Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się

Listopad


OE FORUM zaprasza na szkolenia
Ośrodek Edukacyjny FORUM zaprasza do udziału w szkoleniach: „Poprawny i skuteczny tekst promocyjny”, „Slogany i manipulacja w języku promocji”, „Vademecum redaktora folderu” i „Prawo prasowe w polskim systemie prawnym”. „Świat DRUKU” i „Pro-KREACJA” są patronami medialnymi szkoleń. Szkolenie „Poprawny i skuteczny tekst promocyjny” odbędzie się 19 listopada 2008 r., w g. 9.30 – 16.00 w Warszawie (Dom Technika NOT, ul. Czackiego 3/5). Zajęcia prowadzi Michał Wiśnicki – absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW oraz Wydziału Polonistyki UW, który specjalizuje się w zagadnieniach poprawności językowej oraz perswazji i manipulacji językowej w mediach. Dzień później w tym samym miejscu i godzinach ten sam wykładowca poprowadzi szkolenie „Slogany i manipulacja w języku promocji, Działaj słowami!”. Na kolejny dzień zaplanowano szkolenie „Vademecum redaktora folderu”. Zajęcia prowadzi Robert Wawrzeń – absolwent Wydziału Humanistycznego Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, od piętnastu lat związany z rynkiem wydawniczo-reklamowym. Organizuje i koordynuje projekty reklamowe związane z poligrafią, prowadzi seminaria z zakresu prawa autorskiego w reklamie oraz zagadnień redakcji, edycji i druku. Natomiast 25 listopada w Hotelu Gromada (Pl. Powstańców Warszawy 2) w Warszawie od g. 10.15 do 16.00 będzie trwało szkolenie „Prawo prasowe w polskim systemie prawnym”. Poprowadzi je prof. dr hab. Jacek Sobczak – kierownik Zakładu Systemów Prasowych i Prawa Prasowego w Instytucie Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Autor ponad 300 rozpraw, artykułów i recenzji, w tym 21 książek z zakresu problematyki prawa prasowego, wolności prasy, systemów medialnych, prawa autorskiego i reklamy, a także historii państwa i prawa. Szczegółowe informacje: http://forum.v.pl/szkolenia.php
Kontakt: forum@v.pl; Anna Hoffmann (091) 488 57 50, kom. 0605686760; Paweł Januszkiewicz (091) 489 64 56.

InterTech Technology Awards
Latem tego roku organizacja Printing Industries of America/Graphic Arts Technical Foundation (PIA/ GATF) ogłosiła laureatów tegorocznej edycji InterTech Technology Award. Spośród 28 nominowanych rozwiązań niezależne jury złożone z wybitnych specjalistów branży poligraficznej wybrało dziesięć najbardziej nowatorskich technik, które mogą wywrzeć znaczny wpływ na rozwój światowych rynków i odnieść tym samym komercyjny sukces. Pod uwagę brane były rozwiązania do automatycznej produkcji, które zapewniają stałą, zdalną kontrolę procesów inline, innowacje cyfrowe dla prepressu i zarządzania barwą oraz materiały dla fleksografii. Laureatami nagrody zostali: Alwan Dynamic Device- Links /Alwan Color Expertise; EskoArtwork Neo /EskoArtwork; Polar P.A.C.E. Cutting Systems /Heidelberg USA, Inc.; Prinect Inpress Control /Heidelberg USA, Inc.; Hiflex MIS with eBusiness, Webshop and Print Support /Hiflex Corp., North America; Inca Onset /Inca Digital Printers Limited; Kodak Flexcel NX Digital Flexographic System / Kodak Graphic Communications Group; MetalFX /MetalFX Technology; Platinum White Technology /Sun Chemical Corp.; Xaar 1001 printhead /Xaar plc. Uroczyste wręczenie nagród i prezentacja laureatów odbyły się 26 października podczas gali Premier Print Awards w Chicago.

Communicator 2008 dla Müller Martini
Kampania „Rośnij z nami” firmy Müller Martini została nagrodzona brązową nagrodą Communicator 2008, przyznawaną za najbardziej kreatywny, zintegrowany pomysł komunikacyjny. Nagroda „Award Corporate Communications” przyznawana jest przez Fachhochschule Nordwestschweiz (FHNW), ma wspierać przedsięwzięcia mające na celu rozwój wewnętrznej i zewnętrznej komunikacji w gospodarce oraz zarządzaniu publicznym. Tegoroczna edycja konkursu była czwartą z kolei. W uroczystości rozdania nagród wzięło udział 200 specjalistów ze Szwajcarii i Niemiec, a brązowa statuetka trafiła do rąk dr Jutty Thellmann, dyrektora działu marketingu w koncernie Müller Martini, oraz jej zastępczyni, Stefanii Zuk. Kampania wystartowała na początku tego roku i miała za zadanie zwrócić uwagę na nową generację maszyn produkcji firmy Müller Martini, podkreślając jednocześnie wieloletnią współpracę tej firmy z jej klientami i przedstawiając ją jako niekwestionowanego lidera na rynku. Symbolem kampanii było niebieskie drzewo na tle zielonego krajobrazu, będące symbolem siły, trwałości i ciągłej odnowy; mające ucieleśniać istotne wartości reprezentowane przez filozofię firmy takie jak partnerstwo, zaufanie, jakość, ekonomiczność oraz siła do wcielania w życie zmian. Kulminacja kampanii miała miejsce podczas targów drupa 2008, gdzie Müller Martini zaprezentował nowe modele maszyn, opracowane zgodnie z zasadami ergonomii i w nowym kolorze „laserblue”. Kampania „Rośnij z nami” spotkała się z dużym uznaniem specjalistów, którzy podkreślali perfekcyjny sposób jej realizacji, a także sprawną organizację w czasie, znakomity dobór treści i instrumentów.
więcej | Listopad
Kompleksowe rozwiązania Océ w drukarni Prografix
W ostatnim czasie park sprzętowy firmy Prografix z Dębicy, wykorzystywany m.in. przy wysokonakładowej produkcji materiałów typu direct mailing, został wzbogacony o kolejne rozwiązania Océ. Dostarczona przez OcéPoland bogata konfiguracja obejmuje m.in. czarno-białą maszynę VarioPrint 5160 z modułem Custom Tone oraz falcerką podłączoną on-line do urządzenia marki GUK, kolorowe urządzenie CS 650 z odbiornikiem wysokiego składowania HCS i dodatkowymi podajnikami papieru, oprogramowanie Document Designer oraz obsługujący całość Optimus Serwer VE 220 SE. Dzięki tej inwestycji firma Prografix w znacznym stopniu zmodernizowała i usprawniła część działalności związaną z produkcją dokumentów wymagających personalizacji, wykorzystywanych w marketingu bezpośrednim. Prografix specjalizuje się w produkcji i obsłudze szeroko rozumianych materiałów z zakresu marketingu bezpośredniego i personalizacji. Druk jest tylko jednym z procesów, a firma oferuje swoim klientom zintegrowane rozwiązania: od etapu kreacji i budowy całych kampanii reklamowych, poprzez produkcję poligraficzną realizowaną w technologii cyfrowej i konwencjonalnej, po obsługę druków typu direct marketing. Ta ostatnia zakłada: tworzenie i opiekę nad bazami danych, usługi typu lettershop (obsługa korespondencji masowej, także personalizowanej, np. faktur, wyciągów bankowych) oraz fulfillment, czyli prowadzenie w imieniu klienta programów lojalnościowych, akcji promocyjnych i sprzedaży bezpośredniej – od polecenia wysyłki do obsługi zwrotów. Zintegrowanie wszystkich tych procesów w jednym miejscu przyniosło firmie Prografix szeroki portfel klientów, wśród których znajdują się zarówno agencje reklamowe, jak i klienci bezpośredni; ok. 60% zleceń jest realizowanych dla firm z zagranicy, tak ze Wschodu, jak i z Zachodu. W związku z coraz większym znaczeniem personalizacji i rosnącymi potrzebami rynkowymi w zakresie produktów typu TransPromo (łączących w sobie funkcję informacyjną z częścią reklamową) w firmie Prografix zdecydowano o modernizacji parku maszynowego opartego na technologii cyfrowej. Mówi prezes Bartosz Mateja: „Technologie cyfrową i offsetową z powodzeniem łączymy w naszej produkcji od połowy lat 90., kiedy to – jako jedna z pierwszych drukarń w Polsce – zainwestowaliśmy w zwojowe urządzenia Océ. Przed dwoma laty dołączyły do nich dwa urządzenia arkuszowe VarioPrint 2100. Nasze ostatnie inwestycje to efekt zmian, jakie zachodzą na rynku druków typu direct marketing oraz zacierających się różnic cenowych i technologicznych między maszynami na papier cięty i z roli. Dodatkowym czynnikiem był fakt, że do tej pory część personalizowanej produkcji arkuszowej musieliśmy podzlecać na zewnątrz. Dziś, mając do dyspozycji aż cztery maszyny na papier cięty oraz bogato wyposażoną introligatornię, jesteśmy w stanie wykonać we własnym zakresie niemal każde zlecenie w obszarze materiałów promocyjnych, wykorzystywanych w marketingu bezpośrednim”. Proces wyboru dostawcy urządzeń i finalnej konfiguracji sprzętu trwał kilkanaście miesięcy. Jak informuje Bartosz Mateja, pod uwagę byli brani wszyscy producenci wysoko wydajnych rozwiązań w zakresie druku cyfrowego. Ostateczny zestaw urządzeń i towarzyszącego im software’u był także modyfikowany wraz z dynamicznie zmieniającymi się potrzebami firmy Prografix. W rezultacie w zakresie druku czarno-białego do Dębicy została dostarczona skonfigurowana z myślą o personalizacji maszyna Vario- Print 5160 oferująca prędkość 162 str. A4/min w trybie jednostronnym. Jest ona wyposażona w moduł Custom Tone, pozwalający na zastosowanie dodatkowego koloru specjalnego, oraz interfejs umożliwiający jej zintegrowanie ze złamywarką. Dodatkowo w firmie pojawiło się urządzenie Océ 3165 Evo, zaś dostarczona przed dwoma laty maszyna VarioPrint 2100 pełni rolę zabezpieczenia. W zakresie druku kolorowego przy wyborze sprzętu zwracano szczególną uwagę na właściwą konfigurację elektroniczną urządzenia, możliwość przetwarzania strumieniowego oraz wydajnej personalizacji. Ostatecznie Prografix zakupił produkcyjny system Océ CS 650, pracujący z prędkością 65 str. A4/min, wyposażony w stacker HCS (pozwalający na wydłużony czas pracy bez konieczności wymiany stosu przez operatora), dodatkowe moduły podające papier oraz spektrofotometr ES 1000. Całość, wzbogacona o oprogramowanie Document Designer, jest sterowana wydajnym 4-rdzeniowym serwerem Optimus Serwer VE 220 SE opartym na platformie Windows. Warto dodać, że firma Prografix jest jednym z polskich pionierów nie tylko w zakresie wykorzystania druku cyfrowego w produkcji poligraficznej. Był to jeden z pierwszych zakładów poligraficznych w naszym kraju bazujących na produkcji arkuszowej, który zakupił system CtP (firmy Creo). Była to też pierwsza firma w Europie, która zdecydowała się na instalację 8-kolorowej maszyny Shinohara wyposażonej w system odwracania arkusza.

Powstało przedstawicielstwo Gandinnovations w Polsce
Producent ploterów grandformatowych Jeti, firma Gandinnovations, oficjalnie otworzyła swoje przedstawicielstwo w Polsce. Gandinnovations jest producentem ploterów marki Jeti – to kilkanaście modeli przeznaczonych do druku solwentowego, UV i na tekstyliach. Do niedawna drukarki tej firmy dostępne były w ofercie kilku dystrybutorów, jednak ze względu na zmianę polityki sprzedaży na polskim rynku firma zdecydowała się na otworzenie lokalnego oddziału, a jego prowadzenie powierzono Monice Hagno (mhagno@gandigroup.com). „Pierwsze bezpośrednie działania i kontakty z klientami rozpoczęliśmy już przed wakacjami, a teraz otworzyliśmy biuro i oferujemy pełne wsparcie dla użytkowników ploterów Jeti. Jest to marka dobrze znana i ceniona na całym świecie. Także w Polsce pracuje już kilkadziesiąt urządzeń Jeti drukujących w technologii solwentowej i UV. Bardzo duże zainteresowanie tymi ploterami wpłynęło na decyzję o otworzeniu przedstawicielstwa w Polsce – powiedziała Monika Hagno, Sales Manager Gandinnovations w Polsce. – Naszym klientom zapewniamy pełne wsparcie, czyli obsługę sprzedażową i posprzedażową, profile, serwis, zaopatrzenie w atramenty i części zamienne”. Wszystkie plotery Jeti są ręcznie wykonywane w Kanadzie, co gwarantuje ich najwyższą jakość i niezawodność. Proces produkcji podlega dokładnej kontroli, a wszystkie maszyny są skrupulatnie testowane przed dostarczeniem do klientów. Do tej pory na polskim rynku pracowały głównie 3- i 5-metrowe plotery solwentowe z serii Jeti Solvent RTR, 12- lub 24-głowicowe. W ofercie Gandinnovations w Polsce dostępne jest jednak pełne portfolio ploterów Jeti, w tym kilka modeli pracujących w technologii UV, drukujących 24 lub 48 głowicami. Najnowszym dzieckiem Gandinnovations jest ploter flatbed NanoJet drukujący w technologii UV. Urządzenie pozwala na bardzo szybki druk nawet w fotorealistycznej jakości. Dzięki 24 głowicom, zastosowaniu 6 kolorów i specjalnych atramentów UV, maszyna w trybie najlepszej jakości drukuje z prędkością 20 m2/godz., na podłożach nawet do 5 cm grubości. Nowością na europejskim rynku jest też AquaJet, wszechstronny ploter przeznaczony do bezpośredniego druku na tekstyliach. Do tej pory urządzenie to było dostępne tylko dla użytkowników z Kanady i USA. 24-głowicowy ploter, z atramentami wodnymi do sublimacji, drukuje z prędkością do 65 m2/godz.

Nowy Roland RS-540/640 w Jet Media
Firma Roland DG wprowadziła do sprzedaży nową serię ploterów drukujących VersaArt RS-540 i RS-640. Nowy ploter łączy w sobie najlepsze cechy serii Versa- CAMM i PROIII. Wysoki stopień niezawodności w połączeniu z wydajnością i niską ceną to recepta na sukces w trudnych czasach. Premiera nowego plotera w Polsce odbyła się 17 października podczas Dnia Otwartego w firmie Jet Media. VersaArt to czterogłowicowy ploter solwentowy pracujący w konfiguracji CMYK. Przy konstruowaniu nowych ploterów drukujących VersaArt wykorzystano najlepsze rozwiązania sprawdzone w modelach serii VersaCAMM i PROIII. Dzięki temu uzyskano znakomite narzędzie do produkcji różnorodnych grafik, od wysokiej jakości reprodukcji fotograficznych, poprzez plakaty, banery zewnętrzne, po grafikę samochodową. Wszystko przy użyciu jednego urządzenia. Prace wydrukowane na VersaArt odpowiadają najwyższym standardom jakościowym dzięki technologii Intelligent Pass Control, która precyzyjnie kontroluje wielkość i położenie poszczególnych kropli atramentu, aby uzyskać gładki druk bez paskowania. Ploter VersaArt zaprojektowano tak, aby maksymalnie uprościć obsługę, skrócić czas uruchomienia i wyłączenia. Standardowo VersaArt wykorzystuje znane z poprzednich modeli kasety z atramentem ECO SOL MAX o pojemności 220 lub 440 ml. Maksymalny ciężar rolki do zadruku wynosi aż 40 kg. Prosta, kompaktowa konstrukcja i małe gabaryty sprawiają, że urządzenie nie zajmuje wiele powierzchni. VersaArt RS 640 drukuje w trybie standardowym z prędkością 10 m2/godz. na folii oraz 12 m2/godz. na banerze,a w trybie high speed aż 21,4 m2/godz. VersaArt jest dostarczany z nową wersją wysoko wydajnego programu ripującego VersaWorks 3 z wbudowanym najnowszym Adobe PostScript. Nowy VersaWorks pozwala na sterowanie aż czterema ploterami z jednego komputera, zawiera również Roland Color System do precyzyjnego uzyskania kolorów specjalnych, a także takie funkcje jak druk zmiennych danych (Variable Data Printing) i Max Impact Preset (zwiększenie kontrastu kolorystycznego). Program oczywiście posiada takie funkcje jak kolejkowanie, przeskalowanie, panelowanie, przycinanie i obracanie o 90?. Odczytuje pliki formatu: TIFF, JPEG, EPS, PS, PDF 1.4 i DCS 2.0. Wszystkie plotery serii RS będą opcjonalnie dostępne z systemem stałego zasilania CISS wraz z kompletem atramentów ES max lub Flemink Ultra.
więcej | Listopad
Podczas poprzednich trzech edycji targów drupa jednym z najważniejszych obszarów innowacji produktowych były systemy Computer-to-Plate (CtP). W tym roku dostawcy nie mówili zbyt wiele na ten temat. Większość premier targów drupa 2008 to rozwiązania z zakresu druku cyfrowego, a zwłaszcza atramentowego. Czemu tak się stało i czy oznacza to, że na rynku nie ma nowych pomysłów? Przede wszystkim warto zrozumieć, że tempo wzrostu rynku CtP, obserwowane od 13 lat, uległo zwolnieniu, a przyrost liczby nowych instalacji z roku na rok jest coraz mniejszy. Wskazuje to, iż systemy CtP dobrze zakorzeniły się u większości drukarzy, tak w Ameryce, jak i w Europie, Japonii, a także w pewnych regionach Dalekiego Wschodu. Dziś głównymi odbiorcami tych rozwiązań są małe drukarnie, ale także drukarzez krajów BRIC (Brazylia, Rosja, Indie, Chiny). Również posiadacze pierwszej i drugiej generacji urządzeń myślą dziś o ich wymianie na sprzęt nowszy i bardziej wydajny.
więcej | Listopad
Właściwie trudno dodać coś odkrywczego do tekstu, którego autorem jest Andy Tribute [zamieszczony na poprzednich stronach – przyp. red.] – również dlatego, że pod względem wykorzystania technologii CtP Polska stała się już normalnym, rozwiniętym rynkiem. Każdy z liczących się dostawców sprzedaje na nim ponad 20 systemów rocznie. Warto przy tym zauważyć, że powoli zaczyna rozwijać się także sprzedaż systemów cyfrowego naświetlania form fleksograficznych. Mogę także potwierdzić zwiększone zainteresowanie odbiorców systemami wielkoformatowymi; jest to o tyle ważne, że wiele współcześnie oferowanych maszyn może pracować w trybie „Dual Plate”, tj. jednocześnie naświetlać dwie płyty o mniejszym formacie. W ten sposób naświetlarka wielkoformatowa w efekcie staje się bardzo szybką maszyną B1.
więcej | Listopad
Stosowana obecnie technologia od komputera do formy drukowej (CtP) opiera się na metodzie usuwania warstwy światło- lub termoczułej z określonych miejsc płyty, na której pozostaje obraz drukujący. Stosowane są płyty z warstwą światłoczułą naświetlane laserami światła widzialnego oraz płyty termoczułe naświetlane laserami promieniowania podczerwonego. Od kilku lat trwają prace nad innymi metodami wykonywania form drukowych. Jedną z nich jest technologia natryskowa (ictp – inkjet dla technologii computer to plate). Firma Glunz & Jensen na wystawie drupa 2004 wystawiła prototyp urządzenia, a na drupie 2008 oferowała urządzenia produkcyjne Plate Writer 2000.W urządzeniu Plate Writer 2000 komputer steruje strumieniem oleofilowego lakieru, który natryskiwany na płytę aluminiową ziarnowaną i anodowo utlenioną (bez warstwy światłoczułej) tworzy rysunek drukujący. Natrysk następuje metodą kropli na żądanie (drop- on-demand), za pomocą głowic piezoelektrycznych. Następnie w suszarce znajdującej się w dolnej części urządzenia płyty są suszone i pokrywane ochronną warstwą gumującą. Urządzenie posiada dwa pojemniki (naboje) z lakierem oleofilowym o zawartości po 110 ml. Zużycie lakieru zależy od stopnia pokrycia powierzchni przez rysunek drukujący i średnio z jednego naboju można uzyskać 80–100 płyt. Oprogramowanie Xitron RIP jest oparte na RIP-ie Harlequina. Istnieje możliwość podłączenia urządzenia firmy Epson do wykonywania odbitek próbnych. Ponieważ płyty nie są pokryte warstwą foto- czy termoczułą, urządzenie może stać w dowolnym miejscu, nawet przy maszynie drukującej, w pełnym świetle dziennym. Płyta ułożona na stole podawczym jest automatycznie transportowana do urządzenia. Czujniki optyczne rozpoznają przednią krawędź i sprawdzają prawidłowe ułożenie płyty, co umożliwia wykonanie spasowanych form do drukowania wielobarwnego.
więcej | Listopad
Na pytania odpowiada Evandro Matteucci, Regional Business Manager w sektorze rozwiązań prepress regionu Kodak GCG EAMER
Świat DRUKU: Jakie tendencje obserwuje Pan na polskim rynku CtP?
Evandro Matteucci: Polska poligrafia wciąż jest na etapie przejścia z systemów tradycyjnych na cyfrowe. Klienci są pod stałą presją ciągle rosnących kosztów związanych z obróbką tradycyjnych płyt i w związku z tym odczuwają konieczność zainwestowania w systemCtP, by sprostać konkurencji.
ŚD: Czy klienci oczekują od dostawców kompletnych rozwiązań – system CtP, proofing, workflow?
EM: Większość drukarń decyduje się na jednorazową inwestycję, chociażby dlatego, że w tej sytuacji mogąwynegocjować dogodniejsze warunki oferowane przez jednego dostawcę. Dla drukarni nabycie poszczególnych części systemu od różnych dystrybutorów będzie bardziej kosztowne, może doprowadzić do zmniejszenia efektywności i spowolnienia produkcji. Lepiej jest polegać na sprawdzonym dostawcy, który zapewni wsparcie techniczne i bieżące wdrażanie nowości technologicznych – dzięki temu można efektywnie i szybko uporać się z ewentualnymi problemami.
więcej | Listopad
Ludzie wraz z ich umiejętnościami stanowią najbardziej niedoceniane, a jednocześnie niezastąpione ogniwa w poprawnie funkcjonujących systemach sterowania reprodukcją barwy (ang. Color Management Systems – CMS – skrót, który w dalszej części artykułu będzie stosowany wymiennie ze zwrotem „systemy sterowania barwą”). Nie wolno o tym zapomnieć na żadnym etapie wdrażania CMS, gdyż w przeciwnym razie proces wdrożeniowy należałoby rozpocząć od nowa i cały wysiłek oraz nakłady finansowe poniesione wcześniej poszłyby na marne. To właśnie ludzie używają urządzeń pomiarowych, interpretują wyniki pomiarów, przygotowują i obsługują systemy reprodukcyjne i decydują o momencie ich kalibracji. Aby w pełni zrozumieć rolę człowieka w łańcuchu sterowania reprodukcją barwy, prześledzimy w niniejszym artykule etapy wdrażania i funkcjonowania systemów sterowania barwą i przyjrzymy się narzędziom, którymi ludzie pracujący w tych systemach powinni się biegle posługiwać. Najczęściej CMS kojarzy się wszystkim ze słowem „kalibracja”. Niestety kalibracja procesów reprodukcyjnych stanowi tylko niewielką część czynności, które należy wykonać, aby móc powiedzieć, że w danym zakładzie wprowadzony jest system sterowania barwą. Do głównych etapów wdrażania i funkcjonowania CMS zaliczamy: standaryzację, kalibrację, charakteryzację (kolorymetryczną), weryfikację i optymalizację. Standaryzacja, jak sama nazwa sugeruje, to etap mający na celu osiągnięcie pewnego standardu.
więcej | Listopad
nia 9 września 2008 roku Zrzeszenie Polskich Fleksografów zorganizowało pierwsze seminarium na temat sterowaniabarwą dla fleksografii. Pomysł zorganizowania seminarium powstał m.in. pod wpływem rozmów z uczestnikami prowadzonych przez Zrzeszenie „szkoleń repro” dla fleksografii, a także w wyniku obserwacji trendów rozwojowych na rynku opakowań zadrukowanych – przede wszystkim nowości zaprezentowanych na tegorocznych targach drupa. Seminarium, przeznaczone dla projektantów opakowań zadrukowanych, agencji reklamowych, grafików, studiów DTP, studiów prepress, drukarni fleksograficznych, składało się z konferencji, na której prezentowane były tematyczne wykłady neutralne i komercyjne, oraz towarzyszącej im miniwystawy firm – dostawców dla flekso. Krzysztof Januszewski, dyrektor biura Zrzeszenia Polskich Fleksografów, otworzył seminarium i wprowadził słuchaczy w tematykę obejmującą zagadnienia: jak opisać kolor, jak kontrolować reprodukcję koloru, w jaki sposób stosować metody i narzędzia sterowania barwą w procesie fleksograficznym, aby zapewnić właściwe odwzorowanie kolorów oryginału na barwnym opakowaniu i w konsekwencji wysoką jakość wydrukowanych produktów.
więcej | Listopad
W tym roku już po raz czwarty w słowackiej miejscowości Piešťany odbyło się międzynarodowe spotkanie sitodrukarzy, zorganizowane przy wsparciu FESPA. W dniach 10–11 października gospodarze imprezy – Słowackie Stowarzyszenie Sitodruku we współpracy ze Stowarzyszeniem Sitodruku w Czechach – gościli w malowniczo położonym pensjonacie Zachej blisko 80 gości, prelegentów i słuchaczy, z Francji, Wielkiej Brytanii, Węgier, Ukrainy, Polski oraz przede wszystkim z Czech i Słowacji. Wśród słuchaczy znajdowała się też grupa studentów miejscowej szkoły poligraficznej i przedstawiciel „Świata DRUKU”. Głównym prelegentem tegorocznego seminarium był Michel Caza, „ikona branży sitodruku”, autor wielu udoskonaleń technologicznych i publikacji naukowych, specjalista i pionier zastosowania technologii UV w sitodruku i druku cyfrowym, drukarz-artysta.
więcej | Listopad
Zarządzanie barwą pozwala usystematyzować cały proces produkcyjny, co w konsekwencji skutkuje możliwością uzyskania oczekiwanych, przewidywalnych rezultatów na satysfakcjonującym poziomie. Proces zarządzania barwą pozwala nam również na uzyskanie najlepszych finalnych efektów w aktualnych warunkach, czyli reprodukowanie największej przestrzeni barwnej przy wykorzystaniu wyspecyfikowanych komponentów do produkcji, takich jak papier czy farba. Kluczem do prawidłowej implementacji procesu zarządzania barwą jest rozpoczęcie naszej pracy od odbitki drukowej, aby móc dokonać analizy wstecznej (czyli maszyna, przygotowalnia, odbitka próbna).
więcej | Listopad
Dnia 22 października br. odbyło się w Łodzi spotkanie z cyklu „Cyfrowy warsztat grafika – pasja i kreatywność to nie wszystko...”, przeznaczone dla osób profesjonalnie zajmujących się grafiką komputerową, zorganizowane przez firmę Alstor wspólnie z firmami Epson i Wacom. W warsztatach można było uczestniczyć także w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu i Krakowie. Pierwszą, wykładową, część łódzkiego spotkania otworzyła prezentacja Marka Grudnika z firmy KSK Dystrybucja, pt. „Podstawowe narzędzia pracy grafika i projektanta – ołówek, pędzel, Wacom”. Japońska firma Wacom od wielu lat zajmuje się tworzeniem narzędzi komputerowych, których stosowanie ma być proste jak praca z ołówkiem, a możliwości praktycznie nieograniczone. Czym jest tablet piórkowy? Tablet piórkowy można porównać do elektronicznej tablicy, której odzwierciedleniem jest ekran monitora komputerowego. Przemieszczanie kursora na ekranie odbywa się za pośrednictwem narzędzi, czyli odpowiednich piórek lub kursorów. Piórka, najbardziej naturalne narzędzia używane w środowisku graficznym, pozwalają na bardzo precyzyjną pracę, szczególnie istotną przy tworzeniu grafiki czy ilustracji, projektowaniu lub digitalizacji. Tablety piórkowe Wacom wyposażono w technologię indukcji pola magnetycznego, dlatego wszystkie narzędzia są bezprzewodowe i bezbateryjne, co zdecydowanie poprawia komfort pracy. Ponadto piórka i kursory funkcjonują sprawnie do 10 milimetrów nad powierzchnią roboczą tabletu, dlatego rysowanie nawet po grubej kartce papieru jest idealnie odwzorowywane na ekranie monitora. Niewątpliwie najważniejszą funkcją tabletów z punktu widzenia prac graficznych (np. retuszu zdjęć) jest reagowanie piórka na nacisk jego końcówki na powierzchnię roboczą. Oznacza to, że zróżnicowanie czułości nacisku odwzorowane jest przez program graficzny i wybrane narzędzie rysujące jako zmienna grubość kreski czy nasycenie kolorów. Podczas prezentacji przedstawione zostały różne rodzaje tabletów.
więcej | Listopad
Dla osób przygotowujących publikacje do druku niezwykle istotnym problemem jest uzyskanie jak największej wierności w reprodukcji kolorów. Mnogość stosowanych urządzeń oraz ich różne możliwości w zakresie odwzorowania barw wcale tego nie ułatwiają. Rozwiązaniem jest stosowanie systemów zarządzania barwą (Color Management System). Czym wobec tego jest system CMS? Mówiąc w dużym skrócie jest to rozwiązanie umożliwiające prawidłową reprodukcję barw. Korzystając z plików z tzw. profilami barwnymi, czyli zapisanych informacji o możliwościach odwzorowania kolorów przez dane urządzenie, system zarządzania barwą niejako „tłumaczy” oprogramowaniu edycyjnemu, np. jak wyświetlić zeskanowaną odbitkę czy też efekt możliwy do uzyskania na maszynie drukującej. Warto pamiętać, że system CMS jest tak dobry, jak dobre jest jego najsłabsze ogniwo.
więcej | Listopad
Czy to możliwe, aby na drukarce solwentowej wykonać wydruki, które do tej pory były domeną drukarek atramentowych – aplikacje o wysokiej, fotograficznej jakości do zastosowań wewnątrz pomieszczeń? Czy ploter solwentowy jest w stanie idealnie odwzorować barwy korporacyjne czy wydrukować piękne, artystyczne grafiki na płótnie? I to bez szkodliwych oparów, zatruwających nas i środowisko? Tak! Teraz to możliwe – potrafi to drukarka Stylus Pro GS6000, którą w październiku br. wprowadziła do sprzedaży firma Epson. To 64-calowa maszyna z 8-kolorowym zestawem atramentów, zapewniająca najszerszy gamut kolorów spośród drukarek przeznaczonych do zastosowań wewnętrznych i zewnętrznych. Dotąd druk solwentowy był wykorzystywany tylko do masowej produkcji wydruków o jakości wystarczającej do zastosowań na zewnątrz. Nowa maszyna stanowi przełom w druku wielkoformatowym – trudno ją porównać z jakąkolwiek inną stosowaną dotąd drukarką.
więcej | Listopad
Termiczne naświetlarki CtP
Na stoisku Agfa Graphics na tegorocznej drupie można było zobaczyć prawie wszystkie rodzaje urządzeń oferowanych przez firmę w tym segmencie naświetlarek CtP. Jest to szeroki wachlarz rozwiązań: od naświetlarek półformatowych :Acento, poprzez systemy pełnoformatowe :Avalon N8, po wielkoformatowe :Avalon N48. Każda z maszyn może działać w trybie ręcznym lub być uzupełniona o wiele opcji rozszerzających możliwości lub automatyzujących proces przygotowywania offsetowych form drukowych. Użytkownik ma wiele możliwości rozbudowy w zakresie maksymalnego formatu płyt, prędkości działania, automatyzacji pracy i kompatybilności z nowymi wywoływarkami Agfa Graphics. Naświetlarki z rodziny :Avalon N współpracują z różnymi systemami produkcyjnymi, także pochodzącymi od producentów zewnętrznych. Obecnie w ofercie Agfy jest ponad 20 modeli charakteryzujących się różnorodnymi formatami (szerokości naświetlania od 304 mm do 2900 mm) oraz wydajnością od kilku aż do prawie 70 płyt na godzinę. W urządzeniach są zastosowane różnorodne systemy naświetlania (diody CAN, światłowody oraz głowice GLV), tak aby zaspokoić zróżnicowane oczekiwania klientów. Pierwszy w Polsce system :Avalon N8 z głowicą GLV został niedawno uruchomiony w firmie Top-Pol w Zbrosławicach, gdzie dotychczas z powodzeniem działała naświetlarka :Acento. Światową nowością jest również w pełni automatyczny system VLF :Avalon N48, który wkrótce będzie pracować w jednej z włoskich drukarń.

Pierwsza instalacja naświetlarki :Avalon N48
Należąca do włoskiej grupy Grafiche Mazzucchelli SpA firma MS Grafica Srl, specjalizująca się w usługach prepress, będzie pierwszym na świecie użytkownikiem nowej, superwielkoformatowej naświetlarki CtP Agfa :Avalon N48. Kontrakt został uroczyście podpisany przez przedstawicieli Agfa Graphics i Grafische Mazzucchelli podczas targów drupa 2008, na których urządzenie miało swoją światową premierę.Grafiche Mazzucchelli to jedna z największych na włoskim rynku drukarń zwojowych. Zakup naświetlarki w formacie „rumbo” wiąże się z niedawną decyzją o inwestycji w 96-stronicową maszynę heatsetową Goss Sunday 5000, która wkrótce zostanie dostarczona do zakładu firmy w Bergamo. Aby obsłużyć potrzeby nowej maszyny, kierownictwo firmy zakontraktowało termiczny system Agfa :Avalon N48, będący jednocześnie pierwszą naświetlarką CtP w tak dużym formacie zakupioną na rynek włoski. Konfiguracja będzie składać się m.in. z systemu ładowania palet z płytami i uwzględniać opcję naświetlania dwóch płyt jednocześnie, oferując wydajność rzędu 18 płyt/godz. Z myślą o tej instalacji podpisany został także kontrakt na dostawę 48-stronicowych płyt Agfa P970 o grubości 0,4 mm. Kompletny system CtP zostanie dostarczony do firmy MC Grafica Srl w styczniu 2009 roku. Wówczas też zacznie obowiązywać kontrakt na dostawę płyt P970.

Rozwiązania dla CtP firmy ECRM
Na targach drupa 2008 firma ECRM Imaging Systems pokazała naświetlarki płyt dla offsetu przemysłowego, jak również naświetlarki płyt poliestrowych, które przejęła od firmy Esko Graphics w 2006 roku. Urządzenia ECRM Mako CtP, pokazane w formatach 2-, 4- i 8-stronicowym, są dostępne w technologii termicznej lub z fioletowymi diodami laserowymi dla płyt fioletowych. Na targach odbył się pokaz na żywo naświetlania, a następnie czyszczenia nowych płyt :Azura V firmy Agfa. Naświetlarka Mako została wyposażona w fioletową diodę laserową o mocy 120 mW, umożliwia obróbkę fioletowych płyt o wysokiej czułości, niewymagających chemii (typu processless) firm Agfa Graphics i Fujifilm Worldwide. Na targach pokazano także nową wersję systemu zarządzającego przepływem prac Workmates PDF w wersji 3.0, działającego zarówno na komputerach Mac, jak i PC, współpracującego z ostatnią wersją 8.0 RIP Harlequin.
więcej | Listopad
Zintegrowany workflow wydawniczy firmy Quark
Firma Quark Inc. poinformowała, że ClassWizard, członek programu QuarkAlliance, zintegruje stworzony przez siebie system planowania stron o tej samej nazwie z Quark Publishing System (QPS), workflow wydawniczym firmy Quark. Wspólne rozwiązanie było zaprezentowane na stoisku ClassWizard na targach IfraExpo 2008. ClassWizard to oparty na języku XML system planowania, tworzenia makiet i wysyłki danych, wykorzystywany przez wydawców prasowych. Dzięki połączeniu funkcji systemów ClassWizard i QPS, wydawnicze systemy workflow redukują liczbę zadań niezbędnych w procesie produkcji, a także ułatwiają współpracę pomiędzy redakcją, działami reklamy oraz osobami planującymi produkcję. QPS umożliwia redakcji tworzenie i zarządzanie treścią publikacji, podczas gdy ClassWizard pozwala na planowanie, łączenie i rozmieszczanie reklam oraz sekcji redakcyjnych. W efekcie kompletna strona z reklamami i artykułami może być wysłana do zewnętrznego systemu workflow. Dla redakcji, działów reklamy oraz osób planujących produkcję oznacza to, że obiekty mogą być teraz automatycznie rozmieszczane i wyświetlane na stronach, co umożliwia przekazywanie treści publikacji do scentralizowanej struktury drukowania i projektowania dostępnej dla wszystkich pracowników. Za pomocą jednego kliknięcia użytkownicy mogą tworzyć pliki zgodne z QPS i automatycznie przypisywać właściwe zadania poszczególnym osobom odpowiedzialnym za obsługę QPS. QPS i ClassWizard są stale zsynchronizowane w systemie workflow. Możliwość śledzenia zmian redakcyjnych i kontrolowania równoczesnego rozmieszczania reklam gwarantuje wysoki stopień niezawodności i elastyczności w procesie produkcji oraz zapewnia, że ludzie zaangażowani w przepływ prac zawsze dysponują aktualnymi informacjami i treścią publikacji. Oparte na otwartych standardach systemy ClassWizard i QPS można w łatwy sposób zintegrować z elementami oprogramowania stosowanymi w bieżących procesach produkcji. Zastosowanie języków Java i XML zapewnia funkcjonalność w wielu platformach.

Prinect Press Center
Od targów drupa 2008 firma Heidelberg wyposaża maszyny drukujące z serii Speedmaster we wszystkich klasach formatowych w nowatorski, wysoko wydajny system sterowania tzw. Prinect Press Center z oprogramowaniem Intellistart. To oprogramowanie odgrywa zupełnie nową rolę w procesie przygotowania, drukowania, zakończenia i zmiany zlecenia. Prowadzi ono operatora w sposób intuicyjny i pozwala zredukować znacznie czas potrzebny na narząd maszyny oraz wykonuje wiele czynności równocześnie dzięki wykorzystaniu sekwencyjności procesów. Sterowanie Intellistart odpowiada za oszczędność czasu i mniejszą ilości makulatury. W tym przypadku chodzi o nowy system opracowany głównie z myślą o szybkich i prostych zmianach zleceń. W praktyce funkcjonuje to tak: drukarz zakłada kolejne zlecenie, wprowadzając z Prinect Pressroom Managera na przykład jego dane i dane produkcyjne dotyczące wstępnych ustawień. Gdy zlecenie zostanie uruchomione, system Intellistart porównuje aktualne stany maszyny z parametrami nowego zlecenia. W ten sposób powstaje dynamiczna lista wszystkich niezbędnych kroków, które muszą być wykonane przez drukarza przy zmianie zlecenia. Część procesów jest realizowana równolegle. Operacje wymagające działania, jak na przykład wymiana form drukowych, są potwierdzane przez drukarza bezpośrednio na panelu obsługi przy zespole drukującym, bez konieczności wracania do głównego pulpitu sterowania. Dzięki takim rozwiązaniom Intellistart redukuje liczbę kilometrów, które drukarz musiał dotychczas pokonywać wędrując od pulpitu do poszczególnych zespołów drukujących. W zależności od złożoności nowego zlecenia wydajność wzrasta aż do 8% przy redukcji ilości kliknięć o 70%. Nowością w Prinect Press Center jest tzw. wallscreen, duży ekran, który jest doskonale zintegrowany z pulpitem sterującym. Drukowany arkusz jest wyświetlany w skali 1:1 w kierunku szerokości stref farbowych. Taka wizualizacja umożliwia drukarzowi na przykład dokładne obejrzenie poszczególnych separacji kolorystycznych albo pozwala ustawić w odpowiednich miejscach hamulce dla maszyn z odwracaniem. System ten daje możliwość kompletnego przeglądu wszystkich procesów zachodzących w maszynie, na przykład wizualizację maszyny wraz ze wszystkimi załączonymi funkcjami. Wallscreen służy również jako platforma do wyświetlania wyników pomiarów urządzeń spektrofotometrycznych. Niewątpliwą zaletą dla drukarza jest możliwość uruchomienia dodatkowych aplikacji, jak na przykład: interaktywny schemat części zamiennych maszyny, raportowanie pracy maszyn czy innych aplikacji pracujących w oparciu o Prinect Cockpit. Dla wszystkich modeli Speedmaster Heidelberg oferuje nową jednolitą koncepcję obsługi. „Motorem” dla Prinect Press Center jest opatentowany, zdecentralizowany system Sheetfed Control. Sheetfed Control to przede wszystkim dostępność i olbrzymie możliwości diagnozy. Jednocześnie zwiększono możliwości wyszukiwania i diagnozy błędów bazując na Remote Service. Integracja maszyny w procesy produkcyjne oznacza pełne współdziałanie pulpitu sterującego maszyny z innymi produktami rodziny Prinect. Systemy pomiaru i regulacji barwy zostały doskonale zintegrowane z nowym pulpitem sterującym. Wartości nastawcze są bezpośrednio przejmowane, tak że drukarz może natychmiast obejrzeć wyniki pomiarów i szybko zareagować w przypadku ewentualnych odchyłek od wartości zadanych. Zarządzanie danymi pomiędzy Prinect Press Center a systemami w drukarni odbywa się przez Prinect Prepress Interface lub Prinect Pressroom Managera. Dzięki bezpośredniemu przekazywaniu danych zlecenia i danych produkcyjnych, są one wprowadzane tylko raz. Pozwala to na szybszą i pewniejszą realizację procesów przy pulpicie sterowania. Automatyczne zbieranie danych produkcyjnych pozwala na przeprowadzanie kalkulacji poprodukcyjnej oraz na przygotowywanie szczegółowych raportów produkcyjnych. Heidelberg przedstawił także na targach drupa nową wersję swojego spektrofotometrycznego systemu pomiaru barwy Prinect Axis Control. Nowa wersja jest całkowicie zintegrowana z nowym stanowiskiem sterowania maszyn Prinect Press Center i można ją obsługiwać za pomocą ekranu dotykowego. Nowa generacja urządzeń Prinect Axis Control, w porównaniu do starszych modeli, ma dwukrotnie szybszą prędkość pomiaru, wynoszącą 200 mm/s. W trakcie ustawiania Prinect Axis Control rozpoznaje automatycznie typ i położenie paska kontrolnego na zadrukowanym arkuszu. Eliminuje to ręczne pozycjonowanie paska kontrolnego, co pozwala na ponad 50% oszczędność czasu. Pasek kontrolny można ponadto umieścić w dowolnym miejscu na arkuszu.

:Apogee Suite
Na drupie Agfa Graphics pokazała pakiet programów :Apogee Suite, składający się z czterech rozwiązań: systemu produkcyjnego :Apogee Prepress (kontynuacja :ApogeeX), portalu internetowego :Apogee Portal (dawniej :Delano), modułu :Apogee ColorTune oraz systemu przygotowania treści publikacji :Apogee Media.
• :Apogee Prepress – w pełni zintegrowany system produkcji prepress Graficzny interfejs oferuje pełny i aktualny przegląd procesów produkcyjnych. Zawiera zaawansowany zestaw narzędzi do sterowania pracami na każdym etapie ich przetwarzania, łączy korzyści wykorzystania PDF i JDF z wygodą cyfrowego filmu (ang. Digital Film). Zapewnia wymianę danych pomiędzy przygotowalnią a systemami sterowania produkcją i innymi zgodnymi z JDF programami. Dostępny jest w odmianach dostosowanych do konkretnych potrzeb produkcyjnych: PDF & Proof, Render, Control, Manage, Automate i PlateMaker.
• :Apogee WebApproval – interaktywny portal do przesyłania i akceptacji stron Służy do zarządzania projektami wydawniczymi on-line. Uzupełnia możliwości serwera :Apogee Prepress o portal internetowy do przesyłania plików i ich zdalną akceptację. Umożliwia klientom wyposażonym jedynie w przeglądarkę internetową wysyłanie plików, ich akceptację w oparciu o automatycznie generowane raporty inspekcji wstępnej oraz, dzięki integracji z systemem zarządzania barwą Color- Tune, wiarygodny podgląd ekranowy przyszłej publikacji. Opcja StreamProof zapewnia podgląd rastrowy gotowego do naświetlenia materiału.
• :Apogee Media – system produkcyjny do tworzenia publikacji do druku i publikacji w Internecie Stworzono go z myślą o wydawcach, działach marketingu i agencjach reklamowych. System indeksuje wprowadzane dane cyfrowe, tworzy podglądy grafik lub konwertuje formaty plików. Umożliwia przeszukiwanie bazy danych i równoległą pracę wielu użytkowników. System zapewnia ręczną lub automatyczną edycję tak tekstu, jak i szaty graficznej. Komunikacja z klientami zewnętrznymi: powiadomienia o konieczności sprawdzenia, przetłumaczenia oraz zatwierdzenia tekstu, śledzenie terminów oraz sprawdzanie postępów wykonania zlecenia. Gotowe zlecenia można archiwizować, a informacje zwrotne dotyczące produkcji mogą zostać użyte do kalkulacji kosztów.
• :Apogee Secuseal – rozwiązanie do tworzenia wydruków zabezpieczonych przed kopiowaniem Oferuje narzędzia do projektowania i weryfikacji skomplikowanych wzorów. Wprowadza zabezpieczenia druku już w pierwszej fazie cyklu produkcyjnego. Może zostać rozszerzony o zewnętrzną weryfikację zabezpieczeń. Systemy rodziny :Apogee można łatwo dopasować do wymagań produkcyjnych. Elastyczny system licencji umożliwia rozbudowę systemu początkowo wykorzystującego pojedynczy komputer. Zastosowanie wielu serwerów w połączeniu z wbudowaną funkcją ochrony przed awarią (ang. Fault Tolerance) zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo pracy.
więcej | Listopad
Dnia 11 października w Gmachu Głównym Politechniki Warszawskiej odbył się bal absolwentów Instytutu Poligrafii, zorganizowany przez Stowarzyszenie Absolwentów Instytutu (SAIP) – świętowano 40. rocznicę powstania placówki. Zgromadzonych gości powitały prezes SAIP Maria Kwiatkowska i była już dyrektor IPPW Ewa Mudrak. Po wysłuchaniu okolicznościowych przemówień goście bawili się do białego rana przy dźwiękach muzyki zespołu Żuki. Tegoroczny jubileusz był wyjątkowy – świętowano nie tylko czterdziestolecie utworzenia Instytutu Poligrafii PW, ale też osiemdziesięciolecie gmachu przy ulicy Konwiktorskiej 2, w którym obecnie mieści się Instytut, jak również setną rocznicę urodzin twórcy studiów poligraficznych w Polsce – profesora Felicjana Piątkowskiego. „Przeorano ugór, zasiano ziarno dydaktyki i uzyskano pierwszych inżynierów poligrafów” – mówił prof. Piątkowski w roku 1972 (możemy o tym przeczytać w wydanym w tym roku przez Stowarzyszenie Absolwentów Instytutu Poligrafii PW okolicznościowej księdze „Instytut Poligrafii Politechniki Warszawskiej 1968–2008; stamtąd pochodzą też pozostałe cytowane poniżej słowa). Początkiem studiów poligraficznych w Polsce było zorganizowanie w 1967 roku Oddziału Poligraficznego na Wydziale Geodezji i Kartografii Politechniki Warszawskiej. Jego przy gotowanie powierzono profesorowi Felicjanowi Piątkowskiemu, natomiast opiekę nad studentami wieczorowymi – dr Andrzejowi Makowskiemu z Zakładu Reprodukcji Kartograficznej. Profesor dr Herbert Czichon: „Zdawaliśmy sobie sprawę, że będzie trudno, bo nie mieliśmy kadry, pomieszczeń i urządzeń. Rozpoczynaliśmy od zera, co nas jednak nie zniechęciło”. W kolejnym roku Senat Politechniki Warszawskiej pomyślnie rozpatrzył wniosek Rady Wydziału Geodezji i Kartografii w sprawie utworzenia Oddziału Poligraficznego powołując na jego kierownika prof. Piątkowskiego. Jako zadanie oddziału określono przygotowanie kadry inżynierów poligrafów – technologów, przy rocznym naborze ok. 60 osób na studia w systemie dziennym. W 1970 roku Oddział Poligrafii przekształcił się w Instytut Poligrafii z prawem realizowania pięcioletnich studiów magisterskich dziennych. W ciągu kolejnych dwóch lat Instytut uzyskał samodzielność na prawach wydziału, które jednak utracił stając się Instytutem Wydziałowym. W listopadzie 2004 roku Senat Politechniki Warszawskiej podjął uchwały dotyczące utworzenia od września 2005 roku na Wydziale Inżynierii Produkcji Instytutu Poligrafii i powołania od października 2005 na nowym Wydziale kierunku studiów „Papiernictwo i poligrafia”. Dzięki temu Instytut Poligrafii stał się jednym z pięciu Instytutów na nowym wydziale. W ciągu lat zmieniali się zarówno pracownicy, jak i programy nauczania. Kadrę naukowo-dydaktyczną stanowili i nadal stanowią w znacznej części absolwenci Instytutu Poligrafii. Do września 1975 roku kierował nim założyciel prof. Felicjan Piątkowski, w latach 1975–1999 funkcję dyrektora pełnił prof. Herbert Czichon, zaś w latach 1999–2008 dr inż. Ewa Mudrak. Siła Instytutu jako placówki mającej na celu kształcenie inżynierów poligrafii tkwiła przede wszystkim w ciekawym programie zajęć, opierającym się na przekonaniu, że teoria z praktyką powinny się uzupełniać.
więcej | Listopad
Wśród wystawców, którzy prezentowali swoje nowości na targach Taropak, znalazły się między innymi firmy: A-Z Color, Astat, Atrium, Avery Dennison, Barmey, Bobst, Coleman International, Constantia Colorcap, Dalpo, Drukarnia Franczak, DS Smith, Edelmann, Emergraf, Emis, Etymax, Ewa-Bis, Fano, Ferag Polska, Flexergis, Henkel Polska, HIT – Kody Kreskowe, INGA, Intrex, Jonvac, Jurmet, Kolor-GRAF, Kongskilde Polska, Leipa, Masterpress, Media Center, Nordson Polska, Packprofil, Pakmar, Polo Polska, Prewa-Bis, Pruftechnik Wibrem, Reynders Etiketten Polska, SKK, Supertape Polska, Tampo Profi, Tesa Tape, TeBa, Tomra Orwak, Unilogo, WDH, Wistar, Yagra. Poniżej przedstawiamy kilka wybranych nowości firm dostarczających rozwiązania dla różnych sektorów opakowalnictwa.
więcej | Listopad
W dniu 17 września br. podczas Międzynarodowego Salonu Techniki Pakowania i Logistyki Taropak odbyła się kolejna konferencja „Etykiety samoprzylepne – najnowsze technologie”, zorganizowana przez wydawnictwo Polski Drukarz sp. z o.o. i Międzynarodowe Targi Poznańskie. Na konferencji, która zgromadziła, przede wszystkim przedstawicieli drukarń produkujących etykiety samoprzylepne i ich klientów, referaty wygłosili specjaliściz firm dostarczających urządzenia, technologie i materiały pomocne przy produkcji etykiet samoprzylepnych.
więcej | Listopad
W dniach 13–15 października br. odbyła się w Toruniu konferencja z cyklu Europoligrafia 2008 pt. „Technologia produkcji opakowań papierowych, kartonowych, tekturowych, farmaceutycznych, kosmetycznych, spożywczych, przemysłowych AGD/RTV”, zorganizowana przez Ośrodek Edukacyjny FORUM. Program konferencji obejmował sesję szkoleniową oraz wizytę w firmie Die-Cut w Grabowcu koło Torunia i zwiedzanie Muzeum Piśmiennictwa i Drukarstwa w Grębocinie, także w pobliżu Torunia. „Świat DRUKU” był patronem medialnym konferencji. Zajęcia szkoleniowe prowadził Wojciech A. Gołębiewski, absolwent Instytutu Poligrafii Politechniki Warszawskiej, wykładowca przedmiotów zawodowych poligraficznych w Studium Policealnym w Toruniu, członek Sekcji Poligrafów SIMP.
więcej | Listopad
W piątek 19 września br. firma Ligum Pol sp. z o.o. z Głogowa świętowała jubileusz dziesięciolecia połączony z uroczystym otwarciem nowej hali produkcyjnej. Wśród zaproszonych gości znaleźli się udziałowcy koncernu Westland-Ligum z Czech i Niemiec, prezesi spółek z Ukrainy i Rosji oraz partnerzy i klienci spółki z całego kraju i zagranicy. Uroczystość rozpoczęły oficjalne przemówienia przedstawicieli firm współpracujących z przedsiębiorstwem Ligum Pol, głos zabrał również prezydent miasta Głogowa Jan Zubowski, który prezesowi firmy Michałowi Walkowiakowi pogratulował tak dynamicznego rozwoju firmy.
więcej | Listopad

  | < 1 >  2  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o