Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się

Marzec


Bal Polskiej Izby Druku
W tym roku już po raz drugi odbędzie się Bal Polskiej Izby Druku połączony z Galą wręczenia statuetek Złotego Gryfa laureatom VIII edycji konkursu promującego jakość wykonania wyrobów poligraficznych.
Tym razem Bal rozpocznie się 19 maja o godz. 20.00 w reprezentacyjnej sali balowej warszawskiego hotelu Sheraton. Tak jak w roku ubiegłym dzięki ofiarności sponsorów Polska Izba Druku zapewni bezpłatny wstęp dla zaproszonych przedstawicieli firm-członków Izby, uczestników Konkursu Złotego Gryfa, patronów medialnych oraz innych zaproszonych osób reprezentujących środowisko. Gwarancją odpowiedniego nastroju oraz szampańskiej zabawy będą znani i lubiani artyści.


Nowoczesne prawo autorskie – konferencja
W dniach 26–27 lutego br. w Centrum Konferencyjnym Zamek Królewski na Wawelu Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffmann ze Szczecina zorganizował VII konferencję z cyklu „Nowoczesne prawo autorskie”. Wykładowcami konferencji „Prawo autorskie w świetle najnowszych zmian (wydawnictwa – media – internet – reklama)” byli prof. dr hab. Janusz Barta, prof. dr hab. Ryszard Markiewicz i dr Marek Bukowski z Instytutu Prawa Własności Intelektualnej Uniwersytetu Jagiellońskiego. „Świat DRUKU” był patronem medialnym konferencji.
W programie szkolenia znalazły się m.in. następujące zagadnienia: najnowsze zmiany w ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych, istotne orzeczenia sądów polskich oraz Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości z zakresu prawa autorskiego, umowy licencyjne dotyczące prawa autorskiego i praw pokrewnych, problemy związane z oznaczaniem pól eksploatacji w umowach, granice dowolnego użytku w prawach autorskich, telewizja interaktywna a prawa autorskie, techniczne zabezpieczenia przed dostępem do utworu i jego zwielo-krotnianiem, prawo autorskie a prawa człowieka, problematyka prawna eksploatacji utworu audiowizualnego i wideogramu, nowelizacja prawa autorskiego w zakresie zbiorowego zarządu. Dyskutowano na temat sposobów rozstrzygania trudnych problemów prawnych.


PrintCUP 2007
W dniach 7–10 czerwca br. odbędą się w Pucku V Żeglarskie Mistrzostwa Polski Firm Poligraficznych i Wydawniczych PrintCUP 2007. Organizatorami imprezy są Polskie Żagle.com i Polski Związek Żeglarski. Impreza przeznaczona jest dla firm poligraficznych (drukarnie, przygotowalnie, dostawcy dla poligrafii) oraz wydawniczych (wydawcy prasy i książek), dla których zaplanowano kilka klasyfikacji. Organizatorzy planują także rozegranie osobnych zawodów dla pasjonatów windsurfingu oraz w ramach zabawy – rywalizacji typu matchracing (czyli jeden na jednego – w takiej formule startują jachty w Pucharze Ameryki).
Równolegle odbędą się VI Reklamowe i Marketingowe Mistrzostwa w Żeglarstwie Advert&MarketingCUP. W programie regat zaplanowano trzy wieczory integracyjne przy akompaniamencie znanych kapeli szantowych.
więcej | Marzec | Aktualności
Sukcesy Alma Trend w roku 2006
Rok 2006 był bardzo udany dla firmy Alma Trend, która zdobyła liczne nagrody. Sukces rozpoczął się podczas Targów Euro-Reklama w Poznaniu, gdzie firma otrzymała medal Acanthus Aureus „za uczestnictwo w targach ze stoiskiem najbardziej sprzyjającym realizacji strategii” oraz dyplom „za stoisko najbardziej sprzyjające realizacji strategii marketingowej firmy na targach”.
We wrześniu „Gazeta Bankowa” oraz Dun & Bradstreet uznały firmę Alma Trend za jedną z najbardziej wiarygodnych, dynamicznie rozwijających się i rentownych firm. W ratingu D&B, firmy zajmującej się pozyskiwaniem i przetwarzaniem informacji gospodarczych na całym świecie, Alma Trend uzyskała ocenę A2 i 24 miejsce wśród firm z województwa śląskiego.
Zwieńczeniem roku było zakwalifikowanie się firmy Alma Trend do rankingu najbardziej dynamicznie rozwijających się firm, publikowanego przez „Puls Biznesu”, i uzyskanie tytułu Gazeli Biznesu za rok 2006.


Nowości Canon Wiosna 2007
Dnia 22 lutego 2007 roku w Villi Foksal w Warszawie odbyła się konferencja prasowa firmy Canon, podczas której zaprezentowano nowości sprzętowe „Canon Wiosna 2007” – cyfrowe aparaty fotograficzne, kamery, faksy, projektory i urządzenia drukujące.
Canon wprowadza na rynek najszybszy na świecie, według słów producenta, cyfrowy aparat fotograficzny EOS-1D Mark III. Zaprojektowany od podstaw EOS-1D Mark III jest następcą modelu EOS-1D Mark II N. Ten szybki i wyposażony w matrycę 10,1 megapiksela aparat pozwala na wykonanie dziesięciu pełnowymiarowych fotografii na sekundę. Dzięki możliwości wykonania nieprzerwanej serii 110 zdjęć szanse na zrobienie doskonałego zdjęcia są dużo większe. Podwójny procesor DIGIC III zapewnia najlepsze działanie aparatu. Wbudowany układ scalony aparatu firmy Canon jest w stanie przetworzyć ponad 100 megabajtów danych na sekundę. Solidny korpus aparatu wykonany ze stopu magnezu chroni urządzenie przed kurzem i wilgocią. Wbudowany system czyszczący EOS zapobiega powstawaniu kurzu na matrycy, redukując czas przeznaczany na konserwację. 3-calowy ekran LCD TFT ułatwia podgląd zdjęć, a w trybie Live View można również aranżować kompozycję zdjęcia. Aparat EOS--1D Mark III to cyfrowa lustrzanka jednoobiektywowa, zgodna z systemem EOS obejmującym obiektywy Canon EF, lampy Speedlite i akcesoria.
Przedstawiono także aparaty Digital Ixus 75 i Digital Ixus 70, z matrycą o rozdzielczości 7,1 mln pikseli, które łączą nowoczesny wygląd z zaawansowanymi funkcjami. Technologie takie jak rozpoznawanie twarzy i korekcja czerwonych oczu ułatwiają otrzymywanie zdjęć najwyższej jakości. Technologię rozpoznawania twarzy zastosowano także w aparatach z serii Power Shot A. Wyposażone w matrycę o rozdzielczości 7,1 mln pikseli, 4-krotny zoom optyczny i technologię rozpoznawania twarzy, aparaty PowerShot A570 IS i PowerShot A560 ułatwiają otrzymanie znakomitych portretów i zdjęć grupowych. Aparaty automatycznie rozpoznają w kadrze do 9 twarzy i dostosowują ostrość, ekspozycję i lampę błyskową.
Podczas spotkania zaprezentowano nowy projektor klasy podstawowej – model LV-X7, następcę popularnego projektora LV-X6, a także dwa nowe projektory multimedialne, LV-7265 i LV-7260, które oferują rozdzielczość natywną XGA (1024×768) na nowym poziomie dostępności. Zaprojektowane do użytku w biurach projektory wyposażono w szerokokątny zoom 1,6-krotny, który umożliwia łatwe znalezienie odpowiedniego umiejscowienia urządzenia w warunkach biura. Pokazano także kamerę sieciową VB-C300, zaprojektowaną do zastosowań w systemach ochrony i zabezpieczaniu mienia.
Premierowe urządzenia faksujące to FAX-JX500 i FAX-JX200, wyposażone w drukarki atramentowe faksów klasy standardowej z dużymi możliwościami, o nowym, stylowym wzornictwie. Zaprojektowane dla małych i domowych biur urządzenia zastępują modele FAX-B840 i FAX-B820 oferując możliwości tworzenia wysokiej jakości wydruków i kopii – to bowiem pierwsze faksy z technologią głowic drukujących FINE (Full-photolithography Inkjet Nozzle Engineering).
Canon poszerza linię laserowych drukarek i-SENSYS o dwa czarno-białe urządzenia wielofunkcyjne: MF4690PL i MF4660PL. Pierwsze z nich ma możliwość drukowania, kopiowania i skanowania; standardowo przystosowane jest do pracy w sieci, a jego niewielka obudowa wyróżnia się ergonomią. Model MF4690PL wyposażony jest dodatkowo w modem faksu Super G3 oraz technologię SEND pozwalającą na skanowanie sieciowe, do e-maila i do pamięci typu pendrive USB. Oba urządzenia korzystają z technologii On-Demand Fixing, która pozwala na druk i kopiowanie z szybkością 20 str/min, zwiększa oszczędność energii i skraca czas otrzymania pierwszego wydruku/kopii. Zaawansowane specyfikacje czynią z urządzeń serii i-SENSYS MF4600 znakomite rozwiązanie dla grup użytkowników pracujących w sieci.
Pokazano także nową laserową drukarkę linii i-SENSYS – model LBP5360. Ta trwała drukarka biurowa ma możliwość druku dwustronnego, pracy w sieci oraz obsługi języków PCL 5e i PCL 6. Drukuje w kolorze i mono z prędkością 21 str./min; czas otrzymania pierwszego wydruku to 10 sekund. Technologia On-Demand Fixing pozwala ograniczyć czas rozruchu do zera. Standardowa pamięć drukarki, o pojemności 128 MB, może być rozszerzona do 384 MB dzięki opcjonalnym pamięciom o pojemności 128 MB i 256 MB, możliwe jest również dodanie dysku twardego 20 GB. Dzięki tym zaawansowanym możliwościom drukarka LBP5360 to doskonały produkt dla zaawansowanych i obciążonych pracą biur wyposażonych w sieć. Drukarka LBP5360 to flagowy model linii drukarek i-SENSYS; jest pozycjonowana wyżej niż drukarki LBP5000, LBP5100 i LBP5300.
więcej | Marzec | Aktualności
Andrzej Turski
Tendencje rynkowe
Zmiany zachodzące na rynku opakowań brutalnie wymuszają na drukarniach wprowadzanie nowych rozwiązań. Ogromna konkurencja oraz pomysłowość projektantów, z którymi spotykamy się na co dzień, powodują, że dotychczasowe rozwiązania i technologie stają się niewystarczające, by sprostać oczekiwaniom rynkowym i konkurować z innymi.
Na rynek opakowań oddziałują coraz mocniej następujące czynniki:
• cena opakowania
• jakość wykonania, a także innowacyjność opakowania
• zmiana struktury zamówień (produkcja JIT – just-in-time) powoduje, że koszty jednostkowe produkcji rosną, a opłacalność obsługi klientów maleje
• masowe podrabianie towarów, które wymusza wymyślanie coraz nowszych i bardziej wysublimowanych rodzajów zabezpieczeń, co automatycznie podwyższa koszty produkcji
• nowe projekty – opakowania stają się coraz bardziej praktyczne, łatwe w użyciu, przyjazne dla osób niepełnosprawnych oraz środowiska naturalnego (recycling); w celu osiągnięcia pożądanych przez klienta efektów sięgamy po nowe podłoża, farby i narzędzia.
więcej | Marzec | Technologie
Tadeusz Machej
Dyskusja na temat instalacji termicznych oraz katalitycznych i ich zastosowań do spalania gazów odlotowych zawierających rozpuszczalniki organiczne toczy się od wielu lat na całym świecie. Tak też dzieje się i w Polsce, która jako członek UE jest zobowiązana do przestrzegania zasad dotyczących ograniczeń emisji i koncentracji. Ograniczenia muszą stosować wszyscy emitenci, do których należą m.in. wszelkiego rodzaju drukarnie wykorzystujące farby rozpuszczalnikowe. Instalacje termiczne były bardzo popularne w latach 70-tych XX wieku, tj. w okresie, kiedy gaz ziemny i inne rodzaje energii były bardzo tanie. Obecnie, kiedy koszty energii wzrosły niewspółmiernie, instalacje katalityczne, wymagające niższej temperatury spalania, są bardziej uzasadnione ze względów czysto ekonomicznych. Jest to ważne szczególnie dla drukarń opakowaniowych, w których maszyny emitują bardzo zróżnicowane strumienie gazów, uzależnione od częstych zmian wzorów graficznych i różnych prędkości drukowania. Intencją tego artykułu jest przedstawienie podstawowych wiadomości na temat dwóch wymienionych w tytule technologii – wiedza ta może być bardzo przydatna przy podejmowaniu decyzji zakupu przez potencjalnych inwestorów, których brak pełnej informacji w tym zakresie może być wykorzystywany przez niektóre firmy oferujące takie instalacje.
Polska jako członek Unii Europejskiej zobowiązana jest do wprowadzenia swoich wewnętrznych uregulowań dotyczących emisji rozpuszczalników organicznych na podstawie Dyrektyw UE nr 75/442/EWG i 96/61/WE. Dopuszczalne granice emisji lotnych związków organicznych (LZO) w Polsce określone zostały w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 4 VIII 2003 r. Zgodnie z tym rozporządzeniem (zał. 9 i 10) maksymalna dopuszczalna emisja wynosi 15 do 25 Mg/rok, przy stężeniu LZO do 100 mg/m3.
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z 4 VIII 2003 r., począwszy od 3 X 2003 r. istnieje obowiązek instalowania urządzeń oczyszczających dla wszystkich drukarń uruchomionych po 29 III 2000 r., a od 1 XI 2007 r. – dla wszystkich pracujących drukarń uruchomionych przed 29 III 2000 r. (Dz.Ustaw nr 163 poz. 1584 z 18 IX 2003 r.).
więcej | Marzec | Technologie
Herbert Czichon
We wcześniejszych numerach „Świata DRUKU” opisano technologię wykonywania form fleksodrukowych metodą laserowo-fotochemiczną (nr 1/2001, s. 32–41) i bezpośredniego grawerowania (nr 3/2001, s. 30–35) oraz tuleje formowe (nr 7/8/2001, s. 38–45). Celem tego artykułu jest przedstawienie (na podstawie literatury i prac własnych) technologii montażu form na cylindrach i tulejach formowych.

Cel montażu
Celem montażu jest przymocowanie form fleksodrukowych do powierzchni cylindra formowego lub tulei formowej. Jednym z podstawowych wymagań dotyczących montażu form fleksodrukowych jest zapewnienie całkowitego przylegania formy do powierzchni cylindra formowego w procesie drukowania, a także bezproblemowe zdjęcie formy po wydrukowaniu nakładu. Kolejnym ważnym wymogiem jest zapewnienie możliwości dokładnego usytuowania formy na cylindrze, co jest warunkiem bezproblemowego pasowania kolorów i dobrego drukowania.
więcej | Marzec | Fleksografia
W dniu 6 lutego br. w Bazylei (Szwajcaria) odbyło się uroczyste otwarcie Advanced Technology Center firmy Mark Andy – znanego na całym świecie producenta zaawansowanych pod względem technologicznym wąskowstęgowych maszyn fleksograficznych. Centrala Mark Andy znajduje się w St. Louis w Stanach Zjednoczonych. Firma ma bogatą historię i doświadczenie w dostarczaniu dla rynku etykiet i opakowań rozwiązań zwiększających efektywność, jakość i opłacalność produkcji. Mark Andy oferuje m.in. urządzenia drukujące marki Mark Andy i Comco oraz systemy do utrwalania UV i części zamienne.
Firma posiada biura sprzedaży i dystrybucji we Francji, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii. Nowo powstałe Centrum ma polepszyć komunikację z klientami, zapewnić dokładne zapoznanie się z maszynami i praktyczne poznanie możliwości druku jeszcze przed dokonaniem zakupu.
W dniu otwarcia Centrum Technologicznego miało także miejsce poranne spotkanie dla prasy branżowej, podczas którego kierownictwo Mark Andy przedstawiło dziennikarzom politykę firmy, najnowsze osiągnięcia – głównie na obszarze Europy, oraz najbliższe plany związane z ekspansją Mark Andy i perspektywy rozwoju firmy na rynku europejskim. Z przedstawicielami prasy spotkał się zarząd firmy Mark Andy Inc. z St. Louis – Paul Brauss, dyrektor generalny, Greg Palm, wicedyrektor do spraw sprzedaży i marketingu oraz Mary Sullivan, manager do spraw marketingu, a także gospodarz wydarzenia – dyrektor generalny Mark Andy Europe, Dieter Huck.
więcej | Marzec | Maszyny i urządzenia
Jesienią 2006 roku na rynku polskim pojawiła się nowa usługa – serwis czyszczenia wałków i tulei rastrowych. Firma Barmey, przedstawiciel wielu wiodących dostawców dla rynku fleksograficznego, zakupiła preferowany przez Apex Europe system czyszczący BioJet.
Apex Europe prowadzi badania różnych metod czyszczenia pod kątem ich oddziaływania na wałki rastrowe. Na rynku istnieje bowiem wiele systemów stosujących metody czyszczenia, które znacznie skracają żywotność aniloksów. Najczęściej mamy do czynienia z wysokim ciśnieniem – nawet do 100 barów, agresywnym środkiem czyszczącym – pH do 13,5, i dodatkowo z wysoką temperaturą. Oczywiste jest, że po pewnym czasie skutki takiego czyszczenia są opłakane.
więcej | Marzec | Serwis
Wbrew zasadom zaczniemy od końca. Często mówi się bowiem, że „koniec wieńczy dzieło”. W przypadku wielu prac graficznych takim zwieńczeniem dzieła jest jego efektowna oprawa. Nie poruszając tematu ram, który jest wręcz niezmierzony, chcielibyśmy zwrócić uwagę na inny, nie mniej dekoracyjny element wielu opraw. Passe-partout, bo o nim mowa, poprzez kolor(y) i szerokość kartonowego marginesu wydatnie podkreśla wyrazistość kompozycji pracy i zwiększa jej walory estetyczne. Spełnia również rolę ochronną przy oprawie prac wykonanych w tak subtelnych technikach, jak grafika, akwarela czy pastel – dystansując je od szyby chroniącej przed wilgocią i kurzem.
Zapewne każdy, kto para się różnego rodzaju pracami graficznymi i nie boi się twórczych wyzwań, odczuwał niejednokrotnie pokusę samodzielnego, efektownego wykończenia swojej pracy. Droga realizacji tejże uległa w ostatnim czasie bardzo znacznemu skróceniu i w wielu przypadkach nie wymaga już odwiedzin u zawodowego „oprawcy”. Praktycznie wystarczą odwiedziny w specjalistycznym sklepie, w którym można zaopatrzyć się w odpowiednie materiały i narzędzia.
więcej | Marzec | Narzędzia
W roku 2003 Deutsche Post zapoczątkowała na obszarze aglomeracji Hannover projekt „Einkaufaktuell”. Projekt polega na rozsyłaniu pocztą pakietu reklamowego, na który składa się do ośmiu załączników w postaci różnych gazetek reklamowych oraz programu TV. Stopniowo projekt został rozszerzony na wszystkie ważniejsze aglomeracje w Niemczech. Dzisiaj Einkaufaktuell dostarczane jest w aglomeracjach: Hamburg, Hannover, Berlin, Rhein/Main und Rhein/Necker, München, Nürnberg, NRW Rheinland, NRW Ruhr, NRW Kölner Bucht oraz Weser/Ems i Saarland. Einkaufaktuell otrzymuje co sobota ok. 14,7 miliona gospodarstw domowych (z wyjątkiem gospodarstw odmawiających przyjęcia reklamy).
Dostarczanie Einkauf-aktuell jest uzależnione od zamawianych obszarów dystrybucji prospektu. Zastrzeżone są dostawy specjalne i regulacje dotyczące dni wolnych od pracy. Przedsiębiorstwa zamieszczające reklamę decydują o tym, czy życzą sobie dystrybucji reklamy skierowanej do gospodarstw domowych na całym obszarze dystrybucji, czy tylko na wybranych obszarach kodu pocztowego, w określonych miejscowościach lub częściach miejscowości. Zwiększoną uwagę konsumenta zapewnia z pewnością również wygodny rodzaj opakowania oraz dostawy: zamiast znajdować codziennie w skrzynce pocztowej najróżniejsze materiały reklamowe poszczególne gospodarstwa domowe otrzymują raz w tygodniu, z reguły w sobotę, porządnie konfekcjonowany i zafoliowany plik prospektów odnoszących się do ich obszaru zamieszkania. Od jesieni 2006 w aglomeracjach Rhein-Main (od Arvato Neckerslum) oraz Berlin przesyłki dostarczane są również w środy. Tutaj jako nośnik reklamy służy regionalny kalendarz imprez.
więcej | Marzec | Maszyny i urządzenia
W dniach 27–30 marca 2007 r. odbędą się w Poznaniu Międzynarodowe Targi Maszyn, Materiałów i Usług Poligraficznych Poligrafia – największe w Polsce targi branży poligraficznej, o ugruntowanej renomie. Co roku gromadzą one wystawców z Polski i ze świata. W ostatniej edycji w 2005 r. uczestniczyło łącznie 419 firm z 20 krajów, a powierzchnia wystawiennicza zajmowała blisko 9000 m2, co stanowiło 20-procentowy wzrost w stosunku do poprzedniej edycji targów w roku 2003.
Największe firmy, dużo nowości, światowe i polskie premiery maszyn – to wszystko czeka w Poznaniu. Wystawiają się tam producenci z następujących sektorów poligrafii: reprodukcja, sprzęt do przygotowania form drukowych, maszyny drukujące, maszyny i urządzenia introligatorskie, urządzenia do uszlachetniania papieru, urządzenia do etykietowania, urządzenia do produkowania i przetwarzania materiałów poligraficznych, maszyny do produkcji opakowań zadrukowanych, urządzenia kontrolno-pomiarowe i pomocnicze, części zamienne i podzespoły, usługi poligraficzne, materiały i akcesoria eksploatacyjne, wydawnictwa.
Równolegle do targów Poligrafia odbędą się targi Euro-Reklama Outdoor Expo, zorganizowane z myślą o profesjonalistach zajmujących się: drukiem wielkoformatowym, komunikacją wizualną, produkcją, importem i dystrybucją materiałów oraz urządzeń do produkcji reklam, usługami reklamowymi, fotografią reklamową, usługami wystawienniczymi, rozwiązaniami POS (promocja punktów sprzedaży, display etc.), wydawnictwami specjalistycznymi i portalami branżowymi.
W wydaniu lutowym „Świata DRUKU” zamieściliśmy pierwszą część targowych prezentacji firm. Poniżej przedstawiamy, w kolejności alfabetycznej, pozostałe zapowiedzi ekspozycji.
więcej | Marzec | Targi
Prezentacja firm wystawiających się na wspólnym stoisku - nr 135 w hali 5 podczas targów Poligrafia
Bernhardt Maschinenbau OHG
91077 Neunkirchen am Brand, Weyhausenstrasse 9
Tel. 49 (0) 91 3470 7315 0, Fax: 49 (0) 91 3470 7315 90
Firma Bernhardmaschinen OHG jest producentem maszyn składająco-klejących. Maszyny przystosowane są do produkcji m.in. kopert CD, folderów prezentacyjnych, pochewek tekturowych. Maszyny mają budowę modułową, co daje możliwość łączenia ich z maszynami innych producentów.


CMDRUK
90-562 Łódź, ul. Łąkowa 7/9
tel./fax: 48 (0) 42 6377 143, e-mail: cmdruk@cmdruk.pl
Firma reprezentuje najlepszych europejskich producentów w zakresie: części eksploatacyjnych do zwojowych maszyn offsetowych oraz falcerek; głowic szyjących drutem Müller Martini; części zamiennych do systemów dyszowych do klejenia na gorąco; wykrojników.


Digikett GmbH
24960 Glücksburg, Gildestr. 6
Tel. int. 49 (0) 46 3162 2084, Fax int. 49 (0) 46 3162 2085, e-mail: info2@digikett.de
Firma oferuje: karty plastikowe do zadruku na drukarkach laserowych; folię holograficzną do zabezpieczeń; etykiety zintegrowane na formularzach; PIN+TAN – systemy bezpieczeństwa; specjalne druki reklamowe i urzędowe.


Eukalin Spezial-Klebstoff Fabrik GmbH
52249 Eschweiler, Ernst-Abbe-Str. 10
Tel. 49 (0) 24 0364 5022, Tel./Fax: 49 (0) 24 0364 5026, e-mail: eukalin@eukalin.de
Firma Eukalin produkuje kleje zarówno do klejenia na zimno, jak i na gorąco, przeznaczone dla przemysłu papierniczego. Kleje te stosowane są między innymi do bindowania, klejenia kopert i pudełek, oraz w produkcji opakowań dla przemysłu spożywczego i farmaceutycznego.


Lutz-Bohne GmbH & Co.KG
41516 Grevenbroich, Römerstr. 110
Tel. 49 (0) 21 8127 0651, Fax: 49 (0) 21 8127 0653, mobil: 49 (0) 172 2535 822, e-mail: info@lutz-bohne.de
Lutz-Bohne jest przedstawicielem firmy FBM, znanego na świecie producenta maszyn do dalszego przetwarzania po druku. Priorytetowe produkty w dystrybucji to: etykieciarki, linie do pojedynczego foliowania, układarki.


Menges Solutions GmbH
12459 Berlin, Ostendstr. 25
Durchwahl: 49 (0) 30 5304 1182, Fax: 49 (0) 30 5304 1185
Podczas targów Poligrafia firma zaprezentuje wycinarkę rotacyjną Punch 380 – kreatywny system do wycinania, mający zastosowanie w produkcjach niskonakładowych oraz w drukach cyfrowych. Dodatkowo przedstawi maszynę bindującą (klejącą) na gorąco wraz z półautomatyczną falcerką do małych i średnich systemów, a także w opcji bez falcerki.


MWT GmbH
19075 Holthusen, Steinweg 2
Tel: +49 (0) 38 6584 4717, e-mail: mwt-h@t-online.de
MWT GmbH produkuje maszyny wykorzystywane do obsługi poczty. Najbardziej interesujące są niezawodne maszyny kopertujące o specjalnej konstrukcji. Cena jest zawsze proporcjonalna do możliwości maszyny.


Nordfalz GmbH & Co KG
29413 Diesdorf, Am Klingbusch 4
Tel: +49 (0) 39 0293 9358 0, e-mail: service@nordfalz.de
Firma ma wieloletnie doświadczenie w zakresie maszyn falcujących i innych maszyn specjalnego przeznaczenia. Prowadzi serwis i naprawy walców do falcerek takich jak Herzog+Heymann, MBO. Oferuje również specjalne rozwiązania do maksymalnej optymalizacji produkcji.
| Prezentacje
Podczas najbliższych targów Euro-Reklama Outdoor Expo wydawnictwo Polski Drukarz sp. z o.o., wydawca magazynów „Świat DRUKU” i „Pro-KREACJA”, przy współpracy Międzynarodowych Targów Poznańskich, organizuje galerię „Kampanii reklamowych roku 2006 na nośnikach zewnętrznych”. W galerii zostaną zaprezentowane projekty layoutów reklam outdoorowych, a także zdjęcia nośników podczas trwania kampanii.
Materiały graficzne udostępniła firma Cityboard Media, na której nośnikach były realizowane kampanie.
więcej | Marzec | Targi
Ostatnio firma Plotserwis z Opola dokonała w firmie Fabryka Reklamy NOWA w Bielsku-Białej pierwszej w Polsce instalacji maszyny FY-3360EC, dużego, znanego na świecie producenta dalekowschodniego, firmy F.Y.Union. Nova wykonuje siatki i osłony rusztowaniowe z nadrukiem, druk wielkoformatowy na mediach typu: winyle, papiery na billbordy i citylighty, folie na samochody, autobusy, tramwaje; flagi drukowane metodą termosublimacji. Od Plotserwisu Nova zakupiła maszyny: FY-3360EC 3,3 m (F.Y.Union), Agfa 1,3 m oraz trymer elektryczny 3,6 m. Również DGI VTIII pojawił się tam niejako za pośrednictwem firmy Plotserwis. Marek Polewka, właściciel drukarni, twierdzi, że współpraca z tym dostawcą układa się wyjątkowo dobrze, a z dostarczonych maszyn jest w pełni zadowolony.
O nowych ploterach rozmawiamy z Marcinem Janickim, współwłaścicielem Plotserwisu.
więcej | Marzec | Druk wielkoformatowy
SIGNTECH C.E., polski partner handlowy firmy NUR Macroprinters, światowego lidera w branży, wprowadza właśnie na rynek nową drukarkę NUR Tempo Q. To już piąta drukarka tego renomowanego producenta pracująca w systemie UV, która debiutuje w ciągu ostatnich czterech lat. Zdobyte przez firmę NUR doświadczenia zaowocowały stworzeniem rewolucyjnej drukarki, jaką jest Tempo Q, otwierając tym samym potencjalnym użytkownikom drzwi do nowych możliwości biznesowych.
Dzięki wykorzystaniu technologii UV NUR Tempo Q drukuje bezpośrednio na praktycznie każdym materiale płaskim o grubości do 50 mm, w tym na materiale perforowanym (m.in. tektura falista, tektura z wkładką z pianki poliuretanowej, tworzywo sztuczne, płyta akrylowa, pleksiglas, polipropylen, polistyren, poliwęglan, szkło, drewno, aluminium). Opcjonalny system druku z roli na rolę, pozwalający na wykorzystanie elastycznych nośników, zdecydowanie podnosi funkcjonalność plotera.
więcej | Marzec | Druk wielkoformatowy
W dniu 15 lutego br. na wydziale Inżynierii Produkcji w Warszawie odbyły się dziesiąte już Poligraficzne Konfrontacje zorganizowane przez Stowarzyszenie Absolwentów Instytutu Poligrafii Politechniki Warszawskiej. Tym razem tematem spotkania był Color Management w przemyśle poligraficznym. Podczas Konfrontacji omówiono zagadnienia dotyczące systemów proofingu, takie jak remote proofing, kalibracja, konwersja barw, tworzenie profili ICC oraz możliwość uwzględnienia odmiennych od standardowych warunków obserwacji i oświetlenia. Słuchaczami konfrontacji byli głównie przedstawiciele drukarń i studiów graficznych oraz studenci i absolwenci Instytutu Poligrafii. Jak zwykle „Świat DRUKU” objął patronat medialny nad konfrontacjami.
Przybyłych gości powitała Maria Kwiatkowska, prezes zarządu SAIP. Pierwszą część spotkania stanowiły prezentacje przedstawicieli firm zajmujących się rozwiązaniami proofingowymi, a przede wszystkim oprogramowaniem niezbędnym do uzyskania cyfrowego wydruku próbnego. Stanisław Winiecki, reprezentujący firmę Grafikus – Systemy Graficzne, omówił ofertę GMG Color. Opowiedział przede wszystkim o urządzeniach do kalibracji i jak przebiega jej proces, a także o zdalnej kalibracji (remote proofing) – czyli o sytuacji, kiedy system wydruków próbnych znajduje się u klienta. Przedstawił GMG ColorServer – oprogramowanie służące do automatycznej konwersji przestrzeni, skalowania, wyostrzania obrazu, separacji i linearyzacji. Zapewnia ono stabilność drukowania i jego przewidywalne rezultaty. Prelegent zwrócił tez uwagę na produkt o nazwie InkOptimizer – software przeznaczony dla firm, którym zależy na stabilniejszym druku i oszczędnościach.
Automatycznie stabilizuje on i optymalizuje zużycie farby.
więcej | Marzec | Relacja
Chociaż sektor druku plakatów korzysta głównie z wielkoformatowych drukarek cyfrowych, to jednak duża część produkcji tego typu drukowana jest jeszcze w technice offsetowej. Przy druku plakatów i afiszy najważniejszym parametrem powodzenia jest zastosowanie odpowiednich, specjalnych farb drukowych. Cała sztuka właściwego drukowania plakatów i afiszy polega na tym, aby kolory ostatniego dnia ekspozycji wyglądały dokładnie tak jak pierwszego.
Plakaty i afisze są produktami, które poddaje się przede wszystkim długiej ekspozycji w świetle słonecznym; narażone są one jednak także na oddziaływanie innych czynników atmosferycznych, takich jak wilgoć, woda, związki alkaliczne pochodzące z klejów i rozpuszczalniki. Wyprodukowane we właściwy sposób powinny gwarantować niezmienność wydrukowanych motywów barwnych przez cały okres swojej żywotności. Niektóre z nich przeznaczone są do ekspozycji krótkotrwałej, kilkudniowej, inne muszą zachować swój pierwotny wygląd przez wiele tygodni lub miesięcy, niezależnie od warunków ich eksponowania.
Dlatego też bardzo ważnym aspektem jest właściwy dobór farb przeznaczonych do ich drukowania. Nie można kierować się zasadą, że „jakoś to będzie”, ani domniemaniem, że druk opuszczając drukarnię odpowiada kolorystycznie zapotrzebowaniom zleceniodawcy. Drukarz, aby zapobiec ewentualnym reklamacjom, powinien zawsze pamiętać o właściwej, dostosowanej do potrzeb produktu charakterystyce właściwości farby.
Światłotrwałość to najważniejsza cecha farb plakatowych i oznacza odporność na działanie światła. Opracowana w 1965 roku norma DIN 16525 „Kontrola druków i farb drukowych dla przemysłu poligraficznego” rozróżnia aspekty kontroli i oceny swiatłoodporności. Z jednej strony dotyczy ona druków wykonanych przy zastosowaniu dowolnej techniki drukowania, na dowolnym podłożu i w dowolnych warunkach, a z drugiej strony dotyczy farb drukowych, dla oceny których należy wykonać dokładnie zdefiniowane przez tę normę próbki druku.
więcej | Marzec | Materiały
Color Management w idei prosty, w praktyce okazuje się zagadnieniem bardzo złożonym, wymagającym dużych nakładów finansowych, jak i bardzo szerokiej wiedzy. Dlatego dla wielu mniejszych firm i użytkowników prywatnych tego typu system pozostawał jak dotąd w sferze marzeń. Powstała idea stworzenia systemu przystępnego finansowo i prostego w obsłudze. Te założenia legły u podstaw nawiązania współpracy pomiędzy trzema firmami: Eizo – producentem zaawansowanych monitorów graficznych LCD, Epson – wiodącym producentem drukarek atramentowych, i X-Rite – od lat produkującym kolo-rymetry i spektrofotometry.
System, co podkreślamy, miał być rozwiązaniem ekonomicznym, prostym w obsłudze, a więc nie wymagającym szerokiej wiedzy technicznej. Grupa docelowa to amatorzy, pasjonaci oraz małe i średnie firmy edytujące głównie materiał fotograficzny.
Przy takich założeniach jako wzorcowe drukarki wybrano modele z serii Epson UltraChrome K3. Drukarki te charakteryzują się wyjątkową jak na tego typu urządzenia stabilnością parametrów druku, trwałością i niezmiennością uzyskanego wydruku oraz doskonałym balansem szarości i gradacją tonów przy druku zarówno czarno-białym, jak i kolorowym. Wart podkreślenia jest również fakt, że dzięki precyzji wykonania poszczególne egzemplarze różnią się między sobą w minimalny sposób.
więcej | Marzec | Zarządzanie barwą
Na pytania „Świata DRUKU” odpowiada Urs Schlatter, champion produktu tobacco i dyrektor zarządzający Global Tobacco Centres of Excellence Sun Chemical Szwajcaria

„Świat DRUKU”: Czy w ciągu ostatnich dwóch lat opracowali Państwo nowe rodzaje farb (np. farby do uzyskiwania efektów specjalnych), które mogłyby podnieść atrakcyjność opakowań papierosów?
Urs Schlatter: Sun Chemical ściśle współpracuje z wieloma firmami z branży tytoniowej oraz ich podwykonawcami w zakresie aplikacji farb i lakierów graficznych służących uzyskaniu efektów specjalnych poprawiających estetykę wyrobów tytoniowych i ich opakowań. Nie zawsze oznacza to konieczność stosowania nowych farb czy lakierów. Większość dostawców farb dysponuje bowiem podobnymi materiałami specjalistycznymi. By jednak wynik był naprawdę wyjątkowy, gwarantujący większą atrakcyjność produktów tytoniowych i ich opakowań, potrzebne jest doświadczenie, które sprawia, że efekty specjalne będą współgrać i uzupełniać się wzajemnie, tak by możliwe stało się uzyskanie konsekwentnej kolorystyki w połączeniu np. z efektami matu, połysku, rozjaśnienia, przygaszenia czy odcienia perłowego.
Sun Chemical przedstawił niedawno SunScreen, nową technologię, której działanie wykracza poza samo opakowanie. Może ona być wykorzystywana w procedurach śledczych, pozwalając na błyskawiczną identyfikację produktu bez konieczności stosowania taggantów czy markerów. SunScreen pozostawia na całym produkcie swoiste „odciski palców”. Może być używany dla zagwarantowania jakości surowca lub na etapie produkcji, bez szkody dla produktu. Przy użyciu SunScreen firmy tytoniowe są w stanie szybko ocenić, czy dany papieros jest ich własnym produktem, nawet jeśli zawiodły inne zabezpieczenia zastosowane na samym produkcie lub opakowaniu.
więcej | Marzec | Materiały
Dnia 16 stycznia 2007 roku w Cafe l’Europe w Warszawie odbyło się śniadanie prasowe, podczas którego firmy Antalis Poland i 3M uroczyście podpisały umowę o wzajemnej współpracy. Umowa, nawiązana na czas nieokreślony, dotyczy dystrybucji przez Antalis Poland produktów 3M na terenie Polski. Firmy są nastawione na wieloletnią współpracę, w ramach której poprzez sieć sprzedaży Antalis klienci w Polsce uzyskają pełny dostęp do wielu produktów 3M. Nawiązana współpraca firmie Antalis daje możliwość poszerzenia oferty materiałów reklamowych o najwyższej klasy produkty 3M, firmie 3M stwarza platformę dystrybucji produktów z wykorzystaniem systemu sprzedaży i logistyki międzynarodowego dystrybutora.
Joanna Smolińska, dyrektor zarządzający Antalis Poland na Polskę, Czechy i Słowację w swoim wystąpieniu zaprezentowała dotychczasowe dokonania i najbliższe plany firmy. „Wyraźnie widać korzyści, jakie oferuje połączenie naszych produktów z rozwiązaniami do wizualizacji partnera. Wiemy, że firmy takie jak 3M Poland dostarczają swoim klientom najlepsze jakościowo i najbardziej kompleksowe rozwiązania, dlatego zdecydowaliśmy się na długofalową współpracę” – stwierdziła.
więcej | Marzec
W dniach 6–8 lutego 2007 roku w warszawskim Centrum Expo XXI odbyła się III edycja Międzynarodowych Dni Reklamy RemaDays, organizowanych przez firmę GJC Inter Media sp. z o.o., wydawcę kwartalnika „Gifts Journal”. Na powierzchni 10 tys. m2 swe stoiska miało blisko 330 wystawców. Wedle obliczeń organizatorów imprezę odwiedziło prawie 6000 zwiedzających z kraju i zagranicy.
W pierwszym dniu targów rozlosowano wśród gości targowych ekskluzywny Laptop Lamborghini VX 1 firmy Asus. Notebook trafił w ręce Agnieszki Pająk, dyrektora zarządzającego ART Vision z Jaworzna.
Również pierwszego dnia imprezy w warszawskim klubie Arco odbyła się Gala Wystawców, podczas której zostały wręczone „Korony Reklamy” (nagrody dla najlepszych firm w branży artykułów reklamowych) oraz „Displayery” (nagrody dla najlepszych w Polsce producentów ekspozytorów).
Korony Reklamy otrzymali: w kategorii „producent” I miejsce – Leszczyńska Agencja Wydawnicza, II – B&B Słodycze Reklamowe, III – Senator Polska; w kategorii „importer” I miejsce – Macma Polska, II – Pomorska Agencja Reklamowa, III – Visanen. Koronę Reklamy dla najlepszej agencji reklamowej programu „Solidni w biznesie” zdobyła agencja Media Nord.
więcej | Marzec | Relacja

  | < 1 >  2  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o