Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się

Listopad


Targi PSI Warszawa 2005
W dniu 29 października w Centrum Finansowym Puławska w Warszawie odbyła się konferencja prasowa dotycząca przyszłorocznych targów PSI, zasad funkcjonowania Präsent Service Institut oraz „Inicjatywy 0,25%”. Krzysztof Bajer, Project Manager targów PSI, przedstawił raport z tegorocznych targów i przekazał informacje na temat kolejnych. Na temat PSI mówiła przedstawicielka stowarzyszenia z Niemiec, Tanja Damrath.
Międzynarodowe Targi Artykułów Reklamowych PSI Warszawa 2005 odbędą się w dniach 16–18 lutego w Pałacu Kultury i Nauki. Organizatorami targów są: Präsent Service Institut GmbH, Reed Exhibitions - największy organizator targów na świecie, wspólnie z Zarządem Targów Warszawskich Biura Reklamy SA. Patroni honorowi targów PSI 2005 to: Krajowa Izba Gospodarcza, Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa oraz Stowarzyszenie Menedżerów w Polsce. Patronami medialnymi są: „Świat DRUKU” i „Business Media, office, paper, btl”.
PSI Warszawa to targi business-to-business. To jedyne miejsce w Europie Środkowej i Wschodniej, gdzie producenci i dystrybutorzy artykułów promocyjnych spotykają się z hurtowymi odbiorcami. Jest to więc szczególna okazja do zapoznawania się z najnowszą ofertą na światowych rynkach i do zawierania kontraktów na skalę międzynarodową.
Na targach PSI Warszawa 2004 spotkali się producenci i dystrybutorzy artykułów reklamowych, przedstawiciele agencji promocyjnych, specjalistyczne media i osoby zaangażowane w tworzenie sektora usług marketingowych w Polsce i za granicą. Wśród wystawców było 45 firm polskich i 26 firm zagranicznych: z Niemiec, Austrii, Francji, Holandii, Szwajcarii, Finlandii, Turcji, Węgier i Włoch. Większość wystawców stanowili producenci artykułów promocyjnych, około 30% - importerzy. Targi były przeglądem nowości - od tradycyjnie pojmowanych artykułów promocyjnych, w tym ekskluzywnych wyrobów ze skóry, aż po bardzo nowoczesne rozwiązania techniczne i designerskie. Wśród prezentowanych na targach towarów najszerszą ofertę przedstawili dostawcy artykułów piśmiennych i biurowych, tekstyliów, toreb i artykułów z tkanin, zegarów i zegarków, a także elektronicznych gadżetów reklamowych, kalendarzy i parasoli.
70% wystawców uznało, że targi spełniły ich oczekiwania. Ponad 80% obecnych na targach firm zapowiedziało swój udział w kolejnych.
Specjalistyczny charakter imprezy, a więc w szczególności staranny dobór firm wystawiających swoją ofertę na targach (wyłącznie członkowie PSI), a także selekcja zwiedzających (wstęp na warszawskie targi mają tylko przedstawiciele firm i agencji działających w sektorze reklamy i promocji) sprawiają, że liczba rozmów handlowych owocujących konkretnymi zamówieniami jest dużo większa niż podczas innych targów przeznaczonych dla sektora promocyjnego. Także sposób przygotowania oferty przez wystawców - wyłącznie pod kątem zainteresowania hurtowych odbiorców - gwarantuje efektywne wykorzystanie czasu prezentacji targowej.
Wprowadzona już podczas pierwszych targów PSI w Warszawie formuła Concept Professionals została dostosowana do specyfiki polskiego rynku i stworzyła unikalną okazję uczestnictwa w targach niezrzeszonym dotychczas firmom sektora promocji i reklamy. W ramach projektu „jeden bilet - dwie wystawy”, członkowie PSI mogli po okazaniu karty wstępu na targi PSI w Düsseldorfie bezpłatnie zwiedzać warszawskie targi. Targi odwiedziło łącznie ponad 1400 gości z 22 krajów, w tym najwięcej z Rosji, Czech, Niemiec, Turcji i Francji.
PSI (Präsent Service Institut GmbH) to międzynarodowa organizacja, której celem jest rozwój rynku artykułów reklamowych. PSI zajmuje się także pośredniczeniem i komunikacją pomiędzy producentami (ponad 2200 przedsiębiorstw z 30 krajów) i dystrybutorami (około 4700 firm z 83 krajów). PSI prowadzi dla swoich członków badania rynków europejskich, oferuje im serwis informacyjny o produktach, bazy danych producentów i dystrybutorów, własny biuletyn („PSI Journal”) oraz możliwość prezentacji na stronach internetowych. Członkowie PSI mogą bezpłatnie uczestniczyć w odbywających się w Stanach Zjednoczonych (Chicago, Las Vegas, Orlando) ASI Shows, organizowanych przez amerykańską organizację ASI (Advertising Speciality Institute). Szczególną formą prezentacji branży artykułów reklamowych są targi PSI, które odbywają się w Düsseldorfie i Paryżu oraz w Warszawie.
Podczas spotkania Robert Załupski, dyrektor generalny magazynu „Business Media” przedstawił „Inicjatywę 0,25%” i zaapelował o podpisanie listu do przewodniczącego Sejmowej Komisji Gospodarki Adama Szejnfelda. Działania w ramach „Inicjatywy 0,25%” zostały zainicjowane przez Korporację Reklamy AIR COM, wydawcę magazynu „Business Media” we współpracy z Polską Izbą Reklamy oraz wydawnictwem GJC Inter Media (kwartalnik „Gifts Journal” i program „Solidni w biznesie”). Działania te zmierzają do zmiany krzywdzących branżę reklamową przepisów zawartych w artykule 16 ustęp 1 punkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz w artykule 23 ustęp 1 punkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Inicjatorzy działań mają nadzieję, że wspólna akcja przyczyni się do większej konsolidacji branży reklamowej w Polsce.
więcej | Listopad | Aktualności
Uroczystość w Cezarze
W dniu 21 października br. Drukarnia Cezar otrzymała nagrodę „Technology by Heidelberg”, którą firma Heidelberger Druckmaschinen AG przyznaje przedsiębiorstwom poligraficznym mającym silną pozycję na rynku i wykorzystującym maszyny i rozwiązania Heidelberga. Walter Staehlin, wiceprezes Hei-delberga odpowiedzialny za region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, wręczył nagrodę Cezaremu Nazarowi, prezesowi drukarni Cezar, podczas uroczystości, która odbyła się w siedzibie Cezara w Zaściankach koło Białegostoku. W spotkaniu uczestniczyli m.in. zaproszeni przedstawiciele drukarń z Polski i zagranicy, przedstawiciele firm Heidelberg i IST (systemy utrwalania UV) oraz dziennikarze z branży.
Odbyło się także uroczyste uruchomienie maszyny Speedmaster CD 102-LY-6-LYLX Duopress. „To egzemplarz unikalny w skali światowej. Podobnych maszyn, o standardowej konfiguracji, jest zaledwie kilka, natomiast ta w tej chwili jest jedyna na świecie” – powiedział Walter Staehlin. Duopress to pełnowymiarowa maszyna offsetowa, która łączy w sobie dwie technologie druku: offset i flekso-grafię. Urządzenie, warte 4 mln euro, skonfigurowano specjalnie dla potrzeb Cezara. Ważąca 70 ton maszyna ma 28 metrów długości i może drukować z prędkością 15 000 arkuszy na godzinę. Może zadrukowywać różnorodne podłoża, jak: kartony z różnym kierunkiem przebiegu włókna, papiery powlekane, niepowlekane i metalizowane, laminaty i folie. Ze względu na możliwość uszlachetnienia druku na różne sposoby w czasie jednego przejścia przez maszynę, Speedmaster CD 102 Duopress najlepiej sprawdza się przy najbardziej skomplikowanych zleceniach, takich jak produkcja etykiet wysoko przetworzonych, etykiet IML, opakowań luksusowych. Nowa maszyna pozwoli o 50% zwiększyć moce produkcyjne drukarni.
więcej | Listopad | Aktualności
Herbert Czichon
Płyty termoczułe
Płyty termoczułe, jak sama nazwa wskazuje, są czułe na promieniowanie termiczne (podczerwone). Nieraz w literaturze spotyka się nieprawidłowe nazwy (bezpośrednio tłumaczone z języka angielskiego), takie jak: „płyty termiczne” lub „termalne” (chociaż nie są ciepłe). Płyty termoczułe zostały wprowadzone dopiero kilka lat temu.
Płyty termoczułe naświetla się w naświetlarkach bębnowych zewnętrznych oraz w naświetlarce wewnętrznej z obrotowym cylindrem firmy Lüscher [6]. Zazwyczaj są stosowane diody laserowe podczerwone 830 nm, a bardzo rzadko droższe lasery Nd:YAG. Najczęściej są stosowane listwy naświetlające z wieloma scalonymi diodami laserowymi, które tworzą jedno, stosunkowo silne źródło laserowe. Uzyskane promieniowanie laserowe jest roz-szczepiane na pojedyncze promienie, które po modulacji naświetlają płytę z warstwą laseroczułą.
więcej | Listopad | Computer-to-Plate
W poprzednim numerze zamieściliśmy wypowiedzi dostawców systemów CtP na temat obecnego tempa rozwoju i dalszych perspektyw rynku tych systemów. Tym razem oddajemy głos użytkownikom.
Coraz więcej drukarń decyduje się na zakup systemu CtP. Działa też wiele usługowych naświetlarni Computer-to-Plate. O zaletach technologii CtP nie trzeba już nikogo przekonywać. Potencjalnemu nabywcy pozostaje kwestia znalezienia rozwiązania optymalnego z punktu widzenia jego potrzeb i analiza efektywności inwestycji. Chcąc poznać doświadczenia firm, które w ostatnich miesiącach zainstalowały urządzenia CtP, zwróciliśmy się do kilku z nich z prośbą o odpowiedź na następujące pytania:
1. Co zdecydowało o tym, że zaczęli Państwo rozważać możliwość zakupu systemu CtP?
2. Czy rozważali Państwo oferty różnych producentów?
3. Czy Państwa zdaniem oferta systemów CtP na rynku jest wystarczająca dla zaspokojenia potrzeb każdego użytkownika w całości, czy też ostatecznie trzeba się zgodzić na rozwiązanie kompromisowe?
4. Jak Państwa klienci oceniają skutki korzystania z systemu CtP (wygoda, czas, jakość, inne)?
5. Czy obecnie są Państwo przekonani o słuszności decyzji o zainstalowaniu systemu CtP i zadowoleni z wyboru urządzenia?
A oto, co nam odpowiedzieli.
więcej | Listopad | Computer-to-Plate
Tomasz Dąbrowa
Barwa to jeden z podstawowych atrybutów obrazu, który w przypadku produktów poligraficznych: plakatów, prospektów, książek, czasopism czy etykiet należy do najbardziej istotnych elementów oceny jakości. Dokładne i stabilne odwzorowanie barw w procesie drukowania jest zadaniem niezwykle ważnym. Ocena poziomu jego realizacji bywa często przedmiotem sporów pomiędzy zleceniodawcą i wykonawcą prac. Wzorcem barw w druku ustanawia się z reguły odbitkę próbną, tzw. odbitkę kontraktową, a niekiedy, szczególnie w przypadkach odtwarzania barw docelowych (spot colours) na opakowaniach, etykietach, drukach reklamowych – próbkę z wzornika, np. Pantone lub HKS. Pomiar barw i ich różnic daje możliwość obiektywnej oceny zgodności reprodukcji nakładowej z odbitką kontraktową. Dopuszczalna różnica barw coraz częściej staje się przedmiotem umowy pomiędzy zleceniodawcą i wykonawcą druków. W tych warunkach sprawą niezwykle ważną jest stabilność barw kontraktowej odbitki próbnej, jej niewrażliwość na wpływ różnych czynników zewnętrznych, w tym również na działanie światła.
więcej | Listopad | Barwometria
Robert Miklaszewski
W pierwszej części artykułu („Świat Druku" nr 10/2004) rozpoczęliśmy omawianie elementów oprzyrządowania nowoczesnych składarko-sklejarek, dzięki którym maszyny te mogą wykonywać bardzo szeroki zakres prac – nie tylko składać i sklejać opakowania, ale także liczyć je i segregować poprzez odczyt kodów kreskowych. Omówione zostały: napęd, sterowanie, system tłumienia drgań oraz podajnik. W drugiej części artykułu przedstawiamy pozostałe elementy oprzyrządowania nowoczesnych składarko-sklejarek.
więcej | Listopad | Maszyny i urządzenia
W ostatnich latach polskie drukarnie bardzo du?o zainwestowa?y w rozwój dzia?ów przygotowalni i druku. W tej dziedzinie nie odbiegaj? ju? poziomem od wyposa?enia drukar? zachodnioeuropejskich. Spotyka si? jednak opinie, ?e na tym tle wyposa?enie dzia?ów obróbki wyko?czeniowej i introligatorni mocno pozosta?o w tyle.
Chc?c pozna? opini? ?rodowiska zwrócili?my si? do przedstawicieli kilku firm poligraficznych z dwoma pytaniami.
1. Czy Pa?stwa zdaniem wyposa?enie dzia?ów introligatorni i obróbki wyko?czeniowej w polskich drukarniach w istotny sposób odbiega poziomem od wyposa?enia przygotowalni i hali maszyn drukuj?cych?
2. Jaki jest obecnie potencja? polskiego rynku maszyn do obróbki wyko?czeniowej i introligatorskich? W jakich grupach mo?na si? spodziewa? najwi?kszego wzrostu sprzeda?y? Kiedy mo?e on nast?pi??
więcej | Listopad | Introligatornia
Od 18 do 24 października trwały w Warszawie Dni Otwarte Horizon, zorganizowane przez firmę Derya Sp. z o.o. z Tych, polskiego przedstawiciela firmy Horizon International Inc. Ekspozycję urządzeń introligatorskich Horizon urządzono w drukarni Semafic na Targówku. Gości oprowadzali Mirosław Bartas, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w firmie Derya, i pracownicy Działu Handlowego oraz Krzysztof Łaba, właściciel firmy Semafic. Były demonstrowane m.in.:
więcej | Listopad | Introligatornia
Krakowska drukarnia Legra Sp. z o.o. specjalizuje się w poligrafii reklamowej, jest znana przede wszystkim jako producent kalendarzy. Jej atutem jest doskonale wyposażona introligatornia. W pierwszej połowie tego roku w Legrze zainstalowano nowe urządzenia: linię do cięcia niemieckiej firmy Perfecta, z krajarką jednonożową Perfecta 115, utrząsarką i podnośnikiem, pięcioklamrową oklejarkę Perfecta Bookline 1800 i w pełni automatyczny trójnóż Circut F tego samego producenta. Urządzenia dostarczyła firma Avargraf.
Na temat drukarni i zainstalowanych w niej ostatnio maszyn rozmawialiśmy z Tomaszem Kosteckim, dyrektorem ds. sprzedaży w firmie Legra Sp. z o.o., oraz Łukaszem Wąchałą, kierownikiem krakowskiego oddziału firmy Avargraf Sp. z o.o.
więcej | Listopad | Introligatornia
Oprawy wtórne książek zabytkowych lub wartościowych

Odradzający się zawód introligatora to piękna profesja, wymagająca miłości i pasji do książek i sztuki. Podkreślam: wymagająca, ponieważ pochłaniająca wiele czasu i bardzo angażująca umysł, a czasami niewdzięczna, gdyż cena oprawy rzadko jest adekwatna do zaangażowanych sił i środków. Ale po kolei.
Dobry introligator jest niekiedy nazywany lekarzem książki i rzeczywiście często nim bywa. Najpierw jest diagnoza, czyli ocena stanu zniszczeń bloku książkowego, ubytków stron, szycia, rozpoznanie wcześniejszej technologii wykonania oprawy, ocena stanu zachowania okładzin. Potem następuje druga faza: rozebranie woluminu, jego czyszczenie, uzupełnianie ubytków. Podczas fazy pierwszej i drugiej introligator podejmuje wiele decyzji odnośnie formy nadawanej powtórnej oprawie. Często jest tak, że rozszycie bloku przyniosłoby więcej szkody niż pożytku, gdyż każda ingerencja niesie ze sobą dodatkowe rozdarcia warstewki kleju, bibułki itp. Dlatego też zdarza się, że blok jest tylko wzmacniany dodatkowym szyciem kilku pierwszych i kilku ostatnich składek, ewentualnie w miejscach pęknięcia nici.
więcej | Listopad | Introligatornia
Krzysztof Pisera
Europejski Szczyt Producentów Etykiet to tegoroczna inicjatywa organizatorów targów Labelexpo, którzy w okresie pomiędzy kolejnymi europejskimi edycjami wystawy, lokowanej zwyczajowo w Brukseli, postanowili stworzyć pomost dyskusyjny dotyczący sektora etykietowego.
Jako miejsce konferencji wybrano stolicę Czech Pragę i bynajmniej nie był to wybór przypadkowy. Zadecydowały o tym m.in. takie czynniki, jak liczny udział producentów etykiet z Europy Środkowo-Wschodniej w ostatnich targach Labelexpo w 2003 r. (11% wszystkich zwiedzających), przystąpienie państw z naszego regionu do Unii Europejskiej oraz rozwój rynku etykiet w nowych państwach członkowskich Unii, nieporównywalnie wyższy od notowanego obecnie na Zachodzie.
więcej | Listopad | Relacja
Kazimierz Laskowicz
Na targi „K” przyjechałem dzień wcześniej i pierwszy spacer targowy mogłem odbyć już we wtorek: wszędzie szalony ruch, montaż stoisk i pozorny „targowy bałagan”. Wiedziałem, że na środę rano wszystko będzie dopięte na ostatni guzik, choć wydawało się to mało realne. W oczy rzucały się największe stoiska firm niemieckich: wszystko uporządkowane, widziałem najwyżej jakieś czynności kosmetyczne. Ale nie jest to wynik jedynie dobrej organizacji tychże firm i „bałaganiarstwa” pozostałych wystawców. Wieść niesie, że organizatorzy umożliwiają swym krajanom wcześniejszą zabudowę, dając im więcej czasu i preferencyjne stawki na wynajem dźwigów, wózków widłowych itp. Zważywszy rozmiary największych stoisk wcale mnie takie podejście nie dziwi...
więcej | Listopad | Targi
W dniach 2–4 marca 2005 r. w Centrum Wystawienniczym EXPO XXI w Warszawie po raz dziesiąty odbędą się Międzynarodowe Targi Artykułów Biurowych, Szkolnych i Papierniczych Meeting Premiera 2005. Wystawcy dziesiątej, jubileuszowej edycji zaprezentują produkty papierniczo-biurowo-szkolne, jak również urządzenia biurowe, meble szkolne i biurowe, rozwiązania IT i telekomunikacyjne oraz urządzenia i usługi poligraficzne dla biura.
więcej | Listopad | Targi
W dniu 29 września w kompleksie Buma Square Business Park w Krakowie, gdzie obecnie mieści się oddział firmy Fototype, odbyło się spotkanie, podczas którego można było obejrzeć nowe urządzenia japońskiego producenta Dainippon Screen, dostarczone przez firmę Reprograf.
więcej | Listopad | Relacja
W dniach 19–20 października firma Océ Poland zorganizowała w swojej siedzibie w Warszawie Dni Otwarte, podczas których zostały zaprezentowane najnowsze rozwiązania Océ do przetwarzania informacji i zarządzania dokumentami. Rozpoczynając spotkanie prezes Océ Poland Marek Kozłowski mówił na temat – dobrej – kondycji firmy i jej planów na przyszłość. Odbyły się wykłady specjalistów i pokazy urządzeń, w tym CPS 900 i VarioPrint 2110. Pierwszego dnia prezentowano rozwiązania Océ dla segmentu poligraficzno-wydawniczego. Konrad Szerszeński, Account Manager Océ Poland, zastanawiał się wspólnie ze słuchaczami, w jakich przypadkach druk cyfrowy stanowi alternatywę offsetu. Na temat programów wsparcia finansowego dla sektora poligraficznego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego mówił Eligiusz Nowakowski z ING Banku Śląskiego. Paweł Walczak, Consultant Manager Océ Poland zaprezentował wysoko wydajne rozwiązania na papier ciągły VarioStream – z serii 7000 i 9000, oferowane przez holenderskiego producenta. O tym, jak takie urządzenia sprawdzają się w praktyce, opowiadał Andrzej Liżewski, dyrektor działu poligrafii Centrum Obsługi Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Od ponad roku pracuje tam system do drukowania czarno-białego VarioStream 7200 Twin. Najnowsze rozwiązania Océ do drukowania czarno-białego: VarioPrint 2110, i kolorowego: CPS 900, w zakresie drukowania książek, okładek i broszur przy zastosowaniu zróżnicowanych mediów, przedstawił Radosław Łanik, Product Manager Océ Poland.
więcej | Listopad | Relacja
Poniższy tekst odnosi się do oświadczenia p. Jacka Hamerlińskiego, Product Managera GS, Agfa Sp. z o.o., zamieszczonego w numerze 3/2004 „Świata Druku”. Redakcja
więcej | Listopad | Polemika
Rozmowa z Arturem Piotrowskim, dyrektorem zarządzającym firmy Saueressig Polska Sp. z o.o.

– Firma Saueressig jest obecna na polskim rynku od sześciu lat. W tym czasie bardzo się rozrosła, zmieniła siedzibę, zwiększyła moce produkcyjne. Czy mógłby Pan krótko opowiedzieć, jak do tego doszło?
– Rzeczywiście, pierwsze cylindry wyprodukowaliśmy w roku 1999 dysponując wówczas dziesięcioosobową załogą, jedną maszyną grawerującą, dwoma stanowiskami w dziale obróbki reprograficznej. Firma cały czas rozwijała się, ale tak naprawdę gwałtowny przełom nastąpił w połowie 2003 roku, kiedy po zmianach personalnych w zarządzie Saueressig Polska Sp. z o.o. podjęto konkretne i szybkie decyzje dotyczące nowych inwestycji oraz planów związanych z nową siedzibą firmy. Decyzję o znacznym zwiększeniu mocy produkcyjnych ułatwił fakt, że nasi klienci, widząc pozytywne przemiany zachodzące w strukturach Saueressig Polska, zdeklarowali się systematycznie lokować u nas coraz większą liczbę zleceń. Aby nie zawieść ich oczekiwań i sprostać stawianym wymaganiom, rozszerzyliśmy zakres inwestycji przyspieszając jednocześnie tempo jej realizacji. Budowa ruszyła w czerwcu 2003, a w styczniu 2004 wyprodukowaliśmy już pierwsze cylindry w nowym obiekcie. Dziś mamy za sobą początkowy okres adaptacyjny i produkujemy około trzydziestu pięciu cylindrów drukarskich dziennie.
więcej | Listopad | Wywiad
W dniach od 21 do 24 pa?dziernika 2004 r. odby?y si? kolejne, ósme ju? Targi Ksi??ki w Krakowie. Swoj? ofert? zaprezentowa?o 330 wystawców. W ci?gu czterech dni trwania Targów hal? przy ulicy Zapolskiej odwiedzi?o oko?o 23 tysi?cy osób. Odwiedzaj?cy mieli okazj? nie tylko obejrze? cz??? wystawiennicz?, ale tak?e wzi?? udzia? w licznych imprezach towarzysz?cych. Na terenach targowych, a tak?e w wielu obiektach w ró?nych punktach miasta odby?y si? dziesi?tki wystaw, pokazów, wyk?adów, seminariów i dyskusji. By?a to okazja do spotkania z wieloma znanymi postaciami ?ycia literackiego oraz osobami zwi?zanymi ze s?owem pisanym.
Jak co roku, podczas targów przyznawano nagrody dla autorów i wydawców. Rozstrzygni?ty zosta? konkurs na naj?adniejsz? ksi??k? i na najlepsz? ksi??k? akademick?. Po raz siódmy zosta?a przyznana Nagroda im. Jana D?ugosza za najlepsz? publikacj? z dziedziny humanistyki. Przyznana zosta?a tak?e polska Nagroda Goncourtów. W spotkaniach z czytelnikami wzi??o udzia? ponad 200 autorów.
więcej | Listopad | Targi
Zbiory Biblioteki Jagiellońskiej wzbogaciły się niedawno o faksymile pelplińskiego egzemplarza Biblii Gutenberga, wydane w ubiegłym roku przez Wydawnictwo Diecezji Pelplińskiej Bernardinum. Ofiarodawcą cennego dzieła jest firma Mercator Poligrafia z Krakowa.
Uroczystość przekazania cennego reprintu odbyła się w Bibliotece Jagiellońskiej w Krakowie, 28 października 2004 roku. Gospodarzem spotkania był dyrektor Biblioteki Jagiellońskiej, dr hab., prof. UJ Zdzisław Pietrzyk. Firmę Mercator Poligrafia SA reprezentowali: prezes rady nadzorczej Wiesław Żyznowski, prezes zarządu Piotr Żyznowski i wiceprezes zarządu Bogusław Kiszka. Obecni byli przedstawiciele grona profesorskiego Uniwersytetu Jagiellońskiego, kurii biskupiej, pracownicy Biblioteki Jagiellońskiej i przedstawiciele Zespołu Szkół Poligraficzno-Księgarskich w Krakowie oraz inni zaproszeni goście, a wśród nich przedstawiciele japońskiej firmy Shinohara – producenta maszyny, na której został wydrukowany reprint.
więcej | Listopad | Relacja
W dniu 6 października br. w Warszawie odbyło się spotkanie dyrektorów szkół poligraficznych, zorganizowane wspólnie przez Polską Izbę Druku i Sekcję Poligrafów SIMP, a poświęcone omówieniu bieżących problemów szkolnictwa poligraficznego. Spotkanie prowadził prezes PID Jerzy Hoppe. Obecni byli przedstawiciele ośmiu szkół poligraficznych, prezes ZG Sekcji Poligrafów SIMP Kazimierz Stępniewski, a także dziennikarze pism branżowych. Omówiono między innymi aktualną sytuację zawodowego szkolnictwa poligraficznego, zasady współpracy między szkołami i organizacjami reprezentującymi przemysł poligraficzny oraz kwestie finansowe.
więcej | Listopad | Szkolnictwo poligraficzne

  | < 1 >  2  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o