Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się

Marzec


Zapraszamy na targi Euro-Reklama
Redakcja „Świata Druku” zaprasza na seminarium organizowane wspólnie z Międzynarodowymi Targami Poznańskimi podczas tegorocznych targów Euro-Reklama (21-23 kwietnia).
Podczas wykładu „Zarządzanie marką” prelegenci poruszą najważniejsze zagadnienia związane z brandingiem - począwszy od audytu marki, poprzez projektowanie jej osobowości i tożsamości, aż po złożone mechanizmy budowania strategii marki.
Prelekcja „Badania marketingowe a strategia marki” dotyczyć będzie najważniejszych zagadnień związanych z badaniami marketingowymi realizowanymi podczas budowy strategii marki. W szczególności poruszone zostaną kwestie praktyczne - dopasowanie typu badania do postawionego problemu oraz właściwa interpretacja otrzymanych wyników.
Przedstawicielka znanej firmy badawczej SMG/KRC zaprezentuje wyniki badań uczestnictwa dzieci w rynku.
Na naszym stoisku odbędą się także pokazy druku wielkoformatowego, tampodruku i sitodruku.
Zapraszamy na stoisko 64 pawilon 5 (dawniej 25)


Nowy model monitora Barco
Belgijska firma Barco wprowadziła na rynek nowy model monitora przeznaczonego do kontroli koloru w DTP i fotografii cyfrowej - Barco Coloris Calibrator. Monitor wyposażono w matrycę TFT AM 20.1", stosowaną do tej pory wyłącznie w monitorach medycznych używanych w tomografii komputerowej. Matryca, oprócz bardzo szerokich możliwości reprodukowania barw (gamut), ma wbudowany system stałej kontroli stabilności źródła światła. Charakterystyka matrycy (luminancja natywna 180, luminancja kalibracyjna 130) jest ukształtowana tak, aby zapewnić maksymalnie długi czas jej żywotności. Rozdzielczość matrycy wynosi 1600×1200 pikseli, kontrast - 350:1, szybkość reakcji pikseli - 12 ms.
W monitorze Coloris Calibrator zaimplementowano technologię kalibracyjną Color I-Guard. To specjalny system, który w sposób ciągły (dwa razy na sekundę), kontroluje i kalibruje monitor. Color I-Guard to system współpracy czterosensorowego kalibratora (z głowicą pomiarową o powierzchni kilku mm2) z procesorem monitora. Kalibrator jest zamocowany na stałe w prawym górnym rogu matrycy, w taki sposób, aby nie przeszkadzał operatorowi w pracy. Dane pomiarowe z kalibratora są przekazywane do procesora, który w oparciu o 10-bitową tablicę kolorów dokonuje pełnej - sprzętowej (bez udziału LUT karty graficznej) kalibracji. Efektem działania systemu Color I-Guard jest wyświetlanie przez monitor wiernych kolorów (delta e mniejsza od 3), które nie zmieniają się w czasie (delta emniejsza od 0.5).
W nowym monitorze zastosowano także system Ambient Light Control, który w sposób ciągły koryguje wyświetlanie obrazu z uwzględnieniem zmian zewnętrznego oświetlenia, tak aby obraz docierający do obserwatora był taki sam jak w warunkach referencyjnych.
Do każdego monitora Barco Coloris jest dostarczany indywidualny profil ICC. Monitor jest sterowany bardzo prostym w obsłudze oprogramowaniem ColorisTalk, które pozwala na zmiany luminancji, temparatury punktu bieli (5000-9900 K) oraz zmiany parametru Gamma. Oprogramowanie napisane jest w języku JAVA i pracuje pod systemem MacOS X oraz Windows XP.
Monitor ma standardowy zestaw złącz: DVI, VGA, USB, RS i BNC. Ekran monitora może pracować w trybie horyzontalnym lub w trybie portretowym. W wyposażeniu monitora znajduje się metalowa osłona.
Opisane monitory oferuje poznańska firma Perfekt - Systemy Kontroli Koloru.


Nowy półformatowy system CtP Heidelberga w Gdańsku
Pod koniec grudnia ub. r. w Centrum Poligrafii Grafix w Gdańsku została uruchomiona nowa, półformatowa naświetlarka CtP Heidelberg Topsetter 74 P wraz z wywoływarką do płyt termoczułych firmy Glunz & Jensen.
Topsetter 74 P pracuje w oparciu o sprawdzoną konstrukcję bębna zewnętrznego i głowicy laserowej składającej się z diod emitujących promieniowanie podczerwone. Niezwykle precyzyjna 32-kanałowa głowica laserowa zapewnia wydajność 20 płyt na godzinę przy rozdzielczości 2400 dpi. Dzięki zaawansowanej technologii Topsetter może naświetlać płyty o różnych formatach zawsze z tą samą jakością. Użytkownik ma do dyspozycji pięć różnych rozdzielczości. Naświetlarka może współpracować z oprogramowaniem Heidelberg MetaDimension, Prinergy oraz Delta Technology, dzięki czemu można wykorzystywać wszystkie zalety systemu, jak automatyczne tworzenie zalewek (Delta Trapping), cyfrowy montaż stron czy techniki rastrowania Heidelberga.
W Centrum Poligrafii Grafix pracuje sześciozespołowy Heidelberg Speedmaster CD 74-6+LXX-F - pierwsza w Polsce tego typu maszyna przystosowana do drukowania farbami hybrydowymi. Drukarnia posiada również maszyny Heidelberg GTO F-52 i Heidelberg SORMZ. Nowoczesna introligatornia jest wyposażona m.in. w złamywarkę Heidelberg Stahl Ti 52, linię do zbierania i szycia drutem Heidelberg Stitchmaster ST 100 oraz w pełni dostosowaną do wszelkich rodzajów krojenia linię Polar.


Digiprint dystrybutorem produktów EskoGraphics
Firma Digiprint Sp. z o.o. podpisała z EskoGraphics porozumienie, na mocy którego została generalnym dystrybutorem produktów tej firmy na polskim rynku.
Digiprint stawia na specjalizację w zakresie rynku projektowania, drukowania i produkcji opakowań. Wybór EskoGraphics wynika z konieczności posiadania w ofercie kompleksowego rozwiązania zawierającego najwyższej jakości urządzenia do naświetlania płyt fleksograficznych, naświetlarki CtF i CtP, w połączeniu ze specjalistycznym oprogramowaniem do kreacji wzorów opakowań. Uzupełnieniem oferty jest oprogramowanie do projektowania wykrojników Artios CAD oraz stoły wycinające Kongsberg.
W wyniku zawartego porozumienia firma DM System, dotychczasowy sprzedawca produktów EskoGraphics w Polsce, będzie kontynuować swoją działalność współpracując z firmą Digiprint w zakresie sprzedaży oraz serwisu urządzeń EskoGraphics na warunkach autoryzowanego dealera.
więcej | Marzec | Aktualności
Nowe folie ploterowe 3M w ofercie Tupleksu
Firma Tuplex, jeden z ważniejszych na polskim rynku dystrybutorów folii ploterowych, sitodrukowych i podłoży do wielkoformatowych wydruków cyfrowych, wprowadza do sprzedaży nową gamę dekoracyjnych folii ploterowych 3M.
W skład rodziny dekoracyjnych samoprzylepnych folii ploterowych 3M Scotchcal wchodzi ekonomiczna folia ploterowa 3M Scotchcal seria 30, dostępna w standardowych 74 kolorach, w wersjach matowej i błyszczącej (trwałość: 3-4 lata). Folia ta znakomicie nadaje się do cięcia ploterami tnącymi. Na średniookresowe płaskie aplikacje graficzne jest polecana folia 3M Scotchcal seria 50 - folia dekoracyjna o 4-7-letniej trwałości i standardowej palecie 60 kolorów. Do zastosowań długookresowych i na wymagające aplikacje producent rekomenduje nową dekoracyjną folię wylewaną 3M Scotchcal seria 70 i znaną już na naszym rynku folię 3M Scotchcal 100. Obie folie są stosowane głównie na powierzchnie przetłoczone, nitowane i wymagające zastosowania najwyższej jakości materiałów.
Pełna oferta folii 3M pojawiła się w magazynach Tuplex w pierwszych dniach marca.
więcej | Marzec | Aktualności
Herbert Czichon
Technologie drukowania cyfrowego są coraz szerzej stosowane w poligrafii i dlatego konieczna jest ocena jakości odbitek powstałych w tych stosunkowo nowych technologiach w porównaniu do jakości odbitek uzyskanych w technologiach tradycyjnych. Dlatego w Instytucie Poligrafii Politechniki Warszawskiej rozpoczęto badania nad jakością odbitek uzyskanych technologią cyfrową.
więcej | Marzec | Aktualności
Zygmunt Jagodziński
Według powszechnie przyjętej definicji papierami wartościowymi nazywamy te wszystkie papiery - dokumenty, które są przez emitenta ściśle ewidencjonowane, a jednocześnie są wyposażone w cały szereg zabezpieczeń chroniących je przed podrabianiem czy też przerabianiem. Czy druk cyfrowy może znaleźć dla siebie miejsce w tego typu papierach - dokumentach?
więcej | Marzec | Druk cyfrowy
Wkrótce na polski rynek trafi arkuszowa cyfrowa maszyna drukująca Punch GSS 320D. Wywodzi się ona z koncepcji maszyny cyfrowej marki Xeikon i, jak zapewnia Petr Šutek z firmy Punch International, która jest producentem tego urządzenia, ma wszystkie zalety swego pierwowzoru, a przede wszystkim bardzo wysoką jakość druku. Punch GSS 320D jest przy tym maszyną najtańszą w swojej klasie, a dodatkowo wyróżniają ją niskie koszty serwisowe i pozostałe koszty eksploatacyjne.
więcej | Marzec | Maszyny i urządzenia
Obecne możliwości i ograniczenia, tendencje rozwoju

Tym razem chcemy przyjrzeć się bliżej rynkowi cyfrowych urządzeń drukujących do zastosowań biurowych. W związku z tym zadaliśmy kilka pytań ich producentom i dystrybutorom na polskim rynku.
Coraz więcej pojawia się na rynku drukarek do zastosowań biurowych, wyposażonych w opcję drukowania barwnego - oprócz podstawowej funkcji drukowania czarno-białego.
1. Jaki jest procentowy udział w ofercie Państwa firmy urządzeń z możliwością drukowania barwnego?
2. Jakie jest zainteresowanie klientów tego typu urządzeniami?
Wiele firm wprowadza do oferty urządzenia wielofunkcyjne. Praktyka dnia codziennego wskazuje jednak, że im bardziej złożone urządzenie, tym bardziej zawodne. Może się zdarzyć, że awaria zespołów realizujących jedną funkcję na jakiś czas eliminuje z użytkowania całe urządzenie.
3. Czy w oferowanych przez Państwa firmę urządzeniach wielofunkcyjnych może zaistnieć taka właśnie sytuacja? Jeśli tak, to jakie rozwiązanie oferują Państwo klientom?
4. Jak duże jest zainteresowanie klientów nabywaniem urządzeń wielofunkcyjnych?
5. Urządzenia o dużej złożoności są najczęściej skomplikowane w obsłudze. Czy użytkownicy wykorzystują wszystkie możliwości zakupionych urządzeń wielofunkcyjnych? Jeśli nie, to jakiej pomocy mogą im Państwo udzielić?
6. W jakim kierunku idą zmiany w konstrukcji i funkcjonalności urządzeń wielofunkcyjnych?
więcej | Marzec | Maszyny i urządzenia
Systemy druku cyfrowego na pierwszy rzut oka przypominają wyglądem wysokonakładowe kopiarki. I nic w tym dziwnego, ponieważ są kolejnym etapem ewolucji analogowych urządzeń kopiujących, które po zastosowaniu rozwiązań cyfrowych otrzymały możliwość drukowania.
więcej | Marzec | Maszyny i urządzenia
W dniu 18 lutego 2004 w siedzibie firmy Agfa w Mortsel w Belgii odbyła się pod hasłem „Stay Ahead. With Agfa” przedtargowa międzynarodowa konferencja prasowa, podczas której zaprezentowano główne kierunki działań rozwojowych firmy oraz przedstawiono nowości, z którymi będzie można bliżej zapoznać się na drupa 2004 w Düsseldorfie.
więcej | Marzec | Relacja
W numerze 10/2003 „Świata Druku” zamieszczono artykuł pt. „Urządzenia CtP w ofercie MAN Roland Polska”, w którym zawarto nieprawdziwe informacje nt. technologii CtP oferowanych m.in. przez firmę Agfa-Gevaert NV. W związku z tym czujemy się zobowiązani do poinformowania PT Czytelników, iż następujące stwierdzenia nie odpowiadają prawdzie:
więcej | Marzec | Polemika
Wprodukcji różnego rodzaju opakowań, artykułów szkolnych, biurowych i reklamowych coraz częściej zamiast papieru i kartonu używana jest sztywna folia polipropylenowa. Walory tego materiału to łatwy zadruk i obróbka wykończeniowa oraz duża trwałość gotowych produktów przejawiająca się dużą odpornością na uszkodzenia mechaniczne, wysokie i niskie temperatury oraz działanie środków chemicznych.
więcej | Marzec | Materiały
Halina Podsiadło
Geneza systemu zarządzania środowiskowego
Idea formalnego, normatywnego systemu zarządzania środowiskowego wykształciła się jako efekt doświadczeń oraz ewolucji innych koncepcji stosowanych we współczesnej gospodarce światowej. Na fali rosnącego zainteresowania problemami zarządzania środowiskowego i intensyfikacji działań prośrodowiskowych zostały w 1996 roku opracowane normy, obejmujące właśnie system zarządzania środowiskiem, określone jako ISO 14001. Wykształciły się one na podstawie koncepcji zrównoważonego rozwoju oraz filozofii kompleksowego zarządzania jakością, tzw. TQM - od angielskiego Total Quality Management.
więcej | Marzec | Ochrona środowiska
Krzysztof Tyczkowski
Tworzenie grafiki stron www powinno poprzedzić staranne przeanalizowanie kilku podstawowych elementów, jak: charakterystyka odbiorcy, do jakiego ma być skierowany projekt strony, zawartość merytoryczna strony, cel, jaki chcemy osiągnąć tworząc grafikę strony w wybranej konwencji. Analizie trzeba też poddać relację pomiędzy warstwą tekstową i ilustracyjną oraz warunki realizacji technicznej i przewidywane koszty. Jednak przede wszystkim chodzi o to, by wykonany przez nas projekt stanowił jednorodną całość, prostą i zrozumiałą w obsłudze. W tym względzie praca grafika-projektanta zaczyna przypominać tworzenie struktury powiązań merytoryczno-graficznych charakterystycznych dla publikacji prasowych. Wielość i różnorodność form tekstowych i obrazowych pojawiających oraz znikających z ekranu jest bardzo duża. Dlatego najważniejszą rzeczą jest elastyczna i logiczna konstrukcja całej grafiki, która pozwoli utrzymać jednolity charakter publikacji.
więcej | Marzec | Przygotowanie publikacji
W dniach do 31 marca do 2 kwietnia odbędą się w Warszawie IX Międzynarodowe Targi Artykułów Biurowych, Szkolnych i Papierniczych Meeting Premiera 2004 - jedyne w naszym kraju, największe w Europie Środkowo-Wschodniej profesjonalne targi branży papierniczo-biurowo-szkolnej. Już po raz trzeci impreza ta jest organizowana na terenie nowoczesnego obiektu wystawienniczo-konferencyjnego Centrum Expo XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 (na Woli - pięć minut od dworca kolejowego Warszawa Zachodnia, dziesięć minut od centrum miasta, dwadzieścia minut od lotniska Okęcie). Organizator Targów, firma CEE Międzynarodowe Targi Warszawskie Sp. z o.o., jeden z filarów brytyjskiej korporacji wystawienniczej Expo-media Group, ma prawie trzydziestoletnie doświadczenie na europejskim rynku wystawienniczym.
więcej | Marzec | Targi
Rozmowa z Januszem Mazurczakiem, dyrektorem targów Euro-Reklama

„ŚR”: - Od kiedy organizowane są w Poznaniu targi branży reklamowej?
J.M.: - Pierwsze targi branży reklamowej zostały zorganizowane w 1992 roku. Towarzyszyły one odbywającym się wówczas w październiku Targom Artykułów Konsumpcyjnych. Oczywiście nie oznacza to, że wcześniej branża ta nie była reprezentowana na targach w Poznaniu. Materiały i urządzenia do produkcji reklam oraz gadżety reklamowe można było obejrzeć na targach konsumpcyjnych, czy też na organizowanych od 1973 roku targach Poligrafia. Na początku lat dziewięćdziesiątych targi branży reklamowej nosiły nazwę: Międzynarodowe Targi Reklamy. Od 2001 roku są to Targi Artykułów i Usług Reklamowych Euro-Reklama. Nazwa ta lepiej oddaje charakter i zakres branżowy ekspozycji przygotowywanej przez naszych wystawców.
więcej | Marzec | Targi
W dniach 16-19 lutego br. w Poing koło Monachium (Niemcy) odbyła się kolejna, jedenasta już impreza poświęcona drukowaniu cyfrowemu - Océ OpenHouse 2004. Podczas imprezy zaprezentowano najnowsze systemy produkcyjne Océ do drukowania czarno-białego i w kolorze, przeznaczone m.in. dla potrzeb przemysłu poligraficznego - drukarń cyfrowych i offsetu cyfrowego, punktów kserowania, przemysłu reklamowego i wystawienniczego. Prezentowano także rozwiązania do drukowania i zarządzania dokumentami dla firm i instytucji. Pokazano systemy kompleksowe, obejmujące przygotowanie pliku, drukowanie, monitorowanie wydruku i obróbkę końcową.
więcej | Marzec | Relacja
Wdniu 3 marca w Galerii Porczyńskich w Warszawie odbyła się uroczystość, podczas której firma Ferag Polska świętowała 10-lecie swej działalności. Przemawiali: Jacek Bucholc, nowy prezes zarządu firmy, odchodząca na emeryturę Maria Paczos, dotychczasowy prezes Ferag Polska, a także przybyli na jubileusz goście ze Szwajcarii: Christoph Schmid i Thomas Klumpp.
więcej | Marzec | Relacja
W dniu 26 lutego w Łodzi obchodzono uroczyście jubileusz 10-lecia firmy Amcor Rentsch Polska.
Grupa Amcor Rentsch jest częścią australijskiego koncernu Amcor produkującego opakowania, założonego w 1860 roku. To największa firma produkcyjna w Australii. Znajduje się także w ścisłej światowej czołówce firm o największej sprzedaży. Firma Rentsch, jeden z największych europejskich producentów opakowań dla przemysłu tytoniowego, spożywczego i kosmetycznego, powstała w 1848 roku w Szwajcarii. W 1994 roku Amcor kupił całą grupę Rentsch. W ramach tego koncernu Amcor Rentsch jest liderem jeśli chodzi o produkcję opakowań dla przemysłu tytoniowego. Zakład Amcor Rentsch Polska drukuje opakowania twarde dla dużych międzynarodowych koncernów tytoniowych. Część tej produkcji trafia do krajowych producentów papierosów, część na eksport. Dyrektorem zarządzającym firmy jest Cezary Wojciechowski, prezesem zarządu - Jerzy Czubak, który pracuje w strukturach koncernu Amcor Rentsch i mieszka z rodziną w Szwajcarii.
więcej | Marzec | Relacja
Piotr Paszkowski
Sporo zamieszania wywołuje wprowadzenie od 1 stycznia br. nowych zasad udzielania urlopów wypoczynkowych, szczególnie zaś zapis Art. 1542 K.p., w którym stwierdza się, że urlop jest udzielany w dni, które są dla pracownika dniami pracy, w wymiarze godzinowym, a jeden dzień urlopu odpowiada 8 godzinom pracy.
O ile nie ma wątpliwości przy pracy ośmiogodzinnej przez pięć dni w tygodniu, to „schody” zaczynają się w momencie stosowania np. równoważonego czasu pracy, w którym dobową normę można wydłużyć do 12 godzin na dobę w miesięcznym okresie rozliczeniowym.
więcej | Marzec | Prawo pracy
Andrzej Kuśmierczyk
Droga Redakcja „Świata Druku” dostarczyła mi wiele tekstów dotyczących skutecznej autoprezentacji. Przeczytałem je. Jeszcze nie umiem uświadomić sobie poniesionych szkód psychicznych. To może odezwać się nawet po latach. A przecież miało być dobrze. Stąd też taka wynika nauka, że dobre intencje czasem prowadzą do katastrofy.
Zalew wszelkich poradników zawierających niekiedy te same, choć inaczej opisane zalecenia, a niekiedy zalecenia ze sobą sprzeczne, jest ogromny. Próba komentowania tych tekstów z podaniem uzasadnienia krytyki jest chybiona w dwójnasób. Nie jest w mocy jednego człowieka przeczytanie tej ilości opracowań, zwłaszcza że fala tej bzdury narasta. Po drugie, konfrontacja z tekstem jakoś go również lansuje, a przecież popularyzowanie głupstwa nie jest moim zamiarem. Więc dość.
więcej | Marzec | Psychologia w pracy


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o