Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się
Poligrafia 2003

Czerwiec


Summer University w Heidelbergu
Print Media Academy (PMA) już po raz siódmy zaprasza do Heidelbergu na Summer University. W dniach 22–27 lipca br. spotkają się tam przedstawiciele międzynarodowej kadry zarządzającej z branży poligraficznej, aby w ramach tego seminarium szkolić się oraz wymieniać się doświadczeniami i strategiami sukcesu. W poprzednich edycjach brali udział także przedstawiciele polskich drukarń.
W ramach Summer University PMA oferuje menedżerom szkolenie, które ma przygotować ich firmy do wymagań rynku w przyszłości. Głównym punktem tegorocznego Summer University jest wiedza praktyczna. Renomowany zespół ekspertów wskaże uczestnikom sposoby, jak mogą pozycjonować swoje przedsiębiorstwa na coraz bardziej globalnym i konkurencyjnym rynku oraz szanse z tym związane. Na podstawie praktycznych przykładów (case studies) uczestnicy wraz z ekspertami mogą analizować przydatność i skuteczność różnych modeli oraz strategii działania. Równocześnie w ramach zajęć istnieje możliwość podzielenia się z grupą własnymi doświadczeniami, strategiami biznesowymi oraz omówienia i rozwinięcia ich wraz z ekspertami.
Summer University już na dobre przyjął się w branży poligraficznej jako międzynarodowe forum wymiany doświadczeń, w którym udział bierze kadra zarządzająca z całego świata. Impreza daje również uczestnikom możliwość nieformalnej wymiany doświadczeń z menedżerami z innych krajów, nawiązywania kontaktów osobistych i budowania powiązań ponad granicami. Summer University towarzyszy również atrakcyjny program dodatkowy, obejmujący m.in. zwiedzanie historycznego Heidelbergu oraz zakładu produkcyjnego Wiesloch-Walldorf.
Liczba uczestników jest ograniczona do 25 osób. Opłata za udział w seminarium wynosi 2700 euro (plus VAT). Wszystkie zajęcia odbywają się w języku angielskim. Więcej informacji na stronie: http://www.print-media-academy.com/


50 lat zakładów Heidelberga
Podczas konferencji prasowej z okazji 50-lecia fabryki Heidelberga Wiesloch-Walldorf, dr Jürgen Rautert, członek Zarządu ds. Techniki, zaznaczył, że zakład ten był, jak i będzie w przyszłości symbolem jakości jeśli chodzi o budowanie maszyn oraz najnowsze technologie dla przemysłu poligraficznego. Prawie 6500 pracowników w zakładzie Wiesloch-Walldorf Hei-delberg produkuje dziennie około 65 zespołów drukujących. Od uruchomienia fabryki w roku 1957 firma zainwestowała w nią ponad miliard euro. Równocześnie ze zwiększaniem zdolności produkcyjnych również rozwój technologiczny nowych produktów był motorem ciągłej rozbudowy fabryki – z 385 000 m2 do 860 000 m2 (dzisiaj).
Budowa nowej hali 11, w której będzie produkowana nowa generacja maszyn arkuszowych w wielkim formacie, jest kolejnym krokiem w rozwoju fabryki. Firma inwestuje około 45 mln euro w rozbudowę zakładu Wiesloch-Walldorf. Obecne wykorzystanie mocy produkcyjnych i rozpoczęcie produkcji maszyn w nowym formacie pozwoliły na zatrudnienie w ubiegłym roku 400 nowych pracowników.
Fabryka Heidelberga w Wiesloch-Walldorf to największa i najnowocześniejsza na świecie fabryka maszyn drukujących i największy zakład produkcyjny w sieci oddziałów Heidelberga. Oto podstawowe dane na jej temat:
• rozpoczęcie produkcji: w 1957 roku
• powierzchnia 860 000 m2 = 88 boisk do piłki nożnej
• efektywna powierzchnia budynków: 510 000 m2
• pracownicy: 6440 (4860 robotników i 1580 pracowników biurowych)
• pracownicy działu produkcji: 1450
• pracownicy działu montażu: 3355
• pracownicy montażu muszą wykonać ponad 3000 minut prac montażowych
• 70% powierzchni produkcyjnej przypada na montaż
• odsetek osób przyuczanych do pracy: 5,7%
• od roku 2001 zakład posiada międzynarodowy certyfikat ISO 14001
• Światowe Centrum Logistyczne – World Logistics Center (WLC)
• Centrum Szkoleniowe.


Targi Ipex Digital odwołane
Organizator targów Ipex, IIR Exhibitions Ltd., poinformował, że planowane na 6–8 listopada tego roku w Warszawie targi Ipex Digital CEE 2007 nie odbędą się. Najprawdopodobniej zostaną one zorganizowane w listopadzie 2008 roku.
Jako główny powód zmiany terminu targów organizator podaje fakt, że potencjalni wystawcy i ich partnerzy chcieliby zaprezentować swoją ofertę, w tym produkty premierowe i prototypy, przeznaczoną na rynki Centralnej i Wschodniej Europy, po targach drupa 2008, nie zaś przed tą imprezą.
więcej | Czerwiec | Aktualności
Raport o Intelligent Interweaving
Amerykańskie centrum badawcze specjalizujące się m.in. w druku cyfrowym w marcu br. sporządziło raport na temat technologii Intelligent Interweaving firmy Mutoh, w Polsce znanej jako druk falą z przeplotem (Złoty Medal MTP 2007). Autor publikacji bardzo pozytywnie wypowiedział się na jej temat i przyznał wysokie oceny. FLAAR to organizacja badawcza non-profit. Wyniki swoich badań publikuje w obszernych raportach.
Raport można pobrać z adresu: http://www.wideformatprinters.org/2FLAAR_reports/autodownloads/705016_Mutoh_intelligent_interweaving.pdf


Spandex oferuje pakiety do wycinania grafik
Dla firm zajmujących się produkcją reklam i oznakowań Spandex przygotował specjalne pakiety do wycinania grafik. Pakiety zawierają plotery tnące, oprogramowanie oraz materiały i akcesoria. Akcja skierowana jest do producentów reklam i oznakowań, których nieodzowną część stanowią elementy wycinane z folii samoprzylepnych. Spandex przygotował dwa pakiety: podstawowy i profesjonalny, w których skład wchodzą plotery tnące, folie oraz akcesoria potrzebne przy produkcji reklam wycinanych.
Do zestawu profesjonalnego Spandex włączył ploter Mimaki CG-130FX, wysokiej jakości ploter tnący do wycinania folii. Model ten przeznaczony jest dla pracowni, w których produkcja grafik wycinanych stanowi znaczącą część oferowanych usług. Ploter bardzo dobrze sprawdza się przy wycinaniu małych detali, wyposażony jest w sensor do wyszukiwania wydrukowanych znaczników, automatyczne obcinanie materiału w osi X i inne funkcje przeznaczone dla profesjonalistów. Maksymalna szerokość materiału, którego można użyć w tym modelu Mimaki, wynosi 1580 mm, a szerokość cięcia to 1300 mm. Maksymalny docisk noża to 400 g, a prędkość cięcia – 1000 mm/s. Dodatkowo zestaw zawiera oprogramowanie FineCut, komplet podstawowych materiałów obejmujący m.in. folie monomerową, polimerową, wylewaną i transferową. W zestawie znajdują się także akcesoria do wyklejania oraz próbniki folii.
Zestaw podstawowy przeznaczony jest dla mniejszych pracowni oraz biur. Zawiera mały biurkowy ploter Mimaki CG-60SR, wyposażony m.in. w optyczny system pozycjonowania. Ploter obsługuje materiały do 740 mm szerokości, a maksymalna szerokość cięcia wynosi 606 mm. Maksymalny docisk noża to aż 400 g, a prędkość cięcia 850 mm/s. Zestaw podstawowy, podobnie jak profesjonalny, zawiera dodatkowo oprogramowanie FineCut i komplet podstawowych materiałów.


Map Polska oferuje media do wydruków solwentowych
Firma Map Polska przygotowała ofertę dla segmentu wielkoformatowych drukarń solwentowych. Oferta jest podzielona na sześć głównych kategorii – banery Symbio Plus, banery Symbio Classic, banery Symbio Film, folie winylowe, papiery oraz materiały specjalne. Wśród nich klienci z łatwością znajdą popularne frontlity, backlity, blockouty, siatki (mesh), folie monomerowe i polimerowe, folie typu One Way Vision i wiele innych. Media do wydruków solwentowych z oferty Map Polska znajdują szerokie zastosowanie przy produkcji tradycyjnych reklam, jak również sprawdzają się przy tworzeniu citylightów, kasetonów, roll-upów, ścianek prezentacyjnych, flag oraz reklam w megaformacie.
Wszystkie podstawowe produkty dobrane są w taki sposób, aby klient w zależności od swoich potrzeb mógł wybrać odpowiednie podłoże do pracy. Media z oferty Map Polska pasują do ploterów znanych producentów, takich jak m.in. NUR, Vutek, HP (Scitex i DesignJet), DGI, Roland, Jeti, Océ, Mutoh, Mimaki.
Klienci Map Polska korzystają z serwisu – dostaw produktu w dowolne miejsce Polski w ciągu 24 godzin od złożenia zamówienia (lub natychmiastowego odbioru z magazynu centralnego), usługi docinania podłoży drukowych do oczekiwanego formatu, nowoczesnych rozwiązań finansowych i informatycznych oraz doradztwa profesjonalnych konsultantów, specjalistów w dziedzinie podłoży drukowych.
więcej | Czerwiec | Aktualności
Jako że jednym z tematów przewodnich tego numeru „Świata DRUKU” są maszyny poligraficzne, postanowiliśmy przypomnieć naszym Czytelnikom prezentowaną na tegorocznych targach Poligrafia ofertę znanych producentów w zakresie, wciąż najbardziej popularnych, maszyn offsetowych.
Największym zainteresowaniem na stoisku firmy Fantom Poligrafia cieszyła się pięciokolorowa, arkuszowa maszyna offsetowa Sakurai w formacie B2+, z wydłużonym wykładaniem i wieżą lakierującą z wałkiem aniloksowym. Prezentowana tu była również maszyna drukująca drugiej generacji Mark II firmy Hamada, w której dokonano szeregu interesujących modyfikacji. Wszystkie prezentowane urządzenia znalazły podczas wystawy swoich nabywców.
Maszyna Sakurai Oliver serii 75SD (format B2+) jest przystosowana standardowo do zadrukowywania papierów w bardzo dużym zakresie grubości: od 0,04 do 0,6 mm. Standardowo wyposażona jest w automatyczne mocowanie form drukowych, w pełni automatyczny system mycia wałków farbowych i obciągów gumowych oraz konsolę sterującą. W tej ostatniej zintegrowano systemy sterowania urządzenia: SAS (Sakurai Auto Set), gdzie operator wprowadza takie dane, jak rozmiar papieru i jego grubość, a następnie odbywa się automatyczne ustawienie maszyny; SIS (Sakurai InterActive System) odpowiadający za prędkość druku – ustawia liczbę arkuszy, steruje układem nawilżającym, farbowym oraz systemami mycia urządzenia, a jego obsługa odbywa się z panelu dotykowego urządzenia; QSS (Quick Stand-by System) – po zakończeniu drukowania jednej pracy analizuje kolejną i dostosowuje ilość farby do następnego zlecenia z nową kalkulacją jej ilości.
Prezentowana na targach w Poznaniu maszyna wyposażona była w wydłużone wykładanie oraz dodatkowo w wieżę lakierującą. Ta ostatnia opiera się na systemie rakla komorowego firmy Harris & Bruno, co zapewnia równomierne i precyzyjne nadawanie warstw lakierów (dyspersyjnych, UV, metalicznych) oraz powłok specjalnych, np. przy lakierowaniu wybiórczym. Różnorodne typy lakierów mogą tu być stosowane zamiennie, bez konieczności wymiany cyrkulatora czy układu mycia. Oferowane przez Fantom Poligrafia maszyny Sakurai posiadają standardowo wbudowany moduł CIP3/CIP4/JDF.
więcej | Czerwiec | Maszyny i urządzenia
W dniu 28 marca 2007 roku, podczas targów Poligrafia w Poznaniu, odbyła się Piąta Konferencja Poligraficzna zorganizowana przez Polską Izbę Druku przy udziale Międzynarodowych Targów Poznańskich. Tematem konferencji były współczesne rozwiązania informatyczne w poligrafii. Pierwszą część spotkania wypełniły wystąpienia zaproszonych gości zagranicznych, specjalistów w zakresie tematyki konferencji, w drugiej części prezentowane były praktyczne przykłady wdrożeń informatycznych w firmach polskich.
Pierwsza prezentacja, którą wygłosił Jacek Hamerliński, miała charakter wprowadzenia: prelegent ogólnie przedstawił, jak wygląda komputerowe sterowanie procesem produkcji poligraficznej, wymieniając oprócz korzyści i ułatwień związanych z zastosowaniem komputerów, również wynikające z tego problemy (problem zgodności danych w różnych systemach operacyjnych, brak spójnego systemu kodowania znaków).
Informatyka w poligrafii obecna jest przede wszystkim na etapie przygotowania pracy – projektowanie graficzne i prepress, oraz na poziomie systemów wspomagających podejmowanie decyzji i zarządzanie firmą, szczególnie w dużych i średnich przedsiębiorstwach. Systemy te obejmują obsługę administracyjną firmy, wspierają zarządzanie dokumentami, wiedzą i procesami (m.in. rejestracja danych, planowanie zapotrzebowania, rozliczenia powykonawcze, monitoring produkcji). Wprowadzanie systemów cyfrowej komunikacji w przedsiębiorstwie wymaga ich zintegrowania, w przeciwnym razie dane o funkcjonowaniu firmy będą niekompletne bądź fałszywe. Na rynku istnieją już pierwsze efektywne jednolite standardy wymiany informacji, sprzyjające integracji systemów informatycznych, czyli „pośrednicy” w przekazywaniu danych pomiędzy różnymi etapami procesu produkcji. Obecnie taką rolę przypisuje się formatowi JDF (Job Definition Format); standard ten został opracowany przez spółkę CIP4, bazuje na języku programowania XML. Zastosowanie formatu JDF upraszcza integrację procesów przygotowania prac do druku z systemami sterowania urządzeniami produkcyjnymi, zapewnia łatwy przepływ danych pomiędzy systemami produkcji, administracji i zarządzania.
Jak powiedział prelegent, współczesna poligrafia ma coraz mniej wspólnego ze sztuką, a coraz więcej z przetwarzaniem danych, niestety wraz z powszechnym dostępem do profesjonalnych narzędzi informatycznych oraz największego kanału komunikacji – Internetu, zwiększa się liczba prac źle przygotowanych do druku, jak również pojawia się problem nieautoryzowanego pobierania danych (konieczne są dodatkowe narzędzia zabezpieczające, a nawet izolujące sieci wewnętrzne).
Na koniec prelegent roztoczył wizję poligrafii przyszłości – kontakty z klientami i sterowanie produkcją niemal wyłącznie przez Internet, kompleksowe i spójne przetwarzanie danych, pełna automatyzacja procesu produkcji. Kolejnym krokiem w kierunku tej wizji jest powszechna obecnie tendencja na rynku polskim – zainteresowanie zintegrowanymi narzędziami do zarządzania produkcją, bowiem niedoskonałość systemu zarządzania posiadaną informacją jest poważną barierą w rozwoju firmy.
więcej | Czerwiec | Relacja
W dniach 25–27 marca br. w Centrum Konferencyjnym Daglezja w Kórniku koło Poznania odbyła się pod hasłem: „Potrzebni – konkurencyjni – nowocześni” XXIV Konferencja Naukowo-Techniczna Policon 2007. Tym razem organizatorami konferencji byli: Korporacja Poligrafów Poznańskich SIMP, Międzynarodowe Targi Poznańskie, Zarząd Główny Sekcji Poligrafów SIMP, Stowarzyszenie Poligrafów Pomorskich oraz zrzeszenie Polskich Fleksografów. „Świat DRUKU” sprawował patronat medialny nad wydarzeniem.
Zgromadzonych gości powitał Janusz Ignaszczak, prezes Korporacji Poligrafów Poznańskich. Pierwszy wykład, zatytułowany: „Strategiczna odnowa przedsiębiorstwa jako instrument współczesnego zarządzania”, wygłosił prof. Piotr Banaszak z Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Profesor omówił charakterystyczne cechy cyklu życia przedsiębiorstwa. Każda firma po pewnym okresie sukcesów i powodzenia wchodzi w etap kryzysu i strat. Jest to według badań naturalny mechanizm i dotyczy zarówno wielkich światowych koncernów, jak i małych czy średnich przedsiębiorstw. Aby firma mogła znowu wyjść na prostą i odnosić dalsze sukcesy, potrzebne są znaczące zmiany w generalnym sposobie prowadzenia działalności. W takim momencie na ratunek przyjść może strategiczna odnowa przedsiębiorstwa, która jest swoistą restrukturyzacją, zmianą filozofii firmy. Odnowa strategiczna może wiązać się ze zmianą profilu działalności, wdrożeniem nowych produktów lub usług, a zrezygnowaniem z pewnych dotychczasowych ofert, innym sposobem działania na rynku, zmianami technologicznymi, lub innym podejściem do pracowników. Niewątpliwie odnowa taka wymaga odważnej decyzji i zaangażowanego działania kierownictwa, ale dobrze zarządzający, rozsądni managerowie radzą sobie z tym bez problemu. Prelegent na przykładzie działalności wybranych firm zagranicznych zaprezentował efekty takiej restrukturyzacji. Wiele przedsiębiorstw dzięki nowym strategiom wyszło z głębokiego kryzysu i uniknęło bankructwa. Odnowa strategiczna jest także determinowana zmianami w otoczeniu gospodarczym i politycznym. W dzisiejszym świecie mamy do czynienia z coraz większą liberalizacją stosunków międzynarodowych, otwarciem granic, szybkim rozwojem technologii informacyjnych, globalizacją działalności gospodarczej. Te wszystkie czynniki stymulują coraz większą konkurencję i zmuszają do zmiany podejścia biznesowego.
Grzegorz Bluszcz z firmy Konica Minolta Business Solutions Polska wystąpił z prezentacją „Sprzedaż rozwiązań jako odpowiedź na nowe wyzwania rynkowe”. Dotyczyła ona także pewnego rodzaju zmiany w prowadzeniu firmy, przede wszystkim formy sprzedaży i podejścia do klienta. Prelegent mówił mianowicie o tym, jak sprzedawać rozwiązania, a nie produkty, i o zadaniach, jakie stoją przed handlowcem zajmującym się tego typu sprzedażą. Na przykładzie działalności swojej firmy, która skupia się obecnie na sprzedaży rozwiązań dla poligrafii, ukazał najistotniejsze cechy dobrego sprzedawcy rozwiązań. Podkreślał, jak istotne jest wczuwanie się w potrzeby klienta, a nawet wybieganie im naprzeciw – przewidując je. Sprzedaż rozwiązania to dawanie odpowiedzi na konkretny problem klienta, analizowanie konkretnych zapotrzebowań i traktowanie ich całościowo – przez dopasowanie do nich konkretnego wyjścia z problematycznej sytuacji. Dlatego tak istotna jest umiejętność odpowiedniego diagnozowania danego problemu. Dobieranie i sprzedaż odpowiednich rozwiązań wymaga zaangażowania każdego pracownika stykającego się z klientem, co wiąże się z wprowadzeniem nowej filozofii, dyscypliny i kultury w przedsiębiorstwie.
więcej | Czerwiec | Relacja
W dniach od 22 do 25 maja br. w Brnie trwała 24. edycja Międzynarodowych Targów Opakowań, Przemysłu Papierniczego i Poligrafii Embax-Print, których organizatorem jest firma Veletrhy Brno a.s. (przedstawicielem Targów Brneńskich w naszym kraju jest Agencja Promocji Eksportu z Częstochowy).
Swoją ofertę prezentowali znani producenci oraz dostawcy dla rynku poligrafii i opakowań. Były wśród nich takie firmy jak: 3M, Adast, Adobe, Amos, Apos-Maxima, Böttcher, Canon, Civest, Curioni, Dalim Software, Data Line, Eizo, Epson, Eukalin, Ferag, FujiFilm, Gidue, Heidelberg, Hewlett-Packard, Horizon, JIP, Jurmet, KBA-Grafitec, Kodak, Konica Minolta, Ligum, Marbach, Nordson, Océ, Olsanske Papirny, Optaglio, Opus, Quark, Scorpio, Stepa, Tesa Tape, Xerox, X-rite. Większość firm korporacyjnych była reprezentowana przez swoje czeskie przedstawicielstwa.
Czasopisma branżowe z różnych krajów, m.in. „Świat DRUKU” i „Pro-KREACJA”, prezentowały się w ramach ekspozycji „World of Professional Press”.
Impreza potwierdziła swój status prestiżowych targów o wysokim stopniu uczestnictwa firm zagranicznych. 36% uczestników stanowiły firmy zagraniczne pochodzące aż z 27 państw. Tak jak w poprzednich latach, większość pochodziła ze Słowacji, Polski, Niemiec i Włoch, natomiast po raz pierwszy wystawiały się firmy z Rosji, Filipin i Senegalu. Tegoroczne targi mogły również poszczycić się rekordową reprezentacją państw: Brno odwiedzili goście z Białorusi, Ukrainy, Rosji, Litwy, Węgier, Polski, Bułgarii, Hong Kongu i Słowacji. Równie wysoki był udział zagranicznych odwiedzających. Trzeba też zauważyć, że targi Embax mają coraz większe znaczenie dla wiodących firm czeskich i międzynarodowych koncernów, które znacznie powiększyły powierzchnię wystawienniczą. Według dyrektora Petra Navrátila, po tegorocznej edycji EmbaxPrint jednoznacznie należy uznać ważną rolę tych targów w prezentowaniu najnowszych technologii i trendów w zakresie druku, opakowań i papieru. W czasie targów miało miejsce kilka światowych premier, pokazywano nowe produkty, prawie każdy wystawca przywiózł do Brna nowość, co świadczy o dynamicznym rozwoju prezentowanych branż.
więcej | Czerwiec | Targi
W dniu 16 maja br. w Drukarni Ars Druk w Warszawie odbyła się zapowiadana od dłuższego czasu prezentacja nowego modelu maszyny offsetowej Adast – 847 LZ, współorganizowana przez firmę Avimex sp. z o.o., wyłącznego przedstawiciela marki Adast na polskim rynku. Właśnie w Ars Druku zainstalowano pierwszy w Polsce model Adast 847 LZ – z wieżą lakierującą. Na spotkanie przybyło około 150 drukarzy ze wszystkich stron Polski.
Gości powitał i maszynę prezentował prezes firmy Avimex, Piotr Granda. Adast 847 LZ jest wyposażony między innymi w centralny system sterujący Omron, łożyskowane mimośrodowo, niezależnie regulowane z dwóch stron cylindry tłoczące, łożyskowane mimośrodowo, niezależnie regulowane układy farbowe, nawilżające i tłoczące, a także w antystatyczny stół spływowy z podciśnieniowym prowadzeniem arkusza. Jak podkreślał Piotr Granda, do zalet modelu 847 LZ należą również: nawilżanie alkoholowe Adamatic z bezobciągowymi wałkami nawilżającymi Bötther, automatyczne mycie zespołów farbowych i nawilżających, zdalne sterowanie podczas pracy axialnego, radialnego i diagonalnego registra cylindrów matrycowych, urządzenie jonizujące Simco, bęben Super Blue na wszystkich cylindrach przekazujących oraz na wykładaniu, akustyczna kontrola pracy marki bocznej, mocowanie płyty offsetowej w systemie półautomatycznym i elektroniczna bezdotykowa kontrola podwójnego arkusza.
więcej | Czerwiec | Maszyny i urządzenia
Rozmowa z dyrektorem Działu Maszyn Zwojowych w MAN Roland Polska – Jarosławem Kotfisem

„Świat DRUKU”: Firma MAN Roland Polska istnieje na naszym rynku od wielu lat – co spowodowało, że dopiero teraz stworzyli Państwo Dział Maszyn Zwojowych?
Jarosławem Kotfis: Faktycznie, do tej pory nie było w strukturze MAN Roland Polska działu maszyn zwojowych, nie oznacza to jednak, że nie sprzedawaliśmy w Polsce maszyn z tego sektora. Decyzja o stworzeniu tego działu bezpośrednio w Polsce wynikła po pierwsze z odgórnych działań koncernu zmierzających do integracji oferty sprzedażowej w dziedzinie druku arkuszowego i zwojowego, jak również z zapotrzebowania ze strony z rynku. Proszę nie zapominać, że druk rolowy rządzi się innymi prawami niż offset arkuszowy – gazeta musi być rano w kiosku.
ŚD: Czy decyzja ta oznacza, że na polskim rynku rośnie zainteresowanie drukiem zwojowym?
JK: Zdecydowanie tak. Drukarnie arkuszowe coraz częściej myślą o wejściu w świat maszyn zwojowych. Trend ten jest szczególnie zauważalny, jeśli chodzi o druk ilustracyjny. Z kolei drukarnie już posiadające maszyny gazetowe czy ilustracyjne chętniej inwestują w nowoczesną technologię. Myślę, że hasło-klucz na najbliższe lata to automatyzacja. Praca ludzka także u nas staje się coraz droższa...
ŚD: Czy zwiększona chęć inwestowania w najnowsze technologie stanowi szansę dla MAN Rolanda jako dostawcy maszyn zwojowych?
JK: Naturalnie – MAN Roland jest absolutnym światowym liderem w produkcji maszyn zwojowych i tym samym prekursorem najnowo-cześniejszych rozwiązań w tej dziedzinie, dlatego głęboko wierzymy w to, że dzięki naszej dobrej renomie oraz ciężkiej pracy wzmocnimy naszą pozycję na polskim rynku. Odnieśliśmy już na tym polu pierwsze sukcesy – mam na myśli naszą ostatnią instalację w Sosnowcu, gdzie stanęła najnowocześniejsza na świecie maszyna do druku gazet, a wkrótce także czasopism – COLORMAN 4-1 w systemie satelitarnym.
ŚD: Czy należy rozumieć, że wzmocnienie pozycji na polskim rynku jest głównym celem nowo powstałego działu maszyn zwojowych?
JK: Cel jest jeden – satysfakcja klienta. Reszta to środki, za pomocą których pragniemy go zrealizować. Wiadomo, że jest to ogromne wyzwanie, które niesie za sobą wiele pracy. Szczególnie, że przez ten dział rozumiemy nie tylko sprzedaż i marketing, ale zależy nam również na rozwoju usług printservices i printcom (serwis i materiały eksploatacyjne).
więcej | Czerwiec | Wywiad
Pierwszy w Polsce system do foliowania na zimno w linii – Inline Foiler PRINDOR

W dniu 25 kwietnia 2007 r. w Drukarni Multipress sp. z o.o. w Krakowie odbyło się uroczyste uruchomienie sześciokolorowej maszyny drukującej MAN Roland 706 3B z wieżą lakierującą, wyposażonej w system foliowania na zimno w linii: Inline Foiler PRINDOR. Jest to pierwsza taka instalacja w Polsce, szósta w Europie i trzydziesta na świecie. Instalacja i testy parametrów maszyny trwały od lutego do końca marca. Specjalnie dla nowej maszyny wybudowano nową halę produkcyjną o powierzchni 540 m2.
Po krótkich przemówieniach Andrzeja Rabendy, prezesa Drukarni Multipress, Gerharda Gocek, prezesa MAN Roland CEE AG, i Tomasza Galanta, prezesa MAN Roland Polska, nastąpiło uroczyste przecięcie wstęgi oraz wzniesienie okolicznościowego toastu. Licznie zgromadzeni goście mogli zobaczyć na żywo pracę maszyny z wykorzystaniem Inline Foilera, a także wysłuchać prezentacji na temat technologii zastosowanej w tym rozwiązaniu. Prezentację wygłosił Krzysztof Pietrzak, dyrektor sprzedaży maszyn arkuszowych w firmie MAN Roland Polska. Pokaz spotkał się z ogromnym zainteresowaniem uczestników imprezy.
Po prezentacji gości zaproszono na poczęstunek do restauracji na Rynku w Krakowie.
Drukarnia Multipress jest producentem wysoko przetworzonych etykiet i opakowań kartonowych oraz materiałów promocyjnych (POS). Powstała przed 19 laty jako niewielkie przedsiębiorstwo zatrudniające początkowo kilka osób i pracujące na odkupionych od państwowych drukarń starych wyeksploatowanych maszynach. 1 lipca 1998 roku spółka działająca jako cywilna została przekształcona w spółkę prawa handlowego, a udziały w niej objęli dotychczasowi wspólnicy. Drukarnia Multipress jest spółką o 100-procentowym udziale kapitału polskiego.
więcej | Czerwiec | Relacja
W dniu 25 kwietnia br. w Krakowie odbyło się Małopolskie Seminarium Drukarskie zorganizowane przez firmę Sun Chemical oraz Agencję Poligraficzną Multigraf. Głównymi zagadnieniami omawianymi podczas spotkania były: ochrona marki produktu za pomocą specjalnych technik poligraficznych oraz problemy migracji zapachów w druku offsetowym. Tematy przedstawiał główny gość seminarium, Bernhard Fritz, menadżer do spraw produktu w Sun Chemical Europe.
Oszustw polegających na fałszowaniu marki dokonuje się na skalę przemysłową. Tego typu działań jest coraz więcej i jest to w tej chwili już profesjonalny biznes. Fałszowane są wyroby tytoniowe, farmaceutyczne, urządzenia i maszyny, w tym części do samochodów i samolotów, a także elektronika, oprogramowanie, płyty CD i DVD z muzyką czy filmami. Ochrona marki, od momentu projektowania opakowania, ma za zadanie redukcję fałszerstw, zwiększenie zaufania do danej marki oraz uniknięcie strat finansowych producenta. Opakowanie to głównie ochrona produktu przed zniszczeniem w trakcie transportu, a także powierzchnia, na której można drukować treści reklamowe i „wabik” dla konsumenta, który ma zostać zachęcony do zakupu jak najwymyślniejszym designem i kolorystyką. Jednak można je wykorzystać także jako ochronę przed fałszowaniem marki. Jest w tej chwili wiele sposobów, aby za pomocą technik poligraficznych utrudnić „pracę” fałszerzom.
W trakcie wykładu zaprezentowano przykłady efektów specjalnych w zadruku opakowań, które oprócz posiadania walorów estetycznych stanowią formę zabezpieczenia marki. Mogą to być druki w specjalny sposób uszlachetnione – przy użyciu różnego rodzaju lakierów. W celu zabezpieczania marki używa się również specjalnych farb termochromowych, które zmieniają barwę pod wpływem temperatury. Stosowane są także farby fluorescencyjne (widoczne w świetle UV), fotochromowe (zmieniające barwę pod wpływem światła słonecznego), wymazywalne, naśladujące znak wodny, magnetyczne, metaliczne. Podczas seminarium przedstawiono farbę High End cechującą się wyjątkową czystością i wysoką pigmentacją. Podczas gdy oko ludzkie jest w stanie rozpoznać ok. 4 milionów odcieni, za pomocą druku offsetowego można uzyskać jedynie ok. 1 miliona. Triada High End została stworzona właśnie w celu poszerzenia tej skali.
więcej | Czerwiec | Opakowania
Seminarium firm Heidelberg Polska i PC-Print

Podczas Targów Poznańskich Poligrafia 2007 odbyło się specjalistyczne seminarium zorganizowane przez Heidelberg Polska wspólnie z firmą PC Print na temat technologii złocenia na zimno i gorąco przy wykorzystaniu offsetowych maszyn arkuszowych i wąskowstęgowych maszyn fleksograficznych. W spotkaniu wzięli udział zaproszeni przedstawiciele firm oraz reprezentant „Świata DRUKU”.
Gości powitał Tomasz Pawlicki (Heidelberg Polska), przedstawiając gospodarzy seminarium i wprowadzając w temat spotkania.
Cykl prezentacji rozpoczął Andrzej Turski (Heidelberg Polska) wykładem na temat wykorzystania maszyn wąskowstęgowych w złoceniu na zimno i na gorąco. Na wstępie prelegent wyjaśnił, na czym polega wartość dodana procesu złocenia i jakie daje on możliwości w produkcji różnego rodzaju druków: realistyczny wygląd, efekt przyciągający wzrok, możliwość zadruku na złoconej powierzchni, ochrona marki – hologramy. Wśród najbardziej zainteresowanych tą technologią rynków docelowych znajdują się: rynek etykiet i opakowań na kosmetyki, żywność i napoje, alkohole, farmaceutyki, a także wszystkie sektory przemysłu, gdzie wykorzystuje się aplikacje specjalne – zabezpieczenia.
Główną część wykładu zajęła prezentacja technologii złocenia na gorąco i na zimno na maszynach wąskowstęgowych, które dzięki elastycznej konstrukcji dają się łatwo dopasować do różnego typu zleceń. Prelegent omówił konstrukcję maszyny do złocenia na gorąco. Elementy, które składają się na maszynę to: cylinder tłoczący, podgrzewany elektrycznie lub olejowo w zakresie temperatur od 180 do 250oC, sąsiedni grawerowany podgrzewany cylinder, który realizuje docisk – folia jest przenoszona na podłoże. Zostały również przedstawione różne typy złociarek (Gallus) i narzędzi do złocenia na gorąco.
więcej | Czerwiec | Uszlachetnianie
Niepowtarzalny, wyjątkowy, wyborny – to zaledwie kilka określeń, którymi możemy zastąpić słowo „szlachetny”. W poligrafii mamy do czynienia ze zwiększaniem wartości i atrakcyjności danego produktu przez uszlachetnianie. Jaki jest więc cel uszlachetniania, kiedy aspekty praktyczne zostały zepchnięte na plan dalszy, a aspekty marketingowe stają się coraz ważniejsze?
Opakowania, foldery reklamowe, raporty roczne czy etykiety to przykłady z naszego podwórka, które pokazują, że sposób podania, a w drugiej kolejności informacja, mają kluczowe znaczenie przy podejmowaniu decyzji „kupić czy nie kupić”.
Znane powszechnie stwierdzenie „produkt sprzedaje się przez opakowanie” dotyczy większości produktów poligraficznych. Wzrok jest tym z ludzkich zmysłów, który wpływa na decyzję o wyborze produktu, a tym samym o jego zakupie. Oczekiwania względem sprzedaży w bezpośredni sposób przekładają się na oczekiwania wobec producentów farb i lakierów. Stąd też tak istotne jest podnoszenie jakości druku. Sposobów jest wiele: rozszerzenie przestrzeni barwnej, lakierowanie, złocenie, stosowanie wyszukanych technologii z zastosowaniem na przykład farb ACRYLAC. Nie bez znaczenia jest również projekt. Szacuje się, że ciekawy projekt w zestawieniu z odpowiednim uszlachetnieniem jest w stanie zwiększyć swoje oddziaływanie nawet o 200%!
Przykładowo: rozszerzenie przestrzeni barwnej bez dodatkowych nakładów, gdy ma się do dyspozycji tylko farby triadowe HICOS, pozwala uzyskać do 540 tys. barw, podczas gdy zazwyczaj jesteśmy w stanie osiągnąć niewiele ponad 400 tys.
więcej | Czerwiec | Technologie
Wzorem lat ubiegłych, krakowski Instytut Transferu Technologii Poligraficznych w kooperacji z japońską Sanwą utworzył specjalną „grupę inspekcyjną”, której podstawowym celem stały się odwiedziny u klientów i sprawdzenie funkcjonowania sprzedanych w ostatnim czasie w Polsce automatów wykrawająco-tłoczących.
Pełnoformatowe maszyny firmy Sanwa dominują na rynku rodzimym i są sprzedawane na wszystkich kontynentach. Począwszy od lat dziewięćdziesiątych w Europie sprzedano około 140 maszyn Sanwa w formacie 1060. Firma Sanwa została założona w Japonii w 1941 r., na rynek urządzeń poligraficznych weszła w sześć lat później, kiedy to we współpracy z Mitsubishi rozpoczęła produkcję podajników i sekcji wykładania do maszyn drukujących. W niedługim czasie marka Sanwa stała się synonimem wysokiej jakości, a od momentu wprowadzenia pierwszych automatów sztancujących opanowała ponad 70% japońskiego rynku poligraficznego maszyn w formacie 1060. Dzisiaj zakres produkowanych maszyn jest znacznie szerszy, poszerzyła się również liczba krajów, w których pracują maszyny Sanwa. Od końca lat 90-tych ubiegłego wieku maszyny Sanwa są obecne również na polskim rynku poligraficznym, a wyłącznym przedstawicielem producenta jest ITTP/M.M. Druk Serwis sp. z o.o.
ITTP jako jedna z nielicznych firm w Polsce cyklicznie organizuje „patrole serwisowe”, by upewnić się, czy nabyte urządzenia spełniają oczekiwania swoich właścicieli. Ostatnio grupa najlepszych inżynierów Sanwa przemierzyła Polskę od Gdańska po Kraków wizytując wielu użytkowników automatów sztancujących, wśród których znalazła się gdańska drukarnia Grafix Centrum Poli-grafii, gdzie niespełna pół roku temu zainstalowany został pełnoformatowy model TRP-1060-SV.
Na temat użytkowania tej maszyny rozmawialiśmy z właścicielem Grafiksu, Rafałem Rauszem.
więcej | Czerwiec | Maszyny i urządzenia
Dnia 27 kwietnia br. firma Loping s.c., przedstawiciel handlowy czeskiej firmy Aeroterm a.s., zorganizowała we Wrocławiu pierwsze warsztaty praktyczne „Oszczędność czasu i energii – promieniowanie UV i IR”, na których prezentowane były procesy suszenia promieniami ultrafioletowymi i podczerwonymi na urządzeniach i tunelach Aeroterm. Firma Aeroterm zajmuje się projektowaniem i wdrażaniem nowoczesnych technologii suszenia i utwardzania farb za pomocą promieniowania UV, podczerwieni i suszenia powietrzem ciepłym i zimnym.
Spotkanie, podzielone na dwa cykle: pierwszy poświęcony technologiom UV, drugi – technologiom IR, rozpoczęła Bogusława Kijas (właścicielka firmy Loping, przedstawiciel handlowy firmy Aeroterm i koordynator projektu cyklu warsztatów), prezentacją multimedialną tuneli UV, UV/HA i UV/HAC. Tunele sitodrukowe UV seria Vario (szerokość taśmy 420 do 770 mm, prędkość pracy 15 do 25 m/min) wyposażone są w jedną bądź dwie lampy UV, niskociśnieniowe chłodzenie, kopułę UV. Tunele Ultraterm UV (szer. taśmy 770 do 1100 mm, prędkość pracy 30 m/min) mają dodatkowe odsysanie nagrzanego powietrza w kopule UV. Tunele Ultraterm UV/HA (łącznie technologie druku UV i suszenie farb rozpuszczalnikowych) wyposażono w automatyczny czujnik temperatury z regulacją temperatury; lampy ustawione są w rzędzie.
O zastosowaniu w poligrafii aero-dynamiki powietrza i promieniowania UV (zimne UV) – przy dużej oszczędności energii, mówił Libor Krhut (Aeroterm, Ostrava). Aerodynamika w poligrafii wykorzystywana jest w procesach dosuszania, suszenia końcowego, ocieplania, utwardzania, schładzania podłoży drukarskich, jak papier, pleksi, drewno, PCV. Prelegent przedstawił podział maszyn w technologii UV (tunele sitodrukowe do lakierowania UV: 60/W/cm2, 80/W/cm2; tunele sitodrukowe do lakieru i druku UV; tunele sitodrukowe do lakieru i druku UV z szybkim napędem), podział maszyn w technologii UV z gorącym i zimnym powietrzem (tunele sitodrukowe do lakieru i druku UV oraz suszenia farb rozpuszczalnikowych) oraz jako uzupełnienie starszych urządzeń – samodzielne kopuły UV wyposażone w wentylację.
więcej | Czerwiec | Obróbka wykończeniowa
W dniu 19 maja 2007 r. w czasie Gali konkursowej na Balu Polskiej Izby Druku zorganizowanym w reprezentacyjnej sali balowej warszawskiego hotelu Sheraton nastąpiło uroczyste ogłoszenie wyników tegorocznego konkursu Złotego Gryfa, organizowanego przez PID.
„Złoty Gryf” to konkurs na najlepszy pod względem jakościowym i technicznym (w danej kategorii) wyrób poligraficzny. Konkurs ma na celu promocję drukarń, które wykonują produkcję poligraficzną na wysokim poziomie jakościowym, stwarza możliwość skonfrontowania jakości wyrobów z konkurencyjnymi drukarniami, daje potwierdzenie wiarygodności wykonywania jakościowo dobrej produkcji, umożliwia uzyskanie świadectwa dającego większe możliwości pozyskiwania zleceniodawców i posiadanie przez firmę wizytówki – swoistego certyfikatu na wykonywanie usług poligraficznych dla zagranicznych zleceniodawców.
W pierwszej edycji w 1996 roku Komisja Konkursowa z udziałem przedstawicieli Instytutu Poligrafii PW, Polskiej Izby Druku, Polskiej Izby Książki, Izby Wydawców Prasy oraz Sekcji Poligrafów SIMP przyznała Złote Gryfy za najlepsze pod względem jakościowego i technicznego wykonania wyroby poligraficzne w czterech kategoriach: czasopisma wielobarwnego, książki jednokolorowej w oprawie prostej, książki (albumu) wielobarwnej w oprawie złożonej oraz akcydensu i opakowania z nadrukiem. Następne edycje konkursu odbyły się w latach 1996, 1998, 2001, 2003, 2004 i 2005.
więcej | Czerwiec | Wydarzenie
Dnia 17 maja 2007 r. w siedzibie NOT w Warszawie odbyło się spotkanie inicjatywne Polskiej Platformy Technologicznej Poligrafii (PPT Poligrafii). Przybyli na nie reprezentanci samorządu, stowarzyszeń, uczelni i placówek badawczo-rozwojowych w dziedzinie poligrafii oraz przedstawiciele NOT, a także, jako obserwatorzy, reprezentanci mediów branżowych. Po wystąpieniu dr Krzysztofa Łebkowskiego, dyrektora programu Komercjalizacji Nauki i Technologii NOT – instytucji wspierającej powołanie Polskiej Platformy Technologicznej Poligrafii, Bernard Jóźwiak z Centralnego Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Przemysłu Poligraficznego zapoznał zebranych z propozycją funkcjonowania Platformy.
Na zebraniu podpisano list intencyjny dotyczący utworzenia Platformy, odbyła się także dyskusja, po której przyjęto ustalenia dotyczące dalszych działań.
Polska Platforma Technologiczna Poligrafii ma być w swej istocie aliansem strategicznym sektorów nauki, badań i rozwoju, edukacji, rynku pracy, gospodarki oraz organizacji otoczenia społeczno-gospodarczego na rzecz współkształtowania i realizacji priorytetów Narodowego Planu Rozwoju, kierunków rozwoju badań do roku 2013 oraz Strategii Lizbońskiej w zakresie dotyczącym poligrafii. Inicjatorzy aliansu strategicznego dołożyli należytych starań, aby sygnatariusze listu intencyjnego tworzyli komplementarny układ ról pozwalających na podejmowanie wyzwań o znaczeniu strategicznym dla Polski w dziedzinie poligrafii, byli zdolni do wypracowywania i udostępniania mechanizmów oraz instrumentów platformy w środowisku i otoczeniu zaangażowanemu w komercjalizację wyników badań, technologii, produktów oraz usług, zapewniali aktywność i reprezentatywność wobec organów państwa, partnerów społecznych i gospodarczych w kraju oraz za granicą.
Bilans otwarcia Polskiej Platformy Technologicznej poligrafii to znajomość zaawansowanych technologii, baza badawczo-rozwojowa i gospodarcza, których wyniki pozwalają już dzisiaj na praktyczne wdrożenia i uruchomienia produkcji materiałów, wyrobów i świadczenia usług przez innowacyjne przedsiębiorstwa oraz innowacyjne drukarnie.
więcej | Czerwiec | Organizacje
W dniu 16 maja br. w warszawskim kinie Silver Screen odbyło się spotkanie z firmą Adobe. Zaproszono blisko pół tysiąca użytkowników oprogramowania graficznego oraz partnerów handlowych, aby pokazać najnowsze produkty firmy – pakiety Creative Suite 3. Okazja była szczególna – na rynek wprowadzone zostały kompleksowe zestawy oprogramowania graficznego i edytorskiego w pełni integrujące technologie Adobe i Macromedia. Oczywiście w zestawach nie zabrakło najnowszych wersji popularnych w branży poligraficznej programów InDesign i Photoshop. Partnerami spotkania były firmy Apple i Wacom, prezentujące w kuluarach swoje najnowsze produkty.
Gości przywitał Arkadiusz Krawczyk, dyrektor regionalny Adobe na Polskę i kraje bałtyckie, dziękując gościom za przybycie i podkreślając, że obecna premiera jest największym tego typu wydarzeniem w historii firmy.
Zawartość pakietów CS3 oraz najważniejsze zmiany i nowości przedstawił dyrektor sprzedaży Adobe Polska, Rafał Maciejewicz. Tłumaczył, w jaki sposób najnowsza propozycja firmy odpowiada na trendy związane z digitalizacją przekazu i zapotrzebowaniem rynku. Zaprezentował również rodzinę produktów Photoshop.
Kolejne prezentacje stanowiły pokaz szerokich możliwości nowego oprogramowania. Dr hab. Leszek Szurkowski, wykładowca wrocławskiej ASP i kilku uczelni zagranicznych, zapoznał zebranych z najciekawszymi nowymi funkcjami aplikacji wchodzących w skład zestawu Creative Suite 3 Design Premium. Pakiet ten przeznaczony jest do projektowania wydawnictw drukowanych, tworzenia stron WWW oraz treści do telefonów komórkowych i urządzeń przenośnych.
więcej | Czerwiec | Relacja
Dnia 18 kwietnia br. została zorganizowana w Warszawie konferencja, podczas której przedstawiciel Quarka na Europę Centralną i Wschodnią Paweł Rosiak zaprezentował bezpłatny zestaw rozszerzeń do aplikacji Quark-XPress 7 – Quark XPert Tools, oraz narzędzie Quark Interactive Designer 1.0.
Firma Quark od 1991 roku ustanawia światowe standardy i jest liderem w zakresie rozwiązań Entreprise – na całym świecie, zarówno w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, jak i Australii, Azji i Europie, pracuje ponad 950 instalacji systemu Quark Publishing System. Quark, zatrudniając 1600 pracowników i współpracując z ponad 3700 partnerami, osiąga imponujące wyniki – do tej pory sprzedał ponad 3 miliony licencji, a użytkownicy QuarkXPress stworzyli 5 miliardów dokumentów.
W Polsce autoryzowani dystrybutorzy Quarka to firmy Apple IMC Poland – SAD sp. z o.o. i Wimal International. Firma działa także poprzez sieć autoryzowanych reselerów: Cortland (Warszawa, Poznań, Katowice, Wrocław), Macsimum (Szczecin), USE (Gdańsk), KDS Computer (Katowice), PolTeknik (Bydgoszcz), RCS (Kraków), TechMac (Warszawa), USE (Olsztyn), Zakłady Artystyczne ART (Gdańsk), Perfekt (Poznań), TachoBis (Warszawa), DeltaSoft (Warszawa). W Warszawie znajduje się Autory-zowane Centrum Szkoleniowe Quarka, które prowadzi partner QuarkAliance, firma IT Media, znana z prowadzenia profesjonalnych szkoleń w zakresie programów Adobe i Corel.
Quark jest też zdobywcą wielu nagród – w roku 2006 były to m.in. Macworld Award, Macworld Editors’ Choice, Macwelt – Best of Show Macexpo, Innovationspreis der Deutschen Druckindustrie.
więcej | Czerwiec | Relacja
W ostatnim czasie w kolejnych drukarniach zainstalowano systemy do druku cyfrowego Xerox. Instalacje te wiążą się z rozwojem i poszerzaniem oferty produktowej tych firm. W drukarniach BookMedia i Studio Millennium pracują urządzenia DocuColor 5000, drukarnia Semafic wzbogaciła się w dwa systemy: DocuColor 5000 i DocuTech 6180XLF (eXtra Large Format).
Mieszcząca się w Warszawie drukarnia BookMedia, po pozytywnych doświadczeniach z systemem DocuColor 250, postanowiła rozszerzyć współpracę z firmą DocuSystem z Warszawy – autoryzowanym partnerem Xerox Polska. Od kwietnia 2007 roku pracuje tam DocuColor 5000.
Firma BookMedia powstała w 2003 roku. Swoją działalność zaczęła od druku płyt kompaktowych oraz wydawania programów multimedialnych. Z czasem wyspecjalizowała się w niskonakładowej produkcji okolicznościowych płyt CD, od roku – także w technologii druku cyfrowego. Ciekawym produktem oferowanym przez BookMedia są wizytówki CD i płyty CD o różnych kształtach, jak również DigiPacki, EkoPacki i inne opakowania nośników. Oferuje klientom trzy rodzaje nadruku na wymienionych nośnikach: płyty z drukiem cyfrowym, foliowane; płyty nagrywalne z nadrukiem i duplikacją; płyty tłoczone z nadrukiem.
Obecnie BookMedia realizuje prace związane z szeroko rozumianą reklamą firmową. Klienci firmy to w 99% agencje reklamowe. Firma posiada kompletne rozwiązania postpressowe (kaszerowanie, foliowanie, introligatornia). W ramach firmy BookMedia oprócz drukarni cyfrowej działa wydawnictwo, które zajmuje się produkcją i sprzedażą programów multimedialnych dystrybuowanych w sieciach sprzedaży detalicznej i hurtowej na terenie całej Polski. Należą do nich m.in. AudioLektury (lektury na płytach), Bajki na CD i Wirtualne Korepetycje.
więcej | Czerwiec | Maszyny i urządzenia
Zarządzanie środowiskiem biurowym i dokumentacją techniczną – konferencja ATA-INT i Tessel Poland

Dnia 17 maja br. w centrali firmy ATA-INT. Ltd mieszczącej się w Warszawie przy ulicy Mangalia odbyła się konferencja pt. „Zarządzanie środowiskiem biurowym i dokumentacją techniczną”. Spotkanie to zostało zorganizowane przez firmy ATA-INT. Ltd (dystrybutora marki Gestetner w Polsce) oraz Tessel Poland (producenta oprogramowania do zarządzania dokumentacją techniczną).
Konferencję rozpoczęła Alina Tomaszewska, dyrektor handlowy i pełnomocnik prezesa ds. zintegrowanego systemu zarządzania (wywiad z prezesem ATA-INT Tomaszem Nazarukiem zamieściliśmy w nr 2/2007 „ŚD”). Najpierw przedstawiła firmę ATA-INT, która zajmuje się wspieraniem klientów w zakresie wprowadzania inwestycji w infrastrukturę dokumentową. Wywodząc się z rynku automatyki biurowej korzysta przy tym w pełni z potencjału koncernu Gestetner, którego jest wyłącznym dystrybutorem w Polsce. Może poszczycić się profesjonalną kadrą, w tym specjalistami certyfikowanymi przez CompTIA oraz licznymi osiągnięciami i nagrodami (np. Medalami Europejskimi czy nagrodami Złoty Bit). Po przedstawieniu firmy prelegentka wygłosiła referat na temat uporządkowania środowiska biurowego. Omówiła światowe trendy w ewolucji środowiska dokumentowego, którymi są chociażby przechodzenie w coraz większym stopniu na technologię cyfrową (zarówno w zakresie druku, jak i komunikacji z klientami), wzrost ważności względów bezpieczeństwa, aktywne dzielenie się informacjami i optymalizacja kosztów funkcjonowania środowiska dokumentowego. Zwróciła też uwagę na bariery hamujące tę ewolucję – bezwładność organizacji, obciążenie pracą, brak wykształcenia informatycznego po stronie pracowników i braki w wiedzy o nowych możliwościach technicznych. W referacie zostały dokładnie przedstawione wyliczenia pokazujące skalę możliwych oszczędności; zwrócono uwagę na korzyści, które wiążą się z wprowadzeniem proponowanych zmian w środowisku biurowym danej organizacji. Do tych korzyści zaliczyć można między innymi minimalizację kosztów związanych ze środowiskiem dokumentowym, zapewnienie poufności drukowanych danych, wsparcie systemu zarządzania jakością i wprowadzenie systemu komunikacji faksowej, maksymalnie wykorzystującego formę elektroniczną. Przekonywała, że środowisko dokumentowe może wspierać wszelkie cele strategiczne firmy – rozwój systemu informatycznego w celu zwiększenia wydajności przy optymalizacji kosztów, poprawę komunikacji z otoczeniem przez optymalizację środowiska komunikacji faksowej, usprawnienie systemu zarządzania wiedzą, zwiększenie bezpieczeństwa informacyjnego i optymalizację procedur zakupów.
więcej | Czerwiec | Relacja

  | < 1 >  2  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o