Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się
Poligrafia 2003

Czerwiec


drupa 2004 – pierwsze podsumowania

Agfa
Firma Agfa podsumowała swój udział w targach drupa i poinformowała o dobrych wynikach sprzedaży uzyskanych podczas tej imprezy.
System :Delano do zarządzania projektami oraz oprogramowanie :ApogeeX do automatyzacji przepływu pracy zapewniły możliwość wymiany danych w formacie JDF w ramach całego konsorcjum PrintCity. Sprzedano 10 licencji na system :Delano oraz ponad 400 licencji na oprogramowanie :ApogeeX. Podczas targów świętowano także pozyskanie 20-tysięcznego nabywcy systemu :Apogee. Zainteresowanie wzbudziły również usługi doradcze w zakresie wymiany danych w formacie JDF (Job Definition Format) oraz zarządzania kolorem (Color Management System – CMS). Podczas targów Agfa podpisała 27 umów na te usługi.
W segmencie druku gazetowego sprzedano 31 licencji na skalowalne rozwiązanie :Arkitex do sterowania przepływem pracy oraz 36 systemów CtP wykorzystujących światło fioletowe – m.in. szybkie naświetlarki :Polaris i :Advantage. Oba te modele umożliwiają obniżenie kosztów operacyjnych. W segmencie druku komercyjnego oraz druku opakowań sprzedano 121 systemów CtP z laserem fioletowym. Naświetlarka:Palladio firmy Agfa, wykorzystująca fioletowe światło lasera, zainteresowała przede wszystkim firmy poligraficzne drukujące małe nakłady w formacie B2. Dobrze sprzedawały się pełnoformatowe (8-up) systemy :Galileo – zwłaszcza w ramach systemu klasy podstawowej :Empower, który obejmuje pracującą w trybie online naświetlarkę :Galileo z oprogramowaniem do zarządzania przepływem pracy :ApogeeX Lite, platformę, pełną instalację, szkolenie oraz gwarancję (wszystko to w bardzo atrakcyjnej cenie).
W segmencie rozwiązań naświetlarek termicznych największe zainteresowanie wzbudzał model XXT systemu :Xcalibur 45. Jest on przeznaczony dla klientów, którzy wymieniają systemy pierwszej generacji i poszukują zautomatyzowanych, niezawodnych naświetlarek o maksymalnej wydajności 40 płyt na godzinę. Sprzedano ponad 70 systemów :Xcalibur 45.
Agfa sprzedała 22 naświetlarki wielkoformatowe :Xcalibur VLF. Nowy, szybszy model XXT naświetla ponad 16 pełnoformatowych płyt na godzinę i jest najszybszym systemem w swoim segmencie.
Przebojem targów była niewątpliwie technologia rastrowania hybrydowego :Sublima. Agfa sprzedała ponad 53 licencje, w tym 7 na rynek druku opakowań fleksograficznych. Dzięki technologii :Sublima firmy zajmujące się drukiem komercyjnym oraz produkcją opakowań i gazet mogą poprawić jakość druku bez konieczności ponoszenia dodatkowych nakładów. Opinie użytkowników oraz przykłady działania technologii:Sublima przekonały klientów, że wysokiej jakości rastrowanie można z powodzeniem wykorzystywać na co dzień. Zainteresowanie klientów systemem :ApogeeX for Packaging do zarządzania przepływem pracy w druku opakowań, technologia rastrowania :Sublima Flexo oraz oprogramowanie :Alterno do konwersji barw sprawia, że Agfa umacnia swoją pozycję dostawcy rozwiązań do zarządzania przepływem pracy dla branży druku opakowań.
Półformatowy (4-up) system CtP :Acento znalazł 38 nabywców. Był prezentowany razem z nowymi bez-odczynnikowymi płytami :Azura. Z płyt :Azura drukowano w PrintCity. Goście rozmawiający z przedstawicielami PrintCity przekonali się, że :Azura jest optymalnym rozwiązaniem dla drukarń, które nie pracują w sposób ciągły lub muszą zwrócić szczególną uwagę na ochronę środowiska.
Koncentracja firmy Agfa na technologiach druku atramentowego zaowocowała sprzedażą ponad 190 systemów :SherpaProof i dodatkowym wzmocnieniem pozycji firmy w dziale rozwiązań do kontraktowego proofingu atramentowego. Podczas targów podpisano trzyletnią umowę na zdalny proofing w 40 oddziałach firmy M-real na całym świecie – chodzi o zapewnienie drukowania opakowań w jednakowych kolorach.
Firmy działające w branży wielkoformatowego druku cyfrowego kupiły 83 systemy :Grand Sherpa Universal. System Universal umożliwia drukowanie na różnorodnych materiałach do zastosowań wewnętrznych i zewnętrznych. Agfa zawarła także z francuską firmą Varicolor strategiczną umowę dotyczącą cyfrowej atramentowej maszyny drukującej :Dotrix, przeznaczonej na rynek druku transakcyjnego. Na targach sprzedano dwa systemy :Dotrix – jednym z klientów była firma Varicolor.
Podczas targów dział materiałów eksploatacyjnych (Consumables Business Centre) firmy Agfa przyjął zamówienia i podpisał długoterminowe umowy opiewające na łączną kwotę ponad 50 mln euro.

Xerox i Xteam
Na targach firma Xerox Corporation zaprezentowała siedem nowych systemów cyfrowych, poszerzoną ofertę usług oraz narzędzia do zarządzania cyklem produkcyjnym. Pokazano m.in. oparte na otwartej architekturze oprogramowanie Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, wykorzystujące zbiór elektronicznych instrukcji, aby przyspieszyć realizację zadań cyfrowych, a nawet zintegrować je z tradycyjnym, offsetowym ciągiem produkcyjnym. Zademonstrowano także oprogramowanie, które umożliwia drukarzom korzystanie z technologii wielu producentów w celu zarządzania zadaniami. Rozwiązanie to łączy oprogramowanie firm Xerox, Creo Inc. oraz Adobe Systems Incorporated. Wykorzystuje dwa standardy branżowe – PDF do obsługi plików wydruku oraz JDF do obsługi zadań elektronicznych, co przyspiesza produkcję i zmniejsza liczbę błędów.
Hasło promujące ekspozycję Xerox – „Nowe podejście do drukowania: więcej sposobów osiągania zysku\\\" – odzwierciedla rolę działu Xerox Global Services, który pomaga firmom oszacować potrzeby w zakresie druku, wdrożyć odpowiednie technologie i procedury oraz uzyskać znaczne oszczędności w ramach realizowanych zleceń. Firma Xerox przedstawiła kolejne narzędzia z rodziny Profit Accelerator, które przyspieszają osiągnięcie zysku z inwestycji w technologię cyfrową.
Jeśli chodzi o urządzenia przedstawiono następujące nowości:
• dwa czarno-białe cyfrowe systemy produkcyjne Nuvera, w których zastosowano wiele technologii pochodzących z systemu DocuColor iGen3; Systemy Nuvera 100 i 120, oparte na nowatorskiej platformie technologicznej przedstawionej w styczniu br., pod względem jakości zbliżają się do offsetu bardziej niż jakiekolwiek inne czarno-białe systemy cyfrowe
• dwa superszybkie systemy drukujące na papierze ciągłym – DocuPrint 525 i 1050; bardzo wydajne i bardzo ekonomiczne urządzenia drukujące na papierze ciągłym z prędkością 532 i 1064 obrazów na minutę, czyli o 25 procent szybciej niż poprzednio oferowane modele; w przeciwieństwie do tradycyjnych systemów na papier ciągły nowe systemy drukują na rolkach papieru dość szerokich, aby pomieścić trzy obrazy o wymiarach 6×9 cali (152×229 mm) w poprzek strony (popularny format książek w miękkiej oprawie oraz druków rozliczeń kart kredytowych)
• dwa systemy szerokoformatowe – Xerox 6030 i 6050 – które drukują, kopiują i skanują plany, renderingi oraz mapy GIS (Global Information Systems) używane w inżynierii, agencjach rządowych i przemyśle wytwórczym; precyzyjnie odtwarzają cienkie linie; zajmują stosunkowo mało miejsca w pomieszczeniu
• skaner Xerox FreeFlow Scanner 665, który działa z szybkością 65 stron na minutę i automatycznie tworzy obrazy o profesjonalnej jakości, jakie dotychczas dało się uzyskać tylko za pomocą ręcznej edycji.

Ponadto Xerox zapowiedział wprowadzenie ulepszeń do systemu DocuColor iGen3, w tym funkcję nakładania ochronnej powłoki UV zapewniającej większą trwałość dokumentów kolorowych. Szeroki asortyment opcji wykończeniowych systemu iGen3 umożliwia oprawianie, klejenie taśmą, składanie i przycinanie dokumentów. Nowe papiery i nośniki specjalne mają umożliwić drukowanie jeszcze większej ilości dokumentów.
Targi były okazją do złożenia zamówień na instalację najnowszych maszyn Xerox. Systemy iGen3, Nuvera 100/120, DocuPrint 1050 CF i inne zakupiły firmy z Europy Centralnej i Środkowo-Wschodniej. Obecni w hali przez cały czas trwania targów pracownicy firmy Xteam – preferowanego polskiego partnera handlowego Xerox, starali się jak najpełniej odpowiadać na wszelkie pytania klientów. Swapan Chaudhuri, dyrektor generalny Xteam, powiedział: „Odwiedziło nas kilkuset klientów z Polski. Z niektórymi z nich prowadzimy bardzo konkretne, końcowe rozmowy w sprawie zakupu systemów DocuColor iGen3, DocuColor 6060, DocuColor 5252 oraz Nuvera 120. Podczas targów Xteam otrzymał pierwsze zamówienie na najnowszy, innowacyjny system cyfrowego druku wielobarwnego DocuColor iGen3. Będzie to pierwsza instalacja tego typu systemu nie tylko w Polsce, ale i w Europie Środkowo-Wschodniej. Jesteśmy przekonani, że wydruki z tej maszyny zadowolą nawet najbardziej wymagających odbiorców. Drupa okazała się również dobrą okazją do podjęcia przez naszego klienta decyzji o zakupie pierwszego systemu Nuvera 120 Printer-Copier, do średnich nakładów. Oba systemy zamówiła firma D&D z Gliwic – nasz wieloletni klient. Do końca tego roku Xerox zamierza zainstalować na świecie 500 systemów DocuColor iGen3”.

Heidelberg
Podczas tegorocznych targów drupa firma Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) przedstawiła szeroką ofertę produktów i nowości w zakresie przygotowalni, maszyn drukujących i introligatorni, usług serwisowych i konsultingowych, prezentując kompleksowe rozwiązania dla różnych sektorów rynku poligraficznego. Dużym zainteresowaniem gości licznie odwiedzających hale 1 i 2, w których zlokalizowana była ekspozycja Heidelberga, cieszyły się jak zwykle pokazy na żywo. Przeprowadzono wiele rozmów, nawiązano nowe kontakty. Na drupie Heidelberg zebrał zamówienia na ponad 800 milionów euro, co w ocenie prezesa Bernharda Schreiera jest bardzo dobrym wynikiem, wykraczającym poza przyjęte założenia. Według powszechnej opinii tegoroczna drupa daje podstawę do bardziej optymistycznego patrzenia na najbliższą przyszłość branży poligraficznej i rozwoju rynku. Podobnie dobrą ocenę wystawił targom także prezes firmy Heidelberg Polska Krzysztof Pindral, wskazując m.in. na fakt zakontraktowania kilkudziesięciu nowych zespołów drukujących, maszyn introligatorskich i systemów dla prepressu.
więcej | Czerwiec | Aktualności
Dobre wyniki firmy Antalis
Koncern Antalis, znany europejski dystrybutor materiałów służących do komunikacji wizualnej, w roku 2003 prawie podwoił swój zysk operacyjny, uzyskując 37 mln euro. Koncern, z przychodem rocznym na poziomie 2,3 miliarda euro, zajmuje obecnie czwarte miejsce na światowej liście przedsiębiorstw z branży. Od ubiegłego roku Antalis jest obecny w 37 krajach. W 2003 roku Antalis wypracował w Polsce 351 mln przychodu, utrzymując dobrą pozycję w branży, z 25-procentowym udziałem w rynku dystrybucji. Firma od lat jest notowana na listach rankingowych największych przedsiębiorstw. W tegorocznych rankingach Antalis Poland zajął 414. pozycję na „Liście 500 największych firm Rzeczpospolitej” („Rzeczpospolita” z dn. 15 kwietnia 2004) i 382. miejsce w rankingu „Pięćsetka Polityki” („Polityka” z dn. 1 maja 2004).
więcej | Czerwiec | Aktualności
Targi drupa 2004 przeszły najśmielsze oczekiwania.
Taką ocenę wystawiają im zgodnie przedstawiciele wystawców, zrzeszenia gospodarcze i organizator z Düsseldorfu. Po wyraźnym zastoju w ostatnich latach obecnie klimat inwestycyjny w przemyśle mediów drukowanych znacznie się poprawił. Od pierwszego dnia targów wystawcy zawierali liczne transakcje. Wyniki były nawet częściowo lepsze od tych z roku 2000, który był okresem gospodarczego boomu. „Targi drupa 2000 zapisały się w pamięci jako drupa milenijna, jednak tegoroczna drupa ma dla całej branży dużo większe znaczenie. Dzięki niej udało się przywrócić optymizm międzynarodowemu przemysłowi poligraficznemu i przemysłowi mediów”– podsumowuje prezydent targów i prezes zarządu firmy Koenig & Bauer, Albrecht Bolza-Schünemann.
Około 394 tysięcy odwiedzających ze 122 krajów, blisko 3350 dziennikarzy z 82 krajów i przeszło 30 tysięcy pracowników na stoiskach wystawowych przybyło w dniach od 6 do 19 maja do Düsseldorfu, aby w osiemnastu halach targowych zapoznać się z ofertą 1862 wystawców i dokonać transakcji inwestycyjnych. „W obecnej sytuacji gospodarczej te liczby zaskoczyły bardzo pozytywnie także nas. W końcu nie mogliśmy zakładać, że liczba odwiedzających dorówna tej z roku 2000 (428 tysięcy), kiedy to miał miejsce gospodarczy boom. Tym bardziej cieszy nas ten wynik!” podsumowuje 14-dniowe targi mediów drukowanych ich szef, Werner M. Dornscheidt.
więcej | Czerwiec | Targi
Herbert Czichon
Dotychczas została omówiona technologia od komputera do maszyny drukującej („Świat Druku” nr 5/2003, s. 44–49; nr 6/2003, s. 21–25; nr 9/2003, s. 58–61; nr 10/2003, s. 40–43), technologia od komputera do formy drukowej z zastosowaniem diody fioletowej („ŚD” nr 12/2002, s. 16–21) oraz technologia od komputera do tradycyjnej maszyny offsetowej („ŚD” nr 12/2003, s. 38–43). Tematem niniejszego artykułu jest technologia od komputera do folii poliestrowej, zwana z angielskiego CtPe (Computer-to-Poliester). Technologia ta umożliwia wyko-nywanie tańszych form drukowych.
więcej | Czerwiec | Computer-to-Plate
Według danych zaczerpniętych z literatury specjalistycznej na świecie zainstalowano około 50 000 maszyn cyfrowych, z czego około 1/3 – w Stanach Zjednoczonych. Największy wzrost sprzedaży nastąpił w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych. Po roku 2000 doszło do zahamowania zakupów nowych urządzeń. Częściowo było to spowodowane recesją ekonomiczną, która przejawiała się w ograniczaniu środków inwestowanych w nowe urządzenia dla przemysłu poligraficznego. Sprzedaż zmalała w dużym stopniu zwłaszcza w USA, które są największym odbiorcą maszyn i systemów cyfrowych. Wielki spadek sprzedaży dotyczył także systemów produkcyjnych do drukowania w pełnym kolorze, które są najbardziej wymagające pod względem inwestycyjnym. Recesja ekonomiczna uwidoczniła się także w spadku zamówień. Inną przyczyną stagnacji sprzedaży urządzeń cyfrowych do drukowania barwnego był sposób ich wprowadzania na rynek. Najpierw wprowadzono cyfrowe systemy druku elektrofotograficznego do szybkiego drukowania niskich nakładów, które pozwalały na pełne wykorzystanie zalet tej technologii. Ponieważ jednak chodziło o produkty z maszyn drukujących, klienci porównywali jakość druku cyfrowego z jakością druku offsetowego. Z próby tej offset wychodził zwycięsko. W krajach rozwiniętych udział druku cyfrowego w całkowitej produkcji poligraficznej wynosił w roku 2000 średnio około 4–6%. Szacuje się, że w roku 2010 udział ten powinien się zwiększyć do 20%, a w roku 2015 – do 25%.
więcej | Czerwiec | Druk cyfrowy
Ineza Kwiatkowska
Nowe środki pracy (wyprodukowane po grudniu 1992 roku)
Dyrektywa 98/37/WE z 22 czerwca 1998 r. (tzw. dyrektywa maszynowa).
Dyrektywa ta należy do dyrektyw harmonizacji technicznej, które ustalają zasady i warunki wprowadzania wyrobów do obrotu handlowego, procedury zgodności, znak CE oraz podstawowe wymagania w dziedzinie zdrowia i bezpieczeństwa użytkowników i konsumentów. Jest adresowana przede wszystkim do producentów i innych dostawców maszyn i określa wymagania dotyczące bezpieczeństwa maszyn.
więcej | Czerwiec | Ochrona środowiska
Poligrafowie, którzy otrzymali ścienny, wieloplanszowy kalendarz KBA na 2002 rok, przedstawiający historyczne modele osobowych samochodów Mercedes, zauważyli z pewnością wysoki połysk lakieru UV, położonego na ilustracjach. Uważni obserwatorzy dostrzegli również, że nie wszystkie miejsca na stronie kalendarza miały połysk, niektóre były matowe. To nic nowego, na pewno lakier UV został położony z płyty fotopolimerowej odpowiednio wyciętej lub wytrawionej, pomyśleli. A jednak nie mieli racji. Kalendarz ten, podobnie zresztą jak i poprzedni, na rok 2001, został wydrukowany i polakierowany na pięciokolorowej offsetowej maszynie arkuszowej z wieżą lakierującą typu KBA Rapida 105 w jednym przelocie, przy czym w wieży lakierującej nałożono lakier UV na całą powierzchnię.
więcej | Czerwiec | Uszlachetnianie
Justyn Brzozowski
Wprowadzenie
Słowo ‘kaszerowanie’ w swym ogólnie przyjętym znaczeniu oznacza nakrywanie względnie zakrywanie jednej płaszczyzny drugą – najczęściej ładniejszą od tej pierwszej. Wiele kaszerowanych przedmiotów otacza nas w życiu codziennym. W mieszkaniu kaszerujemy ściany tapetami, kupujemy słodycze i żywność zapakowane w torebki lub inne opakowania, korzystamy z mebli, które często są kaszerowane okleiną. Można by wymieniać dalsze przykłady, ale zakończymy wyliczanie na najbardziej interesującym nas wyrobie kaszerowanym, jakim jest uszlachetniony druk.
Szczególną odmianą kaszerowania, odnoszącą się właśnie do druków, jest laminowanie foliami, powszechnie zwane też foliowaniem.
więcej | Czerwiec | Uszlachetnianie
Technologia solventless lub solventfree (bez rozpuszczalnika) jest od lat stosowana w produkcji opakowań giętkich przy drukowaniu ze zwoju na zwój. Niedawno znalazła zastosowanie w laminowaniu arkuszy metodą „na zimno”.
Zamiast kleju wodnego stosuje się w tej technologii jednoskładnikowy klej poliuretanowy (PUR), który jest nanoszony na arkusz po podgrzaniu do temperatury 90oC. Utwardzenie kleju odbywa się następnie w powietrzu, bez dodatkowego suszenia i odparowywania wody. Nie ma potrzeby instalowania w maszynie dodatkowej suszarki ani wyciągu wilgoci, stąd bardzo małe zużycie energii w maszynach.
więcej | Czerwiec | Uszlachetnianie
Adam Kaczmaruk
W Polsce w ostatnim dziesięcioleciu nastąpił gwałtowny rozwój jednego z działów poligrafii, jakim jest uszlachetnianie papieru. Chodzi tu o kaszerowanie, laminowanie, lakierowanie i foliowanie.
Co to jest foliowanie? Czym różni się od laminowania? A może to kaszerowanie? Na dobrą sprawę wszystkie te określenia są do pewnego stopnia synonimami. Spróbujmy uporządkować te określenia w odniesieniu do poligrafii.
Najszerszym pojęciem jest kaszerowanie, czyli łączenie poprzez sklejanie, papieru i innych materiałów, takich jak karton, tektura, tworzywa sztuczne itd.
więcej | Czerwiec | Uszlachetnianie
Zalety lakierowania UV
Uszlachetnianie druku przez lakierowanie UV służy głównie ochronie. Jednocześnie daje duże możliwości tworzenia ciekawych efektów wizualnych, którymi można oddziaływać na kupującego produkt końcowy. Za pomocą lakierów utwardzanych promieniami ultrafioletowymi osiąga się trwałe i eleganckie wykończenie. Można je porównywać z laminowaniem folią i choć powłoka UV nie jest tak trwała i odporna na obróbkę, jak folia, jednak lakierowanie UV jest technologią tańszą. Dla porównania: grubość utwardzonej powłoki UV to 4–6 µm, a przy foliowaniu powłoka ma 15–20 µm. Dodatkową zaletą lakierowania UV jest możliwość natychmiastowej obróbki polakierowanych arkuszy.
Utwardzanie lakieru UV odbywa za pomocą energii z promieniowania ultrafioletowego i trwa ułamki sekund. Otrzymany dzięki temu wysoce usieciowany polimer jest odporny na ścieranie oraz na działanie wielu substancji chemicznych. W zależności od potrzeb możemy osiągać efekty od wysokiego połysku do głębokiego matu.
więcej | Czerwiec | Uszlachetnianie
Robert Miklaszewski
Wiele drukarń, rozszerzając swoją ofertę o produkcję opakowań kartonowych, kupuje nowe urządzenia, kierując się tylko nazwą producenta. Firmy te sięgają po urządzenia najdłużej występujące na danym rynku, ograniczając bardzo często tym samym swoje możliwości produkcyjne. Chcąc uniknąć takiego błędu powinniśmy poznać kryteria, jakie winny spełniać dwie niezbędne do produkcji opakowań kartonowych maszyny: automat wykrawający oraz składarko-sklejarka.
więcej | Czerwiec | Maszyny i urządzenia
Witold Glück
Każda drukarnia przechodzi przez różne fazy inwestowania. Kolejność inwestycji i trafność doboru nabywanego parku maszynowego do posiadanego portfela zamówień są często czynnikami decydującymi o powodzeniu. Kluczową rolę odgrywa tutaj zakup maszyny drukującej – im lepsza maszyna, tym wyższa jakość druku, krótszy czas realizacji zamówień, większa niezawodność. Gdy drukarnia ma już docelowy stan parku maszynowego maszyn drukujących, rozwinięty jest także prepress, pozostaje pytanie, co zrobić z zadrukowanym papierem. Można zdać się na kooperację, jednak różnie się na tym wychodzi. Często pojawia się, niestety uzasadniona, obawa, aby kooperant nie odebrał nam klienta, a w najlepszym razie – nie zawalił terminu lub nie zniszczył wydrukowanej pracy. Można nabyć kolejne nowe urządzenie, oznacza to jednak znowu wejście w raty, spłaty, a ekonomiczne uzasadnienie wydania kolejnej dużej kwoty jest słabe. Jeżeli jesteśmy pierwszoligową drukarnią, mającą stałych i dobrych klientów, to kupujmy nowe i tylko nowe – chociaż w introligatorni trudno jest takie maszyny zamortyzować, mamy jednak poczucie komfortu na przynajmniej kilka lat. Problem pojawia się, gdy kondycja finansowa drukarni nie jest doskonała, zbieranie na raty jest udręką każdego miesiąca, roboty przychodzą i odchodzą, jednak wyraźnie widać, że bez dalszych inwestycji w sprzęt trudno będzie dotrzymywać coraz krótszych terminów realizacji zleceń. Dlaczego wiele rzeczy jest robionych na ostatnią chwilę, chociaż można je wykonać wcześniej, bez pośpiechu i zbędnych kosztów? To pytanie dla wielu wydawnictw i agencji pozostanie otwarte.
więcej | Czerwiec | Maszyny i urządzenia
Podczas targów drupa spotkaliśmy się z przedstawicielami firmy Rohm and Haas: Nicolasem Betinem i Antonisem Papadourakisem, menedżerami ds. przemysłu opakowaniowego i przetwórczego regionu Europy, Srecko Marketem, menedżerem regionu Europy Wschodniej ds. sprzedaży dla wymienionych segmentów rynku, Cristianą Grillo-Bontemps, specjalistą PR, Krzysztofem Romanowskim, reprezentantem firmy w Polsce. Oto fragmenty rozmowy:
– Rohm and Haas jest jednym z największych na świecie wytwórców specjalistycznych materiałów chemicznych. Dostarczamy innowacyjne rozwiązania umożliwiające tworzenie produktów, które do niedawna były uważane za niemożliwe lub trudne do uzyskania. Od budownictwa do elektroniki produkty Rohm and Haas torują sobie drogę do całej gamy zastosowań rynkowych, z korzyścią zarówno dla producenta, jak i klienta.
więcej | Czerwiec | Materiały
W dniu 21 maja w drukarni Grupy Winkowski w Pile przy ul. Warsztatowej odbyła się uroczysta prezentacja zwojowej maszyny heatsetowej Heidelberg Sunday 3000 Duplex. To kolejna tego typu maszyna zainstalowana u Winkowskiego (jest ich już 21). Wśród kilkudziesięciu przybyłych gości znaleźli się m.in. przedstawiciele wydawnictw Agora SA, Edipresse Polska, Axel Springer Polska, G+J Polska, Polityka, Egmont Polska, Burda, oraz wielu innych klientów firmy i jej dostawców, a także dziennikarze prasy branżowej. Gości, przywiezionych autobusem z hotelu „Rodło”, powitał na dziedzińcu drukarni prezes Tadeusz Winkowski. Następnie obejrzano maszynę – prezes Winkowski wygłosił krótkie przemówienie okolicznościowe – i w mniejszych grupach zwiedzano drukarnię.
więcej | Czerwiec | Relacja
W dniu 21 maja br. w siedzibie firmy K+L w Łodzi odbył się „Dzień otwartych drzwi”. Przybyłych gości powitali właściciele i pracownicy firmy. W programie spotkania znalazły się dwa wykłady specjalistów z firm oferujących materiały i technologie dla potrzeb sitodruku.
Pierwszym prelegentem był dyrektor generalny szwajcarskiej firmy Foteco AG, Heinrich Kunz. Firma Foteco jest producentem emulsji oraz środków chemicznych do wytwarzania szablonów sitodrukowych. Z firmą K+L współpracuje już od dwunastu lat. Tematem wystąpienia Heinricha Kunza (wystąpienie w języku niemieckim – tłumaczyła Alina Stopczyk) były „Wymagania stawiane szablonom sitodrukowym dziś i prognozy na przyszłość”.
więcej | Czerwiec | Relacja
Historia SICPA zaczęła się w 1927 roku w Lozannie (Szwajcaria), kiedy to rodzina Amon utworzyła firmę produkującą farby do druków z zabezpieczeniami. Z początkiem lat 50-tych zaczęto wytwarzanie także tzw. farb komercyjnych – rozpoczął się dynamiczny rozwój firmy, która zyskała międzynarodowy charakter. Obecnie SICPA ma zakłady w 35 krajach na wszystkich zamieszkałych kontynentach. W Europie zakłady zlokalizowane są w Szwajcarii, Francji, Belgii, Włoszech, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Finlandii, Rosji i oczywiście w Polsce.
W Polsce SICPA dostarcza farby do druków zabezpieczanych od lat 70-tych, zaś pozostałe farby – od końca lat 80-tych. Ze względu na dynamicznie rozwijający się polski rynek w 1993 roku podjęto decyzję o inwestycji w Polsce. Począwszy od sierpnia 1994 roku klientów zaczęła obsługiwać SICPA Polska Sp. z o.o., zlokalizowana w Warszawie, w budynkach wynajętych od Przemysłowego Instytutu Motoryzacji. W miarę wzrostu potrzeb były wynajmowane kolejne pomieszczenia oraz zatrudniani nowi pracownicy. Od chwili utworzenia SICPA Polska naszym celem było produkowanie farb na miejscu i dzięki temu zapewnienie szybkiego i skutecznego serwisu naszym klientom. W roku 2000 stało się jasne, że nadszedł czas na poważne zainwestowanie w nowoczesny zakład, spełniający rosnące oczekiwania klientów oraz odpowiednie normy bezpieczeństwa. W lipcu 2001 roku rozpoczęto od podstaw budowę nowej siedziby w Markach – zakończono ją w kwietniu 2002.
więcej | Czerwiec | Prezentacje
Z okazji niedawnego Dnia Drukarza wrocławscy poligrafowie po raz kolejny spotkali się na Piłkarskim Pikniku. Turnieje takie są od kilku lat organizowane w maju dla tamtejszego środowiska poligraficznego przez firmę Michael Huber Polska. V Piłkarski Piknik Drukarzy, którego największą atrakcję stanowił Turniej o Puchar Michael Huber Polska, miał najbogatszą z dotychczasowych oprawę i w zgodnej opinii uczestników był najbardziej udany.
Kiedy kilka lat temu któryś z pracowników firmy Michael Huber Polska zaproponował rozegranie meczy piłki nożnej – o beczkę piwa – z drużynami kilku współpracujących drukarń, nie przypuszczał zapewne, że daje właśnie początek imprezie, która zyska rangę turnieju, będzie przyciągać z roku na rok coraz więcej uczestników i stanie się głośna w regionie. A tak właśnie się stało. W kolejnych Turniejach uczestniczyły łącznie dwadzieścia dwa zespoły. Aż dwanaście drukarń wystąpiło we wszystkich dotychczasowych imprezach. W Piłkarskim Pikniku, który każdego roku stanowi oprawę Turnieju, uczestniczą pracownicy firm wraz z rodzinami i jest to zawsze okazja do zdrowego wypoczynku na świeżym powietrzu i do bliższego poznania się przy wspólnej zabawie. Tak było i tym razem.
więcej | Czerwiec | Relacja
Piotr Paszkowski
Kiedy w 1989 roku Polacy zdecydowali o transformacji ustrojowej, która miała zamienić siermiężny socjalizm na kapitalizm „z ludzką twarzą”, nikt nie odważył się powiedzieć społeczeństwu, że ta twarz nie do każdego będzie się uśmiechała. Nie powiedziano też, że najlepiej będzie się powodziło „zaradnym inaczej”, którzy dziś nierzadko stają się pensjonariuszami zakładów o obostrzonym rygorze pobytu.
Przez lata kolejne ekipy rządowe próbują reformować system niewydolnej opieki socjalnej państwa, która nijak nie mieści się w żadnym budżecie, a skutki tego nieudolnego działania ponoszą najubożsi i najmniej zaradni, którzy pod szyldami różnych instytucji są okradani z resztek tego, co zubożałe społeczeństwo przeznacza na pomoc społeczną. Niepopularne ustawy są wprowadzane niejako tylnymi drzwiami, bez wyjaśnienia przyczyn ich wprowadzenia i skutków, jakie ze sobą niosą. Ta polityka faktów dokonanych nie jest specjalnością jakiejkolwiek frakcji rządzącej – stosują ją wszystkie, niezależnie od strony zajmowanej w parlamencie.
więcej | Czerwiec | Prawo pracy
Andrzej Kuśmierczyk
Powiedzie?, ?e wszystko si? zmienia, to tyle, co nic nie powiedzie?. A jednak wszystko si? zmienia. Mo?e. Troch?.
Spotkania integracyjne s? wa?n? cz??ci? ?ycia firmy. Organizowane s? ch?tnie i o ile ?rodki pozwalaj?, cz?sto. Mog? to by? spotkania wewn?trzfirmowe lub z zaproszonymi go??mi, co mo?e doprowadzi? do integracji podmiotów wspó?pracuj?cych na rynku. Bardziej potrzebne jest integrowanie si? kadry mened?erskiej, cho? i szeregowi pracownicy mog? do?wiadczy? tej przyjemno?ci.
Jak tylko nasta?a demokracja, to zaraz zacz??em marzy? o integrowaniu si?. Cz?owiekowi nie wystarcza spe?nione marzenie. Marzy?em i integrowa?em si?. Na spotkaniach stacjonarnych i wyjazdowych. Przyj?cia we wn?trzach, do których zwyczajnie mog? wej?? z biletem albo takie, o których nawet wcze?niej nie wiedzia?em. Przyciemnione ?wiat?a i muzycy w strojach z epoki graj?cy tylko dla mnie, dla nas. I przemówienie gospodarza, i wymiany wizytówek. Onie?mielaj?ca nonszalancja bywalców zmieszana z niepewno?ci? tych, którzy w?a?nie debiutuj?. Troch? problemów ze sztu?cami i nieznan? potraw?, z jak?? egzotyczn? nazw? nie do zapami?tania. I pi?kne kobiety, przystojni m??czy?ni poruszaj?cy si? swobodnie w ta?cu. I, oczywi?cie, wódka.
więcej | Czerwiec | Psychologia w pracy


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o