Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się

Marzec


Zaproszenie na konferencję Policon
Korporacja Poligrafów Poznańskich zaprasza na XXIII Międzynarodową Konferencję Naukowo-Techniczną Policon, która odbędzie się w pałacu Sułkowskich w Rydzynie w dniach 17–19 kwietnia 2005 r.
Program konferencji:
17 kwietnia
13.00–15.00 Przyjazd gości, zakwaterowanie, obiad
16.00 Referat programowy: Relacje między inwestorami a instytucjami samorządowymi, otoczeniem biznesu a sektorem nauki w Wielkopolsce (przedstawiciel Urzędu Miasta Poznania)
17.00 Podłoża do druku – offset, kreda, karton i inne (Europapier-Impap Sp. z o.o.)
19.30 Atrakcje w parku pałacowym

18 kwietnia
10.00 Nośniki druku (Heidelberg Polska Sp. z o.o.)
Najnowsze trendy w zakresie uszlachetniania druków (Karl Kowalczyk)
Nowe rozwiązania – CtP i maszyny offsetowe (Krzysztof Pindral)
11.45 Farby (Michael Huber Polska)
Wysokojakościowe opakowania i etykiety – nowe farby i nowe możliwości w druku offsetowym arkuszowym
12.45 Siatki, farby, podłoża do sitodruku
13.30 Wałki w druku UV i mieszanym.
Nowe komponenty i nowe możliwości (Krzysztof Hamrol, Ligum Polska Sp. z o.o.)
14.00 Druk cyfrowy (Konica Minolta Business Solutions Polska Sp. z o.o.)
15.00 Obiad
19.00 Bankiet – Sala balowa

19 kwietnia
7.00–9.00 Śniadanie
Wyjazd do Poznania na targi

Koszt uczestnictwa to 749,00 zł (w tym 7% VAT) – pokój dwuosobowy, 856,00 zł (w tym 7% VAT) – pokój jednoosobowy
Informacji udziela i zgłoszenia przyjmuje Korporacja Poligrafów Poznańskich, tel. (61) 85 19 372, Janusz Ignaszczak (602) 217 977, Hanna Bartczak (502) 337 759, e-mail: jignaszczak@poczta.onet.pl


Targi POLIGRAFIA 2005
W dniach 19–22 kwietnia 2005 r. odbędą się w Poznaniu XX Międzynarodowe Targi Maszyn, Materiałów i Usług Poligraficznych POLIGRAFIA, organizowane przez Międzynarodowe Targi Poznańskie Sp. z o.o. Są to największe w Polsce targi branży poligraficznej, o ugruntowanej pozycji na arenie międzynarodowej. Organizowane są w cyklu dwuletnim. W tym samym miejscu i czasie odbędą się XIV Międzynarodowe Targi Artykułów i Usług Reklamowych EURO-REKLAMA i III Targi Artykułów i Usług Fotograficznych EUROFOTO.
Na targach POLIGRAFIA będzie prezentowana oferta producentów i dostawców z całego świata. Będą obecni światowi liderzy rynku i najbardziej prężne przedsiębiorstwa. Spośród wystawców 40% będą stanowić producenci, importerzy, dystrybutorzy maszyn i sprzętu poligraficznego, 30% zaoferuje usługi poligraficzne, a 20% – materiały i akcesoria eksploatacyjne. Szacuje się, że w ciągu czterech dni targi odwiedzi ponad 20 tysięcy specjalistów, w tym wielu gości zagranicznych.
Targom będą towarzyszyły liczne imprezy, z których najciekawsze to: Konferencja Poligraficzna Polskiej Izby Druku pt. „Polska poligrafia w warunkach Unii Europejskiej, ważne odpowiedzi na ważne pytania” i wręczenie nagród w konkursie Złoty Gryf, Forum Dyskusyjne „PrintBuyer czy PrintPartner? – Przyszłość relacji między zleceniodawcami prac poligraficznych a zakładami poligraficznymi”, ogłoszenie wyników Turnieju Drukarń o Złotą Czcionkę, Print Show – warsztaty dla managerów, Forum Etykietowe, seminarium „Wokół papieru i tektury”. W ramach tzw. przestrzeni specjalnych będą zorganizowane m.in. ekspozycje: Miasteczko Drukarń Polskich – prezentacja możliwości eksportu i promocji polskich usług poligraficznych, Multimedialne Centrum Targowe – prezentacje multimedialne firm branży poligraficznej (z wyjątkiem oferentów papieru, tektury i opakowań), Magazyn Papieru i Tektury – wystawa produktów wybranych z oferty handlowej znanych producentów, przetwórców i dystrybutorów papieru, tektury i opakowań, prezentacja technologii sitodruku – park tematyczny, nowoczesne technologie opraw kalendarzy.
Więcej informacji: Zespół Projektowy POLIGRAFIA, tel. (61) 869 22 87, 869 25 10, 869 21 38, fax: (61) 869 29 56, e-mail: poligrafia@mtp.pl
więcej | Marzec | Aktualności
Nowy papier objętościowy w ofercie Antalis Poland
Na początku tego roku do oferty Antalis Poland został wprowadzony nowy papier objętościowy – Naturalis. Jest on oferowany w dwóch odcieniach: białym i kości słoniowej, oraz w dwóch gramaturach: 120 g/m2 i 250 g/m2. Nowy papier charakteryzuje się wysoką pulchnością (1,1), bardzo dużą gładkością i nieprzezroczystością. Naturalis pozwala na zachowanie podczas drukowania wierności obrazu i bardzo wysokiej jakości druku.
Naturalis nadaje się do odzysku – jest produkowany z bezchlorowej masy drzewnej, pozyskanej z przemysłowych kompleksów leśnych. Spełnia wymogi normy ISO9706 w zakresie trwałości, dlatego może być wykorzystywany do celów archiwizacyjnych oraz wszędzie tam, gdzie jest wymagany papier bezkwasowy.
Ze względu na elegancki wygląd Naturalis jest polecany do drukowania raportów rocznych, papierów firmowych, wizytówek, broszur, wysokiej jakości materiałów promocyjnych oraz kart okolicznościowych.


Terminarz-wzornik Antalisu
W pierwszym tygodniu lutego bieżącego roku do rąk klientów firmy Antalis trafił terminarz 2005 – prezentacja oferty niepowlekanych papierów objętościowych. Główna część wydawnictwa – kalendarium, została wydrukowana właśnie na papierach tego rodzaju. Jako pierwszy został zastosowany Naturalis Smooth – nowość w ofercie Antalis Poland, następne w kolejności to papiery Pamoart i Velours. Notes oraz część opisową, zawierającą wskazówki dotyczące drukowania na papierach objętościowych, a także informacje o każdym z użytych papierów, wydrukowano na papierze Pamobulky.
Okładkę terminarza wykonano z tektury Eskaboard. Karty składające się na środek prezentują papiery z oferty Antalis Poland w różnych, czasem niecodziennych zastosowaniach i z różnymi sposobami zadruku.


Bond Paper Chamois w ofercie Cezeksu
Cezex poszerza kolekcję Bond Paper. Obecnie w ofercie firmy prócz śnieżnobiałego papieru Bond Superwhite jest także kremowy Bond Paper Chamois – bezdrzewny, niepowlekany papier z dwustronnym tłoczeniem o wzorze tkaniny jedwabnej. Nowy produkt świetnie nadaje się do tworzenia wszelkiego rodzaju eleganckich dokumentów firmowych – raportów, sprawozdań, korespondencji. Może służyć także do produkcji ekskluzywnych kalendarzy książkowych. Bond Paper Chamois jest dostępny w gramaturze 80 g/m2 i formatach 43×61 cm i 21×29,7 cm.
Papiery Bond Paper Chamois mogą być zadrukowywane różnymi technikami, między innymi offsetową, typograficzną i sitową, a także w urządzeniach biurowych. Nadają się do bezbarwnego tłoczenia i tłoczenia z folią, a także do różnych operacji introligatorskich – krojenia, złamywania, zszywania czy klejenia.
więcej | Marzec | Aktualności
Herbert Czichon
W poprzednim artykule omówiono płyty foto- i termoczułe. Kolejnym tematem z zakresu technologii od komputera do formy drukowej są naświetlarki laserowe, stosowane zarówno w technologii offsetowej, jak i fleksodrukowej. Celem artykułu jest podanie informacji na temat naświetlarek (dane z listopada 2004 r.), w tym zasad ich działania i zakresu zastosowania dla technologii od komputera do formy offsetowej i fleksodrukowej.
Artykuł opracowano na podstawie rozeznania literaturowego, informacji z międzynarodowych targów poligraficznych drupa 2004 oraz prac własnych. Podobnie jak w poprzednim artykule (nr 10, 11/2004), są tutaj stosowane takie pojęcia, jak: „światłoczułość”, „naświetlanie” i „naświetlarki”.
więcej | Marzec | Computer-to-Plate
Krzysztof Stępień
Wstęp
Obciąg instalowany na cylindrach pośrednich w offsetowych maszynach drukujących stanowi jeden z podstawowych materiałów poligraficznych, odpowiadający na równi z innymi za jakość otrzymywanych druków. Jest on pośrednikiem w przenoszeniu obrazu z formy drukowej zainstalowanej na cylindrze formowym na podłoże drukowe.
Obciąg jest zakładany na płaszcz cylindra pośredniego przy użyciu mechanizmów usytuowanych wewnątrz cylindra. Na powierzchni roboczej cylindra jest naprężany z odpowiednią siłą jednostkową za pomocą tych samych mechanizmów. Bezpieczne zamocowanie obciągu w zamkach cylindra pośredniego zapewniają listwy łączone z brzegami arkusza obciągu. Wytrzymałość połączenia listew z krawędzią arkusza obciągu jest, obok parametrów takich jak grubość, twardość, kompresyjność oraz wytrzymałość na rozerwanie i wydłużenie, ważnym czynnikiem charakteryzującym obciąg. Połączenie listew z arkuszem obciągu powstaje przy przetwarzaniu obciągów ze zwoju w arkusze. Na wymaganą wytrzymałość połączenia listwy z obciągiem ma wpływ również konstrukcja zamka usytuowanego w cylindrze pośrednim danej maszyny.
więcej | Marzec | Maszyny i urządzenia
Dni Otwartych Drzwi w zakładzie KBA w Radebeul

W dniach 17 i 18 lutego 2005 r. w zakładzie firmy Koenig & Bauer AG w Radebeul odbyła się pierwsza w tym roku impreza z cyklu Dni Otwartych Drzwi. Podczas spotkania, noszącego tytuł „Druk 5/5 w formacie B1 czy w podwójnym formacie bez odwracania?”, referaty wygłosili specjaliści z firmy KBA oraz z firm współpracujących. Odbyły się także pokazy pracy maszyn. Wiodącym tematem było dostosowanie parku maszynowego drukarni i jego obłożenia produkcyjnego do struktury zleceń, przy uwzględnieniu wymogów opłacalności ekonomicznej. Szczegółowo omawiane było zagadnienie planowania optymalnego przebiegu produkcji w zależności od objętości pracy i wysokości nakładu w druku akcydensowym. W spotkaniu wzięło udział ponad 300 osób z Niemiec, wielu krajów europejskich i USA. Uczestnicy zostali poinformowani o najnowocześniejszych systemach produkcji arkuszowej w średnim i dużym formacie, łącznie ze zintegrowanym cyfrowym systemem organizacji przepływu prac, oraz o ekonomicznych przesłankach decyzji inwestycyjnych dotyczących zakupu maszyn drukujących w średnim lub w dużym formacie, przed jaką stoją zwłaszcza większe drukarnie.
więcej | Marzec | Maszyny i urządzenia
Rozmowa z prezesem Heidelberg Polska Krzysztofem Pindralem

W numerze, którego wiodącym tematem są maszyny i urządzenia poligraficzne i w którym szczególnie wiele miejsca poświęcamy maszynom drukującym, nie mogło zabraknąć informacji o ofercie, wynikach sprzedaży i planach rynkowego potentata – firmy Heidelberg. W związku ze zbliżającymi się targami Poligrafia 2005 poprosiliśmy o wypowiedź Krzysztofa Pindrala, prezesa zarządu Heidelberg Polska Sp. z o.o.
„Świat DRUKU”: Przed kilkoma miesiącami Heidelberg Polska po raz kolejny otrzymał akredytację Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach programu PHARE na wykonywanie usług w ramach programu Unii Europejskiej – PHARE 2002 i PHARE 2003 w dziedzinie: rozwój i modernizacja przedsiębiorstw w oparciu o nowe technologie. Jaki okres obejmuje akredytacja? Ilu klientów do tej pory skorzystało z dotacji pomocowych? Jakie technologie i rozwiązania cieszą się największym zainteresowaniem?
więcej | Marzec | Wywiad
W dniach od 14 do 17 lutego br. w Lucernie w Szwajcarii odbyła się impreza pod nazwą innowationdays.2005 – międzynarodowe targi w dziedzinie druku, mailingu, obróbki wykończeniowej na żądanie, obróbki produktów poligraficznych ze wstęgi i logistyki usuwania odpadów papierowych. Targi, pod hasłem „Excellence in Paper Processing”, zostały zorganizowane przez firmę Hunkeler przy współpracy kilkudziesięciu jej partnerów.
więcej | Marzec | Maszyny i urządzenia
więcej | Marzec | Targi
Podczas dni otwartych w siedzibie firmy Schiavi w Piacenzy w dniach 7–11 września 2004 po raz pierwszy zaprezentowano najnowszą fleksograficzną maszynę drukującą z centralnym cylindrem, EF 4040.

EF 4040 to pierwsza realizacja w ramach koncepcji uniwersalnego zespołu drukującego zaprezentowanego na targach drupa 2004. Jej innowacyjność wynika z nieidentyfikowania uniwersalnego zespołu drukującego z daną konfiguracją lub modelem maszyny i umożliwia swobodne budowanie różnych rozwiązań alternatywnych, które można wdrożyć w dowolnym czasie w przyszłości po zainstalowaniu maszyny, zgodnie ze zmieniającymi się wymogami producentów opakowań.
więcej | Marzec | Maszyny i urządzenia
W chwili przystąpienia naszego kraju do Unii Europejskiej pojawiły się możliwości uzyskania dodatkowych środków na zakup nowych urządzeń produkcyjnych. Dzięki temu wytwórcy różnego rodzaju towarów mogą znacznie poszerzyć swój park maszynowy, a co za tym idzie, ofertę przedstawianą klientom. Również w przemyśle poligraficznym można zaobserwować wyraźny wzrost liczby zapytań o urządzenia pozwalające na wzbogacenie wachlarza świadczonych usług. Nie wszystkie drukarnie mogą zdecydować się na zakup kilku maszyn drukujących i uszlachetniających – dla nich najbardziej korzystnym rozwiązaniem jest zakup urządzenia pozwalającego na zdobywanie nowych rynków i łączącego w sobie doskonałej jakości druk z dużą liczbą opcji uszlachetniania w linii, przy zachowaniu niewysokich nakładów inwestycyjnych.
więcej | Marzec | Maszyny i urządzenia
Barmey – Wojciech Barabasz jest młodą, dynamiczną i innowacyjną firmą sektora dostawców wyrobów i usług dla branży druku fleksograficznego. Podstawowym założeniem twórcy firmy było stworzenie spójnego i kompletnego pakietu wysokiej jakości produktów i usług przeznaczonego dla wiodących zakładów w branży.
Koncepcja sprzedaży opiera się na rzetelności i otwartości. Firma od lat szeroko upowszechnia wiedzę techniczną dotyczącą oferowanych wyrobów, bowiem świadomy i przemyślany zakup poparty dobrymi efektami w produkcji buduje zaufanie do dostawcy.
więcej | Marzec | Fleksografia
Kazimierz Laskowicz
System szybkiej wymiany elektrod dla optymalizacji ich obsługi i konserwacji

Z punktu widzenia kierownictwa zakładu produkcyjnego konieczność optymalizowania czasów przestojów każdej maszyny bądź linii produkcyjnej jest sprawą oczywistą. Często firmy wprowadzają akordowy system wynagrodzeń, w którym minimalizacją czasów przestojów są zainteresowani również sami operatorzy maszyn. Tak więc zarówno właściciele firm (w końcu oni za wszystko płacą), jak i pracownicy (pensje, premie itd.) są naturalnymi partnerami w rozmowach z tymi producentami urządzeń, którzy biorą ten aspekt pod uwagę i przeznaczają poważne środki na prace rozwojowe, by wprowadzać, a następnie oferować innowacyjne rozwiązania konstrukcyjne przyczyniające się do zmniejszenia przestojów.
więcej | Marzec | Maszyny i urządzenia
Wśród wielu materiałów używanych do uszlachetniania opakowań na szczególną uwagę zasługują folie octanowe Clarifoil. Jest to produkt naturalny, produkowany z pulpy drzewnej – naturalnego i odnawialnego źródła. Może być poddawany ponownemu przetwarzaniu, w 100% ulega biodegradacji, wedug angielskich norm dotyczących odpadów opakowaniowych jest klasyfikowany jako papier i karton.
Najważniejsze zastosowania tych folii to: folie okienkowe do pudełek; folie do laminowania.
więcej | Marzec | Materiały
Pojawiające się w drukarniach „szklane pałace” nie są jedynie elementem kosmetyki maszyn – ich najważniejszym zadaniem jest zmniejszanie uciążliwości warunków pracy drukarzy. Nowoczesne zwojowe maszyny drukujące to kolosy pracujące coraz lepiej, szybciej i wydajniej, lecz tym samym głośniej, często z emisją hałasu powyżej 105 dB(A). Uciążliwe oddziaływanie hałasu na stanowisku pracy powoduje nie tylko uszkodzenia narządu słuchu, ale również poważne zmiany psychosomatyczne, jak nadciśnienie, zaburzenia układu nerwowego oraz naczyniowego. Hałas jest przyczyną złego samopoczucia, utrudnia sen, obniża koncentrację, a tym samym wydajność pracy. Przebywanie przez 8 godzin w hałasie powyżej 90 dB(A) może przyczynić się do poważnych uszkodzeń kosmków narządu słuchu, które już nigdy nie dadzą się zregenerować.
więcej | Marzec | Bezpieczeństwo i Higiena Pracy
Józef Dąbrowski
Powszechnie uważa się, iż wyrób papieru o odczynie kwaśnym został zapoczątkowany w produkcji maszynowej, w której obecnie dokonano przejścia do wyrobu bezkwasowych papierów do zapisu informacji. Tymczasem już w wypracowanej w Fabriano prawdziwie europejskiej rękodzielniczej technice papierniczej zastosowano technologię zasadową. Jej dalsze przekształcenia doprowadziły do wyrobu papierów czerpanych o odczynie kwaśnym. Dowodzą tego obszerne badania stanu zachowania papierów drukowych, które zostały zainicjowane w USA przez W.J. Barrowa. Ich wyniki, ujmujące zestaw danych dla papierów książek wydanych w latach 1507–1949, zostały w założonym przez Barrowa laboratorium uzupełnione i opublikowane dopiero w siedem lat po jego śmierci. Na rysunku 1 przedstawiono opublikowane tam zbiorcze dane, obrazujące zmiany pH wyciągu wodnego papierów zbadanych książek.
więcej | Marzec | Materiały
Ineza Kwiatkowska
Z chwilą przystąpienia Polski do Unii Europejskiej oprócz wszystkich dotychczas ustanowionych, a nie uchylonych, polskich przepisów zaczęły obowiązywać również regulacje prawne obowiązujące w Unii.
Już w 1975 roku Rada Europejskiej Wspólnoty Gospodarczej wprowadziła przepisy regulujące gospodarkę odpadami, zawarte w Dyrektywie ramowej 75/442/EWG z dnia 15 VII 1975 roku w sprawie usuwania odpadów, określającej ogólne zasady postępowania z odpadami. Kolejnym dokumentem dotyczącym gospodarki odpadami było opracowanie pt. „Strategia Wspólnoty w dziedzinie gospodarowania odpadami”, wydane w formie zalecenia przez Radę UE z dnia 8 czerwca 1989 r. Strategia ustala pięć podstawowych kierunków działań w tym zakresie, w kolejności ważności:
Zasada 1 – Zapobieganie powstawaniu odpadów: Państwa członkowskie powinny zapobiegać powstawaniu odpadów poprzez wspieranie rozwoju i wykorzystania nowoczesnych technologii, co oznacza wspieranie tzw. „czystszej produkcji”.
Zasada 2 – Recykling i powtórne wykorzystanie odpadów: Dla wspierania tych działań państwa członkowskie powinny angażować się w prace badawczo-rozwojowe w dziedzinie technologii powtórnego wykorzystania i recyklingu odpadów, wspierać projekty optymalizacji systemów zbierania i segregacji, zmniejszać koszty zewnętrzne powtórnego wykorzystania i recyklingu odpadów.
Zasada 3 – Optymalizacji ostatecznego usuwania odpadów: Uznaje ona składowanie odpadów za „zło konieczne” i postuluje szersze zastosowanie procesów fizykochemicznych i biologicznych do neutralizacji, stabilizacji, kompostowania i fermentacji odpadów.
Zasada 4 – Regulacje przewozu odpadów: Dostosowuje przepisy Unii Europejskiej do wymagań Konwencji Bazylejskiej.
Zasada 5 – Działania naprawcze: Wskazuje kierunki działań związanych z wykrywaniem i rekultywacją „porzuconych składowisk” oraz podkreśla konieczność stosowania zasady „zanieczyszczający płaci”.
więcej | Marzec | Ochrona środowiska
Rozmowa z Jarosławem Krykwińskim, przedstawicielem w Polsce firmy Veletrhy Brno, organizatora targów EmbaxPrint

„Świat DRUKU”: W jakiej kondycji są brneńskie Targi EmbaxPrint?
Jarosław Krykwiński: W bardzo dobrej. Od debiutu imprezy upłynęło 36 lat. Przez ten czas organizatorom udało się zdobyć i ugruntować pozycję jednego z najważniejszych w Europie wydarzeń branży opakowaniowej, papierniczej i poligraficznej. Można śmiało postawić Targi Embax-Print w szeregu takich imprez, jak Interpack, Taropak, Empack, Emballage czy drupa. Moja opinia o targach może być subiektywna, ale myślę, że oceny wystawiane przez uczestników imprezy, czyli wystawców i gości targowych, są bardziej miarodajne. Jeśli 80% wystawców regularnie bierze udział w targach, 89% jest zadowolonych z udziału, a 87% deklaruje zamiar uczestnictwa w kolejnych, jeśli targi odwiedza ponad 30 tysięcy gości z 36 państw i 259 dziennikarzy, świadczy to, że z targami jest wszystko OK. Na pewno pozytywnie wpłynęła na EmbaxPrint zmiana cyklu imprezy. Dwuletnia przerwa pomiędzy spotkaniami specjalistów powoduje, że targi nabierają świeżości, są świętem branży. Myślę, że kondycja targów ma ścisły związek z kondycją branży, a ta sukcesywnie się poprawia. Pośrednikiem w wymianie najnowszych informacji na styku opakowanie-papier-druk są targi, w tym również EmbaxPrint. Międzynarodowa kampania medialna, bogaty program imprez towarzyszących, udział renomowanych światowych firm to recepta na sukces tych targów.
więcej | Marzec | Targi
Piotr Paszkowski
Rozważania na temat zmniejszającej się odpowiedzialności ZUS-u w zakresie ubezpieczenia na wypadek choroby, które przedstawiłem w poprzednim numerze „ŚD”, spotkały się z głosami niezgody na przytoczoną argumentację. Rzeczywiście, operując przykładowymi wyliczeniami, użyłem dość niefortunnego zwrotu, że pracownik „mógł odzyskać z ZUS-u 6114 zł, a po nowelizacji już tylko 3230 zł”. Prawdą jest, że od monopolisty nie da się odzyskać nic lub niewiele, jak również to, że pozbawienie możliwości otrzymywania przedłużonego zasiłku chorobowego dotyczy stosunkowo niewielkiej liczby osób. Nie było moim zamiarem także szokowanie liczbami, choć trzeba przyznać, że ryzyko ponoszone przez ubezpieczyciela spadło znacznie.
Prezentując w swoich artykułach problemy z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych staram się pokazać na przykładach mechanizmy rządzące rynkiem pracy i sposoby rozwiązywania określonych problemów na styku pracownik – pracodawca, oraz rolę państwa w układaniu wzajemnych relacji między podmiotami stosunku pracy.
W zakresie ubezpieczeń społecznych państwo ma niezachwianą pozycję monopolisty do tego stopnia, że w szerokiej świadomości społecznej nie ma siły sprawczej, która mogłaby wzmocnić pozycję osób ubezpieczonych. Czyż nie jest kuriozalną zasadą, że składkę, którą płaci pracownik, pobiera ZUS, czyli państwo, a świadczenie za pierwsze 33 choroby płaci pracodawca? W efekcie jest tak, że wynagrodzenie, pochodzące przecież od pracodawcy, jest – pod rygorem kary – pomniejszane o składkę ubezpieczeniową, a koszt ryzyka ubezpieczeniowego pozostaje po stronie płacącego! Musimy przy tym pamiętać, że w owych 33 dniach mieści się większość zwolnień lekarskich, zatem odpowiedzialność ZUS-u jest żadna!
więcej | Marzec | Prawo pracy
Andrzej Kuśmierczyk
Wstajesz do pracy. Jest szósta, optymistycznie licząc – szósta trzydzieści. Wstajesz. Wiesz, że wstajesz, bo wszystko boli, kręci ci się w głowie. Czujesz, jak załamuje się twój oddech. Wstajesz do pracy. Zaburzenia rytmu serca przyjmujesz jako oznakę zdrowia i gotowości do działania. Myjesz się w pośpiechu. Śniadania nie jesz. Żaden normalny człowiek nie je nad ranem. Wypijasz kawę z nadzieją, że to cię obudzi. Rzeczywiście, ten podły napar wywołuje taki szok w organizmie, że szerzej otwierasz oczy. Jedziesz autobusem – jeśli zdążyłeś, a jeśli nie – stoisz na przystanku i czekasz. W deszczu, w śniegu, błocie. Jeśli jedziesz własnym autem, to też nie od razu – może masz rozładowany akumulator, a może po prostu nie wiesz, dlaczego nie zapala. A może sąsiad stanął tak, że nie sposób się wydostać. Jeśli wszystko jest w porządku, to trzeba już tylko zrzucić śnieg i oskrobać szyby, usiąść w tym zimnym, niewygodnym miejscu, i w drogę, do pracy.
Nie wiesz, czy jesteś spóźniony, czy nie, bo w tym pośpiechu nie patrzysz na zegarek. Wpadasz i... już pracujesz. Nareszcie czas zwalnia. Siedzisz przed komputerem, a czas zwalnia. Mija godzina za godziną, a pierwsza godzina trwa dwie godziny, druga trzy, trzecia – cztery, czwarta – pięć i tak dalej, i już wiesz, że to nigdy się nie kończy. Monotonia. Bolą oczy, szyja. Czujesz się osaczony. Nigdy nie wyjdziesz. Koniec. Możesz pogrążyć się w rozpaczy: gdzieś tam daleko, poza zasięgiem, twój ciepły, przytulny dom, a jeszcze dalej szerokie pola skąpane słońcem, świat.
więcej | Marzec | Psychologia w pracy


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o