Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się

Lipiec-Sierpień


Agfa Productivity Tour 2007
Ze względu na ogromne zainteresowanie ze strony uczestników ubiegłorocznych spotkań z cyklu Agfa Productivity Tour, w tym roku Agfa Graphics ponownie organizuje podobne przedsięwzięcie. Impreza będzie w dalszym ciągu przygotowywana we współpracy z Berndem Zipperem z firmy ZIPCON Consulting GmbH, co gwarantuje przekazanie zainteresowanym osobom najbardziej aktualnej wiedzy na temat sieciowych procesów produkcyjnych.
Między 4 a 20 września zaplanowano w sumie dziewięć spotkań w pięciu krajach – w Niemczech, Polsce, Austrii, Szwajcarii i na Węgrzech. Harmonogram tegorocznej edycji Agfa Productivity Tour zakłada spotkania w Hanowerze (6 września), Essen (5 września), Moguncji (6 września), Zurychu (11 września), Monachium (12 września), Grazu (13 września), Warszawie (17 września), Krakowie (18 września) i Budapeszcie (20 września).
Także w tym roku głównym punktem spotkań będzie prezentacja na żywo zautomatyzowanego, międzyzakładowego procesu produkcji – zaczynając od złożenia i przygotowania zlecenia w informatycznym systemie zarządzania (MIS), poprzez etap przygotowania pracy i proces drukowania, aż do dalszej obróbki. Referenci omówią szczegółowo zalety i możliwości poszczególnych rozwiązań, między innymi modułów Adobe PDF Print Engine, automatycznej optymalizacji jakości zdjęć, oszczędnego zużycia farby podczas drukowania, softproofingu i przepływu pojedynczych stron, z możliwością korekty w ostatniej chwili.
Zaplanowane na pół dnia pokazy będą się rozpoczynać o godz. 12.30 wspólnym poczęstunkiem, a kończyć późnym popołudniem dyskusją z udziałem gości i wszystkich referentów. Zgłoszenia udziału w Agfa Productivity Tour 2007 przyjmowane są na stronach internetowych Agfa Graphics pod adresem www.agfa.com.pl w rubryce Aktualności, gdzie dostępne są także szczegółowe informacje na temat całego przedsięwzięcia.


Powstaje Agfa Graphics sp. z o.o.
Z dniem 1 sierpnia 2007 r. rozpoczyna działalność firma Agfa Graphics sp. z o.o., która przejmuje tym samym wszelkie zobowiązania i zakres działalności polskiego działu Agfa Graphics, funkcjonującego do tej pory w ramach firmy Agfa sp. z o.o.
Jak poinformowano w specjalnym liście do klientów i partnerów firmy, zmiany, które wchodzą w życie 1 sierpnia, mają wyłącznie charakter formalny i są konsekwencją podziału koncernu Agfa-Gevaert na trzy niezależne spółki: Agfa Graphics, Agfa HealthCare i Agfa Materials. W naszym kraju w wyniku podziału firmy Agfa sp. z o.o. zostaną utworzone dwa przedsiębiorstwa: Agfa Graphics sp. z o.o. i Agfa HealthCare sp. z o.o. Oferta firmy Agfa Materials będzie obecna w Polsce za pośrednictwem belgijskiej centrali.
Tym samym od 1 sierpnia br. dystrybucja materiałów i urządzeń poligraficznych, jak również ich serwis, odbywa się wyłącznie za pośrednictwem firmy Agfa Graphics sp. z o.o.
„Chcemy zapewnić naszych klientów i partnerów, że formalna zmiana w strukturach Agfy w Polsce w żaden sposób nie wpłynie na dotychczas obowiązujące umowy i zasady współpracy. Zaanonsowany na początku roku podział koncernu Agfa-Gevaert ma w założeniu pomóc w jeszcze lepszym i wydajniejszym działaniu wszystkich trzech jednostek biznesowych na swoich obszarach rynkowych. Jesteśmy przekonani, że będzie to dotyczyć także działalności Agfa Graphics w Polsce, z korzyścią dla naszych klientów i partnerów” – powiedział Wojciech Pawłowski, od 1 sierpnia członek zarządu i dyrektor generalny Agfa Graphics sp. z o.o.


Map Merchant Ltd. w rękach Sequana Capital SA
Firma M-real, część Metsäliitto Group, poinformowała o podpisaniu umowy sprzedaży 100% udziałów spółki Map Merchant Group Ltd. firmie Sequana Capital SA, do której należy m.in. Antalis International SAS. Przy tej transakcji firmie Sequana Capital doradzała firma Perella Weinberg Partners.
Map Merchant Group to czwarty pod względem wielkości w Europie dystrybutor papieru i podłoży drukowych, z bazą ponad 50 000 klientów obsługiwanych przez 25 spółek w 23 krajach. Sprzedaż Map Merchant Group w 2006 roku osiągnęła wartość 1438 mln euro. Map Merchant zatrudnia łącznie ponad 2400 pracowników. W Polsce jest liderem na rynku dystrybucji papieru zatrudniając 180 osób i posiadając 12 oddziałów pokrywających równomiernie teren Polski.
Wartość transakcji jest szacowana na łączną kwotę 382 miliony euro, co plasuje obecnie powstałą grupę na pierwszym miejscu wśród dystrybutorów papieru w Europie, z przychodem rocznym o wartości 3,7 miliarda euro. Sprzedaż papieru w skali rocznej osiąga poziom 3 milionów ton, a liczba zatrudnionych wzrasta do 8400 osób pracujących w 44 krajach na świecie, w tym 30 europejskich.
Transakcja wymaga zatwierdzenia przez Komisję Europejską z uwagi na duży udział w rynku obu dystrybutorów, co powinno nastąpić w trakcie III kwartału 2007 r. Komisja warunkowo zaakceptowała powyższą transakcję i szczególnie rozpatrywać będzie połączenie obu firm w kilku europejskich krajach.
Według komunikatu firmy Antalis, akwizycja, podlegająca obecnie zatwierdzeniu przez Urząd Antymonopolowy, pozwoli:
• poszerzyć terytorium dzięki połączeniu obszarów działalności obydwu firm
• utrzymać silną pozycję lidera w każdym kraju, gdzie działają obydwie firmy
• zwiększyć obrót o 38% oraz wielkość sprzedaży o 46% oraz poprawić wydajność operacyjną
• wzbogacić ofertę produktów oferowanych oraz podnieść efektywność serwisu.

Połączenie firm, jeżeli do niego dojdzie na rynku polskim, wygeneruje istotną synergię pod względem optymalizacji łańcucha dostaw oraz uzupełni portfolio produktów.
Transakcja odbywa się w momencie, gdy Antalis działa w bardzo sprzyjającym środowisku, poprawa warunków rynkowych odnotowana w pierwszym kwartale została potwierdzona także w drugim kwartale. Obrazuje to intencję Sequana Capital SA, by w przyszłych latach aktywnie zarządzać portfelem aktywów oraz działalnością, która mogłaby obejmować akwizycję oraz wyprzedaż, w celu optymalizacji wartości dla swoich udziałowców.
Zarząd Map Polska zapewnia wszystkich klientów, że zarówno podczas, jak i po transakcji, będzie kontynuować serwis na najwyższym poziomie oraz, jak zwykle, oferować bardzo konkurencyjne ceny na wszystkie produkty z oferty.
(na podstawie informacji prasowych nadesłanych przez Antalis Poland i Map Polska)
więcej | Lipiec-Sierpień | Aktualności
Durst RHO 600 Pictor ploterem roku 2007
European Digital Press Association wybrała ploter UV Durst RHO 600 Pictor na produkt roku 2007 w kategorii Flatbed Printer. Prezes stowarzyszenia EDPA, Agustin Torze, wręczył tę prestiżową nagrodę 6 czerwca br. podczas targów FESPA w Berlinie.
Durst RHO 600 Pictor to stołowy ploter UV o szerokości zadruku 1600 mm i rzeczywistej rozdzielczości 600 dpi. Ploter dzięki głowicom Spectra w opatentowanym systemie Durst Quadro Array ma możliwość druku z najwyższą jakością i prędkością. Teksty o rozmiarze 4 punktów są ostre i czytelne, nawet jeśli grafika została wydrukowana z prędkością 25 m2/godz.
Od momentu premiery Pictora na ubiegłorocznej FESPIE zainstalowano ponad 100 egzemplarzy tej maszyny na całym świecie. Dystrybutorem ploterów Durst w Polsce jest Atrium Centrum Ploterowe.


Dwa plotery Vutek w Waranie
Niedawno w toruńskiej drukarni Waran zainstalowano dwa plotery Vutek, których zakup pozwolił na znaczne zwiększenie mocy produkcyjnych firmy i poszerzenie jej oferty o nowe produkty. Dystrybutorem ploterów jest firma Reprograf sp. z o.o.
Pierwsze z urządzeń to maszyna solwentowa Vutek Ultra VU 3360 o szerokości 3,2 m, drukująca ośmioma kolorami. Dzięki możliwości przełączenia maszyny w tryb 2 × CMYK uzyskujemy możliwość drukowania z prędkością do 154 m2/godz.; dużą zaletą są również niskie koszty eksploatacji. Ultra VU 3360 EC drukuje na szerokiej gamie różnych podłoży takich jak winyle, folie samoprzylepne, papier, mesh i na wielu innych, co czyni z niej bardzo wszechstronne urządzenie. Użycie tuszów o odpowiedniej formule powoduje, że wydruki świetnie nadają się do zastosowań zewnętrznych, bez konieczności dodatkowego ich zabezpieczania. Decyduje o tym ich odporność na warunki atmosferyczne, takie jak wilgoć, temperatura czy promieniowanie UV.
Drugą maszyną jest wielkoformatowy ploter UV Vutek QS 2000 najnowszej generacji, wykorzystujący zaawansowaną technologię UV. Może drukować z rozdzielczością 1080 dpi i prędkością 74 m2/godz. sześcioma kolorami i kolorem białym na materiałach giętkich i sztywnych do grubości 5,08 cm. Poprzez drukowanie białego w sześciu kombinacjach – włącznie z naddrukiem, poddrukiem, spotem, podspotem, wypełnieniem i nadspotem – uzyskuje się znacznie większy wachlarz możliwości tworzenia nowych aplikacji.
Plotery firmy Vutek zainstalowane w Waranie napędzane są RIP-em EFI Fiery XF. Dzięki specjalnej budowie modułowej każdy użytkownik może w prosty sposób skonfigurować oprogramowanie dostosowując je do profilu swojej działalności. RIP EFI Fiery XF to wysoce rozwinięte narzędzie, które spełnia wymagania produkcji wielkoformatowej, a dodatkowo umożliwia proofing. Duża szybkość przetwarzania danych, niespotykane możliwości panowania nad barwą i wysoka wydajność pozwalają na całkowite wykorzystanie możliwości produkcyjnych firmy przy zachowaniu najwyższej jakości.


Kolejny sukces EFI ColorProof XF
EFI ColorProof XF – wielokrotnie nagradzane oprogramowanie dla proofingu i produkcji wielkoformatowej – po raz kolejny zaprezentowano na IPA Color Proofing RoundUP, w dniach 5–7 czerwca br. w Chicago. Przedstawiono 22 konkurujące ze sobą systemy proofingowe na podłożu papierowym. Rezultaty IPA ColorProofing RoundUp2007 umocniły pozycję EFI ColorProof XF, który zapewnia wysoką jakość kolorów, elastyczność i intuicyjny interface. Colorproof XF wyróżniał się zdecydowanie lepszą funkcjonalnością spośród innych rozwiązań proofingowych, a wiele z nich kosztuje trzykrotnie więcej niż Colorproof XF.
Partner EFI w druku wielkoformatowym, firma HP, zakomunikował ostatnio, że Colorproof XF został przetestowany i certyfikowany jako RIP do HP Designjet Z6100. Colorproof XF supportuje również ploter HP Designjet 2100.
EFI Colorproof XF stworzono z myślą o profesjonalnych drukarzach, grafikach, wydawnictwach i studiach prepress. Ostatnio EFI zaprezentowało Colorproof XF dla fleksografii, który zawiera unikalne nowe funkcje dedykowane dla przemysłu opakowaniowego.
W tym roku EFI Colorproof XF został uhonorowany nagrodą BERTL Best.
Przedstawicielem firmy EFI-Vutek na terenie Polski jest firma Reprograf sp. z o.o.
więcej | Lipiec-Sierpień | Aktualności
W dniach 5–9 czerwca br. odbyły się targi FESPA Berlin 2007. FESPA to obecnie najważniejsze na świecie wydarzenie poświęcone technice sitodruku, cyfrowego druku wielkoformatowego, tampondruku i opartym na nich metodom ozdabiania produktów.
Tegoroczna edycja targów była pod wieloma względami rekordowa. Wystawiło się na nich ponad 600 firm. Powierzchnia całych targów wynosiła ponad 30 tys. m2. W ciągu pięciu dni wystawę odwiedziło ponad 24 tys. zwiedzających, co oznacza 20% więcej niż na poprzedniej FESPIE w roku 2005.
Łatwo można było dostrzec, że FESPA to coraz bardziej międzynarodowe wydarzenie. Zwiedzający pochodzili z ponad 125 krajów. Bardzo liczną grupę stanowili w tym roku Polacy – w dużej mierze ze względu na lokalizację targów, ale również bardzo duże zainteresowanie branżą. Oczywiście najwięcej zwiedzających pochodziło z kraju gospodarzy, przyjechało także bardzo wielu przedstawicieli z Włoch, Holandii, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Rozwój nowych rynków na mapie Europy udowodniło 12-procentowe uczestnictwo gości z krajów Europy Wschodniej.
Podczas targów w Berlinie mieliśmy okazję zapoznać się z wieloma najnowszymi produktami i rozwijającymi się technologiami. Poziom imprezy oceniany jest bardzo wysoko. Po raz kolejny okazało się, że wystawy FESPA gromadzą wystawców przodujących na rynku, prezentujących towar z najwyższej półki. Sami wystawcy są bardzo zadowoleni z uczestnictwa w targach, niektórzy nie spodziewali się aż tak licznych odwiedzin gości z tak wielu krajów, a także obecności wielu decydentów, którzy od razu na miejscu nie tylko wypytywali o technologie, negocjowali ceny, ale składali zamówienie na zakup.
Podczas targów FESPA Berlin odbyła się też uroczystość wręczenia nagród FESPA Premier Awards. Nagrodzone prace można było oglądać na specjalnej wystawie w holu przy głównym wejściu na targi. Aż trzy nagrody przypadły w udziale firmie Pasja z Mikołowa.
FESPA Premier Awards to najbardziej znaczące wyróżnienia w dziedzinie sitodruku i druku cyfrowego. Międzynarodowe jury wybrało najlepsze spośród ponad 350 zgłoszonych prac w 22 kategoriach. Polska firma Pasja może pochwalić się zdobyciem trzech nagród: Złotej Nagrody za kalendarz Pasja 2007 oraz dwóch Srebrnych za serię naklejek „Ciągnąć-Pchać” oraz panel podświetlany „Skorpion”.
więcej | Lipiec-Sierpień | Targi
Na łamach „Świata DRUKU” pisaliśmy już wiele na temat oferty targowej Poligrafia 2007 w Poznaniu jednak w tym wydaniu – ze względu na jego temat przewodni – pragniemy przedstawić nowości, trendy i ciekawostki w branży wielkiego formatu, jakie pojawiły się zarówno na Poligrafii, ale przede wszystkim na równie istotnej imprezie wystawienniczej odbywającej się równocześnie na terenie MTP – Euro-Reklamie OUTDOOR EXPO. To właśnie tam spotkać można było producentów, sprzedawców i usługodawców branży szeroko pojętego druku wielkoformatowego. Targi Euro-Reklama skupiły także przedstawicieli producentów materiałów niezbędnych do komunikacji wizualnej i reklamy zewnętrznej.
Na obu wystawach pojawiła się silna reprezentacja dostawców urządzeń do druku wielkoformatowego. Trudno nie dostrzec, że druk cyfrowy, w tym właśnie druk w wielkim formacie, to obecnie jeden z najprężniej rozwijających się segmentów przemysłu poligraficznego. Oto przegląd nowości z tego zakresu:
Firma Alma Trend po raz pierwszy pokazała hybrydową cyfrową maszynę drukującą w technologii Inkjet UV – Solara UV2 firmy Sericol FujiFilm. Urządzenie to umożliwia druk na miękkich i twardych podłożach do 1524 mm szerokości i 13 mm grubości. Podczas targów wykonano wiele prób na materiałach firm o uznanej marce w branży materiałów do druku wielkoformatowego, tj: Intelicoat, Mactac, Folex, oraz własnej marki firmowej Aem-jet. Firma zaprezentowała także technologię produkcji najlepszych tuszów Color+ firmy Sericol FujiFilm, gwarantujących wydajność o 20–30% większą w porównaniu do tuszów oferowanych obecnie na rynku. Na stoisku można było także poznać sztukę wykańczania prac laminatorem firmy GBC. Nowością wśród maszyn grawerujących był ploter Step Four, przeznaczony do małych i średnich pracowni, cechujący się nieskomplikowaną budową i obsługą. Maszyna przeznaczona jest głównie do grawerowania, ale także do wycinania w materiałach miękkich (np. PCV, pleksi), innych tworzywach sztucznych i miękkich metalach.
Firma Atrium Centrum Ploterowe skoncentrowała się na zaprezentowaniu kompleksowej oferty urządzeń marek Mutoh i Durst, głównie na nowościach. Właśnie podczas targów Euro-Reklama został pokazany po raz pierwszy w Polsce ploter UV Durst RHO 600 Pictor – wersja drukarki Durst RHO 600. Posiada on jako opcję możliwość druku kolorem białym i selektywnego nakładania lakieru. Drukuje z rozdzielczością 600 dpi i maksymalną prędkością 20 m2/godz. Największa możliwa szerokość druku wynosi 160 cm, a grubość podłoża to 40 mm. Urządzenie jest zaopatrzone w głowicę Spectra Quadro firmy Durst. Co ciekawe, druk kolorem białym jest możliwy już z zerowym rozruchem, dzięki czemu Durst RGO Pictor wyprzedza urządzenia, w których bieli używa się dopiero od kilkudziesięciu metrów kwadratowych.
więcej | Lipiec-Sierpień | Targi
W dniach od 20 do 22 IX br. odbędą się w Międzynarodowym Centrum Wystawienniczym w Düsseldorfie (Niemcy) kolejne już Międzynarodowe Targi Technik Reklamy Wizualnej i Znakowania VISCOM. Ich organizatorem jest międzynarodowa korporacja Reed Exhibitions z siedzibą w Londynie.
VISCOM to ważne wydarzenie w branży komunikacji wizualnej i reklamy zewnętrznej. Dotąd odbywał się co dwa lata. Niedawno ogłoszono, że targi VISCOM i PROSIGN łączą się – nowo powstałe targi VISCOM GERMANY będą organizowane co roku, na przemian w Düsseldorfie i we Frankfurcie. Program obydwu imprez targowych będzie połączony, a więc poszerzony w stosunku do programu VISCOM-u.
W ramach marki European Signs Show (www.signshows.com) Reed Exhibitions organizuje wystawy tego typu także we Francji, Hiszpanii i Włoszech.
więcej | Lipiec-Sierpień | Targi
Tegoroczne, IV już Seminarium Technologiczne Jet Media, zorganizowane w Warszawie w dniach 18–19 maja pod hasłem „Druk bez granic – od etykietek do wielkiego billboardu” zgromadziło ponad 160 osób – była to liczba większa niż zakładali organizatorzy. Ta doroczna impreza, przeznaczona dla producentów reklam wielkoformatowych, szyldów, a także producentów maszyn i materiałów do druku wielkoformatowego, zaliczana jest obcnie do największych w branży. „Świat DRUKU” i „Pro-KREACJA” były w gronie patronów medialnych seminarium.
Seminarium miało na celu zaprezentowanie nowych modeli ploterów Roland i Agfa, a także nowych materiałów do druku i laminacji oraz stosowanych technik wykonywania aplikacji. Uczestnicy spotkania mogli usłyszeć „na żywo” o wszystkich nowościach, zadawać pytania przedstawicielom firm Roland D.G., Agfa Graphics czy Drytac, jak również samodzielnie wypróbować różne techniki druku i aplikacji w czasie trwania warsztatów.
Anders Mydtskov, General Manager Roland DG Scandinavia, prezentował nowe plotery tnąco-drukujące Rolanda: VP 300 oraz VP 540, czyli udoskonaloną wersję i następcę znanego SP540V, jak również drukarkę FP 740 – najnowsze osiągnięcie firmy Roland w dziedzinie druku atramentami sublimacyjnymi.
Print & Cut Ploter VersaCamm VP to znakomite narzędzie przy tworzeniu szerokiej gamy grafiki, jak: znaki, banery, etykiety, grafika pojazdowa, dekoracje i inne. Pracuje z takimi materiałami jak folia samoprzylepna, banery, papier, film, plandeka czy papier termotransferowy. Panel LED zapewnia proste menu z dostępem do takich opcji jak czyszczenie, test dysz, ustawienie punktu początkowego i zastosowanie ustawień druku zdefiniowanych przez użytkownika. Zmiana mediów jest łatwa dzięki ośmiu ustawieniom użytkownika przypisanym do każdego materiału. Ustawienia mogą być łatwo zaprogramowane i są dostępne z poziomu jednego przycisku. Dołączone oprogramowanie Roland VersaWorks pozwala drukować seryjnie projekty ze zmiennymi napisami. Roland Color zapewnia wysoką jakość kolorów i identyczne zestawienie kolorów za każdym razem.
więcej | Lipiec-Sierpień | Druk wielkoformatowy
W dniach 29 i 31 maja br. firma Océ Poland zorganizowała w Sosnowcu i w Warszawie cykl pokazów pt. „Wiosenne Road Show z Arizoną 250GT”. Zaprezentowano – po raz pierwszy w Polsce – możliwości nowego plotera UV Arizona 250GT, który miał premierę na marcowym Océ OpenHouse w Poing. W spotkaniach wzięło udział kilkadziesiąt osób – przede wszystkim przedstawicieli drukarń wielkoformatowych i agencji reklamowych.
W ciągu dwóch dni odbyło się sześć prezentacji, po trzy w każdym z miast, które gościły Wiosenne Road Show. Spotkania miały miejsce w salonach DaimlerChrysler i składały się z części teoretycznej oraz praktycznego pokazu. Uczestnicy mieli też okazję zapoznać się z próbkami druków na różnych podłożach, wykonanych na ploterze Arizona 250GT.
Pierwszą część pokazów stanowiła prezentacja Jacka Witkowskiego, kierującego działem WFPS w firmie Océ Poland. Firma Océ została przedstawiona jako globalny gracz, oferujący cyfrowe rozwiązania dla wielu segmentów rynku. Jednym z nich jest sektor produkcji wielkoformatowej – na jego potrzeby stworzono nowy ploter Arizona.
więcej | Lipiec-Sierpień | Druk wielkoformatowy
Znakowanie towarów w procesie produkcji nie jest jedynie wewnętrzną sprawą producentów. Problematyka ta jest na tyle istotna, że znalazła swoje miejsce w prawodawstwie. Istnieje cały szereg unijnych dyrektyw określających obowiązki producentów w zakresie znakowania produktów. Przepisy te mają zastosowanie właściwie w każdej gałęzi przemysłu. Znajdziemy je, przykładowo, w przemyśle spożywczym, gdzie są stosowane pod kątem bezpieczeństwa żywności, jak i w przemyśle tworzyw sztucznych – tu związane są m.in. z ochroną środowiska.
Prawidłowo oznakowany produkt jest właściwie niezbędny do swobodnego prowadzenia kontaktów handlowych między producentem, odbiorcą i końcowym konsumentem. Informacje naniesione na produkcie znacznie ułatwiają wszelkie procesy logistyczne. Właściwie nie jest możliwym sprzedanie konsumentowi produktu, który nie posiada kodu kreskowego na opakowaniu lub etykiecie. Znakowanie służy także, np. w przemyśle spożywczym, komunikacji między producentem a konsumentem, chociażby w zakresie informowania konsumenta o terminie przydatności produktu do spożycia.
Jeszcze nie wszyscy producenci w Polsce widzą w znakowaniu korzyść dla siebie w postaci możliwości śledzenia i identyfikacji własnych produktów. Na przykład, kiedy w laboratorium ktoś stwierdzi, że dana partia jogurtów jest wadliwa, można wycofać tę konkretną część zamiast całej np. tygodniowej produkcji. Również wszędobylskie kody kreskowe, które są sczytywane z każdej palety czy opakowania zbiorczego, umożliwiają kontrolę stanów magazynowych i precyzyjną gospodarkę magazynową. Nie mówimy tu oczywiście o największych firmach, które są zmuszone przez wielkość produkcji do znakowania ze względu na chociażby rozbudowane procesy logistyczne. Chodzi tu raczej o firmy małe i średnie. Często produkcja takich firm jest na tyle niewielka, że ich właściciele nie widzą potrzeby znakowania.
więcej | Lipiec-Sierpień | Produkcja i technika
W dniu 1 czerwca 2007 r. firma Dickson Coatings po raz kolejny zorganizowała w jurajskich plenerach piknik dla prasy i swoich partnerów handlowych. Spotkanie miało na celu zacieśnienie współpracy plandekarzy, poligrafów i producentów hal namiotowych oraz zapoznanie ich z nowościami produktowymi. W miłej scenerii spotkali się przedstawiciele firm zajmujących się wielkoformatowym drukiem cyfrowym, producenci plandek i hal namiotowych. Piknik łączył wycieczkę krajoznawczą po Jurze Krakowsko-Częstochowskiej (zwiedzanie znanych zabytków: Źródła Zygmunta i Elżbiety, najstarszej pstrągarni Europy oraz Pałacu Raczyńskich i Dworku Krasińskich) z biesiadowaniem w gościnnych progach Stajni Wiking w Złotym Potoku, gdzie zaproszeni goście z Litwy, Polski, Słowacji i Ukrainy zostali zapoznani z nowymi produktami firmy Dickson.
więcej | Lipiec-Sierpień | Relacja
By? mo?e jest to kolejna rewolucja na rynku pre-press – oceni? to u?ytkownicy. Z technicznego punktu widzenia mamy raczej do czynienia z bardzo udan? ewolucj? sprawdzonego systemu Lüscher Xpose!, który od pocz?tku tego roku mo?na zamówi? z nowoczesnymi pó?przewodnikowymi diodami laserowymi o strukturach opartych na azotku galu; diody emituj? „niebieskie” ?wiat?o (405 nm) o du?ej mocy. Diody te decyduj? o wyj?tkowo?ci tego systemu. Pozwalaj? one na?wietla? z cyfrow? jako?ci? p?yty konwencjonalne. Niezale?ne testy wykonane przez firmy Fogra (Niemcy) i System Brunner (Szwajcaria) dowiod?y, ?e jako?? uzyskiwana za pomoc? tego rozwi?zania jest co najmniej taka sama jak p?yt termicznych, a stabilno?? procesu konwencjonalnego daje temu rozwi?zaniu znaczn? przewag? nad termiczn? i fioletow? konkurencj?. Skuteczno?? tego rozwi?zania mog? Pa?stwo oceni? ogl?daj?c niniejszy numer „?wiata DRUKU” wydrukowany za pomoc? p?yt konwencjonalnych na?wietlonych na na?wietlarce Lüscher Xpose! UV Conventional. Nie mo?na oczywi?cie zapomina? o ogromnej korzy?ci finansowej z zastosowania niedrogich p?yt konwencjonalnych zamiast termicznych. Do?wiadczenia pierwszych u?ytkowników systemu potwierdzaj? te informacje.
więcej | Lipiec-Sierpień | Computer-to-Plate
W dniach 14–15 VI 2007 r. odbyło się w Hotelu Ambasador w Łodzi seminarium „Premo Launch”, zorganizowane przez Flint Group Polska sp. z o.o. Celem spotkania było zaprezentowanie najnowszej koncepcji serii fleksograficznych farb wodorozcieńczalnych Premo, tuż po wprowadzeniu ich na rynek (konferencja prasowa w Broendby, Dania, 12 czerwca 2007). Spotkanie było połączone z sympozjum poświęconym produkcji i przetwarzaniu tektury falistej w procesie tworzenia wysokiej jakości opakowań. Wśród zaproszonych gości znaleźli się klienci Flint Group Polska oraz przedstawiciele prasy branżowej.
Seminarium otworzył Krzysztof Struszczak (Flint Group Polska), poinformował o premierze serii farb Premo, przedstawił walory produktu i wartości dodane Systemu Premo.
Jens Zimmermann przedstawił pozycję Flint Group na rynku światowym. Firma zajmuje drugie miejsce na świecie pod względem sprzedaży netto, przy 15-procentowym udziale w rynku, natomiast w dziedzinie farb do opakowań trzecie miejsce (22-procentowy udział w rynku). Na rynku europejskim udziały Flint Group wynoszą 24,6% w Europie Zachodniej i 25,3% w Europie Wschodniej.
Nową koncepcję farb wodnych Premo przybliżyli zebranym Eli Roodbeen i Wojciech Bryszewski (Flint Group). Grupa produktów Premo Concept przeznaczona jest w szczególności dla przemysłu opakowań. Pozwala na swobodne tworzenie z poszczególnych elementów, jak z klocków, optymalnego rozwiązania. Podstawowe bloki mogą być mieszane, aby stworzyć każdy potrzebny typ wodorozcieńczalnych farb dla wszelkich opakowań (tektura falista i lita, worki, opakowania polietylenowe, i inne). Farby Premo mogą tworzyć unikatowe, specyficzne konfiguracje, produkt finalny jest optymalnie dopasowany do potrzeb klienta. Farby z tej serii charakteryzuje wysoka koncentracja pigmentu, bardzo dobra płynność i rozpuszczalność; odznaczają się one wysoką powtarzalnością. Premo System, który powstał z połączenia trzech technologii (Hydrobase z BASF, Baseline z ANI, Xtreme z Flint Schmidt Ink), zawiera całą serię wysoko skoncentrowanych mono pigmentowych baz kolorystycznych plus pełen zakres spoiw oraz dodatków uszlachetniających.
więcej | Lipiec-Sierpień | Relacja
W dniach od 26 do 29 IX przedstawiciele branży etykiet samoprzylepnych spotkają się w Brukseli, aby zapoznać się z najnowocześniejszymi technologiami dedykowanymi dla tego sektora. Labelexpo Europe 2007 stwarza niepowtarzalną szansę, aby zobaczyć to wszystko na żywo. Brussels Expo to miejsce kontaktów biznesowych, w którym dostawcy technologii do produkcji etykiet samoprzylepnych spotykają się od ponad 30 lat. Swoją wizytę zapowiadają goście nie tylko z Europy, ale także z krajów Bliskiego Wschodu, Australii i Nowej Zelandii, Azji, Afryki oraz Ameryki Północnej i Południowej.
Produkcja etykiet samoprzylepnych wciąż rozwija się szybciej niż inne części sektora poligraficznego i opakowaniowego, a nowe maszyny i materiały stwarzają coraz większe możliwości. W tym roku organizatorzy zapraszają do sześciu hal wystawienniczych. Na zwiedzających czekać będą niespodzianki przygotowane przez ponad 500 wystawców. Targi będą otwarte dla zwiedzających w godzinach 10–17 (tylko w sobotę ostatniego dnia imprezy – do godziny 16).
więcej | Lipiec-Sierpień | Targi
Historia targów drupa liczy ponad 50 lat. Jest to najważniejsze i największe wydarzenie targowe branży poligraficznej, papierniczej i materiałów poligraficznych. Już dziś wiadomo, że przyszłoroczna edycja targów w Düsseldorfie będzie największą z dotychczasowych.
Przez lata targi drupa rozwijały się prężnie, aby sprostać wymaganiom globalnego środowiska poligraficznego. Zawsze odpowiadały aktualnym trendom rynku i odzwierciedlały stan najważniejszych jego sektorów. Przykładowo – drupa 2000 wprowadziła obszar integrujący sektor przetwórstwa papieru i produkcji opakowań. Z kolei w roku 2004 tematem przewodnim targów były wszystkie ówczesne nowości w dziedzinie produkcji cyfrowej i oprogramowania używanego w zakładach poligraficznych. Drukarze i menadżerowie związani z przemysłem drukarskim i powiązanymi z nim dziedzinami przyjeżdżają na drupę z całego świata, żeby czerpać wiedzę o nowościach z szerokiej oferty produktów i usług, z którą mogą zapoznać się podczas tych niezwykłych targów – od wstępnego przygotowania materiałów i urządzeń do druku, przez proces samego druku, do jego obróbki końcowej. Jednym z najważniejszych przesłań nadchodzącej drupy będzie natomiast teza: media elektroniczne nie zastąpią drukowanych publikacji. Targi mają udowodnić, że tendencja odwróci się – internet, wideo czy CD-ROM, usługi online i offline, dostarczać będą coraz to większych możliwości rozwoju druku, motywując przemysł poligraficzny do opracowywania nowych rozwiązań i produktów oraz materiałów.
więcej | Lipiec-Sierpień | drupa 2008
W dniu 30 maja br. odbyły się V Warsztaty Szkoły Papieru zorganizowane przez firmę Map Polska sp. z o.o. Spotkanie w podwarszawskim ośrodku konferencyjno-szkoleniowym BOSS było okazją do spotkania się z licznym gronem klientów zainteresowanych różnymi podłożami fleksograficznymi i materiałami opakowaniowymi. Klienci mogli skonsultować z ekspertami swoje codzienne problemy związane z wyborem podłoży do druku fleksograficznego, zapoznać się z nowościami i wymienić między sobą doświadczenia. Za to wieczorem nie zabrakło dobrej zabawy.
Warsztaty były podzielone na dwa równocześnie odbywające się seminaria. Zaproszeni goście mieli okazję poszerzyć swoją wiedzę o tajnikach ekonomicznej produkcji opakowań z wykorzystaniem folii lub materiałów samoprzylepnych oraz o nowoczesnych sposobach pakowania.
więcej | Lipiec-Sierpień | Relacja
Wśród potencjalnych nabywców urządzeń biurowych nadal utrzymuje się przeświadczenie, że późniejsze zakupy materiałów eksploatacyjnych przekroczą znacznie koszt kupowanej drukarki czy urządzenia wielofunkcyjnego. Na bazie tego często nieuzasadnionego strachu funkcjonują firmy oferujące kompatybilne materiały eksploatacyjne, zapewniając obniżenie kosztów nawet o 60%.
Czy oferując regenerowane tonery lub strzykawki uzupełniające tusz dopuszczają się one oszustwa lub przestępstwa? Nie. Mają do tego prawo w oparciu o paragrafy ustawy zapobiegającej i zwalczającej nieuczciwą konkurencję oraz eliminującej działania monopolistyczne. Należy jednak zaznaczyć, że ich działanie jest zgodne z prawem do momentu bezpodstawnego posługiwania się znakami towarowymi lub świadomego wprowadzania klientów w błąd.
To jednak nabywca decyduje, czym będzie „karmił” swoją maszynę. Sprawdźmy więc, jaki w tej chwili ma wybór, i co na ten temat sądzą producenci.
więcej | Lipiec-Sierpień | Materiały
W dniach 25–27 kwietnia br. w Berlińskim Centrum Targowym odbyły się po raz trzeci targi PostPrint, zorganizowane przez Messe Berlin. PostPrint jest międzynarodową imprezą wyspecjalizowaną w dziedzinie druku i obróbki wykończeniowej, obejmującą swoją tematyką wstępne przygotowanie, produkcję, dalsze przetwarzanie oraz rozsyłanie gotowych druków. Impreza, która przed laty zrodziła się jako OpenHouse berlińskiej firmy MM-Büromarketing, w 2005 r. przeobraziła się w targi. Ich istotną zaletą jest całościowa koncepcja imprezy, od przedstawienia nowości workflow (wstępne fazy druku, druk offsetowy i cyfrowy, przetwarzanie papieru) po dotyczące odpowiednio wybranych tematów referaty specjalistów.
Oto kilka przykładów z szerokiej oferty targowej.
Firma Hewlett-Packard GmbH z Böblingen pokazała cyfrowy siedmiokolorowy system HP Indigo Press 5000. Poznany już w Polsce – choćby podczas zorganizowanego we wrześniu ubiegłego roku przez Reprograf cyklu pokazów – system HP Indigo 5000, z najnowocześniejszym spektrofotometrycznym systemem automatycznego zarządzania kolorystyką, utrzymuje jakość druku na stałym poziomie (delta E mniejsze od 1). Możliwe jest stosowanie profilowania ICC oraz renderingów, zarówno dla całej pracy, jak i jej fragmentów. Urządzenie przynosi nowe zastosowania (np. produkcja albumów książkowych), rozmaitość materiałów, na których można drukować, możliwość natychmiastowej obróbki wykończeniowej (także lakierowania UV).
więcej | Lipiec-Sierpień | Targi
W dniach 19–20 czerwca br. w Drukarni Akademickiej Instytutu Postępowania Twórczego w Łodzi odbyły się Łódzkie Warsztaty Poligraficzne zorganizowane przez firmę System (Xerox Premium Partner) i Derya. Podzielone tematycznie warsztaty składały się z części teoretycznej i praktycznej. W pierwszym dniu imprezy mowa była o cyfrowej produkcji publikacji, głównie książek, od projektu do wykonania. Drugi dzień był poświęcony coraz bardziej popularnej personalizacji wydruków. Odbywały się także pokazy druku na urządzeniach firmy Xerox oraz prezentacje oklejarki Horizon.
Na wstępie Andrzej Olczyk, dyrektor Drukarni Akademickiej, przedstawił pokrótce historię i działalność firmy. Drukarnia Akademicka wchodzi w skład Instytutu Postępowania Twórczego, instytucji szkoleniowo-doradczej i badawczo-rozwojowej współpracującej z łódzką Wyższą Szkołą Humanistyczno-Ekonomiczną. Zadaniem drukarni jest produkcja materiałów na potrzeby IPT oraz zleceniodawców zewnętrznych. Dwukolorowa maszyna offsetowa pozwala na wykonywanie pełnokolorowych prac wysokiej jakości. Drukarnia dysponuje również risografem. Od niedawna działalność drukarni została poszerzona o wydruki na cyfrowych systemach Xeroksa. W Drukarni Akademickiej wykonuje się najczęściej materiały reklamowe, plakaty, ulotki oraz książki i skrypty. W tym roku zakład obchodzi swoje dziesięciolecie.
więcej | Lipiec-Sierpień | Relacja
W dniu 14 czerwca br. w hotelu Hyatt w Warszawie firma Lexmark International Polska zorganizowała premierę prasową nowych drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych, wyposażonych w rozwiązania do druku bezprzewodowego.
Na podstawie ankiety przeprowadzonej ostatnio na zlecenie firmy Lexmark przez międzynarodową firmę sondażową Ipsos wsród 9000 europejskich respondentów, w tym 500 respondentów z Polski można stwierdzić, że w Europie obserwujemy tendencję do coraz częstszego wykorzystywania urządzeń bezprzewodowych oraz potrzebę większej mobilności, zarówno w domu, jak i poza nim. Polska nie jest tu wyjątkiem. Uczestnicy polskiego sondażu uważają, że Internet był najważniejszym czynnikiem zwiększającym wydajność pracy w ciągu ostatnich 50 lat, natomiast w bliskiej przyszłości będą dominować nowinki techniczne zwiększające wygodę i elastyczność korzystania z tego wynalazku – w szczególności sieci bezprzewodowe, szybki Internet oraz urządzenia przenośne. W Polsce można dostrzec pozytywne tendencje w zakresie zwiększania mobilności:
• 38% respondentów z Polski korzysta w chwili obecnej z sieci bezprzewodowej w domu (41% w całej Europie)
• 84% respondentów odczuwa obecnie pozytywne efekty wzrostu wydajności pracy dzięki sieci bezprzewodowej
• 62% ankietowanych nie posiadających sieci bezprzewodowej planuje zainwestować w jej założenie w niedalekiej przyszłości.
więcej | Lipiec-Sierpień | Druk cyfrowy
W dniach 22–23 maja br. w hotelu Sheraton w Poznaniu odbyła się konferencja zatytułowana „Różne sposoby postępowania z dokumentami” zorganizowana przez firmę PrintSoft Polska. Na spotkanie przybyli przedstawiciele instytucji finansowych, firm telekomunikacyjnych, zakładów energetycznych, drukarni, wydawnictw oraz innych firm generujących wydruki masowe. Jak zawsze konferencja firmy PrintSoft miała na celu zapoznanie słuchaczy z najnowszymi możliwościami w dziedzinie przygotowania i realizacji wydruków masowych, zarówno od strony oprogramowania, jak i sprzętu.
Prezes firmy Zbyszko Żynda powitał zgromadzonych i omówił jeden z produktów dostępnych w firmie PrintSoft – oprogramowanie PrintCenter. PrintCenter jest rozwiązaniem do zarządzania systemami produkcji dokumentów. Umożliwia automatyzację procesu druku, centralną administrację i kontrolę nad całym środowiskiem produkcyjnym. PrintCenter może nadzorować każdy krok procesu druku – od nadejścia danych do ich drukowania i przekazania kopert do urzędu pocztowego. Bardzo elastyczne rozwiązania do drukowania mogą być konfigurowane, utrzymywane i nadzorowane przez PrintCenter tworząc zautomatyzowany proces produkcji. PrintCenter łączy różne komponenty systemu produkcji dokumentów zapewniając automatyczne przetwarzanie w odpowiednim czasie. Dzięki PrintCenter można zarządzać wszystkimi zadaniami druku i drukarkami za pośrednictwem jednego interfejsu. PrintCenter kontroluje złożone procesy takie jak przygotowanie danych, transformacja i przesyłanie, formatowanie dokumentów, zarządzanie drukarkami, archiwizacja, dystrybucja elektroniczna. Zadania mogą zostać zaplanowane, opatrzone priorytetem, automatycznie przekierowane do odpowiedniej drukarki, usunięte lub wydrukowane ponownie. W ramach PrintCenter istnieje możliwość automatycznego rozłożenia zadań wydrukowych na urządzenia drukujące wolne w danej chwili.
więcej | Lipiec-Sierpień | Relacja
Wiesław Cetera
Druk cyfrowy jest nową technologią. Jego historia rozpoczęła się w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku. Druk cyfrowy nie tylko wypiera druk offsetowy (przy mniejszych nakładach), ale także tworzy nowy rynek usług. W tej technologii wykonuje się druki personalizowane, druki transakcyjne, małe nakłady w zróżnicowanych wersjach (ang. versioning), a także, coraz częściej, druk na żądanie zlecany przez Internet.
W roku 2004 przeprowadzono w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej badania dotyczące rynku druku cyfrowego.[1] W badaniach wzięło udział 171 firm.[2] Najstarsza z ankietowanych firm była obecna na rynku dwieście lat(!), najmłodsza powstała w 2004 roku.
Przedsiębiorstwa, które obecnie (w 2004 roku) są drukarniami cyfrowymi, wcześniej były drukarniami offsetowymi – 31%, zajmowały się serwisem biurowym – 11,7%, i drukiem małych nakładów – drukiem na życzenie (ang. quick sprinter) – 9,4%. Niektóre z badanych firm, zanim druk cyfrowy stał się podstawą ich działalności, były wydawnictwami, agencjami reklamowymi, pracowniami fotograficznymi.
W roku 2004 obrót 52 (30,4%) ze 171 badanych firm nie przekraczał 3 milionów dolarów amerykańskich, w 29 (17,0%) firmach mieścił się w przedziale 3–5 milionów dolarów. Obrót w przedziale 5–10 milionów dolarów miały 24 (14,0%) firmy, 10–15 milionów – 19 (11,1%), 15–20 milionów – 6 (3,5%). Ponad 20-milionowy obrót wykazały 33 (19,3%) podmioty. Według klasyfikacji stosowanej w USA, firmy w większości (124 – 72,5%) należały do sektora małych i średnich przedsiębiorstw[3].
więcej | Lipiec-Sierpień | Druk cyfrowy

  | < 1 >  2  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o