Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się

Grudzień


Zgromadzenie Polskiego Bractwa Kawalerów Gutenberga
W dniu 21 listopada w Teatrze Wielkim w Warszawie odbyło się doroczne Zgromadzenie Ogólne Polskiego Bractwa Kawalerów Gutenberga. Zasłużonym członkom Bractwa wręczono odznaczenia państwowe, przyznane przez Prezydenta RP. Kapituła Polskiego Bractwa Kawalerów Gutenberga zgłosiła do nagrody siedem osób z branży poligraficznej. Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski odznaczono Edwarda Florysiaka (dyrektora generalnego Zakładów Graficznych „Dom Słowa Polskiego”) i Krzysztofa Kwiatkowskiego (prezesa Zakładu Poligraficznego Drukpol). Złoty Krzyż Zasługi otrzymali Rafał Grupiński (wiceprezes wydawnictwa Prószyński i S-ka) oraz Krzysztof Pindral (prezes Heidelberg Polska), Srebrny – Cezary Nazar (prezes Drukarni Cezar), Jacek Olesiejuk (prezes Firmy Księgarskiej „Jacek Olesiejuk”) i Tadeusz Serocki (wicedyrektor Wydawnictwa Bernardinum), Brązowy – Małgorzata Bromirska (kierownik ds. kształcenia i szkoleń w firmie Grafikus – Systemy Graficzne).
Podczas spotkania w szeregi Bractwa wstąpili nowi członkowie.
Dzięki zaangażowaniu organizatorów oraz nagrodzonych osób, firm i instytucji 500 dzieci z całej Polski mogło podczas spotkania w Teatrze Wielkim obejrzeć przedstawienie „Halki”. Dzieciom zapewniono transport i posiłek.


Sukcesy drukarni Cezar
Jednym z odznaczonych podczas uroczystości zorganizowanej przez Polskie Bractwo Kawalerów Gutenberga był Cezary Nazar, właściciel i prezes Drukarni Cezar Sp. z o.o. Otrzymał on Srebrny Krzyż Zasługi. Odznaczenie wręczyła Jolanta Szymanek-Deresz, szefowa Kancelarii Prezydenta. „Działalność pana Cezarego Nazara można uznać za najlepszą współczesną formę patriotyzmu” – powiedział Jacek Kuśmierczyk, kanclerz Kapituły Polskiego Bractwa Gutenberga. „Prowadząc firmę rozwija unikalne technologie, dzięki którym polska drukarnia z podbiałostockich Zaścianków konkuruje poziomem technologii z Europą Zachodnią. Nazar oferuje swoim pracownikom stabilne zatrudnienie, inwestuje w podnoszenie poziomu ich kwalifikacji zawodowych, stale poprawia jakość warunków pracy. Jednocześnie prezes Nazar zaangażowany jest w wiele akcji charytatywnych i wspiera działania na rzecz polskiego środowiska drukarskiego”.
Jak podaje Drukarnia Cezar, jej udział w rynku druku wysoko przetworzonego przekracza obecnie 80%. Etykiety wysoko przetworzone produkowane w Cezarze są umieszczane m.in. na butelkach alkoholi takich marek jak Bols, Smirnoff, Absolwent, Luksusowa. Firma jest również znanym w Europie Środkowej producentem etykiet foliowych (IML). Są one elementem opakowań tak znanych produktów, jak lody Zielona Budka, sałatki Lisnera czy serki Tartare. Firma Cezar specjalizuje się również w druku opakowań na kosmetyki i inne produkty luksusowe oraz wysoko przetworzonych materiałów reklamowych. W Zaściankach drukowano np. materiały reklamowe do najnowszej kampanii reklamowej Gillette z Davidem Beckhamem. Drukarnia ma własny dział badawczo-rozwojowy. Prowadzi on badania materiałów poligraficznych i kontroluje każdy etap procesu produkcyjnego.
Firma powstała w roku 1989. Od 1992 r. jest prowadzona przez Cezarego Nazara, byłego reprezentanta Polski w kickboxingu. Obroty firmy wzrosły z 30 mln zł w 2002 r. do 60 mln zł (plany na ten rok). Obecnie firma zatrudnia 230 osób. Do końca 2010 roku Cezar planuje osiągnąć obroty na poziomie 100 mln euro i zwiększyć zatrudnienie dwukrotnie. Klientami Cezara są m.in. takie firmy jak: PZU Życie, PZU SA, Polska Telefonia Cyfrowa, AVON Cosmetics Polska, PWN, Vision Film Distribution, Statoil i Gillette. Główna siedziba firmy znajduje się w Zaściankach koło Białegostoku. Biura sprzedaży Cezara działają też w Gdańsku i Warszawie.


Wykłady na temat projektowania i typografii czasopism
W dniach 27 i 28 listopada w redakcji dziennika „Rzeczpospolita” w Warszawie odbyły się bezpłatne wykłady pod wspólnym tytułem „Projektowanie czasopism i typografia”, zorganizowane przez Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej i Klub „Rzeczpospolitej”. Wysłuchano wykładów znanych grafików, typografów i projektantów, podczas których poruszali oni takie tematy jak: trendy w projektowaniu dzienników, istota projektowania graficznego, format i skala, format broadsheet czy format tabloid, projekt nowego grotesku polskiego, czcionki, fonty i licencje. Sponsorami spotkania były korporacja papiernicza Inter Druk i firma Arctic Paper.
więcej | Grudzień | Aktualności
40-lecie Müller Martni Druckmaschinen
W dniach 21–22 października br. w siedzibie Müller Martini Druckmaschinen GmbH w Maulburgu odbyły się dni otwarte zorganizowane z okazji jubileuszu 40-lecia firmy. W roku 1964 firma Müller Martini rozpoczęła w Schopfheim produkcję maszyn offsetowych. Obecnie Müller Martini Druckmaschinen ma dobrą pozycję na rynku międzynarodowym i cieszy się zaufaniem swoich klientów.
Jubileusz był okazją do świętowania, a jednocześnie do zaprezentowania klientom firmy najnowszych rozwiązań technicznych. Podczas dni otwartych zaprezentowano nowe maszyny: Alprinta 74 i Concepta, wraz z nowymi przekrawaczami poprzecznymi oraz układarkami. Rozwiązania te zostały wcześniej przedstawione na targach drupa 2004. Odbył się także pokaz druku na folii z tworzyw sztucznych przy zastosowaniu zmiennoformatowych wkładów drukujących. Wszystkie pokazy były prowadzone w językach niemieckim oraz angielskim.
więcej | Grudzień | Aktualności
Krzysztof Stępień
- wpływ właściwości powierzchniowych na jakość druku techniką fleksograficzną


Wprowadzenie
Jakość druków fleksograficznych zależy od wielu czynników technologicznych, między innymi od rodzaju zastosowanej formy drukowej, od typu dobranego podkładu pod formę drukową na cylindrze formowym, od wzajemnego dostosowania liniatury rastra, formy drukowej i cylindra rastrowego, od pojemności kałamarzyków cylindrów rastrowych, od rodzaju stosowanych farb drukowych i właściwości podłoża drukowego [1,2]. Jedną z istotnych właściwości cylindrów rastrowych, form drukowych i podłoży drukowych, mających wpływ na przebieg procesu drukowania i jakość wydruku, jest stopień zwilżalności powierzchni.
Zespół farbowy maszyny ma za zadanie nałożyć żądaną ilość farby (o określonych właściwościach) na elementy drukujące formy. Bezpośrednio z formy farba jest przekazywana na podłoże drukowe. Ilość farby podawanej na formę drukową i dalej nanoszonej na podłoże drukowe jest określana przez parametry pracy zespołu farbowo-drukującego. Powszechnie uważa się, że głównymi czynnikami mającymi tutaj znaczenie są: odpowiednio dobrana geometria i pojemność kałamarzyków cylindra rastrowego oraz sposób nanoszenia farby na ten cylinder. Dodatkowo, bardzo ważnym czynnikiem, który odgrywa rolę w procesie podziału warstw farby w strefach współpracujących powierzchni cylindrów, są właściwości powierzchniowe powłoki cylindra rastrowego, formy drukowej i podłoża drukowego.
więcej | Grudzień | Materiały
Halina Podsiadło
Wstęp
Pomysł przeprowadzenia badań, których wyniki przedstawiono w niniejszym artykule, powstał w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A. w Warszawie, gdzie konieczne jest, w celu nadania wytwarzanym produktom specyficznych właściwości, stosowanie materiałów o najwyższych parametrach jakościowych. Taka technologia pociąga za sobą wysokie koszty produkcji, co bezpośrednio wpływa na końcową cenę produktu. Dążąc do obniżenia kosztów, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższej jakości druku, w PWPW S.A. przeprowadza się analizy odbitek drukowych, które uwzględniają wpływ właściwości papieru na przebieg procesów zachodzących na jego powierzchni podczas drukowania. Zaprezentowany opis obrazuje zależność pomiędzy masą farby pozostającej na odbitce drukowej i stopniem zaklejenia oraz innymi zmiennymi charakteryzującymi papier. Znajomość tych zależności pozwala na lepszą kontrolę procesu wytwarzania papieru z uwzględnieniem jego późniejszego wykorzystania.
Najtrudniejszym etapem opisanej, autorskiej metodyki był proces wyznaczania masy farby znajdującej się na odbitce drukowej (Mf). Powodem była znikoma ilość farby przenoszonej na papier w czasie druku offsetowego. Grubość warstwy farby na odbitce drukowej wynosi średnio około 1µm, a w miejscach aplowych, gdzie pokrycie farbą jest równe 100%, może sięgać 3,5 µm.
Najczęściej masa farby przekazywanej w czasie drukowania z formy drukowej na podłoże papierowe jest określana poprzez zważenie wałka formowego aparatu IGT przed i po druku – otrzymana różnica wskazuje na ilość farby przeniesionej na papier. Jest to więc pośrednia metoda obliczania masy farby na odbitce (Mf). Przeprowadzone w związku z niniejszą pracą badania dowiodły jednak, że dla uzyskania informacji na temat wpływu parametrów papieru na wielkość adsorpcji farby dokładność tej metody jest niewystarczająca.
więcej | Grudzień | Materiały
Nowe mo?liwo?ci w produkcji opakowa? i reklamie

Ostatnie lata w rozwoju przemys?u poligraficznego to istny wy?cig po doskona?o??. Kiedy wydaje si? nam, ?e meta jest ju? blisko, okazuje si?, ?e tak naprawd? to tylko kolejny etap. Tegoroczne targi drupa pokaza?y, ?e mo?na jeszcze lepiej, szybciej i wydajniej realizowa? wyszukane zlecenia klientów. Nie zawsze wi??e si? to z podnoszeniem kosztów czy zakupem nowych urz?dze?, czego najlepszym dowodem jest nowy system drukowania kolorów metalicznych MetalFX®. System ten powsta? we wspó?pracy mi?dzy angielsk? firm? MFX® oraz czo?owym producentem farb graficznych hubergroup i jest chroniony patentem.
więcej | Grudzień | Materiały
Ze względu na to, że zastosowanie pigmentów z efektem specjalnym umożliwia nadanie zadrukowanym produktom indywidualnego i niepowtarzalnego charakteru wizualnego, pigmenty te są coraz częściej stosowane w produkcji opakowań kosmetyków, artykułów spożywczych i słodyczy, w druku etykiet i tkanin, aż po druk ilustracji i materiałów reklamowych. W drukowaniu luksusowych opakowań, etykiet itp. stosuje się między innymi pigmenty metaliczne lub pigmenty perłowe na bazie naturalnej miki.
Pigmenty mikowe o połysku perłowym dają możność tworzenia nadzwyczajnych efektów barwnych, a kreatywność producentów pigmentów stwarza wciąż nowe możliwości. W laboratoriach badawczych opracowuje się coraz to nowe rodzaje pigmentów nieorganicznych na bazie różnych nośników syntetycznych.
W niniejszym artykule zostało zaprezentowanych kilka nowych rodzajów pigmentów z efektem specjalnym, które można stosować w różnych technikach druku.
więcej | Grudzień | Materiały
Tym razem przygotowując sondaż związany z wiodącym tematem numeru postanowiliśmy zebrać informacje o nowościach, jakie pojawiły się na rynku farb drukowych na targach drupa 2004, a także dowiedzieć się, czy nowości te już pojawiły się lub wkrótce pojawią się w sprzedaży w Polsce i jakie w ogóle jest zainteresowanie polskich odbiorców nowymi produktami.
Do producentów i dystrybutorów farb drukowych zwróciliśmy się z następującymi pytaniami:
1. Jakie interesujące nowości w dziedzinie farb drukowych i lakierów Państwa firma prezentowała na targach drupa 2004? Czy zostały one już wprowadzone do Państwa oferty handlowej?
2. Jakie jest zainteresowanie nowymi produktami ze strony drukarń? Czy nadal jest aktualne stwierdzenie, że dla polskiego odbiorcy liczy się wyłącznie albo przede wszystkim cena i nie jest on skłonny do przyjmowania nowości, jeżeli są droższe od dotychczas stosowanych materiałów?
3. Wiadomo, że często łatwiej przekonać do nowości końcowego odbiorcę niż przetwórcę-drukarza. Czy Państwa firma podejmuje starania, aby trafić z ofertą właśnie do końcowych odbiorców, aby to od nich wychodziła inicjatywa stosowania nowych produktów?
A oto, co nam odpowiedzieli.
więcej | Grudzień | Materiały
• Czy farb do sitodruku można używać do druku wypukłego?
• Jakie cechy powinna mieć farba do druku wypukłego? (np. czy powinna wolno czy szybko schnąć?)

Odpowiada Jacek Bogulski, Scorpio:
więcej | Grudzień | Materiały - farby drukowe
Wiedząc, że koszty atramentów stosowanych w druku ink-jet stanowią bardzo znaczący składnik całkowitych kosztów produkcji, uświadamiamy sobie, jak ważne dla drukarzy są odpowiednie zarządzanie i rozwiązania logistyczne dotyczące atramentów. Wydajny i zautomatyzowany system logistyczny umożliwia obniżkę kosztów, a także zapewnia wysoką jakość produkcji.
Niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z całkowicie, czy częściowo zautomatyzowanym systemem gospodarowania atramentami, dzięki zastosowaniu oprogramowania zarządzającego gospodarką nimi uzyskujemy korzyści takie jak szybkość i precyzja, a także usprawnienie rejestracji wielkości zużycia atramentów, stanu zapasów i innych danych produkcyjnych.
więcej | Grudzień | Materiały
Firma Signtech C.E. jest partnerem na rynku polskim firmy DGI, światowego lidera w opracowywaniu technologii druku cyfrowego. Znaczny rozwój rynku mniejszych drukarek i ich coraz wyższa jakość spowodowały rozwój technologii oferowanych przez nas urządzeń. Drukarki DGI dzięki ich atrakcyjnej cenie, jakości nieodbiegającej od innych ploterów solwentowych o dużej rozdzielczości, niskim kosztom eksploatacji oraz serwisu stanowią konkurencyjny produkt na polskim rynku.
Drukarki DGI drukują farbami rozpuszczalnikowymi (solwentowymi) o dużej trwałości – w przypadku zastosowań na zewnątrz nie jest wymagane pokrywanie dodatkowymi warstwami ochronnymi.
więcej | Grudzień | Druk wielkoformatowy
Nowe środki do czyszczenia i konserwacji elementów mechanicznych i elektrycznych

Co miesiąc informujemy czytelników o nowościach w dziedzinie techniki, technologii, materiałów. Regułą jest, że wytwórcy i dystrybutorzy nowych produktów w materiałach informacyjnych nadsyłanych do redakcji akcentują ich zalety, mniej chętnie piszą o ograniczeniach. Użytkownicy nowego sprzętu, technologii czy materiałów dzielą się swymi spostrzeżeniami na łamach prasy najczęściej wtedy, gdy są zadowoleni z zakupu. O nabytkach chybionych rzadko się czyta. Nieczęsto też mamy okazję informować o wynikach obiektywnych testów nowych produktów. Tym razem postanowiliśmy pójść śladem informacji o znakomitych właściwościach nowego produktu i samodzielnie go przetestować. Zainteresowały nas środki pod nazwą Mr McKenic.
więcej | Grudzień | Materiały
Witold Glück
Kończy się rok. Można już pokusić się o podsumowanie minionych miesięcy. Jak ocenimy mijający 2004 rok? Patrząc z punktu widzenia właściciela małej firmy poligraficznej (wielcy grają w innej lidze i mają inne kryteria oceny), mogę powiedzieć, że nie było źle: zlecenia dopisywały. Gorzej było z rentownością i terminowością spłat należności.
Czy wejście Polski do Unii Europejskiej coś zmieniło? Jeśli, to na plus: skrócił się czas dostaw wielu materiałów. Co prawda ceny nie spadły, ale biorąc pod uwagę ogólną tendencję, trzeba się cieszyć, że nie wzrosły. Czy Unia dała nam zlecenia? Wiele małych firm jest mocno zakorzenionych na rynku lokalnym i te tylko sporadycznie przyjmują zlecenia z „wielkiego świata”. Spójrzmy jednak na to z drugiej strony: dobrze, że nie widać znaczącego odpływu robót.
więcej | Grudzień | Opinia
Ineza Kwiatkowska
Przemysł poligraficzny bazuje w dużej mierze na wykorzystaniu maszyn i urządzeń zasilanych energią elektryczną. Często więc na stanowiskach pracy w zakładach poligraficznych mogą występować narażenia zawodowe wynikające z:
• porażenia prądem elektrycznym
• pożaru, jeżeli instalacje elektryczne są źródłem powstania tego pożaru lub wpływają na jego rozprzestrzenianie się
• zatrucia wynikłego z zastosowania w instalacjach i urządzeniach elektrycznych szkodliwych materiałów, surowców i tworzyw sztucznych (lub zatrucia produktami ich spalania).
więcej | Grudzień | Bezpieczeństwo i Higiena Pracy
Uruchomienie maszyny Emerald 825 Uteco w zakładzie w Rogowcu

W dniu 26 października 2004 roku firma Teich Poland podejmowała gości w swojej siedzibie w Rogowcu koło Bełchatowa w woj. łódzkim. Okazją po temu był Dzień Otwarty, którego największym wydarzeniem stało się uruchomienie maszyny fleksograficznej UV Emerald 825 firmy Uteco.
Pierwsza część uroczystości odbyła się w sali seminaryjnej, w którą na ten dzień przemieniony został fragment hali produkcyjnej. Zasiadło tutaj około sześćdziesięciu gości, przybyłych do Rogowca z różnych stron kraju. Dyrekcja i pracownicy firmy Teich Poland podejmowali dyrektora generalnego grupy Teich AG, do której należy przedsiębiorstwo w Rogowcu, Jana Homana, a także przedstawicieli władz gminy, powiatu i województwa oraz liczne grono swoich klientów i innych zaproszonych gości.
więcej | Grudzień | Relacja
Dnia 5 listopada br. w Instytucie Papiernictwa i Poligrafii Politechniki Łódzkiej odbyło się IX Seminarium Poligraficzne, zorganizowane wspólnie przez Instytut i Studenckie Koło Sekcji Poligrafów SIMP – Oddział w Łodzi. Patronat medialny objął „Świat DRUKU”. Seminarium zostało poświęcone nowym technologiom oferowanym przez producentów materiałów, maszyn i urządzeń poligraficznych, zagadnieniom związanym z ich instalacją oraz dalszą eksploatacją i serwisem w drukarniach. Spotkanie otworzył dyrektor ds. kształcenia IPiP, dr inż. Marek Kryczka, a poprowadził kierownik Zakładu Technologii Poligrafii i Maszyn Poligraficznych IPiP, dr inż. Krzysztof Stępień.
W murach Instytutu gościliśmy przedstawicieli znanych na rynku poligraficznym firm: Scorpio Sp. z o.o., BASF Poligrafia Polska Sp. z o.o. oraz Reprograf.
więcej | Grudzień | Relacja
Kazimierz Laskowicz
W listopadzie w Poznaniu odbyły się Międzynarodowe Targi POLEKO 2004. Targi okazały się ciekawe, zorganizowane w postaci „ekspozycji specjalnych”, a mianowicie Salonu Recyklingu, Salonu Czystej Energii i Salonu Investcity – Środowisko.
więcej | Grudzień | Targi
Piotr Paszkowski
Końcówka roku, poza tym, że niesie perspektywę spędzenia świąt w rodzinnym gronie, spędza pracodawcom sen z oczu. Jest to wywołane nieprzyjemnym dla nich obowiązkiem obniżenia wymiaru czasu pracy zatrudnionym przez nich pracownikom, i to dwukrotnie w krótkim odstępie czasu! Wynika to z faktu, że zarówno pierwszy dzień Świąt Bożego Narodzenia, jak Nowy Rok przypadają w sobotę.
W tym miejscu należy przytoczyć Art.130 §3 Kodeksu Pracy: „Każde święto występujące w okresie rozliczeniowym i przypadające w innym dniu niż niedziela obniża wymiar czasu pracy o 8 godzin. Jeżeli jednak w tygodniu obejmującym siedem dni od poniedziałku do niedzieli występują dwa święta w inne dni niż niedziela, obniżenie czasu pracy o 8 godzin następuje tylko z tytułu jednego z tych świąt”. Tak się dziwnie składa, że o ile w przypadku Święta Bożego Ciała, które zawsze przypada w czwartek, nikomu nie przychodzi do głowy przedłużenie tygodnia pracy do soboty i automatycznie w tym tygodniu pracuje się tylko cztery dni, o tyle święto przypadające w soboty budzi u pracodawców opór przy udzieleniu innego dnia wolnego. Działa tu „syndrom dodatkowego dnia wolnego”, który zwyczajowo przypadał w sobotę. W nowym kodeksie, co wyjaśniałem parę miesięcy wcześniej, nie istnieje pojęcie dodatkowego dnia wolnego – zostało ono zastąpione definicją pięciodniowego tygodnia pracy. Niezależnie zatem, czy święto przypada w czwartek, wtorek, czy w sobotę, zawsze taki tydzień pracy przy ośmiogodzinnym czasie pracy zostanie skrócony do czterech dni.
Nie pozostaje zatem nic innego, jak zaplanować pracownikom dni wolne z uwzględnieniem faktu, że winny one być udzielone w przyjętym okresie rozliczeniowym, najczęściej czteromiesięcznym. Z praktycznego punktu widzenia najrozsądniejszym dla wszystkich jest ustalenie wolnej wigilii i sylwestra, choć może tu dojść do lekkiego konfliktu z przepisami prawa pracy, bo sylwester przypada w „starym okresie rozliczeniowym” i skrócenie czasu pracy jest robione awansem na poczet nowego roku. Nie sądzę jednak, by w tym przypadku „obraza przepisów prawa” była istotna, zważywszy na szczególność okresu, którego dotyczy.
więcej | Grudzień | Prawo pracy
Andrzej Kuśmierczyk
Kiedy? przedstawiaj?c krótk? recenzj? Traktatu o dobrej robocie Kotarbi?skiego powiedzia?em, ?e to traktat o dobrym robocie. I to by? b??d, bo w ?wietle rozmaitych wspó?czesnych publikacji dotycz?cych sprawno?ci dzia?ania w biznesie, zarz?dzania zasobami ludzkimi i zarz?dzania ca?? reszt?, domniemany podmiot dzia?a? u Kotarbi?skiego jawi si? jako sentymentalny, pe?en wzrusze? nieudacznik i mi?czak. Przy poprzednim zdaniu zawaha?em si?, bo co w?a?ciwie mam na my?li mówi?c „ca?a reszta”? Je?li racjonalnie zarz?dzi si? wszystkim, czym mo?na zarz?dzi?, to nie pozostanie ?adna reszta. Ba, je?li zostanie, to b?dzie tylko dowodem z?ego zarz?dzania.
Zarz?dzanie czasem jest dziedzin? szczególnie wa?n?. Jak m?drze pisze Lothar J. Seifert (autor ubieg?orocznego bestselleru „Upro?? swoje ?ycie”, popularnego szczególnie w Niemczech), „Czas to nie tylko pieni?dz. Czas jest du?o wi?cej wart ni? pieni?dze. Czas jest porównywalny z samym ?yciem”. I dalej poucza, jak robi? karier? i zarabia? coraz wi?cej pieni?dzy. A przecie? narzuca si? pytanie, czemu po?wi?ca? czas na zarabianie pieni?dzy, skoro zarobione pieni?dze s? mniej warte ni? czas na ich zarabianie po?wi?cony? Na tak postawione, wydaje si? uzasadnione, pytanie autor nie odpowiada. Pewnie nie ma czasu, zaj?ty planowaniem i robieniem kariery.
Seifert porównuje warto?? czasu z warto?ci? ?ycia samego, lecz porównanie to jest s?abe. W istocie czas ?ycia jest ?yciem i ju?, bez ?adnych porówna?. Czas i ?ycie mog? by? zmarnowane na wiele sposobów, nawet na robienie kariery.
więcej | Grudzień | Psychologia w pracy


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o