Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się
Poligrafia 2003

Wrzesień


Konferencja „Etykiety samoprzylepne – najnowsze tendencje”
Miło nam poinformować, że Polski Drukarz sp. z o.o. organizuje konferencję pt. „Etykiety samoprzylepne – najnowsze tendencje”. Jest to już druga konferencja z cyklu „Etykiety samoprzylepne” – pierwsza odbyła się w ubiegłym roku w Poznaniu podczas targów Taropak i cieszyła się dużym zainteresowaniem. Spotkanie to ma stanowić forum wymiany doświadczeń pomiędzy dostawcami technologii do produkcji etykiet przeznaczonych dla sektora chemii gospodarczej oraz na rynki: farmaceutyczny, kosmetyczny i piwowarski, a drukarniami i ich klientami.
Konferencja odbędzie się 15 listopada br. w Warszawie w Centrum Expo XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14. Składać się będzie z cyklu prezentacji multimedialnych prowadzonych przez dostawców technologii, maszyn, urządzeń i materiałów do produkcji etykiet samoprzylepnych. Prezentacje są przeznaczone przede wszystkim dla drukarń produkujących etykiety samoprzylepne i dla ich klientów z sektora chemii gospodarczej oraz przemysłu farmaceutycznego, kosmetycznego i piwowarskiego.
Wstęp na konferencję jest płatny dla osób niezaproszonych przez organizatorów. Cena: 200 zł + 22% VAT obejmuje udział w konferencji i lunch. Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc (maksymalnie 250 osób) decydować będzie kolejność zgłoszeń.
Dodatkowo istnieje możliwość zamówienia karty parkingowej w cenie 30 zł (wówczas oprócz zaproszenia na konferencję w przesłanej do Państwa korespondencji znajdzie się również karta umożliwiająca korzystanie z parkingu w dniu 15 listopada).
Warunkiem rezerwacji będzie wpłata do 5 października br., opcjonalnie, kwoty 244 zł lub 280,60 zł na konto 24 1240 1545 1111 0000 1165 9583 Bank Pekao SA Oddział w Łodzi oraz przesłanie pod adresem redakcja@swiatdruku.com.pldanych do faktury.
Kontakt: Michał Jakubiszyn, tel. 607 979 505


Był BAAD, jest Flexergis
W dniu 5 kwietnia br. Drukarnia BAAD sp. z o.o. stała się częścią Grupy Ergis. By podkreślić ten fakt, postanowiono zmienić nazwę spółki na Flexergis sp. z o.o.
Flexergis, znany dotychczas jako BAAD, istnieje od roku 1991 i zajmuje jedną z czołowych pozycji wśród polskich producentów opakowań giętkich do żywności, dostarczając swoje produkty do ponad stu klientów. Przychody ze sprzedaży we Flexergisie wyniosły w 2006 roku 33,6 mln zł i wzrosły w stosunku do 2005 o 8,6%.
Grupa Ergis jest jednym wiodących środkowoeuropejskich przetwórców tworzyw sztucznych. Specjalizuje się w produkcji folii z PVC, PE, PP, PS, granulatów PVC, tapet i paneli. Dysponuje czterema fabrykami w Polsce, zatrudnia ponad 700 osób. Przychody Grupy wyniosły w 2006 r. 304,7 mln zł i wzrosły w stosunku do 2005 r. o 18%. W 2007 roku przychody Grupy mają wynieść prawie 400 mln zł.
Akcje Ergis-Eurofilms SA notowane są na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.
Dodatkowe informacje uzyskać można na stronach internetowych: http://www.ergis-eurofilms.eu/http://www.flexergis.eu/


Kodak Flexcel – nowy system CtP dla rynku opakowań
Firma Kodak wprowadziła do swojej oferty nowy system CtP przeznaczony na rynek produkcji opakowań – Kodak Flexcel NX. Pozwala on na cyfrową produkcję płyt fleksograficznych stosowanych do drukowania na bardzo szerokiej gamie podłoży, m.in. papierze, folii i materiałach etykietowych. Płyty uzyskiwane w systemie Flexcel NX pozwalają, zdaniem producenta, uzyskać druk o jakości zbliżonej do offsetu.
W skład zintegrowanego systemu Flexcel NX wchodzą: sterowana dostosowanym do produkcji opakowań systemem workflow Kodak Prinergy naświetlarka Kodak Trendsetter NX, laminator, jak również cyfrowe płyty fleksograficzne i pokrywająca je, czuła na laser termiczny 830 nm, specjalna powłoka. Jest ona naświetlana przy użyciu technologii Kodak Squarespot, zapewniającej bardzo wysoką rozdzielczość obrazów i punkty mniejsze od tych tworzonych w powszechnie stosowanych systemach Computer-to--Flexo. Flexcel NX naświetla punkty o wielkości 10 mikronów, zaś płyty wykonane za jego pomocą oferują druk o jakości porównywalnej z offsetem. Wyższa rozdzielczość umożliwia drukarniom fleksograficznym reprodukcję subtelnych gradacji w jasnych obszarach oraz wykorzystanie wszystkich poziomów szarości.
Naświetlarka Trendsetter NX pracuje z prędkością do 9,5 m2/godz., pozwalając na szybsze o około 50% naświetlanie cyfrowych płyt fleksograficznych. Urządzenie jest sterowane systemem workflow, pozwalającym operatorowi na weryfikację plików przed wysłaniem ich do naświetlania oraz optymalizację zużycia materiałów stosowanych przy naświetlaniu i tworzeniu odbitek próbnych.
Następnie specjalna powłoka jest nanoszona za pomocą laminatora na cyfrową płytę fleksograficzną. Proces ten zapewnia bliski kontakt między powłoką i samą płytą, eliminując tlen i pozwalając na uzyskanie właściwej wielkości oraz jakości punktów podczas naświetlania w świetle UV. Nawet przy zbyt dużym nacisku podczas laminowania przyrost punktu utrzymuje się na stałym poziomie. Co więcej, płyty są odporne na przyleganie farby, eliminując konieczność czyszczenia i ryzyko uszkodzenia punktów w jasnych obszarach.
Green Bay Engraving to jedna z firm, która przez kilka miesięcy uczestniczyła w testach produkcyjnych systemu Flexcel NX. Przedsiębiorstwo specjalizuje się w obsłudze rynku produkcji opakowań w technice fleksograficznej i jest znane z wdrażania wielu innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Oferuje pełen zakres usług w dziedzinie prepress, współpracując z drukarniami, firmami przetwarzającymi opakowania i ich końcowymi użytkownikami. Po półrocznych doświadczeniach Green Bay Engraving chwali sobie pracę z nowym systemem firmy Kodak, przede wszystkim pod względem uzyskiwanej rozdzielczości.
System Flexcel NX uzupełnił dotychczasowe portfolio firmy Kodak w zakresie cyfrowych rozwiązań CtP dla fleksografii, w skład którego wchodzą: naświetlarka Kodak Thermoflex oraz płyty wytwarzane przez MacDermid Printing Solutions i dystrybuowane przez Kodaka.
więcej | Wrzesień | Aktualności
Nowy laminat płynny IP w ofercie firmy Spandex
Firma Spandex, dostawca kompletnych i nowatorskich rozwiązań dla branży druku cyfrowego i sign-makingu na całym świecie, poszerzy portfolio laminatów własnej marki ImagePerfect (IP) o nowy jednoskładnikowy laminat płynny Clear Coat 1-C.
Clear Coat 1-C to bardzo elastyczny laminat na bazie wody z filtrem UV. Przeznaczony jest do laminowania banerów, folii i wybranych tekstyliów. Zaletą laminatu IP jest to, że w przeciwieństwie do laminatów na bazie solwentu, nie ma negatywnego wpływu na grafikę i zadrukowane podłoże. ImagePerfect Clear Coat 1-C skutecznie zabezpieczy grafikę przed ścieraniem się, wilgocią i promieniami UV, gwarantując wytrzymałość nawet do trzech lat.
IP Clear Coat 1-C przeznaczony jest do zabezpieczania aplikacji średniookresowych, nie podlegających ciągłej pracy. Nie zaleca się zabezpieczania plandek samochodowych i wyklejania pojazdów, a zwłaszcza przetłoczeń za pomocą tego rodzaju laminatów. IP Clear Coat 1-C nadaje się do zabezpieczania aplikacji typu roll--up, wewnętrznych i zewnętrznych banerów, folii samochodowych, ale tylko naklejanych na boczne, płaskie powierzchnie bez przetłoczeń, a nie np. na maskę (ze względu na temperaturę oraz tarcie i uszkodzenia mechaniczne). Przy stosowaniu laminatów jednoskładnikowych należy pamiętać o tym, że nie są one wystarczająco odporne na roztwory zawierające alkohol. Tak więc nie zaleca się czyszczenia takimi roztworami.


Nowe papiery do inkjetu w Jet Media
Firma Jet Media wprowadziła do sprzedaży nowe materiały do inkjetowych drukarek wielkoformatowych – doskonałej jakości powlekane, matowe papiery przeznaczone do zadruku atramentem barwnikowym i pigmentowym.
Pierwszy z produktów to biały, matowy, papier samoprzylepny 140 g/m2, o symbolu PBSA. Wysoka gramatura papieru i znakomity, „dopasowany” liner, nie powodują zagnieceń na powierzchni ani „wstawania” materiału podczas zadruku. Produkt charakteryzuje: doskonała biel, krycie na poziomie 97%, znakomite własności do zadruku atramentami (ink limit do 300%), szybkie schnięcie papieru (instant dry), wysoka podatność na cięcie. Papier jest dedykowany do ekspozycji wewnętrznych, a po zalaminowaniu również do zastosowania na zewnątrz.
Dwa kolejne produkty to matowe papiery o gramaturze 140 i 180 g/m2. Doskonale uzupełniają ofertę ekonomicznych papierów z przeznaczeniem do zadruku inkjetowego. Charakteryzuje je: doskonała biel, krycie na poziomie 98%, znakomite własności do zadruku atramentami (ink limit do 350%), szybkie schnięcie papieru, wysoka podatność na cięcie, znakomite właściwości druku (wyraźne kontury, wysycenie, stabilność materiału).
Papiery o oznaczeniu PBN14 (140 g/m2) i PBO18 (180 g/m2) dedykowane są do ekspozycji wewnętrznych, a po zalaminowaniu również do zastosowania na zewnątrz.


ATA-INT. Ltd od 15 lat reprezentuje Gestetnera w Polsce
Od 15 lat firma doradczo-wdrożeniowa ATA-INT. Ltd jest wyłącznym przedstawicielem urządzeń marki Gestetner w Polsce. W tym okresie ATA-INT. Ltd została uhonorowana ponad trzydziestoma nagrodami. Działalność firmy doceniano wielokrotnie w różnych konkursach oceniających jakość zarówno sprzętu, jak i rozwiązań informatycznych. Spółka zajmowała wysokie pozycje w rankingach liderów biznesu. Bardzo dobrze jest postrzegana jej działalność społeczno-kulturalna. Do najbardziej prestiżowych nagród otrzymanych przez ATA-INT. Ltd można zaliczyć: Gazelę Biznesu 2005, tytuł Mazowieckiej Firmy Roku 2004, pięć tytułów Euromarka, pięć tytułów Europrodukt, a także dwukrotną nominację do nagrody Lidera Polskiego Biznesu. Wśród najważniejszych osiągnięć firma wymienia m.in.: wdrożenie ISO 9001 w 2002 roku, którego dokonała jako pierwsza wśród firm branży biurowej na polskim rynku, sukcesy na polu doradczo-wdrożeniowym oraz podpisanie kontraktu z ABB w 2006 roku.
Z okazji jubileuszu, 16 lipca br. do warszawskiej siedziby ATA-INT. Ltd, przyjechali przedstawiciele NRG Group, do której należy marka Gestetner. Prezes NRG International – Paul Wilkinson – pogratulował wysokiej pozycji ATA-INT. Ltd na rynku automatyki biurowej i rozwiązań do zarządzania dokumentami. Bardzo dobrze oceniając dotychczasowe lata współpracy osobiście podziękował prezesowi ATA-INT. Ltd Tomaszowi Nazarukowi i wręczył mu statuetkę upamiętniającą piętnastolecie udanego i pełnego sukcesów partnerstwa z Gestetner Group. Jednocześnie podkreślił, że perspektywy dalszego rozwoju firmy ATA-INT. Ltd jako przedstawiciela Gestetner Group są bardzo obiecujące. Goście z NRG International zapoznali się również z najnowszymi autorskimi rozwiązaniami ATA-INT. Ltd., m.in. z: WorkingDocLite i Doc-u-Measure.
ATA-INT. Ltd została założona w 1992 roku. Najważniejszą zmianą dla firmy było przemianowanie jej w 1999 roku z przedsiębiorstwa zajmującego się dystrybucją urządzeń marki Gestetner w spółkę świadczącą również usługi doradczo-wdrożeniowe w zakresie zarządzania dokumentami. Pierwszym urządzeniem, które firma wprowadziła do sprzedaży, była analogowa kopiarka, natomiast pierwsze wdrożenie systemu dokumentowego miało miejsce w hotelu Sheraton w Warszawie. Pionierskim oprogramowaniem ATA-INT. Ltd okazało się rozwiązanie WorkingDoc.
więcej | Wrzesień | Aktualności
Targi drupa, odbywające się co cztery lata święto branży poligraficznej, zbliża się do nas ponownie. Tak jak poprzednie edycje, przyszłoroczne targi będą pełną reprezentacją obecnego stanu szeroko pojętej poligrafii – od pomysłu i projektu do dostawy gotowego produktu, oraz wszystkich procesów przebiegających pomiędzy nimi. Wszystkie najważniejsze nowości produktowe ogłaszane są właśnie podczas drupy, jest to więc niezaprzeczalnie najlepsza okazja, aby „zobaczyć wszystko” i zebrać informacje niezbędne do tworzenia biznesplanu.

W targach drupa powinni uczestniczyć wszyscy zaangażowani i inwestujący w przemysł poligraficzny. Wydawcy, którzy stanowią jedną trzecią grupy korzystającej z druku, mają ogromny udział w wyznaczaniu kierunku branży i powinni obserwować, w którą stronę zmierzają ich potencjalni partnerzy.
Najważniejsza kwestia to oczywiście przyszłość druku jako takiego. Działalność związana z przetwarzaniem danych na masowo produkowane wydruki na papierze (bądź innych podłożach) będzie nam towarzyszyć jeszcze bardzo długo – obojętnie jak będzie wyglądał indywidualny biznes lub systemy przepływu prac. Trudnym zadaniem dla drukarzy będzie przeprowadzenie odpowiednich zmian, które są naprawdę niezbędne, aby ich działalność mogła przetrwać długie lata i odróżnienie chwilowych mód od prawdziwych i ważnych potrzeb rynku. Właśnie na targach drupa drukarze i ich klienci mogą otrzymać informacje, których potrzebują.
Niestety, nawet jeśli ktoś spędzi każdą godzinę dwutygodniowego maratonu w licznych halach wystawienniczych Düsseldorf Messe, nie będzie w stanie dokładnie zwiedzić targów. Ale istnieje w branży kilka ważnych, wartych odnotowania trendów. Zapoznanie się z nimi może ułatwić tę czynność.
więcej | Wrzesień | drupa 2008
Wymagania biznesowe i potrzeby klientów dyktują decyzje zakupowe

Dla drukarza, któremu zależy na przyszłości jego przedsiębiorstwa, bezpośredni cyfrowy prepress jest jedyną opcją. Mniej oczywisty jest wybór technologii, w którą należy zainwestować: czy ma to być CtP, czy może Direct Imaging (DI), w przypadku której naświetlarka płyt jest wbudowana w maszynę drukującą w formacie A3+ lub B3. Decyzja nie jest już kwestią wyboru, czy zakupić maszynę drukującą z wbudowaną naświetlarką, czy oddzielne urządzenie naświetlające. Obecnie, bardziej niż do tej pory, to zastosowania dyktują preferencje inwestycyjne.
więcej | Wrzesień | drupa 2008
Rozmowa z Januszem Mazurczakiem z Międzynarodowych Targów Poznańskich, dyrektorem projektu Pakfood

„Świat DRUKU”: Skąd wziął się pomysł na targi Pakfood?
Janusz Mazurczak: Od 2006 roku Salon Techniki Pakowania i Logistyki Taropak odbywa się w cyklu dwuletnim. Kolejna edycja tych targów będzie miała miejsce we wrześniu 2008 roku. Wychodząc jednak naprzeciw życzeniom wielu wystawców, postanowiliśmy w latach nieparzystych organizować targi opakowań, skierowane wyłącznie do jednej grupy odbiorców. Grupę tę stanowią przedstawiciele przedsiębiorstw, zakładów produkcyjnych i firm handlowych branży spożywczej. Statystyki potwierdzają, że jest to największa grupa odbiorców opakowań. W chwili obecnej wartość całego światowego rynku opakowań wynosi 424 mld dolarów. W skali światowej 56% opakowań zużywanych jest w branży związanej z żywnością i napojami – w Europie odsetek ten wynosi aż 64%. W opakowaniach do żywności bardzo istotne jest zachowanie odpowiednich parametrów technicznych, takich jak właściwości barierowe, ochrona przed promieniowaniem UV, wydłużenie okresu przechowywania, właściwości antyelektrostatyczne czy transparentność. Dlatego od producentów opakowań na żywność zleceniodawcy wymagają nieustającej innowacyjności i otwartości na nowoczesne technologie. Stąd ta część branży opakowaniowej chce mieć możliwość prezentacji swoich osiągnięć na targach co roku.
więcej | Wrzesień | Targi
Krzysztof Przasnek
Zawarte w tytule pytanie nurtuje z pewnością każdego potencjalnego inwestora. Dylematem jest nie tylko koszt tej inwestycji, lecz także wiele aspektów technicznych. Podstawą poniższej publikacji są współczesne uwarunkowania polskiego rynku opakowań.
Oto niektóre z nich:
1. Zmniejszające się jednorazowe zamówienia, ograniczające się do zaspokojenia jedynie bieżących potrzeb zamawiającego.
2. Wynikająca z tego faktu konieczność wznawiania nakładu z większą częstotliwością.
3. Coraz częściej stosowany wymóg utrzymywania przez zakład poligraficzny magazynu gotowych opakowań wraz z pełną logistyką w tym zakresie, co „zamraża” w drukarni ogromne środki.
4. Ostra i coraz ostrzejsza konkurencja, walka głównie bronią w postaci niskich cen, co prowadzi do coraz niższych marż i zysków. Regułą jest już coraz powszechniejsza próba przerzucania na producenta opakowań kosztów przygotowalni i prób technologicznych przy uruchamianiu nowej produkcji.
Jednocyfrowe marże nie są dziś rzadkością; w takiej sytuacji jakakolwiek reklamacja ze strony odbiorcy wiąże się jednoznacznie ze stratą finansową dostawcy. Branża opakowań drukowanych uważana była do niedawna za wysokodochodową, znane są powszechnie liczne powstałe w niej fortuny. Niestety, polityka niskich cen doprowadziła już do kilku bankructw.
5. Długie terminy płatności za wykonane druki, sięgające w ekstremalnych przypadkach 90–120 dni. Zmusza to producentów opakowań do finansowania nierzadko wielkich producentów i sieci handlowych.
6. Wchodzenie na polski rynek opakowań silnych kapitałowo, wysoce profesjonalnych i operujących globalnie światowych koncernów opakowaniowych, co jeszcze bardziej zaostrza konkurencję.
7. Coraz wyższe wymagania technologiczne i jakościowe. Bardzo ostra kontrola jakościowa po stronie zamawiającego, „wyłapująca” wszelkie, często zupełnie nieistotne błędy.
8. Nowe materiały i technologie opakowaniowe, jak etykiety wrap-around (WAL), in-mould (IML) czy sleeve.
więcej | Wrzesień | Opakowania
Herbert Czichon
W poprzednim artykule z cyklu poświęconemu podłożom drukowym zostały opisane podstawowe właściwości folii stosowanych do wykonania zadrukowywanych opakowań („ŚD” nr 12/2006). W niniejszym artykule zostaną przedstawione folie poliolefinowe, a w następnych – inne folie. Opisane zostaną tylko właściwości folii ważne ze względów poligraficznych.
więcej | Wrzesień | Materiały
Belgijska firma Esko dostarcza profesjonalne rozwi?zania dla przygotowalni przemys?u opakowaniowego, zarówno w zakresie sprz?tu, jak i oprogramowania. Pi?? lat temu stworzy?a nowy projekt o nazwie DeskPack, który z powodzeniem rozwija do dnia dzisiejszego.

Oprogramowanie DeskPack jest pakietem ró?nych pluginów (wtyczek) dla dwóch najpopularniejszych programów do projektowania grafiki komputerowej: Adobe Illustrator i Adobe Photoshop, b?d?cych najwa?niejszymi sk?adnikami Adobe Creative Suite 3.
Najnowsza, trzecia wersja DeskPacka jest sk?adnikiem zestawu oprogramowania Esko Software Suite 7, przeznaczonego dla przygotowalni opakowa?, i efektem kilkudziesi?cioletniego do?wiadczenia firmy Esko w tej dziedzinie. Pakiet skierowany jest do bardzo szerokiej grupy u?ytkowników Adobe CS3 i niew?tpliwie ka?dy dzia? prepress mo?e znale?? w DeskPacku u?yteczne narz?dzia usprawniaj?ce proces projektowania. Jak ju? nadmieniono powy?ej, jest to zestaw narz?dzi s?u??cy g?ównie do tworzenia i edycji szaty graficznej na opakowaniach, a wi?c np. pude?kach, torebkach, etykietach, pojemnikach, o mniej lub bardziej z?o?onej strukturze przestrzennej. Si?? rzeczy jest on zatem pomocny przede wszystkim w przygotowalni fleksograficznej, ale graficy projektuj?cy na potrzeby wkl?s?odruku czy offsetu równie? znajduj? w nim wiele u?ytecznych funkcji.
więcej | Wrzesień | Opakowania
Technologia rękawów termokurczliwych i jej zastosowanie w przemyśle opakowań

Etykiety termokurczliwe powstają przez zadrukowywanie od strony wewnętrznej cienkich (+/– 50 µm) folii, które z reguły otrzymuje się z PVC, PET czy OPS (orientowany polistyrol). Folie są przetwarzane w dodatkowych procesach produkcyjnych, tzn. tworzony jest rękaw, który następnie jest klejony i nawijany w postaci zwoju. Przy zastosowaniu specjalnych urządzeń aplikujących rękawy są rozwijane ze zwoju, przycinane i nakładane na opakowanie. W tunelach obkurczających występuje ciepło w postaci promieniowania podczerwonego (IR), nadmuchiwanego, ciepłego powietrza lub pary wodnej pochodzącej z generatorów. Czynniki te oddziaływają na czułe termicznie folie, które obkurczają opakowanie dopasowując się do jego wymiarów geometrycznych i stając się jego integralną częścią. Dla projektantów opakowań pojawiają się nieograniczone możliwości optymalizacji ich wyglądu.
Znacząco wzrastają szanse na sprzedaż produktu, który zapakowany jest w atrakcyjne opakowanie. Ponadto z faktu, że etykieta znajduje się na całym obwodzie powierzchni opakowania, wynikają praktyczne zalety polegające na możliwości umieszczenia na niej informacji o produkcie w wielu językach (jedna etykieta dla wielu krajów). Dotyczy to również informacji o akcjach promocyjnych, konkursach, itp. Folie stosowane w technologii etykiet termokurczliwych, w przeciwieństwie do papieru stosowanego w napojach chłodzących, są odporne na działanie skroplonej wody. Ponadto takie etykiety nie ślizgają się na powierzchni opakowania i nie wymagają klejenia.
więcej | Wrzesień | Etykiety
Od kiedy drukarnia Römer Etikett z Magdeburga zaczęła używać nowego systemu dozowania farby Solaris Colorsat, stworzonego wspólnie przez firmy Sun Chemical i GSE Dispensing, wydajność wzrosła tam o ok. 30%.
Firma Römer Etikett przez lata rozwijała się od małego zakładu poligraficznego do wiodącej drukarni produkującej etykiety przy użyciu bardzo zróżnicowanych materiałów samoprzylepnych. Firma, zatrudniająca obecnie 110 osób, obsługuje klientów nie tylko z Niemiec, ale również z innych krajów Europy i świata (28% jej produkcji stanowi eksport). Została założona w 1965 r. przez Dietmara Römera i jego żonę Irmgard – produkowała wówczas głównie nieskomplikowane etykiety na dwukolorowej maszynie drukującej. Drukarnia Römer Etikett od wielu lat blisko współpracuje z firmami Sun Chemical i GSE Dispensing nad specjalistycznym systemem dozowania farby Solaris Colorsat. System ten pozwala drukarniom zużywającym relatywnie mało farby czy drukującym w niskich nakładach osiągać najwyższą dokładność oraz minimalizować straty i skracać czas recepturowania farb.
Drukowanie etykiet na materiałach samoprzylepnych to nisza rynkowa wykorzystywana przez firmę Römer Etikett. Mając na uwadze, że 50% czasu produkcji etykiet zajmuje ich przygotowanie, wszystko, co może pomóc w osiągnięciu wyższej wydajności w tym zakresie – jak choćby system Solaris Colorsat – jest przy tego rodzaju produkcji niezmiernie ważne.
więcej | Wrzesień | Technologie
Profesjonalna ochrona znaków towarowych – coraz ważniejsza
Globalizacja rynków wymaga coraz bardziej konsekwentnego działania wobec piractwa dotyczącego znaków towarowych. Zjawisko to przynosi aktualnie w Niemczech roczne szkody w wysokości prawie 30 miliardów euro, a w skali całego świata mówi się tu o 300 miliardach euro. Żmudne i kosztowne budowanie renomy znaku poprzez marketing, po to by następnie pozostawić go piratom, równałoby się samozniszczeniu. Z tego powodu w dziedzinie produkcji opakowań coraz ważniejsze stają się strategie ochrony znaków towarowych.
Skuteczna strategia ochrony znaku towarowego obejmuje cały cykl życia produktu. Należą do niej powstawanie i kształtowanie produktu, podobnie jak proces wytwarzania i, rozbudowana często na skalę światową, logistyka. Opakowanie odgrywa przy tym kluczową rolę. Ochrona znaku towarowego jest dla jego właściciela szczególnie ważna. Renomę marki buduje się poprzez wysokie inwestycje i wielkie nakłady osobowe. Konsument wiąże ze znakiem towarowym określony image i określoną jakość. Cieszące się sukcesem marki i produkty są coraz częściej podrabiane. Autorzy podróbek chcą bez ponoszenia odpowiednich inwestycji czerpać profity z sukcesu odnoszonego przez prawdziwy produkt markowy. Problem ten jest powszechnie znany: gazety codziennie stale donoszą o masowych nadużyciach i fałszerstwach w tej dziedzinie.
MAN Roland już od długiego czasu poświęca temu palącemu tematowi wiele uwagi. Wspólnie z partnerami ze stowarzyszenia PrintCity opracowywane są wzorcowe pudełka składane, prezentujące nowoczesne techniki ochrony znaku towarowego. Stosuje się tu m.in. farby wykazujące efekt fluorescencyjny w promieniach UV – przy użyciu specjalnego dekodera optycznego i przy oświetleniu promieniami ultrafioletowymi można na nich rozpoznać ciąg pisma lub logo. Inne zabezpieczenie stanowią farby drukowe IR-Upcode, które przy napromieniowaniu podczerwienią o zdefiniowanej długości fali wytwarzają określony sygnał optyczny. Wysoki stopień zabezpieczenia zapewniają też pewne hologramy, jak np. charakteryzujący się bardzo wysokimi standardami, stosowany od niedawna Trustseal.
więcej | Wrzesień | Zabezpieczanie druków
W dniach 24–25 kwietnia br. w Warszawie odbyło się kolejne, IX Forum Fleksograficzne zorganizowane przez Zrzeszenie Polskich Fleksografów. Otwarcia Forum dokonał dyrektor Biura ZPF Krzysztof Januszewski. Przedstawił jego program i życzył owocnej wymiany opinii w trakcie obrad.

Pierwszy wykład, wygłoszony przez przedstawiciela firmy Print Systems, Dariusza Szymenderę, zatytułowany był „Hybrydowy laser z wewnętrznym bębnem do obróbki płyt fleksograficznych, typograficznych i offsetowych”. Autor zaprezentował hybrydowe urządzenia do obróbki różnych rodzajów form drukowych: do sitodruku, offsetu i flekso. Wśród wielu zalet tego typu urządzenia należy wymienić następujące: montaż płyt nie wymaga pozycjonowania, nie ma odpadów płyt fotopolimerowych, nie ma montażu za pomocą pasków oraz, co bardzo istotne, urządzenie jest przyjazne dla środowiska. W systemie bębna wewnętrznego płyta ułożona jest wewnątrz bębna, w specjalnym łożu, i przez cały proces naświetlania pozostaje nieruchoma. Głowica lasera obraca się wokół własnej osi naświetlając płytę. Fakt, że płyta ułożona jest wewnątrz bębna, a nie jak w typowych naświetlarkach, na zewnątrz, nie wymaga żadnych korekcji naświetlania spowodowanych innym kształtem ułożenia. Laser zdejmuje cienką warstwę maski nie ingerując w strukturę polimeru.
Kolejny prelegent, Andrzej Rowicki, właściciel Przygotowalni Fleksograficznej Wistar, zaprezentował materiały pochodzące z DFTA (niemieckiego zrzeszenia fleksografów). Tematem wykładu były wytyczne do przygotowania cyfrowych flekso-graficznych form drukowych i cele stosowania metod kontrolnych oraz pomiarowych w tym zakresie. Chodzi przede wszystkim o standaryzację procesów wytwórczych, kalibrację urządzenia i tworzenie dokumentacji działań. Referent zademonstrował paski testowe w wersji wektorowej i pikselowej. Bardzo ciekawym elementem wykładu była dokładna instrukcja pozwalająca stwierdzić, czy matryca jest dobrze wykonana.
więcej | Wrzesień | Fleksografia
Dnia 15 lutego 2006 r. we wszystkich krajach Unii Europejskiej weszły w życie jednolite przepisy dotyczące dopuszczalnego poziomu hałasu w miejscu pracy (2003/10/EG). Nowe, zaostrzone przepisy zobowiązują pracodawców:
1) po osiągnięciu czasu ekspozycji powyżej LEX,8h = 80 dB(A)
• do szkolenia i pouczania pracowników narażonych na hałas
• do udostępnienia pracownikom indywidualnych środków ochrony słuchu
• do regularnego audiometrycznego badania słuchu
2) po osiągnięciu czasu ekspozycji powyżej LEX,8h = 85 dB(A)
• do oznakowania i wydzielenia stref zagrożonych hałasem, z ograniczeniem wstępu
• do nałożenia obowiązku noszenia ochronników słuchu
• do przedstawienia programu obniżenia poziomu hałasu na zagrożonym terenie.
więcej | Wrzesień | Bezpieczeństwo i Higiena Pracy
W dniu 26 lipca br. w hotelu Westin w Warszawie odbyła się konferencja na temat nowej technologii offsetowych farb drukowych INKredible, zorganizowana przez firmę Michael Huber Polska. Wydarzenie zgromadziło dużą publiczność – około 180 osób.
Gości powitał prezes Michael Huber Polska Janusz Cymanek. Jako pierwszy prelegent wystąpił Heiner Klokkers, dyrektor generalny Michael Huber Monachium. Przypomniał historię hubergroup, od roku 1765, kiedy to w Monachium powstała fabryka Michael Huber, która w 1815 r. rozpoczęła produkcję farb, do chwili obecnej, kiedy w skład koncernu wchodzi 36 firm działających na całym świecie (ponad 200 oddziałów, biur sprzedaży, magazynów dystrybucyjnych, dystrybutorów). Fabryki Hubera to obecnie: Michael Huber München GmbH (Niemcy), Hostmann-Steinberg GmbH (Niemcy), Stehlin + Hostag AG (Szwajcaria), Micro Inks Ltd. Silvassa Plant (Indie). W Europie działa 25 oddziałów koncernu – m.in. w Polsce, i oddział ten jest jednym z największych. Koncern hubergroup zajmuje czwarte miejsce na światowym rynku farb – po Dainippon Ink & Chemicals/Sun Chemical, Flint Group i Toyo Ink. Wartość jego sprzedaży w 2006 r. wyniosła 650 mln euro. Grupa oferuje farby, lakiery i dodatki do produkcji druków reklamowych, opakowań, do druku gazet, dla sektora security printing, do druku termotransferowego. Poza tym zapewnia szkolenia w Ink Academy, konsultacje w ramach GMP (Dobre Praktyki Produkcyjne), mieszalnie kolorów, konsultacje przy szczególnie trudnych zleceniach, komputerowy system magazynowy Hot. Aktualnie realizowane projekty hubergroup to: farby drukowe – technologia ISC (INKredible Super Concentrate), zoptymalizowane pod kątem migracji UV farby i lakiery, farby metaliczne o słabym zapachu (Alchemy), nowa generacja wodorozcieńczalnych farb flekso, system farb Gecko – pełen program produktów i usług do druku opakowań farbami rozpuszczalnikowymi.
więcej | Wrzesień | Relacja
Rozmowa z Danutą Kamińską, dyrektorem produkcji wydawnictwa Edipresse Polska SA

„Świat DRUKU”: Grupa Edipresse to wydawnictwo z długoletnią tradycją...
Danuta Kamińska: Założono je ponad sto lat temu. Siedziba mieści się w Lozannie w Szwajcarii. Grupa wydaje ponad 160 tytułów i zatrudnia ponad 3800 osób. Działa na terenie Szwajcarii, Francji, Hiszpanii, Portugalii, Polski, Grecji, Rumunii, Rosji, Ukrainy oraz w Chinach i Hong Kongu.
ŚD: Od jak dawna firma jest obecna na polskim rynku wydawniczym?
DK: Edipresse działa w Polsce od 1995 roku. Wydajemy 13 tytułów i zatrudniamy 315 osób. Jesteśmy jednym z największych wydawnictw prasowych.
ŚD: Jakie tytuły Państwo wydają?
DK: Nasze portfolio jest bardzo obszerne i stale się rozrasta. Można je podzielić na kilka grup. Pierwszą z nich stanowią tytuły poradnikowe z tygodnikiem „Przyjaciółka” na czele, miesięczniki: o zdrowiu – „Vita”, o urodzie – „Uroda”, wnętrzarski – „Dom i Wnętrze”, z serii prawdziwe historie – „Uczucia i Tęsknoty”. Druga grupa to platforma parentingowa, w skład której wchodzą tytuły takie jak „Mamo, to ja”, „Twoje Dziecko”, „Twój Maluszek”, „Przedszkolak”, „Będę Mamą”. Grupa tych czasopism coraz bardziej się rozrasta. Do trzeciej grupy wydawanych przez nas magazynów z kategorii people należy „Viva!”. No i od 2001 roku wydajemy tygodnik opinii „Przekrój”. Jesteśmy także wydawcą kolekcji książkowych, w tym książek dla dzieci. W sumie miesięcznie drukujemy ok. 2500 stron.
więcej | Wrzesień | Wywiad
W dniach 5–9 czerwca br. odbyły się targi FESPA Berlin 2007. FESPA to obecnie najważniejsze na świecie wydarzenie poświęcone technice sitodruku, cyfrowego druku wielkoformatowego, tampondruku i opartym na nich metodom ozdabiania produktów. Tegoroczna edycja targów była pod wieloma względami rekordowa. Wystawiło się na nich ponad 600 firm. Powierzchnia całych targów wynosiła ponad 30 tys. m2. W kwietniu przyszłego roku w Genewie odbędzie się FESPA Digital Printing Europe, natomiast kolejną globalną edycję FESPY zaplanowano na czerwiec 2010 w Monachium. Poniżej zamieszczamy drugą część prezentacji wybranych firm wystawiających się na tegorocznej FESPIE.
więcej | Wrzesień | Targi
Firma Plakatowanie Miasta zajmuje się profesjonalną ekspozycją plakatów informacyjno-reklamowych na słupach i tablicach reklamowych od 2000 roku. Jako firma poligraficzno-reklamowa specjalizuje się w niskonakładowym druku offsetowym, cyfrowym i sitodruku. Wszystkie druki na życzenie klienta mogą zostać dodatkowo uszlachetnione i wykończone w dowolny sposób. Materiały są opracowywane graficznie na miejscu, w studiu DTP. Firma oferuje także do wynajęcia własne nośniki reklamowe typu billboard.
Od kwietnia br. firma Plakatowanie Miasta, jako jedyna na rynku lokalnym, posiada jeden z najnowocześniejszych systemów druku cyfrowego: bizhub PRO C6500e ze sterownikiem EFI Fiery, dostarczony przez wrocławską delegaturę firmy Konica Minolta Business Solutions Polska. Urządzenie jest objęte kontraktem obsługi serwisowej, a także wyposażone w system zdalnej diagnostyki serwisowej CS Remote Care.
więcej | Wrzesień | Relacja
Dnia 5 lipca br. Xerox Polska przedstawił licznie zaproszonym gościom swoją najnowszą ofertę w zakresie urządzeń przeznaczonych dla grafików, projektantów, korporacji i punktów usługowych, które wymagają kolorowego druku cyfrowego wysokiej jakości. Z uwagi na fakt, że motyw przewodni spotkania stanowił Nowy Jork, będący światową stolicą plakatu, spotkanie firmy Xerox z partnerami i dystrybutorami mogło odbyć się tylko w jednym miejscu – w Muzeum Plakatu w Wilanowie.
Przybyłych gości powitała Marzena Tarkowska, prezes zarządu Xerox Polska, natomiast przezentację nowych rozwiązań poprowadzili: Stanisław Pieczara – PSG Marketing Manager, i Arkadiusz Chłopik – Office Marketing Manager.Dnia 5 lipca br. Xerox Polska przedstawił licznie zaproszonym gościom swoją najnowszą ofertę w zakresie urządzeń przeznaczonych dla grafików, projektantów, korporacji i punktów usługowych, które wymagają kolorowego druku cyfrowego wysokiej jakości. Z uwagi na fakt, że motyw przewodni spotkania stanowił Nowy Jork, będący światową stolicą plakatu, spotkanie firmy Xerox z partnerami i dystrybutorami mogło odbyć się tylko w jednym miejscu – w Muzeum Plakatu w Wilanowie.
Przybyłych gości powitała Marzena Tarkowska, prezes zarządu Xerox Polska, natomiast przezentację nowych rozwiązań poprowadzili: Stanisław Pieczara – PSG Marketing Manager, i Arkadiusz Chłopik – Office Marketing Manager.
więcej | Wrzesień | Relacja
Dnia 20 sierpnia br. w Villi Foksal w Warszawie odbyła się konferencja prasowa firmy Canon Polska, podczas której zaprezentowano najnowsze urządzenia Canona. Konferencję prowadził Marek Orzechowski (Marketing Manager Canon Consumer Imaging).
Canon zaktualizował swoją serię drukarek fotograficznych Pixma, wprowadzając dwa nowe modele: iP4500 oraz iP3500. Model iP4500 zastępuje najlepiej dotychczas sprzedającą się w Europie drukarkę iP4300. Formując krople o wielkości 1 pikolitra, iP4500 uzyskuje wiodącą w swojej klasie rozdzielczość do 9600×2400 dpi. Wydruk fotografii 10×15 cm (z jakością fotolabu) trwa tylko 21 sekund, a więc jest o 58% szybszy niż w modelu poprzednim. iP3500, model średniej kategorii, zastępuje iP3300, osiągając czas drukowania 47 sekund dla fotografii 10×15 cm. Charakterystyczną cechą obu modeli jest nowa stylistyka, z czarnym, lustrzanym wykończeniem. Są one dostarczane z nowym oprogramowaniem, poprawiającym jakość obrazu w druku.
więcej | Wrzesień | Relacja
W dniu 19 lipca br. na specjalnie zwołanej konferencji dla prasy branżowej Jacek Nitecki – założyciel toruńskiej firmy Nitech, obecnie dyrektor zarządzający Regionem Centralnej i Wschodniej Europy koncernu Antalis, poinformował o kulisach przejęcia Map Merchant Group przez Antalis International SAS.
Map Merchant Group to czwarty pod względem wielkości w Europie dystrybutor papieru i podłoży drukowych, z bazą ponad 50 000 klientów obsługiwanych przez 25 spółek w 23 krajach. Sprzedaż Map Merchant Group w 2006 r. osiągnęła wartość 1438 mln euro.
Jacek Nitecki poinformował, że formalnie to Antalis zakupił 100% udziałów Map Merchant Group. Było to możliwe, jak powiedział, poprzez fakt, iż Sequana Capital, właściciel koncernu Antalis, podniósł jego kapitał zakładowy w celu sfinansowania transakcji o wartości 382 mln euro. Plasuje to obecnie powstałą grupę na pierwszym miejscu wśród dystrybutorów papieru w Europie i czwartym na świecie, z przychodem rocznym 3,7 mld euro (sam koncern Antalis generował 2,3 mld euro).
więcej | Wrzesień | Relacja

  | < 1 >  2  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o