Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się
Poligrafia 2003

Listopad


Konkurs Złoty Gryf 2004
Do 15 lutego 2004 roku wszystkie polskie drukarnie mogą zgłaszać swoje wyroby do konkursu „Złotego Gryfa 2004” – konkursu na najlepszą jakość w poligrafii, organizowanego przez Polską Izbę Druku.
Wystarczy jedynie wysłać po trzy egzemplarze prac wykonanych w kraju w 2003 roku pod adresem Polskiej Izby Druku, wpłacając jednocześnie na konto PID (PKO BP SA I O/Warszawa, nr 94 10201013-122620949) kwotę 500 zł za zgłoszenie każdego wyrobu w poszczególnej kategorii.
Zgłaszane wyroby konkurują o nagrody w sześciu kategoriach: książka wielobarwna, czasopismo wielobarwne, książka jednobarwna, akcydens, opakowanie z nadrukiem oraz gazeta. Zwycięzcy otrzymują statuetki Złotego Gryfa, prawo jego używania jako znaku graficznego na blankietach firmowych oraz prawo i możliwość zamieszczania na swoich wyrobach formuły: „Wydrukowano w Polsce, w drukarni...”
Uczestniczący w konkursie producenci wyrobów ocenionych jako wysokojakościowe uzyskują dyplomy – certyfikaty.
Udział w konkursie to dla drukarni okazja do promocji i potwierdzenia jakości wykonywanej przez nią produkcji, to wizytówka i atut w negocjacjach z obecnymi i nowymi zleceniodawcami zarówno w kraju, jak i za granicą, to także okazja do zmierzenia się z najlepszymi – szkoda ją stracić!
Szczegółowy regulamin konkursu i kartę zgłoszenia można znaleźć na stronach internetowych Polskiej Izby Druku: http://www.izbadruku.org.pl/


Kolejne spotkanie Stowarzyszenia Poligrafów Pomorskich
Jedenastego września w Gdańsku odbyło się kolejne spotkanie członków Stowarzyszenia Poligrafów Pomorskich, podczas którego duże zainteresowanie wzbudził wykład mecenasa Marcina Romanowskiego dotyczący najnowszych zmian w Kodeksie cywilnym. (Warto pamiętać, że w myśl zasady, iż nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności, nieświadomi zmian przedsiębiorcy mogą być narażeni na poważne kłopoty. Wprowadzone przepisy będą wymagały dokładnego czytania wszystkich pism – szczególnie ofert wysłanych i otrzymywanych listem poleconym).
Ustawą z dnia 14 lutego 2003 r. o zmianie ustawy w Kodeksie cywilnym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. nr 49, poz. 408) z dniem 25 września 2003 r. wprowadzono kilka istotnych zmian, dotyczących między innymi: oznaczenia statusu przedsiębiorcy i firmy, sposobu zawierania umów – regulacji relacji między przedsiębiorcami, prokury i inwestycji budowlanych.
Podczas spotkania zostały przedstawione zmiany dotyczące sposobu zawierania umów, zmiany przepisów ogólnych dotyczących oznaczenia przedsiębiorcy i firmy, a także zmiany dotyczące prokury, umowy przedwstępnej. Sporo uwagi poświęcono omówieniu pułapek, jakie mogą kryć umowy zawierane miedzy inwestorem i generalnym wykonawcą.
więcej | Listopad | Aktualności
Jerzy Petriaszwili
Procesy mechanicznej obróbki grzbietu s? najwa?niejszym czynnikiem wp?ywaj?cym na jako?? produktów ??czenia klejowego. Obok rodzaju papieru, kleju czy sposobu zaklejania w?a?nie obróbka grzbietu najsilniej wp?ywa na zachowanie kompromisu pomi?dzy zapewnieniem maksymalnej wytrzyma?o?ci oprawy, a jej w?a?ciwo?ciami u?ytkowymi, czyli przede wszystkim – otwieralno?ci?.
więcej | Listopad | Introligatornia
W oprawie bezszyciowej najczęściej występuje sprzeczność pomiędzy wytrzymałością i otwieralnością produktu: książka dobrze się otwiera, ale łatwo wypadają z niej kartki, albo – kartki bardzo dobrze się trzymają, ale książka przytrzaskuje palce czytającemu. Introligatornie muszą stosować rozwiązania kompromisowe – przynajmniej tam, gdzie stosuje się tradycyjne kleje topliwe. Patrząc na to zagadnienie od strony introligatorni zapewne najlepszym sposobem dochodzenia do rozwiązania kompromisowego jest wykonywanie kolejnych prób na podsianych maszynach, z zastosowaniem różnych klejów. Interesujące jest jednak, co robią – każdy w swojej dziedzinie – producenci maszyn i producenci klejów. Jakie badania są prowadzone? Czy osiągnięto już postępy? Jakie są nowości w technice i technologii?
więcej | Listopad | Introligatornia
W introligatorniach występuje problem z przerobem produktów z papierów LWC zadrukowanych na maszynach zwojowych z utrwalaniem UV. W papierze gromadzą się wysokie ładunki elektrostatyczne, które utrudniają dalszą obróbkę, a zwłaszcza złamywanie (papier się „klei”, w rezultacie do złamywania jest pobieranych po kilka arkuszy). Jak rozwiązują ten problem producenci złamywarek? Jaka jest skuteczność proponowanych obecnie rozwiązań? Jakie prace są prowadzone?
Z tymi pytaniami zwróciliśmy się do przedstawicieli producentów maszyn. A oto, co nam odpowiedzieli.
więcej | Listopad | Introligatornia
Pierwsza prezentacja nowych rozwiązań w zakresie oprawy twardej inline

Goście, którzy odwiedzili siedzibę Müller Martini/VBF w Bad Mergentheim (Niemcy) podczas odbywających się w dniach 25–27 września Dni Otwartych, mieli okazję jako pierwsi, na około siedem miesięcy przed targami drupa 2004, zapoznać się z najnowszym rozwiązaniem tego producenta w dziedzinie oprawy twardej inline.
więcej | Listopad | Introligatornia
W dniach 8–9 października 2003 roku Heidelberg Polska zorganizował dni otwarte pod hasłem „Nowoczesne rozwiązania dla introligatorni”. Przygotowano cykl wykładów na temat szerokiej oferty w zakresie maszyn introligatorskich, jak również wybranych procesów oprawy. Po sesji wykładowej odbywały się pokazy pracy maszyn.
więcej | Listopad | Introligatornia
Witold Glück
Wydawać by się mogło, że tylko wielkie firmy są w stanie tworzyć nowe konstrukcje maszyn i urządzeń, bowiem stać je na kosztowne analizy rynku, prace badawcze i wdrażanie rozwiązań. Okazuje się jednak, że nie jest to do końca prawdą. Niedawno (9–11 października) mała, działająca zaledwie od 2000 roku, firma Short Run Solution (SRS) ze Szwajcarii zaprezentowała w swoim zakładzie produkcyjnym w Lipsku własny zestaw maszyn do obróbki introligatorskiej, opracowany z myślą o obróbce małych nakładów. Równocześnie pokazywane były urządzenia uzupełniające innego producenta – wiadomo, że mała firma nie jest w stanie przedstawić jednocześnie całej palety maszyn.
więcej | Listopad | Introligatornia
W ofercie produktów proponowanych przez MAN Roland Polska Sp. z o.o. na szczególną uwagę zasługują produkty firm MBO i H&H. Jest to doskonały przykład na to, jak producenci urządzeń, w tym wypadku złamywarek dopasowują się do rosnących wymagań rynku. Specjalistyczne rozwiązania (których opis przedstawiono poniżej), kompatybilność (możliwość łączenia urządzeń obydwu firm w ciągi technologiczne), solidne wykonanie, jak i wysoki stopień zaawansowania technicznego pozwalają sądzić, iż wymienione marki urządzeń pozostaną w czołówce producentów maszyn poligraficznych.
więcej | Listopad | Introligatornia
Krakowska firma Emergraf s.j. powstała w 1998 roku. Prowadzą ją Robert Mączka i Wiesława Ryppa, doświadczeni fachowcy – w branży od blisko dziesięciu lat. Emergraf sprzedaje maszyny i urządzenia dla poligrafii, zarówno nowe, jak i używane. Proponuje szeroką ofertę używanych maszyn do obróbki końcowej (m.in. złamywarki, oklejarki, krajarki, maszyny do wykrawania, do lakierowania UV, do oprawy twardej) oraz maszyny off-setowe. Sprzedaje znane dobrze w Polsce maszyny Foliant, do foliowania na gorąco. Emergraf jest wyłącznym przedstawicielem na polskim rynku czeskiej spółki Komfi, jedynym oficjalnym polskim dystrybutorem produkowanych przez nią półautomatów i automatów do foliowania na gorąco – Junior, Delta, Delta Plus, Delta Wide i Omega. Firma prowadzi autoryzowany serwis oraz sprzedaż części zamiennych. Sprzedawane przez Emergraf półformatowe maszyny Delta zajmują wysoką pozycję w rankingach automatów do foliowania. W ciągu niespełna dwóch lat firma sprzedała 9 takich maszyn – w ostatnim czasie otrzymała kolejne zamówienie. Dewizą Emergrafu jest rzetelność i troska o zadowolenie klienta, o czym przekonało się już wielu nabywców.
więcej | Listopad | Obróbka wykończeniowa
Elżbieta Włodarczyk
Pierwsza w Polsce maszyna firmy MBO do szycia nićmi termoplastycznymi została uruchomiona w drukarni 101 Druk w Łodzi w czerwcu tego roku. Z pytaniami na temat przesłanek tej decyzji inwestycyjnej oraz doświadczeń zebranych podczas pierwszych miesięcy eksploatacji maszyny zwróciliśmy się do prezesa zarządu drukarni 101 Druk, Macieja Lewego.
więcej | Listopad | Introligatornia
Rozmowa z Dominiką Świątkowską, właścicielką pracowni introligatorskiej Librarium

Wpracowni introligatorskiej Librarium w Łodzi trwają prace nad oprawą kolejnych egzemplarzy reprintu Biblii Gutenberga wydanego przez Wydawnictwo Bernardinum z Pelplina. W tej chwili zajęć jest jeszcze więcej niż dotąd, bo po targach we Frankfurcie zaczęły napływać kolejne zamówienia.
więcej | Listopad | Wywiad
Andrzej Nowicki
Ołtarze ze stałej ekspozycji sztuki średniowiecznej Muzeum Narodowego w Warszawie powstały między 1360 i 1520 rokiem. W ołtarzach stoją wyrzeźbione postacie ojców kościoła, apostołów i świętych. W ich dłoniach widzimy księgi. Rzeźbiarze – średniowieczni snycerze – zadbali o realizm swoich prac. Tak więc, wśród 53 wyrzeźbionych ksiąg można rozpoznać oprawy romańskie (rys. 2), mnisze (np. rys. 3), gotyckie (np. rys. 4) i późnogotyckie (np. rys. 21). W jednej rozpoznajemy oprawę ołtarzową (rys. 17), a w krakowskim tryptyku – mały „buchbeutel”, czyli oprawę sakwową (rys. 21).
więcej | Listopad | Introligatornia
Agata Bąkowska
Kiedy mówimy ‘książka współczesna’, staje nam przed oczami oferta wydawnicza dostępna na rynku, półki z książkami w naszych domach i domach starszego pokolenia. Im starszy jest czytelnik – wielbiciel książki, tym bardziej zróżnicowany wygląd ma jego księgozbiór. Oprócz książek w oprawie wydawniczej, charakterystycznej dla estetyki i sposobu produkcji w danym okresie, możemy zobaczyć książki oprawiane indywidualnie w warsztatach introligatorskich.
więcej | Listopad | Ochrona księgozbioru
Piotr Łunkiewicz
Już od wielu lat część producentów fleksograficznych płyt fotopolimerowych informuje, iż w niedalekiej przyszłości zaprezentują nam płyty, które zamiast środkami chemicznymi będą obrabiane wyłącznie przy użyciu wody. Jak sytuacja wygląda na dziś? Czy takie płyty są już na rynku? Jeżeli tak, to jakich producentów? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w tym artykule.
więcej | Listopad | Przygotowanie publikacji
W dniu 7 października w sali konferencyjnej Atrium w Warszawie odbyło się seminarium pt. „Przewodnik po papierze niepowlekanym”, zorganizowane przez firmę Arctic Paper. Prowadzili je Michał Büthner-Zawadzki (Arctic Paper Polska Sp. z o.o.) i Aleksander Rostocki (Arctic Paper Kostrzyn SA).
więcej | Listopad | Relacja
W dniu 1 października tego roku w budynku World Trade Center w Poznaniu odbyła się konferencja na temat opakowań zorganizowana przez firmę Schur Flexible Poland Sp. z o.o. we współpracy z firmami Exxon Mobil Chemical, Henkel, Sun Chemical i Reproserwis. Gości powitał dyrektor zarządzający firmy Schur Flexible Poland, Marek Pawlak. W swoim wystąpieniu podkreślił, że stworzenie produktu nie jest możliwe bez udziału klientów. Obecnie wszyscy poszukują opakowań, które będą się sprawdzać w każdych warunkach. Opakowanie giętkie jest dobrą odpowiedzią na te oczekiwania. W dalszej części wystąpienia Marek Pawlak przedstawił historię i dzień dzisiejszy firmy Schur.
więcej | Listopad | Relacja
Elżbieta Włodarczyk
Dwudniowe obchody jubileuszu 95-lecia Zespołu Szkół Poligraficzno-Księgarskich w Krakowie, przypadające na 23 i 24 października tego roku, miały bardzo bogaty program. Znalazły się w nim między innymi: uroczysta msza w intencji szkoły, wystąpienia okolicznościowe oraz odsłonięcie portretu patrona szkoły, profesora Zenona Klemensiewicza, jak również poświęcone jego pamięci widowisko teatralne „Metamorfozy”. Ponadto: XIX Ogólnopolska Konferencja Nauczycieli i Dyrektorów Szkół Księgarskich, II Ogólnopolska Konferencja Nauczycieli i Dyrektorów Szkół Poligraficznych, jubileuszowa sesja krakowskiego oddziału sekcji poligrafów SIMP, sesje naukowe i artystyczne młodzieży. Wśród imprez towarzyszących uroczystościom znalazły się: wystawa ekslibrisów, wystawa fotograficzna „Wizerunek profesora Klemensiewicza”, wystawa archiwaliów Polskiej Akademii Nauk i Polskiej Akademii Umiejętności, wystawa „Portret profesora Klemensiewicza w grafice i malarstwie uczniów”. W skład Komitetu Honorowego obchodów weszli: prezydent Krakowa prof. Jacek Majchrowski, metropolita krakowski ks. kardynał Franciszek Macharski, małopolski kurator oświaty Elżbieta Lęcznarowicz oraz dyrektor Archiwum Nauki Polskiej Akademii Nauk i Polskiej Akademii Umiejętności Rita Majkowska.
więcej | Listopad | Szkolnictwo poligraficzne
Sławomir Żak
Czyściwo poligraficzne to materiał pochodzenia naturalnego lub syntetycznego służący do usuwania zanieczyszczeń powierzchni. Jego skuteczność jest uzależniona od właściwości samego czyściwa, jak też od właściwości usuwanych zanieczyszczeń. W zależności od rodzaju procesu lub operacji jednostkowej, w których jest wykorzystywane, czyściwo jest w różnym stopniu obciążone substancjami zanieczyszczającymi, w tym również niebezpiecznymi. Dlatego też wykorzystany, zabrudzony materiał winien być poddawany selektywnej zbiórce i magazynowaniu w zam-kniętych pojemnikach.
więcej | Listopad | Ochrona środowiska
Lidia Cichowlas
Obok innych branż przemysłu także przemysł poligraficzny ma swój udział w zanieczyszczaniu środowiska naturalnego. W Polsce branża ta wytwarza około 1% całkowitej ilości odpadów. Należy do nich wiele różnych substancji chemicznych, w tym także odpady celulozowo-papiernicze. Wszystkim stosowanym w poligrafii technologiom towarzyszy wytwarzanie odpadów, a rozwój przemysłu poligraficznego i wzrost zapotrzebowania na usługi poligraficzne wiąże się z ilością stosowanych środków.
więcej | Listopad | Ochrona środowiska
Piotr Paszkowski
Program oszczędnościowy rządu pana Leszka M. zakłada, pośród zmian w wielu innych dziedzinach, redukcję zasiłku chorobowego z 80% do 70% wynagrodzenia. I może byłoby to dobre pociągnięcie, przysparzające tak pożądanych oszczędności, gdyby nie fakt, że zasiłki chorobowe to jedyny z haraczy płaconych ZUS-owi, w którym po stronie przychodów jest liczba większa niż po stronie wydatków. Mówiąc bardziej obrazowo: składka chorobowa w wysokości 2,45% w zupełności pokrywa nasz pęd do chorowania i wystarcza na wypłatę zasiłków.
Dobra kondycja finansowa akurat w tej dziedzinie zabezpieczenia społecznego nie wynika jednak ze szczególnej troski o nasze pieniądze wykazywanej przez rządzących, ale z sytuacji w dwóch dziedzinach, które regulują i przepisy, i rynek pracy. Co do przepisów: istnieje zapis kodeksowy stanowiący, że za pierwsze 33 dni zwolnienia w roku kalendarzowym wynagrodzenie za czas choroby pracownik otrzymuje od pracodawcy, zatem w żaden sposób nie pomniejsza to składki odprowadzonej do ZUS-u. Druga okoliczność należy do tzw. rynkowych. Proszę bowiem wskazać odważnego, który będzie chorował ponad niezbędną konieczność w sytuacji, gdy na jego miejsce czyha paru zdrowszych, a nawet orzecznictwo Sądu Najwyższego wskazuje, że częsta i długotrwała absencja może stanowić uzasadnienie rozwiązania z pracownikiem umowy o pracę zawartej na czas nieokreślony.
więcej | Listopad | Prawo pracy

  | < 1 >  2  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o