Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się
Poligrafia 2003

Z ostatniej chwili


Automat do wycinania otworów James Burn
Na tegorocznej drupie jednym z wystawców była firma James Burn International (dystrybutorem jej produktów w Polsce jest Avargraf). EX 610 tego producenta to jedyny automat do wycinania otworów, który ma opcjonalne dodatkowe wykładanie. To unikalne rozwiązanie pozwala na wykładanie, po operacji wycinania otworów, papieru i kartonu w dwóch różnych miejscach.
EX 610 duplex wyposażony jest w wykładanie na prosty wysoki stos, przeznaczone specjalnie do arkuszy z kartonu. Z uwagi na to, że nie muszą przechodzić przez cylinder służący do odwracania stosu, dla uzyskania kolejności arkuszy sprzed operacji wycinania otworów, istnieje gwarancja, że wyjdą z maszyny doskonale płaskie.
W zależności od gramatury kartonu można wyposażyć EX 610 duplex także w oddzielny podajnik kartonu. Na wykładaniu, po opuszczeniu cylindra do odwracania stosu, zainstalowane mogą być opcjonalnie utrząsarka, transporter lub urządzenie do wykładania na wysoki stos.
Model EX 610 duplex zwiększa wydajność o 80% eliminując używane do wykonywania otworów w kartonie maszyny ręczne. Regulacja i ustawianie maszyny w przypadku stosowania papieru i kartonu są identyczne, co redukuje czas jej narządzania, jak i szkolenia operatora.





ACCHSH na targach IfraExpo 2008
Podczas targów IfraExpo 2008 (27-30 października, Amsterdamie), firma ACCHSH prezentuje szereg rozwiązań spod znaku PuzzleFlow dedykowanych na rynek produkcji gazetowej. Są się wśród nich m.in. nowe wersje programów PuzzleFlow Automator i PuzzleFlow Publisher oraz premiera z targów drupa 2008 – PuzzleFlow PoD. Z ofertą firmy ACCHSH można zapoznać się na stoisku nr 9365.
Firma ACCHSH jest obecna na targach IfraExpo z własnym stoiskiem już po raz drugi z rzędu. W tym roku polski producent systemu PuzzleFlow i opartych na nim rozwiązań prezentuje szereg innowacyjnych produktów dedykowanych dla drukarń i wydawnictw prasowych. Pierwszym z nich jest PuzzleFlow Automator, serwer automatyzujący produkcję, służący do sprawdzania i poprawiania plików. Aplikacja, zarządzana za pośrednictwem przeglądarki internetowej, oferuje możliwość powiadamiania o zaistniałych problemach technicznych z plikami, dynamicznego dostosowywania formatu dokumentów i ich nazewnictwa. PuzzleFlow Automator współpracuje z systemami akwizycji ogłoszeń, a także odpowiada za ich archiwizację.
Kolejna propozycja ACCHSH dla firm z segmentu prasowego to PuzzleFlow Publisher, rozwiązanie stworzone przez uruchomione w ubiegłym roku przez firmy ACCHSH i Ready4Print centrum informacyjno-szkoleniowe PuzzleFlow Solutions Europe z siedzibą w Amsterdamie. PuzzleFlow Publisher jest przeznaczony do zarządzania obiegiem dokumentów graficznych w wydawnictwie, umożliwiając weryfikację (zarówno po stronie klienta jak i na serwerze) a także optymalizację plików PDF oraz przygotowanie ich do druku. Zapewniana przez program organizacja pracy znacznie ułatwia zarządzanie wieloma publikacjami i wydaniami. System gwarantuje dostęp dla wielu użytkowników: projektanta, wydawcy, technologa i menedżera.
IfraExpo 2008 jest też miejscem prezentacji systemu PuzzleFlow PoD, pokazanego po raz pierwszy kilka miesięcy wcześniej na targach drupa 2008. Jest to rozbudowana aplikacja, będąca systemem wsparcia i automatyzacji zadań w drukarniach. PuzzleFlow PoD oferuje m.in. następujące funkcje: akwizycję, konwersję, wysyłkę i sprawdzanie zleceń (dostępne w ramach programu PuzzleFlow Express), a także zarządzenie i zatwierdzanie oraz podgląd prac. System pozwala na współpracę online pomiędzy wszystkimi ośrodkami produkcji, począwszy od klienta zlecającego usługę poligraficzną, a skończywszy na wysyłce pracy do druku.

KBA rozbudowuje centrum w Radebeul
We wrześniu br. firma KBA świętowała otwarcie świeżo rozbudowanego centrum szkoleniowego, mieszczącego się tuż przy zakładach produkcyjnych w Radebeul. Dzięki rozbudowie powierzchnia, którą KBA przeznacza na potrzeby szkoleń i seminariów dla klientów, została zwiększona dwukrotnie – o kolejne 1300 m2.
Każdego roku w kursach szkoleniowych organizowanych przez KBA w ośrodku w Radebeul uczestniczy około 1000 osób z całego świata, spędzając tu średnio siedem dni. Ze względu na fakt, że dotychczasowe centrum szkoleniowe, uruchomione oficjalnie latem 2001 roku, osiągnęło górną granicę przepustowości, kierownictwo KBA podjęło decyzję o jego rozbudowie. Nowa część (składająca się z drugiej hali maszyn oraz kolejnych sal konferencyjnych i seminaryjnych) sprawiła, że KBA może z powodzeniem sprostać stale zwiększającemu się wśród klientów zapotrzebowaniu na szkolenia. W ośrodku zainstalowano dwie nowe arkuszowe maszyny offsetowe: 5-kolorową Rapidę 105 z wieżą lakierującą i 8-kolorową Rapidę 106 z systemem odwracania arkusza (umożliwiającym produkcję w trybie 4/4), niezależnym napędem cylindrów formowych DriveTronic SPC pozwalającym na jednoczesną zmianę płyt, a także innymi licznymi funkcjami automatyzującymi jej pracę i umożliwiającymi szybszy narząd i wydajniejszą kontrolę jakości. Razem z pozostałymi, pracującymi dotychczas w centrum maszynami pół- i pełnoformatowymi z serii Rapida, pozwolą one na prowadzenie praktycznych szkoleń w zakresie produkcji wszelkich typowych druków i uszlachetnień. Kursantom mają dodatkowo pomóc symulatory stanowisk kierowania maszyną oraz wież drukujących, a także specjalnie wyposażone pokoje seminaryjne.
W ramach uzupełnienia programu podstawowych i zaawansowanych kursów w zakresie obsługi i serwisowania arkuszowych maszyn offsetowych produkowanych przez KBA, centrum szkoleniowe oferuje dodatkowe seminaria poświęcone różnym zagadnieniom związanym z szeroko rozumianą branżą poligraficzną. Wśród omawianych tu tematów są m.in.: technologie uszlachetniania druków czy integracja systemu MIS z istniejącym cyklem produkcyjnym. Specjalne spotkania organizowane są z myślą o kadrze zarządzającej, która chce podnosić swoje kwalifikacje techniczne bądź poszerzać swoją wiedzę w dziedzinie procesów biznesowych i organizacyjnych. Z oferty centrum szkoleniowego KBA mogą również korzystać uczelnie i inne ośrodki kształcące kadrę poligraficzną.
Uroczyste otwarcie rozbudowanego centrum odbyło się 19 września, z udziałem pracowników KBA oraz firmy budowlanej odpowiedzialnej za realizację projektu. W okolicznościowym przemówieniu Albrecht Bolza-Schünemann, prezes KBA, nadmienił o wielu wydarzeniach mających duży wpływ na dynamiczny rozwój centrum szkoleniowego w Radebeul. Podziękował jednocześnie planistom, budowniczym i wszystkim pozostałym osobom zaangażowanym w ten projekt: „Po rozbudowie nasze centrum dysponuje sprzętem drukującym na najwyższym poziomie. Naszym najważniejszym zadaniem jest tchnięcie życia w tę nowo zbudowaną część”. W swoim wystąpieniu Albrecht Bolza-Schünemann przypomniał, że producenci maszyn drukujących przeżywają obecnie trudny okres, co wiąże się m.in. z ogólnym ochłodzeniem klimatu na inwestycje. Choćby z tego względu całej firmie zależało na tym, aby z nowych możliwości korzystać w sposób ekonomiczny. Po uroczystości otwarcia jej uczestnicy mieli okazję zwiedzić nowo wybudowaną część centrum szkoleniowego.

Reprograf przejmuje Epcot
Firma Reprograf zdecydowała się rozszerzyć działalność dzięki przejęciu aktywności handlowej wycofującej się z polskiego rynku firmie Epcot – specjalisty w segmencie wielkoformatowego druku cyfrowego. Przejęcie klientów i pracowników jest kolejnym krokiem w kierunku realizacji ambitnych planów rozwoju firmy Reprograf.
Od początku istnienia firmy Reprograf (sierpień 1991 r.) jej celem było zapewnienie wysokiej jakości obsługi i łatwej dostępności do swoich usług oraz odczuwalnej elastyczności w podejściu do potrzeb klienta. Firma systematycznie rozbudowywała sieć swoich oddziałów, powiększając grono pracowników o branżowych specjalistów i stale poszerzając portfolio usług. Ostatnie lata obfitowały w nowe kontrakty, bowiem firma stała się dystrybutorem maszyn znanych na rynku światowym producentów, jak Screen, Komori, EFI Vutek, Agfa, X-Rite, Epson, IPAGSA.
Obecnie Reprograf postanowił wejść w dotychczasowy obszar działalności Epcotu. „Dzięki temu połączeniu klienci firmy Reprograf skorzystają z szerszego portfolio urządzeń do druku wielkoformatowego. Szczególnie obiecująco wygląda oferta najnowszych ploterów drukujących Seiko, które właśnie wchodzą do sprzedaży i podwyższą poprzeczkę jakości w swojej klasie” – mówi wiceprezes Reprografu Tadeusz Figurski.
Zmiana ta wiąże się głównie ze zmianą marki, przy zachowaniu dotychczasowej struktury działania firmy Epcot. Reprograf przejmuje bowiem zarówno bazę klientów i porftolio firmy Epcot (dystrybucja maszyn i materiałów), jak i jej pracowników. Tym samym obecni klienci firmy Epcot mogą być pewni, że zmiany tej nie odczują, bowiem połączony zespół doświadczonych profesjonalistów zadba o najwyższą jakość standardów obsługi.




Ekspresowy druk książek na żądanie
Firma On Demad Books jest producentem urządzenia Espresso Book Machine 1,5 wykonującego druk książek na żądanie – model 1,5 jest przeznaczony do produkcji detalicznej, natomiast 2,0, który będzie dostępny w pierwszym kwartale 2009, do masowej.
Maszyna automatycznie drukuje, binduje i wykańcza książki. Wzorując się na oryginale może również wykonywać czterokolorowe, miękkie okładki.
Proces tworzenia książek jest kilkustopniowy – na początku urządzenie, połączone sieciowo z internetową bazą publikacji, kompletuje niezbędne informacje dotyczące konkretnego projektu. Następnie zostaje wygenerowany i przetworzony plik, który jest drukowany. W kolejnym etapie zadrukowane arkusze są docinane do odpowiedniego formatu i oprawiane we wcześniej przygotowaną okładkę. Książka powstaje w ciągu kilku minut – wykonanie 300-stronnicowej publikacji zajmuje niespełna siedem minut. Proces produkcji usprawnia również fakt, że podczas gdy jedna publikacja jest na etapie oprawiania, możliwe jest rozpoczęcie druku kolejnej.
W Espresso Book Machine wszystkie procesy są całkowicie zautomatyzowane – steruje nimi specjalnie oprogramowanie. Kolejną zaletą urządzenia są jego niewielkie gabaryty – 2,5 m długości i 1,5 m wysokości i głębokości.
Obecnie Espresso Book Machine jest wykorzystywana między innymi w Bibliotece Aleksandryjskiej, New York Public Library oraz w Banku Światowym.


Laminacja próżniowa - Dzień Otwarty w Jet Media
Dnia 24 października br. w nowej siedzibie Jet Media (Piastów, ul. Warszawska 57) odbędzie się kolejne spotkanie z serii Dni Otwarte Jet Media. Tematem przewodnim spotkania będzie zagadnienie laminacji próżniowej.
W trakcie spotkania zaprezentowane zostanie między innymi urządzenie do laminacji Hot Glass Vacuum Press firmy Drytac. W trakcie zajęć praktycznych razem z uczestnikami spotkania wykonane zostaną aplikacje z zastosowaniem technik laminacji próżniowej za pomocą laminatów o charakterze struktury oraz materiałów dedykowanych do produkcji artystycznej, firmy Intelicoat. Od strony merytorycznej, jak i praktycznej wsparcia udzieli gość specjalny – Neil Gomez, dyrektor Drytac England.
Spotkanie będzie również do okazją sprawdzenia możliwości nowego plotera Roland Versa Art wyposażonego w nowy typ stałego zasilania CISS i atrament Es max.

Naklejanie metodą próżniową pozwala wykonać najróżniejszego typu aplikacje niedostępne w żadnej innej technologii laminowania:
- transfer fotografii na płótno (canvas)
- naklejanie wydruków na dowolne sztywne powierzchnie o różnej grubości
- zabezpieczanie wydruków laminatami na gorąco
- uszlachetnianie wydruków
- odnawianie dokumentów
- nadawanie laminowanym podłożom struktury o charakterze artystycznym.

Program spotkania:
11.00 Powitanie gości
11.15 wykłady:
- Laminacja i zabezpieczanie wydruków
- Laminacja próżniowa i jej zastosowanie.
- Urządzenie Hot Glass Vacuum Press
- Seria materiałów do produkcji artystycznej firmy Intelicoat.
- Roland Versa Art i nowe artamenty
12.15 Przerwa na kawę
12.30 Zajęcia praktyczne – prowadzą Edyta Grad, Iwona Oksztul i Neil Gomez
- Jak zwykły poster może stać się obrazem na canvasie
- Wydruki posterów i roll-up’ów przy użyciu dedykowanych materiałów Intelicoat (pos-pro, GFIOP emb)
Wykonane zostanie między innymi:
- laminowanie i naklejanie wysokiej jakości wydruków na podłożu sztywnym
- uszlachetnianie wydruków
- nadawanie aplikacjom struktur artystycznych.

Szkolenie jest bezpłatne, jedynym warunkiem wzięcia udziału jest przesłanie do Jet Media elektronicznego formularza dostępnego na stronie www.jetmedia.pl

Kolejna edycja konferencji Meet Kodak Polska
W dniu 5 listopada br. w warszawskim hotelu Intercontinental odbędzie się kolejne spotkanie firmy Kodak Polska z klientami oraz wszystkimi osobami zainteresowanymi jej rozwiązaniami. Tegoroczna edycja Meet Kodak Polska będzie przede wszystkim miejscem prezentacji doświadczeń użytkowników rozwiązań Kodaka, którzy dzielić się będą swoimi spostrzeżeniami, a także opowiedzą o korzyściach związanych z wdrożeniem rozwiązań Kodaka we własnych firmach. Poza prezentacją firmy Kodak i jej klientów w agendzie nie zabraknie wystąpienia firmy leasingowej i firm doradztwa biznesowego dla rynku poligraficznego.
„Wybierając taką formułę spotkania, opierającą się przede wszystkim na prezentacjach naszych klientów, chcieliśmy w sposób jak najbardziej obiektywny zaprezentować ofertę Kodak Polska. Stąd pomysł, by to właśnie użytkownicy opowiedzieli o wyzwaniach, jakie stoją przed ich firmami i celach biznesowych realizowanych dzięki technologii Kodaka, w którą zainwestowali jakiś czas temu” – mówi Swapan Chudhuri, dyrektor zarządzający Kodak Polska.
Podczas konferencji Swapan Chaudhuri i Mariusz Geras z firmy Kodak Polska przedstawią nową wizję przedsiębiorstwa poligraficznego, funkcjonującego w oparciu o rozwiązania Kodaka. Następnie przedstawiciele firm Deutsche Leasing, Media Center i Faber Consulting Toruń przedstawią rozwiązania umożliwiające zwiększenie konkurencyjności zakładów poligraficznych na rynku zleceń. Pierwszy z prelegentów – Wojciech Kaczorowski, Vendor Manager ds. rynku poligraficznego w firmie Deutsche Leasing – przedstawi sposoby finansowania inwestycji w branży poligraficznej. Bogusław Lichoński, prezes firmy Media Center, zaprezentuje referat zatytułowany „Integrale MIS, przykład integracji JDF”, natomiast Magdalena Zatarska, kierownik działu przedsiębiorstw w firmie Faber Consulting Toruń, omówi możliwości i sposoby pozyskiwania środków unijnych przez przedsiębiorstwa poligraficzne w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych.
Kolejna część spotkania Meet Kodak Polska poświęcona będzie wystąpieniom przedstawicieli drukarń. Szymon Polkowski, kierownik działu prepress Drukarni Zapolex, opowie o automatyzacji procesów produkcyjnych, która była możliwa dzięki przejściu drukarni z workflow manualnego na automatyczny. Sylwiusz Lewko z działu prepress Drukarni Formator mówić będzie o wpływie technologii bezprocesowej na utrzymanie stabilności i powtarzalności produkcji w drukarni offsetowej. Na zakończenie konferencji Paweł Bystrzyński, dyrektor zarządzający drukarni Drogowiec, zaprezentuje referat „Drukarnia bliżej ludzi – zaangażowanie klienta w proces prepress”, w którym podzieli się wnioskami biznesowymi wynikającymi z wdrożenia rozwiązań portalowych Kodaka.
Wszyscy zainteresowani uczestnictwem w konferencji Meet Kodak Polska proszeni są o kontakt mailowy z Anną Mazur (Anna.Mazur@kodak.com) lub telefoniczny tel. 22 430 69 93. Konferencja odbywać się będzie w godzinach 9.00–17.30. Wśród uczestników spotkania rozlosowane zostaną atrakcyjne nagrody z fotograficznego portfolio Kodaka.
Targi viscom we Frankfurcie - święto reklamy wizualnej
W dniach 30 października – 1 listopada br. we Frankfurcie nad Menem odbędą się Międzynarodowe Targi Technik Reklamy Wizualnej i Znakowania viscom 2008, organizowane przez Reed Exhibitions Deutschland GmbH. Po raz kolejny Frankfurt Exhibition Centre zgromadzi wystawców z całego świata – ok. 200. Odwiedzających ma być 7500, z ponad 30 krajów. Wystawie będą towarzyszyć liczne seminaria, warsztaty, wykłady i prezentacje o tematyce związanej z szeroko pojętą komunikacją wizualną, ze szczególnym uwzględnieniem cyfrowego znakowania i przemysłowego druku inkjetowego.
Podczas ubiegłorocznych targów viscom w Düsseldorfie zorganizowano Digital Signage Day, który cieszył się tak ogromnym zainteresowaniem zwiedzających, że w tym roku postanowiono poświęcić temu tematowi dwa dni. Liczne wykłady, dyskusje i prezentacje umożliwią zainteresowanym poszerzenie wiedzy o nowych technologiach znakowania cyfrowego.
Dzięki rozwojowi technik druku atramentowego stworzono nowe możliwości dla różnych gałęzi przemysłu, zwłaszcza produkcji wykorzystującej drewno, szkło, metal czy tekstylia. Wytyczono nowe standardy, dlatego też podczas targów dostawcy i potencjalni klienci będą mogli wymienić poglądy i doświadczenia dotyczące aspektów ekonomicznych oraz ekologicznych, które należy wziąć pod uwagę przy wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań w poszczególnych sektorach branży poligraficznej. Organizatorzy przewidują, że viscom odwiedzą jesienią między innymi przedstawiciele firm produkujących maszyny, zajmujących się wykończeniem produktów tekstylnych, reklamą świetlną i systemami cyfrowymi.
Targi będą również doskonałą okazją do zorganizowania specjalnego show przedstawiającego nowo wprowadzone na rynek materiały czy atramenty i eksperymentalne ich łączenie. Każdego dnia w specjalnym sektorze będą odbywały się dyskusje pod hasłem „Industrial Inkjet meets Material”. Mottem pierwszego dnia spotkań będzie „Sustainability: production, application and disposal” (Wydajność: produkcja, zastosowanie i sprzedaż”), drugiego – „Durability: production cycles, materials and processes” (Trwałość: cykle produkcyjne, materiały i procesy), natomiast trzeciego dnia – „Practicability: feasibility versus economic efficiency” (Możliwości wykonania: wydajność kontra efektywność.)
Organizatorzy targów viscom frankfurt 2008 postanowili nagrodzić wyróżniające się rozwiązania związane z cyfrowym znakowaniem w konkursie na efektywnie zaplanowane i kreatywnie zrealizowane projekty. Digital Signage Best Practice Award 2008 zostanie przyznana w trzech kategoriach: Retail Signage – zastosowanie cyfrowego znakowania w handlu, Information Signage – zastosowanie cyfrowego znakowania jako przekaźnika informacji, Wegeleitung – zastosowanie cyfrowego znakowania w przestrzeni publicznej.
Jury ma również możliwość przyznania nagrody specjalnej niekoniecznie związanej z powyższymi kategoriami. Ostatni etap konkusu i rozdanie nagród odbędą się podczas targów. W tym roku będzie miała również miejsce druga edycja konkursu, którego zwycięzcy otrzymują viscom Innovation Awards. W tym roku uczestnicy targów będą konkurowali w pięciu kategoriach: znakowanie (maszyny, materiały, software, narzędzia, techniki aplikacyjne służące produkcji produktów znakujących), znakowanie – produkty takie jak systemy prezentacji, reklama świetlna, druk cyfrowy/wielkoformatowy, wykańczanie tekstyliów, reklama świetlna w praktyce – aplikacje/kreacje instalacji związanych z reklamą świetlną.


Strategiczne zmiany w działalności Stora Enso
We wrześniu br. koncern Stora Enso poinformował o podjęciu kilku strategicznych decyzji, które w znaczny sposób wpłyną na jego dalszą działalność. W ciągu najbliższych dwóch lat firma przeznaczy 135 mln euro na rozbudowę papierni Imatra, Fors i Ingereois. Jednocześnie poinformowano o planach likwidacji czterech linii produkcyjnych pracujących w zakładach w Finlandii i w Niemczech. Stora Enso podpisała też list intencyjny o współpracy z firmą ABB w zakresie zarządzania fińskimi fabrykami koncernu. Wszystkie te posunięcia mają spowodować dalsze polepszanie się wyników finansowych Stora Enso i przygotować koncern do spodziewanego wzrostu ceł na import rosyjskiego drewna.
Stora Enso przeznaczy 135 mln euro na rozbudowę trzech zakładów papierniczych. Inwestycje w celulozowni Imatra zredukują koszty jej działalności i uniezależnią zakład od dostaw drewna z Rosji. Roczne zdolności produkcyjne maszyny do produkcji kartonu BM4 mają być zwiększone w takim stopniu, aby znacznie poprawić jakość produkcji i zapewnić bieżące dostawy do klientów korzystających obecnie z produkcji realizowanej przez maszynę BM1. Kolejne inwestycje w papierni Imatra wiążą się ze zwiększeniem wydajności i jakości linii do powlekania oraz budową nowej linii do cięcia papieru na arkusze.
W papierniach Fors i Ingerois inwestycje mają przynieść poprawę jakości, zdolności produkcyjnych i wydajności działających tam maszyn do produkcji kartonu oraz zwiększyć moce przerobowe obu zakładów w zakresie cięcia papieru na arkusze.
Planowane jest wyłączenie z produkcji czterech linii produkcyjnych, dwóch zlokalizowanych na obszarze Finlandii i kolejnych dwóch w Niemczech. Pierwsza z maszyn przeznaczonych do likwidacji to linia do produkcji kartonu pracująca w Baienfurt w Niemczech. Urządzenie, zapewniające roczną wydajność rzędu 190 tys. ton kartonu pudełkowego, ma zakończyć pracę przed końcem br. Klienci obecnie korzystający z realizowanej tu produkcji mają być docelowo obsługiwani przez zakłady Stora Enso zlokalizowane w Finlandii i w Szwecji. W Baienfurcie w dalszym ciągu będzie kontynuowana produkcja w zakresie cięcia papieru na arkusze.
Przed końcem 2009 roku ma zostać zlikwidowana maszyna do produkcji kartonów BM1 w papierni Imatra, wytwarzająca obecnie 170 tys. ton kartonów stosowanych do opakowań płynów i kubków papierowych. Z uwagi na silne euro i wysokie cła na drewno, produkcja pochodząca z tej maszyny stała się wysoce nieopłacalna. Z kolei ze względu na niższe zapotrzebowanie na produkcję w zakresie powlekania polimerami Stora Enso planuje zlikwidować dwie linie powlekające w zakładach Imatra i Karhula. Firma zamierza też znacznie usprawnić całość działalności realizowane w papierni Imatra.
Kolejną maszyną przeznaczoną do zamknięcia jeszcze w tym roku jest linia papiernicza PM3 w Kabel w Niemczech, o rocznej wydajności 140 tys. ton powlekanego papieru publikacyjnego. Przyczyną likwidacji produkcji PM3 jest zarówno nadwyżka podaży w zakresie tego rodzaju papierów na rynku europejskim, jak też rosnące koszty energii i drewna.
Także z końcem br. zakończy produkcję linia do produkcji tektur tulejowych Corenso w fińskim zakładzie Varkaus, której roczna wydajność wynosi 100 tys. ton.
Stora Enso przeprowadzi jednocześnie szereg działań w zakresie poprawy działalności, obsługi i administracji zakładów Veitsiluoto w Finlandii, Maxau w Niemczech oraz Hylte w Szwecji. W związku z tym zakładane są redukcje personelu we wszystkich trzech papierniach.
Wdrażany właśnie plan restrukturyzacyjny i planowane zamknięcia linii produkcyjnych spowodują, że pracę straci w sumie ok. 1700 osób; 600 w Niemczech, 550 w Finlandii, 400 w rosyjskim oddziale Stora Enso Wood Supply oraz 150 w pozostałych krajach, w których obecna jest firma Stora Enso.
Powyższe zmiany będą skutkować rezerwami i odpisami na łączną kwotę 280 mln euro. Do 2010 roku koncern planuje dzięki nim zwiększyć roczne zyski operacyjne o ok. 140 mln euro.
Firmy Stora Enso i ABB podpisały list intencyjny o powołaniu wspólnego przedsiębiorstwa zajmującego się bieżącym zarządzaniem zakładami Stora Enso w Veitsiluoto, Oulu, Varkaus, Imatra, Enocell i Heinola w Finlandii. W nowej spółce Stora Enso będzie posiadać 51% udziałów, pozostałe 49% będzie należało do ABB. Celem powstania firmy jest zwiększenie wydajności i redukcja kosztów związanych z bieżącą działalnością fińskich fabryk Stora Enso.
Koncern przewiduje, że w spółce, zarządzanej przez przedstawicieli ABB, znajdzie pracę ok. 1450 z obecnych pracowników Stora Enso. Nowa firma ma rozpocząć działalność z początkiem roku 2009.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, podobne działania w zakresie outsourcingu bieżącego zarządzania zostaną wprowadzone w papierni Kotka. Zakład ten będzie zarządzany przez firmę Empower, w której znajdzie pracę ok. 90 pracowników obecnie zatrudnionych w Stora Enso.
Znacząca redukcja zatrudnienia w rosyjskim oddziale zajmującym się importem drewna z tego kraju, kontrolowane obniżenie zdolności produkcyjnych w celulozowniach Sunila i Enocell oraz inwestycje w celulozowni Imatra – tak wyglądają ostatnie przygotowania Stora Enso do zapowiadanych przez władze Rosji podwyżek ceł na drewno eksportowane z tego kraju.
„Wkrótce będziemy w pełni przygotowani na przewidywane zwiększenie ceł na drewno importowane z Rosji. Już w 2009 roku poradzimy sobie bez importu tego surowca z Rosji, wspierając jednocześnie fińskich właścicieli lasów w zwiększeniu ich zasobów. Nasze wcześniejsze działania oraz realizowany obecnie plan spowodowały, że koncern Stora Enso, będący do niedawna największym importerem rosyjskiego drewna, w razie konieczności będzie w stanie funkcjonować bez surowca pochodzącego z tego kraju” – powiedział Jouko Karvinen, CEO koncernu Stora Enso, w specjalnym komunikacie wydanym przez firmę w związku z niedawnymi strategicznymi decyzjami.
We współpracy z firmą Myllykoski, współwłaścicielem zakładu Sunila, Stora Enso będzie stopniowo redukować realizowaną tu produkcję celulozy. Podobne środki zaradcze, w oparciu o dostawy taniego drewna, mogą zostać w razie potrzeby wprowadzone w celulozowni Enocell, zwłaszcza w sytuacji, gdy rosyjskie opłaty celne osiągną docelowy poziom. Dodatkowo Stora Enso planuje zredukować produkcję w swoich tartakach. Jeden z nich, zlokalizowany w estońskim Paikuse, ma zostać zamknięty.
Xerox zwiększa efektywność pracy w erze przeciążenia informacyjnego
Wszystkie przedsiębiorstwa, bez względu na wielkość, odczuwają skutki przeciążenia informacyjnego. Codziennie biura zalewane są stosami papierowych i elektronicznych dokumentów, e-mailami i innymi danymi. Dla małych i średnich przedsiębiorstw uporządkowanie napływających informacji może być czasochłonne i kosztowne. Wprowadzenie DocuShare Express – oprogramowania do zarządzania danymi dla segmentu MŚP stworzone przez firmę Xerox – umożliwi łatwe kontrolowanie przepływu ważnych dokumentów.
DocuShare Express jest elektronicznym repozytorium, które umożliwia łatwe archiwizowanie, odzyskiwanie i współdzielenie danych. Oparty na sieciowych folderach program może gromadzić treści z dokumentów cyfrowych i tradycyjnych takich jak: skany, pliki tekstowe, arkusze kalkulacyjne, czy e-maile, blogi i internetowe encyklopedie. DocuShare Express jest bardzo łatwy w instalacji i obsłudze, dzięki czemu mogą z niego korzystać użytkownicy nie posiadający specjalistycznej wiedzy.
„Mniejsze przedsiębiorstwa mogą mieć duże problemy z uniknięciem przeciążenia informacyjnego – mówi Davis Smith, Vice President DocuShare Business Unit, Xerox. –DocuShare Express w aspekcie efektywnego zarządzania danymi stawia na równi małe i średnie firmy z wielkimi korporacjami”.
Kontrolowanie przepływu informacji może być kłopotliwe w mniejszych przedsiębiorstwach, gdzie nakłady na administrację są ograniczone. Przykładowo, w klinice lekarskiej wszystkie regulacje, procedury, a także podręczniki muszą być często aktualizowane i prawidłowo posegregowane. Wydrukowanie, przechowywanie i utrzymanie tradycyjnego archiwum jest dość kosztowne, a DocuShare Express pozwala pracownikom na szybszy dostęp do danych i ich uzupełnianie.
DocuShare Express daje także możliwość wgrywania dokumentów do konkretnych katalogów programu z wykorzystaniem specjalnych okładek archiwizacyjnych. Aplikację można też łatwo rozbudować do wersji DocuShare CPX, która obsługuje bardziej rozbudowane funkcje zarządzania dokumentami.

Xerox dodał także zaawansowane funkcje skanowania do wszystkich wersji DocuShare poprzez wtyczkę Extensible Interface Platform (EIP). Dzięki wybraniu opcji na wyświetlaczu dotykowym urządzenia wielofunkcyjnego z rozszerzeniem EIP, użytkownicy mogą skanować dokumenty bezpośrednio do folderów DocuShare.
Wtyczka EIP powoduje zwiększenie efektywności pracy. Oprócz tego jest to rozwiązanie przyjazne dla środowiska, dzięki możliwości podglądu, wyszukiwania i współdzielenia dokumentów bez potrzeby ich kopiowania i rozsyłania.
DocuShare Express będzie dostępny w Polsce od listopada br.
Odbył się cykl pokazów aplikacji folii samochodowych MACtac
W połowie września br. odbyło się ostatnie w tym roku szkolenie z cyklu aplikacji folii samochodowych, który Antalis Poland organizował wspólnie z firmą MACtac, znanym producentem folii solwentowych do pełnego oklejania pojazdów.
Partnerem warsztatów była firma Applico Pl, która podczas spotkania prezentowała techniki profesjonalnego aplikowania folii samoprzylepnych. Program warsztatów obejmował prezentację folii, konsultacje ze specjalistami z firm MACtac i Applico Pl, uwzględniał także możliwość samodzielnego wykonania aplikacji przy wykorzystaniu materiałów i stanowiska testowego.
Na pokazach używano folii IMAGin JT 5529 MBF (z klejem kanalikowym typu Buble Free),
którą wyklejano element auta wybrany przez uczestników. Folia Buble Free cieszyła się dużym zainteresowaniem, z uwagi na niezmierną łatwość jej wielokrotnego aplikowania.
„Warsztaty tego typu stwarzają możliwość wymiany doświadczeń oraz pozyskania informacji
na temat parametrów technicznych nowowprowadzanych produktów. Spotkania ludzi z branży są potrzebne i pożyteczne. Umożliwiają dalszy rozwój nam – wykonawcom. Mnie zainteresowały właśnie informacje związane z parametrami produktów, z którymi nie miałem okazji dotychczas pracować” – mówił po spotkaniu jeden z uczestników warsztatów, Zdzisław Jasiński z firmy „ZET” z Kutna.
„Klienci są zadowoleni, zapewniają, że szkolenia efektywnie podnoszą poziom ich umiejętności. Ponadto spotkania pozwalają na indywidualną pracę z instruktorem i poruszanie zagadnień związanych z tymi problemami, z którymi oni sami stykają się podczas aplikowania w swojej pracy. To bardzo pozytywne, że spotkania nasze są źródłem wiedzy i pozwalają jednocześnie natychmiast zastosować ją w praktyce” – powiedział po zakończeniu cyklu spotkań Ryszard Papaj, menedżer sprzedaży sektora VisCom – działu reklamy w firmie Antalis Poland.
„Niewątpliwą wartością dodaną dla uczestnika była możliwość konsultacji na temat najnowszych materiałów produkowanych przez MACtac. Mogliśmy dzielić się informacjami na ich temat, testować je podczas pokazów. Ta swoistego rodzaju płaszczyzna wymiany poglądów i opinii płynących bezpośrednio od użytkownika stanowiła dla nas cenne źródło informacji zwrotnej. Warto wspomnieć też o dużym zainteresowaniu katalogiem prezentującym nietuzinkowe prace, które zwyciężyły w tegorocznej edycji konkursu MACtac Awards. Sadzę, że dla wielu naszych klientów taki przegląd prac laureatów był źródłem inspiracji do tworzenia zupełnie nowych form kreacji. Z pewnością w następnej edycji MACtac Awards znajdą się prace polskich firm, które uczestniczyły w tegorocznej edycji pokazów. Życzę tego wszystkim uczestnikom” – tak cykl pokazów podsumował Cezary Koncewicz, dyrektor polskiego oddziału MACtac.
W pokazach uczestniczyło łącznie około 200 osób z ponad 120 firm. Tegoroczna edycja rozpoczęła się w kwietniu pokazami w Rzeszowie, potem kolejno zorganizowano pokazy w Szczecinie (czerwiec), Sosnowcu (czerwiec) i Bydgoszczy (wrzesień).
Nowe folie Oracal w Lambdzie
Firma Orafol GmbH wprowadza na polski rynek nowe folie samoprzylepne przeznaczone do wykonywania dekoracji ściennej wewnątrz pomieszczeń – ich dystrybutorem jest PHP Lambda sp. z o.o. Najnowsze produkty marki Oracal: samoprzylepna folia PCV do druku solwentowego Orajet 3628 i folia ploterowa Oracal 638 powstały z myślą o tworzeniu dekoracji na wszelkiego rodzaju ścianach, w tym również pokrytych farbą emulsyjną. Materiał do druku solwentowego występuje w wersji białej i bezbarwnej, z powierzchnią błyszczącą lub matową. Zastosowany na folii specjalny łatwo usuwalny klej poliakrylanowy sprawia, że przy użyciu zadrukowanej folii można tworzyć niepowtarzalne kreacje na ścianach, w formie tapety, napisów, dekorów czy naklejek ściennych, i co ważniejsze, łatwo dające się z nich usunąć.
Dla wszystkich, którzy chcą wykonać elementy dekoracyjne z folii kolorowej firma Orafol Europe zaprojektowała folię ploterową z klejem łatwo usuwalnym do aplikacji na ścianach wewnętrznych. Oracal 638 Wall Art jest 80-mikronową folią PCV przeznaczoną do obróbki na wszelkiego rodzaju ploterach tnących. Występuje w 55 kolorach, w wersji z powierzchnią matową.
Nowe formaty papieru DCP w ofercie Map Polska
W październiku br. firma Map Polska wprowadziła do oferty nowy, powiększony format papieru satynowanego DCP. Nowy format: 488×320 mm, pozwala na maksymalne wykorzystanie pola zadruku w produkcyjnych maszynach Xerox DocuColor. Umożliwi to zmniejszenie liczby arkuszy drukowych przy produkcji wszelkiego typu prac (wizytówki, zaproszenia, broszury, materiały reklamowe).
Nowy format DCP dostępny jest w standardowej ofercie Map w gramaturach 250, 280 i 300 g/m2. Ryzy w powiększonym formacie zawierają 125 arkuszy papieru.
DCP to znana i ceniona w Europie marka papierów satynowanych, produkowanych przez francuską papiernię Etival – Clairefontaine. DCP charakteryzuje się bardzo wysokim stopniem białości i wyjątkową gładkością. Dzięki bogactwie formatów (A4, A3, A3+, SRA3, a obecnie również format 488×320 mm) i szerokiej ofercie gramatur (90 do 350 g/m2) jest jednym z najczęściej wybieranych papierów do laserowego druku cyfrowego. Doskonale nadaje się do korespondencji zewnętrznej i wewnętrznej, prezentacji, broszur, raportów oraz materiałów informacyjnych.
DCP w wybranych formatach występuje również w przyjaznej dla oka wersji DCP IVORY (kość słoniowa).
Nowe drukarki z serii magicolor
Konica Minolta rozszerzyła swoją ofertę urządzeń przeznaczonych dla środowisk biurowych o dwa nowe modele – magicolor 5650EN i magicolor 5670EN. Są to wszechstronne drukarki stworzone z myślą o małych zespołach i grupach roboczych. Duża szybkość druku, podwyższona jakość wydruków, oszczędność w użytkowaniu i szeroki wybór opcji sprawiają, że nowe urządzenia Konica Minolta są w stanie zaspokoić wszystkie potrzeby biura w zakresie drukowania. Magicolor 5650EN i magicolor 5670EN drukują w kolorze z prędkością 30 i 35 str./min. Pełne wykorzystanie tych zdolności urządzeń umożliwia zastosowanie kontrolerów Emperon. Obie drukarki oprócz języków PCL i PS obsługują, zastosowany w systemie Microsoft Vista, format plików XPS i charakteryzują się dużą pojemnością pamięci, sięgającą nawet do 1024MB.
Nowe urządzenia Konica Minolta zapewniają wysoką jakość wszystkich prac drukowanych w biurze. Toner Simitri HD umożliwia uzyskanie barwnych, wyraźnych wydruków, precyzyjnie odzwierciedlających najdrobniejsze szczegóły. Zaletą tego tonera jest również większa odporność na promieniowanie ultrafioletowe i na odpadanie na krawędziach zgiętych dokumentów. Dzięki temu wydruki uzyskane z magicolor 5650EN i magicolor 5670EN cechuje duża trwałość.
Istotna dla użytkowników będzie również możliwość redukcji kosztów przy zastosowaniu nowych modeli magicolor. Trzy różne ustawienia parametrów druku zapewniają wszechstronność przy jednoczesnej oszczędności. Tryb ekonomiczny doskonale sprawdza się w przypadku wydruków mieszanych. Umożliwia do 50% niższe zużycie tonera przy druku obrazów i elementów graficznych, tekst jednak pozostaje ostry i wyraźny. Tryb wysokiej jakości oferuje rozdzielczość PhotoART-9600TM (600×600×4-bity Contone). Tryb Glossy umożliwia regulowanie intensywności aż do 250%, aby uzyskać niezwykle wysoką jakość obrazu, wymaganą przy niektórych reprodukcjach fotografii.
Magicolor 5650EN i magicolor 5670EN umożliwiają samodzielne tworzenie profesjonalnych wizytówek, firmowych raportów, prezentacji, wykresów oraz literatury marketingowej w biurze. Urządzenia zostały wyposażone w wielofunkcyjny ręczny podajnik, który zapewnia możliwość korzystania z różnych formatów papieru, od A5, poprzez A4 aż do formatu używanego przy drukowaniu banerów (216×1200 mm), a także stosowanie zróżnicowanych nośników, takich jak papier zwykły i makulaturowy, folie do slajdów, etykiety, koperty oraz papier gruby i powlekany. Uzupełnienie standardowej kasety na 500 arkuszy o jeden lub dwa dodatkowe podajniki papieru umożliwia zwiększenie pojemności do 1600 arkuszy. Zakres zastosowań można również poszerzyć, dołączając moduł druku dwustronnego i moduł wykańczający, który zapewnia wygodne zszywanie, sortowanie i grupowanie wydruków.
Wyposażenie nowych drukarek w opcjonalny dysk twardy lub kartę pamięci Compact Flash umożliwia wygodny, bezpośredni dostęp do urządzeń. Dokumenty i fotografie można drukować z pamięci USB lub aparatu cyfrowego, zgodnie ze standardem PictBridge.
Modele magicolor 5650EN i magicolor 5670EN objęte są 24-miesięczną gwarancją. Są dostępne w delegaturach terenowych Konica Minolta oraz u partnerów handlowych firmy. Do urządzeń Konica Minolta rekomenduje markowe papiery dostępne w ofercie firmy. Wszystkie oferowane nośniki zapewniają ekonomiczną pracę urządzeń i właściwą jakość wydruków.
Papiery Konica Minolta to: trzy rodzaje papierów biurowych – Standard, Profi, Original (A3, A4, 80 g/m2); papiery Color Copy, stworzone z myślą o kolorowym druku cyfrowym (A3, A4, A3+, SRA3, szeroki zakres gramatur i powierzchni); kolorowe papiery IQ Color (A3, A4, 80 i 160 g/m2); papiery ozdobne; papier banerowy Top Style (1200×297 mm, 170 g/m2).

Polskie Bractwo Kawalerów Gutenberga zaprasza na koncert
Na dzień 17 października br. godz. 19.00 Polskie Bractwo Kawalerów Gutenberga wraz z Filharmonią Pomorską w Bydgoszczy przygotowuje koncert pianisty Vasselina Staneva.
Vasselin Stanev to bułgarski artysta, mistrz klawiatury. Wprowadza słuchaczy w świat muzyki grą pełną finezji, subtelności i wirtuozerii. Występował w znanych salach w Europie. Jest zdobywcą wielu nagród.
W Filharmonii Pomorskiej wykona koncert fortepianowy a-moll op. 16 E. Griega. Towarzyszyć będzie mu Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Pomorskiej pod batutą Tadeusza Strugały.
Więcej – na www.filharmonia.bydgoszcz.pl

Roadshow PrintManager.JDF w Warszawie
Dnia 16 października firma Infosystems SA organizuje w Warszawie drugą z cyklu ogólnopolskich konferencji Roadshow. Tematem wiodącym tego spotkania będzie prezentacja nowego, wielomodułowego systemu do zarządzania przedsiębiorstwem poligraficznym PrintManager.JDF i systemu WebToPrint. To dwa nowe produkty od niedawna znajdujące się w ofercie firmy Infosystems SA.
„Kolejne spotkanie, jakie organizujemy – tym razem (po konferencji w Poznaniu, która odbyła się podczas targów Taropak) – w Warszawie, daje możliwość firmom z centralnej Polski, które myślą o podniesieniu poziomu innowacyjności w zarządzaniu swoimi przedsiębiorstwami, zapoznania się z narzędziami, które w prosty i przyjazny sposób pomagają ten cel osiągnąć. Doświadczenia, jakie posiadamy z wielu już wdrożeń w Polsce, są najlepszym dowodem tego, że prezentowane przez nas produkty to dobre i sprawdzone rozwiązania, dlatego już dziś wszystkich serdecznie zapraszamy na warszawską konferencję” – mówi Mariusz Sosnowski, prezes Infosystems SA.
Podobnie jak w Poznaniu, firma Infosystems SA prezentować będzie system PrintManager.JDF, swój sztandarowy produkt, cieszący się – od międzynarodowej premiery podczas tegorocznych targów drupa w Düsseldorfie – coraz większym zainteresowaniem firm działających w sektorze szeroko pojętego przemysłu poligraficznego nie tylko w Polsce, ale również poza granicami naszego kraju.
PrintManager.JDF jest zintegrowanym systemem informatycznym wspomagającym proces zarządzania przedsiębiorstwem poligraficznym od momentu nawiązania kontaktu z klientem, poprzez realizację zamówienia, aż po magazynowanie i logistykę gotowych wyrobów.
Kolejnym narzędziem proponowanym przez firmę Infosystems SA, które ma służyć podniesieniu innowacyjności przedsiębiorstw poligraficznych, jest WebToPrint. Ten drugi z promowanych podczas Roadshow systemów powstał z myślą o firmach, którym zależy na usprawnieniu i unowocześnieniu obsługi swoich klientów z wykorzystaniem najnowszych technologii informatycznych, w tym przypadku – portalu internetowego.
Kolejnymi tematami konferencji w Warszawie będą: identyfikacja produkcji i gospodarki magazynowej z wykorzystaniem kodów kreskowych oraz dotacje unijne na lata 2007–2013 na zakup i wdrożenie zintegrowanych systemów informatycznych.
Warszawska edycja Roadshow odbywać się będzie 16 października od godz. 11.00 do godz. 16.00. Kolejne spotkania będą mieć miejsce kolejno: w bieżącym roku – 18 listopada we Wrocławiu i 10 grudnia w Gdańsku, oraz 14 stycznia 2009 roku w Krakowie. Udział we wszystkich konferencjach, jakie odbywać się będą w całej Polsce, jest bezpłatny. Dodatkowo podczas każdej z imprez wśród uczestników zostaną wylosowane nagrody o łącznej wartości 45 tysięcy złotych. Wszyscy zainteresowani mogą zarejestrować się na stronie internetowej pod adresem: www.roadshow.printmanager.pl.
Roadshow objęte zostało honorowym patronatem przez Polską Izbę Druku i Stowarzyszenie Poligrafów Pomorskich. „Świat DRUKU” jest wśród jego patronów medialnych.
Ikonos na targach Viscom Europe
W dniach od 24 do 26 września firma Atrium z powodzeniem zaprezentowała materiałów Ikonos na paryskich targach Viscom Europe. Zwiedzający mieli możliwość zapoznania się z materiałami: Ikonos Smart, Ikonos Blockout, Ikonos Poly, Ikonos Pet, Ikonos Backlit, Ikonos Photo. Niedawno firma Atrium uruchomiła pierwszą w Polsce i tej części Europy linię produkującą materiały do druku wielkoformatowego.
Na stoisku producenta można było zapoznać się z poszczególnymi etapami życia materiału. Proces produkcji goście mogli obejrzeć na wyświetlanym filmie. Przyjrzeć się można było oczywiście także samym materiałom, od zapakowanej w karton rolki po na bieżąco drukowane grafiki. Warto zaznaczyć, iż Ikonos Smart (nagrodzony Złotym Medalem MTP 2008) prezentowany był jako materiał o możliwości zadruku z prędkością nawet 80 m2/godz.
Dystrybutorem materiałów Ikonos na polskim rynku jest Atrium Centrum Ploterowe.
Dzień Otwarty w Jet Media: nowy Roland VersaArt RS-540/640
Firma Roland DG wprowadziła do sprzedaży nową serię ploterów drukujących VersaArt RS-540 i RS-640. Nowy ploter łączy w sobie najlepsze cechy serii VersaCAMM i PROIII. Wysoki stopień niezawodności w połączeniu z wydajnością i niską ceną to recepta na sukces w trudnych czasach. Premiera nowego plotera w Polsce przewidziana jest na 17 października podczas Dnia Otwartego w firmie Jet Media.
VersaArt to czterogłowicowy ploter solwentowy pracujący w konfiguracji CMYK. Przy konstruowaniu nowych ploterów drukujących VersaArt wykorzystano najlepsze rozwiązania sprawdzone w modelach serii VersaCAMM i PROIII. Dzięki temu uzyskano znakomite narzędzie do produkcji różnorodnych grafik, od wysokiej jakości reprodukcji fotograficznych, poprzez plakaty, banery zewnętrzne, po grafikę samochodową. Wszystko przy użyciu jednego urządzenia. Prace wydrukowane na VersaArt odpowiadają najwyższym standardom jakościowym dzięki technologii Inteligent Pass Control, która precyzyjnie kontroluje wielkość i położenie poszczególnych kropli atramentu, aby uzyskać gładki druk bez paskowania.
Ploter VersaArt zaprojektowano tak, aby maksymalnie uprościć obsługę, skrócić czas uruchomienia i wyłączenia. Standardowo VersaArt wykorzystuje znane z poprzednich modeli kasety z atramentem ECO SOL MAX o pojemności 220 lub 440 ml. Maksymalny ciężar rolki do zadruku wynosi aż 40 kg. Prosta, kompaktowa konstrukcja i małe gabaryty sprawiają, że urządzenie nie zajmuje wiele powierzchni.
VersaArt RS 640 drukuje w trybie standardowym z prędkością 10 m2/godz. na folii oraz 12 m2/godz. na banerze, a w trybie high speed aż 21,4 m2/godz. VersaArt jest dostarczany z nową wersją wysoko wydajnego programu ripującego VersaWorks 3 z wbudowanym najnowszym Adobe PostScript. Nowy VersaWorks pozwala na sterowanie aż czterema ploterami z jednego komputera, zawiera również Roland Color System do precyzyjnego uzyskania kolorów specjalnych, a także takie funkcje jak druk zmiennych danych (Variable Data Printing) i Max Impact Preset (zwiększenie kontrastu kolorystycznego). Program oczywiście posiada takie funkcje jak kolejkowanie, przeskalowanie, panelowanie, przycinanie i obracanie o 90º. Odczytuje pliki formatu: TIFF, JPEG, EPS, PS, PDF 1.4 i DCS 2.0.
Wszystkie plotery serii RS będą opcjonalnie dostępne z systemem stałego zasilania CISS wraz z kompletem atramentów ES max lub Flemink Ultra.
Konferencja na temat technologii produkcji opakowań
Ośrodek Edukacyjny FORUM organizuje w dniach 13–15 października br. w Toruniu konferencję z cyklu Europoligrafia:
„Technologia produkcji opakowań papierowych, kartonowych, tekturowych, farmaceutycznych, kosmetycznych, spożywczych, przemysłowych AGD/RTV”.

Zajęcia prowadzi Wojciech A. Gołębiewski – absolwent Instytutu Poligrafii Politechniki Warszawskiej, wykładowca przedmiotów zawodowych poligraficznych w Studium Policealnym w Toruniu, członek Sekcji Poligrafów SIMP. Posiada wieloletnią praktykę zawodową w wielu drukarniach, prowadzi działalność doradczą i szkoleniową w zakresie szeroko rozumianej poligrafii, przeprowadził kilkadziesiąt praktycznych szkoleń skierowanych do pracowników różnych szczebli zawodowych, od nadzoru do pracowników produkcyjnych. Współpracownik Ośrodka Edukacyjnego FORUM Szczecin.
„Świat DRUKU” jest patronem medialnym konferencji.

Program:
13.10.2008 r., g. 9.00–17.00
1. Wstęp – wiadomości ogólne o opakowaniach; przepisy, wymagania, normy dot. różnych rodzajów opakowań; m.in. przepisy Unii Europejskiej dotyczące następujących zagadnień:
- oznakowania i kodowania
- ochrona środowiska i recykling
- opakowania do żywności (ISO 22000)
- opakowania farmaceutyczne (GMP, dyrektywa 2004/27/EC)
2. Charakterystyka technik drukowania – ich wady i zalety oraz ich preferencje do drukowania opakowań (m.in. wklęsłodruk, fleksografia, offset, sitodruk, metody cyfrowe).
3. Materiały stosowane do produkcji opakowań (karton, tektura falista, folie z tworzyw sztucznych, farby , lakiery, kleje i inne)
4. Projektowanie opakowań – konstrukcyjne, graficzne (systemy rozbarwień), z uwzględnieniem specyfiki zastosowania, np. opakowań farmaceutycznych, do żywności.
5. Reprodukcja graficzna dla technik: offset, fleksografia, wklęsłodruk.
6. Technologia wytwarzania opakowań kartonowych – poszczególne procesy produkcyjne, m.in. drukowanie, wykrawanie, klejenie.

14.10.2008 r., g. 9.00–17.00
1. Wizyta w drukarni opakowań w Toruniu
- zwiedzanie i zapoznanie się z produkcją opakowań kartonowych dla branży farmaceutycznej i spożywczej i opakowań tekturowych kaszerowanych.
2. Wizyta w firmie DIE-CUT w Grabowcu koło Torunia wykonującej wykrojniki płytowe i oprzyrządowanie do wykrawania tłoczeń, m.in. pisma Braille’a
3. Zwiedzanie Muzeum Piśmiennictwa i Drukarstwa w Grębocinie koło Torunia.

15.10.2008 r., g. 9.00–14.00
1. Metody uszlachetnień stosowane w opakowaniach kartonowych, m.in. lakierowanie, laminowanie, tłoczenie, w tym folią na gorąco i na zimno: embossing, hot foil stamping (HFS), cold foil transfer (CFT).
2. Zabezpieczenia stosowane w opakowaniach (mikrodruki, hologramy, farby specjalne).
3. Kontrola jakości opakowań (specyfikacje techniczne, standardy, wady jakościowe, akceptacja wydruku i akceptacja nakładu, automatyzacja kontroli opakowań – m.in. czytniki kodów oraz Pharma – PrintControl, czyli kontrola 100%).
4. Nowe materiały i rozwiązania stosowane w opakowaniach oraz w ich wytwarzaniu.

Kontakt:
Anna Hoffmann tel. 091 488 57 50, kom. 0605 686 760
Paweł Januszkiewicz tel. 091 489 64 56

Tureckie paszporty na polskim papierze
Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych SA wygrała przetarg na dostarczenie 350 ton papieru zabezpieczonego na paszporty dla Turcji. PWPW dostarczy także papier zabezpieczony dla Bangladeszu.
Po produkcji litewskiego paszportu biometrycznego to kolejne zagraniczne sukcesy firmy, które wpisują się w eksportową strategię przedsiębiorstwa.
W tureckim przetargu PWPW pokonała wieloletniego dostawcę papieru na tureckie paszporty. Dostawa papieru będzie realizowana w czterech partiach, co kwartał, od momentu podpisania umowy z kontrahentem – Turecką Mennicą i Drukarnią.
Latem PWPW wygrała także przetarg na papier zabezpieczony ze znakiem wodnym na certyfikaty dla Bangladeszu. Zamówienie opiewa na 50 ton papieru ze znakiem wodnym w kształcie kwiatu lotosu. Dostawa realizowana będzie w dwóch partiach do końca tego roku.
Doświadczenie PWPW i jakość produkowanego przez nią dokumentów oraz papieru zabezpieczonego są coraz bardziej doceniane w innych krajach. W latach 2004–2006 dla Narodowego Banku Słowacji PWPW produkowała banknoty o nominałach 20 i 100 koron. Od początku 2008 roku PWPW w konsorcjum z litewską spółką Garsu Pasaulis dostarcza kompletne książeczki paszportów biometrycznych należące do najlepiej zabezpieczonych dokumentów na świecie. W przetargu litewskim PWPW pokonała m.in. niemiecką firmę Bundesdruckerei, która wcześniej produkowała paszporty dla Litwinów. W ramach kontraktu w latach 2007–2009 konsorcjum produkuje książeczki litewskich paszportów biometrycznych (ok. 250 tys. rocznie). PWPW dostarczyła również litewskiemu centrum personalizacji dokumentów urządzenia do personalizacji wizualnej i elektronicznej. Firma eksportuje także papier zabezpieczony ze znakiem wodnym do Austrii, Grecji, Holandii, Łotwy i Szwecji.

<< Poprzedni  11-20  21-30  31-40  41  42  43  44  45  46  | < 47 >  48  49  50  51-56  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o