Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się
Poligrafia 2003

Grudzień


Sto firm w Polskiej Izbie Druku
W listopadzie br. do Polskiej Izby Druku przystąpiła setna firma. „Jubileuszowym” członkiem PID jest Duplo Polska. W ciągu ostatniego półtora roku liczba firm należących do Izby zwiększyła się o ponad 50%. Ryszard Czekała, pełniący funkcję dyrektora biura PID od marca 2004 roku, nie ukrywa satysfakcji z rosnącej pozycji Izby i mówi: „Cieszymy się, że w ciągu ostatnich miesięcy do Izby nie tylko przystępują nowi członkowie, ale też wracają w nasze szeregi firmy niegdyś należące do PID, jak choćby Drukarnia Naukowo-Techniczna. Co istotne, wśród nowych członków są zarówno przedsiębiorstwa handlowe, np. Siegwerk Polska i Duplo Polska, jak również drukarnie. To oznacza, że wiele firm dochodzi do wniosku, że do Izby warto należeć”.
Wzmożoną działalność Polskiej Izby Druku dostrzegł Tomasz Gajkowski, dyrektor generalny firmy Duplo Polska. „Decyzja o przystąpieniu do Izby jest dla nas naturalna, choć firma Duplo Polska powstała dopiero w kwietniu tego roku. Polska Izba Druku ma w założeniu zrzeszać, jak również wspierać firmy poligraficzne. Co więcej, jako dostawca rozwiązań dla branży poligraficznej chcemy być blisko spraw, które dotyczą naszych klientów. W ostatnich dwóch latach widać też sporą liczbę nowych inicjatyw podejmowanych przez PID: organizację konferencji, szkoleń, wyjazdów dla drukarzy, imprez integracyjnych. Biorąc to wszystko pod uwagę, trudno wyobrazić sobie, aby nasza firma pozostawała poza Izbą” – mówi Tomasz Gajkowski.
Zainteresowanie przynależnością do Polskiej Izby Druku Ryszard Czekała tłumaczy następująco: „Zorganizowaliśmy ostatnio szereg szkoleń z zakresu pozyskiwania funduszy unijnych oraz technik negocjacyjnych. Wzięło w nich udział w sumie ponad sto firm, głównie członków PID. Pod koniec zeszłego roku zorganizowaliśmy też pierwsze spotkanie integracyjne, bardzo pozytywnie odebrane przez uczestników. Ostatnie działania Polskiej Izby Druku wiążą się z promowaniem polskich drukarń za granicą. W listopadzie grupa rodzimych drukarzy wzięła udział w misji handlowej do Francji, zorganizowanej wspólnie przez PID i Wydział Ekonomiczno-Handlowy Ambasady Polski w Paryżu. Dzięki temu wyjazdowi nawiązane zostały nowe kontakty biznesowe. Mam sygnały o pierwszym kontrakcie, będącym owocem tego wyjazdu”. Poza misjami handlowymi PID zajmuje się też pośredniczeniem w kontaktach pomiędzy zagranicznymi zleceniodawcami a polskimi drukarniami, m.in. poprzez organizację spotkań biznesowych.
Ostatni rok obfitował także w inne, ważne dla Polskiej Izby Druku wydarzenia. Organizacja przeniosła się do nowej siedziby, zaś w kwietniu wybrano nowe władze PID; prezesem został Robert Musiał, dyrektor Pionu Druku w firmie Agora SA. Także w kwietniu, na targach Poligrafia, zorganizowana została kolejna już Konferencja Poligraficzna, w której wzięło udział ponad dwieście osób. Te same targi były też miejscem wręczenia kolejnej edycji Złotych Gryfów, najbardziej prestiżowych nagród w polskiej poligrafii.


Sympozjum Fleksograficzne Chespy
W dniach 24–25 listopada br. w sali konferencyjnej hotelu Mercure w Opolu odbyło się VIII Sympozjum Fleksograficzne zorganizowane przez firmę Chespa. Spotkanie było przeznaczone dla klientów oraz współpracowników firmy i miało przyczynić się do lepszej integracji środowiska oraz pogłębienia wiedzy o fleksografii.
Słowa powitania wygłosił prezes Chespy, Joachim Siekiera (na zdjęciu poniżej), opowiadając także o najnowszych inwestycjach w firmie i nagrodach, jakie w ostatnim czasie zdobyła. Pierwszy wykład, zatytułowany „Systemy tulejowe do wykonywania form fleksograficznych”, wygłosił Herbert Czichon z Instytutu Poligrafii Politechniki Warszawskiej. Przedstawił w nim budowę, rodzaje i zastosowanie systemów tulejowych w druku fleksograficznym. Sander Hendrix z firmy Stork Digital Imaging z Holandii zaprezentował wykład: „Barwa i jej pomiar”. Sympozjum zaszczyciła także swoim wykładem Hanna Gronkiewicz-Waltz (Uniwersytet Warszawski), która mówiła o „Uwarunkowaniach zewnętrznych i wewnętrznych rozwoju gospodarczego w Polsce”. Temat wzbudził duże zainteresowanie i wywołał burzliwą dyskusję uczestników spotkania.
Drugi dzień konferencji rozpoczął Konrad Bassek z firmy Chespa prezentacją zatytułowaną „Nowe uregulowania UE dotyczące farb drukarskich”. Jej celem było uzmysłowienie słuchaczom istoty problemu zanieczyszczeń środowiska powodowanych środkami chemicznymi zawartymi w farbach rozpuszczalnikowych i wyróżnienie najważniejszych praw unijnych, których będą musieli przestrzegać wszyscy drukarze w Polsce. Następnie Ute Döppner-Buchholz z firmy DuPont Niemcy wygłosiła referat o „Nowych możliwościach proofingu”. Omówiła w nim historię swojej firmy sięgającą 1802 roku i przedstawiła najnowszą jej ofertę dotyczącą urządzeń do wydruków próbnych dla fleksografii. Przedstawiciel tej samej firmy, Frank Scholz, opowiedział o „Nowych rodzajach płyt fotopolimerowych do wysokojakościowego druku”. Zwieńczeniem części wykładowej była prezentacja dotycząca „Kodu kreskowego w procesie reprodukcji poligraficznej”, wygłoszona przez Przemysława Ślebodę reprezentującego Centralny Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Przemysłu Poligraficznego. Referent ukazał wszelkie problemy, jakie mogą pojawić się przy odwzorowywaniu kodów kreskowych oraz omówił skutki błędów tego procesu. Ostatnim punktem programu sympozjum było zwiedzanie siedziby firmy Chespa w Krapkowicach.
Wykłady merytoryczne i dyskusje o fleksografii nie były jedynym celem opolskiego spotkania. W pierwszym dniu konferencji, zaraz po wykładach, goście pojechali do Teatru im. Jana Kochanowskiego, aby wysłuchać, jak zapowiedzieli organizatorzy, kolejnego wykładu. Po kilku minutach okazało się jednak, że prezentacja wygłaszana przez oryginalnego długowłosego referenta Jeffrey’a O’Packa była początkiem pełnego humoru i zabawy wieczoru. Program artystyczny kontynuował Ireneusz Krosny ze swoim „Teatrem Jednego Mima”. Rozrywkowa noc zakończyła się hucznym bankietem. Szczegółowa relacja z konferencji – w numerze 1/2006 „ŚD”. [AS]
więcej | Grudzień | Aktualności
Karolina ma CtP
Studio Karolina na warszawskiej Woli poszerzyło wachlarz oferowanych usług o cyfrowe naświetlanie form drukowych. To jedno z najstarszych prywatnych studiów poligraficznych zainwestowało w swój dalszy rozwój poprzez zakupienie od firmy Reprograf najnowocześniejszego systemu termicznego CtP w formacie B1 produkcji Screen.
Karolina powstała w 1990 jako prywatne studio poligraficzne przy drukarni Perfekt. Bogato wyposażone w sprzęt będący w tamtych latach wyznacznikiem wysokiego zaawansowania technologicznego, jak chociażby skanery Crosfield, ugruntowało swoją pozycję na rynku warszawskim i ogólnopolskim. Do dziś Karolina wykonuje dla wielu firm pełen zakres usług, od projektu po gotowy wyrób finalny, jakim przed instalacją CtP były klisze lub prace nagrane na nośniku. W tej rodzinnej firmie wiedza poligraficzna była i jest przekazywana z pokolenia na pokolenie. Nestor rodu, drukarz Stanisław Kornaszewski, zaraził pasją do wykonywanego zawodu córkę Teresę, która przez kilkadziesiąt lat doskonaliła warsztat poligraficzny od retuszu ręcznego po obróbkę cyfrową. Po kolejnej zmianie pokoleniowej głównym filarem firmy jest jej syn, Maciej Kwaczyński, także absolwent kierunku poligraficznego. To dzięki niemu zapadła decyzja o dalszym rozwoju studia i zainwestowaniu w naświetlarkę CtP. Jak sam mówi, jest to zwiększenie oferty usług, a nie zmiana specjalizacji studia, jaką jest reprodukcja dzieł i starodruków.
Zaproponowane przez Reprograf rozwiązanie systemowe stanowi naświetlarka termiczna CtP PlateRite w formacie B1 firmy Screen wraz z wywoływarką w wersji on-line zakończoną wykładaniem mechanicznym. Nad zarządzaniem przepływem danych oraz elektronicznym rozkładem arkusza (impozycją) czuwa workflow i oprogramowanie polskiej firmy ACC HSH Group. Podstawowe trzony tego systemu, jakimi są PuzzleFlow oraz PDF Organizer, dobrze zaspokajają potrzeby studia. Oddzielnym elementem jest możliwość pokazania prawidłowego odwzorowania koloru, jak i rozkładu gotowego arkusza. Do produkcji ozalidów wykorzystuje się dotychczas używany ploter wielkoformatowy, zaś o wysokojakościowe odwzorowanie barw dba oprogramowanie EFI Colorproof XF wraz z najnowszą drukarką Epson Stylus Pro 4800.


Reprograf zainstaluje w Orkla Press system gazetowy CtP
W pierwszej połowie 2006 roku w drukarni Orkla w Tarnobrzegu Reprograf zainstaluje gazetowy system CtP. List intencyjny podpisano tuż przed targami Ifra’2005.
System składa się z dwu linii CtP FasTRAK 150/V (alfaQuest) z automatycznymi podajnikami Trakmate-II, wywoływarek IP-85-HD Polymer HV (G&J), zespołu transporterów i modułu z optycznym pozycjonowaniem, perforacją, zaginaniem, czytnikiem kodów paskowych i wykładarką (2B-Praezision). Naświetlane będą płyty Kodak VioletNews.
Producentem systemu jest amerykańska firma alfa-Quest, urządzenia są małe, proste w obsłudze i szybkie, przystosowane do pracy w średniej i dużej drukarni gazetowej. Naświetlarki 150/V są wyposażone w laser fioletowy o mocy powyżej 60 mW. W stosunku do poprzednich modeli dokonano w nich jednak wielu zmian w rozwiązaniach mechanicznych, elektronice i optyce, np. nowy podajnik na 900–1000 płyt jest nieco wyższy, a płyty ładowane są prosto z kartonów, razem z papierem przekładkowym lub bez.
W samej naświetlarce zastosowano nowe rozwiązania zwiększające jej szybkość, trwałość i precyzję. Zależnie od modelu, urządzenie uzyskuje wydajność do 150 lub 225 płyt wrażliwych na promieniowanie fioletowe (330×571 mm, przy 1016 dpi). FasTrak pracuje w rozdzielczościach od 1016 do 2540 dpi i obsługuje płyty o grubości 0,15–0,40 mm różnych formatów: pojedyncze i panoramiczne. FasTRAK wyposażony jest w typowy napęd liniowy prowadzący płytę płasko; pozycjonowanie odbywa się w locie, w systemie trzech punktów, dwa z nich są czysto mechaniczne, trzeci zaś optyczny. System praktycznie nie ma ciężkich ruchomych elementów, wyjątkiem jest stół podajnika, na którym może spoczywać do 1000 płyt pojedynczych oraz panoramicznych.
Wywoływarka zastosowana w omawianym systemie jest bezpośrednio dostawiana do CtP, gdyż jej most znajduje się wewnątrz naświetlarki. Zastosowano tu wysokiej wydajności urządzenia Glunz & Jensen Interplater-85-HD-HV do płyt fotopolimerowych (wydajność to 160 płyt 400×600 mm w ciągu godziny). Wywoływarka wyposażona jest w sekcje wstępnego wygrzewania, wstępnego mycia, wywoływania, mycia po wywołaniu, gumowania i suszenia. Chłodziarka gwarantuje utrzymanie właściwej temperatury wywoływacza, niezbędnej dla utrzymania stabilności i wysokiej jakości procesu. System automatycznej regeneracji dba o prawidłowe stężenie odczynników chemicznych, obliczając dawki stosownie do powierzchni przetwarzanych płyt. Poziom odczynników jest też kontrolowany w okresach, kiedy urządzenie stoi bezczynnie.
Wywołane płyty są transportowane za pomocą systemu mostów do modułu perforacji i zaginania, którego producentem jest renomowana niemiecka firma 2B-Praezision. Imagefinder ICP-BV (wydajność 300–350 płyt w ciągu godziny) wyposażony jest w system wideo pozwalający na automatyczne pozycjonowanie płyt. Imagefinder odczytuje kody kreskowe, perforuje i zagina krawędzie płyt pod różnymi kątami; jako opcje występują obsługa wielu formatów płyt, wielokrotne zaginanie, automatyczna kontrola jakości naświetlenia płyt (PQCS) oraz przycinanie krawędzi płyty. Zespoły ruchome są automatycznie smarowane. Na wyjściu Imagefindera przewidziano moduł wykładania dla czterech płyt (4 separacje lub 4 edycje), sterowany za pomocą oprogramowania przetwarzającego informacje z czytnika kodów kreskowych.
W drukarni Orkla w Tarnobrzegu zdecydowano się na zastosowanie gazetowego oprogramowania PuzzleFlow z WebPairer (AC&C-HSH). System ten dostarcza narzędzi niezbędnych do definiowania procesu kolekcjonowania i impozycji arkuszy. WebPairer to także mechanizm zarządzający pracami typu logowanie zdarzeń, informacje o postępie, terminarz i notyfikacje mailowe. System pozwala na wprowadzenie w razie potrzeby niezbędnych korekt w przychodzących stronach wejściowych (PDF). Impozycje wykonywane są w ciągu kilku sekund. Dostępne są także dodatkowe operacje, takie jak zarządzanie kolorem, separacja i OPI. Moduł kontroli czasu pozwala na śledzenie pracy edytorów i poszczególnych działów wydawnictwa, sprawdza dotrzymanie terminów (deadlines) i monituje w przypadku opóźnień, będzie też sprzężony z czytnikiem kodów kreskowych zainstalowanym w Imagefinderze.
więcej | Grudzień | Aktualności
Waldemar Busz
Przyjmuje się, że kleje są to substancje organiczne lub nieorganiczne, które dzięki specyficznym właściwościom łączą ze sobą trwale dwie różne lub jednakowe powierzchnie. W tej części artykułu zostaną omówione podstawowe pojęcia dotyczące klejów, klasyfikacja klejów oraz mechanizm tworzenia spoiny klejowej. W części drugiej, która zostanie opublikowana w kolejnym numerze „ŚD”, autor przedstawi kleje stosowane w introligatorstwie przemysłowym, wpływ właściwości papieru na wytrzymałość złącza klejowego oraz metody badania wytrzymałości opraw klejonych bezszyciowo.
więcej | Grudzień | Materiały
Henryk Godlewski
W części I artykułu zostały przedstawione podstawowe charakterystyki i skład klejów topliwych stosowanych w procesach introligatorskich. Omówiona została rola i wpływ poszczególnych składników kleju na jego właściwości użytkowe. Podkreślono znaczenie ilości kleju oraz nacisku w procesie powstawania spoiny klejowej. Wymieniono zalety i wady klejów topliwych w porównaniu z innymi klejami stosowanymi w introligatorstwie. Scharakteryzowano budowę wybranych konstrukcji aparatów klejowych do klejów topliwych i podano ich charakterystyki, istotne z punktu widzenia planowanych badań. W tej części artykułu zostaną przedstawione wyniki badań.
więcej | Grudzień | Materiały
Na temat konsolidacji branży farb i lakierów oraz tendencji na rynku mówią przedstawiciele producentów

W ostatnich latach w branży farb i lakierów nastał czas konsolidacji. W 1999 roku Sun Chemical przejął Coates Lorilleux, w 2002 – Flint Ink połączył się z Gebrüder Schmidt, rok później ANI (Akzo Nobel Inks) przejął Trenal. W 2004 roku z połączenia firm BASF Printing Systems i ANI Printing Inks powstał XSYS, w tym roku sfinalizowano transakcję połączenia XSYS i Flint Ink (którą to firmę zakupił CVC Capital Partners, właściciel XSYS). Także w tym roku Sieg-werk zakończył proces przejmowania dywizji farb opakowaniowych Sicpy, a hubergroup przejął ponad 50% udziałów w firmie Micro Inks. W związku z tymi zjawiskami zapytaliśmy przedstawicieli firm produkujących i dystrybuujących farby i lakiery dla poligrafii o ich opinię w tej kwestii. Korzystając z okazji zadaliśmy także pytania dotyczące samych produktów: o tendencje w tym zakresie i o zapowiadane podwyżki cen.
Oto pytania i odpowiedzi na nie:
1. Czy konsolidacja w branży farb i lakierów jest korzystna dla polskich firm? Czy ciągłe zmiany własnościowe oraz postępujące za nimi zmiany nazw i struktur nie przeszkadzają polskim oddziałom firm i polskim dystrybutorom w prowadzeniu interesów z klientami?
2. W związku z postępującą standaryzacją druku i wprowadzaniem jednolitych norm jakościowych procesom standaryzacji podlegają także farby. Jakie standaryzowane systemy farb dla jakich technik druku oferuje Państwa firma? Czy farby metaliczne i specjalne również objęte są standaryzacją?
3. W jakim kierunku zmierzają badania w laboratoriach Państwa firmy: czy są nastawione bardziej na opracowywanie produktów specjalistycznych, czy uniwersalnych? Jaka jest opłacalność tworzenia tych pierwszych, czy są one poszukiwane na rynku?
4. Jakie nowe tendencje w zakresie farb i lakierów do uszlachetniania druków dają się zaobserwować w branży? Jakie innowacyjne produkty z tego zakresu może zaproponować Państwa firma?
5. W ostatnich tygodniach wielu producentów farb zapowiedziało podwyżki cen swoich produktów. Z czego one wynikają? Czy są to tendencje lokalne, czy globalne? Czy Państwa firma także podnosi ceny? Jakich farb dotyczą? Jak podwyżki te będą wpływać na ceny produktów poligraficznych?
więcej | Grudzień | Tendencje
Michael Nitsche
Farby i przestrzeń barwna
Prócz podłoża bardzo duże znaczenie mają farby, bowiem podstawą oceny odbitek nie są teksty ani rysunki kreskowe i rastrowe, ale reprodukcja barw.
Obecnie powszechnie stosowane są znormalizowane farby do drukowania wielobarwnego. Mają one jednak ograniczoną przestrzeń barwną, umożliwiającą reprodukcję tylko określonych barw. Przestrzeń barwną można rozszerzyć przez stosowanie:
• farb specjalnych z dużą zawartością pigmentów barwnych (np. farby Aniva)
• farb typu Pantone, HKS
• farb Multicolor (np. Eder MCS, Hexachrome, FM6).

Wszystkie te farby przy reprodukcji konwencjonalnej rozszerzają przestrzeń barwną w zakres czystych i bardziej intensywnych barw.
Specjalny system farb Multicolor, obejmujący 6 lub 7 farb, poszerza o barwy pomarańczowe, zielone i niebieskofioletowe, zarówno tradycyjną przestrzeń barwną, jak i przestrzeń barw uzyskaną przy użyciu farb z dużą zawartością pigmentów barwnych, co umożliwia uzyskanie wierniejszej reprodukcji obrazów z intensywnymi barwami.
Wśród systemów z 6 lub 7 farbami nowością jest system FM6 firmy MY Printech z Holandii. Skrót FM pochodzi od nazwy rastrów częstotliwościowych (Frequency Modulated), a 6 oznacza liczbę farb. System w zasadzie obejmuje 7 farb, w tym 4 podstawowe farby CMYK oraz dodatkowo farby specjalne: zieloną, pomarańczową i niebieską.
Zazwyczaj oryginały mają przewagę barwy zielonej albo niebieskiej. Dlatego obok farb CMYK i dodatkowej farby pomarańczowej wystarczy stosować farbę zieloną lub niebieską. Tym samym otrzymuje się system 6 farb do drukowania w maszynie sześciokolorowej. Specjalny program do wykonania wyciągów barwnych stwarza możliwość uzyskania odbitki o wysokiej jakości z wierną reprodukcją barw. Dzięki temu można zrezygnować z drukowania stosunkowo drogimi farbami specjalnymi, odpada także mycie układów drukujących po drukowaniu tymi farbami.
więcej | Grudzień | Offset
Ewa Rajnsz
Koszty przestawienia produkcji na produkty MGA
Ceny produktów MGA są wyższe niż standardowych. Początkowo może to zniechęcać do ich stosowania. Okazuje się jednak, że po dokładnym przeanalizowaniu możliwości, które stwarzają nowe produkty (np. rezygnacja z zastosowania dodatkowych wewnętrznych opakowań, które i tak często nie stanowią odpowiedniej warstwy barierowej dla substancji przenikających z opakowania), a także po przeliczeniu kosztów na opakowanie jednostkowe, taka różnica nie występuje lub jest minimalna. W przypadku rezygnacji z wewnętrznych opakowań koszty produkcji można nawet znacznie obniżyć. Poza tym otrzymuje się materiał opakowaniowy, który w pełni zabezpieczy produkt od jakichkolwiek negatywnych wpływów.
więcej | Grudzień | Materiały
Materiały eksploatacyjne
Ze względu na specyficzną naturę komponentów UV należy dokonać uważnej selekcji materiałów wchodzących w kontakt z nimi (w celu uniknięcia pęcznienia lub spadku jakości spowodowanego przez agresywność monomerów). Produkty czyszczące UV są agresywne również w stosunku do pewnych materiałów niekoniecznie przeznaczonych do zastosowań UV. Wałki, płyty drukowe i obciągi muszą sprostać specyficznym wymaganiom.

Wałki
Spoiwa UV mogą powodować pęcznienie elastomerów używanych w konwencjonalnych wałkach farbowych oraz obciągach. Konieczne jest unikanie materiałów takich jak poliuretan i wybieranie materiałów bardziej odpornych na chemię UV, takich jak guma butylowa lub nitrylowa. Materiały te charakteryzują się minimalnym pęcznieniem pod wpływem farb UV, a zarazem wciąż mogą być używane z farbami konwencjonalnymi, jeśli są one stosowane w tej samej maszynie drukującej. Jeśli w maszynie wykorzystuje się wyłącznie farby i lakiery UV, zaleca się używanie wałków produkowanych z gumy E.P.D.M.

Obciągi
Wiele warstw, z których składa się obciąg, jest prawie identycznych z materiałami używanymi w wałkach farbowych. Możliwe pęcznienie obciągu może powodować większy nacisk, co z kolei powoduje nieregularność transferu pomiędzy płytą/obciągiem oraz obciągiem/podłożem i wpływa bezpośrednio na jakość drukowania. Dla farb UV jest więc konieczny wybór specjalnych obciągów.
więcej | Grudzień | Technologie
Tomasz Dąbrowa
wykorzystywanych w procesie charakteryzacji cyfrowych systemów wykonywania odbitek próbnych na wierność odwzorowania barw druku nakładowego

Podstawowym kryterium oceny jakości odbitek próbnych jest wierność odwzorowania przez nie barw druku nakładowego. W przypadku spełnienia tego warunku w stopniu zadowalającym, odbitkę próbną można uznać za odbitkę kontraktową (ang. contract proof). Jest ona podstawą umowy zawieranej pomiędzy zleceniodawcą a wykonawcą i od tego momentu stanowi wzorzec przy drukowaniu nakładu, a także punkt odniesienia przy ocenie poziomu wywiązania się wykonawcy z wcześniejszych zobowiązań.
Duże możliwości i wysoką elastyczność w obszarze sterowania barwami wykazują cyfrowe systemy wykonywania odbitek próbnych pracujące w ramach CMS (Color Management Systems), zwłaszcza te, które charakteryzują się wysoką powtarzalnością oraz stabilnością barw uzyskiwanych wydruków i mają zdolność odwzorowania odpowiednio dużej przestrzeni barw na reprodukcji. Wierność odwzorowania jakości nakładowej przez systemy proofingu cyfrowego zależy m.in. od poprawności i częstotliwości wykonywania procedur ich kalibracji i charakteryzacji.
Proces charakteryzacji cyfrowych systemów wykonywania odbitek próbnych można realizować posługując się jednym z wielu dostępnych obrazów testowych, zawierających od kilkudziesięciu do ponad tysiąca pól barwnych. Liczba tych pól decyduje oczywiście o pracochłonności całej operacji, ale także, czego można oczekiwać, powinna wpływać na jakość procesu charakteryzacyjnego.
więcej | Grudzień | Zarządzanie barwą
W drukarni Wrochna w Łodzi zainstalowano kolejną maszynę marki Adast, tym razem czterokolorowy model 747. Wrochna jest firmą rodzinną, działającą na rynku od dwóch lat. Od początku pracują tu czeskie maszyny Adast. Wraz z rozwojem drukarni zaistniała konieczność rozbudowy parku maszynowego, i także tym razem jej właściciel, Zbigniew Wrochna, postanowił zaufać czeskiej jakości. Adasta 747 zainstalowano w siedzibie drukarni we współpracy z firmą Avimex, wyłącznym dystrybutorem marki na polskim rynku.
więcej | Grudzień | Offset
Herbert Czichon
Technologia elektrofotograficzna
Warstwy fotoprzewodzące są najstarszymi układami stosowanymi w technologii CtP, gdyż kilkanaście lat temu tylko te warstwy odznaczały się wymaganą wysoką światłoczułością, znacznie wyższą od światłoczułości produkowanych wtedy płyt z warstwami fotorozpuszczalnymi i fotoutwardzalnymi. Obecnie metody elektrofotograficzne zostały wyparte przez płyty fotoczułe oraz termoczułe i są wykorzystywane tylko:
• w urządzeniu firmy Xante oraz
• w drukarkach laserowych.
więcej | Grudzień | Computer-to-Plate
Rozmowa z Wojciechem Gacą, dyrektorem generalnym Xerox Polska sp. z o.o.

Międzynarodowy koncern Xerox zajmuje się opracowywaniem, produkcją i sprzedażą technologii i rozwiązań do przetwarzania dokumentów. W ofercie oddziału polskiego Xerox znajdują się m.in. wysokonakładowe cyfrowe systemy produkcyjne do drukowania, urządzenia biurowe, specjalistyczne oprogramowanie, materiały biurowe, a także usługi serwisowe i outsourcing procesów związanych z przetwarzaniem dokumentów. Xerox wprowadza wszystkie produkty na rynek polski w tym samym czasie, co na rynki światowe. Od początku września br. dyrektorem generalnym firmy Xerox Polska jest Wojciech Gaca. Nowy dyrektor, odpowiedzialny za współtworzenie strategii i rozwój polskiego oddziału Xeroksa, zamierza skoncentrować się na wzmocnieniu pozycji firmy. Zapytaliśmy Wojciecha Gacę o najważniejsze decyzje strategiczne prowadzące do realizacji tego celu.
więcej | Grudzień | Wywiad
Rozmowa z Pawłem Pszczółkowskim, specjalistą ds. oceny ryzyka w Euler Hermes Zarządzanie Ryzykiem sp. z o.o.

Euler Hermes znajduje się w światowej czołówce na rynku ubezpieczeń kredytu kupieckiego. Firma oferuje kompleksowe usługi w zakresie zarządzania należnościami. W Polsce Euler Hermes jest obecny od 1999 roku. Początkowo firma prowadziła działalność jako agent TU Allianz Polska SA. Obecnie sprzedażą ubezpieczeń na własny rachunek zajmuje się Towarzystwo Ubezpieczeń Euler Hermes SA. Jednocześnie druga spółka działająca na polskim rynku – Euler Hermes Zarządzanie Ryzykiem sp. z o.o. – oferuje windykację należności, rating firm oraz program analiz należności.
więcej | Grudzień | Wywiad
Bogdan Kostecki
- analiza wyników badań ankietowych przeprowadzonych w szkołach poligraficznych


Pierwszy etap prac Zespołu ds. Kształcenia w Zawodach Poligraficznych, zainicjowanych przez Polską Izbę Druku, dobiegł końca. Podzespoły zajmujące się oceną stanu szkolnictwa poligraficznego i oceną potrzeb polskiej poligrafii w zakresie kadr opracowały zebrane dane i przedstawiły je na posiedzeniu zespołu w dniu 7 października tego roku. Poniżej przedstawiam opracowane wyniki ankiet, które nadesłali dyrektorzy szkół poligraficznych.
więcej | Grudzień | Szkolnictwo poligraficzne
Sławomir Buschka
Pierwszym zadaniem, jakiego podjęli się członkowie Zespołu ds. Kształcenia Poligraficznego powołanego z inicjatywy Polskiej Izby Druku, było dokonanie oceny aktualnego stanu szkolnictwa. Zespół zdecydował, że badania przeprowadzone zostaną na podstawie specjalnie skonstruowanych ankiet; jedna z nich została skierowana do przedsiębiorstw poligraficznych.
więcej | Grudzień | Szkolnictwo poligraficzne
W dniach 26–28 października br. Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffman i miesięcznik „Świat DRUKU” przy współpracy Centralnego Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Przemysłu Poligraficznego zorganizowały konferencję Euro-Poligrafia 2005. Patronat nad konferencją sprawowała Polska Izba Druku. Pierwsza część Euro-Poligrafii odbyła się w Warszawie, a druga w Pradze.
więcej | Grudzień | Relacja
Od 17 do 20 października br. trwały w Lipsku 35. Międzynarodowe Targi Wydawnictw Prasowych Ifra Expo 2005. Ta najważniejsza dla przedsiębiorstw branży wydawniczej i ich partnerów impreza jest organizowana co roku w dużych miastach europejskich przez organizację wydawców gazetowych Ifra, do której należy ponad 2000 wydawnictw i dostawców przemysłu mediów. Już po raz drugi targi Ifra Expo odbywały się na najnowocześniejszych w Europie Środkowo-Wschodniej terenach targowych w Lipsku.
więcej | Grudzień | Targi
Agata Bąkowska
Problem złej kondycji druków powstałych w XIX i XX w. od wielu lat niepokoił bibliotekarzy, konserwatorów książki i związane z nimi środowisko naukowe. Problem ten ma już bogatą bibliografię, wspomnę tylko krótko, że na skutek zmian technologii wytwarzania papieru, które zaszły w XIX wieku, prawie wszystkie druki z tego okresu mają tendencję do przyspieszonego starzenia się. Objawia się ono żółknięciem papieru i osłabieniem jego struktury (kruchość), prowadzącym w skrajnych wypadkach do zupełnego braku odporności mechanicznej. Również niewłaściwe warunki przechowywania i narastające zanieczyszczenia powietrza przyspieszają te procesy. Należy sobie uświadomić, że druki pochodzące z XIX i XX w. stanowią główny trzon zbiorów wszystkich bibliotek polskich, w tym Biblioteki Narodowej oraz innych bibliotek uniwersyteckich i naukowych. Zasób ten, zamykający w sobie dziedzictwo myśli poprzednich pokoleń, może za kilkadziesiąt lat rozpaść się w pył.
Jednym z parametrów wyznaczanych przy badaniu papieru w laboratoriach jest odczyn pH. Badania nad starzeniem się papieru przeprowadzane w XX stuleciu w wielu krajach potwierdziły, że spadek pH świadczy o zaawansowanym procesie degradacji celulozy i innych towarzyszących jej składników papieru. W przypadku wymienionych wyżej druków odczyn pH jest bardzo niski i wynosi około 3–4. Niższym wskazaniom pH towarzyszy zawsze osłabienie wytrzymałości papieru. Z upływem czasu reakcje chemiczne zachodzące w papierze napędzają się samoistnie. Od ponad trzydziestu lat naukowcy opracowują metody masowego odkwaszania zbiorów na podłożu papierowym; udowodniono bowiem, że neutralizowanie kwasowości i wprowadzenie rezerwy alkalicznej w papierze spowalnia lub zatrzymuje reakcje chemiczne prowadzące do jego zupełnego rozkładu. Stosowane metody muszą być masowe ze względu na ogrom potrzeb i skracający się wciąż czas trwania tego rodzaju papieru.
więcej | Grudzień | Ochrona księgozbioru
Barbara Stankiewicz
Przynależność Polski do Unii Europejskiej nakłada na polskie ustawodawstwo konieczność aktualizacji obowiązujących przepisów prawnych, tak aby bieżące przepisy krajowe zawierały wprowadzane uregulowania unijne. W ustawie z dnia 29 lipca 2005 roku o zmianie ustawy o odpadach oraz o zmianie niektórych innych ustaw[1] zostały wprowadzone do prawa polskiego między innymi zmiany dyrektywy 94/62/WE w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych z 2004 i 2005 roku, przepisy dyrektywy 2000/76/WE o spalaniu odpadów oraz dyrektywy 1999/31/WE w sprawie składowania odpadów, a także szereg innych uregulowań unijnych dotyczących odpadów, które powinny być wprowadzone z chwilą przystąpienia Polski do Unii Europejskiej.
Ustawa z 29 lipca 2005 roku wprowadza zmiany między innymi w prawie ochrony środowiska oraz w ustawach o odpadach, o opakowaniach i odpadach opakowaniowych, oraz w ustawie o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania odpadami oraz o opłacie produktowej i depozytowej.
Kolejna nowelizacja przepisów ma na celu poprawę sposobu zarządzania gospodarką odpadami także w zakładach przemysłowych, tak aby osiągnąć wymagany przez Unię Europejską poziom redukcji odpadów kierowanych na składowiska.
więcej | Grudzień | Gospodarowanie odpadami
Piotr Paszkowski
W tym miesiącu miało być o Świętach, o tym szczególnym czasie, w którym panuje atmosfera pojednania i wzajemnej życzliwości. Napisałem o możliwościach, jakie istnieją w ramach funduszu socjalnego, z którego pracodawcy mogą wspomóc swoich podwładnych, szczególnie tych mniej zamożnych, aby Święta były w miarę dostatnie. Odkładam jednak ten miły temat do szuflady, bo zdarzyło się coś, co, w moim odczuciu, odsunęło, przynajmniej na czas pewien, bożonarodzeniową euforię.
Prezydent, prezydent wszystkich Polaków, jak zwykł siebie nazywać Aleksander Kwaśniewski, postanowił zrobić świąteczny prezent swoim partyjnym kolegom. Na odchodnem odsłonił swoje oblicze i jednym ruchem unicestwił cały dorobek swojej prezydentury. Nie wiem, czy ktokolwiek jest w stanie pojąć, co skłoniło „Aleksandra Wszystkich Polaków” do podjęcia decyzji o rozpoczęciu procesu ułaskawienia pana Zbigniewa Sobotki, byłego wiceministra spraw wewnętrznych, który prawomocnym wyrokiem niezawisłych sądów został skazany za narażenie życia policjantów uczestniczących w zwalczaniu tzw. „mafii starachowickiej”. Z kalendarza politycznego logicznie wynika prawdopodobieństwo graniczące z pewnością, że aktualny minister sprawiedliwości z nadania PiS-u, Zbigniew Ziobro, tak pokieruje procedurami, aby wniosek wrócił już do nowego prezydenta, a ten, jak wiadomo, z łaskawości nie słynie, wręcz przeciwnie.
Prawo łaski należy do przywilejów głów państw w większości demokratycznych krajów. Wynika to z tradycji i służy podkreśleniu wyjątkowości urzędu, który winien być otoczony szacunkiem i pełnym zaufaniem. Prezydent Kwaśniewski, zresztą jak i jego poprzednik na urzędzie, po wielokroć korzystał z tego przywileju i w zasadzie nigdy nie budziło to większych emocji.
więcej | Grudzień | Felieton

  | < 1 >  2  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o