Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się
Poligrafia 2003

Styczeń


Konferencja Pyrabelisk na temat druków zabezpieczonych
Po trzech latach organizowana przez firmę Pyrabelisk międzynarodowa konferencja Security Printing & Alternative Solutions in Central/Eastern Europe and Russia/CIS (Produkcja druków zabezpieczonych i alternatywne rozwiązania w Europie Środkowo-Wschodniej oraz Rosji i krajach WNP) ponownie zawita do Polski. Jej siódma edycja odbędzie się w dniach 31 stycznia – 1 lutego br. w warszawskim hotelu Intercontinental. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym konferencji.
Organizowana przez firmę Pyrabelisk konferencja to najważniejsze w naszym regionie Europy wydarzenie poświęcone produkcji druków wartościowych i zabezpieczonych. Odbywa się ona w różnych krajach Europy Środkowo-Wschodniej; poprzednie dwie edycje zorganizowano w Moskwie i Bukareszcie, zaś w 2004 roku jej uczestników gościł warszawski hotel Marriott.
W tegorocznej konferencji swój udział zapowiedzieli przedstawiciele wielu firm wschodnio- i zachodnioeuropejskich, związanych z produkcją druków typu security. Organizatorzy zakładają, że frekwencja znacznie przekroczy ubiegłoroczną, gdy w spotkaniu wzięło udział ponad 90 osób. Sponsorami spotkania są Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych oraz firmy Digimarc Corp. i Gemalto.
Program konferencji obejmuje wystąpienia 27 prelegentów z 12 krajów, przy czym 6 z nich będzie reprezentować kraje regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Referaty będą symultanicznie tłumaczone w trzech językach: angielskim, polskim i rosyjskim.
Tematyka konferencji jest skierowana zarówno do dużych firm międzynarodowych, jak również do mniejszych przedsiębiorstw zainteresowanych najnowszymi informacjami z branży druków z zabezpieczeniami. Poruszone zostaną podczas niej zagadnienia takie jak m.in.: biometria, technologia RFID, produkcja kart plastikowych i paszportów, ochrona marki, walka z fałszerstwami, projektowanie graficzne druków typu security, produkcja banknotów, hologramów, technologie drukowania stosowane w branży security.
Poza częścią seminaryjną, w ramach konferencji dla zainteresowanych będą też zorganizowane stoiska wystawiennicze.
Więcej informacji na temat warszawskiej konferencji można znaleźć na stronach internetowych http://www.security-printing.com/ Można też wysłać stosowny e-mail na adres: martin.pyrabelisk@btinternet.com
Aktualnie w programie konferencji znajdują się następujące wystąpienia:
Referat wprowadzający: Adam Heimrath, prezes Hologram Industries (Polska) – „Alternatywne rozwiązania jako standardy przyszłości”
Guenther Heeb, szef sprzedaży regionalnej firmy Trueb (Szwajcaria) – „Nowa europejska karta obywatela”
Tomasz Goliński, dyrektor ds. badań i rozwoju, PWPW (Polska) – „Polski paszport biometryczny”
Mihela Colnaric, dyrektor sprzedaży działu zabezpieczeń; Vladislav Tkalec, szef działu projektów firmy Cetis (Słowenia) – „Nowy słoweński e-paszport”
Serge Pliska, szef działu druków zabezpieczonych firmy Cryptotech of Goznak (Białoruś) – „Druk fleksograficzny dokumentów zabezpieczonych na Białorusi”
Jowan Georgiew, inżynier poligraf w firmie Kiro Dandaro (Macedonia) – „Przemysł druków zabezpieczonych w Macedonii”
Gabor Zsamboki, zastępca dyrektora generalnego firmy Allami Nyomda (Węgry) – „Regionalna wytwórnia druków zabezpieczonych notowana na giełdzie papierów wartościowych w Budapeszcie”
Daniel Vicente, departament fałszerstw pieniężnych w firmie Europol (Holandia) – „Fałszerstwa pieniężne”
Ewelina Jakielaszek, szefowa laboratorium zabezpieczeń PWPW – „Kluczowa rola producenta dokumentów i banknotów”
Karina Strzelecka, główny specjalista departamentu współpracy europejskiej NBP – „Pierwszy polski banknot kolekcjonerski”
Bernhard Gron, dyrektor zarządzający firmy Edale (Wielka Brytania) – „Druk wąskowstęgowy i uszlachetnianie druków: walka z fałszerstwami i ochrona marki – trendy i przykłady z życia wzięte”
Philippe Jordan, wiceprezes firmy AlpVision (Szwajcaria) – „Tajemnicze, niewidzialne technologie walki z fałszerstwami”
Jiri Caslavka, Country Manager na obszar Europy Wschodniej w firmie Datacard (Czechy) – „Produkcja paszportów w firmie Datacard”
J. Scott Carr, wiceprezes wykonawczy w firmie Digi-marc Corporation (USA) – „Stwierdzanie autentyczności przez wzrok, dotyk i kontrolę maszynową”
Andrzej Pawlak, dyrektor centrum personalizacji dokumentów PWPW – „Nowa bezpieczna personalizacja kart poliwęglanowych”
Philip Berrie, dyrektor ds. sprzedaży Sun Chemical Security (Wielka Brytania) – „Farby do produkcji druków zabezpieczonych odczytywalne w maszynie”
Boglarka Papp, dyrektor ds. sprzedaży Jura Trade (Węgry) – „Ostatnie osiągnięcia w projektowaniu graficznym – nowe możliwości w dziedzinie zabezpieczeń”
Tomas Tethal, dyrektor zarządzający firmy Optaglio (Czechy) – „Najwyższej jakości elementy zabezpieczeń”
Nadir Ahmed, dyrektor zarządzający firmy Idvac (Wielka Brytania) – „Rozwój w zakresie trwałości powłok stosowanych przy produkcji hologramów”
Siergiej Szangin, dyrektor generalny firmy ATB-LIT (Białoruś) – „Nowe wydajne metody identyfikacji dokumentów: latentogram i unigram”
Ludwig Huber, firma Muehlbauer (Niemcy) – „Rozwiązania w zakresie zabezpieczeń a zastosowania w instytucjach rządowych”

W programie znajdą się także wystąpienia przedstawicieli firm TSSI Systems z Wielkiej Brytanii oraz Gemalto i Tracetag z Francji.


Konferencja PID w czasie Poligrafii 2007
Piąta już konferencja Polskiej Izby Druku odbędzie się 28 marca 2007 roku w trakcie targów Poligrafia. Jej tematem przewodnim będą rozwiązania informatyczne wykorzystywane we współczesnej poligrafii.
Technologie cyfrowe towarzyszą nam dziś na każdym kroku, a poligrafia korzysta z nich praktycznie na każdym etapie produkcji. Dostępne obecnie narzędzia pozwalają wykonywać bardzo skomplikowane operacje w bardzo krótkim czasie, pozwalają wydobywać i analizować dowolne informacje, a także zorganizować współpracę z klientem na zupełnie nowych zasadach. Wprowadzenie takich rozwiązań we własnej firmie wiąże się jednak z poważnymi wyzwaniami technicznymi i mentalnymi. Polska Izba Druku postanowiła poświęcić temu tematowi kolejną edycję Konferencji Poligraficznej. W ramach tego spotkania będzie można zapoznać się ze współczesnymi rozwiązaniami wspierającymi produkcję poligraficzną, zmianami zachodzącymi na europejskim i krajowym rynku, problemami związanymi z wdrożeniem projektów informatycznych. Będzie również miejsce na wizję drukarni przyszłości oraz na dyskusję.
Konferencja adresowana jest do właścicieli firm, inwestorów, dyrektorów operacyjnych, a także osób zajmujących się planowaniem rozwoju przedsiębiorstwa. Polska Izba Druku przewiduje wystąpienie prelegentów zagranicznych oraz praktyków, którzy wdrażają tego typu rozwiązania we własnych firmach w Polsce. Uzupełnieniem konferencji będą pokazy rozwiązań informatycznych dla poligrafii na stoiskach wystawców targowych.
Informacje o konferencji będą sukcesywnie pojawiać się na stronie internetowej Polskiej Izby Druku: http://www.izbadruku.org.pl/


XXIV Konferencja Naukowo-Techniczna Policon
W dniach 25–27 marca 2007 roku w Centrum Konferencyjnym „Daglezja” w Kórniku, na obrzeżach Wielkopolskiego Parku Narodowego, Zarząd Korporacji Poligrafów Poznańskich SIMP organizuje Konferencję Naukowo-Techniczną Policon 2007. Tegoroczna konferencja odbędzie się pod hasłem „Potrzebni – Konkurencyjni – Nowocześni”.
Policon to impreza ściśle związana z targami branży poligraficznej, organizowana od lat. Celem konferencji jest poszerzanie i popularyzowanie najnowszej wiedzy z zakresu poligrafii, oraz umożliwienie jej weryfikacji podczas oglądania ekspozycji targowej w Poznaniu. Impreza ma także charakter integracyjny – pozwala nawiązać nowe kontakty i utrwala nawiązane na poprzednich konferencjach. Przez szereg lat odbywała się w Pałacu Sułkowskich w Rydzynie, o jej przeniesieniu zadecydowały względy ekonomiczne i mniejsza odległość terenów MTP.
Zarząd Korporacji Poligrafów Poznańskich SIMP zaprasza do udziału i współpracy przy organizowaniu Policonu 2007: korporacjapoligrafowpoznan@interia.pl; tel./fax 061 851 93 72.
więcej | Styczeń | Aktualności
Nowe regulacje cenowe w hubergroup
W końcu minionego roku od firmy Michael Huber Polska otrzymaliśmy list, który tą drogą udostępniamy:
Szanowni Państwo, z końcem 2006 roku Michael Huber Polska sp. z o.o. chce serdecznie podziękować Państwu za wspaniałą współpracę w minionych miesiącach. Mamy nadzieję, że były one pomyślne pod względem kontaktów biznesowych, wyników finansowych, innowacji technologicznych i rozwiązań wprowadzanych w Państwa firmach. Życzymy, aby nadchodzący 2007 rok okazał się jeszcze lepszy niż poprzedni.
Przełom roku to dla hubergroup czas podsumowania wyników produkcyjnych, handlowych i finansowych, a także planów na nadchodzące 12 miesięcy. Skróciliśmy drogę do klienta, unowocześniliśmy produkcję, mieszalnie, laboratoria, i podążamy stale za nowoczesną technologią. Jednak poprawienie organizacji pracy nie jest w stanie zrekompensować ponoszonych nakładów. Pomimo naszych starań stale wzrastają koszty produkcji i transportu, na wolnym rynku częste stają się podwyżki w sektorze surowców, a zwłaszcza pigmentów i komponentów. Sytuacja ta zmusiła nas do podniesienia cen naszych produktów o 9%, a w niektórych przypadkach nawet o 15% w stosunku do cen obecnych.
Dążymy do tego, aby zmiany cen na rynku komponentów używanych do wytwarzania farb drukarskich były w jak najmniejszym stopniu odczuwalne przez naszych Klientów. Postaramy się z każdym z naszych kontrahentów przeprowadzić indywidualną rozmowę, podczas której poszukamy możliwości usprawnienia naszej współpracy, oszczędności w procesach produkcyjnych oraz właściwego i racjonalnego doboru produktów, tak aby zmiany cen były dla Państwa jak najmniej dotkliwe.
Pozostając z drukarskim pozdrowieniem,
Janusz Cymanek
prezes zarządu Michael Huber Polska



Jest już program Adobe Reader 8
Na początku grudnia 2006 r. firma Adobe poinformowała, że można już pobrać bezpłatne oprogramowanie Adobe Reader 8. Umożliwia ono bezpieczną wymianę informacji między przedsiębiorstwami, urzędami, innymi podmiotami oraz użytkownikami indywidualnymi, którzy przeglądają, drukują, wyszukują, podpisują cyfrowo i przetwarzają zespołowo pliki PDF. Adobe Reader 8 jest również wyposażony w nowy przycisk – „Rozpocznij spotkanie” (Start Meet-ing) – którego naciśnięcie powoduje uruchomienie rozwiązania Adobe Acrobat Connect, opracowane przez firmę Adobe oprogramowanie usługowe, umożliwiające współpracę online w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem programu Adobe Flash Player.
Programy Adobe Reader i Adobe Flash Player są zainstalowane na ponad 700 mln podłączonych do Internetu komputerów osobistych i urządzeń na całym świecie. Wykorzystują je użytkownicy z różnych branż. Programy te umożliwiają pracę zespołową i zapewniają bogatsze, bardziej interaktywne formy użytkowania, dostępne w jednakowej formie na różnych platformach.
Adobe Reader 8 jest wyposażony w nowy, uproszczony interfejs z możliwością dostosowania pasków narzędzi do potrzeb użytkownika. Użytkownicy oprogramowania Adobe Acrobat Professional mogą teraz dać użytkownikom programu Adobe Reader możliwość wypełniania i wysyłania formularzy, zapisywania danych i cyfrowego podpisywania dokumentów. Adobe Reader 8 jest również wyposażony w akcelerator grafiki, który zwiększa wydajność oprogramowania przy przeglądaniu plików PDF zawierających dużo elementów graficznych, np. treści 3D.
Konieczność zarządzania dostępem do informacji o znaczeniu krytycznym pod kontrolą różnych systemów operacyjnych i urządzeń sprawia, że przedsiębiorstwa i instytucje dążą do standaryzacji z wykorzystaniem formatu PDF, w tym do stosowania standardów PDF ISO opracowanych na potrzeby archiwizacji i druku. Program Adobe Reader 8 i format PDF pozwalają firmom i urzędom komunikować się z partnerami i klientami w bezpieczniejszy sposób – zarówno w zasięgu działania zapory, jak i poza nią. Kierownicy działów informatyki, którzy stosują zaawansowane procedury kontroli dokumentów w celu nadzorowania dystrybucji informacji poufnych, mogą polegać na programie Adobe Reader 8 jako na sprawdzonym narzędziu do przeglądania dokumentów i formularzy dla przedsiębiorstw.
Kontynuując swój udział w pracach nad stworzeniem środowiska otwartego, firma Adobe opublikowała dokument „PDF Reference – wydanie VI” (Sixth Edition of the PDF Reference) – bezpłatny przewodnik dla programistów wdrażających otwartą specyfikację formatu PDF w produktach i modułach dodatkowych innych producentów. Dokument wraz z aktualną specyfikacją PDF 1.7 można pobrać pod adresem: http://www.adobe.com/devnet/pdf/pdf_reference.html
Ponadto pod adresem: http://partners.adobe.com/public/developer/acrobat/ można pobrać bezpłatnie zestaw narzędzi programistycznych Adobe Acrobat 8 Software Development Kit (SDK), który zawiera dokumentację i narzędzia potrzebne programistom do tworzenia modułów dodatkowych do programów Adobe Reader i Acrobat.
Program Adobe Reader 8 można już pobrać bezpłatnie pod adresem: http://www.adobe.com/go/getrea-der/ Program jest dostępny w wersji angielskiej, francuskiej, niemieckiej i japońskiej. Adobe Reader 8 jest dostępny w wersjach na platformy Windows, Mac, Linux, HP/UX, AIX, Solaris i SPARC. Więcej informacji nt. programu Adobe Reader 8 można znaleźć pod adresem: http://www.adobe.com/go/getreader/
Informacje na temat wymagań systemowych można znaleźć pod adresem: http://www.adobe.com/products/reader/productinfo/systemreqs/


Bank fotografii na signs.pl
W uruchomionym niedawno Banku fotografii signs.pl przybywa wysokiej jakości zdjęć. Bank powstał z inicjatywy użytkowników serwisu i zawiera ich oryginalne prace. Zasoby udostępniane są bezpłatnie plastykom i fotografikom, którzy zdecydują się przyłączyć do projektu i wzbogacić rosnącą kolekcję o własne zdjęcia. Ta unikatowa formuła została zaproponowana przez samych użytkowników, podczas towarzyszącej powstaniu Banku dyskusji na Forum signs.pl. Udział w przedsięwzięciu polega na wzajemnym dzieleniu się pracami. Po dostarczeniu do Banku własnych zdjęć można bezpłatnie korzystać ze wszystkich jego zasobów. Na tym nie kończy się specyfika Banku. Istotne jest także autorstwo prac, dostarczanych głównie przez grafików i twórców reklamy – praktyków, stosujących na co dzień fotografię w reklamie, grafice wydawniczej i  poligrafii. Wiele umieszczonych w Banku zdjęć powstało z myślą o konkretnych zastosowaniach w projektach graficznych.
Zdjęcia objęte są licencją typu royalty free. Można je wykorzystywać bez ograniczeń nakładu w pracach komercyjnych i dowolnie modyfikować. W przeciwieństwie do większości zdjęć udostępnianych bezpłatnie, licencja nie nakłada obowiązku informowania o ich pochodzeniu, ani o zasadach licencjonowania.
więcej | Styczeń | Aktualności
Krystian Maniecki
Poligrafia reklamowa korzysta z druku cyfrowego wszędzie tam, gdzie potrzebny jest niski nakład, gdzie działa presja czasu lub wykorzystywane są specyficzne zmienne dane. Ta dość ogólna definicja dotyczy druku arkuszowego opartego na drukarkach atramentowych, laserowych, żelowych czy stałoatramentowych, powielaczach cyfrowych i kopiarkach, znajdujących się w posiadaniu agencji reklamowych i drukarni. Czarno-białe i kolorowe, o rozdzielczości przekraczającej 2600 dpi i prędkości ponad 100 arkuszy na minutę, skutecznie konkurują z offsetem zwłaszcza tam, gdzie istotny jest krótki czas wykonania zlecenia.
To na tych urządzeniach, wykorzystujących szerokie spektrum mediów o nominalnych formatach od A4 do SRA3 lub nawet A2, wykonuje się wizualizacje przygotowywanych kampanii, wstępne projekty folderów, plakatów czy ulotek. To za pomocą tych maszyn drukuje się niskie nakłady broszur, posterów i zaproszeń dla gości ekskluzywnych spotkań biznesowych czy konferencji. Druk cyfrowy umożliwia indywidualne dotarcie do klienta poprzez całkowitą personalizację materiałów reklamowych rozdawanych uczestnikom sympozjów lub specjalistycznych wystaw.
Przykładowo: każdy z 35 uczestników takiego spotkania otrzymuje imienne zaproszenie, do którego dołączony jest identyfikator ze zdjęciem, wydrukowany na tekturowej karcie integracyjnej, zestaw nalepek bagażowych, mapka dojazdowa i imienne karnety na siłownię (informacje zawarte w tych dokumentach uzależnione są od wieku, płci i miejsca zamieszkania). Przy powitaniu każdy otrzymuje teczkę ze swoim imieniem i nazwiskiem zawierającą materiały reklamowe, również opatrzone tymi danymi. Ośrodek konferencyjny posiada specjalnie na tę okazję przygotowaną agendę, menu, kartki pocztowe i foldery...
Do stworzenia tego typu aplikacji wystarczą kolorowe drukarki laserowe o wysokiej rozdzielczości i dużej tolerancji gramatur. Każdy producent tego typu urządzeń ma je w swojej ofercie. Istotną sprawą są odpowiednio przygotowane media, np.: nalepki połączone z kartonem, arkusze papieru z doklejonymi kartami tekturowymi, papier z perforacją w odpowiednich miejscach czy papier powleczony, przypominający papier kredowy. Istnieją gotowe materiały tego typu do zastosowań ogólnych, ale często zmuszeni będziemy do zamówienia większej ilości odpowiednio przygotowanego arkusza.
Personalizacja w reklamie przestała ograniczać się do liter umieszczonych w odpowiednich miejscach dokumentów. Oprogramowanie współdziałające z urządzeniami cyfrowymi umożliwia personalizację graficzną, tworząc napisy z np. odpowiednio ułożonych kwiatów, kamieni, gwiazd czy też monet, uatrakcyjnia przekaz marketingowy.
więcej | Styczeń | Druk cyfrowy
Dariusz Świercz
Wybór plotera drukującego to kwestia niebywale trudna. Szczególne problemy mają z tym firmy, które do tej pory nie posiadały własnej maszyny, a drukowanie zlecały na zewnątrz. Posiadacze jakiegokolwiek urządzenia mają o tyle łatwiej, że testując na „własnej skórze” zakupioną niegdyś maszynę wiedzą, na co zwracać uwagę, co jest w maszynach istotne, jakiej marce zaufać, a jakiej się wystrzegać.
Obie jednak kategorie firm, czyli te, dla których ploter drukujący będzie pierwszą taką maszyną w ich parku maszynowym, oraz te planujące poszerzenie tegoż parku o nowe urządzenia, mają ten sam dylemat. Mianowicie: „jaką maszynę wybrać, aby mój biznes przetrwał pośród bardzo silnej konkurencji i pozwolił mi się rozwijać?”.
Oferta rynku w tej dziedzinie jest wyjątkowo bogata. Na jej bogactwo składa się różnorodność: technologii druku (wodna, olejowa, solwentowa, i ciągle nowość – UV), marek maszyn (Mimaki, Mutoh, Roland, HP, Arizona, Canon, Teckwin i inne), atramentów (oryginalne, szczególnie szeroki wybór zamienników), mediów, oraz duża liczba sprzedawców (kilkanaście firm zajmujących się profesjonalnie sprzedażą technologii wielkoformatowych).
Co wybrać? Wybór urządzenia to wybór obsługi określonego rynku, stylu pracy, drogi rozwoju. Aby był w pełni świadomy i trafny, powinien opierać się na wnikliwej analizie porównawczej i to nie tylko samych maszyn i ich możliwości. Poszukując urządzenia powinno się dokonać głębokiej analizy pozostałych czynników będących składowymi oferty rynku, a stanowiących integralną część inwestycji. Ramy tego artykułu nie pozwalają na dokonanie wnikliwych analiz. Dlatego też rozważania tutaj podjęte zostały ograniczone do zasygnalizowania najistotniejszych czynników, które użytkownik powinien przemyśleć podczas swojego wyboru.
Prześledźmy pokrótce i bardzo ogólnie czynniki budujące ofertę rynku.
więcej | Styczeń | Druk wielkoformatowy
W dniach 9–10 listopada 2006 roku firma Sico Polska sp. z o.o. zorganizowała dla swoich klientów z rejonu Małopolski drugie z kolei dwudniowe warsztaty, których tematem był sitodruk i wielkoformatowy druk cyfrowy. Odbyły się one w Centrum Konferencyjnym Witek w Krakowie. Poszczególne prezentacje (codziennie odbywały się trzy) prowadzili goście z zagranicy reprezentujący firmy, których produkty Sico Polska dystrybuuje na naszym rynku.
Gości powitał i konferencję otworzył Zenobiusz Zduniak, prezes spółki Sico Polska. Głos zabrał także Jacek Stencel, prezes Polskiego Stowarzyszenia Sitodruku i Druku Cyfrowego. Program pierwszego dnia warsztatów obejmował zagadnienia związane z sitodrukiem.
Pierwszą prezentację wygłosił Gilbert Van Vaerenbergh z firmy Sico Screen Inks. Sico Polska sp. z o.o., utworzona w październiku 2000 roku, jest firmą-córką tego belgijskiego producenta farb sitodrukowych. Produkty tej rodzinnej firmy są obecne w 25 krajach. W swoim wystąpieniu prelegent scharakteryzował najbardziej popularne farby stosowane w technice sitodruku (plastizolowe, rozpuszczalnikowe, wodne i UV). Omówił potencjalne problemy występujące podczas ich stosowania i zaproponował ciekawe rozwiązania, które mają tym problemom zapobiegać. Szczególną uwagę zwrócił na przyczyny nieprawidłowego utrwalania farb. Dużym zainteresowaniem audytorium cieszyła się część prezentacji dotycząca farb specjalnych (farby zdrapki, odblaskowe i fosforyzujące) oraz dodatków do druku na trudnych podłożach (antykratery, antyspieniacze, antystatyki). Na koniec swojego wystąpienia Gilbert Van Vaerenbergh stwierdził, że zarówno sitodruku, jak i druku cyfrowego, nie należy postrzegać jako konkurujących ze sobą technik, gdyż na wielu polach wzajemnie się uzupełniają.
Kolejnym prelegentem był Jan Van den Heuvel z firmy Texo Trade Services. Przedstawił on prezentację na temat papierów i folii do druku transferowego. Firma TTS jest producentem, który oferuje szeroką gamę materiałów poliestrowych do sitodruku i papierów do transferu. Ta holenderska firma oferuje również papiery do sublimacji, a także specjalne media do cyfrowego druku transferowego. Prelegent scharakteryzował kilka linii produktowych, a wśród nich m.in.: papiery transferowe TexoTrans (transfer na zimno i na gorąco, a także jedno- i wielokolorowy) i poliestrowe folie do transferu PolyTrans. Folie PolyTrans są przygotowane „elektrostatycznie” i stabilizowane termicznie w celu zapewnienia jak najlepszej stabilności wymiarów. Pozwalają na transfer farb wodnych, plastizolowych i offsetowych UV, doskonale sprawdzają się zarówno w druku na maszynach automatycznych, jak i ręcznych.
więcej | Styczeń | Relacja
W dniu 7 grudnia 2006 roku na wydziale Inżynierii Produkcji w Warszawie odbyły się kolejne Poligraficzne Konfrontacje, zorganizowane przez Stowarzyszenie Absolwentów Instytutu Poligrafii Politechniki Warszawskiej, wspólnie z Polskim Stowarzyszeniem Sito-druku i Druku Cyfrowego. Tym razem spotkanie poświęcono sitodrukowi. „Świat DRUKU” był patronem medialnym Konfrontacji.
Pierwszy wykład, dotyczący historii i działalności FESPA, poprowadził Michael Ryanz z Wielkiej Brytanii, reprezentujący tę organizację. We wczesnej epoce sitodruku nie było współpracy pomiędzy firmami z branży. „Ci, którzy wiedzieli, jak coś zrobić, trzymali swoją wiedzę w tajemnicy” – jak stwierdził Bjarne Dahl, prezes Duńskiego Stowarzyszenia Sitodruku – „technologia nie rozprzestrzeniała się między poszczególnymi krajami, nawet najprostsze patenty wiązały się z wysokimi opłatami licencyjnymi.” Z czasem lokalne organizacje nabrały większego znaczenia, pojawiła się potrzeba tłumaczenia tekstów technicznych z języka angielskiego, w którym zostały napisane, na języki innych krajów. W 1962 roku założono FESPA. Było 8 członków-założycieli: Holandia, Francja, Szwecja, Wielka Brytania, Niemcy, Dania, Norwegia i Włochy. Swój cel stowarzyszenie określiło jako rozwijanie wiedzy i dzielenie się nią, zarówno pomiędzy drukarzami, jak i dostawcami, oraz promowanie sitodruku w całej Europie. Obecnie FESPA zrzesza 28 członków europejskich i 4 stowarzyszenia spoza Europy. Zlikwidowanie „żelaznej kurtyny” jesienią 1989 roku umożliwiło po raz pierwszy swobodne kontakty z krajami Europy Środkowej i Wschodniej. Przemysł sitodrukowy rozwijał się tam całkiem dobrze, głównie w zakresie druku na tkaninach oraz w sektorach takich jak przemysł szklany, ceramika i elektronika. Dostawcy sitodrukowi z Europy Zachodniej prowadzili sprzedaż przez oficjalne agencje rządowe i centrale handlu zagranicznego. Kraje Europy Środkowej stały się dla Europy Zachodniej obiektami zainteresowania ze względu na ich potencjał, zwłaszcza na rynku produktów reklamowych. Czechosłowacja w późnych latach sześćdziesiątych była przez krótki okres członkiem federacji FESPA. Był to również pierwszy kraj, który potem powrócił do FESPA, a za nim dołączyły Węgry, Polska, Rumunia, Bułgaria, Rosja, Chorwacja, Słowenia, Jugosławia i Turcja. W ten sposób liczba członków FESPA zwiększyła się w okresie dwunastu lat z 14 do 26 narodowych stowarzyszeń, a obecnie posiada 28 członków, wliczając najnowszego członka – Ukrainę, która została przyjęta w roku 2006. FESPA zapewniła bezpośrednią pomoc nowym członkom przez organizację serii wystaw Mini-FESPA. Pomysł Michaela Domburgera został wcielony w życie przez prezesów Lascelle Barrowa i Michela Cazę. Zorganizowali oni stoiska informacyjne dostawców i dwudniowe seminaria na Węgrzech, w Polsce, Czechach oraz Słowenii. Te wydarzenia przyniosły korzyści nie tylko finansowe w krajach, w których miały miejsce. Dalsze wsparcie organizacji FESPA zostało udzielone na szkolenia – które są priorytetową potrzebą w krajach Europy Wschodniej – poprzez finansowanie przyjazdów wykładowców z Europy Zachodniej na seminaria i szkolenia. W 2004 r. utworzono Komitet Projektów, który ma za zadanie m.in. wspieranie lokalnych stowarzyszeń i reagowanie na oczekiwania rynków lokalnych. Projekty to m.in. Mini-FESPA, publikacje, tłumaczenia, warsztaty. Od roku 2004 do Komitetu wpłynęło 66 projektów zgłoszonych przez 17 stowarzyszeń (polskie zgłosiło dziesięć projektów); 25 z nich zrealizowano, 21 jest w trakcie realizacji. Jednym z najnowszych przedsięwzięć jest kurs e+learning oraz niedawno uruchomione forum on-line, które pozwala członkom zrzeszonych w federacji FESPA stowarzyszeń zadawać pytania dotyczące technicznych problemów w sitodruku, tampondruku czy druku cyfrowym. Jest to panel ekspertów FESPA, pod przewodnictwem Michela Cazy. Warto też wspomnieć o podręczniku „Planet Friendly” (napisanym przez Michela Cazę i ostatnio zaktualizowanym zgodnie z najnowszymi aktami prawnymi), który został przekazany zrzeszonym w federacji FESPA stowarzyszeniom. Włochy, Hiszpania i Polska planują przetłumaczyć, zaadaptować do lokalnych regulacji i opublikować ten przewodnik. W tym roku FESPA, największe na świecie targi sitodruku, druku cyfrowego i zdobienia przedmiotów, odbędą się w Berlinie, w dniach 5–9 czerwca. Przewidziano udział ponad 600 wystawców i ekspozycję w 11 halach (4 – sitodruk, 2 – tekstylia, 5 – druk cyfrowy). Zaplanowano liczne imprezy towarzyszące, w tym seminaria techniczne. Polska ma być gościem specjalnym targów.
więcej | Styczeń | Sitodruk
W pierwszych dniach stycznia br. firma Scorpio sp. z o.o., będąca oficjalnym dystrybutorem urządzeń i materiałów firmy Tampoprint AG, dokonała dwóch interesujących instalacji maszyn tampondrukowych.
Jedna z nich miała miejsce w firmie z województwa mazowieckiego produkującej elementy elektrotechniczne, w której uruchomiono maszynę tampondrukową Tampoprint V-DUO 60. Urządzenie V-DUO 60 to dwukolorowa maszyna tamponowa wyposażona w zamknięty system kałamarzy, z napędem elektropneumatycznym i sterowaniem PLC, przeznaczona do zadruku dużych nakładów. Średnica maksymalnego pola zadruku wynosi 55 mm. Dzięki innowacyjnej konstrukcji maszyna może być wykorzystywana zarówno jako wolno stojące urządzenie drukujące, jak i jako część automatycznej linii przemysłowej. Niezależne sterowanie każdym z tamponów, automatyczny system czyszczenia tamponu z pozostałości farby, nadruk w dwu kolorach bez konieczności używania podajnika, wielokrotny zadruk, wentylacja tamponu, stabilizacja tamponu, możliwość zmiany sekwencji uderzających tamponu, polskie menu sterowania, możliwość zapamiętywania różnych ustawień dla różnych detali, to tylko niektóre z zalet czyniące z maszyny Tampoprint V-DUO 60 optymalne rozwiązanie w procesach wytwórczych.
więcej | Styczeń | Tampondruk
Poniżej zamieszczamy rozmowę z przedstawicielkami zarządu firmy Xerox Polska: Marzeną Tarkowską, prezesem zarządu Xerox Polska, Kingą Piecuch, członkiem zarządu Xerox Polska, Office Business Managerem, oraz Iloną Ziębą, członkiem zarządu Xerox Polska, Production Business Managerem.

Świat DRUKU: Jakie kierunki rozwoju wyznaczył sobie Xerox w Polsce w 2007 roku?
Marzena Tarkowska: Firma Xerox zajmuje się opracowywaniem, produkcją, sprzedażą i obsługą szerokiej gamy produktów służących do przetwarzania dokumentów. Xerox dostarcza klientom nie tylko sprzęt, ale również kompleksowe rozwiązania. Sprzedaż koncepcji i wsparcie dla naszych klientów – to nas wyróżnia, to jest naszą siłą. Możemy z pełną odpowiedzialnością powiedzieć, że dzięki szerokiemu portfolio produktów jesteśmy w stanie zbudować optymalne rozwiązanie dla każdego klienta. W 2007 roku chcielibyśmy jeszcze mocniej zaistnieć w świadomości naszych klientów: nie zmiana profilu, a raczej intensyfikacja dotychczasowych działań firmy – to nasz główny kierunek rozwoju.
ŚD: Jak zmienił się profil działalności firmy w ciągu ostatnich lat?
MT: Na rynku polskim Xerox obecny jest od dawna, o zmianie profilu działalności firmy zawsze decydował rynek. W latach 1998–2000 rynek poligraficzny to było przede wszystkim kupowanie urządzeń i maszyn; w kolejnych latach – bardziej poszukiwanie rozwiązań i aplikacji. Analogicznie przebiegał rozwój polskiego oddziału firmy Xerox, był odpowiedzią na wymagania rynku.
Współczesny rynek usług poligraficznych jest bardzo rozwinięty, istnieje silna konkurencja, pozyskanie klienta stanowi duże wyzwanie. Dzisiaj nie szukamy maszyny, poszukujemy czegoś unikalnego, co pozwoli firmie odnieść sukces finansowy. Produkty muszą posiadać pewną wartość dodaną. Nie wystarczy kupić maszyny – konieczne są: maszyna, oprogramowanie i „know-how”, praktyczna wiedza i umiejętności. To właśnie proponuje Xerox.
więcej | Styczeń | Wywiad
W dniu 7 grudnia ub.r. miało miejsce uroczyste przecięcie wstęgi w nowo otwartym Centrum Danych Unizeto Technologies SA w Szczecinie. Odbyło się ono w obecności zaproszonych przedstawicieli ministerstw, władz lokalnych, świata nauki, obecnych i przyszłych klientów oraz mediów. Otwarcie połączono z seminarium, w ramach którego zaprezentowano nowoczesną infrastrukturę Centrum Danych, w tym między innymi kabinę ekranującą, serwerownię, kancelarię tajną, systemy zabezpieczeń, ochrony, monitoringu i podtrzymania pracy obiektu oraz wybrane usługi, takie jak Elektroniczna Skrzynka Podawcza, Obsługa Korespondencji Masowej oraz System Obsługi e-Faktur. W ramach prezentacji zainstalowanych urządzeń odbył się pokaz pracy linii kopertujących, wśród nich, zainstalowanej po raz pierwszy w Polsce, linii kopertującej KERN 3500, o wydajności 22 tys. kopert na godzinę.
więcej | Styczeń | Relacja
Z uwagi na wymagania dotyczące produktu końcowego w ostatnich latach znacznym zmianom uległa struktura zleceń realizowanych w technice druku formularzy bez końca. Cechy zlecenia to m.in.: wielobarwność drukowanego produktu, zastosowanie techniki wykończania produktu w linii, używanie specjalnych podłoży drukowych, zastosowanie cyfrowej techniki wprowadzania danych.
W zależności od potrzeb, jak również ze względu na wymiar ekonomiczny, używa się farb w technice druku na mokro, mokro na sucho, z urządzeniami suszącymi lub bez. Różnorodność wymagań sprawia, że nie może ich spełnić tylko jeden rodzaj farby.
Farby konwencjonalne. Można je stosować w technice mokrego i suchego offsetu oraz typografii. Farby te nie nadają się do druku na materiałach, które są dalej obrabiane w drukarkach laserowych z tonerem utrwalanym termicznie.
Farby do druku na papierach samokopiujących muszą spełniać następujące wymagania: szybkie wsiąkanie – aby zapobiec brudzeniu przy druku z roli na rolę; cząstki farby nie mogą wchodzić w reakcję z materiałem, z którego zbudowane są kapsułki, jak również z substancjami zawartymi w kapsułkach; spoiwo farby nie może działać „neutralizująco”; duża intensywność koloru, pozwalająca na nakładanie cienkiej warstwy farby.
Jeżeli na skutek niewłaściwego obchodzenia się z papierem podczas druku zostanie zniszczona duża ilość mikrokapsułek, to wówczas może dojść do znacznego opóźnienia schnięcia farby na skutek rozcieńczenia jej przez substancje zawarte w mikrokapsułkach.
Papiery samokopiujące nie nadają się do stosowania w drukarkach laserowych. Farby do zadruku papierów samokopiujących nie mogą zawierać niektórych pigmentów i substancji podbarwiających, ponieważ ich kontakt z substancjami zawartymi w kapsułkach może powodować zmianę odcienia. Z tego też powodu mogą nie być dostępne wszystkie odcienie barw zawarte we wzorniku HKS-E firmy Hostmann-Steinberg lub we wzorniku Pantone (wzornik HKS-E: HKS 27, HKS 33, HKS 43; Pantone: Rhodamine Red, Purple, Reflex Blue, Violet, Blue 072).
więcej | Styczeń | Materiały
Dokumenty i banknoty od stuleci są nieodłącznym atrybutem zarówno obywatela, jak i państwa. Dokumenty dają możliwość poświadczenia tożsamości, posiadanego wykształcenia i uprawnień. Produkcja własnych banknotów tradycyjnie była postrzegana jako potwierdzenie suwerenności i niepodległości państwa. Charakter tych produktów i funkcja, jaką pełnią, stanowią o tym, że producent staje się jednym z elementów systemu bezpieczeństwa państwa lub państw posiadających wspólny system walutowy. Doskonale o tym wiedzą rządy młodych państw, budując drukarnie dokumentów i banknotów. Zorganizowanie druku banknotów, jak też dokumentów, jest procesem bardzo skomplikowanym, zarówno pod względem finansowym, jak i merytorycznym. Konieczne jest spełnienie wielu warunków na wielu płaszczyznach. Nie wszystkie młode państwa są w stanie od chwili powstania sprostać tym wymaganiom. Bowiem banknoty i dokumenty to produkty narażone na różnego rodzaju fałszerstwa dokonywane w celu osiągnięcia bezpośrednich korzyści finansowych bądź też zdobycia korzyści innego rodzaju przy wykorzystaniu sfałszowanych dokumentów. Dokumenty i banknoty powinny być zaprojektowane tak, by ich fałszowanie było niemożliwe, z uwagi na konieczność posiadania odpowiedniej wiedzy merytorycznej, parku maszynowego i surowców.
więcej | Styczeń | Zabezpieczanie druków
Marek Bukowski
Ochrona poufności informacji na podstawie kodeksu cywilnego, prawa autorskiego oraz ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji

We współczesnym społeczeństwie informacja stała się jednym z najbardziej wartościowych i użytecznych dóbr. Informatyzacja, nowoczesne techniki przekazu, nowe technologie oparte na przetwarzaniu i obrocie danymi powodują, że znaczenie informacji bywa tak duże, iż stała się ona nie tylko narzędziem do osiągania celów w działalności gospodarczej, ale także samodzielnym produktem, posiadającym wartość ekonomiczną mającą podstawowe znaczenie dla organizacji i powodzenia wielu przedsięwzięć. Dlatego właśnie tak ważna jest ochrona określonych rodzajów informacji jako dóbr mających szczególne znaczenie dla obrotu gospodarczego.
Zakres informacji, których poufność będzie miała znaczenie dla prowadzenia przedsiębiorstwa, jest bardzo szeroki i zróżnicowany. Potrzeba ochrony takich wiadomości przed dostępem osób niepowołanych jest aktualna niemalże w każdym stadium prowadzenia działalności. Począwszy od etapu negocjacji, kiedy to nierzadko niezbędnym ich elementem jest udostępnienie szczegółów dotyczących produktów, usług lub planów biznesowych, powstaje konieczność ochrony takich informacji. Chronione są także dane techniczne, technologiczne dotyczące produktów, usług, procesu produkcji, informacje dotyczące zamierzeń biznesowych, działań marketingowych. Osobną kategorią, która może podlegać ochronie, są tajemnice związane z informacjami o kontrahentach, ich dane, szczegóły transakcji, oferty, a także wewnętrzna organizacja przedsiębiorstwa.
Swoistym rodzajem ochrony informacji niejawnych jest także prawo ochronne udzielane na wynalazek. Należy zaznaczyć jednak, że o ile musi on posiadać cechę przemysłowego zastosowania, to istotą udzielenia patentu jest ujawnienie informacji technicznej, natomiast w zamian jego twórca uzyskuje monopol na ekonomiczną eksploatację wynalazku. Informacja jest więc ujawniana, ale jej wykorzystanie w działalności gospodarczej podlega restrykcjom.
więcej | Styczeń | Prawo
W dniu 7 grudnia 2006 roku w Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy odbył się koncert z okazji 60. rocznicy działalności firmy Ortis SA i pierwszej rocznicy działalności firmy Artis ID SA. Przybyłych gości powitali Jadwiga Mojzesowicz-Bilewska, prezes Ortis SA i Artis ID, oraz Jacek Kuśmierczyk, przewodniczący Rady Nadzorczej Ortis SA. Uroczystość uświetnił występ Małgorzaty Walewskiej z towarzyszeniem Salonowej Orkiestry Johanna Straussa.
Ortis SA z Bydgoszczy należy obecnie do najnowocześniejszych i największych firm poligraficznych w Polsce. Oferuje kompleksowy zakres usług poligraficznych związanych z drukiem czasopism, książek, kalendarzy i innych produktów poligraficznych. Firma Artis ID to spółka joint venture utworzona przez brytyjskiego producenta kart, firmę ID Data Systems Ltd. (Corby, Wielka Brytania) i dwóch partnerów z Polski: Ortis SA i Argo Card SA z Gdańska, która zajmuje się dystrybucją plastikowych kart w Polsce. Argo Card posiada Centrum Personalizacji Kart Plastikowych i Centrum Mailingowe umożliwiające wysyłkę 50 tys. kart na dobę.
więcej | Styczeń | Relacja
Laserowe grawerowanie hologramów jest najnowszą technologią nieusuwalnego znakowania hologramów. Sterowany komputerowo Laser Marker umożliwia indywidualne znakowanie hologramów samoprzylepnych oraz folii do hot stampingu. Za pomocą tego urządzenia w warstwie aluminium demetalizowane są żądane znaki – logo, logotyp, numer. Taśma z etykietami lub folią metalizowaną przewijana jest z rolki na rolkę, przechodząc przez blok zapisu, gdzie następuje ogniskowanie promienia lasera. W efekcie laser odparowuje warstwę aluminium znajdującą się wewnątrz hologramu, co dodatkowo podnosi poziom zabezpieczenia czyniąc je nieusuwalnym. Hologram w miejscu znakowania staje się przezroczysty uwidoczniając kolor podłoża. Pozwala to na uzyskanie dodatkowych efektów wizualnych związanych z aplikacją hologramu na kolorowych podłożach.
więcej | Styczeń | Zabezpieczanie druków
Herbert Czichon
Ponad dwa lata minęły od ostatniego naszego artykułu na temat płyt[4] i naświetlarek[5] do technologii od komputera do formy offsetowej (CtP), napisanego dla „Świata DRUKU”. W międzyczasie odbyły się Międzynarodowe Targi Poligraficzne Ipex oraz Ifra, na których przedstawiono wiele nowych rozwiązań technicznych. Ponadto znacznie wzrosło zainteresowanie polskich zakładów poligraficznych tą stosunkowo nową i szybko rozwijającą się technologią. Dlatego w tym artykule, opierając się na poprzednich publikacjach, przedstawiamy nowości techniczne z ostatnich dwóch lat. Jego pierwsza część ukazała się w nr 11/2006 „ŚD”.
więcej | Styczeń | Computer-to-Plate
W dniu 19 grudnia 2006 r. w drukarni Gal-Druk w Brzeźniu koło Sieradza odbyła się uroczystość oficjalnego przekazania do użytku nowej pełnoformatowej 5-kolorowej maszyny do druku offsetowego Heidelberg Speedmaster XL 105-5+L, wyposażonej w dodatkowy zespół lakierujący, 5-kolorowej półformatowej maszyny do druku offsetowego Heidelberg Speedmaster CD 74-5+L-F również z dodatkowym zespołem lakierującym oraz kompletnego systemu produkcji form drukowych opartego na pełnoformatowej naświetlarce CtP Heidelberg Suprasetter E105. W uroczystości udział wzięło liczne grono przedstawicieli firm współpracujących z drukarnią, przedstawiciele firmy Heidelberg, prasy branżowej oraz pracownicy drukarni.
Podczas spotkania prezes Heidelberg Polska Krzysztof Pindral wręczył Agnieszce i Krzysztofowi Łużyńskim, właścicielom drukarni Gal-Druk wyróżnienie „technology by Heidelberg”. Przyznawane jest ono tym drukarniom, które posiadają przygotowalnię i park maszyn drukujących oparty na urządzeniach i rozwiązaniach Heidelberga, a dodatkowo wyróżniają się najwyższymi standardami jakości produkcji oraz zarządzania firmą. Krzysztof Wojdan, dyrektor ds. handlowych Heidelberg Polska, odpowiedzialny za sprzedaż arkuszowych maszyn drukujących i maszyn introligatorskich, poprowadził prezentację, która pozwoliła zapoznać się obecnym na uroczystości klientom drukarni z procesem technologicznym druku offsetowego. Obecni otrzymali okolicznościowe odbitki z maszyny drukującej.
więcej | Styczeń | Relacja
W listopadzie 2006 roku w Drukarni Wydawniczej im. W. L. Anczyca SA zainstalowana została czterokolorowa, pełnoformatowa maszyna drukująca MAN Roland 704B. W zakupie pośredniczyła firma Avargraf, natomiast instalację i rozruch przeprowadzili specjaliści z serwisu firmy MAN Roland. Inwestycję finansowała firma Millennium Leasing.
Uroczysta inauguracja miała miejsce 19 grudnia ubiegłego roku w siedzibie Drukarni przy ul. Wrocławskiej 53 w Krakowie. Gośćmi drukarni byli klienci drukarni, kontrahenci, przedstawiciele czasopism branżowych. Okolicznościowe przemówienie wygłosiła Marta Urbańska, prezes zarządu Drukarni Wydawniczej, która podziękowała gościom za przybycie i przedstawiła plan inwestycyjny Drukarni Wydawniczej. Następnie głos zabrał Sławomir Kugaudo, prezes zarządu firmy Avargraf, który opowiedział o realizacji inwestycji, oraz Dirk Deuschel, dyrektor serwisu firmy MAN Roland Polska, który przedstawił pionierski pakiet startowy Printcom, przygotowany specjalnie dla drukarni (materiały do eksploatacji maszyny zapewniające długoletnią bezawaryjną pracę i zachowanie najwyższych standardów użytkowania i jakości druku).
Przecięcia wstęgi dokonał Dariusz Leśniak, członek Rady Nadzorczej Drukarni Wydawniczej, uczestnicy spotkania wznieśli toast, a maszyna została uruchomiona. Goście mieli okazję obejrzeć proces drukowania, zapoznać się ze szczegółami technicznymi dotyczącymi możliwości produkcyjnych maszyny i zasad jej eksploatowania oraz materiałów, jakie wykorzystywane są w produkcji, a także przekonać się o jakości wydruków. Uczestnicy spotkania obejrzeli także pozostałe maszyny w hali druku oraz introligatorni i zaznajomili się z przebiegiem całego procesu produkcyjnego w Drukarni Wydawniczej. Następnie gości zaproszono do restauracji Grube Ryby w Zabierzowie, gdzie odbył się uroczysty obiad.
więcej | Styczeń | Relacja
W dniach 23 i 24 listopada ubiegłego roku w Opolu odbyło się dziewiąte Sympozjum Fleksograficzne zorganizowane przez firmę Chespa z Krapkowic, podczas którego obchodzono również 15-lecie firmy. Na tradycyjnym już sympozjum Chespy spotkali się klienci i współpracownicy firmy. Patronat medialny nad wydarzeniem objął „Świat DRUKU”.
Joachim Siekiera, prezes Chespy, wygłosił słowo powitania i przedstawił prezentację zatytułowaną „15 lat... i końca nie widać. Farby graficzne. Klisze fotopolimerowe. Wykrojniki”. Na początek opowiedział o historii firmy Chespa, o zakładach produkcyjnych i biurach handlowych. Firma została zarejestrowana w 1991 roku pod nazwą Zakład Produkcyjno-Handlowy Chespa. W roku 1993 rozpoczęto własną produkcję farb w Krapkowicach, dwa lata później została założona spółka z o.o., której zadaniem była produkcja klisz fotopolimerowych. Od roku 1998 w Chespie produkuje się także wykrojniki. A w 2003 powołano Spółkę Handlową Chespa sp. z o.o. W kolejnych latach powstały: spółka Chespa Czechy, biuro handlowe w Drolshagen (Niemcy), spółka Chespa Romania (Tirgu Mures w Rumunii) oraz firma produkcyjna w Lipsku. Prezentacja Joachima Siekiery zawierała także fotografie ukazujące tereny zakładu w Krapkowicach i Choruli oraz sprzęt najnowszej generacji, jakim obecnie dysponuje, m.in. trzy systemy CtP, linia do produkcji tulei bezkońcowych, lasery do wykrojników płaskich i rotacyjnych, automatyczną wyginarkę do noży, frezarkę do produkcji płyt pertinax.
więcej | Styczeń | Relacja
W dniu 30 listopada ub.r. w hotelu Mercure w Poznaniu odbyła się konferencja zorganizowana pod hasłem „How to do it smart?” przez firmę Schur Flexible Poland, producenta opakowań giętkich. Firma Schur Flexible Poland sp. z o.o. reprezentuje grupę Schur, która szczyci się ponad 150-letnią tradycją w zakresie wytwarzania opakowań. Siedziba koncernu znajduje się w Danii, natomiast zakłady produkcyjne – w Danii, Niemczech, Anglii, Holandii i Polsce; zatrudniają łącznie ponad 1500 osób. Zakład produkcyjny w Polsce położony jest w Bogucinie koło Poznania.
Na spotkanie przybyli liczni goście – głównie przedstawiciele firm produkujących żywność i kosmetyki. Konferencja była poświęcona tendencjom w branży opakowań, zarówno jeśli chodzi o materiały, ich wytwarzanie i możliwości wykorzystania, jak i drukowanie na opakowaniach, a także zasady działania wirtualnych organizacji sieciowych.
więcej | Styczeń | Relacja
W połowie grudnia ub.r. odbyła się w Warszawie konferencja prasowa, podczas której przekazano informacje na temat tegorocznej edycji Vidicalu. Otwarcie III Międzynarodowego Konkursu Kalendarzy i Kart Świąteczno-Noworocznych Vidical nastąpi 1 lutego 2007 r. o godz. 13.00 w Muzeum Plakatu w warszawskim Wilanowie. Międzynarodowe jury będzie oceniać prace w następujących kategoriach: kalendarz wieloplanszowy, kalendarz plakatowy, kalendarz zdzierak, kalendarze pozostałe i karty świąteczno-noworoczne. Laureaci w poszczególnych kategoriach otrzymają złote, srebrne lub brązowe medale i wyróżnienia. Najlepszy kalendarz roku zdobędzie statuetkę Grand Prix. Ponadto jurorzy mogą przyznać nagrody bądź wyróżnienia specjalne, np. za najlepsze fotografie, ilustracje, druk, ciekawe rozwiązanie graficzne czy walory promocyjno-reklamowe. Prócz prof. Stanisława Wieczorka z warszawskiej ASP (wieloletniego przewodniczącego jury) swój akces do udziału w pracach jury zgłosili: prof. Bohdan Durnyak – Rektor Ukraińskiej Akademii Poligrafii we Lwowie; prof. Bogdan Dziworski – operator filmowy, fotograf i reżyser, dziekan Wydziału Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego; Peter Gyllan – architekt i artysta grafik, wykładowca w Danmarks Designskole w Kopenhadze; oraz Andrzej Sikorowski – poeta-bard z Krakowa.
więcej | Styczeń | Wydarzenie

  | < 1 >  2  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o