Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się
Poligrafia 2003

Styczeń


Nagroda kulturalna Silesia dla Muzeum Papiernictwa w Dusznikach Zdroju
W dniu 16 grudnia ub.r. Sejmik Samorządu Województwa Dolnośląskiego przyjął przez aklamację uchwałę o przyznaniu nagrody kulturalnej Silesia w 2008 r. Ta najważniejsza na Dolnym Śląsku nagroda została ustanowiona przez Sejmik Samorządowy w celu uhonorowania osoby i instytucji, które wniosły szczególny wkład w rozwój dolnośląskiej kultury lub skutecznie promowały region w Polsce i za granicą. Wręczenie nagrody nastąpiło 30 grudnia, podczas ostatniej tegorocznej sesji Sejmiku. W kategorii instytucji laureatem nagrody w 2008 roku zostało Muzeum Papiernictwa w Dusznikach Zdroju, obchodzące w ubiegłym roku jubileusz 40-lecia działalności, a w związku z obchodami otrzymało w ostatnim czasie wiele innych cennych nagród i odznaczeń (m.in. od Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Srebrny Medal Gloria Artis Zasłużony Kulturze). Nagrodę indywidualną przyznano Andrzejowi Sajowi, krytykowi i teoretykowi sztuki, wykładowcy ASP i Politechniki Wrocławskiej. Największe znaczenie dla Kapituły Dolnośląskiej Nagrody Kulturalnej miały liczne osiągnięcia Muzeum w zakresie popularyzowania Dusznik Zdroju, ziemi kłodzkiej, Dolnego Śląska i Polski. Wiele zrealizowanych przez zespół pracowników programów sprawiło, że Duszniki Zdrój słyną nie tylko ze wspaniałych wód mineralnych i muzyki Fryderyka Chopina, ale również z Muzeum żywego, potrafiącego w atrakcyjny sposób przyciągać dziesiątki tysięcy zwiedzających, którzy przy okazji odwiedzenia papierni poznają historię i piękno regionu. Na ocenę Muzeum wpłynęły również ostatnie inwestycje, które pozwoliły przystosować XVII-wieczną papiernię do zwiedzania przez osoby niepełnosprawne.

I Lubelskie Targi Opakowań
Międzynarodowe Targi Poznańskie we współpracy z Międzynarodowymi Targami Lubelskimi (a także z Polską Izbą Opakowań, Klubem Pakowaczy z Ukrainy oraz Stowarzyszeniem BIELINFOPAK) zapraszają do udziału w nowym projekcie. W dniach 11 i 12 marca 2009 roku odbędą się w Lublinie I Lubelskie Targi Opakowań. Nowa formuła i miejsce organizacji targów to atut tego wydarzenia. MTP proponuje udział w dwudniowych targach oferując za niewielką opłatą wynajem gotowych stoisk prezentacyjnych 6 m2, 12 m2 i 24 m2. Koszty wynajmu stoiska: od 2800 zł do 7850 zł, plus opłata rejestracyjna 150 zł, to jedyne koszty udziału w targach. W zamian organizatorzy zapewniają dostęp do profesjonalnej publiczności. Targi są przeznaczone dla firm spożywczych, chemicznych, farmaceutycznych, opakowaniowych, z województwa mazowieckiego, lubelskiego, świętokrzyskiego i podkarpackiego. Będą zaproszone także firmy z Białorusi i Ukrainy.
Uczestnictwo w targach to doskonałe miejsce prezentacji własnych wyrobów oraz nowości i okazja do bezpośrednich spotkań. Coraz lepsza koniunktura na rynku opakowaniowym w Polsce będzie sprzyjać nawiązywaniu nowych kontaktów i poszukiwaniu nowych rynków.

Pomoc publiczna dla drukarni Bauera
W dniu 20 grudnia 2008 w internecie podano (za niemieckim portalem informacji o mediach „new business”), że Komisja Europejska zatwierdziła pomoc publiczną w wysokości 47 mln euro dla drukarni niemieckiej grupy medialnej Bauer w Polsce. Chodzi o projekt inwestycyjny spółki BND, która należy do przedsiębiorstwa hamburskiego wydawcy Heinza Bauera – BVG Medien Beteiligungs GmbH. Pomoc publiczna w postaci zwolnień podatkowych, której udzielić miały – według komunikatu – polskie władze, przeznaczona jest na finansowanie drukarni w Wykrotach w gminie Nowogrodziec na terenie kamiennogórskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (Dolny Śląsk). Podjęte w marcu 2008 roku przez KE postępowanie sprawdzające wykazało, że wsparcie jest zgodne z unijnymi zasadami udzielania regionalnej pomocy publicznej. Według komunikatu „new business” cała kwota inwestycji grupy Bauera w Nowogrodźcu to 160 milionów euro.
więcej | Styczeń
Sukcesy płyt Agfa :Energy Elite
Pod koniec ubiegłego roku Agfa Graphics poinformowała o udanym wdrożeniu systemu CtP :Avalon LF w kanadyjskiej drukarni etykietowej IML Labels z Montrealu. W urządzeniu znajdują zastosowanie płyty termiczne :Energy Elite, dedykowane do prac wysokonakładowych i promowane przez firmę od dłuższego czasu.
Donald Caron, prezes IML Labels, opowiada o stosowanych przez drukarnię rozwiązaniach belgijskiego producenta w samych superlatywach: „Pracujemy z produktami Agfa Graphics od chwili uruchomienia zakładu w 2007 roku i jesteśmy bardzo zadowoleni z jakości, którą nam one zapewniają. Produkowane przez nas etykiety muszą być wykonane w sposób perfekcyjny – tego oczekują od nas klienci zamawiający etykiety typu in-mould. System Agfa Graphics gwarantuje uzyskanie właściwej reprodukcji punktu rastrowego, co jest niezwykle istotne przy specyfice naszej produkcji, której płyty :Energy Elite zapewniają odpowiednią stabilność i jakość. Już po kilku arkuszach uzyskujemy odbitki nakładowe i dzięki technologii Agfa Graphics zredukowaliśmy też ilość odpadów. Dziś możemy powiedzieć, że jesteśmy drukarnią oferującą najwyższej jakości produkty, a rozwiązania Agfa Graphics odegrały w tym znaczącą rolę”.
:Energy Elite to wysokiej jakości termoczuła płyta przeznaczona do wysokonakładowej produkcji bez potrzeby wypalania. Zastosowano w niej opatentowane przez Agfa Graphics rozwiązanie w zakresie nowej warstwy kopiowej, która pozwala na wysoką tolerancję wahań przy naświetlaniu. Jak zapewnia producent, płytę cechuje wysoka odporność chemiczna i znakomite zachowanie w maszynie drukującej przy zastosowaniu różnego rodzaju farb, w tym UV i hybrydowych. W 2007 roku płyta :Enery Elite otrzymała prestiżową nagrodę PIA/GATF Intertech Technology Award za zastosowaną w niej technologię powłoki. Zdaniem Agfy płyta wnosi do technologii CtP nowy poziom jakości, elastyczności i niezawodności. Na polskim rynku płyty :Energy Elite stosowane są z powodzeniem od ponad roku. Obecnie ich udział w segmencie płyt termoczułych (:P970, :Ampio, :Amigo i :Azura), oferowanych przez Agfa Graphics w Polsce, wynosi blisko 20%.

Kolejna Sanwa zainstalowana
Pod koniec roku Krakowski Instytut Transferu Technologii Poligraficznych (M.M. Druk Serwis sp. z o.o.; www.ittp.com.pl) pomyślnie zakończył instalację kolejnego japońskiego automatu wykrawająco-tłoczącego Sanwa. Tym razem posiadaczem pełnoformatowej, wysoko zautomatyzowanej maszyny sztancującej Sanwa TRP-1060-SV z najnowszej linii Axia, stał się znany w Polsce producent płyt CD i DVD, firma Takt sp. z o.o. z Bolesławia.
Takt to obecna na rynku od kilkunastu lat, dynamicznie rozwijająca się i nowoczesna tłocznia płyt kompaktowych, której ideą jest oferowanie produkcji „od początku do końca”, co oznacza, że wytwarzane płyty na miejscu, w zakładzie przechodzą przez wszystkie etapy produkcji, od premasteringu do pakowania. Aby realizować kompleksową produkcję płyt i sprostać wciąż rosnącym wymaganiom swoich klientów, którymi są czołowe zarówno w Polsce, jak i w Europie Centralnej, firmy fonograficzne, producenci oprogramowania, wydawnictwa prasowe i multimedialne oraz producenci i dystrybutorzy filmów, firma Takt uruchomiła również własną drukarnię umożliwiającą wykonywanie najwyższej jakości opakowań na płyty zgodnie z nowoczesnymi standardami produkcji.
Główne zalety Sanwy – bardzo wysoka jakość i precyzja sztancowania opakowań na zróżnicowanych i trudnych podłożach (od cienkich papierów i kartonu po tekturę falistą typu B), szeroki zakres formatów, niezawodność i wysoka wydajność pracy maszyny – umożliwiają tak istotną dla Taktu produkcję opakowań na płyty całkowicie we własnym zakresie, z zastosowaniem szerokiego wachlarza gramatur i rodzajów materiałów i z bardzo dużą efektywnością, co zapewnia firmie ciągłą i nieprzerywalną produkcję.
Maszyna wyposażona jest w innowacyjne rozwiązana zastosowane w poszczególnych sekcjach: rozbudowane podawanie i wykładanie nonstop, dwie marki boczne po stronie operatora i napędu (tryb pracy „pchnij”/„ciągnij”), system centrowania, elektroniczną kontrolę pasowania i transportu arkusza, system cienkiej płyty, powietrzny system stabilizacji przejścia arkusza. Unikatowy system napędu chwytaków Sanwy ogranicza liczbę punktów sczepiających do absolutnego minimum, dzięki czemu brzegi opakowania po wykrojeniu są bardziej gładkie. Ponadto zainstalowana w Bolesławiu Sanwa ma możliwość adaptacji wykrojników z innych maszyn, co znacznie zmniejsza ponoszone przez użytkownika koszty (można wykorzystywać posiadane wcześniej wykrojniki) i umożliwia elastyczność ustalania planu produkcyjnego. Rzeczywista siła cięcia sięga do 300 ton i może być regulowana w trakcie pracy maszyny, co umożliwia doskonałe i precyzyjne dopasowanie siły wykrawania do rodzaju podłoża. Warto podkreślić, że ITTP zorganizował dostawę i przeprowadził instalację w rekordowo krótkim czasie, nieprzekraczającym miesiąca od momentu zamówienia maszyny przez klienta.
więcej | Styczeń
Dzień 19 grudnia 2008.
Gutenberg nie żyje od ponad 540 lat, nie ma co do tego wątpliwości. W pewien zimowy wieczór ukryłem się przed całym światem. Siedziałem w szlafroku i kapciach w kącie pokoju. Wokół panował półmrok, a ja mogłem w spokoju wyobrażać sobie słodki smak ciastek z kremem, na które jak zwykle o tej porze miałem wielką ochotę. Nagle w pomieszczeniu zapanował przejmujący chłód, a na skraju łóżka pojawiła się niewyraźna postać. „Przyszedłem pokazać Ci, jakie błędy popełniacie idąc swoją drogą”
„Nazywasz się Gutenberg”
„Mów do mnie Geisfleish, jeżeli wolisz”
„Odpuśćmy sobie średniowieczne konwenanse”
„Tego wieczora odwiedzimy wiele miejsc. Dotknij mojego wierszownika”
„Ale ja nie mam pojęcia, gdzie on jest”.
Nagle przenieśliśmy się do starodawnego zakładu przemysłowego. Znajdowały się w nim drewniane maszyny, wokół których krzątali się ludzie wyjmujący czcionki z kaszt. Suszące się arkusze rozwieszone były na linach rozciągniętych wokół całego pomieszczenia.
„Ten widok przypomina mi fabrykę w Secaucus”
„Wszystko zaczęło się właśnie tutaj. Przez krótką chwilę to właśnie ja byłem całym przemysłem poligraficznym”
„Byłeś pierwszym drukarzem, a zarazem pierwszą ofiarą wrogiego przejęcia”
„Cholerny Fust. Gdybym tylko wówczas otrzymał od kogoś wsparcie finansowe”
„Jak to jest być pierwszym i jedynym drukarzem?”
„No wiesz, można dyktować ceny i nikt przy tym nie skarży się o jakość przejść tonalnych”
„Dlaczego nie?”
„Bo wtedy jeszcze nie istniały”
„Racja”
„Nawet wówczas, gdy zostałem wszystkiego pozbawiony, coś wynalazłem – druk wielobarwny. Każdego dnia swojego życia pracowałem nad czymś zupełnie nowym, odkrywałem nieznane mi dotąd obszary”
„Rozumiem teraz przesłanie tej opowieści”
„Chodź już. Musimy iść”.
więcej | Styczeń
Wprowadzenie
W czasach świetności reklamy masowej drukowano dziennie miliony ulotek, listów i ofert. Różnokolorowa makulatura piętrzyła się na wycieraczkach naszych mieszkań lub zapychała skrzynki na listy. Analitycy działów marketingu zorientowali się jednak, że bezimienne i szablonowe materiały reklamowe są coraz mniej skuteczne. Rozwijające się nowe technologie umożliwiły indywidualne traktowanie klienta. Rozpoczęła się era reklamy bezpośredniej, w której druk cyfrowy udostępnił nowe narzędzie – personalizację.
Personalizacja to szerokie pojęcie i choć jej głównym nośnikiem jest pismo, nie ogranicza się jedynie do druku i działań marketingowych. Zaczęło się od listów i zaproszeń, obecnie jednak spotykamy personalizowane karty menu, kalendarze, gadżety, kartki pocztowe, bilety, strony internetowe, płyty CD, karty kredytowe, plakaty, foldery, a nawet książki i instrukcje obsługi. Pozostanę jednak przy druku cyfrowym i postaram się w kilku słowach przedstawić techniczne aspekty personalizacji.
więcej | Styczeń
Wraz z dynamicznym rozwojem druku cyfrowego coraz większego znaczenia nabiera zagadnienie zapewnienia jakości wydruków eksponowanych w różnorodnych warunkach. To dość trudne wyzwanie, bo o jakości wydruku decyduje zastosowana technologia drukowania i wzajemne oddziaływanie atramentu i materiału. Doskonalenie pewnych właściwości atramentów może być w konflikcie z doskonaleniem mediów, na przykład papier fotograficzny o pięknym połysku ma mikropory wchłaniające atrament, ale umożliwia jednocześnie bezpośredni kontakt cząsteczek atramentu z destrukcyjnymi gazami atmosferycznymi takimi jak ozon czy tlenki siarki.
Aby podnieść jakość wydruków, nieustannie modyfikuje się zarówno skład atramentów, jak i właściwości materiałów, jak to jest zilustrowane na schemacie (rys. 1).
Rynek atramentowego druku cyfrowego dzieli się na segmenty (rys. 2)charakteryzujące się specyficznymi wymaganiami co do jakości wydruków:
• biuro i dom – wymagana jest niezawodność i łatwa obsługa
• fotografia cyfrowa – precyzyjne (ostre) wydruki o żywych barwach, odporne na czynniki zewnętrzne
• reklama zewnętrzna – wydruki trwałe, odporne na blaknięcie
• przemysł – druk dostosowany do skali masowej.
Wymagania stawiane atramentom
Aby zapewnić niezawodność wydruku, atrament powinien być skomponowany tak, by proces formowania mikrokropelek przez głowice drukujące był stabilny. Za ten proces odpowiadają dwa podstawowe parametry: lepkość i napięcie powierzchniowe. Wielkości te zależą od rodzaju głowicy drukującej zastosowanej w urządzeniu drukującym.
więcej | Styczeń
Międzynarodowe Targi Technik Komunikacji Wizualnej viscom 2008 odbywały się w dniach od 30 października do 1 listopada w Międzynarodowym Centrum Wystawienniczym we Frankfurcie nad Menem. W imprezie wzięło udział 275 wystawców z 26 krajów; prezentowali swoją ofertę na powierzchni obejmującej około 19 tysięcy m2, czyli na o ponad 60% większej niż podczas poprzednich targów z tego cyklu (Pro Sign 2006). Targi viscom, ważne wydarzenie branży technik reklamy wizualnej, także drukowanej, przyciągnęły głównie producentów urządzeń i mediów służących nowoczesnej komunikacji. Wśród nich znaleźli się również przedstawiciele firm znakujących, tekstylnych i wytwarzających systemy oświetleń reklamowych. Targi zdominowały nowoczesne technologie reklamowe, digital signage i wielkoformatowy druk cyfrowy.
Dużym zainteresowaniem zwiedzających targi gości (imprezę odwiedziło ponad 9 tysięcy osób, podczas gdy w 2006 r. odwiedzających było ponad 7 tysięcy) cieszyły się prezentowane ekrany LCD z technologią umożliwiającą wyświetlenie obrazu najwyższej jakości nawet w warunkach stałej ekspozycji na pełne słońce oraz interaktywne panele dotykowe (interactive signage), które znajdują zastosowanie nie tylko w marketingu POS (Point of Sale) i POI (Point of Interest), ale również w centrach handlowych, punktach informacyjnych czy też na wystawach sklepowych. Wielu wystawców zaprezentowało również zupełnie nowe oblicza istniejących już na rynku produktów stanowiących typowy przykład digital signage – interaktywne kioski, które wyświetlają różne treści oraz reklamy pozwalające, dzięki nowoczesnym urządzeniom i oprogramowaniu plug and play, na elastyczne i natychmiastowe interakcje z displayem.
Targom towarzyszyły liczne imprezy dodatkowe, takie jak konferencje, seminaria i pokazy. W związku z powodzeniem, jakim cieszył się Digital Signage Day podczas ubiegłorocznej edycji targów viscom w Düsseldorfie, we Frankfurcie poświęcono temu tematowi dwa dni, dzięki czemu dostawcy i potencjalni klienci mogli wymienić poglądy i doświadczenia związane z szeroko pojętą komunikacją wizualną.
więcej | Styczeń
W dniach 27 i 28 listopada ubiegłego roku firma Atrium Centrum Ploterowe uroczyście podsumowała swoją 15-letnią obecność na polskim rynku poligraficznym. Wśród zaproszonych na tę okazję gości znaleźli się przedstawiciele kluczowych partnerów Atrium, m.in. Arthur Vanhoutte, Volker Lienig i Patrick Poissonnier (Mutoh), Christian Harder (Durst), Gabor Nagy (EFI Vutek), Thomas Degenfeld (Onyx), Me Hee Kim, Jobae Kim (SFC), Kibong Yoo (ACE), Andrea Edan (C-Gate), Wojciech Wróblewski (BASF), Klaus Folz (Renolit), oraz klienci z całej Polski. Wydarzenie było także okazją do oficjalnego otwarcia pierwszej w Polsce linii produkującej media do druku wielkoformatowego oraz nowej siedziby firmy przy ulicy Gosławickiej w Opolu.
więcej | Styczeń
dniu 27 listopada 2008 r. w siedzibie drukarni Artlab w Warszawie odbyła się prezentacja nowości na polskim rynku drukarek wielkoformatowych – solwentowej drukarki SupraQ3300-S koreańskiej marki Keundo.
Firma alma trend sp. z o.o. została założona w grudniu 1990 roku w Katowicach przez Grzegorza Czyża i Andrzeja Misiewicza. Przedsiębiorstwo było jednym z pierwszych w Polsce posiadających w swojej ofercie kompleksową obsługę w zakresie sprzedaży towarów i usług w branży reklamowej. Firma alma trend największy nacisk kładzie na wysoką jakość świadczonych przez siebie usług, dlatego też może spełniać nie tylko oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów, ale również prężnie rozwijającego się w Polsce rynku reklamowego. Główna siedziba firmy znajduje się w Katowicach, jednak oddziały alma trend rozmieszczone są na terenie całego kraju. alma trend ma w swojej ofercie różnorodne usługi dodatkowe, jest również generalnym dystrybutorem mediów do druku cyfrowego marki Canon.
więcej | Styczeń
Druk na szeroką skalę, laminacja płynna
21 listopada ub. r. w nowej siedzibie Jet Media odbyło się kolejne spotkanie z cyklu Dni Otwartych. Tematami przewodnimi były druk produkcyjny oraz laminacja płynna, maszynowa i ręczna. Prezentowano dwie wydajne maszyny: ploter Roland AJ 1000 z nowymi atramentami EcoXtreme LT i laminator płynny Aqua Elf 1600. Podczas części teoretycznej omówiono właściwości i zastosowanie obu maszyn. W części poświęconej laminacji przekazano również ogólne wiadomości o wszystkich technikach laminowania. W trakcie zajęć praktycznych drukowano z różnymi prędkościami i w różnych rozdzielczościach. Uczestnicy spotkania mogli sprawdzić jakość i odporność na zadrapania aplikacji wykonanych przy użyciu nowych atramentów EcoXtreme LT. Była to również okazja do potwierdzenia komfortu pracy z ploterem AJ 1000 – nieuciążliwy zapach atramentów był dodatkową zaletą. Następnie dokonano laminacji płynnej wydruków za pomocą laminatora Aqusa Elf 1600 oraz laminacji ręcznej z zastosowaniem laminatów Clearstar. Spotkanie pozwoliło na rozwinięcie dyskusji i wzajemną wymianę doświadczeń.
więcej | Styczeń
Świat DRUKU: Jakie były początki działalności Państwa firmy i w czym specjalizuje się obecnie?
Krzysztof Tomaszewski: Jesteśmy drukarnią wielkoformatową i w tym zakresie przyjmujemy zamówienia na wszelkiego rodzaju prace związane z obsługą agencji reklamowych. Naszymi klientami są również, indywidualnie, graficy i fotograficy. Nie pozyskujemy i nie obsługujemy (poza sporadycznymi wyjątkami) klientów końcowych. Zaczęło się od tego, że po odbyciu w roku 1972 praktyk zawodowych w Przedsiębiorstwie Państwowym „Reklama” w Łodzi wiedziałem już, co chciałbym robić w przyszłości. Dyplom technika fotografa uzyskałem w 1974 roku – temat pracy brzmiał: fotografia reklamowa żyletek marki polsilver. W 1978 roku otworzyłem zakład fotograficzny, w którym prócz typowej pracy usługowej często wykonywałem zdjęcia reklamowe wyrobów rzemieślniczych, fotografie do kalendarzy, fotografowałem grupy muzyczne itp. W tamtych czasach powiększenie odbitki barwnej do formatu 70×100 było czymś naprawdę karkołomnym, a zdarzały się większe zamówienia. Kiedy na początku lat 90. ubiegłego wieku pojawiły się pierwsze drukarki natryskowe, wiedziałem, że będę mógł zastąpić mokrą technikę srebrową drukiem – to tylko kwestia czasu.
ŚD: Kiedy i w jakich okolicznościach zapadła decyzja o poszerzeniu oferty o druk cyfrowy?
KT: W roku 1998, podczas targów Photokina w Kolonii.
więcej | Styczeń
Fespa Digital Europe 2009
Od 12 do 14 maja 2009 roku Amsterdam stanie się stolicą innowacyjnych rozwiązań dla cyfrowego druku wielkoformatowego. Tegoroczne targi będą co najmniej o 20% większe od ich poprzedniej edycji z 2008 roku. Podczas imprezy poznamy tegorocznych laureatów nagrody Digital Print Awards 2009. Organizatorzy targów ogłosili już skład międzynarodowego jury, które oceni nadesłane zgłoszenia; jego obrady odbędą się 5 marca w Amsterdamie. Nagrodzone produkty zostaną zaprezentowane podczas specjalnej wystawy w centrum wystawienniczym RAI w holenderskiej stolicy podczas trwania imprezy. Termin zgłoszeń upływa 13 lutego. Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie internetowej www.fespadpa.com

Nowości SGIA 2008
Podczas czwartej edycji targów branżowych SGIA 2008, które odbywały się od 15 do 18 października 2008 roku w Atlancie, wręczono nagrody przyznane przez stowarzyszenie DPI (Digital Painting & Imaging). W kategorii „produkt roku” wyróżniono drukarkę Mimaki JF, maszynę drukującą z wysoką jakością i maksymalną rozdzielczością 1200×1200 dpi. Urządzenie wyposażone jest w wielostrefowy stół podciśnieniowy do zadruku mediów o grubości do 50 mm. Dzięki zastosowaniu w nim podwójnego układu lamp UV maszyna osiąga większą wydajność, zaś elektroniczny mechanizm zmiany wysokości głowicy drukującej ułatwia druk na mediach o różnej grubości.
W kategorii „produkt tekstylny” nagrodzono wydruk wykonany na podłożu Value Satin FR (IQ-IJ 677) na urządzeniu Jeti 3324 AquaJet RTR firmy Gandinnovations, producenta ploterów przeznaczonych do druku solwentowego, UV i na tekstyliach. Value Satin FR nadaje się w 100% do ponownego przetworzenia, nie zawiera szkodliwych dla środowiska substancji i powstaje w czystym procesie produkcji, który uzyskał certyfikaty ISO 14001 i ISO 9001.
Dystrybutor gotowych rozwiązań i usług informatycznych dla przemysłu wielkoformatowego firma Caldera Graphics zdobyła nagrodę za linię produktów RIP i nowe rozwiązanie dla usprawnienia workflow Flow+Business Automation and Control. Produkt ten jest inteligentnym połączeniem MIS (Management Information System), ERP (Enterprise Resource Planning) i CRM (Customer Relation Management).
Na targach SGIA nie zabrakło również produktów dystrybuowanych przez istniejącą od 1989 roku firmę APLA Amerykańskie Technologie Sitodruku, której polski oddział znajduje się w Sopocie. Producent maszyn do sitodruku M&R Sales and Service zaprezentował owalną maszynę do zadruku tekstyliów Alpha8, której główną zaletą jest możliwość poszerzenia o praktycznie nieograniczoną liczbę dodatkowych stacji, nowy piec do suszenia tekstyliów Boomerang, drukarkę cyfrową do tekstyliów i-DOT oraz sprzęt cyfrowy z serii i-Screen do przygotowania matryc bezpośrednio z komputera na siatkę za pomocą specjalnego tuszu. Firma Kornit zaprezentowała urządzenia do bezpośredniego druku na tkaninach na skalę przemysłową Kornit 932NDS i 932NDS oraz nowość – dodatkową stację do karuzeli firmy M&R Kornit 933.
Wilflex, producent farb plastizolowych i wodnych do druku na tkaninach, przedstawił serię produktów Epic (bez ftalanów) oraz Quantum one (bez ftalanów i PVC) spełniających najbardziej restrykcyjne wymogi bezpieczeństwa druku na odzieży.
Wśród wystawców znalazła się również firma SDI oferująca urządzenia do czyszczenia i dejonizacji materiałów przed drukiem.
więcej | Styczeń
Seiko I Infotech poszerza ofertę ploterów
Japoński producent drukarek Seiko I Infotech z końcem 2008 zakończył współpracę z firmą Hewlett-Packard dotyczącą sprzedaży i rozwoju solwentowych ploterów wielkoformatowych dla rynku outdoorowego.
Na początku stycznia 2009 SIIT zapowiedział, oprócz nowych modeli maszyn pracujących w dotychczasowej technologii, poszerzenie portfolio o całkowicie nowe rozwiązania. Prezes SIIT Masaomi Yoshioka powiedział: „Rozpoczęliśmy prace konstrukcyjne nad nową, dużą rodziną produktów, aby w jak największym stopniu spełniać oczekiwania klientów. Wiosną można spodziewać się ploterów z tzw. grupy ‘entry level’ oraz kolejnych odsłon modeli niedawno wprowadzonych na rynek – drukarek serii ColorPainter H-104S i H-74S. Dzięki ich najwyższej jakości i wyjątkowym możliwościom produkcyjnym chcemy umocnić nasz wizerunek jako producenta nowoczesnych i niezawodnych produktów”.
Wyłącznym dystrybutorem maszyn wielkoformatowych Seiko I Infotech na terenie Polski jest Reprograf S.A.

Signtech C.E. oferuje nową drukarkę
Firma Signtech C.E wprowadziła do swojej oferty Grapo--Shark, najnowszy model drukarki UV. Projekt drukarki Shark powstał w oparciu o wyniki badań i testów prowadzonych w ciągu dwóch ostatnich lat. Grapo jest jedynym na świecie producentem drukarek UV, który prowadzi działalność w sektorze Print-for-Pay, dzięki temu dokładnie zna oczekiwania klientów co do szybkości, wysokiej jakości, trwałości i wydajności drukarek – w rozsądnej cenie.
Projektując drukarkę Shark wykorzystano rozwiązania zastosowane w modelach Manta i Octopus – to doskonały przykład niezawodnej europejskiej inżynierii. Dzięki niepowtarzalnej konstrukcji urządzenie osiąga prędkość drukowania do 225 m2/godz. przy rozdzielczości 960 dpi; jest przeznaczone do druku zarówno na giętkim, jak i sztywnym podłożu, o grubości do 80 mm. Wykorzystuje 8 głowic Xaar 760 Printhead, 8–40 pl (CMYK x2, z opcją białego tuszu). Umożliwia uzyskanie jakości ośmiu przejść w trybie jednego przejścia oraz wyrazistych kolorów i nierozmazywania się druku. Shark ma opcje regulacji ilości użytego tuszu i zmiany rozmieszczenia igieł. Maksymalna szerokość zadruku to 2 m.
Więcej informacji – na stronie www.signtech.com.pl

StellarJET 183UVK z lakierem
Firma GCC, producent między innymi wysokiej jakości ploterów wielkoformatowych UV, ogłosiła, że już możliwe jest lakierowanie przy użyciu plotera inkjetowego z serii StellarJET 183UVK, znanego od targów Fespa 2006. Klienci mają teraz możliwość poprawienia zarówno wizualnej, jak i graficznej jakości druku, dzięki lakierowaniu punktowemu z użyciem specjalnych głowic bądź całościowemu powlekaniu, które sprawia, że projekty są jaśniejsze i bardziej wyraźne.
więcej | Styczeń
Niektórzy producenci cyfrowych urządzeń drukujących oferują wraz z nimi własne materiały eksploatacyjne, między innymi papier – choć na rynku dostępnych jest wiele jego rodzajów mających zastosowanie w druku cyfrowym. Zapytaliśmy przedstawicieli czterech znanych firm oferujących urządzenia drukujące, jakie są powody i cele tworzenia przez firmy własnej marki papierów biurowych przeznaczonych do użytkowania w drukarkach oraz urządzeniach wielofunkcyjnych. Poniżej ich wypowiedzi.
więcej | Styczeń
Nie od dziś wiemy, że gospodarka rozwija się cyklicznie. Dobrze zarządzana duża firma ten cykl powinna uwzględniać w swoich planach biznesowych i w czasach wysokiej koniunktury koncentrować się na maksymalnym wykorzystaniu swoich zasobów przy okazji akumulując aktywa, a w czasach dekoniunktury wykorzystywać słabość swoich konkurentów, zajmując nowe pozycje poprzez rozbudowę np. sieci sprzedaży, proponowanie nowych rozwiązań czy korzystnych warunków umów handlowych. W końcu inwestowanie w czasach dekoniunktury, podobnie jak kupowanie w czasach wyprzedaży jest zdecydowanie tańsze od robienia tego, gdy gospodarka pędzi. Kryzys to po prostu najlepszy czas na zajmowanie zaplanowanej pozycji rynkowej. Kryzys nie trwa wiecznie. Najmądrzejsi na pewno go przetrwają*.
Czy opinię tę zdają się podzielać znani producenci i dystrybutorzy działający na rynku papieru? Zadaliśmy im pytanie, czy ich zdaniem światowy kryzys gospodarczy ma (lub będzie miał) bezpośredni wpływ na rynki papieru (z uwzględnieniem polskiego) i w jaki sposób firmy papiernicze zamierzają zapobiegać skutkom tego kryzysu.
Zapoznajmy się z komentarzami na ten temat.
więcej | Styczeń
W dniach 22–25 października 2008 w Sinsheim, mieście położonym na południu Niemiec, nieopodal Heidelbergu i Karlsruhe, odbyła się czternasta edycja targów Druck+Form. Impreza ta, mimo panującego na całym świecie kryzysu finansowego, cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem – wzięło w niej udział ponad 150 firm – 92 wystawców i 60 współwystawców z siedmiu krajów – Niemiec, Austrii, Szwajcarii, Anglii, Holandii, Hiszpanii oraz Japonii. Na 5000 m2 zaprezentowali oni gościom portfolio swoich produktów i usług świadczonych dla sektora poligraficznego. Imprezę odwiedziło 5700 przedstawicieli branży.
Organizatorom zależało, aby na targach obecne były firmy specjalizujące się we wszelkich formach druku i obróbki po druku, jednak wystawcy skoncentrowali się przede wszystkim na drukowaniu cyfrowym – m.in. można było porównać jakość projektów wykonanych techniką cyfrową i offsetową. Sponsor imprezy, firma Igepa, zadbała o to, by producentom nie zabrakło papieru. Na poszczególnych stoiskach można było również obejrzeć nowości zaprezentowane kilka miesięcy wcześniej w Düsseldorfie. Firmy należące do sekcji Print Faktory, takie jak Raber&Märcker, Canon, HP, Océ, Ernst Nagel, Punch Graphix, printdata, Xerox,
MB Bäuerle, grafitach czy R&S, propagowały na swoich stoiskach ekonomiczne i ekologiczne aspekty wykorzystywania poszczególnych technik drukowania. Podkreślały również ogromną rolę, jaką w przedsiębiorstwie związanym z poligrafią odgrywa stabilność druku.
więcej | Styczeń
Od 1923 roku szwajcarska firma Hunkeler AG z siedzibą w Wikon koło Lucerny (Szwajcaria) to znany producent urzadzeń do obróbki końcowej druków. Mottem przedsiębiorstwa jest: „Excellence in Paper-Processing“.
Firma powstała w 1923 roku i jako spółka akcyjna notowała stały wzrost. W 1990 roku, z powodu światowego kryzysu gospodarczego, firma popadła w przejściowe kłopoty, dlatego też przejęcie jej było dla Franza Hunkelera, ojca Stefana, obecnego właściciela przedsiębiorstwa, prawdziwym wyzwaniem. Stefan Hunkeler rozpoczął pracę w rodzinnej firmie w 1999 roku, a od 2003 zarządza jej niemieckim oddziałem, który ma swoją siedzibę w Taufkirchen.
Obecnie w przedsiębiorstwie zatrudnionych jest 250 pracowników. W roku 2007 obrót firmy wyniósł 60 mln franków szwajcarskich.
Co dwa lata organizowana jest cykliczna impreza Hunkeler Innovation Days, międzynarodowe targi w dziedzinie druku, mailingu, obróbki wykończeniowej na żądanie, obróbki produktów poligraficznych ze wstęgi i logistyki usuwania odpadów papierowych – najbliższą edycję zaplanowano na 16–19 lutego br. Targi, które skoncentrują się przede wszystkim na problemach związanych z tematyką finishingu, obróbki druków o szerokości wstęgi do 670mm i pełnej automatyzacji, w tym systemów workflow z nadzorowaniem druku i systemami monitoringu, zostaną zorganizowane we współpracy z sześćdziesięcioma partnerami Hunkelera – firmami promującymi innowacyjne rozwiązania w ramach procesu poligraficznego. Podczas imprezy firma Hunkeler zaprezentuje m.in. linię Popp7, do obróbki druków o szerokości wstęgi do 670 mm, oraz FM6 ze specjalnym systemem złamywania po druku Pflugfalz, który będzie pokazany w linii z falcerką Horizon AF-566 F.
więcej | Styczeń
We wtorek 25 listopada ub. r. zarząd firmy Emis sp. z o.o. zorganizował w Łodzi oficjalną prezentację oddziału produkcyjnego oraz innowacyjnych przewijarek do etykiet marki Flexor. Przybyłych gości powitali i oprowadzili po siedzibie firmy Head Of Global Business Development Adam Robak, After Sales Manager Rafał Wolański z Emisu oraz prezes firmy Rotary Die Company sp. z o.o. Leszek Trzaskowski.
Podczas dnia otwartego można było obserwować pracę przewijarki Flexor 380 C+ z zamontowaną drukarką ink-jet firmy Wiedenbach GmbH oraz nowości na polskim rynku – przewijarki z zespołem do sztancowania Flexor 520+ do wstęgi o szerokości roboczej 520 mm, których producentem jest właśnie firma Emis.
Firma Emis działa od 1995 roku. Od kilkunastu lat zajmuje się wdrażaniem kompleksowych systemów, dystrybucją maszyn, materiałów eksploatacyjnych, części zamiennych, oferuje także usługi techniczne dla branży poligraficznej.
więcej | Styczeń
Obecnie coraz częściej do laminowania odbitek są stosowane folie samoprzylepne, tj. folie pokryte warstwą kleju, które w zakładach poligraficznych wystarczy tylko docisnąć do zadrukowanej odbitki. Celem tego artykułu jest omówienie właściwości najczęściej stosowanych folii samoprzylepnych. Metody laminowania
Samoprzylepne folie laminujące są pokryte warstwą kleju, która jest zabezpieczona papierem lub folią ochronną. Dostarczane są folie różnego rodzaju i o różnej grubości. Przed laminowaniem usuwa się papier lub folię ochronną i za pomocą laminatora dociskiem przykleja się folię samoprzylepną do odbitki drukowej.
Podstawowymi elementami laminatora są:
• podgrzewany cylinder laminujący, który podgrzewa i prowadzi folie
• cylinder dociskowy, który swym dociskiem powoduje połączenie warstwy kleju z laminowanym podłożem; przy czym docisk jest większy przy laminowaniu na zimno, a mniejszy przy laminowaniu na gorąco
• urządzenie do wyrównania odchyleń podłoża papierowego po procesie laminowania
• wałki ciągnące, regulujące naprężenie folii laminującej[2].
W zależności od rodzaju stosowanego kleju laminowanie przeprowadza się na zimno lub na gorąco. Przy tak zwanym laminowaniu na zimno temperatura wałków wynosi 40–50?C. Tę technologię laminowania stosuje się wtedy, gdy odbitki lub folie laminujące (np. z PVC) są wrażliwe na podwyższone temperatury[2].
Przy zbyt niskiej temperaturze laminowania występuje zjawisko pęcherzykowania (ang. silvering), które polega na tym, że pomiędzy folią laminującą a podłożem pozostają liczne pęcherzyki powietrza, co powoduje występowanie plam na laminowanym produktcie. Nie należy laminować za pomocą zbyt zimnych folii i dlatego np. zimą folie laminujące powinny być przynajmniej przez jeden dzień przechowywane w temperaturze pokojowej[2].
Przy laminowaniu na gorąco temperatura wałków wynosi 75–130?C i dlatego w przypadku tego typu laminowania mogą być stosowane tylko folie PET, które są odporne na podwyższone temperatury[2].
Niekiedy wybiera się tzw. laminowanie pośrednie. Do tego celu wykorzystuje się specjalne folie pokryte dwustronnie warstwą kleju, przy czym jedna strona jest zabezpieczona ochronną warstwą papieru, dzięki któremu można folie nawijać. W celu laminowania przykleja się folię dwustronnie klejącą do podłoża, zdejmuje papier lub folię ochronną i przykleja właściwą folię laminującą. Czasem obydwie warstwy klejące są pokryte dwustronnie przezroczystymi foliami poliestrowymi, co ułatwia pozycjonowanie folii klejącej na danym podłożu[1].
więcej | Styczeń
W zależności od spektrum produktów zakładu poligraficznego przy konfigurowaniu maszyny drukującej decydujące są wymagania odnośnie do przyczepności i interakcji użytych substancji. Przegląd funkcjonujących, względnie praktykowanych możliwości kombinacji farb drukowych, lakierów i podłoży drukowych, jak również właściwe konfiguracje maszyn firmy KBA podaje tabela. W produkcji opakowań, druków wielkoformatowych typu display oraz etykiet, w przypadku których dużą rolę odgrywają wizualne i strukturalne efekty powierzchniowe, stosuje się przeważnie lakierowanie inline. W erze przed technologią hybrydową drukarz mógł dokonać wyboru tylko między dwiema zupełnie odmiennymi filozofiami: całkowite UV albo podwójny zespół lakierujący. Dzięki wysiłkowi włożonemu przez firmę KBA w rozwój nowej technologii otrzymał on jeszcze jedną alternatywę: hybrydę.
więcej | Styczeń
Angielski termin „soft proofing” oznacza odwzorowanie kolorów i szczegółów wydruku na ekranie monitora z wykorzystaniem elementów zarządzania barwą.
Przed podjęciem przygotowań i prób związanych z wyświetlaniem wydruków należy stwierdzić, czy monitor w ogóle jest w stanie prawidłowo wyświetlić sam plik, np TIF. Mam tu na myśli wierne, a niekoniecznie ładne kolory oraz wszystkie szczegóły pliku, wraz z jego bardzo jasnymi i bardzo ciemnymi elementami. Wiele standardowych monitorów nie wyświetla tych właśnie szczegółów. Zamiast ciemnej marynarki z klapą, fakturą materiału, szwami i cieniami, widać jedynie czarną, jednolitą powierzchnię. Problem powstaje wtedy, gdy szczegóły te zarejestrowane zostały np. przez matrycę aparatu i są w pliku, a nasz monitor wyświetla jedynie czerń lub biel. Można się o tym łatwo przekonać używając dowolnego kolorymetru cyfrowego. Jeżeli widzimy czerń lub biel, a składowe koloru RGB są inne niż 0,0,0, czy jak w drugim przypadku 255, 255, 255, to znaczy, że coś jest nie w porządku. Najczęściej problem ten rozwiązuje odpowiedniej klasy monitor graficzny z szerokim zakresem tonalnym i sprzętowa kalibracja takiego monitora. Sam monitor graficzny (nawet najlepszy) nie gwarantuje jeszcze wiernych kolorów i pełnego zakresu tonalnego, czyli prawidłowo dobranych tonów od 0 do 255. To właśnie kalibracja sprzętowa z wykorzystaniem ogromnej tablicy LUT monitora, a nie karty graficznej (4096 tonów na każdy kanał RGB), daje najszerszy zakres tonalny i wysokiej jakości profil ICC monitora.
więcej | Styczeń

  | < 1 >  2  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o