Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się
Poligrafia 2003

Lipiec-Sierpień


Obradował nowy zarząd Sekcji Poligrafów
W dniu 29 czerwca br. w gmachu NOT-u w Warszawie odbyło się zebranie plenarne Zarządu Głównego Sekcji Poligrafów SIMP, od kwietnia w nowym składzie. Spotkanie było jednocześnie podsumowaniem działalności i wydarzeń w Sekcji w ostatnim czasie oraz obszerną dyskusją o planach na najbliższe miesiące, a nawet lata.
Zgromadzonych powitał prezes Sekcji Poligrafów, Tadeusz Chęsy, który zdał relację ze zorganizowanej dzień wcześniej Jubileuszowej Sesji SIMP z okazji 80--lecia Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Mechaników Polskich. W bieżącym roku mija 80 lat od powstania SIMP oraz 125 rocznica urodzin profesora Henryka Mierzejewskiego – twórcy i pierwszego prezesa SIMP. Honorowy Patronat nad obchodami jubileuszowymi objął Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej, Lech Kaczyński. W dniach 21–22 października br. w Zamku SIMP w Rydzynie będzie miał miejsce XXXI Walny Zjazd Delegatów SIMP.
Prezes Sekcji Poligrafów poinformował także zebranych o przeprowadzonym niedawno audycie wewnętrznym, w którym uczestniczyło 37 jednostek organizacyjnych SIMP i firm franchisingowych. Cel i zakres audytu obejmował ocenę funkcjonowania systemu jakości według normy PN-EN ISO 9001:2001 w SIMP. Na zebraniu Sekcji Poligrafów obecny był sekretarz generalny SIMP, Kazimierz Łasiewicki, który zaprezentował uczestnikom certyfikat otrzymany przez Stowarzyszenie. W porozumieniu z UDT-CERT ustalono, że pozostałe jednostki SIMP będą poddane audytowi w drugim etapie, we wrześniu tego roku. Wszystkie jednostki SIMP obowiązuje aktualnie polityka jakości, której jednym z najważniejszych punktów staje się osiąganie planowanych wyników jakościowych zgodnych z otrzymanym certyfikatem. Tekst opisujący politykę jakości SIMP został zaprezentowany przez Tadeusza Chęsego.
Zarząd Sekcji Poligrafów zatwierdził i przedyskutował plan pracy na lata 2006–2008. Dotyczył on m.in. form finansowania Sekcji, zniesienia barier wiekowych członkostwa, zwiększenia czytelnictwa literatury fachowej (w tym prasy branżowej). Mówiono także o udziale Sekcji Poligrafów w najważniejszych wydarzeniach branżowych oraz o nawiązaniu i rozwoju współpracy z innymi organizacjami poligraficznymi. Istotną kwestią w działalności Sekcji ma być integrowanie środowiska poligraficznego poprzez organizację spotkań o zasięgu ogólnopolskim. Wstępnie zaplanowano zorganizowanie kolejnego Kongresu Poligraficznego na rok 2009. To daleko idące plany, ale jak jednogłośnie stwierdzili członkowie zarządu, należy odpowiednio wcześnie przygotować się do ich realizacji.
Kolejne zebranie Zarządu Głównego Sekcji Poligrafów SIMP zaplanowane jest na wrzesień. [AS]


Sympozjum Fleksograficzne firmy Scorpio
Firma Scorpio, jeden z największych dostawców materiałów i urządzeń dla polskiego segmentu druku fleksograficznego, organizuje w dniach 7–8 września bieżącego roku Sympozjum Fleksograficzne, które odbędzie się we wnętrzach zabytkowego secesyjnego hotelu Savoy, usytuowanego w samym centrum Łodzi. Współorganizatorami imprezy będą instytucje naukowe, takie jak Instytut Papiernictwa i Poligrafii Politechniki Łódzkiej oraz Zrzeszenie Polskich Fleksografów, natomiast patronat medialny nad imprezą obejmie „Świat DRUKU”. Sympozjum poświęcone będzie najnowszym osiągnięciom techno-logicznym stosowanym w dziedzinie druku fleksograficznego. W programie przewidziane są wystąpienia przedstawicieli czołowych światowych producentów z branży fleksograficznej, którzy już zapowiedzieli swoje przybycie. Tematyka proponowanych prezentacji podzielona zostanie na dwa bloki: urządzenia dla fleksografii oraz materiały eksploatacyjne dla tej techniki druku. Prelegenci zaprezentują najnowsze rozwiązania w tej dziedzinie, począwszy od płyt fotopolimerowych i tulei rozprężnych, poprzez systemy CtP dla fleksografii, bezpośrednie grawerowanie tulei i form drukowych, urządzenia do montażu form drukowych i wykonywania odbitek próbnych, na fleksograficznych maszynach drukujących kończąc. Organizatorzy mają nadzieję, że inicjatywa spotkania przedstawicieli branży fleksograficznej i wiążąca się z tym możliwość wymiany doświadczeń i poglądów, zarówno podczas oficjalnych, jak i nieoficjalnych dyskusji, spotka się z bardzo szerokim zainteresowaniem polskiej branży fleksograficznej.


Sun Chemical w Business Centre Club
Dnia 28 czerwca br. w Pałacu Lubomirskich w Warszawie dyrektor generalny Sun Chemical sp. z o.o. Jarosław Łukomski odebrał z rąk prezesa Marka Goliszewskiego certyfikat członkostwa w Business Centre Club. Jak można wyczytać w uzasadnieniu kapituły Business Centre Club, firma Sun Chemical sp. z o.o. została zaproszona do tej prestiżowej organizacji skupiającej przedsiębiorców jako „rzetelna i wiarygodna, przestrzegająca zasad etyki kupieckiej, akceptująca zasady kodeksu honorowego”.
Komentując przyjęcie Sun Chemical sp. z o.o. do Business Centre Club, dyrektor generalny firmy Jarosław Łukomski powiedział: „Jestem dumny z faktu wprowadzenia zarządzanej przeze mnie firmy do elitarnego, opiniotwórczego klubu biznesowego, którego członkowie kierują się w swej działalności uczciwymi zasadami”.
więcej | Lipiec-Sierpień | Aktualności
Nowa seria drukarek Canon Laser Shot
Nowością Canon zastosowaną w dwóch kolorowych drukarkach z serii Laser Shot: LBP 5000 (kolorowa) i LBP 3300 (czarno-biała), są kasety kolorowe typu „All-in-one”. W technologii tej wszystkie zużywające się części drukarki są wymieniane razem z kasetą. Wymiana jest prosta i odbywa się z przodu drukarki.
Drukarka LBP 5000 została zaprojektowana w układzie pionowym, pozwalającym na oszczędność powierzchni w biurach. Możliwość połączenia w sieć (opcja) oraz podajnik papieru na 500 kartek czynią z tej drukarki urządzenie przeznaczone głównie dla niewielkich biur i innych użytkowników profesjonalnych. Technologia druku CAPT (Canon Advanced Printing Technology) wykorzystana w tym modelu opiera się na szybkiej obróbce danych przy zastosowaniu efektywnej kompresji, przyspieszającej przesyłanie danych z komputera. CAPT to również przyjazny dla użytkownika interfejs. W połączeniu z technologią On-Demand Fixing pozwala zredukować do minimum czas rozgrzewania drukarki; pierwsza kopia, kolorowa lub czarno-biała, jest gotowa już po mniej niż 20 sekundach, a kolejne kopie powstają z prędkością 8 kolorowych stron na minutę.
Czarno-biała drukarka LBP 3300 standardowo daje możliwość druku dwustronnego, przy prędkości drukowania 21 stron na minutę w wysokiej rozdzielczości 2400×600 dpi. Jedną z dostępnych opcji drukarki jest możliwość podłączenia do sieci kartą sieciową Canon. Karta sieciowa LBP3300 NB-C1 to platforma sieciowa dla drukarek indywidualnych w małych biurach. Zastosowanie tej opcji pozwala wielu użytkownikom na korzystanie z jednej drukarki. Biura, w których dużo się drukuje, docenią możliwość połączenia drukarki LBP3300 z kasetą na papier o pojemności 250 arkuszy (opcja), co daje łączną pojemność 500 arkuszy. Aby dodatkowo zwiększyć wydajność, dostępne są dwa rodzaje kaset: 708 o wydajności 2500 stron i 708H o wydajności 6000 stron.


Kolejne urządzenia Océ w firmie G&G Studio
Warszawska firma G&G Studio, zajmująca się m.in. wielko- i małoformatowym drukiem cyfrowym, od wielu lat stosuje w produkcji rozwiązania Océ. W ostatnim czasie rozpoczęły tu pracę dwie kolejne maszyny cyfrowe tego producenta: kolorowa CPS 900 Platinum i czarno-biała VarioPrint 2100.
Inwestycje, zrealizowane w pierwszym kwartale br., były związane z rosnącym zapotrzebowaniem na usługi produkcyjnego druku cyfrowego, zarówno w kolorze, jak i czarno-białego. Obie maszyny zostały zainstalowane w punkcie usługowym G&G Studio mieszczącym się przy ul. Lwowskiej w Warszawie. To jedna z trzech lokalizacji, w których działa firma. „Punkt na Lwowskiej działa pod marką Xerowanie.pl – przede wszystkim dlatego, że właśnie od kserowania rozpoczynaliśmy naszą przygodę z małoformatowym drukiem cyfrowym. Jednak obecnie te proporcje się zmieniają i druk produkcyjny zaczyna odgrywać coraz większą rolę w naszej firmie. Już dziś, po kilku miesiącach od instalacji, obie maszyny są niemal w pełni obłożone” – opowiada Paweł Grot, prezes G&G Studio.
Zakupione przez G&G Studio maszyny oferują druk w maksymalnym formacie A3+, w obu zastosowano opatentowaną przez Océ technologię Colour Copy Press. Paweł Grot przyznaje, że była ona jednym z czynników decydujących o wyborze dostawcy. Druk małoformatowy w G&G Studio to przede wszystkim różnego rodzaju materiały akcydensowe (foldery, plakaty, wizytówki, ulotki, materiały szkoleniowe), drukowane w nakładach od jednej sztuki do kilkudziesięciu tysięcy egzemplarzy. Zlecają je zarówno klienci bezpośredni z branż takich, jak farmakologia czy budownictwo, jak też agencje reklamowe. Wielu klientów współpracuje z G&G Studio w pełnym zakresie, od projektu, poprzez druk mało- i wielkoformatowy, na dalszej obróbce i uszlachetnianiu kończąc. Firma świadczy też usługi w zakresie archiwizacji materiałów w wersji cyfrowej. Tu znajduje zastosowanie maszyna VarioPrint 2100, która jest wykorzystywana np. przy skanowaniu i archiwizowaniu czarno-białych dokumentów dla różnych instytucji i firm.
Na maszynie czarno-białej VarioPrint miesięczne nakłady sięgają 700 tys. stron A4. W przypadku maszyny CPS 900 są to wielkości o wiele niższe, ale i tak sięgające kilkudziesięciu tysięcy stron na miesiąc. Szefowie G&G Studio myślą o dalszym rozwoju, co wiąże się z otwarciem kolejnego, czwartego już punktu usługowego w Warszawie, wyposażonego zarówno w maszyny mało-, jak i wielkoformatowe.
Firma G&G Studio istnieje od 1994 roku i niemal od początku jest związana z rynkiem wielkoformatowego druku cyfrowego. Obecnie w firmie pracuje ponad 70 osób, z których większość jest zaangażowana w działalność poligraficzną, zarówno w małym, jak i wielkim formacie. Firma zdobyła I miejsce wśród europejskich wielkoformatowych drukarń cyfrowych w kategorii „Reklama wewnętrzna” międzynarodowego konkursu zorganizowanego przez firmę MACtac. To duże wyróżnienie, gdyż w kategorii tej startowało w sumie ponad 200 firm z całej Europy. W zleceniu, które zdobyło nagrodę, po raz pierwszy na świecie zastosowano efekt połączenia druku solwentowego na tradycyjnej matowej folii monomerycznej z drukiem na folii o imitacji szkła piaskowanego. Całość została wydrukowana na ploterach firmy Océ.
więcej | Lipiec-Sierpień | Aktualności
Ludwik Buczyński
Jakość druku wydruków z barwnych drukarek natryskowych jest ważnym parametrem oceny pracy drukarek biurowych. Wynika to z burzliwego rozwoju druku fotografii i dużej konkurencji wśród producentów drukarek. W drukarkach natryskowych wprowadzono szereg usprawnień dotyczących zastosowania nowych atramentów i nowych gatunków papieru, usprawniono także technologie druku i konstrukcję mechanizmów drukujących. Prawidłowa ocena jakości barwnych wydruków drukarek natryskowych staje się ważnym problemem technicznym. Dlatego w Instytucie Mikromechaniki i Foto-niki Politechniki Warszawskiej podjęto ogólną próbę analizy jakości tych wydruków.
więcej | Lipiec-Sierpień | Druk cyfrowy
Herbert Czichon
Drukowanie cyfrowe
Do drukowania cyfrowego zalicza się techniki wykorzystujące informacje cyfrowe do wykonania odbitek bez przygotowywania oddzielnych form poza maszyną drukującą [1]. Techniki drukowania cyfrowego to: elektrofotografia, drukowanie natryskowe, magnetografia, elektrografia, elkografia, risografia, drukowanie termotransferowe i termosublimacyjne oraz technologia od komputera do maszyny offsetowej (Computer-to-Press).
Do drukowania cyfrowego nie zalicza się technik od komputera do błony fotograficznej lub do formy drukowej [1].
Pośród wszystkich metod drukowania cyfrowego największe znaczenie przemysłowe zdobyły metody elektrofotograficzne, natryskiwania farby (inkjet) oraz od komputera do maszyny offsetowej. Omówione poniżej zostaną tylko dwie pierwsze z wymienionych metody, gdyż urządzenia od komputera do formy offsetowej mają takie możliwości zadrukowywania opakowań, jak zwykłe maszyny offsetowe.
więcej | Lipiec-Sierpień | Druk cyfrowy
W poprzednich wydaniach „Świata DRUKU” pisaliśmy o nowościach w zakresie przygotowalni, obróbki wykończeniowej, oprogramowania oraz offsetowych maszyn drukujących. Ponieważ ten numer naszego pisma jest poświęcony w dużej mierze drukowi cyfrowemu, pragniemy zapoznać Czytelników z innowacyjnymi rozwiązaniami tego sektora zaprezentowanymi tego roku w Birmingham.
Druk cyfrowy święci obecnie triumfy, jego rozwój nabiera naprawdę szybkiego tempa. Powiększa się zakres możliwości i zastosowań cyfrowych technologii poligraficznych, stają się one coraz bardziej popularne, cieszą się coraz większym zainteresowaniem na rynku – Ipex 2006 był świetnym tego przykładem. Urządzenia do druku dokumentów biurowych, książek, biuletynów, do druku personalizowanego, na żądanie, jak i druku w wielkim formacie, czyli przede wszystkim druku reklamowego, to niezwykle bogata i interesująca oferta. Oto przegląd niektórych nowości przedstawionych podczas targów.
Największe na targach stoisko (o powierzchni ponad 5000 m2, co odpowiada rozmiarom boiska piłkarskiego) miała firma Xerox, która skoncentrowała się na współpracy z klientami i partnerami, na innowacjach i zagadnieniach związanych z workflow.
więcej | Lipiec-Sierpień | Targi
Tegoroczne targi Euro-Reklama (odbyły się 24–27 kwietnia) jak co roku przyciągnęły do Poznania wielu zwiedzających. Najkrótszą targową relację sprowadzić można do następujących liczb: 250 wystawców z 10 krajów, powierzchnia ekspozycji 10 000 m2, 20 000 odwiedzających i 250 kart akredytacyjnych dla dziennikarzy. Euro-Reklama 2006 wyróżniła się ponadto urozmaiconą ofertą. Możliwości i oblicza reklamy zaprezentowano tu począwszy od drobnych gadżetów, poprzez systemy wystawiennicze, aż po outdoor. W zakresie poligrafii królował wielki format, a swą obecność zaznaczyło także Miasteczko Drukarń. Odbyło się wiele spotkań warsztatowych, seminariów i konferencji, a także wręczono wiele branżowych nagród. Na targach zadebiutował nowy magazyn Wydawnictwa Polski Drukarz – „Pro-KREACJA”.
Patrząc na to, co działo się pod koniec kwietnia w Poznaniu, można było odnieść wrażenie, że polska reklama ma się wcale dobrze, zgodnie bowiem z mottem targów – „Reklamy potrzebuje każdy”. Hasło to głęboko wzięli sobie do serca poligrafowie prezentujący swą ofertę zwiedzającym. I choć zakończone parę dni wcześniej targi Ipex wywołały być może wrażenie lekkiego przesytu imprezami targowymi, to i w Poznaniu oglądano wiele nowości, przede wszystkim z zakresu wielkiego formatu. Swoje stoiska miały takie firmy jak: Atrium Centrum Ploterowe, Océ, Signtech, Scorpio, Epcot, Endutex, Jet Media, Argo Card, Alma Trend, Teba, Grafikus, 3M, Avargraf, Reprograf i wiele innych. Pokazano kilka premierowych produktów, choć wiele firm wykorzystało poznańskie targi jako kolejną szansę na zapoznanie klientów ze swoją stałą ofertą.
więcej | Lipiec-Sierpień | Targi
Jak specjaliści widzą teraźniejszość i przyszłość druku wielkoformatowego

W kwietniu odbyły się targi Euro-Reklama, ważna impreza branży reklamowej i poligraficznej (przynajmniej tego sektora poligrafii, który zajmuje się produkcją na potrzeby reklamy). Było na nich obecnych wiele firm oferujących urządzenia i materiały do cyfrowego druku wielkoformatowego. Druk w wielkim formacie to obecnie bardzo prężnie rozwijająca się dziedzina. Drukarnie cyfrowe, agencje reklamowe, drukarnie offsetowe poszerzające swój park maszynowy o inne technologie, a także zupełni nowicjusze w branży drukarskiej chcą podążać za najnowszymi trendami panującymi na rynku. Zakup plotera to dla wielu jednak poważna decyzja. Nowe technologie, takie jak na przykład druk UV i możliwości, które otwiera on przed drukarzami, to na pewno temat godny zainteresowania. Ale czy każdego stać na wdrożenie nowej technologii? Jak wygląda przyszłość wielkiego formatu w Polsce? Czy dorównujemy już rynkom zachodnim, a jeśli nie, to kiedy to nastąpi? W momencie intensywnego rozwoju jakiejś dziedziny nasuwa się wiele pytań, a pytania najlepiej zadawać fachowcom. Dlatego „Świat DRUKU” postanowił zwrócić się do przedstawicieli niektórych znanych firm – głównie dostawców urządzeń, i materiałów do druku inkjetowego w wielkim formacie i zadać im kilka pytań dotyczących sytuacji na rynku wielkoformatowym oraz sensu uczestnictwa w targach Euro-Reklama, lub innych tego typu imprezach. Tak więc zapytaliśmy:
1. Jak oceniają Państwo obecną sytuację druku wielkoformatowego na naszym rynku?
2. Jaka jest według Państwa przyszłość wielkiego formatu? Jakie drukarki najczęściej wybiera polski klient? Czy panuje przekonanie, że warto zainwestować w sprzęt renomowanej marki, w najnowsze technologie, a tym samym więcej zapłacić? Czy wręcz odwrotnie – oszczędzamy na sprzęcie decydując się na zakup tańszych urządzeń, np. produkcji chińskiej?
3. Jak wygląda w Polsce kwestia zakupu tuszu do urządzeń drukujących? Czy wzrasta liczba klientów decydujących się na tusze ekologiczne, tusze UV? (Istotne zwłaszcza w kontekście dyrektyw UE)
4. Czy w naszym kraju zaczyna wzrastać zainteresowanie technologią UV?
5. Jak skomentowaliby Państwo swoje uczestnictwo w tegorocznych targach Euro-Reklama?

A oto odpowiedzi przedstawicieli firm:
więcej | Lipiec-Sierpień | Sondaż
Nowa inicjatywa targowa, Fespa Digital Printing Europe, to dowód na to, że technologie cyfrowe zajmują coraz bardziej eksponowane miejsce w planach marketingowych wszystkich niemal firm dostarczających sprzęt, materiały i oprogramowanie dla poligrafii. W dniach 16–18 maja br. w Amsterdamie, miesiąc po gigantycznej imprezie, jaką był Ipex, spotkali się specjaliści związani z rynkiem reklamowym i drukiem wielkoformatowym, stale zainteresowani nawiązywaniem nowych kontaktów handlowych i śledzeniem pojawiających się nowości technologicznych. Jak zauważył Gordon Hendriks z Agfa Benelux, Fespa Digital jest inaczej profilowana niż Ipex, albowiem „jest bardziej skupiona na technologiach cyfrowych; ploterach, atramentach itp.”. Dane statystyczne dotyczące Fespy Digital napawają optymizmem. Organizatorzy szacują liczbę odwiedzających na prawie 12,5 tysiąca; na powierzchni 16 000 m2 produkty swe wystawiało ponad 230 firm.
Struktura narodowościowa odwiedzających również dowodzi tego, że Fespa Digital to inicjatywa trafiona. Do Amsterdamu zawitali mieszkańcy 103 różnych krajów; oblicza się, że 18% odwiedzających wywodziło się z obszaru niemieckojęzycznego (Niemcy, Szwajcaria, Austria), 13% – z Europy Północnej (Wielka Brytania, Irlandia, państwa skandynawskie), 12% pochodziło z Francji, a aż 10% – z Europy Środkowo-Wschodniej, w tym z Polski.
Z pozytywnego odzewu wobec nowej inicjatywy targowej zadowolony jest dyrektor targów, Frazer Chesterman, dostrzegając „iż targi te pokazały sitodrukarzom, jak wielki potencjał tkwi w łączeniu sitodruku z technologią cyfrową”. Targi Fespa Digital, organizowane przecież przez organizację zrzeszającą sitodrukarzy, poświęcone były przede wszystkim nowościom w technologiach druku cyfrowego, choć oczywiście wiele firm prezentowało także ofertę dla sitodrukarzy, np. farby sitodrukowe.
więcej | Lipiec-Sierpień | Targi
„Świat DRUKU”: 1 kwietnia objął Pan stanowisko dyrektora działu Production Printing Konica Minolta Business Solutions Polska. Jakie zmiany zaszły w dziale od tego czasu, a jakie są planowane?
Adam Mamok: Zmian zaszło bardzo wiele. Zmieniliśmy strukturę sprzedaży w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać potencjał, który posiadamy w dziewięciu delegaturach terenowych. Tak silną strukturę wśród firm w naszej branży posiadamy jedynie my, więc z pewnością to wykorzystamy. Mam na myśli również potencjał intelektualny i merytoryczny naszych pracowników, zarówno z działów handlowych, jak i serwisowych.
Chcemy aktywnie uczestniczyć w wydarzeniach związanych z branżą poligraficzną i myślę, że od pewnego czasu te działania są bardzo widoczne. Oczywiście rekomendacje naszych klientów są także solidnym wsparciem, budującym wokół naszej firmy atmosferę zaufania. Wierzę, że najlepszymi ambasadorami Konica Minolta są właśnie zadowoleni użytkownicy naszych systemów produkcyjnych.
ŚD: Konica Minolta kojarzona jest przede wszystkim z kopiarkami, ewentualnie drukarkami, ale widać, że ostatnio promuje także produkcyjne systemy drukujące. Czy to jest obecnie główny kierunek rozwoju firmy? Jakie ma Pan pomysły na zmianę wizerunku firmy w świadomości klientów?
AM: Kierunków rozwoju mamy kilka. Oczywiście systemy druku produkcyjnego są istotnym elementem naszej bieżącej strategii. Silną pozycję budujemy z coraz większymi sukcesami od blisko dwóch lat i mamy dużą motywację, jeśli chodzi o dążenie do celu. Liczba wdrożeń wzrasta z miesiąca na miesiąc i jest to stały trend.
Zmiana postrzegania naszej firmy już się w dużej mierze dokonała. Jesteśmy odbierani także jako jeden z głównych dostawców systemów produkcyjnych. Dostarczamy również nowoczesne rozwiązania z zakresu zarządzania dokumentami, systemy accountingowe, oferujemy doradztwo w zakresie optymalizacji kosztów związanych z produkcją dokumentów w firmach.
więcej | Lipiec-Sierpień | Wywiad
Podstawową przewagą druku cyfrowego nad offsetem jest o wiele krótszy czas otrzymania produkowanych materiałów. W czasie zajmującym kilka godzin lub nawet minut można uzyskać to, co w klasycznym procesie druku zajęłoby dni lub nawet tygodnie. By jeszcze bardziej wyprzedzić offset, producenci urządzeń do druku cyfrowego starają się wyeliminować konieczność przenoszenia materiałów do dalszej obróbki introligatorskiej. Uzyskują to poprzez tworzenie linii produkujących kompletny dokument podczas jednej ciągłej operacji. Dzięki temu nawet osoba nieposiadająca wiedzy z zakresu składu czy też introligatorni potrafi w parę minut uzyskać książkę z pliku otrzymanego przed chwilą mailem. Proces ten przebiega w sposób opisany poniżej.
Kontroler drukarki wykonuje impozycję pracy zmieniając kolejne strony z dokumentu Worda lub Acrobata na układ broszury. Papier pobrany z zestawu kaset trafia do modułu, który zadrukowuje go z obu stron i przekazuje do modułu oprawiającego. Ten często poprzedzony jest inserterem dodającym twardsze okładki lub materiały, które nie powinny przechodzić przez układ utrwalający. Po drodze arkusz może zostać obrócony o 90 stopni w celu odpowiedniego oprawienia w module obracającym i następnie zebrany w układarce. Skompletowany w ten sposób zestaw trafia do falcerko-zszywarki lub oklejarki. Na końcu jednonożowa gilotyna może dociąć czoło dokumentu. W ten sposób szybko otrzymujemy trwale i estetycznie oprawiony dokument.
Tak bogato wyposażona linia to nadal duży wydatek. Dlatego najczęściej spotykany jest prosty moduł wykończeniowy składający się z sortera ze zszywaczem, ewentualnie również dziurkaczem. Zaawansowane finiszery posiadają falcerkę z łamem inżynierskim i możliwością zszywania siodłowego. Tego typu finiszery standardowo dostarczają producenci systemów druku cyfrowego, jak np. Canon, Océ, Ricoh czy Xerox.
więcej | Lipiec-Sierpień | Druk cyfrowy
Swapan Chaudhuri
W codziennym życiu każdy z nas jest obiektem rozmaitych kampanii i akcji marketingowych. Nasze skrzynki pocztowe, zwykłe i elektroniczne, są pełne różnorodnych ulotek, broszur, gazetek zachęcających do zakupu produktów, dokonania inwestycji lub nawiązania współpracy biznesowej. Marketing bezpośredni najbardziej rozwinięty jest w USA i tam ciągle rosną wydatki firm na tę formę dotarcia do klienta. W Polsce jesteśmy w fazie raczkowania, jeśli chodzi o ten instrument, i dlatego mamy szerokie pole do popisu w zakresie korzystania z doświadczeń rynku amerykańskiego. Znamy już wiodące technologie cyfrowe, ale ciągle brakuje dobrze opracowanych baz danych i możliwości dystrybucji materiałów reklamowych po niskich kosztach. Najważniejszą przeszkodą w obniżeniu tych kosztów jest monopol Poczty Polskiej, który (na szczęście) kończy się w 2008 roku. Właśnie z powodu niskich kosztów bardzo szybko rozwija się telemarketing i dzisiaj otrzymanie sms-a z propozycją marketingową jest rzeczą normalną.
Tradycyjne formy marketingu można żartobliwie określić za pomocą kupieckiej anegdoty. Na jednej ulicy powstają po kolei trzy podobne sklepy. Konkurencja rośnie i zaczyna się walka na hasła reklamowe. Jeden sklep napisał: „Czynne 24 godziny”, drugi: „Najniższe ceny”, a trzeci, po zastanowieniu, wystawił po prostu szyld z napisem „Wejście”. Ale to tylko anegdota. Zastanówmy się, jak na co dzień wygląda nasze zetknięcie się z dokumentami personalizowanymi.
Marketing personalizowany dotyczy także grup produktowych i w takiej formie jest obecny na polskim rynku od wielu lat. Jednakże liczba otrzymywanych ulotek informujących o poszczególnych produktach jest zbyt duża. Zamiast rzetelnej informacji dostajemy marketingowy bełkot, z którego niewiele wynika. Taka forma promocji skutecznie odstrasza, zamiast zachęcać nas do zakupu towarów. Dużo skuteczniej wpływają na dokonywane przez nas wybory katalogi i broszury ze zdjęciami dobrze wyeksponowanych towarów. Jednakże taka forma promocji jest kosztowna i musimy posiadać na nią duże środki budżetowe. Choć katalogi firmowe nie gwarantują, że klient zakupi towar, to z pewnością budują w nim świadomość danej marki lub linii produktowej.
więcej | Lipiec-Sierpień | Druk cyfrowy
W ostatnich latach byliśmy świadkami dynamicznego rozwoju rynku druków wielkiego formatu (LFP). I nic nie wskazuje na to, aby coś miało się zmienić. Rosnącą rolę outdooru wyraźnie dostrzega branża reklamowa. Dynamicznie rozwijający się rynek oczekuje od producentów drukarek wielkoformatowych dostarczania rozwiązań zapewniających niskie koszty nabycia i eksploatacji urządzeń oraz najwyższą jakość drukowanych prac.
Tym sprzecznym, z punktu widzenia ekonomii, oczekiwaniom udało się jednak sprostać firmie SIGNTECH C.E., dostawcy kompleksowych rozwiązań do druku cyfrowego w wielkim formacie. Dzięki wprowadzeniu na polski rynek nowej, rewolucyjnej drukarki DGI XP 3204 T, potencjalny użytkownik otrzymuje bardzo skuteczne narzędzie do walki o klienta na naszym coraz bardziej wymagającym rynku.
Wprowadzenie tego urządzenia na rynek jest odpowiedzią na rosnące oczekiwania klientów co do jakości i prędkości druku przy jednoczesnym zachowaniu najniższych jego kosztów. Atrakcyjna cena zakupu drukarki sprawia, że jest to idealne rozwiązanie dla firm chcących skutecznie i szybko zaistnieć na naszym rynku bez konieczności inwestowania dużej kwoty pieniędzy. Dodatkowo, specjalnie dla swoich klientów, SIGNTECH C.E. proponuje preferencyjne warunki leasingu sprzętu.
więcej | Lipiec-Sierpień | Druk wielkoformatowy
Druk cyfrowy w ostatnich latach na stałe zadomowił się w polskich drukarniach, wydawnictwach, studiach graficznych i punktach usługowych. Dziś drukarze już nie pytają, czym jest druk cyfrowy, jakie są jego zalety i kiedy można go wykorzystywać. Zdają sobie sprawę, że druk cyfrowy stanowi uzupełnienie i rozszerzenie ich dotychczasowej oferty, pozwala na drukowanie prac do tej pory niemożliwych do zrealizowania, daje przewagę konkurencyjną nad innymi firmami. Pytania, które najczęściej zadają klienci, to: Które rozwiązanie rynkowe będzie dla mnie najlepsze? Które rozwiązanie pozwoli na rozwój mojej firmy? Które zapewni rentowność i najszybszy zwrot z inwestycji?
Powszechnie wiadomo, że najważniejszymi kryteriami decydującymi o wyborze odpowiedniego rozwiązania są cena urządzenia, koszt i jakość druku, wydajność i elastyczność systemu, formy finansowania. Ale czy tylko? Czy zaoferowanie taniego wydruku niezłej jakości wyróżni nas spośród kilkunastu innych drukarń działających w naszym mieście? Drukarń posiadających taki sam park maszynowy i oferujących identyczne ceny… Należy zatem poszukać rozwiązania, dzięki któremu właśnie do nas będą ustawiały się kolejki zleceniodawców. Rozwiązania, które sprawi, że nasza oferta będzie pełna, a zarazem unikalna. Takie właśnie możliwości dają systemy oparte na technologii CopyPress.
więcej | Lipiec-Sierpień | Druk cyfrowy
Firma Agraf zorganizowała 5 czerwca w sali wykładowej Zakładu Technologii Poligrafii i Maszyn Poligraficznych Politechniki Łódzkiej seminarium poświęcone termotransferowemu ploterowi drukująco-tnącemu Durachrome DC4 firmy Summa. Ploter ten pokazano po raz pierwszy na kwietniowych targach Euro-Reklama, gdzie cieszył się dużym zainteresowaniem, stąd pomysł zorganizowania seminarium.
Łódzka firma Agraf sp. z o.o. jest dystrybutorem specjalistycznego sprzętu i oprogramowania przeznaczonego dla branży grafiki reklamowej i do prac inżynierskich. W zakresie grafiki reklamowej oferta firmy obejmuje m.in.: plotery tnące Summa, skanery wielkoformatowe GTCO Calcom, digitizery mało- i wielkoformatowe GTCO Calcom, plotery wielkoformatowe Canon i Encad, aplikacje służące do wycinania, drukowania, RIP-owania firmy Eurosystems, Scan-vec-Amiable i SCP, systemy inter-aktywne: tablice i tablety z oprogramowaniem firmy GTCO Calcom. W zakresie CAD, AEC, GIS, EDM/TDM Agraf sprzedaje przede wszystkim oprogramowanie firmy Consistent Software, Rasterex oraz Earth Resource Mapping (ErMapper): edytory rastrowe, wektorowe i hybrydowe, programy do półautomatycznej wektoryzacji, konwersji planów 2D do 3D, proste aplikacje CAD dla użytkowników dokumentacji, edytory dla map wysokiej klasy w postaci rastrowej.
więcej | Lipiec-Sierpień | Relacja
Rozmowa z Tadeuszem Chęsym, właścicielem Zakładu Poligraficzno-Wydawniczego Pozkal, nowym przewodniczącym Sekcji Poligrafów SIMP

„Świat DRUKU”: Proszę przyjąć serdeczne gratulacje z okazji jubileuszu 20-lecia istnienia Pozkalu i otrzymania nagrody Złotego Gryfa w kategorii akcydensy za kalendarz gdański. Jak to jest, że znajduje Pan czas nie tylko na pracę zawodową, ale także na różnorodną działalność?
Tadeusz Chęsy: Jestem pasjonatem, oto najprostsza odpowiedź. Nie byłoby jednak tych wszystkich wydarzeń [mowa o obchodach jubileuszu i Dnia Drukarza, podczas których odbyła się rozmowa – przyp. red.] i uroczystości, gdybym swym entuzjazmem nie zaraził załogi. Każdy członek załogi chce coś zrobić przy organizowaniu Dnia Drukarza. Proszę sobie wyobrazić, że moi pracownicy mimo przepracowanej nocy właśnie organizują próbę, aby wszystko wypadło jak najlepiej. Ten entuzjazm ludzi jest dla mnie fenomenem. Kolejna sprawa, że ja sam mam już 60 lat i część obowiązków przekazałem synowi i synowej. Są oni absolwentami Instytutu Poligrafii Politechniki Warszawskiej i pracują w Pozkalu już 10 lat. Syn Artur jest dyrektorem drukarni, a synowa dyrektorem handlowym, natomiast pieczę nad finansami firmy sprawuje moja żona. Nie wszystko spada więc na mnie, również decyzje strategiczne podejmuję wraz z rodziną. Jednocześnie jestem od niedawna prezesem Sekcji Poligrafów SIMP, a także prezesem oddziału inowrocławskiego NOT-u. Rzeczywiście param się różnorodną działalnością.
ŚD: Mijają właśnie dwa lata od wejścia Polski do Unii Europejskiej. Proszę powiedzieć, jak Poz-kal wykorzystał ten czas? W jaki sposób korzystacie z europejskich funduszy rozwoju regionalnego, bo właśnie dzięki tym środkom wdrożyliście system zarządzania odpadami, zakupiliście system CtP. Widzę kolejne inwestycje w park maszynowy: 10-kolorowy MAN Roland, urządzenie do szycia termonićmi. Jakie są kolejne plany rozwojowe Pozkalu?
T.Ch.: Dokładnie cztery lata temu drukarnia Pozkal wraz z Polską Izbą Druku, Sekcją Poligrafów SIMP, Urządem Miasta Inowrocławia i NOT w Inowrocławiu, była inicjatorem zorganizowania ogólnopolskiej konferencji pt. „Przemysł poligraficzny w przededniu wejścia do Unii Europejskiej”. Już wtedy chciałem kupić maszynę 5-kolorową z lakierowaniem i odwracaniem oraz system CtP. Miałem jednak duże kłopoty z przekonaniem wydawców do nowej technologii. Chcąc pozyskać fundusze środowiskowe, wytypowałem pracownika, który miał za zadanie wyszukiwanie ofert różnorodnych szkoleń i sposobów dystrybuowania środków z Unii. Opanował on do perfekcji sztukę pisania wniosków o dofinansowanie z funduszy UE, tak iż nie odrzucono nam żadnego wniosku. To jest niebywały sukces. Do takiego działania skłoniło nas postępowanie firm konsultingowych, chcących zarabiać duże pieniądze bez żadnych wymiernych efektów dla firm składających wnioski. Wraz z poszerzaniem parku maszynowego coraz bardziej opanowywaliśmy rynek polski, tak iż zdecydowaliśmy się wejść na rynki zachodnie. Jeżeli chodzi o eksport, to w chwili obecnej działamy głównie na rynkach skandynawskich.
więcej | Lipiec-Sierpień | Wywiad
W dniu 9 czerwca br. w siedzibie firmy K+L w Łodzi przy ul. Manewrowej odbyła się uroczystość z okazji 10-lecia firmy. Gości powitali właściciele firmy, Krystyna i Marek Łusiak. Podziękowali oni współpracownikom za długie lata wytężonej pracy dla dobra firmy, a klientom, dostawcom i przyjaciołom za dobrą kooperację i miłe kontakty. Właścicielom w imieniu pracowników dziękowała Alina Stopczyk, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu; wręczyła również pamiątkowy baner ze zdjęciami wszystkich pracowników K+L. W części rozrywkowej spotkania z recitalem wystąpił Jacek Borowski, grał zespół Samokchin Band. I choć nie dopisała pogoda, podczas imprezy, zorganizowanej na powietrzu, gości rozgrzewała miła atmosfera, dobre humory i serwowane ciepłe potrawy.
Korzystając z okazji, zadaliśmy trzy pytania Alinie Stopczyk, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w firmie K+L.
więcej | Lipiec-Sierpień | Relacja
W dniach od 29 maja do 1 czerwca br. trwała w Budapeszcie konferencja Euro-Poligrafia II zorganizowana przez Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffmann i miesięcznik „Świat DRUKU”, we współpracy z Centralnym Ośrodkiem Badawczo-Rozwojowym Przemysłu Poligraficznego. Cykl spotkań o nazwie Euro-Poligrafia, zapoczątkowany w ubiegłym roku konferencją w czeskiej Pradze, skierowany jest do kadry kierowniczej zakładów poligraficznych, studiów prepress i postpress, agencji reklamowych oraz do przedstawicieli firm zaopatrujących polską branżę poligraficzną w urządzenia, maszyny, materiały i inne produkty. Program merytoryczny konferencji obejmuje referaty na temat zasad prawnych funkcjonowania firm na jednolitym rynku europejskim oraz prezentację najnowszych kierunków i rozwiązań technicznych i technologicznych w branży poligraficznej.
Tym razem uczestnicy konferencji wzięli udział w trzech sesjach szkoleniowych. Pierwsza dotyczyła zasad funkcjonowania firm na jednolitym rynku europejskim, druga – nowoczesnych technologii, od przygotowania przez druk do uszlachetniania. Sesja trzecia odbyła się w budapesztańskiej drukarni Prime Rate Ltd., jednej z największych i najnowocześniejszych na Węgrzech i w tym regionie Europy drukarń cyfrowych.
więcej | Lipiec-Sierpień | Relacja
Krzysztof Pisera
Czasy, w których Chiny kojarzyły się li tylko z tanimi wyrobami tekstylnymi, zabawkami i ozdobami choinkowymi, przechodzą już powoli do przeszłości. Zastępują je maszyny i urządzenia, produkowane w powstałych jak grzyby po deszczu strefach ekonomicznych, oparte na coraz to nowszych technologiach, nabywanych od wysoko rozwiniętych państw, bądź też będących wytworem rodzimej myśli technicznej.
Tendencja „przestrojenia na technologię” ma także odniesienie do przemysłu poligraficznego, co dało się wyraźnie zauważyć na targach o wymownej nazwie All In Print China, które odbyły się w połowie czerwca br. w Szanghaju.
Wybór tego największego miasta Chin na miejsce organizacji targów poligraficznych nie jest bynajmniej przypadkowy. Szanghaj to pokaz kapitalistycznej twarzy Państwa Środka, odzwierciedlającej ogrom możliwości Chińczyków, wspartych zachodnimi technologiami.
To tu z lotniska na targi można dojechać z zawrotną prędkością 431 km/godz. jedyną w Azji Kontynentalnej magnetyczną koleją Maglev, wybudowaną przez Siemensa. To także w Szanghaju pnie się w górę ogromna liczba wysokościowców, których projektanci, niejednokrotnie z europejskim rodowodem, mają chyba ambicję prześcignąć w wymyślności kształtów wieżę telewizyjną Oriental Pearl, najwyższą konstrukcję Chin.
Na dodatek właśnie w Szanghaju ma swoją siedzibę ponad 120 wystawców targów All in Print China 2006 (20% ogólnej ich liczby). Obok rozlicznych krajowych producentów maszyn i materiałów poligraficznych, w „Mieście na Wodzie” chińskie przedstawicielstwa, nierzadko o produkcyjnym charakterze, ulokowali tacy potentaci jak: Agfa, Bobst Group, Dupont, Flint Group, Fujifilm czy Océ.
więcej | Lipiec-Sierpień | Relacja
System lakierów TWIN można stosować podczas drukowania w linii na konwencjonalnej 5-kolorowej maszynie, wyposażonej w wieżę lakierującą. Cztery zespoły służą do drukowania farbami triadowymi, piąty – do aplikacji lakieru olejowego, wieża – do lakieru dyspersyjnego. Zespół lakierujący powinien być wyposażony w rakiel komorowy, suszenie podczerwienią i rakiel ciepłego powietrza oraz możliwie długie wykładanie (jest to jednak na ogół standardowe wyposażenie nowych maszyn).
Stosowanie lakierów jest bardzo proste. Na farby w piątym zespole drukującym nakłada się lakier olejowy na wybrane miejsca, które mają być matowe. Powierzchnie, które mają być błyszczące, powinny zostać wyszparowane na płycie. Lakier należy nadać w możliwie maksymalnej ilości. Następnie w zespole lakierującym nanosi się na całą powierzchnię lakier dyspersyjny, przy czym zalecane przenoszenie wałka rastrowego to 10–13 cm3/m2. Nie potrzeba stosować żadnych specjalnych płyt czy też wybierać miejsc nie-lakierowanych. Powstawanie efektu matu i połysku jest spowodowane wzajemnym oddziaływaniem na siebie warstw obu lakierów. Intensywność efektu zależy od naniesionej ilości lakierów, stopnia krycia arkusza farbą, a także od jakości zastosowanego podłoża drukowego. Najlepsze efekty osiąga się na podłożach wysokojakościowych.
Należy zwrócić uwagę na podawanie środka zwilżającego w zespole nadającym lakier olejowy. Wskazane jest podwyższenie jego podaży do 20–30%, tak aby miejscom negatywowym nadać odpowiednie właściwości hydrofilowe.
więcej | Lipiec-Sierpień | Materiały
W dniu 2 czerwca br. w hotelu Belweder w Ustroniu odbyła się konferencja zatytułowana: „Odkryj Alcan: Innowacyjność w opakowaniach”. Organizatorem spotkania była firma Alcan Packaging, jeden z wiodących światowych producentów opakowań dla różnych sektorów, w tym opakowań giętkich. Polski oddział firmy, mający swoją siedzibę w Złotowie, zaprosił przede wszystkim swoich klientów z sektora spożywczego. Uczestnicy konferencji spotkali się już wieczorem poprzedniego dnia na biesiadzie góralskiej. Dzięki temu jeszcze przed rozpoczęciem części oficjalnej wszyscy mieli okazję się poznać i zintegrować.
W dniu konferencji zgromadzonych powitał Krzysztof Romanowski, dyrektor sprzedaży Alcan Packaging Złotów. Pierwsza prezentacja, wygłoszona przez Tomasza Krogulskiego, dyrektora generalnego firmy ukazała historię, strukturę i obszary działalności firmy. Alcan Inc. to firma zatrudniająca 69 tys. pracowników. Jej oddziały znajdują się na całym świecie. Światowa centrala Alcan Inc. mieści się w Montrealu, a centrala europejska w Paryżu. Całe przedsiębiorstwo to międzynarodowa organizacja skupiająca w sobie cztery grupy biznesowe obejmujące sektory takie jak: wydobycie i eksploatacja boksytów i aluminium, przetwórstwo aluminium, produkcja i dostawa produktów inżynieryjnych oraz produkcja opakowań giętkich na żywność, kosmetyki, farmaceutyki i papierosy. We wszystkich grupach należących do Alcan Inc. obowiązują te same zasady zarządzania za pomocą systemu Maximizing Value (którego celem jest m.in. podwajanie wartości firmy co pięć lat) oraz troska o bezpieczeństwo pracy i środowisko naturalne, a także Continous Improvement – ciągłe doskonalenie.
więcej | Lipiec-Sierpień | Relacja

  | < 1 >  2  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o