Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się
Poligrafia 2003

Kwiecień


Agfa
Wśród nowości, które firma zaprezentuje podczas targów (pisaliśmy o nich obszernie w poprzednim numerze), na szczególną uwagę zasługuje :Azura - płyta termoczuła nie wymagająca obróbki chemicznej. Jest to płyta na podłożu aluminiowym, przeznaczona do obróbki w procesie fizycznym, bez użycia chemikaliów. Została oparta na sprawdzonej technologii, którą wcześniej zastosowano do płyty :Thermolite Plus. :Azura to płyta nieablacyjna, dająca użytkownikowi duży zakres swobody w dziedzinie naświetlania i drukowania, przeznaczona do drukowania nakładów w wysokości do 100 000 odbitek.
Płyty :Azura umożliwiają uzyskiwanie wysokiej jakości druku (pozwalają na odwzorowanie punktów rastrowych przy stopniu pokrycia powierzchni od 2 do 98%). Są przeznaczone dla drukarń zużywających w ciągu roku do 8000 m2 płyt w formatach 2-, 4- i 8-stronicowym. Proces produkcji form drukowych jest przyjazny dla środowiska, a stosowanie płyt :Azura umożliwia obniżkę kosztów eksploatacyjnych.
Wśród wielu eksponatów na stoisku Agfa zostaną także pokazane: termiczny system CtP :Acento do formatu 4-stronicowego, nowe systemy CtP - :Palladio i :Galileo, wyposażone w wysoko wydajne fioletowe diody laserowe o mocy 30 miliwatów. Nowe systemy są przeznaczone do naświetlania zarówno płyt na bazie halogenków srebra, jak i nowej fotopolimerowej płyty drukowej :N91v Agfy.
Pokazane będą także: system CtP :Palladio z fioletową diodą laserową, przeznaczony do naświetlania płyt w formacie 4-stronicowym, szybsze naświetlarki termiczne z rodziny :Xcalibur oraz system zarządzania cyfrowym przepływem prac :ApogeeX wersja 2.0.
Hala 6, stoisko D27


Dainippon Screen (Screen)
Firma pokaże nowy model z serii naświetlarek do płyt CtP Plate Rite Ultima. Nowy model - Plate Rite Ultima 32000Z jest uzupełnieniem serii, w której skład wchodzą urządzenia termiczne w formatach 4-, 8-, 16-, 24- i 32-stronicowym.
Urządzenie umożliwi naświetlanie płyt w formatach od 650×550 do 2124×1276 mm, z rozdzielczością 1200, 2400, 2438 lub 2540 dpi. Zastosowanie podwójnych głowic naświetlających GLV pozwoliło zwiększyć wydajność systemu. W modelu zastosowano podwójne 512-kanałowe głowice naświetlające z diodami laserowymi działającymi w technologii GLV (Grating Light Valve). Naświetlanie w tej technologii umożliwia, według deklaracji producenta, szybką modulację pasm GLV i odznacza się precyzją przy przenoszeniu danych obrazu na płytę drukową. Dzięki symultanicznemu naświetlaniu dwóch płyt można w ciągu godziny naświetlić 46 płyt formatu 1030×800 mm z rozdzielczością 2400 dpi. Naświetlarka Plate Rite Ultima 32000Z jest kompatybilna ze wszystkimi systemami cyfrowego przepływu danych prac, które mogą generować 1-bitowe tify.
Dainippon Screen pokaże także automatyczną czterokolorową cyfrową maszynę offsetową w formacie A3+ - Screen Truepress 344. Firma Screen, będąca producentem tej maszyny, przy jej konstruowaniu konsultowała się z wiodącymi producentami maszyn drukujących.
Truepress 344 została opracowana jako profesjonalna maszyna produkcyjna. Maksymalna prędkość drukowania wynosi 700 arkuszy A3 na godzinę. Zamówienie na 500 jednostronnie zadrukowanych arkuszy wykonuje w czasie poniżej 15 minut. Czas ustawiania maszyny nie przekracza 5 minut. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu do naświetlania diod MALD (Multi Array Laser Diode) oraz nowej, bezprocesowej technologii wytwarzania form drukowych. Na płytach jest generowany tradycyjny raster z rozdzielczością 2400 dpi. Screen planuje zastosowanie w maszynie Truepress 344 technologii rastrowania Spectra. Pozwoli to użytkownikom korzystać jednocześnie z zalet rastrowania tradycyjnego i hybrydowego AM/FM.
Z początkiem każdej kolejnej pracy wbudowany moduł Truefit Advanced automatycznie kalibruje ustawienia śrub stref farbowych. Dla zapewnienie stabilnej jakości druku podczas drukowania nakładu, moduł wczytuje dane rzeczywiste i porównuje je z oryginalną kalibracją. Jeżeli wystąpi odchylenie, moduł reguluje podawanie farby i środka zwilżającego na płytę.
Dainippon Screen pokaże także nową wersję naświetlarki CtP z laserem fioletowym - Platerite Micra. Dzięki zastosowaniu nowej fioletowej diody laserowej o mocy 30 mW możliwe jest naświetlanie polimerowych płyt drukowych czułych na światło fioletowe.
Platerite Micra pracuje z rozdzielczością 1200 lub 2400 dpi. Naświetla płyty w formatach od 250×330 mm do 516×580 mm. Pracuje z prędkością 23 płyty na godzinę. Użytkownicy mają do wyboru model z podawaniem ręcznym lub automatycznym, z kasetą na 50 płyt, z automatycznym usuwaniem przekładek.
Hala 5, stoisko D1


Kodak Polychrome Graphics
Firma przedstawi między innymi termoczułą bezprocesową płytę drukową oraz wirtualny system proo-fingu (Matchprint Virtual Press Side Proofing System), a także inne nowe płyty drukowe, rozwiązania z dziedziny proofingu i druku cyfrowego.
Nowa płyta termoczuła Sword Ultra, to pozytywowa płyta aluminiowa, oparta na technologii KPG Sword. Jest dostosowana do europejskich wymagań i specyfikacji. Reprezentuje trzecią generację technologii płyt termoczułych KPG. Obróbka płyty jest prosta - jest ona porównywalna z płytą termoczułą KPG Electra Excel oraz z płytami pozytywowymi KPG, jak Capricorn Electra. Poza tym nowa płyta charakteryzuje się szczególnie wysoką odpornością na działanie rozpuszczalników. Płyta Sword Ultra bez wygrzewania osiąga żywotność do 200 tysięcy odbitek, a z wygrzewaniem - ponad 1 milion.
W związku z tym, że nawet bez wygrzewania płyta Sword Ultra wykazuje bardzo dużą odporność na działanie chemikaliów, nadaje się przede wszystkim do drukowania farbami UV. Przy liniaturze rastra 70 linii/cm można na niej odwzorować punkty rastra dla zakresu wartości tonalnych 1-99%. Na płycie można stosować raster częstotliwościowo modulowany.
Poza tym KPG przedstawi nowy system CtP przeznaczony dla użytkowników rozpoczynających pracę w tej technologii. Urządzenie to umożliwi małym i średnim przedsiębiorstwom korzystanie z zalet termicznej technologii CtP po dokonaniu relatywnie niedużej inwestycji. Istotnymi elementami systemu są: wielofunkcyjny system cyfrowego przepływu prac ROOM (Rip Once Output Many) oraz sprawdzona w praktyce, niedroga naświetlarka termiczna Screena - PT--R4100. Cały system zawiera ponadto serwer oraz proofer inkjet.
Zostanie pokazana maszyna drukująca z systemem Direct Imaging - KPG DirectPress 5034 DI. Maszyny tego typu są obecnie sprzedawane w Ameryce Północnej. Maszyna umożliwia drukowanie małych nakładów wysokiej jakości druków „na żądanie”.
KPG zaoferuje nowości dla rynku druku opakowań. Zostanie pokazana nowa fleksograficzna płyta CtP - Flexcel NX. Płyta umożliwia drukowanie na wszystkich podłożach drukowych stosowanych w produkcji opakowań - od najcieńszej folii polipropylenowej po najgrubszą tekturę falistą. Płyta może być używana we fleksograficznych systemach Computer-to-Plate, które emitują promieniowanie o długości fali od 830 do 1064 nm. Przy użyciu płyty Flexcel NX można drukować farbami na bazie alkoholu, wodorozcieńczalnymi oraz UV. Płyta wyróżnia się ekstremalnie krótkim czasem suszenia.
Do rodziny płyt fleksograficznych Flexcel należą jeszcze trzy dalsze wersje, przeznaczone w sumie dla wszystkich segmentów rynku opakowań: opakowań giętkich, etykiet, pudełek składanych, tektury falistej, okładek oraz do zadrukowywania szerokiej wstęgi papieru.
Jeżeli chodzi o rozwiązania z dziedziny proofingu, KPG pokaże RIP dla Macintosha do First Check Desk-top Proofing System - prostego w obsłudze i niedrogiego systemu profingu dostępnego dla całej poligraficznej. Firest Check jest w stanie odtworzyć biel kryjącą i farby metaliczne, dzięki czemu projektanci mogą w łatwy sposób wytwarzać wysokiej jakości wzory opakowań. First Check Transfer Film można laminować na wiele podłoży, co pozwala wiernie imitować wygląd projektowanych opakowań.
Zostanie przedstawiona nowa wersja systemu SWOP - certyfikowanego systemu inkjetowego matchprint, łącznie z wersją 3.0 KPG Color RIP, opartą na Adobe CPSI i posługującą się własną technologią barwną KPG. RIP ten, zapewniający doskonalszą kontrolę barwy i obrazu, został zastosowany w nowych modelach drukarek atramentowych firm Canon, HP i Epson.
KPB po raz pierwszy przedstawi kompatybilne z atramentami pigmentowymi podłoża drukowe do inkjetowych matchprintów - do zastosowania w drukarkach Epsona drukujących atramentami Ultrachrome. Poza tym są dostępne papiery do atramentów barwnikowych, które przy użyciu odpowiednich systemów druku, np. firmy Hewlett-Packard, zapewniają znakomitą jakość druku i wydajność.
Oba papiery zapewniają szybkie schnięcie (w wypadku produktów kompatybilnych z atramentami pigmentowymi - natychmiastowe). Ich powłoki zostały zoptymalizowane pod kątem równowagi papier - atrament. W ten sposób zostały stworzone przesłanki uzyskania długookresowej stabilności barw i znakomitej jakości obrazu. Papiery są dostępne w trzech odcieniach (superbiały, akcydensowy, publikacyjny), w zwojach lub arkuszach.
Po sukcesie, jaki odniosła wprowadzona na rynek w 2000 roku specjalna termoczuła płyta drukowa dla off-setu gazetowego - ThermalNews, firma KPG opracowała wersję udoskonaloną - ThermalNews Gold. Dzięki niewielkiemu zużyciu energii podczas naświetlania (około 70 mJ/cm2) uzyskuje się wysokie prędkości naświetlania. Przy liniaturze rastra 60 linii/cm odwzorowuje się punkty rastra przy stopniu pokrycia powierzchni 1-99%. Żywotność płyty podczas drukowania nakładu wynosi ponad 200 000 odbitek. Płytę można naświetlać w systemie Newsetter firmy KPG lub w innych termicznych systemach CtP dla produkcji gazet.
Hala 5, stoisko D24
więcej | Kwiecień | Aktualności
Firma zaprezentuje m.in. nowości w zakresie oprawy zeszytowej dla potrzeb produkcji średnich nakładów. Dodatkowo zostaną zaprezentowane nowe układarki.
Linia do oprawy zeszytowej Valore - model pozwalający na rozpoczęcie profesjonalnej pracy w dziedzinie oprawy zeszytowej - będzie prezentowana na stoisku Müller Martni. Maszyna osiąga wydajność 6000 taktów/godz., zajmuje mało miejsca i jest prosta w obsłudze. Od początku tego roku maszyna jest dostępna także z odchylanymi samonakładaczami. Dzięki temu jest możliwe szybkie przestawienie się na ręczne nakładanie składek, których format przekracza maksymalny format samonakładacza, lub też składek stworzonych w wyjątkowo kreatywny sposób (np. z wykrawaniem). Przy Valore zaprezentowane będzie także nowe wykładanie strumieniowe z odliczaniem egzemplarzy poprzez rozsuw strumienia uzyskiwany dzięki zmianie prędkości taśmy. Dzięki zastosowaniu szybkozłączek zmiana wykładania jest bardzo prosta.
Znana już maszyna BravoPlus z systemem AMRYS (automatyczne ustawianie formatu), pracująca z prędko-ścią 12 000 taktów/godz., będzie prezentowana w nowej wersji. W tej klasie wydajności jest to jedyna pełnoautomatyczna maszyna współpracująca z formatem JDF zgodnie ze standardami produkcji CIP4. Nowy system optycznego rozpoznawania arkusza ASIR 3, z automatycznym przełączaniem z czytnika kodów kreskowych na rozpoznawanie obrazu, oraz nowe, wysokowydajne głowice szyjące to dodatkowe zalety tej maszyny.
Bazując na doświadczeniu, jakie Müller Martini ma w dziedzinie konstrukcji układarek, stworzono dwie nowe maszyny - dla wydajności 16 000 taktów/godz. i dla 30 000 taktów/godz. Zostaną one zaprezentowane w Düsseldorfie w linii z maszynami do oprawy zeszytowej. Obie układarki są proste w obsłudze dzięki zastosowaniu sterowania Human Machine Interface (sterowanie MMAP). Dostęp do nich jest wygodny. Zastosowano nowy stół obrotowy oraz koncepcję wypychania stosu. Konstrukcja gwarantuje niezawodne tworzenie pakietów i ich wykładanie nie powodujące niszczenia produktu.
Jako długoletni członek organizacji CIP4 koncern Müller Martini będzie reprezentowany także na PrintCity: z systemem cyfrowego przepływu danych produktów drukowanych współpracować będzie linia do oprawy zeszytowej PrimaPlus z systemem Amrys.
Hala 14, stoisko A52
więcej | Kwiecień | Aktualności
Jacek Hamerliński
Koniunktura w poligrafii zwykle wyprzedza koniunkturę w pozostałych segmentach rynku - stąd też ożywienie, jakie zaobserwowaliśmy w Polsce w roku 2003, jest z pewnością pozytywną prognozą na przyszłość.
Jedną z najciekawszych wiadomości z rynku jest na pewno niemal dwukrotny wzrost liczby zainstalowanych w polskich firmach systemów Computer-to-Plate - na koniec roku doliczono się dokładnie 100 instalacji. Oznacza to, że CtP staje się raczej normą niż wyjątkiem. Można się o tym przekonać patrząc na strunkturę tych instalacji według formatu: 31% to urządzenia w formacie B2 i mniejszym - a więc z reguły pracujące na potrzeby firm średniej wielkości. Jedynym ledwie naruszonym bastionem przygotowalni analogowej pozostają drukarnie gazetowe, których specyficzne wymagania zawężają pole manewru przy planach modernizacji. Rynek polski przekonał się też do idei usługowego naświetlania płyt - co biorąc pod uwagę pewne cechy naszego narodowego charakteru należy uznać za duży sukces marketingowy.
więcej | Kwiecień | Rynek
Maria Żubrzak
Produkcja papieru w krajach członkowskich CEPI
Dostępne obecnie wstępne dane dotyczące wielkości produkcji w 2003 roku w krajach członkowskich Europejskiej Konfederacji Przemysłu Papierniczego (CEPI) wskazują, że w ubiegłym roku kraje te wyprodukowały w przybliżeniu 92 miliony ton papieru i tektury. Stanowi to ponad 2-procentowy wzrost w stosunku do roku 2002. Według specjalistów z CEPI wszystko wskazuje na to, że podobnie jak rok wcześniej, położenie przemysłu papierniczego w krajach członkowskich CEPI było w 2003 roku lepsze niż w innych regionach świata.
Przyrost produkcji w poszczególnych kwartałach 2003 roku był niewielki, lecz stały. W czwartym kwartale tendencja wzrostowa utrzymała się, a wielkość produkcji przekroczyła nieco wartości uzyskane w czwartym kwartale 2002 roku. W latach 1991-2003 produkcja papieru w krajach członkowskich CEPI wzrosła o 27 milionów ton; średnie roczne tempo wzrostu wyniosło 3,5% (rys. 1).
więcej | Kwiecień | Przemysł
Instytut Papiernictwa i Poligrafii Politechniki Łódzkiej jest placówką naukowo-dydaktyczną prowadzącą badania i kształcącą specjalistów w zakresie szeroko pojętego papiernictwa (technologia oraz konstrukcja i eksploatacja maszyn) i dziedzin pokrewnych (przetwórstwo papiernicze, poligrafia). Instytut (początkowo pod nazwą Instytut Papiernictwa i Maszyn Papierniczych) powstał w 1970 r. w wyniku połączenia dwóch działających w Politechnice Łódzkiej od wczesnych lat pięćdziesiątych katedr: Katedry Papiernictwa i Maszyn Papierniczych i Katedry Technologii Celulozy i Papieru. W roku 1998 jednostka, w wyniku systematycznego rozszerzania swojej działalności dydaktycznej i naukowej o nowe kierunki - przetwórstwo papiernicze i poligrafię - zmieniła nazwę na Instytut Papiernictwa i Poligrafii.
więcej | Kwiecień | Szkolnictwo poligraficzne
Ewa Mudrak
Instytut Poligrafii na Wydziale Geodezji i Kartografii Politechniki Warszawskiej jest jedną z dwóch w Polsce uczelnianych jednostek naukowo-dydaktycznych, w których odbywa się kształcenie na kierunku: papiernictwo i poligrafia.
Unikatowy program zajęć, obejmujący zagadnienia technologiczne papiernictwa i poligrafii, problematykę maszyn papierniczych i poligraficznych oraz automatyzację, komputeryzację i metody kontroli przebiegu procesów w obu przemysłach, umożliwia realizację projektów badawczych na etapach występujących od pomysłu do wdrożenia na skalę przemysłową. Ciągły rozwój współpracy pomiędzy przedsiębiorstwami i Instytutem Poligrafii w zakresie realizacji procesu dydaktycznego, wykonywania prac badawczych i rozwojowych, kształtowania programów studiów, umożliwia, dzięki istniejącej bazie dydaktyczno-naukowej, kształcenie przyszłej kadry inżynieryjno-technicznej, pozytywnie ocenianej zarówno w kraju, jak i poza jego granicami.
więcej | Kwiecień | Szkolnictwo poligraficzne
Stanisław Radomski
W natłoku różnorodnych określeń, niby-pojęć, powielanych w kolejnych tłumaczeniach, znajomość ważniejszych terminów, i to nie tylko w języku polskim, wydaje się niezbędna.
Wielu z nas spotkało się z publikacjami specjalistycznymi, nie wiedząc, że są to przekłady wtórne, to znaczy trzecia wersja językowa - na przykład tłumaczenie z języka niemieckiego przez angielski na polski. Mimo braku świadomości drogi, jaką przeszedł tekst, tego rodzaju publikacje najczęściej budzą w czytelnikach i specjalistach - znawcach jakiejś dziedziny - wątpliwości co do zgodności terminologicznej.
Profesjonaliści, którzy mieli sposobność porównania poszczególnych wersji językowych, oceniają je mniej więcej tak: w zasadzie „tylko” w niektórych akapitach pojęcia różnią się między sobą znacząco. Z analizy tych tłumaczeń, być może subiektywnej, wynika, że różnice dotyczą przede wszystkim akapitów mówiących o barwie, np. cyfrowym zarządzaniu barwą. A ponieważ w poligrafii niemal wszystkie procesy technologiczne mają za cel wierne odwzorowanie (odtworzenie) na odbitce drukarskiej barw oryginałów, fragmenty poświęcone barwie spotkać można niemal w każdej publikacji.
więcej | Kwiecień | Terminologia
Ludwik Buczyński
Jednym z ważnych problemów współczesnej poligrafii jest konieczność wprowadzenia obiektywnej, ilościowej oceny jakości wykonywanych druków. Konieczność ilościowego określenia i pomiaru parametrów jakości druków jest stymulowana wieloma czynnikami:
• rozwojem technologii druku cyfrowego i zwiększeniem liczby barw podstawowych stosowanych w druku barwnym
• wzrostem roli reklamy w życiu gospodarczym
• rozwojem konstrukcji urządzeń drukujących - zarówno wielkonakładowych, jak i powszechnie stosowanych drukarek komputerowych - i nasileniem się konkurencji między ich producentami
• powszechnym stosowaniem przez producentów drukarek systemów polepszania jakości druku
• rozwojem i bardzo szybkim wzrostem zastosowań cyfrowych aparatów fotograficznych i w związku z tym rozwojem drukarek do drukowania fotografii.
więcej | Kwiecień | Jakość wydruków
Precyzyjne ustalenie zakresu zastosowań cyfrowego druku elektrofotograficznego nie jest łatwe, jednak na podstawie analizy publikowanych danych można wyróżnić następujące trzy segmenty zastosowań druku cyfrowego:
A. Very short-run printing - drukowanie bardzo niskich nakładów
B. Print on demand (POD), Just in time printing - drukowanie na żądanie
C. Variable imaging or database print
D. Druk dystrybuowany
więcej | Kwiecień | Druk cyfrowy
Herbert Czichon
Wramach współpracy pomiędzy Instytutem Poligrafii w Warszawie i Wyższą Szkołą Druku i Mediów w Stuttgarcie została wykonana przez polską studentkę Renatę Przybysz pod kierunkiem prof. dr Herberta Czichona z Warszawy i prof. Karla-Heinza Meyera ze Stuttgartu praca dyplomowa, której wyniki mogą zainteresować również polskich fleksodrukarzy.
więcej | Kwiecień | Przygotowalnia
Z wizytą w firmie Saueressig Polska Sp. z o.o

Firma Saueressig działa od ponad półwiecza. Powstała w Niemczech w 1953 roku, w miejscowości Vreden, gdzie wytwarzane są formy do druku oraz do tłoczeń dla przemysłu poligraficznego, tekstylnego oraz branży dekoracyjnej. Saueressig GmbH&Co. produkuje również maszyny i urządzenia wykorzystywane w procesie tłoczenia w przemyśle papierniczym oraz przy obróbce tworzyw sztucznych. Do firmy Saueressig należą także mieszczące się w innych krajach spółki-córki. Od pięciu lat w skład grupy Saueressig wchodzi Saueressig Polska Sp. z o.o.
Firma Saueressig Polska Sp. z o.o. powstała na początku 1999 roku. W czerwcu tegoż roku odbyło się oficjalne otwarcie jej siedziby w Tarnowie Podgórnym koło Poznania. W tym początkowym okresie firma zatrudniała piętnastu pracowników. Wszystkie zatrudnione wtedy osoby były na sześciomiesięcznym szkoleniu w siedzibie macierzystej spółki we Vreden. To półroczne szkolenie za granicą przyczyniło się do pogłębienia wiedzy fachowej i udoskonalenia umiejętności polskich pracowników oraz stworzyło bazę dalszej harmonijnej współpracy pomiędzy spółką macierzystą w Niemczech i spółką-córką w Polsce. Zapoczątkowało również wzajemną wymianę doświadczeń pomiędzy obiema firmami, polegającą na regularnych szkoleniach, wspólnych seminariach i wzajemnych wizytach. Wspierana 50-letnim doświadczeniem Saueressig Polska szybko ugruntowała swoją pozycję na rynku polskim. W związku z rozwojem firmy dotychczasowa siedziba okazała się niewystarczająca, firma postanowiła zmienić siedzibę i wybudowała w Tarnowie Podgórnym nowoczesny obiekt w pełni dostosowany do potrzeb swojej skomplikowanej i wieloetapowej produkcji.
więcej | Kwiecień | Prezentacje
Kazimierz Laskowicz
Niniejszy artykuł został napisany z pozycji handlowca i służy jedynie pobieżnemu wprowadzeniu w zagadnienia aktywowania folii. Celowo unikam tu terminologii naukowej lub języka stosowanego przez specjalistów, których z góry przepraszam za ewentualne nieścisłości lub bardzo „powierzchowne” potraktowanie zagadnień napięcia powierzchniowego podłoży poddawanych dalszej obróbce.
Aktywowanie, obróbka powierzchniowa, koronowanie - to kilka określeń procesu niezbędnego do przygotowania podłoża do drukowania lub innych zastosowań (np. powlekania, laminowania). Najogólniej mówiąc proces ten polega na zmianie (zwiększeniu) napięcia powierzchniowego podłoża przy wykorzystaniu metody jego „bombardowania” ładunkami elektrycznymi (co fachowo zwie się wyładowaniami niezupełnymi) w sposób umożliwiający uzyskanie dostatecznej przyczepności farby, kleju itp. Zastosowanie aktywowania jest bardzo szerokie i obejmuje - poza folią - papiery powlekane, folie metalizowane, pianki, włókniny, rury, kable, polipropylen komórkowy czy nakrętki na butelki.
więcej | Kwiecień | Materiały
Barbara Kozielska
Spróbujemy tutaj odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób drukarnia może zapewnić sobie konkurencyjność na rynku uszlachetniania druków i, idąc dalej, czy polskie drukarnie są obecnie konkurencyjne w tej dziedzinie na rynku europejskim. Zanim przejdziemy do sedna, przypomnijmy, czym jest uszlachetnianie produktów poligraficznych i czemu służy.
więcej | Kwiecień | Uszlachetnianie
Georgij Petriaszwili
Technologia bezszyciowego klejowego łączenia wkładów książek z całkowitym ścinaniem złamów (tzw. Perfect Binding) jest obecnie najszerzej stosowaną w przemyśle poligraficznym technologią oprawiania. W porównaniu z innymi sposobami oprawiania łączenie klejowe ma istotne zalety techniczne i ekonomiczne: większą wydajność i niskie koszty wytwarzania.
W ostatnich latach producenci maszyn do oprawiania klejowego zrobili wyraźny krok naprzód, szczególnie w zakresie obróbki grzbietów wkładów oraz konstrukcji aparatów klejowych. Zostały również opracowane nowe receptury klejów. Jednak, w związku z coraz częstszym stosowaniem trudnych do zaklejania papierów, wydawaniem tytułów w coraz mniejszych nakładach i krótszych terminach operatorzy szybkobieżnych maszyn nie zawsze są w stanie dostosować parametry technologiczne do właściwości użytych materiałów. Z tego powodu zdarzają się przypadki produkcji książek nietrwałych, nazywanych przez czytelników „jednorazowymi”.
więcej | Kwiecień | Introligatornia
Zygmunt Jagodziński
Przyczynek do dziejów drukarstwa XIX-XX w.

Wielobarwny druk, tem znamienny, że pojedyncze płaszczyzny barw odbija się kolejno z poszczególnych płyt nie bezpośrednio na papier, tylko na płytę wspólną, a z tej dopiero odbija się od razu wszystkie barwy na papier1.
Tak brzmi w największym skrócie definicja wielobarwnego druku typooffsetowego, tzw. druku Orłowa, który zastosowano po raz pierwszy około 1890 roku w Rosji, a który wziął nazwę od nazwiska swego twórcy - Iwana Iwanowicza Orłowa.
więcej | Kwiecień | Z historii
Krzysztof Tyczkowski
Fonty, fonty, fonty. Są ich tysiące, setki tysięcy. Widzimy je wszędzie tam, gdzie nasze oko napotyka tekst drukowany. Cienkie, grube, pochyłe i proste, z szeryfami lub bez. Są tak oczywistym elementem naszej codzienności, że nie zwracamy na nie uwagi. One po prostu są wszędzie. Są także wyświetlane na ekranach naszych monitorów. Patrzymy na nie czytając teksty na stronach internetowych, przeglądając informacje zawarte w prezentacjach multimedialnych, używając edytorów tekstów lub innych programów graficznych. Jednak wprawne oko grafika potrafi odnaleźć znaczące różnice pomiędzy składem wyświetlanym na ekranie a tekstem, któremu zazwyczaj towarzyszy szelest papieru.
więcej | Kwiecień | Przygotowanie publikacji
Na łamach „Świata Druku” wielokrotnie były poruszane zagadnienia związane z wprowadzaniem w przedsiębiorstwach poligraficznych systemu zarządzania jakością zgodnie z normami ISO serii 9000. Specjaliści z firm certyfikujących przybliżali czytelnikom zasady zarządzania przez jakość oraz korzyści wynikające z wprowadzenia tego systemu. Wdrażanie norm serii 9000 nie jest wprawdzie w branży poligraficznej zjawiskiem powszechnym, jednak coraz częstszym i prawie każdy numer naszego miesięcznika przynosi informacje o zdobyciu certyfikatu przez kolejne firmy. Tym razem postanowiliśmy poświęcić więcej uwagi specyfice wdrażania systemów zarządzania jakością w przedsiębiorstwach przemysłu poligraficznego. O podzielenie się swoimi spostrzeżeniami poprosiliśmy specjalistów z kilku firm certyfikujących, lokujących się w pierwszej dziesiątce w rankingu publikowanym przez „Puls Biznesu” (zwróciliśmy się do firm, które na swoich listach referencyjnych wymieniają przedsiębiorstwa poligraficzne). Wypowiedzi dla redakcji zgodzili się udzielić przedstawiciele dwóch firm: TÜV NORD POLSKA i RWTÜV Polska.
więcej | Kwiecień | Jakość
Zrganizatorzy tegorocznej edycji Międzynarodowego Salonu Techniki Pakowania i Logistyki Taropak (Poznań, 21-24 IX 2004 r.) serdecznie zapraszają na Forum Poligraficzne - cykl inter-dyscyplinarnych spotkań na temat oferty poligraficznej do produkcji opakowań.
Wydarzeniem rozpoczynającym Forum będzie przygotowywana przez Polską Izbę Druku II Konferencja Poligraficzna pt. „Poligrafia w przemyśle opakowaniowym - kierunki rozwoju, szanse i drogi do sukcesu”. Premierowa edycja tej konferencji, towarzysząca targom Poligrafia 2003, została wysoko oceniona przez uczestników. W tym roku organizatorzy spodziewają się około 300 profesjonalnych odbiorców, m.in. menedżerów zlecających produkcję opakowań, firm poligraficznych oraz pracowni projektujących opakowania.
więcej | Kwiecień | Targi
Piotr Paszkowski
Ledwie kilka tygodni dzieli nas od spotkania z nieznanym. I ci co byli za, i ci co przeciw, obudzą się 1 maja w nowej rzeczywistości. Data ta przez dziesięciolecia była świętem triumfu „lepszego świata” nad „zgniłym kapitalizmem”. Jak na ironię właśnie tego dnia te dwa światy przenikną się nawzajem i połączą w jedną, Zjednoczoną Europę.
Po stronie starych członków Unii trwają ostatnie, nerwowe ruchy, aby nieco uszczelnić rynki pracy, szczególnie przed Polakami, tak jakby wraz z połączeniem miały wyruszyć pociągi z przesiedleńcami na zachód Europy. Nie wiem, jak inni, ale ja zostaję w domu. Czy trzeba jechać do kogoś, kto właśnie wybiera się do nas? Mamy tyle do zrobienia na miejscu, że uszczęśliwianie innych swoją bytnością w niechcianej gościnie jest zbędnym umartwieniem. Unia jest nam potrzebna nie jako „ziemia obiecana” gdzieś za Odrą, ale tu na miejscu, byśmy wspólnie mogli realizować wytyczone cele.
więcej | Kwiecień | Fleksografia


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o