Nowa strona
 
Listopad 2010
Forum dyskusyjne
Galeria zdjęć
Galeria reklam

Galeria reklam


Artykuły promocyjne

Artykuły promocyjne


Witryna wydawnicza

Witryna wydawnicza


Prenumerata
Wyszukiwarka
Zaloguj się
Poligrafia 2003

Marzec


Kongres Poligrafów być może w 2011 roku
W dniu 10 lutego br. w siedzibie Polskiej Izby Druku (PID) spotkali się reprezentanci organizacji i stowarzyszeń działających w branży poligraficznej w celu omówienia sposobu i możliwości organizacji drugiego Kongresu Poligrafów Polskich (KPP). W spotkaniu udział wzięli: Grzegorz Bielecki – prezes Polskiej Izby Druku, Tadeusz Chęsy – przewodniczący Sekcji Poligrafów SIMP, Janusz Cymanek – prezes Michael Huber Polska (członek PID), organizator pierwszego KPP, Ryszard Czekała – dyrektor Biura Polskiej Izby Druku, Stefan Jakucewicz – Map Polska, ekspert technologii procesów drukowania, współorganizator pierwszego KPP, ekspert PID, Krzysztof Januszewski – dyrektor Zrzeszenia Polskich Fleksografów, Michał Kridel – sekretarz Polskiego Stowarzyszenia Sitodruku i Druku Cyfrowego, Jacek Kuśmierczyk – Kanclerz Polskiego Bractwa Kawalerów Gutenberga, Jerzy Petriaszwili – zastępca dyrektora ds. naukowych Instytutu Mechaniki i Poligrafii Politechniki Warszawskiej. Zebrani jednogłośnie potwierdzili chęć zorganizowania takiego kongresu w naszym kraju, wskazując przy tym za najbardziej prawdopodobne miejsce jego organizacji Wrocław lub Poznań. Uznając fakt globalizacji zarówno w handlu, jak też w większości dziedzin, w których współczesny człowiek przejawia aktywność twórczą, obecni na spotkaniu zgodzili się co do idei zaproszenia do współdziałania i współuczestnictwa w tym przedsięwzięciu przedstawicieli zagranicznych narodowych organizacji i stowarzyszeń działających w branży poligraficznej. Z tego też powodu, a tym samym aby podkreślić uzyskanie przezeń aspektu międzynarodowego, postanowiono zmienić jego dotychczasową nazwę – zamiast Kongres Poligrafów Polskich ma odbyć się Kongres Poligrafów. Zebrani podkreślili bezsprzecznie fundamentalną rolę, jaką przy organizacji tak dużego przedsięwzięcia odgrywa jego budżet. Podkreślono, że obecna sytuacja ekonomiczna większości firm mogących być potencjalnymi sponsorami tego wydarzenia, nie pozwala na optymistyczną wizję organizacji Kongresu ani w tym, ani w przyszłym roku. Jest to skutek ogólnoświatowego kryzysu gospodarczego, który dotknął wszystkie kraje europejskie, w tym Polskę. Uczestnicy spotkania zgodzili się, żeby zatem za najbliższy możliwy termin organizacji Kongresu Poligrafów uznać rok 2011. Najbliższe miesiące postanowiono wykorzystać na nawiązanie kontaktów i rozmowy z potencjalnymi zagranicznymi uczestnikami Kongresu, przekonując ich co do celowości takiego międzynarodowego spotkania, organizowanego w celu wymiany doświadczeń i zaprezentowania osiągnięć branży poligraficznej w poszczególnych krajach.

Bal Złotego Gryfa
Polska Izba Druku zaprasza na doroczny Bal połączony z Galą rozstrzygnięcia X edycji Konkursu o nagrodę Złotego Gryfa. Tegoroczny Bal rozpocznie się 23 maja o godz. 20.00 i jak zwykle będzie trwał do godz. 4.00 rano dnia następnego. Odbędzie się w hotelu Novotel Warszawa Airport (ul. 1-go Sierpnia, róg Żwirki i Wigury). W tym roku na mocy decyzji Rady Polskiej Izby Druku obowiązuje odpłatność za dwuosobowe zaproszenie. Dla członków PID wynosi ona 150 zł netto/para, dla gości z firm nie będących członkami Izby – 600 zł netto/para. Przedstawiciele wszystkich firm (maksimum dwie osoby) biorących udział w Konkursie Złotego Gryfa mają wstęp wolny od opłat. Jak zwykle Izba zarezerwowała pokoje hotelowe, za które goście balu zapłacą cenę ze znacznym upustem. Ceny wynoszą: pokój 1-osobowy – 265 zł netto ze śniadaniem; pokój 2-osobowy – 295 zł netto ze śniadaniem. Rezerwacji można dokonywać następująco: e-mail do działu rezerwacji: H0527-RE@accor.com; tel. do działu rezerwacji: +48 22 57 56 345/346; fax do działu rezerwacji: +48 22 846 36 86 lub +48 22 57 56 999. Rezerwacja na hasło „Polska Izba Druku”. Wszyscy chętni do wzięcia udziału w Balu i Gali Konkursowej są proszeni o zgłoszenie (mailem lub faksem) do Biura Izby, z podaniem jednocześnie pełnych danych do wystawienia faktury. Kontakt: Ryszard Czekała, tel.(48 22) 8275613; tel/fax 828 62 77.
więcej | Marzec
Nowe wersje programów PRISMAweb i PRISMAweb eManager
Firma Océ poinformowała o wprowadzeniu na rynek programów Océ PRISMAweb 5.0 i Océ PRSIMAweb eManager 2.0. Oba produkty bazują na technologii Press-sense iWay, uznawanej za czołowe e-rozwiązanie przeznaczone dla drukarń akcydensowych i cyfrowych. Są one również kluczowymi składnikami stworzonej przez firmę Press-sense platformy Business Flow Automation for the Print Industry – rozwiązania pozwalającego na automatyzację procesów w branży poligraficznej.
Moduł Océ PRISMAweb 5.0 posiada zupełnie nowy, przyjazny dla użytkownika interfejs i szereg funkcji stworzonych w oparciu o zaawansowaną infrastrukturę zapewniającą lepszą skalowalność, niższe koszty przygotowania do druku i wysoką elastyczność. Jest on częścią rodziny programów Océ PRISMA, które pozwalają na automatyzację wielu działań i usprawniają przepływ prac w cyklu produkcyjnym. W rezultacie użytkownik uzyskuje wyższą wydajność, niższe koszty i odpowiednią platformę wzrostu swojego przedsiębiorstwa. PRISMAweb 5.0 jest również elastyczny i przyjazny w użytkowaniu, stanowi łatwe w obsłudze i niedrogie narzędzie pozwalające na tworzenie nowych aplikacji i zadań. Wdrożenie programu oznacza dla drukarni przejście na zupełnie nowy poziom działalności, umożliwiając dotarcie do ściśle zdefiniowanych rynków z szerszą paletą usług i aplikacji.
Océ PRISMAweb eManager 2.0 jest rozszerzeniem platformy PRISMAweb zaprojektowanym z myślą o automatyzacji procesów biznesowych w drukarniach akcydensowych i firmach specjalizujących się w druku na życzenie. To zaawansowane narzędzie pozwala na zintegrowanie prac analogowych, niezależnie od sposobu ich dostarczenia do drukarni, z opartym na przeglądarce internetowej systemem zarządzania drukiem PRISMAweb. PRISMAweb eManager umożliwia przedstawicielom handlowym reprezentującym zleceniodawcę szybkie i precyzyjne zamawianie i kontrolę prac przez telefon, faks, e-mail bądź stronę WWW, przyspieszając tym samym proces składania zapytań ofertowych, zarządzania zleceniami, kompleksowej obsługi oraz realizacji cykli fakturowania.
„Systemy Web-to-Print i rozwiązania automatyzujące procesy biznesowe mają dla naszej firmy strategiczne znaczenie – mówi Crut Driessen, wiceprezes ds. marketingu produktowego i strategii w firmie Océ Printing Systems GmbH. – Przemysł poligraficzny ulega przemianom i coraz częściej dostrzega nowe modele biznesowe umożliwiające wyższy poziom obsługi klientów, bardziej precyzyjne akcje marketingowe, wydajną produkcję niskonakładową i lepszą efektywność działań. Intencją firmy Océ jest prowadzenie i wspieranie dostawców usług poligraficznych na zmieniającym się rynku poprzez wdrażanie nowych, produkcyjnych i biznesowych systemów workflow pozwalających drukarniom na spełnianie rosnących potrzeb zleceniodawców. Wzbogacone wersje programów PRISMAweb 5.0 i PRISMAweb eManager 2.0 w jeszcze większym stopniu wspierają wizję automatyzacji procesów biznesowych. Pomagają także naszym klientom w szerszym włączaniu ich własnych internetowych platform biznesowych w codzienne działania, umacniając jednocześnie ich pozycję rynkową”.
Press-sense to firma będąca w ścisłej światowej czołówce dostawców systemów automatyzujących procesy biznesowe przeznaczonych dla branży poligraficznej. Poprzez wprowadzenie automatyzacji procesów w drukarni (obejmujących przyjęcie zamówienia, wycenę, planowanie, kalkulację, funkcje MIS, realizację zlecenia i jego dostawę), rozwiązania firmy Press-sense zapewniają drukarzom narzędzia umożliwiające pełne zarządzanie, kontrolę i automatyzację działań biznesowych. Przewyższając funkcjonalność typowych funkcji systemów Web--to-Print czy MIS, jej rozwiązania umożliwiają drukarniom akcydensowym dostarczanie usług o wartości dodanej, tworzenie nowych źródeł przychodu, wzmacnianie więzi z klientami i wchodzenie na nowe rynki. Drukarnie akcydensowe oraz cyfrowe mogą też skorzystać na produkowanych przez Press-sense narzędziach do zarządzania działalnością firmy, które maksymalizują wydajność produkcji, pozwalają na monitorowanie i redukcję kosztów oraz zwiększenie zysku.

Océ ColorWave 600 w G&G Studio
Drukarnia G&G Studio z Warszawy od wielu lat inwestuje w najbardziej innowacyjne urządzenia, stając się tym samym prekursorem najnowszych rozwiązań w naszym kraju. W ostatnim czasie zainwestowała w wielkoformatową drukarkę Océ ColorWave 600, jedno z pierwszych takich urządzeń w naszym kraju.
Firma G&G Studio działa na rynku druku wielkoformatowego od połowy lat dziewięćdziesiątych i niemal od początku inwestowała w rozwiązania Océ. Obsługuje swoich klientów kompleksowo: 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Posiada obecnie trzy lokalizacje w Warszawie: przy ulicy Redutowej, Lwowskiej i Postępu. Funkcjonuje pod dwiema markami: Visual Merchandising – Wielkoformatowy Druk Cyfrowy, oraz Centrum Druku Cyfrowego 24 h.
Początkowo firma G&G Studio zajmowała się grafiką komputerową, produkcją tablic reklamowych, banerów i reklam na pojazdach. Te usługi pozostają w jej ofercie do dziś, ale przez szereg lat zostały uzupełnione przez wiele nowych.
„Zadowolenie klienta i możliwość zaproponowania mu coraz większych możliwości jest, obok gwarantowanej, wysokiej jakości, priorytetem naszej firmy – mówi Sławomir Skrobek z G&G Studio. – Dlatego zawsze bacznie przyglądamy się najnowszym technologiom, które pojawiają się na rynku. Urządzenie ColorWave 600 doskonale wpisało się w naszą filozofię działania. Ta nowoczesna drukarka wielkoformatowa daje nowe możliwości dla branży druku wielkoformatowego głównie w zakresie prędkości, jaką gwarantuje, oraz jakości wydruków”.
Urządzenie ColorWave 600 obsługuje w firmie G&G Studio głównie klientów z pracowni architektonicznych, biur inżynieryjnych i konstrukcyjnych oraz branż: geodezyjnej (GIS) i – choć w mniejszym zakresie ze względu na fakt posiadania w parku maszynowym wielu jeszcze innych urządzeń – grafiki reklamowej.
„Nasi klienci, którzy korzystali już z urządzenia ColorWave 600, są zadowoleni przede wszystkim z jego prędkości – podkreśla Sławomir Skrobek. – Poza tym wydruki tego urządzenia charakteryzują się wysoką jakością, gwarantując naszym klientom wysoką precyzję druku: czytelność drobnych detali oraz jednorodne wypełnienie powierzchni, a także precyzyjne linie bez efektu rozmycia”.
Zastosowana w urządzeniu ColorWave 600 technologia Océ CrystalPoint jest połączeniem zalet drukowania zarówno na tonerze, jak i na atramencie. Przekształca ona toner Océ (TonerPearls) w żel, który krystalizuje się na dowolnym papierze, dając w efekcie wyraziste i wysokiej jakości, a dodatkowo odporne na wodę obrazy o bardzo precyzyjnym rozmieszczeniu poszczególnych punktów. Prędkość drukowania w urządzeniu ColorWave 600 jest dwukrotnie większa w porównaniu z konwencjonalnymi drukarkami atramentowymi – model Océ ColorWave 600 umożliwia druk A0 w czasie zaledwie pół minuty. Ważnym jest, co podkreśla Sławomir Skrobek, również fakt, że technologia Océ CrystalPoint jest przyjazna dla środowiska; nie ma tu emisji ozonu ani przykrego zapachu.
„Wszystkie te cechy urządzenia sprawiają, że przynosi ono wiele korzyści drukarniom, które, podobnie jak nasza, zajmują się obsługą różnej dokumentacji technicznej – mówi Sławomir Skrobek. – Po raz kolejny też okazało się, że inwestycja w urządzenie Océ – firmy, z którą już od wielu lat współpracujemy i której wiele urządzeń posiadamy – spełniła oczekiwania naszych klientów. Dzięki temu możemy im teraz – posiadając urządzenia z najwyższej światowej półki – zagwarantować jakość na najwyższym światowym poziomie”.
więcej | Marzec
W Chinach słowo pisane zawsze miało bardzo duże znaczenie i ten stan rzeczy zapewne przyczynił się do wynalezienia papieru. Za panowania dynastii Han (206 p.n.e. – 25 n.e.) papier wytwarzano z włókien pokrzyw i z surowców do wyrobu tkanin jedwabnych. Taki papier nie nadawał się jednak do pisania na nim. Chcąc nadać mu odpowiednie właściwości zmieniono jego skład. Zaczęto dodawać włókna konopii, które wcześniej moczono, tłuczono i rozdrabniano, a następnie suszono na tkanych matach. Woda odparowywała, a papier pozostawał na macie. Z czasem do pulpy papierowej zaczęto dodawać inne substancje, jak rozdrobniona kora, len, włókna jedwabiu i bambusa. Po zagotowaniu w wodzie i poddaniu działaniu pary masę rozsmarowywano i suszono. Tak wytworzony papier nadawał się do pisania na nim i miał dodatkową zaletę – był tani w produkcji, często też służył do pakowania różnych przedmiotów, szycia ubrań, nawet robiono z niego zbroje dla żołnierzy piechoty. Opracowanie receptury papieru datuje się na II wiek p.n.e. (140–87 p.n.e.), a Caj Lun jest oficjalnie uznawany za jego wynalazcę. Jak widać, technologia wytwarzania papieru zbytnio się nie zmieniła. Na całym świecie papier jest produkowany według chińskiej technologii. Sposób wytwarzania papieru został przeniesiony do Korei i Japonii, a później do Arabii, skąd w XII w. przywędrował do Hiszpanii. W Polsce pierwsze papiernie powstały w XV w.
więcej | Marzec
Holografia nadal pozostaje najskuteczniejszą i najpraktyczniejszą spośród powszechnie dostępnych metod zabezpieczania produktów handlowych i druków wartościowych przed fałszerstwem. Nieustannie rozwijane technologie optyczne pozwalają stwarzać coraz bardziej złożone obrazy holograficzne, do których odczytu często konieczne są specjalistyczne mikroskopy i laserowe czytniki informacji ukrytych. Opracowywane są nowe, unikalne metody generowania i zapisu obrazu, a wraz z nimi powstają znacznie bardziej precyzyjne urządzenia utrwalające uzyskane obrazy w matrycach produkcyjnych. Działo elektronowe, które już kilka lat temu zrewolucjonizowało precyzję i skalę obrazów optycznie zmiennych, pozwala obecnie na wpisanie mapy średniej wielkości państwa w obraz wielkości 4 cm2.
więcej | Marzec
Podejście do walki z naśladownictwem zależy od tego, jakiego typu falsyfikacje – adresowalne czy nieadresowalne – pojawiają się w łańcuchu od producenta do klienta. Jeśli są to podróbki nieadresowalne, czyli bez możliwości wskazania ich źródła, jedynym wyjściem dla właściciela marki jest ciągłe informowanie o unikalnych właściwościach produktów oryginalnych, tak aby odbiorcy woleli wybrać oryginał, a nie jego imitację. To oznacza właściciel marki musi dostarczyć produkt wyraźnie lepszy. A to w przypadku produktów nieadresowalnych paradoksalnie wymaga od producenta walki z klientem, a nie z oszustem.
Jeśli proceder podrabiania jest adresowalny, wówczas właściciel marki może skierować swoje działania bezpośrednio przeciw przestępcy. W tej walce zwykle jeden środek nie jest wystarczający. Aby zniechęcić oszustów-podrabiaczy, proponuje się podejście kompleksowe, nazwane z ang. Practice (praktyka). Każda z ośmiu liter akronimu (Plan – plan, Research – badania, Activate – aktywacja, Collect – zbieranie informacji, Train – trening, Investigate – śledztwo, Convict – oskarżenie i Evolve – zmiany), została użyta jako element efektywnej taktyki w celu zapobiegania, wykrywania i zwalczania podróbek.
więcej | Marzec
Pod koniec ubiegłego roku Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. zdobyła złoty medal z wyróżnieniem w konkursie „Eureka” na targach Brussels Innova za technologię kolorowej personalizacji kart poliwęglanowych (PCP).
Technologia PCP umożliwia umieszczenie kolorowego zdjęcia w strukturze wielowarstwowej karty. Nowatorski projekt zakłada powiązanie procesu personalizacji karty z procesem jej produkcji. Twórcami projektu są: Ewa Leszczyńska-Ambroziewicz, Andrzej Pawlak oraz Dariusz Nowakowski. Opracowanie nowej technologii było możliwe dzięki współpracy z firmą Bayer, która jest producentem folii poliwęglanowej o wymaganych parametrach technicznych.
więcej | Marzec
Kolejna odsłona cyklicznej konferencji organizowanej przez firmę IDTechEx „Printed Electronics Europe” odbędzie się w dniach 7–8 kwietnia tego roku w Maritim Conference Center. Drezno, stolica Saksonii, stanie się wówczas także stolicą elektroniki drukowanej. Pomimo nasilającego się na rynkach światowych kryzysu ekonomicznego, branże związane z drukowaną elektroniką, zgodnie z przeprowadzonymi badaniami, stale się rozwijają, dlatego też konferencja zyskała wysoką rangę nie tylko wśród producentów, ale również wśród użytkowników, dostawców i inwestorów. Organizator imprezy podaje, że do końca lutego zarejestrowało się już ponad 800 uczestników z 26 krajów z całego świata.
więcej | Marzec
Konferencja Security Printing na Litwie
Od 27–29 stycznia 2009 w Wilnie odbyła się konferencja Security Printing and Alternative Solutions (Druk z zabezpieczeniami i alternatywne rozwiązania) w Europie Środkowo-Wschodniej oraz w Rosji i krajach WNP organizowana przez Pyrabelisk, w której wzięło udział 48 przedstawicieli europejskich rządów. Dzięki 25 prelegentom z Litwy, Niemiec, Holandii, Wielkiej Brytanii, Polski, Łotwy, Austrii, Finlandii, Grecji, Belgii, Rosji, Białorusi, Chorwacji oraz Szwajcarii impreza nabrała prawdziwie międzynarodowego charakteru. Głównymi tematami konferencji były: przeciwdziałanie fałszerstwom, nowe technologie wykorzystywane w dokumentach biometrycznych, projektowanie i weryfikacja zabezpieczeń dokumentów. Wśród prelegentów znalazł się reprezentujący Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych Zbigniew Matera, który podczas swojego wykładu „Paszport litewski – wyzwania i osiągnięcia” przedstawił działania PWPW w ramach przygotowywania litewskich paszportów.
Konferencji towarzyszyły warsztaty tematyczne i panele dyskusyjne, podczas których specjaliści z branży mogli się wymienić swoimi doświadczeniami i uwagami na temat najnowocześniejszych technologii w druku z zabezpieczeniami. Marzena Sadecka i Daniel Mierzejewski z Działu Technologii Zabezpieczeń PWPW byli jednymi z uczestników szkolenia.
Podczas konferencji reprezentanci PWPW przyjęli z rąk dyrektora ADIC (Current Information and Documentation Centre – Centrum Personalizacji Dokumentów Tożsamości) Ram?nasa Žičkisa medal z okazji 90-lecia PWPW S.A., na którym wygrawerowano: „90-letnia historia sukcesu w zabezpieczonych dokumentach spisana”.
Więcej informacji na temat tej i kolejnych imprez z serii Security Printing and Alternative Solutions można znaleźć na stronie internetowej http://www.security-printing.com

IFSEC 2009
Kolejna edycja Międzynarodowych Targów Ochrony i Zabezpieczeń IFSEC odbędzie się w dniach 11–14 maja 2009 roku w NEC (National Exhibition Centre – Narodowe Centrum Wystawiennicze) w Birmingham w Wielkiej Brytanii. Do końca lutego udział w imprezie zadeklarowało 500 firm z całego świata.
W poprzednich targach z tej serii zaprezentowało się około 800 wystawców, zarejestrowano również 35 tys. zwiedzających. Zakres tematyczny tegorocznej imprezy obejmuje między innymi alarmy, urządzenia kontroli dostępu, systemy przeciwpożarowe, zabezpieczenia danych i druku, systemy CCTV oraz zintegrowane systemy ochrony.
Podczas trwania targów odbywać się będą seminaria tematyczne oraz wręczone zostaną nagrody IFSEC Security Industry Awards – konkurs organizowany jest przez United Business Media we współpracy z BSIA (British Security Industry Association – Stowarzyszenie Brytyjskiego Przemysłu Zabezpieczeń). Planowana jest również kolejna odsłona cyklicznej konferencji IFSEC Security.
Konferencja IFSEC Security 2009 obędzie się w dniach 11–13 maja. Tematami przewodnimi będą: globalna, narodowa i lokalna ochrona, korporacyjne zarządzanie bezpieczeństwem i praktyczne wykorzystanie innowacyjnych technologii.
Zarówno na konferencję, jak i na same targi, można zarejestrować się drogą elektroniczną korzystając ze strony internetowej http://www.ifsec.co.uk/index.html

Polski Drukarz zaprasza na konferencję
Polski Drukarz sp. z o.o., wydawca miesięcznika „Świat DRUKU”, organizuje konferencję „Druki zabezpieczone w produkcji poligraficznej – najnowsze tendencje”. Spotkanie to ma stanowić forum wymiany doświadczeń pomiędzy dostawcami technologii do produkcji druków zabezpieczonych a ich klientami.
Konferencja odbędzie się 9 czerwca br. w Warszawie. Składać się będzie z cyklu prezentacji multimedialnych prowadzonych przez dostawców technologii, maszyn, urządzeń i materiałów do produkcji druków zabezpieczonych. Prezentacje są przeznaczone przede wszystkim dla drukarń produkujących różnego rodzaju druki zabezpieczone i dla ich klientów.
Dla specjalistów z branży security printing będzie to doskonała okazja do spotkania się w jednym miejscu i czasie.
więcej | Marzec
Wiosną na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbędą się imprezy ważne dla wszystkich zawodowo związanych z branżą reklamową i poligraficzną. Od 21 do 24 kwietnia będą trwały kolejne edycje Międzynarodowych Targów Maszyn, Materiałów i Usług Poligraficznych Poligrafia 2009, Międzynarodowych Targów Artykułów i Usług Reklamowych Euro-Reklama Outdoor Expo 2009 oraz Euro-Reklama Gift Expo 2009. Kwietniowe targi to bogata propozycja wystawców w zakresie artykułów reklamowych, tekstyliów i upominków promocyjnych czy materiałów poligraficznych. Outdoor Expo to oferta producentów i dystrybutorów maszyn i urządzeń do produkcji reklam, ploterów oraz branży komunikacji wizualnej. Z kolei najnowsze rozwiązania z zakresu BTL, nośników reklamowych i artykułów promocyjnych zaprezentowane zostaną na ekspozycji Gift Expo. W ramach targów Poligrafia będzie można zapoznać się z najnowszymi rozwiązaniami i technologiami z zakresu przygotowania do druku, maszyn drukujących i obróbki po druku, a także materiałów oraz usług poligraficznych.
Ekspozycji wystawców towarzyszyć będą konferencje, seminaria i ciekawe wydarzenia zorganizowane z myślą o wszystkich chcących poszerzyć swoją wiedzę z zakresu technologii poligraficznych oraz marketingu i reklamy. MTP już dziś zapraszają do udziału w programie przygotowanym we współpracy z partnerami, m.in.: Polską Izbą Druku, Centralnym Ośrodkiem Badawczo-Rozwojowym Przemysłu Poligraficznego, Polską Izbą Artykułów Promocyjnych oraz wydawnictwami branżowymi. W ramach ekspozycji specjalnych odbędą się m.in.: Salon Druku Wielkoformatowego, który ma na celu promocję materiałów oraz urządzeń poligraficznych służących produkcji reklam wielkoformatowych, Miasteczko Drukarń Polskich i Poligrafia Retro, podczas której będzie można podziwiać m.in. eksponaty nawiązujące do dawnych epok w dziejach drukarstwa. Tradycyjnie zorganizowane zostaną także konkursy o Złoty Medal MTP, nagrody Acanthus Aureus oraz statuetki SuperstarPOLAND dla najlepszych nośników reklamowych PoS.
„Jesteśmy otwarci na propozycje naszych wystawców i partnerów. Zależy nam na stworzeniu bardzo atrakcyjnego i utrzymanego na wysokim poziomie wydarzenia dla branży” – mówi Jerzy Kaczmarek, dyrektor targów Poligrafia.
Targi będzie można zwiedzać od wtorku do piątku od godziny 9.00 do 17.00. Nowością jest możliwość bezpłatnego wstępu na targi po wcześniejszej rejestracji online (formularze dostępne są na stronach internetowych targów).
Ze względu na spowolnienie gospodarki – wielu mówi nawet o kryzysie – niektóre firmy wycofały się z planowanego wcześniej udziału w targach Poligrafia 2009. Zrodził się niepokój co do tego, czy tegoroczne targi będą tak duże i tak udane jak zwykle.
W dniu 20 lutego br. odbyło się spotkanie grupy znaczących firm z branży poligraficznej, zorganizowane w związku z wycofaniem się firmy Heidelberg z udziału w tegorocznych targach Poligrafia. Firmy: Agfa Graphics, Avargraf, Canon Polska, Digiprint, Grafikus – Systemy Graficzne, Reprograf, Scorpio, Signtech porozumiały się z Międzynarodowymi Targami Poznańskimi i poparły ideę uczestnictwa w tych targach.
W związku z zaistniałą sytuacją poprosiliśmy przedstawicieli zarządu kilku firm biorących udział w kwietniowej imprezie o odpowiedź na poniższe pytanie:
Co zadecydowało, że mimo obecnego spowolnienia gospodarki i rezygnacji niektórych znanych firm z udziału w targach Poligrafia Państwa firma zdecydowała się pokazać na nich jako wystawca? Jakich spodziewają się Państwo korzyści z tego uczestnictwa?
więcej | Marzec
Acron
Acron Rubber Roller CO jest jednym z czołowych producentów wałków gumowych, drukarskich i przemysłowych, dla szerokiego zakresu zastosowań, a w ciągu 20 lat istnienia przekształcił się w jednego z głównych przedstawicieli tej branży na rynku polskim i zagranicznym.
Firma dostarcza pełną gamę usług w zakresie regeneracji wałków mających zastosowanie w druku offsetowym, fleksograficznym i rotograwiurze, oraz regeneruje wałki z twardym pokryciem elastomerowym podobnym do Rilsan. Regeneracja wałka zaczyna się od zdarcia zniszczonej powłoki i oceny zużycia rdzenia w celu jego ponownego zastosowania. Jeśli jest to konieczne, przeprowadza się regenerację rdzenia, a po nałożeniu i wyszlifowaniu powierzchni roboczej przeprowadza się wyważanie statyczne lub dynamiczne i uzbraja wałki w niezbędne łożyska. Acron proponuje też usługę szlifowania wałków o kształtach cylindrycznym i wypukłym w celu odnowienia istniejącej powłoki.
Specjalnością firmy jest produkcja gotowych do zamontowania w maszynie wałków do druku offsetowego dla około 30 najbardziej popularnych maszyn drukujących. Wałki są całkowicie uzbrojone w osprzęt oraz łożyska i pakowane w wytrzymałe pudełka.
Drukarnie na całym świecie wybierają Acron jako dostawcę nowych wałków do maszyn zwojowych, zarówno do druku heatsetowego, jak i coldsetowego. Wałki te mają znakomicie wykończoną powierzchnię i są doskonale wyważone. Wałki Acronu do druku zwojowego stanowią bardzo interesującą alternatywę dla wymagających drukarzy. Nowe wałki są także produkowane dla druku fleksograficznego.
Na targach firma przedstawi bogatą ofertę wałków z pokryciem gumowym, silikonowym, poliuretanowym, rilsanowym i chromowym.
Acron sp. z o.o.: Poligrafia, stoisko 134 w pawilonie 5.

Atrium
Firma Atrium Centrum Ploterowe zaprezentuje pełną ofertę urządzeń i materiałów do druku wielkoformatowego na targach Euro-Reklama. W pawilonie 3A Międzynarodowych Targów Poznańskich na ponad 150 metrach kwadratowych opolski dystrybutor zaprezentuje kompleksową ofertę wielkoformatowych drukarek solwentowych i UV, a także ploterów tnących. Atrium pod szyldem Ikonos pokaże także materiały własnej produkcji, w tym kilka nowości.
Można będzie zapoznać się z pełnym przeglądem maszyn belgijsko-japońskiej firmy Mutoh: od najmniejszych ploterów graficznych, takich jak Mutoh Drafstation, poprzez całą serię profesjonalnych ploterów ekosolwentowych Mutoh ValueJet, mildsolwentowy Spitfire, po produkcyjne drukarki, takie jak Mutoh Blizzard i Mutoh Osprey. Nie zabraknie także urządzeń przeznaczonych dla branży tekstylnej.
Jeśli chodzi o urządzenia UV, firma Atrium zaprezentuje najnowszy ploter firmy Mutoh drukujący w tej technologii – Zephyr, oraz jeden z profesjonalnych ploterów UV marki Durst.
Oprócz pełnej gamy materiałów do druku wielkoformatowego Ikonos będzie można zobaczyć kilka nowych materiałów produkowanych w Opolu, m.in. Backlit i Backlit UV i folię samoprzylepną. Na stoisku Ikonosa nie zabraknie także atramentów.
Atrium Centrum Ploterowe: Euro-Reklama, stoisko 22 w pawilonie 3A.
więcej | Marzec
Wpływ mediów na stabilność i jakość wydruków
Wpływ mediów na stabilność wydruku rozważmy na przykładzie wydruków wykonywanych atramentami wodnymi na papierze powlekanym.
Ogólne właściwości papierów powlekanych są następujące:
Papier matowy
• warstwa chłonna atramentu to wypełniacz (krzemionka) i polimer
• charakteryzuje się dobrą absorpcją atramentu dzięki wypełniaczowi
• papier sam w sobie stanowi substancję porowatą
• niemożliwe są wydruki o jakości fotograficznej.
więcej | Marzec
Od 10 do 12 lutego br. w halach wystawowych Expo XXI w Warszawie odbyły się Międzynarodowe Dni Reklamy RemaDays 2009, należące do największych targów branży reklamowej nie tylko w Polsce, ale również w Środkowo--Wschodniej Europie. Tegoroczna impreza była podzielona tradycyjnie na trzy główne bloki tematyczne: upominki reklamowe, out&indoor i technologia w przemyśle reklamowym; na powierzchni 11 tys. m2 swoją ofertę zaprezentowało ponad 460 wystawców z kraju i zagranicy.
Targi z cyklu RemaDays, dzięki swojej przejrzystej formule i łatwemu dostępowi do konkretnych sektorów rynku, doskonale reagują na bieżące zapotrzebowanie branży reklamowej, dlatego też znalazły stałe miejsce w kalendarzu spotkań targowych. Impreza jest przeznaczona dla osób związanych z branżą reklamową i marketingową – zwiedzający mieli okazję zapoznania się z najnowszymi produktami, rozwiązaniami i tendencjami na rynku reklamy.
Targi RemaDays cieszyły się zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedstawicieli agencji reklamowych, drukarń, domów gadżetowych. Sławomir Giefing, prezes firmy GJC Inter Media, która jest organizatorem targów, przyznał, że tegoroczną edycję imprezy odwiedziło blisko 10 tysięcy gości (podczas gdy poprzednie cztery edycje zgromadziły łącznie 30 tys. zwiedzających). Po raz piąty rozstrzygnięto konkurs „Korony reklamy” (prestiżowy dla wystawców targów RemaDays, odbywający się podczas każdej ich edycji) – w pięciu kategoriach (producent upominków reklamowych, importer upominków reklamowych, agencja reklamowa, firma z sektora out&indoor, firma z sektora technology) nagrodzono 15 firm, wśród których znalazły się między innymi Axpol Trading, B&B Produkt Słodycze Reklamowe, Endutex, Macma Polska i Maxi. Finał konkursu i uroczyste wręczenie nagród miały miejsce podczas Gali Wystawców, która była zwieńczeniem pierwszego dnia targów, a odbyła się w warszawskim klubie Arco.
więcej | Marzec
Tym razem przedstawicielom znanych na polskim rynku firm dostarczających cyfrowe urządzenia drukujące (w kolejności alfabetycznej: Brother, Canon, Epson, Hewlett-Packard, Konica Minolta, Lexmark, OCE, OKI, Panasonic, Ricoh, Samsung, Sharp, Toshiba i Xerox), zadaliśmy dwa pytania dotyczące finansowania zakupów w tych firmach:
1. Jakie sposoby finansowania cyfrowych urządzeń drukujących (dzierżawa, kredyt, leasing, najem) proponują Państwo swoim klientom?
2. Czy współpracują Państwo z wybraną firmą leasingową na zasadzie autorskiego programu finansowania, zostawiając jednocześnie wolną rękę klientowi w kwestii swobodnego wyboru firmy świadczącej usługi leasingu?
więcej | Marzec
W dniu 24 lutego br. w Warszawie odbyło się zorganizowane przez firmę Konica Minolta spotkanie dotyczące optymalizacji procesów produkcji i zarządzania dokumentami w przedsiębiorstwach. To kolejne z serii seminariów o tej tematyce, zorganizowanych przez Konica Minolta w czterech dużych polskich miastach: Gdyni, Krakowie, Warszawie i Wrocławiu. Uczestnikami spotkań były osoby odpowiedzialne za usprawnienie procesów związanych z produkcją i obiegiem dokumentów w swoich firmach. Ostatnia prezentacja z tej serii odbyła się 25 lutego w Łodzi.
więcej | Marzec
W lutym i marcu firma Konica Minolta zaprosiła swoich partnerów na cykl spotkań związanych z wprowadzeniem na polski rynek nowych urządzeń biurowych. Uczestnicy mieli okazję zapoznać się z możliwościami nowej rodziny kolorowych drukarek z serii magicolor 16XX (magicolor 1600W, magicolor 1650EN, magicolor 1680MF, magicolor 1690MF), jak również wielofunkcyjnych urządzeń kolorowych magicolor 4690MF i 4695MF. Podczas spotkań odbyły się także szkolenia z zakresu obsługi prezentowanych urządzeń.
więcej | Marzec
W dniach 25–26 lutego br. w nowej siedzibie firmy XSystem w Łodzi odbyły się Dni Otwarte, zorganizowane przez firmy Duplo Polska sp. z o.o. oraz Xsystem sp. z o.o. (firma od wielu lat zajmująca się sprzedażą biurowych i produkcyjnych urządzeń Xerox, od ubiegłego roku także urządzeń Duplo). Celem wystawy była prezentacja najnowszych rozwiązań z oferty organizatorów: urządzeń Duplo do obróbki końcowej oraz systemu drukującego Xerox. W spotkaniu wzięło udział ponad 50 gości – przedstawicieli drukarń zarówno cyfrowych, jak i offsetowych, z regionu łódzkiego i regionów sąsiadujących, także wydawnictw oraz zakładów introligatorskich.
więcej | Marzec
W dniach 16–19 lutego w Lucernie w Szwajcarii odbyła się kolejna edycja Hunkeler Innovationdays, organizowanych przez firmę Hunkeler AG. Międzynarodowe targi w dziedzinie druku, mailingu, obróbki wykończeniowej na żądanie, obróbki produktów poligraficznych ze wstęgi i logistyki usuwania odpadów papierowych odwiedziła rekordowa liczba ponad 4 tysięcy zwiedzających, nie tylko z Europy, ale również z Rosji, Azji oraz Ameryki Północnej.
W dwóch halach wystawowych swoją ofertę, odzwierciedlającą najnowsze trendy i rozwiązania przede wszystkim dla druku na żądanie, transpromo i mailingu, zaprezentowało ponad 60 firm. Wśród nich znaleźli się między innymi producenci urządzeń cyfrowych (HP, Kodak, Océ, Screen czy Xerox), jak również producenci papieru (UPM) oraz firmy z sektora IT. Podczas Innovationdays.2009 w Lucernie dużo miejsca poświęcono inteligentnym aplikacjom wyposażonym w identyfikatory RFID, które pozwalają na bezpośrednie rozpoznawanie poszczególnych produktów i nieustanną kontrolę ich jakości.
więcej | Marzec
Dnia 18 lutego w warszawskim hotelu Bristol Le Meridien odbyło się spotkanie prasowe zorganizowane przez Agfa Graphics sp. z o.o. Wzięli w nim udział dziennikarze czołowych magazynów poligraficznych, którzy mieli okazję wysłuchać ze strony przedstawicieli firmy informacji na temat jej ubiegłorocznych działań, planów na rok 2009 oraz podyskutować na wiele tematów nurtujących polskich drukarzy, związanych w dużej mierze z obecną, niezbyt sprzyjającą koniunkturą gospodarczą.
więcej | Marzec
Nie istnieje farba, która byłaby odpowiednia do wszystkich rodzajów podłoża drukowego. Poza tym farby drukowe i lakiery podlegają różnym procesom schnięcia, w związku z czym nie mogą być dowolnie wspólnie przetwarzane w procesie druku. Typy farb i lakierów muszą być dopasowane do podłoża drukowego, suszarki powinny być optymalnie skonfigurowane i nie powinny zużywać więcej energii, niż jest to potrzebne.

Farba musi mieć dobrą przyczepność
Niepodważalna zasada przy produkcji o odpowiedniej jakości dotyczy optymalnej przyczepności. Niestety, w praktyce czasami niesłusznie wychodzi się z założenia, że lakierowanie nadrukowe wzmacnia przyczepność farby na podłożu drukowym. W rzeczywistości lakier przyczepia się jedynie do warstw farb drukowych i – jeśli nie są one utrwalone na podłożu drukowym – lakier schodzi wraz z warstwą farb. Zatem dokonując wyboru serii farby, należy dobierać ją przede wszystkim do fizycznych i chemicznych właściwości podłoża drukowego, tzn. zdolności do absorpcji, właściwości zwilżających (chropowatość, napięcie międzyfazowe) i odporności na promieniowanie IR oraz UV. Dopiero później należy wziąć pod uwagę inne wymogi, takie jak np. neutralność zapachu i smaku.
Dopiero po uwzględnieniu wymienionych wyżej czynników następuje wybór lakieru lub laminatu, względnie folii do tłoczenia. Także tutaj obowiązuje zasada: warstwa wykończenia druku musi optymalnie przyczepiać się do warstwy farby drukowej – niezależnie od tego, czy są one jeszcze mokre, czy już suche. Przy uszlachetnianiu należy sprawdzić, czy warstwa lakieru jest odpowiednia do bezproblemowego wytłaczania oraz rowkowania, czy ewentualnie może zostać zadrukowana folia do tłoczenia.
Poddruki mogą pomóc w zwiększeniu przyczepności farby do podłoża drukowego. Osiąga się to jednocześnie przy poddruku lakierem dyspersyjnym z efektem na papierze etykietowym albo na kartonie. Wprawdzie te dwie operacje służą w pierwszym rzędzie tworzeniu wizualnych efektów, ale po dokonanym suszeniu pośrednim stanowią jednocześnie idealną powłokę gruntową dla nakładanych potem farb.
więcej | Marzec
Farby dwukomponentowe
Farby dwukomponentowe składają się z dwóch części, tj. spoiwa z barwnym pigmentem i utwardzacza (izocjanianu). Po zmieszaniu spoiwa z utwardzaczem rozpoczyna się reakcja chemiczna, która prowadzi do powstania produktu nierozpuszczalnego, o bardzo wysokiej odporności chemicznej i mechanicznej oraz bardzo dobrej przyczepności.
Stosunek spoiwa do utwardzacza (podany przez producenta) musi być dokładnie zachowany. Przy niedomiarze utwardzacza otrzymuje się zbyt miękką warstwę farby o słabej przyczepności, natomiast przy jego nadmiarze warstwa farby będzie zbyt krucha. Dopiero po dodaniu utwardzacza można przy użyciu odpowiednich rozpuszczalników doprowadzić do optymalnej lepkości farby. Po drukowaniu z warstwy farby odparowują rozpuszczalniki i otrzymuje się suchą warstwę, ale proces utwardzania farby przebiega dalej i w pełni utwardzoną warstwę otrzymuje się dopiero po kilku dniach. Czas utwardzania zależy od rodzaju farby. Temperatura przyspiesza utwardzanie. Przykładowo: wzrost temperatury o 10?C zwiększa dwukrotnie szybkość utwardzania, natomiast zbyt wysoka temperatura może doprowadzić do blokowania farby[11], czyli odbijania farby na odwrotnej stronie kolejnego arkusza.
Farby dwukomponentowe zawierają octan etylu lub octan izopropylu oraz aceton i metyloetyloketon i dlatego do drukowania należy stosować formy odporne na te rozpuszczalniki, np. gumowe lub fotopolimerowe (odporne na działanie estrów i ketonów) wykonane np. z płyt nyloflex ME firmy Flint.
więcej | Marzec

  | < 1 >  2  Następny >>


Nowa strona
Szanowni Internauci, zapraszamy na nową stronę  Świata DRUKU : http://www.swiatdruku.eu/<br />
Zachęcamy także do subskrybowania naszego nowego newslettera:<br />
http://www.swiatdruku.eu/newsletter/register_subscription/1 Nowa odsłona naszej strony - zapraszamy: http://www.swiatdruku.eu/
Firmy KML Solutions i LeadCom zapraszają na warsztaty „Fakty i mity na temat atramentów. Jak dobrać odpowiedni atrament. Klasyfikacja, zastosowanie, trendy”, które odbędą się 20 stycznia 2011 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. „Świat DRUKU” jest patronem medialnym imprezy.<br />
W swoim komunikacie organizatorzy odpowiadają na pytanie, dlaczego warto wziąć udział w tych warsztatach: <br />
Podstawowym problemem jest nadmiar atramentów na naszym rynku, brak obiektywnej wiedzy o nich oraz brak kryteriów ich oceny. Użytkownicy bardzo często odczuwają chaos informacyjny. W tej tematyce nie ma się do czego odnieść, nie ma jakiegoś wzorca, nie ma jasno sprecyzowanych kryteriów oceny atramentów. Wiedza o tuszach jest szczątkowa, niepełna, nieuporządkowana, czasami zupełnie fałszywa. Terminologia określająca atramenty (np. eco, mild, miękki, twardy solwent) jest nowym użytkownikom często nieznana. Które atramenty są szkodliwe, a które nie, które niszczą głowice a które je „udrażniają”, które blakną po pół roku, a które są „wieczne” – nie ma gdzie o tym poczytać. Tuszów na rynku jest tak dużo, że użytkownicy nie wiedzą, co wybrać i dlaczego. Zasypywani są ofertami nowych atramentów, które mają rozwiązać wszystkie problemy. Ale obiektywnie: które są te najlepsze? I dlaczego? Użytkownik w większości przypadków nadal tego nie wie. <br />
Na warsztatach chcielibyśmy rzucić nieco światła na te problemy. Wybrnąć jakoś z gąszczu sprzecznych często informacji o tuszach, sformułować kryteria ich oceny, wprowadzić klasy porządkujące jakość tuszów, uporządkować ogólną wiedzę. Chcielibyśmy naszkicować jakiś scenariusz, w jaki sposób zabrać się za dobór atramentu do swojej maszyny. To niełatwe zadanie, mamy nadzieję, że temu podołamy.     <br />
<br />
PROGRAM WARSZTATÓW<br />
<br />
10.30 – 13.30 BLOK TEORETYCZNY – prezentacja/sesje pytań <br />
10.30 – 11.00 Moduł I<br />
Atrament – budowa, właściwości, podstawy chemiczne.<br />
Podział atramentów ze względu na: <br />
- zastosowanie<br />
- maszyny, głowice, rozpuszczalniki<br />
- jakość<br />
Panel poprowadzi: dr Leszek Kułak, Politechnika Gdańska/Prim Jet Color<br />
<br />
11.00 – 11.40 Moduł II<br />
Co to jest dobry atrament, czyli jak dobrać odpowiedni atrament do swojej maszyny?<br />
Cechy farb cyfrowych i potencjalne kryteria oceny: <br />
- jakość druku, kolorystyka<br />
- fizyczne właściwości farby: zapach, oddziaływanie na otoczenie i obsługę maszyn<br />
- fizyczne właściwości wydruków: odporność na ścieranie, światłoodporność, zdolność do utrwalania się na różnych podłożach<br />
- cechy eksploatacyjne wynikające ze współpracy farby z maszyną <br />
- cena farby a koszt druku <br />
Typowe problemy związane z atramentem.<br />
Zasady doboru farby do maszyny drukującej.<br />
Panel poprowadzi: Przemysław Kida, Profikolor<br />
11.40 – 12.00 Przerwa na kawę<br />
<br />
12.00 – 13.30 Moduł III<br />
Analiza polskiego rynku atramentów solwentowych:<br />
- eco<br />
- mild<br />
- hard solwent<br />
Próba usystematyzowania pojęć i wiedzy o atramentach solwentowych.<br />
Klasyfikacja atramentów ze względu na jakość oraz maszyny.<br />
Panel poprowadzą: Dariusz Świercz, Leadcom; Steve Knight, Sioen; Michael Moeller, Roland <br />
13.30 – 14.00 	Lunch <br />
<br />
14.00 – 16.00 BLOK PRAKTYCZNY<br />
14.00 – 15.30 Moduł I<br />
Czy jesteś pewien, że znasz możliwości swojego plotera?<br />
- Pokazanie różnic we właściwościach i jakości druku atramentów eco- i mildsolwentowych w zależności od prędkości druku (drukowanie na maszynach Roland XJ640, Asbru RS64)<br />
- Pokazanie różnic w jakości druku ploterów 4-(CMYK) i 6(CMYKLcLm)-kolorowych<br />
<br />
15.30 – 16.00 Konkurs na najciekawszą aplikację <br />
- prezentacja autorów i aplikacji<br />
- głosowanie<br />
- rozdanie nagród<br />
<br />
16.00 Zakończenie warsztatów<br />
<br />
Warunki uczestnictwa: <br />
       <br />
Rejestracji należy dokonać do dnia 10.01.2011.		<br />
Koszt uczestnictwa: 240 zł (wpłata do 31.12.2010), 280 zł (wpłata do 10.01.2011), (podane ceny są cenami brutto); Bank Millennium, Nr konta: 83 1160 2202 0000 0001 3270 3555, dopisek do przelewów: Warsztaty.<br />
Cena obejmuje: udział w warsztatach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe.<br />
Dla klientów firm-organizatorów – zniżka w wysokości 25%.<br />
Miejsce imprezy: Centrum EXPO XXI, Warszawa ul. Prądzyńskiego 12/14, Sala B.<br />
Zgłoszenia: <br />
biuro@leadcom.pl,
<a href= mailto:agnieszka.swiercz@leadcom.pl?subject=  target= {target}  >agnieszka.swiercz@leadcom.pl</a><br />
tel./fax +48 22 8641009; 517560040<br />
Fakty i mity na temat atramentów - warsztaty
Firma Map Polska wprowadziła do swojej oferty Olin – nowy papier offsetowy klasy premium. Nadaje się on świetnie jako podłoże na zaproszenia, papier firmowy, foldery, katalogi wystaw i do wielu innych tego typu wydruków. Bardzo dobrze sprawdza się także  w  produkcji dziełowej. <br />
W ofercie Map papier Olin występuje w 15 gramaturach – od 40 g/m2 do 400 g/m2, pięciu odcieniach – od śnieżnej bieli do kości słoniowej, i z trzema rodzajami wykończenia powierzchni – od supergładkiego po szorstki. Linia obejmuje także papier makulaturowy i  pasujące do niego  koperty. Cała gama papierów Olin posiada certyfikat FSC. <br />
„Olin to nasza propozycja skierowana do tych, którzy poszukują wysokiej jakości podłoży drukowych, a nie lubią kompromisów. Olin to po prostu bardzo wysoka jakość za rozsądną cenę” –  mówi Gabriela Hatłas, Product Manager Fine Papers w  Map Polska. <br />
Olin dołączył do bogatej oferty papierów firmy Map stanowiąc łącznik pomiędzy grupą masowych podłoży a papierami ozdobnymi. Wśród znanych i cenionych marek papierów  Map Polska są m.in. One, Ecco-Book, Claro czy też Dito. <br />
<br />
<br />
Olin - nowy papier offsetowy klasy premium
23 listopada firma Hubergroup poinformowała, że ze względu na znaczny wzrost cen surowców do produkcji farb, ich ceny zostaną podwyższone – farby do heatsetu i skalowe do coldsetu będą droższe o 35 centów/kg, czarne do coldsetu o 20 centów/kg, natomiast farby do druku arkuszowego od 30 do 50 centów/kg. <br />
Wprowadzenie podwyżek producent umotywował podwyżką cen materiałów o 35–45%  (podwyżki cen podano w euro) w minionych 12 miesiącach. <br />
W komunikacie prasowym Hubergroup podkreśla, że będzie korzystać z każdej okazji, aby obniżać ceny – będzie dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację na światowych rynkach.  <br />
*<br />
W komunikacie prasowym firma Flint Group zwróciła uwagę na to, że analitycy przewidują dalszy wzrost cen materiałów w 2011 roku. Producent nie wyklucza podwyższenia cen produktów znajdujących się w jego portfolio, zwłaszcza farb przeznaczonych do produkcji opakowań.<br />
*<br />
Z kolei firma Sun Chemical poinformowała o 25-procentowym wzroście cen na wszystkie swoje produkty wykorzystujące pigment Violet 23. Wzrost ten stał się nieunikniony, bowiem – jak podaje producent – koszty wytwarzania pigmentu wzrosły o 70% w ciągu ostatnich 12 miesięcy i nadal spodziewana jest tu tendencja wzrostowa.<br />
Problemy z podażą Violet 23 rozpoczęły się pod koniec 2009 roku, gdy w Chinach i Indiach zaczęła się zmniejszać dostępność karbazolu – podstawowej substancji, z której wytwarzany jest ten pigment. Karbazol wykorzystywany jest jedynie w branży produkującej barwniki, jednakże smoła węglowa, z której uzyskuje się karbazol, jest powszechnie stosowana również w innych branżach, co ogranicza jej dostępność. Niekorzystne efekty pogłębia także fakt, że branża produkująca barwniki ma niewielką kontrolę na kosztem i podażą tej substancji. <br />
Felipe Mellado, dyrektor ds. marketingu Sun Chemical, komentuje: „Brak podstawowych materiałów produkcyjnych jest zagadnieniem trapiącym całą branżę. Sun Chemical intensywnie pracuje, aby kompensować wpływ tej sytuacji na wzrost kosztów, ale obecnie wprowadzenie wzrostu cen na wszystkie produkty zawierające Violet 23 było nieuniknione. Ma to przełożenie na ceny większości farb drukowych oferowanych na rynku płynnych farb, a także na całe grupy produktów przeznaczonych do maszyn arkuszowych oraz farb UV. Robimy wszystko co w naszej mocy, pracując z czołowymi dostawcami pigmentu i staramy się tak zarządzać bieżącą sytuacją, by w jak najmniejszym stopniu wpłynęła ona na naszych klientów”. <br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
Wzrosną ceny farb
Jak co roku firma Heidelberg Polska zaprosiła do Print Media Academy w Heidelbergu wyróżniających się studentów z trzech uczelni: z Politechniki Warszawskiej, z Politechniki Łódzkiej i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wyjazd odbył się w dniach 24–25 listopada. Studenci pojechali pod opieką Juliusza Krzyżkowskiego (Zakład Technologii Poligraficznych na Wydziale Inżynierii Produkcji PW) i Krzysztofa Głowackiego (Instytut Papiernictwa i Poligrafii PŁ), towarzyszyli im Zbigniew Krugiełka i Jacek Szynkarek z firmy Heidelberg Polska. Ze strony Heidelberger Druckmaschinen AG  opiekował się grupą Dieter Kurock.<br />
W programie wycieczki znalazły się: wykład i zwiedzanie Print Media Academy, prezentacja systemu Prinect, pokaz naświetlarek Suprasetter, prezentacja działania maszyn Speedmaster XL 75-5+L i XL-105-10-P w Print Media Center, pokaz linii do oprawy zeszytowej ST 450. Studenci gościli w fabryce w Wiesloch, obejrzeli centrum logistyczne i magazyn części, halę z linią do produkcji napędowych kół zębatych, halę produkcji systemów sterujących, halę, gdzie powstają maszyny Speedmaster SM 74 i XL 75 oraz hale produkcji maszyn pełnoformatowych.<br />
Zwiedzano także zamek w Heidelbergu i Jarmark Bożonarodzeniowy na Starówce.<br />
Studenci z wizytą w Print Media Academy
Creative Park to strona internetowa stworzona przez firmę Canon, będąca źródłem dobrej zabawy i nieograniczonych możliwości tworzenia przestrzennych form dekoracji świątecznych, kart okolicznościowych, albumów oraz wszelkiego rodzaju szablonów. Canon Creative Park daje możliwość twórczego spędzania wolnego czasu z dzieckiem i całą rodziną, zapewniając radość oglądania, drukowania, wycinania, klejenia i składania różnorodnych wzorów. Stanowi miejsce kreatywnego wykorzystania produktów Canon Pixma – serii drukarek fotograficznych oferujących doskonałe efekty domowego wydruku fotografii i dokumentów. Posiadacze urządzeń Canon mają szansę dostępu do strefy Premium zawierającej dodatkowe zdjęcia i ilustracje.<br />
Twórcom Creative Park zależało na stworzeniu wygodnego i twórczego miejsca zabawy z obrazem, prezentowanym w setkach form, konwencji i stylów. Przedstawia łatwe sposoby tworzenia własnego kalendarza, zaproszenia, papieru listowego czy albumu bez większego zaangażowania, a tym bardziej wychodzenia z domu. <br />
Materiały przedstawione w Creative Park są dostępne za darmo dla każdego użytkownika. Posiadacze drukarek fotograficznych Canon Pixma mają jednak możliwość wyboru z bogatszych zasobów obrazów i wzorów. Creative Park Premium jest dedykowany użytkownikom urządzeń Canon, którym zostały udostępnione dodatkowe zasoby w postaci całej gamy zdjęć i ilustracji autorstwa cenionych na całym świecie fotografów i artystów. Osoby korzystające z Creative Park mogą liczyć na najwyższej jakości efekty wizualne przy zastosowaniu sprzętu drukującego Pixma i oryginalnych atramentów Canon. Daje to gwarancję trwałość i jakość wydruku, co finalnie wpływa na satysfakcję z pracy. Wszystkie elementy przedstawione w Creative Park można w prosty sposób pobrać i wydrukować. Wzory zawierają instrukcję montażu wybranego materiału. Na każdej stronie witryny znajduje się informacja „jak zrobić”, a w razie potrzeby można korzystać z automatycznej pomocy.<br />
Creative Park jest podzielony na kategorie tematyczne, co bardzo ułatwia szybkie wyszukanie konkretnego przedmiotu. Kategoria „prezenty i karty okolicznościowe” to idealne miejsce dla osób organizujących przyjęcia. Znajdziemy tu kartki, wzory zaproszeń, kopert, papeterii, okładek do płyt CD, ramek do zdjęć, a nawet pudełek na prezenty. Druga kategoria obejmuje m.in. trójwymiarowe modele przedstawiające zwierzęta, zabawki, dekoracje okolicznościowe, znane budowle świata, pojazdy oraz formy z dziedziny nauki o różnym stopniu trudności, dopasowanym do wieku użytkownika. Pod kolejną zakładką znajdziemy elementy graficzne pozwalające stworzyć album fotograficzny dla każdego członka rodziny. Obecnie mamy możliwość wyboru spośród kilkuset wzorów dostępnych w różnorodnych układach. Czwarta kategoria zawiera obrazy czerpiące z wielu konwencji artystycznych. Dzięki nim będziemy mogli stworzyć trójwymiarowe obrazy, reliefy, orgiami czy mozaiki. W sekcji „kalendarze” Canon udostępnił bogaty zestaw kalendarzy w rozmaitych formach przestrzennych, jak i szerokiej gamie kolorystycznej. Ostatnia kategoria to galeria fotograficzna, prezentująca zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Są to m.in. zdjęcia krajobrazów z odległych zakątków świata, obrazy natury, flory, fauny oraz zdjęcia ze świata sportu.<br />
Serwis znajduje się pod adresem: http://www.canon.com/c-park/<br />
<br />
<br />
Canon Creative Park
Szczecińska Agencja Edukacyjna zaprasza do udziału w XII Zimowej Konferencji Poligraficznej Bukowina Tatrzańska 2011 organizowanej pod hasłem „Barwa w druku od A do Z”. Odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w Domu Zdrowia Rysy przy ul. Leśnej 20 (20 km od Zakopanego) w dniach 9/10–12 stycznia 2011 roku.<br />
Partnerem merytorycznym konferencji jest firma Frogimus, Partnerem – Portal PrintinPoland.com. Patronat medialny sprawuje „Świat DRUKU”.<br />
Konferencja adresowana jest do przedstawicieli drukarń i zakładów poligraficznych (druk offsetowy, cyfrowy, fleksograficzny), wydawnictw, firm handlowych i innych przedsiębiorstw działających w branży poligraficznej. Tematyka tegorocznej konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych ze standaryzacją, stabilnością barwy i kontrolą jakości druku. Przedstawione zostaną najnowsze rozwiązania w tym zakresie, stosowane w urządzeniach i technologiach przez wiodące firmy w branży poligraficznej. Konferencja jest doskonałym miejscem do zapoznania się z nowymi koncepcjami i rozwiązaniami, dyskusji, a także wymiany doświadczeń. A to wszystko w zimowej atmosferze Bukowiny Tatrzańskiej.<br />
W programie:<br />
- „Systemy standaryzacji i kontroli jakości druku” – Danuta Tyrowicz, Frogimus<br />
- „Heidelberg Remote Access Elite – innowacyjne rozwiązania zdalnej komunikacji drukarni z jej klientami” – Piotr Bogusz, Heidelberg Polska<br />
- „Systemy kontroli barwy w systemach produkcyjnych Konica Minolta” – Adam Bieniewski, Konica Minolta Business Solutions Polska<br />
- „Kompleksowe zarządzanie barwą – nowe spojrzenie. Kodak Flexcel NX” – Mariusz Geras, Kodak Polska<br />
- „Miejsce nowoczesnego zarządzania barwą w globalnej standaryzacji druku – nowe rodzaje oprogramowania i sposoby komunikacji”, X-Rite.  <br />
<br />
Firma X-Rite jest sponsorem wspierającym konferencji.<br />
Spotkanie poprowadzone przez Roberta Kuczerę z firmy Michael Huber Polska poświęcone zostanie zagadnieniom standardów farbowych w druku offsetowym. Prezentacja, a następnie workshop, umożliwią zapoznanie się z tymi zagadnieniami oraz dyskusję wszystkich zainteresowanych uczestników konferencji.<br />
Dyrektor projektu targów Poligrafia, Jerzy Kaczmarek (Międzynarodowe Targi Poznańskie) zapozna uczestników konferencji z tematem „Poligrafia 2011 + Digital Printing Expo – wizja przyszłości nowej branży poligraficznej”.<br />
Przewidziane są wystąpienia firm-dostawców prezentujących oferowane przez nie urządzenia, materiały i technologie.<br />
Konferencji towarzyszą VII Zawody w narciarstwie alpejskim dla poligrafów o puchar firmy<br />
Michael Huber Polska HUBER SKI CUP BUKOWINA 2011.<br />
„Zapraszamy wszystkich poligrafów do udziału w konferencji. Mamy nadzieję, że po raz kolejny będzie ona doskonałą okazją do ciekawych spotkań i dyskusji oraz wypoczynku w miłej śnieżnej scenerii, np. podczas kuligu przy blasku pochodni” – zachęca Waldemar Światły.<br />
<br />
Informacje organizacyjne<br />
Koszt udziału w konferencji: 1185,00 zł od osoby, obejmuje zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, wyżywienie, udział w części merytorycznej, udział w części rekreacyjnej. Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 180,00 zł. Zakwaterowanie od dnia 9.01.2011 r. do 12.01.2011 r. Wyżywienie od kolacji w dniu 9.01.2011 r. do obiadu w dniu 12.01.2011 r.<br />
Zgłoszenia prosimy przesyłać faksem lub e-mail do 31.12.2011 r. Należność z tytułu udziału w konferencji należy przekazać do 4.01.2011 r. na konto: Multibank nr 71 1140 20017 0000 4802 0378 9450. Rabat dla klientów portalu PrintinPoland.com płacących abonament wynosi 5% (nie obejmuje dopłaty do pokoju 1-osobowego).<br />
Informacji udziela Waldemar Światły, tel. 608 082 657, tel/fax 56 660 80 17, e-mail:
<a href= mailto:saebiuro@emil.tnp.pl?subject=  target= {target}  >saebiuro@emil.tnp.pl</a> Konferencja poligraficzna w Bukowinie
Xerox Polska ogłosił wprowadzenie na rynek zmodyfikowanego i ulepszonego cyfrowego systemu produkcyjnego iGen4. Przełomowy system iGen4 pojawił się na rynku w 2008 r., do tej pory skorzystało wiele setek klientów, tworząc miliardy przynoszących dochody wydruków. Teraz firma zaprezentowała jego wydajniejszą wersję. <br />
iGen4 EXP – najnowszy model skonstruowany na bazie nagradzanej platformy iGen4 – zapewnia użytkownikom natychmiastowy wzrost wydajności ze względu na obecność nowych opcji w zakresie przygotowania i wykończenia oraz obsługę arkuszy w największym dostępnym na rynku formacie.   <br />
Jak podaje producent, nowy system charakteryzuje się niemal o 50% większym arkuszem druku w porównaniu z urządzeniami konkurencyjnymi – co przekłada się na większą efektywność druku i zwiększone dochody klientów. Przyjmowanie zamówień na system Xerox iGen4 EXP już się rozpoczęło, a od 2011 r. użytkownicy będą mogli łatwo dokonywać konwersji tradycyjnych systemów iGen4 na system iGen4 EXP. <br />
Do podstawowych funkcji iGen4 EXP należą:<br />
- Największy format arkusza drukowego (36,4×66 cm) w swojej klasie – umożliwia realizację wymagających zadań, takich jak pełnowymiarowe, potrójnie składane broszury, karty pocztowe i karty z życzeniami lub bardzo duże okładki i obwoluty książek w formacie 36,4 na 66 cm. Drukowanie 40 arkuszy na minutę w większym formacie zasadniczo zwiększa prędkość drukowania systemu iGen4 do 120 obrazów w formacie A4 na minutę, podnosząc wydajność. Nośniki mogą być podawane ze zmodyfikowanego podajnika papieru lub systemu podawania rolowego. Układarka Multigraf odbiera duże wydruki i układa je w wyjmowanych koszach w celu ułatwienia transportu do dalszego wykańczania, tj. przycinania, powlekania i lub innych opcji wykańczających.<br />
- Zautomatyzowane rozwiązanie Web-to-finish – realizacja obiegu pracy bez ingerencji ludzkiej. Od początku 2011 r. cały proces od złożenia zamówienia do produktu końcowego będzie mógł przebiegać bez ręcznego konfigurowania czy innego rodzaju interwencji. Rozwiązanie wykorzystuje funkcję Xerox FreeFlow Digital Workflow Collection, jak również oprogramowanie i opcje wykańczające oferowane przez partnerów biznesowych Xeroksa, aby usprawnić proces produkcji od chwili złożenia zamówienia, szybko zmieniając i synchronizując wskazówki dotyczące produkcji, w zależności od potrzeb.  <br />
- Integracja z mechanizmem drukowania Adobe PDF – zapewnia szybkie i niezawodne drukowanie natywnych plików Adobe PDF. Rozszerzone opcje przygotowania do druku ułatwiają dostęp i odwzorowanie kolorów dodatkowych oraz przezroczystości, co ogranicza cykle korekty. <br />
<br />
Xerox wprowadza iGen4 EXP
W ramach programu SmartWood organizacji Rainforest Alliance NEPCon wykonał audyt w firmie Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz w Wasilkowie. W efekcie wykonanej oceny kontroli pochodzenia produktu przyznano firmie certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) o numerze SW-COC-005214, obowiązujący od 22 listopada 2010 r. do 21 listopada 2015 r.<br />
Drukarnia Perfekt została założona przez Janusza Macieja Banasiewicza w roku 1987. Pierwszą siedzibą drukarni były pomieszczenia gospodarcze przy ul. Słomianej w Warszawie. W 2001 roku powstała nowoczesna drukarnia przy ul. Przemysłowej w Wasilkowie koło Białymstoku. Dzisiaj Perfekt to dwie drukarnie (druga w Warszawie, przy ul. Połczyńskiej) 12 tys. m2 powierzchni produkcyjnej oraz tysiąc powierzchni administracyjno-biurowej. W oddawanych do użytku halach instalowany jest nowoczesny park maszynowy: wielozespołowe, arkuszowe maszyny drukujące i linie introligatorskie. Strategicznymi partnerami Perfektu w tym zakresie są firmy Heidelberg, Müller Martini oraz Kolbus.<br />
Drukarnia specjalizuje się w druku akcydensów i książek. Firma oferuje bogatą ofertę dotyczącą oprawy i uszlachetnień po druku oraz bardzo krótkie terminy druku prac. Głównymi klientami drukarni są duże wydawnictwa krajowe i zagraniczne oraz agencje reklamowe i korporacje. Misją firmy jest wysoka jakość wykonywanych prac i krótkie terminy realizacji.  W trosce o klienta Drukarnia Perfekt Janusz Banasiewicz wprowadziła system zarządzania jakością ISO 9001:2008 i środowiskiem ISO 14001:2005 oraz uzyskała certyfikat FSC.<br />
<br />
Certyfikat FSC dla Drukarni Perfekt
Firma Hunkeler poinformowała, że podczas targów Innovationdays 2011, które odbędą się w Lucernie w dniach 14–17 lutego, będzie można odwiedzić stoiska ponad 70 wystawców prezentujących na powierzchni obejmującej 5000 m2 rozwiązania z różnych obszarów branży poligraficznej – prepressu, procesu druku i wykończenia. <br />
Aby wziąć udział w imprezie, można zarejestrować się na stronie internetowej www.innovationdays.hunkeller.ch/registration<br />
Hunkeler Innovationdays 2011
Więcej...
więcej  Ostatnia: 
Ostatnie wątki:
Więcej...
Brak ankiety

Wyniki

Inne Ankiety




Wszelkie prawa zastrzeżone dla Świat Druku     powered by eZ Publish, createdy by Krokus Sp. z .o.o