Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się
Poligrafia 2003

Marzec


Targi Ipex 2006
W dniach 4–11 kwietnia w Birmingham w halach NEC (National Exhibition Centre) odbędą się targi Ipex 2006. Będzie to największa impreza branży poligraficznej od targów drupa 2004. Organizatorzy przewidują udział ponad 1200 wystawców, z czego 20% będą stanowiły firmy prezentujące się na tych targach po raz pierwszy. Swoją obecność na Ipex 2006 zapowiedziały liczne firmy z Azji (m.in. z Chin, Indii, Tajwanu, Singapuru, Filipin i Japonii), które zajmą ponad 3000 m2 powierzchni wystawienniczej.
Targi Ipex odbywają się co cztery lata. Koncentrują się na zagadnieniach dotyczące przemysłu poligraficznego, wydawniczego i mediów. Dla wszystkich zainteresowanych tą tematyką jest to znakomita okazja do zapoznania się z nowinkami w branży, do wymiany pomysłów czy promocji najnowszych rozwiązań sprzętowych i technologicznych. Organizatorzy zapewniają, że zbliżający się Ipex będzie najbardziej interesującym ogólnoświatowym spotkaniem i świętem poligrafów. Hasłem przewodnim targów jest innowacyjność, co oznacza, że będziemy świadkami wielu premier najnowszych urządzeń, materiałów, technologii czy oprogramowania.
Odbędzie też wiele interesujących imprez towarzyszących targom. Jednym z takich przedsięwzięć będzie INNOV8 – „teatr branżowy”, mający przybliżyć widzom najnowsze trendy, technologie i idee, sponsorowany przez firmy Canon, Heidelberg, HP, MAN Roland i Xerox. Każdego dnia trwania targów dwustuosobowa publiczność będzie mogła wysłuchać wystąpień ekspertów i światowych liderów przemysłu, debat oraz wywiadów z przedstawicielami najsłynniejszych firm. W ramach INNOV8 organizowane będą także dni poświęcone poszczególnym krajom, bądź rynkom. Dzień Europy Wschodniej to sobota, 8 kwietnia.
Ponadto w hali 20 zorganizowany będzie specjalny pawilon technologii JDF i automatyzacji produkcji, gdzie będą prezentowane rozwiązania służące do usprawnienia produkcji oraz komunikacji między różnymi urządzeniami i systemami.
Już po raz trzeci podczas targów Ipex odbędzie się Upex, wystawa maszyn i urządzeń poligraficznych „z drugiej ręki”. Ponad 80 dostawców z dziesięciu krajów zaprezentuje na powierzchni 2200 m2 ofertę używanego sprzętu poligraficznego – będzie to największe tego typu przedsięwzięcie na międzynarodowych targach.
Z kolei w dniu 6 kwietnia zostaną ogłoszone wyniki Konkursu Doskonałości (Excellence Awards) organizowanego przez British Printing Industries Federation (BPIF). Nagrodzone zostaną firmy wyróżniające się dobrymi wynikami osiągniętymi dzięki innowacjom, posiadające wykwalifikowaną kadrę oraz stabilną sytuację finansową, i działające aktywnie na rynkach zagranicznych.
Podczas targów odbędą się darmowe szkolenia techniczne, „kojarzenie” dystrybutorów i agentów, a także inne ciekawe pokazy i spotkania.
Chcąc zachęcić naszych Czytelników do odwiedzenia tej wyjątkowej imprezy branżowej, prezentujemy ofertę kilkunastu znanych firm wystawiających się na tegorocznych targach Ipex.


PrintCity
Szeroko zakrojone plany wobec tej imprezy ma również organizacja PrintCity, skupiająca współpracujące ze sobą międzynarodowe firmy branży poligraficznej. Wykupiła ona blisko 5000 m2 powierzchni przy głównym wejściu. W centrum uwagi znajdą się zintegrowane produkty i usługi dla segmentu opakowaniowego i reklamowego – będą one prezentowane w Manufacturing Integration Centre (PrintCity, hala 1). Zwiedzający będą mogli się także zapoznać z projektami realizowanymi przez PrintCity, m.in. dotyczącymi colour management i ochrony marki. Competence Centre będzie z kolei poświęcone wartościom dodanym do druku oraz zwojowej produkcji offsetowej.


AC&C HSH Group
Firma AC&C HSH Group będzie promować przede wszystkim wprowadzoną pod koniec 2005 roku nową wersję swojego sztandarowego produktu, systemu PuzzleFlow 2.4. Polski producent będzie obecny w Birmingham w dwóch miejscach: w ramach wspólnej ekspozycji „Drupa innovation parc on tour” (hala 7, stoisko 07-B50), oraz w The JDF Pavillon (hala 20, stoisko 20-C60) hali gromadzącej dostawców rozwiązań zgodnych z formatem JDF.
PuzzleFlow 2.4 składa się z kilkudziesięciu modułów pozwalających na profesjonalne przetwarzanie plików stosowanych w procesach poligraficznych. Jest to zestaw funkcjonalnych narzędzi do pracy z dokumentami PDF oraz job ticketami JDF i PJTF. Wszystkie moduły są ze sobą w pełni zintegrowane i nie potrzebują przestrzeni dyskowej do zapisywania chwilowych wyników pracy. Dzięki jednorodnej strukturze system zapewnia użytkownikom dużą wydajność i efektywność pracy. W zakresie sprawdzania prac i konwersji danych PuzzleFlow 2.4 oferuje narzędzia Preflighter i Normalizer, umożliwiające m.in. certyfikację plików u klienta, dzięki specjalnie instalowanym „końcówkom”, przetwarzanie plików postscriptowych i bitmap oraz tworzenie standardowych dokumentów PDF.
Moduł automatycznej impozycji PuzzleFlow zaczerpnięto z programu AC&C HSH PdfOrganizer (wyróżnionego nagrodą Hot Picks w 1999 roku). Pozwala on chociażby na dopasowanie formatu stron przed procesem impozycji.
W 2005 roku PuzzleFlow poszerzono o moduł EagleRIP, integrujący silnik rastrujący chińskiej firmy Founder Electronics. EagleRIP v. 8, poza typowymi cechami RIP-a, takimi jak kalibracja, generowanie obrazów 1-bitowych lub wielotonowych bitmap, posiada także raster stochastyczny, wbudowany w podstawową wersję modułu (raster FM dostępny bez dodatkowych opłat). W skład pakietu wchodzi program Image Proofer do pomiaru i podglądu parametrów zrastrowanych prac. W zakresie proofingu PuzzleFlow został zintegrowany z systemem wydruków próbnych Proof- Gate niemieckiej firmy ColorGate.
Jeśli chodzi o zarządzanie kolorem, PuzzleFlow oferuje najnowocześniejszy system oparty na profilach ICC, przetwarzający zarówno dokumenty separowane, jak i kompozytowe. W skład PuzzleFlow wchodzi też moduł automatycznego tworzenia zalewek bez konieczności rastrowania. W porównaniu z wcześniejszą wersją systemu, moduł trappingu w wersji 2.4 oferuje kilkakrotnie wyższą prędkość.
więcej | Marzec | Aktualności
EURO-POLIGRAFIA II
Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffman wraz z miesięcznikiem „Świat DRUKU” organizują konferencję EURO-POLIGRAFIA II, która odbędzie się w Budapeszcie, w dniach od 29 maja do 1 czerwca 2006 r.

EURO-POLIGRAFIA II to już drugie spotkanie mające na celu zaprezentowanie zasad prawnych funkcjonowania firm na jednolitym rynku europejskim oraz najnowszych osiągnięć i rozwiązań technicznych i technologicznych branży poligraficznej. Pierwsze odbyło się w ubiegłym roku w Pradze. Konferencja jest przeznaczona dla kadry kierowniczej zakładów poligraficznych, studiów prepress i postpress, agencji reklamowych oraz dla przedstawicieli firm zaopatrujących polską branżę poligraficzną w urządzenia, maszyny, materiały i inne produkty.
Planowany program merytoryczny konferencji (trzy sesje szkoleniowe):
I. Zasady funkcjonowania firm na jednolitym rynku europejskim
II. „Nowoczesne technologie – od przygotowania przez druk do uszlachetniania” (w tym bloku jest miejsce na prezentacje firm)
III. Zwiedzanie budapesztańskiej drukarni Prime Rate Ltd., jednej z największych i najnowocześniejszych drukarń cyfrowych w regionie i także na Węgrzech.

Zapraszamy firmy związane z poligrafią do aktywnego udziału w konferencji i zgłoszenia tematu własnego wystąpienia podczas II sesji szkoleniowej. Koszt jednej prezentacji wynosi 500 zł (brutto) i obejmuje:
• ok. półgodzinne wystąpienie na forum konferencji
• umieszczenie logotypu firmy na wszystkich materiałach konferencyjnych
• informacje prasowe na temat prezentacji firmy na łamach „Świata DRUKU” (i relacja po konferencji).

Informacje organizacyjne:
Cena udziału wynosi 1800 zł od osoby.
Zakwaterowanie: w hotelu *** w pokojach 1- i 2-osobowych z łazienką/WC
Transport: samolot Wizzair, Warszawa – Budapeszt – Warszawa, autokar na miejscu.
Planowany przebieg imprezy:
29 maja – zbiórka na lotnisku Okęcie o godz. 10.30, wylot o godz. 12.20, przylot do Budapesztu o 13.30, przejazd do hotelu, zakwaterowanie, lunch w hotelu, 16.00–19.00 sesja szkoleniowa w hotelu, z przerwą na kawę, ok. 20.00–21.00 kolacja przy muzyce cygańskiej, nocleg
30 maja – śniadanie, 9.30–12.30 szkolenie, lunch w hotelu o 13.00, od 14.00 zwiedzanie miasta, o 20.00 kolacja w hotelu, nocleg
31 maja – śniadanie, o 09.00 wyjazd do Szentendre – zwiedzanie miasta, ok. 12.30 lunch, powrót do Budapesztu – zwiedzanie miasta, o 20.00 „Wieczór z folklorem” – rejs statkiem po Dunaju z kolacją przy muzyce, nocleg
1 czerwca – pocketlunch, o 4.00 przejazd na lotnisko Feryhegy, wylot o godz. 6.40, przylot do Warszawy o 7.50

Kontakt: Ośrodek Edukacyjny FORUM
ul. Kuśnierska 8, 70-536 Szczecin
tel. 091 488 57 50, fax 091 489 64 54
e-mail: forum@v.pl, http://www.forum.v.pl


Nowy tytuł: Pro-KREACJA
Spółka Polski Drukarz, od trzynastu lat z powodzeniem wydająca „Świat DRUKU”, będzie wydawać nowe pismo. „Pro-KREACJA” debiutuje w kwietniu br. w nakładzie 4500 egzemplarzy, będzie bezpłatnie dystrybuowana podczas targów Euro-Reklama. Kolejne numery dwumiesięcznika będą rozprowadzane w prenumeracie i w wolnej sprzedaży. Wkrótce będzie też dostępna wersja internetowa magazynu: http://www.Pro-KREACJA.com/
„Pro-KREACJA” adresowana jest do pracowników agencji reklamowych i public relations, domów mediowych, działów marketingu oraz do wszystkich osób zainteresowanych reklamą, marketingiem i PR.
W „Pro-KREACJI” piszemy m.in. o fotografii i grafice reklamowej, o najciekawszych kampaniach marketingowych i najnowocześniejszych rozwiązaniach technologicznych służących uatrakcyjnieniu przekazów marketingowych. Informujemy o aktualnych wydarzeniach branżowych i o firmach działających na rynku reklamowym i PR. Przedstawiamy raporty z branży marketingowej i nowości wydawnicze z dziedziny reklamy, marketingu i PR. Piszemy o psychologii i języku reklamy. Publikujemy porady fachowców – praktyków marketingu i reklamy.


Konferencja Poligraficzna Polskiej Izby Druku na Taropaku 2006
Podczas XXV, jubileuszowych, targów Taropak w Poznaniu odbędzie się czwarta już Konferencja Poligraficzna Polskiej Izby Druku, organizowana przy udziale Międzynarodowych Targów Poznańskich. Jej tytuł brzmi „Opakowania – dziś i jutro polskiej poligrafii”.
Głównym tematem będą najnowsze technologie zadrukowywania opakowań. Przedstawione zostaną innowacje w dziedzinie fleksografii, takie jak jednoczesne obustronne zadrukowywanie etykiet w kolorze czy laminowanie in-line zadrukowanych opakowań. Będzie mowa także o zadrukowywaniu opakowań w bezkontaktowej technologii cyfrowej. Nie zabraknie też wystąpienia dotyczącego poligraficznych metod zabezpieczania opakowań produktów wartościowych. Omówiony również zostanie wpływ procesu standaryzacji emisji lotnych związków organicznych na działalność firm poligraficznych, jako że proces ten już niebawem obejmie zakłady produkcyjne. Ciekawostką dla uczestników konferencji będzie z pewnością referat poświęcony kodom radiowym (RFID), mogącym zastąpić tradycyjne kody kreskowe czy też z nimi współistnieć. Konferencja, planowana na drugi dzień targów, czyli na wtorek 19 września, odbędzie się w „Zielonej” sali konferencyjnej na terenie MTP w Poznaniu. Wkrótce Polska Izba Druku przedstawi szczegółowy program konferencji.
więcej | Marzec | Aktualności
Nowe obciągi offsetowe Kinyo w ofercie Scorpio
W lutym tego roku oferta firmy Scorpio poszerzona została o najnowszy model obciągu offsetowego firmy Kinyo: Air Excel Europa M452V. Obciąg ten zawiera specjalną warstwę kompresyjną, wyprodukowaną w nowej technologii „ThermaSphere”. Dzięki temu uzyskiwana jest wyższa niż w przypadku produktów firm konkurencyjnych wytrzymałość i jakość druku. Odpowiednią twardość zapewniają optymalne wartości przyrostów punktów rastrowych, natomiast szlifowana powierzchnia gwarantuje odpowiedni transfer farby przy dużych prędkościach drukowania.
Firma Scorpio jest wyłącznym polskim dystrybutorem obciągów kompresyjnych koncernu Kinyo. Scorpio posiada jedno z najnowocześniejszych w kraju urządzeń do przycinania, perforowania oraz listwowania obciągów offsetowych na maszyny drukujące, takie jak chociażby Heidelberg, MAN Roland, KBA czy Komori. Dział Technologii Offsetowej Scorpio wykonuje maszynowe przycinanie obciągów każdego rodzaju, dokładnie według wymiaru podanego przez klienta. W ofercie firmy znajdują się też gotowe perforowane obciągi na takie maszyny, jak Romayor, Dominant oraz Polly. Scorpio oferuje obciągi listwowane do każdego rodzaju maszyn do druku arkuszowego i zwojowego z listwami stalowymi, aluminiowymi oraz płaskimi (jednostronne). W ofercie handlowej znajdują się również różnego rodzaju gotowe miękkie obciągi kompresyjne firmy Kinyo z serii Air-Excel, do wszelkiego rodzaju zastosowań, takich jak: druk zwojowy lub arkuszowy, druk farbami UV oraz druk na metalu. Wybrane rodzaje obciągów nadają się do drukowania na szybkich maszynach arkuszowych, do zadruku opakowań oraz do druku bez końca. Charakteryzują się stabilną reprodukcją punktu, doskonałym kryciem, wysoką odpornością na uszkodzenia mechaniczne, znakomitymi parametrami uwalniania papieru przy wysokich prędkościach druku oraz zredukowanym przyrostem punktu (poprzez znakomitą kompresyjność). Obciągi te zaprojektowano tak, aby dać maksymalną miękkość przy wysokich prędkościach drukowania.
Specjalnym rodzajem produktu z serii Air-Excel jest obciąg Apollo UV polecany przy zastosowaniu farb offsetowych UV i przeznaczony do druku arkuszowego, opakowaniowego oraz w szczególności do druku na metalu. Zapewnia on doskonały transfer farby, dokładne krycie, zachowuje znakomite parametry również przy wysokich prędkościach drukowania i jest bardzo trwały przy druku dużych nakładów farbami UV.


Przygotowalnia fleksograficzna w drukarni Baad
W lutym bieżącego roku zakończyła się instalacja kompletnej przygotowalni fleksograficznej w drukarni Baad w Nowym Sączu. Dostawcą systemu była firma Scorpio sp. z o.o.
W skład systemu przygotowalni wchodzą: naświetlarka CtP Kodak Thermoflex Mid II, oprogramowanie ArtPro oraz Nexus RIP firmy ArtWork Systems, nowe urządzenie do obróbki płyt fotopolimerowych Combii FIII firmy XSYS (dawniej BASF), system do wykonywania odbitek próbnych oparty na atramentowej drukarce Veris, osiągającej jakość cyfrowego proofa kontraktowego, urządzenie kontrolno-pomiarowe FAG Vipflex 334+Flexo Eye, kalibrator do monitorów i prooferów Gretag Macbeth EyeOne Proof.
Głównym urządzeniem jest naświetlarka CtP Kodak Thermoflex Mid II, która w 2005 roku, jeszcze pod nazwą Creo, zajęła pierwsze miejsce w konkursie na najlepszy izraelski produkt eksportowy. Urządzenie Thermoflex Mid II wyposażone jest w przyśpieszające proces naświetlania 48 diody, każda o mocy 1W. Czas naświetlania płyt przy rozdzielczości 2540 dpi wynosi w tej naświetlarce 76 mm/min, natomiast wydajność urządzenia to 17 minut dla płyty w formacie 1200×990 mm, przy rozdzielczości 2540 dpi. Jest to jedno z najszybszych urządzeń w tym formacie, jakie zainstalowane zostały zarówno w Polsce, jak i w Europie. W naświetlarce zastosowano także nową konstrukcję obudowy i pneumatycznie wspomagany pulpit do ładowania płyt, minimalizujący ich uszkodzenia i umożliwiający szybszy załadunek i wyładunek. Dodatkowo, zmniejszona została podstawa urządzenia, które zajmuje o ponad 20% mniej miejsca niż wersja poprzednia.
Naświetlarko-suszarka i wymywarka Combii FIII, jaką zastosowano w drukarni Baad, jest pierwszym egzemplarzem tego urządzenia zainstalowanym na polskim rynku po wprowadzeniu przez producenta kilku istotnych zmian. Zmiany te, oprócz niewielkich różnic w wyglądzie, dotyczyły głównie szczotek wymywających, które teraz, w nowym modelu, są okrągłe, a ich wysokości nie trzeba regulować. Zapewnia to bardzo dokładny i równomierny proces wymywania płyty fotopolimerowej.
Natomiast drukarka Veris, wykorzystująca opracowaną przez firmę Kodak technologię Multi-Drop Array, jest drugim tego typu urządzeniem w Polsce, a pierwszym zainstalowanym w drukarni fleksograficznej. Technologia ta polega na wytwarzaniu w rozdzielczości 1500×1500 dpi kontrolowanego strumienia kropelek tuszu (precyzyjnie formowanych i umiejscawianych). Umożliwia to otrzymanie odbitek próbnych o wysokiej jakości, stanowiących dokładne odwzorowanie końcowej odbitki z maszyny drukującej.
Drukarnia fleksograficzna Baad z Nowego Sącza jest jednym z czołowych polskich producentów opakowań miękkich do bardzo szerokich zastosowań. Jej klientami są firmy wykorzystujące opakowania między innymi do wyrobów cukierniczych, lodów, napojów, przypraw, pokarmów dla zwierząt, a także chemii gospodarczej.


Nowości w ofercie Eurintrade
Firma Eurintrade Poland Ltd. sp. z o.o. ponownie rozszerzyła ofertę produktową dla fleksografii. Po urządzeniach do obróbki płyt fotopolimerowych Heights/Photomeca, które znalazły się w programie Eurintrade już na Labelexpo 2005, firma wprowadziła do oferty maszyny do druku flekso znanego włoskiego producenta, firmy Omet, z rozwiązaniami do produkcji etykiet, opakowań kartonowych oraz do drukowania na foliach.
Od lutego tego roku spółka Eurintrade Poland Ltd. stała się także partnerem na polskim rynku brytyjskiej firmy Alphasonics, produkującej m.in. urządzenia do mycia wałków anilox.
Tak więc, biorąc pod uwagę także sprzedawane już od dawna płyty do flekso japońskiego koncernu Asahi oraz szereg rozwiązań proofingowych, firma Eurintrade staje się znaczącym dostawcą technologii, materiałów i urządzeń dla fleksografii.
więcej | Marzec | Aktualności
Ipex 2006
Ipex 2006 will take place on 4–11 April in NEC (National Exhibition Centre) in Birmingham. It will be the biggest event for the graphic and printing industry since drupa 2004. The organisers expect over 1200 exhibitioners, 20% of whom will be the companies participating in the show for the first time. There will also be numerous Asian companies present at the fair (from China, India, Taiwan, Singapore, Philippines and Japan), which will take more than 3000 m 2 of exhibit space.
Ipex fair is organized every four years and concentrates on issues connected with printing and publishing industries and generally with media. For all who are interested in this broad subject area it is a great opportunity to get familiar with the latest innovations in the branch, exchange the ideas, promote the newest equipment and technological solutions. As the organisers assure, this Ipex will be the most interesting venue and festival of the printing industry. The theme of Ipex 2006 is innovation, which means that we will witness many world premieres of newest machines, materials, technologies and software. What is more, during the fair there will be numerable interesting and worth attending accompanying events. One of them will be INNOV8 theatre sponsored by Canon Heidelberg, HP, MAN Roland and Xerox, which is to present the latest trends, technologies and ideas. Each day in 200-seat purpose build theatre the audience will hear briefings, presentations and debates charting the future course of the printing industry. Each day will focus on different countries and sectors, with insight from key industry bodies. Saturday, 8 April will be devoted to Eastern European markets.
Moreover, in hall 20 one will find a special pavilion devoted to JDF technology and automation of production, where the visitors will see various solutions designed for production improvement and communication between devices and systems.
For the third time Ipex will host Upex – used printing machinery marketplace. With over 80 suppliers drawn from ten different countries spread across 2200 m2 of exhibit space, UPEX at Ipex will be the largest ever representation of used equipment ever staged at an international print industry trade show.
On 6 April The British Printing Industries Federation (BPIF) will hold its 2006 Excellence Awards, which recognise business achievement and best practice due to innovations, well qualified personnel, stabile financial situation and activity on international market.
In order to encourage our readers to visit this unique branch venue, we present offers from some companies exhibiting at Ipex.


PrintCity
The overall theme within PrintCity’s Hall 1 will be “Smarter PrintWorks” where ideas to work “smarter” and more effectively over the whole value and process chain will be presented. Value Added Printing and related technology will be demonstrated in production workflows and the cross-functional Competence Centres. Manufacturing and Packaging Integration Centres will feature equipment linked together in workflows for live demonstrations and presentations. Customers will be able to share combined expertise for important market challenges in Competence Centres. More than 30 member companies and associates will be in PrintCity’s Hall 1. Members will link up on complete workflow that include all elements from pre-press to converting, as well as product-orientated presentations from participating companies. JDF applications will link the Integration Centre to the Workflow Integration where there will be a condensed presentation of JDF. Colour and workflow integration will be at the heart of PrintCity’s Hall 1 where demonstrations will show how the graphic arts industry is becoming fully integrated through automated business and manufacturing processes. Digital integration brings together customers, designers, printers, suppliers and service providers into a virtual production chain. The ultimate goal is the “smart printing factory”, where each production step responds automatically to the outcome of the preceding one.


AC&C HSH Group
AC&C HSH Group main product – PuzzleFlow is a modular workflow system for automated PDF processing, designed for most everyday prepress tasks. Unlike other existing workflow solutions, PuzzleFlow is not just another queue management system to build a workflow out of third party applications. Instead it provides a variety of powerful engines for native processing both PDF and Job Ticket files. All modules are fully integrated with no need for intermediate files and hot or drop folders to process complex sequences of tasks. AC&C HSH Group will present new version of PuzzleFlow 2.4, introduced in 2005. The Polish producer will be present at Ipex in two places: in “Drupa innovation parc on tour” (hall 20, stand 20-C60) and in JDF pavilion.
więcej | Marzec | Aktualności
Jacek Hamerliński
W czasach, gdy moc obliczeniowa komputerów rośnie wykładniczo, a czas przygotowania pracy do druku liczy się w godzinach czy minutach, nieuniknione staje się pytanie: jak starzeją się technologie poligraficzne?
Warto zauważyć, że rozwój techniki to zjawisko niejednostajne. Drukarz czy kolejarz z końca XIX wieku doskonale zaadaptowaliby się do warunków, w jakich przyszło działać ich branży 60 lat później. Jednak dziś już nie byłoby to możliwe – fundamentalne zmiany w obu tych dziedzinach są zbyt wielkie, aby dało się bezproblemowo przeskoczyć z epoki gorącego składu (czy parowozów) do epoki druku cyfrowego (czy składów elektrycznych z wychylnym nadwoziem). Zamiast mozolnego wspinania się po szczeblach kariery – uwieńczonego stanowiskiem maszynisty off-setowego (czy mechanika pociągu dalekobieżnego) dziś wystarczy opanować podstawy pracy z komputerem, przejść kurs obsługi sprzętu i kilka sprawdzianów psychomotorycznych, aby bez problemu prowadzić drukowanie na nowoczesnej maszynie zwojowej czy zasiąść za pulpitem sterowniczym pociągu Pendolino. Resztą zajmie się elektronika.
Wszechobecność systemów elektronicznych wokół nas sprawia, że przyzwyczailiśmy się do nowych możliwości komputerów. Nie dziwi już nikogo urządzenie łączące w sobie funkcjonalność telefonu, komputera, notatnika i mapy. Nowe rozwiązania pojawiają się niemal codziennie; dziś zamiast albumu rodzinnego częściej przechowujemy zdjęcia na płytach CD-ROM, a oglądamy je na ekranie telewizora. Większość z nas, konsumentów, bez żalu rozstaje się ze starymi technologiami, ponieważ nowe narzędzia podnoszą standard naszego życia – pozwalają przemieszczać się szybciej, łatwiej komunikować z innymi, mniej czasu poświęcać na tak niewdzięczne czynności, jak pranie czy sprzątanie. Sytuacja zmienia się wtedy, gdy myślimy o prowadzeniu własnego biznesu. Wówczas gwałtowna zmiana technologii jest dla nas raczej zagrożeniem niż szansą – jeśli kupiliśmy nasz sprzęt rok temu, może się okazać, że konkurenci dysponujący dziś niższym budżetem będą mogli pracować szybciej i łatwiej. Stworzenie sensownego biznesplanu na 2–3 lata zmusza do przyjęcia pewnych założeń co do stabilności popytu, więc zdarza się, że nasz optymizm po kilku miesiącach działania znika bezpowrotnie. To, co miało nam przynosić zyski, staje się kosztowną zabawką, której produkcję sprzedaje się za dowolne pieniądze, byleby zmniejszyć straty.
więcej | Marzec | Technologie
Jacek Hamerliński
While computing power rises exponentially, and prepress time is expressed in hours and minutes, one question is inevitable: how fast graphic arts technologies are becoming obsolete?
One may easily realize that technology evolution varies its speed over the time. Any late 19th century printer or railwayman would quickly adapt to conditions in their business areas 60 years later. However, today it would not be possible – some fundamental changes in both technologies are too great; a straight jump from hot metal pagination (or steam engine) to digital printing (or tilt-body electric multiple units) seems improbable. Instead of long and tedious career to reach the job of web offset printer or top link engine driver, one may only require basic IT skills, some work-centred training and psychomotor tests to control modern web press or sit behind the controls of Pendolino train. All the rest is left to electronic systems.
Electronic systems surround us today, and we have become quite accustomed to the new possibilities of modern computers. A single gadget with combined functionality of a phone, PC, notepad and road map is no longer an oddity. New solutions spring to life almost every day; we prefer to store family photos on CDs rather than in photo albums, and to watch them we use a TV set. Most of us – consumers – easily part with older technology, since the new tools usually increase our life standards; they allow us to move faster, to communicate easier than before, and to spend less time for such mundane chores like washing or cleaning. But – the situation changes once we decide to run our own enterprise. The sudden technology change becomes a peril rather than a chance – while we purchased our system a year ago, our competition, even with tighter budget, can work faster and easier today. Creating a reasonable business plan for next 2 or 3 years requires us to make some assumptions for demand stability, and our initial optimism can wane forever after few months. What was an asset now is a liability, a profit-making tool becomes a costly toy, and we sell the output for any price we get, just to diminish our losses.
więcej | Marzec | Technologie
Krzysztof Pindral
Rewolucja medialna, jakiej jesteśmy świadkami od połowy lat dziewięćdziesiątych, znacznie wzmogła zapotrzebowanie na produkcję poligraficzną. Media drukowane jako podstawa naszej komunikacji stanowią ok. 30% wszystkich mediów (telekomunikacja, Internet, druki, telewizja, radio), a do roku 2015 przewiduje się równy podział pomiędzy mediami elektronicznymi a drukowanymi. Rosnące zapotrzebowanie na druki, coraz większa ilość czasopism, książek, magazynów, krótki czas życia tytułów, wzrastająca personalizacja, segmentacja odbiorców, konieczność wyróżnienia produktów, drukowanie cyfrowe – to krótka charakterystyka rynku usług poligraficznych. Przeobrażenia, jakie zachodzą na rynku w zakresie oczekiwań co do jakości produktów, są olbrzymie. Z jednej strony mamy produkty luksusowe (ok. 45%), z drugiej strony potrzeba tanich produktów (45%). Ale każdy z nich potrzebuje cech indywidualnych. Stosowanie specjalnych farb, tłoczenie, kaszerowanie, stosowanie farb zapachowych, a przede wszystkim lakierowanie, stanowią bardzo pożądane efekty specjalne.
Najczęściej stosowaną obecnie technologią drukowania jest technologia drukowania offsetowego. Choć jej udział w rynku w ostatnim czasie spadł na rzecz technik elektro-fotograficznych czy fleksografii, to nie należy się spodziewać, że trend ten się utrzyma. Technologia offsetowa skutecznie reaguje na impulsy z rynku, oferując maszyny o bardzo wysokim stopniu automatyzacji, krótkich czasach narządu, łączące różne techniki drukowania (offset/flekso). Uwzględniając szeroki wachlarz produktów w zakresie farb i lakierów oraz podłoży, technologia offsetowa spełnia najbardziej wyrafinowane żądania rynku.
Procentowy udział kosztów papieru w produkcji poligraficznej pozostaje na poziomie 30–70%, w zależności od wysokości nakładu oraz środka produkcji. Stąd też wszelkie wysiłki konstruktorów idą w kierunku maksymalnego zredukowania strat papieru zarówno w fazie narządu, jak również w fazie drukowania, z wykorzystaniem w tym celu systemów do kontroli jakości drukowanego obrazu, pracujących inline w maszynie drukującej.
więcej | Marzec | Tendencje
Krzysztof Pindral
Media revolution that can be observed from the beginning of 1990s has considerably intensified the need for printing production. Printing media, being a basis of our communication, make 30% of all media (telecommunication, Internet, prints, TV, radio) and by 2015 an equal division between electronic and printed media is expected. The growing need for prints, bigger and bigger number of magazines, books, newspapers, short life time of titles, growing personalisation, segmentation of receivers, necessity for product distinction, digital printing – this is a short characterisation of the printing market. There are huge changes in the demands concerning product quality. We may say that presently the market of medium value products is very symbolic. On the one hand we have luxurious products (about 45%), on the other there is a strong need for products that are inexpensive (45%). However, each of them requires individual features. Spot colours, embossing, laminating, aromatic inks, and most of all, varnishing are the mostly desired special effects.
Most common printing technology is offset printing. Although its market presence has decreased in favour of electrographic techniques or flexography, one should not expect this trend to continue. Offset technology successfully reacts to all market impulses offering machines highly automated, with short makeready time, combining various printing techniques (offset/flexo). Taking into consideration broad range of products like inks and varnishes, as well as substrates, offset printing fulfils all market requirements.
The share of paper costs in printing production is maintained at the level of 30–70% depending on the number of circulation and way of production. Thus, all efforts of constructors are concentrated on maximum reduction of paper waste, both during makeready and printing, using for this purpose quality control systems.
więcej | Marzec | Tendencje
Mirosław Bohdan
Omawiając instalacje maszyn do zadruku opakowań w Polsce, możemy dokonać dość dokładnego przeglądu wszystkich maszyn fleksograficznych i rotograwiurowych, jakie były i są produkowane na świecie. To znaczy, że obok maszyn starych, nawet 1-kolorowych własnej konstrukcji, pracują często urządzenia nowe i supernowoczesne. Najwięcej jest jednak maszyn starszej generacji, o dość długim przebiegu. Zdecydowana większość maszyn drukujących pochodzi ze znanych firm europejskich (z Włoch, Niemiec, Czech) i w niewielkim stopniu – z USA. Świadczy to o braku zaufania polskich producentów opakowań do maszyn pochodzących z dalekiej Azji (z Indii, Chin, Tajwanu, Korei Płd., Indonezji) i o przywiązaniu do tradycyjnych, dobrze rozpoznawalnych marek. Różnorodny stan zaawansowania technicznego maszyn drukarskich pracujących obecnie w Polsce, w tym ich wyposażenia, w dużym stopniu wpływa na jakość zadruku opakowań na rynku polskim. Jednocześnie zauważa się silną tendencję do pozbywania się maszyn już przestarzałych i zakupu nowych, często bogato wyposażonych. Jest to związane z coraz silniejszą konkurencją na rynku opakowań giętkich z nadrukiem i ciągle rosnącymi oczekiwaniami klientów, związanymi z jakością i stabilnością druku oraz obniżaniem cen. Bez wątpienia istotne znaczenie ma też unijna pomoc finansowa z tzw. funduszy strukturalnych. Kolejnym trendem jest też coraz większa liczba zleceń na wykonanie nadruków przy zmniejszających się nakładach. Do spełniania tych oczekiwań rynku najlepiej przygotowana okazała się nowoczesna technologia fleksograficzna, która wykazuje w ostatnich czterech latach największą dynamikę wzrostu. Potwierdzeniem tego faktu jest zainstalowanie w tym okresie dwudziestu siedmiu 8–10-kolorowych nowoczesnych maszyn maszyn flekso. Technologia rotograwiurowa wciąż ma wielu zwolenników, ale najlepszym potwierdzeniem jej swoistego regresu w Polsce jest zakup zaledwie dwóch nowych maszyn rotograwiurowych w tym czasie. Optymalnym jednak rozwiązaniem jest umieszczanie obok maszyn rotograwiurowych również maszyn fleksograficznych, co daje możliwość najlepszej obsługi polskich klientów przy minimalizacji kosztów produkcji.
więcej | Marzec | Maszyny i urządzenia
Mirosław Bohdan
Generally speaking, Poland has a fairly wide range of flexographic and rotogravure presses produced around the world. This means that alongside old presses, even some 1-colour self-constructed machines, it is possible to find ultra-modern, latest generation of machines. Most of the machines, however, are older and have seen quite a lot of use. Most of the presses come from well known European manufacturers (Italy, Germany, Czech Republic) and to a smaller degree from the US. This is due to the lack of confidence among Polish packaging manufacturers for presses from the Far East (India, China, Taiwan, South Korea, Indonesia) and a preference for traditional, recognised brands. The varied technologies in presses that are currently used in Poland to a great degree affect the quality of the packaging printing on the Polish market. At the same time there is a strong tendency to get rid of obsolete machines and to replace them with new and often well equipped presses. This is caused by the growing level of competition on the flexible printed packaging market and the ever growing customer expectations in terms of print quality and stability at the same time as prices fall. With no doubt, EU financial assistance available through structural funds plays a very significant role. Another current trend is for a growing number of orders with smaller print runs. This tendency is best served by flexographic technology and this technology has been growing most dynamically in the last four years. This is confirmed by the installation of 27 modern 8 or 10 colour flexographic presses during this period. Rotogravure printing still finds many adherents but the best evidence of its weakness is that only 2 new rotogravure presses have been purchased over the same period. Of course, the optimal solution is rotogravure presses to house next to flexographic machines, giving the greatest opportunity to satisfy customers needs all the while minimising production costs.
więcej | Marzec | Maszyny i urządzenia
Elżbieta Marcinkowska
Większość z nas ISO identyfikuje z jakością usług, z systemem zarządzania jakością, czyli z normą ISO 9001. Pierwsze firmy poligraficzne uzyskały certyfikaty ISO 9001 prawie dziesięć lat temu, przy skutecznej pomocy Centralnego Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Przemysłu Poligraficznego. W chwili obecnej już ponad 150 drukarń wdrożyło system zarządzania jakością, wiele firm jest w trakcie wdrażania systemu, wiele przymierza się do jego wdrożenia.
Certyfikat ISO 9001 stał się niezbędną wizytówką przedsiębiorstw poligraficznych nie tylko w kontaktach z klientami polskimi (certyfikat muszą posiadać wszystkie drukarnie, które współpracują z firmami branży kosmetycznej, farmaceutycznej czy spożywczej), ale również z klientami zagranicznymi (posiadanie certyfikatu może być warunkiem rozpoczęcia współpracy). Poza wykorzystaniem certyfikatu na zewnątrz, liczą się także korzyści wewnętrzne, związane z uporządkowaniem procesów w firmie, między innymi przepływu dokumentów i z określeniem odpowiedzialności oraz uprawnień pracowników – z taką oceną dotyczącą wdrożenia systemu jakości można się zetknąć w prasie branżowej.
Tak więc system zarządzania jakością został „oswojony” przez firmy poligraficzne; z kolei zdecydowanie mniej firm z naszej branży wdraża lub wdrożyło system zarządzania środowiskiem – szacujemy, że dotąd około dwudziestu posiada certyfikat ISO 14001.
Określenie zasad zarządzania środowiskowego było kolejnym krokiem po określeniu wymagań w stosunku do jakości. Norma ISO 14001, wydana po raz pierwszy w roku 1996, została uaktualniona w 2004 roku; w Polsce nową wersję normy opublikowano w maju 2005 r. Jest to narzędzie przeznaczone dla wszystkich przedsiębiorstw i instytucji, których celem jest doskonalenie działalności środowiskowej i minimalizowanie zanieczyszczeń powstających w wyniku prowadzonej działalności. W krajach Unii rozmiary kar finansowych i groźba utraty rynku stały się głównym mechanizmem wpływającym na przyjmowaną przez przedsiębiorców strategię kontroli jakości uwzględniającą normy ekologiczne. Posiadanie certyfikatu ISO 14001 jest argumentem przy przetargach czy działaniach marketingowych, a jego brak jest znaczącym minusem i z reguły dyskwalifikuje firmę już na starcie.
więcej | Marzec | Ekologia
Krzysztof Stępień
Cylinder rastrowy nie tylko we fleksografii
Zadaniem zespołu farbowego maszyny drukującej jest nałożenie żądanej ilości farby (o określonych własnościach) na elementy drukujące formy. Europejskie i amerykańskie firmy produkujące maszyny drukujące oraz ich elementy prowadzą wciąż prace nad udoskonalaniem konstrukcji zespołów farbowych i optymalizacją ich eksploatacji. Obecnie oferują one maszyny, w których do dostarczania farby do zespołu farbowego zastosowano cylinder rastrowy (anilox), zaadaptowany z przemysłu przetwórczego i technologii fleksograficznej. Osiągane dziś liniatury rastra (gęstości) kałamarzyków powierzchni cylindrów rastrowych przekraczają poziom 600 linii/cm. Wykonuje się je obecnie głównie za pomocą technologii grawerowania laserowego w naniesionej na powierzchnię cylindra (lub tulei) powłoce ceramicznej.
Zainteresowanie współczesnej poligrafii zespołami farbowymi, w których farbę wprowadza się do kałamarzyków cylindra rastrowego o określonej stałej pojemności, jest znaczące. Szereg takich systemów z powodzeniem eksploatuje się w maszynach już dziś.
więcej | Marzec | Maszyny i urządzenia
Wojciech Barabasz
Jeszcze kilka lat temu stosowano w większości drukarń fleksograficznych wałki rastrowe o gęstości rastru rzędu 220 l/cm, o pojemności farbowej w granicach 3–4 cm3/m2. Odpowiadało to aktualnemu stanowi techniki. Parametry te umożliwiały stosowanie form drukowych o dość wysokiej gęstości rastru: rzędu 48 l/cm. Możliwość stosowania takich rastrów stanowiła dla drukarzy ogromny krok naprzód, ponieważ rezultaty druku przewyższały wszystko to, co w technice fleksograficznej było dotychczas możliwe. Rozwój techniki sprawił jednak, że wkrótce pojawiły się wałki rastrowe o pojemności 260 l/cm, a zaraz potem – o pojemności 300–315 l/cm. W wielu zakładach wystąpiły jednak problemy z bardzo szybkim zużyciem wałków rastrowych. Na skutek zużycia spadała pojemność farbowa i pojawiały się problemy z utrzymaniem stałej gęstości optycznej wydruków. Drukarze usiłowali zapobiec temu zjawisku poprzez bezustanne korekcje farby. Takie działanie pochłaniało znaczną ilość czasu. Z drugiej zaś strony, było zaprzeczeniem stabilizacji procesu drukowania, w którym potrzebna jest ciągłość parametrów i powtarzalność wyników. Nie bez znaczenia były również wysokie koszty częstych zakupów wałków rastrowych.
Producenci wałków rastrowych stanęli przed problemem. Z jednej strony słychać było o wzrastającym zainteresowaniu coraz większymi gęstościami rastru i to zarówno na formie drukowej, jak i na wałku rastrowym. Z drugiej strony wraz ze stopniem zużycia pojemność farbowa takich rastrów spadała, i to bardzo szybko. W rezultacie oznaczało to konieczność podniesienia pojemności farbowej. Podstawą takich przemyśleń było założenie, że raster o większej pojemności startowej może być dłużej wykorzystywany do drukowania, ponieważ dłuższy będzie czas, który upłynie do momentu jego całkowitego zużycia.
więcej | Marzec | Fleksografia
Anna Gołębicka
Kupujemy coca-colę, pampersy, serki Piątnicy. Gdy chcemy szybko i pewnie nadać przesyłkę, przychodzi nam do głowy UPC, Stolica i Fedex. Jeśli w obcym kraju mamy zamiar wypożyczyć samochód, rozglądamy się za napisem Avis. Jeśli chcemy kupić porządne sportowe buty, to kierujemy się do sklepu Pumy, Nike, Reebok czy Adidas, a gdy potrzebne są nam buciki dla dzieci, chętnie kupimy buty Bartek, bo wiemy że są pewne, dobrze zrobione, ergonomiczne i zdrowe, że mają swoją markę.

Co to jest marka
Czy tego chcemy, czy nie, współczesny świat, to świat marek. Markowy może być tak samo but, twarożek, jak i samochód czy maszyna przemysłowa. Marka może dotyczyć dobra, usługi lub korporacji. Marką może być nawet kraj (Brand Ameryka) i partia polityczna. Markę wybieramy chętniej, za markę jesteśmy w stanie zapłacić dużo więcej. Wybierając markę, wiemy, z czym mamy do czynienia. Marka to dużo więcej niż logo. Marka to lepsza pozycja konkurencyjna, większe pieniądze, większe możliwości.
Dla tych, którzy mają jeszcze wątpliwości – krótki test.
Przeczytaj kolejno wypisane poniżej słowa. Po przeczytaniu każdego ze słów, pomyśl przez chwilę, jakie masz skojarzenia, obrazy: Porsche... Harley Davidson... Tiffany.
Czy Porsche to w twojej głowie tylko samochód? A może miałeś na myśli określony samochód? Czy nie widziałeś oczami wyobraźni po prostu małego, zgrabnego, szybkiego auta? Czy myśląc „Porsche”, nie czułeś, jak szybko i dynamicznie wchodzisz nim w zakręt, jak dobrze się czujesz za jego kierownicą, jak jesteś pewny siebie.
Harley... I co widzimy? Czy tylko motocykl, czy też w naszych uszach brzmi charakterystyczny dźwięk silnika, widzimy wyprostowane plecy kierowcy, skórzane kurtki i cały świat „mocnych facetów”.
Tiffany – biżuteria? Zwykle kiedy myślimy „Tiffany”, pojawia się nam w głowie obraz świata luksusu, niebieskiego pudełka, elegancji. Paryża lub innego, bliżej nie określonego, acz bardzo luksusowego miejsca.
więcej | Marzec | Rynek
Barbara Magoch
Celem każdej firmy jest zdobycie i utrzymanie dobrego imienia – nie ma znaczenia, czy jest to firma wielka, znana szerokiej rzeszy odbiorców, czy niszowa, działająca na wąskim, ściśle określonym polu. Rynek maszyn poligraficznych nie jest pod tym względem wyjątkowy – każdy z producentów obiera określoną strategię, kierunek działań mający na celu wykreowanie marki i dotarcie do określonej grupy klientów. Producent wąskowstęgowych maszyn fleksograficznych, firma Edale, jest nastawiona na oferowanie kompleksowych rozwiązań dla drukarń – produkuje maszyny mające sprostać nawet najbardziej specyficznym potrzebom klienta. Lata pracy udowodniły, iż ten kierunek działań okazał się właściwy. Jak każdy producent, firma doświadczyła sytuacji, w których, wydawałoby się, doskonałe rozwiązania okazały się trudne do wdrożenia. Sytuacje takie skłaniają producentów do poszukiwania coraz to nowych rozwiązań mogących ułatwić pracę. Efektem tych poszukiwań jest najnowsza maszyna Edale – Lambda.
więcej | Marzec | Maszyny i urządzenia
Proponujemy zapoznanie się z ofertą trzech wiodących producentów maszyn do produkcji i przetwórstwa tektury i kartonu. Przedstawiane firmy proponują światowe rozwiązania najwyższego lotu za umiarkowaną, „azjatycką” cenę.
Champion Machinery Co. Ltd.
YSF Machinery Co. Ltd.
IMC Kukje Machinery Co. Ltd.
więcej | Marzec | Maszyny i urządzenia
Wojciech Barabasz
Przez ostatnie dziesięć lat mogliście Państwo obserwować, jak firma Apex rozwinęła się z małego rodzinnego przedsiębiorstwa do pozycji wiodącego światowego producenta wałków rastrowych. Taki postęp był możliwy tylko dzięki najwyższej jakości produkcji, nowatorskim rozwiązaniom oraz umiejętnościom firmy Apex, które pozwalają na dostosowanie się do potrzeb rynku i każdego indywidualnego klienta.
Warto tutaj podkreślić, że to właśnie Apex był prekursorem rastrów o strukturze plastra miodu – wprowadził je już w roku 1990. W roku 1994, kiedy powszechnie królował laser CO2, nowatorzy z firmy Apex grawerowali już laserem Opticell, który pozwalał wykonać rastry o progach idealnie równych. W oparciu o doświadczenia z tym laserem stworzono nowe technologie: Ultracell i Ultracell Plus. Technologie te łączą wysokiej klasy grawerowanie laserowe z bardzo wysoką jakością ceramiki. Wprowadzenie tych technologii, poprzez połączenie wysokich gęstości rastrów z dużymi pojemnościami kałamarzyków farbowych, pozwoliło technologii fleksograficznej zbliżyć się do jakości wklęsłodruku. Już w latach 90-tych, w ramach prób, wykonano w firmie Apex raster o gęstości 1000 l/cm. Obecnie 500 l/cm jest wielkością dość powszechnie stosowaną, nie jest też problemem wykonanie rastru 600 l/cm, który dysponuje pojemnością spełniającą wymagania przemysłowe.
więcej | Marzec | Technologie
W dniu 17 lutego w drukarni Heldruk w Malborku odbyło się uroczyste uruchomienie nowej, pięciokolorowej maszyny offsetowej Komori Lithrone LS 540 H. Maszyna ma pięć zespołów drukujących w formacie B1. Drukuje z maksymalną prędkością 16 tys. arkuszy na godzinę. Jest to jedna z czterech maszyn z tej serii zainstalowanych w Polsce przez firmę Reprograf.
więcej | Marzec | Relacja
Spółka LIGUM to istniejący na polski rynku od ponad ośmiu lat dostawca markowych wałków i sleevów dla poligrafii. Polski zakład jest jednym z piętnastu należących do firmy Westland – jednego z największych na świecie producentów wałków drukarskich. Marka Westland, od dekad znana i doceniana przez odbiorców na sześciu kontynentach, do Polski dotarła w połowie lat 90-tych. W 1997 roku zarząd Grupy realizując strategię bliskiego kontaktu z klientem podjął decyzję o uruchomieniu samodzielnego zakładu produkcyjnego w naszym kraju – był to ukłon w stronę polskich odbiorców i ich specyficznych wymagań. Już w kolejnym roku ruszyła produkcja w zakładzie w Głogowie (dolnośląskie). Wraz ze wzrostem rynku rozwijał się także zakład LIGUM. Powiększano możliwości produkcyjne systematycznie unowocześniając park maszynowy i inwestując w pracowników. „Trzon naszych pracowników produkcyjnych stanowią doświadczeni ludzie, którzy z zakładem LIGUM są od jego początków” – mówi Michał Walkowiak, dyrektor zakładu w Głogowie. Kluczem do wysokiej jakości wyrobów Westland są organizowane kilka razy w roku szkolenia, podczas których pracownicy z różnych krajów przez tydzień wspólnie pracują, doskonaląc swoje umiejętności i wymieniając się doświadczeniami.
więcej | Marzec | Technologie
W dniu 8 marca br. w Warszawie podczas konferencji prasowej, na którą zostali zaproszeni dziennikarze prasy branżowej, oficjalnie rozpoczęła działalność firma Henn Group Polska sp. z o.o. Polski oddział firmy Henn Group powstał już w listopadzie ub.r., jednak z uroczystym otwarciem czekano do momentu oddania do użytku nowej siedziby.
Henn Group Polska sp. z o.o. wprowadza na polski rynek zaawansowane technicznie systemy poligraficzne produkcji chińskiej. W ciągu krótkiego okresu istnienia firmy zainstalowano już dwie krajarki i odebrano zamówienia na pięć kolejnych urządzeń, które będą instalowane w pierwszej połowie tego roku.
Koncentrując się na urządzeniach do obróbki po druku, Henn Group oferuje polskim drukarniom wyposażenie pozwalające skuteczniej rywalizować o zlecenia klientów. Jest to możliwe dzięki 20-letniemu doświadczeniu i współpracy Matthiasa Henna z chińskimi dostawcami urządzeń poligraficznych.
więcej | Marzec | Wydarzenie

  | < 1 >  2  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o