Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się

Maj


Pawilon polski na FESPA 2007: hala 3.1, stoiska G220, G340, G350

Amare Siebdruck Service + Handel, Gorzów Wielkopolski
amare@amare.com.pl
Przedstawiciel handlowy znanych na świecie producentów urządzeń i materiałów do sitodruku i druku cyfrowego: Amanda, Eickmeyer GmbH, Fimor, Grafitex, Oltronik, Sericol, Sublitec, Verseidag Techfab. Oferuje także usługi, naprawę i serwis maszyn oraz urządzeń sitodrukowych.

Aped Maszyny i Urządzenia do Sitodruku – Paweł Depa, Kraków
aped@aped.pl
Firma produkuje maszyny i urządzenia do sitodruku, półautomatyczne i automatyczne, oraz tunele suszące UV, kopioramy i lampy do naświetlania sit, wymywarki do sit, szlifierki do rakli, suszarki półkowe. Oferta na targi: szybka rotacyjna maszyna sitodrukowa (nowość) i tunel UV.

Bestel B.Stelmaszyk i S-Ka Spółka Jawna, Poznań
info@bestel.com.pl
Firma produkuje 22 rodzaje maszyn i urządzeń do sitodruku w 77 wielkościach. Na FESPA będzie oferować uniwersalną półautomatyczną maszynę sitodrukową.

Masterprint XL sp. z o.o., Swarzędz-Jasin, Warszawa
biuro@masterprintxl.pl
Drukarnia cyfrowa, wyposażona w maszyny drukujące EFI VUTEk QS 3200, Scitex Turbo Jet, HP Scitex XL1500, laminator Aquaseal SW 3300. Na FESPA będzie promować swoje produkty i usługi.

Oltronik Maszyny i Urządzenia do Sitodruku, Robakowo
info@oltronik.com.pl
Firma oferuje maszyny sitodrukowe. Na FESPA będzie promować ASP4000/CNC – uniwersalne automatyczne urządzenie do sitodruku z suszeniem UV, przeznaczone do bezpośredniego nadruku na przedmiotach cylindrycznych, owalnych, płaskich i prostopadłościennych (ASP 4000F/CMC) wykonanych z tworzyw sztucznych, papieru, metalu itp.

Opinion Strefa Druku sp. z o.o., Gliwice
opinion@opinion.com.pl
Drukarnia cyfrowa, wyposażona wmaszyny drukujące: VUTEk Ultra Vu 5300, Mimaki JV4 180, NUR Fresco HiO 8C 3200, Mutoh Toucan PJ 1626 NX, Mutoh Toucan PJ 1626 NX, VUTEk Ultra Vu II 3360 EC, VUTEk PressVu UV 320/400. Na FESPA firma zamierza zaprezentować swoje produkty eksportowe, drukowane na różnych rodzajach podłoży. Najnowszą propozycją będą produkty płaskie drukowane w technologii UV, przede wszystkim na PVC spienionym, kapie i folii magnetycznej.

Printfield sp. z o.o., Kraków
biuro@printfield.pl
Firma specjalizuje się w sitodruku na tkaninach. Na FESPA przedstawi ofertę druku na tekstyliach, produkcji (dzianiny, kroju i szycia) tekstyliów promocyjnych i sportswear, a także artystycznego projektowania graficznego kolekcji odzieżowych.

Sico Polska sp. z o.o., Warszawa
sico@sico.pl
Firma oferuje farby sitodrukowe, chemię i materiały pomocnicze do sitodruku, papier graficzny, folie i papiery samoprzylepne, folie specjalne i ploterowe, folie, media i atramenty do druku cyfrowego, plotery drukujące w technologii UV. Na FESPA będzie promować przede wszystkim plotery i materiały do wielkoformatowego druku cyfrowego: plotery drukujące UV firmy MacDermid ColorSpan, serię hybrydowych ploterów ColorSpan 5400 UV (nowość na polskim rynku), produkcyjny ploter ColorSpan 9840 UV, tkaniny do druku cyfrowego firmy JM Textile oraz materiały do druku cyfrowego marki Synteen.

Usługi Poligraficzno-Reklamowe Pasja Jacek Stencel, Mikołów
biuro@pasja.com.pl
Firma zajmuje się szeroko pojętym uszlachetnianiem druków offsetowych oraz drukowaniem w technologii sitodrukowej farbami UV i konwencjonalnymi na różnych podłożach. Na FESPA Pasja zaprezentuje swoje osiągnięcia i ofertę usług.


Drukarki wielkoformatowe Augend
Na FESPA firma Augend zaprezentuje nową, w pełni zautomatyzowaną wielkoformatową drukarkę ink-jetową Augend F16 wykorzystywaną do druku reklamowej grafiki zewnętrznej na nośnikach giętkich. Firma pokaże również serię cyfrowych drukarek szeroko-formatowych, między innymi Xplorer w wersji 4/6 kolorów, Xpert+ i Xtream+ oraz 6-kolorową Xterius UV.
Augend F16 drukuje zarówno ze standardowych zwojów, jak i na arkuszach, doskonale radząc sobie z winylowymi i papierowymi podłożami. Drukarka jest modułowa i składa się m.in. z: podajnika utrzymującego role, o wadze 1200 ton i szerokości 1,49 metra; modułu drukującego, który zawierać może 16, 36 lub 48 głowic; dwóch stacji suszących; stacji tnącej X/Y.
Gdy moduł drukujący jest w pełni skonfigurowany z 48 głowicami Spectra zawierającymi 12 228 dysz, maszyna osiąga maksymalną prędkość 540 m2. Po wydrukowaniu media przechodzą przez dwa zespoły suszące i są na bieżąco cięte. Ciągłą przepustowość zapewnia zaawansowany system transportu mediów, na który składa się autokorekcja i możliwość wyrównywania dużych arkuszy papierów nawet przy maksymalnej prędkości.
Seria maszyn szerokoformatowych stanowi doskonałe rozwiązanie do druku na potrzeby reklamy zewnętrznej i wewnętrznej, np. billboardów, i do nadruków na tkaninach.
Xplorer to maszyna drukująca 4 lub 6 kolorowymi tuszami solwentowymi lub UV, o szerokości wydruku 3,3 metra. Oferuje rozdzielczość od 180 do 720 dpi na szerokim spektrum materiałów. Maszyna została wyposażona w system automatycznego oczyszczania głowic, podajnik mediów z kontrolą ich napięcia oraz początkowy i końcowy system grzewczy.
Xpert+, dzięki szerokości zadruku 3,2 m i rozdzielczości od 180 do 720 dpi, cieszy się znacznie większym zainteresowaniem niż starsze modele tego typu maszyn. Został zaprojektowany do druku niskich i średnich nakładów, ponieważ dzięki wyjątkowo małemu zużyciu tuszu zapewnia porównywalnie najniższe koszty wydruku.
W skład serii Xtream+ wchodzą modele maszyn o szerokości wydruku od 2,6 do 3,2 metra, dostosowane do outdoorowych i indoorowych wydruków na materiałach giętkich. Wyposażone w 30-pikolitrowe głowice Seiko osiągają maksymalną prędkość 34 m2 na godzinę i dostarczają 6-kolorowe wydruki w rozdzielczości 720 dpi. W wersji standardowej jest również napędzana silnikiem zwijarka i nawijarka.


Avery Dennison na FESPA
Podczas targów FESPA 2007 firma Avery Dennison Graphics & Refelective Division zaprezentuje pełną gamę wyrobów ze swojego portfolio. Wśród nowych produktów szczególną uwagę warto zwrócić na folię do laminowania wielkoformatowych wydruków cyfrowych Avery DOL 1030 3D.
Targi FESPA tradycyjnie są dla firmy Avery Dennison Graphics & Reflective Division miejscem, w którym jej klienci mogą zapoznać się z kompletną ofertą typu „one-stop-shop”, skierowaną do użytkowników z segmentów produkcji systemów oznaczeń, druku cyfrowego i sitodruku, wykorzystujących do różnego rodzaju zastosowań folie samoprzylepne i produkty komplementarne z rodziny Avery Graphics. Na stoisku tej firmy będą się odbywały prezentacje poszczególnych wyrobów z oferty Avery Dennison w zakresie aplikacji takich jak: produkcja standów wystawowych, grafika pojazdowa czy oklejanie nierównych powierzchni.
Szczególną uwagę zwiedzających ma szansę zwrócić przełomowy, zdaniem producenta, laminat Avery DOL 1030 3D, przeznaczony do uszlachetniania i zabezpieczania wielkoformatowych wydruków cyfrowych. Na stoisku Avery Dennison przez cały okres targów będą odbywały się pokazy laminowania za pomocą Avery DOL 1030 3D wszelkiego rodzaju produktów uzyskiwanych w urządzeniach cyfrowych, przede wszystkim grafik na pojazdy i przeznaczonych do owijania, także na powierzchniach nierównych. Receptura zastosowana przy produkcji nowego laminatu zakładała zastosowanie cieńszej warstwy wierzchniej niż ta spotykana w innych tego rodzaju foliach dostępnych na rynku. W efekcie uzyskano niezwykle łatwą w aplikowaniu i cieńszą kombinację wydruku i laminatu.
Poza tym Avery Dennison zaprezentuje inne folie samoprzylepne przeznaczone do zastosowań w zakresie wielkoformatowego druku cyfrowego, zarówno solwentowego, jak i opartego na atramentach wodnych. Będą wśród nich znane bardzo dobrze, także na polskim rynku, folie banerowe z serii Avery MPI i IPM.
Zwiedzający będą mogli też zapoznać się z dwiema nowymi foliami samoprzylepnymi: Avery MPI 2900/2901 Easy Print i Avery MPI 1900, stworzonymi z myślą o nowych ekosolwentowych atramentach firmy Roland, wykorzystywanych w wielu cyfrowych urządzeniach wielkoformatowych różnych producentów.
Targi FESPA będą też doskonałą okazją do zapoznania się z możliwościami folii samoprzylepnych Avery Easy Apply, dedykowanymi do oklejania pojazdów. Na stoisku firmy zapowiadane są prezentacje na żywo, podczas których demonstrowane będą zastosowania różnych folii z tej serii, zarówno wylewanych, jak też kalandrowanych.
Przez cały okres targów na stoisku (C 760, hala 5.2) będą obecni przedstawiciele polskiego oddziału Avery Graphics & Reflective Division.
więcej | Maj | Aktualności
Atrium na liście Diamentów Forbesa
Firma Atrium Centrum Ploterowe znalazła się na prestiżowej liście Diamentów Forbesa – najbardziej dynamicznych małych i średnich przedsiębiorstw. Opolski dystrybutor ploterów podaje, że jest jedynym przedstawicielem branży w tym rankingu.
W rankingu Diamentów Forbesa, przygotowywanym we współpracy z wywiadownią Dun & Bradstreet, znalazły się firmy, które najszybciej zwiększały swoją wartość. W grupie firm sektora MŚP (przychody od 8 do 200 milionów złotych) brane pod uwagę były m.in. wyniki finansowe z trzech ostatnich lat, a także inne czynniki, jak zyskowność, inwestycje w aktywa trwałe, nieruchomości i linie produkcyjne.


Jeti 3312 w Impet Studio
W marcu bieżącego roku Impet Studio z Krakowa zakupiło ploter Jeti 3312. Urządzenie pracuje w drukarni wielkoformatowej Impet Forma. Dostawcą maszyny jest Atrium Centrum Ploterowe.
Gandinnovations Jeti 3312 to ploter o szerokości zadruku 3.3 metra. Wersja 12-głowicowa (3 × CMYK) tego urządzenia zostanie zainstalowana w krakowskiej siedzibie firmy. Będzie to duże wzmocnienie mocy produkcyjnych drukarni.
Jeti to linia produkcyjnych, wysoko wydajnych ploterów solwentowych drukujących w systemie roll-to-roll. Rzeczywista rozdzielczość, którą osiąga, to maksymalnie 600 dpi. Materiały, na jakich można drukować, to wszelkie media elastyczne, czyli banery, folie, tkaniny, papiery, siatki itd.
Wielkoformatowe drukarki Jeti są wybierane przez największe agencje i drukarnie wielkoformatowe z uwagi na doskonałe wydruki, wydajność oraz wysoką jakość urządzenia.


Pictor zadebiutował w Polsce
Podczas poznańskich targów Euro-Reklama OUTDOOR Expo zaprezentowano po raz pierwszy w Polsce najdokładniejszy ploter UV – Durst RHO 600 Pictor.
Dystrybutor plotera, firma Atrium, podaje, że Pictor nie ma sobie równych na rynku wielkoformatowych drukarek UV, jeśli chodzi o jakość. Rzeczywiste 600 dpi uzyskiwane z głowic Spectra w systemie Quadro firmy Durst, pozwala uzyskać realną prędkość 20 m2/godz.
RHO 600 Pictor to ploter 4-kolorowy. Za jego pomocą można drukować kolorem białym i selektywnie nakładać lakier. Drukuje z rozdzielczością 600 dpi i maksymalną prędkością 20 m2/godz. Ploter posiada także system roll-to-roll (opcja) umożliwiający druk na materiałach elastycznych.
Maszyna standardowo drukuje na wszelkich materiałach płaskich, powlekanych i niepowlekanych, takich jak pleksi, pianki, płyty, szkło, aluminium itd. Maksymalna grubość przyjmowanego materiału wynosi 40 mm, szerokość – 160 cm, natomiast trzeci wymiar ograniczony jest długością samego materiału.
Rozwiązanie firmy Durst charakteryzuje się także unikalną cechą – druk kolorem białym jest możliwy już z zerowym rozruchem (na innych urządzeniach ten kolor opłaca się stosować dopiero od kilkudziesięciu metrów kwadratowych).
Pierwszy w Polsce egzemplarz Pictora już drukuje w cieszyńskim Full Outdoor Print Service.


Nowy Mutoh ValueJet 1604
Na Euro-Reklamie miała miejsce także premiera nowego plotera wielkoformatowego ValueJet 1604 firmy Mutoh, o najpopularniejszej szerokości zadruku – 1,6 metra.
Mutoh ValueJet 1604 to czterokolorowy ploter trzeciej generacji, wyposażony w nową, 1440-dyszową głowicę piezo. Urządzenie drukuje w rozdzielczości od 540×720 dpi, przez 720×720, 1440×720, na 1440×1400 dpi kończąc. Tak więc ploter jest dość uniwersalny – możemy zadrukowywać na nim banery z prędkością 21 m2/godz. bez paskowania, jak i drukować fotorealistyczne, pełnokolorowe grafiki z prędkością nawet kilkunastu metrów kwadratowych na godzinę.
Urządzenie osiąga tak wysoką wydajność (przy zachowaniu jakości foto pozbawionej defektów) dzięki opatentowanej przez firmę Mutoh technologii Intelligent Interweaving – tzw. Wave Print (druk falą z przeplotem).
ValueJet 1604 to ploter ekosolwentowy, który może być użytkowany w warunkach biurowych – nie są wymagane systemy wentylacyjne. Mimo to atrament (Eco-Solvent Ultra), z którego korzysta ploter, pozwala na prezentowanie wydruków do trzech lat na zewnątrz bez potrzeby laminacji.
Nowy Mutoh jest bardzo prosty w obsłudze. Z jednej strony eliminujący wiele błędów tryb druku Intelligent Interweaving, z drugiej – konstrukcja plotera ułatwiająca użytkowanie. Zalety to także prosty i przejrzysty panel sterowania, ułatwiony dostęp do elementów drukujących i nowy design X-Rail.
Na koniec warto przypomnieć, że technologia druku falą z przeplotem została w tym roku nagrodzona Złotym Medalem MTP.
więcej | Maj | Aktualności
Jacek Hamerliński
W chwili obecnej na polskim rynku poligraficznym widać olbrzymie zainteresowanie systemami wspomagającymi zarządzanie firmą. Wdrożenie takiego rozwiązania powinno usprawnić obieg informacji i przyspieszyć podejmowanie istotnych decyzji. Ponieważ inwestycja tego rodzaju to dla średniej firmy wydatek rzędu setek tysięcy złotych, warto dobrze określić cele wdrożenia i zadania systemu – aby nie okazało się później, że to firma musi dostosować się do niuansów wymyślonych przez programistów.
W miarę rozwoju firmy i wzrostu zatrudnienia coraz częściej okazuje się, że potrzebne nam informacje są niedostępne, niespójne czy niepełne. Rośnie liczba relacji wewnątrzfirmowych i z zewnętrznymi współpracownikami. Rośnie także liczba danych, które powinniśmy rejestrować i uwzględniać przy podejmowaniu przyszłych decyzji. Trudno sobie wyobrazić, aby firma na przykład nie interesowała się strukturą kosztów – choćby po to, aby móc poprawić swoją konkurencyjność na rynku. Z uwagi na szeroką dostępność komputerów oczywistym pomysłem będzie więc zaprzęgnięcie ich do gromadzenia danych potrzebnych nam do sprawnego zarządzania przedsiębiorstwem.
Jakie obszary zarządzania firmą mogą wesprzeć komputery? Na pierwszym miejscu należy niewątpliwie wymienić zarządzanie finansami, kadrami i magazynem – właściwie niemal każda firma ma dziś oprogramowanie służące do tego celu. W przypadku poligrafii w praktyce korzystamy dziś z gotowych pakietów przeznaczonych dla różnego typu biznesu. Dwa kolejne zagadnienia często powierzane komputerom to kalkulacje dla zapytań ofertowych oraz planowanie produkcji. Obecnie najczęściej w tej roli można spotkać różnorodne arkusze kalkulacyjne, często przygotowane bezpośrednio w drukarni.
Kolejnym obszarem jest prognozowanie i analizy strategiczne – zazwyczaj można wykorzystać do tego odpowiednie funkcje systemów finansowo-księgowych. Biorąc pod uwagę, że współczesne urządzenia poligraficzne są często sterowane za pomocą komputerów, można także pokusić się o zbieranie tą drogą danych o produkcji (co produkowano, jak długo to trwało, jakie problemy wystąpiły w tym czasie itp.) Szczególnym przypadkiem jest tu przygotowalnia – przeważnie korzystająca z cyfrowych systemów produkcyjnych i cyfrowych kart zleceń. Narzędzia do zarządzania produkcją przygotowalni i rejestrowania istotnych danych często spotyka się w systemach produkcyjnych od różnych dostawców.
więcej | Maj | Organizacja i zarządzanie
Jacek Hamerliński
Currently one may see much interest for Management Information Systems in Polish graphic arts business. Implementing such system should facilitate information flow in the company, as well as accelerate important decisionmaking processes. However, because such investment may cost even a few hundred thousand Zlotys for an average-sized company, it is crucial to define the implementation goals and system tasks – to avoid future embarrassment when a company would have to adapt to ideas conceived by programmers.
As the company grows and the employees figure increases, quite often it turns out that we need some information that is either impossible to source, or inconsistent, maybe incomplete. The relationships – both internal and external – also grow in number, as is the number of data to collect and take into account while making future decisions. It is difficult to consider that a company could neglect the cost structure – required e.g. to improve the competitiveness on the market. Because of widespread availability of computers, it is obvious that they can be employed to collect data required for efficient company management.
What business management tasks can be supported by computers? Financial, human resources and stock management are undoubtedly the first important areas – almost any company has now the appropriate software for this task. Graphic arts enterprises typically use a standard business package for this job. Two other areas often delegated to computers are estimating quotations and production planning. In most cases printing plants use specific spreadsheets (often internally developed) for that purpose. Another business area that can benefit from computers is strategic planning and analysis – one may usually employ here an appropriate module of financial package. Since modern graphic arts equipment is increasingly using a computerized control system, we could also devise a system of collecting production data this way (i.e. what was done, for how long, what were the problems etc.) The prepress system – more often then not computer-based – is usually the easiest place to start. Tools for managing prepress processes and to register a host of data are usually found in workflow systems from different suppliers.
więcej | Maj | Organisation and Management
Jerzy Majewski
Dlaczego o tym mówimy?
Identyfikowanie obiektów za pomocą fal radiowych o określonej częstotliwości nie byłoby godne szczególnej uwagi branży poligraficznej, gdyby nie było związane z działaniami na rzecz masowych zastosowań. RFID to nowatorska technologia identyfikacji, nazywana niekiedy „radiowym kodem kreskowym”, która pomału i niepostrzeżenie wkracza do powszechnego życia obywateli tak, jak niepostrzeżenie zaczęto na niespotykanych dotychczas obszarach wykorzystywać komputery i stosować telefony komórkowe.
RFID z jednej strony nakierowuje tok rozumowania na zmianę medium z kodu kreskowego na fale radiowe, z drugiej jednak strony łatwo można zauważyć nowe, niewykorzystywane dotychczas możliwości indywidualnego opisania produktu na etykiecie umieszczonej na każdym opakowaniu. Tak naprawdę w nowej technologii nie tyle technika radiowa jest istotna, ile sposób zapisu danych w pamięci mikroprocesorowej, popularnie nazywanej chipem. Fala radiowa o określonej częstotliwości wzbudza antenę chipową, co implikuje radiową transmisję danych z pamięci chipa do czytnika i dalej do komputera. Tak więc termin RFID jest nieco mylący, gdyż to nie fala radiowa jest medium informacji; fala radiowa jest tylko jej nośnikiem, a medium informacyjnym jest pamięć stała umieszczona w niewielkim pod względem nie tyle rozmiarów, ile pojemności informacyjnej chipie (rysunek 1).
Właśnie taki chip jest przedmiotem zainteresowania branży poligraficznej, ponieważ masowe jego wykorzystywanie uwarunkowane jest masowym jego wytwarzaniem, najlepiej od razu w procesie produkcji opakowań dla masowych produktów. Powszechność zastosowań tagów RFID związana jest z globalizacją identyfikacji produktów oznakowanych tą metodą.
I tutaj dotykamy istoty sprawy, która ma znaczący wpływ na upowszechnienie się nowej technologii identyfikacji. Dowolne wykorzystanie potencjału bitowego nadrukowanego metodą poligraficzną chipa niewiele daje, jeśli nie zostanie objęte pewnymi standardami. Podobnie jak w technologii kodów kreskowych – spośród wielu symbolik do zastosowań globalnych wybrano tylko pięć, tak w przypadku potencjału bitowego do wspólnych zastosowań wybrano pewien jego obszar o określonym adresie początkowym i długości 96 bitów. Owe 96 bitów przeznaczone jest na zunifikowane w całym świecie oznaczenie każdego opakowania produktu jednostkowego lub zbiorczego w postaci elektronicznego kodu produktu, tzw. EPC (Electronic Product Code).
więcej | Maj | Technologie
Jerzy Majewski
The term RFID is a little confusing, since the radio wave is not the medium of information here, but it is only its carrier. It is the constant memory placed in a small chip that plays the role of information medium. And the chip is actually the element in which the printing industry is interested, because its mass application is conditioned by its mass production, better at the stage of production process of mass product packaging. Popularity of RFID tags application is connected with the globalisation of product identification signed with this method. Here we tackle the essence of the matter, which has a crucial impact on popularising the new technology of identification. Any bit potential usage printed on a chip with a printing method does not mean much, unless it undergoes some standardisation. Similarly to bar code technology, where only five symbolism types for global application were chosen out of many possible, in case of bit potential for common application, it is one of its areas with a particular initial address and length of 96 bits. The 96 bits range is intended for singing each single packaging or bulk containers in the form of EPC (Electronic Product Code), unified in the whole world.
[...]
Present popularity of bar code application makes believe, that placing distinguishing marks which identify products in the form of bar codes for mass packaging is in 100% done with printing methods.
Therefore a question arises: will a similar way for electronic tags (chips) be possible also with printing technique?
więcej | Maj | Technologies
Firma P.P.U. Comex sp. z o.o. jest producentem etykiet samoprzylepnych w technologii zwojowej. Wykonuje etykiety samoprzylepne w technikach fleksografii, offsetu, sitodruku, z uszlachetnianiem typu złocenie, wytłaczanie, aplikacja hologramów. Comex wyspecjalizował się także w druku opakowań miękkich.
Firma oferuje również drukarki termotransferowe z oprogramowaniem i materiałami eksploatacyjnymi, jest dystrybutorem urządzeń etykietujących i znakujących, znajdujących zastosowanie w różnych dziedzinach przemysłu. Można zaopatrzyć się tutaj w różne typy etykieciarek i drukarek ink-jet, instalowanych bezpośrednio w linii produkcyjnej.
Swoim klientom Comex zapewnia kompleksową obsługę obejmującą między innymi: doradztwo, projektowanie graficzne, drukowanie wraz z uszlachetnianiem, produkcję druków z zabezpieczeniami, systemy automatycznej identyfikacji: kody kreskowe, drukarki kodów kreskowych, czytniki, systemy etykietujące; instalacje, szkolenia z zakresu obsługi sprzętu, serwis gwarancyjny i pogwarancyjny, pomoc techniczną.
W ostatnim czasie dużym powodzeniem na rynku cieszą się oferowane przez Comex MemoStick’i. MemoStick to etykieta, a właściwie karteczka z paskiem kleju, naklejana na gazetę lub czasopismo. Klej o specjalnej formule nie wchodzi w reakcje z podłożem i nie uszkadza druku. Po odklejeniu z gazety karteczka daje się naklejać ponownie na prawie wszystkie podłoża. W roku 2005 firma poligraficzna Gruppo Pasqui odniosła sukces wprowadzając MemoStick’i na rynek włoski. Ich aplikowanie na wielką skalę rozpoczęły dzienniki i magazyny wydawane we Włoszech. Po tym sukcesie wprowadzono aplikację MemoStick'ów na innych europejskich rynkach: Francji, Hiszpanii, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Beneluksu i Skandynawii. Pod koniec roku 2005 MemoStick'i wyruszyły na podbój Australii, Azji i USA.
Kampanie reklamowe prowadzone za pomocą techniki MemoStick’a są bardzo efektywne – istnieje możliwość kampanii inter-aktywnej (numerowanie sekwencyjne, zdrapka), prezentacji na stronie tytułowej, zapewnia się przedłużony kontakt z czytelnikiem – klientem i możliwość „sprowadzenia” klienta we wskazane miejsce (szczególnie skuteczne przy promowaniu nowych miejsc: sklepów, restauracji, kin, punktów usługowych). W ubiegłym roku w samej Europie zainstalowano 25 urządzeń do aplikowania MemoStick’ów. Tylko w styczniu 2006 r. zaaplikowano ich ponad 45 mln.
więcej | Maj | Wywiad
FESPA to obecnie największa na świecie wystawa poświęcona technice sitodruku, cyfrowego druku wielkoformatowego, tampondruku i opartym na nich metodom ozdabiania produktów, organizowana przez federację o tej samej nazwie. Tegoroczne targi będą trwały od 5 do 9 czerwca. Zajmą 11 hal Messe Berlin o powierzchni 32 tys. m2.
Pierwszą imprezą zorganizowaną przez FESPA we własnym zakresie była wystawa w Monachium w 2005 roku, która okazała się wielkim sukcesem. Na targi przybyło 33 tysiące gości ze 121 krajów. Rekordowa była również liczba wystawców – niemal 530 – którzy prezentowali swoją ofertę w halach o łącznej powierzchni 26,5 tys. m2.
Od niedawna FESPA organizuje nowe rodzaje imprez. Inau-guracyjna wystawa „FESPA Digital Printing Europe“, która odbyła się w maju 2006 roku, pokazała, że branża potrzebuje regularnie organizowanych spotkań poświęconych technologii cyfrowej. Była to impreza o wymiarze europejskim, jednak przybyło na nią aż 12,3 tysięcy uczestników z ponad stu krajów.
więcej | Maj | Targi
FESPA (Federation of European Screen Printing Association) zrzesza obecnie 28 organizacji krajowych sitodruku i druku cyfrowego z całej Europy, Kanady i Japonii.
We wczesnej epoce sitodruku nie było współpracy pomiędzy firmami z branży. „Ci, którzy wiedzieli, jak coś zrobić, trzymali swoją wiedzę w tajemnicy” – jak stwierdził Bjarne Dahl, prezes Duńskiego Stowarzyszenia Sitodruku – „technologia nie rozprzestrzeniała się między poszczególnymi krajami, nawet najprostsze patenty wiązały się z wysokimi opłatami licencyjnymi”. Z czasem lokalne organizacje nabrały większego znaczenia, pojawiła się potrzeba tłumaczenia tekstów technicznych z języka angielskiego, w którym zostały napisane, na języki innych krajów. W 1962 roku założono FESPA. Było 8 członków-założycieli: Holandia, Francja, Szwecja, Wielka Brytania, Niemcy, Dania, Norwegia i Włochy. Swój cel stowarzyszenie określiło jako rozwijanie wiedzy i dzielenie się nią, zarówno pomiędzy drukarzami, jak i dostawcami, oraz promowanie sitodruku w całej Europie. Obecnie FESPA zrzesza 28 członków europejskich i 4 stowarzyszenia spoza Europy. Zlikwidowanie „żelaznej kurtyny” jesienią 1989 roku umożliwiło po raz pierwszy swobodne kontakty z krajami Europy Środkowej i Wschodniej. Przemysł sitodrukowy rozwijał się tam całkiem dobrze, głównie w zakresie druku na tkaninach oraz w sektorach takich jak przemysł szklany, ceramika i elektronika. Dostawcy sitodrukowi z Europy Zachodniej prowadzili sprzedaż przez oficjalne agencje rządowe i centrale handlu zagranicznego. Kraje Europy Środkowej stały się dla Europy Zachodniej obiektami zainteresowania ze względu na ich potencjał, zwłaszcza na rynku produktów reklamowych. Czechosłowacja w późnych latach sześćdziesiątych była przez krótki okres członkiem federacji FESPA. Był to również pierwszy kraj, który potem powrócił do FESPA, a za nim dołączyły Węgry, Polska, Rumunia, Bułgaria, Rosja, Chorwacja, Słowenia, Jugosławia i Turcja. W ten sposób liczba członków FESPA zwiększyła się w okresie dwunastu lat z 14 do 26 narodowych stowarzyszeń, a obecnie posiada 28 członków, wliczając najnowszego członka – Ukrainę, która została przyjęta w roku 2006. FESPA zapewniła bezpośrednią pomoc nowym członkom przez organizację serii wystaw Mini-FESPA. Pomysł Michaela Domburgera został wcielony w życie przez prezesów Lascelle Barrowa i Michela Cazę. Zorganizowali oni stoiska informacyjne dostawców i dwudniowe seminaria na Węgrzech, w Polsce, Czechach oraz Słowenii. Te wydarzenia przyniosły korzyści nie tylko finansowe w krajach, w których miały miejsce. Dalsze wsparcie organizacji FESPA zostało udzielone na szkolenia – które są priorytetową potrzebą w krajach Europy Wschodniej – poprzez finansowanie przyjazdów wykładowców z Europy Zachodniej na seminaria i szkolenia. W 2004 r. utworzono Komitet Projektów, który ma za zadanie m.in. wspieranie lokalnych stowarzyszeń i reagowanie na oczekiwania rynków lokalnych. Projekty to m.in. Mini-FESPA, publikacje, tłumaczenia, warsztaty. Od roku 2004 do Komitetu wpłynęło 66 projektów zgłoszonych przez 17 stowarzyszeń (polskie zgłosiło dziesięć projektów); 25 z nich zrealizowano, 21 jest w trakcie realizacji. Jednym z najnowszych przedsięwzięć jest kurs e-learning oraz niedawno uruchomione forum on-line, które pozwala członkom zrzeszonych w federacji FESPA stowarzyszeń zadawać pytania dotyczące technicznych problemów w sitodruku, tampondruku czy druku cyfrowym. Jest to panel ekspertów FESPA, pod przewodnictwem Michela Cazy. Warto też wspomnieć o podręczniku „Planet Friendly” (napisanym przez Michela Cazę i ostatnio zaktualizowanym zgodnie z najnowszymi aktami prawnymi), który został przekazany zrzeszonym w federacji FESPA stowarzyszeniom. Włochy, Hiszpania i Polska planują przetłumaczyć, zaadaptować do lokalnych regulacji i opublikować ten przewodnik.
więcej | Maj | Organizacje
Stowarzyszenie Sitodrukarzy Polskich – bo tak się początkowo stowarzyszenie nazywało – powstało 18 czerwca 1994 roku, na wniosek 17 członków-założycieli z całego kraju. Pierwotną siedzibą Stowarzyszenia była Łódź. W 1998 roku wybrane zostały nowe władze Stowarzyszenia, a biuro przeniesiono do Krakowa.
Podstawowym zadaniem organizacji jest szeroko rozumiana współpraca i wzajemna pomoc w działalności członków Stowarzyszenia. Stowarzyszenie zajmuje się wymianą doświadczeń, organizacją szkoleń i seminariów specjalistycznych. Ponadto realizuje program promocji polskiego przemysłu sitodrukowego i druku cyfrowego w świecie poprzez organizację targów branżowych.
Od 1997 roku Stowarzyszenie należy do europejskiej organizacji sitodruku i druku cyfrowego FESPA. Pozwala to na kontakty z międzynarodowym środowiskiem oraz promuje polski sitodruk i druk cyfrowy w Europie. Stowarzyszenie, we współpracy z FESPA, organizuje wystawy, zjazdy i targi, które umożliwiają poznanie nowych materiałów, technologii i maszyn do sitodruku i druku cyfrowego.
PSSiDC zrzesza w chwili obecnej około 70 osób. Wśród nich znajdują się czołowi krajowi producenci i dystrybutorzy maszyn i urządzeń do sitodruku oraz druku cyfrowego, dystrybutorzy farb i środków pomocniczych oraz zakłady sitodrukarskie i drukarnie cyfrowe.
więcej | Maj | Organizacje
FESPA is world’s largest exhibition for screen printing, large format digital imaging, pad printing and associated product decoration. It is organised by an association also called FESPA. This international event will take place 5th-9th June 2007 at Messe Berlin on the area of 32000 m2.
First event organised independently by FESPA was held in Munich in 2005. It was a great success. The exhibition was seen by 33 thousand visitors from 121 countries. The number of exhibitors was also record-braking – almost 530. Their offer was presented in halls of 26,5 thousand m2.
Recently FESPA has been organising a new kind of events. Inaugural exhibition “FESPA Digital Printing Europe” in May 2006 proved that the branch needs regularly organised meetings focused on digital printing. The event had the European range, however, it was visited by as much as 12,3 thousand participants from more than one hundred countries.
więcej | Maj | Fairs
FESPA (Federation of European Screen Printing Associations) gathers currently 28 screen and digital printing local organisations from Europe, Canada and Japan.
In the previous screen printing epoch there was no cooperation of branch companies. “Those who new how to do something kept their knowledge in secret” – as Bjarne Dahl said, president of the Danish Screen Printing Association – “technology did not spread among the countries, even the simplest patents were connected with high licence payments”. With time the local organisations gained more importance, there appeared a necessity of translating technical texts from English, in which they were written, into other languages. In 1962 FESPA was founded. There were 8 founder-members: Netherlands, France, Sweden, Great Britain, Germany, Denmark, Norway and Italy. The goal of the organisation was to develop the knowledge and share it with printers and suppliers, as well as promoting of screen printing throughout Europe. Nowadays FESPA has 28 European members and 4 outside Europe. The collapse of the “iron curtain” in autumn 1989 made it possible for the first time to make easy contacts with the Central and Eastern European countries. There the screen printing was developing very well, especially printing on textiles as well as glass, ceramics and electronics. Suppliers from the Western Europe carried out their sales through government agencies and foreign trade centres. The Central European countries became an object of interest for the Western Europe due to its potential, in particular on the advertising product market. Czechoslovakia was in the late 60s the member of FESPA. That was also the first country , which later returned to FESPA, before other countries joined it (Hungary, Poland, Romania, Bulgaria, Russia, Croatia, Slovenia, Yugoslavia and Turkey). In this way in twelve years the number of FESPA members increased from 14 to 26 national associations. At the moment there are 28 members, including the newest one – Ukraine, which was accepted in 2006. FESPA provides direct support for new members by organising series of exhibitions called Mini-FESPA. The concept of Michael Domburger has been realised by Lascelle Barrow and Michael Caza. They organised informational stands of suppliers as well as two days’ seminars in Hungary, Poland, Czech Republic and Slovenia. These events brought financial profits not only to the countries where they were taking place. Further FESPA support was granted to trainings – the prior need in the Eastern European countries – through financing trips of trainers from the Western Europe for seminars and trainings. In 2004 the Project Committee was established, whose aim is to support local associations and react to the needs of local markets. The projects are among others: Mini-FESPA, publications, translations, workshops. Since 2004 there has been 66 projects submitted by 17 associations (the Polish one has submitted 10 projects); 25 of them were realised and 21 are at the stage of implementation. One of the latest enterprise is the e-learning course and the recently launched on-line forum, which gives the associated members the opportunity to ask questions concerned with technical problems of screen, pad or digital printing. This is a FESPA experts panel under the chairmanship of Michael Caza. What is more, FESPA has published a handbook entitled “Planed Friendly” (written by Michael Caza and recently updated with the most actual regulations). The handbook has been handed over to all associations federated in FESPA. Italy, Spain and Poland are planning to translate it, adapt it to local regulations and publish the guidebook.
więcej | Maj | Organisations
The Association of Polish Screen Printers – because this was initially the name of it – was founded on 18 June 1994, at the proposal of 17 founder-members from Poland. Originally, the location of the Association was in Lodz. In 1998 new authorities were elected and it was moved to Krakow.
The elementary aim of the organization is widely perceived cooperation and mutual support in the activities of Association members. The Association deals with experience exchange, organization of trainings and specialist seminars. Furthermore, it organizes the world-wide promoting program of the Polish screen and digital printing industry by arranging branch fairs.
Since 1997 the association has been a member of the European screen and digital printing organization FESPA. Together with FESPA, it organizes exhibitions, conferences and fairs, which help to familiarize with new materials, technologies and screen and digital printing machines.
PSSiDC (Polish abbreviation of the organization’s name) currently gathers approximately 60 members. Among them there are leading Polish producers and distributors of screen and digital printing machines, distributors of inks and auxiliary agents as well as screen and digital printing houses.
więcej | Maj | Organisations
W dniach 27–29 marca br. podczas targów Poligrafia w Poznaniu, w wydzielonej sali konferencyjnej w pawilonie 3A odbyły się specjalistyczne warsztaty zatytułowane „Strefa podpowiedzi”. Tematyka warsztatów obejmowała rozmaite aspekty problemów sitodruku i druku cyfrowego. Organizatorem wydarzenia było Polskie Stowarzyszenie Sitodruku i Druku Cyfrowego, przy współpracy Międzynarodowych Targów Poznańskich. Patronat medialny sprawował zarówno miesięcznik „Świat DRUKU”, jak i dwumiesięcznik „Pro-KREACJA” – dwa pisma wydawane przez nasze wydawnictwo. Przedstawione zostały urządzenia, możliwości oprogramowania, a także konkretne działania (case studies) drukarń sitodrukowych i cyfrowych.
Zgromadzonych gości powitał prezes PSSiDC, Jacek Stencel. Pierwszą prezentację wygłosił Michał Kridel ze Stowarzyszenia. Dotyczyła ona internetowego kursu sitodruku przygotowanego przez organizację FESPA. Jest to platforma e-learningowa dla wszystkich chcących zdobyć wiedzę o procesie sitodruku. Kurs ten zawiera zarówno informacje podstawowe, jak i bardzo szczegółowe informacje praktyczne. Można w nim znaleźć mnóstwo ilustracji, animacji i filmów oraz tysiące faktów i pomocnych rad. Cyklicznie przeprowadzane są testy, które pomagają przyswoić i zapamiętać zdobytą wiedzę. Autorem kursu jest Peter Kiddel, mający ponad trzydziestoletnie doświadczenie w branży sitodrukowej, międzynarodowy ekspert w dziedzinie sitodruku, prezes DSPA (The Digital & Screen Printing Association), autor wielu artykułów i podręczników. Kurs został przygotowany przy wsparciu technicznym wiodących producentów urządzeń oraz dostawców materiałów dla branży. Do tej pory większość sitodrukarzy uczyła się swego fachu w tradycyjny sposób, od swoich starszych kolegów. Niestety, często przekazywane tą drogą błędy nawarstwiały się. Kurs proponowany przez FESPĘ ma wiele zalet. Tempo przyswajania wiedzy z kursu jest dowolne: przeciętnie trzeba na niego poświęcić 25–40 godzin. Pora i miejsce uczenia są dowolne. Dzięki internetowemu szkoleniu można poznać proces, zanim zainwestuje się w technologię. Wystarczy zalogować się na stronie FESPY. Kurs kończy się egzaminem końcowym weryfikującym zdobytą wiedzę. Oprócz tego przez cały czas trwania kursu przydzielony opiekun może wspierać uczestnika, który ma również dostęp do tablicy ogłoszeń, cyfrowej biblioteki, przeglądania często zadawanych pytań i odpowiedzi oraz czatu. Jest to jedyny dostępny internetowy kurs sitodruku. Kurs jest całkowicie niezależny od producentów i dostawców – nie zawiera żadnych reklam urządzeń czy materiałów.
więcej | Maj | Relacja
W dniu 18 kwietnia br. w Instytucie Papiernictwa i Poligrafii Politechniki Łódzkiej odbyło się uroczyste przekazanie maszyny do druku tamponowego Hermetic 6-11 universal. Maszynę przekazano dzięki wspólnej inicjatywie trzech firm: E.G.O. Polska sp. z o.o., Tampoprint A.G. oraz Scorpio sp. z o.o. Tamponiarka będzie służyła jako pomoc naukowa w zajęciach ze studentami.
Zebranych powitał Krzysztof Stępień, kierownik Zakładu Technologii Poligrafii i Maszyn Poligraficznych. Głos zabrali: prof. dr hab. Barbara Surma-Ślusarska, dyrektor Instytutu, Piotr Wesołowski, zastępca kierownika produkcji E.G.O. Polska, oraz właściciel firmy Scorpio, Andrzej Gosk. Po wspólnym poczęstunku przedstawiciele firm udali się na spotkanie z dyrektorem Instytutu w celu omówienia dalszej współpracy i kierunków rozwoju Instytutu Papiernictwa i Poligrafii w Łodzi.
Hermetic to jednokolorowa tampondrukowa maszyna z systemem zamkniętego kałamarza, przeznaczona do automatycznego podkładania detali. Nadaje się do wykonywania nadruków na różnego rodzaju podłożach. Jest wyposażona w 60-milimetrowy pojemnik farbowy. Drukuje z prędkością 4100 cykli na godzinę. Uderzenia i siła nacisku tamponu są ustawiane. Dzięki utrzymaniu stałej lepkości farby, jakość druku pozostaje taka sama. Obsługa urządzenia, czyszczenie i wymiana farby czy motywu, jaki ma być nadrukowany, nie stanowią większego problemu. Co istotne, dzięki zamkniętemu systemowi kałamarza zredukowana została emisja trujących substancji lotnych do otoczenia.
więcej | Maj | Relacja
Siedem tysięcy zwiedzających z całego świata, nowe kolorowe i czarno-białe systemy drukujące, wzrost na wszystkich strategicznych rynkach – to w skrócie najważniejsze informacje z tego-rocznej wystawy Océ OpenHouse, zorganizowanej w Poing koło Monachium. Pięciodniową imprezę tradycyjnie odwiedziła ponad stuosobowa grupa klientów Océ Poland, reprezentujących segmenty poligraficzny oraz instytucjonalny.
14. spotkanie z cyklu Océ OpenHouse, „największe doroczne targi druku cyfrowego w Europie”, odbyło się w dniach 5–9 marca. Podobnie jak w ubiegłych latach, w rolę centrum wystawowego wcieliła się jedna z hal produkcyjnych zakładów Océ zlokalizowanych w Poing. OpenHouse 2007 odwiedziło ok. 7 tysięcy gości, co stanowi wzrost frekwencji o niemal 50% w porównaniu z poprzednią edycją.
Całość wystawy podzielono na kilka segmentów poświęconych poszczególnym obszarom rynkowym, dla których firma Océ dedykuje swoje rozwiązania. Pracowało na nich w sumie kilkadziesiąt linii produkcyjnych, składających się z urządzeń drukujących Océ oraz sprzętu i oprogramowania licznych partnerów firmy (m.in. C.P. Bourg, Duplo, EFI, Founder, Fujitsu Siemens, GBC, GMC, GUK, Herzog + Heymann, Hunkeler, Müller Martini, OneVision, Pitney Bowes, Polar-Mohr, Watkiss). Ci ostatni prezentowali też swoją ofertę na stoiskach znajdujących się w specjalnie wydzielonej części pawilonu. Imprezie towarzyszyły codzienne pokazy i wystąpienia, poświęcone najnowszym rozwiązaniom, które miały swoją premierę podczas OpenHouse 2007.
więcej | Maj | Relacja
W drukarni Topcan 20 marca br. odbyło się spotkanie prasowe, na którym zostały zaprezentowane praktyczne możliwości druku maszyny Turbo Jet (TJ) 8300 HP Scitex. Organizatorami konferencji były firmy Topcan, Digiprint i HP Polska.
Wielkoformatowa drukarnia Topcan rozpoczęła swoją działalność 11 lat temu jako punkt kserograficzny znajdujący się w centrum Warszawy. W 2003 roku, kiedy firma osiągnęła bardzo dużo na rynku „małej poligrafii”, zainwestowano w pierwszą solwentową maszynę Mutoh Toucan, tworząc podwaliny pod nowy dział związany z wydrukami wielkoformatowymi, zarządzany przez Marka Bąka. Już podczas realizacji pierwszych zamówień okazało się, że zainteresowanie wielkim formatem jest duże, a rynek bardzo chłonny. Niezbędne stało się poszerzenie parku maszynowego o kolejne urządzenia, a także zatrudnienie grafika i handlowców, którzy zajęli się profesjonalną obsługą klientów. Wiązało się to również z potrzebą znalezienia nowej lokalizacji przeznaczonej bezpośrednio dla potrzeb produkcji. Dlatego też firma wynajęła powierzchnię przy Al. Krakowskiej i zakupiła następne plotery, w tym dwa nowe Toucany Mutoha, jednego Rolanda i jednego Grand Jeta o szerokości zadruku do 3,2 metra. W tym roku firma zaczęła odnosić pierwsze sukcesy na rynku reklam na pojazdach komunikacji miejskiej oraz siatek i banerów wielkoformatowych dla pojedynczych klientów. Topcan zajął się również kompleksową obsługą kampanii reklamowych, m.in. trzech firm zajmujących czołową pozycję na rynku konfekcji młodzieżowej.
W kwietniu 2005 roku firma Topcan przeprowadziła się do nowej, tym razem już własnej siedziby, w Piasecznie, i zakupiła kolejne maszyny, m.in. Scitex XL Jet, o szerokości 5 m oraz dwa plotery Mutoh Osprey, przeznaczone głównie do zadruku wszelkiego rodzaju folii. Z kolei zgrzewarka ultradźwiękowa firmy Fiab pozwoliła firmie poważnie zająć się rynkiem związanym z dużymi powierzchniami reklamowymi. Oczywiście rozwój technologiczny pociągnął za sobą potrzebę zatrudnienia dalszej kadry pracowniczej. Przyjęci zostali kolejni przedstawiciele handlowi i graficy, tak więc w dziale solwentowym łącznie z produkcją (24 godziny na dobę) zatrudnionych jest ponad 35 osób.
więcej | Maj | Relacja
W dniu 24 kwietnia br. firma Konica Minolta zaprezentowała w Złotych Tarasach swoje najnowsze urządzenia biurowe. Ponieważ charakteryzują się one nowatorską konstrukcją i atrakcyjnym wzornictwem, prezentacja odbyła się w jednym z najnowocześniejszych pod względem architektonicznym warszawskich budynków. Gości powitał Grzegorz Bluszcz, Dyrektor Marketingu Konica Minolta Business Solutions Polska. Na temat urządzeń mówił Remigiusz Husarek, Product Group Marketing Manager w firmie. Spotkanie wzbogaciło wystąpienie Marzeny Poklikajew, eksperta w dziedzinie aranżacji wnętrz biurowych, która zaprezentowała aktualne trendy w projektowaniu biur.
Bizhub C550, urządzenie do druku i kopiowania w kolorze, to najmniejsza drukarko-kopiarka w swojej klasie. Ma elegancką obudowę i zwartą konstrukcję. Wyposażono ją w kolorowy, szeroki ekran dotykowy, który można ustawiać w dogodnym położeniu. Ekran ten wyświetla miniatury poszczególnych dokumentów czekających w kolejce do druku, co pozwala użytkownikom drukować różne prace wtedy, gdy są potrzebne. W celu zapewnienia maksymalnego poziomu bezpieczeństwa bizhub C550 wyposażono w identyfikację biometryczną, która gwarantuje, iż dostęp do zapisanych w pamięci urządzenia informacji mają jedynie upoważnieni użytkownicy.
więcej | Maj | Relacja
Międzynarodowe Targi Opakowań, Przemysłu Papierniczego i Drukarskiego EmbaxPrint, organizowane w Brnie (Czechy) przez Veletrhy Brno, a.s., należą do największych imprez wystawienniczych branży poligraficznej na świecie. Koncentrują się przede wszystkim na rozwiązaniach technologicznych związanych z samym drukowaniem, jak i przemysłem opakowaniowym, papierniczym i innymi pokrewnymi dziedzinami. Najbliższa edycja targów odbędzie się w dniach 22–25 maja. Wystawiać się będą firmy z 26 krajów z trzech kontynentów. Udział firm spoza Czech będzie jeszcze większy niż w poprzedniej edycji, kiedy firmy zagraniczne stanowiły ponad jedną trzecią wszystkich wystawców. Większość z nich to wystawcy ze Słowacji, Polski, Niemiec i Włoch. Przyjadą także firmy z Rosji, Filipin i Senegalu. Spodziewana jest rekordowa liczba uczestniczących krajów. Jak się okazuje, wszystkie przedsiębiorstwa chcące wzmocnić swoją pozycję na rynku europejskim pragną wziąć udział w targach EmbaxPrint. Również powierzchnia wystawiennicza targów będzie zwiększona. Firmy są zainteresowane wynajmem większych niż do tej pory stoisk, co niewątpliwie świadczy o dynamicznym rozwoju branży poligraficznej, jak i pozycji tych targów w Europie Środkowej.
więcej | Maj | Targi
W dniu 7 marca br. w siedzibie firmy Avimex sp. z o.o. w Warszawie odbyło się spotkanie przedstawicieli Avimeksu i czeskiej firmy Maxima z dziennikarzami prasy branżowej. Avimex jest obecnie jedynym na polskim rynku dystrybutorem krajarek marki Maxima. Spotkanie dotyczyło współpracy obu firm, przede wszystkim finalizacji kolejnej umowy dystrybucyjnej z firmą Apos-Maxima, oraz nowości w ofercie – krajarki Maxima 92. W spotkaniu wzięli udział: Piotr Granda, prezes firmy Avimex, Aleš Koštál, dyrektor firmy Apos-Maxima Ltd., a także Piotr Mergner i Jaroslav Buchta, dyrektor handlowy Avimex.
W latach boomu inwestycyjnego, czyli na początku lat 90-tych ubiegłego stulecia, krajarki Maxima kupowało wielu polskich drukarzy. Maxima to firma z dużym doświadczeniem w konstrukcji tego typu maszyn. Ta znana marka ma już przeszło 160 lat. W Polsce jest kojarzona z Adastem (ale to już przeszłość); od 2004 r. krajarki sprzedawano pod nazwą Maxima Cutters. W firmie Maxima nastąpiły duże zmiany – budowa nowych hal produkcyjnych, nowe maszyny, nowe systemy, nowy zarząd firmy, lepsza jakość, solidność wykonania. Klienci już to doceniają – sprzęt jest niemal bezawaryjny i sprawuje się bardzo dobrze.
Niedawno marka Maxima została przejęta przez nowego właściciela – koncern Apos, skupiający firmy o różnorodnym profilu. O przejęciu Maksimy zadecydowało w dużym stopniu poligraficzne doświadczenie jednego z właścicieli koncernu. W krajarkach wprowadzono innowacje – m.in. inne mocowanie siodła, innowacyjne rozwiązanie prowadzenia grzebienia, zmiany w elektronice i w panelach sterujących. Obecnie krajarki Maxima dorównują jakością podobnym urządzeniom zachodnich producentów, jednocześnie stając się bardziej atrakcyjnymi ze względu na bardzo dobrą cenę.
Większość nowych rozwiązań będzie zaprezentowana na targach Embax Print w Brnie w maju tego roku, gdzie Apos-Maxima pokaże nową wersję krajarki MS 92. Model, który będzie demonstrowany podczas targów, ma całkowicie nową konstrukcję, nowoczesny design i bogate wyposażenie (programatory, systemy zabezpieczeń, certyfikaty CE).
więcej | Maj | Relacja

  | < 1 >  2  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o