Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się

Grudzień


Aktualności numeru grudniowego 2006
W przyszłym roku targi Poligrafia
Liderzy branży zgłaszają swój udział w Międzynarodowych Targach Maszyn, Materiałów i Usług Poli-graficznych Poligrafia 2007, rezerwując znacznie większe w porównaniu z latami ubiegłymi powierzchnie wystawiennicze. W tym samym czasie na terenie MTP odbędą się targi Euro-Reklama Outdoor Expo.
Targi Poligrafia od lat są niepowtarzalnym miejscem interaktywnych spotkań biznesowych. Gromadzą wystawców i zwiedzających niemal z całego świata. W ostatniej edycji w 2005 r. uczestniczyło ponad 400 firm z 20 krajów, a łączna powierzchnia ekspozycyjna wynosiła ponad 20 tys. m2 brutto.
Przyszłoroczną edycję urozmaicą wystawy, spotkania, prelekcje. Mocnym punktem Poligrafii będą ekspozycje specjalne:
• Salon Druku Cyfrowego i Wielkoformatowego
• Miasteczko Drukarń Polskich
• Wystawa Plakatu Wielkoformatowego.

Już dziś wszystkich chcących uczestniczyć w targach jako zwiedzający organizator – Międzynarodowe Targi Poznańskie – zachęca do rejestracji na stronie http://www.poligrafia.mtp.pl/


Euro-Reklama Outdoor Expo
Euro-Reklama Outdoor Expo, organizowana przez Międzynarodowe Targi Poznańskie, odbędzie się w dniach 27–30 marca 2007 roku w Poznaniu. To doskonała platforma prezentacji najnowszych rozwiązań out-of-home, tj. nośników outdoorowych, reklamy tranzytowej (np. na autobusach), a także niekonwencjonalnych form komunikacji wizualnej, jak ambient media, reklama świetlna, sign (systemy oznaczeń i identyfikacji wizualnej) czy meble miejskie (przystanki, fotele itp.).
Na przyszłoroczną Euro-Reklamę organizatorzy zaprosili także, jak co roku, firmy zajmujące się drukiem wielkoformatowym i poligrafią reklamową, producentów, importerów i dystrybutorów materiałów oraz urządzeń do produkcji reklam, ale też branżę POS, która zaprezentuje możliwości w zakresie promocji punktów sprzedaży.
Podczas targów zostanie rozstrzygnięty prestiżowy konkurs Superstar Poland, organizowany przez pismo „Display International” dla branży POS.
Targom będzie towarzyszył bogaty program wydarzeń, sprzyjający wymianie wiedzy między specjalistami rynku, jak i prezentacji najnowszych rozwiązań. Podczas najbliższej edycji targów odbędzie się też pokaz oklejania samochodów, który na tegorocznej Euro-Reklamie zgromadził tłumy.
Euro-Reklama Outdoor Expo jest odpowiedzią na potrzebę stworzenia specjalistycznej imprezy dla dynamicznie rozwijającego się rynku reklamy out-of-home, imprezy, która stanie się znaczącym miejscem prezentacji najnowszych aplikacji outdoorowych oraz indoorowych oraz forum wymiany wiedzy i doświadczeń pomiędzy specjalistami. O szczegółach organizatorzy będą informowali na stronie internetowej http://www.reklama.mtp.pl/
Równolegle odbywać się będą targi Poligrafia, co zapewni tym wydarzeniom efekt synergii.
Euro-Reklama 2006 w liczbach:
• ponad 250 wystawców z 10 krajów
• łączna powierzchnia ekspozycyjna: 10 000 m2
• ponad 20 000 zwiedzających
• 250 dziennikarzy z Polski i zagranicy.


Meeting Premiera 2007
Po raz dwunasty w Warszawskim Centrum Expo organizowane są Międzynarodowe Targi Artykułów Biurowych, Szkolnych i Papierniczych Meeting Premiera. Impreza odbędzie się w dniach 28–30 marca 2007 roku. Przyszłoroczna edycja będzie składać się z dwóch głównych sektorów: „Meeting Premiera” oraz „Biuro i my”. Pierwszy z nich przeznaczony jest dla firm z branży „papier, biuro, szkoła, grafika i hobby” oraz „upominki i reklama”. Drugi poświęcony jest wszelkiego rodzaju technologiom i urządzeniom wykorzystywanym w biurze. W chwili obecnej, kiedy rozpoczęło się rezerwowanie powierzchni wystawienniczej, organizator odnotowuje wyjątkowo duże zainteresowanie targami ze strony firm europejskich. „Mamy nadzieję, że polscy producenci również zmobilizują swoje działania promocyjne i nie pozostaną w tyle w stosunku do firm zagranicznych” – ocenia sytuację kierownik projektu Lidia Chlebowicz.
Tegoroczne badania profilu zwiedzających targi Mee-ting Premiera wykazały, że większość gości stanowili producenci (24%) i hurtownicy (23%). Jak zauważyli Robert Jurczak, dyrektor sprzedaży, i Jacek Kisiała, dyrektor marketingu z firmy Extend Vision sp. z o.o., po raz pierwszy zdarzyło się zaobserwować, że prawie 100% gości targowych stanowili profesjonaliści i osoby szukające konkretnych ofert. O jakości kontaktów świadczą opinie uczestników: „Tegoroczne targi oceniam bardzo dobrze. A nawet lepiej niż dobrze. To były dla naszej firmy bardzo udane targi” – powiedział prezes PHZ Euro-Trade, Andrzej Goliński. „Mogę zdradzić, że już teraz znaczna część produkcji (myślę, że właśnie dzięki targom) została sprzedana...”
Tradycją Meeting Premiera stały się organizowane w ramach targów panele seminaryjne. Podczas przyszłorocznej edycji będzie można wziąć udział w wielu ciekawych prelekcjach poruszających tematy branżowe.
Międzynarodowy charakter imprezy i obecność czołowych światowych producentów artykułów papierniczo-biurowo-szkolnych pozwala nie tylko na wymianę branżowych doświadczeń i porównanie własnej oferty z asortymentem oferowanym przez konkurencję, ale również na zawarcie konkretnych biznesowych kontaktów. Dotąd swój udział w imprezie potwierdziły już firmy z Włoch, Hiszpanii, Indii, Portugalii, Belgii, Niemiec, Irlandii, Pakistanu, Grecji, Wielkiej Brytanii, Chin, Tajwanu i Słowacji.
12. edycja Meeting Premiera obfitować będzie w wiele atrakcji. Organizator dokłada wszelkich starań, aby impreza była nie tylko miejscem spotkań biznesowych, ale również formą nawiązywania kontaktów handlowych w sympatycznej i nie zawsze formalnej atmosferze. Jeszcze mocniej w porównaniu do ubiegłego roku zaprezentowany będzie sektor dla artystów i plastyków. W 2006 r. cieszył się on dużym zainteresowaniem, w związku z czym będzie rozwijany w kolejnych edycjach targów.
W najbliższej edycji nowością będzie prezentacja „interaktywnego biura”. W sektorze tym będą pokazane modelowe przykłady wyposażenia i aranżacji powierzchni biurowej zgodnie z najnowszymi trendami i z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Zaprezentowane zostaną takie przestrzenie jak: recepcja, powierzchnia biurowa typu „open space”, gabinet prezesa i sala konferencyjna. W tej części targów zwiedzający będą mogli zobaczyć nowoczesne systemy mebli, zapoznać się z ergonomicznymi sposobami aranżacji i najnowszymi urządzeniami wykorzystywanymi w biurze, a także sprawdzić, w jaki sposób one działają i jakie stwarzają możliwości.
Wszystkie firmy zainteresowane targami Meeting Premiera organizator prosi o kontakt: tel. 022 2567 055; e-mail: Lidia.chlebowicz@eme-warsaw.com; http://www.targimeeting.com.pl/
| Aktualności
Lime-X – nowy preparat do czyszczenia wałków
Firma Michael Huber Polska wprowadziła do oferty sprzedażowej nowy środek do mycia wałków farbowych: Lime-X. Środek usuwa uporczywe, zaschnięte osady, takie jak nierozpuszczalne związki wapnia i magnezu, których nie można usunąć za pomocą konwencjonalnych środków do czyszczenia
Jedną z niewątpliwych zalet nowego preparatu jest jego konsystencja i wygodne w użyciu opakowanie. Lime-X jest rozprowadzany w formie żelu, w praktycznej butelce z dozownikiem, dzięki której daje się perfekcyjnie nanieść na wałki farbowe i dokładnie dozować. Oznacza to, że nie rozchlapuje się podczas nakładania i zastępuje niewygodne i brudzące nanoszenie za pomocą szpachli. Dzięki dokładnemu dozowaniu użytkownik oszczędza czas i ponosi mniejsze koszty.


Day przejął Duco
Firma Day International, producent i dystrybutor materiałów eksploatacyjnych znajdujących zastosowanie w druku offsetowym, fleksograficznym i cyfrowym, przejął firmę Duco International. Duco International to brytyjski producent obciągów gumowych, z fabrykami w Slough i Swindon. Sieć dystrybucyjna Duco obejmuje kraje na pięciu kontynentach, przy czym firma jest najbardziej aktywna na rynkach Europy, w Indiach oraz w krajach wchodnioazjatyckich. Poza własnymi obciągami offsetowymi sprzedawanymi pod marką Duco, firma ta zajmuje się dystrybucją i wsparciem technicznym w zakresie obciągów gumowych Cow i Dunlop. Dzięki temu jej oferta obejmuje obciągi przeznaczone dla wszystkich istotnych obszarów branży poligraficznej: offsetu arkuszowego i zwojowego, druku gazetowego i zastosowań specjalnych.
Warto dodać, że w ostatnim czasie firma Day Inter-national przejęła też innego dostawcę materiałów eksploatacyjnych – IPT, jak również nabyła udziały w amerykańskiej firmie Sun Graphic, zajmującej się produkcją obciągów offsetowych.


Półformatowa Sanwa w drukarni Lehan
W drukarni Lehan w Chełmnie zainstalowano półformatową japońską maszynę do wykrawania Sanwa, z sekcją usuwania nieużytków, o wysokim stopniu niezawodności i dużej wydajności pracy.
Głównymi zaletami maszyny są: jej bardzo duża elastyczność (możliwość wydajnego sztancowania szerokiego zakresu materiałów, od cienkich papierów po mikrofalę typu N, z prędkościami do 7 tys. arkuszy na godzinę), szeroki zakres formatów (od 280×230 mm do 820×570 mm), jak również wyposażenie takie jak w najlepszej klasy automatach pełnoformatowych dostępnych na rynku (m.in. wykładanie i nakładanie non-stop, dwie marki boczne po stronie operatora i napędu, obydwie pracujące w trybie „pchnij i ciągnij”, rzeczywista siła cięcia 180 ton, system centrowania, elektroniczna kontrola registru i transportu arkusza, system cienkiej płyty, powietrzny system stabilizacji przejścia arkusza). Dzięki tym cechom maszyna może być łatwo przystosowana do zleceń specjalnych, w tym np. do sztancowania plastików i folii plastikowych na zimno, przy użyciu nowoczesnej technologii nie powodującej bielenia big.
Maszyna w całości produkowana jest w Japonii, co gwarantuje jej jakość, a przy tym zachowana jest korzystna cena, co w półformacie nie jest częstym zjawiskiem.
Instalacji dokonała firma MM Druk Serwis, od początku tego roku znana także jako Instytut Transferu Technologii Poligraficznych.
więcej | Grudzień | Aktualności
Herbert Czichon
Do zadrukowywania opakowań w coraz większym zakresie stosuje się folie z tworzyw sztucznych. Dlatego rozpoczynamy cykl artykułów, w których zostaną opisane poszczególne grupy folii oraz ich właściwości, szczególnie te, które wpływają na proces ich zadrukowywania i zakres stosowania. Celem tego artykułu jest ogólne przedstawienie właściwości folii z tworzyw sztucznych.
więcej | Grudzień | Materiały
Herbert Czichon
W poprzednich artykułach na temat form do fleksodruku omówione zostały technologie wykonywania form metodą laserowo-fotochemiczną („Świat DRUKU” nr 1/2001, s. 32–41) i metodą laserowego grawerowania („ŚD” nr 3/2001, s. 30–35). Tematem niniejszego artykułu są fleksodrukowe formy wymywane wodą. W części I („ŚD” nr 10/2006) zostały opisane formy powstałe z płyt fleksodrukowych stałych, natomiast część II dotyczy kompozycji ciekłych, ostatnio znowu szerzej stosowanych.
więcej | Grudzień | Materiały
Ponieważ już tradycyjnie jednym z tematów przewodnich grudniowego wydania „Świata DRUKU” są farby drukowe, poprosiliśmy przedstawicieli znanych producentów farb o odpowiedzi na kilka pytań dotyczących aktualnej sytuacji na rynku farb produkowanych i dostarczanych na potrzeby poligrafii. Poniżej zamieszczamy pytania i odpowiedzi, których udzielono.

1. Farby nadal drożeją (np. firmy Siegwerk i Sun Chemical w końcu października podniosły ponownie ceny farb). Czym jest to spowodowane? Czy wiąże się z tym spadek sprzedaży?
2. Czy w zakresie farb publikacyjnych (do druku gazet i książek) sprzedaż nie zmalała? (Maleją nakłady, redukuje się liczbę stron w publikacjach, rośnie konkurencja ze strony mediów elektronicznych).
3. Jak kształtuje się w tym roku (w stosunku do poprzednich lat) poziom sprzedaży farb dla poszczególnych segmentów produkcji poligraficznej w Polsce? Czy nadal najwięcej sprzedaje się farb dla sektora opakowaniowego? Jakiego typu farby kupują średnie drukarnie offsetowe? Czy jest popyt np. na farby hybrydowe? Czy są one nadal dwukrotnie droższe niż konwencjonalne?
4. Wytyczna o ograniczeniu emisji lotnych związków organicznych powinna skłonić drukarnie do inwestowania w urządzenia dopalające lub do wprowadzania farb o ograniczonej ilości tych związków bądź ich pozbawionych. Czy w Polsce widać wpływ przepisów unijnych na politykę zakupów drukarń? Jakie jest zapotrzebowanie na farby UV, ekologicznie „bezpieczne” (nie zawierają lotnych rozpuszczalników, a więc nie emitują substancji szkodliwych dla środowiska)? Na przykład w Stanach Zjednoczonych w ostatnich latach zapotrzebowanie na farby UV wzrosło 2,3 razy bardziej niż zapotrzebowanie na farby konwencjonalne. Czy jest szansa na opracowanie tańszych farb UV dla fleksografii? Czy dobrze sprzedają się farby UV do sitodruku? Czy istnieją „ekologiczne” farby triadowe do offsetu arkuszowego?
więcej | Grudzień | Materiały
Forum wymiany doświadczeń pomiędzy dostawcami technologii do produkcji etykiet samoprzylepnych a drukarniami i ich klientami

W czasie tegorocznych targów Taropak (18–20 września) odbyła się konferencja „Etykiety samoprzylepne – nowe technologie, nowa jakość”, zorganizowana przez wydawnictwo Polski Drukarz (wydawcę miesięcznika „Świat DRUKU” i dwumiesięcznika „Pro-KREACJA”) oraz Międzynarodowe Targi Poznańskie. Wśród zaproszonych gości znaleźli się przedstawiciele drukarń produkujących etykiety samoprzylepne i ich klienci z sektora chemii gospodarczej, przemysłu farmaceutycznego, kosmetycznego i piwowarskiego; referaty wygłosili przedstawiciele dostawców materiałów, maszyn i technologii wykorzystywanych do produkcji etykiet.
więcej | Grudzień | Relacja
Waldemar Busz
W pierwszej części artykułu (opublikowanej w numerze 12/2005 „Świata DRUKU”) omówione zostały podstawowe pojęcia dotyczące klejów, ich klasyfikacja i mechanizm tworzenia spoiny klejowej. W części II (nr 2/2006 „ŚD”) autor scharakteryzował kleje glutynowe i dyspersyjne stosowane w introligatorstwie przemysłowym. W III części (nr 10/2006 „ŚD”) został opisany wpływ właściwości papieru na wytrzymałość złącza klejowego i metody badania wytrzymałości opraw klejonych bezszyciowo.
więcej | Grudzień | Materiały
Forum wymiany doświadczeń pomiędzy dostawcami technologii do produkcji tektury falistej a producentami i ich klientami

Dnia 20 września br., w czasie trwania targów Taropak, odbyła się konferencja „Tektura falista – produkcja, druk, przetwarzanie”, którą zorganizowało wydawnictwo Polski Drukarz przy współpracy Międzynarodowych Targów Poznańskich. Audytorium stanowili przede wszystkim producenci tektury falistej i opakowań oraz ich klienci m.in. z sektora RTV-AGD oraz przemysłu spożywczego i meblarskiego.
więcej | Grudzień | Relacja
Halina Podsiadło
Proces starzenia si? papieru i zachowanie si? druków, ksi??ek i opraw w ró?nych warunkach ich przechowywania

Niniejszy artyku? powsta? na podstawie referatu wyg?oszonego na I Konferencji Poligraficznej dla Wydawców, która odby?a si? na 9. Targach Ksi??ki w Krakowie w pa?dzierniku ubieg?ego roku. Pierwsza cz??? artyku?u zosta?a opublikowana w numerze 4/2006 „?D” – zawiera?a podstawowe ustalenia dotycz?ce procesu wytwarzania ksi??ki. W cz??ci drugiej, zamieszczonej w numerze 10/2006 „?D” autorka omówi?a histori? papiernictwa oraz czynniki maj?ce wp?yw na procesy starzenia si? papieru.
więcej | Grudzień | Ochrona księgozbioru
Jednym z problemów jest brudzenie („linting”) gumowych obciągów w offsetowym druku gazetowym. Od początków gazetowego druku offsetowego następował jego szybki rozwój. Najpierw tę technikę stosowano prawie wyłącznie do druku czarno-białego. Obecnie stosuje się ją także przy druku wielobarwnym. Postęp widoczny jest także w mechanice. Wzrasta prędkość i wydajność maszyn drukujących – dzisiaj już nikogo nie dziwią maszyny, które drukują 60 czy 75 tys. egzemplarzy na godzinę.
Jest rzeczą oczywistą, że taki rozwój druku gazetowego oznacza jednocześnie wysoką jakość gazetowych podłoży drukowych. Jednym z najważniejszych wymogów formułowanych w stosunku do zadrukowanego papieru gazetowego jest jego odporność na „linting”. „Lint” oznacza w tym kontekście substancje, a konkretnie włókna, ułamki włókien i wypełniacze, które są tak luźno osadzone na powierzchni papieru, że przenoszą się na gumowy obciąg i tam osadzają, a nawet docierają do zespołów farbowych i wodnych, stając się przyczyną problemów z jakością druku.
więcej | Grudzień | Offset
Tomasz Kozielec
Papier jest po dzień dzisiejszy podstawowym podłożem drukowym. Trudno sobie wyobrazić bez niego wydawanie dużych nakładów tanich książek, czasopism, postęp w nauce i szerzeniu wiedzy. Szeroką dostępność i taniość tego materiału zawdzięczamy licznym osiągnięciom, zwłaszcza wieku XIX. Był to okres bardzo głębokich przemian w technologii produkcji papieru. Friedrich Gottlob Keller uzyskał w latach 40-tych XIX w. ścier drzewny, a kolejne dziesięciolecia przyniosły opracowanie technologii pozyskiwania mas celulozowych z drewna – surowca łatwo dostępnego m.in. w Europie borykającej się z coraz dotkliwszym brakiem szmat potrzebnych do przerabiania na papier. Pomysł zastosowania drewna jako surowca na masy włókniste zawdzięczamy francuskiemu entomologowi René Antoine Ferchault de Réaumurowi[1] (1683–1757), który w 1717 roku doniósł francuskiej l’Académie Royale des Sciences, że papier wytwarzać można z drewna, albowiem... osy budują swoje papierowe gniazda pozyskując materiał z drewna[2] właśnie. Fakt ten jest często wzmiankowany w literaturze z zakresu historii papiernictwa[3]. Wielki uczony poświęcił znaczną część szóstego tomu swojego wspaniałego dzieła właśnie osom, a na stronicach tegoż pięknie ilustrowanego dzieła (fot. 1) można odnaleźć często i chętnie stosowane przez Réaumura słowo „papier”. Inny uczony francuski, Jean Henri Fabre (1823–1915), będąc pod wrażeniem tych wspaniałych owoców pracy „os-papierników”, zanotował myśl, że życie insektów przypomina mały przemysł[4]. Istnieje bardzo wiele gatunków os żyjących w społecznościach i wytwarzających papierowe otoczki dla swoich gniazd. W Polsce bardzo rozpowszechnionym gatunkiem budującym papierowe gniazda jest Dolichovespula saxonica, której gniazda często spotykamy na poddaszach domów i w altanach. Dobrze znana jest nam także niebezpieczna, ale największa europejska osa – szerszeń (Vespa crabro), która często buduje gniazda wśród gałęzi drzew i krzewów. Henryk Sander zwrócił uwagę, że „produkty niektórych tropikalnych gatunków mają walor dobrego kartonu”[5]. Są także gatunki os budujących papierowe gniazda pod ziemią, np. Paravespula germanica. Podziemne gniazda papierowe są stosunkowo odporne w czasie na niszczycielski rozwój w nich grzybów mikroskopowych (zanim ulegną całkowitemu zniszczeniu, zdążą się w nich rozwinąć bardzo liczebne pokolenia os). Spróbujmy dla porównania pozostawić w ziemi (jakże wielkiego skupiska drobnoustrojów!) na okres 1–2 tygodni kartki zwykłego papieru drukowego i przekonamy się, że źródłem sukcesu jest przede wszystkim konstrukcja gniazd, których papierowe otoczki nie stykają się z ziemią, a także ciągłe dbanie o ich kondycję.
więcej | Grudzień | Materiały
W lutym tego roku świat obiegła wiadomość, że X-Rite i GretagMacbeth, dwie najważniejsze firmy produkujące rozwiązania w zakresie zarządzania barwą, łączą się. Latem doszło do finalizacji procesu połączenia. Na temat fuzji przedsiębiorstw i nowo powstałej firmy rozmawiamy ze Stanislavem Sullą, dyrektorem Biura firmy, odpowiedzialnym za Europę Wschodnią i Środkową, oraz z koordynatorem sprzedaży w Polsce i krajach nadbałtyckich, Małgorzatą Lososovą-Ungrádovą.
więcej | Grudzień | Wydarzenie
Rozmowa z Arkadiuszem Krawczykiem, dyrektorem generalnym Adobe Systems Poland & Baltics

Świat DRUKU: Cofnijmy się nieco w czasie... Mamy rok 1982, w Polsce trwa stan wojenny, a w USA, w słonecznej Kalifornii, powstaje firma Adobe Systems Inc. Dlaczego trzeba było aż 25 lat, aby oddział koncernu utworzono w kraju, w którym żyje ponad 35 milionów ludzi?
Arkadiusz Krawczyk: Zadawałem podobne pytanie, kiedy przychodziłem do pracy w Adobe. Podejrzewam, że pomysł wejścia na rynek w takim, a nie innym czasie, był dobrze umotywowany. Rzeczywiście, na rynek kraju takiego jak Polska warto wchodzić jak najwcześniej. Na rynku informatycznym można znaleźć kilka przykładów firm, które na świecie zajmują odległą pozycję, a widnieją bardzo wysoko na liście rankingowej w Polsce tylko dlatego, że weszły na nasz rynek odpowiednio wcześnie.
Celem powstania oddziału jest to, żeby firma widziała nasz rynek nie tylko przez pryzmat swoich dystrybutorów, ale zyskała własne spojrzenie na potrzeby klientów, miała z nimi bezpośredni kontakt. Chodzi przede wszystkim o baczną obserwację, zwłaszcza klientów końcowych, i o odpowiednie reagowanie na ich potrzeby.
więcej | Grudzień | Wywiad
W dniach od 20 listopada do 1 grudnia br. firma Heidelberg Polska zorganizowała imprezę pod nazwą Heidelberg Bus Roadshow 2006. Specjalnie wyposażony autobus Heidelberga odwiedził dziesięć polskich miast: Kraków, Katowice, Wrocław, Poznań, Szczecin, Gdańsk, Bydgoszcz, Łódź, Warszawę i Lublin. „Świat DRUKU” miał okazję zwiedzić autobus w Łodzi 29 listopada, kiedy to pojazd stanął pod Hotelem Grand przy ulicy Piotrkowskiej.
Główną atrakcją imprezy był premierowy pokaz najnowszej naświetlarki Suprasetter A52/A74. Urządzenie to jest przeznaczone przede wszystkim dla mniejszych drukarń i firm oferujących usługi poligraficzne, chcących zainwestować w technologię CtP. Pozwala ono na szybkie przejście na produkcję płyt drukowych z wykorzystaniem technologii termicznej. Nowy Suprasetter uzupełnia dotychczasowe portfolio naświetlarek Heidelberga i wypełnia lukę w zakresie urządzeń podstawowych. W pokazach naświetlania użyto bezobróbkowych płyt Azura. Naświetlarkę można upgradować do wersji w pełni zautomatyzowanej, dzięki wmontowaniu podajnika Auto Top Loader. Podajnik ATL jest montowany bezpośrednio w urządzeniu, co sprawia, że wersja Suprasetter A52/A74 Automation ma najbardziej zwartą konstrukcję w swojej klasie. Jak zapewnia producent, inwestycja w automatyzację szybko się zwraca. Naświetlarka może bowiem działać w dużym stopniu bez nadzoru operatora. Jest również zaopatrzona w specjalny system usuwania papieru przekładkowego. Wydajność naświetlarki w przypadku formatu A52 wynosi do 17 płyt na godzinę, a przy A74 – do 14 płyt na godzinę (w zależności od czułości płyty). Gwarantuje rozdzielczość 2540 dpi.
więcej | Grudzień | Relacja
Na początku września br. w Drukarni RPD Robert Popis w Warszawie stanęła nowa 4-kolorowa maszyna offsetowa Adast 847 w formacie 520×740 mm, dostarczona przez firmę Avimex Sp. z o.o. Ten model Adasta miał premierę dwa lata temu na targach drupa. To pierwsza maszyna z najnowszej serii zainstalowana w Polsce.

Jako wyposażenie standardowe posiada między innymi: centralny system sterujący Omron, sterowanie z kolorowego panelu dotykowego 15" Toutch Screen na wykładaniu, antystatyczny stół spływowy z podciśnieniowym prowadzeniem arkusza, nawilżanie alkoholowe Adamatic z bezobciągo-wymi wałkami nawilżającymi Böttcher, zdalne sterowanie podczas pracy axialnego, radialnego i diagonalnego registra cylindrów matrycowych oraz sterowanie kałamarzy z monitora na wykładaniu Adacontrol Junior (port USB/CIP3), urządzenie jonizujące Simco, suszenie IR Inkdry Plus, elektroniczną – akustyczną kontrolą pracy marki bocznej, elektroniczną kontrolą podwójnego arkusza.
Początkowo firma Avimex zapowiadała Dni Otwarte w swojej siedzibie, podczas których miała się odbyć prezentacja nowego modelu. Ale sprawy ułożyły się inaczej: klient pilnie potrzebował maszyny i pojechała ona do warszawskiej drukarni. Tam zatem, zamiast na Open House do Avimexu, udał się przedstawiciel naszej redakcji. Poniżej zamieszczamy rozmowę z właścicielem drukarni, Robertem Popisem:
więcej | Grudzień | Offset
Marek Motyl
Niemiecka firma GUK – Falzmaschinen Griesser & Kunzmann GmbH & Co. KG, znany w skali światowej producent złamywarek, zorganizowała w dniach od 21 do 23 września br. dni otwarte w swojej siedzibie w Wellendingen w Wirtembergii, około sto kilometrów na południe od Stuttgartu. W imprezie wzięło udział około tysiąc osób. Goście chwalili wspaniałą atmosferę i bardzo interesujący asortyment zaprezentowanych urządzeń. Również właściciele firmy, Ilse Reger i Bernd Kunzmann, byli bardzo zadowoleni z ich przebiegu. „Było to pierwsze przedsięwzięcie tego rodzaju w historii firmy” – powiedzieli. „Cieszymy się szczególnie z pozytywnego oddźwięku, zarówno ze strony naszych gości, jak i naszych partnerów”.
Historia firmy GUK rozpoczęła się w styczniu 1948 roku, gdy Anton Kunzmann wraz ze swoim partnerem Karlem Griesserem założył przedsiębiorstwo zajmujące się wytwarzaniem części toczonych dla firmy Bosch, których produkcja odgrywa w dalszym ciągu istotną rolę. Pierwsza falcerka została wyprodukowana w roku 1950. Od tego czasu trwa nieprzerwany rozwój firmy stawiającej od samego początku swojego istnienia na jakość, innowacyjność i wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom klienta – te elementy strategii doprowadziły do sukcesu młodego przedsiębiorstwa. Odwaga i dalekowzroczność spowodowały, że z biegiem lat z małego warsztatu powstała firma licząca się w skali ogólnoświatowej.
więcej | Grudzień | Relacja
Spotkanie z firmą Konica Minolta
W dniach 14–15 listopada br. w klubie Skarpa w Warszawie firma Konica Minolta Business Solutions Polska sp. z o.o. zorganizowała pokaz najnowszych technologii i rozwiązań usprawniających procesy związane z wytwarzaniem, archiwizowaniem i dystrybucją dokumentów. Tematem przewodnim imprezy był kolor w druku.
Pierwszy dzień pokazu, którego hasło brzmiało: „Nowy wymiar koloru”, był poświęcony środowisku poligraficznemu. Prelekcje dotyczyły kolorowego druku cyfrowego i wykorzystania Internetu przez dostawców usług druku cyfrowego. Prezentacje prowadzili przedstawiciele firmy Konica Minolta oraz zaproszeni eksperci z branży poligraficznej. Punktem kulminacyjnym spotkania była polska premiera kolorowego systemu produkcyjnego Konica Minolta bizhub PRO C6500e.
Drugi dzień imprezy odbywał się pod hasłem „Kolory w biznesie”. Był poświęcony prezentacjom rozwiązań dla środowisk biurowych. Wystąpienia specjalistów obejmowały tematykę aktualnych trendów w zakresie rozwiązań biurowych oraz znaczenia kolorów w biznesie. Podczas spotkania przedstawiono ofertę kolorowych drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych. Po raz pierwszy pokazano najnowsze urządzenie do druku w kolorze bizhub C252 (oba zaprezentowane urządzenia są już dostępne w sprzedaży).
więcej | Grudzień | Relacja
W dniu 20 października br. firma Epcot sp. z o.o. zorganizowała w swojej siedzibie w Warszawie kolejny Dzień Otwarty z Wielkim Formatem. W programie znalazł się pokaz plotera solwentowego Mimaki JV5 w połączeniu z ploterem tnącym Mimaki CG160FX, pokaz plotera sublimacyjnego D.gen Teleios oraz prezentacja możliwości kolorowej drukarki 3D Zcorp spectrum 510. Podczas warsztatów profesjonaliści pokazali aplikacje przeznaczone do użytku wewnętrz i na zewnętrz – od wydruku do montażu, oraz oklejanie samochodu. Przedstawiono także ofertę mediów, odbyła się też prezentacja partnera Epcotu – firmy MadoMedia, która ma w ofercie systemy oznakowań, systemy wystawiennicze typu pop-up i roll-up, stojaki na ulotki.
więcej | Grudzień | Relacja
W dniach 14–15 listopada br. odbyły się w biurze firmy Spandex, działającej na polskim rynku od 6 listopada, Dni Technologii. Spandex to globalny dostawca rozwiązań do druku cyfrowego, signmakingu i reklamy wizualnej. Reprezentując wiodących producentów i marki, Spandex obsługuje ponad 31 tys. klientów w ponad 17 krajach, zapewniając szeroką ofertę produktów i usług. Tym, co wyróżnia firmę spośród innych dostawców, jest przede wszystkim kompleksowy charakter oferty – zgodnie z zasadą „wszystko w jednym miejscu”. W ofercie Spandeksu znajdują się produkty czołowych światowych producentów mediów i maszyn, w tym Orafol, Mimaki, Gerber, Seal Kommerling, Perspex, Quinn Plastics, Palight, Dibond, Foam-X, Kapa, Transtec, a także własna marka mediów ImagePerfect. Ponieważ Dni Technologii były pierwszą imprezą zorganizowaną dla klientów w Polsce, jej głównym celem była prezentacja firmy i jej oferty. Szczególną uwagę poświęcono oczywiście nowościom, które za pośrednictwem Spandeksu będą dostępne na polskim rynku.
Odwiedzający mieli okazję poznać możliwości ploterów Mimaki JV5 160S, JV 130SP, JV22-160 oraz grandformatowego GandiInnovations Jeti 3324 UVRTR – najszybszego na rynku plotera o szerokości 3,3 m, drukującego z roli na rolę w 6 kolorach i rozdzielczości 1200 dpi. Inną zaprezentowaną nowością była mała drukarka EDGE FX – zaawansowana maszyna do druku w technologii termotransferowej, którą można łatwo zintegrować z zestawem tnąco-drukującym i tworzyć wysoko spersonalizowane grafiki do zastosowań wewnątrz pomieszczeń i na zewnątrz (m.in. różnego rodzaju oznakowania oraz panele dotykowe.) Wśród prezentowanych modeli znalazła się też drukarka Gerber Solara UV2 – pierwsze urządzenie hybrydowe w przystępnej cenie działające w technologii UV, które drukuje bezpośrednio na wielu różnych materiałach sztywnych i giętkich o grubości do 13 mm i szerokości do 152 cm.
więcej | Grudzień | Relacja
Bogdan Kostecki
O potrzebie dostosowania szkolnictwa poligraficznego do szybko zmieniających się potrzeb współczesnej poligrafii mówi się od wielu lat. Już w 1999 r. na Kongresie Poligrafów Polskich, w części poświęconej szkolnictwu, zaprezentowano koncepcję stworzenia nowego zawodu – „technik mediów”, którego absolwenci mieliby znaleźć zatrudnienie między innymi w studiach DTP, studiach publikacji internetowej, w studiach reklamy. Od wielu lat kształcenie w zakresie technologii, techniki mediów funkcjonuje w formie odrębnych kierunków kształcenia na wielu uniwersytetach i w wyższych szkołach zawodowych rozwiniętych państw europejskich. W Polsce uczelnie kształcące poligrafów oraz niektóre uczelnie artystyczne również kształcą w tych kierunkach, lecz należy pamiętać, że w polskich realiach absolwenci wyż-szych szkół poligraficznych stanowią bardzo nieliczną grupę wśród wykwalifikowanych poligrafów. Zawody, w których kształceni są przyszli adepci „czarnej sztuki” na poziomie szkoły zawodowej czy też ponadgimnazjalnej, pozostają niezmienione od dawna, choć w samej poligrafii w ostatnich latach dokonał się prawdziwy przełom cywilizacyjny. Jej związki z informatyką, automatyką, elektroniką stały się bardzo ścisłe i dostrzegalne dla wszystkich. Można też bez przesady powiedzieć, że absolwent szkoły poligraficznej bez choćby podstawowej wiedzy z tych dziedzin nie byłby właściwie przygotowany do wykonywania przyszłego zawodu.
więcej | Grudzień | Szkolnictwo poligraficzne

  | < 1 >  2  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o