Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się

Kwiecień


Seminarium w Instytucie
W dniu 17 kwietnia br., w godzinach 11.00 – 14.30, w sali P-2 budynku B17, na parterze (Łódź, ul. Wólczańska 223), Instytut Papiernictwa i Poligrafii Politechniki Łódzkiej organizuje seminarium. Spotkanie jest organizowane wspólnie z Kołem Studenckim Sekcji Poligrafów SIMP. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym seminarium.
Program seminarium obejmuje:
• godz. 11.00 – prezentacja firmy Interprint Polska, drukarni wklęsłodrukowej papieru dekoracyjnego przeznaczonego na powierzchnie materiałów drewnopochodnych (mebli, podłóg, wystroju wnętrz pociągów, statków, samolotów, autobusów i pojazdów wypoczynkowych)
• godz. 12.15 – wybrane zagadnienia diagnostyki, monitoringu i optymalizacji ustawień elementów maszyn papierniczych oraz poligraficznych oferowanych przez firmę Prüftechnikwibrem, Wrocław.

W referacie zaprezentowana będzie aparatura stosowana do pomiarów, m.in.: drgań offline (Vibscanner, Vibxpert), laserowego centrowania części maszyn – sprzęgła (Optalign smart, Rotalign), płaskości elementów maszyn i analizy geometrii części maszyn w ruchu (Levalign i Hydralign, Permalign).


Papiernictwo i poligrafia na Festiwalu
Już po raz ósmy w Łodzi będzie miał miejsce Festiwal Nauki, Techniki i Sztuki. Podczas imprezy odbędą się ciekawe warsztaty, pokazy i wykłady, w których może brać udział każdy, kto jest zainteresowany zgłębianiem wiedzy i poznawaniem rozmaitych technologii.
Zaangażowanie studentów Papiernictwa i Poligrafii Politechniki Łódzkiej stało się już właściwie corocznym zwyczajem. Również i tym razem organizują oni szereg atrakcji związanych z tematyką swojego kierunku. W ramach przybliżenia zagadnień dotyczących poligrafii warto obejrzeć pokazy druku termotransferowego i sitodruku, przygotowane przez Koło Naukowe Poligrafów Politechniki Łódzkiej – jednego ze współorganizatorów festiwalu. Wrażeń ma dostarczyć zwiedzającym możliwość samodzielnego wykonania odbitek, zaś badanie druku „uzbrojonym okiem” wywołać nowe spojrzenie na poligrafię.
Podczas imprezy Muzeum Papieru i Druku będzie udostępniać swoje zbiory, które pozwolą prześledzić krok po kroku historię postępu technologicznego w poligrafii. Dla tych, którzy chcą dowiedzieć się więcej na temat technologii wytwarzania papieru, najlepszą do tego okazją będą ekspozycje przygotowane przez Koło Naukowe Papierników.
Prezentacje będą odbywały się 24 kwietnia (tj. czwartek) w godzinach 8.00–15.00 na parterze budynku Instytutu Papiernictwa i Poligrafii, przy ulicy Wólczańskiej 223. Warto skorzystać z nadarzającej się okazji i spędzić miło czas w murach łódzkiej Politechniki.
Malwina Śniadowska


Infosystems organizuje konferencję
Firma Infosystems SA organizuje 22 kwietnia, w ramach akcji promocyjnej Roadshow Printmanager, bezpłatną konferencję pt. „Zastosowanie najnowszych technologii informatycznych w kompleksowym zarządzaniu drukarnią”. Wydarzenie to objęte zostało Honorowym Patronatem przez Polską Izbę Druku. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym konferencji.
Podczas spotkania zostanie zaprezentowany wielomodułowy system Printmanager, który umożliwia kompleksowe zarządzanie drukarnią od momentu nawiązania kontaktu z klientem, przez cały proces realizacji zamówienia, aż po wysyłkę gotowych wyrobów. System został zaprojektowany i wykonany specjalnie dla przemysłu poligraficznego w oparciu o standardy CRM (Customer Relationship Management), MRP II (Manufacturing Resource Planing) i przy uwzględnieniu wymagań norm jakości ISO. Stosowanie tego systemu pozwala nie tylko na zredukowanie kosztów działalności, ale również na poprawę organizacji i przepływu dokumentów oraz usprawnienie obsługi i kontaktów z klientami. Printmanager jest gotowy do pracy z najnowszymi systemami firmy Microsoft takimi jak: Windows Vista oraz MS Office System 2007.
Impreza stanowi wyjątkową okazję do spotkania firm z branży poligraficznej, do zaprezentowania najnowszych rozwiązań w dziedzinie oprogramowania do zarządzania przedsiębiorstwem, a także do poznania możliwości pozyskania dotacji unijnych na zrealizowanie inwestycji.
Zakres tematyczny konferencji:
• innowacyjność w zarządzaniu organizacją pracy przedsiębiorstwa poligraficznego
• koncepcja kalkulacji kosztów produktu poligraficznego w systemie Printmanager
• identyfikacja produkcji i gospodarki magazynowej z wykorzystaniem kodów kreskowych
• dotacje unijne 2007–2013 na zakup i wdrożenie zintegrowanych systemów informatycznych w poligrafii
• technologie firmy Microsoft: Business Intelligence w drukarni
• zapowiedź premiery PrintManager.JDF na targach drupa 2008.

Konferencja odbędzie się 22 kwietnia br. w godzinach:
11.00 – 16.30 przy ul. Okrzei 1A w Warszawie. Udział w konferencji jest bezpłatny. Organizator prosi o potwierdzenie przybycia poprzez przesłanie zgłoszenia faksem pod nr: 022 333 83 75 bądź rejestrację na stronie: www.infosystems.pl
Program spotkania
10.30 – 11.00 Rejestracja uczestników
11.00 – 12.30 Printmanager – innowacyjność w zarządzaniu organizacją pracy przedsiębiorstwa – Mariusz Sosnowski, Infosystems SA
12.30 – 12.45 Przerwa kawowa
12.45 – 13.45 Koncepcja kalkulacji kosztów produktu poligraficznego w systemie Printmanager – Mariusz Sosnowski
13.45 – 14.30 Printmanager – identyfikacja produkcji i gospodarki magazynowej z wykorzystaniem kodów kreskowych – Jarosław Góral, Infosystems SA
14.30 – 15.00 Lunch
15.00 – 15.30 Dotacje unijne 2007–2013 na zakup i wdrożenie zintegrowanych systemów informatycznych w poligrafii – Krzysztof Łukasiewicz, Infosystems SA
15.30 – 16.00 Technologie firmy Microsoft – Business Intelligence w drukarni
16.00 – 16.30 Zapowiedź premiery PrintManager.JDF na targach drupa 2008 – Mariusz Sosnowski.


Digital Print Awards 2008
Na początku kwietnia ogłoszono listę zwycięzców tegorocznej edycji konkursu FESPA Digital Print Awards. Rywalizacja odbywała się w ośmiu kategoriach. Najwięcej wyróżnień otrzymała czeska firma Atelier Spektrum. Zwyciężyła w popularnej kategorii Exterior, otrzymała również Platinum Award. Najwięcej nagród otrzymali Niemcy i Szwecja – każdy z tych krajów odebrał nagrody w dwóch kategoriach.
Zwycięskie projekty można było oglądać na specjalnym stoisku targów FESPA Digital 2008, przyłączonego do stoiska HP. Prace zostały wybrane w lutym 2008 przez niezależnych ekspertów spośród około 300 zgłoszonych do konkursu. Wszystkie zgłoszone projekty można nadal oglądać w galerii na stronie www.fespadpa.com
więcej | Kwiecień | Aktualności
Rozwiązanie Konica Minolta w Koksowni Przyjaźń
Firma Konica Minolta zakończyła implementację autorskiego rozwiązania iDOC w Koksowni Przyjaźń: pięć zaawansowanych systemów biurowych Konica Minolta zastąpiło ponad 60 urządzeń do druku i kopiowania dokumentów. Wdrożenie pozwoli obniżyć koszty druku w koksowni o ok. 30%.
Sukcesem zakończyło się wdrożenie w Koksowni Przyjaźń nowatorskiej koncepcji logistyki dokumentów iDOC, umożliwiającej dopasowanie systemu druku do rzeczywistych potrzeb pracowników biura. Nowe rozwiązanie – implementowane przez specjalistów Konica Minolta – objęło m.in. cztery systemy biurowe bizhub C252, system biurowy bizhub C550 z finiszerem dziurkująco-broszurującym, oprogramowanie SafeQ do monitoringu i analizy kosztów druku oraz system zdalnej diagnostyki serwisowej CS Remote Care.
Koksownia Przyjaźń z Dąbrowy Górniczej (sukcesor Zakładów Koksowniczych „Przyjaźń”) jest jednym z największych w Polsce eksporterów koksu. Wśród kontrahentów spółki są firmy z sektora hutnictwa żelaza i stali oraz zakłady przemysłu chemicznego. Z powodu wysokich kosztów eksploatacji sprzętu drukująco-kopiującego w budynku administracyjnym (w tym 50 drukarek i 10 kopiarek) pojawiła się potrzeba optymalizacji produkcji dokumentów.
„Do rozmów zaprosiliśmy kilku największych dostawców rozwiązań do druku. Znaczący wpływ na wybór oferty Konica Minolta miały bardzo dobre parametry proponowanych urządzeń w stosunku do ich ceny, niski koszt eksploatacji sprzętu i możliwość objęcia maszyn systemem zdalnej diagnostyki serwisowej” – mówi Jarosław Czapla, kierownik Biura Informatyki w Koksowni Przyjaźń.
Zanim podjęto decyzję o wymianie sprzętu drukująco-kopiującego, przeprowadzono szczegółową analizę m.in. obciążenia poszczególnych urządzeń oraz liczby i rodzaju dokumentów przygotowywanych przez pracowników. Celem wdrożenia, oprócz optymalizacji kosztów, było także ułatwienie pracy z dokumentami. Zainstalowane urządzenia oferują bogate możliwości kolorowego druku, kopiowania i skanowania. Dostępne dla każdego użytkownika stały się na przykład takie funkcje jak: kopiowanie, drukowanie dwustronne, przygotowywanie broszur oraz skanowanie do różnorodnych formatów.
„Wdrożenie umożliwiło ujednolicenie parku maszynowego i usprawnienie obsługi serwisowej. Oprogramowanie SafeQ dało nam pełną kontrolę nad wydatkami związanymi z produkcją dokumentów. Już po kilku miesiącach zaobserwowaliśmy spadek liczby wykonywanych wydruków i kopii, a co się z tym wiąże – obniżenie kosztów wytwarzania dokumentów. Szacujemy, że rozwiązanie Konica Minolta pozwoli docelowo obniżyć koszty druku w Koksowni o ok. 30%. W związku z już widocznymi korzyściami z wdrożenia planujemy w najbliższym czasie objąć nowym systemem druku kolejne budynki” – dodaje J. Czapla.
Realizacja wszystkich założeń projektu iDOC była możliwa dzięki pełnemu zaangażowaniu obydwu stron: „Koksownia Przyjaźń to nowoczesne przedsiębiorstwo z ogromnymi tradycjami. Jesteśmy przekonani, że za przykładem Koksowni pójdą kolejne firmy, ponieważ coraz więcej przedsiębiorstw uświadamia sobie konieczność racjonalizacji kosztów druku” – podsumowuje Łukasz Łuczakiewicz, Business Solutions Consultant Konica Minolta.


Nagroda dla Océ VarioStream 8000
Wyprodukowana przez firmę Océ cyfrowa maszyna na papier ciągły VarioStream 8000 otrzymała prestiżową nagrodę za projekt – iF Product Design Award. Zaledwie rok wcześniej to samo wyróżnienie uzyskało inne urządzenie holenderskiego producenta – wielkoformatowy system drukujący TDS 700. Nagrodami iF, przyznawanymi od 1954 roku, honorowane są produkty oferujące najwyższy poziom innowacyjności i jakości.
Międzynarodowe jury konkursu wyróżniło maszynę Océ VarioStream 8000 za „innowacyjny projekt urządzenia i niezwykłe możliwości w zakresie drukowania”. Podkreślono, że jej nowoczesny design kryje w sobie jedną z najszybszych i najbardziej niezawodnych technologii poligraficznych dostępnych na rynku. Oferując wydajność rzędu 105 metrów bądź 750 stron/minutę maszyna VarioStream 8000 jest odpowiednim rozwiązaniem przy druku transakcyjnym i zastosowaniach poligraficznych. Urządzenie, jak zaznacza producent, jest wydajne w użytkowaniu i łatwe w obsłudze; dostęp do wszystkich funkcji, jak również dokumentacja działań, jest możliwa za pośrednictwem menu dotykowego. Dodatkowo użytkownicy mogą wprowadzać i zachowywać własne ustawienia powtarzających się zleceń, znacznie usprawniając przepływ prac.
W maszynie VarioStream 8000 można zastosować technologię Océ CustomTone, pozwalając na wprowadzanie do produkcji kolorów korporacyjnych, np. przy drukowaniu logotypów, lub dodawanie większej liczby systemów przy druku trójkolorowym.
Podobnie jak w poprzednich latach, tak i w tym roku nagrody iF przyznawało jury złożone z 25 projektantów i przedsiębiorców z całego świata. Powołane do życia w 1954 roku nagrody iF są sponsorowane przez Forum Przemysłowe Hanoweru i uznawane za jedne z najbardziej prestiżowych wyróżnień na świecie. Kryteria, jakimi kieruje się jury wybierając corocznych zwycięzców, to m.in.: jakość projektu, dobór wykorzystanych materiałów i poziom innowacji. Inne kluczowe czynniki brane pod uwagę to funkcjonalność, przyjazność dla środowiska, łatwość w obsłudze, bezpieczeństwo i wartość marki.
Nagrodzoną maszynę VarioPrint 8000 będzie można obejrzeć na stoisku firmy Océ podczas zbliżających się targów drupa.


System arkuszowy Océ VarioPrint 1105
Firma Océ poszerzyła swoją ofertę systemów druku produkcyjnego o nowe urządzenie – VarioPrint 1105. Ten elastyczny system arkuszowy został wyposażony w liczne opcje z zakresu podawania i odbierania papieru, oprogramowania sterującego maszyną, nowych zastosowań i wykańczania druków. Wsparciem dla użytkowników nowej maszyny Océ jest Professional Printroom Program, wspomagający drukarzy w podwyższeniu swoich kwalifikacji oraz zwiększeniu rentowności firm. System pojawi się w sprzedaży rynkowej w kwietniu br.
VarioPrint 1105 pracuje z prędkością 105 str./min, posiada też liczne opcje w zakresie wykańczania: dwupunktowe i narożne zszywanie do 100 arkuszy; układanie w stos do 10 tys. arkuszy; różnego rodzaju złamywanie, w tym typu „z”, obwolutowe oraz centralne; tworzenie broszur o objętości do 50 arkuszy; oprawę książek o objętości do 300 arkuszy (600 stron). Maszyna wyposażona jest też w dwa podajniki na 500 arkuszy każdy, przeznaczone na wkładki oraz poddruki.
Maszyna posiada też wszechstronny system podawania papieru o pojemności do 10 tys. arkuszy, umożliwiając jej długą nieprzerwaną pracę. Urządzenie obsługuje podłoża o gramaturze do 300 g i maksymalnym formacie 324×460 mm, wykorzystując uniwersalne podajniki do papieru.
VarioPrint 1105 jest w pełni kompatybilny z programem Océ PRISMAprepare upraszczającym przygotowanie prac do druku i w pełni wykorzystuje dostępne opcje wykańczania druków. Océ PRISMAprepare opiera się na systemie workflow Adobe PDF, jest też programem niezależnym, obsługującym czarno-białe i kolorowe maszyny Océ i producentów zewnętrznych.
Océ Professional Printroom Program to działający etapowo program pozwalający drukarzom na systematyczne zmiany konfiguracji sprzętu pracującego w ich firmach. W jego ramach konsultanci firmy Océ pracują z menedżerami druku nad wyborem odpowiedniego sprzętu i oprogramowania, jak najlepiej dopasowanego do potrzeb użytkownika. „Pomogliśmy wielu firmom z całego świata znacznie zwiększyć wydajność produkcji” – mówi Pijpers, menedżer produktu odpowiedzialny za model Océ VarioPrint 1105. „Océ Professional Printroom Program to klucz do strategicznego spojrzenia na swoją infrastrukturę w zakresie produkcji dokumentów. Po analizie pomagamy we wprowadzeniu zmian niezbędnych do usprawnienia funkcjonujących w firmie systemów workflow. W wielu przypadkach pomogliśmy przekształcić korporacyjne działy poligraficzne z centrów generujących koszty w przynoszące zyski departamenty produkcyjne”.
VarioPrint 1105 wzbogaca szerokie portfolio cyfrowych systemów produkcyjnych firmy Océ. W skład rodziny czarno-białych systemów arkuszowych VarioPrint wchodzą modele oferujące prędkość od 91 do 250 str./min. Wszystkie one mają budowę modułową, oferując użytkownikom elastyczność niezbędną do dostosowania maszyny do potrzeb drukarni.
więcej | Kwiecień | Aktualności
Już przed czterema laty targi drupa 2008 uznano za „targi JDF”, co potraktowano nawet jako nieoficjalną nazwę imprezy. Dziś, w roku 2008, wierzymy mocno, że drupa 2008 to będą nie tylko „targi JDF”, ale także „targi systemów JDF”, o czym przekonuje Michael Mittelhaus. Skąd ta pewność i jak będzie wyglądał (idealny) system korzystający z formatu JDF w roku 2008?

Tendencja: automatyzacja
W porównaniu z rokiem 2004 systemy przepływu informacji w firmach poligraficznych znacznie się zmieniły. Bardzo wiele firm na całym świecie skorzystało już z bardziej efektywnych i zoptymalizowanych systemów opartych na JDF, gdzie informacja przepływa pomiędzy administracją, przygotowalnią i drukarnią – w efekcie oszczędzając co roku setki tysięcy euro.
Wprowadzenie i testowanie wszystkich niezbędnych mechanizmów automatyzacji (międzydziałowej) procesów produkcji poligraficznej z użyciem JDF oznacza, że branża weszła dziś w okres próby. Standardowe metody opisu zleceń za pomocą danych JDF umożliwiają automatyczne przekazywanie prac z systemu MIS do produkcji. Oznacza to, że wszystkie systemy informatyczne w firmie – wszystkie programy i komputery – mówią dziś tym samym językiem: JDF!
Równocześnie w systemach informatycznych wprowadzono mechanizmy informowania „just-in-time”, bez konieczności ciągłego przeszukiwania baz danych, oglądania raportów i odpytywania procesów – ten krok znacząco poprawił efektywność produkcji. Podobnie jak przy wszystkich testach zdarzają się tu błędy, jednak nikt ich nie uznaje za problem, a jedynie za sygnał pokazujący konieczność dalszego rozwoju i optymalizacji. Tym niemniej nie da się odrzucić argumentu, że systemy oparte na JDF są zbyt skomplikowane, niedostatecznie przetestowane i wymagają znacznych inwestycji (zwłaszcza w introligatorni). Na szczęście można łatwo wykazać, że nie porównuje się przy tym oszczędności i inwestycji. Ponadto, jak przy każdej kosztownej innowacji technologicznej i automatyzacji, ceny rozwiązań w istocie spadają aż do chwili, gdy dane rozwiązanie staje się dostępne dla wszystkich. Na przykład w przypadku naświetlarek form offsetowych proces ten zajął prawie dziesięć lat, ale dziś nikt nie uważa CtP za kosztowną inwestycję. Dlaczego z systemami opartymi na JDF miałoby stać się inaczej?

Automatyzacja zaczyna się u klienta
Współczesny system rozpoczynający się od portalu WWW współpracującego z systemem MIS (np. Hiflex E-Business) czy systemem produkcyjnym (np. Kodak Insite) integruje także klientów z procesem produkcji. Inne pomysły na integrację to rozwiązania Web-to-Print czy zamówienia elektroniczne, jak też interfejsy do systemów zarządzania w rodzaju SAP. W przyszłości takie systemy będą oferować klientom automatykę opartą na standardowych opisach zleceń wygenerowanych przez drukarnie i zapisanych w formacie JDF. Będą one także automatyzować wymianę informacji pomiędzy systemami informatycznymi drukarni i klienta. Można to – do pewnego stopnia – oprzeć na mechanizmie opisu zlecenia wykorzystywanego przez Adobe Acrobat (od wersji 7), gdzie korzysta się z elementów formatu JDF, oraz na plikach PDF.
Tym niemniej integracja klientów drukarni ze współczesnym zautomatyzowanym systemem produkcyjnym wymaga, by tworzenie rekordu klienta – w praktyce cały system finansowo-księgowy – można było oprzeć na standardowych metadanych wymaganych przez przemysł poligraficzny. Jest to ciągle kłopotliwe, ponieważ jak dotąd producenci takich systemów nie stosują jednolitych standardów. Są to wprawdzie chwilowe trudności, a w przyszłości – niezależnie od tego, jaki standard wybiorą klienci do opisu zleceń i procesów – wszystko będzie oparte na języku XML. W efekcie stworzenie interfejsu pomiędzy systemami klienta i drukarni stanie się łatwym zadaniem nadzorowanym przez główną organizację branżową – konsorcjum CIP4. W dłuższym okresie JDF stanie się normą, choć dziś może jeszcze tego nie widać.
Można wysnuć wniosek, że nowoczesne systemy produkcyjne nie tylko chcą automatyzować proces produkcji, ale jednocześnie dążą do integracji wszystkich etapów cząstkowych i wszystkich uczestników tego procesu. Jest to konieczny cel, jako że proces produkcji poligraficznej nie rozpoczyna się w przygotowalni, ale znacznie wcześniej. Na przykład w branży opakowaniowej menedżerowie marki, projektanci grafiki i product managerzy podejmują kluczowe decyzje i wymieniają informacje na długo przedtem, nim rozpocznie się sama produkcja. Pełna integracja takiego procesu możliwa jest jedynie poprzez komunikację cyfrową opartą na standardowych metadanych.

Status formatu JDF
Aby zrozumieć dzisiejszą pozycję systemów opartych na JDF, a także to, dlaczego do ich akceptacji potrzeba więcej czasu niż jeden cykl targów drupa, warto porównać ją z historią formatu PDF – dziś już standardowego formatu poligraficznego:
• w latach 1996–2000 PDF stał się znany jako standardowy format dostarczania plików produkcyjnych
• sam proces wykorzystujący PDF ogranicza się do jednego działu firmy – przygotowalni
• Adobe jest jedyną firmą rozwijającą format PDF
• Adobe Acrobat to jedyny produkt wymagany w przygotowalni
• konwersja do formatu PDF to przede wszystkim proces czysto techniczny.
więcej | Kwiecień | drupa 2008
Apex Group of Companies
Na targach Apex Group of Companies koncentrować się będzie na haśle „Żegnaj wałku rastrowy\". Technika wałków rastrowych ma być zastępowana przez inteligentne wałki dozujące Uni opracowane w ostatnim okresie. Już w tej chwili na wybranych rynkach oferowane są wałki o nazwie UniCorr L. Ten typ wału dozującego jest przeznaczony do maszyn drukujących na tekturze falistej. Apex podaje, że jest to krok milowy w procesie standaryzacji. Od 1 stycznia br. produkt ten dostępny jest również w Polsce.
UniCorr L zastępuje cały szereg wałków rastrowych o liniaturach od 100 do 180 l/cm. Na stoisku Apeksu (11 B25) będzie można obejrzeć próbki wydruków i testów tych wałków.
Na targach zaprezentowane będą kolejne elementy rodziny, m.in. wał dozujący UniFlex przeznaczony do maszyn drukujących opakowania elastyczne. Badania nad tym wałem rozpoczęły się niedawno, ale już w tej chwili wiadomo, że będzie to znakomite rozwiązanie do wykonywania poddruków w kolorze białym. Zapowiada się też, że będzie to znakomite rozwiązanie do maszyn pracujących z bardzo dużymi prędkościami, gdzie przy konwencjonalnych wałkach rastrowych obserwuje się problemy z tzw. chlapaniem farby.


Canon
Firma Canon Europe zawarła nowy sojusz strategiczny z firmą Agfa Graphics, co oznacza, że rodzina cyfrowych maszyn drukujących Canon imagePRESS będzie ściśle integrować się z nowym pakietem Agfa Graphics - Apogee Suite, systemem obiegu pracy opartym na JDF. Sojusz ma pomóc klientom w osiągnięciu zysków i zagwarantuje, że obie firmy wykorzystają swoje doświadczenie, aby zaoferować klientom wydajniejsze, elastyczne i zintegrowane rozwiązania obiegu prac.
Na targach drupa będą pokazane nowe urządzenia imagePRESS C6000 oraz imagePRESS C6000VP - modele z grupy wysokonakładowych, kolorowych maszyn drukujących. Stanowią one doskonałe uzupełnienie druku offsetowego. Na rynek będzie wprowadzone również pierwsze urządzenie kolorowe z przezroczystym tonerem, przeznaczone na rynek niskiej mocy produkcyjnej. Nowa maszyna, następca cieszącego się popularnością modelu imagePRESS C1, wyposażona jest w przezroczysty toner zwiększający jakość ostatecznego wydruku.
Uzupełniając popularną rodzinę kolorowych cyfrowych maszyn drukujących, Canon wprowadza również grupę monochromatycznych urządzeń imagePRESS, przeznaczonych dla sektorów druku komercyjnego, CRD, transakcyjnego. Nowe maszyny będą dostępne w różnych szybkościach i konfiguracjach.
Mieszczący się w segmencie drukarek wielkoformatowych nowy model imagePROGRAF iPF720 wyposażony jest w dysk twardy o pojemności 80 GB. Urządzenie, zdaniem producenta będące jednym z najszybszych w swojej klasie, przeznaczone jest dla użytkowników korporacyjnych i profesjonalnych drukarń. Rozbudowana pamięć maszyny pozwala jej użytkownikom wykorzystać dodatkową pojemność jako środek do przyspieszenia realizacji zadań druku i zwiększenia wydajności pracy.
Maszyna imagePRESS C6000, nowe urządzenie z przezroczystym tonerem i drukarki wielkoformatowe będą wystawiane podczas drupy na stoisku firmy Canon - B46 w hali 8a.


EFI
Najważniejszymi kategoriami, w których zaprezentuje się podczas drupy firma EFI, będą: serwery i systemy MIS oraz workflow dla wydruków próbnych i produkcji. Na pewno przedstawiony zostanie serwer Fiery, systemy przepływu prac (wraz z firmą Heidelberg, Screen i innymi partnerami), a także nowa wersja EFI OneFlow. Obecne będą też: nowe wersje rozwiązań EFI color proofing z zastosowaniem technologii Best oraz systemy EFI Hagen i EFI PrintSmith MIS. EFI mocno zaznaczy także swoją obecność na stoisku CIP4 w parku JDF. Głównym hasłem firmy podczas targów ma być: „Wszystko polega na łączeniu\", oznaczające dostarczanie kompatybilnych rozwiązań ułatwiających klientom pracę.
więcej | Kwiecień | drupa 2008
Niemal setka dziennikarzy z całego świata wzięła udział w konferencji prasowej Agfa Graphics w Mortsel, podczas której belgijska firma przedstawiła zapowiedzi związane ze zbliżającymi się targami drupa 2008. Wśród licznych premier, o których poinformowano podczas spotkania, znajdą się: nowej generacji bezodczynnikowe płyty termiczne i fioletowe z rodziny :Azura; nowe termiczne systemy CtP z rodziny :Avalon N; pakiet :Apogee Suite obejmujący m.in. rozbudowany system workflow :Apogee Prepress; kolejne modele wielkoformatowych systemów inkjetowych z rodziny :Anapurna; wzbogacona wersja maszyny wąskowstęgowej :Dotrix; nowe produkty w zakresie chemii drukarskiej oraz zupełna nowość – papier syntetyczny Synaps stworzony przez Agfa Materials.
Spotkania prasowe w Mortsel, organizowane przez Agfę przed najważniejszymi imprezami branżowymi, stały się już tradycją. W tym roku w konferencji wzięło udział blisko sto osób – dziennikarze, analitycy branżowi i przedstawiciele agencji prasowych współpracujących z Agfa Graphics. Poza informacjami na temat prezentacji firmy na zbliżających się targach drupa i nowości w jej ofercie, uczestnicy spotkania mieli też okazję zwiedzić dwa centra demonstracyjno-szkoleniowe. W pierwszym, działającym w Mortsel od lat, prezentowane są urządzenia (m.in. akcydensowe i gazetowe systemy CtP) oraz oprogramowanie zakresu cyfrowej przygotowalni. W drugim, otwartym w ostatnich miesiącach, pracują rozwiązania z zakresu przemysłowego druku ink-jetowego: wielkoformatowe plotery z rodziny :Anapurna, hybrydowe maszyny :M-Press, budowane we współpracy z firmą Thieme, oraz wąskowstęgowe urządzenie :Dotrix.
więcej | Kwiecień | drupa 2008
Dziewiętnaście wiodących firm należących do stowarzyszenia Flexo4all (Bobst, Comexi, Degraf, DuPont, Eckart, EskoArtwork, Fischer & Krecke, Gallus, Gidue, Sun Chemical, Lohmann Tapes, Omet, Praxair, Rotatek, Siegwerk, Soma, Tesa, Uteco oraz Windmöller & Hölscher) zorganizuje prawdziwą podróż po świecie fleksografii, aby ułatwić odwiedzającym odnalezienie stoisk najbardziej odpowiadających ich oczekiwaniom.
Ze względu na to, że fleksografia odgrywa coraz większą rolę na rynku poligraficznym, 19 firm z różnych krajów stworzyło sojusz Flexo4All. Zrzeszenie jest wzorowane na tym sprzed 20 lat – Flexo the Alternative – któremu wówczas przewodniczyła firma DuPont Packaging Graphics (DuPont Cyrel).
Poszczególni przedstawiciele stowarzyszenia promującego fleksografię i jej zalety dla przemysłu poligraficznego, będą przedstawiali technologię flekso UV przede wszystkim jako proces przyjazny środowisku. Podążając ścieżkami wyznaczonymi przez Flexo4all goście targów będą mogli zaznajomić się z całą gamą rozwiązań dla szeroko pojętego przemysłu opakowaniowego: fleksodruk na różnorodnych typach podłoża, takich jak na przykład aluminium, papier, cienki karton albo gruba tektura falista, wykorzystanie różnych typów farb itd.
więcej | Kwiecień | drupa 2008
W przemyśle poligraficznym i papierniczym, jak również w przemyśle farb drukowych, w krajach na całym świecie, stosuje się testery drukowności firmy IGT Testing Systems. Siedziba IGT Testing Systems mieści się w Amsterdamie, w Holandii, jednak firma ma swoje biura również w Chicago i Singapurze oraz ponad 40 przedstawicielstw na całym świecie.
Testery IGT mają skale kontrolne w postaci pasków, służących do obserwacji przebiegu procesu drukowania offsetowego, fleksograficznego i rotograwiurowego. Skale weryfikacyjne służą do pomiaru koloru, testowania jakości farb, papieru, tworzyw sztucznych i innych podłoży. Paski są często zadrukowywane po kolei, żeby wykonać poszczególne testy na wyschniętej warstwie farby. Mogą one dotyczyć pomiaru barwy i gęstości farby, ale również odporności na ścieranie oraz chemikalia. W tym przypadku ważna jest wiedza dotycząca dokładnej ilości farby naniesionej na podłoże. Grubość warstwy schnącej farby ma duży wpływ na właściwości relacji farba – papier. Małe wahania grubości mogą wywrzeć duży wpływ na ostateczny kształt pracy. Dlatego też konieczna jest praca ze stałą grubością warstwy farby. Niestety, nie sposób zmierzyć grubości powłoki bezpośrednio na papierze. Porowatość papieru ma ogromne znaczenie dla wchłaniania farby. Jest możliwe przeliczenie ilości wchłoniętej farby w g/m2. Najczęściej masa farby przekazywanej w czasie drukowania z formy drukowej na podłoże papierowe jest określana poprzez ważenie wałka formowego aparatu IGT przed i po drukowaniu – różnica daje ilość farby przeniesionej na papier w g/m2. Dokładność wagi musi być co najmniej 0,1 mg. Metoda ta stosowana jest nie tylko dla offsetu, ale również dla druku UV, dla którego muszą być jednak używane specjalne wałki.
więcej | Kwiecień | Fleksografia
Firma Saueressig powstała w 1953 roku, należy do najbardziej uznanych na całym świecie producentów form dla wklęsłodruku, sitodruku i druku dekoracyjnego. Znana jest również dzięki nowym technologiom i innowacyjnym rozwiązaniom dla fleksografii.
Grupa oferuje bogatą paletę produktów i usług. Wśród produktów możemy znaleźć między innymi: płyty fotopolimerowe, dwa rodzaje tulei (tuleje do druku bez końca i tuleje bezszwowe) oraz gumowe cylindry i tuleje.
więcej | Kwiecień | Fleksografia
Wojciech Barabasz
Coraz częściej stajemy przed zadaniem zakupu nowej maszyny fleksograficznej do druku opakowań giętkich. Oto kilka podpowiedzi, które pomogą Państwu uniknąć wielu kłopotów w eksploatacji maszyny.

Dozowanie farby, rastry, aniloksy
Każdy, kto chociaż pobieżnie zetknął się z drukiem fleksograficznym, ma świadomość, że odpowiedni dobór specyfikacji tzw. aniloksów może zaważyć na powodzeniu drukowania. Możliwość wykonania określonych zestawień gęstości rastra i pojemności kałamarzyków zależy od zastosowanej technologii grawerowania laserowego. Wiele się na ten temat mówi, wielu producentów zachwala technologie, które mają umożliwić uzyskanie niespotykanych efektów, chociaż w rzeczywistości są to jedynie slogany reklamowe lub nieznaczne modyfikacje powszechnie znanych technologii. Zadania, które napotykamy współcześnie w realizacji zleceń fleksograficznych, zbliżają nas coraz bardziej do jakości odpowiadającej drukowi rotograwiurowemu. Ponieważ fleksografia wykorzystuje dłuższą drogę transferu farby, struktura wałów dozujących farbę do systemu musi być znacznie pojemniejsza niż struktura wałów wklęsłodrukowych. Musimy dziś zatem kojarzyć bardzo wysokie gęstości rastra z dużymi pojemnościami. Oczywiście nie może odbyć się to kosztem trwałości progów kałamarzyków rastrowych. I w tym miejscu należy być bardzo ostrożnym. Często bowiem prosimy o poradę w doborze wiodących producentów, którzy dzięki wysokiej, kosztownej technologii są w stanie zaoferować produkt nie tylko spełniający nasze oczekiwania w stosunku do specyfikacji, ale również spełniający dalsze wymogi, jak wytrzymałość progów czy też jakość ceramiki, która umożliwia zachowanie bardzo niskiego i równomiernego napięcia powierzchniowego (własności hydrofobowe) w długim okresie eksploatacji. Następnie w ramach oszczędności zlecamy wykonanie tych samych specyfikacji tańszemu wykonawcy, który próbuje spełnić te wyśrubowane wymagania za wszelką (niską) cenę, tracąc z oczu jakość. Rastry takie zaraz po zakończeniu gwarancji na maszynę nadają się do regeneracji. Bardzo często dostawca maszyny przekonywać nas będzie do specyfikacji rastrów, które pozwolą przebrnąć mu przez fazę odbioru i zaoszczędzić na kosztach. Niestety, nie zawsze to założenie się sprawdza, gdyż często już podczas odbioru maszyny pojawiają się problemy. Nie zakładajmy, że problem doboru komponentów maszyny to jedynie problem jej producenta. Z chwilą montażu maszyny w naszym zakładzie większość problemów spadnie na nasze barki. Będąc pod presją banków finansujących inwestycję, trudno zachować spokój i krok po kroku egzekwować od dostawcy maszyny jego zobowiązania gwarancyjne.
więcej | Kwiecień | Okiem praktyka
Firma Apex Group of Companies, Hapert/Holandia, zaprezentuje na najbliższych targach drupa w Düsseldorfie całkowicie nowe rozwiązanie, które zastąpić ma powszechnie znane i od lat stosowane cylindry rastrowe. Rozwiązanie to prezentowane było już na targach Fachpack w Norymberdze, jesienią ubiegłego roku. Informowano wtedy, że produkt ten, zwany Uni-Corr, ma nie tylko przejąć funkcję klasycznego ceramicznego wałka rastrowego, ale jednocześnie, dzięki specjalnym własnościom struktury zewnętrznej, ma „inteligentnie” dopasowywać ilość dozowanej farby do aktualnych potrzeb, które zależą od rodzaju realizowanego druku. Zainteresowaliśmy się tą nowością i postanowiliśmy dowiedzieć się więcej od odpowiedzialnego za polski rynek managera sprzedaży firmy Apex Group of Companies, Wojciecha Barabasza.

„Świat DRUKU”: Czy mógłby Pan zdradzić nam więcej szczegółów dotyczących nowego rozwiązania?
Wojciech Barabasz: Już od około trzech lat Apex pracuje nad stworzeniem nowego systemu dozowania farby dla druku fleksograficznego. Impulsem do poszukiwań był fakt, że klienci żądają od producentów cylindrów rastrowych coraz bardziej ekstremalnych zestawień gęstości rastru i pojemności, zaś możliwości technologiczne realizacji tych oczekiwań coraz bardziej się wyczerpują. Oznacza to, że ciągle jeszcze istnieją rezerwy w laserowym grawerowaniu wysokich gęstości rastru skojarzonych z dużymi pojemnościami, które pozwalają drukarzom „jeszcze trochę” podnieść jakość druku. Jednak z drugiej strony coraz trudniej pogodzić to z zachowaniem innych właściwości, których wymaga się od cylindra rastrowego, jak żywotność czy łatwość czyszczenia. Zauważywszy to kierownictwo Apeksu podjęło, z wyprzedzeniem, działania, które miały umożliwić zaproponowanie odbiorcom nowej technologii – upatrując rozwiązania problemów w całkowicie nowej konstrukcji powierzchni zewnętrznej. W wyniku badań powstała zupełnie nowa koncepcja dozowania farby, nazwana Genetic Transfer Technologii.
więcej | Kwiecień | Fleksografia
Etykieta
Dla przeciętnego konsumenta etykieta to najczęściej nośnik informacji o produkcie, na który jest naklejona. Etykieta ma przyciągać wzrok, pobudzić takie wrażenia, które zdecydują o zakupie towaru. Bo przecież „produkt sprzedaje się przez opakowanie”, którego etykieta jest bardzo ważnym elementem.
Dla poligrafa etykieta to wysoko przetworzony wyrób poligraficzny, uzyskany w wyniku zastosowania wielu procesów – drukowania, lakierowania, laminowania, złocenia, wykrawania. To wyrób wymagający pracy wielu fachowców – grafików, pracowników przygotowalni, drukarzy. Ci ludzie potrzebują jednak dobrych, profesjonalnych narzędzi, które pomogą im zrealizować ostateczny cel. Należą do nich m.in. oprogramowanie, materiały (płyty drukowe, podłoża, farby itd.), urządzenia do przygotowania form drukowych oraz maszyna drukująca.
Takie profesjonalne narzędzia do wykonania etykiety w technologii fleksodrukowej proponuje firma Eurintrade.
więcej | Kwiecień | Fleksografia
Wybrać najlepszą taśmę do montażu W trakcie przygotowania druku, jak i też jego wykonania, szereg elementów wymaga wzajemnego zestrojenia ze sobą. Ważnym czynnikiem jest dostosowanie odpowiedniej pianki, a w zasadzie stopnia jej gęstości i co za tym idzie: twardości. Drukarze doskonale zdają sobie sprawę ze znaczenia tej czynności, toteż starają się dopasować taśmę montażową tak, by w jak największym stopniu odpowiadała ich potrzebom. Istnieje kilka elementów wiążących się z zastosowaniem taśm piankowych, na które warto zwrócić uwagę i które powinny stanowić kryterium w ich doborze.
3M jest światowym dostawcą taśm piankowych do montażu płyt fotopolimerowych już od ponad 50 lat. Przez ten czas konstrukcja taśmy montażowej została wielokrotnie zmieniona i dopasowana do potrzeb nowoczesnych drukarń fleksograficznych, które oferują coraz wyższą jakość druku. W dobie takich technologii jak CtP najwyższa jakość taśm pianowych stała się wręcz wymogiem.Obecnie w ofercie 3M jest 7 grup taśm piankowych, które różnią się między sobą gęstością zastosowanej pianki. Wybór odpowiedniej taśmy zależy od rodzaju druków wykonywanych w danej drukarni.
Mając na uwadze stałe i systematyczne i jak najszybsze zaopatrzenie klientów w produkty 3M przeznaczone do poligrafii, firma 3M Poland nawiązała współpracę z firmą CMR Polska, która jest wyłącznym autoryzowanym dystrybutorem taśm kompresyjnych dla fleksografii. Dzięki temu dostarczamy Państwu taśmy w ciągu jednego dnia.
więcej | Kwiecień | Materiały


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o