Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się

Wrzesień


Jubileusz 40-lecia Muzeum Papiernictwa
Rok 2008 jest dla Muzeum Papiernictwa szczególny. Przed 40 laty – 26 lipca 1968 r. w dusznickim młynie papierniczym udostępniono pierwsze ekspozycje prezentujące dzieje papiernictwa. Trwające cały rok obchody jubileuszu odbywają się pod patronatem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Marszałka Województwa Dolnośląskiego. Najważniejsze wydarzenia jubileuszowe to: Święto Papieru organizowane w Dusznikach Zdroju (26–27 lipca) i we Wrocławiu w Arsenale (2–3 sierpnia), Międzynarodowa wystawa artystów papieru „Blowing in the wind” udostępniona w Dusznikach Zdroju od 26 lipca, wystawa Teresy Windyki pt. „Drukarskie techniki zdobienia papierów i tkanin” (wrzesień–grudzień) oraz Konferencja Jubileuszowa. To ostatnie wydarzenie odbędzie się 10 października w nowo powstałej sali wystawienniczo-konferencyjnej, utworzonej w 2008 r. w pomieszczeniu dawnej suszarni papieru. Podczas konferencji Muzeum zostanie odznaczone Medalem Gloria Artis – Zasłużony Kulturze, przyznanym naszej instytucji przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za całokształt działalności na rzecz kultury polskiej. Dzięki wysiłkom dusznickich muzealników w zakresie ochrony zabytkowego młyna papierniczego w Dusznikach Zdroju obiekt ten jest dziś jednym z najcenniejszych zabytków techniki w Polsce, przyćmiewającym swym pięknem wiele dworów i pałaców. W Muzeum zgromadzono bezcenne zbiory: m.in. największą w świecie kolekcję papierów ze znakami wodnymi z polskich młynów papierniczych, przepiękny zbiór zabytkowych przyrządów do badania właściwości papieru oraz niespotykane już urządzenia papiernicze, drukarskie i introligatorskie. Od chwili otwarcia w Muzeum Papiernictwa pierwszych wystaw jest ono jedną z największych atrakcji Dolnego Śląska (do połowy 2008 r. zwiedziło je ponad 1,7 mln osób). Powstało tu blisko 70 wystaw czasowych, które były prezentowane w kraju i za granicą. Wysoko ceniona jest oferta edukacyjna Muzeum, skierowana do zwiedzających w każdym wieku; można tu nie tylko zapoznać się z historią papieru, ale również własnoręcznie wykonać arkusze, które mogą być niepowtarzalną pamiątką z pobytu w tym unikatowym młynie papierniczym. Dyrektor Muzeum dr hab. Maciej Szymczyk

Recykling i przetwarzanie surowców
Międzynarodowe Zrzeszenie Przedstawicieli Przemysłu Farbiarskiego (International Association of the Deinking Industry) IGENDE z siedzibą w Wiedniu organizuje jesienią tego roku seminarium, którego myślą przewodnią będzie wdrażanie najnowocześniejszych metod recyklingowych w procesy produkcyjne związane bezpośrednio z przemysłem poligraficznym. Spotkanie odbędzie się 30 września 2008 w centrum seminaryjnym Seminarzentrum am Spiegeln, przy ulicy Johanna Hörbigera Gassego 30 w Wiedniu. Wysokiej specjaliści wygłoszą serię wykładów dotyczących jakości przetwarzanych surowców wtórnych i możliwości ich efektywnego wykorzystania, najnowocześniejszych – ekologicznych farb drukowych i niwelowania ich negatywnego wpływu na środowisko naturalne. Prelegenci wygłoszą również opinie dotyczące odbarwiania odpadów. Wykłady będą wygłaszane w języku angielskim, jednak w razie potrzeby będzie dostępne tłumaczenie symultaniczne. Liczba uczestników jest ograniczona – zgłoszenia przyjmowane są do 16 września – formularze zgłoszeniowe nadesłane w późniejszym terminie nie zostaną uwzględnione przez organizatora. Więcej informacji – na stronie internetowej: http//www.ingede.org.

Pielgrzymka Poligrafów
Polskie Bractwo Kawalerów Gutenberga zaprasza na Środowiskową Pielgrzymkę Poligrafów i Wydawców na Jasną Górę. Uroczystości zaplanowano na niedzielę 5 października 2008 r. Rozpoczęcie o godzinie 12.00 Mszą Św. w Kaplicy Cudownego Obrazu Matki Boskiej Jasnogórskiej. W czasie mszy zostanie przejęty i poświęcony sztandar PBKG. Po zakończeniu ceremonii uczestnicy pielgrzymki spotkają się w Sali Jana Pawła II, gdzie wysłuchają wystąpień zaproszonych gości. Spotkanie to jest początkiem tradycji dorocznych pielgrzymek środowiska poligraficzno-wydawniczego, które będą od tej pory rok rocznie organizowane w pierwszą niedzielę października. W związku z wyjątkowo uroczystym charakterem przedsięwzięcia PBKG proponuje, aby firmy branży poligraficzno-wydawniczej zaoferowały możliwość uczestnictwa w pielgrzymce szerokiej rzeszy swoich pracowników i ich rodzin. Kancelaria Bractwa gotowa jest pomóc w zamówieniu posiłków i koordynacji przebiegu uroczystości, nie będzie jednak w stanie pokryć kosztów wynajmu autobusów, więc prosi o załatwienie tej kwestii we własnym zakresie. Firmy i osoby prywatne zainteresowane uroczystością są proszone o kontakt do dnia 19 września br. z Jolantą Wyszyńską, tel: 022 652 18 84, e-mail: jwyszynska@bractwogutenberga.pl
więcej | Wrzesień
Pierwsza polska instalacja maszyny KBA 74 Karat
W drukarni Poppart z Bielska-Białej rozpoczęła pracę pierwsza na polskim rynku półformatowa maszyna offsetowa z wbudowanym systemem naświetlania płyt – KBA 74 Karat. Jej instalacja wpłynęła na ponad dwukrotne zwiększenie mocy produkcyjnych firmy, specjalizującej się w drukowaniu różnego rodzaju materiałów reklamowych. Maszyny KBA 74 Karat były jednymi z pierwszych na rynku urządzeń offsetowych pracujących w technologii bezwodnej, z wbudowanym systemem naświetlania płyt. Dziś są jedynymi dostępnymi w sprzedaży maszynami typu DI (Direct Imaging) pozwalającymi na pracę w formacie B2, a ich produkcja odbywa się w zakładach KBA w Radebeul. W drukarni Poppart została uruchomiona maszyna pracująca wcześniej w niemieckiej firmie Vignold Group, będącej jednym z zakładów referencyjnych KBA w zakresie urządzeń z rodziny KBA 74 Karat. Szefowie bielskiego przedsiębiorstwa, Rafał Szymański i Wojciech Zarębski, zapewniają, że o jej instalacji myśleli już od dawna. „Działalnością poligraficzną z prawdziwego zdarzenia zajmujemy się dopiero od czterech lat – mówi Rafał Szymański. – I niemal od początku bazujemy właśnie na technologii DI, tj. połączeniu maszyny drukującej z naświetlarką do płyt. Do tej pory korzystaliśmy z urządzenia w formacie B3, jednak już niedługo po jego instalacji wiedzieliśmy, że naszym kolejnym krokiem będzie maszyna półformatowa. A ponieważ na dzień dzisiejszy jedynym dostawcą oferującym je w interesującej nas klasie formatowej jest firma KBA, mieliśmy niezwykle ułatwiony wybór. Do jej ostatecznego zakupu przekonały nas odwiedziny w fabryce w Radebeul i wykonane tam testy”. W rezultacie w maju br. w drukarni Poppart rozpoczęła pracę czterokolorowa maszyna KBA 74 Karat. Właściciele firmy bardzo chwalą dokonaną inwestycję. „Przede wszystkim od dawna jesteśmy wielkimi zwolennikami
technologii DI – mówi Wojciech Zarębski. Maszyna ma kompaktowe gabaryty i oferuje ‘dwa w jednym’, łącząc funkcję naświetlarki CtP i urządzenia drukującego. Dzięki produkcji płyt bezpośrednio w maszynie zapewnia idealne pasowanie i krótki czas przygotowania do druku: od momentu wysłania pliku do RIP-a do pojawienia się pierwszej odbitki nakładowej mija około 12 minut. Wspomnianą odbitką nakładową często jest już piąty-szósty arkusz, co znacznie minimalizuje ilość strat w papierze i pozwala na wykorzystanie KBA 74 Karat jako proofera. Ważną zaletą maszyny jest możliwość obsługi przez jedną osobę, która zajmuje się także drobnymi pracami serwisowymi. Maszyna ma wbudowany modem umożliwiający zdalną diagnostykę i natychmiastową pomoc techniczną za pośrednictwem systemu Karat Hotline”. Szefowie Poppartu podkreślają, że z uwagi na brak paserów maszyna KBA 74 Karat oferuje większy obszar zadruku. Wynosi on 510×735 mm, przy maksymalnym formacie arkusza 520×740 mm. Urządzenie pozwala na zadrukowywanie różnego rodzaju podłoży o grubości z zakresu 0,06–0,3 mm (opcjonalnie do 0,5 mm; i takie prace firma Poppart również wykonuje). KBA 74 Karat pracuje z prędkością nominalną 10 tys. ark./ godz. i wykorzystuje płyty termiczne Presstek PEARLdry oraz modyfikowane farby (znajdujące się w specjalnych dwukilogramowych kartuszach, wymienialnych nawet podczas drukowania), dedykowane dla offsetu bezwodnego. Maszyna pozwala na uzyskanie arkuszy nakładowych już po kilku pierwszych odbitkach. Oszczędności przy tak niewielkiej ilości makulatury rozruchowej są szczególnie dostrzegalne przy zadrukowywaniu drogich podłoży drukowych, np. tworzyw sztucznych. Kompaktowe gabaryty KBA 74 Karat, z których zadowoleni są szefowie firmy Poppart, wynikają z niekonwencjonalnej budowy urządzenia. Po jednej stronie maszyny umieszczono zespoły drukujące i krótki zespół farbowy Gravuflow, podczas gdy z drugiej znajdują się nakładak i system wykładania. Operator steruje maszyną za pośrednictwem znajdującej się przy wykładaniu konsoli, której „mózgiem” jest system Brisque, oryginalne rozwiązanie firmy Scitex. W części związanej z CtP maszyna jest wyposażona w dwie głowice termiczno-optyczne (każda z nich składa się z 40 diod laserowych), naświetlające formy drukowe bezpośrednio na cylindrach. Maksymalna liniatura odwzorowania wynosi 80 l/cm, a zakres rozdzielczości 1524–3556 dpi. Po uruchomieniu maszyny KBA 74 Karat moce produkcyjne Poppartu, przede wszystkim z uwagi na format i prędkość urządzenia, wzrosły ponad dwukrotnie. „Dzięki temu jesteśmy w stanie szybciej wykonać zlecenia, realizując motto firmy brzmiące ‘Ekspresowa drukarnia offsetowa’. Często zdarza się, że wykonujemy prace ‘na wczoraj’, dlatego jesteśmy bardzo zadowoleni z pojawienia się maszyny KBA 74 Karat w naszym parku sprzętowym. Co więcej, oferuje ona wyższą jakość druku niż poprzednio stosowane przez nas urządzenia, co zauważyli także klienci” – mówi Rafał Szymański. Przy kompleksowej obsłudze niezwykle pomocna jest też bogato wyposażona introligatornia firmy, w której skład wchodzą m.in.: dwie krajarki, złamywarka, urządzenie do oprawy zeszytowej, zszywarka, urządzenie do foliowania papieru i kartonu, maszyna do wykrawania, bigówka, perforator itd. Drukarnia Poppart obsługuje przede wszystkim firmy z Podbeskidzia, zarówno agencje reklamowe, jak i klientów bezpośrednich; zdarzają się też zlecenia z innych drukarń. Asortyment wykonywanych prac jest bardzo szeroki i obejmuje: foldery, katalogi, plakaty, teczki i papiery firmowe, notesy, wizytówki, naklejki, kalendarze oraz różnego rodzaju druki akcydensowe. Nakłady realizowane przez Poppart także są bardzo zróżnicowane i wynoszą od kilkudziesięciu sztuk do 100 tys. egzemplarzy. Najczęściej, jak przyznaje Rafał Szymański, klienci zlecają druk w granicach od 1 do 10 tys. egzemplarzy. „Zainteresowanie obecnych, jak i nowo pozyskanych klientów, maszyną KBA 74 Karat wynika także z faktu, że dzięki niej wyraźnie obniżyliśmy koszty, a co za tym idzie: byliśmy w stanie zaproponować niższe ceny usług poligraficznych – podkreśla Wojciech Zarębski. – Uważamy, że koszty eksploatacyjne maszyny typu DI są na dzień dzisiejszy niższe od tych związanych ze stosowaniem ‘klasycznej’ maszyny offsetowej i systemu CtP. A jeśli do
tego dodać aspekt ekologiczny KBA 74 Karat, związany z faktem, że maszyna pozwala zminimalizować ilość odpadów, wyeliminować chemię i wodę oraz stosować farby w obiegu zamkniętym, możemy o niej mówić w samych superlatywach”.

„Tygodnik Powszechny” w Drukarni Polskapresse
Od 4 sierpnia br. „Tygodnik Powszechny” jest drukowany w najnowocześniejszej w Polsce i Europie Drukarni Polskapresse Sosnowiec. Nowe oblicze gazety gwarantuje nowoczesna technika druku maszyny Colorman 4-1. Pierwsze numery „Tygodnika Powszechnego” zostały wydrukowane w Drukarni w Sosnowcu 4 sierpnia br. Pismo jest drukowane w nowoczesnej technologii hybrydowej – heatset i coldset, dzięki czemu zyskało bardziej magazynowy charakter. Nowy tygodnik jest drukowany w mniejszym niż dotychczas formacie. Colorman 4-1 to nowoczesna hybrydowa maszyna drukująca w dwóch technikach: coldsetowej i heatsetowej. W Europie znajdują się tylko dwie takie maszyny – drugą dysponuje wydawca El Mundo w Madrycie. Drukarnia w Sosnowcu to najnowsza inwestycja Grupy Wydawniczej Polskapresse ulokowana w Katowickiej Strefie Ekonomicznej. Drukarnia posiada offsetową maszynę najnowszej generacji Colorman 4-1 firmy manroland, która dzięki hybrydowej budowie umożliwia jednoczesny druk w technice coldset i heatset. Maszyna zapewnia w pełni cyfrową technologię przygotowania materiałów, druk zwojowy w technice coldset i heatset, łączenie w jednym grzbiecie obu technik oraz możliwość szycia i obcinania w linii, co daje gotowy, wykończony produkt prosto z maszyny. W drukarni pracuje pięć zespołów coldset i jeden heatset, co umożliwia druk w jednym grzbiecie nawet 96 stron. Maszyna osiąga prędkość 86 tys. egzemplarzy na godzinę, a liczba wydrukowanych egzemplarzy miesięcznie to ok. 35 mln. Całkowity koszt nowej inwestycji wyniósł ponad 100 mln zł. Drukarnia w Sosnowcu jest szóstą drukarnią Polskapresse Oddział Poligrafia, który od marca 2008 roku został wydzielony z Polskapresse. Wszystkie drukarnie Polskapresse Oddział Poligrafia drukują średnio 5 milionów gazet tygodniowo.

Najnowsze instalacje Wolff Trading
W lipcu br. w drukarni Wowo w Łodzi zainstalowano dwie pełnoautomatyczne linie do sitodruku i laminowania. Jako pierwsza została dostarczona i uruchomiona sitodrukowa maszyna cylindryczna WT 1020 chińskiej produkcji, która jest w pełni zautomatyzowaną linią do wybiórczego lakierowania i drukowania farbami UV na papierze oraz na kartonie. Konstrukcja maszyny WT 1020, oparta na sprawdzonych rozwiązaniach i dostosowana do europejskich norm jakościowych, łączy w sobie precyzję i wysoką wydajność stanowiąc znakomitą alternatywę dla maszyn zachodnich producentów. Maszyna oferuje najwięcej możliwości w lakierowaniu UV off-line: lakierowanie po pełnej powierzchni i wybiórczo na szerokiej gamie podłoży z jednoczesnym stosowaniem różnego rodzaju lakierów UV (reliefowy, strukturalny, pigmentowy). Jej instalacja wpłynęła na ponaddwukrotne zwiększenie mocy produkcyjnych firmy w uszlachetnianiu druku, przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów uszlachetniania. Następną maszyną uruchomioną w tej drukarni przez firmę Wolff Trading jest nowoczesny, wysoko wydajny termolaminator Voyager w formacie do B1. Urządzenie wyposażone jest w wodny, bardzo stabilny system podgrzewania kalandra i podajnik pozwalający na umieszczenie stosu papieru do wysokości 1 m. Voyager wyróżnia się znakomitą wydajnością połączoną z niskimi kosztami laminowania. Instalacja i rozruch wykonany został przez serwis firmy Wolff Trading. Właściciel firmy Wowo, Włodzimierz Skonieczka, bardzo wysoko ocenia dokonaną inwestycję i walory zakupionych maszyn, w tym: skrócenie czasu przygotowania ich do pracy i możliwość obsługi każdej z nich przez jednego pracownika. Maszyny charakteryzują się kompaktowymi gabarytami,
co sprawia, że bez problemu zostały wkomponowane w całokształt parku maszynowego drukarni. Pozwalają one na uzyskanie arkuszy nakładowych już po kilku, kilkunastu poprowadzonych odbitkach. Oszczędności dzięki niewielkiej ilości makulatury rozruchowej są szczególnie dostrzegalne przy uszlachetnianiu drogich podłoży drukowych. Szybkość i łatwość obsługi maszyn sprawia, że tzw. prace „na wczoraj” nie stanowią większego problemu. Obecnie drukarnie robią wszystko, aby zwiększyć konkurencyjność na rynku i nie zlecać uszlachetniania poza własną firmą. Co więcej, oferują w ten sposób klientowi wyższą jakość prac poprzez własny nadzór, poczynając od procesu druku, a kończąc na uszlachetnianiu. Liczy się bogactwo wyposażenia introligatorni, w której muszą znaleźć się obowiązkowo, między innymi: urządzenie do foliowania papieru i kartonu, maszyna do lakierowania farbami UV. Firma Wolff Trading, oprócz pełnej gamy maszyn z zakresu sitodruku i foliowania, posiada w swojej ofercie materiały dla drukarń offsetowych i fleksograficznych, a także dla zakładów uszlachetniania druku: termofolie, folie do laminowania na zimno, do hot-stampingu oraz obciągi, w każdej ilości i rozmiarze. Firma zapewnia pełną obsługę serwisową sprzedawanych maszyn do lakierowania UV i do termolaminacji.
więcej | Wrzesień
Rozmowa z Januszem Mazurczakiem, Dyrektorem Projektu Międzynarodowego Salonu Techniki Pakowania i Logistyki Taropak, organizowanego przez Międzynarodowe Targi Poznańskie
Świat DRUKU: W tym roku Taropak świętuje jubileusz 35-lecia. Jak określiłby Pan jego rolę w ciągu tych lat? Czym różnią się obecne targi od tych organizowanych ćwierć wieku temu?
Janusz Mazurczak: Pierwszy raz branża opakowaniowa spotkała się w Poznaniu w 1973 roku. W tym samym czasie Taropak został członkiem Konfederacji Organizatorów Targów Opakowań COPE (Confederation of Organisers of Packaging Exhibitions), która skupia obecnie największe na świecie targi opakowaniowe. W pierwszej edycji Salonu wzięło udział 35 wystawców z 9 krajów. Polskę reprezentowały głównie Izby Handlu Zagranicznego i Zjednoczenia Przedsiębiorstw Państwowych – jedyne instytucje, które mogły w owych latach utrzymywać kontakty handlowe z zagranicą. Obecnie Taropak to jedno z największych wydarzeń specjalistycznych w Europie; uczestniczy w nim blisko 800 wystawców, reprezentujących 31 krajów. Od początku Salon był miejscem prezentacji najnowszych opakowań, technologii i usług. Dzisiaj targi stanowią doskonałą platformę wymiany doświadczeń oraz informacji na temat branży i prognoz na przyszłość. To także szansa na nawiązywanie kontaktów owocujących udanymi kontraktami i możliwość oceny kondycji rynku czy porównania konkurencyjnych ofert. Międzynarodowy Salon 2008 to targi prawdziwych nowości. Swoimi innowacjami technologicznym pochwali się prawie 100 wystawców. Łącznie zaprezentowanych zostanie 250 nowości targowych – prawie trzy razy więcej niż w 2006 roku. Taropak jest marką dobrze rozpoznawalną na świecie, przyciąga coraz większą liczbę zwiedzających z niemal wszystkich kontynentów. Mamy nadzieję, że podjęte działania i wspólny wysiłek sprawią, że tegoroczny Taropak potwierdzi status jednego z najważniejszych spotkań branży opakowaniowej w Europie.
więcej | Wrzesień
Flexo Tour zorganizowana podczas trwania targów drupa cieszyła się większym zainteresowaniem niż początkowo zakładali organizatorzy. Firmy należące do stowarzyszenia Flexo4all (Bobst, Comexi, Degraf, DuPont, Eckart, EskoArtwork, Fischer & Krecke, Gallus, Gidue, Sun Chemical, Lohmann Tapes, Omet, Praxair, Rotatek, Siegwerk, Soma, Tesa, Uteco, Windmöller & Hölscher) zorganizowały prawdziwą podróż po świecie fleksografii, aby ułatwić odwiedzającym odnalezienie stoisk najbardziej odpowiadających ich oczekiwaniom. Ze względu na to, że fleksografia odgrywa coraz większą rolę na rynku poligraficznym, 19 firm z różnych krajów stworzyło sojusz Flexo4All. Zrzeszenie jest wzorowane na tym sprzed 20 lat – Flexo the Alternative – któremu wówczas przewodniczyła firma DuPont Packaging Graphics (DuPont Cyrel). Poszczególni przedstawiciele stowarzyszenia promującego fleksografię i jej zalety dla przemysłu poligraficznego przedstawiali technologię flekso UV przede wszystkim jako proces przyjazny środowisku. Podążając ścieżkami wyznaczonymi przez Flexo4all goście targów mogli zaznajomić się z całą gamą rozwiązań dla szeroko pojętego przemysłu opakowaniowego: fleksodruk na różnorodnych typach podłoża, takich jak na przykład aluminium, papier, cienki karton albo gruba tektura falista, wykorzystanie różnych typów farb itd. Firmy zrzeszone we Flexo4all połączyły siły, aby podzielić się swoim doświadczeniem, udostępnić zaawan-sowane technologie i zaprezentować szeroki zakres dostępnych zastosowań fleksografii, skupiając się na zwiększeniu produktywności, zminimalizowaniu strat, skutecznym wykorzystaniu dostępnych środków i przyjaznej środowisku produkcji opakowań. Oczywiście na ogromnym terenie drupy znalazło się miejsce także dla prezentacji oferty firm spoza Flexo4all oferujących produkty i rozwiązania na potrzeby flekso. Niektóre nowości dla flekso przedstawione zostały wśród innych „gwiazd” targów drupa w dodatku do numeru letniego „Świata DRUKU”. Przedstawiliśmy na jego łamach ofertę firm:
• Apex (m.in. nowe wałki dozujące w technologii Generic Transfer; struktury UniCorr i UniFlex), Lead Lasers, AKL Flexo Technik, Meech, Harris & Bruno, EcoGraph
• Fisher & Krecke z grupy Bobst – 10-kolorowa maszyna flekso FP 16S-10 z systemem SMARTGPS
• Sun Chemical i Comexi – technologia WetFlex (patrz str. 36 bieżącego wydania)
• tesa tape (m.in. linia produktów EasySplice FilmLine, do produkcji opakowań giętkich)
• Uteco – maszyna flekso Diamond HP 808
• Windmöller & Hölscher – maszyna flekso Miraflex C (patrz str. 44 bieżącego wydania)
• Mac Dermid – nowe płyty, rozwiązanie LiquidfleX, CtP do opakowań.
więcej | Wrzesień
Japońska filozofia zarządzania produkcją Kaizen zakłada, że doskonalenie produktu jest procesem ciągłym i nieustannym. Poprawy wymagają dotychczasowe niedociągnięcia w produkcie, korzysta się także z zaobserwowanych błędów i niedoskonałości w produktach konkurencji. Z założeń tej filozofii skorzystała firma Asahi wprowadzając na rynek nową płytę Asahi SF. Uniwersalna Płyta występuje w dwóch wersjach: do technologii analogowej – SF, do technologii cyfrowej – DSF. Budowa obu wersji jest identyczna, płyta DSF oczywiście zawiera dodatkowo czarną maskę. Opracowany w laboratoriach Asahi fotopolimer wchodzący w skład płyty powoduje, iż podczas druku płyta w całym zakresie tonalnym zachowuje się jak płyta twarda, natomiast w miejscach aplowych przyjmuje charakterystykę płyty miękkiej. Zaleta to brak problemów podczas druku z separacjami zawierającymi dużą ilość drobnych elementów, jak i apli. Aple są czyste, wyraziste, nasycone, bez zjawiska przesiania. Płyta polecana do druku zarówno na papierze, jak i na folii. Dlatego może nosić szczytne miano płyty uniwersalnej. Coś dla przygotowalni Czarna maska na płycie Asahi DSF ma znacznie większą gęstość aniżeli maska na płytach konkurencji. Dlatego też przed naświetleniem płyty w naświetlarce doskonale chroni przed wpływem światła UV. Dodatkowo charakteryzuje się dużą odpornością na zarysowania, załamania płyty i inne czynniki mechaniczne.
więcej | Wrzesień
Prawidłowe zdefiniowanie barwy sposobem na efektywną pracę
Firmy poligraficzne działające w obszarze fleksodruku stoją w obecnych czasach przed dylematem – koszty produkcji stale rosną, ponieważ coraz wyższe są ceny surowców, zwłaszcza pochodnych gazu i ropy, natomiast klienci mają z każdym rokiem większe wymagania co do jakości wykonania poszczególnych prac. Na całym świecie dominuje tendencja, by druk był coraz bardziej ekologiczny, co wydaje się uniemożliwiać lepszą jakość druku na wszelkiego rodzaju podłożach. Problem staje się jeszcze poważniejszy, gdy producenci chcą przy tym obniżać koszty. Nowe rozwiązanie:
Wet-on-Wet Trapping Electron Beam
więcej | Wrzesień
Wojciech Barabasz
Holendrzy od lat zajmują się „zarządzaniem wodą”. Ich doświadczenia pozwalają odpowiednio prowadzić i rozdzielać wody w kanałach na płaskim terenie. Podstawowa metoda wykorzystywana do „zarządzania wodą” może być przeniesiona na powierzchnię wałka dozującego. Ten pomysł doprowadził firmę Apex do stworzenia unikalnego rozwiązania technicznego, które w przyszłości może doprowadzić do całkowitego wyeliminowania współczesnych cylindrów rastrowych.
Materiał i struktura warstwy zewnętrznej
Już od 2005 roku Apex prowadzi prace rozwojowe nad stworzeniem nowego systemu dozowania farby dla druku fleksograficznego. Impulsem do poszukiwań był fakt, że klienci żądają od producentów cylindrów rastrowych coraz bardziej ekstremalnych zestawień gęstości rastru i pojemności, zaś możliwości technologiczne realizacji tych oczekiwań coraz bardziej się wyczerpują. Oznacza to, że ciągle jeszcze istnieją rezerwy w laserowym grawerowaniu wysokich gęstości rastru skojarzonych z dużymi pojemnościami, które umożliwiają drukarzom „jeszcze trochę” podnieść jakość druku. Jednak z drugiej strony coraz trudniej pogodzić to z zachowaniem innych własności, które wymagane są od cylindra rastrowego, jak żywotność czy łatwość czyszczenia. W Holandii w porę zauważono to zjawisko i podjęto wyprzedzające działania, które miały doprowadzić do zaproponowania odbiorcom nowej technologii. W wyniku badań powstała zupełnie nowa koncepcja dozowania farby – Genetic Transfer Technologii. Polega ona na powiązaniu holenderskich doświadczeń z obszaru „zarządzania wodą” z najnowocześniejszą technologią plazmową i laserową. Koncepcja prowadzi do powstania struktury przypominającej szereg esowatych kanalików mikroskopijnej wielkości. Rastry przepływowe znane są już od kilkudziesięciu lat. Ich wadą była ograniczona możliwość druku drobnych elementów.Nowe rozwiązanie posiada elementy, które pozwalają kontrolować przepływ, sama zaś struktura jest swoją wielkością dopasowana do najmniejszych punktów na formie drukowej. Aby można było zrealizować te teoretyczne założenia w rzeczywistości, musiała powstać nowa powierzchnia ceramiczna. Nie składa się ona jedynie z powszechnie stosowanych tlenków chromu. Obecnie mamy do czynienia z mieszaniną tlenków chromu i tlenków tytanu o odpowiednio dobranej wielkości ziarna. Dokładne informacje o zawartości tlenków tytanu chronione są tajemnicą. Powierzchnia ceramiczna, podobnie jak dotąd, grawerowana jest laserowo. Tutaj jednak kończy się podobieństwo. Do grawerowania stosuje się całkowicie nowy niskoenergetyczny laser. To, co graweruje laser, nie ma nic wspólnego ze znaną nam siatką kałamarzyków rastrowych. W nowej strukturze nie można wyodrębnić kałamarzyków. Chociaż głębokość struktury jest znacznie mniejsza niż dotychczas, możliwe jest nanoszenie równomiernych i grubych warstw farby. W porównaniu do współczesnych wałków rastrowych w eksploatacji pojawiają się różnice. Stosując wał rastrowy o wysokiej pojemności uzyskujemy przy druku powierzchni aplowych bardzo dobry wynik. Drobne elementy, jak kreski, pismo czy punkty rastrowe, drukowane z tej samej formy drukowej, na skutek zbyt dużej podaży farby ulegną szybko zabrudzeniu. Genetic Transfer Technologii pozwala nam inteligentnie zarządzać podażą farby. Nowe ukształtowanie powierzchni powoduje, że za pomocą jednego wałka dozującego obszary formy drukowej, które wymagają dużej ilości farby, np. elementy aplowe, tą oczekiwaną ilość farby otrzymują. Jednocześnie drobne elementy, jak kreski, pismo czy punkty rastrowe, otrzymują, odpowiednio do potrzeb, mniejsze ilości farby, co umożliwia osiągnięcie czystego druku detali.
więcej | Wrzesień
Świat DRUKU: Spółka Flexergis, znana do niedawna jako BAAD, jest obecnie częścią Grupy Ergis. Co to oznacza dla drukarni?
Jurand Skirzyński: To przede wszystkim większe bezpieczeństwo działania, poparte znacznie większymi możliwościami finansowymi. Posiadanie oparcia w notowanym na warszawskim parkiecie, jednym z największych na rynku polskim i wiodącym w Europie Środkowo-Wschodniej producencie wyrobów z PVC i PE, daje poczucie stabilizacji nawet w sytuacji wahań koniunktury. Powoduje zwiększenie siły rynkowej naszej spółki i możliwość wykorzystania efektów synergii. Współpracujemy z oddziałem w Oławie w zakresie zakupu folii OPP, korzystamy wzajemnie z posiadanego portfela klientów i przy pomocy Grupy rozwijamy eksport na rynku niemieckim. Uruchomiliśmy również kilka wspólnych projektów, z których jeden – zadruk twardej folii PVC produkowanej w zakładzie w Wąbrzeźnie – zaowocował dostawami do klientów.
ŚD: Od kiedy drukarnia specjalizuje się w produkcji opakowań giętkich? Jaki typ zleceń obecnie dominuje? Jak scharakteryzowałby Pan strategię marketingową firmy?
JS: Firma rozpoczęła działalność w roku 1991 jako Drukarnia BAAD. Początkowo drukowaliśmy metodą offsetu, jednak rosnąca konkurencja i spadająca rentowność w tej branży spowodowały, że właściciele zdecydowali się w 1996 r. na rozszerzenie działalności o druk flekso. Z perspektywy lat oceniamy, że był to „strzał w dziesiątkę”. Dziś Flexergis należy do najbardziej zaawanso-wanych technologicznie producentów opakowań zadrukowywanych fleksograficznie w Polsce. Produkujemy opakowania giętkie polipropylenowe (BOPP i PP), polietylenowe LDPE, poliestrowe PET, PVC, ich laminaty, a także zadrukowane opakowania z twardego PVC – w dużej mierze z przeznaczeniem dla przemysłu spożywczego. Działamy głównie w branży cukierniczej, produktów mrożonych, lodów i napojów, a także sypkich koncentratów spożywczych, przekąsek i galanterii śniadaniowej; od roku dostarczamy opakowania dla przemysłu tytoniowego. W zakresie offsetu oferujemy opakowania kartonowe dla przemysłu spożywczego, etykiety i naklejki samoprzylepne, wydawnictwa i materiały reklamowe. Te materiały są drukowane na 4-kolorowych maszynach offsetowych: Performa 74 firmy KBA Grafitec i Heidelberg Printmaster GTO54. Nasze działania ukierunkowane są na oferowanie zadruku najwyższej jakości w dobrej cenie, przy jednoczesnym zapewnieniu profesjonalnego serwisu i orientacji na coraz bardziej wymagającego klienta.
ŚD: W jaki sposób zorganizowana jest przygotowalnia do flekso?
Miłosz Zygmunt: Kompletną przygotowalnię CtP dostarczyła i zainstalowała firma Scorpio. W skład systemu wchodzą: naświetlarka Kodak Thermoflex Mid II, oprogramowanie ArtPro, Nexus RIP firmy Artwork Systems i linia do obróbki płyt fotopolimerowych Combi FIII. Mamy również dwa urządzenia do wykonywania cyfrowych odbitek próbnych: zainstalowaną wspólnie z całą linią drukarkę Veris opartą na technologii Multi-Drop Array i nowo zainstalowany system GMG Flexoproof wraz z drukarką Epson 4880. Ten drugi system pozwala uzyskaćna wydruku próbnym symulację punktów rastrowych wysokiej jakości, co znacznie ułatwia proces akceptacji druku na foliach. Nad obróbką graficzną i dostosowaniem projektów do technologii flekso pracuje doświadczona kadra naszych grafików.
więcej | Wrzesień
Blisko trzy lata temu drukarnia PPHU Pabex sp.j z Tych nawiązała współpracę z firmą 3M w zakresie taśm do montażu form drukowych. Firma Pabex powstała w 1992 roku, produkuje szeroką gamę barierowych laminatów wielowarstwowych i worków. Wytwarzane są metodą laminowania dowolne kompozycje folii, zgodnie z oczekiwaniami rynku i wysokimi standardami jakości, dotyczącymi wytrzymałości, barierowości i estetyki wykonania. Oferta obejmuje także folie z nadrukiem międzywarstwowym. Pabex jako pierwszy w Polsce z powodzeniem uruchomił produkcję laminatów barierowych wielowarstwowych do wielokrotnego otwierania i zamykania opakowania. PPHU Pabex to firma w 100% z polskim kapitałem. Zatrudnia stu pracowników. W 2005 firma wdrożyła systemy zarządzania jakością i otrzymała z Brukseli certyfikaty ISO 9001 i HACCP w zakresie produkcji i sprzedaży laminatów oraz opakowań z folii barierowych wielowarstwowych dla przemysłu spożywczego. W 2006 r. uruchomiono 8-kolorową maszynę fleksograficzną czeskiej firmy Soma Engineering pracującą w systemie gearless. W firmie pracują także dwa laminatory, cztery linie do produkcji worków i cztery krajarki. Poniżej rozmowa z Grzegorzem Wilkiem, szefem wydziału fleksodruku
w PPHU Pabex.
Zbigniew Kulczycki: Jakie zalety ma praca w takiej firmie jak Pabex?
Grzegorz Wilk: Płaska struktura organizacyjna firmy przekłada się na szybkość podejmowania decyzji, co bardzo się przydaje. Mam duży zakres niezależności, mogę bardzo elastycznie organizować pracę wydziału fleksodruku. Uczestniczymy w całym procesie powstawaniaopakowania: od przygotowalni przez nadruk i laminację po konfekcjonowanie. Drukujemy na maszynie flekso najnowszej generacji i korzystamy z materiałów najwyższej jakości. Możemy wciąż się rozwijać poprzez kontakt z najnowszymi osiągnięciami w zakresie produkcji opakowań i druku fleksograficznego. Aby być na bieżąco, bierzemy udział w targach
branżowych: drupa, interpack, Ipacima, Emballage, Taropak.
ZK: Wspomniał Pan o wysokiej jakości materiałów – od niej zależy wysoka jakość wykonywanej produkcji. W Państwa drukarni do montażu form używa się taśm piankowych 3M.
GW: Tak. Nasza firma stawia na najwyższą jakość końcowego wyrobu, czyli laminatu – nie ma tu miejsca na kompromisy, także jeśli chodzi o zakup środków pomocniczych takich jak pianki montażowe. Tak więc używamy wyłącznie produktów wiodących producentów, a takimi są pianki firmy 3M.ZK: Jakie dodatkowe korzyści wynikają ze stosowania taśm piankowych 3M?
GW: Specjalna struktura powierzchni taśmy z systemem kanalików umożliwiających usuwanie powietrza pomiedzy taśmą a płytą jest doskonałym rozwiązaniem, sprawdzającym się w praktyce jak żaden produkt, który dotychczas stosowaliśmy. Przy niezmiennych pozostałych komponentach taśma montażowa znacząco
wpływa na optymalizację i jakość produkcji. To właśnie jest wynikiemskoncentrowania się na doborze odpowiedniego produktu.
ZK: Obecnie firma 3M korzysta z nowego kanału dystrybucji materiałów poligraficznych, a mianowicie firmy CMR Polska. Jak wygląda ta współpraca i jak wpłynęła na Waszą obsługę?
GW: Nie mamy żadnych problemów. Wcześniej musieliśmy planować zakup taśm z większym wyprzedzeniem. Obecnie w ciągu właściwiejednej doby CMR realizuje nasze zamówienie. Jest to znacznie bardziej elastyczny model dostaw, bardzo dla nas wygodny, więc tak, jak najbardziej jesteśmy zadowoleni z tej współpracy.
ZK: Podsumowując: oferta firmy 3M jest dla Was najkorzystniejsza.
GW: Tak, po przetestowaniu i porówaniu wszystkich czynników decydujących o wyborze dostawcy pianek zdecydowaliśmy, że jest to dla nas po prostu najlepsze rozwiązanie, zarówno pod względem ekonomicznym, jakościowym, jak i wydajności samego produktu. Polecam wszystkim skonsultowanie się z przedstawicielem
firmy 3M i ustalenie warunków ewentualnej współpracy.
ZK: Dziękujemy za rozmowę.
więcej | Wrzesień
W dniach 5–6 czerwca br. firma Map Polska sp. z o.o. zaprosiła przedstawicieli przemysłu opakowaniowego na VII Warsztaty Szkoły Papieru. Szkolenie w ośrodku Farma Sielanka w Warce nad Pilicą było kolejną okazją do spotkania się z licznym gronem klientów zainteresowanych różnymi podłożami fleksograficznymi i materiałami opakowaniowymi. Podczas części szkoleniowej spotkania zaproszeni goście mieli okazję poszerzyć swoją wiedzę o tajnikach ekonomicznej produkcji opakowań z wykorzystaniem folii i materiałów samoprzylepnych oraz nowoczesnych sposobach pakowania. Spotkanie otworzyli Marek Pakosz, dyrektor operacyjny Map Polska, oraz Robert Bińkowski, dyrektor ds. rozwoju w Map Polska, odpowiedzialny za rozwój sprzedaży podłoży fleksograficznych. Następnie uczestnicy warsztatów wysłuchali prezentacji. „Energia w twoim opakowaniu – nowości w foliach OPP” – taki tytuł miało wystąpienie Vladimira Protasova z firmy ExxonMobil.
więcej | Wrzesień
Świat DRUKU: Jurmet był jedną z nielicznych polskich firm wystawiających się na targach drupa 2008. Jakie nadzieje wiązali Państwo z udziałem w tej imprezie i czy zostały one spełnione?
Robert Kwiatkowski: W targach drupa wzięliśmy udział po raz pierwszy. Udział w tych targach jest elementem naszej strategii mającej na celu wzrost eksportu – zamierzaliśmy poszerzyć sieć naszych przedstawicielstw o nowe kraje i cel ten osiągnęliśmy. Bezpośrednim efektem tych działań jest podjęcie rozmów handlowych z klientami zlokalizowanymi w krajach, do których dotychczas nie dostarczaliśmy naszych maszyn, jak chociażby Rumunia czy Francja. Drugim celem była bezpośrednia sprzedaż urządzeń do państw, które obsługujemy przez nasz dział handlowy. W tym obszarze również osiągnęliśmy pozytywne rezultaty. W efekcie targów w lipcu podpisaliśmy kilka interesujących kontraktów. Ponadto cały czas trwają rozmowyz innymi klientami. Muszę przyznać, że nie pamiętam tak pracowitego i obfitującego w kontakty okresu wakacyjnego.
ŚD: Od kiedy istnieje firma, jakie były początki jej działalności, w czym specjalizuje się obecnie i jakiego typu rynki obsługuje?
RK: Firma powstała w 1989 roku. Założycielem był mój ojciec Jerzy Kwiatkowski. Ojciec pracował jako główny mechanik w Toruńskich Zakładach Materiałów Opatrunkowych. Stworzył komórkę inwestycyjną, której zadaniem było konstruowanie pomocniczych urządzeń produkcyjnych. Po wprowadzeniu gospodarki wolnorynkowej w Polsce ojciec nie zastanawiał się ani chwili: zrezygnował z pracy w dużym zakładzie i zaczął wszystko od zera… W 1996 roku wylansowaliśmy markę Jurmet. W tym czasie powstały pierwsze produkty skonstruowane przez mojego ojca, np. wałki rozprężne. Ponieważ nasza oferta spotkała się z pozytywnym przyjęciem na rynku, zaczęliśmy produkować coraz bardziej skomplikowane urządzenia. Z firmy mechanicznej przeobraziliśmy się w firmę inżynieryjną. Obecnie nasz zakres produkcji obejmuje bobiniarki do cięcia wszelkiego typu materiałów opakowaniowych giętkich, przewijarki do produkcji czystych etykiet i do konfekcjonowania zadrukowanych etykiet, krajarki gilz oraz wałki rozprężne.
więcej | Wrzesień
W dniach 21–22 czerwca br. firma Wykrojniki Polskie zorganizowała szkolenie na temat zwiększenia wydajności w procesach sztancowania tektury litej i falistej. W warsztatach, które w tym roku cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem, wzięli udział przedstawiciele producentów opakowań oraz studiów projektowych wykrojników. Założona w 2005 roku firma Wykrojniki Polskie, z siedzibą w Poznaniu, już po raz trzeci zgromadziła międzynarodowe grono specjalistów, którzy przeprowadzili cykl wykładów dotyczących noży, kanałów bigowych, gumowania sklejki i blach milimetrowych. Wśród prelegentów znaleźli się: Agnieszka Weinert (Koskisen), Erik Berger (Martin Miller), Sebastian Nowak (A&M Niemcy), Serge Hombrouks (TSH-Niemcy) oraz Michał Tombiński (Tompak). Andrzej Włoch z Wykrojników Polskich był moderatorem dyskusji panelowych – pierwsza z nich dotyczyła oczyszczania dynamicznego, zaś temat drugiej brzmiał: wyklejka czy dokładanie tłoku.Organizatorzy zadbali również o to, by uczestnicy warsztatów mieli możliwość aktywnego spędzenia czasu miedzy kolejnymi wykładami, czemu służyła przede wszystkim lokalizacja szkolenia. Malownicza okolica leśniczówki w Brzedni (50 km od Poznania) stała się doskonałym miejscem dla przeprowadzenia różnych konkurencji sportowych – kilkunastoosobowe grupy rywalizowały ze sobą między innymi w strzelaniu, przeciąganiu liny i wspinaczce. W sobotni wieczór odbyło się uroczyste wręczenie nagród zwycięskim grupom oraz wspólne ognisko.
więcej | Wrzesień
Na targach drupa 2008 przedstawiono nowego, średniowstęgowego Gallusa ICS 670 HEI Performance, przeznaczonego do produkcji opakowań. Luksusowe opakowania wymagają najwyższej jakości druku i wykończenia, intensywnych kolorów i ekstrawaganckich efektów. Zmysłowe aplikacje działają nie tylko obrazem, ale także zapachem i subtelną fakturą. Maszyna Gallus ICS 670 potrafi w jednym przebiegu przetworzyć materiał wejściowy w gotowe opakowania klasy premium - przy minimalnej obsłudze, bez konieczności składowania palet pociętej tektury, a przy tym zajmując jedynie 30 m2 powierzchni. To prawdziwa rewolucja na rynku europejskim, na którym typowym rozwiązaniem jest drukowanie offsetowe arkuszy tektury, a następnie zaginanie opakowań w oddzielnym procesie. Gallusa ICS 670 zaprojektowano z myślą o produkcji średniego rozmiaru opakowań w średnich i długich seriach, przy założeniu wysokiego poziomu wartości dodanej.
więcej | Wrzesień
Wprowadzona na rynek w 2007 roku urządzenie Degrava DP-8500 to odpowiedź na wzrastające potrzeby firm w zakresie profesjonalnego druku wąskowstęgowego. Połączenie technologii amerykańskiej firmy Degrava Systems i sprawdzonych rozwiązań OKI Printing Solutions, znanego dostawcy rozwiązań do druku dla biznesu, pozwoliło stworzyć urządzenie wyznaczające nowe standardy w druku etykiet.Podstawę konstrukcji urządzenia do druku cyfrowego Degrava DP-8500 stanowią silnik oraz listwy światłoczułe LED wykorzystane w drukarce OKI C7350. Unikalna technologia wraz z profesjonalnym oprogramowaniem Degrava Pro Colour (DPC) sprawiają, że drukowanie etykiet stało się szybkie, proste i efektywne kosztowo także dla firm wykorzystujących różnorodne nośniki i drukujących w niskich nakładach. Niezależnie od tego, czy konieczne jest wydrukowanie jednej, czy też 10 tysięcy etykiet dziennie, DP-8500 sprosta temu zadaniu.
więcej | Wrzesień
Pierwsze targi interpack Processes and Packaging odbyły się w Düsseldorfie w 1958 roku. Zgromadziły wówczas 255 wystawców z 10 krajów świata, a odwiedziło je 32 000 gości. Wiosną tego roku, od 24 do 30 kwietnia, odbyła się jubileuszowa, 50. edycja tych największych na świecie targów opakowaniowych – w 17 halach wystawiały się 2744 firmy (w tym 33 z Polski) z 58 krajów, zaś liczba odwiedzających przekroczyła 179 000. Obchodom jubileuszu towarzyszyła wyjątkowa wystawa „50 Years interpack” ukazująca nie tylko historię targów, ale również zmiany trendów na różnych płaszczyznach rozwoju branży. Już same dane statystyczne wskazują na ogromny postęp, jaki dokonał się w branży opakowaniowej w minionym półwieczu. Erhard Rustler, przewodniczący targów interpack 2008: „W tym roku widoczne było rosnące zainteresowanie całymi liniami i techniką procesową”. Goście pochodzili ze 121 krajów świata – najliczniej reprezentowane były kraje Unii Europejskiej, Europy Środkowo–Wschodniej oraz Azji (Chiny, Indie). Mieli oni możliwość zapoznania się z najnowszymi osiągnięciami w zakresie maszyn pakujących oraz opakowań ze wszystkich grup materiałowych.
więcej | Wrzesień
Laminowanie odbitek jest stosowane coraz częściej. Celem tego artykułu jest przedstawienie metod laminowania i właściwości wykonanych laminatów. Jego część I została opublikowana w nr 6/2008 „ŚD”. W kolejnym artykule zostanie przedstawione laminowanie przy użyciu folii samoprzylepnych.
2.4. Laminowanie przy użyciu wosków
Laminowanie woskowe polega na pokryciu jednej folii stopionym (80°C) woskiem lub mieszaniną wosków i dociśnięciu jej za pomocą wałków ściskających z drugą folią lub z zadrukowanym podłożem. W ten sposób wykonuje się laminaty folii aluminiowej z celofanem, orientowaną folią polipropylenową i papierem, np. do produkcji opakowań dla masła, serów, gumy do żucia, cukierków i wyrobów czekoladowych. Wadą tego typu laminowania jest stosunkowo niska siła sklejenia.
2.5. Laminowanie przez wytłaczanie
Stopniowo wprowadza się tę metodę do zakładów poligraficznych. Wytłaczanie w czasie jednego procesu wielu (nawet do dziesięciu) warstw tworzy folię wielowarstwową. Metoda w porównaniu do konwencjonalnych metod laminowania charakteryzuje się:
• wyższą wydajnością, do 12 tys. m2/godz.
• większą ilością zużytej energii
• możliwością uzyskania cieńszych warstw, a tym samym tańszych laminatów
• możliwością uzyskania stosunkowo tanich laminatów wielowarstwowych o wymaganych właściwościach
• koniecznością większej powierzchni (ok. 300 m2) do ustawienia maszyny
• znacznie wyższą ceną zakupu maszyny.
3. Zasady doboru papieru, kartonu lub monofolii do laminatów
więcej | Wrzesień
Nieodpowiednie narzędzie to źródło strat ekonomicznych w każdym procesie przemysłowym. To element zakłócający organizację pracy i powodujący spadek wydajności pracownika ze względu na:
• stratę czasu na wykonywanie dodatkowych czynności
• wypadki eliminujące pracownika z cyklu produkcyjnego
• nadmierne zużycie narzędzi i uszkodzenie cennego materiału
• wzrost kosztów z tytułu odszkodowań i leczenia poszkodowanych w wypadkach.
W oparciu o analizę problemów występujących na różnych stanowiskach pracy opracowano normy (wymienione poniżej), które powinien spełniać nóż, by mógł zapewniać pracownikowi bezpieczeństwo podczas pracy:
• wytrzymała konstrukcja eliminująca niebezpieczeństwo awarii w trakcie pracy
• niewielki ciężar i wymiary zapewniające wygodę posługiwania się narzędziem i jego przechowywania
• możliwość posługiwania się nożem przez osoby prawo- i leworęczne
• wymiana ostrza bez dodatkowych narzędzi i skomplikowanego demontażu
• konstrukcja uniemożliwiająca pozostawienie noża z odsłoniętym ostrzem w obrębie stanowiska pracy.
więcej | Wrzesień
Barmey jest dynamiczną i innowacyjną firmą powszechnie znaną w środowisku fleksograficznym. Obecnie wkracza ze swoją ofertą do drukarń offsetowych. Podstawowym założeniem firmy jest prezentowanie spójnego i uzupełniającego się pakietu ofert wysokiej jakości produktów i usług przeznaczonego dla wiodących zakładów w branży. Głównym kierunkiem działalności firmy jest przedstawicielstwo Apex Group of Companies, przodującego producenta ceramicznych cylindrów rastrowych grawerowanych laserowo. Znajdują one zastosowanie w zespołach lakierujących maszyn offsetowym. Apex kojarzy się z najwyższą jakością i nowatorskimi rozwiązaniami. Dzięki unikatowej technologii laserowej i plazmowej ceramiczna struktura rastrowa zapewnia świetny transfer i jednocześnie ma dobre własności w zakresie czyszczenia.
więcej | Wrzesień
Producenci z Azji zdominowali tegoroczne targi drupa, które odbyły się wiosną w Düsseldorfie. W letnim numerze „Świata DRUKU” opisaliśmy już wybrane rozwiązania z oferty przedstawicieli chińskiego rynku poligraficznego – w tym wydaniu postanowiliśmy skoncentrować się na firmach japońskich, przede wszystkim (zgodnie z tematem przewodnim wrześniowego raportu podrupowego) na producentach drukujących maszyn offsetowych. Wśród wystawców na drupie znalazło się 43 reprezentantów Japonii, między innymi Hamada Painting Press, Horizon International, Japan Painting Machinery Association, Komori Corporation, Konica Minolta, Mitsubishi Paper Mills, Olympus Corporation, Ricoh Company, Ryobi Graphic Systems, Sakurai Graphic Systems i Shinohara Shoji.
Stoiska tych firm cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem wśród zwiedzających, których znaczny procent stanowili również Japończycy. Ostatnie dziesięć lat przyniosło bardzo intensywne zmiany na japońskim rynku poligraficznym – w 2006 roku szacunkowa wartość tej gałęzi przemysłu wynosiła ponad 7 bilionów jenów (wrzesień 2008: 100 jenów japońskich – 2,07 zł), w Japonii istniało wówczas 29 400 firm, które zatrudniały niespełna 360 tys. ludzi. Dla porównania – dziesięć lat wcześniej, w 1996, szacunkowa wartość branży wynosiła niecałe 9 bilionówjenów i co roku spadała przez kolejne dziewięć lat – liczba istniejących firm zmniejszyła się o 21%, zaś zatrudnionych o 27%. Według znawców branży na taki stan rzeczy miało wpływ wiele czynników – nastanie ery rozwiązań cyfrowych zmniejszyło wartość dodaną prepressu. Oszacowano, że japoński przemysł poligraficzny przez wprowadzenie druku cyfrowego stracił około 5 bilionów jenów. Negatywną rolę odegrał również znaczny spadek cen – w ostatnich 18 latach ceny zmalały o 24%, co przyniosło straty rzędu dwóch bilionów jenów. Jednak sytuacja ogólna na rynku nie wpłynęła negatywnie na wciąż polepszającą się jakość zarówno materiałów, jak i produktów poligraficznych. Po 1997 roku sprzedaż papieru wzrosła o 10%, zaś farb drukowych o ponad 40%. Według organizacji JAGAT (Japan Association of Graphic Arts Technology – Japońskie Stowarzyszenie Technologii w Przemyśle Poligraficznym), w Japonii pracuje około 52 tys. maszyn poligraficznych, w tym 1500 offsetowych maszyn zwojowych, 5000 arkuszowych i 1700 zespołów do produkcji gazet. Jednak ponieważ druk zwojowy jest bardziej wydajny niż arkuszowy, 70% druków kolorowych w Japonii wykonywanych jest metodą zwojową. Odpowiednim parkiem maszynowym dysponuje jednak jedynie 460 firm, które stanowią niespełna 2% całego przemysłu poligraficznego w tym regionie. Moc produkcyjna rozwiązań zwojowych wzrastała w ciągu ostatniej dekady o 7% rocznie. Japoński przemysł starał się sprostać wciąż rosnącym wymaganiom światowego rynku – zwiększyła się przede wszystkim produkcja insertów gazetowych – JAGAT szacuje, że tendencja wzrostowa będzie utrzymywała się do roku 2015. Ważną rolę w rozwoju rynku odegrał wzrost liczby darmowych gazet i magazynów – w 2005 roku liczba firm zajmujących się ich przygotowaniem wynosiła 1380, a ich roczny obrót – 9,55 biliona jenów (coroczny wzrost uplasował się zatem na poziomie 1,5 biliona jenów); zgodnie z ankietą przeprowadzoną przez „Advertising Expenses in Japan” dochód, który każdego roku generowały darmowe gazety i magazyny w latach 2001– 2006, został podwojony (z 212,5 biliona na 432 biliony jenów). Wzmocnienie pozycji Internetu wpłynęło również na zmniejszenie tempa rozwoju rynku poligraficznego – wraz z gwałtownym zmniejszeniem liczby egzemplarzy sprzedawanych książek, zmniejszano ich nakłady, średnio o 5% rocznie. Najtrudniejszą sytuację w ostatnim dziesięcioleciu miały na rynku japońskim małe i średnie przedsiębiorstwa, których liczba w ostatnich latach spadła do 13 tysięcy. Odnotowywały one przychód rzędu 2% – by utrzymać się na rynku, musiały podejmować decyzje o fuzjach, które zapewniały perspektywiczną stabilizację. Przyszłość japońskiego rynku poligraficznego jest nadal otwarta, jednak by stawić jej czoła, poszczególne firmy będą musiały wprowadzić zmiany – ważnym krokiem naprzód będzie unowocześnienie procesu produkcji i wprowadzenie znacznej liczby rozwiązań cyfrowych, które mają przede wszystkim usprawnić obsługę klienta i umożliwić dostosowanie produkcji do jego indywidualnych potrzeb. JP (Na podst. drupa daily report June 2/2008, s. 20–23)
więcej | Wrzesień

  | < 1 >  2  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o