Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się

Czerwiec


XVI Seminarium Poligraficzne w IPiPŁ
Kolejne, XVI już Seminarium Poligraficzne, odbyło się 16 maja br. w gmachu Instytutu Papiernictwa i Poligrafii Politechniki Łódzkiej. Spotkanie poświęcone było współczesnej technologii fleksograficznej i offsetowej. Referaty wygłosili przedstawiciele firm Grafikus – Systemy Graficzne i Graw. Patronat medialny nad seminarium sprawował „Świat DRUKU”.
Dwa referaty wygłosił Józef Jarosz, dyrektor ds. fleksografii w Grafikusie. Referat pierwszy nosił tytuł „Stan obecny i perspektywy rozwoju «suchej» technologii termicznej wytwarzania form fotopolimerowych koncernu DuPont”. Wprowadzając słuchaczy w zagadnienie, prelegent krótko scharakteryzował osiągnięcia koncernu DuPont w dziedzinie technologii fotopolimerowych Cyrel, która spowodowała wyraźną poprawę jakości druku fleksograficznego. Technologia ta, początkowo analogowa, rozwijała się dynamicznie w latach 1975–1995, a na targach LabelExpo 1999 i drupa 2000 ustąpiła cyfrowej, termicznej technologii Fast. Formy drukowe wytwarzane w „suchej” technologii termicznej Fast są wywoływane bez użycia wymywacza. Stąd, opisując tę technologię, mówi się właśnie o wywoływaniu, a nie wymywaniu płyty. W trakcie wytwarzania formy drukowej w „suchej” technologii Fast niespolimeryzowany monomer odsysany jest z powierzchni wałka za pomocą specjalnej włókniny. Główne zalety tej technologii, obecnej w Europie (115 instalacji) i w Ameryce (300 instalacji), to między innymi eliminacja organicznych wymywaczy, z czym wiążą się pozytywne efekty w zakresie ochrony środowiska, oraz łatwa obsługa procesowa. Najważniejsze jednak zalety technologii Fast to najwyższa jakość druku na wszystkich podłożach i znaczna redukcja czasu wytwarzania formy drukowej. Standardowy czas produkcji formy, wynoszący zdaniem prelegenta 2,5–4 godziny, zostaje tu ograniczony do 30–45 minut, głównie za sprawą pominięcia czasochłonnego etapu suszenia płyty. Koncern DuPont dalej rozwija technologię Cyrel Fast, tak iż na kolejną drupę zaplanowana jest prezentacja koncepcji tulei sleeve do druku bez końca, gdzie uzyskany ma być efekt idealnego pasowania na skutek wyeliminowania z procesu technologicznego czynnika ludzkiego.
Drugi z wygłoszonych przez Józefa Jarosza referatów nosił tytuł „Współczesne rozwiązania tulei formatowych w druku fleksograficznym: sleevy i adaptery”. Ten wykład dotyczył rozwiązań firmy Rossini, której Grafikus jest przedstawicielem. Firma Rossini od 12 już lat produkuje sleevy dla fleksografii. Prelegent omówił technologię Air Flexo, umożliwiającą montowanie sleevów dzięki rozszerzeniu ich przez powietrze. Omówione zostały parametry techniczne tulei Thin A, Evergreen, Multievergreen, Photoflex, Everstat. I tak, sleevy Evergreen i Multievergreen to twarde tuleje do fleksografii, a Photoflex przeznaczone są do druku lakierowego i grawerowania laserowego. Sleevy Everstat natomiast zgodne są z najnowszymi przepisami. Gwarantują bezpieczeństwo pracy, bo ładunek elektryczny gromadzący się na powierzchni sleevu jest odprowadzany na zewnątrz, do obudowy. Następnie scharakteryzowano adaptery oferowane przez firmę Rossini. Air Carrier Standard Stat to adapter wyposażony w dodatkowy króciec pozwalający na zasilanie sprężonym powietrzem. Natomiast adapter Air Carrier Flow Trough przeznaczony jest do maszyn szybko przezbrajalnych, do produkcji krótkich serii.
Prezes firmy Graw z Ozorkowa, Marek Wielęborek, przedstawił zagadnienie „Badania i diagnozy stopnia zużycia i zanieczyszczenia wałków rastrowych”. Uczestnicy seminarium mieli okazję zapoznać się ze specjalnie przywiezioną aparaturą pomiarową do oceny stanu kałamarzyków cylindrów rastrowych. Możliwość samodzielnego dokonania pomiaru była szczególnie cennym doświadczeniem dla zgromadzonych w audytorium studentów Instytutu i uczniów technikum poligraficznego. Wstępnie scharakteryzowane zostały struktury siatek rastrowych (heliogonalne, triangularne, piramidalne, przepływowe itd.), a następnie omówione najczęściej występujące czynniki sprawcze i typy uszkodzeń siatek rastrowych. Przegląd sprzętu diagnostycznego obejmował omówienie sposobów badania stanu wałków rastrowych, od metod najprostszych, tj. użycia lupy z podświetleniem i bez, czy mikroskopów kieszonkowych powiększających 50 razy, do tych bardziej zaawansowanych – mikroskopy z powiększeniem ponad 400-krotnym, z wymiennymi obiektywami, aż do w pełni profesjonalnego sprzętu: mikroskop sprzężony z kamerą, wyposażony w głębokościomierz. Po wysłuchaniu wykładu teoretycznego słuchacze mogli sami dokonać diagnostyki stanu wałków rastrowych posługując się sprzętem przywiezionym przez firmę Graw. Ta praktyczna część seminarium spotkała się z aplauzem uczestników, zwłaszcza że można było także dokładnie obejrzeć omawiane we wcześniejszych referatach sleevy. [NL]


Odbyły się Targi Książki w Warszawie
W dniach 18–21 maja br. w Warszawie odbyły się 51. Międzynarodowe Targi Książki, zorganizowane przez Ars Polona SA. Można na nich było zapoznać się z ofertą blisko 700 wystawców z 30 krajów (w tym 227 wystawców z Polski). Targi odwiedziło 44 250 gości (o ponad dwa tysiące więcej niż w zeszłym roku). Imprez towarzyszących odbyło się blisko 400 (spotkania z pisarzami, konferencje prasowe, dyskusje, panele itd.). Gościem honorowym targów były Niemcy, reprezentowane przez ponad 80 wystawców. Pierwszego dnia targów ogłoszono listę 20 książek nominowanych do nagrody NIKE 2006.
W przyszłym roku targi będą trwały od 17 do 20 maja, a ich gościem honorowym będzie Ukraina.
więcej | Czerwiec | Aktualności
Najnowszy system PlateRite już w Polsce
W niespełna miesiąc po światowej premierze najnowszych modeli naświetlarek CtP Screen Reprograf zakończył pierwszą instalację modelu w formacie B1 – PlateRite 8300 S. Urządzenie pracuje w drukarni Pol-Mak w Przeźmierowie pod Poznaniem. Między innymi ten właśnie model był jedną z dziesięciu premierowych naświetlarek CtP Screen’a, jaką można było zobaczyć podczas tegorocznych targów Ipex. Zastosowanie innowacyjnych rozwiązań pozwalających na zwiększenie wydajności naświetlarki poprzez rozbudowę głowicy, wraz z użyciem przez producenta technologii pozwalających (jako jednemu z nielicznych dostawców systemów CtP) na spełnienie najwyższych norm ekologicznych Unii Europejskiej, zdecydowały w dużej mierze o wyborze CtP firmy Screen. Inwestycja drukarni Pol-Mak w cyfrową przygotowalnię form drukowych jest następnym etapem rozwoju tej firmy po zainstalowaniu kolejnej maszyny drukującej w formacie B1. W tym przypadku CtP ma za zadanie skrócenie procesu wytwarzania form, podniesienie konkurencyjności rynkowej drukarni oraz sprostanie wysokim wymaganiom klientów co do jakości. Pol-Mak działa na rynku krajowym i zagranicznym już od 19 lat, będąc jednym z największych w Polsce producentów kartek, laurek okolicznościowych i świątecznych, toreb upominkowych, a także papieru ozdobnego i artykułów szkolnych.
Specyfika wykonywanych zleceń oraz istniejąca już przygotowalnia cyfrowa spowodowały, że wdrożenie systemu CtP do procesu produkcji przebiegało bardzo sprawnie. Do sterowania naświetlarką połączoną bezpośrednio (on-line) z wywoływarką i wykładaniem mechanicznym zastosowano najnowszą wersję RIP-a Harlequin. Nowy system wymagał także uzupełnienia wyposażenia istniejącego przy drukarni studia graficznego o rozwiązania do kontroli rozkładu arkusza i koloru. Tu także właściciel drukarni, Przemysław Makowiak, postawił na najnowsze, a zarazem sprawdzone rozwiązanie, jakim jest drukarka wielkoformatowa Epson StylusPro 9800. Nie miał także dylematów z wyborem oprogramowania do zarządzania kolorem. W drukarni od dawna stosowano z powodzeniem system EFI Color XF. Zarówno studio, jak i drukarnia, zostały wyposażone przez Reprograf w system kontrolno-pomiarowy oparty na urządzeniach firmy X-Rite. Umożliwiają one dokonanie wielu czynności kontrolnych oraz niezbędnych kalibracji, jak i tworzenie profili urządzeń będących w łańcuchu produkcyjnym. Konfiguracja sprzętowa w drukarni Pol-Mak zapewnia prawidłowe zarządzanie i przepływ danych cyfrowych od klienta przez studio graficzne, CtP i dalej na maszynę drukującą.


CtP Cobalt Next
Podczas tegorocznych targów Ipex firma EscherGrad zaprezentowała nową generację systemów CtP – serię Cobalt Next. Są to systemy, w których zastosowano szereg innowacyjnych funkcji, m.in. automatyczne pasowanie płyt. Systemy te będą dostępne w sprzedaży jesienią br. i, jak zapowiada producent, mają one zwiększyć produktywność przygotowywania płyt.
W porównaniu do standardowych systemów Cobalt CtP, seria Cobalt Next posiada dodatkową, innowacyjną funkcję automatycznego pasowania. Ułatwia ona i znacznie przyspiesza zakładanie, pasowanie oraz wyjmowanie płyt z naświetlarki. Operator nie musi już fizycznie dokonywać pasowania płyty na bębnie. Teraz wystarczy tylko włożyć ją do systemu i poczekać na sygnał dźwiękowy. System chwyci płytę, przesunie ją do bębna, dokona pasowania, naświetli i przeniesie z powrotem do operatora gotową do zdjęcia.
Innowacyjna funkcja autoregistracji zapewnia właściwe zakładanie i zdejmowanie płyt, znacznie skracając czas całej operacji. Dodatkowo Cobalt Next posiada ręcznie sterowaną pokrywę naświetlarki, co również redukuje czas, jaki zajmuje cały proces.
Urządzenia nowej serii cechuje również niższy profil, który oznacza wiele udogodnień, m.in: środek ciężkości jest przesunięty ku dołowi, co redukuje obciążenia systemu w trakcie transportu, a także ułatwia jego pakowanie i wyjmowanie. Zastosowano tu także elektronikę o lepszych parametrach i większej funkcjonalności. Praktycznie każdy komputer PC będzie w stanie obsługiwać Cobalt Next, pod warunkiem że pozytywnie przejdzie test zamieszczony na płycie CD, załączonej do każdego urządzenia. Cobalt Next wyposażony jest w łącze USB 2.0, przez które rejestrowane są wszelkie dane oraz odbywa się sterowanie. Żadne inne urządzenie nie może być podłączone do tego samego portu USB komputera, co oznacza, że nie można korzystać z hubów USB.
W omawianych systemach zastosowano też nową, bardzo stabilną jednostkę laserową, która, jak podaje producent, zapewnia wysoki poziom stabilności mocy. Posiada ona osobne termoelektryczne chłodzenie dla diody i dla całego zespołu laserowego. Ta sama jednostka laserowa może być teraz stosowana do płyt srebrowych, jak również fotopolimerowych. Jednostka, przed wysłaniem systemu do odbiorcy, jest testowana w pięciu różnych punktach podczas cyklu produkcyjnego, a stabilność mocy jest monitorowana przez trzy dni w różnych warunkach temperaturowych.
Cała seria Cobalt Next zbudowana jest na tej samej platformie, przy zastosowaniu tych samych komponentów. Szerokość obrazu jest ograniczona liniowym ruchem i systemem próżniowym do różnych rozmiarów dla poszczególnych modeli serii. Oznacza to, że do wszystkich modeli będą mogły być używane te same części zamienne.
więcej | Czerwiec
Krzysztof Stępień
Maszyny małoformatowe
Maszyny małoformatowe mają szerokość zadruku do około 300 mm. Konstruowane są maszyny zarówno z jednym, jak i wieloma cylindrami dociskowymi. Wyposaża się je w zespoły lakierowana, wykrawania, tłoczenia i laminowania, na zimno i na gorąco. Najczęściej maszyny te tworzą linię technologiczną do produkcji etykiet. Często nazywane są maszynami wąskowstęgowymi. W przypadku zadruku wstęgi folii i laminatów, za odwijakiem umiejscowione jest często urządzenie do obróbki powierzchni podłoża przed jej zadrukowaniem. Przykładowy schemat takiej maszyny przedstawiono na rysunku 4.
W konstrukcji tych maszyn najczęściej cały zespół farbowo-drukujący umieszczony jest na konsoli. Maszyny mają zwartą budowę; konsole przytwierdzone są jako moduły do stojaka podstawowego korpusu po jednej albo po obu stronach maszyny, najczęściej w prowadnicach. Jeśli w maszynie zastosowano otwarte zespoły farbowe, przed drukowaniem wałek nanoszący farbę (duktor) dostawiany jest do cylindra rastrowego za pomocą specjalnego trzpienia, a potem oba walce razem dostawiane są do cylindra formowego za pomocą mechanizmu sterowanego serwomotorem. W ten sposób nanosi się farbę na formę drukową. Następnie za pomocą innego mechanizmu cały zespół farbowo-drukujący przystawiany jest do cylindra dociskowego, na którym znajduje się podłoże drukowe. W momencie przerwania procesu drukowania następuje wspólne odstawienie od cylindra formowego obracających się duktora i cylindra rastrowego. Przy zamkniętych układach farbowych, wyposażonych w komory raklowe, przed drukowaniem następuje najpierw dostawienie komory do cylindra rastrowego i załączenie układu doprowadzającego farbę do komory, a następnie wspólne dostawienie komory i cylindra do cylindra formowego. Dalej cały zespół farbowo-drukujący przystawiany jest do cylindra dociskowego za pomocą mechanizmu sterowanego serwomotorem, podobnie jak poprzednio.
więcej | Czerwiec | Fleksografia
W poprzednim wydaniu miesięcznika „Świat DRUKU” przedstawiliśmy nowości z zakresu przygotowalni, introligatorni oraz oprogramowania pokazane na targach Ipex 2006. Tym razem uwagę poświęcamy innowacjom z działu maszyn drukujących, przede wszystkim arkuszowych offsetowych, których w Birmingham nie brakowało. Natomiast na łamach numeru lipcowo-sierpniowego opublikujemy przegląd firm związanych z drukiem cyfrowym, w tym również wielkoformatowym, choć oczywiście wiadomo, że Ipex nie koncentruje się na tej technice drukowania. W wydaniu wrześniowym, tradycyjnie związanym z targami Taropak, planujemy rzucić okiem na ofertę firm związanych z fleksografią oraz wystawców z sektora Flexible Packaging tegorocznych targów Ipex. W którymś z najbliższych wydań naszego magazynu znajdzie się też miejsce na informacje o materiałach poligraficznych (farby, kleje) pokazanych na Ipex.
Na targach wystawiali się oczywiście wszyscy najbardziej znani producenci maszyn offsetowych. Główny trend, który można było zauważyć w trakcie zwiedzania stoisk targowych, to coraz prężniej rozwijająca się automatyzacja stosowana we wszelkiego typu maszynach drukujących, a co za tym idzie – redukcja czasu narządu, znaczne zwiększenie produktywności oraz precyzja wykonania pracy.
więcej | Czerwiec | Targi
Na dni 27–30 marca przyszłego roku w Poznaniu zaplanowano kolejne Międzynarodowe Targi Maszyn, Materiałów i Usług Poligraficznych Poligrafia. Jubileuszowe, dwudzieste targi Poligrafia odbyły się w kwietniu 2005 roku. Znajdujemy się zatem na „półmetku”, w połowie dwuletniego cyklu tych targów. Dobry to moment na choćby częściowe podsumowania i prognozy.
Ubiegłoroczna Poligrafia była pierwszą po przystąpieniu naszego kraju do Unii Europejskiej, na dodatek zorganizowaną rok po targach drupa. Z tego względu w Poznaniu pokazano sporo produktów, których premiery miały miejsce rok wcześniej w Düsseldorfie. Nowości produktowe szczególnie wyróżniano m.in. poprzez oznaczenia na stoiskach i ekspozycję broszur z nowymi produktami. Wzrosła liczba zwiedzających z zagranicy, zwłaszcza z Europy Zachodniej. Targi przyciągnęły też publiczność z terenu całej Polski (najliczniej reprezentowane były województwa wielkopolskie, mazowieckie, kujawsko-pomorskie, dolnośląskie, łódzkie, śląskie, małopolskie i zachodniopomorskie). Badanie przeprowadzone przez Międzynarodowe Targi Poznańskie wykazało, że większość badanych (59,2%) uczestniczyła we wcześniejszych edycjach targów Poligrafia. Po raz pierwszy odwiedziło je 30,9% respondentów. Głównymi powodami wizyty na targach były: chęć zapoznania się z nowościami w branży (71%), a także pozyskanie nowych partnerów biznesowych (26,4%). Największe zainteresowanie wśród zwiedzających targi wzbudziły maszyny i sprzęt poligraficzny (40%), materiały oraz akcesoria eksploatacyjne (30%) i usługi poligraficzne (30%). Ponad połowa badanych (50,9%) była usatysfakcjonowana szerokością oferty zaprezentowanej przez wystawców. Blisko 1/4 badanych zwiedzających (24,5%) stanowili właściciele i współwłaściciele firm, natomiast udział kierowników działów w badanej grupie wyniósł 17%.
więcej | Czerwiec
W związku z odbywającym się w tym roku w Polsce dorocznym 48. Międzynarodowym Kongresem FINAT (7–9 czerwca) przyjechał do Warszawy Ferdinand Rüesch jr., prezes zarządu firmy Gallus Ferd. Rüesch AG. W przeddzień rozpoczęcia kongresu, 6 czerwca br., w hotelu Sheraton w Warszawie odbyła się specjalna konferencja prasowa, na którą zaproszeni zostali przedstawiciele polskiej prasy branżowej, w tym „Świata DRUKU”. Ze strony firmy Gallus w konferencji wzięli udział: prezes zarządu Ferdinand Rüesch, wiceprezes ds. marketingu i sprzedaży Felix Egger oraz członek zarządu i szef sprzedaży na Europę Środkowo-Wschodnią Peter Waldburger; ze strony Heidelberg Polska zaś: Krzysztof Pindral – prezes zarządu, Krzysztof Wojdan – dyrektor sprzedaży, Tomasz Pawlicki – dyrektor marketingu oraz Andrzej Turski – kierownik sprzedaży maszyn wąskowstęgowych.
więcej | Czerwiec | Relacja
Rozmowa z Andrzejem Brylakiem, dyrektorem generalnym firmy Fujifilm Polska Distribution sp. z o.o.

„Świat DRUKU”: W ubiegłym roku umowa dystrybucyjna z firmą MAN Roland została rozwiązana i od marca tego roku spółka Fujifilm Polska Distribution oficjalnie sama sprzedaje naświetlarki produkcji Fujifilm, a także płyty tej firmy oraz wszelkie inne materiały eksploatacyjne. Czym była podyktowana ta decyzja?
Andrzej Brylak: Decyzję o bezpośredniej obsłudze polskiego rynku przez Fujifilm podjęliśmy wspólnie z firmą MAN Roland. Zmiana ta została podyktowana chęcią i potrzebą zbliżenia się do klienta końcowego i szybkiego reagowania na potrzeby dealerów oraz drukarń. Obecnie Fuji-film Polska zajmuje się sprzedażą urządzeń, tj. naświetlarek, wywoływarek i pozostałego sprzętu poligraficznego oraz oprogramowania, jak również materiałów eksploatacyjnych: płyt offsetowych, chemii, papieru, tuszów do ploterów.
więcej | Czerwiec | Wywiad
Mimo początkowo niesprzyjających warunków dla rozwoju leasingu w Polsce, ta forma inwestowania od roku 1990 aż do teraz systematycznie zwiększa swój udział w finansowaniu inwestycji. W marcu 2002 roku, po zmianie odpowiednich przepisów podatkowych, lea-sing finansowy został zrównany z leasingiem operacyjnym i odtąd zaczął być traktowany jak usługa. Niestety, 1 maja 2004 roku problem powrócił i umowy leasingu podlegają „opodatkowaniu z góry”, tj. firma leasingowa jest zobowiązana wystawić fakturę, na której zostanie wykazana cała wartość ustalona w umowie leasingu należna od korzystającego, mimo iż faktycznie opłaty rozłożone są na cały okres trwania umowy. Z pewnością nie takiego prezentu urodzinowego oczekiwał Związek Przedsiębiorstw Leasingowych (kilka miesięcy po tym, gdy Polska przystąpiła do traktatu akcesyjnego z Unią Europejską, dokładnie we wrześniu 2004 roku ZPL obchodził jubileusz 10-lecia istnienia). Obecnie zrzesza on 33 firmy leasingowe, reprezentujące ponad 90% polskiego rynku, i jest członkiem Leaseurope – organizacji zrzeszającej 28 krajowych związków z całej Europy (pięć lat temu, w 2001 roku, to właśnie w Warszawie odbył się doroczny kongres tej organizacji).
Wydając numer, którego jednym z tematów przewodnich jest finansowanie inwestycji poligraficznych, poprosiliśmy prezesów i dyrektorów wybranych firm leasingowych o odpowiedzi na trzy pytania odzwierciedlające problemy, które nurtują leasingobiorców, także z branży poligraficznej.

1. Dzięki leasingowi w I kwartale 2006 roku sfinansowano zakupy inwestycyjne maszyn i urządzeń przemysłowych za ponad 1 mld złotych (w tej grupie znajdują się również maszyny poligraficzne). W stosunku do analogicznego okresu w 2005 roku jest to wzrost o 18,59%. Dzięki temu segment maszyn i urządzeń stanowi 28% rynku (pomimo regresu na rynku pojazdów w 2005 roku dominującą pozycję zajmują wciąż pojazdy drogowe – 66% udziałów, z czego 36% przypada na samochody osobowe). Jak widzą Państwo przyszłość inwestycji w branży poligraficznej na tle takich sektorów jak: środki transportu kolejowego, lotniczego i morskiego, branża IT i pojazdy drogowe?
2. W jakim stopniu planowana nowelizacja ustawy o podatku VAT może spowodować spadek tendencji rozwojowej na rynku leasingu? (możliwość pełnego odliczenia VAT od zakupu pojazdów stanowi dobrą wiadomość, ale brak zapowiedzi ujednolicenia zasad opodatkowania VAT leasingu operacyjnego i finansowego – poprzez uznanie leasingu finansowego z opcją zakupu za usługę czy zwolnienie usług leasingu od podatku VAT z opcją ich opodatkowania – nie napawa optymizmem)
3. Co szczególnie korzystnego dla przedsiębiorców z branży poligraficznej ma do zaproponowania Państwa firma? Dlaczego właściciel drukarni powinien wybrać współpracę właśnie z Państwem?
więcej | Czerwiec | Sondaż
Druk w wielkim formacie to obecnie prężnie rozwijająca się dziedzina. Billboardy i innego rodzaju reklamy zewnętrzne w dużym i wielkim formacie otaczają nas na każdym kroku. Od początku lat 90-tych ubiegłego stulecia, po zmianach ustrojowych w naszym kraju, ulice polskich miast stają się coraz bardziej kolorowe. Gospodarka się rozwija, firmy rosną w siłę, chcą być widoczne. Chcą docierać w jak najefektywniejszy sposób do potencjalnych klientów. Jednym z najlepszych sposobów komunikacji okazała się reklama wielkoformatowa, towarzysząca odbiorcom w drodze do pracy, do szkoły, na spacerze, na zakupach czy na wakacyjnym wyjeździe. Twórcy reklam prześcigają się w coraz to bardziej zaskakujących pomysłach mających skupić naszą uwagę na ofercie danej firmy. W przekazie reklamy liczy się treść, ale także forma oraz sposób jej wykonania. Dlatego rynek stawia przed drukarzami coraz większe wymagania co do jakości, trwałości oraz efektywności produktu reklamowego.
Mając na uwadze ożywienie rynku druku wielkoformatowego, wydawnictwo Polski Drukarz, wydawca miesięcznika „Świat DRUKU” i dwumiesięcznika „Pro-KREACJA”, oraz Międzynarodowe Targi Poznańskie zorganizowały podczas tegorocznych targów EuroReklama warsztaty zatytułowane „Reklama w wielkim formacie. Jakość i efektywność – nowe rozwiązania, nowe materiały”. Współorganizatorami były firmy Epcot Polska oraz Impression Polska, natomiast partnerami wydarzenia – Atrium Centrum Ploterowe, Endutex Polska oraz Jet Media.
więcej | Czerwiec | Relacja
W dniu 25 maja br. firmy Konica Minolta Business Solutions Polska i Euro-papier-Impap oraz drukarnia Rekpol zorganizowały w Sali Cesarskiej restauracji „Przy IV śluzie” w Bydgoszczy konferencję pt. „Zastosowanie druku cyfrowego w wydawnictwach książkowych, naukowych i uczelnianych”. W formie kilku referatów połączonych z prezentacjami multimedialnymi przybliżono uczestnikom konferencji praktyczne aspekty wykorzystania druku cyfrowego. Pierwszy referat, pt. „Aspekty formalne i ekonomiczne realizowania wydawnictw książkowych”, wygłosił Krzysztof Cadelski – dyrektor drukarni Rekpol. Kolejne przedstawili pracownicy drukarni: Arkadiusz Jasiński – „Elementy estetyki i kompozycji w odniesieniu do wydawnictw naukowych”, Małgorzata Siniło – „Zastosowanie aplikacji biurowych do przygotowania profesjonalnego wydawnictwa” i Izabela Łukasiewicz – „Zasady i sposoby składania zamówień na druk wydawnictw w drukarni Rekpol”.
więcej | Czerwiec | Relacja
W dniu 30 maja br. odbyło się oficjalne otwarcie nowej siedziby firmy Konica Minolta Business Solutions Polska przy ul. Muszkieterów w Warszawie. W uroczystości wziął udział Hideki Okamura, prezes Konica Minolta Business Solutions Europe. „Rynek polski jest dla nas bardzo ważny. Tkwi w nim olbrzymi potencjał, większy niż w wielu innych krajach europejskich” – powiedział do zgromadzonych gości Hideki Okamura. Spotkał się on z pracownikami centrali oraz zespołami ośmiu regionalnych delegatur Konica Minolta w Polsce. Kulminacyjnym punktem było uroczyste przecięcie wstęgi, którego prezes Okamura dokonał wspólnie z Robertem Hulejem, dyrektorem generalnym Konica Minolta Business Solutions Polska.
więcej | Czerwiec | Relacja
Podczas targów Euro-Reklama, w dniach 25–26 kwietnia, odbyła się zorganizo-wana przez Polskie Stowarzyszenie Sitodruku i Druku Cyfrowego konferencja pt. „Sitodruk i druk cyfrowy – razem czy osobno?”. Prelegenci, reprezentujący znane firmy z branży i organizację Fespa, postanowili po raz kolejny odpowiedzieć na tytułowe pytanie. Odpowiedź brzmiała oczywiście: razem, a referenci postulowali, by postrzeganie sitodruku i druku cyfrowego jako technik uzupełniających się stało się wreszcie branżowym dogmatem.
Dwudniowa konferencja zgromadziła znakomitych gości z całego świata. Fakt ten należy uznać za sukces organizatorów, a przede wszystkim prezesa PSSiDC Jacka Stencla. Słuchacze mogli wysłuchać referatów i w kuluarach porozmawiać osobiście między innymi z Michelem Caza, byłym prezesem Fespy, człowiekiem znanym jako „guru sitodrukarzy”, z Chrisem Smithem, pełniącym w Fespie funkcję New Projects and Membership Services Manager, czy z Peterem Kiddellem, prezesem DSPA (Digital and Screen Printing Association). Do Poznania zawitał też Frazer Chesterman, dyrektor targów Fespa. Podczas dwudniowych obrad przedstawiono 12 referatów analizujących wszystkie aspekty związku sitodruku z technologią druku cyfrowego.
więcej | Czerwiec | Relacja
W dniu 27 maja br. o godz. 20.00 w reprezentacyjnej sali restauracyjnej „Marysieńka” hotelu „Sobieski” w Warszawie rozpoczął się Bal Polskiej Izby Druku, po raz pierwszy połączony z Galą wręczenia statuetek Złotego Gryfa laureatom bieżącej edycji Konkursu. W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele firm-członków Izby, firm-uczestników Konkursu Złotego Gryfa, patronów medialnych i inni reprezentanci środowiska wraz z osobami towarzyszącymi. Było to w sumie ponad 250 osób. Polska Izba Druku wzięła na siebie ciężar finansowy związany z kosztami organizacji przyjęcia oraz balu i zadbała o różnorodność i najwyższą jakość serwowanych potraw, jak też szeroki wybór alkoholi dostępnych w open-barach. Goście zostali przywitani szampanem, a sala balowa zyskała specjalny, bogaty wystrój, podkreślający rangę wydarzenia. Czas umilał gościom zespół „Akt” i grupa taneczna „Art Dance”, znani m.in. z programu „Jaka to melodia”. Wystąpił też iluzjonista Maciej Pol. Imprezę prowadził znany didżej Andrzej Piotrowski. Przy wybranej przezeń muzyce goście bawili się do białego rana. Głównymi sponsorami imprezy były firmy: Deutsche Leasing Polska, International Paper i Winkowski sp. z o.o. Sponsorami wspomagającymi – Agfa sp. z o.o., Ferag Polska, Heidelberg Polska, Hubergroup Polska, R.R. Donnelley oraz Xteam.
więcej | Czerwiec | Wydarzenie
Samindruk to założona w 1990 roku, dynamicznie rozwijająca się drukarnia z Brodnicy. Samindruk specjalizuje się w produkcji formularzy „bez końca”, a jego klientami są głównie banki i towarzystwa ubezpieczeniowe. Tutaj powstają doskonale wszystkim znane druczki przelewu pocztowego, PIT-y czy kupony Lotto. Ponad 50% produkcji firma kieruje na eksport. Do produkcji tak wyspecjalizowanej (formularze są bowiem nierzadko produktami niezwykle skomplikowanymi, operującymi licznymi kolorami Pantone, zabezpieczonymi specjalnymi farbami, w wyszukany sposób perforowanymi), potrzebne są wysokowydajne, dobrej jakości wąskowstęgowe maszyny drukujące. Park maszynowy Samindruku opiera się głównie na sprawdzonych rozwiązaniach koncernu Müller Martini.
więcej | Czerwiec | Relacja
Pod hasłem „Wspólnie do sukcesu” w dniu 12 maja br. w drukarni Inter Druk w Białymstoku odbyła się uroczystość oficjalnego przekazania do użytku kilku nowych urządzeń oraz nowo przebudowanej hali. W licznym gronie gości znaleźli się przedstawiciele firm Hei-delberg i Agfa, władz lokalnych, firm współpracujących z drukarnią, prasy branżowej oraz pracownicy Inter Druku. Uroczystość trwała do późnych godzin wieczornych, a goście mieli okazję delektować się podlaskimi specjałami restauracji „Arsenał”.
Inter Druk zdecydował się poszerzyć swój park maszynowy aż o trzy nowoczesne maszyny Heidelberga i system CtP firmy Agfa. Zainstalowano sześciokolorową arkuszową maszynę offsetową Speedmaster CD102-6+LX w najnowszej specyfikacji, pierwszą w Polsce złamywarkę Stahlfolder TA 52 i także pierwszą w Polsce maszynę wykrawającą Varimatrix 105 CS. Wszystkie trzy nowe maszyny zostały zakupione przez drukarnię Inter Druk w związku z rozszerzeniem portfolio usług świadczonych w zakresie opakowań kartonowych i zwiększaniem mocy produkcyjnych wobec coraz większej liczby zleceń.
Nowy pełnoformatowy Speedmaster CD 102 wyposażony jest m.in. w nowej generacji nakładanie i wykładanie Preset Plus, zespół lakierujący z raklem komorowym, system CleanStar Plus odsysający proszek na wykładaniu. System suszenia nowej generacji DryStar 3000 zharmonizowano z systemem doprowadzania powietrza na wykładaniu, a zwiększenie mocy o 30–50% zapewnia doskonałe suszenie lakierów dyspersyjnych. Suszarki i aparaty prószące obsługiwane są z centralnego pulpitu Prinect CP2000 Center.
więcej | Czerwiec | Relacja
Barbara Magoch
Modułowa konstrukcja
Składarko-sklejarka do produkcji opakowań z kartonu i tektury falistej Xtra II hiszpańskiej firmy Inramik ułatwia pracę z krótkimi nakładami, z coraz bardziej skomplikowanymi projektami pudełek i szeroką gamą materiałów, osiągając zarazem wysoką produktywność. Wzmocniona i znacznie wydłużona (20,5 m przy kompletnej wersji) konstrukcja umożliwia osiąganie dużych prędkości (do 400 m/min), a także dokładniejsze i bardziej płynne składanie nawet bardzo trudnych wykrojów. Osiem niezależnych modułów pozwala na stworzenie wielu różnorodnych konfiguracji. Wybór wersji z pełnym wyposażeniem umożliwia składanie nawet najbardziej wymagających opakowań, a skonfigurowanie modelu złożonego z określonych modułów pozwala na zindywidualizowanie i ścisłe dopasowanie parku maszynowego do wykonywanych prac. Dzięki swej modułowości maszyna może być wciąż udoskonalana, a linia produkcyjna może podlegać szybkiemu rozwojowi.
więcej | Czerwiec | Maszyny i urządzenia
W dniach 16–19 maja br. w Instytucie Poligrafii Politechniki Warszawskiej odbyły się dni otwarte firmy Sitma Machinery, znanego włoskiego producenta maszyn oraz systemów pakujących i kopertujących. Podczas spotkania informacji udzielali przedstawiciele firm Sitma Machinery i Norma System, jej polskiego dystrybutora.
Po raz pierwszy pokazano maszynę insertująco-kopertującą Sitma SM-15, wyposażoną w stację z buforem i złamywakiem, przeznaczoną do obsługi wielostronicowych dokumentów A-4. Sekcja insertująca prezentowanej maszyny wyposażona była w sześć autopodajników do wrzutek, kart bankowych i płyt CD. Konfiguracja pozwala na precyzyjne dodawanie do dokumentów wrzutek, kopertowanie i naklejanie spersonalizowanych etykiet. Sitma SM-15 wykonuje 15 tys. cykli na godzinę, dzięki czemu można wydatnie zredukować koszty wysyłki pocztowej. Każdy podajnik maszyny posiada niezależny napęd i funkcję automatycznej synchronizacji względem wielkości produktu. Produkty kierowane są do podwójnych zbieraków łańcuchowych wyposażonych w mechaniczne bezpieczniki przeciążeniowe.
więcej | Czerwiec | Relacja
W dniach 25 i 26 kwietnia br. Lambda sp. z o.o. zaprosiła gości z branży poli-graficznej i reklamowej na profesjonalny pokaz wyklejania samochodów folią samoprzylepną Oracal, połączony ze szkoleniem i warsztatami dotyczącymi oklejania pojazdów. Impreza odbyła się w nowo otwartej hali w głównej siedzibie firmy przy ul. Głogowskiej w Poznaniu.
Przedsiębiorstwo Handlowo-Produkcyjne Lambda powstało w 1990 r. Zajmuje się importem i dystrybucją folii i papierów samoprzylepnych dla rynku reklamy i poligrafii. Jest generalnym dystrybutorem fabryki Orafol GmbH z Oranienburga, producenta folii i papierów samoprzylepnych Oracal. Lambda ma oddziały w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Gdańsku, Łodzi i Bydgoszczy.
Pokaz zbiegł się w czasie z pojawieniem się w ofercie firmy Lambda nowych mediów do druku solwentowego z rodziny Orajet – specjalnej folii 3551RA z klejem kanalikowym ułatwiającym aplikację, a także banerów powlekanych Ferrari i banerów laminowanych Star Flex.
więcej | Czerwiec | Relacja
Ewa Rajnsz
Do końcowego uszlachetniania druków, folderów, opakowań i okładek najczęściej używa się w offsecie arkuszowym różnego rodzaju lakierów. W zależności od konkretnych potrzeb stanowią one często tylko zabezpieczenie powierzchni podłoża przed zniszczeniem w trakcie magazynowania, przechowywania i transportu.
W ostatnich czasach wyścig marketingowy spowodował jednak, że zadrukowane i uszlachetnione powierzchnie przejęły rolę komunikatora i bodźca wyzwalającego chęć nabycia produktu. Często to właśnie one, a nie sam produkt, przyciągają uwagę nabywcy, wzbudzają jego zainteresowanie i chęć posiadania. Nawet bardzo dobry produkt bez odpowiedniej i atrakcyjnej „oprawy” nie ma szansy dobrze się sprzedać.
Dlatego też drukarnie poszukują coraz to ciekawszych możliwości uszlachetniania druków, najlepiej na miejscu, w drukarni, bez potrzeby ponoszenia kosztów dodatkowych inwestycji.
więcej | Czerwiec | Technologie
W dniu 11 maja bieżącego roku w gmachu Inżynierii Produkcji Politechniki Warszawskiej odbyły się kolejne Poligraficzne Konfrontacje. Tym razem konferencja poświęcona była tematyce uszlachetniania druków. Swoją wiedzę przekazywali przedstawiciele firm takich jak: Follak sp. z o.o., Michael Huber Polska sp. z o.o., Heidelberg Polska sp. z o.o., Weilburger Grafik Polska sp. z o.o., Sack Invent Trading sp. z o.o. Patronat medialny nad imprezą sprawował m.in. „Świat DRUKU”.
więcej | Czerwiec | Relacja

  | < 1 >  2  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o