Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się
Poligrafia 2003

Kwiecień


Countdown to Fespa
The final countdown to Fespa Digital Printing Europe 2006 has began. Thousands of screen and digital printers from all over Europe are set to converge on Amsterdam’s RAI Exhibition Centre from 16th to 18th May to explore the commercial opportunities offered by digital output technologies, particularly in emerging applications of digital printing, for example printing onto glass, ceramics, textiles and many more. Over 150 international manufacturers and suppliers will be exhibiting at the trade fair. The reason why Fespa has decided to launch a brand new European event is the rapid development of digital print industry and its considerable relevance to screen printing. The digital manufacturers want a venue to showcase their products and services. The printers want one place where they can see this new technology and learn to apply it in their own printing houses.
The trade fair is committed to providing an informative and educational show. Therefore, the organisers have prepared additional activities that will be certainly interesting for the visitors. Fespa has announced the two-day conference taking place on 17th–18th May. With a choice of 26 different conference sessions, the conference programme is designed to offer delegates fresh insights and inspiration as to how they can capitalise on digital production technologies. The morning sessions, chaired by Fespa past Prasident Michael Caza, will cover general topics, such as “The Flexibility of Industrial Inkjet; Bringing Together Printers & Graphic Designers; and “Integration of Digital Technology”. The afternoon sessions on both days will be split into two streams – “Homeware” and “Retail & Outdoor Advertising. Speakers include highly-regarded vendor spokespeople, industry consultants and commentators. Open questions and answer sessions with panel speakers will give delegates opportunity to share the knowledge and insights of the speakers more fully. All sessions will be given in English. The conference is sponsored by Enfocus.
During the fair there will also take place a workshop called “Digital City” where the real potential of digital printing will be shown. There will be a number of free seminar sessions taking place in a purpose build theatre.
The Dutch association for screen and digital printing ZSO (Vereniging van Zeefduk en Sign Ondernemingen) will be organising a symposium for the local market on 16th May at which standards and certification in digital printing will be discussed.


Wkrótce Fespa
Wystawa Fespa Digital Printing Europe 2006 odbędzie się 16–18 maja w RAI Exhibition Centre w Amsterdamie. Na tych specjalistycznych targach poświęconych cyfrowym technologiom w poligrafii, organizowanych przez stowarzyszenie Fespa, skupiające firmy związane z drukiem cyfrowym i sitodrukiem, będzie można zapoznać się z najnowocześniejszymi cyfrowymi metodami zadrukowywania różnego rodzaju podłoży: papieru, folii, szkła, materiałów tekstylnych, ceramiki, metalu, drewna, elementów urządzeń elektronicznych. Na targach będzie się wystawiać ponad 150 producentów i dostawców z różnych krajów. Impreza jest organizowana przede wszystkim ze względu na szybką digitalizację przemysłu poligraficznego i coraz silniejsze powiązanie technologii cyfrowej z sitodrukiem. Firmom specjalizującym się w tej technologii bardzo zależało na zaprezentowaniu swojej oferty produkcyjnej i usługowej na jednej imprezie wystawienniczej, natomiast drukarze potrzebowali jednego miejsca, w którym mogliby zapoznać się z prężnie rozwijającą się technologią cyfrową, aby móc ją potem stosować we własnych drukarniach.
Targi będą przede wszystkim pełniły rolę informacyjną i edukacyjną – Fespa przygotowuje kilka interesujących spotkań i seminariów, które z pewnością przyciągną przedstawicieli branży poligraficznej. Podczas dwóch dni targowych (17 i 18 maja) odbędzie się konferencja dotycząca druku cyfrowego, podzielona na 26 sesji. Sesje poranne, którym będzie przewodniczyć były prezes Fespy, Michael Caza, będą poświęcone tematom bardziej ogólnym, takim jak „Elastyczność przemysłowego druku cyfrowego” czy „Bliższa współpraca drukarzy i grafików komputerowych”. Sesje popołudniowe będą dotyczyły wyposażenia wnętrz oraz reklamy w punktach sprzedaży i usług (retail advertising), a także reklamy outdoorowej. Wykładowcy, którzy wystąpią na konferencji, to wysoko cenieni specjaliści. Przedstawią tematy ze swoich dziedzin zarówno od strony naukowej, jak i praktycznej. W każdym dniu konferencji delegaci będą mogli porozmawiać o omawianych kwestiach, zadawać dodatkowe pytania prelegentom i pogłębiać swoją wiedzę w zakresie najnowszych technologii podczas specjalnych dyskusji panelowych. Wszystkie sesje będą prowadzone w języku angielskim. Sponsorem konferencji jest firma Enfocus.
Organizatorzy zapewniają, że tematyka i poziom merytoryczny konferencji przyciągną wielu zwiedzających i przyczynią się do znacznego poszerzenia wiedzy. Podczas targów odbędą się także warsztaty „Digital City”, podczas których przedstawione będą rzeczywiste możliwości i potencjał druku cyfrowego. Więcej informacji o przemyśle związanym z drukiem cyfrowym będzie można uzyskać podczas licznych bezpłatnych sesji seminaryjnych organizowanych w specjalnie do tego celu zbudowanym na terenie targów „teatrze”. Z kolei w dniu 16 maja holenderskie stowarzyszenie sitodruku i druku cyfrowego ZSO (Vereniging van Zeefdruk en Sign Ondernemingen) organizuje sympozjum dla rynku lokalnego, na którym omawiane będą zagadnienia dotyczące standardów oraz certyfikowania w druku cyfrowym.

Program konferencji
Środa, 17 maja – sesje poranne:
10.30–10.50 Powitanie, zapoznanie z programem konferencji – Michael Caza, Fespa
10.50–11.30 Elastyczność przemysłowego druku cyfrowego – Mark Alexander, Xaar
11.30–12.10 Bliższa współpraca drukarzy i grafików komputerowych – Tom Peire, Enfocus Software
12.10–12.50 Druk inkjetowy, wizja przyszłości – Stewart Patridge, Nazdar
12.50–13.10 Dyskusja panelowa, pytania – prowadzenie: Michael Caza
Sesje popołudniowe do wyboru:
14.10–15.00 Tekstylia do aranżacji wnętrz zadrukowywane cyfrowo: nowe produkty, rynki, klienci – Patti Williams, IT Strategies
15.00–15.45 Drukowanie na ploterach: rynki i zastosowanie – Jane Cedrone, Vutek
16.00–16.40 Szybkie systemy drukowania na tekstyliach – Marco Fontana, Reggiani Macchine
16.40–17.20 Innowacje w druku cyfrowym: to nasze zadanie! – prof. Van Parys, Technical University, Gent
lub:
14.10–15.00 Drukowanie cyfrowe na tekturze falistej – Michael Lackner, Durst
15.00–15.45 Wyzwania dla produkcji tuszu do drukarek inkjetowych (dla opakowań) – Peter Walshe, Sunchem
16.00–16.40 Jaką rolę w tworzeniu POP odgrywa druk cyfrowy? – Mark Simpson, Simpson Group
16.40–17.20 Rynkowe wymagania dotyczące uniwersalnych systemów do druku wielkoformatowego – Eyal Amit, Matan Digital Printers

Czwartek, 18 maja
10.30–10.50 Powitanie, zapoznanie z programem konferencji – Michael Caza, Fespa
10.50–11.30 Farby specjalne do druku cyfrowego na tekstyliach – Martial Blanc, Sensient Imaging Technologies
11.30–12.10 Integracja technologii cyfrowej – Marco Roos, Color Concepts
12.10–12.50 Technologia cyfrowa w świecie 3D – Peter Kiddel, PDS Consulting
12.50–13.10 Dyskusja panelowa, pytania – prowadzenie: Michael Caza
Sesje popołudniowe do wyboru:
14.10–15.00 Wymagania dla systemów RIP i Colour Profiles w wielokolorowym druku cyfrowym – Ann Noonan, Colour Interlink
15.00–15.45 Drukowanie na drewnie i kamieniu – dr Nicholas Hellmuth, Flaar
16.00–16.40 Cyfrowa dekoracja kafli ceramicznych – Norbert von Aufschnaiter, Durst
16.40–17.20 Czy drukowanie atramentowe na szkle doczekało się swojego czasu? – Bernard Girma, DigiTech Strategy
lub:
14.10–15.00 Co uczynić, żeby druk cyfrowy był wyjątkowy – Andre America, Studio America
15.00–15.45 Druk cyfrowy na handlowych i out-doorowych rynkach komunikacyjnych – Keith Ramsey, Nazdar
16.00–16.40 Druk cyfrowy a rynek opakowaniowy: drogi rozwojowe, przeszkody, możliwości – Patti Williams, IT Strategies
16.40–17.20 Wielofunkcyjne stosowanie druku cyfrowego przy tworzeniu materiałów POS i komunikacji bezpośredniej oraz outdoorze – Christian Duyckaerts, Print & Display.
więcej | Kwiecień | Aktualności
Przedstawiciele Shinohary w siedzibie Mercator Poligrafia
W dniu 2 marca br. w siedzibie firmy Mercator Poligrafia odbyło się spotkanie z przedstawicielami zarządu firmy Shinohara Machinery: Daisuke Shinohara (junior), Yutaka Masuda i Naohiro Kawakami. Współpraca między Mercator Poligrafia SA a producentem maszyn Shinohara trwa od przeszło pięciu lat. Niewątpliwie marka Shinohara odniosła sukces na rynku polskim, gdzie obecnie pracują już ponad 43 maszyny formatu A2, B2 i B3. Początkowo, jak każda nowość w Polsce, maszyny te budziły ostrożne zainteresowanie ze strony klientów, ale w ciągu następnych lat utrwaliły swą pozycję wśród innych znanych wcześniej marek arkuszowych maszyn offsetowych. Rok 2005 był prawdziwym sukcesem – w polskich drukarniach rozpoczęły pracę kolejne 42 zespoły drukujące.
Spotkanie w siedzibie Mercator Poligrafia służyło podsumowaniu tej wieloletniej współpracy. Dyskutowano również na temat planów zarówno w zakresie sprzedaży, jak i rozwiązań technicznych możliwych do zastosowania w najbliższej przyszłości w maszynach Shinohara. Mercator Poligrafia ma jak najlepsze doświadczenia we współpracy ze swoim japońskim partnerem i w tym zakresie. Wielokrotnie maszyny zamawiane przez klientów były konstruowane specjalnie pod ich konkretne potrzeby produkcyjne.
Firma Shinohara Machinery postawiła na silną pozycję na wszystkich rynkach europejskich. Dlatego też w styczniu br. rozpoczął działalność nowy oddział Shinohara Europe w Aalsmeer, w Holandii. Dzięki temu polscy klienci uzyskali dodatkową możliwość szybszego zaopatrzenia w części zamienne, jak i szybszej reakcji obsługi technicznej, również z bezpośrednim udziałem japońskich inżynierów.


Allianz Capital Partners inwestuje w spółkę MAN Roland
Firma MAN oraz spółka Allianz Capital Partners, należąca w całości do Grupy Allianz zawiązały joint venture w celu nabycia spółki MAN Roland Druckmaschinen AG. Intencją transakcji jest dalszy rozwój tego drugiego co do wielkości producenta systemów drukujących na świecie i wprowadzenie spółki na giełdę w ciągu najbliższych kilku lat. Podpisano już list intencyjny, zgodnie z którym MAN AG zachowa 35% udziałów w joint venture i będzie nadal odgrywał konstruktywną rolę w rozwoju spółki. Strony transakcji uzgodniły, że do czasu pełnej realizacji umowy zachowają w ścisłej tajemnicy wszystkie jej szczegóły.
Przy wsparciu silnych finansowo właścicieli ten znany na świecie producent maszyn drukujących oraz wielu produktów i usług związanych z procesem drukowania będzie w stanie kontynuować rozpoczęty już program zwiększania swojej wartości. Zarząd firmy MAN Roland ocenia bardzo pozytywnie tę sytuację. Gerd Finkbeiner, dyrektor generalny MAN Roland powiedział: „Krok ten stanowi nowy etap w rozwoju spółki. Wzmocni on naszą pozycję na świecie i zwiększy nasze możliwości. Poza tym zarówno spółka, jak i pracownicy, zyskają perspektywę na przyszłość. Fakt, że zachowamy ciągłość struktury zarządzania, organizacji oraz markę MAN Roland pozwoli nam na zachowanie wiarygodności w stosunku do odbiorców i pracowników. Zwiększy się natomiast nasza elastyczność, a proces decyzyjny stanie się bardziej rygorystyczny”.
Jako inwestor finansowy Allianz Capital Partners będzie aktywnie wspierał MAN Rolanda, by jeszcze bardziej wzmocnić jego pozycję na rynku. Poza samym przyspieszeniem wzrostu spółki chodzi również o zwiększenie obrotów poprzez selektywne zakupy. Kamieniami milowymi przyszłej linii strategicznej MAN Rolanda będą: poszerzenie działalności o usługi, części zamienne i dostawy, co otworzy nowe obszary działań, ekspansja regionalna na powstające rynki oraz rozszerzenie zakresu produktów, jeśli chodzi o maszyny arkuszowe i zwojowe.
Spółka MAN Roland Druckmaschinen AG, której początki sięgają roku 1845, z siedzibą w Offenbach, Augsburgu i Plauen, zatrudnia prawie 8800 pracowników. Sieć sprzedaży i usług składa się z około 120 biur regionalnych oraz partnerów ds. sprzedaży i serwisu na całym świecie. Przy sprzedaży o wartości 1738 mln euro w roku obrotowym 2005 i udziale w eksporcie rzędu 83%, spółka wypracowała zysk operacyjny w wysokości 65 mln euro przy znaczącej poprawie wyników w dywizjach maszyn arkuszowych i zwojowych. Segment maszyn arkuszowych, który przez trzy lata notował straty, osiągnął przewidywany przełom i odnotował zysk (+6 mln euro po stracie –41 mln euro w roku 2004). Wartość portfela zamówień w segmencie maszyn zwojowych wyniosła 1183 mln euro, co pozwoliło na wzrost wyniku do 59 mln euro (w roku poprzednim – 44). W bieżącym roku MAN Roland spodziewa się dalszej poprawy wyników operacyjnych.


Sympozjum Fleksograficzne firmy Scorpio
Firma Scorpio, jeden z największych dostawców materiałów i urządzeń dla polskiego segmentu druku fleksograficznego, zamierza zorganizować seminarium fleksograficzne. Odbędzie się ono w Łodzi, w dniach 7–8 września br., we wnętrzach zabytkowego, secesyjnego hotelu, usytuowanego w samym centrum miasta. Współorganizatorem imprezy będzie Instytut Papiernictwa i Poligrafii Politechniki Łódzkiej, a patronat medialny nad imprezą obejmie „Świat DRUKU”.
Sympozjum poświęcone będzie omówieniu najnowszych osiągnięć technologicznych w druku fleksograficznym. Przewidziane są wystąpienia przedstawicieli czołowych światowych producentów z tej branży. Prezentacje podzielone będą na dwa bloki, jeden poświęcony urządzeniom flekosograficznym, drugi obejmujący materiały eksploatacyjne. Prelegenci zaprezentują najnowsze technologie fleksograficzne, począwszy od płyt fotopolimerowych i tulei rozprężnych, poprzez systemy CtP dla fleksografii, bezpośrednie grawerowanie tulei i form drukowych, urządzenia do montażu form drukowych i wykonywania odbitek próbnych, na fleksograficznych maszynach drukujących kończąc.
Organizatorzy mają nadzieję, że sympozjum to, jako okazja spotkania przedstawicieli branży fleksograficznej i wiążąca się z tym możliwość wymiany doświadczeń i poglądów zarówno podczas oficjalnych, jak i nieoficjalnych dyskusji, spotka się z bardzo szerokim zainteresowaniem polskiej branży fleksograficznej.
więcej | Kwiecień | Aktualności
Krzysztof Stępień
Europejskie i amerykańskie firmy produkujące maszyny drukujące oraz ich elementy prowadzą wciąż prace nad udoskonalaniem konstrukcji zespołów farbowych i optymalizacją ich eksploatacji. Obecnie oferują one maszyny, w których do dostarczania farby do zespołu farbowego zastosowano cylinder rastrowy (anilox), zaadaptowany z przemysłu przetwórczego i technologii fleksograficznej. Artykuł omawia konstrukcję takich zespołów farbowych. Jego I część była opublikowana w nr 3/2006 „ŚD”. Tam też podana jest literatura.
więcej | Kwiecień | Maszyny i urządzenia
Rozmowa z Tomaszem Galantem, nowym dyrektorem generalnym MAN Roland Polska

„Świat DRUKU”: O ile nam wiadomo, jak dotąd nie był Pan związany z branżą poligraficzną? Pracował Pan dla branż telekomunikacyjnej i energetycznej. Co zdecydowało o Pańskiej kandydaturze na stanowisko dyrektora generalnego polskiego oddziału jednego z największych producentów maszyn drukujących?
Tomasz Galant: Myślę, że należy o to zapytać moich szefów, którzy tak zdecydowali i uznali, że dobrze spełnię ich oczekiwania.
więcej | Kwiecień | Wywiad
Jacek Piechowicz
Dobrodziejstwem naszych czasów jest olbrzymia podaż wszelkich dóbr, niedogodnością – konieczność dokonania właściwego wyboru spośród oferowanych rzeczy, kiedy kierujemy się sprzecznymi kryteriami: wysoka jakość przy jak najniższej cenie. W podjęciu decyzji pomagają opracowania specjalistów zestawiających i porównujących funkcjonalność oraz cenę towarów dla ułatwienia dokonania wyboru. Artykuł ten ma podobne przeznaczenie: przedstawia niezbędne funkcje, jakie powinien spełniać program kalkulacyjny dla firmy z branży poligraficznej.
Zagadnieniami kalkulacji wyrobów poligraficznych zajmuję się od wielu lat. W 1999 roku napisałem jeden z pierwszych programów kalkulacyjnych: „Błyskawiczne Kalkulacje Poligraficzne”. Od tego czasu pracowałem z kilkoma grupami informatyków nad różnymi wersjami oprogramowania i cały czas je udoskonalałem. Poznawałem również oprogramowanie konkurencji. Korzystając z tych doświadczeń, chciałbym przybliżyć Czytelnikom „Świata DRUKU” kryteria, jakimi należy się kierować przy dokonywaniu wyboru oprogramowania do kalkulacji dla firmy.
Pierwsze kryterium: sprawdzić, kiedy program wprowadzono do sprzedaży. Należy wybierać programy nowe, ale nie najnowsze, ponieważ często są one niedostatecznie jeszcze sprawdzone w warunkach produkcyjnych. Starym należy się przyjrzeć, zbadać czy nie są przestarzałe, zwłaszcza pod względem informatycznym.
Drugie kryterium: kto napisał oprogramowanie. Wydaje się oczywiste, że autorami założeń programu powinni być technolog poligraf i ekonomista, a autorem kodu – informatyk, często tak jednak nie jest. Autorami wielu aplikacji są wyłącznie informatycy. W czasie prezentacji oprogramowania mojego autorstwa w jednej z krakowskiej firm, któryś z kolegów poligrafów powiedział, że pewna firma oferowała mu oprogramowanie do zarządzania drukarnią zaadaptowane z więziennictwa!
Moim zdaniem tylko powiązanie technologii z ekonomią może dać dobre rezultaty. Dobrze, jeśli oferta sprzedaży oprogramowania obejmuje wdrożenie, nie powinien to jednak być warunek konieczny.
więcej | Kwiecień | Ekonomika przedsiębiorstwa
Od pa?dziernika ubieg?ego roku dzia?a kiosk z pras? cyfrow? uruchomiony przez firm? NetPress, polskiego partnera ameryka?skiej firmy Zinio Systems. Serwis http://www.netpress.pl/ jest cz??ci? Zinio Global Network, sieci kiosków z pras? cyfrow? Zinio Systems Inc. NetPress funkcjonuje w strukturach Zak?adów Graficznych Taurus.
Zinio Systems jest liderem na rynku dystrybucji czasopism cyfrowych. Posiada 62% rynku czasopism cyfrowych w USA i oferuje ponad 270 magazynów. Rozg?os przyniós? firmie program Zinio Reader, który umo?liwia ?atwe i przyjemne czytanie prasy na ekranie komputera. System Zinio, zachowuj?c podstawowe cechy wersji drukowanej, takie jak uk?ad strony, tre?? i reklamy, pozwala równie? na przeszukiwanie tekstów, archiwizacj? artyku?ów oraz korzystanie z odsy?aczy.
Magazyny oferowane przez NetPress maj? wiele funkcji niedost?pnych dla prasy drukowanej. Wysy?ka pierwszego numeru realizowana jest natychmiast po z?o?eniu zamówienia, czytelnik mo?e korzysta? z wyszukiwarki s?ów kluczowych, a magazyny przechowywane s? w cyfrowej bibliotece. Mo?na sporz?dza? notatki i zaznacza? tekst, a wbudowane w magazyn multimedia sprawiaj?, ?e czytanie cyfrowego magazynu jest w pe?ni interaktywne. Pliki zabezpieczone s? przed nieuprawnionym kopiowaniem, cho? cz??? wydawców zezwala czytelnikom na przesy?anie innym internautom darmowych kopii. Cyfrowe magazyny mo?na dodatkowo drukowa?. Niew?tpliw? zalet? jest te? wra?enie czytania drukowanego magazynu na ekranie komputera, inaczej ni? w przypadku zwyk?ego PDF-a.
więcej | Kwiecień | Wywiad
W dniu 23 marca tego roku w gmachu Centrum Bankowo-Finansowego Nowy Świat w Warszawie odbyła się II konferencja „Technologie teleinformatyczne w poligrafii. Systemy informatyczne wsparciem nowoczesnej drukarni”, zorganizowana przez Centrum Promocji Informatyki. Koordynatorem merytorycznym konferencji był Robert Wrembel z Instytutu Informatyki Politechniki Poznańskiej. Imprezę sponsorowała firma Reprograf, a partnerem merytorycznym przedsięwzięcia był portal PrintinPoland.com. „Świat DRUKU” był jednym z patronów medialnych konferencji.
Obrady prowadził Przemysław Kida. On także wygłosił wykład inauguracyjny pt. „Systemy do obiektywnej oceny jakości i pomiaru kolorów w nowoczesnej drukarni”. Najpierw wymienił wielkości, które można (i należy) mierzyć w procesie drukowania. Są one związane z użytymi materiałami (np. gramatura papieru, lepkość farby), z kolorystyką pracy (np. gęstość optyczna podstawowych kolorów triady, rastrowa wartość tonalna, współrzędne barwy dla kolorów dodatkowych), wreszcie – z wymiarami i geometrią wyrobu (np. dokładność wykonania złamu, precyzja cięcia, precyzja składkowania). Kontrola jakości odbywa się poprzez pomiary barwy: densytometryczne, kolorymetryczne i spektrofotometryczne. Jeśli chodzi o pomiary densytometryczne, mierzymy gęstość optyczną, rastrową wartość tonalną i przyrosty punktów rastrowych (dot gain) oraz względny kontrast druku. Następnie autor wystąpienia zaprezentował spektrokolorymetry i spektrodensytometry produkcji X-Rite, GretagMacbeth, Techkon i Viptronic. Na koniec przedstawił kalibratory maszyn i rozwiązania konstrukcyjne spektrofotometrów.
więcej | Kwiecień | Technologie
W dniach 27–31 marca w Poing koło Monachium już po raz 13 odbywały się tradycyjne doroczne dni otwarte firmy Océ – OpenHouse. Pięciodniową imprezę odwiedziło ponad pięć tysięcy gości, w tym kilkudziesięcioosobowa grupa klientów z Polski, reprezentujących sektory poligraficzny i korporacyjny. Firma Océ zaprezentowała w Poing ponad 20 nowości sprzętowych i programowych, w tym VarioPrint 6250 – najszybszą na świecie arkuszową maszynę cyfrową drukującą w trybie dwustronnym.
Dni otwarte rozpoczęła konferencja prasowa z udziałem 130 dziennikarzy z całego świata, podczas której Rokus van Iperen, prezes Océ, podsumował ostatni rok działalności firmy i wstępnie zaanonsował premierowe rozwiązania prezentowane podczas OpenHouse. „W 2005 roku firma Océ była jednym z najszybciej rozwijających się graczy na rynku druku cyfrowego, zwiększając sprzedaż sprzętu o 10% w porównaniu z rokiem wcześniejszym” – powiedział van Iperen. „To zaś oznacza, że założone przez nas cele strategiczne są osiągane. Inwestycje w innowacyjne rozwiązania i rozbudowa sieci sprzedaży w połączeniu z programem restrukturyzacyjnym i obniżką kosztów to kluczowe czynniki, które zdecydowały o tak znakomitym wyniku”.
W ubiegłym roku zdecydowanie powiększył się dział sprzedaży firmy Océ – wzrost zatrudnienia wyniósł w nim około 25% (z 4200 osób w roku 2004 do ponad 5350 w roku bieżącym). Na badania i rozwój holenderski producent przeznaczył w ostatnim roku 215 mln euro.
więcej | Kwiecień | Druk cyfrowy
W dniu 22 marca we Wrocławiu odbyło się seminarium pt. „Jak opanować dokumentowy chaos?”, zorganizowane przez firmę Softex Data. „Świat DRUKU” był jednym z patronów medialnych imprezy.
We wprowadzeniu do seminarium firmę Softex Data zaprezentował jej dyrektor generalny Wojciech Warski. Softex Data, jako jedyna w Polsce firma, jest bezpośrednim partnerem producentów wszystkich części składowych systemów druku masowego. Dzięki temu od wielu lat zaopatruje swoich klientów w pełną gamę urządzeń do druku masowego i kopertowania, a także podejmuje się działalności integrującej i doradczej. Firma działa od 16 lat. Zatrudnia ponad 60 pracowników i współpracuje z 15 producentami. Posiada ponad 80% udziału w rynku drukarek „heavy duty”, przystosowanych do dużych obciążeń.
więcej | Kwiecień | Druk cyfrowy
W dniu 23 marca w Domu Technika w Poznaniu odbyło się seminarium poli-graficzne poświęcone zagadnieniom druku cyfrowego. Zorganizowali je wspólnie Korporacja Poligrafów Poznańskich SIMP oraz firmy Konica Minolta Business Solutions Polska sp. z o.o., Michael Huber Polska, Euro-papier Impap i Duplo Polska. Seminarium zostało pomyślane tak, by dostarczyć słuchaczom jak najszerszego spektrum informacji dotyczących druku cyfrowego i jego zastosowań w produkcji poligraficzno-wydawniczej. Aby można było kompleksowo zapoznać się z cyklem poligraficznym, przeprowadzono pokaz druku przy użyciu systemu bizhub PRO 1050 Konica Minolta, a wydrukowane prace oprawiano na urządzeniach Duplo.
Uczestników seminarium przywitał gospodarz poznańskiego spotkania Janusz Ignaszczak, prezes Korporacji Poligrafów Poznańskich SIMP. Poznański Oddział SIMP obchodził ostatnio 70-lecie działalności – z tej okazji prezes Ignaszczak uhonorował okolicznościową statuetką osoby specjalnie dla Korporacji zasłużone. W imieniu Michała Walkowiaka, dyrektora Ligum Pol sp. z o.o., zakładu grupy Westland, statuetkę odebrał Krzysztof Hamrol, kierownik Działu Handlu i Marketingu. Natomiast w imieniu firmy
Europapier Impap odebrał ją Marek Cholewa, menedżer Działu Papierów Biurowych. Prezes Igaszczak dziękował nagrodzonym za wieloletnią współpracę i wkład w działalność SIMP.
więcej | Kwiecień | Druk cyfrowy
Wprowadzenie
Podobnie jak wszystkie inne dziedziny świata grafiki, gdzie tak bardzo widoczna jest konkurencja, proces tworzenia odbitek próbnych jest również bardzo szybko zmieniającym się obszarem biznesu. Niniejsze opracowanie, przygotowane przez firmę EFI (producenta programów służących do wykonywania cyfrowych odbitek próbnych i do zarządzania barwami), a przekazane przez firmę Reprograf, polskiego dystrybutora EFI, jest przeznaczone dla osób, które chcą bliżej poznać rolę, jaką odbitka próbna (proof) pełni w procesie druku. Opracowanie, w angielskiej wersji językowej, jest do pobrania w całości na stronie firmy EFI: http://www.efi.com/ Wyjaśnia ono podstawy proofingu i podaje wskazówki pomagające wybrać odpowiednie rozwiązania do tworzenia odbitek próbnych.
więcej | Kwiecień | Przygotowalnia
Poczynając od numeru czerwcowego 2005 roku publikowaliśmy w kolejnych odcinkach przewodnik techniczny „Wszystko o technologii UV”, przygotowany przez firmę Siegwerk Poland Marki sp. z o.o. (do niedawna: Sicpa Polska sp. z o.o.). We wprowadzeniu do cyklu pisaliśmy, że przemiana cieczy w ciało stałe przy użyciu promieniowania UV do zainicjowania procesu schnięcia jest znana od początku XX wieku. Proces ten został po raz pierwszy zastosowany przemysłowo w 1940 roku do suszenia farby i powłok do drewna.
więcej | Kwiecień | Technologie
Przeglądając czasopisma branżowe, nie można nie zauważyć, jak dużo miejsca poświęca się technologii UV. Mimo że pierwszy patent na wykorzystanie promieniowania UV w przemyśle drukarskim pojawił się już w 1946 roku, to jeszcze przed 30 laty utrwalanie farb i lakierów w tej technologii było prawie nieznane. W ostatnim czasie jednakże pozycja farb utrwalanych promieniowaniem UV bardzo wzrosła, szczególnie w segmencie zadruku opakowań.
więcej | Kwiecień | Technologie
Halina Podsiadło
Proces starzenia się papieru i zachowanie się druków, książek oraz opraw w różnych warunkach ich przechowywania

Książka. Rzecz niby zwyczajna, a jednak na tyle niezwykła, że wystarcza, aby nas zgromadzić na targach i konferencji (chodzi o Targi Książki i konferencję dla wydawców – przyp. red.), skierować do księgarni, wreszcie, zmusić do szperania po antykwariatach, bibliotekach. Działania te podejmujemy z powodu autora, treści książki albo ze względu na jej oryginalną szatę graficzną i piękne wydanie. A w momencie, gdy niespodziewanie wpadnie nam w ręce jakaś ulubiona pozycja książkowa z dawnych lat, ileż rodzi emocji, wspomnień, wzruszeń…
Książka to najwytworniejszy i chyba najbardziej skomplikowany produkt sztuki drukarskiej. Może stać się chlubą, ale i powodem wstydu dla wydawcy czy też innych jej wytwórców. I chodzi tu nie tylko o estetykę wydania, ale również o problem trwałości i zmian zachodzących w książce pod wpływem czasu, różnych czynników fizykochemicznych, brutalnego traktowania bądź kataklizmów dziejowych. Zmiany takie zachodzą we wszystkich, najbardziej nawet pieczołowicie przechowywanych i z niezwykłym pietyzmem użytkowanych książkach.
więcej | Kwiecień | Ochrona księgozbioru
Hamamatsu to miasto w Japonii, położone w prefekturze Shizuoka (środkowe Honsiu) nad Oceanem Spokojnym, słynące ze swego przemysłu, m.in. z produkcji instrumentów muzycznych, a także z międzynarodowego konkursu pianistycznego. Właśnie w Hamamatsu mieści się główna siedziba firmy Roland DG, znanego producenta wysokiej klasy urządzeń drukujących, grawerujących oraz skanerów 3D. Maszyny Rolanda znajdują zastosowanie w produkcji grafiki reklamowej, grawernictwie, modelowaniu, medycynie czy tworzeniu przestrzennych skanów 3D. W Polsce głównym partnerem biznesowym Rolanda DG – w segmencie ploterów tnących, drukująco-tnących oraz drukujących – jest firma Jet Media sp. z o.o., o czym poinformował podczas ubiegłorocznych targów Euro-Reklama, przy okazji swojego odczytu o aktualnej strategii firmy w Polsce, wiceprezes Roland DG Scandinavia, Bent Corlin.
więcej | Kwiecień | Relacja
Od 29 do 31 marca br. trwały 11. Międzynarodowe Targi Artykułów Biurowych, Szkolnych i Papierniczych Meeting Premiera. W przestronnej hali Expo XXI spotkali się przedsiębiorcy z trzech oddzielnych sektorów: „Papier, Biuro, Szkoła” – materiały, artykuły biurowe, szkolne i papiernicze, „Biuro i My” – wyposażenie, urządzenia, rozwiązania dla biur, „Remark. Targi Marketingu i Reklamy” – gadżety reklamowe, upominki, direct marketing, eventy. Targi odwiedziło kilka tysięcy profesjonalistów z branży. „Świat DRUKU” był jednym z patronów honorowych tego wydarzenia.
Na targi Meeting Premiera przyjeżdża coraz więcej firm zagranicznych. Firma EME Warsaw, która organizuje targi poprzez agentów i branżowe stowarzyszenia w jedenastu krajach Europy i Azji, przyciąga wystawców. Impreza promowana jest w zagranicznej prasie branżowej. Dzięki temu na targach pojawiają się firmy z Austrii, Belgii, Chin, Czech, Hiszpanii, Holandii, Izraela, Niemiec, Stanów Zjednoczonych, Szwajcarii, Turcji, Węgier, Wielkiej Brytanii, Włoch.
więcej | Kwiecień | Targi
Piotr Paszkowski
Tytuł kwietniowego artykułu zaczerpnąłem z listu czytelniczki wydrukowanego w „Angorze”. Pani owa pisze, że czuje się dyskryminowana z racji preferowania ochrony stosunku pracy kobiet ciężarnych i posiadających dzieci. Jej zdaniem, jedynym kryterium, od którego winna być uzależniona ochrona stosunku pracy, są kwalifikacje pracownika i jego podejście do wykonywania obowiązków służbowych. Myślę, że to zdanie podzieliłoby wielu pracodawców ponoszących koszty uprawnień rodzicielskich. Musimy być zatem świadomi, że istnieją grupy społeczne zainteresowane likwidacją działu ósmego kodeksu pracy, traktującego o uprawnieniach pracowniczych związanych z rodzicielstwem. Logicznie rzecz ujmując, nie sposób odmówić racji zwolennikom tej koncepcji. Jakiż bowiem pracodawca jest zainteresowany finansowaniem kosztów, które nie przekładają się na wydajność i dyspozycyjność pracownika, a wręcz przeciwnie?
Druga strona medalu to fakt, że następują w Polsce niebezpieczne procesy starzenia się społeczeństwa i spadku liczby urodzeń, co w połączeniu z emigracją młodych i nie tylko młodych ludzi do krajów oferujących lepsze warunki zatrudnienia i pewniejszy byt, prowadzi wprost do wyludnienia kraju. Poza tym załamanie się proporcji pomiędzy liczbą osób czynnych zawodowo a grupą emerytów i rencistów pozostających na utrzymaniu pracujących rzutuje na stabilność systemu emerytalnego oraz pogorszenie się i tak już nie najlepszych warunków życia w naszym kraju. W tej sytuacji nie dziwią działania polityków forsujące zwiększenie ochrony kobiet ciężarnych i rodziców pracujących. Otwartą zatem pozostaje kwestia, czy i w jakim stopniu koszty polityki prorodzinnej państwa powinni ponosić pracodawcy i nieposiadający dzieci pracownicy.
Ponieważ nie ma rozwiązań idealnych, należałoby drogą kompromisu dążyć do zminimalizowania obciążeń pracodawców przy jednoczesnym tworzeniu zachęt do zakładania rodziny i posiadania dzieci. Taki jest bowiem żywotny interes społeczeństwa, które aby istnieć, musi przynajmniej odtwarzać swój potencjał ludnościowy.
Ustawodawca przy tworzeniu każdej regulacji prawnej powinien jednak baczyć, aby ułatwienia w wypełnianiu obowiązków rodzicielskich czy też ochrona macierzyństwa jak najmniej obciążały pracodawcę. Należy zatem stosować zasadę, że to, co jest interesem ogólnospołecznym, a pociąga za sobą konieczność ponoszenia kosztów, musi być realizowane ze środków pozostających w dyspozycji państwa, nie zaś stanowić koszty pracodawcy czy też być powodem nierównego traktowania pracowników tylko z tego tytułu, że są rodzicami lub nie.
więcej | Kwiecień | Prawo pracy
Andrzej Kuśmierczyk
Dziura w ścianie. Gips! I po dziurze. Nowa dziura – gips. I po niej. Nawet najmniejsza dziureczka nie da rady, póki mam gips. A jak nie będzie gipsu, to wetknie się w dziurkę papierek i po dziurce. Ale najlepszy jest gips.
Były niemiecki kanclerz Gerhard Schroeder, jednogłośnie wybrany na przewodniczącego rady nadzorczej spółki North European Gas Pipeline Company, kiedy jeszcze trzymał władzę, udzielił firmie Gazprom, będącej inwestorem w budowie rurki pod Bałtykiem, gwarancji kredytowej w wysokości jednego miliarda euro i zobowiązał budżet Niemiec do wypłaty 900 milionów euro w przypadku niepowodzenia planów budowlanych. Sam prezes, ekskanclerz, twierdzi że, nic o takim zobowiązaniu nie wiedział.
Ile to jest miliard czegokolwiek, to chyba nikt nie wie, a ile to jest miliard euro, to na pewno nie wie nikt. Równie dobrze może być dziesięć miliardów, sto lub tysiąc. Psychologiczny fenomen polegający na ograniczeniu ludzkiej wyobraźni ma tutaj szczególne zastosowanie. Ponieważ mówimy o niewyobrażalnych wielkościach, to na nich się skupiamy, gubiąc po drodze fenomen istotniejszy. Najważniejsze, że Schroeder nie musiał wcale tych pieniędzy mieć. Wystarczy je wpisać do komputera i już są, mimo że ich nie ma i prawdopodobnie nigdy nie będzie. Powstał fakt, który może być brzemienny w realne skutki, chociaż wydarzył się w nieistniejącej rzeczywistości, w rzeczywistości cyfrowej, wirtualnej.
Od kiedy rząd amerykański zdecydował, że dolar nie musi mieć parytetu w złocie, wartość pieniądza jest ustalana na potrzeby globalnej równowagi ekonomicznej. Wprowadzenie komputerów do banków i giełdy, choć w pierwotnym zamiarze miało mieć tylko techniczne znaczenie, doprowadziło do kolejnej radykalnej zmiany – pieniądz przestał realnie istnieć, stał się znakiem na ekranie monitora. Z narzędzia komputer przekształcił się w środowisko, w którym rozgrywają się żywotne interesy świata. Alokacja wielkich wirtualnych kapitałów odbywa się za pomocą naciśnięcia przycisku klawiatury, pociągając za sobą skutki całkiem realne, jak na przykład uśrednienie stopy zysku dla koncernów. Świat wirtualny wywiera na zdarzenia realne przemożną presję.
więcej | Kwiecień | Felieton


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o