Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się

Z ostatniej chwili


Jubileusz manroland Polska
W tym roku mija 15 lat od rozpoczęcia działalności firmy manroland na polskim rynku. W tym czasie firma stopniowo rozwijała swój potencjał, zdobywając coraz większy udział w rynku. Zmiany, które dokonywały się na przestrzeni lat w spółce, zawsze miały na celu polepszenie jakości oferowanych usług i dzięki temu zwiększenie satysfakcji klientów. W tym czasie manroland przeprowadził wiele instalacji maszyn o ciekawej konfiguracji. Na szczególną uwagę zasługują takie maszyny jak siedmiokolorowy Roland 907 w formacie 6 (1010×1420 mm) z dwoma wieżami lakierującymi i wydłużonym wykładaniem zainstalowany w Kielcach, czterokolorowy Roland 904 XXL w formacie 8 (1300×1850 mm) – Warszawa, pierwszy w Polsce system do foliowania na zimno w linii InLine Foiler – Kraków, instalacja najnowocześniejszej na świecie maszyny gazetowej z serii Colorman (4-1w układzie satelitarnym) w drukarni w Sosnowcu i wiele innych. Dotychczasowy sukces firmy utwierdza jej kierownictwo w przekonaniu, że trzeba stale wychodzić na przeciw potrzebom klientów, dlatego aby sprostać rosnącym wymaganiom rynku manroland wciąż rozszerza portfolio produktów i usług, jak również rozwija kompetencje swoich pracowników.
Aby uczcić 15 jubileusz istnienia firmy manroland na polskim rynku, 16 października 2008 roku w Hotelu Panorama w Mszczonowie odbyła się uroczystość, w której udział wzięli pracownicy firmy. Podczas spotkania prezes zarządu manroland Polska sp. z o.o. Tomasz Galant wzniósł toast za minione lata i zaprosił wszystkich na urodzinowy tort. Podniosłym momentem uroczystości było wyróżnienie pracowników z najdłuższym stażem pracy w firmie. W tej kategorii nagrodę otrzymali Daria Firley i Jerzy Kopczyński. Po części oficjalnej wszyscy udali się do Chaty Góralskiej, w której zorganizowany został specjalny program wieczorny. Urodziny manroland Polska trwały do białego rana.
Collect&Recycle z Epsonem
Epson poszerzył swoją inicjatywę Collect&Recycle o zbiórkę pustych kaset po atramencie do drukarek wielkoformatowych. Projekt ruszył w drugiej połowie września 2008 roku, obejmie wszystkie modele z tego przedziału.
Epson prowadzi w Europie inicjatywę Collect&Recycle od lutego 2006 r. Obecnie stała się ona częścią firmowego programu zrównoważonego rozwoju „Wizja środowiskowa 2050”. Jest to darmowa, realizowana w Europe i RPA usługa, polegająca na zbiórce pojemników na puste kasety po atramencie do większości oferowanych przez Epsona drukarek. Klienci z dużych firm, którzy stosunkowo szybko zużywają kasety z atramentem, mogą począwszy od połowy września zarejestrować się na stronie www.epson-europe.com/environment/collectandrecycle i zamówić specjalny pojemnik zwrotny. Jest on dostarczany w ciągu pięciu dni roboczych. Po jego zapełnieniu klient zamawia odbiór oraz – w razie potrzeby – dostawę pojemnika na zamianę.
Zebrane w ten sposób kasety podlegają całkowitemu przetworzeniu: części plastikowe są ponownie wykorzystywane w produkcji, zaś elementy metalowe podlegają przetopieniu i trafiają do innych zastosowań przemysłowych.
Nowa, 64-calowa drukarka wielkoformatowa Epson Stylus Pro GS6000 z 8-kolorowym zestawem atramentów, zaprezentowana w kwietniu na targach FESPA Sign and Display w Genewie, jest pierwszym modelem wielkoformatowym, który trafia do odbiorców z pojemnikiem recyklingowym na zużyte kasety z atramentem. Klienci używający innych modeli drukarek wielkoformatowych Epson będą mogli zamówić identyczne pojemniki.
Epson uruchomił promocję, która ma popularyzować program Collect&Recycle. Klienci korzystający z modelu GS6000 i użytkownicy aplikacji myEpsonPrinter (oprogramowania, które umożliwia zarządzanie grupą drukarek wielkoformatowych przez Internet), którzy zwracają zużyte kasety do przetworzenia, otrzymają w nagrodę punkty PrintCredits, które można wykorzystać w serwisie www.myepsonprinter.eu
Pełne pojemniki są gromadzone w lokalnym magazynie, a następnie transportowane do europejskiego ośrodka Epsona w Luksemburgu. Gdy zbierze się wystarczająca ilość pustych kaset, są one przewożone ciężarówkami do międzynarodowych, cieszących się znakomitą reputacją zakładów recyklingu SIMS w Holandii, gdzie zostają poddane przetworzeniu. SIMS wykorzystuje najnowsze dostępne technologie, żeby zagwarantować najwyższy możliwy procent przetworzenia. Oddziela tworzywa sztuczne od metali w trakcie procesu obejmującego kruszenie i segregację według gęstości.
Epson obecnie analizuje możliwości recyklingu pustych kaset po atramencie dla tych modeli drukarek, które nie są jeszcze objęte programem Collect&Recycle. Odpowiednie działania powinny zostać uruchomione w 2009 r.


Powstało przedstawicielstwo Gandinnovations w Polsce
Producent ploterów grandformatowych Jeti, firma Gandinnovations, oficjalnie otworzyła swoje przedstawicielstwo w Polsce.
Gandinnovations jest producentem ploterów marki Jeti – to kilkanaście modeli przeznaczonych do druku solwentowego, UV i na tekstyliach. Do niedawna drukarki tej firmy dostępne były w ofercie kilku dystrybutorów, jednak ze względu na zmianę polityki sprzedaży na polskim rynku firma zdecydowała się na otworzenie lokalnego oddziału, a jego prowadzenie powierzono Monice Hagno (mhagno@gandigroup.com).
„Pierwsze bezpośrednie działania i kontakty z klientami rozpoczęliśmy już przed wakacjami, a teraz otworzyliśmy biuro i oferujemy pełne wsparcie dla użytkowników ploterów Jeti. Jest to marka dobrze znana i ceniona na całym świecie. Także w Polsce pracuje już kilkadziesiąt urządzeń Jeti drukujących w technologii solwentowej i UV. Bardzo duże zainteresowanie tymi ploterami wpłynęło na decyzję o otworzeniu przedstawicielstwa w Polsce – powiedziała Monika Hagno, Sales Nanager Gandinnovations w Polsce. – Naszym klientom zapewniamy pełne wsparcie, czyli obsługę sprzedażową i posprzedażową, profile, serwis, zaopatrzenie w atramenty i części zamienne”.
Wszystkie plotery Jeti są ręcznie wykonywane w Kanadzie, co gwarantuje ich najwyższą jakość i niezawodność. Proces produkcji podlega dokładnej kontroli, a wszystkie maszyny są skrupulatnie testowane przed dostarczeniem do klientów. Do tej pory na polskim rynku pracowały głównie 3- i 5-metrowe plotery solwentowe z serii Jeti Solvent RTR, 12- lub 24-głowicowe. W ofercie Gandinnovations w Polsce dostępne jest jednak pełne portfolio ploterów Jeti, w tym kilka modeli pracujących w technologii UV, drukujących 24 lub 48 głowicami.
Najnowszym dzieckiem Gandinnovations jest ploter flatbed NanoJet drukujący w technologii UV. Urządzenie pozwala na bardzo szybki druk nawet w fotorealistycznej jakości. Dzięki 24 głowicom, zastosowaniu 6 kolorów i specjalnych atramentów UV, maszyna w trybie najlepszej jakości drukuje z prędkością 20 m2/godz., na podłożach nawet do 5 cm grubości.
Nowością na europejskim rynku jest też AquaJet, wszechstronny ploter przeznaczony do bezpośredniego druku na tekstyliach. Do tej pory urządzenie to było dostępne tylko dla użytkowników z Kanady i USA. 24-głowicowy ploter, z atramentami wodnymi do sublimacji, drukuje z prędkością do 65 m2/godz.

Kompleksowe rozwiązania Océ w drukarni Prografix
W ostatnim czasie park sprzętowy firmy Prografix z Dębicy, wykorzystywany m.in. przy wysokonakładowej produkcji materiałów typu direct mailing, został wzbogacony o kolejne rozwiązania Océ. Dostarczona przez Océ Poland bogata konfiguracja obejmuje m.in. czarno-białą maszynę VarioPrint 5160 z modułem Custom Tone oraz falcerką podłączoną on-line do urządzenia marki GUK, kolorowe urządzenie CS 650 z odbiornikiem wysokiego składowania HCS i dodatkowymi podajnikami papieru, oprogramowanie Document Designer oraz obsługujący całość Optimus Serwer VE 220 SE. Dzięki tej inwestycji firma Prografix w znacznym stopniu zmodernizowała i usprawniła część działalności związaną z produkcją dokumentów wymagających personalizacji, wykorzystywanych w marketingu bezpośrednim.
Prografix specjalizuje się w produkcji i obsłudze szeroko rozumianych materiałów z zakresu marketingu bezpośredniego i personalizacji. Druk jest tylko jednym z procesów, a firma oferuje swoim klientom zintegrowane rozwiązania: od etapu kreacji i budowy całych kampanii reklamowych, poprzez produkcję poligraficzną realizowaną w technologii cyfrowej i konwencjonalnej, po obsługę druków typu direct marketing. Ta ostatnia zakłada: tworzenie i opiekę nad bazami danych, usługi typu lettershop (obsługa korespondencji masowej, także personalizowanej, np. faktur, wyciągów bankowych) oraz fulfillment, czyli prowadzenie w imieniu klienta programów lojalnościowych, akcji promocyjnych i sprzedaży bezpośredniej – od polecenia wysyłki do obsługi zwrotów. Zintegrowanie wszystkich tych procesów w jednym miejscu przyniosło firmie Prografix szeroki portfel klientów, wśród których znajdują się zarówno agencje reklamowe, jak i klienci bezpośredni; ok. 60% zleceń jest realizowanych dla firm z zagranicy, tak ze Wschodu jak i z Zachodu.
W związku z coraz większym znaczeniem personalizacji i rosnącymi potrzebami rynkowymi w zakresie produktów typu TransPromo (łączących w sobie funkcję informacyjną z częścią reklamową) w firmie Prografix zdecydowano o modernizacji parku maszynowego opartego na technologii cyfrowej. Mówi prezes Bartosz Mateja: „Technologie cyfrową i offsetową z powodzeniem łączymy w naszej produkcji od połowy lat 90., kiedy to – jako jedna z pierwszych drukarń w Polsce – zainwestowaliśmy w zwojowe urządzenia Océ. Przed dwoma laty dołączyły do nich dwa urządzenia arkuszowe VarioPrint 2100. Nasze ostatnie inwestycje to efekt zmian, jakie zachodzą na rynku druków typu direct marketing oraz zacierających się różnic cenowych i technologicznych między maszynami na papier cięty i z roli. Dodatkowym czynnikiem był fakt, że do tej pory część personalizowanej produkcji arkuszowej musieliśmy podzlecać na zewnątrz. Dziś, mając do dyspozycji aż cztery maszyny na papier cięty oraz bogato wyposażoną introligatornię, jesteśmy w stanie wykonać we własnym zakresie niemal każde zlecenie w obszarze materiałów promocyjnych, wykorzystywanych w marketingu bezpośrednim”.
Proces wyboru dostawcy urządzeń i finalnej konfiguracji sprzętu trwał kilkanaście miesięcy. Jak informuje Bartosz Mateja, pod uwagę byli brani wszyscy producenci wysokowydajnych rozwiązań w zakresie druku cyfrowego. Ostateczny zestaw urządzeń i towarzyszącego im software\'u był także modyfikowany wraz z dynamicznie zmieniającymi się potrzebami firmy Prografix. W rezultacie w zakresie druku czarno-białego do Dębicy została dostarczona skonfigurowana z myślą o personalizacji maszyna VarioPrint 5160 oferująca prędkość 162 str. A4/min. w trybie jednostronnym. Jest ona wyposażona w moduł Custom Tone, pozwalający na zastosowanie dodatkowego koloru specjalnego, oraz interfejs umożliwiający jej zintegrowanie ze złamywarką. Dodatkowo w firmie pojawiło się urządzenie Océ 3165 Evo, zaś dostarczona przed dwoma laty maszyna VarioPrint 2100 pełni rolę zabezpieczenia. W zakresie druku kolorowego przy wyborze sprzętu zwracano szczególną uwagę na właściwą konfigurację elektroniczną urządzenia, możliwość przetwarzania strumieniowego oraz wydajnej personalizacji. Ostatecznie Prografix zakupił produkcyjny system Océ CS 650, pracujący z prędkością 65 str. A4/min., wyposażony w stacker HCS (pozwalający na wydłużony czas pracy bez konieczności wymiany stosu przez operatora), dodatkowe moduły podające papier oraz spektrofotometr ES 1000. Całość, wzbogacona o oprogramowanie Document Designer, jest sterowana wydajnym 4-rdzeniowym serwerem Optimus Serwer VE 220 SE opartym na platformie Windows.
Warto dodać, że firma Prografix jest jednym z polskich pionierów nie tylko w zakresie wykorzystania druku cyfrowego w produkcji poligraficznej. Był to jeden z pierwszych zakładów poligraficznych w naszym kraju bazujących na produkcji arkuszowej, który zakupił system CtP (firmy Creo). Była to też pierwsza firma w Europie, która zdecydowała się na instalację 8-kolorowej maszyny Shinohara wyposażonej w system odwracania arkusza.
Zmiany personalne w Sun Chemical
W ostatnim czasie firma Sun Chemical mianowała Felipe Mellado na stanowisko szefa marketingu, natomiast jej wiceprezesem do spraw strategii i rozwoju został Bradley Schrader.
Felipe Mellado będzie nadzorował całość działań firmy w zakresie marketingu i zarządzania produktami, w tym globalne działania marketingowe, udział w targach i wszystkie inne formy komunikacji rynkowej. Bradley Schrader zostanie natomiast wiceprezesem do spraw strategii i rozwoju firmy, po tym jak przez dwa ostatnie lata pełnił w niej funkcję szefa marketingu.
Na mocy decyzji władz koncernu nastąpiły także zmiany personalne w polskim oddziale Sun Chemical. Jarosław Łukomski żegna się ze spółką, natomiast jej dotychczasowy dyrektor finansowy, Mariusz Rzepecki, został p.o. dyrektora generalnego, członka zarządu.
Nowe drukarki imagePROGRAF
Canon Europe wprowadził na rynek trzy nowe drukarki wielkoformatowe. Modele imagePROGRAF iPF810, iPF820, iPF605 są dostępne w sprzedaży od połowy października br. Zostały stworzone z myślą o segmencie CAD, GIS, Print-for-Pay, a także druku produkcyjnym.
Urządzenia imagePROGRAF iPF810 i imagePROGRAF iPF820 są pierwszymi 44-calowymi, 5-kolorowymi drukarkami z tej linii produktów. Natomiast imagePROGRAF iPF605 umożliwia tworzenie wysokiej jakości 24-calowych wydruków o maksymalnej rozdzielczości 1200 dpi. Wszystkie trzy urządzenia wykorzystują 5-kolorowe głowice barwnikowe i pigmentowe, łączące bardzo szybki druk z wydajnym zużyciem atramentu i niskimi kosztami eksploatacji.
Nowe modele drukarek wielkoformatowych pozwalają na reprodukcję linii o grubości 0,02 mm przy dokładności odwzorowania rzędu 0,1% . Jest to bardzo istotne w segmencie CAD/GIS, który wymaga precyzji rysunków budowlanych, map i projektów technicznych. Urządzenia z serii imagePROGRAF obsługują formaty plików CAD: HP GL/2 i HP-RTL. Funkcja zagnieżdżania formatów HP-GL/2 i HP-RTL umożliwia układanie dokumentów na rolce papieru w określonym porządku. Dodatkowe rozwiązanie automatycznego obracania plików HP-GL/2 z orientacji poziomej do pionowej ogranicza ilość zużywanego papieru.
Oprócz nowych produktów sprzętowych firma Canon, we współpracy z firmą SCP, stworzyła aplikację SCP DaylightCAD for Canon. To kompletny pakiet oprogramowania, który umożliwia nieprzerwane drukowanie zarówno w trybie autonomicznym w przypadku zastosowań indywidualnych, jak i w trybie sieciowym przy pracy z wieloma użytkownikami.
Drukarka imagePROGRAF iPF820 wyposażona jest w podwójną rolkę z układem automatycznego przełączania, co pozwala jej na obsługę dużych zadań drukowania przy wykorzystaniu różnych typów i formatów nośników. Z kolei model imagePROGRAF iPF810 ma opcjonalny moduł nawijarki umożliwiający szybkie drukowanie bez nadzoru. Wszystkie trzy nowe drukarki wielkoformatowe posiadają funkcję drukowania bezmarginesowego – unikalna cecha w produktach Canona – dzięki czemu oszczędzają czas poświęcany na cięcie marginesów.
Awih członkiem PSI
Firma Awih Torby Reklamowe wstąpiła w tym roku do PSI – jednej z największych sieci producentów i dostawców artykułów reklamowych na świecie. „Od września jesteśmy już pełnoprawnym członkiem. Zależy nam na dotarciu do jak najszerszego grona klientów, także tych zagranicznych, gdyż oferujemy produkty spełniające wszelkie standardy europejskie, a do tego jesteśmy z stanie zagwarantować ceny bardziej konkurencyjne niż producenci zachodni – powiedziała Sylwia Zaręba, główny koordynator do spraw eksportu w firmie Awih. – Branża reklamowa to wciąż jedna z najprężniej rozwijających się gałęzi usług i chcemy mieć pewność, że uczymy się od najlepszych, współpracując ze stowarzyszeniami skupiającymi liderów w tej dziedzinie. Dążymy do ciągłego podnoszenia jakości naszych produktów oraz usług. Pragniemy, by nasi klienci także czuli, że otrzymują towar z najwyższej półki”. W styczniu 2009 roku firma planuje wziąć udział w corocznych międzynarodowych targach artykułów promocyjnych w Düsseldorfie, które odbywają się pod patronatem PSI. Umożliwi to jej bezpośredni kontakt z klientami z grupy docelowej i dostawcami zagranicznymi.
Nowy gazetowy system CtP Kodaka na IfraExpo 2008
Podczas targów IfraExpo 2008, na stoisku firmy Kodak prezentowany jest wprowadzony niedawno do jej oferty gazetowy termiczny system CtP – Kodak Generation News. Jak zapewnia producent, urządzenie oferuje zupełnie nowy poziom wydajności i automatyzacji w zakresie produkcji cyfrowych płyt gazetowych.
System Generation News został wyposażony w szereg automatycznych funkcji, które mają pomóc drukarniom gazetowym w sprostaniu rosnących wymagań wydawców w zakresie krótszych deadline’ów. Wchodząca w jego skład naświetlarka CtP posiada kasety mieszczące płyty o różnych formatach, umożliwiając ich szybkie ładowanie i wyjmowanie. Do urządzenia można załadować do 1600 płyt w formacie broadsheet bądź 800 płyt w formacie panorama, co pozwala na ciągłą jego pracę, bez interwencji operatora. Wśród zautomatyzowanych funkcji, umożliwiających wyeliminowanie błędów, są m.in.: zintegrowany wybór formatu płyty, usuwanie przekładek ochronnych, transport płyt do modułu naświetlającego, centrowanie i kołkowanie.
„Dzięki systemowi Kodak Generation News po raz kolejny zwiększyliśmy wydajność w zakresie produkcji płyt, bez utraty dla jakości czy też stabilności procesu naświetlania. Urządzenie pozwala bowiem na wyprodukowanie w ciągu godziny 300 płyt z liniaturą 200 lpi – mówi Jack Knadijan, wiceprezes ds. marketingu w dziale gazetowym Kodak’s Graphic Communications Group. – Jedną z największych zalet systemu Generation News jest fakt, że nie wymaga on regularnej kalibracji, by zapewniać stałe rezultaty. Co więcej, płyty w nim wykonane gwarantują krótsze czasy narządu maszyny oraz stabilność podczas drukowania, w rezultacie wpływając na wyższe oszczędności czasu i pieniędzy”.
W naświetlarce Generation News zastosowano sprawdzoną technologię Kodak SquareSpot. Uzyskana dzięki temu stabilność wpływa na wyższą jakość płyt i pewniejszą produkcję, redukując konieczność ponownych naświetleń. Co więcej, wysoka prędkość systemu pozwala klientom na osiągnięcie tego samego poziomu wydajności przy mniejszej liczbie linii produkcyjnych; oznacza to konieczność mniejszych inwestycji sprzętowych i sprawia, że urządzenia wymagają mniej miejsca.
Beta testy systemu Kodak Generation News odbywały się w drukarni wydawnictwa „The Los Angeles Times”. Mówi Greg Malcolm, dyrektor operacyjny: „Byliśmy bardzo zadowoleni z możliwości sprawdzenia w praktyce nowego systemu CtP firmy Kodak. Nowa naświetlarka oferuje większą funkcjonalność niż pozostałe dostępne na rynku urządzenia. Naszą drukarnię codziennie opuszcza ponad 800 tysięcy egzemplarzy tego tytułu; w przypadku wydań weekendowych jego nakład wzrasta do 1,3 mln egzemplarzy.
W naświetlarce Generation News znajdują zastosowanie cyfrowe płyty Kodak ThermalNews Gold, których wydajność przekracza 200 tys. odbitek. Zastosowana w niej technologia rastrowania Kodak Staccato pozwala na uzyskiwanie 25-mikronowych punktów już przy rozdzielczości 1270 dpi. System Generation News jest kompatybilny z wieloma dostępnymi na rynku systemami workflow, w tym z systemem Kodak NewsManager. Rekomendowaną wywoływarką do współpracy z naświetlarką Generation News jest Kodak Mercury P-HD. Jak zapewnia producent, urządzenie oferuje szybki proces wywoływania, automatyczną obsługę płyt i kompaktowe gabaryty.
„Elastyczność systemu Kodak Generation News jest kluczową kwestią dla drukarń obsługujących wiele różnych publikacji gazetowych i druków półakcydensowych – mówi Nathanael Eijbersen, Product Manager w zakresie urządzeń gazetowych Kodak’s Graphic Communications Group. – Posiada on wszystkie cechy, jakich oczekują drukarnie obsługujące bardzo wysokie nakłady gazet, oraz jakość pozwalającą na prowadzenie przynoszącej zyski działalności”.




Ośrodek Edukacyjny FORUM zaprasza na szkolenia
Ośrodek Edukacyjny FORUM (www.forum.v.pl, forum@v.pl) zaprasza do udziału w szkoleniach: „Poprawny i skuteczny tekst promocyjny”, „Slogany i manipulacja w języku promocji”, „Vademecum redaktora folderu” i „Prawo prasowe w polskim systemie prawnym”.
„Świat DRUKU” i „Pro-KREACJA” są patronami medialnymi szkoleń.

POPRAWNY I SKUTECZNY TEKST PROMOCYJNY
19.11.2008 r., g. 9.30 – 16.00
Warszawa, Dom Technika NOT, ul. Czackiego 3/5
Program:
1. Gramatyka i ortografia tworzywa tekstów promocyjnych
1.1. Wprowadzenie – zalety poprawnej polszczyzny w tekstach promocyjnych
(m.in. w reklamie, tekstach public relations, artykułach sponsorowanych).
1.2. Co warto wiedzieć o interpunkcji (mniej znane zasady stosowania kropki,
przecinka, dwukropka; zbitki interpunkcyjne).
1.3. Super superprodukcja – czyli o mniej znanych zasadach ortograficznych
(m.in. pisownia łączna i rozdzielna, stosowanie dywizu, pisownia wyrazów
z cząstkami „nie” oraz „by” itp.).
1.4. Skróty i skrótowce – tworzenie, zastosowanie, odmiana.
1.5. Odmiana wyrazów kłopotliwych (przymiotniki, rzeczowniki, czasowniki).
1.6. Jak poprawnie złożyć zdanie, czyli o szczegółach składniowych
(m.in. poprawne stosowanie przyimków, zaimków, zdania z podmiotem
szeregowym itp.).
2. To działa! – słownik wyrazów poprawnych i skutecznych
2.1. Czy skuteczny przekaz musi być poprawny?
2.2. Jasno czy precyzyjnie? – o stosowaniu wyrazów prostych i złożonych,
polskich i obcych.
2.3. Błędy leksykalne w języku promocji (szablon językowy, moda językowa,
pleonazmy i tautologie, łączliwość leksykalna i frazeologiczna).
2.4. Jakie słowa działają w reklamie?
2.5. Jakich słów unikać w reklamie?
3. Adiustacja tekstu promocyjnego.
3.1. Wprowadzenie – jak pisać teksty promocyjne dobrym stylem?
3.2. Nieco o teorii dobrego stylu.
3.3. Nieco o teorii adiustacji tekstu.
3.4. Praktyka redagowania tekstów promocyjnych:
3.4.1. artykuł prasowy
3.4.2. artykuł promocyjny
3.4.3. wywiad
3.5. Samodzielna adiustacja tekstów promocyjnych – ćwiczenia.

Zajęcia prowadzi Michał Wiśnicki – absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW oraz Wydziału Polonistyki UW. Specjalizuje się w zagadnieniach poprawności językowej oraz perswazji i manipulacji językowej w mediach. Ekspert z dziedziny słowotwórstwa.

Całkowity koszt udziału w szkoleniu wynosi 490 zł i obejmuje: udział w części szkoleniowej, materiały, zaświadczenie o udziale w szkoleniu, serwis kawowy i obiad.
Zgłoszenia – do 14.11.2008 r.
Opłatę za udział należy przelać do 14.11.2008 r. na konto OE Forum:
Bank Zachodni WBK SA I O/Szczecin, nr rachunku: 10109022680000000100213506
Po uzgodnieniu z organizatorami istnieje możliwość zapłaty po otrzymaniu faktury.

SLOGANY I MANIPULACJA W JĘZYKU PROMOCJI
Działaj słowami!
20.11.2008 r. g. 9.30 – 16.00
Warszawa, Dom Technika NOT, ul. Czackiego 3/5
Program:
1. Spójność tekstów użytkowych
1.1. Wprowadzenie (przybliżenie zagadnień związanych ze spójnością tekstu
i sprawnością redagowania zdań).
1.2. Błędy związane z konstruowaniem niespójnych tekstów.
1.2.1. Błędy gramatyczne i leksykalne.
1.2.2. Błędy związane z konstruowaniem tekstu jako całości
1.3. Spójność tekstu jako podstawa zrozumienia przekazu
1.4. Techniki tworzenia spójnych tekstów
1.5. Ćwiczenia poprawnościowe z zakresu tworzenia
spójnych tekstów dziennikarskich
2. Slogan – cechy, cele, sposoby tworzenia. Metafory
w tekstach użytkowych
2.1. Co to jest slogan? – charakterystyka językowa.
2.2. Zasady tworzenia dobrego sloganu.
2.3. Przegląd technik budowania sloganów reklamowych.
2.4. Prowokacja czy nieświadomość językowa? – o naruszaniu
normy językowej w sloganach.
2.5. Metafora na usługach reklamy – o możliwościach wykorzystania
metafory w celach perswazyjnych.
2.6. Ćwiczenia z zakresu tworzenia sloganów reklamowych
i wykorzystania konstrukcji metaforycznych.
3. O manipulowaniu w języku i językiem.
3.1. Wprowadzenie – co to jest manipulacja językowa?
3.2. Jak wykorzystywać techniki manipulacyjne i jak się przed nimi bronić?
3.3. Najczęściej wykorzystywane techniki manipulacyjne:
3.3.1. chwyty erystyczne
3.3.2. presupozycje
3.3.3. definicje perswazyjne
3.3.4. mowa nie wprost
3.3.5. mowa Ezopowa
3.4. Ćwiczenia z zakresu tworzenia tekstów perswazyjnych,
wykorzystujących techniki manipulacyjne.

Zajęcia prowadzi Michał Wiśnicki.
Całkowity koszt udziału w szkoleniu wynosi 490 zł i obejmuje: udział w części szkoleniowej, materiały, zaświadczenie o udziale w szkoleniu, serwis kawowy i obiad.
Zgłoszenia – do 14.11.2008 r.
Opłatę za udział należy przelać do 14.11.2008 r. na konto OE Forum:
Bank Zachodni WBK SA I O/Szczecin, nr rachunku: 10109022680000000100213506
Po uzgodnieniu z organizatorami istnieje możliwość zapłaty po otrzymaniu faktury.

VADEMECUM REDAKTORA FOLDERU
21.11.2008 r. g. 9.30 – 16.00

Warszawa, Dom Technika NOT, ul. Czackiego 3/5
Program:
1. Współpraca ze studiem graficznym:
- przygotowanie materiałów
- nadzór nad wykonaniem projektów graficznych (zasady projektowania
wydawnictw reklamowych, techniczne aspekty projektowania itp.)
- redakcja techniczna publikacji – przegląd typowych wad
2. Zapytanie o cenę – formułowanie opisu przedmiotu zamówienia.
3. Kosztorysowanie publikacji – zasady i oszczędności.
4. Prepress: proofing.
5. Metody druku kolorów – dobór do potrzeb, optymalizacja kosztów.
6. Współpraca z drukarnią:
- kontrola procesu druku
- kontrola procesów postpress

Zajęcia prowadzi Robert Wawrzeń – absolwent Wydziału Humanistycznego Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Od piętnastu lat związany jest z rynkiem wydawniczo-reklamowym. Organizuje i koordynuje projekty reklamowe związane z poligrafią. Prowadzi seminaria z zakresu prawa autorskiego w reklamie oraz zagadnień redakcji, edycji i druku.

Całkowity koszt udziału w szkoleniu wynosi 510 zł i obejmuje: udział w części szkoleniowej, materiały, zaświadczenie o udziale w szkoleniu, serwis kawowy i obiad.
Zgłoszenia – do 18.11.2008 r.
Opłatę za udział należy przelać do 18.11.2008 r. na konto OE Forum:
Bank Zachodni WBK SA I O/Szczecin, nr rachunku: 10109022680000000100213506
Po uzgodnieniu z organizatorami istnieje możliwość zapłaty po otrzymaniu faktury.

PRAWO PRASOWE W POLSKIM SYSTEMIE PRAWNYM
25.11.2008 r. g. 10.15 – 16.00
Warszawa, Hotel Gromada (www.gromada.pl) Pl. Powstańców Warszawy 2
Program:
1. Prawo prasowe w polskim systemie prawnym.
2. Wolność prasy
- pojęcie wolności prasy
- spór o granice wolności prasy
- wolność prasy w orzecznictwie Europejskiego Trybunału w Strasburgu
3. Obowiązki i prawa dziennikarzy
- dziennikarska służba społeczeństwu i państwu
- obowiązek działania zgodnie z etyką zawodową
- prawne obowiązki informacji
- dziennikarskie prawo do informacji a rządowe służby informacyjne
- dostęp do informacji publicznej
- tajemnica dziennikarska i jej zakres
- prawo do informowania i krytyki
- obowiązek szczególnej staranności
- obowiązek ochrony dóbr osobistych
- prawo do prywatności a naruszenie dóbr osobistych osób prowadzących
działalność publiczną
- prawo do wizerunku.
4. Sprostowania i odpowiedzi prasowe
- pojęcia
- podmioty uprawnione
- zasady i terminy publikacji
- odmowa publikacji.
5. Zasady publikacji – komunikaty i ogłoszenia.
6. Sprawozdawczość sądowa
- dzienniki śledcze
- dostęp do akt sprawy
- utrwalanie przebiegu rozprawy
- problem zezwolenia na ujawnianie danych osób uczestniczących
w procesie sądowym
- wypowiadanie opinii co do treści rozstrzygnięcia.
7. Odpowiedzialność dziennikarzy
- odpowiedzialność karna
+ za przestępstwa przewidziane w prawie prasowym
+ za zniesławienia i zniewagi
- odpowiedzialność cywilna
- postępowanie w sprawach prasowych.


Zajęcia prowadzi prof. dr hab. Jacek Sobczak – kierownik Zakładu Systemów Prasowych i Prawa Prasowego w Instytucie Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Autor ponad 300 rozpraw, artykułów i recenzji, w tym 21 książek z zakresu problematyki prawa prasowego, wolności prasy, systemów medialnych, prawa autorskiego i reklamy, a także historii państwa i prawa.

Koszt udziału w szkoleniu wynosi 750 zł od osoby i obejmuje udział w części szkoleniowej, materiały, serwis kawowy i obiad oraz zaświadczenie o udziale w szkoleniu.
Zgłoszenia udziału – do 20.11.2008 r.
Opłatę za udział należy przelać do 20.11.2008 r. na konto OE Forum:
Bank Zachodni WBK SA I O/Szczecin, nr rachunku: 10109022680000000100213506
Po uzgodnieniu z organizatorami istnieje możliwość zapłaty po otrzymaniu faktury.

W przypadku pytań prosimy o kontakt:
Anna Hoffmann tel. (091) 488 57 50 kom. 0605686760
Paweł Januszkiewicz (091) 489 64 56

DLA STAŁYCH UCZESTNIKÓW SZKOLEŃ 10% RABATU



Akademia Wiedzy i Praktyki firm Antalis Poland i 3M
Antalis Poland oraz 3M organizują program szkoleniowy dedykowany wykonawcom i producentom reklam wizualnych. Tematyka szkoleń z cyklu Akademia Wiedzy i Praktyki obejmuje zagadnienia jakości i trwałości wykonywanych prac reklamy wizualnej oraz stosowanie do tych celów innowacyjnych rozwiązań opracowywanych w laboratoriach firmy 3M.
Do końca tego roku program realizowany będzie w ramach czterech spotkań, z których dwa odbyły się w dniach 17 i 23 października br., kolejne odbywa się dziś, 27 października, następne planowane jest na 19 listopada br.
Podczas szkoleń omawiane są szczegółowo folie translucentne; ich rodzaje, możliwości zastosowań, techniki aplikacji i termoformowania. W programie są także prezentacje taśm i klejów dedykowanych twórcom reklamy wizualnej oraz prezentacja innowacyjnych rozwiązań z użyciem technologii LED stosowanej w oświetleniu.
Uczestnicy spotkań, łącząc teorię z praktyką, testują produkty pod okiem inżynierów prowadzących spotkania. Kadra szkoleniowa bardzo wysoko oceniła jakość prac dotychczas wykonanych podczas zajęć.
Antalis Poland i 3M z początkiem 2007 roku podpisały porozumienie o wzajemnej współpracy, w ramach której Antalis dystrybuuje produkty firmy 3M. Wspólna inicjatywa szkoleniowa, jaką jest Akademia Wiedzy i Praktyki, to kolejne działanie korzystne dla polskiego rynku reklamy – wspiera wiedzą techniczną tych, którym zależy na jakości i trwałości wykonywanych prac.
Szczegóły dotyczące możliwości udziału w szkoleniu: 022 31 35 234 lub info@antalis.pl
Dzień Otwarty w Jet Media - atramenty
Dnia 10 października w nowej siedzibie Jet Media odbyło się kolejne spotkanie z serii Dni Otwarte Jet Media. Celem spotkanie było porównanie atramentów dostępnych w ofercie Jet Media, w tym nowości: ES max oraz Flemink ultra.
W części teoretycznej omówiono właściwości i zastosowanie nowych atramentów oraz nową politykę sprzedaży polegającą na oferowaniu atramentów o różnych właściwościach w jednej atrakcyjnej cenie. Jak zapewniali przedstawiciele firmy Jet Media, połączenie technologii Rolanda i nowych atramentów sprawia, że obecnie nie ma na rynku urządzeń tej klasy, które zapewniałyby jednocześnie niezawodność pracy i tak niskie koszty eksploatacji. Nowe atramenty ES max charakteryzują się szeroką przestrzenią kolorystyczną, bezzapachowością i wysoką odpornością na ścieranie. Mają zastosowanie do wykonywania szczególnie precyzyjnych i trwałych wydruków. Nowy atrament Flemink Ultra to następca popularnego Fleminka II, ale o podwyższonej odporności na działanie promieniowania UV, zapewniający znacznie wyższe prędkości drukowania.
Spotkanie było okazją do porównania osiągów kolorystycznych atramentów, możliwych prędkości druku, odporności na ścieranie, oraz do zbadania jakości profili ICC wykonywanych przez dział serwisu Jet Media JetService.
W trakcie pokazu uruchomiono kilka ploterów drukujących z różnymi atramentami: Roland XC 540 – Atrament Flemink Ultra, Roland XJ 640 – Atrament ES max, Roland VP 540 – Atrament Eco Sol max, Roland VP 300 – Atrament ES max.
Na każdej z maszyn wydrukowano te same pliki testowe, a następnie pliki dostarczone przez uczestników spotkania. Miernikiem jakości atramentów i nowych profili ICC był fakt, że wszystkie prace wydrukowane na różnych podłożach, atramentach i maszynach wyglądały identycznie, co świadczy o ich bardzo wysokiej jakości.

Nowy pracownik działu sprzedaży maszyn arkuszowych manroland Polska
Z dniem 1 października 2008 do zespołu manroland Polska dołączył Piotr Janicki, który wesprze dział sprzedaży w regionie centralnej i wschodniej Polski. Będzie odpowiedzialny za rozwój sprzedaży offsetowych maszyn arkuszowych w powierzonym mu regionie, jak również za wzmacnianie relacji z kluczowymi klientami manroland Polska oraz pozyskiwaniem nowych klientów w centralnej i wschodniej Polsce. Piotr Janicki ukończył Politechnikę Warszawską na kierunku „Papiernictwo i poligrafia”. Doświadczenie zawodowe zdobywał w takich firmach jak Drukarnia WDG w Gdyni, Drukarnia Naukowo-Techniczna, Michael Huber Polska, Drukarnia Lotos, Quad Graphics (USA), Heidelberg Polska, oraz ostatnio RR Donnelley Global Document Sollutions.


70. urodziny kserografii
W dniu 22 października 2008 r. kserografia obchodziła swoje 70. urodziny. Pierwsza kopia kserograficzna została wykonana 22 października 1938 roku w prowizorycznym laboratorium, znajdującym się na tyłach salonu piękności w Astorii, Queens. Na odbitce, znajdującej się obecnie w Smithsonian Institute, widnieje napis „10-22-38 ASTORIA”. Wynalazca kserografii, Chester Carlson, był naukowcem i adwokatem zajmującym się sprawami patentowymi, który uparcie dążył do stworzenia technologii umożliwiającej prostsze kopiowanie dokumentów.
Gdyby Carlson nadal żył, byłby prawdopodobnie zaskoczony, jak jego wynalazek wpłynął na rewolucję informacyjną, która trwa do dnia dzisiejszego. Niezależna firma konsultingowa – Infotrends szacuje, że dzięki technologii opracowanej przez Carlsona w tym roku zostało już wykonanych 3,08 biliona kopii i wydruków laserowych.
„Efektywne wykorzystanie informacji jest dzisiaj podstawą globalnego biznesu,
a wynalazek Chestera Carlsona pozwala na łatwe dotarcie informacji do tych, którzy jej potrzebują – mówi Sophie Vandebroek, Chief Technology Officer i president Xerox Innovation Group. – Od czasu wynalezienia kserografii możliwość zdobywania wiedzy ogromnie wzrosła. W samym tylko roku 2007 stworzono i rozpowszechniono 281 exabajtów informacji. Dzisiaj Xerox oferuje oprogramowanie i usługi, które pomagają ludziom i firmom w poradzeniu sobie
z nadmiernym napływem informacji, zdobywaniu wiedzy oraz podejmowaniu szybkich i trafnych decyzji biznesowych”.
Odrzucając fotograficzne metody powielania, Carlson eksperymentował z ładunkami elektrostatycznymi i materiałami fotoprzewodzącymi, które zmieniają swoje właściwości przewodzenia prądu podczas naświetlania. Proces, który wynalazł, nazwał kserografią (eng. xerography), wykorzystując greckie słowa „xero” oznaczające suchy i „graphein”, czyli pisanie. Minęły aż dwie dekady, zanim technologia zamieniła się w produkt. Przez długi czas Chester Carlson bezskutecznie starał się zainteresować swoim wynalazkiem największe korporacje. Dopiero niewielka firma Haloid z Nowego Jorku postawiła wszystko na jedną kartę i zainwestowała w dobrze zapowiadającą się technologię. W 1961 roku, po wielkim sukcesie kopiarki Xerox 914, Haloid zmienił nazwę na Xerox Corporation.
Od czasu, kiedy pierwsza kserokopiarka stanęła w biurach nastąpił wielki rozwój w dziedzinie tworzenia i rozprzestrzeniania się informacji. Ta sama firma, która zapoczątkowała erę kopiowania dokumentów, pomaga teraz w zarządzaniu i ograniczaniu skutków przeciążenia informacyjnego. Xerox cały czas wprowadza innowacje, które upraszczają drogę papierowego dokumentu do formy cyfrowej oraz oczyszczają przekaz z szumu informacyjnego.
Xerox nieustannie podnosi jakość pracy dzięki wynalazkom, które znajdują swoje zastosowanie w produktach, kompleksowych rozwiązaniach i usługach firmy. W 2007 roku Xerox uzyskał 584 patentów. Oznacza to 5-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2006. Więcej informacji o technologiach i licencjach firmy Xerox na stronie http://www.xerox.com/innovation.

Screen na IfraExpo 2008
Podczas targów IfraExpo 2008 Screen demonstruje \"On Demand Newsprint Solution\" - system zdalnego cyfrowego druku gazetowego na żądanie Prezentowany na stoisku Screena nowy system, oparty na Truepress Jet520, drukuje dla zwiedzających najświeższe edycje kilku głównych dzienników, między innymi \"Daily Mail\", \"The Gwardian\", \"Le Monde\" i \"El Pais\". Każdy egzemplarz jest kompletowany w trybie on-line za pomocą gazetowego zestawu Hunkeler.
Jednym z głównych elementów rozwiązania jest NewsWorker - workflow opracowany przez Screena, zautomatyzowane narzędzie do produkcji gazet, przygotowujące i optymalizujące napływające pliki, działające jako PDF Publisher, a zarazem plug-in do AdobeInDesign.
Truepress Jet520 świetnie nadaje się do niskonakładowej produkcji gazet, jest szczególnie przydatny w obsłudze międzynarodowego biznesu i rynków turystycznych. Stanowi połączenie myśli inżynierskiej Screena z zapewniającą wysoką jakość druku najnowszą technologią atramentowych głowic Epson Multi-tone Piezo DOD, z atramentami wodnymi.
Wcześniejsze próby drukowania prasy codziennej w dowolnym miejscu na świecie rodziły problemy ze względu na konieczność wyboru szybkości z uszczerbkiem dla jakości, zwłaszcza koloru. Obecnie, dzięki Truepress Jet520, gazety mogą być publikowane z kolorystyką i jakością nie do odróżnienia od offsetu, z prędkością tysięcy egzemplarzy w ciągu godziny.
Produkcja w pełni kolorowej prasy codziennej na bieżąco, w wyselekcjonowanych punktach dystrybucyjnych, w dowolnym miejscu na świecie, jest dobrym przykładem, jak Screen wspiera rozmaite sektory przemysłu poligraficznego kreując przyszłość druku za pomocą innowacyjnych rozwiązań. Screen ma za sobą ponad 50 lat doświadczeń związanych z poligraficzną reprodukcją w kolorze, od technik rastrowania, poprzez formowanie punktów aż po zarządzanie barwą.
Duplo 2000 w Epigrafie
System Duplo 2000 znacznie przyspieszył proces produkcji w drukarni Epigraf z Gliwic, a co za tym idzie – umożliwił realizację zleceń, których wykonanie nie było możliwe we wcześniejszych warunkach. Dostawcą systemu była firma Tadan, lokalny dealer Duplo Polska.
Drukarnia Epigraf powstała w latach 90. ubiegłego stulecia. Obecnie wykorzystuje trzy technologie drukowania: offsetową, cyfrową i sitodrukową. Realizowane są tu prace z zakresu szeroko pojętego akcydensu (głównie broszury, katalogi, kalendarze), a także opakowania i etykiety. Od wielu lat Epigraf obsługuje wymagającego klienta, jakim są agencje reklamowe (ich zlecenia generują 40% obrotów firmy). Wśród zleceniodawców Epigrafu są również galerie sztuki i muzea, które zamawiają niewielkie nakłady, głównie broszur czy katalogów zawierających reprodukcje dzieł sztuki, i oczekują szybkiego terminu realizacji i bardzo wysokiej jakości. Od lat firma starała się sprostać tym wymaganiom. To także one wygenerowały kolejne inwestycje – wcześniej w maszyny drukujące, a teraz w introligatornię.
Epigraf posiadał wcześniej maszynę introligatorską, jednak jej obsługa była trudna, a ustawienie urządzenia bardzo czasochłonne, stąd wysoka automatyzacja systemu Duplo 2000 była głównym argumentem przy jego wyborze. Duże znaczenie miał też fakt, że system składa się z modułów, co pozwoliło zbudować konfigurację odpowiadającą obecnym potrzebom zakładu i oferującą możliwość rozbudowy go z czasem i w miarę potrzeb drukarni. Dodatkowo profesjonalna obsługa firmy Tadan, głównie w osobie Mariusza Pencarskiego, odpowiedzialnego w niej za sprzedaż urządzeń Duplo, pozytywnie wpłynęła na ostateczny wybór tego systemu. „System jest łatwy w obsłudze i przyjazny dla użytkownika – podkreśla Jan Kalnik, właściciel drukarni, którą prowadzi wraz z żoną Teresą. – U nas w stosunku do pracowników obowiązuje zasada wielozadaniowości, co w praktyce oznacza, że obsługują oni różne stanowiska aktualnie tego wymagające. System Duplo jest tak przyjazny, że przy podziale zadań ma on najwięcej chętnych do obsługi”.
Dodatkowo, jak twierdzi właściciel Epigrafu, zastosowanie tego właśnie systemu w drukarni wzmocniło gwarancję wysokiej jakości i niezawodności zakładu, co od wielu lat stanowi priorytet drukarni. Dowodem tego jest przyznana niedawno nagroda dla firmy Epigraf w organizowanym przez Cezex konkursie Złotego Smoka – w kategorii „etykieta i opakowanie” za jakość etykiety na gaśnicę przeciwpożarową.

JUST Normlicht na targach IfraExpo 2008
Tuż przed rozpoczęciem targów IfraExpo firma JUST Normlicht zaprezentowała nowy katalog produktów, które spełniają wymagania najnowszych norm ISO 3664. Jednocześnie poinformowała, że poprzez stworzenie idealnego oświetlenia do oceny barwy udoskonaliła soft proofing (korektę ekranową), która jest obecnie najnowocześniejszą metodą kontroli barw.
Rygorystyczne wymagania wyznaczone dla jakości światła przez normy ISO nie są możliwie do spełnienia przy użyciu uniwersalnych żarówek fluorescencyjnych. Dlatego systemy do oceny barwy, jakie proponuje swoim klientom firma JUST Normlicht, wyposażone są w specjalne żarówki JUST daylight 5000 proGraphic. Są one jedynymi dostępnymi na rynku produktami spełniającymi, a nawet przewyższającymi wszystkie wymagania ISO w takich zakresach jak: współrzędne barwy (+/– 0,005°), wskaźnik oddawania barw (Ra=98) i indeks metameryczny (MI vis < 1). Zastosowanie środków optycznie wybielających podczas korekty przed drukiem i w trakcie samego drukowania wpływa na wzmocnienie efektów metameryzmu spowodowane fluorescencją. Z tego powodu w nowych normach ISO 3664 indeks metameryczny dla komponentu UV został obniżony (MI uv < 1,5). Produkty JUST Normlicht spełniają te najnowsze normy.
JUST Normlicht był pierwszym na świecie producentem urządzeń oświetleniowych sterowanych przez software, zdolnych do wymiany informacji z programem do kalibracji monitora poprzez interfejs USB, tym samym torując drogę dla ekranowej korekty barwy i spełniając wymogi normy ISO 12646. Dokładne, sterowane przez oprogramowanie, dostosowanie jasności urządzenia oświetleniowego do uprzednio skalibrowanego monitora jest podstawowym warunkiem jednorodnego postrzegania i kontrolowania barwy. Technologia ta została po raz pierwszy wprowadzona przez JUST Normlicht w urządzeniu ColorCommunicator 2. Podczas targów IfraExpo 2008 firma JUST Normlicht prezentuje ColorCommunicator 1 – nowy, mniejszy model o powierzchni użytkowej 40×50 cm.
W celu dostosowania sterowanego przez program urządzenia oświetleniowego do użytku podczas oceniania barwy w trakcie cyklu produkcji w drukarni, firma JUST Normlicht wyposażyła swoje lampy i stacje do oceny barwy w interfejs USB i elektroniczną, liniową regulację jasności. Odwiedzający stoisko targowe tego producenta podczas targów w Amsterdamie mogą zobaczyć, w jaki sposób standaryzacja oparta o normy ISO dopełnia cały proces druku cyfrowego – od odbitek próbnych do uzyskania efektu końcowego.
Nowe systemy do druku kolorowego Konica Minolta
Nowe urządzenia do druku kolorowego z serii bizhub PRO C6501 i bizhub PRO C5501 miały premierę na targach drupa 2008. Te specjalistyczne systemy powstały w wyniku unowocześnienia poprzednich produkcyjnych urządzeń drukujących firmy Konica Minolta. Nowa seria gwarantuje użytkownikom lepsze odwzorowanie kolorów, wyższą jakość obrazu. Cechuje je duża elastyczność wyboru nośników i zaawansowane funkcje wykańczania – szczególnie w przypadku urządzeń bizhub PRO C6501e/eP.
„Scale up” – motto Konica Minolta – jest częścią kompleksowej filozofii, która wyznacza kierunek działalności firmy w segmencie druku produkcyjnego. Konica Minolta oferuje szeroki wybór nowych urządzeń, a także wydajne, kompletne oprogramowanie, łatwo integrujące się z innymi systemami.
Dzięki prędkości druku w kolorze 55 stron na minutę (str./min) w formacie A4 w przypadku bizhub PRO C5501 i 65 str./min w przypadku bizhub PRO C6501 urządzenia zapewniają wysoką wydajność. Są również przygotowane do ciągłej realizacji dużych zleceń. Aby lepiej zaspokoić potrzeby klientów, bizhub PRO C5501 może teraz współpracować z trzema kontrolerami druku: zewnętrznymi kontrolerami Creo IC-304 Plus i IC-305 EFI Fiery oraz wewnętrznym kontrolerem IC-408 EFI Fiery.
Nowe systemy mają zmieniony, nowoczesny wygląd. Oferują szeroki wybór nośników. Dzięki temu centralne działy druku (CRD), drukarnie komercyjne (CP) i biura wysokonakładowe będą mogły zrealizować nawet najbardziej zróżnicowane zamówienia. Wszystkie systemy są przygotowane do pracy na materiałach w formacie od A5 do formatu większego od A3+ (330×487 mm) i gramaturze od 64 do 300 g/m2. Nowe urządzenia nie mają problemu z obsługą papierów offsetowych.
Wszystkie systemy cechuje podwyższona jakość obrazu i barw, zapewniająca precyzyjną reprodukcję przy drukowaniu dużych nakładów. Zastosowano w nich przyjazny dla środowiska toner polimeryzowany Simitri HD, gwarantujący wyraźną reprodukcję cienkich linii i najwyższą jakość obrazu. Kolejną integralną częścią wszystkich systemów produkcyjnych druku kolorowego jest opracowana przez firmę Konica Minolta technologia aktywnego przetwarzania cyfrowego S.E.A.D., zapewniająca bardzo dokładną reprodukcję kolorów. Ma ona również swój udział we wspomnianej powyżej poprawie jakości obrazu, powtarzalności kolorów i ostrości tekstu. Zastosowanie technologii S.E.A.D. przyczyniło się do sukcesu poprzednich modeli z serii bizhub PRO C6500. Według badań przeprowadzonych przez InfoSource, bizhub PRO C6500e był najlepiej sprzedającym się systemem w sektorze druku produkcyjnego w Niemczech w ubiegłym roku. To właśnie dzięki urządzeniu bizhub PRO C6500e Konica Minolta zwiększyła udział w rynku profesjonalnych urządzeń druku kolorowego o 12,3%.
Urządzenia z nowej serii oraz system bizhub PRO C5501 mogą być wyposażone w moduły zszywające, dziurkujące, składające i tworzące broszury. System bizhub PRO C6501e/eP oferuje profesjonalne, zaawansowane funkcje wykończeniowe (finiszery) – większe możliwości składania, przycinania i wykańczania dokumentów, także w oprawie klejonej. Przy szesnastu różnych konfiguracjach bizhub PRO 6501e/eP można precyzyjnie dostosować do potrzeb praktycznie każdego klienta.
Nowe urządzenia z serii bizhub PRO C6501 wyróżniają się łatwością obsługi i wysoką jakością kolorów. Z kolei bizhub PRO C6501e/eP dysponuje zaawansowanymi funkcjami wykańczania, takimi jak przycinanie, oprawa klejona Perfect Binding i wiele opcji składania dokumentów. Bizhub PRO C5501 zapewnia dużą elastyczność w zakresie wyboru kontrolerów druku. Można wybrać spośród trzech opcji: zewnętrzny kontroler IC-304 Plus, wykorzystujący technologię firmy Creo, sprawdzi się przy druku z użyciem danych zmiennych i pracy w środowiskach mieszanych razem z systemami offsetowymi. Zewnętrzny kontroler EFI Fiery IC-305 upraszcza skomplikowane zadania i gwarantuje wierną reprodukcję kolorów. Trzecia opcja to wewnętrzny kontroler EFI Fiery IC-408, który gwarantuje żywe barwy i wysoki poziom bezpieczeństwa.
Wszystkie nowe urządzenia bizhub PRO C6501 cechuje solidna, innowacyjna i zwarta budowa, ułatwiająca instalację systemu w miejscach o ograniczonej powierzchni.

Müller Martini na IfraExpo 2008
Firma Müller Martini zaprasza do odwiedzenia swojego stoiska (nr 8400, hala 8) na targach IfraExpo w Amsterdamie (27–30 października 2008). Motto firmy brzmi „Rośnij z nami”. Z jednej strony podkreśla ono długoletnią partnerską współpracę z przedsiębiorstwami z branży gazetowej; z drugiej strony obrazuje elastyczne, modułowe rozwiązania gwarantujące wysokie bezpieczeństwo inwestycji.
Firma postara się pomóc znaleźć odpowiedź na pytania nurtujące jej klientów:
- Jak można zwiększyć efektywność działu ekspedycji?
- Jak się upewnić, że dział ten także w przyszłości będzie w stanie spełnić oczekiwania klientów?
- Jak zoptymalizować koszty sprzedaży?
- Jak za pomocą wartości dodanej zwiększyć dochody przedsiębiorstwa?

Firma prezentuje szerokie możliwości działu ekspedycji jako ekonomicznego i elastycznego centrum obróbki po druku. Specjaliści firmy Müller Martini są do dyspozycji odwiedzających. Z ramienia Müller Martini Polska na stoisku obecny jest Edwin Piotrowski.
Print Systems dystrybutorem urządzeń kontrolno-pomiarowych Troika Systems
W dniu 8 października 2008 r. została podpisana pomiędzy firmami Troika Systems i Print Systems umowa dealerska na sprzedaż unikalnych na rynku urządzeń do pomiaru jakości druku, jakości negatywów (przez które naświetlane są płyty fotopolimerowe), zdjętej maski, wykonania form drukowych, czystości aniloksów.
Pojawienie się sterowanych komputerowo systemów do naświetlania płyt pozwoliło rynkowi fleksograficznemu wejść na poziom jakości druku nieznany dziesięć lat wcześniej. Przy takiej poprawie jakości, spowodowanej rozwojem materiałów do druku wypukłego i rozwojem technologii fleksograficznej i wklęsłodrukowej, a także przy wyższych liniaturach dla produkcji półtonów, potrzeba lepszej kontroli jakości jest niezbędna.
Urządzenia firmy Troika Systems pozwalają użytkownikowi być pewnym, że pożądany przez nich standard jakości druku jest osiągany i utrzymywany. W większości urządzeń Troika Systems zainstalowano systemy pozwalające na obserwację punktu rastrowego, komórek wałków aniloksowych bądź rotograwiurowych w formacie 3D. Urządzenia mierzą fizyczną wielkość punktów, nie zaś ich natężenie kolorystyczne, jak densytometry. Pozwala to na dokładną ocenę jakości druku, a nie tylko natężenia barwy. Możemy także ocenić jeszcze przed drukiem jakość elementów znajdujących się na formie drukowej, a także kondycję wałków aniloks lub rotograwiurowych. Urządzenie mierzy również pojemność kubków aniloksu. Z powodu różnych metod pomiarowych rozbieżności jeśli chodzi o podawaną pojemność aniloksów sięgają nawet 141%.
Zastosowanie urządzeń Troika daje możliwość niespotykanego dotąd w drukarniach pomiaru wielkości, pojemności i kształtu elementów na płytach, aniloksach i wałkach do wklęsłodruku. Tak dokładne pomiary pozwalają kontrolować jakość i standaryzować, a dzięki temu uniknąć błędnych kosztownych decyzji w całym procesie produkcji.
PolKos na targach Kamień 2008
Firma PolKos zaprezentuje swoją ofertę na targach Kamień 2008, które odbędą się w dniach 6–9 listopada w Hali Stulecia (dawniej Hala Ludowa) we Wrocławiu, ul. Wystawowa 1.
PolKos pokaże maszyny wykorzystywane w procesie produkcji reklam. Będzie to ploter Roland XJ-640 oraz nowość – ploter solwentowy Roland z serii VersaArt RS-640. Będzie można też przetestować maszynę o szerokości 3,2 m F.Y. Union.
Firma przedstawi również urządzenia stanowiące uzupełnienie plotera drukującego. Będą to:
trymery, zgrzewarki, laminatory, oczkarki, monitory graficzne, nawijarki do ploterów.
Będzie można obejrzeć frezarkę MCut AluLight firmy Coner, zaprojektowaną specjalnie dla branży reklamowej, tak aby połączyć ekonomiczne rozwiązania z niezawodnością i skutecznością pracy. Nie zabraknie również ploterów termicznych do cięcia styropianu czy styroduru.
Będą demonstrowane plotery tnące Summa i Roland wykorzystywane w reklamie, jak i kamieniarstwie. Zwiedzający obejrzą, jak wygląda w praktyce cięcie po obrysie wydrukowanych wcześniej aplikacji z wykorzystaniem systemu OPOS 2.0.
Na stoisku PolKosu można będzie uzyskać pomoc techniczną w zakresie użytkowania ploterów lub umówić się z serwisantami na przeglądy ploterów.
Będą pokazane również monitory graficzne marki EIZO i szeroka gama materiałów do druku

Przyszła jesień, zadumy czas,
PolKos więc zaprasza Was,
by w miłej atmosferze pogawędzić
i plotery nasze trochę pomęczyć.

A po tym wszystkim, gdy głowa rozboli od natłoku wiedzy, zapraszamy na „lecznicze” napoje a’la PolKos!


Chętni są proszeni o wypełnienie formularza zgłoszeniowego na stronie http://www.polkos.com.pl/ lub o potwierdzenie obecności telefonicznie. Po wypełnieniu formularza otrzymuje się wejściówkę, która upoważnia do bezpłatnego wejścia na targi (opłata za wejście na targi wynosi 10 zł).



<< Poprzedni  11-20  21-30  31-40  41  42  43  44  45  | < 46 >  47  48  49  50  51-56  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 993
Zapraszamy do sprawdzenia usług poligraficznych w firmie niedaleko Bydgoszczy - Studio Forest.
W ofercie kalendarze, terminarze, teczki ofertowe, foldery reklamowe i wiele innych.
&lt;a href=&quot;http://www.studioforest.pl&quot;&gt;Studio Forest&lt;/a&gt; Studio Poligrafii i Reklamy
Ostatnie wątki:
Zapraszamy do sprawdzenia usług poligraficznych w firmie niedaleko Bydgoszczy - Studio Forest.
W ofercie kalendarze, terminarze, teczki ofertowe, foldery reklamowe i wiele innych.
&lt;a href=&quot;http://www.studioforest.pl&quot;&gt;Studio Forest&lt;/a&gt; Studio Poligrafii i Reklamy
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o