Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się
Poligrafia 2003

Czerwiec


50. Międzynarodowe Targi Książki
Od 19 do 22 maja br. w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie odbywały się zorganizowane przez firmę Ars Polona 50. Międzynarodowe Targi Książki – największe spotkanie pisarzy, wydawców i czytelników książek w Europie Środkowo-Wschodniej. Wzięła w nich udział rekordowa liczba wystawców: 580 z 30 krajów, m.in. Szwajcarii, Watykanu, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Portugalii, Izraela, Japonii, Kanady, Włoch. Dla porównania: w zeszłym roku było ich 485. Targi zajęły powierzchnię ponad 10 tysięcy metrów kwadratowych. Liczbę zwiedzających oszacowano na około 42 000. Na otwarciu imprezy był obecny premier Marek Belka.
Gościem honorowym targów była Szwajcaria. Kraj ten reprezentowało 60 wydawców. Przyjechało także dziesięciu pisarzy szwajcarskich, którzy promowali swoje książki i wzięli udział w spotkaniach literackich. Dodatkową atrakcją były wystawy: komiksu szwajcarskiego (Szwajcaria jest ojczyzną tego gatunku) i wystawa poświęcona twórczości wielkiego dramaturga szwajcarskiego Friedricha Dürrenmatta. W Centrum Sztuki Współczesnej – Zamek Ujazdowski odbył się w tym czasie przegląd szwajcarskich filmów dokumentalnych.
Jednym z najważniejszych wydarzeń towarzyszących targom była ekspozycja poświęcona papieżowi Janowi Pawłowi II. Ars Polona, Polska Izba Książki i Stowarzyszenie Wydawców Katolickich zorganizowały w Sali Gagarina wystawę zatytułowaną „I odnowił oblicze ziemi. Tej ziemi”.
Unikalny zbiór ponad stu książek do nauki czytania ze wszystkich kontynentów można było podziwiać na wystawie „Elementarze świata”. Chętnie oglądano także ekspozycję poświęconą Hansowi Christianowi Andersenowi. Polska Izba Książki przygotowała promującą czytelnictwo wystawę pt. „Przyłapani na czytaniu”, na której pokazano fotografie znanych osób (np. Lecha Wałęsy). W Muzeum Narodowym zorganizowano wystawę ilustracji książkowych Salvadora Dali.
20 maja odbyło się uroczyste wręczenie nagród 45. konkursu „Najpiękniejsze Książki Roku 2004”, zorganizowanego przez Polskie Towarzystwo Wydawców Książek. W konkursie wzięło udział 69 wydawnictw, które nadesłały 108 tytułów.
Na targach prezentowały swoją ofertę dwie drukarnie: Opolgraf i Ozgraf (Olsztyńskie Zakłady Graficzne). Przed Pałacem drukarnia cyfrowa Sowa drukowała „na żądanie” papieskie encykliki. Z własnym stoiskiem była też obecna firma Arctic Paper.


Targi Plastpol w Kielcach
Przetwórstwo tworzyw sztucznych to dziś jedna z najpotężniejszych branż światowego przemysłu. Jest również jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się branż gospodarki – zarówno w Polsce, jak i na świecie. Można było się o tym przekonać podczas Międzynarodowych Targów Przetwórstwa Tworzyw Sztucznych Plastpol, które po raz dziewiąty zorganizowały Targi Kielce. Podczas czterech dni targowych w dniach (31 maja – 3 czerwca) swoją ofertę zaprezentowało ponad 600 wystawców z całego świata. Wystawę co roku odwiedza kilkanaście tysięcy specjalistów branży przetwórstwa tworzyw sztucznych.
W tym roku, podobnie jak w latach minionych, w pawilonach targowych prezentowano m.in.: maszyny i urządzenia do przetwórstwa tworzyw, formy i narzędzia wykorzystywane w branży, tworzywa sztuczne, komponenty, opakowania, technologie recyklingu. Swoje osiągnięcia prezentowali wystawcy m.in. z Belgii, Holandii, Hiszpanii, Portugalii, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych. Towarzyszące targom konferencje, sympozja naukowe i dyskusje panelowe cieszyły się dużym zainteresowaniem wystawców i profesjonalistów odwiedzających targi. Jednym z organizatorów konferencji był Instytut Przetwórstwa Tworzyw Sztucznych Metalchem-Toruń, który zaplanował międzynarodową konferencję naukowo-techniczną na temat postępu w wybranych technologiach przetwórstwa tworzyw sztucznych. Zakład Przetwórstwa Tworzyw Sztucznych Plastech – H. Zawistowski zorganizował konferencję „Plastech-Info”. W ramach Otwartego Seminarium Technicznego Plastech-Info 2005 goście i wystawcy dyskutowali o nowych technikach w przetwórstwie tworzyw sztucznych. Na stoisku Muehsam zaprezentowano m.in. wtryskiwanie z rozdmuchiwaniem pojemników z PP, najnowsze metody recyklingu odpadów folii czystej, a także zastosowania szybkich robotów wielofunkcyjnych. Z kolei na stoisku Engel można było obserwować wtrysk trójkomponentowy, wtryskiwanie wspomagane wodą czy wtryskiwanie z wstępnym sprężaniem stopu. Z produkcją folii głęboko tłoczonej z odpadów PET na wytłaczarkach dwuślimakowych, a także z nowymi rozwiązaniami wtryskarek do gumy i tajnikami wtryskiwania wspomaganego gazem obojętnym zwiedzający mogli się zapoznać na stoisku firmy Derei. Politechnika Warszawska zaprezentowała metodę uruchamiania linii do wytłaczania PCW, a Zakłady Azotowe z Tarnowa – nowe modyfikacje tworzyw konstrukcyjnych na bazie PA. Firma A. Schulman przygotowała analizę nowoczesnych kompozycji koncentratów do barwienia i do modyfikacji własności tworzyw sztucznych. To tylko niektóre z prezentacji, w jakich można było wziąć udział na tegorocznych targach.
Jeśli chodzi o polskie firmy związane z branżą poligraficzną, swoje stoiska miały m.in.: agencja reklamowa ARiH Poligrafik, Brenntag Polska – rozcieńczalniki i rozpuszczalniki do farb fleksograficznych i wklęsłodrukowych, Emis – przemysłowa drukarka ink-jet do zastosowań specjalistycznych, Grolman Poland – pigmenty metaliczne, rozjaśniacze optyczne i ftalocyjanina dla sektora poligraficznego, Kendromed – promienniki IR do suszenia nadruku i uaktywniania kleju oraz lampy UV do utwardzania farb i lakierów, Kolor Graf – farby do tampondruku, sitodruku i suchego offsetu UV, Konica Minolta Photo Imaging Polska – mierniki barw: kolorymetry i spektrofotometry, Lohmann Polska – taśmy jedno- i dwustronnie klejące, Merck – Iriodin, pigmenty perłowe do farb drukowych stosowane we wklęsłodruku, sitodruku, fleksografii i offsecie, Olgrum – wałki gumowe dla przemysłu poligraficznego, Orwak Polska – kompaktory i belownice do przerobu odpadów, PGD Polimer Centrum – produkty BOP, używane do produkcji folii, Scorpio – urządzenie do tampondruku firmy Tampoprint, Tampo Profi – urządzenia do tampondruku i sitodruku, Tampotechnika – urządzenia do zdobienia wyrobów z tworzyw sztucznych, Ungricht – wałki rastrowe chromowane i ceramiczne, wałki flekso-graficzne i rotograwiurowe, Zwick Polska – aparatura kontrolno-pomiarowa stosowana m. in. w przemyśle poligraficznym, opakowaniowym i papierniczym.
Międzynarodowe Targi Przetwórstwa Tworzyw Sztucznych Plastpol są jedną z trzech imprez organizowanych przez Targi Kielce, które zostały przyjęte do elitarnego Globalnego Stowarzyszenia Przemysłu Targowego UFI, zrzeszającego najlepsze wystawy. Patronat honorowy nad tegoroczną wystawą sprawowało Polskie Stowarzyszenie Przetwórców Tworzyw Sztucznych. Partnerem medialnym były dziennik „Rzeczpospolita” i kwartalnik „Tworzywa”, zaś partnerem internetowym – vortal tworzywa.com.pl.
więcej | Czerwiec | Aktualności
Zmiany personalne w Eurintrade Poland
Z początkiem kwietnia bieżącego roku Marek Wąsowski został mianowany nowym dyrektorem zarządzającym (CEO) firmy Eurintrade Poland Ltd. Sp z o.o.
Marek Wąsowski jest absolwentem Politechniki Śląskiej w Gliwicach (1983), ukończył też studia podyplomowe z zakresu administracji i zarządzania na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Przez wiele lat gromadził doświadczenia pracując dla międzynarodowych korporacji telekomunikacyjnych.
„Moment objęcia tego stanowiska w firmie Eurintrade jest dość wyjątkowy” – stwierdził Marek Wąsowski. „Dwie osoby z firmy zasiliły szeregi naszych kluczowych partnerów biznesowych: mój poprzednik Zbigniew Suleja przeszedł do pracy w firmie DuPont Polska, Andrzej Wasielak rozpoczął pracę w firmie Agfa Sp. z o.o. jako regionalny kierownik sprzedaży. Wynika z tego konieczność wypełnienia etatów – rozważam także promocję wewnętrzną. Jednocześnie pragnę zakomunikować, iż z początkiem maja bieżącego roku znakomity i ceniony fachowiec w branży, absolwent poligrafii Wyższej Szkoły Technicznej w Lipsku, Jacek Galiński ponownie został naszym pracownikiem. Warto przypomnieć, że Jacek Galiński już jako magistrant pracował na początku lat osiemdziesiątych nad możliwością naświetlania płyt polimerowych światłem lasera. Stworzył pierwszą offsetową płytę z polimerową warstwą kopiową, naświetloną światłem zgodnym z laserem HeNe, z której z dobrym efektem wykonano druki. Dzięki takim fachowcom firma Eurintrade będzie mogła służyć profesjonalną wiedzą i doświadczeniem wychodząc naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom klientów”.
W ofercie firmy Eurintrade Poland są materiały i urządzenia potrzebne do przygotowania formy drukowej dla technik offsetowej i fleksograficznej – począwszy od skanerów, aż po płyty drukowe analogowe i cyfrowe dla offsetu oraz fleksografii, a także niezbędne do wytwarzania form drukowych urządzenia i technologie, czyli naświetlarki dla obu technik druku – przede wszystkim systemy CtP. Eurintrade jest największym w Polsce dystrybutorem produktów Agfa – Systemy Graficzne. Jako partner Agfy firma dokonała instalacji kilkunastu naświetlarek do filmów oraz systemów CtP.
Jako dystrybutor produktów firmy Du Pont Eurintrade oczekuje, że powstanie Du Pont Polska znacznie wzmocni ofertę Eurintrade, a przede wszystkim da możliwość wspólnych działań i przygotowania elastycznej oferty, będącej odpowiedzią na wciąż rosnące wymagania rynku. Jako generalny przedstawiciel firmy DuPont w zakresie proofingu Eurintrade wprowadza na rynek najnowocześniejsze technologie związane z wykonywaniem odbitek próbnych Cromalin. Obecnie w Polsce działa kilkadziesiąt systemów analogowych Cromalin, a od kilku lat dominującą rolę w wysoko-jakościowym proofingu cyfrowym odgrywa również Digital Cromalin. Urządzenia cyfrowe są dostępne w dwóch liniach: znane od kilku lat AQ/iG, oraz nowe systemy w technologii DOD – Cromalin b2/b3.
W branży fleksograficznej spółka reprezentuje na prawach wyłączności jednego z największych producentów płyt fotopolimerowych na świecie – Asahi Kasei. Dzięki bardzo wysokiej jakości płyt Asahi zdobywa coraz większy udział w rynku, a Eurintrade stał się trzecim największym dostawcą płyt fotopolimerowych w Polsce. W kooperacji z głównym dystrybutorem oferuje systemy cyfrowe do płyt flekso – CDI, oraz oprogramowanie graficzne do projektowania opakowań (Esko Graphics).
Z początkiem 2001 roku firma poszerzyła zakres działalności o materiały do druku wielkoformatowego ink-jet oraz do zadruku laserowego rozpoczynając sprzedaż materiałów hiszpańskiego producenta Abezeta.
Firma Eurintrade rozpoczęła działalność w Polsce w 1992 roku. Obecnie ma oddziały w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu i Poznaniu. Działa w całym kraju poprzez sieć regionalnych kierowników sprzedaży wspieranych przez asystentów sprzedaży oraz przez pracowników Działu Logistyki. Dostawy realizuje z trzech magazynów zlokalizowanych w Warszawie, Krakowie i we Wrocławiu.


XSYS zamiast ANI i BASF
Sfinalizowana została transakcja nabycia przez CVC Capital Partners przedsiębiorstw BASF Drucksysteme GmbH i ANI Printing Inks. Nowa nazwa połączonych firm ANI Printing Inks i BASF Printing Systems brzmi XSYS Print Solutions (prawidłowa wymowa: Eks-sys). „Dlaczego X [eks]?” – czytamy w komunikacie firmy. „Mamy ekstra szeroką gamę produktów, X nowych osiągnięć, X możliwości dla naszych klientów i X szans dla naszych pracowników. ‘SYS’ oznacza systemy”. Dalej firma pisze, iż w związku z tym, że coraz trudniej jest utrzymać dobrą pozycję na rynku, że przewidywane jest nasilanie się presji na koszty, a technologia rozwija się w zawrotnym tempie, podjęto decyzję o połączeniu spółek ANI Printing Inks i BASF Printing Systems, aby w ten sposób wykorzystać mocne strony obu przedsiębiorstw.
XSYS Print Solutions to obecnie największy europejski dostawca rozwiązań systemowych dla przemysłu poligraficznego i opakowaniowego. Żaden inny dostawca nie ma równie szerokiej oferty. We wszystkich ważnych dziedzinach przemysłu poligraficznego i opakowaniowego XSYS Print Solutions należy do wiodących dostawców.
Grupa XSYS opracowuje, wytwarza i sprzedaje farby drukowe, płyty drukowe oraz pigmenty i żywice dla przemysłu poligraficznego i opakowaniowego. W trzydziestu krajach znajduje się ponad 65 oddziałów firmy, a w innych pięćdziesięciu – dobrze rozwinięta sieć dystrybutorów. Grupa, z główną siedzibą w Stuttgarcie (Niemcy), zatrudnia na całym świecie około 3600 osób, a wartość jej sprzedaży w 2004 roku wyniosła 880 milionów euro.
więcej | Czerwiec | Aktualności
Herbert Czichon
Naświetlarki laserowe
Stosowane są naświetlarki: bębnowe zewnętrzne, bębnowe wewnętrzne z lustrem, bębnowe wewnętrzne z dodatkowym cylindrem z diodami laserowymi, płaskie.
Za pomocą wszystkich naświetlarek można uzyskać obrazy o gęstości rastra co najmniej 80 pkt./cm, przy czym możliwości wykonywania rysunków rastrowych o wyższych gęstościach zazwyczaj nie są wykorzystywane.
więcej | Czerwiec | Computer-to-Plate
Michael Nitsche
W naszych czasach większość branż, w tym także poligrafia, nosi cechy dojrzałego przemysłu. Dojrzałe przemysły odznaczają się tym, że podstawowa technika jest powszechnie opanowana, nie stanowi więc bariery dla wkraczających w daną dziedzinę. Z biegiem czasu do branży wchodzi coraz więcej graczy – w sumie więcej niż potrzeba dla zaspokojenia zapotrzebowania rynku. W efekcie powstaje nadwyżka mocy produkcyjnych i dochodzi do spadku cen. Ponieważ dotyczy to wszystkich, cała branża popada w trudności i stagnację.
Jakie opcje, jakie strategie mogą dopomóc w wyjściu z tego zastoju? Rozwiązaniem o sprawdzonej skuteczności jest strategia wartości dodanej (Added Value). Oznacza ona wzbogacenie produktów, produkcji i usług o dodatkową wartość.
Jak ta teoria przekłada się na praktykę przemysłu poligraficznego? Odpowiedź kryje się pod pojęciem, które niedawno zostało stworzone i już zdążyło się przyjąć, a mianowicie: „Value Added Printing” (VAP; drukowanie z wartością dodaną, albo inaczej: wartość dodana w druku).
więcej | Czerwiec | Offset
„Świat DRUKU”: W pierwszej połowie roku firma KBA-Grafitec wzięła udział w dwóch ważnych dla branży poligraficznej wydarzeniach: w targach Poligrafia w Poznaniu i EmbaxPrint w Brnie. Jaki był główny cel udziału firmy w tych imprezach i czy został on w pełni zrealizowany?
Jens Junker: Podczas obu imprez przedstawialiśmy firmę KBA-Grafitec jako strategiczny nabytek firmy Koenig & Bauer AG. Na targach Embax mogliśmy już zaprezentować nasze produkty jako integralną część portfolio KBA. Biorąc pod uwagę, że upłynęły zaledwie dwa miesiące od transakcji, był to sukces wynikły z ciężkiej pracy naszych działów produkcji i marketingu, wspieranych przez kolegów z centrali KBA. Obie imprezy targowe były naszym ogromnym sukcesem. Nie tylko podpisaliśmy kontrakty, ale zbudowaliśmy mocny fundament dla naszej przyszłej sprzedaży w Polsce, Czechach oraz innych krajach Europy Centralnej i Wschodniej.
więcej | Czerwiec | Wywiad
Świat DRUKU: Na początku tego roku nastąpiły radykalne zmiany w firmie MAN Roland Polska. Czy było to związane z globalną strategią przedsiębiorstwa, czy raczej wpływ miały bezpośrednio wyniki firmy na polskim rynku?
Patrick Noon: Jednym z powodów było to, że wyniki nie były zgodne z naszymi oczekiwaniami. Zmiany mają też związek ze środkami, jakie zaczęliśmy stosować rok temu w celu osiągnięcia naszych krótko- i długoterminowych celów.
więcej | Czerwiec | Wywiad
Żyjemy w dobie niezwykle szybkiego rozwoju technologii. Udoskonalane i modernizowane są systemy produkcyjne, podnoszona jakość we wszystkich gałęziach i branżach przemysłu. Szybki postęp dokonuje się także w przemyśle poligraficznym. Zasadniczym motorem dążenia do wzrostu wydajności i dalszego podnoszenia jakości są rosnące oczekiwania klientów, presja na obniżanie kosztów, dążenie do wzrostu konkurencyjności.
Specjaliści z hubergroup, we współpracy z angielską firmą MFX®, wychodząc naprzeciw wymienionym powyżej oczekiwaniom opracowali system drukowania kolorów metalicznych MetalFX®, umożliwiający odtwarzanie szlachetnych metalicznych efektów barwnych, których uzyskanie w offsecie arkuszowym do tej pory nie było możliwe. Zaletą tej technologii jest możliwość uzyskania 600 zdefiniowanych odcieni metalicznych w jednym przejściu przez maszynę.
więcej | Czerwiec | Technologie
Przemiana cieczy w cia?o sta?e z zastosowaniem promieniowania UV do zainicjowania tego procesu jest znana od pocz?tku ubieg?ego wieku. Proces ten zosta? po raz pierwszy zastosowany przemys?owo w 1940 roku do utrwalania farby i pow?ok do drewna. Przemys? poligraficzny zacz?? stosowa? technologi? UV dopiero w latach siedemdziesi?tych XX w., kiedy to zosta?a opracowana pierwsza farba offsetowa utrwalana UV. Rezultaty dzi? osi?gane s? mo?liwe tylko dzi?ki wspó?pracy producentów materia?ów, projektantów receptur i dostawców urz?dze?.
Poni?szym tekstem rozpoczynamy cykl artyku?ów, które z?o?? si? na kompendium wiedzy o technologii UV.
więcej | Czerwiec | Technologie
Krzysztof Mastalerz
Wstęp
Papier otrzymywany tradycyjnie z surowców roślinnych, a wykorzystywany jako podłoże drukowe, ma różnorodne zastosowania i przeznaczenie. Brak wystarczającej odporności na przedarcie i zniszczenie oraz brak możliwości powtórnego przetworzenia z uzyskaniem wytworu o dobrej jakości przyczyniły się do poszukiwania nowych rozwiązań.
Badania i próby prowadzone przez przemysł petrochemiczny i drzewny nad uzyskaniem papieru odznaczającego się lepszymi właściwościami wytrzymałościowymi doprowadziły około 1970 roku do wytworzenia w firmie Union-Carbide pierwszego plecionego, półprzezroczystego materiału wykonanego na bazie poli(propylenu). Nazwano go papierem syntetycznym – Ucar. Pod względem właściwości drukowych odznaczał się on cechami bardzo zbliżonymi do papieru wykonanego z masy celulozowej. W produkcji papieru z wykorzystaniem włókien syntetycznych dostrzeżono alternatywę dla produkcji papieru z surowców naturalnych i pewne korzyści, jakie mogłyby wyniknąć w efekcie udoskonalania tego produktu.
więcej | Czerwiec | Materiały
Paweł Kaźmierczak
Kod kreskowy, zgodnie z definicją podaną w normie PN-EN 1556: 2001 „Kody kreskowe. Terminologia”, jest to „wzór równoległych prostokątnych kresek i spacji, uporządkowanych zgodnie z zasadami kodowania zawartymi w opisach poszczególnych symbolik, w celu przedstawienia danych w postaci czytelnej maszynowo”.
W zakładach poligraficznych z reguły kody kreskowe są drukowane łącznie z szatą graficzną całego opakowania lub etykiety. Kody te nie są jednak zwykłym elementem dekoracyjnym czy informacyjnym drukowanym na opakowaniu. Wymagają one bardzo dużej dokładności wydruku, gdyż są elementem opakowania, który musi być odczytywany automatycznie, przy zastosowaniu czytników kodów kreskowych. O wymaganiach odnośnie precyzji wydruku kodów kreskowych może świadczyć np. to, że zgodnie z normą PN-EN 797+AC: 1997 „Kody kreskowe. Wymagania dotyczące symboliki EAN/UPC” odchyłka szerokości kresek kodów EAN/UPC o współczynniku powiększenia 0,80 nie powinna przekraczać +/– 35µm. Tak więc zakład poligraficzny musi szczególną uwagę zwrócić na jakość odwzorowania tego elementu grafiki opakowania.
W przypadku niepoprawnej jakości kodu kreskowego może grozić drukarni reklamacja wydrukowanego opakowania, co zwykle wiąże się z dużymi kosztami, a może również skutkować utratą klientów.
więcej | Czerwiec | Produkcja i technika
W dniu 15 kwietnia br. firma Wolff Trading zorganizowała w swojej siedzibie przy Trakcie Lubelskim w Warszawie seminarium poświęcone materiałom i urządzeniom do termolaminacji firmy GBC.
W pierwszej części spotkania Aleksandra Wolff zaprezentowała ofertę firmy Wolff Trading – dostawcy materiałów (offset, fleksografia, uszlachetnianie, introligatornia) i urządzeń dla poligrafii (linie lakierujące UV, linie do laminowania firmy Steinemann, termolaminarki firmy GBC, urządzenia do przygotowywania matryc). Przedstawiła strukturę firmy: dwa oddziały regionalne warszawskie, oddziały w Łodzi, Krakowie, Poznaniu, Gdańsku, Wrocławiu. Następnie skoncentrowała się na uszlachetnianiu druków. Wyjaśniła, dlaczego laminuje się druki i na czym polega termolaminacja (jest to nakładanie podgrzanej folii poprzez docisk do zadrukowanego papieru lub kartonu). Porównała metody laminowania na zimno i na gorąco, wskazując na zalety termolaminacji – metoda łatwa w stosowaniu i wydajna, bardzo podnosząca jakość produktu, stwarzająca warunki do jego dalszej obróbki, nadająca się także dla druków cyfrowych. Proces termolaminowania jest mniej ryzykowny niż laminowanie na mokro – mniejsze ryzyko zmiany kolorów i delaminacji. Występuje doskonała adhezja przy dalszej obróbce (zginanie, złocenie, wykrawanie etc.). Termolaminowanie nie wymaga kosztownych inwestycji – z zestawienia kosztów inwestycyjnych maszyn do laminowania na zimno oraz bezrozpuszczalnikowego i maszyn do termolaminacji wynika, że koszty tych ostatnich są około siedmiokrotnie niższe. Na koniec swego wystąpienia referentka zaznaczyła, że w dobie rozwoju druku cyfrowego uszlachetnianie tego typu druków jest ważnym zagadnieniem, a firmy zajmujące się laminowaniem niechętnie podejmują się laminowania druków cyfrowych ze względu na związane z tym trudności. Firma GBC stworzyła i opatentowała technologię Hi-Tac Lay Flat, która zapewnia dobre przyleganie folii do farb używanych do drukowania cyfrowego. Cała gama urządzeń GBC jest dostosowana do pracy z folią Hi-Tac Lay Flat.
więcej | Czerwiec | Relacja
W końcu kwietnia w siedzibie firmy Herzog + Heymann w Bielefeld w Niemczech odbyła się impreza Open House oraz konferencja prasowa. Konferencję otworzyły dwa wystąpienia wprowadzające, po czym nastąpiły prezentacje konkretnych rozwiązań technicznych.
Pierwszy z referatów wprowadzających, pt. „Rok po targach drupa 2004 – MBO i Herzog + Heymann umacniają swoją pozycję na światowych rynkach”, wygłosił Bernfried Moosmann, dyrektor zarządzający MBO. Poinformował, że rok 2004 przyniósł grupie MBO/H+H wzrost wielkości zamówień i wzrost obrotów przekraczający średnią dla branży – i to pomimo utrzymującej się niedobrej koniunktury. W trudnym otoczeniu grupa MBO/H+H umocniła swoją czołową w świecie pozycję w technologii złamywania. Motorem napędowym rozwoju były USA, Niemcy i Francja. Własne spółki prowadzące sprzedaż i serwis: MBO America i MBO France znacznie zwiększyły swoje udziały w rynku. Niestety, postępujący spadek cen tłumi wzrost zysków. Przerost mocy produkcyjnych w branży poligraficznej i w przemysłach ją zaopatrujących powodują wzrost presji na ceny produktów poligraficznych i nowych maszyn. Dodatkową trudność stanowi to, że niektórzy uczestnicy rynku działają w sposób niezorientowany na zysk. Finansowanie nowych inwestycji jest utrudnione z powodu złej sytuacji finansowej drukarń.
więcej | Czerwiec | Relacja
Od 20 do 23 maja br. trwały Międzynarodowe Targi Przemysłu Opakowaniowego, Papierniczego i Drukarskiego Embax-Print, zorganizowane w Brnie przez spółkę Veletrhy Brno (przedstawicielem Targów Brneńskich w naszym kraju jest Agencja Promocji Eksportu z Częstochowy i ona organizowała wyjazd na targi przedstawicieli polskich wydawnictw branżowych). Dzień przed targami odbyła się międzynarodowa konferencja Papier-Druk-Opakowanie (Papier-Tisk--Obaly), zorganizowana przez Związek Przemysłu Papierniczego i Celulozowego oraz Związek Opakowań SYBA. W jej programie znalazły się m.in. wystąpienia:
• „Doświadczenia z papierami makulaturowymi do produkcji tektury falistej” – Luděk Juřica, Kappa Morava Paper
• „Nowoczesne wytwarzanie tektury falistej” – Jürgen Heindl, Prowell Germany
• „Nowości w produkcji tektury z mikrofalą” – Arthur Balduk, BHS Corrugated (Holandia)
• „Bobst i jego wizja drukowania, cięcia i innych czynności po druku” – Alain Grivel, Bobst SA (Szwajcaria)
• „Maszyny offsetowe do produkcji opakowań” – Jaroslav Masopust, MAN Roland Praha
• „Materiały opakowaniowe o właściwościach barierowych” – Karol Vaško, Freising Germany
• „Rozwój narzędzi do pomiaru barw” – specjaliści z firm Huhta-maki i X-Rite (Czechy).
więcej | Czerwiec | Targi
W dniach 31 maja – 4 czerwca w halach Neue Messe München odbyły się targi FESPA 2005, będące największą imprezą wystawienniczą w dziedzinie sitodruku i druku cyfrowego. Na tego-rocznych targach swoje rozwiązania prezentowało 523 wystawców, którzy przedstawili szeroki wybór maszyn, oprzyrządowania i materiałów stosowanych w sitodruku i druku cyfrowym.
więcej | Czerwiec | Targi
Rok 2005 to dwudziesty piąty rok istnienia Labelexpo. Pierwsza wystawa etykiet zorganizowana w Londynie była lokalnym spotkaniem dla niszowego wówczas sektora producentów etykiet, kodów i oznakowań. Sponsorowana przez Labels & Labeling ekspozycja wraz z towarzyszącą jej konferencją stały się zalążkiem dzisiejszej światowej wystawy Labelexpo. W połowie lat osiemdziesiątych wystawa przeniosła się do Brukseli. Label-expo, które współcześnie przyciąga największych producentów urządzeń do druku wąskowstęgowego oraz dostawców materiałów do produkcji etykiet, szybko zmieniło się w ekspozycję rangi europejskiej, głównie dla prężnie rozwijającego się rynku etykiet samoprzylepnych.
W tamtym czasie branża etykiet samoprzylepnych przechodziła okres przeobrażeń na miarę rewolucji technologicznej. Rozwój rotacyjnych maszyn drukujących i farb do druku rotacyjnego, narodziny technik cyfrowych i reprograficznych, koncepcja sitodruku rotacyjnego, wielozadaniowych maszyn drukujących, szybki rozwój atramentów UV, wprowadzenie materiałów do bezpośredniego nadruku termicznego i znakowania towarów – dla producentów materiałów samoprzylepnych było to odejście od wytwórczości rzemieślniczej, powstanie zaawansowanego technicznie przemysłu.
więcej | Czerwiec | Targi
W dniu 20 maja 2005 r. w Belwederze odbyła się uroczysta prezentacja albumu „Poligrafia sztuce – Sztuka poligrafii”, wydanego dla uczczenia setnej rocznicy powstania warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Uroczystość była zorganizowana przez Polskie Bractwo Kawalerów Gutenberga i Akademię Sztuk Pięknych w Warszawie.
więcej | Czerwiec | Wydarzenie
Na polskim rynku coraz częściej słychać o maszynach drukujących (a także o innych maszynach poligraficznych) pochodzących od dalekowschodnich producentów. W maju w Pekinie odbyły się targi China Print, które jak się dowiadujemy, odwiedziło wielu gości z Polski. Wśród zwiedzających targi był Sławomir Wojtaś, właściciel Zakładów Artystycznych ART, które od kwietnia tego roku wraz z firmą Beiren Henn Grafo oraz Xteam w ramach holdingu Henn Group Polska są dystrybutorem maszyn i urządzeń poligraficznych takich potentatów chińskich, jak: Beiren Printing Machinery Holdings Ltd., Guowang, Weifang, Qufu Henn. Współpraca obejmuje wdrażanie i sprzedaż maszyn i urządzeń poligraficznych na polskim rynku.
Poprosiliśmy Sławomira Wojtasia, aby na naszych łamach podzielił się z czytelnikami swoimi wrażeniami z pobytu w Chinach i spostrzeżeniami, jakie nasunęły mu się podczas zwiedzania targów China Print. Oto, co nam powiedział.
więcej | Czerwiec | Wywiad
Z roku na rok coraz więcej firm włącza się w obchody Dnia Drukarza. W zależności od lokalnej tradycji, a także od pomysłowości oraz – co tu kryć – od możliwości organizatorów, uczestnikom proponuje się najróżniejsze atrakcje: od pasowania młodych adeptów zawodu i składania kwiatów pod pomnikiem Gutenberga, przez koncert muzyki klasycznej, po rajd samochodowy i tańce przy dźwiękach ludowej kapeli. Słowem: dla każdego coś miłego. To ważne, jako że z roku na rok imprezy gromadzą coraz więcej uczestników. Na spotkania przyjeżdżają całe rodziny i bawią się wszyscy – od malucha do seniora. Odżywa tradycja majówek i wspólnych zabaw przy ognisku. Kto wie, może odżywa też poczucie wspólnoty i solidarności zawodowej drukarzy?
więcej | Czerwiec | Relacja
Firma Cezex zorganizowała 9 czerwca br. Wielką Galę Finałową III konkursu „Obsesja Papieru”, podczas której wręczono statuetki zwycięzcom konkursu.
13 maja obradowało jury konkursu, któremu podobnie jak w zeszłym roku przewodniczył znany artysta plastyk Andrzej Pągowski. W skład jury weszli: Monika Bartnik – zastępca redaktora naczelnego tygodnika „Brief”, Kot Przybora – prezes Klubu Twórców Reklamy, prof. dr hab. Wiesław Godzic – wykładowca Wyższej Szkoły Psychologii Społecznej, a także przedstawiciele firmy Cezex – członek zarządu Justyna Lewicka i Artur Skrzypczak, specjalista ds. produktu.
więcej | Czerwiec | Relacja
Piotr Paszkowski
Zdarzyło mi się być poproszonym o skonstruowanie nietypowej umowy o pracę na czas określony, która gwarantowałaby pracownikowi dłuższy okres wypowiedzenia niż przewiduje to kodeks pracy. Otóż w świetle art. 33 k.p. strony takiej umowy mogą, przy jej zawieraniu na czas dłuższy niż 6 miesięcy, przewidzieć dopuszczalność wcześniejszego jej rozwiązania za dwutygodniowym wypowiedzeniem. Powstało zatem pytanie, czy strony takiej umowy mogą przewidzieć dłuższy okres wypowiedzenia?
Po analizie przepisów prawa pracy należało stwierdzić, że nie ma przeszkód wobec zastosowania dłuższego okresu wypowiedzenia, pod warunkiem zachowania zasady określonej w art. 18. § 1 k.p. który stwierdza, że „postanowienia umów o pracę oraz innych aktów, na których podstawie powstaje stosunek pracy, nie mogą być mniej korzystne dla pracownika niż przepisy prawa pracy”. Inaczej mówiąc, strony mogą przewidzieć dłuższy okres wypowiedzenia pod warunkiem, że takie przedłużenie będzie korzystne dla pracownika. Jeśli zatem przewidziano możliwość rozwiązania umowy za miesięcznym wypowiedzeniem, to taki termin wiąże pracodawcę w sytuacji, gdyby ten zechciał umowę wypowiedzieć, a pracownik nie byłby zainteresowany wcześniejszym odejściem. Odmienna byłaby sytuacja pracownika chcącego wcześniej rozstać się z pracodawcą z uwagi np. na ofertę atrakcyjniejszego zatrudnienia. Dla pracownika obowiązujący jest w tym przypadku zapis ustawowy jako bardziej korzystny, nawet gdyby w zapisie umowy nie było to wyraźnie wskazane. Działa bowiem w tym przypadku zapis art. 18 § 2 k.p. o treści: „postanowienia umów i aktów, o których mowa w § 1, mniej korzystne dla pracownika niż przepisy prawa pracy są nieważne; zamiast nich stosuje się odpowiednie przepisy prawa pracy”.
Z powyższego przykładu wynika, że każde rozwiązanie odmienne od przepisów prawa pracy staje się prawem wymagalnym pod warunkiem, że jest bardziej korzystne dla pracownika. Nic zatem nie stoi na przeszkodzie, aby strony negocjowały warunki umowy o pracę nie tylko w zakresie wysokości wynagrodzenia, ale także innych elementów, jak np. wymiaru urlopu czy czasu pracy. Nie będzie błędem, jeżeli pracownik wynegocjuje 30 dni urlopu wypoczynkowego, bowiem kodeksowy wymiar 26 dni po 10 latach pracy należy traktować jako należne minimum. Pracodawca musi jednak pamiętać, że nawet w przypadku zgody pracownika na zawarcie w umowie o pracę niższego wymiaru urlopu będzie go obowiązywał zapis kodeksowy. Umówienie się na przykład na 15 dni urlopu jest z mocy prawa nieważne.
więcej | Czerwiec | Prawo pracy

  | < 1 >  2  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o