Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się
Poligrafia 2003

Listopad


Rada Programowa Targów POLIGRAFIA
Zespół Organizacji Targów POLIGRAFIA informuje, że w marcu przyszłego roku odbędzie się w Poznaniu kolejna, XXI już edycja Międzynarodowych Targów Maszyn, Materiałów i Usług Poligraficznych POLIGRAFIA. POLIGRAFIA to największe w Polsce targi branży poligraficznej, o ugruntowanej renomie. Co roku gromadzą wystawców z Polski i ze świata. W edycji w 2005 r. uczestniczyło ponad 400 firm z 20 krajów, a powierzchnia wystawiennicza zajmowała blisko 9000 m2, co stanowiło 20-procentowy wzrost w stosunku do poprzednich targów, w roku 2003. POLIGRAFIA obejmuje swoim zasięgiem niezwykle szeroki zakres tematyczny. Dlatego, aby zapewnić dalszy dynamiczny rozwój tych targów, Międzynarodowe Targi Poznańskie powołały Radę Programową, w skład której weszli przedstawiciele najważniejszych działających w Polsce stowarzyszeń i organizacji branżowych, reprezentujący kluczowe dziedziny poligrafii prezentowane na targach. W skład Rady Programowej weszli: Tadeusz Chęsy – prezes Sekcji Poligrafów Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Mechaników Polskich, Jerzy Hoppe – dyrektor Centralnego Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Przemysłu Poligraficznego, Janusz Ignaszczak – prezes Korporacji Poligrafów Poznańskich Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Mechaników Polskich, Janusz Karc – prezes Stowarzyszenia Poligrafów Pomorskich, Jacek Kuśmierczyk – kanclerz Polskiego Bractwa Kawalerów Gutenberga, Jerzy Majewski – prezes Stowarzyszenia Papierników Polskich, Robert Musiał – prezes Polskiej Izby Druku, Krzysztof Pindral – przewodniczący Sekcji Wystawców Polskiej Izby Druku, Andrzej Rowicki – członek Prezydium Zrzeszenia Polskich Fleksografów, Joanna Smolińska – prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów Papieru, Jacek Stencel – prezes Polskiego Stowarzyszenia Sitodruku i Druku Cyfrowego.


Nagrody w konkursach
Komisja w składzie: Bogdan Wyrzykowski (Przewodniczący Sekcji Poligrafów SIMP Oddział w Warszawie) i Andrzej Palacz (Sekretarz Generalny PTWK, redaktor naczelny „Wydawcy”) przyznała tytuły w Rankingu Polskich Drukarń Dziełowych 2005. Tytuł „Drukarnia Dziełowa 2005 roku” otrzymała drukarnia Druk-Intro SA (Inowrocław). II miejsce zajął Zakład Poligraficzno-Wydawniczy Pozkal (Inowrocław), III – Zakład Graficzny Colonel (Kraków). Zwycięzcą rankingu „Wydawcy wybierają drukarnię” został Zakład Graficzny Colonel. W kategorii „jakość produkcji” w tym rankingu zwyciężyła Drukarnia Abedik SA (Poznań), w kategorii „terminowość wykonywania produkcji” – Colonel, „komunikatywność” – Drukarnia Naukowo-Techniczna (Warszawa).
Natomiast jury Konkursu na Książkę Edytorsko Doskonałą „Edycja” w składzie: Andrzej Palacz, Andrzej Tomaszewski (grafik), Urszula Pyskło (Arctic Paper Polska) nagrodę główną jednogłośnie przyznało publikacji „Bibliografia zawartości publikacji Międzynarodowego Centrum Kultury 1991–2005” (oprac. Anna Strzebońska) – Międzynarodowe Centrum Kultury (Kraków) – za „graficzne rozwiązanie trudnego i monotonnego tematu, bardzo czytelny układ bibliografii”. Nagrodę – paletę papieru od koncernu Arctic Paper – odebrał przedstawiciel MCK.
Jury uhonorowało grafika i ilustratora Bohdana Butenkę dyplomem za całokształt twórczości, a wyróżnieniami wydawców: „Dwie Siostry” i „Świat Książki” za publikacje z ilustracjami Butenki. Dodatkową nagrodę (paleta papieru objętościowego) przyznał Arctic Paper za druk książki na papierach koncernu. Otrzymało ją Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza SA za książkę Krystyny Gucewicz w opracowaniu Ewy Stasny ,,Pogrzeb wróbla”. Nagrodę przyznano za opracowanie graficzne i grę kolorystyczną z umiejętnym wykorzystaniem charakteru i kolorystyki papieru Munken.
Wręczenie dyplomów dla laureatów obu konkursów odbyło się 19 października, podczas Targów Książki w Krakowie.


Konferencja Wielkopolskiej Izby Przemysłowo-Handlowej
Jesienią tego roku Wielkopolska Izba Przemysłowo-Handlowa zainaugurowała cykl spotkań przedsiębiorców działających na rynku Wielkopolski, poświęconych zagadnieniu kooperacji branżowej. Procesy konsolidacji zachodzące na polskim rynku, jako ważnej części rynku europejskiego, są coraz bardziej zauważalne. Pozyskanie dużych zleceń wymaga posiadania odpowiedniego kapitału, wiedzy, zróżnicowanego parku maszynowego, wysoko kwalifikowanej kadry pracowników. Nie zawsze małe przedsiębiorstwo produkcyjne czy usługowe jest w stanie spełnić wszystkie wymogi formalne i materialne ogłaszanego przetargu lub zamówienia publicznego. Istnieją także bariery ekspansywnego rozwoju firm, do których należą głównie trudności w pozyskaniu informacji i wiedzy na temat zasad budowy przewagi konkurencyjnej, a także uwarunkowań prowadzenia działalności gospodarczej oraz zdobywania na ten cel środków unijnych.
Z obserwacji zmian rynkowych zrodził się w Izbie pomysł zorganizowania cyklu spotkań promujących ideę kooperacji małych i średnich przedsiębiorstw aktywnych w tej samej branży w celu zwielokrotnienia ich szans na wzmocnienie pozycji rynkowej w Polsce i w Europie. Celem Izby jest przekonanie odbiorców spotkań, że strategia kooperacji jest dzisiaj często skuteczniejsza niż strategia konkurowania.
Pierwsze ze spotkań cyklu, które odbyło się 27 października, poświęcono branży poligraficznej, szczególnie licznie reprezentowanej w Poznaniu i Wielkopolsce. Spotkanie było szansą nawiązania nowych kontaktów biznesowych, zdobycia aktualnej wiedzy na temat środków finansowych dostępnych dla sektora MSP, zapoznania się z misją i korzyściami wynikającymi z członkostwa w Wielkopolskiej Izbie Przemysłowo--Handlowej. Wśród referatów wygłoszonych podczas konferencji znalazły się m.in. wystąpienia prezesa zarządu Heidelberg Polska sp. z o.o., Krzysztofa Pindrala, pt. „Trendy rynkowe w przemyśle poligrafii” oraz wiceprezesa zarządu firmy „Prasa do domu” sp. z o.o., Sebastiana Szumlewicza, pt. „Zalety prenumeraty czaso-pism fachowych w usłudze «Prasa do domu»”.
więcej | Listopad | Aktualności
Nowa strategia Xerox Polska
W dniu 10 października br. firma Xerox zorganizowała w swojej siedzibie przy ulicy Domaniewskiej w Warszawie konferencję prasową pod hasłem: „Sektor Małych i Średnich Przedsiębiorstw – nowa strategia rynkowa Xerox Polska”. W 2006 roku Xerox zintensyfikował swoje działania marketingowe. Od początku roku trwa ogólnopolska kampania reklamowa, której celem jest zwiększenie znajomości marki Xerox na polskim rynku. Reklamy pojawiły się w prasie, portalach biznesowych branżowych oraz na billboardach. W drugiej połowie 2006 roku firma kontynuuje intensywne działania marketingowe, koncentrując się na reklamie produktowej. Kampania realizowana jest w prasie, internecie i na nośnikach reklamy wewnętrznej zlokalizowanych w najważniejszych centrach biznesowych w całym kraju. Częścią tej kampanii była również niniejsza konferencja.
Zgromadzonych gości powitała Marzena Tarkowska, prezes zarządu Xerox Polska. Z nowymi kierunkami rozwoju Xeroksa zapoznała zgromadzonych Kinga Piecuch, dyrektor sprzedaży i marketingu Działu Office Xerox Polska. Z początkiem 2006 roku firma Xerox rozpoczęła przygotowania do stworzenia nowej oferty dla najszybciej rozwijającego się w Polsce rynku małych i średnich przedsiębiorstw. Intensywna kampania reklamowa, rozbudowa kanału sprzedaży pośredniej umożliwiająca dotarcie do szerokiej grupy klientów pokazały, że rynek MSP jest kolejnym celem w strategii rynkowej Xerox Polska. Strategia oparta została na najszerszej na rynku ofercie rozwiązań do pracy z dokumentami, poszerzonej o nowe, konkurencyjne produkty i rozbudowany kanał partnerski.
W celu efektywnego dotarcia do klientów z ofertą, w czerwcu firma Xerox rozpoczęła rozbudowę sieci partnerskiej. Firma zmieniła model sprzedaży na polskim rynku. Dotychczasowy system sprzedaży bezpośredniej, wspierany przez limitowaną liczbę monobrandowych partnerów, przekształcono w system sprzedaży poprzez stopniowo rozbudowywany kanał partnerski. Od czerwca firma intensywnie pozyskuje nowych partnerów w całym kraju. W tym celu powstał program partnerski Xtra. Do współpracy zaproszono najprężniej rozwijające się firmy z branży IT. W sierpniu i wrześniu 2006 r. przeprowadzone zostały szkolenia akredytacyjne, w wyniku czego kanał sprzedaży Xerox Polska poszerzył się o przeszło 40 nowych certyfikowanych partnerów handlowych. Pozostałe firmy, które zgłosiły chęć współpracy z Xeroksem, są w trakcie szkoleń. Firma Xerox liczy także na rozbudowę kanału resellerskiego z dostępem do produktów oferowanych w ramach otwartej dystrybucji.
W najbliższym czasie efektywna współpraca z partnerami będzie kluczowym obszarem działalności biznesowej firmy Xerox. Zapraszając nowych partnerów do współpracy firma podjęła zobowiązanie, iż sprzedaż produktów z grupy „Office” będzie realizowana wyłącznie za pośrednictwem partnerów.
Podczas konferencji zaprezentowano nową, szeroką ofertę Xerox przeznaczoną dla małych i średnich przedsiębiorstw. Realizując nową strategię dla MSP w trzecim kwartale 2006 roku firma Xerox Polska wprowadziła do sprzedaży dedykowane dla tego sektora rozwiązania: przeznaczoną do druku wymagających wysokiej jakości prac laserową drukarkę kolorową Phaser 7760, urządzenie WorkCentre 7132 – najtańszy na rynku monochromatyczny system wielofunkcyjny A3 z funkcją druku w kolorze, oraz bardzo konkurencyjne cenowo monochromatyczne urządzenie wielofunkcyjne WorkCentre 3119.
Podczas konferencji firma Xerox Polska po raz pierwszy zaprezentowała kolejne, zaprojektowane z myślą o małych i średnich firmach produkty: kolorową drukarkę laserową Phaser 6110, monochromatyczną drukarkę laserową Phaser 3428 oraz najszybsze nabiurkowe urządzenie wielofunkcyjne WorkCentre 4150.
Kolejnym urządzeniem, które Xerox wprowadzi na rynek w listopadzie 2006 r., będzie nabiurkowe urządzenie wielofunkcyjne do druku w kolorze.
Łącznie oferta Xeroksa w grupie rozwiązań dedykowanych dla środowisk biurowych obejmuje 35 produktów, z czego aż 15 zostało zaprojektowanych z myślą o małych i średnich przedsiębiorstwach.
Spotkanie było także okazją do odwiedzenia nowego biura firmy Xerox Polska oraz obejrzenia urządzeń z oferty firmy w nowym centrum prezentacyjnym. [AS]


VarioPrint Titanium – nowa seria maszyn Océ
Firma Océ wprowadziła do sprzedaży nową rodzinę czarno-białych maszyn cyfrowych VarioPrint Titanium. Pod względem wydajności i niezawodności mają one przewyższyć wcześniejsze rozwiązania z rodziny VarioPrint, oferowane przez holenderskiego dostawcę. Dzień po premierze modele VarioPrint 2100/2110 Titanium otrzymały najwyższą ocenę 5 gwiazdek w prestiżowym teście przeprowadzonym przez firmę konsultingową Bertl.
Linia maszyn Océ VarioPrint Titanium wyznacza, zdaniem producenta, nowy poziom efektywności, niezawodności i elastyczności, który pozwoli użytkownikom drukować większe ilości materiałów w krótszym czasie i lepiej zarządzać spływającymi danymi. Z myślą o firmach typu printshops, jak również klientach korporacyjnych wyprodukowano modele VarioPrint 2100 Titanium i VarioPrint 2110 Titanium. Oferowana przez nie prędkość i wysoki stopień niezawodności mają zapewnić nieprzerwaną produkcję dla wyższych niż dotychczas nakładów i przy wydłużonych cyklach produkcyjnych. Zastosowany w nowych maszynach moduł Océ DPlink umożliwia integrację w trybie plug-and-play z istniejącymi w firmach systemami przepływu dokumentów. Z kolei z myślą o rynku druków transakcyjnych firma Océ wprowadziła do swojej oferty maszyny VarioPrint 3070, 3090 i 3110 Titanium.
Jak wynika z wewnętrznych testów przeprowadzonych przez firmę Océ, model VarioPrint 2110 Titanium drukuje zestaw różnego rodzaju zleceń o co najmniej 58% szybciej niż jakakolwiek konkurencyjna maszyna dedykowana dla tego segmentu rynkowego, a w przypadku dwóch z testowanych prac, nawet dwa razy szybciej. Jak zapewnia dostawca, maszyny z serii VarioPrint Titanium są wyposażone w wiele innowacyjnych elementów, oferując wysoką synchronizację procesu drukowania, co z kolei owocuje wysoką wydajnością. Wiele zadań, takich jak drukowanie rachunków, rozdzielanie kolorów, wkładkowanie i skanowanie jest wykonywanych w sposób automatyczny i realizowanych symultanicznie, co dodatkowo zwiększa wydajność urządzeń.
W maszynach VarioPrint Titanium zastosowano nowy sterownik, szybszy o 23% od poprzedniej wersji, oraz stacker o maksymalnej pojemności do 6000 arkuszy. Przy standardowych podajnikach pozwala to na osiągnięcie wydajności rzędu 10,5 tys. arkuszy. Ingerencja w maszynę jest możliwa nawet wtedy, gdy stacker jest używany, z kolei stacker można wyładować bez przerywania procesu drukowania. Pozwala on na automatyczną obsługę mediów o różnych typach podłoża i formatach.
Maszyny z serii VarioPrint Titanium są też przyjazne dla środowiska. Wszystkie urządzenia z nowej serii są zgodne z wytycznymi U.S. Energy Star i Federal Energy Management Program. Maszyny praktycznie nie wydzielają szkodliwych substancji (np. stężenie ozonu utrzymuje się w nich na średnim poziomie 0,0005) i zapewniają bardzo cichą pracę. Spełniają też warunki dyrektywy 2002/95/EC, zobowiązującej kraje UE do redukcji niebezpiecznych substancji, i już dziś są zgodne z wytycznymi nowego prawa ochrony środowiska, które od 2007 roku wejdzie w życie w kilkunastu stanach Ameryki Północnej.
Przedstawiciele firmy Bertl pochwalili maszyny VarioPrint 2100/2110 Titanium m.in. za łatwą obsługę: znacznie udoskonalono system PRISMA sterujący maszynami. Jest on na tyle łatwy w obsłudze, że maszyna nawet przy bardzo wymagających zleceniach i długich cyklach produkcji może być obsługiwana tylko przez jedną osobę. Kolejny podkreślony w werdykcie aspekt to szeroka gama zastosowań maszyn VarioPrint 2100/2110 Titanium, wynikająca m.in. z możliwości wykorzystania wielu urządzeń do dalszej obróbki, oferowanych przez innych producentów. W uzasadnieniu podkreślono też, że w trakcie testów maszyn nie odnotowano ani jednego zacięcia papieru: dzięki temu wydajność wejściowa rzędu 10,2 tys. stron A4 faktycznie równa się wydajności wyjściowej, co oznacza nieprzerwaną pracę przez ponad trzy godziny. Firma Bertl podkreśliła też znaczenie modułu Océ Doc Works Pro i innych narzędzi wchodzących w skład systemu Océ PRISMA, preferowanego rozwiązania sterującego systemami Océ na papier cięty.
Rodzina maszyn VarioPrint Titanium jest już dostępna we wszystkich europejskich oddziałach firmy Océ.
więcej | Listopad | Aktualności
Jacek Hamerliński
poprzednich 12 miesięcy. Zarówno liczba systemów, jak i tempo jej wzrostu, wskazują na fakt, że przekroczono już pewną masę krytyczną - tym samym CtP zaczyna być standardowym wyposażeniem drukarni offsetowej. Spróbujmy przyjrzeć się czynnikom tego wzrostu.
Pierwsze systemy CtP zaczęły pracować w Polsce w roku 1997 - przy czym do roku 2000 technologię tę traktowano raczej jako ciekawostkę niż jako rzeczywiste narzędzie produkcyjne. Niewątpliwym katalizatorem wzrostu stały się targi drupa 2000: po następnych 18 miesiącach w Polsce pracowały już 34 urządzenia. Nie ma wątpliwości, że przyczyniły się do tego największe drukarnie, zwłaszcza posiadające maszyny wielkoformatowe; dla nich korzyści z elektronicznego montażu i cyfrowego naświetlania form były najbardziej oczywiste. Doświadczenia tych firm sprawiły, że coraz więcej drukarń zdecydowało się podjąć to ryzyko i zainwestować w nowatorski podówczas system produkcji form.
Rozwój rynku CtP w Polsce to - podobnie jak i w innych krajach - nieustanna bitwa pomiędzy różnymi technologiami laserów, płyt i urządzeń naświetlających. Do dziś można zauważyć wyraźną polaryzację poglądów na ten temat: trudno będzie znaleźć kogoś, kto bezstronnie porówna dostępne na rynku rozwiązania płyt cyfrowych, mimo iż najwięksi dostawcy (Agfa, Kodak, Fuji) oferują różnorodne technologie tychże. Można jednak zauważyć, że w pewnych segmentach rynku następuje względna standaryzacja rozwiązań: mniejsze drukarnie korzystają zwykle z płyt światłoczułych, zaś większe - głównie z płyt termoczułych. Wypada w tym miejscu podkreślić, że każda technologia CtP zapewnia naświetlenie płyt z jakością wyższą niż możliwa do uzyskania na maszynie drukującej, o czym świadczy historia rastra FM z punktem 10-mikrometrowym: łatwo go naświetlić, ale znacznie trudniej wydrukować. Mimo iż naświetlarki z laserem podczerwonym stanowią nieco większy procent nowych instalacji, nie oznacza to wcale, że są one w jakiś sposób lepsze od tych z laserem fioletowym - to raczej zmiany dokonujące się na rynku płyt cyfrowych decydują o takim, a nie innym profilu zainteresowań dzisiejszych klientów.
więcej | Listopad | Opinia
Herbert Czichon
Prawie dwa lata minęły od ostatniego naszego artykułu na temat płyt [4] i naświetlarek [5] do technologii od komputera do formy offsetowej (CtP), napisanego dla „Świata DRUKU”. W międzyczasie odbyły się Międzynarodowe Targi Poligraficzne Ipex oraz Ifra, na których przedstawiono wiele nowych rozwiązań technicznych. Ponadto znacznie wzrosło zainteresowanie polskich zakładów poligraficznych tą stosunkowo nową i szybko rozwijającą się technologią. Dlatego w tym artykule, opierając się na poprzednich publikacjach, przedstawimy nowości techniczne z ostatnich dwóch lat.
więcej | Listopad | Computer-to-Plate
Svitlana Khadzhynova
Według poligraficznego słownika terminologicznego, rozdzielczość, inaczej mówiąc: zdolność rozdzielcza, jest miarą jakości. Jest ona cechą charakteryzującą zdolność odwzorowania szczegółów w obrazie. Rozdzielczość określa się liczbą punktów, pikseli lub linii w określonej jednostce długości [1]. Tak więc rozdzielczość jest charakterystyką optyczną i może służyć jako parametr jakościowy w różnych technologiach reprodukcyjnych.
Pojęcie rozdzielczości można zastosować również w stosunku do oka ludzkiego. Rozdzielczość interpretowana przez nasze oko jest określana na podstawie odpowiedniej odległości między czułymi receptorami a siatkówką oka. Odległość ta odpowiada kątowi oglądania, w granicach którego oko może rozróżnić minimalną odległość pomiędzy dwiema liniami.
Rysunek 1 ilustruje, w jaki sposób oko ludzkie rozróżnia szczegóły. Na rysunku występują obok siebie dwie linie czarne i białe o tej samej szerokości. Z tego względu rozdzielczość oka ocenia się nie liczbą linii na centymetr, a liczbą par linii (czarnych i białych) na centymetr. Wartość liczbowa par linii na centymetr charakteryzuje rozdzielczość nie tylko w przypadku oka ludzkiego, ale także emulsji fotoczułej, filmu foto-graficznego czy emulsji papieru fotograficznego, warstw kopiowych czy fotopolimerowych form drukowych, jak również i obrazu na odbitce drukowej.
Dla lepszego zrozumienia określimy odpowiednią rozdzielczość dla obserwatora czytającego książkę z odległości 40 cm. W tym przypadku jest to 28,7 par linii na centymetr. W takich warunkach widoczne są czarne i białe linie rozstawione co 0,175 milimetrów lub inaczej mówiąc: czarne linie na bieli w odległości 0,35 mm. Aby poprawnie zinterpretować to zagadnienie, należy pamiętać, że zależność ta opiera się na kontraście pomiędzy występującymi prześwitami i czarnymi liniami. W omawianym przypadku, gdy występuje duży kontrast czarnych i białych linii, uzyskana rozdzielczość wynosi w przybliżeniu 29 linii na centymetr. Natomiast gdy zmniejszymy kontrast, zastępując czarne i białe linie kolorowymi, uzyskana rozdzielczość obrazu jest znacznie niższa [3].
Z tego wynika pewna prawidłowość: iż rozdzielczość obrazu 29 par linii na centymetr w procesie obróbki cyfrowej obrazu powinna wynosić 58 (2×29) punktów obrazu na centymetr. Ale w trakcie obróbki obrazów cyfrowych wymaga się stosowania wyższych rozdzielczości (więcej niż 58 punktów na centymetr), ponieważ liczba punktów ma być uzgodniona z liniaturą rastra i liczbą poziomów gradacji.
więcej | Listopad | Kontrola odbitki drukarskiej
W dniu 16 października br. warszawska Galeria Porczyńskich gościła przedstawicieli polskich drukarń na konferencji zorganizowanej przez Fujifilm Polska Distribution. Prof. dr Herbert Czichon z Instytutu Poligrafii Politechniki Warszawskiej swoim wykładem wprowadził słuchaczy w zagadnienia poruszane na konferencji „Fujifilm – najlepsza droga do CtP”. Wykład dotyczył systemów CtP, metod naświetlania, rodzajów płyt CtP, rozwiązań Fuji w zakresie CtP. Podczas spotkania zaprezentowano naświetlarki Luxel V8 oraz Luxel News, których światowa premiera miała miejsce w czasie tegorocznych targów Ipex, jak również Luxel V-6e, rozwiązanie dla drukarń półformatowych, które dopiero rozpoczynają inwestycję w dział prepress i chcą być pewne, że inwestują w urządzenia najwyższej jakości, które nie ograniczą możliwości rozwoju, a przeciwnie, będą rozwijać się wraz z firmą. Peter Bush, dyrektor handlowy w firmie Fujifilm Electronic Imaging, produkującej urządzenia CtP, przedstawił możliwości oprogramowania Celebrant, które jest kompletnym narzędziem do zarządzania przepływem prac w przedsiębiorstwie poligraficznym. Wersja 6.1 tego oprogramowania również była zaprezentowana po raz pierwszy na targach w Birmingham. Uczestnicy konferencji mogli zapoznać się także z najnowszymi rozwiązaniami proponowanymi przez Fujifilm w zakresie cyfrowych płyt bezprocesowych i bezodczynnikowych. Przedstawiono bezprocesowe płyty termiczne Brillia Pro-T oraz bezodczynnikowe płyty fotopolimerowe Brillia Pro-V (przeznaczone do systemów UV). Miejsce spotkania świata poligraficznego zostało wybrane nieprzypadkowo. Sztuka prezentowana w Muzeum Kolekcji im. Jana Pawła II stanowi wspaniałe rozwinięcie przesłania „Fujifilm – lider obrazu”.
„Świat DRUKU” sprawował patronat medialny nad konferencją.
więcej | Listopad | Computer-to-Plate
Dnia 26 października br. w Instytucie Poligrafii Politechniki Warszawskiej odbyło się spotkanie pod hasłem „Zanim wydrukujesz – nowości cyfrowej przygotowalni”, zorganizowane przez firmę Eurintrade Poland. Zaprezentowano trzy urządzenia: system proofingowy – do zarządzania barwą i druku odbitek próbnych, urządzenie do wąskowstęgowego druku etykiet oraz naświetlarkę CtP z laserem fioletowym i RIP-em programowym, z wersją dla technologii fleksograficznej.
Zebranych przywitał Piotr Zwolan, menedżer Działu Offsetu w Eurintrade Poland. DuPont Cromalin Largo – nowy system do wykonywania kontraktowych odbitek próbnych, zaprezentował Janusz Weber, kierownik Działu Technicznego.
Largo jest systemem zintegrowanym: w jego skład wchodzi drukarka, oprogramowanie i materiały eksploatacyjne. Konstrukcja drukarki jest oparta na sprzęcie firmy Canon. Zmieniono oprogramowanie wewnętrzne, atramenty i głowice. Wbudowane oprogramowanie pozwala na pełną kontrolę druku i zużycia materiałów. Dzięki specjalnemu kodowi możliwe jest nawet odmierzanie pozostałego w zwoju papieru. Largo 2406 drukuje na papierze w zwoju o szerokości do 24”, Largo 4406 – do 44”. Zestaw sześciu barw atramentów DuPont zapewnia szeroki gamut drukarki (który umożliwia symulację wielu urządzeń wyjściowych). Specjalnie zaprojektowane głowice, drukujące w technologii Serial Bubble Jet, są wyposażone w 1280 dysz na każdy kolor. Umożliwiają one osiągnięcie rozdzielczości 2400×1200 dpi – przy prędkości druku do 10 m2/godz. Drukarka posiada wyposażenie umożliwiające bezpośrednie podłączenie do sieci komputerowej. W modelu 4406 zadrukowane podłoże może być ponownie nawijane na rolkę.
W zestawie jest nowa wersja systemu Cromanet. Cromanet CS jest całkowicie nową wersją zintegrowanego systemu zarządzania barwą i kolejką wydruków. Każda ilustracja umieszczana jest w ramce. Dobór typu ramki umożliwia skalowanie lub przycinanie do żądanego fragmentu. Zastosowanie szablonów pozwala wielokrotnie wykorzystać często stosowane układy i parametry prac. Menu kontekstowe zawiera wiele przydatnych opcji, nie tylko do druku odbitek próbnych, jak np. wielokrotne kopiowanie z impozycją. Symulacja barwy podłoża oddzielona została od profili. Możliwe jest łatwe użycie dowolnej barwy, zarówno jako ramki, jak i z odpowiednią zmianą kolorystyki ilustracji. Możliwa jest zarówno zamiana kolejności wyciągów, jak i barw procesowych. System obsługuje overprint na podstawie współczynnika przezroczystości. Kolejka wydruku obejmuje drukarkę, podłoże i profil docelowy. Match – pakiet profili, jest połączeniem charakterystyki podłoża, przestrzeni barw i profilu docelowego. Pozwala to na wyjątkową elastyczność i druk obrazów zarówno w CMYK, jak i RGB. Można łatwo stosować profile ICC. Oprócz wbudowanej biblioteki Pantone można definiować własne kolory w CMYK, RGB lub Lab. Jakość reprodukcji kolorów specjalnych może być weryfikowana pomiarowo. Niedokładnie odwzorowane kolory mogą być skorygowane do cyfrowych referencji.
więcej | Listopad | Pre-press
Ponad 80 osób wzięło udział w zorganizowanej 28 września br. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria konferencji z cyklu Agfa Productivity Tour 2006. Spotkanie przygotowały wspólnie firmy Agfa i Zipcon Consulting, a jego najważniejszym punktem była praktyczna prezentacja systemu produkcyjnego, opartego na portalu sieciowym Agfa :Delano.
Warszawska konferencja, poświęcona zagadnieniom usprawnienia produkcji w firmach poligraficznych, była ostatnim spotkaniem z cyklu Agfa Productivity Tour 2006. Wcześniej podobne imprezy, organizowane wspólnie przez Agfa Graphics i firmę Zipcon Consulting, odbyły się w Wiedniu, Monachium, Zurychu i Stuttgarcie. Warszawa była jedynym miastem z Europy Środkowo-Wschodniej ujętym w Agfa Productivity Tour, co podkreślił podczas powitania gości Stefan Piotrowski, dyrektor polskiego działu Agfa Graphics. Poinformował też o stale rosnącej liczbie polskich użytkowników zaawansowanych systemów produkcyjnych oferowanych przez Agfę, przede wszystkim systemu workflow :Apo-geeX. Następnie przedstawił osoby z działu Agfa Graphics, które przygotowały polską odsłonę Agfa Productivity Tour 2006.
Jako pierwszy z referatem wystąpił Bernd Zipper, szef firmy Zipcon Consulting, będącej współorganizatorem konferencji. Bernd Zipper to osoba bardzo dobrze znana w branży poligraficznej – konsultant, dziennikarz, doradca targów drupa (to tylko niektóre pełnione przez niego funkcje). Z myślą o Agfa Productivity Tour przygotował wystąpienie poświęcone trendom i kierunkom rozwoju automatyzacji produkcji. Przedstawił w nim pokrótce sytuację branży poligraficznej przed dziesięcioma laty i skonfrontował z dzisiejszą rzeczywistością, stawiającą przed firmami poligraficznymi coraz większe wymagania. „Presja racjonalizacji spowodowała skrócenie czasu przestoju maszyn, zwiększenie ich wydajności, wynalezienie szybkich i bezpiecznych systemów workflow, efektywnych rozwiązań w zakresie prepress oraz błyskawiczny rozwój nowych technologii” – mówił Bernd Zipper. „W rezultacie po zaledwie dekadzie, mówiąc o efektywnej produkcji poligraficznej, mamy na myśli takie standardy jak PDF, PDF/X, JDF (format wymiany danych), ICC czy XML (standard znaczników IT, definiujący strukturę danych)”. W tej części wystąpienia Bernd Zipper wskazał m.in. rolę, jaką w procesie produkcji odgrywają job tickets, zastępujące tradycyjne karty technologiczne.
więcej | Listopad | Relacja
Uroczysta sesja
Dnia 26 września br. w Sali Widowiskowej Politechniki Łódzkiej odbyła się uroczysta sesja z okazji jubileuszu 60-lecia kształcenia w zakresie papiernictwa w tejże uczelni. Wzięło w niej udział ponad trzysta osób, wśród których znaleźli się przedstawiciele władz lokalnych, uczelni, firm z branży, absolwentów i studentów IPiP. Na otwarcie uroczystości wystąpił J.M. Rektor Politechniki Łódzkiej Profesor Jan Krysiński, który wręczył odznaki „Zasłużony dla Politechniki Łódzkiej” przedstawicielom firm z branży, a Medale 60-lecia – emerytowanym profesorom Politechniki. Historię papiernictwa w Politechnice Łódzkiej przedstawiła prof. Barbara Surma-Ślusarska, dyrektor Instytutu Papiernictwa i Poligrafii. Następnie zastępca dyrektora ds. kształcenia, dr Marek Kryczka, zaprezentował dorobek Instytutu w zakresie kształcenia. Działalność naukowo-badawczą i współpracę z przemysłem omówili prof. Tomasz Tyralski, zastępca dyrektora ds. nauki oraz kierownicy zakładów IPiP. Działalność Koła Naukowego Papierników scharakteryzował jego przewodniczący, Marcin Bocian. Po wystąpieniach gości i przekazaniu gratulacji oraz życzeń, zebranych zaproszono do oglądania wystawy okolicznościowej. Sesję zakończył wykład na temat perspektyw rozwoju przemysłu papierniczego, który wygłosił Michał Jarczyński, prezes Arctic Paper Kostrzyn SA. Po lunchu goście zwiedzili Instytut.
więcej | Listopad | Wydarzenie
Rozmowa z dyrektorem Instytutu Papiernictwa i Poligrafii Politechniki Łódzkiej, prof. Barbarą Surmą-Ślusarską

Świat DRUKU: Niedawno świętowali Państwo 60-lecie papiernictwa w Politechnice Łódzkiej. Jakie można by było wyznaczyć „kamienie milowe” rozwoju tego kierunku?
Barbara Surma-Ślusarska: Papiernictwo było jedną z najwcześniej uruchomionych w Politechnice Łódzkiej specjalności kształcenia studentów. W dniu 1 marca 1946 r. z inicjatywy twórcy Uczelni i jej pierwszego Rektora, Profesora Bohdana Stefanowskiego, utworzono na Wydziale Mechanicznym Sekcję Maszyn i Urządzeń Papierniczych. Była to doniosła decyzja ówczesnych władz Politechniki Łódzkiej, która jako jedyna uczelnia w kraju doceniła znaczenie rozwoju przemysłu papierniczego dla zniszczonej gospodarki w powojennej Polsce.
Nieco później na tym wydziale zorganizowano dwie Katedry prowadzące specjalności papiernicze, które w 1956 roku połączono w jedną dwuzakładową Katedrę Papiernictwa i Maszyn Papierniczych. Organizatorami i pierwszymi wykładowcami papiernictwa w Politechnice Łódzkiej byli profesorowie Henryk Karpiński i Józef Łapiński.
Profil technologiczny w zakresie papiernictwa rozwijał się na Wydziale Chemicznym Politechniki Łódzkiej począwszy od 1950 roku, w którym przedmiot Technologia papiernictwa włączono do programu studiów, a w 1951 roku utworzono specjalność „Technologia celulozy i papieru”. Z rozwojem kształcenia w zakresie technologii papiernictwa związane są nazwiska dwóch wybitnych profesorów: Edwarda Szwarcsztajna oraz Włodzimierza Surowicza.
Kolejnym „kamieniem milowym” było połączenie w 1970 r. Katedry Papiernictwa i Maszyn Papierniczych Wydziału Mechanicznego z Katedrą Technologii Celulozy i Papieru Wydziału Chemicznego oraz utworzenie międzywydziałowego Instytutu Papiernictwa i Maszyn Papierniczych, który rozwijał owocnie dalszą działalność na obszarze papiernictwa, a także w dziedzinie poligrafii. Warto też podkreślić, że sprzyjało temu wybudowanie, z inicjatywy pierwszego dyrektora Instytutu prof. Edwarda Szwarcsztajna, przy wydatnej pomocy przemysłu papierniczego, tzw. pawilonu papiernictwa, złożonego z ośmiokondygnacyjnego budynku dydaktycznego i hali technologicznej. Działania dyrekcji Instytutu, przy poparciu władz Uczelni i przemysłu doprowadziły w 1998 r. do podniesienia rangi kształcenia na poziomie akademickim specjalistów papierników i poligrafów przez powołanie w kraju nowego unikatowego kierunku studiów technicznych Papiernictwo i poligrafia, który jeszcze w tym samym roku został uruchomiony w Politechnice Łódzkiej, przy wykorzystaniu istniejących specjalności papierniczych. Osiągnięciem ostatnich lat działalności Instytutu jest odbudowanie współpracy z przemysłem po jego restrukturyzacji, a także z zagranicą, skutkujące istotną pomocą dla studentów w procesie kształcenia oraz umożliwieniem zdobywania wiedzy również w ośrodkach europejskich.
więcej | Listopad | Wywiad
W dniu 28 września br. w gmachu Inżynierii Produkcji w Warszawie odbyły się kolejne Poligraficzne Konfrontacje zorganizowane przez Stowarzyszenie Absolwentów Instytutu Poligrafii PW (Instytut Poligrafii przy ulicy Konwiktorskiej jest nadal w remoncie). „Świat DRUKU” sprawował patronat medialny nad wydarzeniem.
Tym razem tematem spotkania były wady druków i papieru. Wykładowcy starali się odpowiedzieć na ważne pytania: które przypadki nieprawidłowego druku spowodowane są wadami papieru? Kiedy odpowiedzialna jest drukarnia? Jak przygotować w sposób właściwy reklamację i do kogo należy ją skierować? Omówili także temat „print serwisu”, czyli dodatkowych odszkodowań związanych ze złą jakością papieru. Prezentacje przeznaczone były zarówno dla pracowników drukarń, jak i wydawców oraz dostawców papieru, a w szczególności dla wszystkich odpowiedzialnych za jakość produktu końcowego. Wykłady prowadzili dr inż. Stefan Jakucewicz i inż. Jan Brzozowski. Każdy z prelegentów wystąpił z dwiema interesującymi prezentacjami.
Stefan Jakucewicz w swoim pierwszym wykładzie przedstawił najważniejsze wymogi dotyczące papieru jako podłoża do druku oraz pojawiające się błędy w druku spowodowane wadami papieru. Omówił tak istotne właściwości papieru, jak porowatość, pulchność, gładkość, przezrocze czy spoistość powierzchni, odporność na zrywanie powierzchni lub rozwarstwianie się. Wszystkie te czynniki mają znaczący wpływ na późniejszą obróbkę i w efekcie na jakość druku.
więcej | Listopad | Relacja
W ramach zorganizowanego przez firmę Reprograf sp. z o.o. cyklu konferencji „Technologia koloru w Twoim mieście” we wrześniu odbyły się imprezy w Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Bydgoszczy i w Warszawie. Charakterystyczna barwna ciężarówka HP, w której odbywały się pokazy maszyny drukującej HP Indigo 5000, przemierzyła Polskę wzbudzając zainteresowanie nie tylko poligrafów.
Na każdym z zaplanowanych przystanków goście mieli możliwość zapoznania się z technologią druku HP Indigo. Wydruki z maszyny przypominają odbitki offsetowe, a w dodatku to nie tylko CMYK, lecz druk nawet 6–7 kolorami jednocześnie, z wykorzystaniem ponad 90% kolorów z licencją Pantone. HP Indigo 5000, z najnowocześniejszym spektrofotometrycznym systemem automatycznego zarządzania kolorystyką, utrzymuje jakość druku na stałym poziomie (delta E mniejsze od 1). Możliwe jest stosowanie profilowania ICC oraz renderingów, zarówno dla całej pracy, jak i jej fragmentów.
HP Indigo 5000 pobudza wyobraźnię nowymi zastosowaniami (np. albumy książkowe), rozmaitością materiałów, na których można drukować, możliwością natychmiastowej obróbki wykończeniowej (także lakierowanie UV).
29 września przedstawiciel naszej redakcji gościł na pokazie w Warszawie. Gości witali prezes firmy, Jolanta Kurowiak, oraz wiceprezes i dyrektor ds. sprzedaży Tadeusz Figurski. Tadeusz Figurski zaprezentował spółkę Reprograf, która od 15 lat jest dystrybutorem materiałów, maszyn i urządzeń poligraficznych, posiada 11 oddziałów na terenie Polski i zatrudnia 87 osób. W ofercie firmy znajdują się: japońskie maszyny drukujące Komori (w naszym kraju pracuje już ponad 140 zespołów tych maszyn; z ogólnej liczby 33 maszyn 27 zostało zainstalowanych przez Reprograf), systemy CtP (Screen, AlfaQuest) – firma dokonała 93 instalacji, maszyny Truepress (Jet), do druku cyfrowego, zaprojektowane i zbudowane przez Screen we współpracy z firmą Epson, systemy proofingowe (EFI + Epson) – ponad 240 instalacji, drukarki wielkoformatowe (Vutek, Zünd), materiały poligraficzne – filmy, płyty (Kodak, Ipagsa), urządzenia pomiarowe X-Rite, maszyny drukujące HP Indigo. Pierwsza komercyjna maszyna Indigo pojawiła się w 1993 roku – był to E-Print 1000, pierwsza maszyna klasy Industrial, Omnibus powstała w roku 1995. W 2001 roku Indigo zostało przejęte przez HP. W 2005 roku zaprezentowano HP Indigo Press 5000. W kwietniu 2006 podpisano umowę dystrybucyjną z Reprografem. W czerwcu tego roku zainstalowano w Polsce pierwsze urządzenia HP Indigo serii 2 – w warszawskiej firmie Mirage. Lipiec 2006 przyniósł dwie kolejne umowy sprzedaży, na modele 3050 i 5000.
więcej | Listopad | Relacja
Firma Mirage, która zadebiutowała na polskim rynku poligraficznym w 1989 roku wprowadzając jeden z najnowocześniejszych systemów komputerowej przygotowalni offsetowej, zainstalowała w czerwcu br. maszynę HP Indigo, model w3250 – system cyfrowego druku offsetowego. Model ten prezentowany był na tegorocznych targach Ipex w Birmingham. Była to pierwsza instalacja maszyny produkcji Hewlett-Packard wykonana przez firmę Reprograf.
Firma Mirage znana jest przede wszystkim jako producent modeli plastikowych, figurek i akcesoriów. Usługi poligraficzne oferowane przez Studio Mirage obejmują przede wszystkim prepress: standardowy proof cyfrowy Digital Cromalin, cyfrowy proof na dowolnym podłożu Approval, tradycyjne naświetlanie na analogowy cromalin, skanowanie, a także laminowanie i introligatornię. Mirage oferuje cyfrowy druk offsetowy wykonywany na dwóch maszynach HP Indigo: 1050 i w3250.
Firma wybiera i testuje różnego rodzaju podłoża, dzięki temu jest w stanie drukować na niemal każdym materiale o grubości do 0,43 mm. Część produkcji poligraficznej to etykiety samoprzylepne. Trudność produkcji etykiet wynika z tego, że jest bardzo mało podłoży (folii), które dają się zadrukowywać w maszynach offsetowych. Z drugiej strony tradycyjne folie przezroczyste do technologii cyfrowej są dość drogie. Według słów właściciela drukarni, Mirage jest w stanie drukować na tańszych podłożach etykiety samoprzylepne wysokiej jakości. Są one przeznaczone na samochody, opakowania, kosmetyki, a także na sprzęt elektroniczny, np. naklejki na laptopy.
więcej | Listopad | Druk cyfrowy
Nowy standard usług i nowe maszyny bizhub Konica Minolta w Unizeto Technologies SA

Wzniesione w 2006 roku Centrum Danych Unizeto Technologies SA zapewnia najwyższy poziom usług z dziedziny hostingu, kolokacji, zdalnego backupu i archiwizacji, przetwarzania danych oraz obsługi korespondencji masowej i digitalizacji. Autorskie oprogramowanie spełnia potrzeby i wymagania klienta w sferze ochrony danych i dostępu do nich. Do dyspozycji klienta jest również bezpieczna infrastruktura sprzętowa, systemowa, komunikacyjna, oraz fachowa kadra. Unizeto przejmuje pełną odpowiedzialność za działanie aplikacji.
Unizeto Technologies SA od lat świadczy usługi obsługi korespondencji masowej, realizując zlecenia stałe i doraźne na wysokonakładowych urządzeniach drukujących i kopertujących. Wydruki wykonuje się na sprzęcie wysokiej klasy, który umożliwia wyprodukowanie dowolnych dokumentów najwyższej jakości techniką laserowego druku cyfrowego. W celu zabezpieczenia przesyłanych informacji, dane dostarcza się do firmy w postaci elektronicznej przy użyciu technologii Podpisu Elektronicznego. Następnie dane te są przetwarzane i przygotowywane do wydruku. Dokumenty oraz adresy są ujednolicane, kody pocztowe uzupełniane, dodawane są kody kreskowe. Dokumenty zostają spersonalizowane, a ich szata graficzna – wzbogacona i uatrakcyjniona.
W razie awarii lub katastrofy oddalone o 10 km od głównego Centrum Danych – Zapasowe Centrum Danych zapewnia ciągłość działania i odtwarzania systemów informatycznych. Centrum to ma za zadanie zminimalizować straty finansowe klienta spowodowane nieciągłością pracy operacyjnej jego systemów informatycznych.
Spółka Unizeto Technologies zakupiła ostatnio trzy maszyny do wysokojakościowego druku czarno--białego – bizhub PRO 1050 firmy Konica Minolta. Drukują one m.in. wyciągi bankowe, decyzje, upomnienia i wezwania, blankiety wpłat, faktury, zaproszenia, adresy pomocnicze, dokumenty rozliczeniowe, listy i korespondencję, informacje o promocjach, kupony promocyjne oraz oferty.
Modułowa budowa bizhubów pozwala stworzyć optymalną konfigurację. Jeżeli z upływem czasu pojawi się zapotrzebowanie na nowe, nieprzewidziane w chwili zakupu funkcje urządzenia, jego rozbudowa nie będzie stanowić problemu.
więcej | Listopad | Druk cyfrowy
Sprawne zarządzanie dokumentami w przedsiębiorstwie było tematem konferencji zorganizowanej 11 października br. w Konstancinie-Jeziornej przez firmę Softex Data. Przybyłych gości powitał prezes Softex Data Wojciech Warski, który przedstawił program spotkania i firmę, którą kieruje. Softex Data działa na rynku od 16 lat, zatrudnia ponad 60 osób, ma pięć terenowych oddziałów serwisowych, ośrodek druku masowego na zlecenie. Specjalność firmy to systemy bezpieczeństwa danych, systemy druku masowego i biurowego, archiwizacja dokumentów, elektroniczny obieg dokumentów, systemy cyfrowego monitoringu wizyjnego.
Prezentację „Ekonomiczny druk dokumentów” przedstawił Marek Adamiak. Na temat systemów obiegu dokumentów i archiwizacji mówił Jacek Połowniak. System optymalizacji procesów obiegu dokumentów, spraw i informacji zaprezentował Rafał Szwejkowski.
więcej | Listopad | Relacja
W dniach 5–6 października br. w podwarszawskiej Jachrance nad zalewem Zegrzyńskim, odbyło się „Wielkoformatowe seminarium”, zorganizowane przez firmę Atrium Centrum Ploterowe. Przez dwa dni hotel „Windsor” gościł specjalistów w dziedzinie druku wielkoformatowego i użytkowników tej technologii. „Świat DRUKU” był patronem medialnym seminarium.
Seminarium rozpoczął prezes Atrium Maciej Juchkiewicz. Na wstępie Marek Mróz z Atrium opowiedział o druku w technologii UV. Pierwsze eksperymenty w tym zakresie przeprowadzono na początku XX wieku. Technologię tę zaczęto stosować w latach 40-tych XX wieku, w latach 70-tych UV pojawiła się w poligrafii. Jeśli chodzi o światło UV, referent omówił składniki promieniowania elektromagnetycznego, zakres promieni UV i budowę emitera UV. Następnie przedstawił tusze UV i porównał utrwalanie UV (brak rozpuszczalników, natychmiastowa polimeryzacja, krok w kierunku ekologii) z tradycyjnym. Była też mowa o podłożach do druku UV. W ostatniej części prezentacji zostały wymienione techniczne parametry ploterów UV firmy Durst oraz Mutoh. Nie pominięto także innych zastosowań tej nowej i wciąż rozwijającej się technologii.
więcej | Listopad | Relacja
W dniu 8 września 2006 r. firma Grafikus – Systemy Graficzne sp. z o.o. uroczyście przeprowadziła premierowy pokaz maszyny Ryobi 754 S-4-A w Polsce. Urządzenie zostało zainstalowane w czerwcu br. w drukarni Grawipol w Słupsku. Pokaz miał charakter imprezy zamkniętej, na którą zaproszeni zostali obecni oraz potencjalni klienci i partnerzy firm Grawipol oraz Grafikus.
Spotkanie otworzyła Grażyna Zblewska, właściciel firmy Grawipol, witając zebranych gości i prezentując historię firmy oraz plany jej rozwoju. W imieniu firmy Grafikus – Systemy Graficzne gości przywitał jej wiceprezes, Sławomir Buschka. Podziękował zebranym za dotychczasową współpracę z firmą, jednocześnie przypomniał, iż Grafikus w roku 2006 obchodzić będzie 20-lecie swojej działalności na polskim rynku. Specjalne podziękowania za okazane firmie Grafikus zaufanie i wybór wspólnej drogi rozwoju zostały skierowane do Grażyny Zblewskiej i jej syna – Sławomira Zblewskiego.
Nową inwestycję w drukarni Grawipol sfinansowano we współpracy z IKB Leasing Polska – dla którego gwarantem transakcji jest Deutsche Bank. Aleksandra Chrzanowska wraz z Maciejem Cichoszem przedstawili ofertę firmy dla drukarń chcących inwestować w maszyny drukujące. Firma IKB ma duże doświadczenie w branży poligraficznej, bowiem od początku swojej działalności specjalizowała się w maszynach dla poligrafii i biorąc pod uwagę specyfikę tej branży wychodziła naprzeciw oczekiwaniom klientów z bardzo atrakcyjnymi propozycjami.
więcej | Listopad | Relacja
Właśnie o tej godzinie dwie konkurujące ze sobą drukarnie otrzymują zapytanie ofertowe z gatunku tych „najważniejszych”. Klient ważny, zlecenie duże, a czasu bardzo, bardzo mało (czyż Państwo tego nie znacie?). Oba zakłady specjalizują się w produkcji akcydensowej, choć jak twierdzą, dla swojego klienta są w stanie przygotować niemal każde zlecenie. W swoim parku maszynowym mają urządzenia zarówno offsetowe, jak i cyfrowe. Zlecenie, które właśnie otrzymały, dotyczy wydrukowania, złożenia i zszycia broszury A4, składającej się z 17 arkuszy plus okładka, o nakładzie 10 000 egzemplarzy.
Obie drukarnie pozornie reprezentują podobny poziom. Obie mają dobrze rozwiniętą przygotowalnię i zatrudniają nie byle jakich fachowców. Obie posiadają całkiem niezłe maszyny drukujące. Obie przygotują i wydrukują pracę w tym samym czasie, ponosząc przy tym podobne koszty. Ale... diabeł tkwi w szczegółach.
W introligatorni pierwszej z drukarń nad tym konkretnym zleceniem pochyli się 7 osób. Zlecenie realizować będzie (o ile nic się nie wydarzy) w ciągu niemal 30 godzin, bez przerwy. Praca będzie wykonana, ale wśród gotowych broszur znajdą się produkty z błędami, bo nie uniknie się ich, gdy w grę w tak dużym stopniu wchodzi czynnik ludzki. Wszystkim osobom zaangażowanym przy pracy trzeba będzie zapłacić (ile, niech pozostanie tajemnicą drukarni), co znacznie podwyższy ostateczną cenę zaproponowaną klientowi.
więcej | Listopad | Obróbka wykończeniowa
Drukarnia BAAD zdobywcą FlexoTech International Print & Innovations Award

Drukarnia BAAD sp. z o.o. otrzymała główną nagrodę w kategorii „jakość zadruku techniką fleksograficzną – wykonanie laminatu” międzynarodowego konkursu FlexoTech International Print & Innovations Award 2006. Rozdanie nagród połączone z uroczystą galą odbyło się 18 października 2006 roku w hotelu Hilton Metropole w Londynie.
Nagrodzonym wzorem jest Gellwe Family Cappuccino 500 g. Przygotowaniem do druku oraz wykonaniem matryc (naświetlanie: DuPont Cyrel) zajmowała się firma Chespa Klisze z Krapkowic. Opakowanie zostało wydrukowane na maszynie Soloflex Windmöller & Hölscher (anilox o liniaturze 255, Zecher; farba – Xsys Sol-vent; podłoże – DuPont Transparent PET, metalizowany PET i PE; sleeve – Flint ACE 1.14; taśma – tesa Soft-print). Jury uzasadniło przyznanie nagrody tym, że w technice fleksograficznej wykonano z wysoką jakością typ wzoru, który do tej pory był wykonywany techniką rotograwiury.
więcej | Listopad | Wydarzenie
Konferencja Poligraficzna podczas Taropaku 2006

Podczas Międzynarodowego Salonu Techniki Pakowania i Logistyki Taropak 2006 odbyła się czwarta edycja Konferencji Poligraficznej zorganizowanej przez Polską Izbę Druku przy udziale Międzynarodowych Targów Poznańskich. W konferencji „Opakowania, dziś i jutro polskiej poligrafii” wzięło udział około 200 uczestników, wśród nich graficy i projektanci opakowań, pracownicy przygotowalni, technolodzy i drukarze oraz przedstawiciele firm spożywczych, farmaceutycznych, chemicznych, a także uczniowie szkół poli-graficznych. „Świat DRUKU” był patronem medialnym konferencji.
Pierwszą część obrad, pod przewodnictwem Małgorzaty Szymczukiewicz i Tomasza Pawlickiego, otworzył referat Tomasza Nojszewskiego (Agfa Graphics) na temat standardów i tendencji w rozwoju technologii bezkontaktowego zadrukowywania opakowań. Prelegent rozpoczął od krótkiej analizy danych statystycznych dotyczących „konserwatywnego” rynku opakowań, według których w najbliższych latach spodziewane jest jeszcze większe przyspieszenie utrzymującego się trendu wzrostowego. Zarówno tendencja wzrostowa, jak i wymagania klientów (niskie nakłady, serie próbne, personalizacja zleceń, druk jednego zlecenia w kilku wersjach językowych, redukcja materiałów eksploatacyjnych i odpadów, a także kosztów magazynowania gotowych produktów) są technologicznym wyzwaniem dla rodzimych drukarń. Odpowiedzią na te potrzeby jest zaczynająca się dynamicznie rozwijać digitalizacja produkcji opakowaniowej, czyli upowszechnianie się technologii bezkontaktowego zadruku opakowań (nanoszenia obrazu na podłoże bez konieczności kontaktu podłoża z formą, cylindrem drukowym lub pośrednim). Technologia ta pozwala zadrukowywać metodą cyfrową podłoża nierówne i chropowate, jak np. tektura falista. Najbardziej popularna metoda zadruku bezdotykowego to druk atramentowy, ink-jet (oprócz atramentów wodnych stosowane są też tusze pigmentowe wodne) – jej zalety to: bezzapachowość, niepalność, atoksyczność, niskie koszty użytych materiałów, ostrość punktu po naniesieniu kropli na podłoże; wadą jest niska odporność mechaniczna oraz na promienie UV. Atramenty wodne i tusze pigmentowe wodne stosuje się do wysoko wydajnego zadruku personalizowanych i zmiennych danych, jak daty, numery partii produkcyjnych, kody kreskowe. Do zadruku bezdotykowego wykorzystuje się również tusze solwentowe i ekosolwentowe (wysoko wydajny zadruk podłoży o małej chłonności i dużych wymaganiach co do odporności mechanicznej i na promieniowanie UV) oraz tusze utrwalane promieniami UV. Tusze „green solvent”, bez drażniącej woni, za to dość kosztowne, mają zastosowanie niszowe – do zadruku produktów technicznych; zaś tusze utrwalane promieniami UV zyskały uznanie na rynku za szybki czas utrwalania, wysoką odporność mechaniczną, cieplną i na blaknięcie, bezzapachowość, atoksyczność, możliwość zadruku szerokiej gamy podłoży, szeroką przestrzeń barwną. Chociaż ceny tuszów utrwalanych promieniami UV są wysokie, wydaje się, że w przyszłości wyprą one mniej trwałe i mniej odporne tusze wodne.
więcej | Listopad | Relacja

  | < 1 >  2  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o