafice liniowej, drobnych tekstach, kodach kreskowych. Większe krople mają rozmiary 16, 24, 32 i 40 pl – ich kombinacje umożliwią druk łagodnych przejść tonalnych, jednolitych obszarów, fotografii, grafiki reklamowej, itd. Dobór wielkości poszczególnych kropli jest automatyczny. Inną istotną cechą głowic Xaar jest tzw. „skala szarości” umożliwiająca druk każdym z kolorów CMYK w sześciu poziomach nasyceń, co eliminuje stosowanie kolorów dodatkowych (takich jak LC, LM) i daje łącznie 24 odcieni farb.
Kolejna istotną cechą Zephyra jest zastosowana w nim, znana już na polskim rynku technologia druku falą z przeplotem.
Prędkość maksymalna plotera dedykowana dla druku billboardowego to 40–60 m2/godz., prędkość produkcyjna wynosi nawet 30 m2/godz., natomiast grafiki wysokojakościowe można drukować z prędkością do 20 m2/godz.. Zephyr drukuje w szerokości 1,65 metra na materiałach o grubości do 20 mm. Rozdzielczość maksymalna to rzeczywiste 720×720 dpi. Ploter umożliwia także druk w niższych rozdzielczościach: 360×720 i 360×360 dpi.
Drukarka wyposażona jest w system stałego zasilania w atrament UV o pojemności dwóch litrów na każdy kolor. Atrament natomiast dostarczany jest w 1-litrowych butlach. Może on być uzupełniany w czasie produkcyjnej pracy plotera. System dostarczania atramentu UV posiada zintegrowany, aktywny system odpowietrzający i utrzymujący prawidłową temperaturę.
Konstrukcja plotera umożliwia obsługę przez jednego operatora, a dostęp do wszelkich elementów jest ułatwiony. Tak więc wymiana lamp UV zajmuje dosłownie chwilę. Wbudowane dualne lampy UV umożliwiają druk dwukierunkowy. Budowa plotera jest konstrukcją zamkniętą, przez co w porównaniu do konkurencyjnych rozwiązań został wyeliminowany bezpośredni kontakt operatora z procesem druku metodą UV.
- premierowy ploter tnący Mutoh SC-PRO 1400
SC-PRO 1400 bazuje na sprawdzonej serii ploterów tnących SC. Wyposażony jest w opatentowany system pozycjonowania laserowego E-pos. Jego zadaniem jest automatyczne nacinanie folii po obrysie uprzednio wydrukowanej grafiki. SC-PRO 1400 w połączeniu z ploterem drukującym tworzy wydajny dwuploterowy system tnąco-drukujący wykorzystywany np. do produkcji naklejek, etykiet, oznakowania, itd. Przewagą takiego rozwiązania nad ploterami tnąco-drukującymi jest to, że drukując na ploterze graficznym możemy jednocześnie na drugim urządzeniu ciąć. Natomiast na ploterze tnąco-drukującym wykonujemy albo operację druku, albo cięcia. Rachunek jest prosty, tym bardziej, że dwuploterowe zestawy tnąco-drukujące (np. ValueJet + SC-PRO) firmy Mutoh oferowane są w cenie jednego urządzenia.
SC-PRO 1400 obsługuje media o szerokości do 1600 mm i grubości 1 mm. Szerokość cięcia wynosi maksymalnie 1400 mm. Ploter osiąga osiową prędkość cięcia 1000 mm/s i diagonalną 1414 mm/s. Natomiast przyspieszenie wynosi 2,75 G (diagonalne 3,85 G). Nóż w kierunku góra-dół może poruszać się do 40 razy na sekundę. Nacisk noża można ustawić na poziomie od 20 do 450 g (0,2–4,4 N). Ploter ma dokładność mechaniczną na poziomie 0,005 mm i software’ową 0,01–0,025 mm.
Ploter tnący SC-PRO 1400 posiada cztery rolki dociskowe. Unikalnym rozwiązaniem jest to, że dwie środkowe rolki mają zredukowaną siłę nacisku, tak aby prowadzona delikatna lub zadrukowana folia nie ulegała zniekształceniom.
SC-PRO 1400 można podłączyć do komputera poprzez interfejs RS-232 lub USB. Urządzenie jest wyposażone w intuicyjny, wielojęzyczny panel sterowania znajdujący się na czołowej ściance plotera. Dołączone jest profesjonalne oprogramowanie EasySIGN w polskiej wersji językowej.

Oprócz powyższych nowości Mutoh zaprezentował na targach także plotery do druku na tekstyliach Viper TX oraz Viper 100 oraz plotery z serii ValueJet, Blizzard i Osprey.
Wyłącznym dystrybutorem firmy Mutoh w Polsce jest Atrium Centrum Ploterowe.
Nowe modele drukarek bezprzewodowych i HP Creative Studio
W październiku br. firma HP przedstawiła ofertę mającą na celu zwiększenie jej udziału w rynku druku indywidualnego, łącznie szacowanego na 200 mld USD. Ponadto firma zaprezentowała nowe modele drukarek bezprzewodowych i zobowiązała się do 2010 r. przystosować całą linię drukarek z serii HP Photosmart do komunikacji bezprzewodowej.

Sprzedaż komputerów PC typu notebook od 2006 r. każdego roku zwiększała się o około 50%, stwarzając dla firmy HP doskonałą okazję do uzupełniania oferty sprzedaży o drukarki, również bezprzewodowe. Nowa linia drukarek bezprzewodowych HP obejmuje trzy modele, które pozwalają klientom drukować z dowolnego miejsca w domu. Seria HP Photosmart C4580 All-in-One, seria HP Photosmart C5380 All-in-One oraz seria HP Photosmart C6380 All-in-One mają wbudowane moduły komunikacji bezprzewodowej.
Firma HP oferuje również wkłady HP 564XL o dużej pojemności, które pozwalają na drukowanie trzy razy większej liczby stron (druk biało-czarny) lub dwa i pół razy większej liczby stron (druk kolorowy) niż standardowe oryginalne wkłady atramentowe HP. HP 564 Photo Value Pack zapewnia klientom większe oszczędności – zawiera 150 arkuszy ulepszonego papieru 4×6 cali HP Advanced Photo Paper i cztery wkłady atramentowe barwnikowe HP 564 napełnione atramentem HP Vivera.

HP Creative Studio to portal internetowy ułatwiający opracowywanie twórczych projektów – od broszur firmowych po wizytówki. To wszechstronne rozwiązanie internetowe zapewnia konsumentom i małym firmom jeden punkt dostępu do usług internetowych HP (HP Snapfish, HP Logoworks, HP Activity Center), jak również do portali kreatywnych takich marek jak Martha Stewart Living Omnimedia, Disney oraz DreamWorks.
Dzięki temu rozwiązaniu klienci mają dostęp do szerokiej oferty łatwych w użyciu produktów typu „zrób to sam” w przystępnej cenie. Wszystkie zasoby portalu można łatwo przeszukiwać i wykorzystywać – znajdują się tam m.in. wzory materiałów reklamowych, firmowych papeterii, broszur, indywidualne projekty znaków graficznych, rozwiązania do e-mail marketingu, a nawet projekty witryn internetowych.
Wystarczy parę kliknięć myszką, aby zwiedzić studio, tworzyć projekty i drukować niepowtarzalne, profesjonalnie wyglądające materiały – od zaproszeń po wizytówki – łatwo i tanio. Rozwiązanie to pomaga małym firmom w działaniach reklamowych i ich rozwoju.

W listopadzie serwis HP Creative Studio dla firm zostanie rozszerzony o nowy zestaw usług związanych z marketingiem dla małych firm – HP MarketSplash. Jest to wspólny sklep internetowy, który udostępnia wysokiej klasy wzory materiałów do wykorzystania przez klienta oraz uznane projekty indywidualne, niektóre po cenach najniższych w branży, z najszybszym czasem realizacji projektu i wykonania.
MarketSplash zapewnia małym firmom szeroki zakres produktów i usług związanych z marketingiem – od firmowej papeterii, broszur, znaków firmowych i projektów witryn internetowych, do indywidualnych konsultacji dotyczących kreowania marki – klienci docenią wygodę, jaką daje stworzenie i druk własnych projektów na firmowej drukarce, w firmie poligraficznej (z dostawą pocztową) lub u lokalnego przedstawiciela (do osobistego odbioru).
Poza bezpośrednim oferowaniem usług marketingowych małym firmom poprzez witrynę MarketSplash.com firma HP będzie udostępniać platformę i aplikację MarketSplash usługodawcom i sprzedawcom z branży poligraficznej na zasadach wspólnego wykorzystania marki, dzięki czemu będą oni mogli oferować usługi druku bezpośrednio swoim klientom. Portal HP Creative Studio obecnie jest dostępny w Wielkiej Brytanii. Klientom w Polsce będzie udostępniony w 2009 roku.
Rozwiązania do proofingu Compose System
Rok temu, na Labelexpo 2007, producent systemu proofingowego Compose Star Proof w kooperacji z firmą Epson prezentował efekty współpracy drukarek z serii Epson Stylu Pro 7880/9880 do wykonywania kontraktowych odbitek próbnych z oprogramowaniem Star Proof.
Rozwiązanie predefiniowane jest głównie do branży fleksograficznej, gdzie coraz większym uznaniem i popularnością cieszy się cyfrowa odbitka próbna odwzorowująca identyczną strukturę punktów rastrowych, co odbitka nakładowa.
Dzięki zastosowaniu na wejściu jednobitowych separacji w połączeniu z nowatorskimi algorytmami do barwnej kalibracji systemu Compose Star Proof odbitka kontraktowa cieszy się doskonałą zbieżnością kolorystyczną z odbitką produkcyjna. Oprogramowanie, jak zapewnia producent jest jedynym na rynku, które pozwala użytkownikowi na symulację na proofie punktów rastrowych utraconych podczas procesu wymywania formy drukowej i w wyniku późniejszego procesu druku fleksograficznego. Ponadto ukazuje różnice barwne podczas zmiany sekwencji zespołów drukujących. Odbitka drukowana w kolejności Pantone+CMYK będzie różna kolorystycznie od drukowanej w sekwencji CMYK+Pantone. StarProof pozwala też na symulację druku kolorów specjalnych (np. biel kryjąca) na transparentnym podłożu, a także odwzorowanie efektu roztłoczenia punktu rastrowego fleksodrukowej formy drukowej w momencie styku z podłożem drukowym. Podczas druku punkt rastrowy na odbitce ulega powiększeniu i rozlaniu na skutek nacisku formy drukowej (efekt „extreme dot gain”). Oprogramowanie ukazuje również różnice kolorystyczne podczas zamiany jednego z wyciągów barwnych (np. cyan) na kolor specjalny (np. reflex blue).
Przejście z druku analogowego na cyfrowy otworzyło przed drukarzami gamę nowych możliwości, dzięki którym będą oni mogli zapewnić swoim klientom zupełnie inną jakość kolorów proponowanych produktów. Przemysł wydaje się jednak nie być do końca świadomy, iż dzięki istnieniu zaawansowanych systemów on-line możliwe jest zupełne zautomatyzowanie proofingu. Dzięki zastosowaniu nowatorskich rozwiązań może zostać udoskonalona obsługa klienta, co wywrze bezpośredni wpływ na wzrost zysków.
Obecnie cyfrowe procesy workflow w szybkim tempie stają się źródłem większej produktywności i, co za tym idzie, wzrostu zysków w przemyśle prepress. Prawdziwe wyzwanie stanowi jednak wybranie odpowiednich narzędzi do proofingu, które połączyłyby wszystkie procesy produkcyjne w jeden skuteczny i efektywny system workflow.
Na rynku poligraficznym dominują sprzedawcy oferujący szczególnie rozbudowane narzędzia do systemów otwartych, gdyż drukarnie chcą dostosować technologie cyfrowego proofingu do już istniejących, aby dzięki nim zwiększyć efektywność i jakość oferowanych przez siebie usług.
Drukarnie potrzebują gamy narzędzi produkcyjnych zaprojektowanych na potrzeby poszczególnych etapów procesu proofingowego. Istotą problemu jest fakt, iż wykonawca na etapie projektowania powinien mieć możliwość oceny jego ostatecznego kształtu, czego na odpowiednią skalę nie gwarantowały dotychczas stosowane techniki.
Obecnie istniejąca technologia proofingowa umożliwia nie tylko trapping czy regulację ostrości, ale również zmianę sekwencji kolorów. Drukarze ustalają najczęściej sekwencje zgodnie z euroskalą CMYK (czarny, cyjan, magenta, żółty), ale jeżeli projekt wymaga zwiększenia zakresu jednego z kolorów, mogą chcieć zmienić kolejność, aby uniknąć niepożądanych błędów. Jednak w wyniku zmiany sekwencji końcowy efekt może być zupełnie inny od przewidywanego.
Dzięki zastosowaniu nowych technik w trakcie projektowania klient może zobaczyć, jak zmiana sekwencji kolorów wpływa na ostateczny kształt projektu. Łatwość wyprodukowania injektowej odbitki, na której dokładnie odwzorowane zostają sekwencje kolorów występujących w projekcie, jest cechą charakterystyczną systemu Compose Star Proof. Możliwość zaprezentowania klientowi dokładnej próbki ostatecznego produktu skraca proces akceptacyjny i usprawnia tym samym obsługę klienta.
Jednym z najnowszych wynalazków systemu Compose jest Visual Proof, który działa na tej samej zasadzie (pliki ripowe), co Starproof, jednak ostateczny kształt produktu pokazywany jest w postaci cyfrowej na ekranie, dzięki czemu wprowadzanie zmian w projekcie jest mniej skomplikowane. Skutki innowacji są od razu widoczne, a sam projekt może zostać zaakceptowany przez klienta chociażby telefonicznie.
*
Podczas tegorocznych targów Labelexpo Americas 2008 Compose System zaprezentowała swoje najnowsze rozwiązania dla druku cyfrowego, fleksograficznego i aplikacje przeznaczone dla rynku opakowań. Najważniejszymi punktami prezentacji były innowacyjne systemy stworzone z myślą o prepressie i workflow, jak również szeroka gama aplikacji na potrzeby druku wąskowstęgowego. Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się rozwiązania Express FlexoFlow, gama produktów z serii Express RIP, a także druga wersja aplikacji GapFinder.
Moduł Compose IS Optimizer, oparty na technologii CMYK Optimizer firmy Alwan Color Expertise, działa wewnątrz zautomatyzowanego systemu produkcyjnego i optymalizuje zużycie farby znacznie redukując jego stratę, gwarantuje również zgodność druków końcowych z proofami.
Wśród nowych rozwiązać dla rynków flekso i opakowaniowego znalazły się między innymi łatwy w obsłudze system FlexoFlow, opierający się głównie na modułach takich jak BoxPro, Star Proof czy Plate Controller i zapewniający użytkownikom elastyczność oraz możliwość łatwej adaptacji do różnych projektów. Rozwiązanie Foxpro pozwala szybko zaprojektować kompleksowy layout pudełka – klient może ocenić ostateczną wersję projektu podczas specjalnej prezentacji 3D, co zdecydowanie skraca proces akceptacji i zmniejsza tym samym koszty wykonania danej pracy.
Druga wersja aplikacji GapFinder przeznaczonej szczególnie dla tradycyjnego druku wąskowstęgowego pomaga w wyeliminowaniu błędów produkcyjnych dzięki specjalnemu schematowi barw, zmniejsza ilość produkowanego odpadu i redukuje opóźnienia. Urządzenie sprzyja efektywnemu wykorzystaniu farb drukowych; powstało dzięki współpracy firmy Compose System z Alwan Color Expertise (porozumienie OEM).
Wersja druga oprogramowania Plate Controller umożliwia stałą weryfikację różnego rodzaju nawet najbardziej złożonych prac, takich jak regulowanie wykonywania okrągłych bądź trójkątnych etykiet ze znakami szczególnymi czy hologramami.
Szczególnie ważną częścią ekspozycji podczas odbywających się targów Labelexpo okazał się program Express RIP V8.0, który korzysta z najnowszej technologii wielokrotnego przetwarzania opartych na bardzo zaawansowanych procesach Duo i Quad.
Innowacyjnym rozwiązaniem jest również Express Manager – system produkcyjny oparty na nowej aplikacji JDF 1.3, który znacznie ułatwia współpracę na linii klient – drukarnia.
Joint venture Sun Chemical
Firma Sun Chemical wraz ze swoją spółką partnerską DIC Corporation (wcześniej znaną pod nazwą Dainippon Ink & Chemicals) zawiązała przedsiębiorstwo typu joint venture z Lianyungang Haidi Chemicals Co., Ltd., wiodącym chińskim producentem wysokiej jakości pigmentów.
„Zawarta przez nas umowa rozszerza zdolności produkcyjne Sun Chemical w zakresie wysokiej jakości pigmentów dla odbiorców naszych farb, lakierów, plastików i atramentów z całego świata – mówi Myron Petruch, prezes działu pigmentów w firmie Sun Chemical. – Pozwoli nam ona również zaopatrywać w pigmenty klientów z obszaru Azji”.
Przedsiębiorstwo joint venture, które uzyska nazwę Lianyungang DIC Color Co., Ltd., nadal będzie produkować wysokiej jakości pigmenty i sprzedawać je za pośrednictwem światowej sieci sprzedaży DIC Corporation i Sun Chemical. W założeniach ma ona również doprowadzić do poszerzenia w przyszłości tej linii produktowej o szerszą gamę wysokiej jakości organicznych pigmentów.
Odbyło się Sympozjum Fleksograficzne firmy Scorpio
W dniach 23–24 października br. znany dystrybutor materiałów i urządzeń poligraficznych firma Scorpio sp. z o.o. zorganizowała kolejne Sympozjum Fleksograficzne. Tegoroczna edycja konferencji odbyła się w Hotelu Boryna usytuowanym w miejscowości Rąbień oddalonej o 15 km od centrum Łodzi.
Licznie zgromadzonych gości, zarówno z całej Polski, jak i z zagranicy, przywitali: prezes zarządu firmy Scorpio Barbara Stańczyk, dyrektor rozwoju i marketingu Krzysztof Pisera oraz dyrektor techniczno-handlowy Łukasz Kwiatkowski.
Wśród prelegentów znaleźli się, oprócz pracowników Scorpio, reprezentanci firm Flint Group, Stork, J.M. Heaford, FAG Graphic Systems, Interface, OKI, przedstawiciele Politechniki Łódzkiej oraz Instytutu Gospodarowania Odpadami.
Relacja z seminarium – w grudniowym numerze „ŚD”.
Systemy CtP Optotec
Na targach drupa 2008 swoją ofertę w zakresie CtP prezentowało także wielu mniej znanych na polskim rynku wystawców. Jednym z nich była firma CtP Optotec – niezależny producent systemów CtP z bębnem zewnętrznym (termicznych, fioletowych i ultrafioletowych), a także kompatybilnych rozwiązań prepressowych. Innowacyjne systemy są sprzedawane odpowiednio pod markami: One i One Workflow. Rozwiązanie One jest wyposażone w kilka opatentowanych wynalazków kompaktowych. ILH-Thermal pracuje z diodami w układzie monolitycznej pojedynczej matrycy, co skutkuje efektywnym wyjściem na poziomie 80% emitowanej mocy przy rozdzielczości 2540 dpi. Nawet płyty bezprocesowe mogą być skutecznie przetwarzane, podobnie jak standardowe. Nowa generacja ILH-Violet 65 mW zawiera nowatorską pojedynczą laserową diodę fioletową pracującą z rozdzielczością 2400 dpi. ILH-UV o spektrum 355 nm będzie zapewne efektywnym cenowo laserem zdolnym do naświetlania prawie wszystkich konwencjonalnych płyt drukowych. Jedna uniwersalna i kompaktowa rama pozwala na instalację 2, 4 albo 8 modułów zewnętrznych bębnów. Każda głowica laserowa może być zamieniana na inną, a także każdy wymienny moduł bębna może być wymieniony lub upgrade`owany do nowego rozmiaru 2, 4 lub 8 stron. Wszystkie zmiany mogą być dokonane bezpośrednio w fabryce. One Workflow jest kompatybilny i może być zintegrowany z większością obecnych technologii.
Drukarka za złotówkę w abonamencie - w firmie ATA INT.-LTD
Z początkiem października ruszyła kampania reklamowa innowacyjnego projektu „Drukarka za złotówkę w abonamencie” firmy ATA INT.-LTD, wyłącznego polskiego dystrybutora produktów Gestetnera. Firma zapewnia, że takiego rozwiązania nie wprowadzono jeszcze na żadnym kontynencie. To zupełnie inne podejście do usług związanych z drukiem, archiwizacją, zarządzaniem dokumentami i przede wszystkim kontrolą kosztów. To z pewnością innowacyjny sposób outsourcingu druku dający możliwość oszczędności pieniędzy w firmie, pozbycia się problemu z uzupełnianiem tonerów czy niedostępnym serwisem.
Dwumiesięczna kampania reklamowa „Drukarka za złotówkę w abonamencie” jest prowadzona w prasie, radiu oraz Internecie. Kampanię wspierają działania public relations, których zadaniem jest m.in. informowanie o nowych możliwościach drukowania i zarządzania dokumentami w firmie. Ważnym ogniwem komunikacyjnym jest nowy serwis www.drukuj.com.pl, który umożliwia nie tylko uzyskanie niezbędnych informacji o ofercie ATA INT.-LTD, lecz również łatwy i szybki kontakt z konsultantem.

Nowe drukarki Mimaki w ofercie firmy Spandex
Mimaki z serii CJV30
Spandex wprowadził do swojej oferty nową serię ploterów Mimaki CJV30. Model ten jest połączeniem wielokrotnie nagradzanego plotera drukującego serii JV33 z ploterem tnącym CG-FX.
CJV30 jest rozszerzeniem popularnej serii JV33, łączącym w sobie cechy plotera tnącego i drukującego. Oferuje użytkownikom dużą elastyczność i różne opcje pracy. Maszyny dostępne są w czterech szerokościach: 60, 100, 130 i 160 cm, dzięki czemu kupujący może wybrać model odpowiedni do swoich potrzeb i rodzaju wykonywanych prac. Podobnie jak plotery serii JV33 pozwala na druk do 1440 dpi i prędkość maksymalną do 17,3 m2/godz. W trybie standardowym drukuje z prędkością 11,7 m2/godz. CJV30 pracuje na sprawdzonych i szybko schnących atramentach SS21, przez co proces wycinania może następować bezpośrednio po druku. W trybie wycinania ploter wycina z prędkością do 30cm/s.
Ploter wyposażony jest w szereg automatycznych funkcji ułatwiających jego obsługę i przyspieszających pracę. Ciekawą nowością zastosowaną w CJV-30 jest czterostopniowy system docisku mediów, bardzo przydatny przy wycinaniu. Automatyczna funkcja docisku mediów uruchamiana jest przy przełączaniu z trybu druku w tryb wycinania; system ciągłego wykrywania znaczników pozwala na szybszą i dokładniejszą pracę. Ploter umożliwia też jednoczesny druk białym atramentem i w pełnym kolorze, z funkcją pokrycia białego atramentu.
W zestawie z ploterem dołączane jest także specjalistyczne oprogramowanie: Rasterlink Pro4, FineCut 7 oraz Simple Studio.
*
Hybrydowe Mimaki z serii UJV-160
Zastosowana w tym modelu Mimaki technologia UV-LED do utwardzania wydruków używa lamp ultrafioletowych, które w przeciwieństwie do zwykłych lamp UV nie wytwarzają wysokich temperatur. Tradycyjne lampy UV emitują promienie podczerwone, będące przyczyną wysokich temperatur, a tym samym odkształceń materiału. W technologii UV-LED nie są emitowane promienie podczerwone, a jedynie promienie ultrafioletowe, nie wytwarzające silnego ciepła. Dodatkowo pobór mocy jest o około połowę niższy od zwykłych lamp UV przy jednocześnie dłuższej żywotności lamp UV-LED. Nie powstają szkodliwe opary, co w połączeniu z oszczędnością energii sprawia, że jest to technologia bardzo przyjazna środowisku.
UJV-160 to hybrydowa drukarka umożliwiająca druk na giętkich i sztywnych podłożach. Drukuje z maksymalną rozdzielczością 1200 dpi w trzech różnych wielkościach kropli. Regulowana wysokość głowicy i dołączany w standardzie stół umożliwiają drukowanie na mediach do grubości 10 mm. W zestawie z ploterem jest także specjalistyczne oprogramowanie Rasterlink Pro4 SG.
Spandex jest oficjalnym dystrybutorem ploterów Mimaki na polskim rynku.
Odbyła się 9. Ogólnopolska Konferencja Użytkowników Systemu Agfa :Apogee
Niemal sto osób z całej Polski, reprezentujących naświetlarnie CtP, drukarnie i wydawnictwa, wzięło udział w 9. Ogólnopolskiej Konferencji Użytkowników Systemu :Apogee, zorganizowanej przez firmę Agfa Graphics sp. z o.o. Tym razem spotkanie, które stało się już doroczną tradycją, odbyło się w hotelu „Sielanka” pod Warką w dniach 14–15 października. Jego merytoryczną część zdominowały prezentacje i warsztaty poświęcone najnowszej wersji systemu :Apogee Prepress, będącego następcą :ApogeeX. W porównaniu z ubiegłym rokiem liczba uczestników konferencji wzrosła o niemal jedną czwartą.
Przybyłych powitał Wojciech Pawłowski, dyrektor generalny Agfa Graphics Sp. z o.o., który na wstępie przedstawił pokrótce informacje na temat sukcesów rynkowych firmy w ostatnim roku. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku odnotowano niemal 50% wzrost obrotów. Wpłynęła na to duża sprzedaż urządzeń CtP i skokowy wzrost naszych udziałów w rynku płyt cyfrowych, wynikający m.in. z podpisanej na początku br. umowy dystrybucyjnej z firmą Reprograf. Nasze obecne udziały w rynku materiałów eksploatacyjnych w Polsce spółka szacuje na ok. 30–35% i jest to wartość podobna do udziałów Agfa Graphics w rynku globalnym.
Z nową wersją systemu :Apogee Prepress 5.0, wchodzącego w skład :Apogee Suite, uczestników spotkania zapoznał Krzysztof Sadziński, Pre-Sales Manager w firmie Agfa Graphics sp. z o.o. Na wstępie podał dane statystyczne na temat pracujących w Polsce systemów z rodziny :Apogea – w sumie ponad 90, z czego ok. 30% zostało wdrożonych w bieżącym roku. Część z nich stanowią najnowsze wersje systemu :Apogee Prepress 5.0, będącego premierowym rozwiązaniem z targów drupa 2008. Prezentacja Krzysztofa Sadzińskiego była poświęcona przede wszystkim systemowi produkcyjnemu :Apogee Prepress 5.0. Nowości w nim wprowadzone to: zunifikowany interfejs graficzny, najnowsze wersje programów oferowanych przez partnerów technologicznych Agfa Graphics (m.in. Adobe PDF Print Engine, Enfocus PitStop 4.0, Normalizer 8.0), rozwiązania wprowadzające poprawę stabilności pracy oraz pozwalające na wygodne tworzenie wersji językowych do systemów Automate i Manager. Prelegent poświęcił sporo uwagi wchodzącemu w skład :Apogee Prepress 5.0 nowemu modułowi :Apogee Platemaker, który w ofercie Agfy zastąpił PrintDrive. Jest to narzędzie dedykowane do sterowania naświetlarkami CtP, posiada specjalny interfejs umożliwiający łatwą obsługę i jest zgodne z protokołem JMF/JDF, a opcjonalnie pozwala na import danych zapisanych jako 1-bitowe pliki TIFF. Najważniejsze funkcje oferowane przez moduł Platemaker to: podgląd płyt i ich naświetlanie, wyszukiwanie i powtórne naświetlanie prac, możliwość oddzielenia od prepressu (dedykowany serwer), tworzenie plików CIP4, zarządzanie kolejkami, load balancing (równoważenie obciążenia przy wielu naświetlarkach CtP) oraz archiwizacja prac.
Kolejne opcje wchodzące w skład :Apogee Prepress to m.in.: InkSave (moduł pozwalający na redukcję farby zużywanej podczas drukowania), PDF Renderer (moduł rastrowania) i Advanced Overprint (lepsze odwzorowanie naddruku). Jak podkreślił prowadzący prezentację, system produkcyjny :Apogee Prepress pozwala na obsługę nowej linii termicznych naświetlarek :Avalon N, pokazanych po raz pierwszy na tegorocznej drupie. :Apogee Prepress to także zaawansowane możliwości w zakresie archiwizacji prac oraz integracji z systemami obróbki po druku. Dzięki zgodności z protokołem CIP4/JDF system pozwala m.in. na automatyczne sterowanie pracą krajarek oraz generowanie kodów kreskowych odczytywanych przez zbieraczki wybranych producentów.
W kolejnej części swojego wystąpienia były omówione najważniejsze funkcje modułu :Apogee Portal, narzędzia internetowego umożliwiającego komunikację różnych stron procesu poligraficznego – przede wszystkim drukarń i zleceniodawców. W jego skład wchodzą m.in. moduły :Apogee WebApproval, pozwalający na podgląd i akceptację plików i proofów; :Apogee StreamProof, narzędzie do softproofingu oraz :Apogee Project Manager, zwiększający funkcjonalność i usprawniający zarządzanie projektami poligraficznymi online.
Prezentację Krzysztofa Sadzińskiego zakończył praktyczny pokaz możliwości systemu :Apogee Prepress 5.0 oraz jego współpracy z modułem :Apogee Portal.
Jako kolejny podczas konferencji wystąpił Maciej Baur, Product Manager Agfa Graphics sp. z o.o., który przedstawił nowości produktowe Agfa Graphics pokazane na tegorocznych targach drupa 2008 (patrz…)
Ostatnim z prelegentów był Mirosław Opolski, Product Manager Agfa Graphics sp. z o.o., który zaprezentował uczestnikom spotkania moduł DigiControl Wedge, pozwalający na ocenę poprawności wykonania form drukowych. Na wstępie zaprezentował on asortyment płyt offsetowych produkowanych przez Agfa Graphics, z uwzględnieniem technologii ich naświetlania i dalszej obróbki. Następnie szczegółowo omówił funkcjonalność narzędzia DigiControl Wedge, które służy do ustawiania ekspozycji w naświetlarkach CtP oraz kontroli jakości wykonania płyt. Plik testowy, w formacie EPS lub TIFF, jest dostarczany przez Agfa Graphics nieodpłatnie, a sam producent zaleca jego używanie do sprawdzania poprawności każdej wykonywanej płyty.
Mirosław Opolski przedstawił m.in. rodzaje elementów kontrolnych stosowanych w pliku DigiControl, strukturę samego pliku, a następnie zaprezentował proces właściwej oceny wykonania różnych płyt z oferty Agfa Graphics. Szczególną uwagę zwrócił na parametry procesu obróbki płyt oraz konieczność konserwacji i utrzymywania porządku w urządzeniach stosowanych przez naświetlarnie i drukarnie.
O praktycznych aspektach zastosowania różnych rozwiązań z oferty Agfa Graphics można było porozmawiać podczas warsztatów i konsultacji zorganizowanych drugiego dnia konferencji. Prowadzili je wspólnie Maciej Baur i Krzysztof Sadziński, a największym zainteresowaniem uczestników cieszyły się: najnowsza wersja oprogramowania Apogee Prepress 5.0 oraz specjalnie uruchomiony portal :Apogee WebApproval. Ze strony klientów padło wiele pytań dotyczących lepszego wykorzystania systemów przez nich posiadanych i możliwości ich aktualizacji do najnowszej wersji.
Spotkanie zakończyło się tradycyjnym quizem wiedzy o systemie :Apogee. Po części eliminacyjnej do finału zakwalifikowano trzy osoby, a zwycięzcą konkursu okazał się Tomasz Mitura z poznańskiej firmy Edica. Główną nagrodę stanowił najnowszy model telefonu komórkowego Apple iPhone 3G.
Wśród atrakcji dodatkowych przygotowanych dla uczestników konferencji był m.in. \\\"Wieczór przygód z agentem 007\\\", zorganizowany na zakończenie jej pierwszego dnia przez firmę Akademia Przygody z Gdańska. W jego trakcie każdy z uczestników miał okazję wystąpić w konkurencjach nawiązujących do przygód Jamesa Bonda. Największym powodzeniem cieszyły się wyścigi samochodowe, strzelanie do tarczy i walki bokserskie symulowane komputerowo na dużych ekranach. Nie zabrakło kasyna i rozbrajania specjalnie przygotowanej bomby czasowej.

KBA Rapida 75 w Kengrafie
Kętrzyński Kengraf to firma poligraficzno-wydawnicza, specjalizująca się w produkcji ulotek, folderów, plakatów, kalendarzy i czasopism. Gros produkcji wykonuje od lat na maszynach z Czech. Pozytywne doświadczenia z urządzeniami Adast i Grafitec zachęciły właściciela do najnowszej inwestycji w produkt z Dobruski – maszynę KBA Rapida 75.
Konsekwentne inwestycje sprawiły, że Kengraf stał się jedną z najnowocześniejszych drukarni w regionie. Dobrze wyposażona naświetlarnia CtP z proofem cyfrowym, zaawansowany workflow oparty na oprogramowaniu ACCHSH Group (PuzzleFlow z trappingiem wektorowym, PDF Organizer i CIP3), nowoczesny druk dzięki nowym 5-kolorowym maszynom półformatowym oraz introligatornia wykonująca oprawę zeszytową i bezszyciową, oferująca uszlachetnianie druków za pomocą lakierowania UV i foliowania – składają się na obraz zakładu zatrudniającego dzisiaj 45 pracowników, pracujących na trzy zmiany przez cały tydzień roboczy. Firma korzysta w pełni z możliwości współczesnej techniki, przyjmując zlecenia prac na własny serwis ftp, zatwierdzając montaże impozycyjne i zripowane pliki.
Decyzja o ostatniej inwestycji – KBA Rapida 75 w formacie B2 – była wynikiem analizy potrzeb firmy Kengraf, które zmierzałyby do sprostania oczekiwań zleceniodawców. To nowoczesne urządzenie w najdroższej wersji wyposażenia, m.in. z systemem CIP4, który jest wykorzystywany do automatycznego zaprogramowania zespołu farbowego, a także systemem temperowania tegoż zespołu oraz densytometrycznym systemem kontroli procesu drukowania. Dzięki temu przygotowanie maszyny do realizacji nowego zamówienia zabiera znacznie mniej czasu niż w starszych urządzeniach. Także druk – z przeciętną prędkością 10 tys. arkuszy/godz. – przekonał właściciela drukarni, Mirosława Kiapśnię, do Rapidy 75.
Nie bez znaczenia były doskonałe doświadczenia z dotychczasowej współpracy z Dobruską; Rapida 75 to już czwarta z kolei maszyna Grafiteca kupiona przez drukarnię z Kętrzyna. Mirosław Kiapśnia planuje kolejną inwestycję – w maszynę ośmiokolorową w formacie B2; być może jeszcze raz sięgnie po ofertę z Dobruski.
Map Polska na Targach Książki w Krakowie
W dniach 23–26 października br. firma Map Polska sp. z o.o. zaprezentowała ofertę dla wydawców i drukarni dziełowych na 12. Targach Książki w Krakowie.
Podczas spotkań na stoisku Map Polska zaproszeni goście mieli okazję poszerzyć swoją wiedzę o tajnikach ekonomicznej produkcji książek oraz wyborze odpowiednich papierów i materiałów do oprawy książek. W ofercie Map Polska wydawcy i drukarnie dziełowe znajdą wszystko, co jest potrzebne do wydania książki i albumu.
Na krakowskich targach zaprezentowana została również nowa, kompleksowa oferta papierów wyprodukowanych w technologii przyjaznej dla środowiska.
Na odwiedzających stoisko Map czekało wiele atrakcji – m.in. obecny na stoisku karykaturzysta na poczekaniu rysował karykatury na wybranym papierze z oferty Map. Praca była przekazywana w dostępnych w tych dniach bezpłatnie torbach wykonanych z tworzywa ekologicznego o wysokiej trwałości. Wystrój stoiska nawiązywał do wszelkiego rodzaju dziedzin sztuki związanych z papierem – papierowe kwiaty, ściana z papierowych wachlarzy w kolorach firmowych Map, wyjątkowe publikacje książkowe wykonane na papierach z oferty Map. Papierowa flora i fauna interesowała zarówno dorosłych, jak i młodzież, natomiast przedstawiciele wydawnictw oraz drukarń wykazywali zainteresowanie głównie przykładami oszczędności, które można uzyskać wykorzystując do druku papiery wolumenowe powlekane i niepowlekane. Na stoisku można było zapoznać się z procesem produkcji papieru dzięki wyświetlanemu filmowi.
Tegoroczne Targi w Krakowie były rekordowe zarówno pod względem liczby wystawców, jak i zwiedzających. Podczas czterech targowych dni 481 stoisk odwiedziło niemal 30 tysięcy gości.

<< Poprzedni  11-20  21-30  31-40  41  42  43  44  | < 45 >  46  47  48  49  50  51-56  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o