Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się

Maj


Prezentacje firm na targach Poligrafia 2003
Wydawnictwo "Świata Druku"

Jak co roku w kwietniu, tak i tym razem za sprawą targów Poligrafia Poznań stał się na kilka dni krajowym centrum branży poligraficznej, miejscem prezentacji nowości i forum wymiany poglądów.
Także i tym razem „Świat Druku” wystąpił na Poligrafii z własnym stoiskiem - jeszcze bardziej okazałym i - w ocenie odwiedzających - jeszcze piękniejszym niż dotąd. Przyjęliśmy na nim wielu gości, przeprowadziliśmy wiele rozmów, odnowiliśmy dawne i nawiązaliśmy nowe kontakty.
Oprócz najnowszych numerów naszego miesięcznika oferowaliśmy gościom drugą już edycję magazynu „Świat Reklamy”, która podobnie jak pierwsza, rozeszła się błyskawicznie. Wśród naszych wydawnictw prezentowanych na Poligrafii pojawiło się też coś zupełnie nowego - wydany z okazji jubileuszu 10-lecia istnienia naszego miesięcznika zeszyt okolicznościowy, w którym przedstawiliśmy historię naszego pisma i jego dzień dzisiejszy.
Staraliśmy się jak najlepiej wykorzystać targowe dni. W czasie, gdy część zespołu przyjmowała gości na naszym stoisku w hali 25A, inni panowali nad przebiegiem zorganizowanych przez nas przy współudziale MTP oraz kilku innych firm warsztatów Pakosfera, które przez cały czas trwania targów odbywały się w sąsiedniej hali 10. Gdy dodamy, że w każdej wolnej chwili odwiedzaliśmy także stoiska innych wystawców obecnych na targach Poligrafia, Euro-Reklama i Infosystem, jak również staraliśmy się śledzić imprezy towarzyszące targom, obraz naszych targowych zajęć będzie mniej więcej kompletny. To jednak nie wszystko, bowiem po zakończeniu pierwszego targowego dnia (8 kwietnia), we wspomnianej już hali nr 10 przyjmowaliśmy gości na jubileuszowym cocktail-party z okazji naszego 10-lecia.
Bardzo miłym dla nas akcentem było uhonorowanie 10-letniej już współpracy „Świata Druku” z Międzynarodowymi Targami Poznańskimi. Podczas przyjęcia dla wystawców targów Poligrafia, zorganizowanego przez zarząd MTP wieczorem 9 kwietnia, otrzymaliśmy z rąk prezesa zarządu MTP Bogusława Zalewskiego i prezesa Polskiej Izby Druku Jerzego Hoppe puchar z okazji 10-lecia istnienia naszego wydawnictwa i redakcji oraz 10-lecia współpracy z MTP.
Doprawdy, pracowicie i owocnie spędziliśmy te cztery dni na targach.
Dziękujemy wszystkim, którzy odwiedzili nasze stoisko na tegorocznej Poligrafii oraz nasze imprezy w hali nr 10. Już przygotowujemy się do uczestnictwa w kolejnych imprezach: m.in. targach EmbaxPrint w Brnie w maju i Taropak w Poznaniu we wrześniu. Zapraszamy do odwiedzania naszych stoisk i do udziału w innych imprezach, którym patronujemy. [ew]
więcej | Maj | Aktualności
więcej | Maj | Aktualności
Krzysztof Tyczkowski
Typografia jest sztuką doboru i użycia różnych krojów czcionek i materiału typograficznego w celu przekazania informacji, głównie za pomocą druku - tak określił pojęcie typografii profesor Bror Zachrisson ze Sztokholmu, specjalista w zakresie badań nad wzajemnymi zależnościami pomiędzy estetyką i czytelnością pism drukarskich. Projektowanie typograficzne można jednak potraktować w kategoriach szerszych niż tylko przekazywanie informacji przy użyciu czcionek. W wyjątkowych sytuacjach typografię można wykorzystać do tworzenia obrazów-kompozycji typograficznych, w których głównym bohaterem jest litera. Kształt opracowania zostaje wypełniony czytelnym tekstem, by w ten sposób połączyć w całość obraz graficzny stanowiący ilustrację opisywanego tematu oraz konkretną informację.
więcej | Maj | Typografia
Christian Weber
Program komputerowy umożliwia kompensację przyrostu wartości tonalnej

Program komputerowy DGCT (Dot Gain Compensation Tool) v. 1.0 umożliwia kompensację przyrostu wartości tonalnej w drukowaniu fleksograficznym. W ciągu ostatnich kilku lat jakość wydruków fleksograficznych poprawiała się dzięki wykorzystaniu technologii cyfrowej. Wraz ze zwiększającym się zapotrzebowaniem na najwyższej jakości druki wzrosły także wymagania odnośnie samego procesu drukowania fleksograficznego. Fleksografia osiągnęła etap, kiedy pojęcia takie jak standaryzacja czy zarządzanie kolorem stanowią centrum zainteresowania. Jednakże na jakość wydruku składa się wiele czynników. To oznacza, że na generalną standaryzację procesów drukowania fleksograficznego trzeba będzie jeszcze poczekać.
więcej | Maj | Fleksografia
Wojciech Barabasz
Często w upalny letni dzień, kiedy drukujemy na maszynie z raklem komorowym pracę zawierającą połączenie apli z motywami barwnymi, obserwujemy przedziwne zjawisko. Drukarze, którym zjawisko to spędza często sen z powiek, nazywają je efektem „ducha”. W Polsce mówi się też o dublowaniu lub powtarzaniu. Kiedy spojrzymy na wstęgę zadrukowanego materiału, znajdujemy w obszarze zadrukowanym aplą ciemniejsze plamy. To właśnie nasz „duch”. „Duchy” są dokładnym odzwierciedleniem obszarów, które stanowiły kontrę w apli, czyli tła motywów zadrukowywanych na innych zespołach drukujących, pozostawionych jako elementy niezadrukowane w apli. Wyobraźmy sobie, że drukujemy owijki na papierosy. Na wstędze znajdziemy tu prostokątne pola zadrukowane aplą oraz przerwy między tymi polami. Podczas drukowania tego rodzaju pracy często na barwnych prostokątach pojawiają się ciemniejsze szerokie linie poprzeczne, identyczne co do kształtu i rozmiaru z niezadrukowaną przerwą między polami barwnymi. Podobnie, jak na załączonej ilustracji, kiedy drukujemy aplę z literą S w kontrze, „duchem” będzie cień litery S, który pojawi się w apli.
więcej | Maj | Fleksografia
Wojciech Leske
W miarę rozwoju technologii fleksograficznej trwałe miejsce znalazły sobie tuleje rozprężne, zwane popularnie z angielskiego sleevami, wykonywane obecnie przeważnie z tworzywa sztucznego. Stosowane są jako: tuleje formatowe (zastępujące metalowe cylindry); tuleje aniloksowe (zastępujące metalowe cylindry grawerowane); tuleje grawerowane z pokryciem: gumą, elastomerem, fotopolimerem - obecnie najczęściej jako formy drukowe otrzymywane w technologii laserowej CtS (Computer-to-Sleeve); tuleje gumowe jako wałki: lakierowe, nanoszące klej itp. lub jako wałki dociskowe (presery) w technologii wlęsłodrukowej.
więcej | Maj | Fleksografia
Aby sprostać stale rosnącym wymaganiom rynku, a więc konsumentów - którzy przy zakupie często kierują się wrażeniem, jakie wywiera opakowanie - konieczne jest ciągłe podnoszenie jakości druku.
Bardzo dużą odpowiedzialność za końcowy efekt druku bierze dostawca będący pośrodku procesu produkcyjnego, czyli firma taka jak Chespa - wykonawca materiałów i usług dla większości drukarń fleksograficznych w Polsce.
więcej | Maj | Fleksografia
Wraz z rosnącymi wymaganiami klientów, a także powodowane chęcią zdobycia przewagi konkurencyjnej na rynku, przedsiębiorstwa konsekwentnie dążą do podnoszenia jakości swoich wyrobów poprzez coraz częstsze inwestycje w lepszy sprzęt oraz wykwalifikowany personel.
więcej | Maj | Maszyny i urządzenia
W dniach 12-13 marca 2003 r. w Centrum Expo XXI w Warszawie odbyła się dwudniowa konferencja dla przedstawicieli środowiska fleksograficznego zorganizowana przez Zrzeszenie Polskich Fleksografów.
więcej | Maj | Wydarzenie
Markus Bringmann
Poniższy artykuł na temat czynników kształtowania jakości produktów samoprzylepnych w procesie ich wytwarzania jest poświęcony wzajemnemu wpływowi materiału wierzchniego i geometrii cięcia narzędzi wykrawających.
więcej | Maj | Obróbka wykończeniowa
Herbert Czichon
Technologię od komputera do maszyny drukującej przedstawiliśmy w „Świecie Druku” nr 2 z 1998 r. [1] Od tamtego czasu niektóre techniki znacznie rozwinęły się i powstały nowe technologie, dlatego celem tego artykułu jest monograficzne przedstawienie aktualnego stanu tej techniki. Pierwszy artykuł obejmuje technologię od komputera do maszyny offsetowej przy użyciu folii termoczułych, a drugi - pozostałe technologie, przy użyciu folii fotodyfuzyjnych i termotransferowych oraz warstw wodowymywalnych.
więcej | Maj | Offset
Małgorzata Kula
Zwiększenie szybkości pracy offsetowych maszyn drukujących pociągnęło za sobą wyższe wymagania w stosunku do stosowanych farb. Offsetowa farba drukarska w wyniku zwiększenia szybkości pracy maszyny poddawana jest większym siłom ścinającym i odśrodkowym oraz musi szybciej przenosić się na podłoże drukowe. Aby sprostać tym wymaganiom, rozwiązań należy szukać w żywicach i polimerach stanowiących spoiwo farby. Celem tego artykułu jest zasygnalizowanie, w jaki sposób spoiwo wpływa na jakość farby i jakimi drogami można wpływać na poprawę jej podstawowych parametrów.
więcej | Maj | Materiały
Ludwik Buczyński
Rodzaje tonerów i główne ich właściwości
Tonery są stosowane do barwienia drukowanych obrazów (tekstów, grafiki) w procesach druku elektrostatycznego, jonowego i magnetograficznego. Są to barwniki stałe, stanowiące proszek (tonery proszkowe, stanowiące ogromną większość tonerów) lub zawiesinę dyspersyjną proszkowego, pigmentowego barwnika w cieczy (tonery ciekłe, stosowane w niektórych urządzeniach drukujących wielkonakładowych - np. E-Print 1000, Indigo - rys. 10).
więcej | Maj | Materiały
Pomysł
Kolekcja my 360° to najnowsza propozycja Antalis Poland dla klientów. Jest ona efektem wielo-miesięcznych przygotowań pro-wadzonych przez pracowników koncernu Antalis, w tym również Polaków.
Kolekcja jest odzewem na potrzeby rynku, jest prosta, spójna i czytelna dla każdego. Zamierzeniem jej autorów był dobór papierów wchodzących w skład kilku rodzin produktów w taki sposób, aby można było tworzyć swobodne kombinacje pomiędzy rodzinami. Dlatego też wiele papierów pozornie różnych łączą cechy wspólne, jak na przykład kolor.
Kolekcja my 360° składa się z sześciu grup produktów o nazwach: DISCOVERme, FEELme, LIGHTme, SENDme, POSTme, COLORme. Każda z nazw jest odzwierciedleniem najważniejszej cechy danej grupy.
więcej | Maj | Materiały
Andrzej Nowicki
Pośród znajdujących się w polskich zbiorach muzealnych zabytków sztuki introligatorskiej moją szczególną uwagę zwróciła oprawa klejnotowa rękopisu numer 1207 ze zbiorów Biblioteki Książąt Czartoryskich w Krakowie. Wyróżnikiem oprawy klejnotowej jest bogactwo materiałów, gra barw, zmienność kolorytu okładki. Tym zagadnieniom jest poświęcony poniższy tekst.
więcej | Maj | Introligatornia
Wywiad z Petrem Navratilem - dyrektorem targów EmbaxPrint
więcej | Maj | Targi
Agnieszka Poczekaj
W dniach 6-8 kwietnia w Rydzynie odbyła się XXII Konferencja Poligrafów Policon 2003, zorganizowana przez Korporację Poli-grafów Poznańskich SIMP, Międzynarodowe Targi Poznańskie, Zarząd Oddziału Poznańskiego SIMP oraz „Print and Publishing”.
Obrady pierwszego dnia konferencji odbyły się w Sali Balowej. Janusz Ignaszczak i Hanna Bartczak reprezentujący Korporację Poligrafów Poznańskich SIMP powitali uczestników konferencji i przedstawili program spotkania.
więcej | Maj | Wydarzenie
Podczas targów Poligrafia w pawilonie 10 codziennie odbywały się warsztaty Pako-sfera zorganizowane wspólnie przez wydawnictwo „Świata Druku”, MTP oraz Studio DN Design Group.
W programie znalazły się wystąpienia przedstawicieli firm Xteam Sp. z o.o., Epcot Polska Sp. z o.o., ACS Sp. z o.o. oraz Doroty Kałowskiej, konsultantki Studio DN.
więcej | Maj | Wydarzenie
Piotr Paszkowski
Zchwilą zmiany przepisów dotyczących wypadków przy pracy oraz świadczeń z nimi związanych wzrosło zainteresowanie ścisłym ewidencjonowaniem czasu pracy, a także wyjść służbowych i w tak zwanych sprawach osobistych.
Praprzyczyną tego jest oczywiście fakt, że pracodawcy, u których występuje większa liczba zagrożeń i wypadków, będą ponosić podwyższoną składkę ubezpieczeniową, a z drugiej strony wypadki w drodze do pracy i z pracy nie uprawniają do odszkodowań z tytułu uszczerbku na zdrowiu. Mówiąc prościej, pracownik jest zainteresowany tym, aby skutki ewentualnego wypadku powiązać z wykonywaniem obowiązków służbowych, a pracodawca ma cel dokładnie odwrotny.
więcej | Maj | Prawo pracy
Andrzej Kuśmierczyk
Jest w „Mistrzu i Małgorzacie” Bułhakowa dialog, którego fragment warto przytoczyć. To z sądu Piłata nad Jezusem: „«Czemuś, włóczęgo, wzburzał umysły ludu na targowisku opowieściami o prawdzie, o której ty sam nie masz pojęcia? Cóż więc jest prawdą?» I pomyślał sobie procurator: «Bogowie! Pytam go na sądzie o takie rzeczy, o które pytać nie powinienem... Mój umysł mnie zawodzi...» I znów zamajaczył mu przed oczyma puchar ciemnego płynu: «Trucizny mi dajcie, trucizny...» I znów usłyszał głos: «Prawdą jest to przede wszystkim, że boli cię głowa i to tak bardzo cię boli, że małodusznie rozmyślasz o śmierci. Nie dość, że nie starcza ci sił, by ze mną mówić, ale trudno ci nawet na mnie patrzeć. Mimo woli staję się teraz twoim katem, co zasmuca mnie ogromnie. Nie możesz nawet o niczym myśleć i tylko marzysz o tym, by nadszedł twój pies, jedyne zapewne stworzenie, do którego jesteś przywiązany. Ale twoje męczarnie zaraz się skończą, ból głowy ustąpi»”.
Oto mistrz rozumienia mowy ciała.
więcej | Maj | Psychologia w pracy


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o