Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się
Poligrafia 2003

Październik


Konferencja Poligraficzna Polskiej Izby Druku
Dnia 7 października w Warszawie odbyła się kolejna Konferencja Poligraficzna zorganizowana przez Polską Izbę Druku. Tym razem jej temat brzmiał: „Druk cyfrowy i okolice – nowe technologie, rozwiązania i możliwości”. Konferencję licznie wsparły firmy działające na polskim rynku poligraficznym oraz media branżowe. Wygłoszono referaty przygotowane przez partnerów merytorycznych Konferencji, wśród których znalazły się firmy: Agfa Graphics, Duplo Polska, Heidelberg Polska, Kodak Polska, Konica Minolta Solutions Polska, Papyrus i Xerox Polska. „Świat DRUKU” był wśród patronów medialnych konferencji. Szczegółowa relacja – w jednym z najbliższych wydań „ŚD”.

Konferencja w Instytucie Poligrafii PW
Jubileuszowa, 40. doroczna konferencja International Circle of Educational Institutes of Graphic Arts – Technology and Management (Międzynarodowego Stowarzyszenia Uczelnianych Instytutów Poligraficznych – Technologii i Zarządzania) odbędzie się w Warszawie w dniach 7–10 października 2008 w Centrum Konferencyjnym Fundacji im. Stefana Batorego w Warszawie. Gospodarzem imprezy będzie Instytut Poligrafii Politechniki Warszawskiej. Podczas czterech sesji, które odbędą się 8 i 9 października, specjaliści z branży poligraficznej wygłoszą referaty, będą miały również miejsce panele dyskusyjne dotyczące bieżących problemów na światowych rynkach przemysłowych (relacja z konferencji ukaże się w jednym z kolejnych numerów „Świata DRUKU”). W programie konferencji przewidziano zwiedzanie najpiękniejszych zakątków stolicy – ostatniego dnia uczestnicy imprezy będą mieli możliwość wzięcia udziału w specjalnie zaplanowanej wycieczce po Warszawie oraz w zwiedzaniu malowniczo położonego Pałacu w Wilanowie. Wieczorem 10 października odbędzie się również zjazd absolwentów, podczas którego świętowane będzie czterdziestolecie utworzenia Instytutu Poligrafii Politechniki Warszawskiej.

Konferencja na temat technologii produkcji opakowań
Ośrodek Edukacyjny FORUM organizuje w dniach 13–15 października br. w Toruniu konferencję z cyklu Europoligrafia pt. „Technologia produkcji opakowań papierowych, kartonowych, tekturowych, farmaceutycznych, kosmetycznych, spożywczych, przemysłowych AGD/RTV”. Zajęcia prowadzi Wojciech A. Gołębiewski – absolwent Instytutu Poligrafii Politechniki Warszawskiej, wykładowca przedmiotów zawodowych poligraficznych w Studium Policealnym w Toruniu, członek Sekcji Poligrafów SIMP. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym konferencji (relacja – w jednym z kolejnych numerów). Kontakt: Anna Hoffmann tel. 091 488 57 50, kom. 0605 686 760, Paweł Januszkiewicz tel. 091 489 64 56.

Ranking Drukarń Dziełowych – drugi etap
Miesięcznik „Wydawca”, Polskie Towarzystwo Wydawców Książek i Oddział Warszawski Sekcji Poligrafów SIMP ogłosiły drugi etap Rankingu Drukarń Dziełowych 2007/2008. Celem tych działań jest ocena stanu i perspektyw krajowej branży poligraficznej, jej promocja wśród wydawców oraz wyłonienie czołówki polskich drukarń. Patronat medialny nad rankingiem sprawują „Świat DRUKU” i portal www.drukarnie.com.pl Do drugiego etapu zostały zakwalifikowane firmy: Abedik (Poznań), Drukarnia Wyd. Diecezji Pelplińskiej Bernardinum, Białostockie Zakłady Graficzne S.A., Colonel Zakład Graficzny (Kraków), Drukarnia Naukowo- -Techniczna oddział PAP SA (Warszawa), Drukarnia LCL SA (Łódź), Drukarnia Narodowa S.A., Drukarnia Wydawnicza im. W. L. Anczyca (Kraków), Drukarnia Wydawnictw Naukowych (Łódź), Druk-Intro SA (Inowrocław), Łódzka Drukarnia Dziełowa S.A., Łódzkie Zakłady Graficzne S.A., Olsztyńskie Zakłady Graficzne S.A., Opolgraf SA (Opole), Pabianickie Zakłady Graficzne S.A., Zakład Poligraficzno-Wydawniczy Pozkal (Inowrocław), Poznańskie Zakłady Graficzne SA (Poznań), Rzeszowskie Zakłady Graficzne S.A., Drukarnia im. Karola Miarki Tolek (Mikołów), WDG Drukarnia w Gdyni, Wojskowa Drukarnia w Łodzi, Wrocławska Drukarnia Naukowa PAN, Toruńskie Zakłady Graficzne Zapolex. Wyniki rankingu i wyboru Drukarni Roku podane zostaną w specjalnej wkładce miesięcznika „Wydawca” kolportowanej podczas tegorocznych Targów Książki w Krakowie, zamieszczone zostaną również na stronach internetowych pisma i patronów medialnych. Wręczenie dyplomów odbędzie się pierwszego dnia targów, 23 października br.
więcej | Październik
Konferencja na temat laminowania płynnego
W dniu 1 października w Centrum Expo XXI w Warszawie odbyła się konferencja pt. „Prawidłowe projektowanie procesu laminowania płynnego – od nanotechnologii do trwałej aplikacji”, organizowana przez firmy Leadcom i Prim Jet Color. Była to pierwsza w Polsce konferencja poświęcona głębokiej analizie budowy laminatów i procesu laminowania. Zostali na nią zaproszeni wybitni specjaliści w tej dziedzinie: teoretycy i praktycy z Polski i zagranicy, ludzie nauki i wykonawcy zleceń z zakresu reklamy wielkoformatowej. „Świat DRUKU” był wśród patronów medialnych imprezy. Szczegółowa relacja z konferencji – w jednym z najbliższych numerów „ŚD”.

Nowości w ofercie Jet Media
Laminator stołowy Rollsroller
Firma Jet Media poszerzyła ofertę o bardzo funkcjonalne urządzenie – laminator stołowy Rollsroller. Dla producentów wszelkich aplikacji reklamowych proces aplikacji i laminowania stanowi wąskie gardło w linii produkcyjnej. Przy pomocy Rollsrollera można zwiększyć wydajność pracy bez inwestowania w nową siłę roboczą. Za pomocą tej maszyny można laminować folie i wydruki cyfrowe, które później można przy użyciu tego samego urządzenia aplikować na tablice, pianki, bannery, płyty akrylowe i inne materiały. Wszelkie zagniecenia, bąble, nierówne aplikacje zostają wyeliminowane. Rollsroller pracuje w systemie suchym, walec jest dociskany do podłoża pneumatycznie, utrzymując tym samym na miejscu materiał do zaaplikowania. Tym samym pozycjonowanie jest pod pełną kontrolą. Urządzenie polepsza warunki pracy, a łatwość jego obsługi nie wymaga kosztownych i długich szkoleń. Laminator pracuje w systemie suchym, walec jest dociskany do podłoża pneumatycznie, utrzymując tym samym na miejscu materiał do zaaplikowania.
Folie samoprzylepne Kemica
Folie samoprzylepne włoskiej marki Kemica są produktem znanym i cenionym na rynkach całej Europy i poza nią. Ich ceny i jakość są porównywalne, a nawet konkurencyjne wobec dostępnych na rynku polskim materiałów samoprzylepnych. Oferta Jet Media obejmuje folie monomerowe i polimerowe w wersjach błyszczącej, matowej, z klejem trwałym, usuwalnym i kanalikowym, oraz specjalne folie do termotransferu. Materiały charakteryzują się dużym nasyceniem barw i łatwością aplikacji.

Nowości w Signtechu
Spółka Signtech C.E. z Katowic wprowadziła do swojej oferty oczkarki i oczka plastikowe. Oczkarki pracują na plastikowych oczkach: przezroczystych lub kolorowych, o średnicy od 12 do 40 mm. Zastosowanie przezroczystych oczek powoduje, iż są one praktycznie niewidzialne, dzięki temu uzyskuje się projekt o wysokiej estetyce wykończenia. Oczka plastikowe znakomicie sprawdzają się przy aplikacjach zewnętrznych, ponieważ nie rdzewieją, przy czym zapewniają estetyczny wygląd zaoczkowanego materiału przez długi czas. Jednym z czołowych atutów stosowania oczek plastikowych jest ich wytrzymałość mechaniczna, i tak np. podczas próby obciążenia zaoczkowanego baneru siłą 135 kg oczko o średnicy 12 mm pozostało nienaruszone, podczas gdy baner uległ rozerwaniu. Dodatkowym atutem przemawiającym na korzyść oczek plastikowych jest ich odporność na działanie promieni UV, dzięki czemu nie ulegają zabarwieniu (nie żółkną). Oczkarka może również pracować na metalowych oczkach, konieczne jest wtedy domówienie dodatkowego modułu. Zainteresowanych ofertą Signtech zaprasza do Demo Centrum w Katowicach w celu zapoznania się z nową linią oczkarek, akcesoriami oraz innymi produktami oferowanymi przez firmę.

Spandex wzbogaca linię ImagePerfect
Spandex poszerza asortyment produktów ImagePerfect przez uzupełnienie palety kolorów w serii wysokiej jakości materiałów 5700P. Powiększona paleta kolorów zaspokoi potrzeby klientów używających systemów oznakowań ImagePerfect i od pewnego czasu poszukujących modnych obecnie kolorów, które do tej pory nie były dostępne. Wysokiej jakości elastyczne samoprzylepne błyszczące polimerowe folie winylowe o grubości 70 µ z serii 5700P dostępne będą teraz w 14 dodatkowych kolorach. Spandex oferuje teraz 80 spośród najlepiej sprzedających się kolorów w UE. Nowe kolory w serii ImagePerfect 5700P stanowią uzupełnienie udanego zestawu, który pozwala osiągać doskonałe efekty wizualne, na przykład w oznakowaniu samochodów i kontenerów. Podobnie jak inne materiały w liczącej dotąd 66 produktów serii 5700P, nowe folie nadają się szczególnie dobrze do cięcia w urządzeniach sterowanych komputerowo. Dzięki specjalnie wykonanej warstwie ochronnej i wielu innym ulepszeniom folie tnie się szybko i precyzyjnie, a wycięte elementy łatwo się oddziela. Trwała warstwa ochronna gwarantuje także większą trwałość znaków wykonanych z folii ImagePerfect 5700P i ułatwia odklejanie folii. Dzięki zastosowaniu najwyższej jakości polimerów, gwarantujących siedmioletnią trwałość naklejonej folii, wykonane z niej dekoracje mają przedłużony okres trwałości w temperaturach od -30°C do +90°C. Oparta na rozpuszczalnikach warstwa klejąca, umożliwiająca wielokrotne przyklejanie folii, zapewnia wysoką trwałość dekoracji, zaś specjalny skład plastyfikatora ułatwia pracę z folią przy zachowaniu jej odporności na zużycie oraz uniwersalności zastosowań. Nowe produkty z serii ImagePerfect 5700P sprzedawane są w rolkach i na metry, w postaci taśm szerokości 61 cm i 122 cm oraz taśm perforowanych szerokości 38 cm i 76 cm. Folie ImagePerfect dostępne są w 80 kolorach, m.in. czarnym, białym, przezroczystym oraz matowoczarnym i matowobiałym. Na serię produktów ImagePerfect składają się szerokoformatowe banery z materiałów o wysokich parametrach technicznych, banery z winylu, siatki, folie podświetlane, folie do naklejania na oknach, elementy półsztywne, folie overlaminate i materiały flex, a także specjalistyczne płótna i materiały tekstylne.
więcej | Październik
Większa wydajność i mniejsze nakłady
W ostatnich czterech latach można było zaobserwować znaczny rozwój technologii związanych z obróbką po druku i wzrost popularności druku niskonakładowego. Tendencje te zaowocowały skróceniem czasu narządu maszyn introligatorskich, co przyczyni się do przyspieszenia produkcji przy jednoczesnym polepszeniu jakości druków. Branża oczekuje, że produkcja z wykorzystaniem najnowszych maszyn będzie przebiegała w dużym stopniu automatycznie, dzięki czemu będzie możliwe uniknięcie powstawania błędów na etapie obróbki po druku. Postęp technologiczny w przemyśle poligraficznym wymaga coraz większego rozwoju tej części procesu. Zmiana kierunku rozwoju rynku nie pozostaje również bez znaczenia – właśnie przy niewielkich nakładach wpływ błędów wynikających z obróbki końcowej może być decydujący na najważniejszym etapie, którym jest akceptacja projektu.

Wspólny workflow
Pierwszym krokiem do większej automatyzacji i integracji obróbki po druku we wspólny system workflow jest przystosowywanie urządzeń do systemów CIP3 i CIP4, ale również możliwość obsługiwania plików JDF, w których podawane są dokładne dane dotyczące próbnego ustawiania krajarek i złamywarek oraz całego procesu druku. Dzięki temu czas narządu jest jeszcze krótszy i eliminowane są możliwe źródła błędu. CIP3 (International Cooperation for Integration of Prepress, Press and Postpress) został przekształcony w CIP4 (The International Cooperation for the Integration of Processes in Prepress, Press and Postpress), w ramach którego prowadzone są prace mające na celu zintegrowaniecałości procesu produkcji – od etapu przygotowania form drukowych po końcową ekspedycję gotowych produktów. Rozwiązanie to jest niezbędne dla zintegrowania wszystkich działań zmierzających do wyprodukowania konkretnego wytworu poligraficznego w ramach jednego, cyfrowego workflow. Dzięki niemu już w chwili przygotowywania opisu wykonania produktu w komputerze będzie można go zarejestrować przez wprowadzenie odpowiednich danych koniecznych do wykonania wszystkich procesów technologicznych. Pozwoli to na automatyczne sterowanie całością procesu produkcyjnego i stałą kontrolę jego zaawansowania. Korzystanie z CIP4 sprawi, że konkretne parametry będą wprowadzane tylko raz, przed rozpoczęciem procesu produkcyjnego – maszyny będą nastawiać się samoczynnie odciążając tym samym operatora. Takie podejście do procesu produkcyjnego firm zajmujących się drukowaniem spotkało się z dużym zainteresowaniem ze strony odbiorców, o czym świadczy choćby liczba instalacji tego typu rozwiązań w ostatnich latach w drukarniach na całym świecie. Integracja druku i obróbki po druku jest przedsięwzięciem, które z każdym rokiem zyskuje na znaczeniu.
więcej | Październik
Od grudnia ub.r. w firmie ABC Zakład Poligraficzny w Warszawie pracuje automat sztancujący SL 800 chińskiego producenta Higher Shengli Printing Machinery, dostarczony i zainstalowany przez firmę Scorpio sp. z o.o. Drukarnia ABC, założona w 1982 roku i posługująca się technologią offsetową, to firma rodzinna, którą od ośmiu lat prowadzi małżeństwo Joanna i Waldemar Żuwalscy. „Przez ten czas kupiliśmy wiele urządzeń modernizując stale nasz park maszynowy” – mówi Joanna Żuwalska. „Jesteśmy dość nietypową drukarnią – objaśnia Waldemar Żuwalski. – Specjalizujemy się w drukach ścisłego zarachowania, przeznaczonych dla banków, jak czeki, akcje, druki jedno- i pięciowkładowe z numeracją, druki na specjalnym papierze z zabezpieczeniami. Takie druki wymagają bardzo dużej precyzji i specjalistycznego sprzętu. Drukujemy także opakowania, akcydensy, kalendarze, książki i czasopisma. Wszystko są to raczej niewysokie nakłady, które wykonujemy na maszynach cztero- i dwukolorowych, czeskich i japońskich”. Z szerokiego wachlarza usług drukarni korzystają instytucje – w dużej mierze wspomniane już banki, osoby prywatne i agencje reklamowe, które składają zlecenia dla klientów z różnych branż. Firma wykonuje druk, oprawę introligatorską i laminowanie. Wszystkie potrzebne maszyny ma u siebie, tylko wyjątkowo korzysta ze współpracy z innymi wykonawcami.
więcej | Październik
Wyobraźmy sobie, że wydawcy muzyczni nie tłoczą już płyt. Czekają, aż ktoś je zamówi. Producenci samochodów trzymają w fabryce jeden egzemplarz nowego modelu i przygotowują mu stronę internetową. Jak klienci się znajdą to w dwa-trzy tygodnie zrobią kolejny egzemplarz w dowolnym kolorze karoserii. W sklepie z obuwiem oglądamy na półkach realistyczne zdjęcia obuwia, wybieramy sobie śliczne pantofle i czekamy spokojnie, aż za kilkanaście dni przyjdą do nas pocztą. Czy funkcjonowanie w takich warunkach odbiorców i producentów jest w ogóle możliwe?
więcej | Październik
W dniu 24 września br. w Ośrodku dla Dzieci Niewidomych i Słabowidzących przy ul. Kopińskiej w Warszawie odbyła się inauguracja roku szkolnego 2008/2009. Uczestnikami uroczystości byli podopieczni Stowarzyszenia „Tęcza”, ich rodzice i przyjaciele, przedstawiciele instytucji udzielających pomocy dzieciom niewidomym i słabowidzącym, a także przedstawiciel „Świata DRUKU”. Spotkanie było okazją do oficjalnego przekazania pierwszych egzemplarzy książek edukacyjnych dla dzieci słabowidzących z serii „Połączył nas kolor”. Seria ta powstała w wyniku współpracy firmy Konica Minolta ze Stowarzyszeniem Rodziców i Przyjaciół Dzieci Niewidomych i Słabowidzących „Tęcza”. Książki będą wykorzystywane podczas terapii widzenia oraz innych zajęć w placówkach „Tęczy”.
więcej | Październik
W dniach 17–19 września br. już po raz piąty odbywały się w Berlinie targi Postprint. W tym roku poświęcone były drukowi cyfrowemu. Na około 6000 m2 131 wystawców prezentowało odwiedzającym swoje produkty i ofertę usług. Uczestnicy pochodzili przede wszystkim z Niemiec, ale również z Austrii, Szwajcarii, księstwa Lichtenstein, Belgii, Holandii, Danii, Francji, Włoch, Anglii, Polski i Japonii. Wśród wystawców, którzy debiutowali na targach PostPrint, znalazły się firmy Heraeus Noblelight, Infotec Deutschland GmbH, Infoprint So-lutions Deutschland GmbH, Canon Deutschland GmbH, Köra-Packmat i Oki Systems (Deutschland). Jeśli chodzi o firmy spoza Niemiec, po raz pierwszy wystąpiła polska drukarnia Color Graf sp. z o.o. z Gdańska. Firmy takie jak Konica Minolta, Mathias Bäuerle, Nagel, Océ, Rena, Polatek, Pitney Bowes czy Xerox wystawiały się już kolejny raz. Na targach Postprint można było dokładnie zapoznać się z najnowszymi tendencjami w druku cyfrowym i obróbce po druku. Canon demonstrował image- PRES S C6000VP – system do druku kolorowego produkujący wydruki zbliżone do jakości offsetu, z zaawansowaną kontrolą nad obiegiem pracy i bogatymi opcjami wykończeniowymi (m.in. tworzenie broszur).
więcej | Październik
Na targach Taropak 2008 w Poznaniu firma Ferag zaprezentowała wiązarkę ramową JobStrap AP – urządzenie z wprowadzonej ostatnio na rynek serii JobFolio. Co to jest JobFolio? Grupa WRH Marketing oferuje nową serię niskobudżetowych urządzeń pod wspólną nazwą JobFolio. Wszystkie urządzenia z tej rodziny mają wspólny pierwszy człon nazwy, wszystkie charakteryzuje niska cena i sprawdzona jakość. Nieco inny niż dotąd jest sposób sprzedaży: cena maszyn dostarczanych do klienta i instalowanych jest stała i nie podlega negocjacji, bez względu na to, czy klient kupuje 10 sztuk, czy jedną. Oferta przeznaczona jest zarówno dla użytkowników systemów Feraga, którzy dbając o bezpieczeństwo produkcji traktują urządzenia jako swoisty „back up” dla elementów systemów, a także dla tych, którzy wykorzystują je jako urządzenia wspomagające. Obecnie program JobFolio obejmuje maszyny JobStrap, JobWrap, JobFeed i JobStack.
więcej | Październik
Rozwiązania do oprawy SCS Automaberg
Na coraz bardziej wyspecjalizowanym rynku istotne jest, aby mieć ofertę produktów skrojonych na potrzeby konkretnego klienta. Tendencja do poszukiwania nowych rozwiązań produkcyjnych daje wiele ważnych korzyści. Ponaddziesięcioletnie doświadczenie włoskiej firmy SCS Automaberg zajmującej się projektowaniem i konstruowaniem rozwiązań do oprawy introligatorskiej pozwala jej zaoferować swym klientom rozwiązania, które odróżnią ich od konkurencji przez umożliwienie wytwarzania produktów jeszcze bardziej wymyślnych i niepowtarzalnych, bez negatywnego wpływu na cykl produkcji. SCS Automaberg oferuje: projektowanie i wytwarzanie rozwiązań produkcyjnych na zamówienie klienta oraz konstruowanie systemów, narzędzi i maszyn optymalizujących cykl produkcyjny. Rozwiązania mechaniczne i elektryczne projektowane są w wyrafinowanych systemach CAD. Priorytetem firmy jest użycie tylko wysokiej jakości, najnowocześniejszych komponentów: prowadnic liniowych, silników bezszczotkowych, sterowników PLC, operatorskich paneli dotykowych. Producent posiada także bogato wyposażony warsztat mechaniczny pozwalający na tworzenie całych zaprojektowanych systemów. Na wystawie drupa 2008 SCS Automaberg pokazała po raz pierwszy:
• Easy Fly, automatyczny jednonożowy trymer zaprojektowany do perfekcyjnego docinania miękkich okładek szytych, ze skrzydełkami
• Trim & Perf, uniwersalną i wydajną linię produkcyjną, mogącą zawierać jedną, dwie lub trzy stacje robocze do tworzenia produktów o grubości do 8 mm
• Corner Master, maszynę do tworzenia zaokrąglonych rogów w książkach o twardych okładkach i w okładkach do notesów
• Corner Trim, automatyczną obcinarkę rogów miękkich okładek i bloków książki przeznaczonych do twardej oprawy.

Pierwsza instalacja nowej linii Bobsta
Firma Vigier Cartonnages z Lyonu (Francja) wiosną br. zainwestowała w składarko-sklejarkę Visionfold 145, jedno z najnowszych urządzeń firmy Bobst. Pierwsza na świecie instalacja linii klejącej odbyła się właśnie w siedzibie tego przedsiębiorstwa. Firma specjalizuje się w produkcji opakowań z tektury litej, falistej i plastiku. Założone dziesięć lat temu przedsiębiorstwo prowadzone jest nadal przez Michela Vigier i jego syn Christophe’a. Oprócz nowo zainstalowanego urządzenia Visionfold 145 pracują tam inne maszyny Bobsta, wśród nich urządzenie sztancujące SP 102-EL Autoplaten, składarko-sklejarka Domino 110 Mll i urządzenie sztancujące SP 102-Ell. Przemyślane inwestycje w wysokiej jakości sprzęt umożliwiły firmie szybki i dynamiczny rozwój – Vigier Cartonnages przestała być jedynie firmą produkującą tradycyjne opakowania tekturowe, w ofercie ma różne rodzaje zamknięć i kształtów, dzięki czemu znacznie zwiększyło się portfolio jej zamówień.

System zbierający BST-e firmy C.P. Bourg
Na tegorocznej drupie w zakresie nowych rozwiązań dla introligatorni uwagę zwracała zbieraczka nowej generacji BST-e, wyprodukowana przez znanego belgijskiego producenta, firmę C.P. Bourg (którego polskim przedstawicielem jest Avargraf). Innowacyjność urządzenia polega między innymi na większym zakresie formatów (możliwość pracy z broszurami A4 w układzie albumowym) i większej pojemności podajnika, co pozwala osiągać większą niż dotąd wydajność. Systemy BST-e opierają się na zbieraczkach wieżowych BST i module oprawy zeszytowej BME. Charakterystyczną cechą modułu BME jest sterowanie z kolorowego ekranu dotykowego i jego duża kompatybilność z wieżami zbierającymi, co w znacznym stopniu minimalizuje możliwość błędu operatora. Panel pozwala kontrolować przebieg całej pracy (wcześniejsze wersje urządzeń i rozwiązania konkurencyjne wymagały dwóch oddzielnych paneli do kontroli całego przebiegu). Maszyna została wyposażona w przezroczyste osłony, co pozwala obserwować pracę. Kolejnym argumentem przemawiającym na korzyść BME jest nowe oprogramowanie opracowane również z myślą o druku cyfrowym i specyficznych wymogach delikatnego papieru w tymże druku. Całości procesu finishingu dopełniają całkowicie automatyczne wałki falcujące i unikalna technologia belki dociskowej. Moduł jest zdolny do falcowania do 30 arkuszy jednocześnie, natomiast zszywa standardowo głowicami od 1 do 4. Maszynę wyposażono również w separator gotowych broszur umieszczony na wykładaniu. Wejście systemów BST-e do ofert dystrybutorów na całym świecie jest planowane na 2009 rok, niemniej już teraz producent odnotował olbrzymi popyt na te rozwiązania.
więcej | Październik
Agfa :Dotrix DGNews
Agfa Graphics wzięła udział w panelu dyskusyjnym dotyczącym nowoczesnych technologii cyfrowych zorganizowanym w Tampie na Florydzie przez International Newspaper Group (Międzynarodową Grupę Gazetową) 25 września br. Uczestnicy konferencji mieli możliwość zapoznania się z najnowszymi cyfrowymi rozwiązaniami firmy Agfa do druku gazetowego. Szczegółowo przedstawiono możliwości wąskowstęgowej maszyny :Dotrix DGNews, która swoją światową premierę miała na tegorocznych targach drupa. Urządzenie to umożliwia wydawnictwom gazetowym bardziej ekonomiczną i wydajną realizację wysokiej jakości projektów niskonakładowych. Inkjetowa maszyna cyfrowa drukuje obustronnie z ogromną precyzją również przy dużych prędkościach. Dotrix DGNews łączy w sobie wysoką jakość z szybkością wydruku i możliwością wprowadzania zmiennych danych w druku gazetowym. Zawiera przekrawacz wstęgi, moduł układający poszczególne arkusze książki, zespół podwójnie złamujący w jednym bądź dwóch przebiegach – umożliwiają one produkcję wykończonych gazet w formacie tabloid lub broadsheet. Regulator IPDS (Intelligent Printer Data Stream) w połączeniu z wysokiej rozdzielczości jednoprzebiegową technologią inkjetową i atramentami UV przyczynia się do obniżenia kosztów produkcji. Urządzenie cieszyło się dużym zainteresowaniem uczestników konferencji również dlatego, że może być stosowane do drukowania na różnych podłożach. Dzięki zastosowaniu tej zaawansowanej technologii w drukarni zostaje znacznie skrócony czas przygotowania do druku, zapewnione jest ponadto płynne przechodzenie z jednej pracy na drugą, co bezsprzecznie ułatwia i usprawnia jej funkcjonowanie.

Screen On Demand
Screen pokaże On Demand Newsprint Solution – system zdalnego cyfrowego druku gazetowego na żądanie podczas targów Ifra Expo 2008. Prezentowany na stoisku Screena nowy system, oparty na Truepress Jet520, będzie drukować dla zwiedzających najświeższe edycje kilku głównych dzienników, między innymi „Daily Mail”, „The Gwardian”, „Le Monde” i „El Pais”. Każdy egzemplarz zostanie skompletowany w trybie on-line za pomocą gazetowego zestawu Hunkeler. Jednym z głównych elementów rozwiązania jest News- Worker – workflow opracowany przez Screena, zautomatyzowane narzędzie do produkcji gazet, przygotowujące i optymalizujące napływające pliki, działające jako PDF Publisher, a zarazem plug-in do Adobe InDesign. Truepress Jet520 świetnie nadaje się do niskonakładowej produkcji gazet, jest szczególnie przydatny w obsłudze międzynarodowego biznesu i rynków turystycznych. Stanowi połączenie myśli inżynierskiej Screena z zapewniającą wysoką jakość druku najnowszą technologią atramentowych głowic Epson Multi-tone Piezo DOD, z atramentami wodnymi. Wcześniejsze próby drukowania prasy codziennej w dowolnym miejscu na świecie rodziły problemy ze względu na konieczność wyboru szybkości z uszczerbkiem dla jakości, zwłaszcza koloru. Obecnie, dzięki Truepress Jet520, gazety mogą być publikowane z kolorystyką i jakością nie do odróżnienia od offsetu, z prędkością tysięcy egzemplarzy w ciągu godziny. Produkcja w pełni kolorowej prasy codziennej na bieżąco, w wyselekcjonowanych punktach dystrybucyjnych, w dowolnym miejscu na świecie, jest dobrym przykładem, jak Screen wspiera rozmaite sektory przemysłu poligraficznego kreując przyszłość druku za pomocą innowacyjnych rozwiązań. Screen ma za sobą ponad 50 lat doświadczeń związanych z poligraficzną reprodukcją w kolorze, od technik rastrowania, poprzez formowanie punktów, po zarządzanie barwą.
więcej | Październik
Fundacja Rozwoju Kadr Poligraficznych wspólnie z Instytutem Papiernictwa i Poligrafii Politechniki Łódzkiej zorganizowała 1 października br. pierwsze Łódzkie Forum Poligrafii, którego tematem przewodnim była: „Synergia między drukiem offsetowym a drukiem cyfrowym”. Zebranych gości i prelegentów w imieniu organizatorów przywitali: Barbara Surma-Ślusarska, dyrektor Instytutu Papiernictwa i Poligrafii PŁ, oraz Adam Grzelak, prezes Fundacji Rozwoju Kadr Poligraficznych, którzy w kilku zdaniach przedstawili historię i cele swoich organizacji, zachęcając tym samym uczestników forum do nawiązania z nimi ścisłej współpracy. Moderatorem spotkania był Krzysztof Stępień.
więcej | Październik
Międzynarodowy Salon Techniki Pakowania i Logistyki Taropak, największe targi branży opakowaniowej i logistycznej w Europie Środkowo-Wschodniej, organizowane przez spółkę Międzynarodowe Targi Poznańskie, pozwala zapoznać się z kondycją rynku i zdobyć wiedzę na temat nowoczesnych rozwiązań z branży. Salon zgromadził liczne grono firm, których działalność związana jest z produkcją opakowań, surowców i maszyn oraz magazynowaniem i działaniami logistycznymi. W ramach ekspozycji o powierzchni 20 tys. m2 swą ofertę zaprezentowało 800 wystawców z 31 krajów. Najliczniejszą grupę stanowiły przedsiębiorstwa produkujące maszyny i urządzenia pakujące oraz opakowania z tworzyw sztucznych. Na podkreślenie zasługuje najwyższy w historii Salonu odsetek firm z zagranicy. Co trzeci wystawca pochodził spoza naszego kraju. Oprócz Polski najliczniej reprezentowanymi krajami były: Włochy (84 wystawców), Niemcy (71), Francja (16), Turcja (12), Chiny (12), Tajwan (11) oraz Wielka Brytania (11). W Poznaniu obecni byli liderzy rynku, mniejsze firmy oraz czołowe stowarzyszenia, izby i czasopisma branżowe. Warto podkreślić, że Poznań stał się również miejscem prezentacji największej w kraju ekspozycji branży logistycznej. Firmy z tego sektora zajęły w tym roku ponad 25% powierzchni wystawienniczej. O dobrej koniunkturze na rynku i o dynamicznym rozwoju branży świadczy duża liczba zwiedzających. Ekspozycję Salonu Taropak i odbywających się równolegle targów Polagra- Food i Polagra-Tech odwiedziło 45 tys. zwiedzających. Można było obejrzeć także rekordową liczbę nowości rynkowych – 250, prawie trzy razy więcej niż podczas ostatniej edycji. (Więcej o nowościach targowych napiszemy w kolejnym wydaniu „ŚD”). Tegoroczny, jubileuszowy (35-lecie) Taropak objął patronatem wicepremier Waldemar Pawlak.
więcej | Październik
Sukcesem zakończyło się towarzyszące targom Taropak pierwsze z cyklu spotkań z Infosystems SA i jej sztandarowym produktem – systemem PrintManager.JDF – zorganizowane w ramach Roadshow. Impreza odbyła się 17 września i wzięło w niej udział około 40 osób. Kolejni zainteresowani już dziś deklarują swój udział w podobnych spotkaniach. Honorowy patronat nad imprezą objęły Polska Izba Druku i Stowarzyszenie Poligrafów Pomorskich. „Świat DRUKU” jest wśród jej patronów medialnych. Kolejne imprezy z cyklu Roadshow odbędą się: w tym roku – 16 października w Warszawie, 18 listopada we Wrocławiu, 10 grudnia w Gdańsku, oraz 14 stycznia 2009 roku w Krakowie. Wszystkie będą mieć podobny charakter i przebieg. „Wybierając taką właśnie formułę spotkań – mówi Mariusz Sosnowski, prezes firmy Infosystems SA – chcieliśmy dać możliwość uczestniczenia w nich wszystkim przedstawicielom firm działających w sektorze szeroko pojętego przemysłu poligraficznego, które myślą o podniesieniu poziomu innowacyjności w zarządzaniu swoimi przedsiębiorstwami, niezależnie od miejsca, w jakim na co dzień funkcjonują.
więcej | Październik
W dniu 23 września 2008 r. firma Adobe wprowadziła na rynek serię produktów Adobe Creative Suite 4, stanowiącą nową wersję oprogramowania do tworzenia grafiki i opracowywania treści przeznaczonych dla wszelkiego rodzaju publikacji. Podczas przedpremierowego spotkania z dziennikarzami w Warszawie Rafał Maciejewicz, manager sprzedaży i kanałów partnerskich Adobe Polska, określił to wydarzenie mianem największej premiery Adobe od 20 lat: „Jeszcze nigdy nie wypuszczaliśmy na rynek tak dużej liczby produktów jednocześnie. To produkty, które generują około 70 procent naszych przychodów. Chcemy dostarczyć narzędzia, które nie tyle zaspokoją potrzeby, ale zrewolucjonizują pomysły i nowe wizje użytkowników”. Linię produktów Adobe CS4 przedstawił Paweł Molga, Senior Key Manager Media & Publishing Adobe Polska. Nowe produkty usprawniają warsztat twórcy – dzięki łatwiejszemu przepływowi prac, uproszczeniu często wykonywanych czynności oraz możliwości przełączania się między mediami bez konieczności opuszczania danego projektu stwarzają doskonałe warunki współpracy dla projektantów i programistów oraz udoskonalają proces twórczy w odniesieniu do wszelkich mediów, od druku i internetu po urządzenia przenośne, aplikacje interaktywne, nagrania wideo i filmy.
więcej | Październik
Zapewnienie wysokiej powtarzalności druku oraz krótkiego czasu przygotowania płyt jest jednym z podstawowych problemów, który muszą rozwiązać właściciele drukarni chcący podjąć decyzję o zakupie nowej technologii dla drukarni.
Nad rozwiązaniem tego problemu pracuje grupa inżynierów Fujifilm w wielu ośrodkach badawczych na całym świecie. Ogromny zapał każdego z nich poparty doskonałym przygotowaniem technicznym przynosi znakomite efekty w rozwoju fioletowych systemów CtP Fujifilm. Systemy fioletowe dzięki nieustannemu rozwojowi – stały się nie tylko bardziej przyjazne środowisku, ale również stają się wyznacznikiem jakości w branży poligraficznej.
więcej | Październik
Pierwsza w Polsce superwielkoformatowa maszyna drukująca Rapida 205-4 CX niemieckiego producenta Koenig&Bauer AG zainstalowana została w warszawskiej drukarni Impression Polska SA. Jej oficjalne uruchomienie odbyło się 12 września br. W uroczystości wzięło udział ponad dwustu zaproszonych gości, wśród których znaleźli się polscy i zagraniczni klienci drukarni Impression (reprezentujący firmy outdoorowe, domy mediowe, agencje reklamowe i czołowi reklamodawcy), przedstawiciele polskiego oddziału KBA, przedstawiciele producentów pracującego w drukarni sprzętu, pracownicy Impression Polska i zagranicznych spółek wchodzących w skład grupy Impression-Eclipse, a także przedstawiciel redakcji magazynu „Świat DRUKU”. Zgromadzonych w hali produkcyjnej drukarni gości powitał Tomasz Skrzypkowski, dyrektor handlowy Impression Polska SA, który przekazał najważniejsze informacje na temat Rapidy 205. Następnie odbyłsię krótki pokaz możliwości produkcyjnych maszyny. Pierwszy z wydrukowanych arkuszy upamiętnili swoimi podpisami: Andrzej Grudziński z Impression Polska, Sven Strzelczyk z KBA, Mirosława Becker z KBA-Polska, Swapan Chaudhuri i Agnieszka Poczekaj z Kodak Polska oraz Wojciech Kaczorowski z Deutsche Leasing Polska (która wsparła Impression Polska w zakresie sfinansowania najnowszej inwestycji). Warto odnotować, że w trakcie uroczystości przedstawiciele producenta maszyny, Mirosława Becker i Sven Strzelczyk, wręczyli dyrektorowi Andrzejowi Grudzińskiemu miniaturę modelu KBA Rapida 205 wraz z gratulacjami i życzeniami sukcesów na dynamicznie rozwijającym się w Polsce rynku druku wielkoformatowego.
więcej | Październik
W dniach 11 i 12 września br. firma manroland Polska sp. z o.o. gościła w Serocku nad Zalewem Zegrzyńskim swoich kluczowych klientów na konferencji, której współorganizatorami byli: Millennium Leasing, Müller Martini i Sun Chemical. Uczestników imprezy w hotelu „Pan Tadeusz” powitał Tomasz Galant, dyrektor zarządzający manroland Polska. Tegoroczne targi drupa były okazją do zaprezentowania nowej odsłony tego należącego do ścisłej czołówkiproducenta zwojowych i arkuszowych maszyn drukujących. Firma zmieniła identyfikację wizualną – nowa nazwa i logo, aby jeszcze silniej nawiązać do ponad 160-letniej tradycji i kontynuować strategię firmy realizowaną pod hasłem „We are print”. Rok 2008 jest również szczególny dla polskiego oddziału manroland: firma działa 15 lat na rynku w Polsce, zainstalowała ponad 1000 zespołów drukujących.
więcej | Październik
rzemysł drukarski w Niemczech to sektor, w którym dominują małe i średnie przedsiębiorstwa. Spośród 11 tysięcy firm 84% zatrudnia mniej niż 20 osób. Udział małych przedsiębiorstw, zatrudniających poniżej 50 pracowników, wynosi 97% i jest najwyższy wśród nowo powstałych firm. Pozytywny wpływ na rozwój ekonomiczny niemieckiego przemysłu poligraficznego miała nieco większa aktywność rynku reklamy w 2007 roku. 62% całkowitej sprzedaży druków w Niemczech stanowi produkcja wydawnictw i innych materiałów reklamowych. W ostatnich latach przemysł drukarski w Niemczech był zmuszonydo zmierzenia się z trudnym stanem rynku, gdy zmniejszającej się liczbie zleceń towarzyszyła presja cenowa i wysokie koszty zatrudnienia przy ciągłych redukcjach personalnych. Zgodnie z danymi Krajowej Agencji Zatrudnienia w połowie 2007 w sektorze poligraficznym pracowało 172 760 osób w 10 936 firmach, zaś podczas boomu gospodarczego w roku 2000 było to 222 891 osób. Dane te przedstawiają poziom zatrudnienia zmniejszający się o 22%, choć od roku 2006 spadek wynosi jedynie 1,1%, czyli 1882 osoby. Przez ponad dziesięć lat sprzedaż niemieckich produktów poligraficznych na rynki zagraniczne rozwijała się intensywniej niż sprzedaż narynku rodzimym.
więcej | Październik
Tematyka związana z tegorocznymi targami drupa zdominowała część merytoryczną 25. Letniej Konferencji Poligraficznej, zorganizowanej w dniach 7–10 września przez Szczecińską Agencję Edukacyjną. Patronem konferencji była Polska Izba Druku, partnerem – portal PrintinPoland. com, zaś patronat prasowy nad spotkaniem objął „Świat DRUKU”. 25. Letnia Konferencja Poligraficzna (znana przez wiele lat pod nazwą Kołobrzeskie Dni Poligrafii) już drugi rok z rzędu odbywa się w Ośrodku AZS w Wilkasach koło Giżycka. Tym razem wzięło w niej udział ponad 40 przedstawicieli polskiej branży poligraficznej, reprezentujących drukarnie, firmy handlowe, przedsiębiorstwa leasingowe i media branżowe. Poza rozbudowaną częścią merytoryczną najważniejszym wydarzeniem konferencji były czwarte już regaty żeglarskie Ferag Sailing Cup 2008 o puchar firmy Ferag Polska. W tym roku najlepszą okazała się załoga firmy SG Equipment Leasing Polska w składzie: Katarzyna Goraj, Katarzyna Trenkner i Łukasz Długokiński (sternik). Wręczenie nagrody głównej przez Jacka Bucholca, prezesa Ferag Polska, odbyło się podczas wieńczącej mazurskie spotkanie kolacji połączonej z wieczorem szant, nad brzegiem jeziora Niegocin. Z uwagi na odbywające się na przełomie maja i czerwca targi drupa, tegoroczna Letnia Konferencja Poligraficzna została wyjątkowo przesunięta na początek września. I właśnie tematyka związana z zaprezentowanymi w Düsseldorfie rozwiązaniami wypełniła tegoroczne obrady.
więcej | Październik
Określenie „metameryzm” nie jest pojęciem szeroko znanym, choć każdy z nas spotkał się wielokrotnie z tym zjawiskiem. Często dziwimy się, że istnieją farby, których barwa w świetle dziennym zgadza się z oryginałem, a pod wpływem innego oświetlenia zmienia swoją kolorystykę.
Właściwa ocena barwy
Wizualna ocena barwy zależna jest od wielu czynników:
• rodzaju i intensywności źródła światła
• warunków i specyfiki otoczenia
• bezpośredniego otoczenia barwy
• wielkości pola barwy
• zmęczenia wzroku osoby oceniającej
• różnic indywidualnych osób oceniających.
więcej | Październik

  | < 1 >  2  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o