Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się

Czerwiec


Pewne technologie łatwo znikają w cieniu historii, zwłaszcza takie, które można źle zrozumieć. Job Definition Format, JDF, stał się jedną z błyszczących gwiazd poprzednich targów drupa i jest taką właśnie, niezrozumianą technologią. Sam JDF nie jest skomplikowany, ale proces wdrożenia tego standardu w firmie może być gigantycznym przedsięwzięciem, jak zauważyło wielu drukarzy. A zatem jak głęboki jest ten cień, który pojawił się na technologii JDF od drupy 2004? Celem przyświecającym projektowi JDF, językowi opartemu na XML i będącemu pod kontrolą CIP4, (Committee for Prepress, Press, Postpress and Process), nadal jest stworzenie cyfrowego odpowiednika tradycyjnej „teczki pracy”, ale znacznie wykraczającej poza oryginalny pomysł. Pliki sformatowane zgodnie ze standardem JDF tworzą sytuację, w której wszystkie informacje o pracy, kliencie, procesie technologicznym i projekcie są dostępne dla wszystkich zaangażowanych stron. Pliki te śledzą postęp produkcji elementów zlecenia, a także rejestrują inne informacje, w tym np. dane kontaktowe, historię prac powiązanych oraz podobne rzeczy, które mogą przydać się przy ulepszeniu procesów produkcji oraz ich automatyzacji. Konsorcjum CIP4 liczy obecnie ok. 136 członków, a na rynku można znaleźć ponad 200 programów zgodnych z formatem JDF. Poza członkami konsorcjum wielu dostawców pozwala skorzystać z JDF za pośrednictwem interfejsów napisanych w języku XML. Od roku 2004 pojawiło się wiele zmian,w szczególności ukończone są prace nad standardem JDF 1.4, którego premiera jest planowana właśnie na targach drupa 2008 (artykuł powstał przed targami – przyp. red).
więcej | Czerwiec
Targi drupa 2008, nazywane potocznie największą drukarnią świata, o łącznej powierzchni 175 tys. m2, zebrały 1971 wystawców z 52 krajów całego świata. Targi odwiedziło około 391 000 gości ze 138 krajów i 3000 dziennikarzy z 84 krajów z całego swiata. Liczba obcokrajowców wizytujących targi wzrosła zatem, w stosunku do 2004 roku, o 4%. Najbardziej liczną grupą byli wystawiający się z Niemiec, USA, Włoch i Szwajcarii. Bardzo widoczne były firmy z Azji – wzrost liczby chińskich i indyjskich stoisk w porównaniu z poprzednimi targami, które odbyły się cztery lata temu, wyniósł 160%. Warto również zwrócić uwagę na coraz mocniejszą pozycję druku cyfrowego – łączna powierzchnia zajmowana przez wystawców mających w swojej ofercie rozwiązania cyfrowe wyniosła 34 tys. m2, a zatem zwiększyła się o 10 tys. m2. Ową tendencję skomentował przewodniczący targów Albrecht Bolza-Schünemann: „To właśnie wpływ Internetu i mediów cyfrowych wzbogacił rynek poligraficzny, dlatego też jest on obecnie bardziej urozmaicony i skłonny do ciągłych zmian”. Dużym powodzeniem na targach cieszyły się również rozwiązania introligatorskie oraz uszlachetniające, jak również rozmaite techniki produkcji opakowań i obróbki papieru. Targi były doskonale zorganizowane – w znajdujących się w każdej hali punktach można było zdobyć ogólne informacje i otrzymać poradę dotyczącą bieżących wydarzeń drupowych. Bardzo pomocne okazały się również Messe- oraz Pressezentren, znajdujące się w południowym kwartale. Podczas trwania wystawy odbyły się liczne konferencje i prezentacje firm, które przedstawiały swoje najnowsze rozwiązania dla różnych sektorów przemysłu poligraficznego.
więcej | Czerwiec
igmenty firmy Merck – nowe możliwości dla druku opakowaniowego
Ulepszone pigmenty z rodziny Merck – Iriodin Solar Gold Satin, Biflair, Colorstream Pacific Lagoon, Colorstream Royal Damask, Miraval Starlit White i najnowszy Miraval Scenic Pigmenten Gold, Cooper i Turquoise – zostały zaprezentowane na stoisku firmy podczas tegorocznych targów drupa. Stwarzają one zupełnie nowe możliwości dla produkcji opakowań kosmetyków, napojów czy żywności oraz tkanin, tapet oraz urządzeń elektr ycznych. Pigmenty perłowe Iriodin są stosowane w różnych technikach druku, takich jak wklęsłodruk, sitodruk oraz druk offsetowy, ale również w lakierach drukowych i systemach powlekania tkanin. Mogą być one również wykorzystywane w systemach farb, które mają bezpośredni kontakt z żywnością. Specjalne pigmenty Iriodin Pearlets w formie mikrogranulek przeznaczone są zwłaszcza do farb fleksograficznych i wklęsłodrukowych, a tak że do lakierów drukowych w systemach z raklem komorowym. Można je stosować w farbach rozpuszczalnikowych, wodorozcieńczalnych i utwardzanych promieniowaniem UV. Syntetyczne pigmenty Colorstream charakteryzują się zmiennym wielobarwnym połyskiem, który jest bezpośrednio zależny od kąta patrzenia, natomiast Miraval, pigmenty na bazie borokrzemianów, charakteryzują się dużą przezroczystością i wyjątkowo czystym, skrzącymm srebrno-białym efektem. BiFlair, pasty na bazie pigmentów perłowych z tlenochlorku bizmutu, oferują niespotykany dotąd blask i śnieżnobiały odcień. Pigment Irodin 325 Solar Gold Satin, który zapewnia efekt złotego połysku, został podczas targów zaprezentowany po raz pierwszy. Merck stworzył to rozwiązanie, aby zwiększyć liczbę możliwych zastosowań; unowocześnił je poprzez zmniejszenie wielkości cząsteczek o połowę w porównaniu z pigmentem Irodin 305 Solar Gold. Dzięki temu zadrukowywane powierzchnie są gładsze i bardziej jednolite. Światową premierę na drupie miały również pigmenty z serii Miraval Scenic Gold, Scenic Copper oraz Scenic Turquoise. Tematem przewodnim prezentacji Mercka na targach drupa była czerń i biel – zestawienie to było widoczne nie tylko w konstrukcji całego stoiska, ale również dominowało wśród przedstawianych produktów. Dzięki kontrastom uwydatnione zostały możliwości produktów znajdujących się w portfolio firmy. Odwiedzający targi goście mogli na żywo obserwować, np. na stoisku firmy Drent – Goebel, proces powstawania opakowań przy użyciu innowacyjnych pigmentów Mercka.

Designed for success – Müller Martini na drupa
Nowa generacja maszyn zaprezentowanych przez firmę podczas targów drupa 2008 łączy w sobie innowacyjne rozwiązania techniczne z nowoczesnym wyglądem. Nowym kolorem dla urządzeń Müller Martini stał się Laserblue, który dzięki swojej niepowtarzalności tworzy zupełnie nową perspektywę, wprowadzając, zdaniem psychologów, powiew świeżości do hal produkcyjnych. Co ciekawe, odcień i intensywność koloru nie zmienia się, niezależnie od rodzaju oświetlenia w pomieszczeniach produkcyjnych. Zgodnie z przeprowadzonymi badaniami błękit dodaje energii i symbolizuje nie tylko postęp techniczny, ale również wydajność rozwiązań proponowanych przez firmę Müller Martini. Ma on również ogromny wpływ na operatorów – uspokaja ich, pomaga się skoncentrować, co w rezultacie poprawia jakość wykonywanej przez nich pracy. Firma na pierwszym miejscu stawia potrzeby ludzi, którzy są fundamentem postępu technicznego, dlatego
też dba o to, by środowisko ich pracy było harmonijne i spełniało ich oczekiwania. Nowy wizerunek Müller Martini symbolizuje motywację, postęp technologiczny i ciągły wzrost jakości proponowanych przez firmę rozwiązań. Na stoisku o powierzchni 2700 m2 zaprezentowane zostały nowości we wszystkich obszarach produkcyjnych firmy: zbierania i szycia drutem, oprawy miękkiej klejonej, oprawy twardej, zwojowego druku offsetowego, odbierania produktów z maszyn zwojowych, systemów ekspedycyjnych oraz systemu druku on-demand. Te ostatnie cieszyły się największym powodzeniem wśród setek odwiedzających stoisko każdego dnia gości.
więcej | Czerwiec
Kodak Polska przygotował polskich klientów na spotkanie z Kodakiem na drupie
Konferencją w Sopocie zakończyła się pierwsza tura spotkań zatytułowanych „Drupa 2008 – Print is Power ful” zorganizowanych w kwietniu i maju przez firmę Kodak Polska. Wszystkie spotkania zorganizowane w Warszawie, Łodzi, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Sopocie przybliżyły klientom z Polski ofer tę, którą Kodak prezentował podczas targów drupa. Podczas spotkań w sześciu miastach Polski firma Kodak Polska przedstawiła swoje najnowsze osiągnięcia technologiczne, produkty i usługi z zakresu CtP, form drukowych,workflow i druku cyfrowego dla wszystkich segmentów rynku poligraficznego. Kolejne konferencje z cyklu rozpoczynała prezentacja Swapana Chaudhuri, dyrektora zarządzającego Kodak Polska zatytułowana \\\\\"Kodak GCG – potęga innowacji, rozwiązania dla poligrafii\\\\\". Przypominał on w niej historię i znaczenie firmy Kodak, globalnego lidera na rynku poligraficznym – jak mówił. Podkreślił przy tym znaczenie specjalistycznej wiedzy, jaką posiada ta firma, wartość intelektualną i siłę marki Kodak na świecie. Następnie Swapan Chaudhuri omawiał globalną organizację firmy Kodak oraz przedstawiał jej zakłady produkcyjne na świecie. Wymieniał także segmenty rynku obsługiwane przez Kodak, który – choć od wielu lat kojarzony jest z filmem i fotografią – ma już ważną pozycję w poligrafii. Kodak, jak mówił Swapan Chaudhuri, posiada w swojej bogatej ofercie rozwiązania dla rynku akcydensowego, wydawniczego, opakowań, a także druku cyfrowego. W portfolio produktów firmy znajdziemy systemy workflow, cyfrowe maszyny drukujące, naświetlarki CtP, skanery, proofery, systemy do druku transakcyjnego oraz szeroką gamę materiałów eksploatacyjnych. Proponowane przez Kodak rozwiązania, jak mówił dyrektor zarządzający Kodak Polska, pomagają rozwijać biznes – otwierają nowe możliwości przychodów, dają przewagę na konkurencyjnym rynku zleceń, są dostosowane do konkretnych potrzeb danego zakładu, a dzięki automatyzacji wpływają na wzrost produktywności i wydajności firmy. Podczas targów drupa zaprezentowano wiele z nich; w tym przede wszystkim nowości, którym poświęcone były kolejne prezentacje przedstawicieli firmy Kodak Polska.
więcej | Czerwiec
Nowe rozwiązania Web2Print: PuzzleFlow Solutions Europe
Jedno z czterech stoisk firmy ACCHSH na targach drupa było poświęcone rozwiązaniom oferowanym przez PuzzleFlow Solutions Europe, uruchomione w ostatnim kwartale ub.r. centrum rozwoju oraz promocji nowych automatycznych rozwiązań opartych na PuzzleFlow Framework. Wśród prezentowanych nowości znalazły się m.in. system PuzzleFlow PoD, opar ty na najnowszej wersji PuzzleFlow Framework (PuzzleFlow 4), która oficjalną premierę miała w Düsseldorfie. PuzzleFlow Solutions Europe, z siedzibą w Amsterdamie, oficjalnie rozpoczęło działalność w październiku 2007 roku, zaś jego oficjalna premiera odbyła się na gazetowych targach IfraExpo w Wiedniu. Jest to wspólne przedsięwzięcie ACCHSH i holenderskiej firmy Ready4Print, a jego głównym założeniem jest tworzenie opartych na systemie PuzzleFlow rozwiązań przeznaczonych dla klientów z Europy Zachodniej reprezentujących różne środowiska produkcyjne: wydawnictwa gazetowe, agencje reklamowe, drukarnie (także cyfrowe) itd. PuzzleFlow Solutions Europe oferuje też kompleksową obsługę w zakresie sprzedaży, szkoleń i wsparcia technicznego dla użytkowników PuzzleFlow z tego regionu świata. Na targach drupa centrum PuzzleFlow Solutions Europe było obecne w ramach drupa innovations parc, w części PDF Online Production, poświęconej rozwiązaniom automatyzującym opartą na formacie PDF produkcję online (Web2Print). Wśród demonstrowanych tu narzędzi znajduje się m.in. zupełnie nowe rozwiązanie – oparty na najnowszej wersji PuzzleFlow Framework (PuzzleFlow 4) system PuzzleFlow PoD. Jest to rozbudowana aplikacja, oferująca m.in. następujące funkcje: akwizycję, konwersję, wysyłkę i sprawdzanie zleceń (dostępne w ramach programu PuzzleFlow Express), a także zarządzenie i zatwierdzanie oraz podgląd prac (w ramach systemu MIS). „PuzzleFlow PoD to rozwiązanie personalizowane, przygotowywane zgodnie z potrzebami klientów – mówi Tomasz Drążek, szef projektu PuzzleFlow w firmie ACCHSH. – System działa online i jest przygotowany do sprzedaży jako rozwiązanie typu on-site, instalowane w siedzibie klienta i tworzone wg jego potrzeb, a także jako rozwiązanie typu SaaS (Software as a Service). Warto dodać, że PuzzleFlow PoD jest kompatybilny ze standardami PDF/X i Ghent PDF Workgroup, współpracuje też z systemami MIS, m.in. za pośrednictwem formatu JDF”. Mówi Toon de Munnik, szef firmy Ready4Print: „Aktualnie instalujemy systemy PuzzleFlow PoD w kilku drukarniach cyfrowych. Wszystkie one rozpoczną pracę w czerwcu. I nie mówimy tu o programie, który dopiero powstanie, ale o produkcie już gotowym do użytkowania”. Drugim z prezentowanych podczas targów rozwiązań było PuzzleFlow Publisher Solution, kompletne rozwiązanie dla agencji reklamowych. Pozwala ono na pełną kontrolę zlecenia – od stworzenia projektu do wysyłki plików do druku. Mówi Toon de Munnik: „Rozwiązanie to, w bardzo rozbudowanej wersji, wdrożyliśmy wspólnie z ACCHSH w firmie Sanoma, największym holenderskim wydawnictwie prasowym oferującym ponad 80 tytułów. Dokonaliśmy też kilku mniejszych instalacji w firmach zajmujących się sprzedażą wysyłkową”.

Innowacyjne rozwiązania Agfa Graphics
Podczas targów drupa firma Agfa Graphics zaprezentowała liczne nowości w dziedzinie cyfrowych systemów prepress i przemysłowego druku inkjetowego. W drugim dniu targów odbyła się konferencja prasowa, podczas której przedstawiciele Agfa Graphics omówili rozwiązania demonstrowane na tej najważniejszej na świecie imprezie wystawienniczej skierowanej do branży poligraficznej. Stoisko firmy Agfa Graphics, zlokalizowane w pawilonie 8a, zostało podzielone na kilka stref tematycznych, prezentujących poszczególne rozwiązania znajdujące się w ofercie firmy: systemy workflow, systemy CtP, płyty cyfrowe, systemy wielkoformatowe, przemysłowe urządzenia inkjetowe itd. Wiele miejsca zajmowały stanowiska komputerowe, na któr ych odbywały się warsztaty prowadzone przez przedstawicieli Agfa Graphics z wielu krajów. Ciekawą inicjatywą były codzienne aukcje, podczas których goście targowi mieli szansę wylicytować po bardzo atrakcyjnych cenach produkty z oferty Agfa Graphics, od oprogramowania, poprzez palety z płytami, po urządzenia CtP i systemy inkjetowe. Licytowano także prace znanych artystów. Dochód z aukcji został przekazany na rzecz walki z głodem w Afryce. Agfa Graphics była też jednym z wystawców ekspozycji drupa innovation parc zlokalizowanej w hali 7.
więcej | Czerwiec
Heidelberg na drupa
Heidelberg: HEI Value i HEI Performance
Podczas targów drupa 2008 Heidelberg prezentował szeroką gamę kompleksowych rozwiązań dla druku offsetowego. Firma korzystała ze stoiska o powierzchni ponad 7800 m2, by pokazać rozmaite elementy produkcji poligraficznej ze wszystkich segmentów rynku. Na stoisku najbardziej rzucał się w oczy 200-tonowy Speedmaster XL 162. „Nasz błękitny wieloryb nazywany jest XXL” – powiedział o nim Bernhard Schreier podczas konferencji. Z tą maszyną Heidelberg wkracza na rynek wielkoformatowego druku offsetowego (w formacie 6 i 7B). Heidelberg demonstrował swoje nowości pod hasłami „HEI Performance” i „HEI Value”. Goście targowi mogli przekonać się naocznie, że te nowoczesne rozwiązania istotnie oferują dodatkową wartość dla klientów. Podczas targów oferta Heidelberga była wzbogacona o usługi serwisowe, doradztwo i rozmaite prezentacje dla specjalistów. Pokazywano rozwiązania od przygotowalni, przez druk, do uszlachetniania – każdy etap procesu produkcyjnego jest sterowany przez różne moduły oprogramowania Prinect. Tak szeroki zakres rozwiązań pozwala klientom Heidelberga znaleźć odpowiednie narzędzia, by poradzić sobie z wszechobecną presją na obniżenie kosztów. „Podstawowym celem naszej oferty jest zapewnienie sukcesu naszym klientom. Produkowanie maszyn, które po prostu dobrze działają, nie wystarcza, by zaspokoić potrzeby firm poligraficznych. To, co jest istotne, to poziom integracji, przejrzystości oraz oczywiście wydajności różnych systemów. Jesteśmy jedyną firmą na świecie, która może zaoferować wszystkie te rzeczy jednocześnie” – wyjaśnił Jürgen Rautert, członek zarządu Heidelberga, podczas konferencji prasowej w Düsseldorfie. „Co więcej, nie mówimy tylko o naszej wiedzy dotyczącej integracji – pozwalamy z niej skorzystać naszym klientom w praktyce” – dodał podkreślając, że Heidelberg w tym roku występuje w roli „dziesięcioboisty na olimpiadzie”. Rozwijając tę metaforę opisał, w jaki sposób różne wymagania i aspekty przemysłu poligraficznego zostały połączone w ramach prezentacji Heidelberga na targach drupa 2008 – poszczególne „dyscypliny” dopracowano tak, by doskonale ze sobą współgrały, co jego zdaniem pozwoliło firmie zaoferować kompleksowe rozwiązania nieporównywalne z żadnym konkurentem. Według Bernharda Schreiera, dyrektora generalnego firmy Heidelberg, taka integracja nie tylko da się osiągnąć, lecz jest kluczem do sukcesu. „Drupa zawsze nadaje pęd i kierunek całej branży” – powiedział Schreier wyjaśniając, w jaki sposób coraz więcej klientów przekonuje się do zalet zintegrowanego procesu produkcyjnego – koniecznego na dzisiejszym rynku.
Według jego słów, Heidelberg jest jedyną firmą, która może samodzielnie dostarczyć wszystkie komponenty takiego rozwiązania.
więcej | Czerwiec
Herbert Czichon
Laminowanie odbitek jest stosowane coraz częściej. Celem tego artykułu jest przedstawienie metod laminowania i właściwości wykonanych laminatów. W następnym artykule zostanie przedstawione laminowanie za pomocą folii samoprzylepnych.
1. Ogólne zasady laminowania
Laminowanie (nieprawidłowa nazwa pochodząca z niemieckiego – kaszerowanie) według polskiej normy PN-82/P-55500 oznacza połączenie całej powierzchni odbitki drukowej z folią w celu uzyskania trwałej powłoki ochronnej i dekoracyjnej. Laminować można prawoczytelną odbitkę drukową, na której obraz jest widoczny poprzez laminowaną, przezroczystą folię. Można również laminować rewersyjnie, to znaczy zadrukować przezroczyste podłoże lewoczytelnym obrazem, po czym laminować nawet materiałem nieprzezroczystym, np. folią zabarwioną lub pokrytą warstwą aluminium. Wtedy rysunek jest widoczny przez zadrukowane, przezroczyste podłoże jako prawoczytelny obraz. Laminować można odbitki fleksodrukowe, offsetowe, sitodrukowe i cyfrowe. Laminaty łączą właściwości poszczególnych folii i dlatego przez dobór odpowiednich folii można uzyskać optymalne właściwości wyprodukowanych materiałów, np. opakowań na określone produkty. Urządzenia do laminowania produkuje obecnie m.in. firma Greve Conver ting, która przejęła budowę urządzeń produkowanych poprzednio przez firmę Tünkers. Po laminowaniu obraz znajduje się pomiędzy warstwami laminatu i dlatego tę technologię drukowania nazywa się drukiem międzywarstwowym. Obraz jest zabezpieczony przed uszkodzeniami mechanicznymi i chemicznymi. Laminowane odbitki mogą być stosowane również do ekspozycji zewnętrznej, np. w postaci plakatów i plansz, gdyż określone folie są odporne na oddziaływanie warunków atmosferycznych. Laminowanie spełnia ponadto funkcję dekoracyjną – laminowany zadrukowany obraz jest zazwyczaj spostrzegany jako wyraźniejszy i intensywniejszy. Niekiedy zamiast laminowania zabezpiecza się rysunek przez lakierowanie całego arkusza (korzystnie za pomocą lakieru UV), co niesłusznie zalicza się do laminowania. Do niedawna w poszczególnych zakładach poligraficznych przygotowywano wielowarstwowe laminaty w celu uzyskania produktów o optymalnych właściwościach. Obecnie stosuje się coraz częściej folie wielowarstwowe, zawierające nawet dziesięć różnych folii, które produkowane są metodą współwytłaczania lub przemysłowego laminowania przez producenta folii.
więcej | Czerwiec
Opakowania, foldery reklamowe, raporty roczne czy etykiety to przykłady z naszego podwórka, które bezsprzecznie pokazują, że sposób podania informacji ma kluczowe znaczenie przy podejmowaniu decyzji „kupić czy nie kupić” dany produkt. Dlatego też w dzisiejszych czasach tak ważnym elementem obróbki produktów poligraficznych jest uszlachetnianie. Jednym z najbardziej powszechnych sposobów uszlachetniania jest lakierowanie.
więcej | Czerwiec
W tym roku już po raz dziewiąty Polska Izba Druku przyznała prestiżowe nagrody polskiej branży poligraficznej – Złote Gryfy. Wręczenie statuetek i dyplomów miało miejsce podczas trzeciego Balu Złotego Gryfa, zorganizowanego 17 maja w warszawskim hotelu Sobieski. W imprezie wzięło udział około 300 osób, reprezentujących firmy członkowskie PID, sponsorów i partnerów Izby oraz przedstawicieli mediów branżowych. Najważniejszym wydarzeniem Balu była ceremonia wręczenia nagród Złotego Gryfa. Statuetki wręczali przedstawiciele sponsorów konkursu, w towarzystwie Grzegorza Bieleckiego, prezesa Polskiej Izby Druku, i Ryszarda Czekały, dyrektora biura PID.
więcej | Czerwiec
W dniu 8 maja br. w siedzibie Zakładu Poligraficzno-Wydawniczego Pozkal w Inowrocławiu odbyła się uroczystość wieńcząca pomyślne zakończenie projektu unowocześniania procesu produkcji książek. Współorganizatorami spotkania były firmy manroland Polska, Müller Martini, Reprograf oraz Intense Group. Projekt miał na celu wprowadzenie znacznych zmian technologicznych w całym procesie produkcji książek w oprawie miękkiej klejonej, co stało się możliwe dzięki zakupowi nowych arkuszowych maszyn offsetowych manroland i nowej linii do oprawy Müller Martini. W zakładzie zainstalowano nowoczesną półformatową pięciokolorową maszynę Roland 505, która umożliwia wysokiej jakości druk okładek z jednoczesnym ich uszlachetnieniem, a także pełnoformatową maszynę ośmiokolorową Roland 708 z podawaniem podłoża drukowego ze zwoju, dzięki której możliwe jest wdrożenie wysokiej jakości technologii w druku wnętrza książek. Nowa zautomatyzowana linia produkcyjna Bolero B8 Müller Mar tini zapewnia innowacyjnerozwiązania w zakresie obróbki introligatorskiej książek w oprawie miękkiej klejonej. Poczynienie inwestycji na tak szeroką skalę było możliwe dzięki umiejętnemu wykorzystaniu środków pozyskanych z Unii Europejskiej. Sektorowy Program Operacyjny „Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata 2004–2006”, znany pod hasłem „Unia dla przedsiębiorczych”, stanowił furtkę dla rozwoju drukarni Pozkal, przez którą zarząd zdecydował się przejść.
więcej | Czerwiec
Dnia 7 maja br. w Venlo w Holandii w siedzibie głównej firmy Océ odbyło się spotkanie jej przedstawicieli z dziennikarzami prasy branżowej z całego świata, którzy zostali zaproszeni na premierowy pokaz przełomowej technologii i unikalnych systemów drukujących dla wielkiego formatu. Grupą z Polski opiekował się Rafał Osiekowicz, Product Manager WFPS w firmie Océ Poland Ltd. Hasło imprezy brzmiało: „Ride the wave of color”. Firma Océ, znana jako lider wprowadzający na rynek usług poligraficznych kolejne nowatorskie koncepcje, które w rezultacie stanowią fundament dla przełomowych systemów drukujących, zarówno dla druku kolorowego, jak i czarno-białego, zaprezentowała nowy system wielkoformatowy Océ ColorWave 600 oraz technologię, na której jest on oparty, noszącą nazwę Océ CrystalPoint. Océ CrystalPoint łączy zalety drukowania z wykorzystaniem tonera i drukowania atramentowego. Prędkość drukowania w tej nowatorskiej technologii jest przynajmniej dwukrotnie wyższa w porównaniu z konwencjonalnymi drukarkami atramentowymi. Zapewnia ona zupełnie nowy światowy standard odpornego na wodę, wysokiej jakości obrazu. Znacznie redukuje również koszty ze względu na możliwości korzystania ze zwykłego papieru przy drukowaniu kolorowym.
więcej | Czerwiec
Świat DRUKU: Pana firma jest znana w Łodzi przede wszystkim jako naświetlarnia...
Marek Mamos: Pery Plate Studio działa na rynku usług poligraficznych i reklamowych od 1989 roku. Firma, znana jako wydawca pierwszej w Polsce bezpłatnej gazety reklamowej oraz jako pierwsze w Polsce usługowe studio CtP, specjalizuje się w cyfrowym naświetlaniu płyt. Współpracujemy na zasadzie outsourcingu z Łódzką Drukarnią Dziełową SA, ale także z innymi zleceniodawcami, przede wszystkim z regionu łódzkiego.
ŚD: Obecnie poszerzają Państwo dotychczasową ofertę usług poligraficznych.
MM: W kwietniu br. Pery Plate Studio zakupiło urządzenia do druku cyfrowego Konica Minolta. Są to dwa systemy do druku czarno-białego bizhub PRO 1050, w tym jeden w najbogatszej wersji, zawierający m.in: booklet maker, moduł do oprawy klejonej i zewnętrzny kontroler druku Prodigy MicroPress. Drugi to system do druku kolorowego bizhub PRO C6500eP, wyposażony w zewnętrzny kontroler druku Creo. Decyzja o rozwoju firmy w zakresie druku cyfrowego została podjęta w związku z coraz bardziej powszechną na rynku potrzebą wydawania publikacji w małych nakładach: 100, 200, 300 egzemplarzy. Druk cyfrowy – obecnie najdynamiczniej rozwijający się na świecie sektor druku – jest uzupełnieniem oferty dużych drukarń offsetowych, dla których produkcja tej wielkości nakładów jest zupełnie nieopłacalna. Choć maszyny pracują w naszym Studio dopiero od miesiąca, trwa jeszcze ich rozruch i optymalizacja ustawień, to już mamy zapytania ze strony drukarń o możliwość wykonania pewnych zleceń, których dotąd duże drukarnie się nie podejmowały ze względu na ich zupełnie inny charakter – ekspresowych realizacji wydawnictw w niskich nakładach.
więcej | Czerwiec
W dniu 18 kwietnia br. w siedzibie firmy Jet Media w Warszawie odbyło się spotkanie pod hasłem „Cięcie – reaktywacja”, którego głównym założeniem było przypomnienie, jak uniwersalnym i przystępnym narzędziem jest ploter tnący. Zwrócono również uwagę na funkcjonalność i uniwersalność maszyn łączących druk wysokiej jakości z wycinaniem. Podczas serii wykładów, z których składała się pierwsza część spotkania, przedstawione zostały różne modele ploterów tnących, od biurkowego do przemysłowego, plotery drukująco-tnące oraz trymery i oczkarki.
więcej | Czerwiec
Dnia 14 maja w Warszawie odbyła się konferencja prasowa, podczas której poinformowano o nowych rozwiązaniach wprowadzonych na rynek mediów przez firmę Quark. Pierwsze z rozwiązań – Quark Dynamic Publishing Solution (DPS) – jest przeznaczone dla rozwijającego się rynku publikowania dynamicznego. Łączy ono elastyczny layout ze zautomatyzowanymi funkcjami wydawniczymi, umożliwiając skuteczną komunikację pomiędzy różnymi mediami, m.in. drukiem, Internetem, urządzeniami elektronicznymi i przenośnymi. Dynamiczne publikowanie umożliwia użytkownikom tworzenie komponentów informacyjnych nadających się do ponownego wykorzystania, które można łączyć w celu stworzenia różnych rodzajów dokumentów przeznaczonych dla dowolnego odbiorcy.
więcej | Czerwiec
Roman Merwiński
Od czasu wynalezienia przez Edisona żarówki źródła światła wciąż się rozwijają. W ostatnich latach rozwój ten idzie w trzech głównych kierunkach: wzrost wydajności świetlnej, miniaturyzacja konstrukcji oraz zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko naturalne (ograniczenie lub wyeliminowanie substancji szkodliwych, jak rtęć czy kadm). Do realizacji różnych procesów technologicznych w poligrafii stosuje się różne źródła światła (promienniki), o różnych zakresach promieniowania. Wiążą się z tym problemy ochrony środowiska. Jest to III, ostatnia część opracowania. Jego część I zamieściliśmy w numerze 12/2007, II – w numerze 1/2008.
więcej | Czerwiec
Parametry pozwalające określić zmiany użyteczności papieru
Halina Podsiadło
Urszula Konarowska
Nazwa Watykan pochodzi od łacińskiego Vaticanus; to prastare rzymskie Vaticinia, czyli „miejsce śpiewania wróżb”. Niektórzy historycy wywodzą nazwę od osiedla Etrusków graniczącego z Rzymem – Vaticum. Państwo Kościelne powstało w VIII w. z inicjatywy papieża Stefana III (768–772), w wyniku nadania papieżowi ziem zdobytych na Longobardach przez króla Franków Pepina Małego (751–768). System monetarny Państwa Kościelnego stanowiło 10 baiocchi = 1 giulio; 10 giulio = 1 scudo. Monety bite były ze złota i srebra w mennicach w Rzymie, Ankonie i Bolonii. Ozdabiano je postaciami z Biblii, literatury antycznej albo wizerunkami władców rzymskich. Na monetach Klemensa V (1305–1314) po raz pierwszy pojawiła się tiara papieska jako nietypowy rodzaj korony, składający się z trzech koron nakładających się na siebie. W czasach awiniońskich jej kształt uległ wydłużeniu. Od 1600 r. wprowadzono monetę z czystej miedzi o wartości 1 baiocchi, a papież Paweł V (1605–1621) wyemitował monetę ze złota o wartości 4 scudo. W drugiej połowie XVIII w. Włochy nie stanowiły jednolitego państwa, w związku z tym nie miały także wspólnej waluty.
więcej | Czerwiec
Piotr Paszkowski
Patrz?c na statystyki zatrudnienia mo?na by doj?? do wniosku, ?e Polska jest najbogatszym pa?stwem Unii Europejskiej. W kraju nad Wis?? tylko 57% ludno?ci w wieku produkcyjnym (pomi?dzy 15 a 65 rokiem ?ycia) pracuje, co oznacza, ?e ka?dy zatrudniony Polak ma na utrzymaniu Polaka niepracuj?cego, ale zdolnego do pracy. W przetaczaj?cej si? fali strajków ?elaznym postulatem poszczególnych grup zawodowych jest ??danie prawa do wcze?niejszej emerytury. Wachlarz argumentów przytaczanych za ustanowieniem takiego przywileju jest tak szeroki, ?e opisanie wszystkich przes?anek zaj??oby opas?? ksi?g?. Niestety, ??daj?cy praw dla siebie nie mówi? wprost, ?e adresatem ich oczekiwa? jest owe 57% b?d?cych „sponsorami” bez prawa wp?ywu na decyzje.
więcej | Czerwiec
Andrzej Kuśmierczyk
W dniu 19 maja br. w ramach wystawy Manufaktura Robotów odbyło się na wydziale IFE (International Faculty of Engineering) Politechniki Łódzkiej seminarium pt. „Czy jesteśmy gotowi na społeczeństwo robotyczne?”. Wygłoszono dwa referaty; prof. Edward Jezierski, kierownik Zakładu Sterowania Robotów w Instytucie Automatyki PŁ, omówił techniczne aspekty współpracy robotów i ludzi, a nasz Autor, psycholog Andrzeja Kuśmierczyk, nakreślił swoją wizję rozwoju robotów i przedstawił relacje pomiędzy psychologią a robotyką. Poniższy tekst dotyka niektórych zagadnień poruszonych w czasie tego spotkania Otaczający nas świat jest sztuczny, stworzony ręką człowieka.
więcej | Czerwiec
Pierwszy Mark Andy zainstalowany przez Digiprint
W kwietniu br. firma Digiprint zainstalowała w krakowskiej firmie SKK – Systemy Kodów Kreskowych SA maszynę NEW Mark Andy 2200. Jest to pierwsza tego typu maszyna w nowo utworzonej drukarni. NEW Mark Andy 2200 to unowocześniona konstrukcja o wszechstronnych możliwościach. Do każdego z trzech typów maszyn (typ L, XL, XLS) można wybrać dodatkowe akcesoria. Nowością jest wersja serwo. Nowy Mark Andy 2200 ma ulepszone parametry techniczne: zwiększoną prędkość druku (standardowo 154 m/min, opcjonalnie 230 m/min), podwyższoną moc silnika, unowocześniony odwijak i nawijak, wymienialne kasety, wyższą prędkość suszenia, zwiększoną produktywność. Maszyna ma otwartą konstrukcję modułową, to znaczy, że można ją rozbudować do 12 kolorów i można dodawać w przyszłości wyposażenie, w zależności od potrzeb. Na świecie sprzedano 3000 maszyn tej rodziny, co daje jej pier wsze miejsce wśród maszyn fleksograficznych wąskowstęgowych. Digiprint jest dystrybutorem firmy Mark Andy i Comco od stycznia 2007. Mark Andy jest amer ykańskim producentem najwyższej jakości maszyn fleksograficznych, specjalizującym się w produkcji zaawansowanych technologicznie urządzeń do druku etykiet i opakowań.

Raport i konferencja DTechEx na temat RFID
Raport na temat rynku RFID
Firma IDTechEx, z siedzibą w Cambridge w Wielkiej Brytanii, która specjalizuje się w tworzeniu technologii elektroniki drukowanej, stosowaniu tagów i etykiet typu RFID, zajmuje się doradztwem technicznym i biznesowym, prowadzi konsultacje oraz działalność wydawniczą, ogłosiła raport zawierający analizę rynku RFID oraz prognozy dotyczące jego rozwoju w latach 2008–2018. Jak wynika z przeprowadzonych przez specjalistów badań, całkowita war tość r ynku RFID, z uwzględnieniem kart, etykiet, tagów, czytników oraz sektora usług i softwaru, pod koniec 2008 roku będzie wynosiła 5,29 biliona dolarów, odnotuje zatem 0,26-bilionowy wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. Kwota ta wynika przede wszystkim z projektów dotyczących transportu międzynarodowego oraz bezdotykowych dowodów tożsamości (jako przykład mogą posłużyć Chiny, w których niemal każdy obywatel został już wyposażony w kartę identyfikacyjną RFID), obowiązkowe zabezpieczanie tagiem bagażu w Stanach Zjednoczonych czy też coraz bardziej popularne znakowanie trzody chlewnej i owiec. W związku z gwałtownym wzrostem zapotrzebowania na systemy RFID w różnych sektorach rynku światowego w następnym dziesięcioleciu przewidywany jest trzystukrotny wzrost całkowitej war tości r ynku RFID. Będzie się on wiązał przede wszystkim z rozwojem software’u i sektora usługowego. Badania przeprowadzone do 2007 roku pokazały, że tagi były najczęściej stosowane w biletach, banknotach (880 milionów), do znakowania palet (225 milionów)oraz zwierząt i książek (140 milionów). Od 2008 roku przewidywana jest gwałtowna zmiana kierunku rozwoju rynku – najwięcej inwestycji ma być w sektorach związanych z bezpieczeństwem (karty identyfikacyjne, paszporty) i transportem (karty wstępu, bilety). Konferencja IDTechEX RFID Europe 2008 W dniach 30 września – 1 października br. firma IDTechEX organizuje w Cambridge w Wielkiej Brytanii kolejną z cyklu konferencję RFID Europe. W ubiegłym roku uczestniczyło w niej ponad 350 gości z całego świata, a 60 specjalistów z branży wygłosiło swoje referaty. Tematem przewodnim tegorocznego, dwudniowego spotkania będą zagadnienia związane z technologią Active RFID, RTLS, NFC oraz problematyka sieci sensorycznych. Tym właśnie zagadnieniom poświęcony zostanie pierwszy dzień spotkania – uczestnicy wysłuchają referatów dotyczących między innymi bezczipowych etykiet RFID, zapotrzebowania na systemy opar te na falach radiowych na ogólnoświatowych r ynkach, z wyszczególnieniem konkretnych sektorów, czy integracji międzysystemowej. Będą mieli również możliwość zwiedzenia wystawy towarzyszącej konferencji. Na kolejny dzień przewidziany został panel dyskusyjny – eksperci podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem ze zgromadzonymi gości, wymienią również uwagi dotyczące przyszłości elektroniki drukowanej, tagów i etykiet typu RFID na r ynku międzynarodowym.
więcej | Czerwiec | Aktualności

  | < 1 >  2  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o