Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się

Kwiecień


Nominacje w konkursie o nagrodę Złotego Gryfa
Na posiedzeniu w dniu 23 marca 2007 roku Komisja Konkursu o nagrodę Złotego Gryfa, organizowanego przez Polską Izbę Druku, oceniająca nadesłane prace pod względem jakości ich wykonania postanowiła przyznać następujące nominacje w poszczególnych kategoriach:

• kategoria „książka wielobarwna w oprawie złożonej”
– Photography inspiration – OZGraf z Olsztyna
– Ludzie w Vogue – stulecie portretów – Druk Intro z Inowrocławia
– Powiększenie – Nowy Cmentarz Żydowski w Krakowie – Pozkal z Inowrocławia
– Baśnie z całego świata – Zapolex z Torunia
– Mała forma – wielka sztuka – PWPW z Warszawy
• kategoria „książka wielobarwna w oprawie prostej”
– Malarstwo polskie XXI w. – Leograf Group z Czosnowa
– Uśmiech świata – OZGraf
– Biblia fotografii – Druk Intro z Inowrocławia
– Matecki – Winkowski sp. z o.o. z Piły
• kategoria „książka jednobarwna w oprawie złożonej”
– Babcia na jabłoni – Drukarnia Wydawnicza im. W.L. Anczyca z Krakowa
– Det Malrettede Liv – DNT oddział PAP z Warszawy
• Kjare hjelper – OZGraf
• kategoria „książka jednobarwna w oprawie prostej”
Nominowano jeden tytuł i przyznano mu Nagrodę Złotego Gryfa, innych nominacji nie było
• kategoria „akcydens opakowaniowy”
– Tarantula 2006 – P.P.U.H. Tamir z Bystrzycy Kłodzkiej
– Flowe – Netbox z Gostynia
– Izabella Smith – Netbox
• kategoria „akcydens informacyjny”
– Prenessa – Leograf Group z Czosnowa
– kalendarz ścienny – Drukpol z Sulejówka
– Katalog Toffi – OZGraf
– Kalendarz Bundesliga – Interak z Czarnkowa
• kategoria „czasopismo wielobarwne”
– Dom & Wnętrze nr 12(135)/2006 – Winkowski sp. z o.o. z Piły
– Brief – Zapolex z Torunia
– Polish Market – Taurus z Halinowa
• kategoria „gazeta”
– Gazeta Wyborcza (18.12.2006) Stołeczna – Agora SA z Warszawy
– Gazeta Wyborcza (20.12.2006) Katowice – Agora SA z Tychów
– Rzeczpospolita – Warszawa Print z Raszyna.

Kolejność podania nominowanych tytułów jest przypadkowa. Większa niż trzy liczba nominowanych tytułów w poszczególnych kategoriach wynika ze zdobycia przez poszczególne prace w danej kategorii takiej samej liczby punktów.
Następne posiedzenie Komisji Konkursowej, na którym spośród nominowanych prac wyłonieni zostaną zwycięzcy w poszczególnych kategoriach, odbędzie się 25 kwietnia. Uroczyste ogłoszenie wyników tegorocznego konkursu nastąpi w czasie Gali konkursowej na Balu Polskiej Izby Druku w dniu 19 maja 2007 r. w warszawskim hotelu Sheraton.


Trzy medale dla Chespy
Dzień 24 marca 2007 r. był z pewnością jednym z najlepszych w historii firmy Chespa. Tego dnia bowiem firma zdobyła trzy medale w ogólnoświatowym konkursie Cyrel Grand Prix. Jego finał odbył się w Walencji. Oceniono prawie 2000 prac.
W kategorii „konwersja z rotograwiury do flexo” Chespa otrzymała Złoty Medal za pracę Cappuccino (druk: Bahpol Kłobuck). W kategorii „druk na tekturze falistej – fala B, C, A” firma zdobyła medal srebrny za zbiorczy karton na piwo „Dog in the Fog” drukowany w TFP Kórnik. Również z tej drukarni pochodzi pudełko „Pilsner Urquell”, które wyróżniono w kategorii „konwersja z offsetu do flexo”.
Chespa jest jedyną nagrodzoną przygotowalnią z naszego kraju, a ze względu na liczbę medali znalazła się w czołówce wszystkich laureatów.


IX Forum Fleksograficzne
W dniach 24–25 kwietnia 2007 r. Zrzeszenie Polskich Fleksografów organizuje w Warszawie IX Forum Fleksograficzne, składające się z konferencji oraz towarzyszącej jej wystawy. IX Forum organizowane jest jako jedyne w tym roku. Kolejne – jubileuszowe, X Forum zaplanowano na rok 2008, po targach drupa. Relacja z IX Forum Fleksograficznego ZPF ukaże się w jednym z najbliższych wydań „ŚD”.
więcej | Kwiecień | Aktualności
Nowa płyta cyfrowa Asahi do flekso
Wśród cyfrowych płyt cienkich Asahi przeznaczonych do technologii fleksograficznej nowość stanowi płyta o symbolu DSF, średniomiękka, spełniającą najwyższe wymagania przy zadruku rastrów i pól aplowych na różnych powierzchniach.
Firma Asahi produkuje obecnie dwa rodzaje płyt cyfrowych do flekso: płyty AFP cienkie i grube. AFP cienkie to DSH, DHD, DSF, o grubościach 1,14; 1,70; 2,54 i 2,84 mm. AFP grube to DSQ o grubościach 2,84; 3,18; 3,94 i 4,32 mm.
Płyta DSF nadaje się świetnie do druku opakowań wysokiej jakości na wszystkich materiałach, nawet o szorstkiej powierzchni. Cechuje ją znakomity transfer farby i pokrycie powierzchni na różnych powierzchniach (w tym szorstkich), uniwersalność, balansowana reprodukcja w światłach, półtonach i w tekście, dobre pokrycie farbą w tonach średnich z małym przyrostem punktów, duża tolerancja naświetlania, wysoka odporność na ozon, dobra reprodukcja bardzo drobnych szczegółów i doskonały kontrast, duża elastyczność – możliwość mocowania na cylindrach o małej średnicy.
Płyta cyfrowa jest zbudowana identycznie jak analogowa. Oznacza to, że posiada podłoże poliestrowe, warstwę fotopolimeru i czarną maskę węglową (LAMS) o grubości 2–3 mikrony, czułą na promieniowanie IR o długości fali 70–2000 nm. Płyty wypalane są w specjalnych urządzeniach za pomocą lasera. Maska na wierzchu płyty fotopolimerowej zastępuje tradycyjny negatyw i jest usuwana w procesie wypalania laserem w miejscach drukujących (ulega wyparowaniu), natomiast pozostała maska rozpuszcza się w solwencie podczas wymywania. Cechą unikalną i dużą zaletą maski węglowej w płytach Asahi jest jej doskonała elastyczność i odporność na pęknięcia oraz zarysowania, a także wysoki stopień adhezji.
Dystrybutorem płyt Asahi jest Eurintrade Polska sp. z o.o.


Duplo do obsługi cyfry i offsetu
W ostatnim czasie w drukarni Kolumb w Katowicach rozpoczął pracę system do produkcji broszur Duplo 2000. Kolumb to jeden z coraz liczniejszej grupy zakładów w Polsce, które realizują prace zarówno w technologii cyfrowej, jak i tradycyjnego offsetu. System Duplo obsługuje tu obie technologie. Jego dostawcą była firma Tadan z Katowic – dealer firmy Duplo Polska.
Drukarnia Kolumb istnieje od 1994 r. Zaczynała od realizacji zleceń w technologii cyfrowej. Firma szybko jednak przekonała się, że powodzenie przedsięwzięcia gwarantuje produkcja zarówno w tej, jak i w tradycyjnej technologii. Stąd od trzech lat inwestuje także w offsetowe maszyny drukujące i obecnie ponad 50% produkcji drukarni to prace wykonywane właśnie na tych urządzeniach (pozostałe niemal 50% to produkcja cyfrowa, której niewielki odsetek stanowi wielki format). Firma specjalizuje się w produkcji szeroko pojętego akcydensu i obsługuje przede wszystkim agencje reklamowe, choć również pozyskuje bezpośrednio klientów docelowych.
System Duplo usprawnił pracę w introligatorni zakładu. Do momentu jego instalacji procesy obecnie wykonywane automatycznie odbywały się tu przy użyciu zdecydowanie mniej wydajnego urządzenia, albo ręcznie, co znacznie spowalniało proces produkcji. Istotnym atutem urządzenia jest również fakt, że gwarantuje ono stabilność procesu produkcyjnego. Posiada bowiem wewnętrzne czujniki wychwytujące błędy, co ułatwia ich eliminację.
System Duplo 2000 służy przede wszystkim do produkcji broszur z wydajnością do 2400 egzemplarzy w ciągu godziny. Konfiguracja zainstalowana w drukarni Kolumb składa się z dwóch dziesięciopółkowych wież zbierających (DC-10/60), mostu łączącego i agregatu szyjąco-złamującego (DBM-120), w pamięci którego można zapisać kilka często używanych zadań, co ułatwia, jak twierdzą pracownicy introligatorni, przełączanie między poszczególnymi pracami. W skład systemu wchodzi również układarka DBM-400STR.


Nowy wiceprezes w Xerox Corporation
Ursula M. Burns została powołana na stanowisko wiceprezesa firmy Xerox Corporation i jednocześnie weszła w skład zarządu. Jest to drugie co do ważności stanowisko w hierarchii firmy.
Ursula Burns wcześniej pełniła w firmie Xerox funkcję dyrektora Business Group Operations – działu odpowiadającego w skali globalnej za badania, inżynierię, marketing, produkcję i zakupy. Na nowym stanowisku Ursula Burns zachowuje wcześniejsze obowiązki i będzie nadzorowała politykę informacyjną firmy. Dodatkowo przejęła odpowiedzialność za korporacyjną strategię, politykę kadrową, marketing i księgowość globalną Xerox Corporation. Ursula Burns podlega bezpośrednio Anne M. Mulcahy – prezesowi i CEO Xerox Corporation.
Ursula Burns ma 48 lat. Ukończyła studia licencjackie na Polytechnic Institute of New York i zdobyła tytuł magistra z zakresu inżynierii Columbia University. Pracuje w Xerox Corporation od 1980 roku (zaczynała od wakacyjnych praktyk jako inżynier). Stopniowo awansowała na stanowiska związane z rozwojem i planowaniem produkcji. Od 1992 do 2000 roku Burns kierowała kilkoma komórkami firmy. W 2000 roku awansowała na stanowisko Senior Vice President, Corporate Strategic Services i objęła nadzór nad działami zakupów i produkcji. Została dyrektorem Xerox Business Group Operations w 2002 roku, na stanowiskach kierowniczych pracuje w Xeroksie od 1997 roku.
więcej | Kwiecień | Aktualności
Hubert Orowiecki
Fleksografia jest technologią bezpośredniego drukowania wypukłego wykorzystującą elastyczne formy drukowe, charakteryzujące się krótkim czasem relaksacji. Umożliwia zadrukowywanie chłonnych i niechłonnych podłoży drukowych. Stosowana jest głównie do produkcji materiałów dla przemysłu opakowaniowego.
Jako ciekawostkę przytoczę, że choć technologia fleksografii swoimi początkami sięga wczesnych lat dwudziestych XX wieku, obecną nazwę przyjęła dopiero w roku 1952. Wcześniej była znana jako druk anilinowy.
Fleksografia jest obecnie najbardziej dynamicznie rozwijającą się techniką druku. Dzięki innowacjom wprowadzonym w ostatnich latach technologia ta z powodzeniem konkuruje dziś z offsetem i wklęsłodrukiem.
Konkurencyjność fleksografii spowodowana jest dwoma głównymi aspektami:
• opłacalnością dla niskich nakładów
• wysoką jakością gotowych produktów otrzymywanych tą techniką.
więcej | Kwiecień | Fleksografia
Teoria wysokich liniatur, nowe rodzaje kałamarzyków


W poprzednich artykułach (patrz m.in. „Świat DRUKU” nr 9/2006) koncentrowałem się na przedstawieniu wad wałów chromowych w stosunku do wałów z powłoką nierdzewną i ceramiczną, zarówno w przypadku regeneracji, jak i produkcji nowych wałów klejowych i zbierających. Bardzo istotna jest tutaj tematyka tolerancji wykonania korpusów wałów. W poniższym artykule przedstawię różne możliwości wykonania zewnętrznej powierzchni wałów klejowych oraz nowe specyfikacje rastrów, które stanowią potencjał do optymalizacji procesu nakładania kleju.

Dostępne rozwiązania
Jeżeli mówimy ogólnie o wałach klejowych dla przemysłu tektury falistej, to mamy na myśli dwie podstawowe możliwości wykonania struktury ich powierzchni zewnętrznej. Z jednej strony – wał klejowy piaskowany, z drugiej zaś – rastrowy.
Wały chromowe o powierzchni piaskowanej są znacznie mniej trwałe, ale ich produkcja jest tańsza. Ilość kleju dozowana przez takie wałki jest trudna do zdefiniowania, w każdym razie zdecydowanie mniejsza niż dozowana przez strukturę rastrową.
Rastrowe wały chromowe o gęstości rastru 7 i 10 l/cm w porównaniu do wałów piaskowanych dozują bardzo dużą ilość kleju, a co więcej dozują w sposób równomierny na całej szerokości maszyny. Produkcja takich wałów jest bardziej kosztowna, jednak rekompensuje to ich znacznie dłuższa żywotność.
więcej | Kwiecień | Technologie
We wcześniejszych numerach „Świata DRUKU” opisano technologię wykonywania form fleksodrukowych metodą laserowo-fotochemiczną (nr 1/2001, s. 32–41) i bezpośredniego grawerowania (nr 3/2001, s. 30–35) oraz tuleje formowe (nr 7/8/2001, s. 38–45). Celem tego artykułu jest przedstawienie (na podstawie literatury i prac własnych) technologii montażu form na cylindrach i tulejach formowych. Jego część I została opublikowana w nr 3/2007 „ŚD”.
więcej | Kwiecień | Fleksografia
Nowością Oficyny Wydawniczej Politechniki Warszawskiej jest skrypt autorstwa prof. Herberta Czichona i dr Marii Czichon pt. „Formy fleksodrukowe”.
Obecnie fleksografia to najszybciej rozwijająca się technika druku stosowana do zadrukowywania opakowań i etykiet. Rynek opakowań i etykiet w Polsce rośnie, a w drukarniach pojawiają się coraz nowocześniejsze technologie i urządzenia. Dotąd w literaturze brakowało pełnego opracowania dotyczącego wykonywania form fleksograficznych i druku flekso, jednocześnie zawierającego dane na temat nowych materiałów. Lukę tę wypełnił omawiany skrypt.
Naszemu wydawnictwu jest szczególnie miło anonsować tę książkę, bowiem wiele informacji w niej zawartych po raz pierwszy pojawiło się w artykułach publikowanych przez Herberta Czichona i Marię Czichon na łamach „Świata DRUKU” (patrz Literatura na końcu skryptu).
Skrypt został napisany głównie dla studentów studiów dziennych, zaocznych oraz podyplomowych Instytutu Poligrafii, na Wydziale Inżynierii Produkcji Politechniki Warszawskiej. Może być również wykorzystywany przez studentów Instytutu Papiernictwa i Poligrafii Politechniki Łódzkiej oraz jako materiał uzupełniający przez nauczycieli i uczniów średnich szkół poligraficznych. Jest również przydatny dla pracowników zakładów fleksodrukowych, wydawnictw i organizacji oraz przedstawicielstw handlowych zajmujących się materiałami i urządzeniami fleksodrukowymi.
więcej | Kwiecień | Nowe książki
Grupa Saueressig dostarcza klientom na całym świecie formy drukowe do wklęsłodruku i  fleksodruku oraz walce i maszyny tłoczące. W ostatnim czasie dynamicznie rozwinęła segment flekso, wcielając w życie hasło: „Technologia flekso na zamówienie – całościowo, cyfrowo i wszechstronnie”. Grupa oferuje bogatą paletę produktów i usług. Wśród produktów możemy znaleźć między innymi: płyty fotopolimerowe, dwa rodzaje tulei (tuleje do druku bez końca i tuleje bezszwowe) oraz gumowe cylindry i tuleje.
Płyty oferowane są we wszystkich dostępnych na rynku grubościach: od 0,76 do 2,84 mm.
więcej | Kwiecień | Fleksografia
Marka Zeller+Gmelin jest synonimem wysokiej jakości i niezawodności w przemyśle farb drukowych. Firma ma za sobą 130 lat doświadczenia w badaniach, rozwijaniu technologii i produkcji materiałów poligraficznych i chemii. Jedynym w Polsce dystrybutorem produktów Z+G jest firma Pakmar sp. z o.o.
Ostatnio Pakmar wprowadził na polski rynek szereg nowych propozycji firmy Z+G. Są to m.in.:
więcej | Kwiecień | Materiały
Mimo że nazwa Edale kojarzona jest z produkcją maszyn do wąskowstęgowego druku flekso, w ciągu ostatnich lat firma poszerzyła swoją ofertę o maszyny dopasowane do wymogów zmieniającego się rynku fleksograficznego. Nowe rozwiązanie do produkcji etykiet RFID (Radio Frequency Identification) było promowane podczas trwających prawie cały grudzień ubiegłego roku dni otwartych Edale.
Dni otwarte przyciągnęły kilkudziesięciu przedstawicieli drukarń z terenu całej Europy, którzy odwiedzili fabrykę Edale. W czasie, gdy wspominano o pozostałych maszynach Edale podczas wrześniowych targów Labelexpo 2006 w Chicago, to właśnie oficjalna premiera Lambdy wzbudziła zainteresowanie odwiedzających.
Lambda oferuje szyte na miarę, a jednocześnie nieskończenie elastyczne rozwiązania. Technologia „plug-and-play” pozwala na wyspecyfikowanie każdej możliwej konfiguracji wykończenia, a otwarty projekt wykonania umożliwia regulację, rekonfigurację i ulepszenia.
Maszyna może być konfigurowana do każdej, pojedynczej lub wielokrotnej ścieżki wstęgi. Wyjątkowa wydajność osiągana jest poprzez połączenie wysokich prędkości produkcyjnych, krótkich czasów zmiany przyrządu i łatwości obsługi. W rezultacie ryzyko inwestycyjne jest minimalizowane. „Ten system nie jest jedynie rozwiązaniem do aplikacji RFID, jest to jedna z dostępnych opcji” – podkreśla Jeremy Westcott zajmujący się w Edale sprzedażą Lambdy. „W przeciwieństwie do konkurencyjnych maszyn nasza może być skonfigurowana do kolejnego wykonywania zupełnie innych prac, jak np. produkcja etykiet zintegrowanych, aplikacja różnego rodzaju elementów itp.”
Aby zdobyć i utrzymać przewagę konkurencyjną na zatłoczonym rynku etykiet, konieczne jest inwestowanie w urządzenia do specjalnych zastosowań. Ale na rynku szybko pojawiają się nowe wyspecjalizowane urządzenia, co oznacza trudność w oszacowaniu kosztów inwestycji np. w dedykowaną linię uszlachetniającą do pojedynczej aplikacji, gdyż takie maszyny mogą stać się zbędne, zanim jeszcze zdążą wygenerować oczekiwane zyski. Sytuacja taka nie dotyczy Lambdy Edale. Maszyna ta oferuje elastyczność konfiguracji dla jednej aplikacji, a następnie przekonfigurowania lub ulepszenia dla zupełnie innego rodzaju prac. Wszystkie jednostki bazowe mogą elektrycznie, elektronicznie i mechanicznie obsłużyć każdą liczbę modułów, która jest fizycznie możliwa do zamontowania na nich. Przeprowadzenie rekonfiguracji to prosta operacja polegająca na podłączeniu i przeniesieniu modułów i/lub wstawieniu nowych.
więcej | Kwiecień | Maszyny i urządzenia
Odciski w materiale podkładowym mogą mieć wiele przyczyn. Aby uniknąć problemów w procesach końcowych, np. przy zdejmowaniu etykiet z materiału wierzchniego, producent narzędzi sztancujących wink proponuje różnego rodzaju rozwiązania. Jednym z ważnych punktów jest kontrola wymiaru szczeliny.
Przy wykrawaniu etykiet samoprzylepnych ustawienie optymalnej głębokości wykrawania to specjalne zadanie dla osoby obsługującej agregat sztancujący. Jeśli ostrze nie przecina dostatecznie głęboko, materiał wierzchni nie jest dobrze oddzielony i pojawiają się kłopoty np. ze ściągnięciem ażuru. W takim wypadku najczęściej osoba obsługująca tak długo ustawia i zwiększa docisk, aż w końcu możliwe jest bezproblemowe oddzielenie etykiet. Jednym z częściej występujących problemów jest też za głębokie cięcie ostrza w materiale podkładowym. Jakie konsekwencje może to wywołać – o tym poniżej.
Ilustracja 1 przedstawia typowy schemat materiału samoprzylepnego, składającego się z materiału wierzchniego, warstwy kleju, warstwy silikonowej i warstwy podkładowej. Spośród czterech wariantów przedstawiających różne głębokości nacięć ostrza pierwszy (1) z nich jest optymalny.
Ostrze przecina dokładnie tak, że warstwa wierzchnia i warstwa kleju jest dobrze oddzielona, natomiast warstwa silikonowa pozostaje nieuszkodzona. Warianty 2–4 przeciwnie, ukazują za głębokie wgłębianie się ostrza przy wykrawaniu. Może to doprowadzić do sytuacji pokazanej w wariancie 4, kiedy to klej łączy się z włóknami materiału podkładowego, co wpływa negatywnie na dalsze procesy i w efekcie tego etykiety będą pozostawać na materiale podkładowym, a prawidłowe ich oddzielenie będzie utrudnione. W materiale podkładowym mogą pojawiać się odbicia, jak również może dochodzić do zrywania podkładu nośnego przy zdejmowaniu etykiet.
więcej | Kwiecień | Etykiety
Tegoroczna edycja targów Poligrafia już za nami. Targi odwiedziło 14 tys. profesjonalistów z branży. Swoją ofertę na 330 stoiskach (w 2005 roku było to 289 stoisk) zaprezentowało ponad 500 firm z kilkunastu krajów. Ekspozycja targowa zajęła niemal 11 tys. m2 powierzchni – była niemal o 30% większa niż dwa lata temu.
Najliczniej reprezentowane były sektory: maszyn drukujących – 64 firmy (w 2005 roku – 18) i opraw oraz urządzeń introligatorskich – 68 firm (2005 – 7).
W pawilonie 3A znalazła swoje miejsce ekspozycja specjalna o nazwie Miasteczko Drukarń Polskich, mająca na celu promocję polskich usług poligraficznych. Wzięło w niej udział 27 firm.
więcej | Kwiecień | Targi
ACCHSH
Nagrodzony Złotym Medalem targów Poligrafia 2007 system produkcyjny PuzzleFlow v.3 był najważniejszym nowym rozwiązaniem promowanym przez firmę ACCHSH na poznańskiej wystawie. Poligrafia 2007 była pierwszą ważną imprezą branżową, na której firma ACCHSH (wcześniej ACC HSH Group) pojawiła się w nowej „odsłonie”, prezentując zmienioną nazwę, logo, wygląd stron internetowych, a przede wszystkim – nową strukturę i nazewnictwo tworzonych przez siebie programów przeznaczonych dla branży poligraficznej i wydawniczej. Wcześniej oferowane pod różnymi nazwami, dziś wchodzą w skład systemu produkcyjnego PuzzleFlow, będącego od lat flagowym rozwiązaniem ACCHSH.
Na targach szczególny nacisk firma położyła na program PuzzleFlow Express (dawniej PdfPreflighter), będący połączeniem systemu do weryfikacji wstępnej z systemem dystrybucji prac. Firma wprowadziła w nim wiele nowych funkcji, m.in. natywną normalizację plików postscriptowych, drukarkę PDF niezależną od programu Acrobat oraz automatyczne wysyłanie certyfikowanych prac do kolejki PuzzleFlow przy użyciu interfejsu JMF. System PuzzleFlow i program PuzzleFlow Express, poza własnym stoiskiem firmy ACCHSH, były też promowane na stoiskach jej polskich dealerów.
Innowacyjność systemu PuzzleFlow i wchodzących w jego skład programów została doceniona przez jury konkursu o Złoty Medal targów Poligrafia 2007. Rozwiązanie ACCHSH było jednym z ośmiu produktów i jednym z dwóch programów, które otrzymały tę prestiżową nagrodę.
Telewizja Biznes, ściśle współpracująca z Międzynarodowymi Targami Poznańskimi, postanowiła przyznać firmie ACCHSH tytuł „Bomby marketingowej” targów Poligrafia, nagradzając ją kampanią marketingową o wartości 10 tys. zł na swojej antenie.
W osiągnięciu pozycji gracza o zasięgu międzynarodowym firmę ACCHSH wspiera stale rozbudowywana sieć dealerów z całego świata. Podczas targów przedstawiciele ACCHSH nawiązali wiele nowych kontaktów biznesowych, które zdaniem Andrzeja Czyża, współwłaściciela firmy, wkrótce zaowocują nowymi wdrożeniami i umowami partnerskimi. „Tegoroczne targi uważamy za bardzo udane nie tylko ze względu na otrzymane nagrody” – powiedział Andrzej Czyż. „Liczba odwiedzających nasze stoisko i zainteresowanych systemem PuzzleFlow osób z różnych krajów była bardzo duża. Znaleźli się wśród nich zarówno nasi obecni partnerzy i klienci, jak również nowi, potencjalni dealerzy i kontrahenci. Jestem przekonany, że w przypadku wielu z nich kontakty nawiązane w Poznaniu już wkrótce przyniosą wymierne efekty. Poligrafia 2007 to pierwszy «przystanek» w tegorocznych planach wystawienniczych ACCHSH, w ramach których firma będzie promowała swój nowy wizerunek. Już w kwietniu będziemy obecni z własnym stoiskiem na gazetowych targach Nexpo w USA, zaś w kolejnych miesiącach w bardzo widoczny sposób chcemy zaistnieć na takich wystawach jak: IfraExpo w Wiedniu, IfraExpo India w Chennai czy Igas w Tokio. Mamy nadzieję, że udział w tych imprezach zakończy się dla nas równie dużym sukcesem, jak to miało miejsce w przypadku targów Poligrafia”.


Agfa
Niewymagające wywoływania płyty offsetowe :Amigo, najnowszej generacji systemy CtP i oprogramowanie dla firm poligraficznych to najważniejsze produkty promowane przez polski oddział Agfa Graphics podczas targów Poligrafia. Stoisko firmy uhonorowane zostało nagrodą Acanthus Aureus, dla stoisk najlepiej realizujących strategię marketingową przedsiębiorstwa.
W zakresie rozwiązań CtP na stoisku Agfa Graphics prezentowane były dwa systemy termiczne. Pierwszy z nich, półformatowy :Acento II, połączono on-line z wywoływarką i – wykorzystując specjalny roztwór wymywający :Amigo Clean-Out Solution – obrabiano w nim płyty :Amigo. Znajdują one coraz więcej zwolenników także w naszym kraju. Już dziś z ich zalet korzysta około 30 rodzimych firm poligraficznych i – jak wynika z zapowiedzi przedstawicieli Agfa Graphics – liczba ta już wkrótce się zwiększy.
Drugi z pokazywanych na stoisku systemów termicznych to model :Avalon LF, wyposażony w najnowszej generacji głowicę naświetlającą GLV II. Głowica, wykorzystywana zarówno w termicznych, jak i fioletowych naświetlarkach Agfy, była jednocześnie eksponowana w specjalnej gablocie znajdującej się na stoisku.
Warto dodać, że podczas targów została zakontraktowana przez poznańską firmę Edica wielkoformatowa naświetlarka :Avalon VLF 60S. Dostawa urządzenia nastąpi wkrótce po targach, podobnie jak pięciu innych systemów CtP, których zakup klienci Agfy sfinalizowali na Poligrafii.
Niewymagająca wywoływania płyta :Amigo, jak również bezodczynnikowa :Azura, były jednym z najważniejszych akcentów stoiska Agfa Graphics na Poligrafii. Warto wspomnieć, że druga z nich przed dwoma laty została uhonorowana Złotym Medalem tych targów.
Poza nimi Agfa prezentowała też zalety płyty termoczułej :Energy Elite, która pojawiła się w ofercie firmy na targach Ipex.
Kolejnym ważnym obszarem promowanym na Poligrafii przez Agfa Graphics było oprogramowanie – system workflow :ApogeeX 3.5, system produkcyjny dla środowisk gazetowych :Arkitex oraz portal sieciowy :Delano, pozwalający na zarządzanie produkcją poligraficzną przy aktywnym włączeniu zleceniodawców do całego procesu. Przez cały okres trwania targów na stoisku firmy odbywały się praktyczne pokazy, podczas których zainteresowani mogli szczegółowo zapoznać się z pracą wszystkich wymienionych programów. Automatyzacja produkcji była też głównym tematem Konferencji Poligraficznej zorganizowanej w drugim dniu targów przez Polską Izbę Druku. Agfa Graphics była jednym z jej sponsorów, wsparła też całe wydarzenie od strony merytorycznej. W konferencji wzięło udział około 180 uczestników. Część z nich odwiedziła stoisko Agfy w ramach specjalnych warsztatów prezentujących rozwiązania firmy.
W zakresie wielkoformatowego druku cyfrowego najważniejszą informacją Agfy z targów Poligrafia jest podpisanie umowy dystrybucyjnej z firmą Jet Media, na podstawie której stała się ona autoryzowanym dystrybutorem urządzeń z rodziny :Anapurna na polskim rynku. Umowa została uroczyście sygnowana w pierwszym dniu targów przez Wojciecha Pawłowskiego, prezesa zarządu Agfa sp. z o.o., Marka Szumskiego, prezesa firmy Jet Media, i Harrego Hoppe z niemieckiego oddziału Agfa Graphics. Z zaletami urządzenia :Anapurna L, pracującego na opatentowanych przez Agfę atramentach :Aldura, można było zapoznać się na stoisku firmy Jet Media, zlokalizowanym w ramach Salonu Druku Cyfrowego i Wielkoformatowego targów Poligrafia.
Podsumowując udział firmy w tegorocznej Poligrafii, Stefan Piotrowski, dyrektor handlowy w polskim dziale Agfa Graphics, powiedział: „Tegoroczną edycję targów uważamy za bardzo udaną, na co wpłynęła m.in. większa liczba wystawców niż przed dwoma laty i spora frekwencja. Odbyliśmy bardzo dużo spotkań zarówno z obecnymi, jak i potencjalnymi klientami, którzy najbardziej interesowali się oferowanymi przez Agfę płytami bezprocesowymi, zwłaszcza :Amigo, oraz najnowszymi pół- i pełnoformatowymi systemami CtP pracującymi w technologiach fioletowej i termicznej. Wszystkie urządzenia pokazywane na naszym stoisku zostały zakontraktowane, liczymy też na realizację kolejnych dostaw będących owocem spotkań przeprowadzonych podczas targów. Choć trzeba podkreślić, że w wielu przypadkach proces decyzyjny w firmach jest wstrzymywany z uwagi na składane przez nie wnioski o dotacje unijne”.
więcej | Kwiecień | Targi
Heidelberg
Podczas tegorocznej Poligrafii Heidelberg Polska przedstawił na stoisku o powierzchni 627 m2 koncepcję w pełni zintegrowanej drukarni. Pokazano zintegrowany system zarządzania drukarnią Prinect, oprogramowanie i system CtP Suprasetter A74, maszynę drukującą Speedmaster CD 74-4 oraz urządzenia introligatorskie: złamywarkę Stahlfolder TH 56, oklejarkę Eurobind 500, sztancę Varimatrix 105 CS, linię do oprawy zeszytowej Stitchmaster ST 450 i linię do krojenia Polar 115 XT.
Głównymi założeniami ekspozycji były: zaprezentowanie najnowszych modułów systemu zarządzania produkcją Heidelberg Prinect (Pressroom Manager, Integration System, Printready i Prinance) oraz nowego pakietu usług serwisowych pod nazwą systemservice, który skierowany jest zarówno do nowych, jak i obecnych klientów.
Podczas czterech dni targowych przeprowadzono bardzo wiele rzeczowych i konkretnych rozmów związanych z ofertą firmy. Dało się zaobserwować bardzo duże zainteresowanie na rynku inwestycjami nie tylko w nowe maszyny, ale także w nowoczesne i zintegrowane systemy zarządzania.
Heidelberg z satysfakcją może odnotować, że wszystkie założone cele targowe osiągnął, a zaprezentowana oferta urządzeń i usług cieszyła się dużym zainteresowaniem gości licznie odwiedzających stoisko firmy. Mimo iż targi nie są miejscem, gdzie podejmuje się nagłe decyzje inwestycyjne, Heidelberg podpisał kilka kontraktów i listów intencyjnych, których wartość sięga ponad 5 milionów euro. Sprzedana została m.in. linia do szycia drutem Stitchmaster ST 450, sztanca Varimatrix 105 CS oraz linia do krojenia Polar. Już przed targami została sprzedana prezentowana w Poznaniu maszyna drukująca Speedmaster CD 74-4 oraz system CtP Suprasetter A74. Dodatkowo zakontraktowano trzy offsetowe maszyny drukujące i dwie maszyny fleksograficzne.
W trakcie prezentacji odbywających się każdego dnia targów demonstrowano zintegrowany system zarządzania i kontroli produkcji Prinect, w pełni oparty na standardzie JDF, oraz kontrolę jakości kolorystycznej arkusza Print Color Management.
Podczas targów goście mogli otrzymać najnowszą wersję książki Heidelberga „Barwa i jakość”, oprawianą na linii do oprawy zeszytowej Stitchmaster ST 450 oraz na oklejarce Eurobind 500.
Polską premierę na targach miała najnowsza linia do oprawy zeszytowej Stitchmaster ST 450, która po raz pierwszy została zaprezentowana na targach Ipex 2006. Nowościami były także wspomniane już moduły systemu Prinect – Pressroom Manager, Integration System, Printready oraz Prinance. System Prinect został uhonorowany Złotym Medalem MTP za innowacyjność i nowoczesną technologię.
Heidelberg Polska po raz kolejny otrzymał nagrodę Acanthus Aureus MTP za stoisko najbardziej sprzyjające realizacji strategii marketingowej firmy na targach.
Do dobrej oceny targów skłania firmę również duże zainteresowanie, jakie towarzyszyło Konferencji Poligraficznej Polskiej Izby Druku, którą Heidelberg pomagał organizować. Tematyka systemów zarządzania w drukarniach budzi coraz większe zainteresowanie, a klienci chcą wiedzieć więcej o systemie Prinect. Dużym powodzeniem cieszyło się także specjalistyczne seminarium zorganizowane przez Heidelberg wspólnie z firmą PC Print.


Henn Group Polska
Firma Henn Group Polska zaprezentowała kilka urządzeń do obróbki po druku i uszlachetniania – automaty wykrawające, złamywarkę, trójnóż i krajarkę, która jak dotąd cieszyła się największą popularnością wśród polskich klientów. Część z demonstrowanych maszyn tuż po targach została dostarczona do klientów, zarówno z Polski, jak i z zagranicy.
Najważniejszym i zarazem największym urządzeniem prezentowanym na stoisku Henn Group Polska był pełnoformatowy automat wykrawający z modułem oczyszczania użytków YAWA MW 1050 A. Zakontraktowana podczas targów przez szczecińską drukarnię Colorado maszyna posiada funkcje automatycznego wykrawania, wypychania i odbioru. Urządzenie pozwala na wykrawanie arkuszy w formacie od 390×370 mm do 1050×750 mm (przy maksymalnym obszarze wykrawania wynoszącym 1040×730 mm) z wydajnością 6 tys. ark./godz. Przy wykrawaniu z wypychaniem wydajność nieznacznie spada do 5,5 tys. ark./godz. Automat pozwala na obróbkę kartonów o grubości z zakresu 0,2–1,5 mm oraz tektury falistej typu E/B i flute. Pracę z urządzeniem wspomaga ekran dotykowy z czytelnym interfejsem oraz rozbudowany system alarmów i czujników. Maszyna spełnia wszystkie wymagania standardów CE.
Równie dużym zainteresowaniem cieszył się pracujący na stoisku Henn Group Polska półformatowy sztanctygiel YAWA TYML 750 A, pozwalający na tłoczenie folią na gorąco, wyposażony w automatyczne podawanie i odbieranie arkuszy. Umożliwia on wykrawanie arkuszy o formatach z zakresu od 280×220 mm do 750×540 mm oraz grubości do 1,5 mm. Zakres obsługiwanych gramatur przy foliowaniu wynosi 100–2000 g/m2, zaś maksymalny format nadruku – 700×500 mm (przy maksymalnej długości naciągu folii wynoszącej 700 mm). Prezentowany na stoisku egzemplarz również znalazł nabywcę podczas targów, a była nim jedna z drukarń rumuńskich.
Krajarka K92 CE – jedno z szeregu bliźniaczych urządzeń tej serii (od 78 do 176 cm) – wzbudzała na stoisku spore zainteresowanie poziomem automatyzacji przy jednoczesnej prostocie obsługi, wspomaganej czytelnym panelem. Uwagę zwiedzających przyciągały jej nowoczesna i stabilna konstrukcja z powietrznym chromowanym stołem, japońska elektronika i precyzyjne sterowanie. Jest to w pełni automatyczne urządzenie, z podzespołami światowych koncernów.
Z kompletnej oferty urządzeń introligatorskich firmy, obejmującej również m.in. automaty do produkcji okładek książek w oprawie twardej oraz oklejarki, do prezentacji w Poznaniu wybrano także automatyczną złamywarkę kieszeniową ZYS 560 w formacie 560×900 mm oraz trójnóż QS 70 w formacie 410×310 mm.
Marcin Modelski, prezes Henn Group Polska zaznacza: „Naszymi urządzeniami zainteresowane są szczególnie firmy średniej wielkości, a także zakłady specjalizujące się w zaawansowanym uszlachetnianiu druków, zarówno pod względem nakładów, jak też jakości złocenia. Coraz ważniejsza w polskich firmach poligraficznych staje się rozbudowa introligatorni, a my proponujemy jej automatyzację bez zbytniego ryzyka inwestycyjnego. Cieszy mnie to zainteresowanie naszą ofertą, potwierdzające sprawdzony, ustabilizowany dobór urządzeń w ofercie Henn Group na rynek europejski. A pozytywnym zaskoczeniem był dla mnie podczas tegorocznych targów znaczny stopień zaawansowania prowadzonych rozmów handlowych. Bowiem już na stoisku podpisaliśmy kilka kontraktów z błyskawiczną dostawą. Słabsze lata Poligrafia ma już za sobą – to pewnie powszechna opinia. Czas tylko najwyższy na zapewnienie wystawcom bezprzewodowego dostępu do internetu”.
więcej | Kwiecień | Targi
Poniewa? tematem przewodnim tego wydania „?wiata DRUKU” jest m.in. druk fleksograficzny, przedstawiamy Pa?stwu, co nowego z tej dziedziny mo?na by?o zobaczy? na tegorocznych targach Poligrafia w Poznaniu.
Firm zwi?zanych z tym segmentem poligrafii wystawia?o si? na targach kilkana?cie. By?y to m.in. firmy: Barmey Wojciech Barabasz, Digiprint, Eurintrade (Poland) Ltd., Flexo Serwis, Flexofabrik, Jonvac, Mercor Poland, Rotary Die Company, Scorpio, Tewex, Usprint.
Firma Barmey Wojciech Barabasz prezentowa?a ofert? obejmuj?c? produkty Apex Group of Companies – wa?ki i tuleje rastrowe, ceramiczne i chromowe oraz wa?ki klejowe. Absolutn? nowo?ci? targow? na stoisku Barmey by?y rastry Positiv Screen w zastosowaniu do tekturnic, tuleje rastrowe UltraQiuck przeznaczone do maszyn o najwy?szych szybko?ciach pracy oraz rastry UltraWhite przeznaczone do druku koloru bia?ego, pozwalaj?ce uzyska? transparentno?? rz?du 49 procent. Nowo?ci? by?a równie? oferta produktów niemieckiej firmy AKL FlexoTechnik nale??cej do grupy Stork – tuleje drukowe do mocowania form drukowych i adaptery oraz nowo?? – cienkie tuleje do druku bez ko?ca, z pokryciem fotopolimerowym typu Thin.
Firma Barmey zakupi?a sprz?t do us?ugowego czyszczenia wa?ów rastrowych BioJet. Oferta czyszczenia stanowi?a jedn? z wi?kszych sensacji targów, bowiem dotychczas w kraju nikt nie dysponowa? profesjonalnym sprz?tem tego typu, a us?ugi ?wiadczone by?y przez firmy zagraniczne, co wi?za?o si? ze znacznymi kosztami oraz d?ugim czasem oczekiwania. Wojciech Barabasz, prezes firmy Barmey, zapytany o opini? na temat tegorocznych targów powiedzia?: „Targi Poligrafia 2007 swoim rozmiarem i ofert? si?gaj? dobrych tradycji sprzed wielu lat. Niestety, tak wa?ny sektor druku jak fleksografia jest na tych targach nadal bardzo s?abo reprezentowany. W tym samym czasie w Monachium odby?y si? po raz wtóry targi ICE i tam udali si? zainteresowani ofert? dla rynku fleksograficznego. Czy na tym zale?a?o organizatorom targów? Czy wreszcie uda si? zorganizowa? w kraju targi dla najbardziej rozwojowego sektora poligrafii? Bo przecie? tej roli nie pe?ni? te? targi Taropak”.
Firma Digiprint sp. z o.o. od pocz?tku tego roku jest dystrybutorem maszyn fleksograficznych marki Mark Andy i Comco. Maszyn nie mo?na by?o zobaczy? na targach, ale mo?na by?o o nich porozmawia?, jako o wa?nej cz??ci oferty Digiprintu. Oferowana by?a nowa maszyna Mark Andy 2200, z unowocze?nion? konstrukcj? i wszechstronnymi mo?liwo?ciami. Do ka?dego z trzech typów maszyn (typ L – o szeroko?ci wst?gi 254 mm, typ XL – o szeroko?ci wst?gi 330 mm i typ XL – o szeroko?ci wst?gi 432 mm) mo?na dobra? dodatkowe akcesoria. Maszyna ma ulepszone parametry techniczne – zwi?kszon? pr?dko?? druku (230 m/min), podwy?szon? moc silnika, unowocze?niony odwijak i nawijak, wymienialne kasety, wy?sz? pr?dko?? suszenia, zwi?kszon? produktywno??. Maszyn? mo?na w ka?dej chwili przebudowa?.
więcej | Kwiecień | Targi
Równolegle z targami Poligrafia odbyła się pierwsza edycja targów reklamy, druku wielkoformatowego, komunikacji wizualnej i outdooru – Euro-Reklama OUTDOOR EXPO. Euro-Reklama miała miejsce już po raz szesnasty, ale pierwszy raz jako OUTDOOR EXPO. Decyzja organizatorów o podziale Międzynarodowych Targów Artykułów i Usług Reklamowych na dwie edycje tematyczne (OUTDOOR EXPO i GIFT EXPO) okazała się trafna. W wiosennej edycji wzięło bowiem udział dwa razy więcej firm, niż zakładali organizatorzy.
Pod hasłem „Widocznie najlepsi” na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich swoją ofertę zaprezentowało 149 firm z siedmiu krajów – stoiska (łączna powierzchnia ekspozycyjna: 9000 m2 brutto) odwiedziło ponad 14 tysięcy zwiedzających. Rozdano prestiżowe nagrody, zorganizowano szereg ciekawych konferencji i spotkań służących wymianie informacji i integracji branży. Organizatorzy targów wnioskują: rynek out-of-home media czeka dynamiczny rozwój, a jego pierwsza specjalistyczna branżowa impreza targowa w Poznaniu zakończyła się sukcesem.
Na targach wystawcy z Białorusi, Chin, Litwy, Niemiec, Polski, Słowacji i Wielkiej Brytanii zaprezentowali maszyny i urządzenia do produkcji reklam, plotery do druku wielkoformatowego, specjalistyczny papier i tkaniny oraz wszystko to, co kojarzy się z komunikacją wizualną: nośniki outdoor, reklamę świetlną, sign, systemy orientacji kierunkowej, reklamę tranzytową, ekspozytory POS, systemy wystawiennicze, a także fotografię reklamową, usługi reklamowe i wystawiennicze oraz specjalistyczne magazyny i portale branżowe.
więcej | Kwiecień | Targi
Bastex
Trzon oferty targowej firmy Bastex sp. z o.o. z Łodzi stanowiły atramenty produkcji BASF (sublimacyjne i pigmentowe) do druku cyfrowego na materiałach tekstylnych oraz specjalna drukarka do drukowania bezpośrednio na koszulkach – na Euro-Reklamie miała miejsce jej premiera na rynku polskim. „Dla nas targi były sukcesem – mówi prezes firmy, Paweł Jesionowski. „Nawiązaliśmy ok. 150 nowych (potencjalnych) kontaktów handlowych. Uważamy, że targi były zorganizowane bardzo dobrze, czas ich trwania jest optymalny, jako bardzo korzystną oceniamy np. możliwość (dla wystawców) wjazdu na tereny targowe samochodem. Z pewnością weźmiemy udział w kolejnych edycjach tych targów, również w ich jesiennej mutacji”.


CopyMAX System
Firma CopyMAX System na tegorocznych targach zaprezentowała przede wszystkim możliwości w zakresie druku UV na materiałach płaskich. Oferta została poszerzona o druk w tej technologii w październiku 2006 roku. Wtedy to w firmie CopyMAX stanął ploter do druku na materiałach płaskich i sztywnych: Durst RHO 600. Urządzenie to jest najwyższej klasy ploterem tablicowym, drukującym zarówno na płytach, jak i z roli. Oferowana szerokość zadruku wynosi 2,05 metra, rozdzielczość – 600 dpi, a prędkość maksymalna osiąga nawet 160 m2/godz. „Zależało nam na tym, aby przedstawić jak najwięcej możliwości, jakie daje ta technologia. Umożliwia ona druk na dowolnych mediach, bez względu na ich tło i fakturę. Z powodzeniem możemy zadrukować materiały bezbarwne, lustrzane, aluminium, drewno, tworzywa sztuczne, nie tracąc równocześnie możliwości druku z roli. Przy okazji w procesie produkcyjnym zyskujemy czas, który normalnie musielibyśmy poświęcić na suszenie wydruków. Bardzo istotne jest także, iż atramenty UV nie wydzielają żadnych zapachów, dzięki czemu produkcja nie jest szkodliwa dla środowiska, a ekspozycja gotowych prac jest możliwa i dopuszczalna także we wnętrzach” – mówi Anna Dzierża, Marketing Manager w firmie.
Na stoisku targowym CopyMAX System pojawiła się cała gama próbek druku na wszelkiego rodzaju mediach, począwszy od klasycznych materiałów z roli, poprzez PCV, pleksi, drewno czy blachę. Równocześnie wszystkie drukowane elementy samego stoiska zostały wyprodukowane przez CopyMAX System przy użyciu plotera Durst RHO 600. „Tegoroczna edycja targów rzeczywiście była dla nas swego rodzaju sukcesem. Nie wiem tylko, czy bardziej dzięki organizatorom, czy też dzięki nam samym” – komentuje Anna Dzierża. „Po pierwsze podział Euro-Reklamy na OUTDOOR EXPO i GIFT EXPO uważam za pomysł bardzo trafiony. Mieliśmy znacznie więcej zainteresowanych kontrahentów niż w roku ubiegłym. Tym samym przywieźliśmy ze sobą więcej konkretnych zapytań ofertowych, a nawet gotowych zleceń. Po drugie ciekawy program imprez towarzyszących w dużym stopniu uatrakcyjnił nasz pobyt w Poznaniu. Wszystko to na plus dla organizatorów. Z kolei my sami na tegoroczną Euro-Reklamę wybraliśmy się z zupełnie innym nastawieniem niż w roku ubiegłym, kiedy to uczestniczyliśmy w imprezie po raz pierwszy w charakterze wystawców i traktowaliśmy nasz pobyt wyłącznie „badawczo”. Tym razem wyjechaliśmy z Krakowa mając jasno określone cele i założenia. Większość z nich udało nam się zrealizować, z czego jesteśmy bardzo zadowoleni. Umocniliśmy swój wizerunek na rynku, więzi z klientami, przeprowadziliśmy wiele ciekawych rozmów z konkurencją, mieliśmy czas na spotkania z naszymi branżowymi przyjaciółmi. Zdobyliśmy też kolejne doświadczenia i znowu mogliśmy się wiele nauczyć – nawet o nas samych. Kolejne targi branżowe w Poznaniu dopiero za rok i w kwestii planów mogę powiedzieć tylko, że z pewnością nas na nich nie zabraknie. Rok to jeszcze zbyt odległa przyszłość, aby móc snuć szczegółowe plany targowe”.


Edica
Targi Euro-Reklama stały się dla firmy Edica okazją do zaprezentowania oferty w sposób niekonwencjonalny i indywidualny. Zamiast tradycyjnego stoiska zorganizowane zostało spotkanie z klientami inaugurujące sezon kalendarzowy 2008. Oferta kalendarzy na rok 2008 została zbudowana w oparciu o historie niezwykłych ludzi. Na przykładzie ilustracji, które były inspirowane tymi historiami, przedstawione zostały możliwości tworzenia indywidualnych kalendarzy dla firm. Prezentowana oferta miała na celu zachęcenie klientów do komponowania własnych, unikalnych kalendarzy z wykorzystaniem posiadanych materiałów korporacyjnych, zdjęć, rysunków, elementów kampanii reklamowych.
Przybyli goście mieli okazję obejrzeć najnowszą linię kalendarzy Alfa z nowatorskim kalendarium, oprawą Poliplak oraz unikatową zakładką w formie magnetycznego klipsa. Duże zainteresowanie wzbudziły również kalendarze oprawione w skórę i nowoczesne materiały skóropodobne.
więcej | Kwiecień | Targi
W dniach od 22 do 25 maja 2007 r. w Brnie odbędzie się 24. edycja Międzynarodowych Targów Opakowań, Przemysłu Papierniczego i Poligrafii EmbaxPrint. Ich organizatorem jest firma Veletrhy Brno a.s., którą w Polsce reprezentuje Agencja Promocji Eksportu. Z listy dotychczas przyjętych zgłoszeń udziału wynika, że liczba wystawców będzie w tym roku o 13 procent większa w porównaniu z poprzednią edycją imprezy. Jeśli zaś chodzi o wynajętą powierzchnię wystawową, to zanotowano jej wzrost na poziomie blisko 20 procent.
Targi EmbaxPrint to impreza o dużej renomie i z blisko 40-letnią już tradycją. Na początku stanowiły one część Międzynarodowych Targów Maszynowych, jednak dzięki szybkiemu rozwojowi przemysłu poligraficznego stały się odrębną imprezą i od 24 lat organizowane są samodzielnie. Ich wyjątkowość polega na specyficznym połączeniu trzech wzajemnie się uzupełniających dziedzin związanych z produkcją poligraficzną, a mianowicie opakowań, papieru i druku. Pod tym względem targi EmbaxPrint nie mają konkurencji na terenie Europy Środkowej. Międzynarodowa kampania medialna, bogaty program imprez towarzyszących, udział renomowanych światowych firm to recepta na sukces tych targów. Wielu specjalistów stawia EmbaxPrint w szeregu takich imprez, jak Interpack, Taropak, Empack, Emballage czy drupa.
więcej | Kwiecień | Targi
Rozmowa z Adamem Mamokiem*, dyrektorem Działu Sprzedaży Systemów Produkcyjnych i Rozwiązań Biznesowych w Konica Minolta Business Solutions Polska

„Świat DRUKU”: Mija rok, odkąd objął Pan stanowisko dyrektora działu Production Printing Konica Minolta Business Solutions Polska. Co w tym czasie się wydarzyło, jak zmieniła się działalność firmy, jakie są plany na najbliższą przyszłość?
Adam Mamok: Konica Minolta stała się liderem na rynku systemów produkcyjnych, co potwierdzają różne badania. Według danych IDC (jednej z największych światowych firm zajmujących się badaniem rynku IT) w 2006 roku udział Konica Minolta w sprzedaży czarno-białych systemów produkcyjnych w Polsce przekroczył 70%. Z danych za ubiegły rok opublikowanych przez firmę badawczą Infosource wynika natomiast, że Konica Minolta jest największym w Europie Zachodniej dostawcą kolorowych urządzeń drukujących o wydajności co najmniej 8 stron na minutę. Miniony rok zamknęliśmy bardzo dobrym wynikiem finansowym. Sukces ten jest efektem działań prowadzonych przez poprzednie dwa lata, w ciągu których weszliśmy na rynek systemów produkcyjnych i zbudowaliśmy silną strukturę specjalnie przeszkolonych pracowników, przygotowanych do pracy właśnie w tym sektorze. Sprzyjała nam również sytuacja w kraju – dynamiczny wzrost gospodarczy, a także wzrost świadomości klientów w zakresie korzyści związanych z drukiem cyfrowym.
W najbliższym roku finansowym planujemy, oprócz dalszego zwiększenia sprzedaży systemów produkcyjnych, umocnienie pozycji firmy w trzech obszarach. Pierwszy z nich obejmuje działania służące połączeniu rozwiązań dedykowanych do systemów produkcyjnych, zarówno dostarczanych przez firmę Konica Minolta, jak i naszych partnerów strategicznych. Myślę tu o szerokiej gamie produktów – od oprogramowania do personalizacji wydruków aż po systemy zarządzające realizacją zleceń w drukarni. Ponadto zamierzamy zintensyfikować współpracę z partnerami w zakresie wykończenia druku. Zamiarem firmy jest przedstawienie klientowi kompleksowej oferty; od przygotowania projektu po produkt końcowy, którym jest nie wydruk, a gotowa książka czy kalendarz – po prostu gotowy produkt. Trzeci obszar planowanych działań dotyczy rozwoju procesów informatycznych, a dokładnie konwersji danych. Obecnie na rynku transakcyjnym funkcjonują różne strandardy dedykowane do konkretnych urządzeń, często niekompatybilne z innymi.
ŚD: Do niedawna Konica Minolta kojarzona była przede wszystkim z aparatami fotograficznymi (wiele osób jest nadal przekonanych, że aparaty wciąż są w ofercie firmy). Jaki był Państwa sposób na zmianę wizerunku firmy w świadomości klientów?
AM: Klienci od lat związani z Konica Minolta na pewno kojarzą firmę z kopiarkami, drukarkami, całym portfolio produktów przeznaczonych do obróbki obrazu. Decyzję o koncentracji na produkcji cyfrowych systemów dla poligrafii, urządzeń do druku i kopiowania oraz rozwiązań do zarządzania dokumentami podjęła centrala koncernu. Dobre skojarzenia związane z dawniejszymi produktami firmy są przenoszone na produkty najnowsze. Dobre doświadczenia związane z aparatami fotograficznymi nastawiają pozytywnie klientów do kolejnych urządzeń Konica Minolta. Zmiana postrzegania naszej firmy już się dokonała.
ŚD: Nawiązując do tematu portfolio, obecnie w branży najczęściej słyszy się o produkcyjnych systemach drukujących Konica Minolta. Czy to jest główny kierunek rozwoju firmy, oprócz produkcji rozwiązań do przetwarzania dokumentów?
więcej | Kwiecień | Wywiad
W dniu 3 kwietnia 2007 roku w Hotelu Intercontinental w Warszawie odbył się Canon Digital Day. Prezentacje dla klientów i potencjalnych klientów firmy podzielono na trzy sesje – trzy grupy tematyczne: rozwiązania i oprogramowanie biznesowe, druk profesjonalny oraz rozwiązania dla biur.
Odbyła się także konferencja prasowa, podczas której o firmie Canon mówili Przemysław Przybysz* (Canon Polska) i Hans Peiser** (Canon CEE).
Canon CEE to część globalnej grupy Canon, której roczne obroty przekraczają 28,4 miliarda euro, a przychód netto wynosi 3,1 miliarda euro. Grupa zatrudnia około 118 tys. osób. Canon ma dobrą pozycję w światowych rankingach. Wyniki finansowe poprawiają się co roku. Siłą napędową firmy są badania i rozwój. Strategiczna przewaga Canona nad konkurentami jest efektem właśnie prac badawczo-rozwojowych. Kluczem do ciągłego wzrostu firmy są poważne inwestycje w BiR – około 8% globalnych obrotów Canona. Przykładowo: w 2006 zarejestrowano 2385 patentów firmy.
Główne punkty strategii firmy to osiągnięcie pozycji lidera w zakresie podstawowych produktów i zbudowanie działu wyświetlaczy. Canon zamierza wprowadzić nowe metody produkcji, które pozwolą mu być firmą konkurencyjną, jeśli chodzi o koszty. Planowane są także dywersyfikacja obszarów działalności i rozwijanie technologii nowej generacji.
Canon Europe zatrudnia około 11 tys. osób w całym regionie EMEA. Paneuropejska działalność i rozwój firmy są koordynowane z siedziby głównej Canon Europe w Londynie. Wyniki Canon Europe pokazują wzrost w skali rocznej (sprzedaż netto w 2006 roku wyniosła 9 miliardów euro). Następuje rozwój nowych rynków.
Canon CEE (Europa Środkowa i Wschodnia) odpowiada za 17 krajów (w tym za Polskę). Jego roczny obrót to ponad 350 milionów euro. Tempo wzrostu na rynkach tej części Europy jest zwykle wyższe niż w Europie Zachodniej. Celem firmy jest zdobycie czołowych pozycji na tych rynkach w ciągu najbliższych trzech lat.
Referat „Document Security – a Trusting Business” wygłosił Hans Peiser. Podkreślił, że bezpieczeństwo stanowi obecnie ważną kwestię – działają takie zabezpieczenia jak kody do drzwi czy alarmy przeciwpożarowe, pracuje się wciąż nad ulepszaniem zabezpieczeń systemów IT przed wirusami i działaniami hakerów. Nie mniej istotne jest zabezpieczenie dokumentów. Wyciek poufnych informacji grozi utratą reputacji u inwestorów i akcjonariuszy, prowadzi do braku kontroli nad informacjami i pozwów sądowych. Firma Canon oferuje rozwiązania zapobiegające wymienionym problemom, jak np. znak wodny, wiele metod uwierzytelniania, bezpieczne drukowanie, wykorzystanie funkcji urządzenia, w tym także funkcji rozliczania kosztów kopii i druku dokumentów.
więcej | Kwiecień | Relacja
O czym należy pamiętać podczas drukowania?
1. Przy odnoszeniu stopni światłoodporności do zastosowań praktycznych należy uwzględnić fakt, że odporność wykonanego druku zależy od wielu parametrów, które mogą odbiegać od tych, jakie przyjmuje się podczas wykonywania badań. Jeśli zastosujemy np. podłoże o niskiej światłotrwałości, z dużą zawartością ścieru drzewnego, które w krótkim czasie zżółknie, to nie pomoże nam zastosowanie nawet najdoskonalszej farby niebieskiej. Farba taka nie zmieni barwy pod wpływem światła, ale powstanie wrażenie optyczne zieleni, pod wpływem oddziaływania żółtego zabarwienia podłoża. Dlatego należy zwrócić szczególną uwagę na dobór kolorystyczny podłoża przeznaczonego do druku.
2. Ważnym parametrem jest również grubość naniesionej podczas drukowania warstwy farby. Najczęściej w praktyce jest ona inna niż ta, która określona jest w normie. Ponadto grubość warstwy farby zależy od właściwości danego podłoża drukowego i formy drukowej. Można przyjąć, że warstwa farby grubsza niż określona w normie powoduje zwiększenie światłoodporności z powodu zgromadzenia większej ilości pigmentów na jednostce podłoża. Stanowi zatem większą barierę dla działających na nią promieni świetlnych. Takie samo działanie wykazują farby o podwyższonej koncentracji pigmentów. Natomiast mniejsze grubości warstwy farby na podłożu lub ich rozjaśnianie bielą kryjącą czy też transparentną powodują na ogół obniżenie światłoodporności. Niższą światłotrwałość wykazują również druki zadrukowane tylko motywem rastrowym, a nie aplą, szczególnie przy drobnych partiach rastra.
3. Odporność na działanie światła można poprawić przez lakierowanie lub kaszerowanie folią wykonanych druków.
4. Podczas mieszania ze sobą dwóch farb o różnej światłoodporności nie należy się spodziewać, że farba bardziej odporna zwiększy odporność tej słabszej. Jest bowiem odwrotnie. Oznacza to, że po zmieszaniu ze sobą farb gotowa mieszanka będzie miała światłoodporność farby o najniższej światłotrwałości użytej do mieszania.
5. Przy rozjaśnianiu farby obniża się jej światłoodporność. Zasadę obliczania nowej światłotrwałości prezentuje poniższa tabela.
więcej | Kwiecień | Materiały

  | < 1 >  2  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o