Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się
Poligrafia 2003

Listopad


Euro-Reklama 2008
Przyszłoroczna, wiosenna edycja targów Euro-Reklama Outdoor Expo odbędzie się na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich w dniach 12–14 marca, już po raz 18. Tegoroczna ekspozycja reklamowa zgromadziła około 150 firm, a poligraficzna prawie 500. Odwiedziło ją 14 tys. gości z kraju i z zagranicy. Dużym zainteresowaniem zwiedzających (wyniki ankiet rejestracyjnych) cieszył się zorganizowany po raz pierwszy Salon Druku Cyfrowego i Wielkoformatowego (wspólny dla Euro-Reklamy i Poligrafii). W 2008 roku jego formuła zostanie poszerzona i powstanie Salon Druku Reklamowego, bowiem w związku z intensywnym rozwojem branży reklamowej rośnie zapotrzebowanie nie tylko na druk reklam wielkoformatowych, lecz także na druk gazetek i folderów reklamowych oraz na zadrukowywanie i personalizację upominków. Według prognoz CR Media Konsulting, w latach 2007–2008 średnia dynamika wzrostu całego rynku reklamy wyniesie 8,5–9,5%. Takie szacunki wynikają między innymi z prognoz wzrostu gospodarczego (blisko 5%) i z prognoz wzrostu inwestycji w tym okresie na poziomie 9–12%.
Firmy poligraficzne oferujące urządzenia, materiały i usługi skierowane do sektora reklamowego, zainteresowane udziałem w targach reklamowych, MTP zapraszają do zaprezentowania się w Salonie Druku Reklamowego, a drukarnie, tradycyjnie, do zbudowania Miasteczka Drukarń Polskich. Czyli w jednym miejscu, w odrębnym pawilonie w ramach targów Euro-Reklama OutdoorExpo 2008 zostaną zlokalizowane zarówno urządzenia, jak i materiały i usługi poligraficzne dla sektora reklamowego.
Na tych największych w Polsce targach branży out-of-home-media spotkają się więc wystawcy prezentujący maszyny i urządzenia do produkcji reklam, plotery do druku wielkoformatowego, specjalistyczny papier i tkaniny oraz wszystko to, co kojarzy się z komunikacją wizualną: nośniki outdoor, reklamę świetlną, sign, systemy orientacji kierunkowej, reklamę tranzytową, ekspozytory POS, systemy wystawiennicze, a także fotografię reklamową, usługi reklamowe i wystawiennicze oraz specjalistyczne magazyny i portale branżowe.
Niezbędnym elementem nowoczesnych targów jest interesujący program wydarzeń – taki też będzie towarzyszył targom Outdoor Expo 2008. Organizator przywiązuje dużą wagę do promocji polskiej poligrafii, bowiem wzrost poziomu wydatków na reklamę pociąga za sobą zdecydowaną poprawę koniunktury na rodzimym rynku poligraficznym. Sektor poligraficzny, tak jak to miało miejsce do tej pory, będzie na pewno obecny na kolejnej odsłonie targów Euro-Reklama OutdoorExpo i na pewno będzie bardzo dobrze wyeksponowany – jako ekspozycja specjalna Salonu Druku Reklamowego.


Nowe targi branżowe
W dniach 4-6 kwietnia 2008 r. w kompleksie wystawienniczym w Regionalnym Centrum Widowiskowo-Sportowym przy ul. Podpromie w Rzeszowie odbędą się I Międzynarodowe Targi Książki i Poligrafii. Ich wystawcy będą mogli zaprezentować urządzenia do składu tekstu, maszyny i urządzenia do reprodukcji, sprzęt i przygotowalnię form drukowych, maszyny drukujące, maszyny i urządzenia introligatorskie, maszyny i urządzenia do poligraficznej produkcji opakowań, maszyny do druku etykiet, urządzenia do foliowania i lakierowania, maszyny do przetwarzania i produkowania materiałów poligraficznych, podzespoły i usługi naprawcze maszyn i urządzeń poligraficznych, materiały poligraficzne; wydawnictwa oraz agencje reklamowe, studia graficzne, a także specjalistyczne magazyny i portale branżowe.
Gospodarzami Targów są: Podkarpacki Instytut Książki i Marketingu (specjalizujący się w profesjonalnym procesie edytorskim, od przyjęcia maszynopisu książki, przez opracowanie redakcyjne, graficzne, techniczne, po druk i marketing) oraz Międzynarodowe Targi Rzeszowskie (zabudowa stoisk).
Patronat honorowy nad targami objęła Polska Izba Druku. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.


Cyfrowy warsztat grafika – roadshow
Epson Polska wraz z partnerami, firmami Corel, Eizo i Wacom, organizuje pod hasłem „Cyfrowy warsztat grafika – pasja i kreatywność to nie wszystko” serię spotkań w całej Polsce. Ich celem jest zaprezentowanie sprzętu i oprogramowania dedykowanego dla osób profesjonalnie zajmujących się grafiką.
Każde spotkanie będzie składało się z dwóch części. Pierwsza seminaryjna, ma na celu zaprezentowanie najnowszych produktów i ich możliwości. Jednym z prelegentów, będzie Tomasz Kuciński, Account Manager Dealer w Epsonie, który zaprezentuje profesjonalne rozwiązania do druku atramentowego. Natomiast część druga, warsztatowa, pozwoli uczestnikom sprawdzić działanie poszczególnych urządzeń i uzyskać odpowiedzi na pytania dotyczące prezentowanych zagadnień.
Podczas prezentacji uczestnicy będą mogli zapoznać się m.in. z procesem kalibracji monitora i przekonać się, jak w dużym stopniu kalibracja zarówno monitorów, jak i drukarek eliminuje proces proofingu, przez co upraszcza i przyspiesza pracę z kolorem. Na warsztatach zaprezentowane zostaną również nowości w ofercie profesjonalnych drukarek wielkoformatowych Epsona – seria PRO 4880/7880 – oraz tusze Epson UltraChrome Vivid Magenta.
Udział w spotkaniu jest nieodpłatny. Warunkiem jest rejestracja na stronie internetowej: http://www.alstor.com.pl/pl/partner:szkolenia (liczba miejsc ograniczona).
Pierwsze spotkania z cyklu zorganizowano 6 listopada w Poznaniu, 7 – we Wrocławiu, 14 – w Gdańsku, 15 – w Warszawie. Kolejne odbędą się: 22 listopada w Rzeszowie i 4 grudnia w Katowicach.
więcej | Listopad | Aktualności
WorkCentre 7300
Xerox WorkCentre 7300 to nowa seria kolorowych urządzeń wielofunkcyjnych charakteryzujących się wysoką wydajnością pracy i pełną kontrolą kosztów. Urządzenia WorkCentre 7328, WorkCentre 7335 oraz WorkCentre 7345 są dedykowane dla średniej wielkości firm, którym zależy na najlepszej jakości druku w kolorze.
Systemy te, w zależności od modelu, drukują z szybkością od 26 do 35 stron na minutę w kolorze oraz od 28 do 45 w czerni. Oprócz standardowych funkcji druku, kopiowania, skanowania i faksowania urządzenia umożliwiają konwertowanie zeskanowanych dokumentów do natywnego formatu Microsoft XPS oraz przeszukiwalnego Adobe PDF. Dzięki zastosowanemu mechanizmowi rozpoznawania pisma OCR urządzenie tworzy doskonałej jakości cyfrowe dokumenty, które mogą być edytowane oraz przeszukiwane pod względem zawartości.
Wszystkie trzy modele posiadają Certyfikat Common Criteria, zakodowany dysk twardy oraz funkcje bezpiecznego wysyłania e-maili. Ponadto aplikacja Xerox Secure Access i zastosowany w niej system kart identyfikacyjnych ID pozwalają na łatwą autoryzację każdego użytkownika. Dzięki tym funkcjom urządzenia spełniają oczekiwania użytkowników wymagających pełnego bezpieczeństwa poufnych dokumentów. Xerox Standard Accounting wspiera optymalizację kosztów druku. Systemy WorkCentre 7300 są także pierwszymi kolorowymi urządzeniami wielofunkcyjnymi wyposażonymi w platformę EIP, umożliwiającą tworzenie aplikacji dostosowanych do indywidualnych potrzeb każdej firmy czy grupy roboczej.


Agfa :Dotrix Modular w firmie Alliance
W ostatnim czasie w amerykańskiej firmie Alliance w Winston-Salem, należącej do koncernu Rock-Tenn, została uruchomiona nowa cyfrowa maszyna :Dotrix Modular, wyprodukowana i dostarczona przez Agfa Graphics. Jest to najnowszej generacji wysoko wydajny, zwojowy system inkjetowy, pozwalający na ekonomiczną produkcję różnego rodzaju zleceń niskonakładowych.
W firmie Alliance od ponad trzech lat z powodzeniem pracowała maszyna :Dotrix pierwszej generacji, realizując w przedsiębiorstwie druk personalizowanych dis-plejów, opakowań i innych materiałów marketingowych. Nowo zainstalowany model :Dotrix Modular oferuje znaczną poprawę pod względem trwałości, niezawodności, stałości produkcji i jej jakości, umożliwiając jednocześnie zastosowanie wielu rodzajów podłoży o różnej grubości. Maszyna została zainstalowana i jest serwisowana na podstawie ekskluzywnej umowy, będącej częścią ścisłej współpracy między firmami Agfa Graphics i Alliance. Intencją jej podpisania jest rozszerzanie możliwości w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii cyfrowych przy produkcji materiałów marketingowych, przede wszystkim wykorzystywanych w punktach sprzedaży detalicznej.
:Dotrix Modular oferuje bardzo wysoką wydajność sięgającą prawie 1000 m2/godz., drukując za pomocą tuszów UV na dowolnym podłożu giętkim podawanym z roli, o maksymalnej grubości 0,6 mm i szerokości wstęgi 65 cm.


Softex Data spółką akcyjną
Dnia 5 października br. w siedzibie Business Center Club w Warszawie odbyło się uroczyste spotkanie z okazji przekształcenia Softex Data w spółkę akcyjną. Przybyli nań prezesi i dyrektorzy z kilkudziesięciu firm z całej Polski. Wojciech Warski, prezes zarządu Softex Data SA, krótko opisał początki firmy, sięgające 1990 roku, i oficjalnie odsłonił nowe logo spółki. Dalszą część popołudnia umilił pokaz młodego iluzjonisty Łukasza Wiśniewskiego. Nie zabrakło też upominków – wśród gości rozlosowano kilka butelek wyśmienitego wina oraz wysokiej klasy koniak. W części bankietowej odbył się profesjonalny panel degustacyjny firmy Wine4you, z winami z różnych zakątków świata. Gwar rozmów wypełniał sale klubowe Pałacu Lubomirskich aż do późnych godzin popołudniowych.
więcej | Listopad | Aktualności
Frank Romano
Żyjemy w czasie dużych zmian. Technologie, transport i globalne siły konkurencji rzucają nowe wyzwania firmom poligraficznym na całym świecie. Następujące, pozornie sprzeczne wewnętrznie, zdania mogą pomóc zrozumieć sytuację ogólnoświatowego przemysłu poligraficznego:
• poligrafia jest lokalna, chyba że jest globalna
• poligrafia jest monochromatyczna, chyba że jest w kolorze
• poligrafia jest konwencjonalna, chyba że jest cyfrowa
• wszyscy drukarze są drukarzami, chyba że... nimi nie są
• poligrafia polega na pokrywaniu podłoża substancją, chyba że jest to usługa dodatkowa
• poligrafia jest oparta na zadrukowywaniu stron, ale niekoniecznie
• druk wykonuje się w kilka tygodni, choć często w kilka dni lub godzin
• cały dochód w poligrafii jest uzyskiwany przez park maszynowy, chyba że spojrzymy na tę kwestię szerzej
• drukarnie są małe, ale niekiedy są wielkie
• systemy workflow są przeznaczone dla poligrafii, ale także do e-publishingu.
więcej | Listopad | drupa 2008
Po wielkim udanym debiucie parku innowacji („dip”) na drupie w roku 2004 Messe Düsseldorf postanowiły zdecydowanie rozszerzyć zakres wystawy i jej koncepcję. O ile w 2004 roku na prezentację firm przeznaczono 800 m2, w przyszłym roku 160 wystawców ma zająć całą halę nr 7 o powierzchni 3300 m2. Zaproszeni wystawcy pokażą swoją ofertę w ośmiu różnych sekcjach. Jak mówi Manuel Mataré, drupa Project Director, „innowacyjność wymaga specjalnej platformy pokazowej, bez względu na to, czy mamy do czynienia z małą, czy z dużą firmą. Przedsięwzięcie „dip” jest poświęcone w dużej mierze nowościom w dziedzinie cyfrowej. To właśnie dzięki niemu odwiedzający mogą zapoznać się z najnowszymi rozwiązaniami na dziś i jutro, a firmy z dobrymi pomysłami potrafią we wspaniały sposób je promować”.
więcej | Listopad | drupa 2008
Logo w barwach korporacyjnych pozwala na identyfikację lub wybór produktu danej marki spośród tysiąca innych „wyciągających do nas ręce” na półkach supermarketów, w sklepach internetowych, na banerach otulających rekonstruowane budynki czy machających na nas przy drodze.
Identyfikacja brandu, czyli marki, stała się prestiżowym zadaniem dla specjalistów z dziedziny marketingu, designerów, agencji reklamowych. Kreatywnie stworzona, wymyślna barwa musi bez zmian przetrwać wiele transformacji. Kampania reklamowa prowadzona w różnych mediach: w gazetach, czasopismach, telewizji, w internecie, musi zachowywać spójność i natychmiastową rozpoznawalność marki. Opakowania jako środki marketingowe nie mogą również odbiegać od tej zasady. Niebezpieczeństwo niewłaściwej powtarzalności barwy wzrasta. Kluczowym zagadnieniem staje się właściwy sposób przekazania definicji danej barwy, na przykład do drukarni. Niestety, nie zawsze tak właśnie się dzieje.
Wielokrotna specyfikacja barwy, na różne sposoby, odpowiednie dla każdego z mediów, może spowodować problemy podczas kontroli jej jakości i przy wykorzystaniu systemów Color Managementu, czyli sterowania barwą.
Uwzględniając wzrastające wymagania klientów dotyczące jakości i powtarzalności barwy musimy zachować jej zgodność z narzuconym przez nich standardem, oryginałem, na wszystkich produktach, na których się pojawi.
więcej | Listopad | Zarządzanie barwą
Dobór monitora LCD do prac związanych z poligrafią może być dużym problemem. Szacuje się, że ponad 90% sprzedawanych w Polsce monitorów posiada panele TN, co dyskwalifikuje je w tego typu zastosowaniach. Jedynie ułamek procenta to monitory z panelami klasy IPS, dedykowane do profesjonalnej pracy.
Historycznie jako pierwsze powstały panele klasy TN (Twisted Nematic). Początkowo charakteryzowały się bardzo wąskimi kątami widzenia – w granicach 100o. Postęp technologiczny, który dokonał się w ostatnim czasie, pozwolił obecnie na poszerzenie tych kątów nawet do 170o, z małym wszakże zastrzeżeniem. Po pierwsze, należy zwrócić uwagę, dla jakiej wielkości parametru „contrast ratio” podawana jest ta wartość. Standardowo przyjmuje się różnicę wartości kontrastu 10:1. Jednak wielu producentów, aby zwiększyć zakres kątów widzenia wpisany do specyfikacji, podaje tę wartość dla współczynnika „contrast ratio” 5:1. Osiągamy wtedy wartości dochodzące nawet do 176o – tylko warto zapytać, czy w specyfikacji jest wyraźnie napisane, w jaki sposób dokonywane są pomiary. Po drugie, subiektywne postrzeganie faktycznych różnic widzenia kolorów pod różnymi kątami patrzenia na panel LCD jest diametralnie różne dla paneli TN, VA i IPS. Przekłamania są szczególnie widoczne w panelach TN przy patrzeniu na monitor w pionie, „od dołu”. Pomimo że obraz jest widoczny nawet pod kątem 176o, to barwy są diametralnie różne od tych, które widzimy patrząc na niego prostopadle. Taki sam efekt, chociaż w mniejszym stopniu, obserwujemy kontrolując zmiany barw w poziomie.
Dodatkowo, większość tych monitorów ma ograniczoną do 16.19 milionów kolorów odwzorowywaną przestrzeń barw. Tak więc zamiast dążenia do poszerzenia przestrzeni wymaganej przez poligrafię do AdobeRGB mamy efekt odwrotny – zawężenia poniżej sRGB. Panele te są również niestabilne w czasie pracy, co zmusza nas do ich ciągłej kontroli.
więcej | Listopad | Przygotowanie publikacji
Dziś klient stawiając czoło wciąż wzrastającej konkurencji na rynku opakowań oczekuje odbitki nakładowej o coraz wyższej jakości. Wymaga również odbitki kontraktowej wiernie naśladującej efekt końcowy procesu druku nakładowego – w pełni odzwierciedlającej kolorystykę i odwzorowującej strukturę punktów rastrowych odbitki produkcyjnej.
Idealna odbitka kontraktowa dla klientów z branży opakowaniowej powinna:
• cechować się idealną zgodnością kolorystyczną z odbitką nakładową
• pozwolić wychwycić błędy i nieprawidłowości powstałe na etapie przygotowania pracy do druku
• ukazywać strukturę punktu rastrowego identyczną jak odbitka nakładowa
• uwzględniać niedoskonałości i cechy charakterystyczne formy drukowej
• symulować warunki technologiczne procesu druku
• mieć możliwość certyfikacji i kontroli kalibracji barwnej.
więcej | Listopad | Pre-press
Jacek Popłoński
Na ogół, gdy mówi się o technologii wykonywania offsetowych form drukowych metodą CtP, myśli się o niej pod kątem zalet i korzyści w postaci uproszczeń w procesach wykonywania form i poprawy ich jakości. Na wizerunek tej technologii mają wpływ również zmiany, które dokonały się dzięki niej zarówno w samych zakładach poligraficznych, jak i w działach marketingu dostawców tej technologii. Odbiór technologii CtP jest niewątpliwie na tyle pozytywny, że zachwycając się jej zaletami można nie dostrzec – poza kosztami wdrożenia – jej wad. Artykuł ten ma na celu przybliżenie technologii CtP w aspekcie jej wpływu na środowisko.

Ustawowa[3] konieczność ochrony środowiska naturalnego jest zrozumiała dla wszystkich i nie wymaga przytaczania argumentów „za”. Myśląc o wpływie technologii CtP na środowisko z reguły myśli się: „płyty i wywoływacze”. Jednak tym samym zapomina się o innych czynnikach, takich jak:
• zużycie energii elektrycznej
• powstające odpady (zarówno w naświetlarni, jak i potem w drukarni)
• zużyty sprzęt elektroniczny, itd.
więcej | Listopad | Computer-to-Plate
Znaczącą poprawę jakości druku można uzyskać poprzez zmianę płyt dotychczas stosowanych na płyty o wyż-szej jakości obrazu możliwego do uzyskania na każdej naświetlarce.

W poszukiwaniu jakości
Proces druku jest procesem złożonym. Na efekt końcowy wpływ ma wiele czynników. Dopiero, gdy wszystkie zostaną zoptymalizowane pod kątem wykonywanej pracy, otrzymany produkt jest zgodny z oczekiwaniami.
Jednym z takich czynników jest forma offsetowa. Jakość płyt podlega ocenie zawsze wtedy, gdy jakość produktu budzi wątpliwości.
Okazuje się wówczas, że trafny wybór płyty offsetowej to nie tylko decyzja w sferze ekonomicznej, ale również zapewnienie sobie wysokiej jakości i bezawaryjnej pracy.
więcej | Listopad | Computer-to-Plate
Skąd pomysł na zmianę siedziby Działu Prepress?
Tomasz Mitura: Poszukiwaliśmy możliwości zwiększenia mocy produkcyjnych. Dotąd naświetlarka w szczycie sezonu miała 80% obciążenia. Dlatego pomyśleliśmy o zakupie nowego urządzenia, które da nam płynność i rezerwę mocy. Wiedząc, że w całej Wielkopolsce nie ma naświetlarki do płyt w formacie B0, postanowiliśmy wykorzystać tę niszę. Tym bardziej, że zapotrzebowanie na taką usługę wzrasta.
Ale tak duża maszyna potrzebuje więcej miejsca. Konieczna była przeprowadzka, która wyszła nam na dobre. Dziś możemy powiedzieć, że udało nam się wejść w rynek naświetleń B0. Od początku współpracował z nami jeden klient. Teraz jest ich już kilku, mamy także kontakty z firmami, które stosują urządzenia B0 i są zainteresowane naszymi usługami na zasadzie backupu.
Zatem w pełnej gotowości czekacie na klientów. A jak oni reagują na informację o zmianie siedziby?
TM: Myślę, że dla klientów jest to w zasadzie bez znaczenia, ale ponieważ chcieliśmy się pochwalić, więc w lipcu zorganizowaliśmy Drzwi Otwarte.
więcej | Listopad | Wywiad
W dniach 4–20 września br. w dziewięciu miastach Europy Środkowej odbywały się konferencje z cyklu Agfa Productivity Tour 2007, zorganizowane przez Agfa Graphics we współpracy z firmą Zipcon Consulting. W polskiej części „tournée”, w Warszawie i Krakowie, wzięło udział w sumie 150 osób, które uzyskały wiele informacji na temat technologii i automatyzacji produkcji w sieciowym, opartym na rozwiązaniach internetowych, środowisku.
Po ubiegłorocznym sukcesie Agfa Productivity Tour w tym roku zwiększono liczbę miast, w których odbywały się konferencje. Dzięki temu polscy przedstawiciele branży poligraficznej mieli możliwość wyboru jednego z dwóch spotkań zorganizowanych przez Agfa Graphics – 17 września w Warszawie i 18 września w Krakowie. W obu przypadkach frekwencja dopisała; w imprezach wzięło udział w sumie około 150 osób, zaś we wszystkich europejskich spotkaniach z cyklu Agfa Productivity Tour 2007 – około 500.
Jeżeli chodzi o konferencje zorganizowane w Polsce, w obu przypadkach ich przebieg był niemal identyczny. Spotkania rozpoczynały się powitaniem i krótkim wstępem wygłoszonym przez Stefana Piotrowskiego, dyrektora handlowego Agfa Graphics sp. z o.o. Następnie miał miejsce referat Bernda Zippera, właściciela i dyrektora zarządzającego firmy konsultingowej Zipcon Consulting z Essen, inicjatora parku innowacji na targach drupa. W swoim wystąpieniu, zatytułowanym „Nadchodzące wydarzenia oraz trendy w perspektywie targów drupa 2008”, zaprezentował obecną sytuację branży poligraficznej w kontekście stosowanych w niej systemów usprawniających pracę, jak również przedstawił swoją wizję rozwoju poligrafii w tym zakresie. Nie zabrakło informacji dotyczących przyszłorocznych targów drupa w Düsseldorfie i zapowiedzi oferty najważniejszych dostawców dostarczających rozwiązania z dziedziny technologii cyfrowych.
więcej | Listopad | Relacja
W Polsce jeszcze na dobre nie upowszechni?a si? kontrola barwy oparta na systemie Lab, a wi?c z wykorzystaniem spektro-fotometru, a na Zachodzie Europy ju? nast?puje powrót do densytometrii...
Europejscy eksperci do spraw standaryzacji decyduj? o ponownym uznaniu g?sto?ci optycznej za najwa?niejszy parametr przy codziennej kontroli druku triadowego (CMYK). Uznaj? oni kontrol? Lab za niedostateczny, a czasem nadmiernie skomplikowany system do codziennego u?ytku w drukarniach. Trwaj? prace nad powrotem do dawnych, dobrze znanych praktykom parametrów opartych na densytometrii. W tej sytuacji wydaje si? sensownym omówienie rozwi?za? z tego zakresu. Nale?y wspomnie?, ?e rozwi?zania te mieszcz? si? w kategorii geometrii pomiarowej 45/0 stopni.
więcej | Listopad | Kontrola jakości
Z drukiem offsetowym jest jak z demokracją w opinii Churchilla: jest niestabilny, trudno osiągnąć powtarzalność, nastręcza mnóstwo problemów, ale... nic lepszego jeszcze nie wymyślono. Sto lat rozwoju zarówno samej technologii druku, jak też procesów przygotowania i postpressu, pozwoliło na usunięcie wielu jego wad i niedogodności. Jednakże ilość zmiennych wpływających na końcowy efekt druku nadal jest ogromna: właściwości podłoża, rodzaj farb, sposób przygotowania i rodzaj form, własności obciągów, roztworów nawilżających, prędkość druku, tłok... tę listę można ciągnąć bardzo długo. Na polskim rynku znaczna część negatywnego wpływu tych czynników wiąże się bezpośrednio z wiekiem eksploatowanych maszyn offsetowych.
Jak więc zapanować nad drukiem offsetowym? Jak na coraz bardziej wymagającym rynku utrzymać stały wysoki poziom oferowanych usług?
więcej | Listopad | Normalizacja
W dniu 13 września br. w Dworze Polskim pod Bocianem w Przypkach pod Tarczynem odbyła się konferencja MAN Roland Polska, na którą zaproszeni zostali kluczowi klienci firmy. Współorganizatorami imprezy byli: Agfa, Müller Martini i Handlowy Leasing.
Gości powitał Tomasz Galant, prezes MAN Roland Polska sp. z o.o., który w skrócie podsumował miniony rok działalności firmy, omawiając pierwszą instalację In Line Foiler (w kwietniu 2007 w Drukarni Multipress w Krakowie odbyło się uroczyste uruchomienie sześciokolorowej maszyny Roland 700 wyposażonej w system foliowania na zimno w linii – In Line Foiler; to pierwsza taka instalacja w Polsce, szósta w Europie i trzydziesta na świecie).
Prezentację pt. „Wartość dodana w druku” wygłosił Krzysztof Pietrzak, dyrektor sprzedaży MAN Roland Polska. Prelegent nawiązał do tematyki zeszłorocznej konferencji, na której przedstawione zostało cieszące się coraz większym zainteresowaniem wśród klientów zagadnienie drukowania z wartością dodaną. Value Added Printing oznacza podwyższenie jakości produktu, zwiększenie wydajności, łatwości obsługi i konkurencyjności. MAN Roland dostarcza swoim klientom produkty „z wartością dodaną”. Przedstawione zostały innowacyjne rozwiązania technologiczne stosowane w maszynach MAN Roland:
• InLine Coater Smart – umożliwia lakierowanie dyspersyjne w zespole drukującym, nakładanie farby w zależności od zadania
• InLine Foiler – do foliowania na zimno w linii
• InLine Sheeter – do przekrawania papieru z roli na arkusze; pozwala na bezpośrednie drukowanie ze zwoju
• InLine Observer – umożliwia kontrolowanie najbardziej newralgicznych miejsc w maszynie
• InLine Sorter – na bieżąco odrzucający wadliwe arkusze, umożliwia uzyskanie czystego (bez makulatury) stosu na wykładaniu
• InLine Inspector – do monitoringu wszystkich zadrukowanych arkuszy, wychwytujący najmniejsze niedokładności druku przy pełnej prędkości maszyny.
więcej | Listopad | Relacja
Jeszcze nigdy o Druck & Medien Awards nie ubiegało się tak wiele drukarń, jak w roku 2007. Klienci MAN Rolanda odnieśli przy tym najwięcej sukcesów: zdobyli połowę przyznawanych wyróżnień.
Wszystkie nominowane i nagrodzone przy okazji Druck & Medien Award drukarnie łączy jedno: starają się one wyróżnić spośród konkurencji poprzez jakość. Dr Markus Rall, dyrektor działu maszyn arkuszowych w MAN Roland, podsumował to w następujący sposób: „Największy ukłon chciałbym przekazać naszym klientom, którzy dzięki swoim produktom drukowanym na maszynach MAN Roland otrzymali prestiżowe Druck & Medien Award. Gratuluję również przedsiębiorstwom, które zaufały maszynom drukującym MAN Roland. Wszyscy ci klienci działają zgodnie z naszą filozofią wartości dodanej – Value Added Printing – wspierającej efektywność produkcji i podnoszącej wartość produktu. Cieszę się niezmiernie, że idea Value Added Printing trafia w potrzeby rynkowe i nasze maszyny przyczyniają się do sukcesów drukarń”.
więcej | Listopad | Wydarzenie
Aż 10 600 ekspertów z branży gazet i mediów z 87 krajów wzięło udział w targach IfraExpo 2007 w Wiedniu. Podczas najważniejszych targów przemysłu gazetowego, po raz pierwszy odbywających się w Wiedniu – mieście muzyki, pokazano, że druk jako nadal przodujące medium jest coraz silniej wspierany przez Internet i telefonię komórkową w postaci usług „cross-media”. W dniach 8–11 października w austriackiej stolicy można było zobaczyć, jak wygląda „współfunkcjonowanie” druku i cyfrowych platform przekazu.
Po poprzedniej edycji targów Ifra w Amsterdamie w roku 2006 tegoroczna wystawa pobiła kolejne rekordy pod względem liczby wystawców – 367 stoisk (to o 9% więcej niż w ubiegłym roku) z 33 krajów. Na powierzchni 15 126 m2 nowych hal Reed Messe Wien pokazano zarówno rozwiązania już znane i sprawdzone, jak i technologiczne nowości oraz nowe modele biznesowe dla wydawnictw. 100 firm brało udział w Ifrze po raz pierwszy – były to firmy reprezentujące kraj gospodarzy, Austrię, sąsiadujące kraje Europy Wschodniej oraz Stany Zjednoczone. Na targi przybyło 10 600 zwiedzających.
Michael Heipel, dyrektor targów Ifra, powiedział: „Na tegorocznych targach IfraExpo przedstawiono pełną dostępną ofertę dla całego procesu wydawniczego. Można było zapoznać się ze wszystkimi produktami i usługami związanymi ze współczesnym wydawnictwem i drukarnią gazetową. Odwiedzający mieli okazję odnowić kontakty z kolegami z całego świata. Atrakcyjne imprezy towarzyszące i ekspozycje specjalne uzupełniały targowy przegląd najnowszych osiągnięć technologicznych. To sprawiło, że targi IfraExpo były wprost idealnym źródłem inspiracji i know-wow”.
więcej | Listopad | Targi
Firma tesa zrewolucjonizowała łączenie wstęgi w biegu przy użyciu technologii EasySplice, która teraz zaczęła być dostępna także dla producentów opakowań

Wprowadzając na rynek linię produktów EasySplice®, firma tesa AG rozpoczęła nową erę w dziedzinie druku offsetowego w technologii na zimno i na gorąco. W ciągu zaledwie kilku lat rozwiązania systemowe firmy tesa, charakteryzujące się w równym stopniu wygodą użytkowania i niezawodnością, zrewolucjonizowały sposób łączenia w biegu wstęg podczas wymiany zwojów. Po tych doświadczeniach nadszedł czas na przełom technologiczny w branży drukowania opakowań giętkich – możliwe jest sklejanie cienkich wstęg o grubości począwszy od zaledwie 20 µm.
więcej | Listopad | Materiały
Technologia rękawów termokurczliwych i jej zastosowanie w przemyśle opakowań

Podłożami drukowymi wykorzystywanymi do produkcji etykiet SSE są dwuosiowo orientowane syntetyczne folie. Obecnie stosowane są następujące substraty monofoliowe: polichlorek winylu (PVC), polichlorek winylu z dodatkiem glikolu (PETG), poliester (PET) oraz orientowany polistyren (OPS).
Zadrukowana folia jest formowana w rękaw, który następnie jest nawijany. Podczas procesu aplikacji złożony rękaw jest odwijany ze zwoju, następnie otwierany i przycinany na odpowiednie użytki. Procesem tym steruje działanie fotokomórki. Poszczególne użytki nakładane są na butelki i transportowane przez tunel, w którym dokładnie obkurczają opakowanie. Po zakończeniu procesu obkurczania etykieta SSE przylega ściśle do butelki na całej jej powierzchni. Do tunelu doprowadzane jest ciepło za pomocą pary wodnej, strumienia ciepłego powietrza lub połączenia tych dwóch czynników.
Na etapie przygotowalni drukowane motywy trzeba dostosować odpowiednio do procentowych wartości kurczenia. Na rynku funkcjonuje odpowiednie oprogramowanie, takie jak Artwork Systems lub Esko, które umożliwia stosunkowo łatwe przygotowanie obrazu cyfrowego.
więcej | Listopad | Etykiety
Podczas wrześniowych targów Pakfood Wydawnictwo Polski Drukarz sp. z o.o. i Międzynarodowe Targi Poznańskie zorganizowały bezpłatne warsztaty z cyklu „Opakowanie od A do Z”. Partnerem warsztatów była firma MM Druk Serwis sp. z o.o. Temat stanowiło tym razem generowanie oszczędności w procesie tworzenia i zakupu opakowań oraz uszlachetnianie opakowań. Podczas imprezy można było zapoznać się z próbkami nowych materiałów, modelami opakowań i programem komputerowym do ich projektowania (wersja demonstracyjna).
Mariusz Piasecki, Print Consultant MM Druk Serwis, podjął temat generowania oszczędności w procesie zakupu opakowań. Na początku prezentacji wyjaśnione zostało pojęcie Print Management – jest to usługa kompleksowego zarządzania poligrafią, obejmująca pełny outsourcing, doradztwo i logistykę. Firma oferująca tę usługę przejmuje pełną odpowiedzialność za wybór i nadzorowanie pracy dostawców oraz całościowe zarządzanie procesami projektowymi, produkcyjnymi i logistycznymi. Wdrożenie usługi Print Management pozwala na generowanie oszczędności na zamawianych usługach i surowcach – dzięki optymalizacji rozwiązań i wyborze najlepszego dostawcy. Następnie prelegent szczegółowo wyjaśnił, skąd się biorą oszczędności. Elementy decydujące o generowaniu oszczędności w procesach poligraficznych to:
• redukcja kosztów obsługi procesu, czyli optymalizacja i oszczędności w produkcji poligraficznej
• szeroka baza dostawców – zróżnicowane produkty poligraficzne
• niższe ceny jednostkowe – wysokie nakłady, produkcje cykliczne.
więcej | Listopad | Relacja
W dniu 18 września br., podczas targów Pakfood, odbyła się konferencja „Opakowania przeznaczone do kontaktu z żywnością – projektowanie, druk, uszlachetnianie”, zorganizowana przez Wydawnictwo Polski Drukarz we współpracy z Międzynarodowymi Targami Poznańskimi. Konferencja stanowiła forum wymiany doświadczeń pomiędzy dostawcami technologii a drukarniami i ich klientami.
Na program złożył się cykl prezentacji multimedialnych prowadzonych przez dostawców technologii, maszyn, urządzeń i materiałów do produkcji opakowań, a przeznaczonych dla specjalistów związanych z branżą spożywczą i  opakowaniową, producentów opakowań dla przemysłu spożywczego, przedstawicieli drukarń produkujących opakowania oraz ich klientów z sektora FMCG.
więcej | Listopad | Opakowania

  | < 1 >  2  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o